Haha. Inderdaad, Ik heb al meerdere ballen van die kinderen gewoon weggegooid. Dát zal ze leren met hun bal ongevraagd op mijn terrein te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...
Van katten weet je nooit waar ze vandaan komen, aan een kind kun je het vragen. Bovendien mag je mensen niet van hun vrijheid beroven (staan zeer hoge straffen op), bij dieren mag dat wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben.
Hoezo, die kat heeft toch geen eigenaar (tenminste niet dat hij weet), dan is het volledig normaal en diervriendelijk om het beestje naar een asiel te brengen. Eigenlijk hoort de hele buurt trots op deze man te zijn, omdat hij eigenaarloze katten van een nieuwe eigenaar voorziet. Iedereen blij lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef hummus het volgende:
[..]
Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hoezo, die kat heeft toch geen eigenaar (tenminste niet dat hij weet), dan is het volledig normaal en diervriendelijk om het beestje naar een asiel te brengen.
POstduiven brengen al in geen eeuwen meer liefdesbrieven rond en schijten op mijn balkon.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.
denk je dat ze in Drenthe geen katten hebben ofzo?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Hei! Daar lopen schapen! Daar heb je last van! Die poepen voor je deur en blèren je 's morgens wakker.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Mensen zijn gewoon niet meer verdraagzaam. Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Je denkt dat ze bij het asiel niet checken of de kat is gechipt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Wedden dat als je nadat je [betreffende kat] gevangen hebt en vervolgens gedumpt heb in een asiel 150 km verderop je waarschijnlijk nooit meer last hebt van [betreffende kat]?
Zo begon het in Hitler's tijd ook,quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:11 schreef hummus het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.
Mijn buurman heeft postduiven.....en behalve het onderschijten van mijn tuinmeubilair hebben die weinig functie hoor....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.
Als ze buitenlopen zeker!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:11 schreef hummus het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Mensen zijn gewoon niet meer verdraagzaam. Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Mijn katten zijn dol op konijn!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??
Je erkent hiermee dus dat het vrij laten lopen van katten overlast veroorzaakt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je erkent hiermee dus dat het vrij laten lopen van katten overlast veroorzaakt?![]()
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar hier lopen in ieder geval genoeg hazen en konijnen rond. En daar ga ik ook niet over huillieën.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??
Ach kom. Als jij in de vrolijke open buitenlucht een vijver hebt met zulke vissen erin, dan zul je je sowieso moeten afvragen hoe je die gaat beschermen. Wel eens van reigers gehoord? Om maar iets te noemen? Alleen een bordje naast die vijver zetten met daarop "Deze vijvers is van MIJ' is niet voldoende hoor. Ik ken mensen met zulke vijvers en die zorgen dus voor bescherming. Heel normaal, en zonder beesten gevangen te nemen of neer te schieten. Omdat het toevallig jouw tuin is, kun jij niet per definitie uitmaken welke beesten daar kunnen komen. Als jij dus bepaalde dieren wilt weren, zul je zelf ook vooral verstandig moeten nadenken en verantwoordelijkheid moeten nemen. Om het woord nog maar eens in de groep te gooien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef SuperWeber het volgende:
Mijns inziens is deze man te goed voor deze wereld, ik had nl. zoveel moeite niet gedaan en als ik me er echt aan stoorde had ik waarschijnlijke andere (efficiëntere) maatregelen genomen. (Je zou maar een vijver hebben met Koi's erin van 1000 E per stuk en er komt even zo'n schijtbeest langs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |