abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51566098




Vorig deel:
Vliegeniers topic deel 11: September


Jetslets:
nsfw, Mojave, Alternate

Turbopulp:
The_stranger

Basisscholieren:
Snowbite, YellowBedWetter, Domai

Lollercopter:
ChopperMick, Lightning_NL

Joyriders:
FuriousFlitsFritsDragoljubKoploperkopper

Zweefnurts:
cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter

Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards. Spotters zijn hier niet toegestaan.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51566112
Laatste post vorig topic.
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:11 schreef Public_NME het volgende:
Meedee Meedee! Wie ar kooing daun! http://ie.youtube.com/watch?v=ZL7upK2kUqQ
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51566201
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:35 schreef Koploperkopper het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus

Roflcopter.

Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer.
Ehrm, dat is wel enorm triest zeg. Wat een homo'tje.

En dan nuuuu (MD-11) kwaliteitsfilmpjes!

Autoland MD-11 Martinair EHAM

Wat een kut beroep

Wat een kut beroep is het toch
Ohw en ik ga volgend jaar zomer met m'n PPL beginnen

[ Bericht 1% gewijzigd door Fillipe op 17-07-2007 18:27:00 ]
pi_51566252
MD-11's.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51566307
verdomme, ik ben geen bedwetter!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51566478
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
verdomme, ik ben geen bedwetter!
Kom je er nu al achter.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51566830
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:19 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ehrm, dat is wel enorm triest zeg. Wat een homo'tje.

En dan nuuuu (MD-11) kwaliteitsfilmpjes!

Autoland MD-11 Martinair EHAM

Wat een kut beroep

Wat een kut beroep is het toch
Ohw en ik ga volgend jaar zomer met m'n PPL beginnen
Och, het uitzicht is niets mis mee inderdaad.
pi_51566916
retard retard retard
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51567290
toch weer een tvp hier
Calm down, please!
pi_51567389
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:48 schreef cheukert het volgende:
retard retard retard
quote:
Main Entry: 1re·tard
Pronunciation: ri-'tärd
Function: verb
Etymology: Middle English, from Anglo-French or Latin; Anglo-French retarder, from Latin retardare, from re- + tardus slow
transitive verb
1 : to slow up especially by preventing or hindering advance or accomplishment : IMPEDE
2 : to delay academic progress by failure to promote
yup ... I'm a retard ... I can retard like no-one
Calm down, please!
pi_51567892
wat een grapjassen die vliegtuigenbouwers
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51568159
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:29 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Kom je er nu al achter.
Ja, t duurde even. Ben druk met leren he, is ook belangrijk enzo
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51568470

50, 40, 20, 10, retard, retard, 5.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:58:52 #14
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51569236
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Laatste post vorig topic.
[..]
Niemand die mijn hendig sjieke filmpje bekijkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51571817
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Niemand die mijn hendig sjieke filmpje bekijkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel. Die kerel die doet alsof-ie een ATC is en een vliegtuig is kwijt geraakt van de radar! Hi-la-risch!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:39:11 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51573184
KD11 filmpjes

Mag dat zomaar dat een piloot de landing cq start record?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:45:47 #17
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51573432
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:39 schreef Armageddon het volgende:
KD11 filmpjes

Mag dat zomaar dat een piloot de landing cq start record?
Volgens mij was het een jumpseater... niet de cpt/fo zelf.
quote:
Jawel. Die kerel die doet alsof-ie een ATC is en een vliegtuig is kwijt geraakt van de radar! Hi-la-risch!
Die is mooi heh?! Helemaal met zijn handen voor zijn ogen, en een maat moet zijn controller van zijn schouders afhalen, omdat hij helemaal in schock is .
Die laatste is ook wel mooi, die vliegt helemaal in de fik, net een echte crash! Compleet met airport fire service die op het 'noodgeval' afgaat...

[ Bericht 24% gewijzigd door Public_NME op 17-07-2007 21:59:10 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51574712
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Volgens mij was het een jumpseater... niet de cpt/fo zelf.
[..]

Die is mooi heh?! Helemaal met zijn handen voor zijn ogen, en een maat moet zijn controller van zijn schouders afhalen, omdat hij helemaal in schock is .
Die laatste is ook wel mooi, die vliegt helemaal in de fik, net een echte crash! Compleet met airport fire service die op het 'noodgeval' afgaat...
Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:24:11 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51577361
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben.
Ja, het waren niet de meest karig RC jets idd. Vette modellen van verschillende jagers...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:31:33 #20
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51577680
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:27 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ja, t duurde even. Ben druk met leren he, is ook belangrijk enzo
waarom ben je niet in de bar?
pi_51577726
Boingdroomlijner
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:44:35 #22
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51578159
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:48:41 #23
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_51578280
quote:
Whehe dat lijtk me wel lachen .
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Misschien is het het punt van realiseren; KUT, voor dit geld had ik een PPL kunnen hebben.
Zijn idd mooie maar dure dingen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_51578906
quote:
Wat een kneuzenkermis zeg.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51579530
OMG OMG Vliegtuig

Kaapgevoelig topic.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:05:25 #26
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51580292
gaat vlot
FCT
pi_51581875
Bier

Ohw: Vliegtuigcrash in Brazilië: "200 doden"

[ Bericht 95% gewijzigd door Fillipe op 18-07-2007 03:23:36 ]
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:24:19 #28
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51582831
quote:
Moest gelijk denken aan die crash van die A300/A310 laatst in Istanbul. Runway nat+veel rubber?(nieuw surface op runway schijnt weinig drainage te hebben gehad)+1940m+pilot error= Op de NOS zeiden ze dat die TAM320 een doorstart maakte, dat zou betekenen dat hij echt vol in dat gebouw is geklapt. (op de beelden leek er ook niet veel van over...) Verder leek het alsof hij schuin aan het einde v/d baan er naast was gekomen, en niet helemaal rechtdoor zoals je zou verwachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Public_NME op 18-07-2007 08:38:21 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:18:48 #29
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51583635
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart? Hoe kan het dan als ik de berichten mag geloven dat ze daar al veels te lang landen op een veels te korte landingsbaan?
pi_51584597
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:18 schreef Armageddon het volgende:
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart? Hoe kan het dan als ik de berichten mag geloven dat ze daar al veels te lang landen op een veels te korte landingsbaan?
Als men erop kan landen is 'ie niet te kort.... En men kon er op landen, dus is 'ie niet te kort...

Alleen je houd zo weinig marge over, en dan gaat het wel eens fout.

-EDIT-
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:18 schreef Armageddon het volgende:
Veiligheid voor alles toch in de luchtvaart?
Vergeet geld niet, soms een grotere factor dan veiligheid...

[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 18-07-2007 10:10:14 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51584851
bliep
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51585062
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:31 schreef SnowBite het volgende:

[..]

waarom ben je niet in de bar?
Examens he, lekker leren enzo....
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51585485
Trouwens de baan is 3700 meter lang. Ligt dan wel op een hoogte van 2459ft, maar mij maak je niet wijs dat een A320 niet op die baan zou kunen landen, onder normale omstandigheden

blijkbaar heeft deze crash weinig effect op de puntualitiet van de rest van de vluchten:
http://www.flightstats.co(...)s.do?airportCode=GRU
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:31:44 #34
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51585555
Dat lijkt mij ook voldoende ja.
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:40:11 #35
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51585826
Issie op de taxibaan geland ofzo?

pi_51585876
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:31 schreef Armageddon het volgende:
Dat lijkt mij ook voldoende ja.
Ah wacht, had het verkeerde vlieveld voor me Het is CGH i.p.v. GRU.

Dit is het vlieveld in kwestie. En daar is de baan slechts 2km lang.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:40 schreef Armageddon het volgende:
Issie op de taxibaan geland ofzo?

[afbeelding]
Naar het schijnt heeft hij geprobeerd een doorstart te maken, waarbij hij blijkbaar naar links is afgeweken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:44:33 #37
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51585936
@ stranger: Is dit 3700 meter?

  woensdag 18 juli 2007 @ 10:45:32 #38
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51585967
Ah 2000 meter! Das toch wel krappies toch?
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:49:33 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51586103
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ah wacht, had het verkeerde vlieveld voor me Het is CGH i.p.v. GRU.

Dit is het vlieveld in kwestie. En daar is de baan slechts 2km lang.
[..]

Naar het schijnt heeft hij geprobeerd een doorstart te maken, waarbij hij blijkbaar naar links is afgeweken...
Ja dat had ik al gepost 1940m is ie. Niet erg lang, en ze hebben pas een nieuwe surface erop gegooid, die waarschijnlijk niet genoeg drainage capaciteiten had. Was die dag al eerder een kist doorgeschoten (zonder gevolgen). Ironisch genoeg vloog/reed ie ook in een gebouw van TAM .
Waarom zou de piloot een doorstart gemaakt hebben? Weinig kans van slagen op zo'n korte baan? Waarom niet RTO switch, dan brake je toch echt superhard?!

Benieuwd wat ze met die 17,5mln passagiers op jaarbasis gaan doen, dat kunnen ze volgens mij nooit in een keer bij GRU gooien.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:51:03 #40
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51586139
RTO is toch de stuwkracht van de motoren omdraaien?
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:53:46 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51586222
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:51 schreef Armageddon het volgende:
RTO is toch de stuwkracht van de motoren omdraaien?
Nee, volgens mij gewoon max. brake als je motoren op 0 gaan/straalomkeerder aangooit.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:55:01 #42
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51586258
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:53 schreef Public_NME het volgende:

[..]

straalomkeerder aangooit.
Dat zeg ik.
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:01:11 #43
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51586437
RTO = Rejected take off.

6 standen met je autobrakes, RTO - OFF - 1 - 2 - 3 - MAX, bij de 73.
Ik weet niet precies hoe het bij een A320 is maar als je landt met een 737 met autobrakes op RTO dan disarmed hij 2 seconden na touch down, autobrakes MAX moet het ook goed doen hoor
FCT
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:03:20 #44
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51586489
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:
RTO = Rejected take off.

Ik weet niet precies hoe het bij een A320 is maar als je landt met een 737 met autobrakes op RTO dan disarmed hij 2 seconden na touch down, autobrakes MAX moet het ook goed doen hoor
ow ok

Weet iemand hier trouwens of de theorieboeken voor de PPL opleiding ergens in PDF formaat zijn te verkrijgen?
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:09:07 #45
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51586687
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

ow ok

Weet iemand hier trouwens of de theorieboeken voor de PPL opleiding ergens in PDF formaat zijn te verkrijgen?
weet niet, geloof dat dat Mosbach boek 160e kost....
FCT
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:14:01 #46
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51586826
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:09 schreef Mojave het volgende:

[..]

weet niet, geloof dat dat Mosbach boek 160e kost....
Heb je een ISBN nummer o.i.d.?
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:18:04 #47
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51586945
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:55 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Nee, dat zei je niet . Ik zei dat je max brake kracht krijgt (in je remmen), als je hem op standje RTO zet. Als het goed is gaat hij pas aan als je geen gas meer geeft of de hendel naar achter trekt voor de reverse thrust... (klopt dat Moja?)
Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:25:33 #48
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51587167
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, dat zei je niet . Ik zei dat je max brake kracht krijgt (in je remmen), als je hem op standje RTO zet. Als het goed is gaat hij pas aan als je geen gas meer geeft of de hendel naar achter trekt voor de reverse thrust... (klopt dat Moja?)
Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen .
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:25:35 #49
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51587169
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, dat zei je niet . Ik zei dat je max brake kracht krijgt (in je remmen), als je hem op standje RTO zet. Als het goed is gaat hij pas aan als je geen gas meer geeft of de hendel naar achter trekt voor de reverse thrust... (klopt dat Moja?)
Heb wel eens een RTO gezien van een 763 die niet zo heel ver van V1 zat, damn de riemen van de passagiers zaten geloof door het lichaam ipv eromheen .
Jeps correct, weelspin >90kts en thrust levers naar IDLE = hard remmen.

Maar goed, de RTO functie kun je alleen armen op de grond dus is het alleen te gebruiken voor take off.
FCT
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:33:23 #50
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51587404
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:25 schreef Mojave het volgende:

[..]
Maar goed, de RTO functie kun je alleen armen op de grond dus is het alleen te gebruiken voor take off.
Ok, dus als je op baan bent kan je niet switchen van max naar RTO in je landing roll?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:43:56 #51
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51587778
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:33 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ok, dus als je op baan bent kan je niet switchen van max naar RTO in je landing roll?
Nope, voorwaarden om RTO te selecteren:

- op de grond
- wiel snelheid <60kts
- thrust levers idle

Dus je zou het onder de 60kts kunnen selecteren maar aangezien de RTO functie pas >90kts werkt heeft het geen zin.
FCT
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:49:16 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51587996
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Nope, voorwaarden om RTO te selecteren:

- op de grond
- wiel snelheid <60kts
- thrust levers idle

Dus je zou het onder de 60kts kunnen selecteren maar aangezien de RTO functie pas >90kts werkt heeft het geen zin.
Oke, logisch eigenlijk ook, anders zou de functie geen Rejected Take Off heten...

Wel nep in mijn supersonische FS2004 kan het wel!!1!1einzweidrei!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:51:43 #53
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51588088
http://www.precisionmanuals.com/

Is er nog niet voor FSX hè?
pi_51588422
Anti-skid is toch gewoon de ABS voor vliegtuigen of niet?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:02:56 #55
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51588457
Ja toch?
pi_51588474
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:03:58 #57
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:06:39 #58
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51588581
Ja best goed boek is dat.
Alles in het nederlands en complete theorie staat uitgelegd.
pi_51588735
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef SnowBite het volgende:
Ja best goed boek is dat.
Alles in het nederlands en complete theorie staat uitgelegd.
En het is natuurlijk leuk als je enkele spotters de les kunt lezen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:35:39 #60
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51589563
Haha, ik ontwijk spotters het liefst.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:37:36 #61
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51589612
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen
Doet me een beetje aan je nickname denken.
pi_51589907
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51589964
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:37 schreef SnowBite het volgende:
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen
Doet me een beetje aan je nickname denken.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:48:53 #64
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51589974
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:10 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

En het is natuurlijk leuk als je enkele spotters de les kunt lezen.
Ik heb ook een spotter op mijn werk.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:49:17 #65
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51589983
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:46 schreef cheukert het volgende:
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt
Wil je er wat anders in hebben? Zeg het maar dan verander ik het even.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:49:22 #66
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51589984
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:37 schreef SnowBite het volgende:
Utrechter (17) dood na stunt bij spoorbomen
Doet me een beetje aan je nickname denken.
FCT
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:58:48 #67
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51590265
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:46 schreef cheukert het volgende:
hup hup hup beetje opschieten met posten, de topictitel zuigt
wanneer kom je nou naar Eelde?
pi_51590286
Mag ik eens op een F50 komen cloudsurfen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:06:05 #69
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51590483
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Mag ik eens op een F50 komen cloudsurfen?
Ja hoor.
FCT
pi_51590695
quote:
Ook maar meteen besteld, geld maakt nu niet meer uit hé
pi_51590882
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wanneer kom je nou naar Eelde?
Ah je zit op de KLM flight academy? Mag je binnenkort al naar de Verenigde Staten toe?
pi_51591041
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wanneer kom je nou naar Eelde?
december

[ Bericht 14% gewijzigd door cheukert op 19-07-2007 12:07:25 ]
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51591115
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wil je er wat anders in hebben? Zeg het maar dan verander ik het even.
f"ur spotters verboten!
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:30:04 #74
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51591433
FCT
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:35:45 #75
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51591688
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:16 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ah je zit op de KLM flight academy? Mag je binnenkort al naar de Verenigde Staten toe?
Ik ben alweer terug.
pi_51591704
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Die gedrochten moesten zeker Doutzen Kroes compenseren voor Friesland
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51591989
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:36 schreef cheukert het volgende:

[..]

Die gedrochten moesten zeker Doutzen Kroes compenseren voor Friesland
Die meest rechter =
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:05:51 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51598621
TT aangepast op verzoek .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:58:10 #79
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51600110
Gatver, lelijke wijven en een verneukte wagen?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51603783
Ja, verdomme en ik ga volgende week naar Friesland. Lekker vooruitzicht zeg...gelukkig is mijn vriendin wel knap
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51607938

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:21:35 #82
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51608613
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
Helsinki?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:37:51 #83
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51609206
goeie tt
FCT
pi_51609528
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Helsinki?
Jop, Lufthansa Cargo MD-11 op Helsinki (ik neem aan onderhoud).
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:04:43 #85
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51610344
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:45 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Jop, Lufthansa Cargo MD-11 op Helsinki (ik neem aan onderhoud).
Ah, ik dacht al. In die terminal links heb ik vaak gestaan toen ik nog in HEL woonde.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:47:26 #86
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51611891
tvp
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:58:41 #87
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51612220
FCT
pi_51612249
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:58 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Leuke RC.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51612908
Vet man die ouwe foto's van Tempelhof, zijn spotters tenminste nog ergens goed voor.



Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:37:37 #90
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51613316
hihih
FCT
pi_51618810
Ellen Hoog
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:41:39 #92
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51618890
Goeiemorgen!
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:46:52 #93
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51618994
Hallo
FCT
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:49:07 #94
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51619042
Ik heb besloten om mij binnenkort te gaan melden bij Rotterdam Airport om aldaar kennis te maken met de club van KLK.
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:54:24 #95
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51619181
KLK?
FCT
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:55:04 #96
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51619192
KopLoperKopper
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:00:35 #97
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51619327
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:55 schreef Armageddon het volgende:
KopLoperKopper


maar leuk man!
FCT
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:19:39 #98
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51619775
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:00 schreef Mojave het volgende:

[..]



maar leuk man!
Ja, heb er veel zin in.
pi_51619863
wat is de club van klk? rac?
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:24:26 #100
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51619884
Weet niet of ik dat mag vertellen van hem. Moet je hem zelf maar even vragen.
pi_51621094
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb besloten om mij binnenkort te gaan melden bij Rotterdam Airport om aldaar kennis te maken met de club van KLK.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51621102
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:23 schreef cheukert het volgende:
wat is de club van klk? rac?
De KLK-club.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:39:41 #103
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51621897
Trouwens, dat theorieboek hè? Ik denk er zal vast wel iemand zijn die dat boek niet meer nodig heeft en tweedehands aangeboden heeft. Gewoon nergens te vinden. Vliegt er überhaupt wel iemand?
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:41:05 #104
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51621933
Ik heb ergens nog wel PPL boeken maar die raad ik je echt af.
FCT
pi_51621938
't Is altijd wel heel druk in het clubgebouw zelf, maar of ze ook daadwerkelijk vliegen.

En dat theorieboek, sja, het is toch iets wat je altijd kunt gebruiken als je even iets wilt opzoeken, dus lui verkopen het niet zo snel.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51621995
Over de crash op CGH:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6905499.stm

Kijk het filmpje even.

Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:44:46 #107
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51622035
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:41 schreef Mojave het volgende:
Ik heb ergens nog wel PPL boeken maar die raad ik je echt af.
Die zijn van voor de oorlog?
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:45:09 #108
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51622043
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:41 schreef Koploperkopper het volgende:
't Is altijd wel heel druk in het clubgebouw zelf, maar of ze ook daadwerkelijk vliegen.

En dat theorieboek, sja, het is toch iets wat je altijd kunt gebruiken als je even iets wilt opzoeken, dus lui verkopen het niet zo snel.
Ja das ook weer zo. Ik ga hem gewoon spiksplintertjenieuw halen maar.
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:47:18 #109
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51622110
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:43 schreef Koploperkopper het volgende:


Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Dat ziet er inderdaad uit als een grote zenuwelijer die geen geduld heeft.
pi_51622803
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wanneer kom je nou naar Eelde?
Wegens omstandigheden nu dus december
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51627772
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Pfff heftig. Speedbrakes RTO?
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:44:57 #112
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51629099
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:43 schreef Koploperkopper het volgende:


Wat een kneus, hij wilde zeker snel naar huis en had geen zin in nog een go-around?
Laten we even het officiële onderzoek afwachten voor je conclusies trekt!
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:45:58 #113
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51629133
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:47 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat ziet er inderdaad uit als een grote zenuwelijer die geen geduld heeft.
En dat geldt ook voor jou!
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:48:01 #114
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51629209
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:45 schreef nsfw het volgende:

[..]

En dat geldt ook voor jou!
Niet te zwaar trekken aan m'n reactie. Laten we eerst de zwarte doos maar afwachten inderdaad.
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:14:58 #115
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51631938
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:08 schreef cheukert het volgende:

[..]

Wegens omstandigheden nu dus december
wtf waarom december?
Persoonlijke omstandigheden of die van school?
pi_51632387
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:14 schreef SnowBite het volgende:

[..]

wtf waarom december?
Persoonlijke omstandigheden of die van school?
persoonlijke
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:09:59 #117
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51633391
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:31 schreef cheukert het volgende:
persoonlijke
Moet je ook maar geen moeders in de fik steken
pi_51634266
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:44 schreef nsfw het volgende:

[..]

Laten we even het officiële onderzoek afwachten voor je conclusies trekt!
Neuh, het ligt altijd aan de piloten!

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:09:52 #119
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51635051
The_stranger, MST morgen?!
FCT
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:16:40 #120
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51637230
لصاقطة لا تفهم شيءن
FCT
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:31:13 #121
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51637764
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:16 schreef Mojave het volgende:
لصاقطة لا تفهم شيءن
Je gaat je vliegtuig ergens in rammen?
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:56:48 #122
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51638778
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:31 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je gaat je vliegtuig ergens in rammen?
heb ik niet gepost!
FCT
pi_51638810
Blijft apart, dat gezweef.

http://www.youtube.com/watch?v=ZFdYpsHYpsI
pi_51642988

Best een hondehok met die 26 meter aan de helling (van een cumul)...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 03:10:30 #125
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51649580
mooi
FCT
  vrijdag 20 juli 2007 @ 07:08:35 #126
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51650166
Maar goed het ongeluk in Brazilië had dus te maken met een kapotte straalomkeerder.
pi_51650861
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:09 schreef Mojave het volgende:
The_stranger, MST morgen?!
Nope, vrij...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:59:36 #128
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51651009
pi_51651375
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:37:08 #130
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51653344
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:08 schreef Armageddon het volgende:
Maar goed het ongeluk in Brazilië had dus te maken met een kapotte straalomkeerder.
Bron?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51653510
Filmpje van de crash

En de bron van het thrust reverser verhaal
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:02:00 #132
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51654148
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt!

Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden.

Maarja, het is altijd een combinatie van factoren.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:04:04 #133
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51654198
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:02 schreef nsfw het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt!

Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden.

Maarja, het is altijd een combinatie van factoren.
En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij.
pi_51654347
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij.
Wie zegt dat ze de ander wel gebruikt hebben?. Sterker nog, het was van te voren bekend, dus ze hebben beide thrust reversers niet gebruikt. Op zich is dat geen punt, maar je landingsafstand wordt dan wel dramatisch langer.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:02 schreef nsfw het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat die kist nog steeds zo'n noodgang had met een ge-deactiveerde reverser! Kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt!

Een paar maanden terug zijn er op Bristol ook 3 kisten van de baan gereden omdat ze een deel van de landingsbaan niet "gegrooved" (spel ik dat goed??) hadden.

Maarja, het is altijd een combinatie van factoren.
Denk ook niet dat dat voor 100% het ongeval veroorzaakt heeft, maar zal wel een factor geweest zijn. Een te gladde baan zal wel de grootste oorzaak zijn, mogelijk in combinatie met een verkeerd uitgevoerde landing. Echter dat zal vast wel in het onerzoeksrapport naar voren komen, als dat zo is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:10:30 #135
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51654396
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze de ander wel gebruikt hebben?. Sterker nog, het was van te voren bekend, dus ze hebben beide thrust reversers niet gebruikt. Op zich is dat geen punt, maar je landingsafstand wordt dan wel dramatisch langer.
Ik wist niet dat het van te voren bekend was. Stel dat er wel maar één in bedrijf was dan gaat het ook hopeloos mis lijkt me?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:11:11 #136
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51654413
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:

En als de andere reverser het wél deed, waarom lag ie dan niet al meteen van de baan af. Toch? Dan maakt ie toch meteen een bocht naar links of rechts lijkt mij.
Ik heb ook een keer gehad dat één van m'n reversers er niet uit kwam tijdens de landing.

Ik weet niet hoe dat met de Airbus 320 zit, maar met het vliegtuig wat ik vlieg is dat heel goed te corrigeren met je richtingsroer. Het voelt dan net alsof je een N-1 hebt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:16:11 #137
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51654575
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:11 schreef nsfw het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer gehad dat één van m'n reversers er niet uit kwam tijdens de landing.

Ik weet niet hoe dat met de Airbus 320 zit, maar met het vliegtuig wat ik vlieg is dat heel goed te corrigeren met je richtingsroer. Het voelt dan net alsof je een N-1 hebt.
Dat lijkt me echt zweten zoiets.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:55:53 #138
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51655804
Maar hij probeerde toch een doorstart te maken? Daar lijkt het gezien de snelheid wel op....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:58:23 #139
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51655882
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:16 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt zweten zoiets.
Ik heb het ook een paar keer gehad, maar daar is weinig zweten aan. Je mag ook gewoon vliegen als 1 of beide reversers het niet doen. De landingsafstand valt ook wel mee in de meeste vliegtuigen, de reversers hebben namelijk helemaal niet zo'n groot effect als de meeste mensen denken. Met idle reverse verdubbel je ongeveer je luchtweerstand.

Daar komt de werking van het autobrake systeem nog bij. Je selecteerd een bepaalde stand (1,2,3, max), elke stand staat voor een bepaalde vertraging. Het systeem zorgt er dus voor dat over de hele remweg de deceleratie constant blijft. Als je je reversers gerbuikt dan zal het systeem dus minder de wielremmen gebruiken. Gebruik je geen reversers dan word er harder op de wielen geremd.
De enige reden om na de landing reverse te gebruiken is dus het minder belasten van de wielremmen.

De enige stand waarin het wel wat uitmaakt is RTO, in standje RTO remt hij gewoon altijd maximaal op z'n wielremmen en is reverse een mooie aanvulling.
pi_51656255
Ik heb heul geen thrust reverser!

Gaat toch wel krap worden als je remmetjes het niet doen op Hilversum ofzo.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:13:00 #141
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51656388
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:58 schreef Alternate het volgende:

[..]
Gebruik je geen reversers dan word er harder op de wielen geremd.
De enige reden om na de landing reverse te gebruiken is dus het minder belasten van de wielremmen.

De enige stand waarin het wel wat uitmaakt is RTO, in standje RTO remt hij gewoon altijd maximaal op z'n wielremmen en is reverse een mooie aanvulling.
http://www.youtube.com/watch?v=l5N2uBqJbVU Mooi filmpje hierover!

RTO filmpje http://www.youtube.com/watch?v=r7vUO69ttXE, geeft een indicatie hoe snel je eigenlijk remt

http://www.youtube.com/watch?v=KqJ3XQJf9ok&mode=related&search= zo voelde de passagies zich denk ik... Die gast komt echt superhard binnen volgens mij.

[ Bericht 12% gewijzigd door Public_NME op 20-07-2007 12:19:17 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51657067
Wat ik me altijd afvraag he, als die miepkniep aan de intercom doorgeeft dat je geen elektronische apparaten mag gebruiken tijdens de start en landing, leuk en aardig, maar bijv het laatste filmpje wat Public_NME postte, heeft die regel doorbroken, en al die duizenden take-off's en landings op YouTube.com ook, hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk?

Of gaat het er meer om dat je alert bent tijdens de start/landing?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51657760
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:31 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat ik me altijd afvraag he, als die miepkniep aan de intercom doorgeeft dat je geen elektronische apparaten mag gebruiken tijdens de start en landing, leuk en aardig, maar bijv het laatste filmpje wat Public_NME postte, heeft die regel doorbroken, en al die duizenden take-off's en landings op YouTube.com ook, hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk?

Of gaat het er meer om dat je alert bent tijdens de start/landing?
In principe is het laatste het geval. Zo lullig als je met je ipod op je knar niet doorhebt dat je in de ringvaart ligt en men toch graag wil dat je de nooduitgang even open doet. Of dat je via de beeldzoeker van je JVC camcorder op je knieën onder de rook de uitgang probeert te vinden. Maar dat levert wel weer spectaculaire beelden op.

Dan heb je ook nog de elektrische apparaten met een zender (GSM, zendapparatuur etc). Men ging er altijd van uit dat dit storing kon opleveren op de vliegtuigsystemen. Daarom mag je ze nooit en te nimmer gebruiken. Of het werkelijk zo is, geen idee, denk zelf dat een enkele GSM geen probleem zal zijn, maar 200 tegelijk?
Wat wel irritant is, is dat GSM's storen op de radio's. Zelfde geluid als je je GSM bij een speaker houdt, maar ook dan moet je je GSM wel dicht bij de "draadjes" houden aan boord... Maar dit komt nog wel eens voor.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51657890
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In principe is het laatste het geval. Zo lullig als je met je ipod op je knar niet doorhebt dat je in de ringvaart ligt en men toch graag wil dat je de nooduitgang even open doet. Of dat je via de beeldzoeker van je JVC camcorder op je knieën onder de rook de uitgang probeert te vinden. Maar dat levert wel weer spectaculaire beelden op.

Dan heb je ook nog de elektrische apparaten met een zender (GSM, zendapparatuur etc). Men ging er altijd van uit dat dit storing kon opleveren op de vliegtuigsystemen. Daarom mag je ze nooit en te nimmer gebruiken. Of het werkelijk zo is, geen idee, denk zelf dat een enkele GSM geen probleem zal zijn, maar 200 tegelijk?
Wat wel irritant is, is dat GSM's storen op de radio's. Zelfde geluid als je je GSM bij een speaker houdt, maar ook dan moet je je GSM wel dicht bij de "draadjes" houden aan boord... Maar dit komt nog wel eens voor.
Hmmm ok, klinkt logisch ja.

Op Airliners.net heb ik wel gelezen dat een Turkish Airline piloot de AP niet aan kreeg omdat er nog 4 lui met een mobiele telefoon zaten te spelen, hoax of true?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:03:55 #145
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51658084
Dan heb ik dat reverse gebeuren inderdaad overgewaardeerd voor mezelf. Het leek mij namelijk dat als je met die motoren de lucht in komt dat ze ook wel aardig konden afremmen.
pi_51658100
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:58 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hmmm ok, klinkt logisch ja.

Op Airliners.net heb ik wel gelezen dat een Turkish Airline piloot de AP niet aan kreeg omdat er nog 4 lui met een mobiele telefoon zaten te spelen, hoax of true?
Geen idee, er zijn bij ons ook vliegers die zweren problemen gehad te hebben door het gebruik van GSM's. Maar voor zover ik weet is er nog ooit reproduceerbaar aangetoond dat het een effect heeft. (in veel ziekenhuizen mag je nu ook weer je GSM gebruiken)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:12:42 #147
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51658384
http://www.youtube.com/watch?v=l5N2uBqJbVU&mode=related&search=

Nog een gaaf RTO filmpje!

Oh, het is niet het filmpje waarvan ik dacht dat het em is Deze is niet cool!
pi_51658891
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:03 schreef Armageddon het volgende:
Dan heb ik dat reverse gebeuren inderdaad overgewaardeerd voor mezelf. Het leek mij namelijk dat als je met die motoren de lucht in komt dat ze ook wel aardig konden afremmen.
Ik geloof dat op turbofans met reversers deployed de straal afgebogen wordt, dan verlies je wel aardig wat vermogen denk ik ten opzichte van het direct naar achter worden gestuwd.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51660012
In Duitsland denken ze er anders over :
quote:
Gsm-verbod vliegtuigen verdwijnt

Uitgegeven: 3 juli 2005 19:58
Laatst gewijzigd: 4 juli 2005 08:56

MÜNCHEN - Vanaf volgend jaar kunnen passagiers van Duitse luchtvaartmaatschappijen met hun eigen gsm telefoneren. Het verbod op het gebruik van het eigen mobieltje tijdens de vlucht verdwijnt.

De Duitse autoriteiten gaan de bestaande regeling aanpassen, meldden Duitse media zondag. Het Duitse Centrum voor Lucht- en Ruimtevaart heeft tijdens tests aangetoond dat werkende mobieltjes de elektronica aan boord niet storen.



De vliegtuigfabrikant Airbus wil vanaf 2006 zijn A320-toestellen voor de korte en middellange afstand standaard voorzien van techniek waardoor passagiers met hun eigen gsm kunnen bellen.

KLM

Volgens een woordvoerder van de KLM hebben eerdere test nooit feitelijk aangetoond dat mobiele telefoons de apparatuur in een vliegtuig kunnen storen. "Maar er is ook nooit bewezen dat dit niet mogelijk is."

De woordvoerder vindt dat goed moet worden nagedacht over het eventueel intrekken van het belverbod. Hij wijst op de overlast die ontstaat, vooral op lange vluchten, als passagiers te pas en te onpas worden gebeld.

"Stel je voor dat je op een vlucht naar de Verenigde Staten wilt slapen en er gaan constant mobieltjes om je heen af," aldus de KLM-zegsman. "Laten wij ons drijven door de technologie of door de service aan onze klanten? Daar moeten we goed over nadenken."
pi_51660439
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:56 schreef Fillipe het volgende:
In Duitsland denken ze er anders over :
[..]
Gelukkig denkt de KLM er wel over na. Wat lijkt mij dat vreselijk zeg, 10 uur lang een irritante bozende zakeman aan z'n telefoon, een dikke huysvrouw die eventjes aan al haar vriendinnen moet laten weten dat ze nu in de lucht zit.

Bah, bah en nog eens bah.

Als het zo ver is ga ik wel de hele vlucht op de wc zitten!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')