Omdat ik vind dat ze naar buiten mogen. En in die 9 jaar dat ze buiten lopen heb ik nog nooit iemand horen zeiken over het feit dat ze in hun tuin of vijver lopen te wroeten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?
Ja, ik juich het niet toe, maar het werkt wrs wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en als jij hem daarna nog een paar keer tegenkom ga ik hem vangen....
(Vroeger ving ik ze en gooide ik ze in een (ondiepe; ja ik was niet zo dieronvriendelijk dat ik ze dood liet gaan) sloot... Was op zich ook altijd wel leuk...
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:24 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.
dus ter verduidelijking voor de minder begaafden in lezen:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:
onze poes komt in de tuin onder toezicht, want de springt anders over het hekje en gaat op onderzoek uit.
we willen niet dat ze straks verdwaalt of niet meer terugkomt dus ze moet altijd weer naar binnen.
de buren hebben 3 katten waarvan een kat aan de lijn... ze zitten vaak ook in onze tuin![]()
maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal![]()
![]()
Zo, waar heb je dat vandaan gehaald?? Je glazen bol??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
fabeltje. je hebt het nog nooit gezien.
Dan laat ik jou met een knuppel bewerken, kansloos mensquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en als jij hem daarna nog een paar keer tegenkom ga ik hem vangen....
(Vroeger ving ik ze en gooide ik ze in een (ondiepe; ja ik was niet zo dieronvriendelijk dat ik ze dood liet gaan) sloot... Was op zich ook altijd wel leuk...
Mijn katten rulen de buurt, als er iets met ze gebeurt, dan heb je gewoon een probleem.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?
Weinig kans, het beest zit altijd binnen of op mijn eigen balkonquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zie boven, ik heb al tig argumenten gegeven, ik wil gewoon geen last hebben van jouw (on)gedierte...
Over de maatregelen die die buurman treft valt te twisten (ik zou het idd wel iets anders oplossen, maar dat terzijde), desalniettemin vind ik dat een huisdier geen overlast hoort te veroorzakenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, ik juich het niet toe, maar het werkt wrs wel.
Dit is heel wat anders dan ze weg te brengen naar de politie of naar een asiel.
nee ik denk dat katten niet vaak hengelen, dat zijn eerder reigers en andere visvogels.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zo, waar heb je dat vandaan gehaald?? Je glazen bol??
Dus omdat jij dat vind, mag ik vinden dat als er een kat in mijn tuin loopt ik het recht in eigen hand mag nemen en je kat vangen en ergens loslaten waar je hem nooit meer zal vinden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat ze naar buiten mogen. En in die 9 jaar dat ze buiten lopen heb ik nog nooit iemand horen zeiken over het feit dat ze in hun tuin of vijver lopen te wroeten.
Er bestaan mensen die wel aardig en niet zo zeikerig zijn.
Andersom vind ik het ook niet erg dat er soms een kat in de tuin (hell, ze lopen zelfs soms naar binnen!) rondhangt. Ze doen namelijk geen fluit verkeerd.
En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus als ik met een olifant je tuin in kom zodat hij lekker je bloemen kan bemesten, zal jij niet zeuren?
Ik wel dus, tis MIJN tuin en ik moet het niet hebben, kijk dat ik hier nu 2 keer politie aan de deur heb gehad omdat er katten liepen in de wijk met verfvlekken, waarvan ze dachtendat ik met mijn paintbalgun bezig ben geweest kan ik niks aan doen
Het gaat niet om gevaarlijk, vies, irritant, ik wil ze gewoon niet in mijn tuin, heb een hond die andere ook niet tot last is (ruim zijn schijt op) en heb nu een 8 weken oude kitten waarvoor ik binnenkort een kattenren ga bouwen zodat ie andere niet tot last is
Dat heet eigen verantwoording nemen
Laatste twee punten ben ik het mee eens, maar de eerste niet helemaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik denk dat katten niet vaak hengelen, dat zijn eerder reigers en andere visvogels.
je mist vissen en schrijft het toe aan katten. net als iemand net zei dat er keutels op zijn grindtegels liggen. bullshit. niet van katten.
katten zorgen er voor dat je geen ratten in je tuin hebt.
Mijn broer en mijn ouders hebben er 1. Mijn ouders hebben 2 honden (landelijk; veel ruimte enz.) daar valt het dus wel mee. Mijn broer daarentegen wordt er helemaal niet goed van. En alles wat er bestaat zijn allemaal lapmiddeltjes. Zo'n kat is niet gek en verzint dus altijd wel weer wat je high-tech beveiligingstruck te omzeilen. Zou jij ook niet je stinkende best doen voor een lekker hapje??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Weinig kans, het beest zit altijd binnen of op mijn eigen balkon
Heb je zelf een vijver met dure vissen dan? En hoe bescherm je die dan?
Nee, dat mág nietquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dus omdat jij dat vind, mag ik vinden dat als er een kat in mijn tuin loopt ik het recht in eigen hand mag nemen en je kat vangen en ergens loslaten waar je hem nooit meer zal vinden?
maar dus niet in de vijver met die dure vissen. mensen schrijven alles toe aan katten omdat ze denken dat een kat een dure japanse karper uit een tuin pakt. onzin. reigers.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Laatste twee punten ben ik het mee eens, maar de eerste niet helemaal.
Wij hebben onze vissenkom (ja, ik weer het, kommen zijn slecht, maar het is een hele grote) moeten afdekken met kippengaas.
De kat was net 12 weken en zat al met haar koppie in de komEn niet om te drinken
kippengaas werkt uitstekendquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mijn broer en mijn ouders hebben er 1. Mijn ouders hebben 2 honden (landelijk; veel ruimte enz.) daar valt het dus wel mee. Mijn broer daarentegen wordt er helemaal niet goed van. En alles wat er bestaat zijn allemaal lapmiddeltjes. Zo'n kat is niet gek en verzint dus altijd wel weer wat je high-tech beveiligingstruck te omzeilen. Zou jij ook niet je stinkende best doen voor een lekker hapje??
Olifant als huisdierquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.
ruk nou eens op met je olifant.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Olifant als huisdier
Ook worden jonge olifanten gekocht als huisdier of als toeristenattractie voor hotels en andere complexen.
Ik mag dan misschien een kleine oogafwijking hebben, maar ik zie echt het verschil wel tussen een kat en een reigerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dus niet in de vijver met die dure vissen. mensen schrijven alles toe aan katten omdat ze denken dat een kat een dure japanse karper uit een tuin pakt. onzin. reigers.
een karper door een kat?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:47 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik mag dan misschien een kleine oogafwijking hebben, maar ik zie echt het verschil wel tussen een kat en een reiger
Dat wil niet zeggen dat het toegestaan isquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Olifant als huisdier
Ook worden jonge olifanten gekocht als huisdier of als toeristenattractie voor hotels en andere complexen.
Bij mij komen ook vaak een paar katten buurtenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Andersom vind ik het ook niet erg dat er soms een kat in de tuin (hell, ze lopen zelfs soms naar binnen!) rondhangt. Ze doen namelijk geen fluit verkeerd.
Hou je stoere praatjes toch voor je asociale pauper.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mijn katten rulen de buurt, als er iets met ze gebeurt, dan heb je gewoon een probleem.
Precies, dan moet je al aan zulke dingen gaan denken en als je er dan over nadenkt dat je een leuk terrasje hebt met leuke tegeltjes, leuke vijver er naast. En dan moet je tegen een meterkippengaas aankijken. En dat allemaal vanwege een andermans kat. Is ook niet echt alles. Reigers eenvoudig op afstand te houden door gaas op draden op 2 m hoogte te spannen...Heb je zelf geen last van, heeft een ander geen last van...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef freecell het volgende:
[..]
kippengaas werkt uitstekendEigen ervaring
Niets high-tech, maar erg functioneel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |