Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:15 |
![]() ![]() Vorig deel: Vliegeniers topic deel 11: September Jetslets: nsfw, Mojave, Alternate Turbopulp: The_stranger Basisscholieren: Snowbite, YellowBedWetter, Domai Lollercopter: ChopperMick, Lightning_NL Joyriders: Zweefnurts: cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter ![]() Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards. Spotters zijn hier niet toegestaan. | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:16 |
Laatste post vorig topic.quote: | |
Fillipe | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:19 |
quote:Ehrm, dat is wel enorm triest zeg. Wat een homo'tje. En dan nuuuu (MD-11) kwaliteitsfilmpjes! Autoland MD-11 Martinair EHAM Wat een kut beroep Wat een kut beroep is het toch Ohw en ik ga volgend jaar zomer met m'n PPL beginnen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Fillipe op 17-07-2007 18:27:00 ] | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:21 |
MD-11's. ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:23 |
verdomme, ik ben geen bedwetter! | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:29 |
quote:Kom je er nu al achter. ![]() | |
mcDavid | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:44 |
quote:Och, het uitzicht is niets mis mee inderdaad. | |
cheukert | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:48 |
retard retard retard | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:01 |
toch weer een tvp hier ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:04 |
quote: quote:yup ... I'm a retard ... I can retard like no-one | |
cheukert | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:19 |
wat een grapjassen die vliegtuigenbouwers | |
YellowLedbetter | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:27 |
quote:Ja, t duurde even. Ben druk met leren he, is ook belangrijk enzo | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:36 |
![]() 50, 40, 20, 10, retard, retard, 5. | |
Public_NME | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:58 |
quote:Niemand die mijn hendig sjieke filmpje bekijkt? ![]() SPOILER | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 21:01 |
quote:Jawel. Die kerel die doet alsof-ie een ATC is en een vliegtuig is kwijt geraakt van de radar! ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 21:39 |
KD11 filmpjes ![]() Mag dat zomaar dat een piloot de landing cq start record? | |
Public_NME | dinsdag 17 juli 2007 @ 21:45 |
quote:Volgens mij was het een jumpseater... niet de cpt/fo zelf. quote:Die is mooi heh?! ![]() ![]() Die laatste is ook wel mooi, die vliegt helemaal in de fik, net een echte crash! Compleet met airport fire service die op het 'noodgeval' afgaat... ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Public_NME op 17-07-2007 21:59:10 ] | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 22:16 |
quote:Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben. ![]() | |
Public_NME | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:24 |
quote:Ja, het waren niet de meest karig RC jets idd. Vette modellen van verschillende jagers... ![]() | |
SnowBite | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:31 |
quote:waarom ben je niet in de bar? | |
Autoreply | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:32 |
Boingdroomlijner ![]() | |
Public_NME | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:44 |
http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_6900000/newsid_6902100/6902173.stm?bw=bb&mp=wm&asb=1&news=1 Iets voor HV? ![]() | |
DaMook | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:48 |
quote:Whehe dat lijtk me wel lachen ![]() quote:Zijn idd mooie maar dure dingen ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 00:09 |
quote:Wat een kneuzenkermis zeg. ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 00:33 |
OMG OMG Vliegtuig Kaapgevoelig topic. | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 01:05 |
gaat vlot | |
Fillipe | woensdag 18 juli 2007 @ 03:14 |
Bier Ohw: Vliegtuigcrash in Brazilië: "200 doden" ![]() [ Bericht 95% gewijzigd door Fillipe op 18-07-2007 03:23:36 ] | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 08:24 |
quote:Moest gelijk denken aan die crash van die A300/A310 laatst in Istanbul. Runway nat+veel rubber?(nieuw surface op runway schijnt weinig drainage te hebben gehad)+1940m+pilot error= ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Public_NME op 18-07-2007 08:38:21 ] | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 09:18 |
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart? Hoe kan het dan als ik de berichten mag geloven dat ze daar al veels te lang landen op een veels te korte landingsbaan? | |
The_stranger | woensdag 18 juli 2007 @ 10:00 |
quote:Als men erop kan landen is 'ie niet te kort.... En men kon er op landen, dus is 'ie niet te kort... Alleen je houd zo weinig marge over, en dan gaat het wel eens fout. -EDIT- quote:Vergeet geld niet, soms een grotere factor dan veiligheid... [ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 18-07-2007 10:10:14 ] | |
cheukert | woensdag 18 juli 2007 @ 10:09 |
bliep | |
YellowLedbetter | woensdag 18 juli 2007 @ 10:16 |
quote:Examens he, lekker leren enzo.... ![]() | |
The_stranger | woensdag 18 juli 2007 @ 10:29 |
Trouwens de baan is 3700 meter lang. Ligt dan wel op een hoogte van 2459ft, maar mij maak je niet wijs dat een A320 niet op die baan zou kunen landen, onder normale omstandigheden blijkbaar heeft deze crash weinig effect op de puntualitiet van de rest van de vluchten: http://www.flightstats.co(...)s.do?airportCode=GRU | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 10:31 |
Dat lijkt mij ook voldoende ja. | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 10:40 |
Issie op de taxibaan geland ofzo?![]() | |
The_stranger | woensdag 18 juli 2007 @ 10:41 |
quote:Ah wacht, had het verkeerde vlieveld voor me ![]() Dit is het vlieveld in kwestie. En daar is de baan slechts 2km lang. quote:Naar het schijnt heeft hij geprobeerd een doorstart te maken, waarbij hij blijkbaar naar links is afgeweken... | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 10:44 |
@ stranger: Is dit 3700 meter?![]() | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 10:45 |
Ah 2000 meter! Das toch wel krappies toch? | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 10:49 |
quote:Ja dat had ik al gepost ![]() ![]() Waarom zou de piloot een doorstart gemaakt hebben? Weinig kans van slagen op zo'n korte baan? Waarom niet RTO switch, dan brake je toch echt superhard?! Benieuwd wat ze met die 17,5mln passagiers op jaarbasis gaan doen, dat kunnen ze volgens mij nooit in een keer bij GRU gooien. | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 10:51 |
RTO is toch de stuwkracht van de motoren omdraaien? | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 10:53 |
quote:Nee, volgens mij gewoon max. brake als je motoren op 0 gaan/straalomkeerder aangooit. | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 10:55 |
quote:Dat zeg ik. ![]() | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 11:01 |
RTO = Rejected take off. 6 standen met je autobrakes, RTO - OFF - 1 - 2 - 3 - MAX, bij de 73. Ik weet niet precies hoe het bij een A320 is maar als je landt met een 737 met autobrakes op RTO dan disarmed hij 2 seconden na touch down, autobrakes MAX moet het ook goed doen hoor ![]() | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 11:03 |
quote:ow ok ![]() Weet iemand hier trouwens of de theorieboeken voor de PPL opleiding ergens in PDF formaat zijn te verkrijgen? | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 11:09 |
quote:weet niet, geloof dat dat Mosbach boek 160e kost.... | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 11:14 |
quote:Heb je een ISBN nummer o.i.d.? | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 11:18 |
quote:Nee, dat zei je niet ![]() Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen ![]() | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 11:25 |
quote: ![]() | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 11:25 |
quote:Jeps correct, weelspin >90kts en thrust levers naar IDLE = hard remmen. Maar goed, de RTO functie kun je alleen armen op de grond dus is het alleen te gebruiken voor take off. | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 11:33 |
quote:Ok, dus als je op baan bent kan je niet switchen van max naar RTO in je landing roll? | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 11:43 |
quote:Nope, voorwaarden om RTO te selecteren: - op de grond - wiel snelheid <60kts - thrust levers idle Dus je zou het onder de 60kts kunnen selecteren maar aangezien de RTO functie pas >90kts werkt heeft het geen zin. | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 11:49 |
quote:Oke, logisch eigenlijk ook, anders zou de functie geen Rejected Take Off heten... ![]() Wel nep in mijn supersonische FS2004 kan het wel!!1!1einzweidrei! ![]() | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 11:51 |
http://www.precisionmanuals.com/ Is er nog niet voor FSX hè? ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 12:02 |
Anti-skid is toch gewoon de ABS voor vliegtuigen of niet? ![]() | |
SnowBite | woensdag 18 juli 2007 @ 12:02 |
Ja toch? | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 12:03 |
quote:http://www.aviationmegastore.com/?shopid=LM4696a8d4c2364120cb81d225dd&action=prodinfo&parent_id=69&art=51739 | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 12:03 |
quote: ![]() | |
SnowBite | woensdag 18 juli 2007 @ 12:06 |
Ja best goed boek is dat. Alles in het nederlands en complete theorie staat uitgelegd. | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 12:10 |
quote:En het is natuurlijk leuk als je enkele spotters de les kunt lezen. ![]() | |
SnowBite | woensdag 18 juli 2007 @ 12:35 |
Haha, ik ontwijk spotters het liefst. | |
SnowBite | woensdag 18 juli 2007 @ 12:37 |
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen Doet me een beetje aan je nickname denken. | |
cheukert | woensdag 18 juli 2007 @ 12:46 |
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 12:48 |
quote: ![]() | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 12:48 |
quote:Ik heb ook een spotter op mijn werk. ![]() | |
Armageddon | woensdag 18 juli 2007 @ 12:49 |
quote:Wil je er wat anders in hebben? Zeg het maar dan verander ik het even. | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 12:49 |
quote: ![]() | |
SnowBite | woensdag 18 juli 2007 @ 12:58 |
quote:wanneer kom je nou naar Eelde? | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 12:59 |
Mag ik eens op een F50 komen cloudsurfen? ![]() | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 13:06 |
quote:Ja hoor. | |
Fillipe | woensdag 18 juli 2007 @ 13:12 |
quote:Ook maar meteen besteld, geld maakt nu niet meer uit hé ![]() | |
Fillipe | woensdag 18 juli 2007 @ 13:16 |
quote:Ah je zit op de KLM flight academy? Mag je binnenkort al naar de Verenigde Staten toe? | |
cheukert | woensdag 18 juli 2007 @ 13:21 |
quote:december [ Bericht 14% gewijzigd door cheukert op 19-07-2007 12:07:25 ] | |
cheukert | woensdag 18 juli 2007 @ 13:22 |
quote:f"ur spotters verboten! ![]() ![]() | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 13:30 |
![]() | |
SnowBite | woensdag 18 juli 2007 @ 13:35 |
quote:Ik ben alweer terug. ![]() | |
cheukert | woensdag 18 juli 2007 @ 13:36 |
quote:Die gedrochten moesten zeker Doutzen Kroes compenseren voor Friesland ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 13:45 |
quote:Die meest rechter = ![]() | |
HeatWave | woensdag 18 juli 2007 @ 17:05 |
TT aangepast op verzoek ![]() | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 17:58 |
Gatver, lelijke wijven en een verneukte wagen?! ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 18 juli 2007 @ 20:01 |
Ja, verdomme en ik ga volgende week naar Friesland. Lekker vooruitzicht zeg...gelukkig is mijn vriendin wel knap | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 22:04 |
![]() ![]() | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 22:21 |
quote:Helsinki? | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 22:37 |
goeie tt | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 22:45 |
quote:Jop, Lufthansa Cargo MD-11 op Helsinki (ik neem aan onderhoud). | |
Public_NME | woensdag 18 juli 2007 @ 23:04 |
quote:Ah, ik dacht al. In die terminal links heb ik vaak gestaan toen ik nog in HEL woonde. | |
Alternate | woensdag 18 juli 2007 @ 23:47 |
tvp | |
Mojave | woensdag 18 juli 2007 @ 23:58 |
![]() | |
Koploperkopper | woensdag 18 juli 2007 @ 23:59 |
quote:Leuke RC. | |
Koploperkopper | donderdag 19 juli 2007 @ 00:20 |
Vet man die ouwe foto's van Tempelhof, zijn spotters tenminste nog ergens goed voor.![]() ![]() ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 00:37 |
hihih | |
cheukert | donderdag 19 juli 2007 @ 09:37 |
Ellen Hoog ![]() ![]() | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 09:41 |
Goeiemorgen! | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 09:46 |
Hallo | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 09:49 |
Ik heb besloten om mij binnenkort te gaan melden bij Rotterdam Airport om aldaar kennis te maken met de club van KLK. ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 09:54 |
KLK? | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 09:55 |
KopLoperKopper ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 10:00 |
quote: ![]() maar leuk man! | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 10:19 |
quote:Ja, heb er veel zin in. | |
cheukert | donderdag 19 juli 2007 @ 10:23 |
wat is de club van klk? rac? | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 10:24 |
Weet niet of ik dat mag vertellen van hem. ![]() ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 19 juli 2007 @ 11:10 |
quote: ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 19 juli 2007 @ 11:11 |
quote:De KLK-club. ![]() | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 11:39 |
Trouwens, dat theorieboek hè? Ik denk er zal vast wel iemand zijn die dat boek niet meer nodig heeft en tweedehands aangeboden heeft. Gewoon nergens te vinden. Vliegt er überhaupt wel iemand? ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 11:41 |
Ik heb ergens nog wel PPL boeken maar die raad ik je echt af. | |
Koploperkopper | donderdag 19 juli 2007 @ 11:41 |
't Is altijd wel heel druk in het clubgebouw zelf, maar of ze ook daadwerkelijk vliegen. ![]() En dat theorieboek, sja, het is toch iets wat je altijd kunt gebruiken als je even iets wilt opzoeken, dus lui verkopen het niet zo snel. ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 19 juli 2007 @ 11:43 |
Over de crash op CGH: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6905499.stm Kijk het filmpje even. Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around? ![]() | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 11:44 |
quote:Die zijn van voor de oorlog? ![]() | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 11:45 |
quote:Ja das ook weer zo. Ik ga hem gewoon spiksplintertjenieuw halen maar. ![]() | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 11:47 |
quote:Dat ziet er inderdaad uit als een grote zenuwelijer die geen geduld heeft. ![]() | |
cheukert | donderdag 19 juli 2007 @ 12:08 |
quote:Wegens omstandigheden nu dus december | |
Fillipe | donderdag 19 juli 2007 @ 15:03 |
quote:Pfff heftig. Speedbrakes RTO? ![]() | |
nsfw | donderdag 19 juli 2007 @ 15:44 |
quote:Laten we even het officiële onderzoek afwachten voor je conclusies trekt! | |
nsfw | donderdag 19 juli 2007 @ 15:45 |
quote:En dat geldt ook voor jou! | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 15:48 |
quote:Niet te zwaar trekken aan m'n reactie. ![]() | |
SnowBite | donderdag 19 juli 2007 @ 17:14 |
quote:wtf waarom december? Persoonlijke omstandigheden of die van school? | |
cheukert | donderdag 19 juli 2007 @ 17:31 |
quote:persoonlijke | |
nsfw | donderdag 19 juli 2007 @ 18:09 |
quote:Moet je ook maar geen moeders in de fik steken ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 19 juli 2007 @ 18:43 |
quote:Neuh, het ligt altijd aan de piloten! ![]() ![]() ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 19:09 |
The_stranger, MST morgen?! ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 20:16 |
لصاقطة لا تفهم شيءن | |
Armageddon | donderdag 19 juli 2007 @ 20:31 |
quote:Je gaat je vliegtuig ergens in rammen? ![]() | |
Mojave | donderdag 19 juli 2007 @ 20:56 |
quote: ![]() | |
Fillipe | donderdag 19 juli 2007 @ 20:57 |
Blijft apart, dat gezweef. http://www.youtube.com/watch?v=ZFdYpsHYpsI | |
Autoreply | donderdag 19 juli 2007 @ 22:45 |
![]() Best een hondehok met die 26 meter aan de helling (van een cumul)... | |
Mojave | vrijdag 20 juli 2007 @ 03:10 |
mooi | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 07:08 |
Maar goed het ongeluk in Brazilië had dus te maken met een kapotte straalomkeerder. | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 08:50 |
quote:Nope, vrij... | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 08:59 |
![]() | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:19 |
![]() | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:37 |
quote:Bron? | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:42 |
Filmpje van de crash En de bron van het thrust reverser verhaal | |
nsfw | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:02 |
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt! Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden. Maarja, het is altijd een combinatie van factoren. | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:04 |
quote:En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij. ![]() | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:08 |
quote:Wie zegt dat ze de ander wel gebruikt hebben?. Sterker nog, het was van te voren bekend, dus ze hebben beide thrust reversers niet gebruikt. Op zich is dat geen punt, maar je landingsafstand wordt dan wel dramatisch langer. quote:Denk ook niet dat dat voor 100% het ongeval veroorzaakt heeft, maar zal wel een factor geweest zijn. Een te gladde baan zal wel de grootste oorzaak zijn, mogelijk in combinatie met een verkeerd uitgevoerde landing. Echter dat zal vast wel in het onerzoeksrapport naar voren komen, als dat zo is. | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:10 |
quote:Ik wist niet dat het van te voren bekend was. Stel dat er wel maar één in bedrijf was dan gaat het ook hopeloos mis lijkt me? | |
nsfw | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:11 |
quote:Ik heb ook een keer gehad dat één van m'n reversers er niet uit kwam tijdens de landing. Ik weet niet hoe dat met de Airbus 320 zit, maar met het vliegtuig wat ik vlieg is dat heel goed te corrigeren met je richtingsroer. Het voelt dan net alsof je een N-1 hebt. | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:16 |
quote:Dat lijkt me echt zweten zoiets. ![]() | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:55 |
Maar hij probeerde toch een doorstart te maken? Daar lijkt het gezien de snelheid wel op.... | |
Alternate | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:58 |
quote:Ik heb het ook een paar keer gehad, maar daar is weinig zweten aan. Je mag ook gewoon vliegen als 1 of beide reversers het niet doen. De landingsafstand valt ook wel mee in de meeste vliegtuigen, de reversers hebben namelijk helemaal niet zo'n groot effect als de meeste mensen denken. Met idle reverse verdubbel je ongeveer je luchtweerstand. Daar komt de werking van het autobrake systeem nog bij. Je selecteerd een bepaalde stand (1,2,3, max), elke stand staat voor een bepaalde vertraging. Het systeem zorgt er dus voor dat over de hele remweg de deceleratie constant blijft. Als je je reversers gerbuikt dan zal het systeem dus minder de wielremmen gebruiken. Gebruik je geen reversers dan word er harder op de wielen geremd. De enige reden om na de landing reverse te gebruiken is dus het minder belasten van de wielremmen. De enige stand waarin het wel wat uitmaakt is RTO, in standje RTO remt hij gewoon altijd maximaal op z'n wielremmen en is reverse een mooie aanvulling. | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:09 |
Ik heb heul geen thrust reverser! ![]() Gaat toch wel krap worden als je remmetjes het niet doen op Hilversum ofzo. ![]() ![]() | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:13 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=l5N2uBqJbVU Mooi filmpje hierover! RTO filmpje http://www.youtube.com/watch?v=r7vUO69ttXE, geeft een indicatie hoe snel je eigenlijk remt http://www.youtube.com/watch?v=KqJ3XQJf9ok&mode=related&search= zo voelde de passagies zich denk ik... Die gast komt echt superhard binnen volgens mij. [ Bericht 12% gewijzigd door Public_NME op 20-07-2007 12:19:17 ] | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:31 |
Wat ik me altijd afvraag he, als die miepkniep aan de intercom doorgeeft dat je geen elektronische apparaten mag gebruiken tijdens de start en landing, leuk en aardig, maar bijv het laatste filmpje wat Public_NME postte, heeft die regel doorbroken, en al die duizenden take-off's en landings op YouTube.com ook, hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk? Of gaat het er meer om dat je alert bent tijdens de start/landing? | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:53 |
quote:In principe is het laatste het geval. Zo lullig als je met je ipod op je knar niet doorhebt dat je in de ringvaart ligt en men toch graag wil dat je de nooduitgang even open doet. Of dat je via de beeldzoeker van je JVC camcorder op je knieën onder de rook de uitgang probeert te vinden. Maar dat levert wel weer spectaculaire beelden op. Dan heb je ook nog de elektrische apparaten met een zender (GSM, zendapparatuur etc). Men ging er altijd van uit dat dit storing kon opleveren op de vliegtuigsystemen. Daarom mag je ze nooit en te nimmer gebruiken. Of het werkelijk zo is, geen idee, denk zelf dat een enkele GSM geen probleem zal zijn, maar 200 tegelijk? Wat wel irritant is, is dat GSM's storen op de radio's. Zelfde geluid als je je GSM bij een speaker houdt, maar ook dan moet je je GSM wel dicht bij de "draadjes" houden aan boord... Maar dit komt nog wel eens voor. | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:58 |
quote:Hmmm ok, klinkt logisch ja. ![]() Op Airliners.net heb ik wel gelezen dat een Turkish Airline piloot de AP niet aan kreeg omdat er nog 4 lui met een mobiele telefoon zaten te spelen, hoax of true? | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:03 |
Dan heb ik dat reverse gebeuren inderdaad overgewaardeerd voor mezelf. Het leek mij namelijk dat als je met die motoren de lucht in komt dat ze ook wel aardig konden afremmen. ![]() | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:04 |
quote:Geen idee, er zijn bij ons ook vliegers die zweren problemen gehad te hebben door het gebruik van GSM's. Maar voor zover ik weet is er nog ooit reproduceerbaar aangetoond dat het een effect heeft. (in veel ziekenhuizen mag je nu ook weer je GSM gebruiken) | |
nsfw | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:12 |
http://www.youtube.com/watch?v=l5N2uBqJbVU&mode=related&search= Nog een gaaf RTO filmpje! Oh, het is niet het filmpje waarvan ik dacht dat het em is ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:26 |
quote:Ik geloof dat op turbofans met reversers deployed de straal afgebogen wordt, dan verlies je wel aardig wat vermogen denk ik ten opzichte van het direct naar achter worden gestuwd. | |
Fillipe | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:56 |
In Duitsland denken ze er anders over ![]() quote: | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:08 |
quote:Gelukkig denkt de KLM er wel over na. Wat lijkt mij dat vreselijk zeg, 10 uur lang een irritante bozende zakeman aan z'n telefoon, een dikke huysvrouw die eventjes aan al haar vriendinnen moet laten weten dat ze nu in de lucht zit. Bah, bah en nog eens bah. Als het zo ver is ga ik wel de hele vlucht op de wc zitten! | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 14:14 |
quote:Ach het zal wel zo duur worden dat jan met de pet het na 1 vlucht wel gezien heeft. Je kunt nu immers ook al bellen aan boord, maar met $5,95 per halve minuut met een minimum van 1 minuut zie je bijzonder weinig mensen er gebruik van maken. | |
Fillipe | vrijdag 20 juli 2007 @ 16:54 |
Jullie hebben die Thomsen birdstrike vast al eens gezien, maar ook met ATC? Fascinerend hoe kalm die piloten toch eigenlijk blijven in zo'n situatie. Ruim na V1 zo'n birdstrike / engine failure lijkt me geen pretje als je weet dat je de lucht in moet. Hoop niet dat ik een zwerm vogels tegenkom op EHGG als ik met m'n PPL ga beginnen ![]() Kwaliteitje heur: http://www.flightlevel350(...)tion_Video-8457.html [ Bericht 5% gewijzigd door Fillipe op 20-07-2007 17:03:30 ] | |
Mojave | vrijdag 20 juli 2007 @ 17:03 |
quote:Tja je oefent het 1000x in de sim... Even nog over die thrus reverser, bij 737 maakt het ook weinig uit, ding gaat echt niet de flank uit, voelt alsof flinke crosswind. | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 17:08 |
quote:Stelletje jankers, ze hebben gewoon niet goed in hun boeken gekeken. Het is een 757 met een pulsejet, welke door thompson getest werd ![]() Maar dit is inderdaad wat je elke keer in de sim meerdere malen oefent, echter bij ons is een N-1 "slechts" een panpan, al maakt dat op SPL niets uit een mayday of panpan | |
Mojave | vrijdag 20 juli 2007 @ 17:13 |
panpan / mayday en dat icm verschillende landen is ook weer een eindeloze discussie ![]() | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 17:34 |
quote:Psies, weet iig zeker dat op Schiphol de luchthaven beslist wat ze doen bij wat voor incident, wat jij ook roept. Maar het maakt eigenlijk ook niet uit wat je roept, als je probleem maar duidelijk wordt... Blijft een leuk effect die sputterende motor... | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:06 |
Fuckzooi, vergeet ik zo maar de parkingbrake op mijn Embraertje te zetten!! ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Public_NME op 20-07-2007 18:24:01 ] | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:08 |
quote:Ff opslaan en op www.tinypic.com gooien. ![]() | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:24 |
Zo beter? Ook nog even voor de piloot met levensmoeheid http://www.youtube.com/watch?v=J9tn2pogL6A&mode=related&search= en een geil scheurijzert (ook al verwacht je dat niet) http://www.youtube.com/watch?v=fuzWhQxQj2E& | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:05 |
quote:Hier is best wel 'I lost my job today' van toepassing. ![]() | |
Fillipe | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:10 |
quote:Oh my .... | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:29 |
quote:Het is een E190LR, brand new dus. Delivery date 01/03/07 ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 20:31 |
quote:Ze kunnen alleen nog net niet zwemmen. ![]() | |
nsfw | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:39 |
Even Tussendoor....![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 20 juli 2007 @ 22:49 |
Ik ook ik ook!![]() ![]() | |
SnowBite | zaterdag 21 juli 2007 @ 00:44 |
quote:sjeezus, wat is het verhaal hierachter? | |
Ame_thyst | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:58 |
quote:Gehandicapte? | |
Fillipe | zaterdag 21 juli 2007 @ 15:57 |
quote:http://news.sky.com/skyne(...),31200-1275863,.html quote:Verdammte regen! | |
Koploperkopper | zaterdag 21 juli 2007 @ 18:13 |
quote:Wat zit je nou door m'n posthistory te spitten. ![]() Verdwijn ofzo. | |
Koploperkopper | zaterdag 21 juli 2007 @ 23:39 |
Whehehehehe nooit geweten:quote:Roflcopter. ![]() Die ukkepuk pak je toch gewoon op en zet je op z'n kop in het toilet? ![]() ![]() | |
Public_NME | zondag 22 juli 2007 @ 02:14 |
quote:Regen, van de baan geknald... ![]() ![]() | |
Mojave | zondag 22 juli 2007 @ 05:16 |
hoi | |
Fillipe | zondag 22 juli 2007 @ 05:18 |
werkse, Egypte vandaag? | |
Mojave | zondag 22 juli 2007 @ 14:16 |
quote:Thanks maar kwam terug ![]() | |
nsfw | zondag 22 juli 2007 @ 16:22 |
Ben je terug? Mooi Lang leve raket ijs! | |
Koploperkopper | zondag 22 juli 2007 @ 17:00 |
vliegtuigje stallen bij een bevriende boer![]() | |
cheukert | zondag 22 juli 2007 @ 17:06 |
festini peren is beter | |
cheukert | zondag 22 juli 2007 @ 17:08 |
quote:kapen die zooi ![]() | |
Koploperkopper | zondag 22 juli 2007 @ 17:09 |
quote:Over ijsjes hebben? ![]() | |
Fillipe | zondag 22 juli 2007 @ 18:04 |
Brakke zondagmiddagen, yay. - Hele aflevering van Air Crash Investigation "4 engines failure". Fascinerend verhaaltje. quote:Part 1 Part 2 Part 3 Part 4 Part 5 - Virgin 747-400 Londen - SF. Perfecte kwaliteit, alle procedures, checklists etc. Part 1 Part 2 Part 3 Part 4 Die uploader heeft ze van een of andere DVD gejat ![]() | |
Koploperkopper | zondag 22 juli 2007 @ 19:05 |
Gaan ze leuke posts uit het gekaapte topic halen. ![]() Ik wil best een abbonement op de ACI DVD's, kan dat? ![]() ![]() | |
Koploperkopper | zondag 22 juli 2007 @ 19:14 |
quote:Nee, zo van tuf tuf oliljk naar de pomp en toen heuj wat doet de wind nou! ![]() | |
cheukert | zondag 22 juli 2007 @ 19:18 |
pappa hotel keiharde wind tieft eens op! | |
Mojave | zondag 22 juli 2007 @ 23:31 |
quote:Ik had gusting 42 op Tenerife ![]() | |
nsfw | zondag 22 juli 2007 @ 23:57 |
Ik had 200/06 op EHAM vandaag ![]() (van EHAM kan je HEMA Maken ![]() www.hema.nl | |
Public_NME | zondag 22 juli 2007 @ 23:59 |
quote:Schommelen ftw?! ![]() | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 00:04 |
Iemand nog naar de Texel Airshow geweest btw? | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 00:07 |
![]() | |
Mojave | maandag 23 juli 2007 @ 00:08 |
quote:ja was druk man | |
Public_NME | maandag 23 juli 2007 @ 00:09 |
quote:Ja, jaren geleden. Ergens in 2003 ofzo. Telt dat ook? ![]() | |
Public_NME | maandag 23 juli 2007 @ 00:10 |
quote:Die zag ik ook op airliners staan, net geweest op PIK ![]() | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 00:29 |
quote:Wel oppassen geblazen man met die golfballetjes. ![]() ![]() ![]() | |
Fillipe | maandag 23 juli 2007 @ 00:38 |
quote:Glasgow toch? Oh en: http://www.fs-addict.com/(...)20Aviodome%20ATC.wmv ![]() | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 00:39 |
quote:Nee, PrestwIcK. ![]() Roflcopter filmpje btw. ![]() Gaat er best realistisch aan toe, maar lol @ die bordjes van de ATC. ![]() ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Koploperkopper op 23-07-2007 01:01:22 ] | |
Armageddon | maandag 23 juli 2007 @ 09:16 |
Goedemorgen! ![]() | |
Public_NME | maandag 23 juli 2007 @ 09:19 |
quote:Mja, Glasgow Prestwick idd. Iemand nog meer mooie afkortingen van velden of waypoints? Behalve HEL ![]() | |
cheukert | maandag 23 juli 2007 @ 09:54 |
quote:huh? | |
Public_NME | maandag 23 juli 2007 @ 10:05 |
quote:Nou als je kijkt op de site zie je een KDC10, een Awacs, F18, F16. Texel heeft alleen gras, en de Kooy maar 1275m. Lijkt me stug dat ze die banen gebruiken... | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 10:21 |
quote:Boven de UK volgens mij (of US) ligt de intersection EBONY. ![]() | |
Alternate | maandag 23 juli 2007 @ 11:52 |
LUL ergens in zuid duitsland | |
cheukert | maandag 23 juli 2007 @ 12:03 |
quote:Gewoon hun eigen bases? | |
The_stranger | maandag 23 juli 2007 @ 12:58 |
quote:Om toch even door te gaan op HEL, vertrekkend uit Groot brittanië, kun je via hemel naar GOT en dan door naar HEL. Of vanuit Nederland naar DIK, via LUL naar Kloten... -EDIT- En was de mooiste vergeten: ![]() In de juiste volgorde: ITAWT ITAWA PUDYE TTATT En in het geval van een go around: IDEED. SPOILER [ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 23-07-2007 13:03:21 ] | |
cheukert | maandag 23 juli 2007 @ 13:07 |
Die is wel kei tof ![]() | |
Alternate | maandag 23 juli 2007 @ 13:22 |
En satan als iaf | |
Fillipe | maandag 23 juli 2007 @ 14:54 |
Approach Newark Airport in New Jersey: HOWYA DOOIN. Louisiana: RYTHM, Kentucky: BRBON, Kansas City: SPICY BARBQ RIBBS, Montpelier: HAMM, BURGR en FRYYS. | |
Alternate | maandag 23 juli 2007 @ 15:14 |
In de VS zijn ze zowieso inventief. Zo heb je daar de Crazy Woman VOR 'CZI' | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 15:17 |
quote: ![]() Is dit echt? ![]() | |
Fillipe | maandag 23 juli 2007 @ 15:27 |
quote:Yep, Amerikanen hé ![]() Je hebt ook nog: GOALL, PPUNT, DRPPD, FTBAL, COACH, QTRBK, TAKKL, RECVR, FMBLE en TCHDN | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 15:33 |
quote: ![]() ![]() | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 15:48 |
Chemtrails control your mind.![]() | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 17:11 |
Oja, die rook die van het ondergestel af komt na take-off, zijn dat de remmen die applied worden alvorens ze ingetrokken worden? ![]() | |
Koploperkopper | maandag 23 juli 2007 @ 19:36 |
De KLM doet ook al aan chemtrails! ![]() ![]() ![]() ![]() oja, iets met (c) Airliners.net ofzo | |
Public_NME | maandag 23 juli 2007 @ 23:14 |
quote:Nee man, dat is de chemtrail dump die al gelijk start! (hoe lager de altitude, hoe beter het effect, je weets!) ![]() | |
cheukert | dinsdag 24 juli 2007 @ 11:49 |
Chemtrailformule: Effectieve dosis= (1/2 luchtdichtheid * luchtdruk^2 + b-waarde sproeistof * sproeivolume/uur) / height (b-waarde= brainwash waarde) [ Bericht 1% gewijzigd door cheukert op 24-07-2007 18:34:00 ] | |
Fillipe | dinsdag 24 juli 2007 @ 18:03 |
Een hoe groot voordeel is het om alvast je PPL te hebben als je je gaat aanmelden voor een Flight Academy? Wat dus betekent dat je geselecteerd / toegelaten moet worden... Ik neem aan dat als je je PPL alvast hebt je minimaal één streepje voor hebt? Of werkt dat zo in principe niet?![]() | |
cheukert | dinsdag 24 juli 2007 @ 18:31 |
quote:Je moet gaan vliegen omdat je dat tof vindt en niet om "makkelijker" toegelaten te worden op een vliegschool. En ik denk niet dat het veel uitmaakt, je hebt geen streepje voor ofzo. Het enige wat dit laat zien is dat je toch wel gemotiveerd bent. Dat denk ik dan... | |
Fillipe | dinsdag 24 juli 2007 @ 18:41 |
quote:Joh, wat denk je zelf. | |
cheukert | dinsdag 24 juli 2007 @ 18:43 |
dus was het een niet nuttige vraag ![]() anyway nog enige chemtrails gespot? | |
mcDavid | dinsdag 24 juli 2007 @ 18:47 |
quote:Neuh, wel mijn eigen schaduw op de wolken naast me. | |
cheukert | dinsdag 24 juli 2007 @ 19:10 |
quote:Met zo'n keistoere LS4 kan je toch ook op lage hoogte chemtrails trekken? ![]() | |
Alternate | dinsdag 24 juli 2007 @ 19:48 |
quote:Het is in veel gevallen zelfs een nadeel. Iets afleren is een stuk moeilijker dan iets aanleren. Over het algemeen zal de manier van vliegen op een vliegschool niet overeenkomen met de manier van vliegen van een hobbyist. Je zult dus heel veel dingen op nieuw op een andere manier moeten leren en dat is zeker een nadeel. Ook ben je bij een eventuele grading zeker in het nadeel, het gaat namelijk voor een groot deel om de progressie die je kunt laten zien. Iemand die nog nooit heeft gevlogen heeft natuurlijk een zeer steile leercurve wat de basis dingetjes betreft, terwijl je als ppl-er nogal constant zult presteren, wat dus ongewenst is. De enige reden om je PPL te halen is dus omdat je het ontzettend tof vind, niet omdat je toegelaten wilt worden op een FA. | |
Koploperkopper | dinsdag 24 juli 2007 @ 19:54 |
Holy shit wat bizar: http://ie.youtube.com/watch?v=PS0-5WVIHMM![]() | |
Public_NME | dinsdag 24 juli 2007 @ 20:10 |
http://ie.youtube.com/watch?v=kIuS4qx9WE4 Op saba landen, altijd leuk! 8) Vuurtje anyone? http://ie.youtube.com/watch?v=hamRHHNc5gU ![]() | |
mcDavid | dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28 |
quote:Kan korter: http://ie.youtube.com/watch?v=_8wmZ6hhpg8 | |
Koploperkopper | dinsdag 24 juli 2007 @ 23:07 |
quote:Sodetering. ![]() Dan mag je wel een airbag bij de hand hebben zeg! | |
Koploperkopper | woensdag 25 juli 2007 @ 01:51 |
Ik ben moe, dus ik ga slapen. Kusjes. | |
nsfw | woensdag 25 juli 2007 @ 09:14 |
quote:Heilige poep! Het lijkt wel of ie met z'n prop in de reverse vliegt ofzo! ![]() | |
Armageddon | woensdag 25 juli 2007 @ 10:36 |
Goeiesmorgens, iemand koggie? ![]() | |
Mojave | woensdag 25 juli 2007 @ 10:40 |
wat is dat? | |
Armageddon | woensdag 25 juli 2007 @ 10:41 |
Koffie voor gevorderden. ![]() | |
Mojave | woensdag 25 juli 2007 @ 10:55 |
![]() | |
Armageddon | woensdag 25 juli 2007 @ 10:58 |
Daar blijft je lepel recht in staan, je weets. ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 25 juli 2007 @ 11:21 |
Goeie smorgens allemaal. http://www.youtube.com/watch?v=c6thBqlsKW8 Die mensen zijn zo keiblij dat ze nog leven na een vlucht met een IL96! | |
Armageddon | woensdag 25 juli 2007 @ 11:25 |
![]() | |
Armageddon | woensdag 25 juli 2007 @ 13:01 |
http://travel.blog.nl/nie(...)-verscherpt-toezicht | |
Koploperkopper | woensdag 25 juli 2007 @ 13:19 |
quote:'t Is wat met die turken. ![]() Heb ik weer: http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=21270 Ga ik natuurlijk net aan het begin van het najaar met een MD-11 mee, dan hebben ze vast nog geen nieuwe IFE aangebracht. ![]() | |
nsfw | woensdag 25 juli 2007 @ 14:16 |
quote:IK vind dat echt zulke vette toestellen! ![]() | |
Armageddon | woensdag 25 juli 2007 @ 14:36 |
![]() http://nl.youtube.com/watch?v=JLjqB8zhOxU&NR=1 | |
SnowBite | woensdag 25 juli 2007 @ 14:45 |
quote:Het halen van je PPL heeft voordelen voor het VFR traject wat je doet. Iedereen die vliegervaring heeft haalt zonder grote problemen het VFR traject in Amerika. Verder maakt het weinig uit. Enkele uurtjes ervaring raad ik persoonlijk wel aan, er zijn mensen die nog geen uur gevlogen hebben voor ze zich aanmelden. Beetje raar, vooral omdat een cockpit dan nog erg vreemd voor je is, en dan kijk je dus niet zo vreemd op van de metertjes. Wat alternate zegt klopt niet echt. Mijn leercurve was zwak, maar wel constant boven het gemiddelde, en dat was goed genoeg. Ze kijken wel naar je leercurve, maar dat is slechts één van de vele dingen. [ Bericht 9% gewijzigd door SnowBite op 25-07-2007 14:51:07 ] | |
Alternate | woensdag 25 juli 2007 @ 17:24 |
Het zit ook vaak in de mentaliteit van de mensen met een PPL, die denken dat ze zo'n grading wel ff doen, ze kunnen het immers toch allemaal wel. bron: ex grading instructeurs. | |
Mojave | woensdag 25 juli 2007 @ 18:25 |
quote:Ik had ook nog nooit gevlogen maar heeft echt niet tegen me gewerkt... | |
SnowBite | woensdag 25 juli 2007 @ 18:38 |
quote:Mja dat het VFR gebeuren de PPL'ers goed af gaat, vertelde de TM me uit ervaring. Maar over die mentaliteit ben ik het eens. Net als die nerd uit 4-4 die al een PPL had en in de theorie naar de CFI ging om te vragen of hij al een VFR eindcheck kon doen omdat hij z'n PPL toch al had ![]() | |
Alternate | woensdag 25 juli 2007 @ 20:05 |
Ja dat kan best, maar dat heeft dan weer niets te maken met het al dan niet aangenomen worden op de flight academy. Daar komt bij dat de ervaring mij leert dat de mensen die VFR opkloten ontzettende IFR koningen waren. En daar draait het nou net allemaal om. | |
SnowBite | donderdag 26 juli 2007 @ 17:02 |
quote:hahaha | |
mcDavid | donderdag 26 juli 2007 @ 18:07 |
http://www.depers.nl/binn(...)ond-bij-landing.html clubgenoot | |
Mojave | donderdag 26 juli 2007 @ 18:12 |
prutser | |
mcDavid | donderdag 26 juli 2007 @ 18:15 |
quote:ik hoop dat je binnen nu en 3 dagen dood gaat aan een hersentumor. Lelijke grafmongool. | |
cheukert | donderdag 26 juli 2007 @ 18:23 |
russtaaaaag | |
Mojave | donderdag 26 juli 2007 @ 18:33 |
quote:Anders laat jij je ff kennen zeg. | |
Koploperkopper | donderdag 26 juli 2007 @ 18:48 |
quote:Ik hield bij zweef'vlieger' op met lezen. | |
cheukert | donderdag 26 juli 2007 @ 18:50 |
quote:schavuit! niet zo bigtime doen jij sprinterspringer! | |
Koploperkopper | donderdag 26 juli 2007 @ 18:51 |
quote: ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 26 juli 2007 @ 18:53 |
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3528476/ Waar houden die spotters zich mee bezig zeg? Tering. ![]() | |
cheukert | donderdag 26 juli 2007 @ 18:58 |
quote:Je moet toch wat als je alle registraties van alle vliegtuigen al in je boekje hebt staan ![]() | |
Public_NME | donderdag 26 juli 2007 @ 19:06 |
Als het over bier zou gaan, was het wel een heule goede discussie heur! | |
Koploperkopper | donderdag 26 juli 2007 @ 19:07 |
quote:Spotters zijn alcoholvrij bier drinkende latentjes. | |
Alexxxxx | donderdag 26 juli 2007 @ 19:13 |
quote:Niet doen. | |
PNG | vrijdag 27 juli 2007 @ 06:34 |
quote:Gniffel. Wil je keertje mee vastzitten in de Ukraine of El Salvador ? kWeet wel zeker dat ik in meer gevechtshelies dan jij ooit zal vliegen de knuppel heb vastgehad. Koploperkopper zijn generalisatie jongetjes met daalijk Volvootje. ![]() Hadden trouwens vorige week nog een PAN op Coningsby. QU-O had vastzittend rechter maingear, waardoor hij geen 3 greens kreeg op nosewheel. PANPANPAN. Dat lees je dan niet in nieuws: houden zo. | |
SnowBite | vrijdag 27 juli 2007 @ 07:29 |
Nog steeds zijn spotters nerds. | |
cheukert | vrijdag 27 juli 2007 @ 09:04 |
quote: ![]() | |
Armageddon | vrijdag 27 juli 2007 @ 09:05 |
Wie is die prutser cheukert? | |
cheukert | vrijdag 27 juli 2007 @ 09:31 |
quote:jaaa kweeeni. Ik niet in iedergeval | |
Koploperkopper | vrijdag 27 juli 2007 @ 11:58 |
Leuke kloon, van wie is die? ![]() | |
Alternate | vrijdag 27 juli 2007 @ 12:02 |
Ik had van de week nog een pan op Nice, klein zakenjetje zonder flaps die met een noodgang de baan over kwam scheuren. Ging nog net goed (aan het einde van de baan begint de zee). Wij stonden te wachten voor de baan, dus de beste plaatsen. | |
Mojave | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:27 |
quote:Net of een PAN call zo speciaal is ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:55 |
quote:Voor een spotter met handradio is het natuurlijk wel het hoogtepunt van de dag. | |
Alexxxxx | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:18 |
En wees ook eens aardiger voor PNG. PNG is tof. Einde discussie. | |
The_stranger | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:42 |
quote:Niet als 'ie een spotter is, dan is 'ie op verboden terrein, dus vogelvrij.... ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:43 |
quote:Nee. PNG heeft een status aparte. | |
Koploperkopper | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:43 |
quote:Ja euh vriendjespolitiek! | |
cheukert | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:50 |
quote: quote: | |
Alexxxxx | vrijdag 27 juli 2007 @ 17:55 |
Mag ik jullie er aan herinneren dat de reeksen die op FOK! op slot zijngegaan, 9 van de 10 keer op slot zijn gegaan doordat bepaalde mensen, of erger nog, bepaalde groepen mensen buiten werden gesloten? | |
Koploperkopper | vrijdag 27 juli 2007 @ 19:15 |
Ja maar, dit is gewoon als een katholiek in een protestanste Noord-Ierse wijk zetten. | |
Alexxxxx | vrijdag 27 juli 2007 @ 19:16 |
Die hebben ook vrede gesloten een tijdje geleden, dus neem een voorbeeld aan hen ![]() | |
Mojave | vrijdag 27 juli 2007 @ 19:56 |
Ja ik snap je punt Alexxxxx maar dit is niet voor niets een vliegeniers topic en geen spotter topic.... misschien een idee voor ze om zelf een reeks te openen mits animo. | |
Armageddon | vrijdag 27 juli 2007 @ 21:32 |
Wie is die Alexxxxx eigenlijk? Zo'n hoeruhn00b zeker? Heeft iemand hem al verteld dat ie poep praat? | |
Koploperkopper | vrijdag 27 juli 2007 @ 21:37 |
Hoi Arma, Nog geproefvliegt? | |
Armageddon | vrijdag 27 juli 2007 @ 21:45 |
Nee moet ik nog doen. Ben een beetje druk op het werk momenteel. | |
Alexxxxx | vrijdag 27 juli 2007 @ 21:52 |
quote:Hoi oldbie. Ik heb me laten vertellen dat jij er niet een bent om zonder handschoenen aan te pakken. Welk type handschoene lijken jou het meest geschikt? Ik zat zelf aal lashandschoenen te denken? | |
Alexxxxx | vrijdag 27 juli 2007 @ 21:53 |
quote:absoluut, maar dat is nog geen reden om een toevallig passerende spotter in dit topic de grond in te boren ![]() | |
Public_NME | vrijdag 27 juli 2007 @ 23:55 |
quote: | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 00:16 |
quote: ![]() | |
PNG | zaterdag 28 juli 2007 @ 00:51 |
quote:Dat is jouw idee, ik weet beter. Ben je daar wel eens geweest trouwens toen het nog oorlog was ? Ik wel. Interressant. Magoed. Je moet je niet boven andere mensen zetten, maakt je geen beter mens. | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 01:23 |
quote:Stoer dat jij er wel bent geweest en ik niet. ![]() Maaruh, wat is nu precies jouw toegevoegde waarde aan dit topic? | |
Mojave | zaterdag 28 juli 2007 @ 02:54 |
quote:Geslacht: Vrouw foto? [/fok! mode] | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 03:13 |
Roflcopter groetjes.![]() | |
PNG | zaterdag 28 juli 2007 @ 04:46 |
quote:Dat verbaast niemand. Je bent nergens geweest. Hebt nergens in gevlogen. Doet overal 'stoer'. Magoed, post gerust waar je dan WEL ooit in hebt gevlogen. Post ik wel waarin ik zelf heb gevlogen. Altijd met restricties overigens. kMoest soms wel helm op, medische keuring, en keelmike. En jij ? Al je posts zijn alleen maar opgezochte 3 dubbele filmpjes, allerlei posts waarin je aangeeft dat je niet eens weet hoe anti-skid werkt, of dingen die je (ook weer opgezocht) weer via anderen maar moet gaan posten. En daar zit ook je frustratie. Dus maar weer 'een grappig plaatje'. En maar achter je PCtje zitten. Wat ik al zei, dingen afkraken om je imago te geven is nooit goed. En bizarre is dat ik in ontzettend veel meer kisten zelf heb gevlogen dan jij. Raar is dat dan. | |
PNG | zaterdag 28 juli 2007 @ 04:55 |
Magoed, je verkloot dit topic met al die 10 posts hierboven. Ga maar weer lekker verder met plaatjes en filmpjes zoeken vanaf het internet, en net doen alsof je 'piloot' bent. | |
Public_NME | zaterdag 28 juli 2007 @ 09:34 |
quote:Uhmm, ik weet niet wat je hier komt doen, maar jij bent degene die stoer komt doen over alle kisten waar je in gezeten hebt. (lekker belangrijk trouwens, maarja je krijgt er blijkbaar een stramme kabouter van ![]() En laat ons lekker onze filmpjes en plaatjes zoeken; we hebben er lol in. Ik weet trouwens niet wat triester is, plaatjes zoeken of helemaal moeilijk gaan (keuringen e.d.)doen om te jumpseaten. Dat is nog een hele stap verder in het doen alsof je piloot bent ![]() quote:FS2004 en FSX tellen niet.... Dus ga maar weer lekker je reg's noteren, met je 10000mm lens. | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 10:36 |
quote:Is goed hoor. ![]() En tegen dit persoontje moesten we nou perse aardig doen Alexxxx? Ja hoi! ![]() | |
The_stranger | zaterdag 28 juli 2007 @ 10:56 |
CATFIGHT!!!!!!! | |
cheukert | zaterdag 28 juli 2007 @ 11:57 |
quote:Mag ik je aanraken ![]() | |
Mojave | zaterdag 28 juli 2007 @ 12:35 |
Geen aandacht meer aan geven, mijn huismuis ging ook weg toen er niks te vreten meer lag. | |
cheukert | zaterdag 28 juli 2007 @ 13:18 |
quote:Ja maar ja maar ja maar nsfw heeft een kale poes, dus die had misschien wel wat voor je kunnen betekenen ![]() | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 13:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Koploperkopper op 28-07-2007 15:26:19 ] | |
Autoreply | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:24 |
quote: ![]() Spotters... zelfs een fatsoenlijk gesprek is er niet mee te voeren... ![]() quote:Tinypic? Kent iemand trouwens Innsbruck apt? Kwam er laatst langs en dat zag er buitengewoon relaxt uit. Take-off van een lichte jet terwijl er gewoon zwevers en een parapent startte ![]() | |
Autoreply | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:26 |
quote:Heb gisteren dat wrak van die Nederlander en die twee Duitsers die op elkaar zijn geklapt in de Alpen nog gezien. Die duitse kist lag compleet aan gruzelementen, die eenzitter zag er nog puntgaaf uit. | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:27 |
quote:Verdeurie, stomme hotlink protection. ![]() Ik ken het nog wel uit m'n FS-periode, maar of je dat bedoeld. ![]() | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:28 |
Vliegeniers topic deel 13: Waar spotters meer uren hebben. | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:29 |
Vliegeniers topic deel 13: Waar spotters meer uren hebben. |