abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51673038
Terwijl ik dit typ ben ik nog steeds witheet van woede maar tegelijkertijd ook bang dat het volgende nog eens gaat gebeuren en ik dan te laat ben. Ik vraag me af of mijn buurman wel mijn kat mag vangen in een val en wat ik daar tegen kan doen.

Het verhaal:
Sinds gisteravond was ik mijn katertje (Billie, 1,5 jaar) kwijt. Hij blijft wel vaker eens een nachtje weg maar is dan altijd smorgens aan de deur te vinden. Vanmorgen niet, en toen ik vanmiddag thuis kwam nog steeds niet. Ik had me al ongerust gemaakt op het werk en werd dat nog erger. Ik alle straten in de buurt af om te kijken dat hij niet aangereden was en tenslotte maar eens flink staan schreeuwen op mijn terras.

Op een gegeven moment hoor ik een flauw gemiauw uit de tuin van de buren komen, ik sneaky de tuin in geklommen en kwam erachter dat hij mijn kat had gevangen in een klein kooitje met wat voer/melk als lokmiddel. Ik mijn kat eruit gehaald en vervolgens verhaal gaan halen.

Wat bleek, hij heeft meerdere vallen staan en als hij een kat vangt brengt hij die naar de politie die hem vervolgens naar het asiel brengen .. hij heeft met zijn poten van mijn kat af te blijven. Overigens, vroegen hij en zijn vrouw zich af, waar ik het lef vandaan haalde zomaar hun tuin in te lopen.

Je begrijpt dat met alle emoties hier geen goed gesprek te voeren was (ik was zoooo boos) en onze relatie dus compleet verbruid is.

Nu vroeg ik me af, of wat deze buurman doet wel mag. En wat ik ertegen zou kunnen doen.
Mijn kat binnen houden is geen optie, en ik kan hem ook niet leren niet die tuin in te lopen ...

Iemand vergelijkbare ervaring (van beide kanten) en misschien zelfs wat ideeen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:24:21 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673155
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:20 schreef R0elio het volgende:
verhaal waar ik goed pissig van word.
aangifte doen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_51673200
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

aangifte doen?
ja dat denk ik ook.

wat een dwaas zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:25:54 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_51673202
Vang je buurvrouw en lever d'r af bij de eerste de beste pooier in de stad.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51673206
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlaten want als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it

En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:27:41 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673248
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlaten want als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it

zou ik niet moeten zien.
pi_51673313
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zou ik niet moeten zien.
tis dat me paintbalgun op is
pi_51673361
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.

Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
pi_51673412
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:31 schreef R0elio het volgende:
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.

Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
Nee hoor, maar ik erger me zoooo verschrikkelijk aan die kattenschijt en pies....maar zelf heb ik wel een lief klein pluizebolletje van 8 weken
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:35:40 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673496
Ik heb eventjes gezocht
quote:
Agenten bemiddelen na onrust over katten
door Olger Koopman

WEZEP - De politie in Wezep gaat proberen de kattentwist in het nieuwbouwwijkje bij de Glenn Millsschool te sussen.

In het wijkje is onrust ontstaan nadat duidelijk werd dat een buurtbewoner katten in een kooitje vangt en vervolgens via de dierenambulance naar het asiel in Harderwijk stuurt. Een aantal kattenbezitters vindt de methode van de buurman dierenmishandeling, omdat de katten zich in blinde paniek bezeren aan de kooi. De man zelf vindt dat hij volledig in zijn recht staat. De overlast van katten zou de spuigaten uitlopen en de vangkooi een humane manier zijn om daar van af te komen.

Eergisteren hebben twee katteneigenaren zich op het Wezepse politiebureau gemeld. "Ze wilden aangifte doen, maar we hebben uitgelegd dat het allemaal nogal gecompliceerd is," zegt woordvoerder Bert Top.

"Juridisch gezien is het moeilijk hard te maken dat het om dierenmishandeling gaat. De belangrijkste vraag die je dan moet beantwoorden, is of er opzet in het spel is."

De politie heeft de katteneigenaren aangeraden om de kwestie voor te leggen aan de Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. "Zij hebben meer expertise in huis," aldus Top.

Intussen probeert de politie de twee partijen dichter bij elkaar te brengen. "Bemiddeling is in veel gevallen de beste remedie, maar daar is wel een beetje goede wil voor nodig. De wijkagent neemt het probleem onder zijn hoede en gaat proberen om met beide partijen afspraken te maken. Lukt dat allemaal niet, dan nemen we afhankelijk van het oordeel van de inspectie proces verbaal op. Dan wordt dit misschien een slepende zaak, wat we natuurlijk dolgraag voorkomen," aldus de woordvoerder.
Dat is een kant van het verhaal, de andere is:
quote:
Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een ‘onrechtmatige daad’.

Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.

Consumentenbond
pi_51673595
Aangifte doen klinkt als een goed plan, in ieder geval kan je het melden op het bureau.

Kan je je kat niet binnenhouden tot je bij de politie bent geweest?

En persoonlijk zou ik proberen om de relatie met je buurman iets beter te maken, niet omdat hij zo'n beminnelijke persoonlijkheid is, maar om er voor te zorgen dat hij JOUW kat weer loslaat, mocht hij hem ooit weer vangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:39:11 #12
102466 cappp
Ondertitel
pi_51673596
Ik had niet eens een verhaal met hem aangeknoopt, maar hem bewerkt met een kooitje. Knap dat je hebt ingehouden

Katten
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:45 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51673640
Lijn 'm aan. Let wel dat het touw niet zo lang is dat 'ie aan de andere kant blijft bungelen als 'ie over de schutting springt.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:57 #14
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51673643
Mensen die vogeltjes hebben doen dit heel vaak (duivenmelkers sowieso) meestal maken ze een kat gewoon af, die buurman van jou brengt ze echt niet naar het asiel.

Je kunt hem wel af leren in zijn tuin te komen, maar daar moet je buurman eigenlijk bij helpen, gewoon steeds natgooien, maar goed, dat zal ie niet doen.

Je zult toch weinig kunnen doen, je buurmen heeft je kat geen pijn gedaan en je kan niet bewijzen dat hij hem af wilde maken of wat dan ook, aangifte haalt geen zak uit, alleen als er in de buurt een kattenmoordenaar rondloopt, zou het kunnen dat ze er iets aan doen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51673677
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:45:35 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673773
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
pi_51673777
Beestje een chip geven zien ze bij het asiel dat ie van jou is...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:46:44 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_51673804
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51673819
quote:
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:48:11 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673845
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:42 schreef Jarno het volgende:
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
lopen?
pi_51673872
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.

Ik ga toch aangifte doen, ook al doen ze er niets mee, het staat dan wel geregistreerd.
Ik zit nog een beetje met de onrechtmatige daad en overlast, hoe bepaal je overlast, dat is net zo lastig als opzet bewijzen. Dus in beide zaken (hij met overlast, ik met mijn kat kwijt) is het lastig gelijk te krijgen. Opzet bewijzen is eigenlijk wel makkelijk, hij lokt ze tenslotte met voer in het kooitje dus opzettelijk gevangen.

Ik zal wel nog een keer met mijn buurman gaan praten, zoals Freecell voorstelt, misschien dat hij een oogje toe kan knijpen voor mijn kat maar ik ben bang van niet. Ach, niet geprobeerd is sowieso mislukt. Ik ga hier wel nog ff mee wachten, wordt er nog steeds kwaad van als ik er aan denk.

Aanlijnen en hem uit de tuin houden zijn 2 dingen die erg lastig gaan zijn. En die beperking wil ik mijn kat eigenlijk ook niet opleggen, van de andere kant, straks is ie ineens weg, en daar zou ik meer problemen mee hebben.

Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.

Oh ja, gechipt is die al, dus als ze hem ergens tegenkomen waar ze een lezer hebben komt het wel goed, maar die tijd in het kooitje is ook zeer vervelend voor het beestje.
pi_51673876
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
en zo is het maar net, ik heb een HUISdier en geen WIJKdier....
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:49:44 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673891
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
Domme vergelijking.

Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.

Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
pi_51673914
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:51:42 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673950
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:

Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.
Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.

En doe anders wat die andere mensen ook doen, de politie inschakelen voor bemiddeling. Als het resultaat is dat hij je kat met rust laat is het doel bereikt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:51:58 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673960
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

ach dat beetje extra mest en urinenitraat zo nu en dan ga je niet dood aan. het is zelfs goed voor je tuin.
pi_51673962
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, ik vind. Ik zeg nergens dat iedereen dat dan maar moet...
pi_51673985
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach dat beetje extra mest en urinenitraat zo nu en dan ga je niet dood aan. het is zelfs goed voor je tuin.
Misschien is dat ene schattige poezenbeestje niet het enige schattige poezenbeestje in de wijk.
pi_51673989
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Domme vergelijking.

Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.

Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
Als ik ergens de eigenaar kan aanspreken ja dan doe ik er wat aan, wil eigenaar nietmeewerken zoals een duivenmelker dievroeger mijn buurman was maar niks wilde doen aan de aanvliegroute van zijn duiven, dan werkte mijn luchtbugs ook perfect
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:53:21 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673998
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Misschien is dat ene schattige poezenbeestje niet het enige schattige poezenbeestje in de wijk.
dus? meer mest!

ik zie het probleem niet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:54:08 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674024
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als ik ergens de eigenaar kan aanspreken ja dan doe ik er wat aan, wil eigenaar nietmeewerken zoals een duivenmelker dievroeger mijn buurman was maar niks wilde doen aan de aanvliegroute van zijn duiven, dan werkte mijn luchtbugs ook perfect
alweer die buks. best zielig toch als je er zo over nadenkt?
pi_51674041
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus? meer mest!

ik zie het probleem niet.
Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:55:29 #33
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674064
quote:

[..]

En, geen oorlog gekregen?
Als je dat bij mijn zwager zou doen, zou je een heel groot probleem hebben.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:55:43 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674069
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.
ach kom op joh. hoevaak zijn je bloemetjes uitgegraven? katten poepen niet zo graag op een plant. dat zit niet lekker.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:55:53 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51674071
quote:

[..]

Dat zeg ik, ga lekker in een steriele kamer wonen. Geen last meer van die Bah! vieze natuur.
pi_51674080
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.
Yep, check, ook die krijgen een telefoontje maandag.
pi_51674136
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach kom op joh. hoevaak zijn je bloemetjes uitgegraven?
Geen idee, ik ben die buurman niet.
quote:
katten poepen niet zo graag op een plant. dat zit niet lekker.
Dat zeg ik, dat zullen ze (uiteraard) altijd doen op je mooie terrastegels. Da's maar even leuk hoor.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:57:45 #38
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674140
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind het ook vies. Als ik in de tuin wat onkruid aan het uittrekken ben ofzo, moet ik niet met mijn handen in de kattenpoep zitten.
Maar ik zou nooit de kat van iemand anders iets aandoen.
Wel laten schrikken, of natgooien(een kat uit de buurt viel steeds mijn konijnen lastig, die heb ik een emmer water over zijn kop gegooid, diervriendlijk en effectief.)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:58:01 #39
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_51674145
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

En daar neem je dan een kat voor Die beesten horen buiten te spelen, niet binnen op een kamer te zitten...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_51674168
Doe jezelf een plezier en houdt de kat binnen en buiten aan een lijntje... als je van je diertje houdt dan zie ik dit als enige middel in deze (inmiddels) verziekte wereld.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_51674174
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind het ook vies. Als ik in de tuin wat onkruid aan het uittrekken ben ofzo, moet ik niet met mijn handen in de kattenpoep zitten.
Maar ik zou nooit de kat van iemand anders iets aandoen.
Ik ook niet hoor. Heb er zelf 2. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee iedereen dat altijd maar goed moet vinden, want ach wat doet dat beessie nou helemaal en het is zooooo'n skeetje, dat vind ik altijd een beetje opvallend.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:59:32 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51674188
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Met alle respect, je bent in mijn ogen gewoon gestoord als je katten gaat vangen omdat ze in je tuin komen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:02:05 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674259
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik, dat zullen ze (uiteraard) altijd doen op je mooie terrastegels. Da's maar even leuk hoor.
ik heb in mijn leven nog nooit een kat gezien die op terrastegels schijt. dat doen egels wel overigens...
pi_51674273
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Met alle respect, je bent in mijn ogen gewoon gestoord als je katten gaat vangen omdat ze in je tuin komen.
Ik kan me voorstellen dat je, als je in een katrijke buurt woont, het op een gegeven moment goed zat kunt zijn.

(Ik kan me niet voorstellen dat je het beestje dan ook echt iets aandoet uiteraard, maar zo te horen was de buurman in kwestie dat ook niet van plan).
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:02:59 #45
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51674285
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef Skull-splitter het volgende:
En daar neem je dan een kat voor Die beesten horen buiten te spelen, niet binnen op een kamer te zitten...
Daar neem jíj een kat voor ja. Onder jouw verantwoordelijkheid en in jouw tuin graag.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:03:20 #46
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674300
Wat vindt jij ervan dat jou kat in iemand anders zijn tuin loopt te scheiten en vissen hengelt?
Because they will last that long.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:03:41 #47
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674305
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Heb er zelf 2. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee iedereen dat altijd maar goed moet vinden, want ach wat doet dat beessie nou helemaal en het is zooooo'n skeetje, dat vind ik altijd een beetje opvallend.
Mijn katten zijn meestal binnen, eentje glipt af en toe langs mijn benen maar de ander eigenlijk nooit, ik vind het zelf ook wel een prettig idee.
binnenkatten zijn net zo gelukkig trouwens als buitenkatten, tis onzin om te zeggen dat een kat vrij rond moet kunnen lopen als ie binnen genoeg plaats heeft.
pi_51674317
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb in mijn leven nog nooit een kat gezien die op terrastegels schijt.
Maar op zich sta je open voor de mogelijkheid dat er een kleine kans is dat een kat op zich het ergens anders zou kunnen doen dan in dat hoekje in de tuin waar je verder toch nooit komt? Of loop je nou gewoon dwars te doen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:04:59 #49
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51674345
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Nee, het IS gestoord. Je weet hoeveel leed je ermee aanbrengt en je weet hoe onterecht dat is vergeleken de moeite die het jezelf kost om de katten te verdragen. Zulk volk moeten wij als maatschappij gevangen zetten.
pi_51674353
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Waarom neem je een huisdier dan? Of neem ook goudvissen om ze vervolgens in de sloot om de hoek te gooien want waarom in huis houden als het HUISdieren zijn.....
En als ik nou grote hoeveelheden tarantula's zou houden en af en toe laat ik ze lekker buiten lopen.....zal iedereen dan ook zo reageren van, ach ja katten lopen ook buiten, waarom tarantula's niet?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:05:54 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674374
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar op zich sta je open voor de mogelijkheid dat er een kleine kans is dat een kat op zich het ergens anders zou kunnen doen dan in dat hoekje in de tuin waar je verder toch nooit komt? Of loop je nou gewoon dwars te doen?
mijn katten poepen overigens alleen in mijn tuin. ze zijn redelijk schuw en voelen zich daar het lekkerst in die precaire situatie. de buurman is een tandarts en er zijn al veel bange kindertjes een stuk relaxter geworden door mijn mooie siamezen.

ach en andere katten, die worden geweerd door mijn katten. dus ik zou zeggen, neem zelf katten en laat ze lekker lopen.
pi_51674396
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:05 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom neem je een huisdier dan? Of neem ook goudvissen om ze vervolgens in de sloot om de hoek te gooien want waarom in huis houden als het HUISdieren zijn.....
En als ik nou grote hoeveelheden tarantula's zou houden en af en toe laat ik ze lekker buiten lopen.....zal iedereen dan ook zo reageren van, ach ja katten lopen ook buiten, waarom tarantula's niet?
Ach, het is gewoon lekker makkelijk, je hoeft de kattenbak niet zo vaak schoon te maken, je hebt die haren niet in huis, ze eten wat minder, geen omkijken naar joh. Zijn van die mensen die liever niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdier nemen, maar er wel 1 willen. Gemakszuchtig en onverantwoordelijk, dus.
pi_51674402
Wat ongelooflijk a-sociaal om je kat zomaar te laten lopen.
Ik begrijp je buurman prima.
Als ik hem was, zou ik hem, nog in het kooitje, bij jullie langsbrengen en zeggen: "Dit was de laatste keer dat ik hem zelf terugbreng, dus laat je kat niet meer in onze tuin lopen. Dank je wel."
Mocht het dan nog eens gebeuren dat die kat in mijn tuin zou banjeren en de boel onderschijten en -piesen, zou ik de kat weer vangen en ergens in de Ardennen vrijlaten.
Opgeruimd staat netjes. Jammer van de kat, maar als zijn/haar baas het fatsoen niet hebben om de kat aan te lijnen of op een andere manier te leren dat hij/zij niet uit de tuin mag (of desnoods binnen laten), dan vind ik dat na 1 waarschuwing er andere maatregelen getroffen mogen worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51674466
Een dode kat in de val leggen, volgestopt met bommen die je van een afstandje laat ontploffen als hij de kat eruit haalt..
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51674467
Ik neem een huisdier en neem daar ook de verantwoordelijkheid voor en schuif die niet op andere over, en binnenkort ga ik mijn balkon omheinen met gaas zodat hij wel een luchtje kan scheppen maar andere niet tot last zal zijn
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:09:34 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674479
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat ongelooflijk a-sociaal om je kat zomaar te laten lopen.
Ik begrijp je buurman prima.
Als ik hem was, zou ik hem, nog in het kooitje, bij jullie langsbrengen en zeggen: "Dit was de laatste keer dat ik hem zelf terugbreng, dus laat je kat niet meer in onze tuin lopen. Dank je wel."
Mocht het dan nog eens gebeuren dat die kat in mijn tuin zou banjeren en de boel onderschijten en -piesen, zou ik de kat weer vangen en ergens in de Ardennen vrijlaten.
Opgeruimd staat netjes. Jammer van de kat, maar als zijn/haar baas het fatsoen niet hebben om de kat aan te lijnen of op een andere manier te leren dat hij/zij niet uit de tuin mag (of desnoods binnen laten), dan vind ik dat na 1 waarschuwing er andere maatregelen getroffen mogen worden.
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...

heb je veel last van katten in je tuin trouwens op die gallerijflat?
pi_51674486
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik neem een huisdier en neem daar ook de verantwoordelijkheid voor en schuif die niet op andere over, en binnenkort ga ik mijn balkon omheinen met gaas zodat hij wel een luchtje kan scheppen maar andere niet tot last zal zijn

En zo hoort het.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:39 #58
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674513
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Nee, het IS gestoord. Je weet hoeveel leed je ermee aanbrengt en je weet hoe onterecht dat is vergeleken de moeite die het jezelf kost om de katten te verdragen. Zulk volk moeten wij als maatschappij gevangen zetten.

De tuin is jouw eigendom, wij hebben het ook vaak gehad, katten die lopen te hengelen in de vijver, en hoppa weer een visje of kikker dood, dan vindt ik wel dat ik het recht heb om dat te bestrijden, het is immers mijn tuin, mijn grond, (koophuis).

Bovendien deed de buurman de kat geen kwaad, hij gaf ze aan de politie, das nog beter dan de keel doorsnijden en in een vuilnis zak doen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:45 #59
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674515
Wij krijgen over een tijd een kattenren, die komt op het plat dak, dan hoeft meneer er ook niet meer stiekem uit te glippen(daar kan ik niet veel aan doen)
Dan kunnen ze altijd naar buiten en hoef ik me geen zorgen te maken en de buren ook niet.
pi_51674534
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...
Daarom is het de verantwoordelijkheid van de eigenaren van de kat.
Dat zijn ook mensen en die kunnen/moeten zo'n beestje maar leren dat het op bepaalde plekken niet mag komen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:11:23 #61
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674541
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je veel last van katten in je tuin trouwens op die gallerijflat?
Het is verantwoordelijkheid van de eigenaar
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:11:33 #62
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674546
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:10 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Bovendien deed de buurman de kat geen kwaad, hij gaf ze aan de politie, das nog beter dan de keel doorsnijden en in een vuilnis zak doen.
Geloof jij dat echt?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:12:21 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674558
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:10 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

De tuin is jouw eigendom, wij hebben het ook vaak gehad, katten die lopen te hengelen in de vijver, en hoppa weer een visje of kikker dood, dan vindt ik wel dat ik het recht heb om dat te bestrijden, het is immers mijn tuin, mijn grond, (koophuis).

reigers? wat doe je daarmee?
pi_51674576
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

reigers? wat doe je daarmee?
Reigers hebben geen baasje.
pi_51674596
1 ding weet ik zeker, en dat is dat mijn kat niet in zijn tuin schijt, er alleen speelt en rondhangt want om de een of andere reden komt hij altijd binnen in zijn kattebak zijn behoefte doen.

Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin. Men zou wat verdraagzamer moeten zijn. Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:13:43 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674602
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

heet jij pascal?
pi_51674623
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heet jij pascal?
Ochgut. , .
pi_51674628
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef R0elio het volgende:
1 ding weet ik zeker, en dat is dat mijn kat niet in zijn tuin schijt, er alleen speelt en rondhangt want om de een of andere reden komt hij altijd binnen in zijn kattebak zijn behoefte doen.

Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin. Men zou wat verdraagzamer moeten zijn. Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Volg jij je kat de hele dag dan dat je weet dat ie daar niet schijt?
pi_51674652
quote:

[..]

Schiet je ze af, vang je ze of laat je ze lopen omdat ze geen baasje hebben en je er niet iemand mee kunt pakken door hem te vangen?
pi_51674662
quote:

Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Nee, maar je kunt wel maatregelen verwachten want het is niet vanzelfsprekend dat jij door zomaar elk weiland en elke akker mag lopen.
pi_51674683
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:15 schreef R0elio het volgende:

[..]

Schiet je ze af, vang je ze of laat je ze lopen omdat ze geen baasje hebben en je er niet iemand mee kunt pakken door hem te vangen?
Ik heb geen vijver, maar ik zou maatregelen treffen. Precies zoals ik dat zou doen tegen katten mochten ze overlast veroorzaken.
pi_51674696
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Volg jij je kat de hele dag dan dat je weet dat ie daar niet schijt?
yep, http://www.mr-lee-catcam.de/pe_cc_o.htm
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:17:25 #73
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674720
quote:

Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin.
Dus het is nzin om je kat binnen te houden?
En wie bepaalt wat overlast is? Als jouw buren een heel mooi aangelegd en gemanicuurd tuitje hebben, zullen ze eerder overlast ondervinden van je kat, dan dat ze een tuin hebben waar alles vol met onkruid staat.
Als je buren een vijver hebben, hebben ze ook eerder overlast, vogeltjes hetzelfde.

Ik snap ook wel dat mensen katten uit hun tuin willen houden, mijn zegen hebben ze, maar dat kan ook op een andere manier dan door ze te vangen en " aan de politie te geven" ( )
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:18:16 #74
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674746
quote:

[..]

Waar wij zaten kon geen reiger komen, tussen 2 huizen in en net over de tuin, katten kwamen echter door de heg heen...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:19:08 #75
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674774
quote:

je weet het niet zeker want je bent er niet bij, ik schijt ook wels 2 x op mijn werk en thuis
pi_51674778
helaas is dit een beetje een wel / niet verhaal aan het worden.

Wat zou je, als eigenaar, concreet kunnen doen tegen het in een andere tuin dan je andere lopen van je kat zonder deze niet meer naar buiten te laten gaan.

Hek om tuin
Afleren, samen met de buurman of een super-super soacker
...
pi_51674802
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Juist, zo is het.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_51674812
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef R0elio het volgende:

Wat zou je, als eigenaar, concreet kunnen doen tegen het in een andere tuin dan je andere lopen van je kat zonder deze niet meer naar buiten te laten gaan.

Hek om tuin
...
...Als je er niet mee kunt leven dat je kat de hele dag binnen zit: geen kat nemen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:20:30 #79
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674818
super super soacker

Je wilt gewoon niet inzien dat het asociaal is dat je kat in iemand anders zijn tuin schijt.
pi_51674898
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dus het is nzin om je kat binnen te houden?
En wie bepaalt wat overlast is? Als jouw buren een heel mooi aangelegd en gemanicuurd tuitje hebben, zullen ze eerder overlast ondervinden van je kat, dan dat ze een tuin hebben waar alles vol met onkruid staat. Als je buren een vijver hebben, hebben ze ook eerder overlast, vogeltjes hetzelfde.
...
Ik heb al eerder aangegeven dat 'overlast' heel subjectief is. Maar ik ben inderdaad van mening dat een kat (net zoals een hond) eigenlijk buiten hoort te komen, enkele raskatten daargelaten. Dus het niet buiten laten lopen van je kat, terwijl je dat wel zou willen, is onzin ja.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:25:42 #82
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674989
Of een stroomdraad langs de schutting spannen, een keer ertegenaan komen en je hoeft hem nooit meer aan te zetten.
Kattenren werkt ook heel goed en die zijn er in allerlei maten

je kan ermee doen wat je wilt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:27:07 #83
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675032
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef R0elio het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat 'overlast' heel subjectief is. Maar ik ben inderdaad van mening dat een kat (net zoals een hond) eigenlijk buiten hoort te komen, enkele raskatten daargelaten. Dus het niet buiten laten lopen van je kat, terwijl je dat wel zou willen, is onzin ja.
Dat zinnetje enkele raskatten daargelaten vind ik een beetje vreemd in deze context, kun je dat uitleggen.
Wij hebben ook raskatten, die laat ik in principe niet buiten, maar dat heeft weinig tot niets met het ras te maken.
pi_51675038
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:20 schreef Pascal86 het volgende:
super super soacker

Je wilt gewoon niet inzien dat het asociaal is dat je kat in iemand anders zijn tuin schijt.
Omdat ik dat niet als asociaal zie. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet asociaal als er een reiger overvliegt en in mijn tuin schijt... (of die nou een baasje heeft of niet), wat ik bijvoorbeeld ook niet erg vind is dat ik de geiten van mijn buurman hoor, die maken nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Net zoals een kat die buiten vrij rondloopt ook in de buurman zijn tuin komt.

Maar waar dit topic mee startte is dat mijn buurman een val / kooitje gebruikt met voer als lokmiddel om katten mee te vangen. Dat is alles behalve gezond voor de kat door onder andere stress en wonden door het proberen te ontsnappen, dierenmishandeling dus, en dat vind jij ok, omdat er een kat door je tuin loopt?
pi_51675068
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat zinnetje enkele raskatten daargelaten vind ik een beetje vreemd in deze context, kun je dat uitleggen.
Wij hebben ook raskatten, die laat ik in principe niet buiten, maar dat heeft weinig tot niets met het ras te maken.
Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.
pi_51675076
Maar is het dan erg dat de buurman die kat vangt als die regelmatig bij hem in de tuin komt als die dat niet wil hebben. En dan geen domme vergelijking maken met vogels en insecten blablabla die ook in zijn tuin komen want dat is wild spul.
Die kat is gewoon joun huisdier en als de buurman die niet in zijn tuin wil hebben moet jij der voor zorgen dat die der niet kan komen imho.
pi_51675079
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef R0elio het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet als asociaal zie.
Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.

Hoe is het precies niet asociaal dan? . Koop een kattenren, heb wat over voor je HUISdier ipv het gedachtenloos op straat te dumpen.
pi_51675109
Even nog het honden en katten verhaal dan maar. Een hond mag je ook niet zomaar buiten los laten lopen. Voor honden moet je ook nog eens hondenbelasting betalen en mijn mening is dat dat ook voor katten zou moeten gelden. Belasting betalen en alleen aangelijnd naar buiten.
Iedereen kan stoppen met roken. Het is veel moediger om kanker te aanvaarden.
pi_51675123
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef R0elio het volgende:

Hek om tuin
...
schrikdraad op de schutting maken

en een mooi val voor de buurman is een stak gegalvaniseerd gaas wat je op folie legt door een maas steek je een stuk ijzeren pin
de eene pool zet je op de pin en de andere op het gaas (12v of 230v naar eigen keuze)
stuk vis aan de pin en wachten maar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51675142
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.

Hoe is het precies niet asociaal dan? . Koop een kattenren, heb wat over voor je HUISdier ipv het gedachtenloos op straat te dumpen.
Dus een hond die in je tuin piest schop je ook voor zijn kop?
Het gaat hier om de dierenmishandeling na overlast.
pi_51675150
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef densmee het volgende:

[..]

schrikdraad op de schutting maken

en een mooi val voor de buurman is een stak gegalvaniseerd gaas wat je op folie legt door een maas steek je een stuk ijzeren pin
de eene pool zet je op de pin en de andere op het gaas (12v of 230v naar eigen keuze)
stuk vis aan de pin en wachten maar
Nee, dat is gewoon mishandeling.
pi_51675163
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef R0elio het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over 'voor zijn kop schoppen' ? .
pi_51675185
quote:

[..]

ja
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51675203
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over 'voor zijn kop schoppen' ? .
Ik vergelijk het schoppen van een hond met het vangen van een kat in een kooitje. Het lijkt alsof jullie voorbijgaan aan het mishandelen van de kat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:32:33 #95
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675213
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef R0elio het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet als asociaal zie. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet asociaal als er een reiger overvliegt en in mijn tuin schijt... (of die nou een baasje heeft of niet), wat ik bijvoorbeeld ook niet erg vind is dat ik de geiten van mijn buurman hoor, die maken nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Net zoals een kat die buiten vrij rondloopt ook in de buurman zijn tuin komt.

Maar waar dit topic mee startte is dat mijn buurman een val / kooitje gebruikt met voer als lokmiddel om katten mee te vangen. Dat is alles behalve gezond voor de kat door onder andere stress en wonden door het proberen te ontsnappen, dierenmishandeling dus, en dat vind jij ok, omdat er een kat door je tuin loopt?
Mensen vinden de katten ook niet asociaal, maar de mensen die de katten los rond laten lopen.
Ik maak me ook niet druk om katten in mijn tuin(zolang ze mijn konijnen en cavia's met rust laten)maar kan me wel voorstellen dat mensen er wel last van hebben.

Hoe zou jij het vinden als je een mooie voliere had met een heleboel zelfgekweekte vogeltjes en de kat van de buren ging erop liggen zodat de vogels zich in paniek doodvlogen?
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die er last van hebben.
Ik houd mijn katten niet binnen omdat ik andere mensen geen overlast wil bezorgen, maar omdat ik niet wil dat mensen die last hebben van mijn kat hem iets aandoen, en omdat ik niet wil dat ze overreden of meegenomen worden)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:33:40 #96
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51675249
quote:

[..]

Als de eigenaar hem niet had buiten gelaten had de kat nooit in die tuin gekomen en was hij ook niet in de val terecht gekomen en had hij ook niet mishandeld, hoewel ik vindt dat die buurman nog coulant is.
pi_51675270
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:32 schreef R0elio het volgende:

[..]

Ik vergelijk het schoppen van een hond met het vangen van een kat in een kooitje. Het lijkt alsof jullie voorbijgaan aan het mishandelen van de kat.
Mishandelen? . Een kat in een kooitje is mishandeling? Dus elke keer als ik met mijn kat naar de dierenarts ga, mishandel ik d'r? .

Oooooooookay.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:34:15 #98
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675273
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef R0elio het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.
Alle raskatten kunnen in principe buiten komen (ook die naakte, die hebben een andere stofwisseling waardoor ze warmer zijn dan "gewone" katten)
pi_51675283
Dat van die voliere is aanwijsbare schade, daarmee kan hij naar de politie en wordt het ook opgelost. Dat maakt nog niet dat hij preventief katten moet vangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:35:57 #100
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51675327
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef R0elio het volgende:
Dat van die voliere is aanwijsbare schade, daarmee kan hij naar de politie en wordt het ook opgelost. Dat maakt nog niet dat hij preventief katten moet vangen.
Preventief?
De kat is al in zijn tuin, preventief zou zijn als het katten zou afschrikken door in zijn tuin te komen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:36:10 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675336
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef R0elio het volgende:

[..]

ik heb twee wonderschone sealpoints, met stamboek, zijn siamezen. ze lopen vooral in mijn achtertuin en de twee belendene tuinen. ze komen op het platte dak, verder weet ik niet wat ze uitvreten, maar vogels vinden ze leuk omdat ze met papegaaitjes zijn opgegroeid.
pi_51675340
ik raad iedereen aan die last heeft van katten in zijn tuin iedere dag als ie moet schijten het op te vangen en het deponeren bij de eigenaar van de kat zijn voordeur, kijken of hij dat ook zo leuk vind dan.

ik heb geen tuin maar mijn ouders wel een mooi grote waar mijn kinderen graag willen spelen maar altijd moet me vader iedere keer een die pokke schijt van die katten opruimen.

ik haat katten niet(helaas ben ik allergisch voor katten anders hadden wij er ook wel een gehad maar ik zou wel mijn kat binnenhouden dan.

mensen die een kat buiten laten lopen willen allen de lusten maar laten de lasten aan andere over,
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:37:28 #103
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675370
quote:

[..]

Dat slaat ook nergens op.
Als ik erachter zou komen dat iemand zo met mijn kat omging, zou ik ook giftig worden, draag hem wat alternatieven aan, een emmer water, peper op de plakken waar je kat graag komt, je hebt spul dat heel erg geurt en waar katten ECHT niet in de buurt willen zijn, koop dat voor hem en zeg hem het in zijn tuin te strooien, dan heeft ie er ook geen last meer van.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:38:01 #104
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51675394
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.

Wat hij zegt.
On my sleeve.....
pi_51675401
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mishandelen? . Een kat in een kooitje is mishandeling? Dus elke keer als ik met mijn kat naar de dierenarts ga, mishandel ik d'r? .

Oooooooookay.
Nee, dat is niet hetzelfde. Jij neemt je kat ook mee in een speciaal daarvoor gemaakte draagkooi, waarschijnlijk en je kat is niet heel erg bang, hoop ik.

Deze kat wordt plotseling vast gezet in een klein metalen kooitje uit welke ze niet kan ontsnappen en ook niets bekends of geruststellends ziet. Dan probeer je te ontsnappen, wonden aan neus en kop als resultaat, en de stress die het oplevert staat garant voor gewichtsverlies en een tijdje slecht eten, al moet ik zeggen dat het met mijn kat wel meeval, eten doet hij goed, voor de rest ligt hij stil in zijn favoriete stoel.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:30 #106
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675442
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb twee wonderschone sealpoints, met stamboek, zijn siamezen. ze lopen vooral in mijn achtertuin en de twee belendene tuinen. ze komen op het platte dak, verder weet ik niet wat ze uitvreten, maar vogels vinden ze leuk omdat ze met papegaaitjes zijn opgegroeid.
Ik heb een brit en een exotic.
pi_51675444
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:38 schreef R0elio het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Jij neemt je kat ook mee in een speciaal daarvoor gemaakte draagkooi, waarschijnlijk en je kat is niet heel erg bang, hoop ik.

Deze kat wordt plotseling vast gezet in een klein metalen kooitje uit welke ze niet kan ontsnappen en ook niets bekends of geruststellends ziet. Dan probeer je te ontsnappen, wonden aan neus en kop als resultaat, en de stress die het oplevert staat garant voor gewichtsverlies en een tijdje slecht eten, al moet ik zeggen dat het met mijn kat wel meeval, eten doet hij goed, voor de rest ligt hij stil in zijn favoriete stoel.
Dat heeft -ie dan te danken aan zijn baasje.
pi_51675482
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

.. je hebt spul dat heel erg geurt en waar katten ECHT niet in de buurt willen zijn, koop dat voor hem en zeg hem het in zijn tuin te strooien, dan heeft ie er ook geen last meer van.
Dit is een heel goed idee .. leid deze discussie toch nog ergens toe.
Maar hiermee kan ik en onze relatie verbeteren en mijn kat uit zijn tuin houden.
pi_51675519
Een tuin is geen openluchtkamer. Bij buiten horen plantjes èn beestjes. Wie dat niet wil accepteren, zal met de schepper zelf in discussie moeten.
Farts are jazz to assholes
pi_51675525
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:40 schreef R0elio het volgende:

[..]

Dit is een heel goed idee .. leid deze discussie toch nog ergens toe.
Maar hiermee kan ik en onze relatie verbeteren en mijn kat uit zijn tuin houden.
Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:41:55 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675533
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:39 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb een brit en een exotic.

katten

ik snap mensen niet die zulke lieve beestjes kwaad willen doen omdat ze afentoe een keuteltje in hun grond graven.
pi_51675550
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef trabant het volgende:
Een tuin is geen openluchtkamer. Bij buiten horen plantjes èn beestjes. Wie dat niet wil accepteren, zal met de schepper zelf in discussie moeten.
Zullen we het anders even hebben over waar katten wel en niet thuis horen? Hint: het is niet Almere-Buiten in een nieuwbouwwijkje.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:43:00 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675572
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.

je snapt niks van katten geloof ik.
pi_51675609
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je snapt niks van katten geloof ik.
Wacht ff, er wordt gezegd dat er spul is wat er voor zorgt dat een kat de tuin van de buurman niet IN kan. Ik ken het verder niet, maar als dat spul echt werkt, moet het er toch ook voor kunnen zorgen dat het je eigen tuin niet UIT kan?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:45:16 #115
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675641
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je kat echt weg wil laat ie zich er niet door tegenhouden, dus kun je beter vragen of je buurman dat wil doen, dan heeft ie ook meteen geen last meer van andere katten.
Ik weet alleen niet hoe dat spul heette, het werkt wel heel goed, ik heb toen we dat gebruikten helemaal geen katten gezien, nu zitten er weer een hoop(ik had toen open kooien voor de cavia's, dus wilde geen katten in de tuin)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:45:26 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675649
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wacht ff, er wordt gezegd dat er spul is wat er voor zorgt dat een kat de tuin van de buurman niet IN kan. Ik ken het verder niet, maar als dat spul echt werkt, moet het er toch ook voor kunnen zorgen dat het je eigen tuin niet UIT kan?
pi_51675662
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Als je kat echt weg wil laat ie zich er niet door tegenhouden, dus kun je beter vragen of je buurman dat wil doen, dan heeft ie ook meteen geen last meer van andere katten.
Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?
pi_51675676
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog? .
pi_51675692
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als ik iets niet snap, mag je het ook gewoon uitleggen hoor. Kan ik best hebben weetje.
pi_51675694
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Domme vergelijking.

Dus mijn hond mag in jouw tuin komen schijten? Wat een onzin. Honden worden ook geacht keurig ergens te schijten waar niemand last van heeft. Die horen ook aangelijnt te zijn. En het liefst moet je de schijt nog opruimen ook. Trouwens dien je voor ene hond ook belasting te betalen.. Belachelijk. En voor een kat niet? Waarom denken katten eigenaars dat altijd te kunnen goed redeneren.
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:47:11 #121
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675696
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

katten

ik snap mensen niet die zulke lieve beestjes kwaad willen doen omdat ze afentoe een keuteltje in hun grond graven.
Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
pi_51675772
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:49:26 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675776
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:47 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:50:00 #124
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675791
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?
Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.

Katten die een goede reukzin hebben(en dat hebben ze) gaan die tuin niet in, dat werkt echt heel goed, maar in NL wordt het niet verkocht.
pi_51675798
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
Waarom zou je je verdiepen in je kat als je 'm ook gewoon naar buiten kunt pleuren.
pi_51675838
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
quote:
Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.
Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:34 #127
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675846
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
Voor sommige mensen is dat moeilijk.
Zijn vader maakte katten gewoon af, hij deed dat ook, nu weet ik het niet precies, vilgens mij houdt ie ze uit de tuin met dat spul.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:42 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675852
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog? .
nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd. ik neem aan dat je snapt dat dit spul niet is om je katten binnen te houden, maar wel weg te houden.

katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:53:00 #129
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51675884
quote:
Pff, wat een onzin.

Ik lag gisteren lekker op de bank de Tour te kijken toen er ineens een kat op het dressoir naast de vogelkooi stond. Dwergpapegaai natuurlijk helemaal overstuur. Dus de volgende keer dat ik een kat in m'n tuin zie heeft dat beest een probleem. Het is toch van de zotte dat ik in de zomer moet gaan opletten als ik ff naar boven ben of de deur naar m'n tuin dicht is, zodat er geen kat naar binnen kan komen. (overigens niet de eerste keer dat er eentje binnen was)

Ophoepelen met die kutbeesten uit mijn tuin.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51675886
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd.
Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
quote:
katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
pi_51675943
Je buurman heeft helemaal gelijk, je moet zorgen dat katten op je eigen terrein blijven. Katten zorgen voor aardig wat overlast.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:54:49 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675948
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
[..]

Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
neen. ik zat niet te trollen. sorry als ik die gedachte achterliet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:55 #133
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675988
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
[..]

Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
Nee, maar dit gaat dan ook niet om buitenkatten.
Ik heb een kat gehad die ik met geen mogelijkheid binnen kon houden, ze werd helemaal hysterisch na een dag, begon overal te plassen, viel me aan, vloog in de gordijnen, ze kwam uit het asiel en was een echte straatkat.

Ik heb de buurvrouw een emmer water over haar kop laten gooien omdat ze haar niet in de tuin wilde, ze is er ook nooit meer geweest.
Dat spul had ws ook gewerkt, maar ik wist toen niet dat het bestond, en ik weet niet of het had geholpen als ik het langs de randen van de tuin had gegooid, ze was echt niet te handhaven wat dat betreft, maar als ze buiten kon, was ze heel lief, voor iedereen, als ze wist dat ik haar gewoon buiten zou laten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:11:30 #134
90400 longinus
Hollander
pi_51676534
Als de kat van de buren het lef heeft om in mijn woning te pissen vang ik hem ook.
En naar een asiel is heel aardig van hem, misschien krijgt ie dan mensen die op hem letten in plaats van nu, 3 weken vakantie en hopen dat die kat zich red.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_51677431
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken. En er zijn ook genoeg katten die zich gewoon 'normaal' gedragen. Mijn katten komen buiten, maar alleen in de tuin (ze kunnen overal heen maar dat heb ik ze vanaf het begin afgeleerd...) en vinden dat prima, ze vinden het fijner om binnenshuis te zijn en komen zelfs naar binnen voor de kattenbak. Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
pi_51677776
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken.
Zelfs als dat zo is
en dat is dus totaal niet het geval
dan nog ben je niet verplicht om zo'n kat in huis te halen.

Hoe deze buurman nu handelt doet bij mij de wenkbrauwen fronsen, maar ik kan hem ook niet echt erom veroordelen. Hij mishandelt het dier niet zo te lezen en hij vindt kennelijk toch dat er iets van overlast is.
Als je niet wilt dat er wat met je kat gebeurd dan moet je hem of binnenhouden of zorgen dat hij alleen maar bij jou in de tuin komt en daar niet uit kan. En degene die DAT niet kan begrijpen moet gewoon geen katten nemen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:49:18 #137
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51677796
onze poes komt in de tuin onder toezicht, want de springt anders over het hekje en gaat op onderzoek uit.
we willen niet dat ze straks verdwaalt of niet meer terugkomt dus ze moet altijd weer naar binnen.
de buren hebben 3 katten waarvan een kat aan de lijn... ze zitten vaak ook in onze tuin

maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal
life is good... enjoy it!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:15:06 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51678735
Wat kan mij het nu schelen of die kat minder plezier heeft als ie niet naar buiten kan? Ik kies toch niet voor zo'n stinkbeest of wel soms? ik wil in MIJN tuin gewoon mijn baby in zijn wagentje kunnen laten liggen zonder bang te hoeven zijn dat een of andder harig vod over de schutting springt en op zijn gezicht gaat liggen, ik wil MIJN ramen open laten zonder een buurkat aan te treffen die op mijn bed ligt te meuren en haren ligt te verspreiden

Ga maar lekker aangifte doen TS, maar je hebt geen poot om op te staan, er is geen sprake van dierenmishandeling en een huisdier is juridisch gezien nog altijd een GOED waar jij verantwoordelijk voor bent. Neem die verantwoordelijkheid, er is hier maar 1 asociaal en dat ben jij.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:24:24 #139
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51679078
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:

maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal
Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.
On my sleeve.....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:28:56 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51679251
Is dat geen diefstal eigenlijk? Jouw buurman steelt jouw kat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:32:42 #141
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_51679402
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Aventura het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_51679445
quote:
Als je een tientje op straat laat slingeren dan is het toch ook geen diefstal als je het oppakt. Zelfde kan gebeuren als je je kat over straat laat slingeren.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:32 schreef mazaru het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin
Je zegt het goed, stelen, dat is inderdaad diefstal.

Ik vind toch dat dierenliefhebbers er wel erg rare normen en waarden op na houden. Zouden die vieze stinkbeesten de hersenen aantasten?
pi_51679820
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. ,

Vast ook goed voor zijn gemoedsrust...Zolang ie maar stil blijft zitten iig
pi_51679832
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
Waarom neem je dan een kat in huis?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:43:06 #145
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51679840
quote:
Hij steelt 'm niet, hij verplaatst 'm alleen naar het asiel. En dan nog, jij laat die kat onbeheerd rondslingeren, als ie onder m'n auto komt ben je 'm ook kwijt.
On my sleeve.....
pi_51679882
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],

Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
pi_51679902
Ik heb het idee dat jullie TS asocialer vinden dan de buurman.
De buurman weert niet de katten UIT de tuin, hij lokt ze IN zijn tuin (katten ruiken (lok)voer echt 2 tuinen verderop) vangt ze dan, laat ze minimaal een nacht zitten (als je het verhaal van de TS goed leest) en haalt ze bij hun baasjes vandaan.

Dat vind ik behoorlijk gestoord gedrag en bijzonder onvriendelijk.
Mijn vader had ook een hekel aan schijtende katten in de tuin, op verjaardagen bedacht hij soms hele valse constructies om de katten te vermoorden, maar in praktijk strooide hij gewoon koffiedik op de plekken waar de katten poepten, dat was absoluut afdoende.

De buurman doet nu een HELEBOEL moeite om de katten te vangen. De katten weghouden is simpeler, goedkoper (koffiedik bijvoorbeeld) en aardiger.

Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
pi_51679991
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],

Nou, serieus, goed idee!
Houd je de katten mee uit de tuin, de kat vindt het niet tof, maar het is niet gevaarlijk voor de kat of vervelend voor het baasje en het werkt als een tierelier.

Mijn schoonvader (ik haal echt al m'n vaders erbij ) heeft een hele tijd elke kat die zijn tuin binnenkwam natgespoten. Alle katten uit de buurt gaan nu met een grote boog om zijn tuin heen, maar buiten zijn tuin kan hij ze rustig aaien

Hij is gewoon de baas op z'n eigen territorium
pi_51680013
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
Dat ding schiet op alles wat beweegt
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:49:07 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680083
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:

Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
Die schijnt niet te begrijpen dat niet alles om hem en zijn kat draait, daarom.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')