quote:LIWWARDER BLUES
Wij hewwe in oans stadsje
un heleboël kroegen
dat is gewoan soa groeid
daar hè we nyt om froegen
dy sitte alle avens fol
met studenten en hoeren
junkies en dealers
súplappen en boeren
Ut het noait wat weest
en ut sal noait wat wurde
ast in Liwwarden geboaren bist
kanst ut wel skudde
kelders om te parkearen
mar je kanne der nyt komme
je blive an ut lavearen
altyd openstaande bruggen
en openbroken diken
dat ik gaan wel lopens
al bin ik op ut laatst út ’e liken
un hele skeve toaren
un armoëdech gesicht
mar ut skynt soa te hoaren
ut is un symboal
foar komplete mislukking
mar nou must dou nyt denke
dat ik wú dat y omging
un moai foetbalkupke
mar se winne noait gyn prizen
en seker gyn kupke
der mut elk jaar geld bij
ut is nyt te betalen
nou ik sal dy wel sêge
bij mij falt niks te halen
Wij kanne in oans stadsje
altyd wel seure
mar wat skietst daar met op
ut sal mij nyt gebeure
ik fyn alleen wel
dat ut hard achterút gaat
ast hoarst hoe’t un Liwwarder
soms syn eigen taal praat
Nicequote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb die CD net gekocht met de Liwadder Blues er op!
quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef Merson het volgende:
Mensen die in Leeuwarden wonen zijn stoer.
En wat heb ik daar aan?quote:Geslacht: Man
verkopen ze die dan ? ik dacht dat je ze gratis kreegquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb die CD net gekocht met de Liwadder Blues er op!
Ik kom er regelmatig en in mijn middelbare schooltijd was ik er vaak te vindenquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef Merson het volgende:
Mensen die in Leeuwarden wonen zijn stoer.
Dat schept verplichtingenquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:51 schreef justmattie het volgende:
.. Want Paladijn zou voor een nieuwe zorgen![]()
![]()
Beamen dat ik stoer ben? Of zeggen dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigd?quote:
Beetje lafjes. Maar vooruit dan maar. Als jij dat graag wilt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig en voor mijn middelbare schooltijd was ik er vaak te vinden
Is dat ook goed?
Ik had hem al eens gratis gekregen. Maar nu heb ik hem gekochtquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:02 schreef justmattie het volgende:
[..]
verkopen ze die dan ? ik dacht dat je ze gratis kreeg![]()
SCC SCC SCCquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:07 schreef rschuil het volgende:
Dit is ook een klassieker:
Bin anti fries waar ik voor kies
Bin anti boer dus doe maar niet zo stoer
Liwwadden de gekste dat siest dou sumeteen
en in mien hartje bin ik anti Hoerenveen
Ik woon niet in Leeuwarden. Nooit gewoond ook.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:06 schreef Merson het volgende:
[..]
Beamen dat ik stoer ben? Of zeggen dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigd?
Of ter kennisgeving aannemen.
Zag dat ik nog een typefoutje had gemaaktquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:07 schreef Merson het volgende:
[..]
Beetje lafjes. Maar vooruit dan maar. Als jij dat graag wilt.
wartena?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zag dat ik nog een typefoutje had gemaakt
Maar ja, ik kom ook niet uit de stad, maar uit een dorp ten zuiden van de waldwei
Ben jij familie van Richard Schuil?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:09 schreef rschuil het volgende:
Haha net zoals dat de fanatieke supporters Heerenveen niet in de mond willen nemen, ze zeggen dan Akkrum-Zuid
Eigenlijk ben je dan nog net iets stoerder.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik woon niet in Leeuwarden. Nooit gewoond ook.
Ik praat veel te veel Nederlandsquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:12 schreef Merson het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dan nog net iets stoerder.
Tenzij je alleen maar Fries kan praten. Ook als er niet-Friezen bij zijn.
Tof.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:22 schreef rschuil het volgende:
Ik ben idd familie van die volleyballer
Dat is toch een Harlinger?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:22 schreef Alexxxxx het volgende:
ook van de kaatser?
Uiteraardquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daarom kan ie toch wel familie in Leeuwarden hebben?
Jammer.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:25 schreef rschuil het volgende:
Alleen ik heb het niet gered om zo'n goede volleyballer te worden
quote:Ald bekend - Ut woanskip
Nico en Etsje, dat waren twee minsen,
heel doadgewoan net as de rest.
Se wuden graach trouwe, mar se hadden gien woning
en dêran had ons Etsje geweldig de pest.
Mar op un dag, doe sú it mar weze,
se kregen in arkje, ut was wel niet groat.
Mar ach wat geeft ut, se warren gelukkig,
en nou leit dêr dy ark by ons in 'e sloat.
refrein:
En we hewwe un woanskip en ut leit an 'e Singel.
En we hewwe un arkje, 't is ons ideaal.
En komme jim noch us by ons an 'e Singel.
Kom dan in ons woanskip gerust allemaal.
Mar op een keer sei plotseling Etsje:
"Kiek nou us Nico, hoe dat nou weer komt.
Ik sit hier potdorie met de futen in 't water.
Dur sit un gat as un fúst in 'e romp."
Ut water dat steeg snel en de meubels die dreven,
de kans op ferdinken, die was toen heel groat.
Want gien fan beiden konden se swemme,
se dreven de deur út op un tafelspoat.
refrein
Se trokken dy skuit toen fluch nar de helling,
en daar stopten se heel fakkundich ut lek.
En Etsje ging toen de meubels weer poetsen,
want ut pluche fan de klubkes sach blau fan de drek.
Se leiden niet lang dêr gins an 'e Singel,
toen kwam ur un plysje, soa een met un pet.
En dy sei: "Jim mutte hier fut weze minsen,
jime ontsiere de stad met jim woanskippe-smet."
refrein
Se hewwe dy skuit toen nar de potmarge trokken,
we protesteerden, mar ut gaf ons gien biet.
Want weetst warom, ut is Jan met de pet mar
en dy mutte se hewwe en de groaten just niet.
refrein (2x)
Nee, kom net terug van Die Hard 4quote:
Van 13:00 tot 22:00quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:13 schreef justmattie het volgende:
en Dacnetour is om 2 uur dacht ik tot 10
Het klinkt meer als Nederlands met soms wat rare woorden op het einde van een zin.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:11 schreef justmattie het volgende:
liwwadders lijkt soms wel een beetje op fries ja (helaas)
of onverstaanbare kretenquote:Op zondag 1 juli 2007 22:12 schreef Skic. het volgende:
[..]
Het klinkt meer als Nederlands met soms wat rare woorden op het einde van een zin.
klinkt me niet echt bekend ofzoquote:
Dan zeg je het waarschijnlijk zelf ook, want dan zit het zo diep in je system dat je het niet meer merktquote:
dat klinkt bekender jaquote:Op zondag 1 juli 2007 22:31 schreef franka het volgende:
Die slikken de helft van de woorden in. Schoenen word skunn, dat soort ellende![]()
Nu weet ik ook wat je bedoeld.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan zeg je het waarschijnlijk zelf ook, want dan zit het zo diep in je system dat je het niet meer merkt
Ungh!
Ik ben op vakantie in valeriusquote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef justmattie het volgende:
gaan onze fokkertjes uit 058 ook op vakantie deze zomer ?
Haha te kansarm gewoonquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:07 schreef rschuil het volgende:
Dit is ook een klassieker:
Bin anti fries waar ik voor kies
Bin anti boer dus doe maar niet zo stoer
Liwwadden de gekste dat siest dou sumeteen
en in mien hartje bin ik anti Hoerenveen
Volgens mij zit op fctwente.net de zoon van de eigenaar.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:04 schreef RobbieT het volgende:
Toevallig mensen die wel eens op camping de kleine wielen hebben gestaan?
Dat klopt, waarom nou die smile erbijquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:13 schreef Merson het volgende:
[..]
Volgens mij zit op fctwente.net de zoon van de eigenaar.
nee wel paar x bij lui op bezoek geweestquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:04 schreef RobbieT het volgende:
Toevallig mensen die wel eens op camping de kleine wielen hebben gestaan?
die zit ook op fok volgens mij, robbieT ofzo? Had topic in K&Wquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:13 schreef Merson het volgende:
[..]
Volgens mij zit op fctwente.net de zoon van de eigenaar.
Haha, ja ik dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:54 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
die zit ook op fok volgens mij, robbieT ofzo? Had topic in K&W
Daar was vorig jaar een BMW meetingquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb wel eens een meeting ghad in de grote wielen, telt dat ook?
Dude, dat is Steve Urkelquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:29 schreef justmattie het volgende:
btw blaatkippie, heeft die gozer in jou avatar ook nog een nut?
in het voorjaar heb je 35 graden, en in de zomer regen regen regenquote:
Blontquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:28 schreef justmattie het volgende:
Kijk eens 3 posts terug naar de username die daar staat![]()
![]()
![]()
![]()
Dit weekend wordt het een stukje beter.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:16 schreef mordradead het volgende:
Wanneer wordt het eigenlijk weer lekker weer in 058
Huh? Oh.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:28 schreef RobbieT het volgende:
[..]
Haha, ja ik dus.
Was benieuwd of hier toevallig nog gasten zitten
vast wel want dat ben ik ook en ik had de 'blonde actie'quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:24 schreef justmattie het volgende:
als pasen en pinksteren op 1 dag valt
En ja Kippie, ik ben donkerblonT telt dat ook?
Haha nee, ik ben hetquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:04 schreef Merson het volgende:
[..]
Huh? Oh.
Ik dacht dat jij die ene was die altijd Den Bosch zit te promoten.Maar jij bent dat dus.
HUP TWENTE!
Laten we het op 'onoplettendheid door slaapgebrek' houden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:33 schreef RobbieT het volgende:
[..]
Haha nee, ik ben het. Verbaast me dat je die link nog niet had gelegd
.
Den Bosch ligt niet echt in mijn straatje![]()
Een niet te stoppen fluitje van de CCF of Koopmans?quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is die stoomfluit achtige toon die ik toch de hele tijd hoor in Leeuwarden ???
Je snapt het niet he?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:46 schreef justmattie het volgende:
ik ben juist blij dat die Dales oprot, dan ga ik niet naar em toe
En Skic wat voor wolk?
oh was sarcastischquote:
Alsof die debiele glashokjes die voor ingang door moeten gaan wel wat voorstellenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen je onder de grond laten parkeren daar
Ze houden niet zo van dat blik in hun gezichtsveld
En daarom hebben ze het maar gewoon betegeld in plaats van een mooie groenstrook?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen je onder de grond laten parkeren daar
Ze houden niet zo van dat blik in hun gezichtsveld
Was gisteravond nog ff in de stad, volgens mij geen pliesie en gespuis gezien maar goed misschien zie ik dat al niet eens meerquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:28 schreef Flyga het volgende:
Koopavonden vind ik niks meer aan in Leeuwarden, veel politie, veel 'gespuis', mensen komen niet meer om te kopen maar om te hangen. Meer mensen die dit vinden?
Nee, heb alleen zaterdag even zitten toeren rond Leeuwarden, maar door de regen die dag geen foto's gemaaktquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:28 schreef justmattie het volgende:
oja het gespuis is ook al overdag, woensdagmiddag zit ik op mn fiets voor de specsavers te wachten, komt er een junk langs die doodleuk alle fietsen afgaat om te kijken of er nog wat te halen viel
En paladijntje. al feuteaus ?![]()
![]()
Hoeft niet voor mij, maar voor de OPquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:57 schreef justmattie het volgende:
Ik wil ook wel 1 of 2 schieten voor je, heb maar een simpele canon A430 dus geen superscherpe foto's, alleen moet ik even weten waarvan enzo
Ik heb het filmpje nog wel staan, momentquote:
ff door een admin de OP laten editten dan, met html er in zetten, no problemo. ik gvraag vbij elk nieuw deel wel ff aan een (F)A de OP aan te passen zodat het filmpje het doet als ie in de OP verschijntquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:12 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje nog wel staan, moment
Dat restaurant van die SBS spelshow, maar dat heb jij natuurlijk allemaal 'gemist' zonder kabel-tvquote:
rtl 7 toch..en kabel-tv is niet meer cool, Digitennequote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:17 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat restaurant van die SBS spelshow, maar dat heb jij natuurlijk allemaal 'gemist' zonder kabel-tv
Die uitzendingen waren idd geniaalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:19 schreef mordradead het volgende:
O ja, bij man bijt hond waren ze![]()
"Man bijt hond, kunnen jullie er niet voor zorgen dat ik een mooi wijf krijg"
Geniaal!
Idee!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:12 schreef pekel het volgende:
Hier idem dito. Zoek nog steeds een kamer in Ljouwert.![]()
Zelfs als een cursus Fries een vereiste is...
*checkt Foboquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:13 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Idee!
Ik ken je niet, anders huren we samen en huis en delen we de kosten![]()
Neeh dankjequote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:17 schreef Edwinuss het volgende:
Tieten kan je wel van mn ex krijgen.
Ik wil ook wel foto mailen. ( van mn ex dan! )
Naja, ik zou ook niet een ondergespoten borstenplaatje willen zien.quote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:34 schreef pekel het volgende:
Bedankt voor de linkBen zelf ook al een beetje aan het zoeken.
Aanmeldenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:32 schreef Paladijn het volgende:
http://www.patrimoniumwonen.nl/
Er is nog genoeg vrij zo te zien
Gewoon even bellen maandag. Het kan trouwens geen kwaad hier te polsen of een straat in een 'goede' buurt ligtquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:39 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
C:INETPUBCFAANMELDEN../includes/InschrijvenXML.asp, line 28
Ik probeerde me aan te melden, krijg ik dit..![]()
Hey meneer Schuil, rij je nog taxi?!quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:33 schreef rschuil het volgende:
Ik wist het bestaan niet van een leeuwarder topic op Fok
GRAAG!!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:42 schreef Merson het volgende:
Mijn huisbaas wil de kamer voor 350 euro all in verhuren.
Ik kan je zn telefoonnummer en emailadres geven.
Je had bijna een PM!quote:Ongeldige pagina-aanroep:
unknown POST-parameter "11fccee626e021ea9ec6abfe7467bf85" for action "submit"
Bron: Leeuwarder Courantquote:Ook tweede vleugel Blokhuispoort ontruimd
LEEUWARDEN -
Het Leeuwarder huis van bewaring de Blokhuispoort moet helemaal worden ontruimd. Uit onderzoek van brandweer en de rijksgebouwendienst is gebleken dat het gebouw niet brandveilig genoeg is.
Om het gebouw weer veilig te maken zijn veel aanpassingen nodig, maar die zijn voorlopig te duur.
Directeur Ton Golsteijn van de Noordelijke gevangenissen heeft maandagmiddag het personeel ingelicht over de sluiting. Volgens woordvoerder Hans Janssens van het ministerie van justitie kunnen de cipiers tijdelijk op een andere plek aan het werk, bijvoorbeeld in gevangenis De Marwei.
Twee weken geleden werd al bekend dat de eerste vleugel van de Blokhuispoort voorlopig moest sluiten omdat het gevangeniscomplex niet aan alle eisen voldoet. Om de gedetineerden in geval van een calamiteit snel te kunnen evacueren moest snel extra beveiligingspersoneel worden ingehuurd. Dat joeg de inrichting op hoge kosten. De tweede vleugel moet over twee weken helemaal leeg zijn.
In september moet bekend worden of de 130 jaar oude Blokhuispoort definitief zijn deuren sluit. Maar de maatregel van nu is daarop geen voorschot, zegt Janssens. ,,We moeten eerst goed bekijken welke investeringen nodig zijn om de Blokhuispoort aan alle eisen te laten voldoen. Het kan zijn dat we de capaciteit ook in de toekomst nog nodig hebben."
Zou kunnen. Heb wel eens 's avonds een rondleiding gekregen in de Blokhuispoort. Was wel leuk om alles te zien. En na afloop even een pilsje in de kantine daar.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:02 schreef blaaatkipje het volgende:
stond laatst al op de lcwebsite dat één of andere wethouder er een cultureel centrum oid van wil maken...
Het is een oud fort uit het eind van de middeleeuwen volgens mij, maar inderdaad ook dingen als de overval en eigenlijk een bijzonder pand binnen het centrum. Een dergelijke historie weerhoudt sommige beleidsmakers er echter niet van om een pand compleet te laten verneuken - zie het oude stadskantoor bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebouw herbergt echt een stukje geschiedenis van Leeuwarden, denk maar eens aan de overval. Slopen zou echt zonde zijn.
Was dat net ten zuiden van het aquaduct bij Grou of zit ik nu mis?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:49 schreef Paladijn het volgende:
Niet echt Leeuwarden, maar was aan het eind van de middag even aan het toeren rond Grou waar de weg geblokkeerd werd
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch knap om recht op zo'n 'Pas op, gevaarlijke bocht!' bord-paaltje te landen. Bestuurder was ok voor zover ik meegekregen heb.
En waren er weer ballonvaarten rond Joure?
[afbeelding]
Klopt, op de eerste foto zie je in de verte de kranen van de nieuwe spoorbrug van Akkrumquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat net ten zuiden van het aquaduct bij Grou of zit ik nu mis?
Heeft hier weinig mee te maken, met meer snelheid dan 120 stuiter je hooguit wat verder en raak je wat meer in dit gevalquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
Weer eens een snelheidsduivel die het deksel op de neus krijgt
volgens mij gaat dat over de WO II, gaat het verzet anderen uit het huis van bewaring plukkenquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:35 schreef Merson het volgende:
'De Overval'. Klinkt heel spannend voor een import-Leeuwardenaar. Vertel meer!
De film nooit gezien? Ze zenden hem 4 mei vast nog wel eens uit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:35 schreef Merson het volgende:
'De Overval'. Klinkt heel spannend voor een import-Leeuwardenaar. Vertel meer!
Nee!quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:00 schreef Skic. het volgende:
[..]
De film nooit gezien? Ze zenden hem 4 mei vast nog wel eens uit.
Dizze ken je halen bij de Skamele Ruter aan het ruiterskwartier...naast de Feboquote:Op zondag 1 juli 2007 21:59 schreef justmattie het volgende:
kiek es an, een echte liwwadder, en nog vrouwlijk oek, Ik zag bij dancetour iemand met een zwart shirt en daar stond op : 100% Liwwadder, sun 1 wou ik oek wel hewwe weet iemand waar je die ken krije?
ok thnxquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:49 schreef rschuil het volgende:
[..]
Dizze ken je halen bij de Skamele Ruter aan het ruiterskwartier...naast de Febo
Is ie zwart?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:03 schreef -Jay-20- het volgende:
Waarom vliegt er de hele godganse dag al zo'n klote helicopter boven mijn huis??
Bron.quote:In het water aan de Noordersingel, tegenover de Prinsentuin in Leeuwarden, is dinsdagmorgen rond half tien een stoffelijk overschot gevonden van een nog onbekende man.
Hulpdiensten rukten massaal uit, na de melding dat er een drenkeling in het water lag, aan de kant van de Noordersingel. Bij aankomst bleek het om een stoffelijk overschot te gaan.
Opvarenden van het pontje naar de Prinsentuin ontdekten het lichaam onder de steiger. Daar lag het zeker al sinds acht uur, maar eerder was het aangezien voor een plastic zak die in het water dreef.
De doodsoorzaak van de man, die van middelbare leeftijd was, is nog onduidelijk. Ook is nog onzeker hoe lang het lichaam in het water heeft gelegen. Het stoffelijk overschot is overgebracht naar een mortuarium, waar nader onderzoek meer duidelijkheid moet brengen over hoe de man in het water is terechtgekomen.
Nee stel je voor dat jij eens iets doet...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon niet op letten, dan doet iemand anders het werk wel
In mei wist ik nog niet dat ik naar L'warden gingquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:34 schreef blaaatkipje het volgende:
je had er al 1tje in mei/juni moeten fixenrond deze tijd is het overal lastiger om ene kamer te vinden, Leeuwarden is ook wel iets drukker geworden wat dat betreft met al die duitsers enzo.
Dat is in elke studentenstad deze tijd van het jaar een ramp... op zich redelijk begrijpelijk, nietwaar?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:08 schreef pekel het volgende:
Kamer kamer kamer kamer![]()
![]()
Is er opeens kamernood in Ljouwert ofzo? Of is het elk jaar standaard een ramp?
Emmen...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:14 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is in elke studentenstad deze tijd van het jaar een ramp... op zich redelijk begrijpelijk, nietwaar?
Blijf gewoon kijken tot je wat leuks tegenkomt en pendel desnoods een maandje heen en weer (of moet je van erg ver komen?)
een heuze boem boem boem boem boem - muziek party is gaandequote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:25 schreef Alexxxxx het volgende:
wat zijn al die tenten en zo op het plein achter het WTC?
Dan ben ik blij dat ik naast de vliegbasis woonquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:01 schreef Flyga het volgende:
[..]
een heuze boem boem boem boem boem - muziek party is gaande![]()
Die tegenover de waag?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:08 schreef Edwinuss het volgende:
ben verhuisd! woon nu boven de sleutelspecialist![]()
Het is in de zelfde straat als bakker bart.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:26 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Die tegenover de waag?
En Emmen is een aardig eind ja, zelfs met de auto (mijn Mazda kwam bij Misker vandaan).
Dan kun je nog twee kanten op.. bakker bart zit op de hoekquote:Op zondag 22 juli 2007 09:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is in de zelfde straat als bakker bart.
Als je richting de waag fietst.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:59 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Dan kun je nog twee kanten op.. bakker bart zit op de hoekOf ist die ene naast de blokker?
NEE!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:39 schreef justmattie het volgende:
naast de V&D dus??
De AH XL ?quote:Op zondag 22 juli 2007 15:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Sint Jacobsstraat
* Alexxxxx kwam vroeger erg veel bij de treinenpassage
A-Ha is ook een puikende winkel btw.
Ken ik niet!quote:Op zondag 22 juli 2007 16:14 schreef Alexxxxx het volgende:
nee zegDat heet gewoon Miro
de A-Ha! De boekwinkel!
nee, een Marcel Fokkens.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat er een Vrieswijk aan het roer?
Ja kloptquote:Op zondag 22 juli 2007 16:34 schreef blaaatkipje het volgende:
die sleutelmaker zit toch tov de frappant en nina enzo? kijk je tegen een mooi geveltje aan dan
Die zit toch in twee straten (op de hoek van Peperstraat en Wirdummerdijk)?quote:Op zondag 22 juli 2007 09:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is in de zelfde straat als bakker bart.
En Bakker, uw slager!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:51 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Repelsteeltje?
Treinpassasge? ( miniatuur winkel ofzo)
Boards r us ?
Optyfen met die kutfietsers.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:03 schreef Merson het volgende:
Ze zijn nu wel bij de rotondes voorrang aan het geven aan de fietsers, maar zouden ze ook wat gaan doen aan alle gaten die tussen fietspad en asfalt zitten? Misschien wordt Leeuwarden dan nog een keer een fijne stad om te fietsen.
De gemiddelde fietser in Leeuwarden is toch al suicidaal genoeg om er maar van uit te gaan dat hij/zij voorrang heeft op een rotonde (of een willekeurig stuk ander weg), verplicht voorrang geven op een aantal rotondes veranderd daar weinig aan - leidt mijns inziens alleen maar tot meer verwarring onder alle verkeersdeelnemers.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef justmattie het volgende:
duhh dat is de opzet van het hele voorrangverhaal, stimuleren om meer op de fiets te gaan
Ik ben helemaaaaaaaaal voor!!! Anders duurtut een eeuw voordat je een rondje hebt gefietst!!!quote:Op zondag 22 juli 2007 22:51 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De gemiddelde fietser in Leeuwarden is toch al suicidaal genoeg om er maar van uit te gaan dat hij/zij voorrang heeft op een rotonde (of een willekeurig stuk ander weg), verplicht voorrang geven op een aantal rotondes veranderd daar weinig aan - leidt mijns inziens alleen maar tot meer verwarring onder alle verkeersdeelnemers.
Probleem is dat Leeuwarden sowieso al moeilijk uit te komen is met de auto, nog meer en vooral drukkere rotondes fietsers voorrang geven verergert dat alleen maar. Als ik de stadhet centrum in wil pak ik sowieso al de fiets omdat er geen doorkomen aan is met de auto... en het centrum m.i. redelijk fietsvriendelijk is.
denkut niet... (herkenning...) maar ik loop wel iedere dag in de pauze van mn werk doort centrum!quote:Op maandag 23 juli 2007 16:14 schreef Edwinuss het volgende:
Ik ben echt benieuwd of ik jullie mensen als eens heb gezien in de stad ofzoof we elkaar zouden herkennen?
En waar werk je dan?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:16 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
denkut niet... (herkenning...) maar ik loop wel iedere dag in de pauze van mn werk doort centrum!![]()
Achmea (dus dan heb je nog aardig wat keus! hahaquote:
Ik zal eens oplettenquote:Op maandag 23 juli 2007 16:21 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Achmea (dus dan heb je nog aardig wat keus! haha)
FBTO? Zilveren Kruis? Avero? Active? Facilitair bedrijf? Beveiliging? Schoonmaker? Kantinemedewerker?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:21 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Stimuleren om meer te fietsen, maar wel fucking slechte fietspaden en fietspad-weg-overgangen hebben.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef justmattie het volgende:
duhh dat is de opzet van het hele voorrangverhaal, stimuleren om meer op de fiets te gaan
ik loop ook vaak met dit weer in de pauze een rondje door de stad, alleen of met 1/2 collegasquote:Op maandag 23 juli 2007 16:14 schreef Edwinuss het volgende:
Ik ben echt benieuwd of ik jullie mensen als eens heb gezien in de stad ofzoof we elkaar zouden herkennen?
Het doel van een rotonde is dat het verkeer beter doorstroomt en het kruispunt veiliger wordt door het verkeer wat af te remmen, niet om mensen rondjes te laten fietsen of files te veroorzakenquote:Op maandag 23 juli 2007 16:06 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Ik ben helemaaaaaaaaal voor!!! Anders duurtut een eeuw voordat je een rondje hebt gefietst!!!
Die bij de Bote van Bolswertstraat is allang zo... en tis ideaaaal!!
Maar de eerst komende maanden nog erg goed voorang geven aan auto's want die zijn het niet gewend!![]()
Vast wel, maar lijkt me sterk dat je een van de mensen herkend hebtquote:Op maandag 23 juli 2007 16:14 schreef Edwinuss het volgende:
Als je een stoere jongen ziet lopen/fietsen, bestaat er een kans dat ik het ben.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:14 schreef Edwinuss het volgende:
een tie-wrap (zo heet zon ding tochquote:Op maandag 23 juli 2007 17:37 schreef Merson het volgende:
[..]
Stimuleren om meer te fietsen, maar wel fucking slechte fietspaden en fietspad-weg-overgangen hebben.
Mijn achterrekje is er afgelopen week afgestuiterd en bij elke bobbel moet ik m weer goed leggen.
Ik aan tweequote:Op maandag 23 juli 2007 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben te herkennen aan mn zeer puikende auto.
Dat zijn alle citroens...quote:
Ja.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:35 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat zijn alle citroens...
[afbeelding]
OT: deze was ook in Leeuwarden toch?
nou vriendin van me zat zonet een paar keer dicht aan tegen aquaplaningquote:Op maandag 23 juli 2007 21:14 schreef Paladijn het volgende:
Regenbuitje valt hier mee als ik zo zie op buienradar
Ik vond het hier meevallen eigenlijk, als het hard regent loopt al het water vanaf het cambuurplein hierlangs... gebeurde vandaag gelukkig nietquote:Op maandag 23 juli 2007 22:53 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
nou vriendin van me zat zonet een paar keer dicht aan tegen aquaplaning
Van mij mag het wel wat minder, moet morgen weer richting schepenbuurt fietsen![]()
Werkenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:10 schreef Paladijn het volgende:
[..]
En schepenbuurtmijn oude studentenflatje waar mijn broertje nu inzit. Is er iets te doen ofzo?
Ik maak tussen 6 en 8 schoon bij Achmeaquote:Op maandag 23 juli 2007 16:21 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Geen van allen!! hahahaquote:Op maandag 23 juli 2007 16:42 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
FBTO? Zilveren Kruis? Avero? Active? Facilitair bedrijf? Beveiliging? Schoonmaker? Kantinemedewerker?
![]()
Ja!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:44 schreef justmattie het volgende:
is dat die BCV opleiding??
Bweh voor jou misschienquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jep, beste studie die er is
@blaaatkipje, docent van NHL ? wie was dat
met dat witte hok als busjequote:
En ben je daardoor ook gelukkiger geworden?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef justmattie het volgende:
[..]
met dat witte hok als busje![]()
ja ik weet bijna alles van die school![]()
Dan zal het wel Pieter (le coq...) zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ken wel 2x een Pieter als docent... Maar goed, boejuh het is vakantie
Ah mijn fout denk ik, dacht te begrepen hebben dat ie daar docent was maar dat is meer mijn interpretatiequote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja idd, al is dat niet echt een docent, hij regelt meer dingen dan dat ie ooit een les gegeven heeft
nou nee, alhoewel ik altijd wel gelukkig was als ik in de zomer er weer mocht werkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:15 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
En ben je daardoor ook gelukkiger geworden?![]()
wat moet je dr nou in de zomer dan is er niemandquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef justmattie het volgende:
[..]
nou nee, alhoewel ik altijd wel gelukkig was als ik in de zomer er weer mocht werken![]()
van de 9 weken die ik vrij had werkte ik er 5/6 weken. En ook al was er (bijna) niemand, er was altijd genoeg te doen. Vooral veel verbouwen, verhuizen etc etc.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:25 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
wat moet je dr nou in de zomer dan is er niemand![]()
Was niet zozeer een preek, ik vind het eerder wat kortzichtigquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:27 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet zo'n preek te geven hoor, die ken ik wel, mijn popje studeert Verkeerskunde!
Maar om ff te reageren, ik heb geen auto, dus voor mij is dat wel erg belangrijk!!![]()
quote:
Human Resource dan??quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:26 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Geen van allen!! hahahamaar dat rules alweer wat uit natuurlijk!
Eigenlijk kan ik me alleen de CCF en de patatzaak bij de potmarge indenken... verder zijn er alleen woningenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:08 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
in 1 keer goedZoveel is er in de schepenbuurt zelf ook niet, erom heen wel maarja
Idd is ie zeer puikquote:Op maandag 23 juli 2007 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben te herkennen aan mn zeer puikende auto.
En wanneer komt er een off-road rondje om het mata hari plein bij het vernieuwde ruiterskwartier?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Nou ja je weet waar mn huis staat, en je weet waar ik werk.
Ik heb in Dokkum en Groningen al stukken over fietspaden gereden, dus moet wel ff he?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Paladijn het volgende:
[..]
En wanneer komt er een off-road rondje om het mata hari plein bij het vernieuwde ruiterskwartier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |