Je had bijna een PM!quote:Ongeldige pagina-aanroep:
unknown POST-parameter "11fccee626e021ea9ec6abfe7467bf85" for action "submit"
Bron: Leeuwarder Courantquote:Ook tweede vleugel Blokhuispoort ontruimd
LEEUWARDEN -
Het Leeuwarder huis van bewaring de Blokhuispoort moet helemaal worden ontruimd. Uit onderzoek van brandweer en de rijksgebouwendienst is gebleken dat het gebouw niet brandveilig genoeg is.
Om het gebouw weer veilig te maken zijn veel aanpassingen nodig, maar die zijn voorlopig te duur.
Directeur Ton Golsteijn van de Noordelijke gevangenissen heeft maandagmiddag het personeel ingelicht over de sluiting. Volgens woordvoerder Hans Janssens van het ministerie van justitie kunnen de cipiers tijdelijk op een andere plek aan het werk, bijvoorbeeld in gevangenis De Marwei.
Twee weken geleden werd al bekend dat de eerste vleugel van de Blokhuispoort voorlopig moest sluiten omdat het gevangeniscomplex niet aan alle eisen voldoet. Om de gedetineerden in geval van een calamiteit snel te kunnen evacueren moest snel extra beveiligingspersoneel worden ingehuurd. Dat joeg de inrichting op hoge kosten. De tweede vleugel moet over twee weken helemaal leeg zijn.
In september moet bekend worden of de 130 jaar oude Blokhuispoort definitief zijn deuren sluit. Maar de maatregel van nu is daarop geen voorschot, zegt Janssens. ,,We moeten eerst goed bekijken welke investeringen nodig zijn om de Blokhuispoort aan alle eisen te laten voldoen. Het kan zijn dat we de capaciteit ook in de toekomst nog nodig hebben."
Zou kunnen. Heb wel eens 's avonds een rondleiding gekregen in de Blokhuispoort. Was wel leuk om alles te zien. En na afloop even een pilsje in de kantine daar.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:02 schreef blaaatkipje het volgende:
stond laatst al op de lcwebsite dat één of andere wethouder er een cultureel centrum oid van wil maken...
Het is een oud fort uit het eind van de middeleeuwen volgens mij, maar inderdaad ook dingen als de overval en eigenlijk een bijzonder pand binnen het centrum. Een dergelijke historie weerhoudt sommige beleidsmakers er echter niet van om een pand compleet te laten verneuken - zie het oude stadskantoor bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebouw herbergt echt een stukje geschiedenis van Leeuwarden, denk maar eens aan de overval. Slopen zou echt zonde zijn.
Was dat net ten zuiden van het aquaduct bij Grou of zit ik nu mis?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:49 schreef Paladijn het volgende:
Niet echt Leeuwarden, maar was aan het eind van de middag even aan het toeren rond Grou waar de weg geblokkeerd werd
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch knap om recht op zo'n 'Pas op, gevaarlijke bocht!' bord-paaltje te landen. Bestuurder was ok voor zover ik meegekregen heb.
En waren er weer ballonvaarten rond Joure?
[afbeelding]
Klopt, op de eerste foto zie je in de verte de kranen van de nieuwe spoorbrug van Akkrumquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat net ten zuiden van het aquaduct bij Grou of zit ik nu mis?
Heeft hier weinig mee te maken, met meer snelheid dan 120 stuiter je hooguit wat verder en raak je wat meer in dit gevalquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
Weer eens een snelheidsduivel die het deksel op de neus krijgt
volgens mij gaat dat over de WO II, gaat het verzet anderen uit het huis van bewaring plukkenquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:35 schreef Merson het volgende:
'De Overval'. Klinkt heel spannend voor een import-Leeuwardenaar. Vertel meer!
De film nooit gezien? Ze zenden hem 4 mei vast nog wel eens uit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:35 schreef Merson het volgende:
'De Overval'. Klinkt heel spannend voor een import-Leeuwardenaar. Vertel meer!
Nee!quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:00 schreef Skic. het volgende:
[..]
De film nooit gezien? Ze zenden hem 4 mei vast nog wel eens uit.
Dizze ken je halen bij de Skamele Ruter aan het ruiterskwartier...naast de Feboquote:Op zondag 1 juli 2007 21:59 schreef justmattie het volgende:
kiek es an, een echte liwwadder, en nog vrouwlijk oek, Ik zag bij dancetour iemand met een zwart shirt en daar stond op : 100% Liwwadder, sun 1 wou ik oek wel hewwe weet iemand waar je die ken krije?
ok thnxquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:49 schreef rschuil het volgende:
[..]
Dizze ken je halen bij de Skamele Ruter aan het ruiterskwartier...naast de Febo
Is ie zwart?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:03 schreef -Jay-20- het volgende:
Waarom vliegt er de hele godganse dag al zo'n klote helicopter boven mijn huis??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |