abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2007 @ 16:22:50 #201
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_51294794
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:11 schreef RayMania het volgende:

[..]

Nevland lijkt mij wel een mooie combinatie met Makaay, maar of hij haalbaar is én wilt komen ...
Suarez
  maandag 9 juli 2007 @ 16:25:43 #202
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51294905
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:16 schreef RayMania het volgende:
Beetje raar, een overstap tussen de top vier kan ik nog snappen, maar van Groningen naar Feyenoord . Is niet echt verraad.
stukje uit het interview..
quote:
Met de verlenging van je contract sluit je een overstap naar een grotere club de komende jaren uit.
‘Net als iedereen heb ik vorig jaar de geruchten gehoord dat Feyenoord me zou willen hebben als opvolger van Dirk Kuijt. Zo’n roddel gaat snel rond en in no time denkt iedereen dat het ook daadwerkelijk zo is. Ík heb nooit iets van Feyenoord gehoord. Zulke geruchten strelen je ego, maar daar is het ook bij gebleven. Bovendien is het de vraag of Feyenoord qua prestatieniveau echt beter is dan FC Groningen. Tweeënhalf jaar terug had Rotterdam wellicht de voorkeur gekregen, maar nu niet meer. Het noorden is mijn thuis geworden. Mijn hart is nog niet groen-wit, maar op z’n minst al wel een beetje groen. Een transfer binnen Nederland zou eigenlijk een vorm van verraad betekenen.’
Hele interview is hier te lezen..
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Suarez

afblijven.. plzzz.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 9 juli 2007 @ 16:25:47 #203
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_51294907
Ik zie Nevland er ook voor aan om zich gewoon zijn woord te houden. Hoe zit het met die spits van Boavista ofzo?
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  maandag 9 juli 2007 @ 17:30:07 #204
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51297418
Nevland

Dat zou echt een typische Koeman aankoop zijn. We zoeken naar spelers die daadwerkelijk kwaliteit hebben en het team beter maken.

[ Bericht 46% gewijzigd door Tomasso op 09-07-2007 17:35:10 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 9 juli 2007 @ 17:36:17 #205
176629 smulder1991
smulder1991
pi_51297622
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:30 schreef Tomasso het volgende:
Nevland

Dat zou echt een typische Koeman aankoop zijn. We zoeken naar spelers die daadwerkelijk kwaliteit hebben en het team beter maken.
nevland als 2e spits om de strijd voor die plaats aan tegaan met slory is een prima optie hoor, klasbak die nevland!
pi_51297983
quote:
Van Geel: "Bod op Babel hoger dan veertien miljoen"
09 juli 2007

Het bod van Liverpool heeft uitgebracht op Ryan Babel, ligt hoger dan veertien miljoen euro. Dat liet technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club maandag weten. "We houden er serieus rekening mee dat Babel vertrekt."

Van Geel wilde eigenlijk niet zeggen hoeveel geld Liverpool geboden heeft. "Maar ik wil wel zeggen dat het niet om een bod van veertien miljoen euro gaat. In dat geval hadden we dat bod namelijk niet serieus genomen. Liverpool heeft aanzienlijk meer geld geboden. Wij hebben inmiddels een tegenvoorstel gedaan", zegt hij.

De twintigjarige aanvaller is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij verlengde onlangs zijn contract bij Ajax tot 2010. "Ryan ligt nog drie jaar bij ons vast", bevestigde Van Geel. "Daarom kunnen we zo'n hoog bedrag voor hem vragen."
quote:
,,Aan de hand van dat gesprek bepalen wij onze positie," zegt technisch manager Peter Bosz van Feyenoord. "Wij willen ook graag weten hoe de speler er zelf tegenaan kijkt. Maar dat Real interesse in Royston heeft, is duidelijk."

"En Drenthe hoeft van ons echt niet weg," zegt manager Bosz. "Hij ontwikkelt zich goed en wij hebben niet voor niets zijn contract opengebroken."
Waarom spreekt Bosz niet zo over Drenthe, ze doen potverdomme al alsof ie is verkocht. Zo van: achja, we wilden m wel behouden maar je weet hoe het gaat he... gut, ze bieden wel meer dan 5 miljoen dus dat kunnen we toch niet weigeren he, nee toch? Maar hij hoeft van ons niet per se weg hoor, hij mag best nog een jaartje blijven, als ie dat graag wil. Echt waar hoor, dat mag van ons. Blablabla.

Dat stuk van van Geel boeit me niet, maar wel hoe laconiek onze TD over (misschien wel de grootste transfer in de historie) een transfer van Drenthe praat, allemaal zo halfzacht en slap gelul
pi_51298775
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:36 schreef stame het volgende:
Zien jullie eigenlijk lievers Mols dan Charisteas? Of niet?
Uiteraard zie ik liever Mols. Het is allebei niets en dan liever niet de joodse variant
pi_51298965
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef snabbi het volgende:

[..]

Uiteraard zie ik liever Mols. Het is allebei niets en dan liever niet de joodse variant
Charisteas is echt wel beter dan een niet fitte bejaarde.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_51299041
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Maar dan is t nog steeds niets...
pi_51299094
quote:
Ik zeg inderdaad niets over of de een beter is dan de ander. Het voegt allebei niet zoveel toe.
Bovendien hoeven we ons toch geen zorgen te maken over de fitheid, hij heeft wel 30 wedstrijden in de basis gestaan bij ADO vorig jaar.... aldus het stukje
pi_51299134
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef snabbi het volgende:

[..]

Mols heeft er ook gevoetbald
pi_51299277
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:31 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Mols heeft er ook gevoetbald
Afgetest daar toch? Na z'n 20 heeft ie daar in ieder geval niet gespeeld. En ook niet in t eerste dus een beetje miereneukerige post.
  maandag 9 juli 2007 @ 18:36:42 #213
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51299298
quote:

[..]

Verschil is dat griek 2 miljoen per jaar opstreek en Mols nog geen 5 ton.
pi_51299502
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:35 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Afgetest daar toch? Na z'n 20 heeft ie daar in ieder geval niet gespeeld. En ook niet in t eerste dus een beetje miereneukerige post.
ik meld het alleen, sommige mensen hechten er waarde aan
bovendien had ik geen idee hoe lang hij er gevoetbald heeft
pi_51299676
Ben erg benieuwd wat de opstellingen gaan zijn in de eerste wedstrijden. Als er echt nog een goede spits (en een goede VM) kom(t)(en), en Castelen blijft dan hou je nog maar verdomt weinig spelers over om op te stellen. Ervan uitgaande dat deze spelers zeker de basis vormen:

Timmer
RB
Vlaar
Hofland
de Cler
van Bronckhorst
RM
Drenthe
de Guzman
SP
Makaay

2 dus eigenlijk maar, of 1, want Lucius zal de RB wel grijpen.

Een echt goede VM zal er dus niet komen want die wil spelen. Maar dan heb je dus Hofs, Buijs, Sahin, Bruins, Slory, Castelen (wie vergeet ik nog) die om 2 plekkies moeten strijden. Lijkt me niet echt gunstig.

Dus ik zeg: verkoop Castelen per direct en gooi Slory in de spits. Zou dit kunnen?

...................Timmer
Lucius...Vlaar..Hofland...de Cler
............van Bronckhorst
de Guzman....................Drenthe
.......................Hofs
..........Slory...............Makaay

En dan op de bank Ekramy, Bruins, Sahin, Buijs, Tiendalli, Bahia, Mols en die nieuwe spits en VM.

Ik ben echt benieuwd wat Bert uit z'n hoge hoed gaat toveren. Misschien wel geen Slory en geen hofs maar een nieuwe VM en een nieuwe spits.

[ Bericht 17% gewijzigd door EnactedChaos op 09-07-2007 18:55:34 ]
pi_51299969
sahin is niet echt een spelertje voor op de bank
pi_51299999
precies, Sahin gaat gewoon spelen lijkt mij
maar hoe je het dan op moet lossen? Sahin of Drenthe op rechts
  maandag 9 juli 2007 @ 19:06:13 #218
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_51300210
Hoop toch echt dat we met een goeie spits op de proppen komen ....

Castelen
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_51300586
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:00 schreef ruud_fr het volgende:
precies, Sahin gaat gewoon spelen lijkt mij
maar hoe je het dan op moet lossen? Sahin of Drenthe op rechts
Nou, je krijgt dus best wel een beetje een vreemde situatie met veel goede middenvelders op de bank, zeker als er nog een goede VM wordt gehaald. En zeker als Bert 4-3-3 gaat spelen (wat ik niet hoop). Of je zou dat moeten doen met Drenthe en Slory. Zoiets:

de Guzman....Gio.............Sahin
Slory...........Makaay........Drenthe

en dan allemaal (guz, sahin, drenthe) een beetje van plaats wisselen tijdens de wedstrijd

Ook hierbij Bruins, Hofs, Buijs en Castelen op de bank.

Maar als Castelen blijft zal ie wel spelen en Bert is ook niet echt van het roteren, dus de spelers die op de bank terecht komen zullen wel ff blijven zitten denk ik.
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 19:33:29 #220
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51301084
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:59 schreef Dennus-F het volgende:
sahin is niet echt een spelertje voor op de bank
Sahin moet het uitvechten met Hofs en (in mindere mate) Bruins, lijkt me toch? Het zijn aanvallende middenvelders die graag een vrije rol hebben en elke gelegenheid aangrijpen om mee voorin op te duiken. Daarvan kan je er maar eentje in je team hebben.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 9 juli 2007 @ 19:36:26 #221
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51301173
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:33 schreef Gert het volgende:

[..]

Sahin moet het uitvechten met Hofs en (in mindere mate) Bruins, lijkt me toch? Het zijn aanvallende middenvelders die graag een vrije rol hebben en elke gelegenheid aangrijpen om mee voorin op te duiken. Daarvan kan je er maar eentje in je team hebben.
Nee, Sahin is geen aanvallende middenvelder. Sahin is een speler die op elke positie op het middenveld uit de voeten kan, maar begon als verdedigende middenvelder. Dat is dan ook zijn positie.
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 19:43:05 #222
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51301388
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:36 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Nee, Sahin is geen aanvallende middenvelder. Sahin is een speler die op elke positie op het middenveld uit de voeten kan, maar begon als verdedigende middenvelder. Dat is dan ook zijn positie.
OK.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_51301436
Sahin begon vooral als defensieve middenvelder vanwege zijn passende kwaliteiten en zijn jonge leeftijd. Had toen nog niet de kracht om echt als lopende middenvelder te fungeren. Dat speelt hij wel liever. In de punt naar achteren gebruikte Dortmund dit seizoen meestal Florian Kringe.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 9 juli 2007 @ 19:51:14 #224
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51301629
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:44 schreef methodmich het volgende:
Sahin begon vooral als defensieve middenvelder vanwege zijn passende kwaliteiten en zijn jonge leeftijd. Had toen nog niet de kracht om echt als lopende middenvelder te fungeren. Dat speelt hij wel liever. In de punt naar achteren gebruikte Dortmund dit seizoen meestal Florian Kringe.
Ook goed
pi_51304561
quote:
Teleurgestelde Nedved overweegt te stoppen

9/7/2007 20:48

'Als het aanbod van Juventus blijft staan, dan is het mogelijk dat Pavel stopt.' De onderhandelingen van Pavel Nedved met Juventus verlopen niet naar wens van de Tsjechische middenvelder.

Nedved en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola spraken maandag met Juve's algemeen directeur Jean-Claude Blanc over het verlengen van de huidige verbintenis, die medio 2008 afloopt. Na afloop van het gesprek reageerden Raiola en Nedved allerminst tevreden.

'Als het aanbod van Juventus blijft staan, dan is het mogelijk dat Pavel stopt', mopperde Raiola tegenover La Gazzetta Dello Sport. 'Of Pavel over twee dagen stopt? Ik weet het niet. Het is ook een economisch verhaal. Pavel is een speler die nooit problemen heeft gegeven. Hij was een voorbeeld zowel op als buiten het veld. Het verbaast mij dat Juve het riskeert hem te verliezen.'

De 34-jarige Nedved bekende 'een beetje teleurgesteld te zijn'. 'Er zijn spelers binnen de selectie die betere aanbiedingen hebben gehad. Ik heb geluisterd naar het voorstel van de club en nu zal ik mijn tijd nemen om een beslissing te nemen. Dit zijn wel dingen die je aan het denken zetten.'

Nedved speelde de laatste zes seizoenen voor Juventus, dat hem in de zomer van 2001 had overgenomen van Lazio. Tijdens de afgelopen competitie was de 91-voudig Tsjechisch international in 33 wedstrijden van de partij en maakte hij elf doelpunten.

Doen, doen !
pi_51306447
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:22 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Doen, doen !
pi_51307587
Ik mis Greene bij je EnchantedChaos, die zou ook kunnen vechten voor de RB en anders de bank warm houden. Zeker aangezien hij de voorbereiding mist.
pi_51307939
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:40 schreef snabbi het volgende:
Ik mis Greene bij je EnchantedChaos, die zou ook kunnen vechten voor de RB en anders de bank warm houden. Zeker aangezien hij de voorbereiding mist.
Die heb je inderdaad ook nog op de bank, maar voorlopig doet ie ff niet mee.

Ik ben echt heel benieuwd
pi_51308047
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:40 schreef snabbi het volgende:
Greene is geblesseerd. Die komt volgens mij eind 2007 weer terug
  maandag 9 juli 2007 @ 23:52:07 #230
120267 BobbyHill
Hillbilly
pi_51310193
quote:

Doen, doen !
Die janksmoel roept ieder jaar dat hij gaat stoppen.
Woo-loo-loo!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:35:44 #231
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51311427
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:16 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Nou, je krijgt dus best wel een beetje een vreemde situatie met veel goede middenvelders op de bank, zeker als er nog een goede VM wordt gehaald. En zeker als Bert 4-3-3 gaat spelen (wat ik niet hoop). Of je zou dat moeten doen met Drenthe en Slory. Zoiets:

de Guzman....Gio.............Sahin
Slory...........Makaay........Drenthe

en dan allemaal (guz, sahin, drenthe) een beetje van plaats wisselen tijdens de wedstrijd

Ook hierbij Bruins, Hofs, Buijs en Castelen op de bank.

Maar als Castelen blijft zal ie wel spelen en Bert is ook niet echt van het roteren, dus de spelers die op de bank terecht komen zullen wel ff blijven zitten denk ik.
Wat doet Slory toch steeds in al die opstellingen. Zo goed is die jongen toch helemaal niet? Laat hem zich eerst maar ff bewijzen. Makaay wordt doodongelukkig met zo'n jongen naast hem.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:38:43 #232
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51311498
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:40 schreef Keltie het volgende:

[..]

Vind 't een beetje het Perez verhaal.
Ik wil niet, maar nu er wat goede spelers zijn gekomen wil ik toch stiekem wel.

Eerst niet, nu niet, ophoeren.
Ik snap je opmerking volledig, dat gevoel had ik namenlijk ook.
Maar als je er goed over nadenkt is een andere verklaring logischer:
Hij heeft altijd duidelijk uitgesproken graag naar Frankrijk te willen. Door in eerste instantie niet bij te tekenen heeft hij er voor gezorgd dat dat kon als een club een redelijk bedrag bied. Nu PSG af lijkt te haken is het heel waarschijnlijk dat hij blijft. Als hij dan dus bijtekend doet hij daar de club een groot plezier mee door te zorgen dat ze volgend jaar alsnog geld voor hem kunnen vragen........
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:39:14 #233
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51311509
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:36 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Verschil is dat griek 2 miljoen per jaar opstreek en Mols nog geen 5 ton.
Bullshit, griek verdiende no way 2 miljoen, dat verdiende Kuyt zelfs amper of nog niet eens.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:41:31 #234
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51311567
quote:

[..]

Doen, doen !
Off topic maar toch:
Schandalig dat ze zo'n speler van zijn kaliber, en met zijn uitstraling zo behandelen terwijl hij nooit twijfel er over heeft laten bestaan dat hij met Juve mee zou gaan naar de serie B. Weet niet welke hond daar verantwoordelijk voor is maargoed. Andere kant denk ik dat het nog zo'n vaart niet zal lopen, net als bij trezeguet. Hoe dan ook is hij helaas zo onhaalbaar als maar kan natuurlijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:52:33 #235
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51311769
Ik hoop wel dat er nog een goede spits bijkomt, anders redden we het komend seizoen sowieso niet denk ik .
2000 light years from home
pi_51312601
Martin Drent?
pi_51312644
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:42 schreef Knoekie het volgende:
Martin Drent?
pi_51312666
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:44 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Heeft ook vaak tegen Feyenoord gescoord
pi_51312736
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:44 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Die had ik liever als stand in gezien dan Mols
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_51312856
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:50 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Die had ik liever als stand in gezien dan Mols
Ach houd toch op . Mols vind ik eigenlijk wel een goeie speler, die nooit de ultieme top heeft bereikt, maar toch heeft kunnen pieken bij de Rangers .

Als 2e of 3e spits prima dus.
pi_51315380
Deze misschien?
quote:
Volgens Bola Rolando heeft Feyenoord belangstelling voor de 17-jarige Miguel van Internacional. De jonge Braziliaanse spits komt nog uit voor het jeugdteam van Internacional. De topscorer zou qua type aanvaller te vergelijken zijn met Pato, die waarschijnlijk naar Chelsea vertrekt. Feyenoord zou al een aanbieding hebben neergelegd bij de ouders van Miguel.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:26:23 #242
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_51315834
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:39 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

Bullshit, griek verdiende no way 2 miljoen, dat verdiende Kuyt zelfs amper of nog niet eens.
Mag hopen dat Mols ook geen 5 ton verdient, denk eerder 2 hooguit,..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:27:08 #243
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_51315848
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:58 schreef EnactedChaos het volgende:
Deze misschien?
[..]
Op welke site lees je dat...
pi_51315964
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:27 schreef LongOne het volgende:

[..]

Op welke site lees je dat...
FN
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:43:28 #245
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_51319267
quote:
NEC wil Vincken huren
10 juli 2007
Fcupdate.nl

Feyenoord-aanvaller Tim Vincken speelt komend seizoen mogelijk voor NEC. De club uit Nijmegen wil de 20-jarige rechtspoot voor één seizoen huren van de Rotterdamse club, zo meldt NEC-trainer Mario Been in Dagblad de Gelderlander.

Vincken zelf gaf vorige maand al aan open te staan voor een (tijdelijk) vertrek bij Feyenoord. "Doordat ik altijd helemaal Feyenoord-minded ben geweest, kan ik het me niet voorstellen ooit elders te spelen, maar op dit moment heb ik wel oren naar die optie. Ik heb speelminuten nodig om beter te worden", zei hij in VI.

Been geeft Vincken nu mogelijk de kans om speelritme op te doen. "Het is geen geheim dat ik gecharmeerd ben van Tim Vincken. Wie weet liggen daar mogelijkheden."
Doen!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_51319656
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:43 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Doen!!
Inderdaad, onder Been kan ie flink wat leren en speelminuten maken.

Hoe zit het trouwens met die selectie van 23 spelers? Is dat de selectie waar we mee gaan trainen, spelers die in aanmerking komen voor het eerste of wat? Horen die nou wel of niet bij die 23? Anders moeten er nog wel een paar weg namelijk.

1 Timmer
2 Ekramy
3 Mulder

4 Hofland
5 Vlaar
6 de Cler
7 Lucius
8 Tiendalli
9 Bahia

10 van Bronckhorst
11 de Guzman
12 Drenthe
13 Sahin
14 Hofs
15 Buijs
16 Bruins

17 Makaay
18 Slory
19 Vincken
20 Castelen
21 Mols

22 Wijnaldum
23 Lensky
24 Jordy buijs
25 Nieuwe spits
26 Nieuwe VM
27 Greene
28 Biseswar

[ Bericht 5% gewijzigd door EnactedChaos op 10-07-2007 12:55:15 ]
pi_51321117
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:59 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Ach houd toch op . Mols vind ik eigenlijk wel een goeie speler, die nooit de ultieme top heeft bereikt, maar toch heeft kunnen pieken bij de Rangers .

ik ben het in zoverre met je eens dat het een goede spits was (misschien kan zijn), maar het is weer zo'n typische aankoop van ons. Een speler voor 1 jaar, ff laten afbouwen, ipv een jonge knul een kans te geven. Nou ja, hopen op de Koev, heb niet veel zin in eoa braziliaans jochie.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:46:42 #248
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51321253
Vincken naar NEC zou ik toejuichenmaar mocht Castelen oprotten dan moettie blijven!!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:57:07 #249
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_51321595
Mols als 2de of 3de spits is natuurlijk van de zotte. Die vent behoort plaats te nemen op de tribune om een wedstrijd te kijken en moet niet meer serieus bezig zijn met het beoefenen van deze sport.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:59:17 #250
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51321682
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:57 schreef Happel het volgende:
Mols als 2de of 3de spits is natuurlijk van de zotte. Die vent behoort plaats te nemen op de tribune om een wedstrijd te kijken en moet niet meer serieus bezig zijn met het beoefenen van deze sport.
pi_51322277
quote:
Dat zal dan ook vaak gebeuren hopelijk
pi_51325309
quote:
Bertje zal vast wel weten wat ie doet
pi_51332029

Harry staat er mooi op hoor!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:18:24 #254
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_51332361
die sponsor

mister lady
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:19:10 #255
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51332381
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:08 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Hij ziet er gelukkig, charismatisch en bovenal bevrijd uit.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:21:26 #256
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51332460
Mister Lady .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51332538
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:59 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Wat ken die Mols nou voor ons nog betekenen? Twas toen droevig om hem te zien spelen de afgelopen 2 seizoenen. Mols heeft zn beste tijd al ver achter zich liggen. Jammer voor hem, maar wat moet ie godsnaam bij ons doen?
"..and in my brain it's going wrong.."
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:26:38 #258
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51332646
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:23 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Wat ken die Mols nou voor ons nog betekenen? Twas toen droevig om hem te zien spelen de afgelopen 2 seizoenen. Mols heeft zn beste tijd al ver achter zich liggen. Jammer voor hem, maar wat moet ie godsnaam bij ons doen?
Hij is een vriendje van Bosz.
pi_51332659
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:08 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Mooi keepershirt.

-kut, dacht dat dit het shirttopic was-
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_51332737
Mols heeft bij Den Haag en Utrecht (z'n terugkeer dan) toch wel aangetoond dat hij niet goed genoeg meer is. Ik kan me eigenlijk wel vinden in het woord droevig van Staanplaats. Maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben dan. En iemand van van 27 heeft ook ervaring, daar heb je echt geen uitgerangeerde 36-jarige voor nodig
Woo-loo-loo!
pi_51333137
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:19 schreef Grulez het volgende:

[..]

Hij ziet er gelukkig, charismatisch en bovenal bevrijd uit.
je bedoelt chari-statisch
pi_51333268
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:26 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Mooi keepershirt.

-kut, dacht dat dit het shirttopic was-
lelijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:54:30 #263
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_51333679
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:43 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

lelijk
joods
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:31:19 #264
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51335005
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:54 schreef LongOne het volgende:

[..]

joods
Fries'
pi_51342721
quote:
Romeo Castelen heeft tegenover ELF laten weten dat er ondanks alle geruchten geen concrete interesse is vanuit het buitenland. "Er is nog geen officieel bod gekomen. De belangstelling is dus niet concreet. Als er serieuze interesse zou zijn, zou ik het wel gehoord hebben van mijn zaakwaarnemer Rodger Linse. Met geruchten kan ik niks."

De aanvaller ziet het nu wel weer zitten om te blijven. "In vergelijking met vorig seizoen is alles nu veel positiever. Het lijkt me duidelijk dat het prettiger is om in de selectie van dit seizoen te spelen dan in die van vorig jaar. Geïnteresseerde clubs zullen met een heel goed bod moeten komen om mij nú bij Feyenoord weg te krijgen."
Hier maak je je populair mee zeg, potverdomme.

Nu een beetje talent tegen gaan houden
pi_51343276
Tja, dan zullen we wel z'n contract moeten verlengen, anders loopt hij volgend jaar zo weg. Misschien hoopt ie daar wel op, zodat ie meer geld (cq. tekenpremie) in z'n eigen zak kan steken.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:15:28 #267
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_51344075
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:31 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Fries'
Nee 020 heb exact hetzelfde keepersshirt...
pi_51349995
quote:
Wie moet de nieuwe aanvoerder worden..
4777 stemmen

Theo Lucius (209)

Giovanni van Bronckhorst (3928)

Henk Timmer (115)

Ron Vlaar (68)

Tim de Cler (30)

Kevin Hofland (319)

Roy Makaay (106)
poll op fr12.nl, mee eens
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:09:26 #269
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_51351152
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 05:18 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

poll op fr12.nl, mee eens
Dat is een best wel duidelijke uitslag.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:15:03 #270
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_51351282
Hofland lijkt me ook wel geschikt.
quote:
'Druk sms-verkeer tussen Drenthe en Koeman'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 11 juli om 08:50

De Spaanse sportkrant AS heeft opnieuw een opmerkelijk hoofdstuk toegevoegd aan de berichtgeving over de toekomst van Royston Drenthe. Vorige week meldde het nog dat Feyenoord door de twintig miljoen euro aan aankopen wel gedwongen was om Drenthe te verkopen en dat ook PSV interesse had getoond in de jeugdinternational.
Klik hier!
Het gepubliceerde artikel in de editie van vandaag gaat zelfs nog verder. De twintigjarige Rotterdammer zou namelijk in een sms aan zijn oud-trainer Erwin Koeman, die in La Carihuela (Torremolinos) op vakantie is, hebben laten weten dat hij graag naar Real Madrid wil verkassen.

Volgens AS was Koeman zo verbaasd over de ‘Drenthe-hype’ op het Iberische schiereiland, dat hij besloot om zijn voormalige pupil een sms te sturen. Nog geen twee minuten later kreeg de coach alweer een sms terug: ‘Coach, het klopt dat Real Madrid mij wil hebben. Deze kans krijg ik maar één keer in mijn leven.’ Vervolgens meldt het Spaanse medium dat het bericht niet uit Suriname afkomstig is, maar vanuit de Nederlandse Antillen, waar Drenthe zogenaamd van een welverdiende vakantie zou genieten.

Ook de mening van Koeman, die op geen enkel moment geinterviewd werd, wordt niet overgeslagen. Volgens de coach is Drenthe nog niet klaar voor een dienstverband in het Santiago Bernabéu en is een verhuur in de Primera División de meest ideale optie. De 45-jarige Zaandammer schat, vanwege de ‘kritieke economische situatie van Feyenoord’, de transfersom in tussen de acht en tien miljoen euro.
AS .
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:22:19 #271
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_51351430
Vooral dit stuk spreekt boekdelen:
quote:
Ook de mening van Koeman, die op geen enkel moment geinterviewd werd, wordt niet overgeslagen
.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:42:44 #272
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51351832
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:09 schreef NJ het volgende:

[..]

Dat is een best wel duidelijke uitslag.
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat Gio de aanvoerder word!!
pi_51352371
Er is echt totaal geen nieuws he, apart.

Ben benieuwd wanneer we een reactie van Drenthe gaan krijgen, die is zo langzamerhand toch wel terug zeker?
pi_51352668
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:45 schreef EnactedChaos het volgende:

[Romeo Castelen tegen ELF]

Hier maak je je populair mee zeg, potverdomme.

Nu een beetje talent tegen gaan houden
Die jongen snapt het geloof ik niet zo, is lekker met zich zelf bezig, maar
hij heeft 2 keuzes, of heel rap bij tekenen, of op kankeren!!!
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:21:31 #275
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51352823
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:04 schreef EnactedChaos het volgende:
Er is echt totaal geen nieuws he, apart.
Drenthe staat op de frontpage van Marca.com.
Er staat dat Feyenoord en Madrid in principe akkoord zijn, en dat het dus wachten is op het Ja woord van Drenthe die vandaag terug komt van vakantie.
Als Drenthe ja zegt zal hij nog een jaar aan feyenoord uitgeleend worden. Aldus Marca.
barcelona en Chelsea zijn ook nog in de race..

Edit, Chelsea zou hem nog een jaar willen uitlenen, niet madrid.. foutje

[ Bericht 5% gewijzigd door venomsnake op 11-07-2007 10:29:43 ]
pi_51352848
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:22 schreef NJ het volgende:
Vooral dit stuk spreekt boekdelen:
[..]

.
dit vond ik ook wel lachwekkend
quote:
Ook de mening van Koeman, die op geen enkel moment geinterviewd werd, wordt niet overgeslagen
pi_51352996
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Drenthe staat op de frontpage van Marca.com.
Er staat dat Feyenoord en Madrid in principe akkoord zijn, en dat het dus wachten is op het Ja woord van Drenthe die vandaag terug komt van vakantie.
Als Drenthe ja zegt zal hij nog een jaar aan feyenoord uitgeleend worden. Aldus Marca.
barcelona en Chelsea zijn ook nog in de race..
Goed nieuws dat Drenthe iig nog een jaar bij feyenoord verder kan groeien!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:28:44 #278
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_51353010
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:15 schreef Luni het volgende:

[..]

Die jongen snapt het geloof ik niet zo, is lekker met zich zelf bezig, maar
hij heeft 2 keuzes, of heel rap bij tekenen, of op kankeren!!!
Hoezo moet ie een contract van nog 5 jaar verlengen?
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:30:56 #279
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51353070
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef Longmen het volgende:

[..]

Goed nieuws dat Drenthe iig nog een jaar bij feyenoord verder kan groeien!
Als Chelsea hem koopt wel, niet als Madrid hem koopt volgens mij..
Sorry, was wat onduidelijk in mij post..

Volgens Marca is feyenoord dus rond met Madrid.
alleen moet Drenthe ook nog akkoord gaan
pi_51353232
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:30 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als Chelsea hem koopt wel, niet als Madrid hem koopt volgens mij..
Sorry, was wat onduidelijk in mij post..

Volgens Marca is feyenoord dus rond met Madrid.
alleen moet Drenthe ook nog akkoord gaan
t wordt er niet duidelijker op
Volgens mij had real een zelfde constructie in gedachte?
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:39:43 #281
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353267
Als Drenthe tekent bij een andere club, hoeft'ie van mij ook niet meer bij Feijenoord te spelen volgend seizoen. Weg = weg.
pi_51353304
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:39 schreef Keltie het volgende:
Als Drenthe tekent bij een andere club, hoeft'ie van mij ook niet meer bij Feijenoord te spelen volgend seizoen. Weg = weg.
Vage instelling.
pi_51353322
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:39 schreef Keltie het volgende:
Gelukkig heb jij daar ook zoveel over te vertellen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:46:02 #284
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353410
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:41 schreef Longmen het volgende:

[..]

Vage instelling.
Hoezo? Met Sahin riepen er veel hetzelfde.
Ik vind het niet nodig een andere speler te laten ontwikkelen voor een andere club, ook Drenthe niet.
pi_51353422
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:41 schreef Longmen het volgende:
Vage instelling.
Hij denkt volgens mij dat een speler bij Feyenoord moet kwijlen bij de gedacht bij ons te mogen spelen, en niet minder kwaliteiten mag hebben dan een brazilaanse international.

BTW keltie ik hoorde je ook niet zeiken toen Kuyt zei hoger op te willen..
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:47:42 #286
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51353448
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:38 schreef Longmen het volgende:

[..]

t wordt er niet duidelijker op
Volgens mij had real een zelfde constructie in gedachte?
kan maar zo, maar dat staat niet in het bericht op Marca.com
pi_51353466
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef Keltie het volgende:
Ik vind het niet nodig een andere speler te laten ontwikkelen voor een andere club, ook Drenthe niet.
Dat ontwikkelen zit ws ook wel in de transfersom verkeerd. Bovendien moet je gewoon kijken naar wat Drenthe toevoegt aan onze selectie, zo ook Sahin.
pi_51353501
quote:

[..]

Met Drenthe is Fey een stuk dreigender dan zonder. Als jullie dat bv de CL oplevert.... Nederland is nu eenmaal een opleidingsland. Bovendien is het veel beter voor zn ontwikkeling. Hebben we in Oranje straks ook nog wat aan.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:49:45 #289
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353504
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hij denkt volgens mij dat een speler bij Feyenoord moet kwijlen bij de gedacht bij ons te mogen spelen, en niet minder kwaliteiten mag hebben dan een brazilaanse international.
Nee hoor. Je moet alleen wel vooruit kijken en niet gaan werken met vage verhuurconstructies.
quote:
BTW keltie ik hoorde je ook niet zeiken toen Kuyt zei hoger op te willen..
Klopt, maar die huurden we ook niet terug.
Al is Kuyt nogal heilig bij de rest van de supporters omdat'ie "bij ons nog wel terugkomt /z'n carriere afsluit en ons de beste supporters vond", beetje jammer dat'ie dat ook bij Utreg en Liverpool verkondigde
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:54:21 #290
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353615
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:48 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat ontwikkelen zit ws ook wel in de transfersom verkeerd. Bovendien moet je gewoon kijken naar wat Drenthe toevoegt aan onze selectie, zo ook Sahin.
Transfersom is nu nog veelste laag, neem dat ook even mee.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:54:44 #291
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353630
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:49 schreef Longmen het volgende:

[..]

Hebben we in Oranje straks ook nog wat aan.
Schijt aan oranje
pi_51353635
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:49 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee hoor. Je moet alleen wel vooruit kijken en niet gaan werken met vage verhuurconstructies.
[..]

Klopt, maar die huurden we ook niet terug.
Er is in mijn ogen maar weinig verschil tussen iemand volgend jaar zeker te verkopen, en iemand dit jaar verkopen en een haar terughuren.
pi_51353682
quote:

[..]

alsof Dortmund en Real Madrid concurrenten zijn
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:57:26 #294
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353708
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:54 schreef snabbi het volgende:

[..]

Er is in mijn ogen maar weinig verschil tussen iemand volgend jaar zeker te verkopen, en iemand dit jaar verkopen en een haar terughuren.
Als'ie hier nu een bereseizoen speelt, word'ie voor clubs interessanter en gaat de transfersom omhoog.
Als wij nu Drenthe verkopen voor 8 tot 12 miljoen zijn we het lachertje, vooral als Babel voor 15-20 naar Liverpool gaat
Die gozert heb een contract voor 4 jaar. Je hoeft hem nu niet te verkopen en volgend seizoen ook nog niet.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:58:23 #295
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51353743
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:56 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

alsof Dortmund en Real Madrid concurrenten zijn
Maakt geen reet uit.

EDIT:
En volgens het plan van Boszje zijn ze dat binnen een jaar of 3 wel
pi_51353777
Ik hoop dat Drenthe beseft dat ie beter nog ff hier kan blijven, zo niet dan is het de groetjes en staat er wel een ander op z'n plek.

Hij speelt veel te kort bij Feyenoord om er rouwig om te zijn (vind ik dan...).
pi_51353876
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:54 schreef Keltie het volgende:
Transfersom is nu nog veelste laag, neem dat ook even mee.
Wat mij betreft mag die ook omhoog ja, maar Drenthe is nu gewoon een hype. Hij moet nog veel ontwikkelen en dat zit ook in die transfersom natuurlijk. Daar bovenop is er natuurlijk ook een kans dat hij bij de eerste de beste goeie trap tegen zijn benen iets minder hard blijkt te zijn dan we nu allemaal denken.

Dat Drenthe goed is en beter wordt lijkt voor de hand te liggen, maar er zijn ook voorbeelden te noemen van spelers die veel potentie hadden en het toch niet blijken te kunnen.
pi_51353955
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:57 schreef Keltie het volgende:
Als'ie hier nu een bereseizoen speelt, word'ie voor clubs interessanter en gaat de transfersom omhoog.
Als wij nu Drenthe verkopen voor 8 tot 12 miljoen zijn we het lachertje, vooral als Babel voor 15-20 naar Liverpool gaat
Die gozert heb een contract voor 4 jaar. Je hoeft hem nu niet te verkopen en volgend seizoen ook nog niet.
Tja en wanneer die een dubbele beenbreuk oploopt of plots blijkt dat hij makkelijk te bespelen is zijn we ook een lachertje. Ik ben het met je eens dat het beter is om hem niet te verkopen, maar als je het wel doet is er wmb geen bezwaar om hem terug te huren. Hij is hier wmb gewoon een basisspeler dus een goede om in de groep te hebben.

De juiste hoogte van de transfersom is een andere discussie. Ik denk ook dat de geboden bedragen te laag zijn.
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:07:30 #299
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51354024
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:02 schreef snabbi het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag die ook omhoog ja, maar Drenthe is nu gewoon een hype. Hij moet nog veel ontwikkelen en dat zit ook in die transfersom natuurlijk.
Daarom vind dat:
1) je hem nu niet moet te verkopen (ook niet gezien zijn contract)
2) hem na een verkoop geen speeltijd hoeft te gunnen omdat Feijenoord daar qua geld toch niets extra's voor ziet (of er moet een clausule komen dat we en x procent krijgen bij de volgende verkoop)
quote:
Dat Drenthe goed is en beter wordt lijkt voor de hand te liggen, maar er zijn ook voorbeelden te noemen van spelers die veel potentie hadden en het toch niet blijken te kunnen.
Das de gok ey.
quote:
Help, Engeland rooft ons leeg
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - Feyenoorder Jeffrey Bruma is vijftien jaar en speelt straks voor Chelsea. Engelse topclubs roven de kweekvijver bij de Nederlandse eredivisieclubs leeg. De alarmklokken luiden.
+ afbeelding vergroten Bruma, nu nog op het veld bij Feyenoord, volgend seizoen bij Chelsea. FOTO KOEN VAN WEEL
Het is een doordeweekse dag op het EK onder 17 jaar in België. B-junioren spelen met nationale jeugdselecties leuke interlands. Vroeger kwam daar een handjevol jeugdtrainers en twee tribunerijtjes met familie van de spelers op af. Nu puilt het complex uit met scouts en voetbalmakelaars.

Die laatste groep kleeft aan de vertegenwoordigers van Arsenal, Liverpool, Manchester United en Chelsea alsof er een pot met goud te verdelen is. ,,De makelaars zijn maar in één ding geïnteresseerd. Ze willen weten welke speler je bekijkt. Vervolgens springen ze op die jongen af en zeggen ze dat ze zijn zaken kunnen doen. Officieel mogen ze die spelers helemaal niet benaderen,’’ zegt een van de vertegenwoordigers van de Britten.

Bij het Nederlands elftal onder 17 jaar kwamen in het Spaanse La Manga een paar weken eerder 35 Engelse clubs kijken. Die zaten allemaal op het puntje van hun stoel. Ze vonden het de beste lichting in jaren. Daar zat ook de zoon van Danny Blind, Daley, bij. ,,He is the future of Dutch football,’’ zeiden de scouts.

De massale interesse in Nederlandse toptalenten van 14, 15 en 16 jaar is een doorn in het oog van de eredivisieclubs die nog steeds miljoenen investeren in de eigen opleiding. Door tv-contracten van 40 miljoen per jaar en per club kunnen ze in Engeland smijten met geld. Als ze vijf willekeurige talenten uit het buitenland halen en er breekt er eentje door, is de winst geboekt.

Arsenal ontdekte in het Nederlands elftal onder 17 jaar rechterspits Vincent van den Berg, nog zonder contract bij Heerenveen. Bij NEC had Arsène Wenger aanvaller Nacer Barazite op zijn zestiende al weggeplukt. Spits Jordy Brouwer tekende als A-junior van Ajax een vierjarig contract bij Liverpool. Feyenoord deed verwoede pogingen het 15-jarige talent Bruma aan zich te binden, maar die was al bij Chelsea voordat hij het contract van de Rotterdammers had bekeken. Diezelfde club (Chelsea) pikte deze zomer ook Patrick van Aanholt, PSV’s aanvoerder van de B1-junioren, in.

,,Dat is het risico als je spelers internationaal laat spelen. De grote scouts zijn overal. Niet alleen die van Chelsea. Bij Barcelona speelt nog één Catalaan en de opleiding zit vol met buitenlanders. Daar loopt ook ene Dos Santos, die op zijn twaalfde uit Mexico is gehaald,’’ zegt Wessel Weezenberg, voetbalmakelaar en begeleider van Jeffrey Bruma bij Chelsea.

Maar het kan nog gekker. Bij AZ werd achter de rug van de club om het grote talent Marco Matic in het geheim naar Liverpool gevlogen. De speler kon 100.000 euro per jaar krijgen als hij direct zijn handtekening zou zetten onder een contract. Bij AZ voetbalt hij nog voor een minimale zakgeldvergoeding.

AZs technisch directeur Marcel Brands: ,,Marco Matic zit nog steeds bij ons. Maar hij is in Engeland geweest. Ik ken de details niet, gelukkig stond zijn zaakwaarnemer er ook niet achter.’’

Brands plaatst vraagtekens bij de handelwijze van de Britten. ,,Ik vraag me af of een club als Liverpool al kan zien dat een speler bestemd is om daar door te breken in het eerste elftal. Ik vind het knap als ze dat zien. Als iemand 16 jaar is, moet ik me zelfs de vraag stellen of die speler AZ 1 wel kan halen.’’

,,We laten ons niet gek maken. We weten dat het wemelt van de scouts en makelaars bij onze wedstrijden. We kunnen ze niet weren. Je probeert wel met ze te praten. En een aantal makelaars ziet ook wel in dat niet ieder talent in Engeland kan doorbreken.’’

Koos Formsma, voorzitter van Heerenveen, vreest dat er een onwerkbare situatie op de markt ontstaat. ,,Engelse clubs mogen volgens de regels van hun eigen bond bij de jeugd niet verder scouten dan een straal van 150 kilometer om de club heen. Ik heb niet op de kaart gekeken, maar volgens mij ligt Nederland in die straal van 150 kilometer. Ze tellen het water niet mee. Want ze zitten allemaal hier.’’

De Friezen voelen zich machteloos. ,,De Engelse clubs hebben zoveel geld te besteden. Alleen uit de tv-inkomsten pakken ze 40 miljoen euro per jaar. Daar kunnen wij, de Nederlandse clubs, niet aan tippen. We balen dat we Vincent van den Berg zijn kwijtgeraakt aan Arsenal. Maar we stonden machteloos.’’

Jonge voetballers als Bruma, Van den Berg of Brouwer speelden hier voor zakgeld. Meestal niet meer dan 75 euro per week. In Engeland liggen hun verdiensten met zestien jaar rond de 100.000 euro per jaar.

Weezenberg erkent dat Feyenoord heeft geprobeerd Bruma hem een aanbieding te doen. ,,Er is met hem gesproken. Maar de speler wilde niet. Het is bij zo’n jonge jongen in de eerste plaats een beslissing in de schoot van het gezin. Daar moet een keuze worden gemaakt. In mijn ogen is die keuze niet veel anders dan wanneer een Nederlandse club een speler benadert. De speler ziet bovendien dat de opleidingen van Arsenal of Chelsea top zijn.’’

Weezenberg meent dat hij de club recht in de ogen kan kijken. ,,Het zijn niet de makelaars maar de clubs die de initiatieven nemen. Andersom komen er ook spelers onder onze begeleiding naar Feyenoord. Janotta is uit Polen via ons naar Feyenoord gekomen. In de Kuip heeft men nationaal goede scouts. Internationaal is het niet zo goed, maar dat is ook veel ingewikkelder.’’

,,Als een speler naar Chelsea gaat, vindt iedereen het waardeloos. Maar kiest hij voor Barcelona, dan vinden we het fantastisch. Dat komt alleen maar door het etiket van een poenerige club, die alles opkoopt. Maar bij Chelsea gaan grote dingen gebeuren. Er wordt een hele jeugdopleiding ingericht.’’

Chelsea haalt Bruma, andersom haalt Feyenoord weer Ryan Bouwmeester van Vitesse. Weezenberg: ,,Het belangrijkste is dat Feyenoord zijn drie grootste toptalenten vast heeft liggen. In Europa weten alle scouts dat Leroy Fer, Georgino Wijnaldum en Janotta absolute toptalenten zijn. Die haalt niemand zomaar weg. Die liggen langdurig vast.’’

,,De clubs in het Premiership hebben ingezien dat spelers tijd nodig hebben om te wennen aan het niveau en de cultuur van het Engelse voetbal. Als ze die spelers vroeger halen, is de kans groter dat ze slagen. Wenger is daar al jaren heel slim in. Die snapt dat het binnendringen van buitenlandse spelers in de Engelse markt, niet altijd werkt. Daarom willen ze die talenten veellanger laten wennen.’’
Wie is dat? Nooit van gehoord?
pi_51354054
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

heb je gelijk in
als ie nu dan toch verkocht wordt moet Feyenoord wel de hoofdprijs vragen
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maakt geen reet uit.

EDIT:
En volgens het plan van Boszje zijn ze dat binnen een jaar of 3 wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: