Die conclusie lijkt mij juist.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:
Ik heb het idee dat jullie TS asocialer vinden dan de buurman.
Zonder voer komen de katten ook in zijn tuin, echter dan kan hij ze niet vangen dus maakt hij gebruik van een lokkertje. In mijn ogen een prima methode. Het probleem zit ook niet bij de buurman, de kat kan gevangen worden als deze vrij rond kan lopen, dat is waar het probleem zit.quote:De buurman weert niet de katten UIT de tuin, hij lokt ze IN zijn tuin (katten ruiken (lok)voer echt 2 tuinen verderop) vangt ze dan, laat ze minimaal een nacht zitten (als je het verhaal van de TS goed leest) en haalt ze bij hun baasjes vandaan.
Ik drink nooit koffie en ga echt niet apart koffie zetten om wat katten weg te houden. Bovendien heb ik geen zin dag in dag uit met die katten bezig te zijn. Ik heb wel leukere dingen te doen dan me met slordige kattenbezitters bezig houden. Ik vind het eigenlijk heel erg netjes dat de buurman ze naar het asiel brengt.quote:Mijn vader had ook een hekel aan schijtende katten in de tuin, op verjaardagen bedacht hij soms hele valse constructies om de katten te vermoorden, maar in praktijk strooide hij gewoon koffiedik op de plekken waar de katten poepten, dat was absoluut afdoende.
De buurman doet nu een HELEBOEL moeite om de katten te vangen. De katten weghouden is simpeler, goedkoper (koffiedik bijvoorbeeld) en aardiger.
Moeten we dat ruiken ofzo? Of verwacht je dat iedereen dermate geinteresseerd is in mevrouw de mod zodat wij er van op de hoogte zijn dat je je katten binnen houdt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Aventura het volgende:
En waarom word ik nou ook meteen aangevallen? Ik heb zelf twee poezen. Die houd ik binnen. In eerste instantie om ze niet bloot te stellen aan de gevaren van buitenaf. Maar zeker ook omdat ik anderen niet wil lastig vallen.
Ik heb wel eens plantjes gepoot voor mijn vader in de tuin, dan merk je hoe vervelend dat is.quote:Toch kan ik me niet voorstellen dat ze nou zoveel overlast zouden verzaken. Kattenstront? Ik weet niet hoor, maar katten begraven hun uitwerpselen juist altijd.
Ja, ze lopen hier nachtenlang te vechten op straat, en dan dat gejank er ook nog bij.quote:Ik kan me voorstellen dat vechtende en/of krolse katten lasting kunnen zijn maar verder?
Ik geef mijn lynxquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:53 schreef SuperWeber het volgende:
Ze zouden bij TS 365 dagen per jaar (ja ook op zondag) tien honden op de stoep moeten laten schijten en dan eens kijken of hij/zij wel begrijpt dat je huisdier rond laten lopen op andermans terrein asociaal is...
Helemaal correct. Als iemand zo nodig een huisdier wil, dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Of zou je het ook normaal vinden als mensen hun honden ook gewoon vrij laten rondlopen. Ach, dat beetje hondenstront en wat geblaf, wie heeft daar nou last van. Wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Aventura het volgende:
Mensen hebben overal huisdieren, deal with it.
Speciaal koffiezetten neemt minder tijd in beslag dan:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik drink nooit koffie en ga echt niet apart koffie zetten om wat katten weg te houden. Bovendien heb ik geen zin dag in dag uit met die katten bezig te zijn. Ik heb wel leukere dingen te doen dan me met slordige kattenbezitters bezig houden. Ik vind het eigenlijk heel erg netjes dat de buurman ze naar het asiel brengt.
Nou, als ie in het bezit was dan liep ie niet in een tuin die niet van hem was he.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef hummus het volgende:
Wat een gemiep over het al dan niet naar buiten doen van katten. Het gaat er toch om dat of je het nou erg vindt of niet dat iemand z'n katten buitenlaat, het toch boven alles schofterig is om het huisdier van een ander te vangen en naar de politie te brengen? Die kat is het bezit van TS en dat wordt op deze manier ontvreemd.
Wedden dat als je nadat je [betreffende kat] gevangen hebt en vervolgens gedumpt heb in een asiel 150 km verderop je waarschijnlijk nooit meer last hebt van [betreffende kat]?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef freecell het volgende:
En het is wel degelijk lokken. Wedden dat je meer katten in je tuin krijgt met voer dan zonder?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef SuperWeber het volgende:
Ja ik wil een olifant, die laat ik ook vrij rondlopen, af en toe stapt ie op een auto, maar daar heeft toch niemand last van...
Precies, denk je dat de buurman bij de politie het echte verhaal vertelt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef hummus het volgende:
Wat een gemiep over het al dan niet naar buiten doen van katten. Het gaat er toch om dat of je het nou erg vindt of niet dat iemand z'n katten buitenlaat, het toch boven alles schofterig is om het huisdier van een ander te vangen en naar de politie te brengen? Die kat is het bezit van TS en dat wordt op deze manier ontvreemd.
De kat is dan snel weg en kan dus niet meer in de tuinen lopen. Dan hoef je dus niet meer iedere dag koffie te zetten. Ik weet wel zeker dat 1 keer zo'n actie van die buurman heel veel mensen tijd bespaart omdat zij van hun tuin geen composthoop hoeven te maken met koffieprut.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef freecell het volgende:
Speciaal koffiezetten neemt minder tijd in beslag dan:
a. Kooitje kopen
b. Voer kopen
c. Voer in kooitje doen, valletjes van maken
d. Kat uit val halen (veel succes als de kat je niet mag)
e. Kat wegbrengen
Die man doet er flink wat moeite voor. Meer dan met water of koffiedik.
Dat zal best, feit is dat als de katten niet naar buiten konden je kon lokken tot je een ons woog maar er nog steeds geen kat kwam. Het lokken veroorzaakt dus niet het probleem.quote:En het is wel degelijk lokken. Wedden dat je meer katten in je tuin krijgt met voer dan zonder?
Postduiven zijn ook zo'n drama zeker?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, als ie in het bezit was dan liep ie niet in een tuin die niet van hem was he.
Inderdaad. Ik denk verder dat ik ook al die vieze stinkauto's mij mij in de staat ga bekrassen en vervolgens de banden leksteken en dan laten wegslepen. Ze maken lawaai en ze vervuilen de omgeving en ik heb er niet om gevraagd. Schandalig.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Postduiven zijn ook zo'n drama zeker?
Afschieten die handel
Als de eigenaar van de duiven echt de eigenaar was, hield hij ze wel binnen
Haha. Inderdaad, Ik heb al meerdere ballen van die kinderen gewoon weggegooid. Dát zal ze leren met hun bal ongevraagd op mijn terrein te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...
Van katten weet je nooit waar ze vandaan komen, aan een kind kun je het vragen. Bovendien mag je mensen niet van hun vrijheid beroven (staan zeer hoge straffen op), bij dieren mag dat wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |