Hoe zit dat met gamenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:10 schreef Kamermans het volgende:
het is zeker aan te raden, je hebt gewoon meer controle over wat je doet, dus ookal teken je vrijwel niet met de hand is een wacom erg prettig
Wel Football Manager spelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef KhaZ het volgende:
Volgens mij kun je _niet_ gamen met een wacom..
http://www.fookes.com/ezthumbs/quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:44 schreef Nilith het volgende:
1) ik ken geen resize programma's, ook niet aan gedacht eigenlijk dus wel goed idee als iemand er voor me weet?
Irfanview...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:44 schreef Nilith het volgende:
1) ik ken geen resize programma's, ook niet aan gedacht eigenlijk dus wel goed idee als iemand er voor me weet?
...
Dat is nou net waar het om gaat...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:33 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoor vaak over dat vector gedoe voor plaatjes.. waar gebruik je het eigenlijk voor dan? Op wiki stond een klein stukje erover.. maarja wat er staat is alleen dat vector mooi blijft als je het vergroot..
Je kunt het echt voor van alles gebruiken, denk maar aan eens aan DTP, of commerciele doeleinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:33 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoor vaak over dat vector gedoe voor plaatjes.. waar gebruik je het eigenlijk voor dan? Op wiki stond een klein stukje erover.. maarja wat er staat is alleen dat vector mooi blijft als je het vergroot..
Zie ook mijn worms plaatje hierboven, een versimpeling van een plaatje met gradients, zodat het dus makkelijk geschilderd/op textiel gedrukt kan worden...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:50 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Je kunt het echt voor van alles gebruiken, denk maar aan eens aan DTP, of commerciele doeleinden.
Soms heb je opdrachten dat er als eis wordt gesteld dat je maar 5 kleuren mag gebruiken voor een bedrijfslogo en dat dit logo overal op geprint moet worden zoals:
pennen
kleding
en ander materiaal...
Dan is een vector tekening erg handig en veel goedkoper.
er zijn al 20 duizend andere tutorials over druppelsquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:44 schreef wc-eend het volgende:
Ik ga het vanaaf of morgen eens proberenHoe kom je er in godsnaam achter hoe je zoiets moet instellen enzo
1 |
probeer de softbrushquote:Op zondag 5 augustus 2007 10:55 schreef wc-eend het volgende:
Dit is mijn creatie, de druppels zijn te licht, kijken of ik de instellingen wel goed heb.. en ik kan geen druppel vormen tekenen.. hebben jullie die gewoon uit losse hand getekend met de brush? ik krijg echt hoekige dingen
[afbeelding]
Dat komt omdat je achtergrond te licht van kleur is, om dit op te lossen kun je een aantal dingen doen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:55 schreef wc-eend het volgende:
Dit is mijn creatie, de druppels zijn te licht, kijken of ik de instellingen wel goed heb.. en ik kan geen druppel vormen tekenen.. hebben jullie die gewoon uit losse hand getekend met de brush? ik krijg echt hoekige dingen
[afbeelding]
Vaak ook geluk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef Ravii het volgende:
[..]
er zijn al 20 duizend andere tutorials over druppels.
maar opzich is het logisch.
en vaak ook gewoon geluk enzo
Wat ik altijd deed, is of 2 diagonale lijnen trekken op een layer, dan heb je daar het midden, en kun je met control shift muisklik volgens mij (ik werk niet met windows) vanuit het centrum van je cirkel, je cirkel trekken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef wc-eend het volgende:
Hoe plaats je een object ( cirkel of iets ) in het midden van je document? Is dat gewoon gokken of een makkelijke manier voor?
ohja, dat kan ook nogquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:38 schreef Blue Thunder het volgende:
dmv guides,
even je rulers aanzetten als ze nog niet aanstaan (ctrl-r) en dan op percent zetten, (rechtermuisknop op de ruler en dan kiezen voor percent
en dan je muis in de ruler zetten, links ingedrukt houden en het lijntje naar 50% slepen
doe dit horizontaal en vertikaal en je hebt precies je midden.
Standaard staat Snap to aan dus hij begint vervolgens automagisch vanuit het midden als je in de buurt komt
Of probeer een plugin, ik had volgens mij een keer "Shadowlab" en volgens mij werkte dat behoorlijk goed.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hallo zoals jullie weten ben ik nog een newbie.
Ik heb dit plaatje:
[afbeelding] (zelf gemaakt![]()
)
Maar ik wil dat die shape wat shaduw krijgt hoe doe ik dat?
Bedankt. Of kan ik misschien een expert op msn toevoegen?
Via transform. ( CLTR+T op die layer)quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef wc-eend het volgende:
Hoe plaats je een object ( cirkel of iets ) in het midden van je document? Is dat gewoon gokken of een makkelijke manier voor?
Hier lijkt die best veel opquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
Iemand die mij uit kan leggen hoe je dat 3d achtige effect maakt ?
Ook hier weer geldt, dat hier echt ontelbare manieren voor zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
selecteer de layer waarop je dat effect wilquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:02 schreef Crientj het volgende:
[afbeelding]
Maak daar van...quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
selecteer de layer waarop je dat effect wil
ctrl+A en dan Alt ingedruk houden, dan omstebeurt naar links en naar boven klikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |