abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:24:01 #226
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52026239
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:26 schreef Blue Thunder het volgende:
Darkmanta, weet je zo ongeveer waar je die tut hebt staan om van iemand een standbeeld te maken? Overigens zou ik ook wel een tut willen zien waarin je een koe een tijgervelletje geeft.

Displacement maps heb ik weinig tot geen ervaring mee dus het zou wel leuk zijn
Effe opzoeken, is een paar delen terug, ondertussen zou je je met deze bezig kunnen houden, [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52026433
Jah en nu dat laatste effect

verder mooie tut, weer een andere manier
pi_52026519
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:24 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Effe opzoeken, is een paar delen terug, ondertussen zou je je met deze bezig kunnen houden, [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9
Ik ga ff kijken

Wat ik overigens veel zie om een laag te kopieren is dit: CTRL+A (selecteer alles), CTRL+C (Kopieėr selectie), CTRL+V (Plaats Kopie)

CTRL+J gaat sneller (werkt ook met selecties)

[ Bericht 3% gewijzigd door Blue Thunder op 01-08-2007 21:16:43 ]
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:54:51 #229
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_52029108
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:34 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Ik ga ff kijken

Wat ik overigens veel zie om een laag te kopieren is dit: CTRL+A (selecteer alles), CTRL+C (Kopieėr selectie), CTRL+V (Plaats Kopie)

Misschien omdat die allemaal dichter bij de linker Alt zitten en je anders naar de rechter Alt of links met heel veel rekken moet gaan...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:12:40 #230
124655 DarkManta
pi_52029665
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:34 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Ik ga ff kijken

CTRL+J is alleen copy en paste, en niet zoalsde meeste denken select all + copy, paste.
Het antwoord was inderdaad al gegeven, wanneer je CTRL+J in moet drukken, moet je meer rekken. In die tijd heb je de CTRL+V al ingetikt. M.a.w. maakt het qua tijd niets uit.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52052075
Welke photoshop is nou het beste om te gebruiken? CS 3, elements, weet ik veel wat voor een versie?? En als jullie tekenen? doen jullie dat met een teken tablet of gewoon de pen tool?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:11:54 #232
124655 DarkManta
pi_52052534
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:51 schreef wc-eend het volgende:
Welke photoshop is nou het beste om te gebruiken? CS 3, elements, weet ik veel wat voor een versie?? En als jullie tekenen? doen jullie dat met een teken tablet of gewoon de pen tool?
Inprincipe maakt het niks uit welke Photoshop, maar om up to date te blijven is Photoshop CS3 Extended de versie die ik zelf nu gebruik.
Daarnaast gebruik ik WACOM tekentablets, en zelfs met een tekentablet, gebruik ik gewoon de pen tool.

De pen tool is niet specifiek vor tekenen, je kunt er zoveel meer mee. Je moet je niet voorstellen dat de pen tool hetzelfde is al met een tekentablet los met een brush tekenen.

Met een pen tool maak je ook Paths, die je weer voor van alles in kunt zetten.

Photoshop Elements is de goedkope versie van Photoshop.
Elements zegt het eigenlijk al, Photoshop Elements gebruikt basis elementen uit Photoshop.
pi_52052683
ik gebruik ook Photoshop CS3 Extended, en ik gebruik maak gebruikt van wacom tekentablet.
en zoals darkmanta al zei, pentoon is gewoon een tool, niet specifiek voor tekenen

met de extended versie van photoshop kan je 3D textures van models die je in 3D programmas gemaakt hebt bewerken, en je kan gebruik maken van video layers. dus voor veel mensen gebruiken de extended mogelijkheden van die photoshop niet.
pi_52052934
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:18 schreef Kamermans het volgende:
ik gebruik ook Photoshop CS3 Extended, en ik gebruik maak gebruikt van wacom tekentablet.
en zoals darkmanta al zei, pentoon is gewoon een tool, niet specifiek voor tekenen

met de extended versie van photoshop kan je 3D textures van models die je in 3D programmas gemaakt hebt bewerken, en je kan gebruik maken van video layers. dus voor veel mensen gebruiken de extended mogelijkheden van die photoshop niet.
Idd hoogstens die 3d textures.. en wellicht om een frame uit een video te halen. Maar dat doe ik zelf met Sony Vegas... Verder zie ik nog geen geweldig voordeel aan extended
pi_52052937
En hoe duur is zo'n teken tablet? Want ik wil ook een beetje gaan klooien met photoshop enzo.. ik ben dan niet zo creatief maar hoop dat wel een beetje te kunnen gaan ontwikkelen
pi_52053614
als je voor een teken tablet gaat moet je een wacom nemen, dat is gewoon het beste
ze zijn er in verschillende maten, mijn eeste was A6, na tijdje vond ik dat teklein toen een A4 aangeschafd, de gene die ik nu gebruik is ook een A4.
als je breedbeeld monitor hebt kan je er voor kiezen om ook een breedbeeld wacom te nemen, een niet breedbeeld wacom met een breedbeeld monitor gaat ook prima, maar je hebt dan net zoals bij TV balken die je niet gebruikt.
verder moet je beslissen hoeveel druk niveas je wilt dat je wacom heeft, 512 of 1024. drukniveas houdt dus in hoe gevoelig hij is. hoe harder je drukt hoe dikker de lijn, of hoe harder je drukt hoe donkerder de kleur ect.
je kan ook verschillende pennen kopen voor je wacoms, alleen deze zijn best prijzig,..

de wacom die ik heb is de Wacom Intuos 3 A4 ¤ 436,- maar je hebt ze ook van ¤ 2.965,- en ¤ 70,50
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:55:45 #237
124655 DarkManta
pi_52053673
Je hebt hele goedkope van Trust, maar die tekentablets raad ik niemand aan!

Wacom, heeft ze in verschillende prijsklasse naar gelang, hoe groot en mogelijkheden.
De prijsklasse hangt ongeveer tussen 50 - 3000 euro.

Kijk eens hier voor tablets en prijzen: http://www.wacomshop.nl
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:58:02 #238
124655 DarkManta
pi_52053742
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:53 schreef Kamermans het volgende:

de wacom die ik heb is de Wacom Intuos 3 A4 ¤ 436,- maar je hebt ze ook van ¤ 2.965,- en ¤ 70,50
Grappig ik heb dezelfde, alleen dan de DTP versie.
En nog de Wacom Intuos 3 A3 met hoes.
pi_52053813
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:58 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Grappig ik heb dezelfde, alleen dan de DTP versie.
dat is de wide of niet?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:01:26 #240
124655 DarkManta
pi_52053864
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:00 schreef Kamermans het volgende:

[..]

dat is de wide of niet?
Nee, daar heb ik de A3 versie voor Die heb ik op mijn maincomputer.
pi_52053897
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:01 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik de A3 versie voor Die heb ik op mijn maincomputer.
wat houd de DTP versie dan in?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:06:24 #242
124655 DarkManta
pi_52053996
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:02 schreef Kamermans het volgende:

[..]

wat houd de DTP versie dan in?
Dat is dezelfde versie wat jij hebt, alleen meer DPI. En dan heb je nog de CAD versie en die is dan weer breed.

Voor beginners zou ik de Wacom Graphire4 Classic OEM aan kunnen raden. Prijs is 52 euro.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:08:55 #243
124655 DarkManta
pi_52054076

Trouwens de Bamboo is ook leuk voor beginners / gevorderden.

Prijs: ongeveer 83 euro

Het leuke van deze is, dat op het zwarte vlak in het wit verschijnt wat je getekent hebt.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:21:36 #244
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_52054424
Dat lijkt me een erg groot voordeel als je er mee begint
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_52055031
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef KhaZ het volgende:
Dat lijkt me een erg groot voordeel als je er mee begint
dat je op de wacom ziet wat je doet?, mwah lijkt mij betje overbodig , je kijkt toch naar je scherm
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:47:25 #246
124655 DarkManta
pi_52055323
Voor fotografen heb ik nog een tip:

Adobe Lightroom
http://www.adobe.com/nl/products/photoshoplightroom/

Erg makkelijk
pi_52057356
DarkManta, ik kan wel redelijk photoshoppen maar ik teken zelf eigenlijk nooit. Denk je dat het handig is als ik toch een Wacom aanschaf, voor het gummen/masken/bijwerken of is de meerwaarde dan niet noemenswaardig ten opzichte van een muis?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_52058015
het is zeker aan te raden, je hebt gewoon meer controle over wat je doet, dus ookal teken je vrijwel niet met de hand is een wacom erg prettig
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:12:40 #249
124655 DarkManta
pi_52058088
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:50 schreef NiteSpeed het volgende:
DarkManta, ik kan wel redelijk photoshoppen maar ik teken zelf eigenlijk nooit. Denk je dat het handig is als ik toch een Wacom aanschaf, voor het gummen/masken/bijwerken of is de meerwaarde dan niet noemenswaardig ten opzichte van een muis?
Nou jah, ik zou het zelf wel aanraden. Ten eerste al om een muisarm te voorkomen.
Uiteindelijk merk je toch, dat wanneer je gaat gummen e.d. dat het secuurder wordt en je hebt meer controle.

Zelf zou ik het wel aanraden, zeker als je veel Photoshopt.
Als je maar eens af en toe photoshopt, zo voor de gein, dan zou ik het niet doen.
pi_52059140
Hm, dan kijk ik het nog wel even aan zonder Wacom. Erg veel houd ik me er ook niet mee bezig, alleen af en toe een website ontwerpen.
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')