Tomasson zat ik toch al niet op te wachten, dus dat is niet zo een ramp. El Ahmadi, tja. Jammer, maar valt ook mee te leven.quote:8/7/2007 - Transfers Tomasson en El Ahmadi mislukken
(Gepost door K)
BRON: De Telegraaf
Niet alle transfers die Feyenoord deze zomer probeert te doen, slagen. De Telegraaf meldt dat Jon-Dahl Tomasson ervoor heeft gekozen om bij het Spaanse Villarreal te blijven. De Deense aanvaller was ook in beeld bij zijn oude club Feyenoord. Tomasson werd het afgelopen halfjaar door VfB Stuttgart al verhuurd aan Villarreal, waarbij hij komend seizoen meer kan verdienen dan in Rotterdam.
Volgens trainer Bert van Marwijk grijpt Feyenoord ook naast FC Twente-middenvelder Karim El Ahmadi. "Ik heb begrepen dat zijn komst onhaalbaar is", aldus Van Marwijk.
Graag of niet.quote:Prijs Drenthe schrikt Real af
ROTTERDAM - Er gaapt een kloof tussen het bedrag dat Real Madrid biedt voor Royston Drenthe en de vraagprijs van Feyenoord voor het talent. De Stadionclub wil 12 miljoen euro incasseren voor de revelatie van het jeugd-EK, terwijl het eerste bod van Real Madrid 7 miljoen euro bedraagt. Het verschil is zo groot, dat een akkoord ver weg lijkt.
Technisch directeur Predrag Mijatovic van Real Madrid sprak vorige week donderdag in Amsterdam met een delegatie van Feyenoord. Er heerst verbazing over de hoge vraagprijs van Feyenoord voor een speler met 29 wedstrijden eredivisie-ervaring. Zo kostte goalgetter Klaas-Jan Huntelaar Ajax 9 miljoen euro, terwijl spitsen normaal een hogere marktwaarde hebben dan middenvelders. Ook Chelsea wil 7 miljoen euro neertellen voor Drenthe, maar de Londense club is daarnaast bereid om hem een jaar terug te verhuren aan Feyenoord.
Net of ze het geld niet hebben...quote:Op zondag 8 juli 2007 12:10 schreef Flashwin het volgende:
Idd, Real en Chelsea moeten niet zo janken...Drenthe heeft een hoop potentie. Take it or leave it.
Maar wel potentie heeft en nog een contract voor zeer lange tijd. Als zij hem zo graag willen, kopen ze het maar af. Zoals al gezegd, take it or leave it..quote:Op zondag 8 juli 2007 12:18 schreef RubenSosa het volgende:
12 miljoen voor een speler die een paar wedstrijdjes goed speelt.....![]()
Je doet net of Feyenoord bereidwillend moet zijn om een talentvolle speler te laten gaan.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:18 schreef RubenSosa het volgende:
12 miljoen voor een speler die een paar wedstrijdjes goed speelt.....![]()
Kan er niet wakker van liggen.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:19 schreef hello_moto1992 het volgende:
Jammer van Tomasson. Hij leek mij perfect met Makaay in de spits.
En denk dat als er 12 miljoen wordt geboden, Drenthe toch vriendelijk wordt verzocht naar Real Madrid of Chelsea te vertrekken.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:16 schreef EnactedChaos het volgende:
Zou me wel tegenvalen als ie weggaat. Maar ik zal er ook geen nacht wakker van ligen, dan is het gewoon: doei.
Blijkbaar wil ie dan toch niet zo heel graag hier voetballen. Snap echt niet dat er gesproken wordt na 2 goede wedstrijden. Drenthe moet gewoon duidelijk maken dat ie blijft en anders daar ergens op de bank gaan zitten.
Wie moet er dan in de spitsquote:Op zondag 8 juli 2007 13:24 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Kan er niet wakker van liggen.
Vind t een toffe gozer maar hoef m eigenlijk niet terug te zien.
Maar wat heeft ie daaraan? Niks toch... Ja, veel geld, alsof ie bij Feyenoord pinda's krijgt. Dat grote geld krijgt ie echt nog wel.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:28 schreef Grulez het volgende:
[..]
En denk dat als er 12 miljoen wordt geboden, Drenthe toch vriendelijk wordt verzocht naar Real Madrid of Chelsea te vertrekken.
Bijvoorbeeld, en wellicht wordt er nog wel iemand anders gehaald. Maar je moet ook niet teveel oude spelers willen terughalen denk ik.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:31 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Wie moet er dan in de spits? Of is een 4-4-2 met Makaay en Slory ook wel goed? Ik ben gerust op Slory.
Eensch.Mocht hij onverhoopt in de nabije toekomst ook nog wat oproepjes van Bassie krijgen en zich doorontwikkelen,is hij straks echt goud waard.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wil helemaal niet dat Drenthe weggaat, zou ook niet goed zijn voor zijn ontwikkeling, dunkt me.
Dus laat hem nog maar een seizoen (of 2) "een paar wedstrijdjes" goed spelen voor ons hoor![]()
Die aankopen hebben ze altijd wel gedaan, maar nooit goede.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:34 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al een beetje vreemd op t moment met al die aankopen, het is Feyenoord niet echt meer![]()
![]()
Huh? Beetje vreemd wat je zegt. Het is weer Feijenoord, wanneer ze Charisteas, Kolkka en Leonard aantrekken?quote:Op zondag 8 juli 2007 13:34 schreef EnactedChaos het volgende:Ik vind het sowieso al een beetje vreemd op t moment met al die aankopen, het is Feyenoord niet echt meer![]()
![]()
quote:Sahin verkoos Feyenoord boven Turkse topclubs
08 juli 2007
Voor Nuri Sahin is de overstap naar Feyenoord een bewuste keuze. De pas 18-jarige Turk kon ook naar diverse Turkse topclubs, maar wees deze belangstelling resoluut af. "Ik wilde niet naar de Turkse competitie. Daar ben ik te jong voor, Feyenoord is beter voor mijn ontwikkeling", zegt de middenvelder tegen FCUpdate.nl.
Ad powered by www.webads.nl
Doorslaggevend voor Sahin was de aanwezigheid van Bert van Marwijk bij Feyenoord. "Hij voelt als een vader voor me, ik heb ontzettend veel aan hem te danken. Zijn trainingen zijn goed en bovendien weet hij precies hoe hij met jonge spelers om moet gaan. Hij geeft jonge spelers vrijheid en vertrouwen, dat is ontzettend belangrijk."
"Kijk", legt Sahin uit, "het is belangrijk om jonge spelers niet te veel opdrachten mee te geven, als je ze het veld in stuurt. Van Marwijk snapt dat. Toen ik op 16-jarige leeftijd mijn debuut maakte, zei hij: 'Nuri, hier is je shirt. Trek het aan, en ga lekker voetballen'. Meer niet. Dat is belangrijk, want jonge spelers worden alleen maar heel onzeker als je ze van te voren uitgebreid gaat instrueren. Het is belangrijk om vertrouwen te voelen."
Onder Van Marwijk groeide de piepjonge Sahin uit tot een sensatie in de Bundesliga, maar dit seizoen stagneerde zijn ontwikkeling. De Turk kreeg veel kritiek en verdween soms zelfs naar de reservebank. "Ik werd, ondanks mijn jonge leeftijd, al te veel als een volwassen prof behandeld. Ik was nog jong en moest nog veel leren, maar dat werd wel eens vergeten", vertelt de middenvelder.
Sahin is vastbesloten om bij Feyenoord weer op te bloeien. De Turk keek tijdens de eerste trainingen, waar 13.000 mensen op af kwamen, zijn ogen uit. "Die fans van Feyenoord zijn echt gek, in de meest goede zin van het woord", lacht hij.
Wat is dit nou voor domme opmerkingquote:Op zondag 8 juli 2007 13:16 schreef EnactedChaos het volgende:
Zou me wel tegenvalen als ie weggaat. Maar ik zal er ook geen nacht wakker van ligen, dan is het gewoon: doei.
Blijkbaar wil ie dan toch niet zo heel graag hier voetballen. Snap echt niet dat er gesproken wordt na 2 goede wedstrijden. Drenthe moet gewoon duidelijk maken dat ie blijft en anders daar ergens op de bank gaan zitten.
Dokken met je aarsch..quote:Op zondag 8 juli 2007 12:10 schreef Flashwin het volgende:
Idd, Real en Chelsea moeten niet zo janken...Drenthe heeft een hoop potentie. Take it or leave it.
Nee, geen verhuur.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:09 schreef blueangel_ het volgende:
10 miljoen + 1 jaar verhuur aan Feijenoord lijkt me genoeg voor Drenthe
Ik zie liever Slory. Zijn terugkeer kan alleen maar mislukken eigenlijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:19 schreef hello_moto1992 het volgende:
Jammer van Tomasson. Hij leek mij perfect met Makaay in de spits.
Nani is 24 miljoen 'waard'quote:Op zondag 8 juli 2007 15:06 schreef TC03 het volgende:
Als ze twaalf miljoen bieden is Drenthe overigens gewoon weg hoor. Veel meer zal hij nooit waard worden. Sneijder is nu ook 'maar' 14 miljoen waard bijvoorbeeld. Feyenoord zou gek zijn als ze hem dan niet weg doen. Maar ze moeten niet instemmen met een verhuur, dat lijkt me vrij dom. Zet dan maar een nieuwe speler neer ook.
Inderdaad, zijn vervanger is al in huis.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:06 schreef TC03 het volgende:
Als ze twaalf miljoen bieden is Drenthe overigens gewoon weg hoor. Veel meer zal hij nooit waard worden. Sneijder is nu ook 'maar' 14 miljoen waard bijvoorbeeld. Feyenoord zou gek zijn als ze hem dan niet weg doen. Maar ze moeten niet instemmen met een verhuur, dat lijkt me vrij dom. Zet dan maar een nieuwe speler neer ook.
AD.nlquote:Feyenoord wil Mols als pinch-hitter
ROTTERDAM - Feyenoord wil Michael Mols aantrekken voor de rol van pinch-hitter. De geroutineerde aanvaller moet de opvolger worden van Pierre van Hooijdonk.
+ afbeelding vergroten Mols in actie voor ADO.
Mols zit zonder club sinds hij in mei afscheid nam van ADO Den Haag. De 36-jarige oud-international leek aanvankelijk zijn loopbaan af te sluiten, maar dacht de afgelopen weken na over een aanbod om nog door te voetballen in Australië. Naar dat land wilde hij echter niet en nu moet de Kuip het laatste station worden in een profloopbaan die al 17 jaar duurt.
Feyenoord-trainer Bert van Marwijk stelde zaterdag bij de eerste training dat Feyenoord nog zeker één en wellicht twee aanvallers wil aantrekken. ,,Met alleen Roy Makaay is de aanval nu karig bezet,’’ aldus de coach. Van Marwijks voorganger Erwin Koeman polste Michael Mols al eerder voor de rol van breekijzer in het seizoen 2007/2008.
Ik zet er toch ook een smiley bijquote:Op zondag 8 juli 2007 13:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Huh? Beetje vreemd wat je zegt. Het is weer Feijenoord, wanneer ze Charisteas, Kolkka en Leonard aantrekken?
Zeker lastige keuze.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:06 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor domme opmerking![]()
Ja echt een lastige keuze man, Feyenoord of Real Madrid/Chelsea/Barcelona![]()
Doe toch normaal. Clubliefde ok, maar je moet het wel realistisch bekijken.
die is volgend jaar weer wegquote:Op zondag 8 juli 2007 15:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad, zijn vervanger is al in huis.
quote:
Sommige mensen doen net alsof ie bij Feyenoord in lollies krijgt uitbetaald. Hij kreeg hier flink wat geld hoor, als ie zo blijft spelen vangt ie die miljoenen ook nog wel. Het enige risico is dat ie een dubbele beenbreuk krijgten niet meer kan voetballen.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:38 schreef TC03 het volgende:
Die gast krijgt een contract voor miljoenen per jaar en is meteen binnen. Ik zou het wel weten.
quote:Mols als pinch-hitter naar Feyenoord
ROTTERDAM - Feyenoord presenteert morgen Michael Mols in de Kuip. De 36-jarige aanvaller wordt er komend seizoen de opvolger van Pierre van Hooijdonk als pinch-hitter.
Zondagmiddag kwam het tot een akkoord tussen beide partijen.
Mols zit zonder club, sinds hij in mei afscheid nam van ADO Den Haag. De oud-international leek aanvankelijk zijn loopbaan af te sluiten, maar dacht de afgelopen weken na over een aanbod om nog door te voetballen in Australië. Naar dat land wilde hij echter niet en nu wordt de Kuip het laatste station in een profloopbaan die al 17 jaar duurt.
Behalve Mols wil Feyenoord nog een aanvaller aantrekken. Deze moet wel de vaste stand-in van de aangekochte Roy Makaay worden. ,,Met alleen Makaay is de aanval nu karig bezet,’’ aldus coach Bert van Marwijk. Diens voorganger Erwin Koeman polste Michael Mols ook al eens tevergeefs voor de rol van breekijzer. Daarop werd Van Hooijdonk vastgelegd.
Het zijn niet zomaar clubs die aanbellen, het zijn de beste clubs ter wereld. Ik neem hem niks kwalijk. Je zal op je 20e al bij Real Madrid zitten, dat wilt iedereen wel denk ik.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:45 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Sommige mensen doen net alsof ie bij Feyenoord in lollies krijgt uitbetaald. Hij kreeg hier flink wat geld hoor, als ie zo blijft spelen vangt ie die miljoenen ook nog wel. Het enige risico is dat ie een dubbele beenbreuk krijgten niet meer kan voetballen.
Maar goed, dan kan ie altijd nog voor Drenthe gaan werken...
Inderdaad. Aan de andere kant kost Mols geen reet natuurlijk. Maarja, hij levert ook geen reet op.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:51 schreef Happel het volgende:
Hallo Feijenoord, wakker worden!!! Mols?![]()
Gaan ze nu weer terugvallen in hun oude gewoontes? Koop een jong talent en laat die ervaring opdoen door hem af en toe te laten invallen. Ga geen uitgerangeerde speler halen, die eigenlijk al vaarwel tegen de voetbalwereld heeft gezegd, maar alsnog besluit om er nog een jaartje aan vast te plakken.
Ja, heel leuk, maar wat mij betreft is heel die rol van pinchhitter overschat. Kan je net zo goed Bahia als pinchhitter gebruiken, blijft hetzelfde.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:58 schreef EnactedChaos het volgende:
Het is gewoon iemand die je 10 min. voor tijd erbij gooit als je 1-0 achter staat, meer niet. En daar kan je geen pikkie van 17 voor gebruiken natuurlijk.
Ik snap t wel, al had ik m er liever niet bij gehad.
Pinchhitter is een hol begrip. Je moet gewoon iemand hebben die de beuk er in kan gooien, dat hoeft echt geen uitgerangeerde ADO-speler te zijnquote:Op zondag 8 juli 2007 15:59 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, heel leuk, maar wat mij betreft is heel die rol van pinchhitter overschat. Kan je net zo goed Bahia als pinchhitter gebruiken, blijft hetzelfde.
Dat zeg ik, dan kan je daar net zo goed Bahia neergooienquote:Op zondag 8 juli 2007 16:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Pinchhitter is een hol begrip. Je moet gewoon iemand hebben die de beuk er in kan gooien, dat hoeft echt geen uitgerangeerde ADO-speler te zijn.
Metgod heeft vroeger ook nog in de spits gestaan al was het maar 1 wedstrijd, dus hell, waarom niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:59 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, heel leuk, maar wat mij betreft is heel die rol van pinchhitter overschat. Kan je net zo goed Bahia als pinchhitter gebruiken, blijft hetzelfde.
Ja, het was meer een toevoeging op jouw postquote:Op zondag 8 juli 2007 16:03 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dan kan je daar net zo goed Bahia neergooien
Hoe bedoel je? Hij voetbalt niet meer toch?quote:Op zondag 8 juli 2007 16:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bombarda deed het ook niet zo verkeerd toch?
Hij is dus ook gehaald als 3e / 4e spitsquote:Op zondag 8 juli 2007 17:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan Mols niet op de trein met Charisteas samen.........godsamme zeg. Leuk als 4de spits maar dan houd het op!!
Maar dan is hij nog te slecht.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij is dus ook gehaald als 3e / 4e spits.
Precies. Onbegrijpelijke aankoop. Ik haat serieus de modeterm "pinchhitter"... Welke debiel heeft dat ooit verzonnenquote:
Dan gebruiken we toch breekijzer...quote:Op zondag 8 juli 2007 17:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies. Onbegrijpelijke aankoop. Ik haat serieus de modeterm "pinchhitter"... Welke debiel heeft dat ooit verzonnen
Haha.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:39 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dan gebruiken we toch breekijzer...
Precies.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:55 schreef Tomasso het volgende:
Jezus, we zijn weer wakker hoor. Feyenoord is weer wie ze is.
Waarom in godsnaam Mols? Doe dan een pikkie van 17 desnoods, maar geen Mols
quote:Op zondag 8 juli 2007 17:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Een maand geleden had niemand echt raar opgekeken als Mols als "de nieuwe spits van Feyenoord" was gepresenteerd.![]()
quote:Op zondag 8 juli 2007 17:39 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dan gebruiken we toch breekijzer...
Nou ja, modeterm... In de jaren '90 had je al Van Vossen, Mulder en Van Hooijdonk bij Oranje die zo genoemd werden.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies. Onbegrijpelijke aankoop. Ik haat serieus de modeterm "pinchhitter"... Welke debiel heeft dat ooit verzonnen
Ja maar hij heeft wel ervaringquote:Op zondag 8 juli 2007 17:58 schreef TC03 het volgende:
De term pinchhitter is gewoon een excuus om teringslechte spelers aan te trekken.
Volgens het AD en NOS teletekst ook...quote:Op zondag 8 juli 2007 18:46 schreef Longmen het volgende:
Volgen Fok sport () is het al zeker.
Mols naar Feyenoord
Het blijft Feijenoord, hè.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:35 schreef Urquhart het volgende:
Mols
Jullie waren juist zo op de goede weg, een ezel stoot zich toch geen tweede maal aan dezelfde steen?
Ik ben het nog steeds niet eens dat ze hem hebben gekocht een ander moet er voor op de bank en dan is meneer volgend jaar weer naar duitsland.quote:
Nee, een speler die veel toevoegt qua kwaliteit aan dit elftal heb je natuurlijk niet nodig.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:47 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ik ben het nog steeds niet eens dat ze hem hebben gekocht een ander moet er voor op de bank en dan is meneer volgend jaar weer naar duitsland.
Een mindere speler moet er voor op de bank bedoel je? De beste 11 moeten spelen, simpel. Als hij daarbij hoort, mooi. Zo niet, dan speelt 'ie ook niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:47 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ik ben het nog steeds niet eens dat ze hem hebben gekocht een ander moet er voor op de bank en dan is meneer volgend jaar weer naar duitsland.
ja Griek is weg, dat was een ervaren talentquote:Op zondag 8 juli 2007 20:42 schreef snabbi het volgende:
Hmm Feyenoord dreigt nu te overstromen in talenten en ervaren spelers, of ik moet wat verkopen gemist hebben.
verkapte tvp
quote:Op zondag 8 juli 2007 20:44 schreef ruud_fr het volgende:
ja Griek is weg, dat was een ervaren talent
Die gaat naar ajax.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef Pritt het volgende:
Ach Geert den Ouden had ook nog geen club dus het kon erger.
Feyenoord was de eerste club met een echt stadion. Je had ook nog het Olympisch Stadion maar die had geen vaste "club". Ajax speelde daar alleen de grote wedstrijden. Vandaar. Al weet ik het niet 100% zeker.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Zapper het volgende:
Gisterochtend las ik het weer eens in de Telegraaf: De Stadionclub (met hoofdletter ja). Hoezo wordt Feyenoord toch altijd zo genoemd??
Klopt niet. PSV stadion is ouder.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:20 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Feyenoord was de eerste club met een echt stadion. Je had ook nog het Olympisch Stadion maar die had geen vaste "club". Ajax speelde daar alleen de grote wedstrijden. Vandaar. Al weet ik het niet 100% zeker.
Daarom zal Mols niet veel spelen. Of verwacht je nou echt dat 010 vaak met 2-0 of 3-0 voorstaat?quote:Op maandag 9 juli 2007 01:08 schreef Martijn_fijn het volgende:
Prima dat Mols komt. Hij kan nog altijd op eredivisie-niveau mee, en zal eventueel in een tiental wedstrijden Makaay of Slory kunnen aflossen als we met 2-0 of 3-0 voor staan, met nog tien minuten op de klok. Daarmee geef je de vaste aanvallers wat rust op momenten dat het kan. Daarnaast is Mols een aanjager, altijd leuk om te zien. En op de training en in de kleedkamer is het gewoon een goeie gozer om er bij te hebben voor de sfeer.
En het belangrijkste: hij kost geen drol.
Nee precies, hoogstens vier, vijf of zes keer en misschien een keer voor een wedstrijdje tegen bijvoorbeeld Den Bosch of iets dergelijks in de KNVB Beker (al zou ik liever een jonge gast in zulke wedstrijden zien).quote:Op maandag 9 juli 2007 01:12 schreef DouweEgbert het volgende:
[..]
Daarom zal Mols niet veel spelen. Of verwacht je nou echt dat 010 vaak met 2-0 of 3-0 voorstaat?
Dat weet ik niet hoor. Ik heb het over een "stadion" he, niet over wat tribunes langs het veld.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt niet. PSV stadion is ouder.
Groetjes. [afbeelding]
quote:Op maandag 9 juli 2007 01:12 schreef DouweEgbert het volgende:
[..]
Daarom zal Mols niet veel spelen. Of verwacht je nou echt dat 010 vaak met 2-0 of 3-0 voorstaat?
quote:Op maandag 9 juli 2007 11:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Castelen moet doodvallen!!
Nee, er komt nog een spits die wel goed is en die naast of in plaats van Makaay kan spelen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:41 schreef Dylan Dog het volgende:
Zijn jullie klaar inmiddels?
En hij kan niet passen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:56 schreef snabbi het volgende:
Die discussie is hier ook zo vaak geweest. Castelen kan goed rennen en vrij staan, maar geeft geen bruikbare voorzetten en komt 99 van de 100 keer zijn man niet echt voorbij.
Ik hoop/denk eerder 442 met een ruit op het middenveldquote:Op maandag 9 juli 2007 12:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wil van Marwijk nu 433 spelen met Hofs achter Makaay? Haal je een kwaliteitsspits, ga je het zo verneuken door een systeem te spelen wat hem niet ligt.
1 jaartje, daarna vond meneer het wel best en deed hij niets meer.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:13 schreef erkel het volgende:
Castelen heeft het toch zeer goed gedaan 2 jaar geleden samen met Kuyt en Kalou.
Nee.quote:En toen hij einde vorig seizoen terugkwam van zijn blessure was hij gelijk de gevaarlijkste man.
Geen enkele Feyenoorder die duidelijkheid kan geven?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Zapper het volgende:
Gisterochtend las ik het weer eens in de Telegraaf: De Stadionclub (met hoofdletter ja). Hoezo wordt Feyenoord toch altijd zo genoemd??
Goed voorbeeld. Hoop dat ze gelijk naar het Emirates stadion hebben gekeken.quote:Rotterdamse delegatie bezoekt Wembley
Een Rotterdamse delegatie heeft het afgelopen weekend in Londen inspiratie opgedaan voor het nieuw te bouwen stadion van Feyenoord. De delegatie bezocht het vernieuwde Wembley-stadion en het Emirates-stadion van Arsenal.
In het AD vertelt de wethouder van Rotterdam, Lucas Bolsius, over de nieuwe Kuip. "Het initiatief ligt uiteraard bij Feyenoord en de Stadion NV. Zij zullen eerst heel goed aan moeten geven wat ze willen. Dan komen wij om de hoek kijken. Zeker als het om de logistiek gaat, want je hebt het dan uiteraard niet alleen over een UFO die landt. De infrastructuur, het openbaar vervoer er omheen, er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar het op elkaar metselen van stenen. Er moet ook een heel duidelijk totaal-concept zijn."
Inderdaadquote:Op maandag 9 juli 2007 12:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Hoop dat ze gelijk naar het Emirates stadion hebben gekeken.
Eerste club met een echt stadion heb ik gezegd... Maar dat werd hier tegengesproken. Al lees ik van verschillende kanten dat Feyenoord toch echt als eerste een eigen stadion had.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:27 schreef Zapper het volgende:
[..]
Geen enkele Feyenoorder die duidelijkheid kan geven?
Ik hoop het niet, maar Hofs is dan sowieso niet de nummer 1, hij heeft alleen gezegd tegen Hofs dat ie m ziet als man achter 1 of 2 spitsen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wil van Marwijk nu 433 spelen met Hofs achter Makaay? Haal je een kwaliteitsspits, ga je het zo verneuken door een systeem te spelen wat hem niet ligt.
Obiku op de bankquote:Vijf oud-Feyenoorders zijn toegelaten tot de tot de Trainer-Coach I opleiding van de KNVB voor volgend seizoen, te weten Pierre van Hooijdonk, Bert Konterman, Kees van Wonderen, Mike Obiku en Gaston Taument. De eerste vier gaan zich richten op de cursus voor senioren, enkel Taument gaat de cursus voor de jeugd volgen. Pierre van Hooijdonk loopt als gevolg van de cursus inmiddels stage bij het eerste elftal van Excelsior. Dat zal hij één dag per week gaan doen.
En voor de thuiswedstrijden kunnen ze ook Houtman als pinchhitter gebruikenquote:Op zondag 8 juli 2007 16:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Metgod heeft vroeger ook nog in de spits gestaan al was het maar 1 wedstrijd, dus hell, waarom niet.
Lees je het bericht wat je zelf neerzet niet?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
quote:Rotterdamse delegatie bezoekt Wembley
Een Rotterdamse delegatie heeft het afgelopen weekend in Londen inspiratie opgedaan voor het nieuw te bouwen stadion van Feyenoord. De delegatie bezocht het vernieuwde Wembley-stadion en het Emirates-stadion van Arsenal.
In het AD vertelt de wethouder van Rotterdam, Lucas Bolsius, over de nieuwe Kuip. "Het initiatief ligt uiteraard bij Feyenoord en de Stadion NV. Zij zullen eerst heel goed aan moeten geven wat ze willen. Dan komen wij om de hoek kijken. Zeker als het om de logistiek gaat, want je hebt het dan uiteraard niet alleen over een UFO die landt. De infrastructuur, het openbaar vervoer er omheen, er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar het op elkaar metselen van stenen. Er moet ook een heel duidelijk totaal-concept zijn."
Ik was net wakker jaquote:Op maandag 9 juli 2007 13:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Lees je het bericht wat je zelf neerzet niet?
[..]
![]()
Is dat een diss naar onze prachtige authentieke sfeervolle ArenA?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:30 schreef Tomasso het volgende:
Rotterdamse delegatie bezoekt Wembley
Of ie het goed doet heeft meer met de manier te maken waarmee je hem aanspeelt. Je kunt elk systeem op zoveel verschillende manieren spelen, dat het helemaal niet te zeggen is of hij in 4-3-3 slechter speelt dan in 4-4-2. Makaay kan trouwens beter meevoetballen dan hier in Nederland gedacht wordt.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nee, naar die gelande schuur waar ze in 020 de thuiswedstrijden spelen.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is dat een diss naar onze prachtige authentieke sfeervolle ArenA?![]()
quote:09-07-2007 MICHAEL MOLS TOEGEVOEGD AAN SELECTIE FEYENOORD
Feyenoord heeft Michael Mols toegevoegd aan de selectie. De 36-jarige spits komt transfervrij over van ADO Den Haag en zal in De Kuip stand-in worden voor Roy Makaay. ‘We blijven heel hard op zoek naar een spits naast Makaay’, aldus technisch manager Peter Bosz, ‘maar met Michael hebben we nu in ieder geval een ervaren en klasserijke speler achter de hand, die jonge spelers wegwijs kan maken.’
Na het vertrek van Angelos Charisteas blijft Feyenoord onverminderd op zoek naar een spits naast aanvalsleider Roy Makaay. ‘De transfer van Angelos was voor ons financieel zo interessant dat we hem niet tegen konden houden, maar met slechts één klassespits kan je de competitie niet in’, legt technisch manager Peter Bosz uit.
‘De komst van Michael helpt ons daarom enorm’, vervolgt Bosz. ‘In de wetenschap dat we hem met al zijn ervaring achter de hand hebben, kunnen we in alle rust verder zoeken naar de ideale kandidaat. Tegelijkertijd brengt Michael veel klasse en ervaring met zich mee en kan hij een belangrijke voorbeeldfunctie vervullen voor onze jonge talenten. Over zijn fitheid hoeft niemand zich zorgen te maken, want Michael heeft vorig seizoen bij ADO 30 duels in de basis gespeeld.’
Mols had in eerste instantie een punt gezet achter zijn loopbaan, maar wilde zijn carrière niet besluiten met een degradatie. ‘Ik kon naar Australië en ben er ook gaan kijken. Maar het voelde niet helemaal goed en bij twijfel doe ik het niet. Bij Feyenoord voelde ik voor het eerst in tijden wat nervositeit. Ik was gespannen of het wel of niet doorging. Dat zegt volgens mij genoeg.’
Mols: ‘Ik heb zondag een gesprek gehad met de trainer. Daarin heeft hij eerlijk en duidelijk uitgelegd wat mijn rol zal zijn. Makaay is de eerste spits en ik de tweede of derde. Mijn komst geeft de trainer meer opties, dat is het belangrijkste. Ik voel me nog fit en vind het een eer dat een club als Feyenoord zich voor me aandient. Ik denk dat iedereen de kriebels heeft bij dit seizoen en dat heeft ook meegespeeld om door te gaan. Dit jaar kan wel eens heel mooi worden en dat is de manier waarop ik afscheid hoop te nemen.’
Zesvoudig international Michael Mols kwam in het betaalde voetbal eerder uit voor achtereenvolgens Cambuur Leeuwarden, FC Twente, FC Utrecht, Glasgow Rangers, opnieuw FC Utrecht en ADO Den Haag. Bij Feyenoord zal Mols gaan spelen met rugnummer 14.
Hoop dat ze nergens naar kijken, oppleuren met dat nieuwe stadion!quote:Op maandag 9 juli 2007 12:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 juli 2007 11:19 schreef Tomasso het volgende:
CastelenNu opeens wel bij willen tekenen, hond
Flikker dan op ook!
Omdat de Kuip wordt gezien als een echt stadion. Echte stadionnen horen kuipvormig te zijn. Daarom lijkt mijquote:Op maandag 9 juli 2007 12:27 schreef Zapper het volgende:
[..]
Geen enkele Feyenoorder die duidelijkheid kan geven?
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:28 schreef Luni het volgende:
[..]
Hoop dat ze nergens naar kijken, oppleuren met dat nieuwe stadion!![]()
:d:Dd;d;D:D:Dquote:Op maandag 9 juli 2007 15:29 schreef Luni het volgende:
[..]
![]()
nu maakt Vincken helemaal geen kans op speelminuten.
Waar hebben ze dat in godsnaam gezegd?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:30 schreef Zipportal het volgende:
Wel zielig dat Feyenoord gisteren nog zei, dat Mols helemaal niet komt en dat hij maandag ook niet wordt gepresenteerd. Zeg dan gewoon meteen ja en ga er niet omheen lullen. Maar ja, zo gaat het altijd in de voetbalerij.
Charisteas dan lieverquote:Op maandag 9 juli 2007 15:36 schreef stame het volgende:
Zien jullie eigenlijk lievers Mols dan Charisteas? Of niet?
De Kuip is het mooiste stadion van nederland..quote:Op maandag 9 juli 2007 15:28 schreef Luni het volgende:
[..]
Sloryquote:Op maandag 9 juli 2007 15:36 schreef Canisfire het volgende:
Na het vertrek van Angelos Charisteas blijft Feyenoord onverminderd op zoek naar een spits naast aanvalsleider Roy Makaay. ‘De transfer van Angelos was voor ons financieel zo interessant dat we hem niet tegen konden houden, maar met slechts één klassespits kan je de competitie niet in’, legt technisch manager Peter Bosz uit.
We hebben er nu nog steeds maar 1 toch![]()
Kan Excelsior daar dan niet heen?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De Kuip is het mooiste stadion van nederland..
Kunnen ze niet gewoon de kuip moderniseren?
Is toch doodzonde als er straks in een ander stadion gespeeld gaat worden door Feyenoord.![]()
Dat zou wat zijn zeg..quote:
Vind 't een beetje het Perez verhaal.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:29 schreef Luni het volgende:
[..]
![]()
nu maakt Vincken helemaal geen kans op speelminuten.
Gewoon een replica van De Kuip makenquote:Op maandag 9 juli 2007 15:28 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan krijg je problemen met de constructie. Ik bedoel, een scherm bijvoorbeeld is ondertussen al teveel gevraagd voor de constructie. Daarnaast is er eigenlijk niets meer mogelijk qua uitbreiding.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De Kuip is het mooiste stadion van nederland..
Kunnen ze niet gewoon de kuip moderniseren?
Is toch doodzonde als er straks in een ander stadion gespeeld gaat worden door Feyenoord.![]()
Precies, opflikkeren met hemquote:Op maandag 9 juli 2007 15:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vind 't een beetje het Perez verhaal.
Ik wil niet, maar nu er wat goede spelers zijn gekomen wil ik toch stiekem wel.
Eerst niet, nu niet, ophoeren.
Geen van beide!quote:Op maandag 9 juli 2007 15:36 schreef stame het volgende:
En wat gaan ze ermee doen dan?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Daarnaast zal De Kuip gewoon blijven staan waar het nu staat, aangezien het een stedelijk monument is.
Je lult al net zo commercieel als Woertsquote:Op maandag 9 juli 2007 15:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan krijg je problemen met de constructie. Ik bedoel, een scherm bijvoorbeeld is ondertussen al teveel gevraagd voor de constructie. Daarnaast is er eigenlijk niets meer mogelijk qua uitbreiding.
Het geeft Feyenoord (en Nederland) meer allure als er een nieuw, groot en mooi stadion komt. Het aanzien naar de club zal verveelvoudigd worden, sponsoren zullen nog eerder bereidt zijn om zich aan te sluiten bij de club, grote spelers zien ook dat er een nieuw stadion is. Het straalt gewoon wat uit naar buiten en binnen toe.
Daarnaast zal De Kuip gewoon blijven staan waar het nu staat, aangezien het een stedelijk monument is.
Een nieuw stadion HOEFT natuurlijk niet altijd gelijk een geweldige uitstraling/allure te hebben.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan krijg je problemen met de constructie. Ik bedoel, een scherm bijvoorbeeld is ondertussen al teveel gevraagd voor de constructie. Daarnaast is er eigenlijk niets meer mogelijk qua uitbreiding.
Het geeft Feyenoord (en Nederland) meer allure als er een nieuw, groot en mooi stadion komt. Het aanzien naar de club zal verveelvoudigd worden, sponsoren zullen nog eerder bereidt zijn om zich aan te sluiten bij de club, grote spelers zien ook dat er een nieuw stadion is. Het straalt gewoon wat uit naar buiten en binnen toe.
Inderdaad, zijn zat voorbeelden waar dat niet het geval is.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een nieuw stadion HOEFT natuurlijk niet altijd gelijk een geweldige uitstraling/allure te hebben.
arenaquote:Op maandag 9 juli 2007 15:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Inderdaad, zijn zat voorbeelden waar dat niet het geval is.
Bij Barcelona zien ze steeds mogelijkheden om het huidige stadion uit te breiden.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:55 schreef Grulez het volgende:
[..]
Idd. Zie je Barcelona al naar een nieuw betonnen stadion gaan.
Ze zeggen toch duidelijk dat ze op zoek zijn naar een tweede spits, en dat dat een klasse speler moet zijn net zoals Makaay. Dus niet dat Mols een klasse-spits is.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:36 schreef Canisfire het volgende:
We hebben er nu nog steeds maar 1 toch![]()
Klopt. Maar je moet er ook niet van uit gaan dat het nieuwe stadion een kopie van dat stadion in amsterdam wordt. Waarom toch elke keer maar weer van het negatieve uitgaan en het nooit eens positief bekijken?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een nieuw stadion HOEFT natuurlijk niet altijd gelijk een geweldtge uitstraling/allure te hebben.
Alleen bestaat die mogelijkheid niet. De Kuip kan nog dienst doen tot 2035 en dan is het stadion ook echt op. Dan kan je wachten tot 2035 of je kan het stadion "vervangen" over 10 jaar, het moet uiteindelijk toch ooit eens gebeuren. Het wordt alleen uitstel.quote:Het nieuwe stadion van Arsenal heeft imo helemaal geen uitstraling, het oude stadion had dat veel meer, ondanks dat het niet zo hypermodern was.
Ik vind juist dat de Kuip uitstraling heeft, zit een geweldige geschiedenis achter en is een echte voetbaltempel.
Ik snap het allemaal wel, maar ik zou het doodzonde vinden.
Het mooiste zou zijn als er gewoon een mogelijkheid zou bestaan om de kuip uit te breiden en te moderniseren.
Alleen een beetje jammer dat De Kuip ook steeds verder achter gaat lopen ten opzichte van andere stadions in Europa. Het is de A-status bij de UEFA al kwijt geraakt en staat dus niet meer op de nominatie voor Europese finales. Dat is toch ook wel een gemis.quote:of gewoon zo laten als het is.
Dus waarschijnlijk heet het stadionclub omdat het stadion dezelfde naam heeftquote:Het stadion dat Feyenoord huurt om zijn thuiswedstrijden in te spelen, heet Stadion Feijenoord. Deze wordt in de volksmond De Kuip genoemd.
Ik zou toch best wel een herhaling van 8 mei 2002 willen.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:06 schreef Keltie het volgende:
Voor Feijenoord is het geen gemis dat De Kuip niet in aanmerking komt voor Europese Finales hoor, zovaak staan we er toch niet in
Nevland lijkt mij wel een mooie combinatie met Makaay, maar of hij haalbaar is én wilt komen ...quote:Op maandag 9 juli 2007 16:02 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ze zeggen toch duidelijk dat ze op zoek zijn naar een tweede spits, en dat dat een klasse speler moet zijn net zoals Makaay. Dus niet dat Mols een klasse-spits is.
Nevland heeft in een interview gezegd niet naar een andere Nederlandse club meer te gaan, dat zou hij als verraad zien waren zijn letterlijke woorden..quote:Op maandag 9 juli 2007 16:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nevland lijkt mij wel een mooie combinatie met Makaay, maar of hij haalbaar is én wilt komen ...
Geef antwoord op de vraag, blaag.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:09 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik zou toch best wel een herhaling van 8 mei 2002 willen.
Suarezquote:Op maandag 9 juli 2007 16:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nevland lijkt mij wel een mooie combinatie met Makaay, maar of hij haalbaar is én wilt komen ...
stukje uit het interview..quote:Op maandag 9 juli 2007 16:16 schreef RayMania het volgende:
Beetje raar, een overstap tussen de top vier kan ik nog snappen, maar van Groningen naar Feyenoord. Is niet echt verraad.
Hele interview is hier te lezen..quote:Met de verlenging van je contract sluit je een overstap naar een grotere club de komende jaren uit.
‘Net als iedereen heb ik vorig jaar de geruchten gehoord dat Feyenoord me zou willen hebben als opvolger van Dirk Kuijt. Zo’n roddel gaat snel rond en in no time denkt iedereen dat het ook daadwerkelijk zo is. Ík heb nooit iets van Feyenoord gehoord. Zulke geruchten strelen je ego, maar daar is het ook bij gebleven. Bovendien is het de vraag of Feyenoord qua prestatieniveau echt beter is dan FC Groningen. Tweeënhalf jaar terug had Rotterdam wellicht de voorkeur gekregen, maar nu niet meer. Het noorden is mijn thuis geworden. Mijn hart is nog niet groen-wit, maar op z’n minst al wel een beetje groen. Een transfer binnen Nederland zou eigenlijk een vorm van verraad betekenen.’
quote:
nevland als 2e spits om de strijd voor die plaats aan tegaan met slory is een prima optie hoor, klasbak die nevland!quote:Op maandag 9 juli 2007 17:30 schreef Tomasso het volgende:
Nevland
Dat zou echt een typische Koeman aankoop zijn. We zoeken naar spelers die daadwerkelijk kwaliteit hebben en het team beter maken.
quote:Van Geel: "Bod op Babel hoger dan veertien miljoen"
09 juli 2007
Het bod van Liverpool heeft uitgebracht op Ryan Babel, ligt hoger dan veertien miljoen euro. Dat liet technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club maandag weten. "We houden er serieus rekening mee dat Babel vertrekt."
Van Geel wilde eigenlijk niet zeggen hoeveel geld Liverpool geboden heeft. "Maar ik wil wel zeggen dat het niet om een bod van veertien miljoen euro gaat. In dat geval hadden we dat bod namelijk niet serieus genomen. Liverpool heeft aanzienlijk meer geld geboden. Wij hebben inmiddels een tegenvoorstel gedaan", zegt hij.
De twintigjarige aanvaller is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij verlengde onlangs zijn contract bij Ajax tot 2010. "Ryan ligt nog drie jaar bij ons vast", bevestigde Van Geel. "Daarom kunnen we zo'n hoog bedrag voor hem vragen."
Waarom spreekt Bosz niet zo over Drenthe, ze doen potverdomme al alsof ie is verkocht. Zo van: achja, we wilden m wel behouden maar je weet hoe het gaat he... gut, ze bieden wel meer dan 5 miljoen dus dat kunnen we toch niet weigeren he, nee toch? Maar hij hoeft van ons niet per se weg hoor, hij mag best nog een jaartje blijven, als ie dat graag wil. Echt waar hoor, dat mag van ons. Blablabla.quote:,,Aan de hand van dat gesprek bepalen wij onze positie," zegt technisch manager Peter Bosz van Feyenoord. "Wij willen ook graag weten hoe de speler er zelf tegenaan kijkt. Maar dat Real interesse in Royston heeft, is duidelijk."
"En Drenthe hoeft van ons echt niet weg," zegt manager Bosz. "Hij ontwikkelt zich goed en wij hebben niet voor niets zijn contract opengebroken."
Uiteraard zie ik liever Mols. Het is allebei niets en dan liever niet de joodse variantquote:Op maandag 9 juli 2007 15:36 schreef stame het volgende:
Charisteas is echt wel beter dan een niet fitte bejaarde.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef snabbi het volgende:
[..]
Uiteraard zie ik liever Mols. Het is allebei niets en dan liever niet de joodse variant
Maar dan is t nog steeds niets...quote:Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Charisteas is echt wel beter dan een niet fitte bejaarde.
Ik zeg inderdaad niets over of de een beter is dan de ander. Het voegt allebei niet zoveel toe.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef Canisfire het volgende:
Mols heeft er ook gevoetbaldquote:Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef snabbi het volgende:
[..]
Uiteraard zie ik liever Mols. Het is allebei niets en dan liever niet de joodse variant
Afgetest daar toch? Na z'n 20 heeft ie daar in ieder geval niet gespeeld. En ook niet in t eerste dus een beetje miereneukerige post.quote:
Verschil is dat griek 2 miljoen per jaar opstreek en Mols nog geen 5 ton.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef Canisfire het volgende:
[..]
ik meld het alleen, sommige mensen hechten er waarde aanquote:Op maandag 9 juli 2007 18:35 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Afgetest daar toch? Na z'n 20 heeft ie daar in ieder geval niet gespeeld. En ook niet in t eerste dus een beetje miereneukerige post.
Nou, je krijgt dus best wel een beetje een vreemde situatie met veel goede middenvelders op de bank, zeker als er nog een goede VM wordt gehaald. En zeker als Bert 4-3-3 gaat spelen (wat ik niet hoop). Of je zou dat moeten doen met Drenthe en Slory. Zoiets:quote:Op maandag 9 juli 2007 19:00 schreef ruud_fr het volgende:
precies, Sahin gaat gewoon spelen lijkt mij
maar hoe je het dan op moet lossen? Sahin of Drenthe op rechts
Sahin moet het uitvechten met Hofs en (in mindere mate) Bruins, lijkt me toch? Het zijn aanvallende middenvelders die graag een vrije rol hebben en elke gelegenheid aangrijpen om mee voorin op te duiken. Daarvan kan je er maar eentje in je team hebben.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:59 schreef Dennus-F het volgende:
sahin is niet echt een spelertje voor op de bank
Nee, Sahin is geen aanvallende middenvelder. Sahin is een speler die op elke positie op het middenveld uit de voeten kan, maar begon als verdedigende middenvelder. Dat is dan ook zijn positie.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Sahin moet het uitvechten met Hofs en (in mindere mate) Bruins, lijkt me toch? Het zijn aanvallende middenvelders die graag een vrije rol hebben en elke gelegenheid aangrijpen om mee voorin op te duiken. Daarvan kan je er maar eentje in je team hebben.
OK.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:36 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, Sahin is geen aanvallende middenvelder. Sahin is een speler die op elke positie op het middenveld uit de voeten kan, maar begon als verdedigende middenvelder. Dat is dan ook zijn positie.
Ook goedquote:Op maandag 9 juli 2007 19:44 schreef methodmich het volgende:
Sahin begon vooral als defensieve middenvelder vanwege zijn passende kwaliteiten en zijn jonge leeftijd. Had toen nog niet de kracht om echt als lopende middenvelder te fungeren. Dat speelt hij wel liever. In de punt naar achteren gebruikte Dortmund dit seizoen meestal Florian Kringe.
Doen, doenquote:Teleurgestelde Nedved overweegt te stoppen
9/7/2007 20:48
'Als het aanbod van Juventus blijft staan, dan is het mogelijk dat Pavel stopt.' De onderhandelingen van Pavel Nedved met Juventus verlopen niet naar wens van de Tsjechische middenvelder.
Nedved en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola spraken maandag met Juve's algemeen directeur Jean-Claude Blanc over het verlengen van de huidige verbintenis, die medio 2008 afloopt. Na afloop van het gesprek reageerden Raiola en Nedved allerminst tevreden.
'Als het aanbod van Juventus blijft staan, dan is het mogelijk dat Pavel stopt', mopperde Raiola tegenover La Gazzetta Dello Sport. 'Of Pavel over twee dagen stopt? Ik weet het niet. Het is ook een economisch verhaal. Pavel is een speler die nooit problemen heeft gegeven. Hij was een voorbeeld zowel op als buiten het veld. Het verbaast mij dat Juve het riskeert hem te verliezen.'
De 34-jarige Nedved bekende 'een beetje teleurgesteld te zijn'. 'Er zijn spelers binnen de selectie die betere aanbiedingen hebben gehad. Ik heb geluisterd naar het voorstel van de club en nu zal ik mijn tijd nemen om een beslissing te nemen. Dit zijn wel dingen die je aan het denken zetten.'
Nedved speelde de laatste zes seizoenen voor Juventus, dat hem in de zomer van 2001 had overgenomen van Lazio. Tijdens de afgelopen competitie was de 91-voudig Tsjechisch international in 33 wedstrijden van de partij en maakte hij elf doelpunten.
Die heb je inderdaad ook nog op de bank, maar voorlopig doet ie ff niet mee.quote:Op maandag 9 juli 2007 22:40 schreef snabbi het volgende:
Ik mis Greene bij je EnchantedChaos, die zou ook kunnen vechten voor de RB en anders de bank warm houden. Zeker aangezien hij de voorbereiding mist.
Greene is geblesseerd. Die komt volgens mij eind 2007 weer terugquote:Op maandag 9 juli 2007 22:40 schreef snabbi het volgende:
Ik mis Greene bij je EnchantedChaos, die zou ook kunnen vechten voor de RB en anders de bank warm houden. Zeker aangezien hij de voorbereiding mist.
Wat doet Slory toch steeds in al die opstellingen. Zo goed is die jongen toch helemaal niet? Laat hem zich eerst maar ff bewijzen. Makaay wordt doodongelukkig met zo'n jongen naast hem.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:16 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, je krijgt dus best wel een beetje een vreemde situatie met veel goede middenvelders op de bank, zeker als er nog een goede VM wordt gehaald. En zeker als Bert 4-3-3 gaat spelen (wat ik niet hoop). Of je zou dat moeten doen met Drenthe en Slory. Zoiets:
de Guzman....Gio.............Sahin
Slory...........Makaay........Drenthe
en dan allemaal (guz, sahin, drenthe) een beetje van plaats wisselen tijdens de wedstrijd
Ook hierbij Bruins, Hofs, Buijs en Castelen op de bank.
Maar als Castelen blijft zal ie wel spelen en Bert is ook niet echt van het roteren, dus de spelers die op de bank terecht komen zullen wel ff blijven zitten denk ik.
Ik snap je opmerking volledig, dat gevoel had ik namenlijk ook.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vind 't een beetje het Perez verhaal.
Ik wil niet, maar nu er wat goede spelers zijn gekomen wil ik toch stiekem wel.
Eerst niet, nu niet, ophoeren.
Bullshit, griek verdiende no way 2 miljoen, dat verdiende Kuyt zelfs amper of nog niet eens.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:36 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Verschil is dat griek 2 miljoen per jaar opstreek en Mols nog geen 5 ton.
Off topic maar toch:quote:
Die had ik liever als stand in gezien dan Molsquote:
Ach houd toch opquote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:50 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Die had ik liever als stand in gezien dan Mols![]()
quote:Volgens Bola Rolando heeft Feyenoord belangstelling voor de 17-jarige Miguel van Internacional. De jonge Braziliaanse spits komt nog uit voor het jeugdteam van Internacional. De topscorer zou qua type aanvaller te vergelijken zijn met Pato, die waarschijnlijk naar Chelsea vertrekt. Feyenoord zou al een aanbieding hebben neergelegd bij de ouders van Miguel.
Mag hopen dat Mols ook geen 5 ton verdient, denk eerder 2 hooguit,..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:39 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Bullshit, griek verdiende no way 2 miljoen, dat verdiende Kuyt zelfs amper of nog niet eens.
Doen!!quote:NEC wil Vincken huren
10 juli 2007
Fcupdate.nl
Feyenoord-aanvaller Tim Vincken speelt komend seizoen mogelijk voor NEC. De club uit Nijmegen wil de 20-jarige rechtspoot voor één seizoen huren van de Rotterdamse club, zo meldt NEC-trainer Mario Been in Dagblad de Gelderlander.
Vincken zelf gaf vorige maand al aan open te staan voor een (tijdelijk) vertrek bij Feyenoord. "Doordat ik altijd helemaal Feyenoord-minded ben geweest, kan ik het me niet voorstellen ooit elders te spelen, maar op dit moment heb ik wel oren naar die optie. Ik heb speelminuten nodig om beter te worden", zei hij in VI.
Been geeft Vincken nu mogelijk de kans om speelritme op te doen. "Het is geen geheim dat ik gecharmeerd ben van Tim Vincken. Wie weet liggen daar mogelijkheden."
Inderdaad, onder Been kan ie flink wat leren en speelminuten maken.quote:
ik ben het in zoverre met je eens dat het een goede spits was (misschien kan zijn), maar het is weer zo'n typische aankoop van ons. Een speler voor 1 jaar, ff laten afbouwen, ipv een jonge knul een kans te geven. Nou ja, hopen op de Koev, heb niet veel zin in eoa braziliaans jochie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:59 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ach houd toch op. Mols vind ik eigenlijk wel een goeie speler, die nooit de ultieme top heeft bereikt, maar toch heeft kunnen pieken bij de Rangers
.
Als 2e of 3e spits prima dus.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:57 schreef Happel het volgende:
Mols als 2de of 3de spits is natuurlijk van de zotte. Die vent behoort plaats te nemen op de tribune om een wedstrijd te kijken en moet niet meer serieus bezig zijn met het beoefenen van deze sport.
Dat zal dan ook vaak gebeuren hopelijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:57 schreef Happel het volgende:
Mols als 2de of 3de spits is natuurlijk van de zotte. Die vent behoort plaats te nemen op de tribune om een wedstrijd te kijken en moet niet meer serieus bezig zijn met het beoefenen van deze sport.
Bertje zal vast wel weten wat ie doetquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:57 schreef Happel het volgende:
Wat ken die Mols nou voor ons nog betekenen? Twas toen droevig om hem te zien spelen de afgelopen 2 seizoenen. Mols heeft zn beste tijd al ver achter zich liggen. Jammer voor hem, maar wat moet ie godsnaam bij ons doen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:59 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ach houd toch op. Mols vind ik eigenlijk wel een goeie speler, die nooit de ultieme top heeft bereikt, maar toch heeft kunnen pieken bij de Rangers
.
Als 2e of 3e spits prima dus.
Hij is een vriendje van Bosz.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:23 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Wat ken die Mols nou voor ons nog betekenen? Twas toen droevig om hem te zien spelen de afgelopen 2 seizoenen. Mols heeft zn beste tijd al ver achter zich liggen. Jammer voor hem, maar wat moet ie godsnaam bij ons doen?![]()
Mooi keepershirt.quote:
je bedoelt chari-statischquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:19 schreef Grulez het volgende:
[..]
Hij ziet er gelukkig, charismatisch en bovenal bevrijd uit.
lelijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:26 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Mooi keepershirt.
-kut, dacht dat dit het shirttopic was-
Hier maak je je populair mee zeg, potverdomme.quote:Romeo Castelen heeft tegenover ELF laten weten dat er ondanks alle geruchten geen concrete interesse is vanuit het buitenland. "Er is nog geen officieel bod gekomen. De belangstelling is dus niet concreet. Als er serieuze interesse zou zijn, zou ik het wel gehoord hebben van mijn zaakwaarnemer Rodger Linse. Met geruchten kan ik niks."
De aanvaller ziet het nu wel weer zitten om te blijven. "In vergelijking met vorig seizoen is alles nu veel positiever. Het lijkt me duidelijk dat het prettiger is om in de selectie van dit seizoen te spelen dan in die van vorig jaar. Geïnteresseerde clubs zullen met een heel goed bod moeten komen om mij nú bij Feyenoord weg te krijgen."
poll op fr12.nl, mee eensquote:Wie moet de nieuwe aanvoerder worden..
4777 stemmen
Theo Lucius (209)
Giovanni van Bronckhorst (3928)
Henk Timmer (115)
Ron Vlaar (68)
Tim de Cler (30)
Kevin Hofland (319)
Roy Makaay (106)
Dat is een best wel duidelijke uitslag.quote:
ASquote:'Druk sms-verkeer tussen Drenthe en Koeman'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 11 juli om 08:50
De Spaanse sportkrant AS heeft opnieuw een opmerkelijk hoofdstuk toegevoegd aan de berichtgeving over de toekomst van Royston Drenthe. Vorige week meldde het nog dat Feyenoord door de twintig miljoen euro aan aankopen wel gedwongen was om Drenthe te verkopen en dat ook PSV interesse had getoond in de jeugdinternational.
Klik hier!
Het gepubliceerde artikel in de editie van vandaag gaat zelfs nog verder. De twintigjarige Rotterdammer zou namelijk in een sms aan zijn oud-trainer Erwin Koeman, die in La Carihuela (Torremolinos) op vakantie is, hebben laten weten dat hij graag naar Real Madrid wil verkassen.
Volgens AS was Koeman zo verbaasd over de ‘Drenthe-hype’ op het Iberische schiereiland, dat hij besloot om zijn voormalige pupil een sms te sturen. Nog geen twee minuten later kreeg de coach alweer een sms terug: ‘Coach, het klopt dat Real Madrid mij wil hebben. Deze kans krijg ik maar één keer in mijn leven.’ Vervolgens meldt het Spaanse medium dat het bericht niet uit Suriname afkomstig is, maar vanuit de Nederlandse Antillen, waar Drenthe zogenaamd van een welverdiende vakantie zou genieten.
Ook de mening van Koeman, die op geen enkel moment geinterviewd werd, wordt niet overgeslagen. Volgens de coach is Drenthe nog niet klaar voor een dienstverband in het Santiago Bernabéu en is een verhuur in de Primera División de meest ideale optie. De 45-jarige Zaandammer schat, vanwege de ‘kritieke economische situatie van Feyenoord’, de transfersom in tussen de acht en tien miljoen euro.
quote:Ook de mening van Koeman, die op geen enkel moment geinterviewd werd, wordt niet overgeslagen
Die jongen snapt het geloof ik niet zo, is lekker met zich zelf bezig, maarquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:45 schreef EnactedChaos het volgende:
[Romeo Castelen tegen ELF]
Hier maak je je populair mee zeg, potverdomme.
Nu een beetje talent tegen gaan houden![]()
Drenthe staat op de frontpage van Marca.com.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:04 schreef EnactedChaos het volgende:
Er is echt totaal geen nieuws he, apart.
dit vond ik ook wel lachwekkendquote:
quote:Ook de mening van Koeman, die op geen enkel moment geinterviewd werd, wordt niet overgeslagen
Goed nieuws dat Drenthe iig nog een jaar bij feyenoord verder kan groeien!quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Drenthe staat op de frontpage van Marca.com.
Er staat dat Feyenoord en Madrid in principe akkoord zijn, en dat het dus wachten is op het Ja woord van Drenthe die vandaag terug komt van vakantie.
Als Drenthe ja zegt zal hij nog een jaar aan feyenoord uitgeleend worden. Aldus Marca.
barcelona en Chelsea zijn ook nog in de race..
Hoezo moet ie een contract van nog 5 jaar verlengen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:15 schreef Luni het volgende:
[..]
Die jongen snapt het geloof ik niet zo, is lekker met zich zelf bezig, maar
hij heeft 2 keuzes, of heel rap bij tekenen, of op kankeren!!!
Als Chelsea hem koopt wel, niet als Madrid hem koopt volgens mij..quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef Longmen het volgende:
[..]
Goed nieuws dat Drenthe iig nog een jaar bij feyenoord verder kan groeien!
t wordt er niet duidelijker opquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als Chelsea hem koopt wel, niet als Madrid hem koopt volgens mij..
Sorry, was wat onduidelijk in mij post..
Volgens Marca is feyenoord dus rond met Madrid.
alleen moet Drenthe ook nog akkoord gaan
Vage instelling.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:39 schreef Keltie het volgende:
Als Drenthe tekent bij een andere club, hoeft'ie van mij ook niet meer bij Feijenoord te spelen volgend seizoen. Weg = weg.
Gelukkig heb jij daar ook zoveel over te vertellen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:39 schreef Keltie het volgende:
Als Drenthe tekent bij een andere club, hoeft'ie van mij ook niet meer bij Feijenoord te spelen volgend seizoen. Weg = weg.
Hoezo? Met Sahin riepen er veel hetzelfde.quote:
Hij denkt volgens mij dat een speler bij Feyenoord moet kwijlen bij de gedacht bij ons te mogen spelen, en niet minder kwaliteiten mag hebben dan een brazilaanse international.quote:
kan maar zo, maar dat staat niet in het bericht op Marca.comquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:38 schreef Longmen het volgende:
[..]
t wordt er niet duidelijker op
Volgens mij had real een zelfde constructie in gedachte?
Dat ontwikkelen zit ws ook wel in de transfersom verkeerd. Bovendien moet je gewoon kijken naar wat Drenthe toevoegt aan onze selectie, zo ook Sahin.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef Keltie het volgende:
Hoezo? Met Sahin riepen er veel hetzelfde.
Ik vind het niet nodig een andere speler te laten ontwikkelen voor een andere club, ook Drenthe niet.
Met Drenthe is Fey een stuk dreigender dan zonder. Als jullie dat bv de CL oplevert.... Nederland is nu eenmaal een opleidingsland. Bovendien is het veel beter voor zn ontwikkeling. Hebben we in Oranje straks ook nog wat aan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig een andere speler te laten ontwikkelen voor een andere club, ook Drenthe niet.
Nee hoor. Je moet alleen wel vooruit kijken en niet gaan werken met vage verhuurconstructies.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hij denkt volgens mij dat een speler bij Feyenoord moet kwijlen bij de gedacht bij ons te mogen spelen, en niet minder kwaliteiten mag hebben dan een brazilaanse international.
Klopt, maar die huurden we ook niet terug.quote:BTW keltie ik hoorde je ook niet zeiken toen Kuyt zei hoger op te willen..
Transfersom is nu nog veelste laag, neem dat ook even mee.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:48 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat ontwikkelen zit ws ook wel in de transfersom verkeerd. Bovendien moet je gewoon kijken naar wat Drenthe toevoegt aan onze selectie, zo ook Sahin.
Schijt aan oranjequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:49 schreef Longmen het volgende:
[..]
Hebben we in Oranje straks ook nog wat aan.![]()
Er is in mijn ogen maar weinig verschil tussen iemand volgend jaar zeker te verkopen, en iemand dit jaar verkopen en een haar terughuren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee hoor. Je moet alleen wel vooruit kijken en niet gaan werken met vage verhuurconstructies.
[..]
Klopt, maar die huurden we ook niet terug.
alsof Dortmund en Real Madrid concurrenten zijnquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als'ie hier nu een bereseizoen speelt, word'ie voor clubs interessanter en gaat de transfersom omhoog.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Er is in mijn ogen maar weinig verschil tussen iemand volgend jaar zeker te verkopen, en iemand dit jaar verkopen en een haar terughuren.
Maakt geen reet uit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:56 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
alsof Dortmund en Real Madrid concurrenten zijn
Wat mij betreft mag die ook omhoog ja, maar Drenthe is nu gewoon een hype. Hij moet nog veel ontwikkelen en dat zit ook in die transfersom natuurlijk. Daar bovenop is er natuurlijk ook een kans dat hij bij de eerste de beste goeie trap tegen zijn benen iets minder hard blijkt te zijn dan we nu allemaal denken.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:54 schreef Keltie het volgende:
Transfersom is nu nog veelste laag, neem dat ook even mee.
Tja en wanneer die een dubbele beenbreuk oploopt of plots blijkt dat hij makkelijk te bespelen is zijn we ook een lachertje. Ik ben het met je eens dat het beter is om hem niet te verkopen, maar als je het wel doet is er wmb geen bezwaar om hem terug te huren. Hij is hier wmb gewoon een basisspeler dus een goede om in de groep te hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:57 schreef Keltie het volgende:
Als'ie hier nu een bereseizoen speelt, word'ie voor clubs interessanter en gaat de transfersom omhoog.
Als wij nu Drenthe verkopen voor 8 tot 12 miljoen zijn we het lachertje, vooral als Babel voor 15-20 naar Liverpool gaat
Die gozert heb een contract voor 4 jaar. Je hoeft hem nu niet te verkopen en volgend seizoen ook nog niet.
Daarom vind dat:quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:02 schreef snabbi het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag die ook omhoog ja, maar Drenthe is nu gewoon een hype. Hij moet nog veel ontwikkelen en dat zit ook in die transfersom natuurlijk.
Das de gok ey.quote:Dat Drenthe goed is en beter wordt lijkt voor de hand te liggen, maar er zijn ook voorbeelden te noemen van spelers die veel potentie hadden en het toch niet blijken te kunnen.
Wie is dat? Nooit van gehoord?quote:Help, Engeland rooft ons leeg
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - Feyenoorder Jeffrey Bruma is vijftien jaar en speelt straks voor Chelsea. Engelse topclubs roven de kweekvijver bij de Nederlandse eredivisieclubs leeg. De alarmklokken luiden.
+ afbeelding vergroten Bruma, nu nog op het veld bij Feyenoord, volgend seizoen bij Chelsea. FOTO KOEN VAN WEEL
Het is een doordeweekse dag op het EK onder 17 jaar in België. B-junioren spelen met nationale jeugdselecties leuke interlands. Vroeger kwam daar een handjevol jeugdtrainers en twee tribunerijtjes met familie van de spelers op af. Nu puilt het complex uit met scouts en voetbalmakelaars.
Die laatste groep kleeft aan de vertegenwoordigers van Arsenal, Liverpool, Manchester United en Chelsea alsof er een pot met goud te verdelen is. ,,De makelaars zijn maar in één ding geïnteresseerd. Ze willen weten welke speler je bekijkt. Vervolgens springen ze op die jongen af en zeggen ze dat ze zijn zaken kunnen doen. Officieel mogen ze die spelers helemaal niet benaderen,’’ zegt een van de vertegenwoordigers van de Britten.
Bij het Nederlands elftal onder 17 jaar kwamen in het Spaanse La Manga een paar weken eerder 35 Engelse clubs kijken. Die zaten allemaal op het puntje van hun stoel. Ze vonden het de beste lichting in jaren. Daar zat ook de zoon van Danny Blind, Daley, bij. ,,He is the future of Dutch football,’’ zeiden de scouts.
De massale interesse in Nederlandse toptalenten van 14, 15 en 16 jaar is een doorn in het oog van de eredivisieclubs die nog steeds miljoenen investeren in de eigen opleiding. Door tv-contracten van 40 miljoen per jaar en per club kunnen ze in Engeland smijten met geld. Als ze vijf willekeurige talenten uit het buitenland halen en er breekt er eentje door, is de winst geboekt.
Arsenal ontdekte in het Nederlands elftal onder 17 jaar rechterspits Vincent van den Berg, nog zonder contract bij Heerenveen. Bij NEC had Arsène Wenger aanvaller Nacer Barazite op zijn zestiende al weggeplukt. Spits Jordy Brouwer tekende als A-junior van Ajax een vierjarig contract bij Liverpool. Feyenoord deed verwoede pogingen het 15-jarige talent Bruma aan zich te binden, maar die was al bij Chelsea voordat hij het contract van de Rotterdammers had bekeken. Diezelfde club (Chelsea) pikte deze zomer ook Patrick van Aanholt, PSV’s aanvoerder van de B1-junioren, in.
,,Dat is het risico als je spelers internationaal laat spelen. De grote scouts zijn overal. Niet alleen die van Chelsea. Bij Barcelona speelt nog één Catalaan en de opleiding zit vol met buitenlanders. Daar loopt ook ene Dos Santos, die op zijn twaalfde uit Mexico is gehaald,’’ zegt Wessel Weezenberg, voetbalmakelaar en begeleider van Jeffrey Bruma bij Chelsea.
Maar het kan nog gekker. Bij AZ werd achter de rug van de club om het grote talent Marco Matic in het geheim naar Liverpool gevlogen. De speler kon 100.000 euro per jaar krijgen als hij direct zijn handtekening zou zetten onder een contract. Bij AZ voetbalt hij nog voor een minimale zakgeldvergoeding.
AZs technisch directeur Marcel Brands: ,,Marco Matic zit nog steeds bij ons. Maar hij is in Engeland geweest. Ik ken de details niet, gelukkig stond zijn zaakwaarnemer er ook niet achter.’’
Brands plaatst vraagtekens bij de handelwijze van de Britten. ,,Ik vraag me af of een club als Liverpool al kan zien dat een speler bestemd is om daar door te breken in het eerste elftal. Ik vind het knap als ze dat zien. Als iemand 16 jaar is, moet ik me zelfs de vraag stellen of die speler AZ 1 wel kan halen.’’
,,We laten ons niet gek maken. We weten dat het wemelt van de scouts en makelaars bij onze wedstrijden. We kunnen ze niet weren. Je probeert wel met ze te praten. En een aantal makelaars ziet ook wel in dat niet ieder talent in Engeland kan doorbreken.’’
Koos Formsma, voorzitter van Heerenveen, vreest dat er een onwerkbare situatie op de markt ontstaat. ,,Engelse clubs mogen volgens de regels van hun eigen bond bij de jeugd niet verder scouten dan een straal van 150 kilometer om de club heen. Ik heb niet op de kaart gekeken, maar volgens mij ligt Nederland in die straal van 150 kilometer. Ze tellen het water niet mee. Want ze zitten allemaal hier.’’
De Friezen voelen zich machteloos. ,,De Engelse clubs hebben zoveel geld te besteden. Alleen uit de tv-inkomsten pakken ze 40 miljoen euro per jaar. Daar kunnen wij, de Nederlandse clubs, niet aan tippen. We balen dat we Vincent van den Berg zijn kwijtgeraakt aan Arsenal. Maar we stonden machteloos.’’
Jonge voetballers als Bruma, Van den Berg of Brouwer speelden hier voor zakgeld. Meestal niet meer dan 75 euro per week. In Engeland liggen hun verdiensten met zestien jaar rond de 100.000 euro per jaar.
Weezenberg erkent dat Feyenoord heeft geprobeerd Bruma hem een aanbieding te doen. ,,Er is met hem gesproken. Maar de speler wilde niet. Het is bij zo’n jonge jongen in de eerste plaats een beslissing in de schoot van het gezin. Daar moet een keuze worden gemaakt. In mijn ogen is die keuze niet veel anders dan wanneer een Nederlandse club een speler benadert. De speler ziet bovendien dat de opleidingen van Arsenal of Chelsea top zijn.’’
Weezenberg meent dat hij de club recht in de ogen kan kijken. ,,Het zijn niet de makelaars maar de clubs die de initiatieven nemen. Andersom komen er ook spelers onder onze begeleiding naar Feyenoord. Janotta is uit Polen via ons naar Feyenoord gekomen. In de Kuip heeft men nationaal goede scouts. Internationaal is het niet zo goed, maar dat is ook veel ingewikkelder.’’
,,Als een speler naar Chelsea gaat, vindt iedereen het waardeloos. Maar kiest hij voor Barcelona, dan vinden we het fantastisch. Dat komt alleen maar door het etiket van een poenerige club, die alles opkoopt. Maar bij Chelsea gaan grote dingen gebeuren. Er wordt een hele jeugdopleiding ingericht.’’
Chelsea haalt Bruma, andersom haalt Feyenoord weer Ryan Bouwmeester van Vitesse. Weezenberg: ,,Het belangrijkste is dat Feyenoord zijn drie grootste toptalenten vast heeft liggen. In Europa weten alle scouts dat Leroy Fer, Georgino Wijnaldum en Janotta absolute toptalenten zijn. Die haalt niemand zomaar weg. Die liggen langdurig vast.’’
,,De clubs in het Premiership hebben ingezien dat spelers tijd nodig hebben om te wennen aan het niveau en de cultuur van het Engelse voetbal. Als ze die spelers vroeger halen, is de kans groter dat ze slagen. Wenger is daar al jaren heel slim in. Die snapt dat het binnendringen van buitenlandse spelers in de Engelse markt, niet altijd werkt. Daarom willen ze die talenten veellanger laten wennen.’’
heb je gelijk inquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als'ie hier nu een bereseizoen speelt, word'ie voor clubs interessanter en gaat de transfersom omhoog.
Als wij nu Drenthe verkopen voor 8 tot 12 miljoen zijn we het lachertje, vooral als Babel voor 15-20 naar Liverpool gaat
Die gozert heb een contract voor 4 jaar. Je hoeft hem nu niet te verkopen en volgend seizoen ook nog niet.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maakt geen reet uit.
EDIT:
En volgens het plan van Boszje zijn ze dat binnen een jaar of 3 wel
Ja, daar heeft PSV ook onder geleden met RvNquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:05 schreef snabbi het volgende:
[..]
Tja en wanneer die een dubbele beenbreuk oploopt
dan was dat allang boven gekomen.quote:of plots blijkt dat hij makkelijk te bespelen is zijn we ook een lachertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |