abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:47:11 #121
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675696
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

katten

ik snap mensen niet die zulke lieve beestjes kwaad willen doen omdat ze afentoe een keuteltje in hun grond graven.
Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51675772
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:49:26 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675776
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:47 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:50:00 #124
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675791
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?
Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.

Katten die een goede reukzin hebben(en dat hebben ze) gaan die tuin niet in, dat werkt echt heel goed, maar in NL wordt het niet verkocht.
pi_51675798
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
Waarom zou je je verdiepen in je kat als je 'm ook gewoon naar buiten kunt pleuren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51675838
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
quote:
Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.
Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:34 #127
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675846
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
Voor sommige mensen is dat moeilijk.
Zijn vader maakte katten gewoon af, hij deed dat ook, nu weet ik het niet precies, vilgens mij houdt ie ze uit de tuin met dat spul.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:42 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675852
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog? .
nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd. ik neem aan dat je snapt dat dit spul niet is om je katten binnen te houden, maar wel weg te houden.

katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:53:00 #129
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51675884
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
Pff, wat een onzin.

Ik lag gisteren lekker op de bank de Tour te kijken toen er ineens een kat op het dressoir naast de vogelkooi stond. Dwergpapegaai natuurlijk helemaal overstuur. Dus de volgende keer dat ik een kat in m'n tuin zie heeft dat beest een probleem. Het is toch van de zotte dat ik in de zomer moet gaan opletten als ik ff naar boven ben of de deur naar m'n tuin dicht is, zodat er geen kat naar binnen kan komen. (overigens niet de eerste keer dat er eentje binnen was)

Ophoepelen met die kutbeesten uit mijn tuin.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51675886
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd.
Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
quote:
katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
pi_51675943
Je buurman heeft helemaal gelijk, je moet zorgen dat katten op je eigen terrein blijven. Katten zorgen voor aardig wat overlast.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:54:49 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675948
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
[..]

Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
neen. ik zat niet te trollen. sorry als ik die gedachte achterliet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:55 #133
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675988
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
[..]

Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
Nee, maar dit gaat dan ook niet om buitenkatten.
Ik heb een kat gehad die ik met geen mogelijkheid binnen kon houden, ze werd helemaal hysterisch na een dag, begon overal te plassen, viel me aan, vloog in de gordijnen, ze kwam uit het asiel en was een echte straatkat.

Ik heb de buurvrouw een emmer water over haar kop laten gooien omdat ze haar niet in de tuin wilde, ze is er ook nooit meer geweest.
Dat spul had ws ook gewerkt, maar ik wist toen niet dat het bestond, en ik weet niet of het had geholpen als ik het langs de randen van de tuin had gegooid, ze was echt niet te handhaven wat dat betreft, maar als ze buiten kon, was ze heel lief, voor iedereen, als ze wist dat ik haar gewoon buiten zou laten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:11:30 #134
90400 longinus
Hollander
pi_51676534
Als de kat van de buren het lef heeft om in mijn woning te pissen vang ik hem ook.
En naar een asiel is heel aardig van hem, misschien krijgt ie dan mensen die op hem letten in plaats van nu, 3 weken vakantie en hopen dat die kat zich red.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_51677431
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken. En er zijn ook genoeg katten die zich gewoon 'normaal' gedragen. Mijn katten komen buiten, maar alleen in de tuin (ze kunnen overal heen maar dat heb ik ze vanaf het begin afgeleerd...) en vinden dat prima, ze vinden het fijner om binnenshuis te zijn en komen zelfs naar binnen voor de kattenbak. Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
pi_51677776
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken.
Zelfs als dat zo is
en dat is dus totaal niet het geval
dan nog ben je niet verplicht om zo'n kat in huis te halen.

Hoe deze buurman nu handelt doet bij mij de wenkbrauwen fronsen, maar ik kan hem ook niet echt erom veroordelen. Hij mishandelt het dier niet zo te lezen en hij vindt kennelijk toch dat er iets van overlast is.
Als je niet wilt dat er wat met je kat gebeurd dan moet je hem of binnenhouden of zorgen dat hij alleen maar bij jou in de tuin komt en daar niet uit kan. En degene die DAT niet kan begrijpen moet gewoon geen katten nemen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:49:18 #137
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51677796
onze poes komt in de tuin onder toezicht, want de springt anders over het hekje en gaat op onderzoek uit.
we willen niet dat ze straks verdwaalt of niet meer terugkomt dus ze moet altijd weer naar binnen.
de buren hebben 3 katten waarvan een kat aan de lijn... ze zitten vaak ook in onze tuin

maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal
life is good... enjoy it!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:15:06 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51678735
Wat kan mij het nu schelen of die kat minder plezier heeft als ie niet naar buiten kan? Ik kies toch niet voor zo'n stinkbeest of wel soms? ik wil in MIJN tuin gewoon mijn baby in zijn wagentje kunnen laten liggen zonder bang te hoeven zijn dat een of andder harig vod over de schutting springt en op zijn gezicht gaat liggen, ik wil MIJN ramen open laten zonder een buurkat aan te treffen die op mijn bed ligt te meuren en haren ligt te verspreiden

Ga maar lekker aangifte doen TS, maar je hebt geen poot om op te staan, er is geen sprake van dierenmishandeling en een huisdier is juridisch gezien nog altijd een GOED waar jij verantwoordelijk voor bent. Neem die verantwoordelijkheid, er is hier maar 1 asociaal en dat ben jij.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:24:24 #139
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51679078
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:

maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal
Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.
On my sleeve.....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:28:56 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51679251
Is dat geen diefstal eigenlijk? Jouw buurman steelt jouw kat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:32:42 #141
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_51679402
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Aventura het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_51679445
quote:
Als je een tientje op straat laat slingeren dan is het toch ook geen diefstal als je het oppakt. Zelfde kan gebeuren als je je kat over straat laat slingeren.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:32 schreef mazaru het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin
Je zegt het goed, stelen, dat is inderdaad diefstal.

Ik vind toch dat dierenliefhebbers er wel erg rare normen en waarden op na houden. Zouden die vieze stinkbeesten de hersenen aantasten?
pi_51679820
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. ,

Vast ook goed voor zijn gemoedsrust...Zolang ie maar stil blijft zitten iig
pi_51679832
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
Waarom neem je dan een kat in huis?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:43:06 #145
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51679840
quote:
Hij steelt 'm niet, hij verplaatst 'm alleen naar het asiel. En dan nog, jij laat die kat onbeheerd rondslingeren, als ie onder m'n auto komt ben je 'm ook kwijt.
On my sleeve.....
pi_51679882
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],

Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
pi_51679902
Ik heb het idee dat jullie TS asocialer vinden dan de buurman.
De buurman weert niet de katten UIT de tuin, hij lokt ze IN zijn tuin (katten ruiken (lok)voer echt 2 tuinen verderop) vangt ze dan, laat ze minimaal een nacht zitten (als je het verhaal van de TS goed leest) en haalt ze bij hun baasjes vandaan.

Dat vind ik behoorlijk gestoord gedrag en bijzonder onvriendelijk.
Mijn vader had ook een hekel aan schijtende katten in de tuin, op verjaardagen bedacht hij soms hele valse constructies om de katten te vermoorden, maar in praktijk strooide hij gewoon koffiedik op de plekken waar de katten poepten, dat was absoluut afdoende.

De buurman doet nu een HELEBOEL moeite om de katten te vangen. De katten weghouden is simpeler, goedkoper (koffiedik bijvoorbeeld) en aardiger.

Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
pi_51679991
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],

Nou, serieus, goed idee!
Houd je de katten mee uit de tuin, de kat vindt het niet tof, maar het is niet gevaarlijk voor de kat of vervelend voor het baasje en het werkt als een tierelier.

Mijn schoonvader (ik haal echt al m'n vaders erbij ) heeft een hele tijd elke kat die zijn tuin binnenkwam natgespoten. Alle katten uit de buurt gaan nu met een grote boog om zijn tuin heen, maar buiten zijn tuin kan hij ze rustig aaien

Hij is gewoon de baas op z'n eigen territorium
pi_51680013
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
Dat ding schiet op alles wat beweegt
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:49:07 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680083
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:

Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
Die schijnt niet te begrijpen dat niet alles om hem en zijn kat draait, daarom.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')