FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vliegeniers topic deel 12: f r spotters verboten!
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 18:15




Vorig deel:
Vliegeniers topic deel 11: September


Jetslets:
nsfw, Mojave, Alternate

Turbopulp:
The_stranger

Basisscholieren:
Snowbite, YellowBedWetter, Domai

Lollercopter:
ChopperMick, Lightning_NL

Joyriders:
FuriousFlitsFritsDragoljubKoploperkopper

Zweefnurts:
cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter

Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards. Spotters zijn hier niet toegestaan.
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 18:16
Laatste post vorig topic.
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:11 schreef Public_NME het volgende:
Meedee Meedee! Wie ar kooing daun! http://ie.youtube.com/watch?v=ZL7upK2kUqQ
Fillipedinsdag 17 juli 2007 @ 18:19
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:35 schreef Koploperkopper het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus

Roflcopter.

Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer.
Ehrm, dat is wel enorm triest zeg. Wat een homo'tje.

En dan nuuuu (MD-11) kwaliteitsfilmpjes!

Autoland MD-11 Martinair EHAM

Wat een kut beroep

Wat een kut beroep is het toch
Ohw en ik ga volgend jaar zomer met m'n PPL beginnen

[ Bericht 1% gewijzigd door Fillipe op 17-07-2007 18:27:00 ]
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 18:21
MD-11's.
YellowLedbetterdinsdag 17 juli 2007 @ 18:23
verdomme, ik ben geen bedwetter!
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 18:29
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
verdomme, ik ben geen bedwetter!
Kom je er nu al achter.
mcDaviddinsdag 17 juli 2007 @ 18:44
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:19 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ehrm, dat is wel enorm triest zeg. Wat een homo'tje.

En dan nuuuu (MD-11) kwaliteitsfilmpjes!

Autoland MD-11 Martinair EHAM

Wat een kut beroep

Wat een kut beroep is het toch
Ohw en ik ga volgend jaar zomer met m'n PPL beginnen
Och, het uitzicht is niets mis mee inderdaad.
cheukertdinsdag 17 juli 2007 @ 18:48
retard retard retard
Googolplexiandinsdag 17 juli 2007 @ 19:01
toch weer een tvp hier
Googolplexiandinsdag 17 juli 2007 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:48 schreef cheukert het volgende:
retard retard retard
quote:
Main Entry: 1re·tard
Pronunciation: ri-'tärd
Function: verb
Etymology: Middle English, from Anglo-French or Latin; Anglo-French retarder, from Latin retardare, from re- + tardus slow
transitive verb
1 : to slow up especially by preventing or hindering advance or accomplishment : IMPEDE
2 : to delay academic progress by failure to promote
yup ... I'm a retard ... I can retard like no-one
cheukertdinsdag 17 juli 2007 @ 19:19
wat een grapjassen die vliegtuigenbouwers
YellowLedbetterdinsdag 17 juli 2007 @ 19:27
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:29 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Kom je er nu al achter.
Ja, t duurde even. Ben druk met leren he, is ook belangrijk enzo
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 19:36

50, 40, 20, 10, retard, retard, 5.
Public_NMEdinsdag 17 juli 2007 @ 19:58
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Laatste post vorig topic.
[..]
Niemand die mijn hendig sjieke filmpje bekijkt?
SPOILER
Tvp
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Niemand die mijn hendig sjieke filmpje bekijkt?
SPOILER
Tvp
Jawel. Die kerel die doet alsof-ie een ATC is en een vliegtuig is kwijt geraakt van de radar! Hi-la-risch!
Armageddondinsdag 17 juli 2007 @ 21:39
KD11 filmpjes

Mag dat zomaar dat een piloot de landing cq start record?
Public_NMEdinsdag 17 juli 2007 @ 21:45
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:39 schreef Armageddon het volgende:
KD11 filmpjes

Mag dat zomaar dat een piloot de landing cq start record?
Volgens mij was het een jumpseater... niet de cpt/fo zelf.
quote:
Jawel. Die kerel die doet alsof-ie een ATC is en een vliegtuig is kwijt geraakt van de radar! Hi-la-risch!
Die is mooi heh?! Helemaal met zijn handen voor zijn ogen, en een maat moet zijn controller van zijn schouders afhalen, omdat hij helemaal in schock is .
Die laatste is ook wel mooi, die vliegt helemaal in de fik, net een echte crash! Compleet met airport fire service die op het 'noodgeval' afgaat...

[ Bericht 24% gewijzigd door Public_NME op 17-07-2007 21:59:10 ]
Koploperkopperdinsdag 17 juli 2007 @ 22:16
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Volgens mij was het een jumpseater... niet de cpt/fo zelf.
[..]

Die is mooi heh?! Helemaal met zijn handen voor zijn ogen, en een maat moet zijn controller van zijn schouders afhalen, omdat hij helemaal in schock is .
Die laatste is ook wel mooi, die vliegt helemaal in de fik, net een echte crash! Compleet met airport fire service die op het 'noodgeval' afgaat...
Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben.
Public_NMEdinsdag 17 juli 2007 @ 23:24
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben.
Ja, het waren niet de meest karig RC jets idd. Vette modellen van verschillende jagers...
SnowBitedinsdag 17 juli 2007 @ 23:31
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:27 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ja, t duurde even. Ben druk met leren he, is ook belangrijk enzo
waarom ben je niet in de bar?
Autoreplydinsdag 17 juli 2007 @ 23:32
Boingdroomlijner
Public_NMEdinsdag 17 juli 2007 @ 23:44
http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_6900000/newsid_6902100/6902173.stm?bw=bb&mp=wm&asb=1&news=1
Iets voor HV?
DaMookdinsdag 17 juli 2007 @ 23:48
quote:
Whehe dat lijtk me wel lachen .
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben.
Zijn idd mooie maar dure dingen .
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 00:09
quote:
Wat een kneuzenkermis zeg.
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 00:33
OMG OMG Vliegtuig

Kaapgevoelig topic.
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 01:05
gaat vlot
Fillipewoensdag 18 juli 2007 @ 03:14
Bier

Ohw: Vliegtuigcrash in Brazilië: "200 doden"

[ Bericht 95% gewijzigd door Fillipe op 18-07-2007 03:23:36 ]
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 08:24
quote:
Moest gelijk denken aan die crash van die A300/A310 laatst in Istanbul. Runway nat+veel rubber?(nieuw surface op runway schijnt weinig drainage te hebben gehad)+1940m+pilot error= Op de NOS zeiden ze dat die TAM320 een doorstart maakte, dat zou betekenen dat hij echt vol in dat gebouw is geklapt. (op de beelden leek er ook niet veel van over...) Verder leek het alsof hij schuin aan het einde v/d baan er naast was gekomen, en niet helemaal rechtdoor zoals je zou verwachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Public_NME op 18-07-2007 08:38:21 ]
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 09:18
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart? Hoe kan het dan als ik de berichten mag geloven dat ze daar al veels te lang landen op een veels te korte landingsbaan?
The_strangerwoensdag 18 juli 2007 @ 10:00
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:18 schreef Armageddon het volgende:
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart? Hoe kan het dan als ik de berichten mag geloven dat ze daar al veels te lang landen op een veels te korte landingsbaan?
Als men erop kan landen is 'ie niet te kort.... En men kon er op landen, dus is 'ie niet te kort...

Alleen je houd zo weinig marge over, en dan gaat het wel eens fout.

-EDIT-
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:18 schreef Armageddon het volgende:
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart?
Vergeet geld niet, soms een grotere factor dan veiligheid...

[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 18-07-2007 10:10:14 ]
cheukertwoensdag 18 juli 2007 @ 10:09
bliep
YellowLedbetterwoensdag 18 juli 2007 @ 10:16
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:31 schreef SnowBite het volgende:

[..]

waarom ben je niet in de bar?
Examens he, lekker leren enzo....
The_strangerwoensdag 18 juli 2007 @ 10:29
Trouwens de baan is 3700 meter lang. Ligt dan wel op een hoogte van 2459ft, maar mij maak je niet wijs dat een A320 niet op die baan zou kunen landen, onder normale omstandigheden

blijkbaar heeft deze crash weinig effect op de puntualitiet van de rest van de vluchten:
http://www.flightstats.co(...)s.do?airportCode=GRU
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 10:31
Dat lijkt mij ook voldoende ja.
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 10:40
Issie op de taxibaan geland ofzo?

The_strangerwoensdag 18 juli 2007 @ 10:41
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:31 schreef Armageddon het volgende:
Dat lijkt mij ook voldoende ja.
Ah wacht, had het verkeerde vlieveld voor me Het is CGH i.p.v. GRU.

Dit is het vlieveld in kwestie. En daar is de baan slechts 2km lang.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:40 schreef Armageddon het volgende:
Issie op de taxibaan geland ofzo?

[afbeelding]
Naar het schijnt heeft hij geprobeerd een doorstart te maken, waarbij hij blijkbaar naar links is afgeweken...
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 10:44
@ stranger: Is dit 3700 meter?

Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 10:45
Ah 2000 meter! Das toch wel krappies toch?
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 10:49
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ah wacht, had het verkeerde vlieveld voor me Het is CGH i.p.v. GRU.

Dit is het vlieveld in kwestie. En daar is de baan slechts 2km lang.
[..]

Naar het schijnt heeft hij geprobeerd een doorstart te maken, waarbij hij blijkbaar naar links is afgeweken...
Ja dat had ik al gepost 1940m is ie. Niet erg lang, en ze hebben pas een nieuwe surface erop gegooid, die waarschijnlijk niet genoeg drainage capaciteiten had. Was die dag al eerder een kist doorgeschoten (zonder gevolgen). Ironisch genoeg vloog/reed ie ook in een gebouw van TAM .
Waarom zou de piloot een doorstart gemaakt hebben? Weinig kans van slagen op zo'n korte baan? Waarom niet RTO switch, dan brake je toch echt superhard?!

Benieuwd wat ze met die 17,5mln passagiers op jaarbasis gaan doen, dat kunnen ze volgens mij nooit in een keer bij GRU gooien.
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 10:51
RTO is toch de stuwkracht van de motoren omdraaien?
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 10:53
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:51 schreef Armageddon het volgende:
RTO is toch de stuwkracht van de motoren omdraaien?
Nee, volgens mij gewoon max. brake als je motoren op 0 gaan/straalomkeerder aangooit.
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 10:55
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:53 schreef Public_NME het volgende:

[..]

straalomkeerder aangooit.
Dat zeg ik.
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 11:01
RTO = Rejected take off.

6 standen met je autobrakes, RTO - OFF - 1 - 2 - 3 - MAX, bij de 73.
Ik weet niet precies hoe het bij een A320 is maar als je landt met een 737 met autobrakes op RTO dan disarmed hij 2 seconden na touch down, autobrakes MAX moet het ook goed doen hoor
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 11:03
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:
RTO = Rejected take off.

Ik weet niet precies hoe het bij een A320 is maar als je landt met een 737 met autobrakes op RTO dan disarmed hij 2 seconden na touch down, autobrakes MAX moet het ook goed doen hoor
ow ok

Weet iemand hier trouwens of de theorieboeken voor de PPL opleiding ergens in PDF formaat zijn te verkrijgen?
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 11:09
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

ow ok

Weet iemand hier trouwens of de theorieboeken voor de PPL opleiding ergens in PDF formaat zijn te verkrijgen?
weet niet, geloof dat dat Mosbach boek 160e kost....
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 11:14
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:09 schreef Mojave het volgende:

[..]

weet niet, geloof dat dat Mosbach boek 160e kost....
Heb je een ISBN nummer o.i.d.?
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 11:18
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:55 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Nee, dat zei je niet . Ik zei dat je max brake kracht krijgt (in je remmen), als je hem op standje RTO zet. Als het goed is gaat hij pas aan als je geen gas meer geeft of de hendel naar achter trekt voor de reverse thrust... (klopt dat Moja?)
Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen .
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 11:25
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, dat zei je niet . Ik zei dat je max brake kracht krijgt (in je remmen), als je hem op standje RTO zet. Als het goed is gaat hij pas aan als je geen gas meer geeft of de hendel naar achter trekt voor de reverse thrust... (klopt dat Moja?)
Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen .
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 11:25
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, dat zei je niet . Ik zei dat je max brake kracht krijgt (in je remmen), als je hem op standje RTO zet. Als het goed is gaat hij pas aan als je geen gas meer geeft of de hendel naar achter trekt voor de reverse thrust... (klopt dat Moja?)
Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen .
Jeps correct, weelspin >90kts en thrust levers naar IDLE = hard remmen.

Maar goed, de RTO functie kun je alleen armen op de grond dus is het alleen te gebruiken voor take off.
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 11:33
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:25 schreef Mojave het volgende:

[..]
Maar goed, de RTO functie kun je alleen armen op de grond dus is het alleen te gebruiken voor take off.
Ok, dus als je op baan bent kan je niet switchen van max naar RTO in je landing roll?
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 11:43
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:33 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ok, dus als je op baan bent kan je niet switchen van max naar RTO in je landing roll?
Nope, voorwaarden om RTO te selecteren:

- op de grond
- wiel snelheid <60kts
- thrust levers idle

Dus je zou het onder de 60kts kunnen selecteren maar aangezien de RTO functie pas >90kts werkt heeft het geen zin.
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 11:49
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Nope, voorwaarden om RTO te selecteren:

- op de grond
- wiel snelheid <60kts
- thrust levers idle

Dus je zou het onder de 60kts kunnen selecteren maar aangezien de RTO functie pas >90kts werkt heeft het geen zin.
Oke, logisch eigenlijk ook, anders zou de functie geen Rejected Take Off heten...

Wel nep in mijn supersonische FS2004 kan het wel!!1!1einzweidrei!
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 11:51
http://www.precisionmanuals.com/

Is er nog niet voor FSX hè?
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 12:02
Anti-skid is toch gewoon de ABS voor vliegtuigen of niet?
SnowBitewoensdag 18 juli 2007 @ 12:02
Ja toch?
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 12:03
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Heb je een ISBN nummer o.i.d.?
http://www.aviationmegastore.com/?shopid=LM4696a8d4c2364120cb81d225dd&action=prodinfo&parent_id=69&art=51739
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 12:03
quote:
SnowBitewoensdag 18 juli 2007 @ 12:06
Ja best goed boek is dat.
Alles in het nederlands en complete theorie staat uitgelegd.
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 12:10
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef SnowBite het volgende:
Ja best goed boek is dat.
Alles in het nederlands en complete theorie staat uitgelegd.
En het is natuurlijk leuk als je enkele spotters de les kunt lezen.
SnowBitewoensdag 18 juli 2007 @ 12:35
Haha, ik ontwijk spotters het liefst.
SnowBitewoensdag 18 juli 2007 @ 12:37
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen
Doet me een beetje aan je nickname denken.
cheukertwoensdag 18 juli 2007 @ 12:46
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 12:48
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:37 schreef SnowBite het volgende:
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen
Doet me een beetje aan je nickname denken.
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 12:48
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:10 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

En het is natuurlijk leuk als je enkele spotters de les kunt lezen.
Ik heb ook een spotter op mijn werk.
Armageddonwoensdag 18 juli 2007 @ 12:49
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:46 schreef cheukert het volgende:
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt
Wil je er wat anders in hebben? Zeg het maar dan verander ik het even.
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 12:49
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:37 schreef SnowBite het volgende:
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen
Doet me een beetje aan je nickname denken.
SnowBitewoensdag 18 juli 2007 @ 12:58
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:46 schreef cheukert het volgende:
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt
wanneer kom je nou naar Eelde?
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 12:59
Mag ik eens op een F50 komen cloudsurfen?
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 13:06
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Mag ik eens op een F50 komen cloudsurfen?
Ja hoor.
Fillipewoensdag 18 juli 2007 @ 13:12
quote:
Ook maar meteen besteld, geld maakt nu niet meer uit hé
Fillipewoensdag 18 juli 2007 @ 13:16
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wanneer kom je nou naar Eelde?
Ah je zit op de KLM flight academy? Mag je binnenkort al naar de Verenigde Staten toe?
cheukertwoensdag 18 juli 2007 @ 13:21
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wanneer kom je nou naar Eelde?
december

[ Bericht 14% gewijzigd door cheukert op 19-07-2007 12:07:25 ]
cheukertwoensdag 18 juli 2007 @ 13:22
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wil je er wat anders in hebben? Zeg het maar dan verander ik het even.
f"ur spotters verboten!
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 13:30
SnowBitewoensdag 18 juli 2007 @ 13:35
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:16 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ah je zit op de KLM flight academy? Mag je binnenkort al naar de Verenigde Staten toe?
Ik ben alweer terug.
cheukertwoensdag 18 juli 2007 @ 13:36
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Die gedrochten moesten zeker Doutzen Kroes compenseren voor Friesland
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 13:45
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:36 schreef cheukert het volgende:

[..]

Die gedrochten moesten zeker Doutzen Kroes compenseren voor Friesland
Die meest rechter =
HeatWavewoensdag 18 juli 2007 @ 17:05
TT aangepast op verzoek .
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 17:58
Gatver, lelijke wijven en een verneukte wagen?!
YellowLedbetterwoensdag 18 juli 2007 @ 20:01
Ja, verdomme en ik ga volgende week naar Friesland. Lekker vooruitzicht zeg...gelukkig is mijn vriendin wel knap
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 22:04

Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 22:21
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
Helsinki?
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 22:37
goeie tt
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 22:45
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Helsinki?
Jop, Lufthansa Cargo MD-11 op Helsinki (ik neem aan onderhoud).
Public_NMEwoensdag 18 juli 2007 @ 23:04
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:45 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Jop, Lufthansa Cargo MD-11 op Helsinki (ik neem aan onderhoud).
Ah, ik dacht al. In die terminal links heb ik vaak gestaan toen ik nog in HEL woonde.
Alternatewoensdag 18 juli 2007 @ 23:47
tvp
Mojavewoensdag 18 juli 2007 @ 23:58
Koploperkopperwoensdag 18 juli 2007 @ 23:59
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:58 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Leuke RC.
Koploperkopperdonderdag 19 juli 2007 @ 00:20
Vet man die ouwe foto's van Tempelhof, zijn spotters tenminste nog ergens goed voor.



Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 00:37
hihih
cheukertdonderdag 19 juli 2007 @ 09:37
Ellen Hoog
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 09:41
Goeiemorgen!
Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 09:46
Hallo
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 09:49
Ik heb besloten om mij binnenkort te gaan melden bij Rotterdam Airport om aldaar kennis te maken met de club van KLK.
Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 09:54
KLK?
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 09:55
KopLoperKopper
Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 10:00
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:55 schreef Armageddon het volgende:
KopLoperKopper


maar leuk man!
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 10:19
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:00 schreef Mojave het volgende:

[..]



maar leuk man!
Ja, heb er veel zin in.
cheukertdonderdag 19 juli 2007 @ 10:23
wat is de club van klk? rac?
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 10:24
Weet niet of ik dat mag vertellen van hem. Moet je hem zelf maar even vragen.
Koploperkopperdonderdag 19 juli 2007 @ 11:10
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb besloten om mij binnenkort te gaan melden bij Rotterdam Airport om aldaar kennis te maken met de club van KLK.
Koploperkopperdonderdag 19 juli 2007 @ 11:11
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:23 schreef cheukert het volgende:
wat is de club van klk? rac?
De KLK-club.
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 11:39
Trouwens, dat theorieboek hè? Ik denk er zal vast wel iemand zijn die dat boek niet meer nodig heeft en tweedehands aangeboden heeft. Gewoon nergens te vinden. Vliegt er überhaupt wel iemand?
Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 11:41
Ik heb ergens nog wel PPL boeken maar die raad ik je echt af.
Koploperkopperdonderdag 19 juli 2007 @ 11:41
't Is altijd wel heel druk in het clubgebouw zelf, maar of ze ook daadwerkelijk vliegen.

En dat theorieboek, sja, het is toch iets wat je altijd kunt gebruiken als je even iets wilt opzoeken, dus lui verkopen het niet zo snel.
Koploperkopperdonderdag 19 juli 2007 @ 11:43
Over de crash op CGH:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6905499.stm

Kijk het filmpje even.

Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 11:44
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:41 schreef Mojave het volgende:
Ik heb ergens nog wel PPL boeken maar die raad ik je echt af.
Die zijn van voor de oorlog?
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 11:45
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:41 schreef Koploperkopper het volgende:
't Is altijd wel heel druk in het clubgebouw zelf, maar of ze ook daadwerkelijk vliegen.

En dat theorieboek, sja, het is toch iets wat je altijd kunt gebruiken als je even iets wilt opzoeken, dus lui verkopen het niet zo snel.
Ja das ook weer zo. Ik ga hem gewoon spiksplintertjenieuw halen maar.
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 11:47
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:43 schreef Koploperkopper het volgende:


Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Dat ziet er inderdaad uit als een grote zenuwelijer die geen geduld heeft.
cheukertdonderdag 19 juli 2007 @ 12:08
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wanneer kom je nou naar Eelde?
Wegens omstandigheden nu dus december
Fillipedonderdag 19 juli 2007 @ 15:03
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Pfff heftig. Speedbrakes RTO?
nsfwdonderdag 19 juli 2007 @ 15:44
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:43 schreef Koploperkopper het volgende:


Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Laten we even het officiële onderzoek afwachten voor je conclusies trekt!
nsfwdonderdag 19 juli 2007 @ 15:45
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:47 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat ziet er inderdaad uit als een grote zenuwelijer die geen geduld heeft.
En dat geldt ook voor jou!
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 15:48
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:45 schreef nsfw het volgende:

[..]

En dat geldt ook voor jou!
Niet te zwaar trekken aan m'n reactie. Laten we eerst de zwarte doos maar afwachten inderdaad.
SnowBitedonderdag 19 juli 2007 @ 17:14
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:08 schreef cheukert het volgende:

[..]

Wegens omstandigheden nu dus december
wtf waarom december?
Persoonlijke omstandigheden of die van school?
cheukertdonderdag 19 juli 2007 @ 17:31
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:14 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wtf waarom december?
Persoonlijke omstandigheden of die van school?
persoonlijke
nsfwdonderdag 19 juli 2007 @ 18:09
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:31 schreef cheukert het volgende:
persoonlijke
Moet je ook maar geen moeders in de fik steken
Koploperkopperdonderdag 19 juli 2007 @ 18:43
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:44 schreef nsfw het volgende:

[..]

Laten we even het officiële onderzoek afwachten voor je conclusies trekt!
Neuh, het ligt altijd aan de piloten!

Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 19:09
The_stranger, MST morgen?!
Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 20:16
لصاقطة لا تفهم شيءن
Armageddondonderdag 19 juli 2007 @ 20:31
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:16 schreef Mojave het volgende:
لصاقطة لا تفهم شيءن
Je gaat je vliegtuig ergens in rammen?
Mojavedonderdag 19 juli 2007 @ 20:56
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:31 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je gaat je vliegtuig ergens in rammen?
heb ik niet gepost!
Fillipedonderdag 19 juli 2007 @ 20:57
Blijft apart, dat gezweef.

http://www.youtube.com/watch?v=ZFdYpsHYpsI
Autoreplydonderdag 19 juli 2007 @ 22:45

Best een hondehok met die 26 meter aan de helling (van een cumul)...
Mojavevrijdag 20 juli 2007 @ 03:10
mooi
Armageddonvrijdag 20 juli 2007 @ 07:08
Maar goed het ongeluk in Brazilië had dus te maken met een kapotte straalomkeerder.
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 08:50
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:09 schreef Mojave het volgende:
The_stranger, MST morgen?!
Nope, vrij...
Armageddonvrijdag 20 juli 2007 @ 08:59
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 09:19
Public_NMEvrijdag 20 juli 2007 @ 10:37
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:08 schreef Armageddon het volgende:
Maar goed het ongeluk in Brazilië had dus te maken met een kapotte straalomkeerder.
Bron?
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 10:42
Filmpje van de crash

En de bron van het thrust reverser verhaal
nsfwvrijdag 20 juli 2007 @ 11:02
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt!

Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden.

Maarja, het is altijd een combinatie van factoren.
Armageddonvrijdag 20 juli 2007 @ 11:04
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:02 schreef nsfw het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt!

Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden.

Maarja, het is altijd een combinatie van factoren.
En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij.
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 11:08
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij.
Wie zegt dat ze de ander wel gebruikt hebben?. Sterker nog, het was van te voren bekend, dus ze hebben beide thrust reversers niet gebruikt. Op zich is dat geen punt, maar je landingsafstand wordt dan wel dramatisch langer.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:02 schreef nsfw het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt!

Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden.

Maarja, het is altijd een combinatie van factoren.
Denk ook niet dat dat voor 100% het ongeval veroorzaakt heeft, maar zal wel een factor geweest zijn. Een te gladde baan zal wel de grootste oorzaak zijn, mogelijk in combinatie met een verkeerd uitgevoerde landing. Echter dat zal vast wel in het onerzoeksrapport naar voren komen, als dat zo is.
Armageddonvrijdag 20 juli 2007 @ 11:10
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze de ander wel gebruikt hebben?. Sterker nog, het was van te voren bekend, dus ze hebben beide thrust reversers niet gebruikt. Op zich is dat geen punt, maar je landingsafstand wordt dan wel dramatisch langer.
Ik wist niet dat het van te voren bekend was. Stel dat er wel maar één in bedrijf was dan gaat het ook hopeloos mis lijkt me?
nsfwvrijdag 20 juli 2007 @ 11:11
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:

En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij.
Ik heb ook een keer gehad dat één van m'n reversers er niet uit kwam tijdens de landing.

Ik weet niet hoe dat met de Airbus 320 zit, maar met het vliegtuig wat ik vlieg is dat heel goed te corrigeren met je richtingsroer. Het voelt dan net alsof je een N-1 hebt.
Armageddonvrijdag 20 juli 2007 @ 11:16
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:11 schreef nsfw het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer gehad dat één van m'n reversers er niet uit kwam tijdens de landing.

Ik weet niet hoe dat met de Airbus 320 zit, maar met het vliegtuig wat ik vlieg is dat heel goed te corrigeren met je richtingsroer. Het voelt dan net alsof je een N-1 hebt.
Dat lijkt me echt zweten zoiets.
Public_NMEvrijdag 20 juli 2007 @ 11:55
Maar hij probeerde toch een doorstart te maken? Daar lijkt het gezien de snelheid wel op....
Alternatevrijdag 20 juli 2007 @ 11:58
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:16 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt zweten zoiets.
Ik heb het ook een paar keer gehad, maar daar is weinig zweten aan. Je mag ook gewoon vliegen als 1 of beide reversers het niet doen. De landingsafstand valt ook wel mee in de meeste vliegtuigen, de reversers hebben namelijk helemaal niet zo'n groot effect als de meeste mensen denken. Met idle reverse verdubbel je ongeveer je luchtweerstand.

Daar komt de werking van het autobrake systeem nog bij. Je selecteerd een bepaalde stand (1,2,3, max), elke stand staat voor een bepaalde vertraging. Het systeem zorgt er dus voor dat over de hele remweg de deceleratie constant blijft. Als je je reversers gerbuikt dan zal het systeem dus minder de wielremmen gebruiken. Gebruik je geen reversers dan word er harder op de wielen geremd.
De enige reden om na de landing reverse te gebruiken is dus het minder belasten van de wielremmen.

De enige stand waarin het wel wat uitmaakt is RTO, in standje RTO remt hij gewoon altijd maximaal op z'n wielremmen en is reverse een mooie aanvulling.
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 12:09
Ik heb heul geen thrust reverser!

Gaat toch wel krap worden als je remmetjes het niet doen op Hilversum ofzo.
Public_NMEvrijdag 20 juli 2007 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:58 schreef Alternate het volgende:

[..]
Gebruik je geen reversers dan word er harder op de wielen geremd.
De enige reden om na de landing reverse te gebruiken is dus het minder belasten van de wielremmen.

De enige stand waarin het wel wat uitmaakt is RTO, in standje RTO remt hij gewoon altijd maximaal op z'n wielremmen en is reverse een mooie aanvulling.
http://www.youtube.com/watch?v=l5N2uBqJbVU Mooi filmpje hierover!

RTO filmpje http://www.youtube.com/watch?v=r7vUO69ttXE, geeft een indicatie hoe snel je eigenlijk remt

http://www.youtube.com/watch?v=KqJ3XQJf9ok&mode=related&search= zo voelde de passagies zich denk ik... Die gast komt echt superhard binnen volgens mij.

[ Bericht 12% gewijzigd door Public_NME op 20-07-2007 12:19:17 ]
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 12:31
Wat ik me altijd afvraag he, als die miepkniep aan de intercom doorgeeft dat je geen elektronische apparaten mag gebruiken tijdens de start en landing, leuk en aardig, maar bijv het laatste filmpje wat Public_NME postte, heeft die regel doorbroken, en al die duizenden take-off's en landings op YouTube.com ook, hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk?

Of gaat het er meer om dat je alert bent tijdens de start/landing?
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 12:53
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:31 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat ik me altijd afvraag he, als die miepkniep aan de intercom doorgeeft dat je geen elektronische apparaten mag gebruiken tijdens de start en landing, leuk en aardig, maar bijv het laatste filmpje wat Public_NME postte, heeft die regel doorbroken, en al die duizenden take-off's en landings op YouTube.com ook, hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk?

Of gaat het er meer om dat je alert bent tijdens de start/landing?
In principe is het laatste het geval. Zo lullig als je met je ipod op je knar niet doorhebt dat je in de ringvaart ligt en men toch graag wil dat je de nooduitgang even open doet. Of dat je via de beeldzoeker van je JVC camcorder op je knieën onder de rook de uitgang probeert te vinden. Maar dat levert wel weer spectaculaire beelden op.

Dan heb je ook nog de elektrische apparaten met een zender (GSM, zendapparatuur etc). Men ging er altijd van uit dat dit storing kon opleveren op de vliegtuigsystemen. Daarom mag je ze nooit en te nimmer gebruiken. Of het werkelijk zo is, geen idee, denk zelf dat een enkele GSM geen probleem zal zijn, maar 200 tegelijk?
Wat wel irritant is, is dat GSM's storen op de radio's. Zelfde geluid als je je GSM bij een speaker houdt, maar ook dan moet je je GSM wel dicht bij de "draadjes" houden aan boord... Maar dit komt nog wel eens voor.
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 12:58
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In principe is het laatste het geval. Zo lullig als je met je ipod op je knar niet doorhebt dat je in de ringvaart ligt en men toch graag wil dat je de nooduitgang even open doet. Of dat je via de beeldzoeker van je JVC camcorder op je knieën onder de rook de uitgang probeert te vinden. Maar dat levert wel weer spectaculaire beelden op.

Dan heb je ook nog de elektrische apparaten met een zender (GSM, zendapparatuur etc). Men ging er altijd van uit dat dit storing kon opleveren op de vliegtuigsystemen. Daarom mag je ze nooit en te nimmer gebruiken. Of het werkelijk zo is, geen idee, denk zelf dat een enkele GSM geen probleem zal zijn, maar 200 tegelijk?
Wat wel irritant is, is dat GSM's storen op de radio's. Zelfde geluid als je je GSM bij een speaker houdt, maar ook dan moet je je GSM wel dicht bij de "draadjes" houden aan boord... Maar dit komt nog wel eens voor.
Hmmm ok, klinkt logisch ja.

Op Airliners.net heb ik wel gelezen dat een Turkish Airline piloot de AP niet aan kreeg omdat er nog 4 lui met een mobiele telefoon zaten te spelen, hoax of true?
Armageddonvrijdag 20 juli 2007 @ 13:03
Dan heb ik dat reverse gebeuren inderdaad overgewaardeerd voor mezelf. Het leek mij namelijk dat als je met die motoren de lucht in komt dat ze ook wel aardig konden afremmen.
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 13:04
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:58 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hmmm ok, klinkt logisch ja.

Op Airliners.net heb ik wel gelezen dat een Turkish Airline piloot de AP niet aan kreeg omdat er nog 4 lui met een mobiele telefoon zaten te spelen, hoax of true?
Geen idee, er zijn bij ons ook vliegers die zweren problemen gehad te hebben door het gebruik van GSM's. Maar voor zover ik weet is er nog ooit reproduceerbaar aangetoond dat het een effect heeft. (in veel ziekenhuizen mag je nu ook weer je GSM gebruiken)
nsfwvrijdag 20 juli 2007 @ 13:12
http://www.youtube.com/watch?v=l5N2uBqJbVU&mode=related&search=

Nog een gaaf RTO filmpje!

Oh, het is niet het filmpje waarvan ik dacht dat het em is Deze is niet cool!
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:03 schreef Armageddon het volgende:
Dan heb ik dat reverse gebeuren inderdaad overgewaardeerd voor mezelf. Het leek mij namelijk dat als je met die motoren de lucht in komt dat ze ook wel aardig konden afremmen.
Ik geloof dat op turbofans met reversers deployed de straal afgebogen wordt, dan verlies je wel aardig wat vermogen denk ik ten opzichte van het direct naar achter worden gestuwd.
Fillipevrijdag 20 juli 2007 @ 13:56
In Duitsland denken ze er anders over :
quote:
Gsm-verbod vliegtuigen verdwijnt

Uitgegeven: 3 juli 2005 19:58
Laatst gewijzigd: 4 juli 2005 08:56

MÜNCHEN - Vanaf volgend jaar kunnen passagiers van Duitse luchtvaartmaatschappijen met hun eigen gsm telefoneren. Het verbod op het gebruik van het eigen mobieltje tijdens de vlucht verdwijnt.

De Duitse autoriteiten gaan de bestaande regeling aanpassen, meldden Duitse media zondag. Het Duitse Centrum voor Lucht- en Ruimtevaart heeft tijdens tests aangetoond dat werkende mobieltjes de elektronica aan boord niet storen.



De vliegtuigfabrikant Airbus wil vanaf 2006 zijn A320-toestellen voor de korte en middellange afstand standaard voorzien van techniek waardoor passagiers met hun eigen gsm kunnen bellen.

KLM

Volgens een woordvoerder van de KLM hebben eerdere test nooit feitelijk aangetoond dat mobiele telefoons de apparatuur in een vliegtuig kunnen storen. "Maar er is ook nooit bewezen dat dit niet mogelijk is."

De woordvoerder vindt dat goed moet worden nagedacht over het eventueel intrekken van het belverbod. Hij wijst op de overlast die ontstaat, vooral op lange vluchten, als passagiers te pas en te onpas worden gebeld.

"Stel je voor dat je op een vlucht naar de Verenigde Staten wilt slapen en er gaan constant mobieltjes om je heen af," aldus de KLM-zegsman. "Laten wij ons drijven door de technologie of door de service aan onze klanten? Daar moeten we goed over nadenken."
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:56 schreef Fillipe het volgende:
In Duitsland denken ze er anders over :
[..]
Gelukkig denkt de KLM er wel over na. Wat lijkt mij dat vreselijk zeg, 10 uur lang een irritante bozende zakeman aan z'n telefoon, een dikke huysvrouw die eventjes aan al haar vriendinnen moet laten weten dat ze nu in de lucht zit.

Bah, bah en nog eens bah.

Als het zo ver is ga ik wel de hele vlucht op de wc zitten!
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:08 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Gelukkig denkt de KLM er wel over na. Wat lijkt mij dat vreselijk zeg, 10 uur lang een irritante bozende zakeman aan z'n telefoon, een dikke huysvrouw die eventjes aan al haar vriendinnen moet laten weten dat ze nu in de lucht zit.

Bah, bah en nog eens bah.

Als het zo ver is ga ik wel de hele vlucht op de wc zitten!
Ach het zal wel zo duur worden dat jan met de pet het na 1 vlucht wel gezien heeft. Je kunt nu immers ook al bellen aan boord, maar met $5,95 per halve minuut met een minimum van 1 minuut zie je bijzonder weinig mensen er gebruik van maken.
Fillipevrijdag 20 juli 2007 @ 16:54
Jullie hebben die Thomsen birdstrike vast al eens gezien, maar ook met ATC? Fascinerend hoe kalm die piloten toch eigenlijk blijven in zo'n situatie. Ruim na V1 zo'n birdstrike / engine failure lijkt me geen pretje als je weet dat je de lucht in moet.

Hoop niet dat ik een zwerm vogels tegenkom op EHGG als ik met m'n PPL ga beginnen

Kwaliteitje heur:
http://www.flightlevel350(...)tion_Video-8457.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Fillipe op 20-07-2007 17:03:30 ]
Mojavevrijdag 20 juli 2007 @ 17:03
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:54 schreef Fillipe het volgende:
Jullie hebben die Thomsen birdstrike vast al eens gezien, maar ook met ATC geluid? Fascinerend hoe kalm die piloten toch eigenlijk blijven in zo'n situatie. Ruim na V1 zo'n birdstrike / engine failure lijkt me geen pretje als je weet dat je de lucht in moet.

Hoop niet dat ik een zwerm vogels tegenkom op EHGG als ik met m'n PPL ga beginnen

Kwaliteitje heur:
http://www.flightlevel350(...)tion_Video-8457.html
Tja je oefent het 1000x in de sim...

Even nog over die thrus reverser, bij 737 maakt het ook weinig uit, ding gaat echt niet de flank uit, voelt alsof flinke crosswind.
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 17:08
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:54 schreef Fillipe het volgende:
Jullie hebben die Thomsen birdstrike vast al eens gezien, maar ook met ATC? Fascinerend hoe kalm die piloten toch eigenlijk blijven in zo'n situatie. Ruim na V1 zo'n birdstrike / engine failure lijkt me geen pretje als je weet dat je de lucht in moet.

Hoop niet dat ik een zwerm vogels tegenkom op EHGG als ik met m'n PPL ga beginnen

Kwaliteitje heur:
http://www.flightlevel350(...)tion_Video-8457.html
Stelletje jankers, ze hebben gewoon niet goed in hun boeken gekeken. Het is een 757 met een pulsejet, welke door thompson getest werd

Maar dit is inderdaad wat je elke keer in de sim meerdere malen oefent, echter bij ons is een N-1 "slechts" een panpan, al maakt dat op SPL niets uit een mayday of panpan
Mojavevrijdag 20 juli 2007 @ 17:13
panpan / mayday en dat icm verschillende landen is ook weer een eindeloze discussie
The_strangervrijdag 20 juli 2007 @ 17:34
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:13 schreef Mojave het volgende:
panpan / mayday en dat icm verschillende landen is ook weer een eindeloze discussie
Psies, weet iig zeker dat op Schiphol de luchthaven beslist wat ze doen bij wat voor incident, wat jij ook roept.

Maar het maakt eigenlijk ook niet uit wat je roept, als je probleem maar duidelijk wordt...

Blijft een leuk effect die sputterende motor...
Public_NMEvrijdag 20 juli 2007 @ 18:06
Fuckzooi, vergeet ik zo maar de parkingbrake op mijn Embraertje te zetten!!






[ Bericht 12% gewijzigd door Public_NME op 20-07-2007 18:24:01 ]
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 18:08
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:06 schreef Public_NME het volgende:
Fuckzooi, vergeet ik zo maar de parkingbrake op mijn Embraertje te zetten!!

[afbeelding]
[afbeelding]

Ff opslaan en op www.tinypic.com gooien.
Public_NMEvrijdag 20 juli 2007 @ 18:24
Zo beter? Ook nog even voor de piloot met levensmoeheid http://www.youtube.com/watch?v=J9tn2pogL6A&mode=related&search=
en een geil scheurijzert (ook al verwacht je dat niet) http://www.youtube.com/watch?v=fuzWhQxQj2E&
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 19:05
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:06 schreef Public_NME het volgende:
Fuckzooi, vergeet ik zo maar de parkingbrake op mijn Embraertje te zetten!!

[afbeelding]
[afbeelding]

Hier is best wel 'I lost my job today' van toepassing.
Fillipevrijdag 20 juli 2007 @ 19:10
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef Public_NME het volgende:
Zo beter? Ook nog even voor de piloot met levensmoeheid http://www.youtube.com/watch?v=J9tn2pogL6A&mode=related&search=
Oh my ....
Public_NMEvrijdag 20 juli 2007 @ 19:29
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:05 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hier is best wel 'I lost my job today' van toepassing.
Het is een E190LR, brand new dus. Delivery date 01/03/07
Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 20:31
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:29 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Het is een E190LR, brand new dus. Delivery date 01/03/07
Ze kunnen alleen nog net niet zwemmen.
nsfwvrijdag 20 juli 2007 @ 22:39
Even Tussendoor....





















Koploperkoppervrijdag 20 juli 2007 @ 22:49
Ik ook ik ook!


SnowBitezaterdag 21 juli 2007 @ 00:44
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:06 schreef Public_NME het volgende:
Fuckzooi, vergeet ik zo maar de parkingbrake op mijn Embraertje te zetten!!

[afbeelding]
[afbeelding]

sjeezus,
wat is het verhaal hierachter?
Ame_thystzaterdag 21 juli 2007 @ 13:58
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik ook ik ook!

[afbeelding]
Gehandicapte?
Fillipezaterdag 21 juli 2007 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef SnowBite het volgende:

[..]

sjeezus,
wat is het verhaal hierachter?
http://news.sky.com/skyne(...),31200-1275863,.html
quote:
The aircraft [HK-4455] was landing in Santa Marta after a flight from Cali when it skidded off the runway, broke through the perimeter fence, and slid into the sea while landing in heavy rain. Six of the 54 aboard were injured, none seriously.
Verdammte regen!
Koploperkopperzaterdag 21 juli 2007 @ 18:13
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:58 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Gehandicapte?
Wat zit je nou door m'n posthistory te spitten.

Verdwijn ofzo.
Koploperkopperzaterdag 21 juli 2007 @ 23:39
Whehehehehe nooit geweten:
quote:
Date: 23 DEC 1987
Type: Boeing 737-306
Operator: KLM Royal Dutch Airlines
Registration: PH-BDE
C/n / msn: 23541/1309
Location: Rome (Italy)
Flightnumber: 343

Narrative:
The flight was hijacked by a 15-year old boy who demanded money. He surrendered the same day.
Roflcopter.

Die ukkepuk pak je toch gewoon op en zet je op z'n kop in het toilet?
Public_NMEzondag 22 juli 2007 @ 02:14
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef SnowBite het volgende:

[..]

sjeezus,
wat is het verhaal hierachter?
Regen, van de baan geknald... (als het nou een oude kist was oké, maar nee hoor. Gewoon een fucking spiksplinter nieuwe bak de vernieling in helpen!)
Mojavezondag 22 juli 2007 @ 05:16
hoi
Fillipezondag 22 juli 2007 @ 05:18
werkse, Egypte vandaag?
Mojavezondag 22 juli 2007 @ 14:16
quote:
Op zondag 22 juli 2007 05:18 schreef Fillipe het volgende:
werkse, Egypte vandaag?
Thanks maar kwam terug
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 16:22
Ben je terug? Mooi

Lang leve raket ijs!
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 17:00
vliegtuigje stallen bij een bevriende boer

cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:06
festini peren is beter
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:08
quote:
kapen die zooi
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 17:09
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:08 schreef cheukert het volgende:

[..]

kapen die zooi
Over ijsjes hebben?
Fillipezondag 22 juli 2007 @ 18:04
Brakke zondagmiddagen, yay.

- Hele aflevering van Air Crash Investigation "4 engines failure". Fascinerend verhaaltje.
quote:
British Airways Flight 9 experiences views of St. Elmo's fire on the plane along with smoke smelling like sulphur in the cabin. Suddenly, all engines on the B-747-236 start flaming. Then, they flame out. "This is Speedbird 9. All 4 engines have failed!" the pilot shouts on the radio. With 263 people in the balance, Flight 9 starts falling.
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5

- Virgin 747-400 Londen - SF. Perfecte kwaliteit, alle procedures, checklists etc.

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4

Die uploader heeft ze van een of andere DVD gejat .
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 19:05
Gaan ze leuke posts uit het gekaapte topic halen.

Ik wil best een abbonement op de ACI DVD's, kan dat?
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 19:14
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:12 schreef cheukert het volgende:

[..]

Door die breenvries vergeten vast te zetten oder soo?
Nee, zo van tuf tuf oliljk naar de pomp en toen heuj wat doet de wind nou!
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 19:18
pappa hotel keiharde wind tieft eens op!
Mojavezondag 22 juli 2007 @ 23:31
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:18 schreef cheukert het volgende:
pappa hotel keiharde wind tieft eens op!
Ik had gusting 42 op Tenerife
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 23:57
Ik had 200/06 op EHAM vandaag

(van EHAM kan je HEMA Maken )

www.hema.nl
Public_NMEzondag 22 juli 2007 @ 23:59
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:31 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ik had gusting 42 op Tenerife
Schommelen ftw?!
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 00:04
Iemand nog naar de Texel Airshow geweest btw?
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 00:07
Mojavemaandag 23 juli 2007 @ 00:08
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Schommelen ftw?!
ja was druk man
Public_NMEmaandag 23 juli 2007 @ 00:09
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:04 schreef Koploperkopper het volgende:
Iemand nog naar de Texel Airshow geweest btw?
Ja, jaren geleden. Ergens in 2003 ofzo. Telt dat ook? Wel vette kisten hebben ze daar, waar landen die eigenlijk? (aangezien Texel en de Kooy niet echt voldoen)
Public_NMEmaandag 23 juli 2007 @ 00:10
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
Die zag ik ook op airliners staan, net geweest op PIK . Mooie golfbanen heb je daar trouwens op de approach!!! (vandaag the Open was ook vet!)
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 00:29
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die zag ik ook op airliners staan, net geweest op PIK . Mooie golfbanen heb je daar trouwens op de approach!!! (vandaag the Open was ook vet!)
Wel oppassen geblazen man met die golfballetjes.



Fillipemaandag 23 juli 2007 @ 00:38
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die zag ik ook op airliners staan, net geweest op PIK . Mooie golfbanen heb je daar trouwens op de approach!!! (vandaag the Open was ook vet!)
Glasgow toch?

Oh en:

http://www.fs-addict.com/(...)20Aviodome%20ATC.wmv

Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 00:39
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:38 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Glasgow toch?

Oh en oh my:

http://www.fs-addict.com/(...)20Aviodome%20ATC.wmv

Nee, PrestwIcK.

Roflcopter filmpje btw.

Gaat er best realistisch aan toe, maar lol @ die bordjes van de ATC.

[ Bericht 23% gewijzigd door Koploperkopper op 23-07-2007 01:01:22 ]
Armageddonmaandag 23 juli 2007 @ 09:16
Goedemorgen!
Public_NMEmaandag 23 juli 2007 @ 09:19
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:38 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Glasgow toch?
Mja, Glasgow Prestwick idd. Iemand nog meer mooie afkortingen van velden of waypoints? Behalve HEL
cheukertmaandag 23 juli 2007 @ 09:54
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:09 schreef Public_NME het volgende:
Wel vette kisten hebben ze daar, waar landen die eigenlijk? (aangezien Texel en de Kooy niet echt voldoen)
huh?
Public_NMEmaandag 23 juli 2007 @ 10:05
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:54 schreef cheukert het volgende:

[..]

huh?
Nou als je kijkt op de site zie je een KDC10, een Awacs, F18, F16. Texel heeft alleen gras, en de Kooy maar 1275m. Lijkt me stug dat ze die banen gebruiken...
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 10:21
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mja, Glasgow Prestwick idd. Iemand nog meer mooie afkortingen van velden of waypoints? Behalve HEL
Boven de UK volgens mij (of US) ligt de intersection EBONY.
Alternatemaandag 23 juli 2007 @ 11:52
LUL ergens in zuid duitsland
cheukertmaandag 23 juli 2007 @ 12:03
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nou als je kijkt op de site zie je een KDC10, een Awacs, F18, F16. Texel heeft alleen gras, en de Kooy maar 1275m. Lijkt me stug dat ze die banen gebruiken...
Gewoon hun eigen bases?
The_strangermaandag 23 juli 2007 @ 12:58
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mja, Glasgow Prestwick idd. Iemand nog meer mooie afkortingen van velden of waypoints? Behalve HEL
Om toch even door te gaan op HEL, vertrekkend uit Groot brittanië, kun je via hemel naar GOT en dan door naar HEL.

Of vanuit Nederland naar DIK, via LUL naar Kloten...

-EDIT-

En was de mooiste vergeten:



In de juiste volgorde:

ITAWT
ITAWA
PUDYE
TTATT

En in het geval van een go around:

IDEED.
SPOILER
Tweety: I tawt I taw a puddy tat! - I did


[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 23-07-2007 13:03:21 ]
cheukertmaandag 23 juli 2007 @ 13:07
Die is wel kei tof
Alternatemaandag 23 juli 2007 @ 13:22
En satan als iaf
Fillipemaandag 23 juli 2007 @ 14:54
Approach Newark Airport in New Jersey: HOWYA DOOIN. Louisiana: RYTHM, Kentucky: BRBON, Kansas City: SPICY BARBQ RIBBS, Montpelier: HAMM, BURGR en FRYYS.
Alternatemaandag 23 juli 2007 @ 15:14
In de VS zijn ze zowieso inventief. Zo heb je daar de Crazy Woman VOR 'CZI'
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 15:17
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:54 schreef Fillipe het volgende:
Approach Newark Airport in New Jersey: HOWYA DOOIN. Louisiana: RYTHM, Kentucky: BRBON, Kansas City: SPICY BARBQ RIBBS, Montpelier: HAMM, BURGR en FRYYS.


Is dit echt?
Fillipemaandag 23 juli 2007 @ 15:27
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:17 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



Is dit echt?
Yep, Amerikanen hé .

Je hebt ook nog: GOALL, PPUNT, DRPPD, FTBAL, COACH, QTRBK, TAKKL, RECVR, FMBLE en TCHDN
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 15:33
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:27 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Yep, Amerikanen hé .

Je hebt ook nog: GOALL, PPUNT, DRPPD, FTBAL, COACH, QTRBK, TAKKL, RECVR, FMBLE en TCHDN
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 15:48
Chemtrails control your mind.

Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 17:11
Oja, die rook die van het ondergestel af komt na take-off, zijn dat de remmen die applied worden alvorens ze ingetrokken worden?
Koploperkoppermaandag 23 juli 2007 @ 19:36
De KLM doet ook al aan chemtrails!






oja, iets met (c) Airliners.net ofzo
Public_NMEmaandag 23 juli 2007 @ 23:14
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:11 schreef Koploperkopper het volgende:
Oja, die rook die van het ondergestel af komt na take-off, zijn dat de remmen die applied worden alvorens ze ingetrokken worden?
Nee man, dat is de chemtrail dump die al gelijk start! (hoe lager de altitude, hoe beter het effect, je weets!)

cheukertdinsdag 24 juli 2007 @ 11:49
Chemtrailformule: Effectieve dosis= (1/2 luchtdichtheid * luchtdruk^2 + b-waarde sproeistof * sproeivolume/uur) / height

(b-waarde= brainwash waarde)

[ Bericht 1% gewijzigd door cheukert op 24-07-2007 18:34:00 ]
Fillipedinsdag 24 juli 2007 @ 18:03
Een hoe groot voordeel is het om alvast je PPL te hebben als je je gaat aanmelden voor een Flight Academy? Wat dus betekent dat je geselecteerd / toegelaten moet worden... Ik neem aan dat als je je PPL alvast hebt je minimaal één streepje voor hebt? Of werkt dat zo in principe niet?

cheukertdinsdag 24 juli 2007 @ 18:31
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef Fillipe het volgende:
Een hoe groot voordeel is het om alvast je PPL te hebben als je je gaat aanmelden voor een Flight Academy? Wat dus betekent dat je geselecteerd / toegelaten moet worden... Ik neem aan dat als je je PPL alvast hebt je minimaal één streepje voor hebt? Of werkt dat zo in principe niet?

[afbeelding]
Je moet gaan vliegen omdat je dat tof vindt en niet om "makkelijker" toegelaten te worden op een vliegschool.
En ik denk niet dat het veel uitmaakt, je hebt geen streepje voor ofzo. Het enige wat dit laat zien is dat je toch wel gemotiveerd bent. Dat denk ik dan...
Fillipedinsdag 24 juli 2007 @ 18:41
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:31 schreef cheukert het volgende:

[..]

Je moet gaan vliegen omdat je dat tof vindt en niet om "makkelijker" toegelaten te worden op een vliegschool.
Joh, wat denk je zelf.
cheukertdinsdag 24 juli 2007 @ 18:43
dus was het een niet nuttige vraag
anyway nog enige chemtrails gespot?
mcDaviddinsdag 24 juli 2007 @ 18:47
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:43 schreef cheukert het volgende:
dus was het een niet nuttige vraag
anyway nog enige chemtrails gespot?
Neuh, wel mijn eigen schaduw op de wolken naast me.
cheukertdinsdag 24 juli 2007 @ 19:10
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Neuh, wel mijn eigen schaduw op de wolken naast me.
Met zo'n keistoere LS4 kan je toch ook op lage hoogte chemtrails trekken?
Alternatedinsdag 24 juli 2007 @ 19:48
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef Fillipe het volgende:
Een hoe groot voordeel is het om alvast je PPL te hebben als je je gaat aanmelden voor een Flight Academy? Wat dus betekent dat je geselecteerd / toegelaten moet worden... Ik neem aan dat als je je PPL alvast hebt je minimaal één streepje voor hebt? Of werkt dat zo in principe niet?

[afbeelding]
Het is in veel gevallen zelfs een nadeel.
Iets afleren is een stuk moeilijker dan iets aanleren. Over het algemeen zal de manier van vliegen op een vliegschool niet overeenkomen met de manier van vliegen van een hobbyist.
Je zult dus heel veel dingen op nieuw op een andere manier moeten leren en dat is zeker een nadeel.

Ook ben je bij een eventuele grading zeker in het nadeel, het gaat namelijk voor een groot deel om de progressie die je kunt laten zien. Iemand die nog nooit heeft gevlogen heeft natuurlijk een zeer steile leercurve wat de basis dingetjes betreft, terwijl je als ppl-er nogal constant zult presteren, wat dus ongewenst is.

De enige reden om je PPL te halen is dus omdat je het ontzettend tof vind, niet omdat je toegelaten wilt worden op een FA.
Koploperkopperdinsdag 24 juli 2007 @ 19:54
Holy shit wat bizar: http://ie.youtube.com/watch?v=PS0-5WVIHMM

Public_NMEdinsdag 24 juli 2007 @ 20:10
http://ie.youtube.com/watch?v=kIuS4qx9WE4 Op saba landen, altijd leuk! 8)

Vuurtje anyone? http://ie.youtube.com/watch?v=hamRHHNc5gU
mcDaviddinsdag 24 juli 2007 @ 21:28
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Holy shit wat bizar: http://ie.youtube.com/watch?v=PS0-5WVIHMM

Kan korter: http://ie.youtube.com/watch?v=_8wmZ6hhpg8
Koploperkopperdinsdag 24 juli 2007 @ 23:07
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Kan korter: http://ie.youtube.com/watch?v=_8wmZ6hhpg8
Sodetering.

Dan mag je wel een airbag bij de hand hebben zeg!
Koploperkopperwoensdag 25 juli 2007 @ 01:51
Ik ben moe, dus ik ga slapen.

Kusjes.
nsfwwoensdag 25 juli 2007 @ 09:14
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Kan korter: http://ie.youtube.com/watch?v=_8wmZ6hhpg8
Heilige poep!

Het lijkt wel of ie met z'n prop in de reverse vliegt ofzo!
Armageddonwoensdag 25 juli 2007 @ 10:36
Goeiesmorgens, iemand koggie?
Mojavewoensdag 25 juli 2007 @ 10:40
wat is dat?
Armageddonwoensdag 25 juli 2007 @ 10:41
Koffie voor gevorderden.
Mojavewoensdag 25 juli 2007 @ 10:55
Armageddonwoensdag 25 juli 2007 @ 10:58
Daar blijft je lepel recht in staan, je weets.
Koploperkopperwoensdag 25 juli 2007 @ 11:21
Goeie smorgens allemaal.

http://www.youtube.com/watch?v=c6thBqlsKW8

Die mensen zijn zo keiblij dat ze nog leven na een vlucht met een IL96!
Armageddonwoensdag 25 juli 2007 @ 11:25
Armageddonwoensdag 25 juli 2007 @ 13:01
http://travel.blog.nl/nie(...)-verscherpt-toezicht
Koploperkopperwoensdag 25 juli 2007 @ 13:19
quote:
't Is wat met die turken.

Heb ik weer: http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=21270

Ga ik natuurlijk net aan het begin van het najaar met een MD-11 mee, dan hebben ze vast nog geen nieuwe IFE aangebracht.
nsfwwoensdag 25 juli 2007 @ 14:16
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef Koploperkopper het volgende:
Goeie smorgens allemaal.

http://www.youtube.com/watch?v=c6thBqlsKW8

Die mensen zijn zo keiblij dat ze nog leven na een vlucht met een IL96!
IK vind dat echt zulke vette toestellen!
Armageddonwoensdag 25 juli 2007 @ 14:36


http://nl.youtube.com/watch?v=JLjqB8zhOxU&NR=1
SnowBitewoensdag 25 juli 2007 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef Fillipe het volgende:
Een hoe groot voordeel is het om alvast je PPL te hebben als je je gaat aanmelden voor een Flight Academy? Wat dus betekent dat je geselecteerd / toegelaten moet worden... Ik neem aan dat als je je PPL alvast hebt je minimaal één streepje voor hebt? Of werkt dat zo in principe niet?

[afbeelding]
Het halen van je PPL heeft voordelen voor het VFR traject wat je doet.
Iedereen die vliegervaring heeft haalt zonder grote problemen het VFR traject in Amerika.
Verder maakt het weinig uit.
Enkele uurtjes ervaring raad ik persoonlijk wel aan, er zijn mensen die nog geen uur gevlogen hebben voor ze zich aanmelden. Beetje raar, vooral omdat een cockpit dan nog erg vreemd voor je is, en dan kijk je dus niet zo vreemd op van de metertjes.

Wat alternate zegt klopt niet echt.
Mijn leercurve was zwak, maar wel constant boven het gemiddelde, en dat was goed genoeg.
Ze kijken wel naar je leercurve, maar dat is slechts één van de vele dingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnowBite op 25-07-2007 14:51:07 ]
Alternatewoensdag 25 juli 2007 @ 17:24
Het zit ook vaak in de mentaliteit van de mensen met een PPL, die denken dat ze zo'n grading wel ff doen, ze kunnen het immers toch allemaal wel.

bron: ex grading instructeurs.
Mojavewoensdag 25 juli 2007 @ 18:25
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Het halen van je PPL heeft voordelen voor het VFR traject wat je doet.
Iedereen die vliegervaring heeft haalt zonder grote problemen het VFR traject in Amerika.
Verder maakt het weinig uit.
Enkele uurtjes ervaring raad ik persoonlijk wel aan, er zijn mensen die nog geen uur gevlogen hebben voor ze zich aanmelden. Beetje raar, vooral omdat een cockpit dan nog erg vreemd voor je is, en dan kijk je dus niet zo vreemd op van de metertjes.

Wat alternate zegt klopt niet echt.
Mijn leercurve was zwak, maar wel constant boven het gemiddelde, en dat was goed genoeg.
Ze kijken wel naar je leercurve, maar dat is slechts één van de vele dingen.
Ik had ook nog nooit gevlogen maar heeft echt niet tegen me gewerkt...
SnowBitewoensdag 25 juli 2007 @ 18:38
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:24 schreef Alternate het volgende:
Het zit ook vaak in de mentaliteit van de mensen met een PPL, die denken dat ze zo'n grading wel ff doen, ze kunnen het immers toch allemaal wel.

bron: ex grading instructeurs.
Mja dat het VFR gebeuren de PPL'ers goed af gaat, vertelde de TM me uit ervaring.
Maar over die mentaliteit ben ik het eens.
Net als die nerd uit 4-4 die al een PPL had en in de theorie naar de CFI ging om te vragen of hij al een VFR eindcheck kon doen omdat hij z'n PPL toch al had
Alternatewoensdag 25 juli 2007 @ 20:05
Ja dat kan best, maar dat heeft dan weer niets te maken met het al dan niet aangenomen worden op de flight academy.
Daar komt bij dat de ervaring mij leert dat de mensen die VFR opkloten ontzettende IFR koningen waren. En daar draait het nou net allemaal om.
SnowBitedonderdag 26 juli 2007 @ 17:02
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:05 schreef Alternate het volgende:
Daar komt bij dat de ervaring mij leert dat de mensen die VFR opkloten ontzettende IFR koningen waren. En daar draait het nou net allemaal om.
hahaha
mcDaviddonderdag 26 juli 2007 @ 18:07
http://www.depers.nl/binn(...)ond-bij-landing.html

clubgenoot
Mojavedonderdag 26 juli 2007 @ 18:12
prutser
mcDaviddonderdag 26 juli 2007 @ 18:15
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:12 schreef Mojave het volgende:
prutser
ik hoop dat je binnen nu en 3 dagen dood gaat aan een hersentumor. Lelijke grafmongool.
cheukertdonderdag 26 juli 2007 @ 18:23
russtaaaaag
Mojavedonderdag 26 juli 2007 @ 18:33
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ik hoop dat je binnen nu en 3 dagen dood gaat aan een hersentumor. Lelijke grafmongool.
Anders laat jij je ff kennen zeg.
Koploperkopperdonderdag 26 juli 2007 @ 18:48
quote:
Ik hield bij zweef'vlieger' op met lezen.
cheukertdonderdag 26 juli 2007 @ 18:50
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:48 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ik hield bij zweef'vlieger' op met lezen.
schavuit! niet zo bigtime doen jij sprinterspringer!
Koploperkopperdonderdag 26 juli 2007 @ 18:51
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:50 schreef cheukert het volgende:

[..]

schavuit! niet zo bigtime doen jij sprinterspringer!
Koploperkopperdonderdag 26 juli 2007 @ 18:53
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3528476/

Waar houden die spotters zich mee bezig zeg? Tering.
cheukertdonderdag 26 juli 2007 @ 18:58
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:53 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.airliners.net/(...)n/read.main/3528476/

Waar houden die spotters zich mee bezig zeg? Tering.
Je moet toch wat als je alle registraties van alle vliegtuigen al in je boekje hebt staan
Public_NMEdonderdag 26 juli 2007 @ 19:06
Als het over bier zou gaan, was het wel een heule goede discussie heur!
Koploperkopperdonderdag 26 juli 2007 @ 19:07
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:06 schreef Public_NME het volgende:
Als het over bier zou gaan, was het wel een heule goede discussie heur!
Spotters zijn alcoholvrij bier drinkende latentjes.
Alexxxxxdonderdag 26 juli 2007 @ 19:13
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ik hoop dat je binnen nu en 3 dagen dood gaat aan een hersentumor. Lelijke grafmongool.
Niet doen.
PNGvrijdag 27 juli 2007 @ 06:34
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:07 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Spotters zijn alcoholvrij bier drinkende latentjes.
Gniffel. Wil je keertje mee vastzitten in de Ukraine of El Salvador ?
kWeet wel zeker dat ik in meer gevechtshelies dan jij ooit zal vliegen de knuppel heb vastgehad.

Koploperkopper zijn generalisatie jongetjes met daalijk Volvootje.

Hadden trouwens vorige week nog een PAN op Coningsby. QU-O had vastzittend rechter maingear, waardoor hij geen 3 greens kreeg op nosewheel. PANPANPAN. Dat lees je dan niet in nieuws: houden zo.
SnowBitevrijdag 27 juli 2007 @ 07:29
Nog steeds zijn spotters nerds.
cheukertvrijdag 27 juli 2007 @ 09:04
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 06:34 schreef PNG het volgende:

[..]

Gniffel. Wil je keertje mee vastzitten in de Ukraine of El Salvador ?
kWeet wel zeker dat ik in meer gevechtshelies dan jij ooit zal vliegen de knuppel heb vastgehad.
Armageddonvrijdag 27 juli 2007 @ 09:05
Wie is die prutser cheukert?
cheukertvrijdag 27 juli 2007 @ 09:31
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:05 schreef Armageddon het volgende:
Wie is die prutser cheukert?
jaaa kweeeni. Ik niet in iedergeval
Koploperkoppervrijdag 27 juli 2007 @ 11:58
Leuke kloon, van wie is die?
Alternatevrijdag 27 juli 2007 @ 12:02
Ik had van de week nog een pan op Nice, klein zakenjetje zonder flaps die met een noodgang de baan over kwam scheuren. Ging nog net goed (aan het einde van de baan begint de zee).
Wij stonden te wachten voor de baan, dus de beste plaatsen.
Mojavevrijdag 27 juli 2007 @ 14:27
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 06:34 schreef PNG het volgende:

[..]

Hadden trouwens vorige week nog een PAN op Coningsby. QU-O had vastzittend rechter maingear, waardoor hij geen 3 greens kreeg op nosewheel. PANPANPAN. Dat lees je dan niet in nieuws: houden zo.
Net of een PAN call zo speciaal is hoor ze regelmatig op de freq, als dat allemaal in het nieuws moet dan is het einde niet in zicht.
Koploperkoppervrijdag 27 juli 2007 @ 14:55
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:27 schreef Mojave het volgende:

[..]

Net of een PAN call zo speciaal is hoor ze regelmatig op de freq, als dat allemaal in het nieuws moet dan is het einde niet in zicht.
Voor een spotter met handradio is het natuurlijk wel het hoogtepunt van de dag.
Alexxxxxvrijdag 27 juli 2007 @ 17:18
En wees ook eens aardiger voor PNG. PNG is tof. Einde discussie.
The_strangervrijdag 27 juli 2007 @ 17:42
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
En wees ook eens aardiger voor PNG. PNG is tof. Einde discussie.
Niet als 'ie een spotter is, dan is 'ie op verboden terrein, dus vogelvrij....
Alexxxxxvrijdag 27 juli 2007 @ 17:43
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet als 'ie een spotter is, dan is 'ie op verboden terrein, dus vogelvrij....
Nee. PNG heeft een status aparte.
Koploperkoppervrijdag 27 juli 2007 @ 17:43
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee. PNG heeft een status aparte.
Ja euh vriendjespolitiek!
cheukertvrijdag 27 juli 2007 @ 17:45
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet als 'ie een spotter is, dan is 'ie op verboden terrein, dus vogelvrij....
vanaf heden moeten alle spotters hier een spottersspeldje dragen opdat iedereen ze kan herkennen
Koploperkoppervrijdag 27 juli 2007 @ 17:50
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

vanaf heden moeten alle spotters hier een spottersspeldje dragen opdat iedereen ze kan herkennen
quote:
Ik steek je moederspotter in de fik!
Alexxxxxvrijdag 27 juli 2007 @ 17:55
Mag ik jullie er aan herinneren dat de reeksen die op FOK! op slot zijngegaan, 9 van de 10 keer op slot zijn gegaan doordat bepaalde mensen, of erger nog, bepaalde groepen mensen buiten werden gesloten?
Koploperkoppervrijdag 27 juli 2007 @ 19:15
Ja maar, dit is gewoon als een katholiek in een protestanste Noord-Ierse wijk zetten.
Alexxxxxvrijdag 27 juli 2007 @ 19:16
Die hebben ook vrede gesloten een tijdje geleden, dus neem een voorbeeld aan hen
Mojavevrijdag 27 juli 2007 @ 19:56
Ja ik snap je punt Alexxxxx maar dit is niet voor niets een vliegeniers topic en geen spotter topic.... misschien een idee voor ze om zelf een reeks te openen mits animo.
Armageddonvrijdag 27 juli 2007 @ 21:32
Wie is die Alexxxxx eigenlijk? Zo'n hoeruhn00b zeker? Heeft iemand hem al verteld dat ie poep praat?
Koploperkoppervrijdag 27 juli 2007 @ 21:37
Hoi Arma,

Nog geproefvliegt?
Armageddonvrijdag 27 juli 2007 @ 21:45
Nee moet ik nog doen. Ben een beetje druk op het werk momenteel.
Alexxxxxvrijdag 27 juli 2007 @ 21:52
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:32 schreef Armageddon het volgende:
Wie is die Alexxxxx eigenlijk? Zo'n hoeruhn00b zeker? Heeft iemand hem al verteld dat ie poep praat?
Hoi oldbie. Ik heb me laten vertellen dat jij er niet een bent om zonder handschoenen aan te pakken. Welk type handschoene lijken jou het meest geschikt? Ik zat zelf aal lashandschoenen te denken?
Alexxxxxvrijdag 27 juli 2007 @ 21:53
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:56 schreef Mojave het volgende:
Ja ik snap je punt Alexxxxx maar dit is niet voor niets een vliegeniers topic en geen spotter topic.... misschien een idee voor ze om zelf een reeks te openen mits animo.
absoluut, maar dat is nog geen reden om een toevallig passerende spotter in dit topic de grond in te boren
Public_NMEvrijdag 27 juli 2007 @ 23:55
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:55 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Voor een spotter met handradio is het natuurlijk wel het stijftepunt van de dag. *fap*
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 00:16
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]
PNGzaterdag 28 juli 2007 @ 00:51
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:15 schreef Koploperkopper het volgende:
Ja maar, dit is gewoon als een katholiek in een protestanste Noord-Ierse wijk zetten.
Dat is jouw idee, ik weet beter. Ben je daar wel eens geweest trouwens toen het nog oorlog was ?
Ik wel. Interressant. Magoed.

Je moet je niet boven andere mensen zetten, maakt je geen beter mens.
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 01:23
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:51 schreef PNG het volgende:

[..]

Dat is jouw idee, ik weet beter. Ben je daar wel eens geweest trouwens toen het nog oorlog was ?
Ik wel. Interressant. Magoed.

Je moet je niet boven andere mensen zetten, maakt je geen beter mens.
Stoer dat jij er wel bent geweest en ik niet.

Maaruh, wat is nu precies jouw toegevoegde waarde aan dit topic?
Mojavezaterdag 28 juli 2007 @ 02:54
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:51 schreef PNG het volgende:

[..]

Dat is jouw idee, ik weet beter. Ben je daar wel eens geweest trouwens toen het nog oorlog was ?
Ik wel. Interressant. Magoed.

Je moet je niet boven andere mensen zetten, maakt je geen beter mens.
Geslacht: Vrouw

foto?

[/fok! mode]
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 03:13
Roflcopter groetjes.

PNGzaterdag 28 juli 2007 @ 04:46
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 01:23 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Stoer dat jij er wel bent geweest en ik niet. [afbeelding]
Dat verbaast niemand. Je bent nergens geweest. Hebt nergens in gevlogen.
Doet overal 'stoer'.

Magoed, post gerust waar je dan WEL ooit in hebt gevlogen. Post ik wel waarin ik zelf heb gevlogen. Altijd met restricties overigens.

kMoest soms wel helm op, medische keuring, en keelmike. En jij ?

Al je posts zijn alleen maar opgezochte 3 dubbele filmpjes, allerlei posts waarin je aangeeft dat je niet eens weet hoe anti-skid werkt, of dingen die je (ook weer opgezocht) weer via anderen maar moet gaan posten. En daar zit ook je frustratie.

Dus maar weer 'een grappig plaatje'. En maar achter je PCtje zitten.

Wat ik al zei, dingen afkraken om je imago te geven is nooit goed. En bizarre is dat ik in ontzettend veel meer kisten zelf heb gevlogen dan jij. Raar is dat dan.
PNGzaterdag 28 juli 2007 @ 04:55
Magoed, je verkloot dit topic met al die 10 posts hierboven. Ga maar weer lekker verder met plaatjes en filmpjes zoeken vanaf het internet, en net doen alsof je 'piloot' bent.
Public_NMEzaterdag 28 juli 2007 @ 09:34
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 04:55 schreef PNG het volgende:
Magoed, je verkloot dit topic met al die 10 posts hierboven. Ga maar weer lekker verder met plaatjes en filmpjes zoeken vanaf het internet, en net doen alsof je 'piloot' bent.
Uhmm, ik weet niet wat je hier komt doen, maar jij bent degene die stoer komt doen over alle kisten waar je in gezeten hebt. (lekker belangrijk trouwens, maarja je krijgt er blijkbaar een stramme kabouter van )
En laat ons lekker onze filmpjes en plaatjes zoeken; we hebben er lol in. Ik weet trouwens niet wat triester is, plaatjes zoeken of helemaal moeilijk gaan (keuringen e.d.)doen om te jumpseaten. Dat is nog een hele stap verder in het doen alsof je piloot bent
quote:
En bizarre is dat ik in ontzettend veel meer kisten zelf heb gevlogen dan jij. Raar is dat dan.
FS2004 en FSX tellen niet....

Dus ga maar weer lekker je reg's noteren, met je 10000mm lens.
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 10:36
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 04:46 schreef PNG het volgende:

[..]

Dat verbaast niemand. Je bent nergens geweest. Hebt nergens in gevlogen.
Doet overal 'stoer'.

Magoed, post gerust waar je dan WEL ooit in hebt gevlogen. Post ik wel waarin ik zelf heb gevlogen. Altijd met restricties overigens.

kMoest soms wel helm op, medische keuring, en keelmike. En jij ?

Al je posts zijn alleen maar opgezochte 3 dubbele filmpjes, allerlei posts waarin je aangeeft dat je niet eens weet hoe anti-skid werkt, of dingen die je (ook weer opgezocht) weer via anderen maar moet gaan posten. En daar zit ook je frustratie.

Dus maar weer 'een grappig plaatje'. En maar achter je PCtje zitten.

Wat ik al zei, dingen afkraken om je imago te geven is nooit goed. En bizarre is dat ik in ontzettend veel meer kisten zelf heb gevlogen dan jij. Raar is dat dan.
Is goed hoor.

En tegen dit persoontje moesten we nou perse aardig doen Alexxxx? Ja hoi!
The_strangerzaterdag 28 juli 2007 @ 10:56
CATFIGHT!!!!!!!
cheukertzaterdag 28 juli 2007 @ 11:57
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 04:46 schreef PNG het volgende:

[..]

Dat verbaast niemand. Je bent nergens geweest. Hebt nergens in gevlogen.
Doet overal 'stoer'.

Magoed, post gerust waar je dan WEL ooit in hebt gevlogen. Post ik wel waarin ik zelf heb gevlogen. Altijd met restricties overigens.

kMoest soms wel helm op, medische keuring, en keelmike. En jij ?

Al je posts zijn alleen maar opgezochte 3 dubbele filmpjes, allerlei posts waarin je aangeeft dat je niet eens weet hoe anti-skid werkt, of dingen die je (ook weer opgezocht) weer via anderen maar moet gaan posten. En daar zit ook je frustratie.

Dus maar weer 'een grappig plaatje'. En maar achter je PCtje zitten.

Wat ik al zei, dingen afkraken om je imago te geven is nooit goed. En bizarre is dat ik in ontzettend veel meer kisten zelf heb gevlogen dan jij. Raar is dat dan.
Mag ik je aanraken ?
Mojavezaterdag 28 juli 2007 @ 12:35
Geen aandacht meer aan geven, mijn huismuis ging ook weg toen er niks te vreten meer lag.
cheukertzaterdag 28 juli 2007 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:35 schreef Mojave het volgende:
Geen aandacht meer aan geven, mijn huismuis ging ook weg toen er niks te vreten meer lag.
Ja maar ja maar ja maar nsfw heeft een kale poes, dus die had misschien wel wat voor je kunnen betekenen
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 13:18




[ Bericht 8% gewijzigd door Koploperkopper op 28-07-2007 15:26:19 ]
Autoreplyzaterdag 28 juli 2007 @ 15:24
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:34 schreef Public_NME het volgende:
Ik weet trouwens niet wat triester is, plaatjes zoeken of helemaal moeilijk gaan (keuringen e.d.)doen om te jumpseaten. Dat is nog een hele stap verder in het doen alsof je piloot bent


Spotters... zelfs een fatsoenlijk gesprek is er niet mee te voeren...
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:18 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]

Tinypic?

Kent iemand trouwens Innsbruck apt? Kwam er laatst langs en dat zag er buitengewoon relaxt uit. Take-off van een lichte jet terwijl er gewoon zwevers en een parapent startte
Autoreplyzaterdag 28 juli 2007 @ 15:26
quote:
Heb gisteren dat wrak van die Nederlander en die twee Duitsers die op elkaar zijn geklapt in de Alpen nog gezien. Die duitse kist lag compleet aan gruzelementen, die eenzitter zag er nog puntgaaf uit.
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 15:27
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:24 schreef Autoreply het volgende:

Tinypic?

Kent iemand trouwens Innsbruck apt? Kwam er laatst langs en dat zag er buitengewoon relaxt uit. Take-off van een lichte jet terwijl er gewoon zwevers en een parapent startte
Verdeurie, stomme hotlink protection.

Ik ken het nog wel uit m'n FS-periode, maar of je dat bedoeld.
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 15:28
Vliegeniers topic deel 13: Waar spotters meer uren hebben.
Koploperkopperzaterdag 28 juli 2007 @ 15:29
Vliegeniers topic deel 13: Waar spotters meer uren hebben.