Jah, maar dat was omdat ik eigenlijk ff snel de tut volgdequote:Op woensdag 18 juli 2007 21:56 schreef pea4fun het volgende:
Mooie tut in die vorige serie. Ik doe sommige dingen net even anders, maar er zijn ook zoveel mogelijkheden.
Die van blue thunder vind ik een beetje overdone in het smoothgedeelte, ik vind wel die lichte plekken mooi weggewerkt
stiekum tvp![]()
Ik weet niet welke er stond...deze?quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:47 schreef eer-ik het volgende:
zeg, heeft iemand dat plaatje nog, wat er bovenaan stond?
volgens mij wel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik weet niet welke er stond...deze?
[img=578xnull]http://i18.tinypic.com/35iwzmo.jpg[/img]
Ja precies, bij een andere foto doe je het weer anders.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:56 schreef pea4fun het volgende:
Mooie tut in die vorige serie. Ik doe sommige dingen net even anders, maar er zijn ook zoveel mogelijkheden.
Die van blue thunder vind ik een beetje overdone in het smoothgedeelte, ik vind wel die lichte plekken mooi weggewerkt
stiekum tvp![]()
mijn computer loopt al vast bij een A3 posterquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:37 schreef DarkManta het volgende:
Bij zulke formaten, merk je wel dat je een krachtige computer nodig hebt.
20 mpx foto heb ik nog nooit mee gewerkt volgens mij...quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:37 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Ja precies, bij een andere foto doe je het weer anders.
Vandaar dat ik ook verschillende technieken heb laten zien.
Om een eenvoudige cirkel te teken, zijn er al ruim 1000 technieken, dus ik wil maar zwijgen over de tools en andere technieken.
Belangrijkste is wel dat je foto zoveel mogelijk pixels heeft. 10 megapixel foto is heerlijk om mee te werken en de beste resultaten.
Heb voor een bedrijf ooit eens een 20 megapixel foto moeten bewerken en is later als billboard gebruikt.
Bij zulke formaten, merk je wel dat je een krachtige computer nodig hebt.
effe een kleintje is niet helemaal ongewensdquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:10 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Laat ik eens een Tut maken over het retoucheren van mannen.
Hier komen weer iets andere technieken aan te pas.
Zoals ik al eerder zei, je gaat de huid van een man niet zachter maken.
Tenzij dat de bedoeling is, Jean Paul Gaultier wilt dit wel voor zijn modellen.
Alle modellen zijn glad (dus geen snor of baard) en gespierd.
Tutje doen, of weten we het nu allemaal wel?
Hej die heb ik gemaaktquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik weet niet welke er stond...deze?
[afbeelding]
ik hou me er tijdens werktijd van de week wel een keer mee bezigquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:39 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Hej die heb ik gemaakt
Wacht ff heb ook nog een keer een footer gemaakt..
Trouwens leuk projectje voor iemand? aangezien deze maar 2 seconden werk waren
Beetje leeg.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:39 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Hej die heb ik gemaakt
Wacht ff heb ook nog een keer een footer gemaakt..
Trouwens leuk projectje voor iemand? aangezien deze maar 2 seconden werk waren
quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:25 schreef shi het volgende:
[..]
thnx
hij staat hier
Photoshop - vragen, tips, problemen - CS 7!
Erg gave tutorials!quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:45 schreef DarkManta het volgende:
Before:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]
Volgende keer hier eens een Tutorial over schrijven.
Deze is wat extremer met name omdat de Borst een extremere make-over krijgt.
Als iemand zich geroepen voelt om bijvoorbeeld zo`n bewerking te doen als hier boven (hoeft niet het voorbeeld van boven te zijn) dan post maar.
Ben erg benieuwd naat je uitleg en techniek.
Voor inspiratie: http://homepage.mac.com/gapodaca/digital/bikini/bikini2.html
Maar alleen mensen is niet leuk, heb ook tutorials geschreven over hoe je bijvoorbeeld een krokodil met een koeievacht photoshopt. Dat is erg lachen, vooral als je het zo echt mogelijk laat lijken.
Hoe doe je die tekst ook alweer voor het plaatje, maar dat je het plaatje nog wel ziet?quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:04 schreef Ravii het volgende:
[..]
Beetje leeg.
mjah.
als 1 schaap over de dam springd, dan springd de rest hem achterna :p
dan komt er vanzelf een competitie![]()
[afbeelding]
Sorry ik weet niet meer hoed die stijl heet, maar het wordt met Photoshop gemaakt dat is een ding dat zeker is. Photoshop is dé standaard voor de professinal om foto`s mee te bewerken. Corel Draw en Corel Paint proberen ook in die markt te varen, maar Adobe zet niet zo maar effe iets op de markt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:08 schreef donroyco het volgende:
Uit het vorige topic nog:
Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef donroyco het volgende:
Nou had ik ook een vraag... in de Quest zie ik wel eens graphics staan die het product zijn van verschillende plaatjes die bij mekaar gevoegd zijn. Met Photoshop heb ik even een eenvoudig voorbeeld gemaakt:
[afbeelding]
Nou had ik een aantal vragen:Hoe heet deze stijl? Waarmee wordt dit gemaakt? Zijn er internetsites over te vinden?
Bij voorbaat dank
[..]
Hoe doe je die tekst ook alweer voor het plaatje, maar dat je het plaatje nog wel ziet?![]()
Jah precies, dat kan ook. En het kan op nog veel meer manieren. Zoals ik al zei om een simpele cirkel te maken zijn al meer dan 1000 manieren bekend.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:17 schreef Ravii het volgende:
Ik had het eigenlijk met Clipping Mask gedaan.!
Vind ik heel wat makkelijker werken!
Maar jouw manier kan ook!
En handigquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:22 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Jah precies, dat kan ook. En het kan op nog veel meer manieren. Zoals ik al zei om een simpele cirkel te maken zijn al meer dan 1000 manieren bekend.
Maar goed ik zal de Clippingmask eens uitleggen, ook een leuke manier...
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #11 KLik!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:40 schreef Ravii het volgende:
Komt er nog een tutorial over het bewerken van mannen?
zoals deze foto?
er kan genoeg aan gedaan worden!
www.ravii.nl/images/fok/DSC00683.JPG (7MP / 19.8 MB)
Voor elke type bewerking, of onderdeel van een foto/afbeelding, maak ik een nieuwe laag.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:39 schreef pea4fun het volgende:
Ik werk nog niet zo heel lang met lagen enzo, maar nu zie ik dat jullie alle lagen intact laten tot je helemaal klaar bent. Ik doe steeds tussenin flatten image voor ik weer een bewerking op een nieuwe laag doe. Als ik dat niet doe dan willen sommige dingen niet.
Bijvoorbeeld. Ik maak een nieuwe laag voor de healingbrush, als ik daarmee klaar ben maak ik een nieuwe curves laag om een bepaalde bewerking te doen. Danzie ik opeens dat ik nog ergens een stukje healing ben vergeten. Als ik nu de healingbrush pak, dan doet die gewoon niks, op geen van de lagen. Wat doe ik dan fout?
Edit: en toffe banner in de op
Thanks! Zeer handig ^__^quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:11 schreef Ravii het volgende:
DarkManta.
Een Mooie VId Tutorial hierover
http://tutorials.watchand(...)s/clipping_mask.html
Waarschijnlijk weet ik wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:39 schreef pea4fun het volgende:
Ik werk nog niet zo heel lang met lagen enzo, maar nu zie ik dat jullie alle lagen intact laten tot je helemaal klaar bent. Ik doe steeds tussenin flatten image voor ik weer een bewerking op een nieuwe laag doe. Als ik dat niet doe dan willen sommige dingen niet.
Bijvoorbeeld. Ik maak een nieuwe laag voor de healingbrush, als ik daarmee klaar ben maak ik een nieuwe curves laag om een bepaalde bewerking te doen. Danzie ik opeens dat ik nog ergens een stukje healing ben vergeten. Als ik nu de healingbrush pak, dan doet die gewoon niks, op geen van de lagen. Wat doe ik dan fout?
Edit: en toffe banner in de op
VOOR:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:40 schreef Ravii het volgende:
Komt er nog een tutorial over het bewerken van mannen?
zoals deze foto?
er kan genoeg aan gedaan worden!
www.ravii.nl/images/fok/DSC00683.JPG (7MP / 19.8 MB)
Dat zijn de zogenaamde Egyptieënsoorten lettertype, zoals Arial, Adobe Caslon pro, Courierquote:Op zondag 22 juli 2007 19:25 schreef donroyco het volgende:
Welk lettertype hebben de plaatsnaamborden in Nederland?
[afbeelding]
Oke.. eens even wat fixen...quote:Op zondag 22 juli 2007 19:45 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Dat zijn de zogenaamde Egyptieënsoorten lettertype, zoals Arial, Adobe Caslon pro, Courier
De Interstate lettertype komt daar het dichts bij in de buurt heb ik gemerkt.quote:
Nee, de ANWB doet alleen de bewegwijzering, niet de plaatsnaamborden, want die markeren ook meteen het gebied waar je 50 km/u mag rijden....quote:Op zondag 22 juli 2007 20:21 schreef KhaZ het volgende:
Zijn het geen ANWB lettertypen?
zelfs de bewegwijzering wordt niet meer door de anwb gedaan.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:28 schreef donroyco het volgende:
[..]
Nee, de ANWB doet alleen de bewegwijzering, niet de plaatsnaamborden, want die markeren ook meteen het gebied waar je 50 km/u mag rijden....
Je hebt me sproetjes weggehaaldquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef DarkManta het volgende:
[..]
VOOR:
[afbeelding]
NA:
[afbeelding]
Het ligt er maar net aan wat je wilt of wat de opdrachtgever van je wilt wat er aan een bepaalde foto gedaan moet worden.Of als het voor jezelf is, je eigen inzicht gebruiken.
Alleen deze foto zou ik nooit afleveren, omdat er toch nog foutjes inzitten, ik heb er niet veel tijd aan besteed. Alleen maar dingen met de tools, zodat je ziet dat je binnen in een mum van tijd al ver kunt komen.
De tools die ik gebruikt heb zijn:
De Healing Brush en de Clone Stamp Tool
Met deze 2 tools heb ik de oneffeheden in de huid weggehaals alsmede kleur verschillen.
Met de Clone Stamp Tool heb ik de donzige haren die in het blauwe van de lucht goed zichtbaar waren.
En het te veel glimmende in de huid heb ik gereduceerd.
Iemand anders had het misschien weer anders gedaan, iemand die van kunst houd weer heel anders.
Maar de basis voor het retoucheren van foto`s blijft inprincipe hetzelfde, namelijk je corrigeerd voor wat in jouw ogen storend of niet gepast lijkt.
Zo heb ik bijvoorbeeld de foto gecropt, zodat de aandacht gaat op het gezicht en niet al het blauwe van de lucht er om heen.
na het zien van mijn fotoquote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef drxfeelgood76 het volgende:
ik moet me er ook eens meer in gaan verdiepen....
mooi gewordenquote:Op zondag 22 juli 2007 22:17 schreef Ravii het volgende:
[..]
Je hebt me sproetjes weggehaald!
aww!
maar verder is die wel goed
hoe had je dat glimmende nou precies weggehaald? want ik ging proberen met levels, maar dat lukte niet echt.
Me linker oog is trouwens wel rood.(van normaal standpunt gezien)
hier trouwens een brezah versie ofso van die foto:
[afbeelding]
Mooi gemaakt, echt in de breezah-style, zoals het hoortquote:Op zondag 22 juli 2007 22:17 schreef Ravii het volgende:
[..]
hier trouwens een brezah versie ofso van die foto:
[afbeelding]
Tutorialquote:Op maandag 23 juli 2007 01:19 schreef donroyco het volgende:
[..]
Mooi gemaakt, echt in de breezah-style, zoals het hoortEn natuurlijk de tutorial goed opgevolgd, mij lijkt die best wel langdurig.. hoe lang heb je er over gedaan om het 'perfect' te krijgen?
Laat enzo, je snapt het vast wel.....quote:Op maandag 23 juli 2007 01:27 schreef Ravii het volgende:
[..]
Tutorial?
ik heb zitten kutten met 2tone tutorial en gaussian blur en overlay etc![]()
en met 1 van die filters waardoor me haar zo 'klei-achtig' is
Ik wouw het toch kwijtquote:Op maandag 23 juli 2007 01:28 schreef donroyco het volgende:
[..]
Laat enzo, je snapt het vast wel.....
stuk of 4 verschillendequote:Op maandag 23 juli 2007 01:37 schreef -td6d- het volgende:
Gewoon een filter overheen gedonderd? [afbeelding]
Hmm.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:04 schreef Falco het volgende:
Oke, even een noob-vraagje. Ik wil van een zwart-wit-plaatje, het zwarte wat zwarter maken. Het zwarte ziet er nu nogal grijzig uit. Hoe pak ik dit aan? Volgens mij moet dit niet al te moeilijk zijn, maar ik ben nu al een tijdje aan het klungelen.Ik gebruik Photoshop 7.0
Het beste hier voor is om de Curves te gebruiken, Levels kan ook wel.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:04 schreef Falco het volgende:
Oke, even een noob-vraagje. Ik wil van een zwart-wit-plaatje, het zwarte wat zwarter maken. Het zwarte ziet er nu nogal grijzig uit. Hoe pak ik dit aan? Volgens mij moet dit niet al te moeilijk zijn, maar ik ben nu al een tijdje aan het klungelen.Ik gebruik Photoshop 7.0
replace color kun je ook gebruikenquote:Op maandag 23 juli 2007 13:04 schreef Falco het volgende:
Dit is hem, bedanktquote:Op maandag 23 juli 2007 13:26 schreef Ravii het volgende:
[..]
Hmm.
Ik weet het niet zeker in het menu maar
Edit of Image -> Adjustment -> Levels
Wat is er speciaal aan die rechthoek?quote:Op maandag 23 juli 2007 14:35 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hoi,
Hoe maak je een rechthoek. netzoals:
[afbeelding] zoeen als ie witte rechthoek.
Thanks.
Mensen die Photoshop net gebruiken komen erachter dat Photoshop iets ingewikkelder is dan Paintquote:Op maandag 23 juli 2007 14:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat is er speciaal aan die rechthoek?
Je hebt gewoon rectangle dinges tool, zit in dat paletje met de lijn, cirkel, rounded rectangle, en de shapetool.
Ik bedoel het ook niet zozeer negatief ofzo, maar ik vroeg 't me af.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:04 schreef Ravii het volgende:
[..]
Mensen die Photoshop net gebruiken komen erachter dat Photoshop iets ingewikkelder is dan Paint!
Blijf vragen gewoon serieus beantwoorde aub.![]()
zie bovenstaandequote:Op maandag 23 juli 2007 15:06 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb nog niet zoveel ervaring met PS. Sorry daarvoor.
okay danquote:Op maandag 23 juli 2007 15:07 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet zozeer negatief ofzo, maar ik vroeg 't me af.
Misschien dat er iets was waar ik overheen keek ofzo
Mooizoquote:Op maandag 23 juli 2007 15:08 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Jawel dankje.
Ja, ik kan misschien ietwat bot overkomen ofzoquote:Op maandag 23 juli 2007 15:10 schreef Ravii het volgende:
[..]
okay dan![]()
zo dacht ik stiekem ook! zonder die text eronder gelezen te hebben.
quote:Op maandag 23 juli 2007 15:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ik kan misschien ietwat bot overkomen ofzo
Maar ik bedoel het doorgaans goed
Je canvas is de grootte van je document.quote:
Je selecteer de omvang van het plaatje met Rectangle Tool (toets M), nu heb je een rechthoek of vierkant.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je een plaatje hebt en je wilt ervan de hoeken rond maken , hoe doe je dat dan?
Bijv.
[afbeelding]
Maar het plaatje dat ik wil bewerken is iets groter.
border? waaromheen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:19 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ze zijn nu samengevoegd maar ik kan nu niet select>modify>border doen ...
ik weet niet wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Sorry ik bedoel smooth
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je een plaatje hebt en je wilt ervan de hoeken rond maken , hoe doe je dat dan?
Bijv.
[afbeelding]
Maar het plaatje dat ik wil bewerken is iets groter.
Gebruik de rectangle tool of toets op je toetesnbord de letter M.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:34 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Sorry ik bedoel smooth
Nicely donequote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Aanleiding van deze, is omdat ik daar een aantal dagen zelf ben geweest
Feather doet heel iets anders! Met feather krijg je een soort van overgang, alsof je het zou blurren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:15 schreef Blue Thunder het volgende:
waarom gebruik je feather niet? iets binnen het plaatje selecteren en dan rechtermuis > feather..
Het enige nadeel is dat je iets van het plaatje kwijt bent
Woow vet!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Ah, ok, zelf nog niet mee gespeeld, vandaarquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Feather doet heel iets anders! Met feather krijg je een soort van overgang, alsof je het zou blurren.
Randjes worden niet scherp, maar soort van geblurd. Het wordt een beetje uitgeveegd.
Vroeger hadden tekenaars ook een veer, als ze ergens te veel hadden ingekleurd deden ze met die veer de rest uitvegen zodat het een geheel werd.
[afbeelding]
Zie hier het voorbeeld...
worden die randen niet wat scherper als je de rounded rectangle tool gebruikt?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Feather doet heel iets anders! Met feather krijg je een soort van overgang, alsof je het zou blurren.
Randjes worden niet scherp, maar soort van geblurd. Het wordt een beetje uitgeveegd.
Vroeger hadden tekenaars ook een veer, als ze ergens te veel hadden ingekleurd deden ze met die veer de rest uitvegen zodat het een geheel werd.
[afbeelding]
Zie hier het voorbeeld...
Kan ook, maar omdat het zo blokkerig is, komt door de resolutiequote:Op woensdag 25 juli 2007 11:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
worden die randen niet wat scherper als je de rounded rectangle tool gebruikt?
Ik vind het nog wat blokkerig namelijk...
nee, snap ik, maar die rounded rectangle tool ziet er doorgaans wel wat schappelijker uitquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef DarkManta het volgende:
Plus het is geeb vector zoals we met Illustrator doen.
Mooi gedaan!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Oef, daar zou ik nou wel eens de .psd van willen zien. Heel gaaf gedaan!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
Reacties altijd welcome
Daar heb ik een mooie action voorquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:16 schreef eer-ik het volgende:
kan iemand me vertellen hoe ik hier een beetje de lucht weer blauw krijg?
Zowel de werkelijke lucht als de weerspiegeling in het water...
[afbeelding]
grote versie
Ik heb het even geprobeerd maar het wordt niet realistisch.. (althans, bij mij dan hequote:Op donderdag 26 juli 2007 16:16 schreef eer-ik het volgende:
kan iemand me vertellen hoe ik hier een beetje de lucht weer blauw krijg?
Zowel de werkelijke lucht als de weerspiegeling in het water...
[afbeelding]
grote versie
tof, dat ziet er best netjes uitquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:49 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb even snel die action eroverheen gegooid. Ik heb hier geen instellingen veranderd, dus er is nog heel veel mogelijk, blauwer, minder blauw, wolkjes....
[afbeelding]
Ik zal de action ff uploaden
Ik denk niet dat je dat met die action voor elkaar krijgtquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef eer-ik het volgende:
ik wil graag bizarre kleuren erin hebben
als:
[afbeelding]
waar moet ik die dingen inzetten?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:59 schreef pea4fun het volgende:
ik heb ook meteen wat wolkenbrushes erbij gezet....ik had eerst mooiere maar die ben ik kwijt
brushes
zo'n kleur blauw?quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat met die action voor elkaar krijgt
ik wilde eigenlijk alleen dat blauw erinquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:03 schreef Blue Thunder het volgende:
zoiets?
(lekker handig ook met zo'n klein plaatje)
[img=578xnull]http://www.knaapie.nl/4.jpg[/img]
program files> adobe> photoshop (ik heb cs 2 maar in 3 zal het niet veel anders zijn) .> pluginsquote:
ja, maar ik wil die action even 'installeren'quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:06 schreef Blue Thunder het volgende:
neee, je moet het zelf leren
paar posts terug heb ik uitgelegd hoe ik dit doe
staat in presets ipv plugins bij mijquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
program files> adobe> photoshop (ik heb cs 2 maar in 3 zal het niet veel anders zijn) .> plugins
dan voor de action kies je photoshop actions en voor de brushes kies je brushesjoh
daar zet je hem neer
Dan iopen je photoshop, gaat naar actions, klikt op het kleine driehoekje rechtsboven in en kiest load action
voor de brushes doe je dat dus in het brushes venstertje.
vcf is een visitekaartjequote:Op donderdag 26 juli 2007 17:05 schreef eer-ik het volgende:
brush heb ik inmiddels gevonden, waar die moet staan, maar die .vcf, waar plaats ik die?
die action moet een atn bestand zijn...ff kijken of ik iets fout heb gedaan bij uploadenquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef eer-ik het volgende:
hmm, ik heb een brush bestandje, en een vcf bestand, wat geen action is ....
Die action staat wat meer naar boven, de blauwe lettertjes probeer maar in mijn post bij de fotoquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:15 schreef Blue Thunder het volgende:
ik kan me vergissen maar de action staat er niet bij
Jullie keken gewoon niet meerquote:
windowsquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:13 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
vcf is een visitekaartjehoef je niks mee te doen
en in cs3 gaat ie standaard kijken in Documents and settings-[loginnaam]-application data -adobe-adobe photoshop cs3-preset-brushes...
maar het kan ook in die andere map die pea4fun aangeeft, alleen moet je daar zelf heenbrowsen
ik zit er nog effe mee te kutten, maar ik blijf steeds heel veel plekjes houden die je zogenaamd met de paint bucket wit kunt maken, dan zou ie 't automatisch moeten aanpassen, maar dat werkt effe niet...quote:
Neem autoselect, dat werkt het makkelijkst. Als je die eenmaal door hebt kan je de andere opties uitproberenquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
windows
[..]
ik zit er nog effe mee te kutten, maar ik blijf steeds heel veel plekjes houden die je zogenaamd met de paint bucket wit kunt maken, dan zou ie 't automatisch moeten aanpassen, maar dat werkt effe niet...
er gebeurt niks...
bij mij ook...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:43 schreef Blue Thunder het volgende:
heb ik geen last van met cs3 in ieder geval...
Wellicht ligt het aan de resample image instelling? Bij mij staat ie op Bicubic
ga ik proberen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:54 schreef Blue Thunder het volgende:
en als je em ergens anders opzet? bijv bicubic sharper?
inderdaad!! dat is dus de manierquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:04 schreef Blue Thunder het volgende:
exact hoe jij het beschrijft,
echter als ik em copy paste in photoshop (hoef geen printscreen te doen) dan heb ik er geen last van
mja het ligt er in illustrator maar net aan waar hij die wiite balkjes gaat plaatsen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:12 schreef Blue Thunder het volgende:
als ik overigens het figuurtje ietsje groter maak, heb ik er geen last van...
die is dan overigens ook 44px hoog..
wel vaag overigens
jep in photoshop...quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:36 schreef Blue Thunder het volgende:
in PS?
Geen last van, met geen enkele optie overigens
probeer rechtermuisknop op die adjustment layer en die clipping maskquote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:21 schreef Zjoert het volgende:
He,
Is het mogelijk om een Adjustment layer maar op 1 layer zichtbaar te maken (klinkt inderdaad nogal vaag maar kan het even niet beter verwoorden).
Ik heb bijvoorbeeld op layer 5 een Hue/Saturation layer die alleen de kleuren van layer 4 moet veranderen,
de kleuren van layer 1,2 en 3 moeten hetzelfde blijven.
Dank jequote:Op zondag 29 juli 2007 16:03 schreef Blue Thunder het volgende:
http://www.tutorialized.com/tutorials/Illustrator/1
staan ook wel een paar van photoshop
http://www.deviantart.com/view/18008695/quote:Op zondag 29 juli 2007 19:23 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ey jongens, ik wil een zelf een vector maken van een meisje. Hebben jullie misschien wat goede pics. Tips zijn welkom.
wat versta je onder een goed plaatje?quote:Op zondag 29 juli 2007 19:30 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
ja nu nog goeie plaatjes.
Goede plaatjes zijn plaatjes met een hoog inzoomgehalte en dat ze juist belicht zijnquote:
Hoge resolutie, modelfoto's ofzo?quote:Op zondag 29 juli 2007 19:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Goede plaatjes zijn plaatjes met een hoog inzoomgehalte en dat ze juist belicht zijnFotoshoots kunnen op zich wel...
Kan inderdaad.. die tutorial is vrij goed (ook voor de n00b), heb 'm zelf niet gevolgd...quote:
als je heel simpel en snel een niet zo;n mooi resultaat wilt kan je ook naar Filter -> Artistic -> Cutout gaan en daar beetje spelen met de sliders,.. heeel simpel maar dat is ook wel te merken aan het resultaatquote:Op zondag 29 juli 2007 19:23 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ey jongens, ik wil een zelf een vector maken van een meisje. Hebben jullie misschien wat goede pics. Tips zijn welkom.
Ga ik eens proberen, wat ook wel makkelijk is, is dit:quote:Op zondag 29 juli 2007 19:45 schreef Kamermans het volgende:
[..]
als je heel simpel en snel een niet zo;n mooi resultaat wilt kan je ook naar Filter -> Artistic -> Cutout gaan en daar beetje spelen met de sliders,.. heeel simpel maar dat is ook wel te merken aan het resultaat
je wilt dus je plaatjes showen en alleen positieve reactie krijgen en anders geen reacties? kritiek is niet welkom?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:19 schreef DarkManta het volgende:
Na aanleiding van deze post: Hoe zien jouw designs eruit? #4
Maar weer eens een Tut van mij over techno-style.
Een onderdeel daarvan is hoe je zoiets maakt:
[afbeelding]
Damn hierna post ik ook niets meer in dat topic, Fok! is niet het juiste forum om je creativiteit te tonen, iedere keer weer discussie ipv plaatjes. Maar goed TuT is onderweg
Kritiek is van harte, alleen beweren dat ik het niet gemaakt zou hebben, geen verstand van Flash, schiet in het verkeerde keelgat.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:21 schreef Kamermans het volgende:
[..]
je wilt dus je plaatjes showen en alleen positieve reactie krijgen en anders geen reacties? kritiek is niet welkom?
zolang ze geen bewijs hebben dat iets niet van jou is, is het meestal onzinquote:Op zondag 29 juli 2007 20:23 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Kritiek is van harte, alleen beweren dat ik het niet gemaakt zou hebben, geen verstand van Flash, schiet in het verkeerde keelgat.
Selecteer de gekozen ruimte door middel van de Pen Tool en maak een nieuwe layer aan, vul deze met een kleur naar keuze en zet de layer op 'Overlay'...quote:Op zondag 29 juli 2007 21:12 schreef Gelderland het volgende:
ik wil van een foto graag de kleuren verandere; dus ander kleur van shirt etc. Dat kan met negatief, maar dan krijg je ook hele raren kleuren. Is er ook een ander efunctie waarbij je de kleur v/h shirt etc. kan veranderenOf haarkleur bijv.. ben benieuwd... ik weet alleen hoe ik iets donkerder/lichter moet maken
Hoe krijg ik mijn penshape into selection?quote:Take the pen tool create a path around the person (or thing) and then make it into selection. Invert the selection (CTRL + Shft + i) and hit delete. Deselect (Ctrl + D)
als je je path hebt, klik je met andere muisknop er op en dan kies je create selectionquote:Op zondag 29 juli 2007 21:46 schreef donroyco het volgende:
[..]
Selecteer de gekozen ruimte door middel van de Pen Tool en maak een nieuwe layer aan, vul deze met een kleur naar keuze en zet de layer op 'Overlay'...
edit:
Zelf had ik ook nog een vraag:
[..]
Hoe krijg ik mijn penshape into selection?
je moet hem op color of hue zettenquote:Op zondag 29 juli 2007 21:46 schreef donroyco het volgende:
[..]
Selecteer de gekozen ruimte door middel van de Pen Tool en maak een nieuwe layer aan, vul deze met een kleur naar keuze en zet de layer op 'Overlay'...
edit:
Zelf had ik ook nog een vraag:
[..]
Hoe krijg ik mijn penshape into selection?
voor een t-shirt o.i.d. zou je het t-shirt zelf kunnen selecteren, vrijstaand maken, op een nieuwe layer zetten, en dan met de hue/saturisation kunnen spelen.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:12 schreef Gelderland het volgende:
ik wil van een foto graag de kleuren verandere; dus ander kleur van shirt etc. Dat kan met negatief, maar dan krijg je ook hele raren kleuren. Is er ook een ander efunctie waarbij je de kleur v/h shirt etc. kan veranderenOf haarkleur bijv.. ben benieuwd... ik weet alleen hoe ik iets donkerder/lichter moet maken
Sterker nog, dat techno-style vind ik zelf ook geen reet aan. Het enige waarom ik het wel in elkaar flans, is dat ik er rekening mee moet houden, dat ik daar een opdracht voor krijg. Plus je leert erook weer veel van, technieken die je gebruikt, kun je weer in andere stijlen toepassen.quote:Op maandag 30 juli 2007 12:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Techno is absoluut mijn stijl niet, ik vind het spuuglelijk, maar ik doe het je niet na (zonder tutorial) hoor, DM. Niet teveel letten op wat die noepjes zeggen over dat je niets zelf kan maken heur.
wwaar staan die dingen? Ik heb btw. de NED versie...quote:Op maandag 30 juli 2007 10:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
voor een t-shirt o.i.d. zou je het t-shirt zelf kunnen selecteren, vrijstaand maken, op een nieuwe layer zetten, en dan met de hue/saturisation kunnen spelen.
Of je kunt replace color funtcie gebruiken.
Pixel Artquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:07 schreef DarkManta het volgende:
Binnenkort weer eens tijd voor een tutje, anders blijft dit topic zo eng op non-actief
Misschien een requestje?
Was eerst aan het denken om glazige buttons te doen, maar daar zijn te veel tuts voor.
Oke, als iemand een leuke tut weet die hij/zij zou willen, ik ben wel bereid om er eentje voor je te maken hier.
Pixel Art is inderdaadquote:
de uitgebreide plaatjes (denk aan steden met mensen overal) zijn idd best lastigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Pixelart is nog lastiger dan je denkt, maar het is in ieder geval geen Photoshop materiaal.
In de vorige delen van dit topic heb ik daar 2 maal aandacht aan besteed. 1x over hoe je iemand een standbeeld veranderd, en de laatste keer, een jongen met alleen de matrix letters over zich heen ( maar dan in het paar ipv groen) zodat het net 3d leek.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:31 schreef Kamermans het volgende:
misschien is een tut over de mogelijkheden van de displacement maps wel leuk?
Jah, heel leuk idee... Niet te patsend, maar wel leuk o.a. hoe je "anders" naar een foto of object kunt kijken. Plus, niet al te moeilijk en ook voor beginners leuk zodat ze meteen resultaat zien.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef Blue Thunder het volgende:
Biohazard teken is wellicht wel goed voor een tut...
Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:24 schreef DarkManta het volgende:
Misschien eens iets anders met displacement maps dan de vorige 2, wel een leuk idee.
Effe over nadenken, misschien een koe, met een tijgerhuidje ofzo.![]()
ik heb gebruikt gemaakt van displacement maps in onderandere:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.
Nou, geloof me er zijn nog 1001 andere mogelijkheden... Probeer er maar eens wire-fractals van te maken...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen de enige functie waar ik zelf displacement maps voor gebruik. Om iemand of iets een texture te geven. Ik zou niet eens een andere functie kunnen verzinnen.
Effe opzoeken, is een paar delen terug, ondertussen zou je je met deze bezig kunnen houden, [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:26 schreef Blue Thunder het volgende:
Darkmanta, weet je zo ongeveer waar je die tut hebt staan om van iemand een standbeeld te maken? Overigens zou ik ook wel een tut willen zien waarin je een koe een tijgervelletje geeft.
Displacement maps heb ik weinig tot geen ervaring mee dus het zou wel leuk zijn
Ik ga ff kijkenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:24 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Effe opzoeken, is een paar delen terug, ondertussen zou je je met deze bezig kunnen houden, [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9
Misschien omdat die allemaal dichter bij de linker Alt zittenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:34 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ik ga ff kijken
Wat ik overigens veel zie om een laag te kopieren is dit: CTRL+A (selecteer alles), CTRL+C (Kopieër selectie), CTRL+V (Plaats Kopie)
CTRL+J gaat sneller(werkt ook met selecties)
CTRL+J is alleen copy en paste, en niet zoalsde meeste denken select all + copy, paste.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:34 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ik ga ff kijken
Wat ik overigens veel zie om een laag te kopieren is dit: CTRL+A (selecteer alles), CTRL+C (Kopieër selectie), CTRL+V (Plaats Kopie)
CTRL+J gaat sneller(werkt ook met selecties)
Inprincipe maakt het niks uit welke Photoshop, maar om up to date te blijven is Photoshop CS3 Extended de versie die ik zelf nu gebruik.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:51 schreef wc-eend het volgende:
Welke photoshop is nou het beste om te gebruiken? CS 3, elements, weet ik veel wat voor een versie?? En als jullie tekenen? doen jullie dat met een teken tablet of gewoon de pen tool?
Idd hoogstens die 3d textures.. en wellicht om een frame uit een video te halen. Maar dat doe ik zelf met Sony Vegas... Verder zie ik nog geen geweldig voordeel aan extendedquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:18 schreef Kamermans het volgende:
ik gebruik ook Photoshop CS3 Extended, en ik gebruik maak gebruikt van wacom tekentablet.
en zoals darkmanta al zei, pentoon is gewoon een tool, niet specifiek voor tekenen
met de extended versie van photoshop kan je 3D textures van models die je in 3D programmas gemaakt hebt bewerken, en je kan gebruik maken van video layers. dus voor veel mensen gebruiken de extended mogelijkheden van die photoshop niet.
Grappig ik heb dezelfde, alleen dan de DTP versie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:53 schreef Kamermans het volgende:
de wacom die ik heb is de Wacom Intuos 3 A4 ¤ 436,- maar je hebt ze ook van ¤ 2.965,- en ¤ 70,50
dat is de wide of niet?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Grappig ik heb dezelfde, alleen dan de DTP versie.
Nee, daar heb ik de A3 versie voorquote:
wat houd de DTP versie dan in?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:01 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik de A3 versie voorDie heb ik op mijn maincomputer.
Dat is dezelfde versie wat jij hebt, alleen meer DPI. En dan heb je nog de CAD versie en die is dan weer breed.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef Kamermans het volgende:
[..]
wat houd de DTP versie dan in?
dat je op de wacom ziet wat je doet?, mwah lijkt mij betje overbodigquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef KhaZ het volgende:
Dat lijkt me een erg groot voordeel als je er mee begint
Nou jah, ik zou het zelf wel aanraden. Ten eerste al om een muisarm te voorkomen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:50 schreef NiteSpeed het volgende:
DarkManta, ik kan wel redelijk photoshoppen maar ik teken zelf eigenlijk nooit. Denk je dat het handig is als ik toch een Wacom aanschaf, voor het gummen/masken/bijwerken of is de meerwaarde dan niet noemenswaardig ten opzichte van een muis?
Hoe zit dat met gamenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:10 schreef Kamermans het volgende:
het is zeker aan te raden, je hebt gewoon meer controle over wat je doet, dus ookal teken je vrijwel niet met de hand is een wacom erg prettig
Wel Football Manager spelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef KhaZ het volgende:
Volgens mij kun je _niet_ gamen met een wacom..
http://www.fookes.com/ezthumbs/quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:44 schreef Nilith het volgende:
1) ik ken geen resize programma's, ook niet aan gedacht eigenlijk dus wel goed idee als iemand er voor me weet?
Irfanview...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:44 schreef Nilith het volgende:
1) ik ken geen resize programma's, ook niet aan gedacht eigenlijk dus wel goed idee als iemand er voor me weet?
...
Dat is nou net waar het om gaat...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:33 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoor vaak over dat vector gedoe voor plaatjes.. waar gebruik je het eigenlijk voor dan? Op wiki stond een klein stukje erover.. maarja wat er staat is alleen dat vector mooi blijft als je het vergroot..
Je kunt het echt voor van alles gebruiken, denk maar aan eens aan DTP, of commerciele doeleinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:33 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoor vaak over dat vector gedoe voor plaatjes.. waar gebruik je het eigenlijk voor dan? Op wiki stond een klein stukje erover.. maarja wat er staat is alleen dat vector mooi blijft als je het vergroot..
Zie ook mijn worms plaatje hierboven, een versimpeling van een plaatje met gradients, zodat het dus makkelijk geschilderd/op textiel gedrukt kan worden...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:50 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Je kunt het echt voor van alles gebruiken, denk maar aan eens aan DTP, of commerciele doeleinden.
Soms heb je opdrachten dat er als eis wordt gesteld dat je maar 5 kleuren mag gebruiken voor een bedrijfslogo en dat dit logo overal op geprint moet worden zoals:
pennen
kleding
en ander materiaal...
Dan is een vector tekening erg handig en veel goedkoper.
er zijn al 20 duizend andere tutorials over druppelsquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:44 schreef wc-eend het volgende:
Ik ga het vanaaf of morgen eens proberenHoe kom je er in godsnaam achter hoe je zoiets moet instellen enzo
1 |
probeer de softbrushquote:Op zondag 5 augustus 2007 10:55 schreef wc-eend het volgende:
Dit is mijn creatie, de druppels zijn te licht, kijken of ik de instellingen wel goed heb.. en ik kan geen druppel vormen tekenen.. hebben jullie die gewoon uit losse hand getekend met de brush? ik krijg echt hoekige dingen
[afbeelding]
Dat komt omdat je achtergrond te licht van kleur is, om dit op te lossen kun je een aantal dingen doen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:55 schreef wc-eend het volgende:
Dit is mijn creatie, de druppels zijn te licht, kijken of ik de instellingen wel goed heb.. en ik kan geen druppel vormen tekenen.. hebben jullie die gewoon uit losse hand getekend met de brush? ik krijg echt hoekige dingen
[afbeelding]
Vaak ook geluk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef Ravii het volgende:
[..]
er zijn al 20 duizend andere tutorials over druppels.
maar opzich is het logisch.
en vaak ook gewoon geluk enzo
Wat ik altijd deed, is of 2 diagonale lijnen trekken op een layer, dan heb je daar het midden, en kun je met control shift muisklik volgens mij (ik werk niet met windows) vanuit het centrum van je cirkel, je cirkel trekken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef wc-eend het volgende:
Hoe plaats je een object ( cirkel of iets ) in het midden van je document? Is dat gewoon gokken of een makkelijke manier voor?
ohja, dat kan ook nogquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:38 schreef Blue Thunder het volgende:
dmv guides,
even je rulers aanzetten als ze nog niet aanstaan (ctrl-r) en dan op percent zetten, (rechtermuisknop op de ruler en dan kiezen voor percent
en dan je muis in de ruler zetten, links ingedrukt houden en het lijntje naar 50% slepen
doe dit horizontaal en vertikaal en je hebt precies je midden.
Standaard staat Snap to aan dus hij begint vervolgens automagisch vanuit het midden als je in de buurt komt
Of probeer een plugin, ik had volgens mij een keer "Shadowlab" en volgens mij werkte dat behoorlijk goed.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hallo zoals jullie weten ben ik nog een newbie.
Ik heb dit plaatje:
[afbeelding] (zelf gemaakt![]()
)
Maar ik wil dat die shape wat shaduw krijgt hoe doe ik dat?
Bedankt. Of kan ik misschien een expert op msn toevoegen?
Via transform. ( CLTR+T op die layer)quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef wc-eend het volgende:
Hoe plaats je een object ( cirkel of iets ) in het midden van je document? Is dat gewoon gokken of een makkelijke manier voor?
Hier lijkt die best veel opquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
Iemand die mij uit kan leggen hoe je dat 3d achtige effect maakt ?
Ook hier weer geldt, dat hier echt ontelbare manieren voor zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
selecteer de layer waarop je dat effect wilquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
Maak daar van...quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
selecteer de layer waarop je dat effect wil
ctrl+A en dan Alt ingedruk houden, dan omstebeurt naar links en naar boven klikken
Het geheel koppieren, spiegelen, doormiddel van Edit--->Transform---->Flip Verticalquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:13 schreef wc-eend het volgende:
En hoe maak je die reflectie dan?
Oh en ik heb mijn eerste animatie gemaaktwas wel erg simpel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |