merciquote:Op woensdag 27 juni 2007 18:52 schreef Googolplexian het volgende:
tien vette plussen
Nope, pas in Turkije.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:49 schreef Fugie het volgende:
Gebruikt spyker nou de nieuwe wagen tijdens deze gp ?
de tekst heb ik juist zo gedaan omdat het anders in breedte moet scrollenquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:06 schreef sanger het volgende:
WEST, kun je de tekst iets aanpassen? De regels zijn nu gescheiden door harde enters, waar spaties horen.
En misschien een linkje naar TVY doen, daar war je beelden kunt zien van de vrije trainingen.
Aha, op die manierquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:16 schreef WEST het volgende:
[..]
de tekst heb ik juist zo gedaan omdat het anders in breedte moet scrollen
en linkje naar TVY moet jij hier maar ff neer zetten dan plaats ik die vanavond laat of morgenochtend vroeg in de OPik moet nu echt weg
(moet darten zo voor de Sallandse zomercomp.)
Jij zet Ralf hoogquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:16 schreef Bernard0s het volgende:
Mijn voorspelling:
1. Alonso
2. Massa
3. Fisichella
4. Heidfeld
5. Schumacher
(een beetje rekening houdend met regen is deze voorspelling)
Hamilton heeft geen beste CV op Magny Cours, ik verwacht dat hij dit weekend voor het eerst op zijn plaat gaat, samen met Kimi trouwens.
Ik mis jou nog op de ledenlijst van onze Ralf-fanclub Googol, wil je erbij?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij zet Ralf hoogvanwaar dat optimisme? (en waarom dan niet Trulli?)
Ralf staat onder druk en hij presteert slecht, dat is allemaal waar, laat ik dat voorop stellen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij zet Ralf hoogvanwaar dat optimisme? (en waarom dan niet Trulli?)
Wanneer maken we zijn fantopic?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:22 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik mis jou nog op de ledenlijst van onze Ralf-fanclub Googol, wil je erbij?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef ElmarO het volgende:
Weer een top OP.
[..]
Wanneer maken we zijn fantopic?
Ja of Albers, die kan dat ook wel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:54 schreef Fugie het volgende:
als het een regenrace wordt mogen ze verstappen wel ff snel een ritje laten maken bij spyker![]()
Ik heb van de week juist alle data die ik had verzameld weggegooidquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef ElmarO het volgende:
Weer een top OP.
[..]
Wanneer maken we zijn fantopic?
Ach, we rukken gewoon wat van Wikipedia en zijn eigen site af.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb van de week juist alle data die ik had verzameld weggegooid
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ach, we rukken gewoon wat van Wikipedia en zijn eigen site af.
Doodzondequote:Op woensdag 27 juni 2007 21:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik had serieus al een half topic klaar voor hem, en een aantal anderen. Alleen simpelweg de tijd niet om het af te maken.
Hoeveel leden hebben we eigenlijk al?quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:28 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Doodzonde![]()
Iemand met tijd teveel die een mooie OP voor de Ralf-fantopic kan maken?
Googol dus ook Ralf-lid. Wij staan fier overeind om onze held te steunen!![]()
We mogen toch wel een fantopic maken voor ieders favoriete pispaaltje?quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Ralf topic??? het nivo daalt echt!!
Als je wacht totdat ik thuis klaar ben met verbouwen dan heb ik er tijd voor, en zin.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:28 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Doodzonde![]()
Iemand met tijd teveel die een mooie OP voor de Ralf-fantopic kan maken?
Googol dus ook Ralf-lid. Wij staan fier overeind om onze held te steunen!![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je wacht totdat ik thuis klaar ben met verbouwen dan heb ik er tijd voor, en zin.
Jij moet natuurlijk weer een buitenbeentje zijn die geen lid is van de fanclubquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Ralf topic??? het nivo daalt echt!!
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:58 schreef sanger het volgende:
TJ is altijd een buitenbeentje heb ik begrepen
Waarom wil je dan niet met ons in de Ralf-fanclubquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Klopt, al ben ik soms ook voor dingen waar veel andere voor zijn zoals NEE tegen de EU grondwet en ik ben ook niet de enige die vind dat DC met pensioen moet en ben ook niet de enige die de Honda een mooie maar langzame bak vind opt moment
![]()
Ik wil wel voorzitter zijn van de Ralf-Rot-Op clubquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:04 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Waarom wil je dan niet met ons in de Ralf-fanclub![]()
Ik had nog wel een bestuursfunctie voor je in gedachte...
Moest dat er nou weer bij? Je weet toch dat ik hem (lees: die lul) niet kan luchten!quote:De race word uiteindelijk gewonnen door Heinz-Harald Frentzen in een Jordan.
Dat heb ik compleet gemist vorig jaar. Er staat me iig niets meer van bijquote:BMW Sauber komt in Frankrijk met een leuke technologische vinding: de zogenaamde Twin Towers. Twee verticale vleugels op de neus moeten de luchtstroom rond het hoofd van de coureur beter sturen.
Ik weiger ook lid te wordenquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:56 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Jij moet natuurlijk weer een buitenbeentje zijn die geen lid is van de fanclub![]()
Dat heb ik speciaal voor jou gedaan inddquote:Op donderdag 28 juni 2007 01:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Moest dat er nou weer bij? Je weet toch dat ik hem (lees: die lul) niet kan luchten!
Ghehe, ik had ff qualitytime met mn vriendin enzo, vandaar dat het wat aan de lange kant wasquote:Op donderdag 28 juni 2007 08:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat heb ik speciaal voor jou gedaan indd
Ik vond het nog lang duren voordat de reactie kwam.
Wat was aan de lange kantquote:Op donderdag 28 juni 2007 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ghehe, ik had ff qualitytime met mn vriendin enzo, vandaar dat het wat aan de lange kant was
quote:ALONSO'S WARNING
3 days to French GP at Magny-Cours
Byron Young Motor Racing Correspondent 28/06/2007
FERNANDO ALONSO has warned his high-flying team-mate Lewis Hamilton to be ready for the bad times.
The Spaniard was speaking ahead of Sunday's French Grand Prix at Magny-Cours as the title fight returns to Europe.
He is hoping to turn the tide in their battle for the Formula One championship that has seen Britain's wonder boy leap to a 10-point lead after back-to-back wins in Canada and America.
Whether he has a hand in Hamilton's changing fortunes or not - the double world champion, and veteran of almost 100 grands prix, said it is inevitable. "Lewis is doing incredibly well and what he is achieving is impressive," said Alonso.
"And when you are doing well people call you 'king' and you are treated like a king. They always have nice things to say.
"But things change, for whatever reason, and it may not be your fault but it is impossible to maintain such a high level all the time.
"And when things change people are quick to criticise.
"And you have to be ready for that because it happens to everyone.
"When you are winning you are fantastic, great, a God. When you are not doing so well they say you are finished.
"It is normal in Formula One."
Hamilton, a phenomenon in his first season out-performing a double title winner, has yet to experience the down side of life in the fast lane.
His achievements arguably rank with anything that has been achieved in any sporting arena in history, even those by Tiger Woods, Pele, Maradona and Muhammad Ali who beat Sonny Liston to become heavyweight champion at 22.
Britain's F1 sensation finished a dream third on his debut, was second in the following four races dotted across the globe and won the next two.
Such is his lead that even if he fails to finish on Sunday he will still be joint leader of the championship with Alonso. The omens are not particularly good for McLaren's top man, though, as his epic battle with his team-mate continues in what is likely to be Formula One's last visit to one of Europe's least favourite venues.
He crashed out of the first GP2 race at Magny-Cours last year and started the second one 19th but finished fifth, proving, if nothing else, that overtaking is possible.
Is dan al bekend of deze toegankelijk is voor publiek?quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef vosss het volgende:
Klein beetje offtopic, maar gaat er iemand naar de tests op Spa de 10de tm de 12de?
Volgens mij is niet Estoril, maar juist de Adelaide-hairpin de beste inhaalplek?quote:Eigenlijk is er maar een echte inhaalmogelijkheid; de snelle Estoril-bocht.
Het is dus toegankelijk voor publiekquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dan al bekend of deze toegankelijk is voor publiek?
Ik heb nog altijd geen reactie van het circuit gehad.
Daar zijn de meningen over verdeeld, de 1 noemt de Adelaide en de ander de Estoril.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:52 schreef Harmen1984 het volgende:
Magny Cours![]()
De OP![]()
Eén opmerking over de OP:
[..]
Volgens mij is niet Estoril, maar juist de Adelaide-hairpin de beste inhaalplek?
Voor de rest weer top!![]()
JA!!!!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef vosss het volgende:
Klein beetje offtopic, maar gaat er iemand naar de tests op Spa de 10de tm de 12de?
Weet nog niet of ik ga. Zie ik na de GP van Groot Brittanië wel. Moet ook wel een beetje weer zijn, want om daar nou weg te regenen is ook niet alles.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:28 schreef vosss het volgende:
Klein beetje offtopic, maar gaat er iemand naar de tests op Spa de 10de tm de 12de?
Ik ben de woensdag iig aanwezig, samen met 3 vriendenquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:15 schreef sanger het volgende:
Misschien een meet op Spa?
Daar zeg je zowat, wij hebben al betaald vorige week ofzo, maar nog niks binnen gekregen via post of mail.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:42 schreef sanger het volgende:
Ik heb nog altijd geen reactie van het circuit gehad.
Meld me aanquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik wil wel voorzitter zijn van de Ralf-Rot-Op club
Ik denk meer dat zn wiel afbreekt ofzo dit weekend omdat meneer te graag wilquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:30 schreef Giem het volgende:
Nou zou Kimi eens potten kunnen breken??
[F1] Spa-Francorchamps testsessie 10/11/12 juli!quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:15 schreef sanger het volgende:
Misschien een meet op Spa?
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:23 schreef Bernard0s het volgende:
Welcome to the eighth round of the 2007 FIA Formula One World Championship, the French Grand Prix at the Circuit de Nevers Magny-Cours.
There is a fair chance that rain might affect the outcome of the race, as it did in 1999. There is a 30 percent likelihood of showers on Thursday when the ambient temperature will reach a high of 19 degrees Celsius. While Friday will be cloudy and 20 degrees, it will be warmer on Saturday at 24 degrees, but there will be a 30 percent likelihood again of scattered showers. On Sunday that rises to 60 percent, with a temperature high of 22 degrees.
The schedule reverts to normal now that the Formula One circus is back in Europe, which means Friday morning practice running from 1000 hours local time to 1130, Saturday morning practice from 1100 to 1200, and qualifying from 1400 to 1500. The race will run over 70 laps of the 4.411 kilometre (2.741 mile) circuit, and will start at 1400 hours local time, which is two hours ahead of GMT.
IK STA EROPquote:Onderwerp: [newsletter] Your Name Is On The Car!
Van: myearthdream@listserver.haecceitas.com
Datum: Do, 28 juni, 2007 3:27 pm
Aan: <newsletter@lists.myearthdream.com>
The Earth Car
YOUR NAME IS ON THE CAR!
Dear myearthdreamer
We have exciting news! Your name will be on the Earth Cars at this weekend’s
Grand Prix in France.
Your name will be in 4pt so it's clearly visible with the naked eye close up,
but our clever designers have applied them in such a way that our beautiful artwork
still looks the same from a distance.
We have put all the names in columns and like to call it our 'Roll Call of
Environmental Honour'.
In the last few weeks we have made some changes to myearthdream. The biggest change
is that we have decided to make donations to the myearthdream Trust optional. The
main aim of this is to allow children to make pledges and be part of the project
without having to use a credit card, but it also allows us to run competitions all
over the world to get more people involved in saving CO2 and saving the planet.
All of the money we have collected to date, as well as all future optional
donations, will still go to great environmental causes, but if you donated to the
myearthdream Trust in return for your name on the car and feel that this change is
unfair, please email us at enquiries@myearthdream.com.
All of your generous donations will be distributed at the end of the season and we
will update you with news of the environmental projects and organisations that
benefit as soon as details are available.
We’ll also be launching a brand new website later in the season that will have
many more exciting interactive features and regularly updated news about
myearthdream.
We want to take this opportunity to thank you for your enthusiasm for the
myearthdream project. We have been overwhelmed by the response and are grateful for
all your letters and emails of support, but mostly we’re grateful for the
collective difference we’re making to the planet.
That's all for now. We hope that you’re as excited as we are to know
that your names will be racing in the rest of the 2007 season Grands Prix with
Jenson and Rubens
Regen races zorgen vrijwel altijd voor een spannende race, zelfs op Magny Coursequote:Op donderdag 28 juni 2007 12:37 schreef Bernard0s het volgende:
Laat maar komen inderdaad! Regenraces op Magny Cours zijn altijd leuk. Of in de trainingen, is ook leuk. Ik herinner me de crash van Montoya in de chicane Nurburgring uit 2005 geloof ik, vette klapper!
Ik denk het wel, Bernie wil toch gaan racen in Parijs?quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Regen races zorgen vrijwel altijd voor een spannende race, zelfs op Magny Course
Laatste jaar op de kalender voor dit circuit?![]()
Maar aantrekkelijk is het ook niet met al die asfaltstrippen langs de rijbaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:59 schreef sanger het volgende:
Het contract is in ieder geval niet verlengd, en loopt na deze race af.
Eigenlijk vraag ik me af waaom ze niet op Le castelett gaan racen. Die is in zoveel mogelijke lay outs te nemen. En het is 1 van de modernste circuits ter wereld.
Goh, Barrichello... Wies da ook weerus???quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Meld me aan
Het wordt tijd dat er een aantal oudjes (Ralf, DC, Fisi, Barri om er maar een paar te noemen) plaats maakt voor nieuwe talenten.
Nog in de eerste bocht en het was over voor Rubinhoquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Goh, Barrichello... Wies da ook weerus???
Die naam heb ik al lang niet meer gehoord (of het moet in Indy een Rubens-show geweest zijn, want die heb ik niet gezien).....
Wheheh ... 4ptquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wheheh ... 4pt
Als ontwerper van flyers ga ik nooit onder 6pt om het leesbaar te houden met het blote oogIk zou een vergrootglas meenemen.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wheheh ... 4pt
Als ontwerper van flyers ga ik nooit onder 6pt om het leesbaar te houden met het blote oogIk zou een vergrootglas meenemen.
quote:
Op de sidepods en hoeveel? Geen idee, moet ik mijn creditcard afschriften er eens op naslaanquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:10 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Stoer! Hoeveel moest je dokken en waar op de auto sta je precies?
Dus? 4pt is gewoon er mini en vond zn opmerking grappig.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:11 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Het is voor het goede doel hoor!
Ik vind het ook stoer hoorquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Op de sidepods en hoeveel? Geen idee, moet ik mijn creditcard afschriften er eens op naslaan
Edit: volgens mij iets van 5 pounds, niet zo gek veel iig.
gadverdamme lelijke kop heeft zequote:Op woensdag 27 juni 2007 21:00 schreef Bernard0s het volgende:
Ondanks het feit dat Ralf een kneus is heeft hij wel een lekker wijf. Ja nu niet meer, maar een paar jaar terug stond ze naakt in een roddelblad, ik kon er wel naar kijken, en Der Ralf ook wel denk ik.
Over Rolex Ralf gingen hele andere geruchten een aantal jaren geleden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:00 schreef Bernard0s het volgende:
Ondanks het feit dat Ralf een kneus is heeft hij wel een lekker wijf. Ja nu niet meer, maar een paar jaar terug stond ze naakt in een roddelblad, ik kon er wel naar kijken, en Der Ralf ook wel denk ik.
Dat was toch ook de reden waarom hij met haar is, om alle geruchten te ontkrachtenquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Over Rolex Ralf gingen hele andere geruchten een aantal jaren geleden.![]()
Ik sta er ook opquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Op de sidepods en hoeveel? Geen idee, moet ik mijn creditcard afschriften er eens op naslaan
Edit: volgens mij iets van 5 pounds, niet zo gek veel iig.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik sta er ook op
Heb zo'n zelfde email gehad. Alleen ik heb geen geld gegeven, maar de belofte gedaan tijdens het tandenpoetsen de kraan uit te zetten of iets soortgelijks![]()
Jahquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Dat was toch ook de reden waarom hij met haar is, om alle geruchten te ontkrachten
quote:
Lijkt me duidelijkquote:That's all for now. We hope that you’re as excited as we are to know
that your names will be racing in the rest of the 2007 season Grands Prix with
Jenson and Rubens
ik heb ook zo'n mail gekregen..., ik doe nu steeds de kraan open en dicht als ik me ga scherenquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik sta er ook op
Heb zo'n zelfde email gehad. Alleen ik heb geen geld gegeven, maar de belofte gedaan tijdens het tandenpoetsen de kraan uit te zetten of iets soortgelijks![]()
Haha dat is wel zo, maar dat slaat nergens op natuurlijk. Het is een Duitser oke, maar nog geen homo denk ik.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Over Rolex Ralf gingen hele andere geruchten een aantal jaren geleden.![]()
Dacht dat het contract van Ralf na dit seizoen afliep. Maar zeker weten doe ik het ook niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:55 schreef Bernard0s het volgende:
Dat is ook zo vosss.
Maarja, het zal er nu wel op aankomen of Ralf mag blijven. Hetzelfde geldt voor Trulli, dat is ook niks meer. Maar toch hebben ze volgens mij allebei een contract tot 2009. Als dat contract nou heel duur is, hebben ze een probleempje bij Toyota.
However; Bijna VT1, leuk.
Haha ik weet het, een hele vooruitgang! LiveTiming opent nu ook niet meer in een apart venster, dat is wel fijn vind ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dacht dat het contract van Ralf na dit seizoen afliep. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Yup, en ze hebben de site vernieuwd.
Zie je nu iets staan met rode letters over de start van VT1? Dan verschijnt zo de livetiming automatisch.quote:
Ralf zijn contract loopt af jaquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dacht dat het contract van Ralf na dit seizoen afliep. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Yup, en ze hebben de site vernieuwd.
Is die link naar TVU Player weer verdwenen uit de OP, of kijk ik niet goed?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:12 schreef Bernard0s het volgende:
Shit, geen stream van VT1 op Wheels..
Die heb ik al gedownload. Ze laten nu de 125 cc van Donington GP zien op Wheels via TVUPlayer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Is die link naar TVU Player weer verdwenen uit de OP, of kijk ik niet goed?
Hier is ie dan nogmaals, voor de liefhebber
De Ferrari's doen eigenlijk nooit zo'n outlap. Dus dat is niet zo heel verrassendquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:24 schreef vosss het volgende:
Massa en Kimi als enige nog niet buiten geweest
Ik weet zeker dat Albers ook maximum attack z'n best doetquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gaat goed.
En hij staat nog boven Sutil.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:42 schreef sanger het volgende:
2 tienden van de STR's is zo slecht niet dacht ik
Ik ook, alleen niet met deze Spyker. De nieuwe weer wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:45 schreef Bernard0s het volgende:
Ik ben al lang tevreden als CA voor Sutil blijft en in de race en kwali sneller is, moet lukken denk ik. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Ik ben blij dat er ook nog mensen zijn (met verstand van F1) die het wel willen opnemen voor Albers. I totally agree met je punt. Albers heeft gewoon tijd nodig om zich aan te passen. Kovolainen is ook constant langzamer geweest dan Fisichella tot aan Canada, en dan hoor je niemand zeuren. Het is gewoon weer puur Nederlands om iets van Hollandse makelarij af te kraken, het is nooit goed.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ook, alleen niet met deze Spyker. De nieuwe weer wel.
Deze auto past gewoon niet bij CA. Hij vergeleek het zelf met een pak, waarvan de broek goed zat en het jasje niet. Hij voelt zich niet comfortabel in de auto, en dat zie je direct terug in de prestaties. En zolang Spyker weigert de auto aan te passen aan zijn rijstijl zul je dit houden.
De andere teams passen hun auto wel aan aan de rijders.....
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Bernard0s het volgende:
Ik heb een vermoeden dat Ferrari beter is dan McLaren dit weekend..
Klopt. Al geeft het wel enige indicatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:52 schreef vosss het volgende:
Kimi had het daar al over afgelopen week. Dat ze hoopte wat beter voor de dag te komen dit weekend.
Maargoed, vrije training zegt natuurlijk nog niet zo heel erg veel he
Wat dacht je van Ralf tov Trulli en de revelatie van vorig seizoen Kubica tov Heidfeld?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:52 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er ook nog mensen zijn (met verstand van F1) die het wel willen opnemen voor Albers. I totally agree met je punt. Albers heeft gewoon tijd nodig om zich aan te passen. Kovolainen is ook constant langzamer geweest dan Fisichella tot aan Canada, en dan hoor je niemand zeuren. Het is gewoon weer puur Nederlands om iets van Hollandse makelarij af te kraken, het is nooit goed.
Met die kerel heb ik niks. Ik zeur liever over de prestaties van een nederlander dan over die van een buitenlander. Ik denk dat je daarom niet veel mensen over kovalainen hoortquote:Kovolainen is ook constant langzamer geweest dan Fisichella tot aan Canada, en dan hoor je niemand zeuren.
Absoluut en dat zal altijd wel zo blijven.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:52 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er ook nog mensen zijn (met verstand van F1) die het wel willen opnemen voor Albers. I totally agree met je punt. Albers heeft gewoon tijd nodig om zich aan te passen. Kovolainen is ook constant langzamer geweest dan Fisichella tot aan Canada, en dan hoor je niemand zeuren. Het is gewoon weer puur Nederlands om iets van Hollandse makelarij af te kraken, het is nooit goed.
Hij heeft wel een leuke tijd gereden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:55 schreef Bernard0s het volgende:
Lewis naar buiten, mooi.
Ja maar ik bedoel meer het volgende; Mensen die dus (te) weinig verstand hebben van de F1 zeiken alleen Albers af omdat ze na de kwali of race die ze niet gezien hebben Albers op P22 zien staan. Dan hebben ze gelijk hun oordeel al weer klaar staan. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Met die kerel heb ik niks. Ik zeur liever over de prestaties van een nederlander dan over die van een buitenlander. Ik denk dat je daarom niet veel mensen over kovalainen hoort
Die gaat er dit weekend nog wel aan denk ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:53 schreef Bernard0s het volgende:
Tering, Raikkonen rijdt al bijna het circuitrecord aan gort!
Het is jammer. Maar stel dat CA een puntje scoort bij een regenrace zoals zondag, dan is hij weer helemaal de held natuurlijkquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat dacht je van Ralf tov Trulli en de revelatie van vorig seizoen Kubica tov Heidfeld?
De enige keer dat Kubica sneller was dan Heidfeld was hij tevens 4 ronden brandstof lichter ter verduidelijking. Het scheelde toen vrijwel niets.
Hoor je ook niemand Kubica afbranden. Ralf wel, maar dat was daarvoor al. Het zal wel in de NL aard liggen.
Ik niet. Die liet ik ook gewoon vallenquote:Ik vind het zo raar. In 2002 wist het Nederlands elftal zich niet te kwalificeren voor het WK Voetbal, maar we bleven Oranje steunen.
Kan jij live F1 zien? En zoja, via wat of wie? Alvast bedanktquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:58 schreef Schuifpui het volgende:
Chris ziet ff een chicane over het hoofd.![]()
Satelliet tv, DSF.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:59 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Kan jij live F1 zien? En zoja, via wat of wie? Alvast bedankt
Haha. Laat ik het zo zeggen; de meerderheid bleef Oranje steunen. Toen ze in EK 2004 redelijk ver kwam was het weer allemaal super natuurlijk. Bluhh, hoe naief zeg! Maargoed.quote:
Dankje. Ik ga even kijken of die ook ergens tussen de kanalen staat hiero.quote:
Als het goed is gewoon vrij te ontvangen, ik heb in ieder geval alleen het basispakket.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:01 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dankje. Ik ga even kijken of die ook ergens tussen de kanalen staat hiero.
Albers doet keihard zijn best, alleen hij heeft gewoon domme pech dat hij in een slechte wagen rijdt (wat in feite een Midland is van vorig jaar). Albers kun je alleen verwijten dat hij in Australie een domme fout maakte tijdens de race, voor de rest valt het allemaal zat mee. Bovendien vergeten mensen altijd heel snel dat Albers zijn vorige teamgenoten wel allemaal ruimschoots versloeg. Het kan dit jaar nog omslaan, en ik geloof daar ook in, maar dat moet er wel eerst die nieuwe auto komen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef Fugie het volgende:
Albers rijdt ook consequent laatste, het is niet dat eens een keer iets laat zien. Het wordt gewoon tijd om wat te presteren, net zoals sutil deed. Je kan niet constant laatste rijden en verwachten dat mensen lovend over je praten, f1 is een keiharde sport en je moet gewoon presteren.
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:58 schreef Schuifpui het volgende:
Chris ziet ff een chicane over het hoofd.![]()
Alonso reed wel erg op het randje geloof ik, pakte echt vol de curbs mee overal.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef Bernard0s het volgende:
McLaren komt dichterbij.
De VS was daar wel het ergste voorbeeld van. Ok, hij stond op een andere strategie, maar als je bijna op een ronde wordt gezet door Sutil.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef Fugie het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet zo rampzalig dat hij laatste rijd, maar het is het merendeel van de tijd ook echt kansloos laatste. Dat is wat het pijnlijke is.
Ik hoop dat de nieuwe auto veel brengt voor albers, lijkt me wel anders zouden ze vanuit het team toch ook wel zorgen dat albers zich beter voelt in de huidige auto. Seizoen is gelukkig nog lang
Dat is zeker waar. Maar vergeet dit niet. Albers is zo'n 16 keer vaker gelapped dan Sutil. Dat kost je toch al snel een seconde of 30 - 40.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De VS was daar wel het ergste voorbeeld van. Ok, hij stond op een andere strategie, maar als je bijna op een ronde wordt gezet door Sutil.
Dat is mooi, dan is Ferrari dus echt op de goede weg. Hopelijk kan het gevecht weer verdergaan tussen McLaren en Ferrari. Honda en Renault vallen me tegen tot op heden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Alonso reed wel erg op het randje geloof ik, pakte echt vol de curbs mee overal.
Net niet, 5/1000stequote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:15 schreef Bernard0s het volgende:
Volgens mij is het circuitrecord er aan gegaan, goed rondje van Raikkonen! Sutil ook eindelijk onderweg.
Daar heb je dan weer gelijk in. Maar echt lekker kan het niet zijn als je Albers bent.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:11 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar vergeet dit niet. Albers is zo'n 16 keer vaker gelapped dan Sutil. Dat kost je toch al snel een seconde of 30 - 40.
Valt Honda je tegen? Die gasten kunnen bij mij niet eens meer tegenvallen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:13 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dat is mooi, dan is Ferrari dus echt op de goede weg. Hopelijk kan het gevecht weer verdergaan tussen McLaren en Ferrari. Honda en Renault vallen me tegen tot op heden.
Dat is juist het probleem. Spyker houdt vol dat Albers zich maar moet aanpassen, en niet andersom. Terwijl bij alle andere teams de auto om de coureurs heen wordt gebouwd, is dat bij Spyker anders.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef Fugie het volgende:
Albers rijdt ook consequent laatste, het is niet dat eens een keer iets laat zien. Het wordt gewoon tijd om wat te presteren, net zoals sutil deed. Je kan niet constant laatste rijden en verwachten dat mensen lovend over je praten, f1 is een keiharde sport en je moet gewoon presteren.
Haha, Albers is pushing. Hij staat op dit moment op een zeer nette afstand van P1.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:12 schreef Schuifpui het volgende:
Alberts hard eraf, hij is nog wel heel. Minder dan een metertje van de muur.![]()
Ik had juist een kleiner gat verwacht. Ik hoop dat ze het dit weekend nog onder de 2,5 seconden gaan krijgen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:16 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Haha, Albers is pushing. Hij staat op dit moment op een zeer nette afstand van P1.
Natuurlijk was de VS niet leuk voor Albers. Maar als je hartstikke zwaar bent met brandstof verlies je nu eenmaal veel tijd per rondje en verlies je veel tijd met blauwe vlaggen. Albers gokte op een SC, dan was het wel goedgekomen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer gelijk in. Maar echt lekker kan het niet zijn als je Albers bent.
[..]
Valt Honda je tegen? Die gasten kunnen bij mij niet eens meer tegenvallen.Ze zitten volgens mij ook gewoon op hun standaardniveau op het moment.
Zou leuk zijn en gaat wel lukken ook denk ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik had juist een kleiner gat verwacht. Ik hoop dat ze het dit weekend nog onder de 2,5 seconden gaan krijgen.
Vind ik eigenlijk sowieso al een foute taktiek om te gokken op de SC, maar het zou me niks verbazen als hij dat van het team kreeg opgedrongen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Natuurlijk was de VS niet leuk voor Albers. Maar als je hartstikke zwaar bent met brandstof verlies je nu eenmaal veel tijd per rondje en verlies je veel tijd met blauwe vlaggen. Albers gokte op een SC, dan was het wel goedgekomen.
Het is gewoon treurig daar. En dan zijn er mensen die Spyker afzeiken. Als er op het moment toch één team daarvoor in aanmerking zou moeten komen is het wel Honda. Al is Toyota ook een aardige kanshebber. Vraag me toch af wat dat is met die Japanse teams. Pompen er veel geld, maar presteren eigenlijk amper.quote:Ja Honda is zo jammer. Ik vind/vond het een leuk team, ze deden zo leuk mee vorig jaar en dat jaar ervoor met bv. die pole op San Marino van Button. Het is nu echt klote, jammer, want er zit veel potentieel in zowel Rubens als Jenson.
Japanse teams hebben een Japanse cultuur. En die werkt niet mee.....quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk sowieso al een foute taktiek om te gokken op de SC, maar het zou me niks verbazen als hij dat van het team kreeg opgedrongen.
[..]
Het is gewoon treurig daar. En dan zijn er mensen die Spyker afzeiken. Als er op het moment toch één team daarvoor in aanmerking zou moeten komen is het wel Honda. Al is Toyota ook een aardige kanshebber. Vraag me toch af wat dat is met die Japanse teams. Pompen er veel geld, maar presteren eigenlijk amper.
Hoorde je Gascoyne ook al over. Al is het dan wel grappig om te zien dat SA voorlopig wel alles uit hun mogelijkheden haalt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Japanse teams hebben een Japanse cultuur. En die werkt niet mee.....
Geen fabrieksteam die zich moet verantwoorden, dus durven meer risico te nemen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoorde je Gascoyne ook al over. Al is het dan wel grappig om te zien dat SA voorlopig wel alles uit hun mogelijkheden haalt.
Haha goed punt. Maar dan hoor je de criticasters niet hoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:26 schreef sanger het volgende:
Ben beneiuwd of mensen nu ook Sutil gaan afzeiken omdat hij langzamer was dan CA.
Dat gebeurde namelijk wel toen CA met pech weinig ronden kon rijden en langzamer was dan Sutil.
Potentieel en Jensen in 1 zin...... 2 of 3 jaar geleden had ik het nog gelooft, maar dat Jensen ooit nog iets presteert (bv een GP winnen, om maar iets te noemen) zie ik persoonlijk niet meer gebeurenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Bernard0s het volgende:
Ja Honda is zo jammer. Ik vind/vond het een leuk team, ze deden zo leuk mee vorig jaar en dat jaar ervoor met bv. die pole op San Marino van Button. Het is nu echt klote, jammer, want er zit veel potentieel in zowel Rubens als Jenson.
Typo??? CA zit toch niet en de huizenverkoperij?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:52 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er ook nog mensen zijn (met verstand van F1) die het wel willen opnemen voor Albers. I totally agree met je punt. Albers heeft gewoon tijd nodig om zich aan te passen. Kovolainen is ook constant langzamer geweest dan Fisichella tot aan Canada, en dan hoor je niemand zeuren. Het is gewoon weer puur Nederlands om iets van Hollandse makelarij af te kraken, het is nooit goed.
Wie gokt er nou op een safety car??? Was er regen voorspeld ofzo???quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Natuurlijk was de VS niet leuk voor Albers. Maar als je hartstikke zwaar bent met brandstof verlies je nu eenmaal veel tijd per rondje en verlies je veel tijd met blauwe vlaggen. Albers gokte op een SC, dan was het wel goedgekomen.
Ja Honda is zo jammer. Ik vind/vond het een leuk team, ze deden zo leuk mee vorig jaar en dat jaar ervoor met bv. die pole op San Marino van Button. Het is nu echt klote, jammer, want er zit veel potentieel in zowel Rubens als Jenson.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:40 schreef vosss het volgende:
Jeetje, wát een slechte trainging van Sutil zeg!!! Hij krijgt het nog niet eens voor elkaar om Albers voorbij te steken! Wát een prutser die Sutil!
Nee een ongeluk, daar gokten ze op, like duhquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Wie gokt er nou op een safety car??? Was er regen voorspeld ofzo???
in amerika is dat niet zo gek om op een safetycar te gokken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Wie gokt er nou op een safety car??? Was er regen voorspeld ofzo???
Nope, juist niet. Albers heeft aangegeven dat te willen en verwachten, het team heeft gezegd dat hij vette pech heeft.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:45 schreef Sally het volgende:
Maar het team heeft in het begin toch alles geprobeerd om de wagen naar Albers' zin aan te passen??
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:40 schreef vosss het volgende:
Jeetje, wát een slechte trainging van Sutil zeg!!! Hij krijgt het nog niet eens voor elkaar om Albers voorbij te steken! Wát een prutser die Sutil!
Hm, my bad... Wat gemist, zeker... * Sally las alleen het gemiep van Chrisquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope, juist niet. Albers heeft aangegeven dat te willen en verwachten, het team heeft gezegd dat hij vette pech heeft.
Het team heeft gezegd dat Albers zijn rijstijl maar moest aanpassen aan zowel auto als banden. Ook daarom denk ik dat Albers meer tijd nodig zal hebben dan de andere coureurs om zich aan te passen. Hij moet zich aan twee factoren aanpassen.
Je kunt hem verwijten wat je wilt, maar niet dat hij alles eruit probeert te halen.quote:
Inderdaad. En zo'n vrije training is er nou juist voor om de grens op te zoeken. Genoeg andere coureurs die er tijdens de vrije trainingen vanaf schieten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Je kutn het verwijten wat je wilt, maar niet dat hij alles eruit probeert te halen.
Daar heb je absoluut gelijk in hoor, maar vind het wel weer typisch dat hij er flink afschiet, alsof ie vergeet te remmen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En zo'n vrije training is er nou juist voor om de grens op te zoeken. Genoeg andere coureurs die er tijdens de vrije trainingen vanaf schieten.
Probleem is dat Doornbos heeft laten zien dat hij goed is (met 4 podia in 5 races). Albers heeft nog helemaal niets laten zien. (Al hoop ik dat hij dat wel gaat doenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:36 schreef sanger het volgende:
Maar goed, doet Nederlands enioge F1 coureur dat is het weer een reden om hem te bashen.
Ik weet al precies hoe ik ga reageren als Doornbos een keer niet goed eindigt in Amerika.
Dat krijg je als je je niet op je gemak voelt bij het gedrag van een auto.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daar heb je absoluut gelijk in hoor, maar vind het wel weer typisch dat hij er flink afschiet, alsof ie vergeet te remmen.![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is dat Doornbos heeft laten zien dat hij goed is (met 4 podia in 5 races). Albers heeft nog helemaal niets laten zien. (Al hoop ik dat hij dat wel gaat doen)
En Doornbos doet het in een Minardi ... EN Speedy Dan Clark is in geen velden of wegen te bekennen dus wordt -op z'n Albers- zoek gereden door z'n rookie teamgenootquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is dat Doornbos heeft laten zien dat hij goed is (met 4 podia in 5 races). Albers heeft nog helemaal niets laten zien. (Al hoop ik dat hij dat wel gaat doen)
Hij ging ook erg hard over de curbs in die laatste chicane.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:58 schreef sanger het volgende:
Blokkerend wiel bij Massa
Ik ben ook realistisch overigens. Albers is in deze wagen niet goed genoeg. Maar het feit dat het consequent gebeurd geeft mij het gevoel dat het niet met de persoon of coureur Albers te maken heeft, maar meer met het materiaal tot zijn beschikking.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En Doornbos doet het in een Minardi ... EN Speedy Dan Clark is in geen velden of wegen te bekennen dus wordt -op z'n Albers- zoek gereden door z'n rookie teamgenoot
Anders gezegd ... als Doornbos vanaf nu achteruit gaat rijden eindigt ie nog hoger in het kampioenschap dan Chris ... dus RD heeft het wel verdiend om een foutje te mogen maken
Zie je? We bashen lang niet iedere NL coureur ... in mijn geval bash ik alleen Albers.
Tuurlijk heeft hij het moeilijk en niet het goede materiaal. Maar 't is ook nog eens een verschrikkelijke LUL en heeft (niet alleen dit seizoen) altijd een excuus klaar. Verstappen was nog een genot om naar te kijken ondanks z'n slechte wagen ... altijd wel een paar plekken bij de start.
Man ... het valt de hele wereld op dat Albers zoek wordt gereden ... alleen een paar Nederlanders lezen om die nieuwsberichten heen (zoals dan wordt beweerd; de Nederlanders met ECHT verstand van F1).
Fan zijn ala ... maar wel met gepast realisme, hoor.In Albers z'n geval ZEKER niet om z'n persoonlijkheid.
DOORNBOS
Ik kan me een clausule herinneren dat er geen andere Nederlander naast hem mocht rijden bij Minardi dus hoe goed is CA voor NL F1? Destructief, als hij maar rijdt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeg nu zelf, als Albers het goed doet komen er voor andere NL'ers ook meer mogelijkheden.
Volgens mij heeft Ralf exact hetzelfde probleem als Chris....een auto die niet bij zijn rijstijl past. En kijk eens hoeveel problemen die heeft tov zijn teamgenoot, dan doet CA het zo slecht nog niet.......En Ralf is dan nog wel een grote naam, die races gewonnen heeft (en dus wel degelijk kan rijden).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me een clausule herinneren dat er geen andere Nederlander naast hem mocht rijden bij Minardi dus hoe goed is CA voor NL F1? Destructief, als hij maar rijdt.
En ik weet niet of het je is opgevallen maar Raikkonen en Alonso en velen anderen worden net zo hard gebashed omdat ze langzamer rijden dan hun teamgenoot. In Spanje doet Alonso geen goede zaken, Finland heeft Heiki als nieuwe favoriet bestempeld, onze held Ralf is in Duitsland de Yang op Michael's Yin ... Ligt het bij hun allemaal dan ook aan het materiaal? Of denk je dat Chris een uitzondering is dat 'ie in z'n eigen land meer het onderwerp is van het gesprek dan z'n buitenlandse concullega's?
Niet Doornbos, ze waren ongeveer gelijkwaardig in de Minardi. Sla er (objectief) de statistieken maar op na. De overige coureurs zijn nou niet echt goed te noemen, ook Monteiro niet (heeft behalve regelmatige finishes niet echt hoogstaande prestaties geleverd).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Albers heeft niet laten zien dat hij sneller was dan Doornbos in de Minardi, dan Friesacher in de Minardi en dan Monteiro (Rookie of the Year in 2005) in de Midland.
Verder heeft Albers een paar leuke jaren gehad in de DTM (2003 en 2004), maar moest wel elke keer zijn teamgenoot (Schneider, Paffett) voor laten gaan. Daarvoor was het echt pet, ook in de F3000 (0 punten ten opzichte van teamgenoot Webber, 21 en tweede in het kampioenschap).quote:Om nog maar niet te beginnen over zijn preF1 prestaties, die veel aansprekender zijn dan die ene F3000 race die Doornbos won.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Massa spint
Massasprint? Waar?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Massa spint
Op zich logisch want RD presteert momenteel gewoon beter dan CA. Het is alleen een herhaling van zetten steeds. Gooi in de OP maar een linkje naar het Albers-topic, want tijdens de vorige race werd ik helemaal moe van al die 300 'Albersquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:30 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is dit overigens een discussie zonder einde
De 1 is voor Albers, de ander voor Doornbos. Het is alleen zo jammer dat het RD kamp CA zo basht. Helemaal hier op FOK. Als er iets over RD op staat dan is er alleen maar lof en bij CA alleen maar kritiek.
Ik sta (als het goed is) aan de kant waar Button overheen leuntquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[afbeelding]
Staat je naam hier trouwens? (Let op de knijpende oogjes)
Lof en kritiek naar prestaties. Hoeveel coureurs ken jij bijvoorbeeld die "Ik keek naar beneden want het snoertje van m'n radio zat niet goed" als excuus gebruiken om een auto af te schrijven aan het begin van het seizoen? Met dat soort dingen zet je je toch negatief in de kijkers? Dan gaan mensen eerder letten op wat je verkeerd doet dan goed doet, jaquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:30 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is dit overigens een discussie zonder einde
De 1 is voor Albers, de ander voor Doornbos. Het is alleen zo jammer dat het RD kamp CA zo basht. Helemaal hier op FOK. Als er iets over RD op staat dan is er alleen maar lof en bij CA alleen maar kritiek.
Ik ben wel fan van hem, net als van RD. En ik word ook moe van diequote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:34 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Op zich logisch want RD presteert momenteel gewoon beter dan CA. Het is alleen een herhaling van zetten steeds. Gooi in de OP maar een linkje naar het Albers-topic, want tijdens de vorige race werd ik helemaal moe van al die 300 'Albers' reacties in het topic en dan ben ik zelf nog wel geen fan van hem.
Als halfbloedje ben ik trotser op Hamilton, if you don't mindquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van hem, net als van RD. En ik word ook moe van diesteeds, ondanks dat het wel terecht is. Ik ben alleen van mening dat mensen onze trots in de F1 wel wat mogen ondersteunen ipv affikken.
quote:Practice 2: Massa fastest as STR shows Speed
Friday, 29, June, 2007, 14:33
Felipe Massa turned the tables on his Ferrari team-mate Kimi Raikkonen in the second free practice session for the French Grand Prix as the Brazilian ended Friday fastest of all at Magny-Cours.
Ferrari appears to have rediscovered its form in France, and after a dominant performance in the morning session where Raikkonen was fastest, Massa and the Finn continued the second session in a similar vein.
It's worth noting that just 0.035s separated the pair at the end of the day, having spent most of the 90 minutes trading blows in search of superiority.
Lewis Hamilton got a full session's work in this time after his morning mishaps and managed to go fourth fastest, just 0.32s behind the red cars but nearly 0.3s faster than team-mate Fernando Alonso (eighth).
But the stars of the session were undoubtedly those driving Adrian Newey-designed cars.
The Scuderia Toro Rosso team, which has promised on occasion recently but never shone, obliterated the form book as Scott Speed and Vitantonio Liuzzi went third and fifth fastest.
The signs had been there in the morning session, but the performance by both drivers was exceptional.
David Coulthard in the Renault-powered Red Bull version of the machine was also sixth fastest and well in the hunt.
The Scot's team-mate Mark Webber might have been in the mix too, but the Aussie was forced to pull of the track halfway through the session and ended up 16th.
Nico Rosberg continued Williams's consistent form with seventh fastest time.
Britain's Anthony Davidson broke into the top ten for Super Aguri while Ralf Schumacher outpaced his Toyota team-mate Jarno Trulli to go tenth.
Davidson's session was however interrupted by a small dispute over territory in the pitlane with Liuzzi, though neither driver, car or mechanics were damaged in the incident.
Having predicted he would be quicker than the BMWs yesterday, Giancarlo Fisichella proved himself absolutely right in 11th place.
The Italian had not expected quite so many cars to be in front of him however. Team-mate Heikki Kovalainen emphasised Renault's apparent lack of pace in 17th.
Robert Kubica was the fastest BMW driver in 12th, ahead of Alex Wurz (Williams) and Trulli.
More work is clearly needed to improve Honda's RA107 as Jenson Button could only manage 15th fastest, while his team-mate Rubens Barrichello was 18th.
Nick Heidfeld was a curiously slow 19th ahead of Takuma Sato in the second Super Aguri, while Adrian Sutil moved ahead of his Spyker team-mate Christijan Albers at the tail of the field.
French GP free practice session 2 times
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
221. MASSA Ferrari 1m15.453s
2. RAIKKONEN Ferrari 1m15.488s
3. SPEED Toro Rosso 1m15.773s
4. HAMILTON McLaren 1m15.780s
5. LIUZZI Toro Rosso 1m15.952s
6. COULTHARD Red Bull 1m15.958s
7. ROSBERG Williams 1m16.003s
8. ALONSO McLaren 1m16.049s
9. DAVIDSON Super Aguri 1m16.162s
10. SCHUMACHER Toyota 1m16.184s
11. FISICHELLA Renault 1m16.205s
12. KUBICA BMW 1m16.236s
13. WURZ Williams 1m16.260s
14. TRULLI Toyota 1m16.285s
15. BUTTON Honda 1m16.395s
16. WEBBER Red Bull 1m16.562s
17. KOVALAINEN Renault 1m16.735s
18. BARRICHELLO Honda 1m16.950s
19. HEIDFELD BMW 1m16.968s
20. SATO Super Aguri 1m17.165s
21. SUTIL Spyker 1m18.213s
22. ALBERS Spyker 1m18.708s
Nee ik sta niet vooraan bij het songfestival, puur omdat dat mij niet boeitquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als halfbloedje ben ik trotser op Hamilton, if you don't mind![]()
![]()
Nee serieus ... In Albers kan ik gewoon niet Neerlandsch trots zien. Grotendeels door chronisch gebrek aan charisma (naast het feit dat ik het een #2 rijder vind... z'n teamgenoot zal 'm waarschijnlijk altijd zoek rijden).
Spyker on the other hand ... ben ik wel redelijk trots op. Ze zijn er nog steeds en ons kleine gekke landje zit wel mooi in de F1. De produktieauto's zien er dan weer niet uit ... op die Spykers ben ik minder trotsNiks niet onvoorwaardelijke liefde omdat het NL is. 't Mot ook nog eens goed zijn. Of sta jij vooraan bij het aanmoedigen van "onze jongens" op het eurovisie songfestival?
en ik wordt een beetje kniftig van het feit dat het CA kamp altijd RD naarboven haalt als reaktie op de kritiek![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me een clausule herinneren dat er geen andere Nederlander naast hem mocht rijden bij Minardi dus hoe goed is CA voor NL F1? Destructief, als hij maar rijdt.
En ik weet niet of het je is opgevallen maar Raikkonen en Alonso en velen anderen worden net zo hard gebashed omdat ze langzamer rijden dan hun teamgenoot. In Spanje doet Alonso geen goede zaken, Finland heeft Heiki als nieuwe favoriet bestempeld, onze held Ralf is in Duitsland de Yang op Michael's Yin ... Ligt het bij hun allemaal dan ook aan het materiaal? Of denk je dat Chris een uitzondering is dat 'ie in z'n eigen land meer het onderwerp is van het gesprek dan z'n buitenlandse concullega's?
Ik vind ze allebei niks.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:30 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is dit overigens een discussie zonder einde
De 1 is voor Albers, de ander voor Doornbos. Het is alleen zo jammer dat het RD kamp CA zo basht. Helemaal hier op FOK. Als er iets over RD op staat dan is er alleen maar lof en bij CA alleen maar kritiek.
quote:
En helemaal in de racetopics... Open dan een ander topic ofzo, want deze topics raken zo vreselijk 'vervuild'!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee ik sta niet vooraan bij het songfestival, puur omdat dat mij niet boeit
Laten we dan eens ophouden met die hele RD vs CA discussie hier op FOK!.
Het probleem is dat de negatievelingen over Albers beginnen met de discussiequote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:35 schreef Sally het volgende:
[..]
En helemaal in de racetopics... Open dan een ander topic ofzo, want deze topics raken zo vreselijk 'vervuild'!
En daar hebben we dan (weer wel) een apart forum voor.quote:
Licht met brandstof??quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:38 schreef Bernard0s het volgende:
Jezus. Ongelovelijk hoe goed STR er bij zit! Geen idee hoe dat kan komen.. Zou Ferrari ook een motorupdate hebben gehad ofzo? Anders zou ik niet weten hoe dit kan. Dit is overigens niet best voor Spyker als STR zo goed blijft, punten zijn zeker een mogelijkheid als STR zo goed blijft als vanmiddag.
Ongelovelijk ook dat 15 man binnen 1 seconde zit.
Nog 1 keer over de CA-discussie; ik meng me er niet meer in. Niemand zal zijn gelijk halen. Ik blijf van mening dat CA te veel als schietschijf wordt gebruikt, puur omdat hij onder andere Nederlander is. Nederlanders zijn te kritisch, maarja, dan maar geen chauvinisme.
Een paar tienden van het circuitrecord, vergis je niet. STR heeft echt een supervrijdag gehad.quote:
quote:Sutil en Albers niet blij
29 Juni, 17:56 | Adrian Sutil en Christijan Albers waren niet blij na de vrijdagtrainingen op de Circuit de Nevers in Magny-Cours. De twee Spyker-coureur hadden allebei verschillende problemen. De Duitser was niet tevreden over de balans van zijn wagen, terwijl Albers zijn eigen glazen ingooide door van de baan te schieten en daarbij zijn F8-VII te beschadigen.
Nadat Albers hard over de kerbstones reed en daardoor naast de baan raakte, was zijn Spyker dermate beschadigd dat de Nederlander niet verder kon rijden. Daarom blijf de teller op 9 ronden staan. Op de tijdenlijst kwam Albers niet verder dan een 1:18.708, terwijl hij in de ochtendtraining al duidelijk sneller was geweest. "In de eerste vrije training was ik blij met de auto en ik denk dat we steeds meer vooruitgang boeken," kijkt Albers dan ook terug. "Maar in de middagtraining ging ik hard over de kerbstones in bocht 12 en schoot daardoor rechtdoor. Helaas raakte de auto hierdoor beschadigd en kon ik niet verder rijden. Dat is teleurstellend omdat ik nog twee setjes nieuwe banden had en mijn tijd dus nog had kunnen verbeteren. We hebben echter wel weer vooruitgang geboekt en we zullen morgen zien hoe het dan gaat."
Adrian Sutil was zoals gezegd niet blij met zijn wagen. In de eerste vrije training moest de Duitser 0.3 seconden toegeven op Albers, maar in de tweede training bleef hij de Nederlander, mede dankzij zijn uitstapje wel voor. De snelste rondetijd van Sutil stond uiteindelijk op 1:18.213. Ook met deze tijd was hij overigens langzamer dan de snelste rondetijd van Albers uit de eerste oefensessie. "Ik ben niet blij met vandaag," vertelt Sutil. "Ik kon geen goede balans vinden in de auto. Met de ene afstelling had ik erg veel last van onderstuur en met een iets andere afstelling juist weer van overstuur. Het is erg lastig om een goede middenweg te vinden. We hebben nog veel werk voor de boeg en we zullen moeten zien hoe het morgen gaat."
Nou, zet hem op Alberto, ik ben benieuwdquote:We hebben echter wel weer vooruitgang geboekt en we zullen morgen zien hoe het dan gaat.
quote:Seamless box shifts STR up order
Friday, 29, June, 2007, 17:12![]()
Scuderia Toro Rosso's drivers attributed their spectacular pace in free practice to the team's new seamless shift gearbox, which it is running for the first time at the French Grand Prix this weekend.
But both warned against raised expectations after Scott Speed and Vitantonio Liuzzi ended the second session third and fifth fastest respectively.
“I am not sure exactly where we stand, as you don’t know what the others are doing in terms of fuel load," said Speed.
"Certainly we were on the low side when I did my quickest lap. The gearbox is definitely a step forward and the car was not bad today.
"Generally, we look more competitive than we have in past races. Now we just need to work hard, keep our heads down and try not to make any mistakes for the rest of the weekend.”
Liuzzi agreed with Speed's assessment that his times may prove deceptive but allowed that STR had made significant progress between Indianapolis and Magny-Cours.
“Maybe the quick times look nicer than they are in reality," said the Italian.
"We still have to work on improving the balance of the car, as the handling is not perfect yet. Even so, it is nice to see our names near the top of the order, at least on paper.
"Now we need to work on improving our traction and front end grip.
"For sure we are more competitive as the car has made a big step forward, mainly with the new seamless shift gearbox, which makes for much quicker changes," he added.
"However, the other teams have probably also improved in other areas. Tomorrow, we will work on generally improving the set up, but we can look to the rest of the weekend in a positive frame of mind.”
As a point of note, all four Red Bull-owned machines, effectively designed by Adrian Newey's technical department, showed strong pace during free practice in France, with David Coulthard going sixth quickest for the senior team.
Newey has a record for strong results at Magny-Cours dating back to the Leyton House Marchs of the late 1980s.
Ivan Capelli narrowly missed out on winning the French Grand Prix in 1990 in one such machine until he encountered a misfire and handed victory to Alain Prost.
Ik deed maar een greep... Waarom denkt men hier dan dat het zo goed ging vandaag in de TWEEDE vrije training *opvallend genoeg niet in de eerst: beetje middenmoters*quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:37 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Een paar tienden van het circuitrecord, vergis je niet. STR heeft echt een supervrijdag gehad.
zat ik toch niet zo gek met mijn veronderstelling!quote:"Certainly we were on the low side when I did my quickest lap. The gearbox is definitely a step forward and the car was not bad today.
quote:No decision on Heidfeld injury
Vettel on standby for BMW Sauber - 30/06/07 09:32
Heidfeld hoping to compete today in France
As he left the Magny Cours paddock on Friday, BMW's Mario Theissen said he was not sure if Nick Heidfeld's injured back would keep him out of his car at the French Grand Prix.
After sitting out much of the afternoon practice session, Heidfeld was taken to the Centre Hopitalier Pierre Beregovoy in nearby Nevers. It is understood that he was complaining of pain where his left-hand side ribs meet with his spine.
Heidfeld was apparently experiencing the worst pain in the long Estoril right hand bend, but he told Auto Motor und Sport before leaving the circuit: "I should be okay to drive tomorrow."
"He is being examined," Team Principal Theissen confirmed to reporters, "and for the moment I have no further information to offer."
He also would not be drawn on the obvious assumption that reserve driver Sebastian Vettel could be called up to race for a second successive event, but the 19-year-old German said: "I am happy and ready to drive any time and I definitely will be here tomorrow (on Saturday) so we wait and see."
Hopelijk hoeft 'ie met de T-car niet weer helemaal van voor af aan te beginnen met z'n set-up.. Hij was in VT1 al sneller dan Sutil in VT2, alhoewel dat ook niet veel hoeft te zeggen.quote:Albers start in T-car
MAGNY-COURS - Christijan Albers begint de kwalificatie voor de Grand Prix van Frankrijk vandaag in de t-car, de reserveauto. Gisteren brak bij de Larenaar de splitter (onderdeel van de voorvleugel) af, waardoor de cockpit van zijn Spyker F8-VII zodanig werd beschadigd dat hij in een andere auto moet overstappen.
Het incident deed zich ’smiddags bij de tweede vrije trainingssessie voor. Albers had in bocht elf last van overstuur, ving de auto op, kwam naar eigen zeggen ‘asfalt tekort’ en ging vervolgens hard over de kerbstones. Fernando Alonso en Kimi Räikkönen volgden later op hetzelfde punt zijn voorbeeld.
,,Morgen (vandaag) beginnen we gewoon opnieuw. Het ging helemaal niet zo slecht. Ik heb nu alleen een sessie gemist en twee van de vier setjes banden niet kunnen leren kennen. Dat is balen.’’ Albers reed ’s middags negen ronden, ’s ochtends 28.
Is het niet waarschijnlijker dat de T-car al op hem staat afgesteld?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:01 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hopelijk hoeft 'ie met de T-car niet weer helemaal van voor af aan te beginnen met z'n set-up.. Hij was in VT1 al sneller dan Sutil in VT2, alhoewel dat ook niet veel hoeft te zeggen.
50% kansquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het niet waarschijnlijker dat de T-car al op hem staat afgesteld?
Ben ik even blij dat ik gister tot 23.30 uur heb gewacht met wisselen. Op dat moment stond er dan nog geen bericht dat hij wel kon rijden, maar wel dat hij vandaag (gisteren) nog werd nagekeken. En geen nieuws was in mijn ogen goed nieuws. Dus ik heb nu Heidfeld-Sato-McLaren-Honda (SA).quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik maandagavond rond 20:00 nog op plaats 1 sta mag het een wonder heten.
Eerst gewijzigd naar Heidfeld... Toen de twijfel of hij zou rijden... Dus weer teruggewijzigd naar Rosberg en een Williams motor erbij genomen... En nu blijkt dat hij tóch gewoon mag rijden...
Heel veel transferkosten kwijtgeraakt en niet het team dat ik had gewild...
Wish me luck
Je doelt op de Sato die 10 plaatsen terug gezet gaat worden?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik gister tot 23.30 uur heb gewacht met wisselen. Op dat moment stond er dan nog geen bericht dat hij wel kon rijden, maar wel dat hij vandaag (gisteren) nog werd nagekeken. En geen nieuws was in mijn ogen goed nieuws. Dus ik heb nu Heidfeld-Sato-McLaren-Honda (SA).
IK ga zo ook weg.... Maar de videorecorder staat geprogrammeerdquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:40 schreef Sally het volgende:
Die kan ik niet volgen: ik ga weer eens op pad tijdens een race weekend...Ach ja: de videorecorder is er goed voor!
Even een verzoek: Maak aub geen topictitels aan met de na(a)m(en) van (mogelijke) winnaars...
Reactie zie [F1] F1 manager 2007 #2quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik maandagavond rond 20:00 nog op plaats 1 sta mag het een wonder heten.
Eerst gewijzigd naar Heidfeld... Toen de twijfel of hij zou rijden... Dus weer teruggewijzigd naar Rosberg en een Williams motor erbij genomen... En nu blijkt dat hij tóch gewoon mag rijden...
Heel veel transferkosten kwijtgeraakt en niet het team dat ik had gewild...
Wish me luck
Maar hij vangt wel de normale punten in de kwalificatie. Voorlopig heeft Sato vaker voor Davidson gestaan. En in de race zullen ze denk ik ook wel in de buurt van elkaar eindigen. Dus het gaat denk ik weinig verschil maken welke van de twee ik had genomen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:53 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Je doelt op de Sato die 10 plaatsen terug gezet gaat worden?
Geen -10? Als ik 'm maar niet voor niets in de verkoop heb gegooidquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar hij vangt wel de normale punten in de kwalificatie. Voorlopig heeft Sato vaker voor Davidson gestaan. En in de race zullen ze denk ik ook wel in de buurt van elkaar eindigen. Dus het gaat denk ik weinig verschil maken welke van de twee ik had genomen.
Heidfeld heeft daar tijdens de test ook last van gehad. Maar naar wat ik heb gelezen is dat het een spier is die vervelend is. Dus als hij goed beweegt kan hij al een hoop voorkomen. En het zal me weinig verbazen als hij een pijnstiller krijgt.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:56 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Reactie zie [F1] F1 manager 2007 #2
on-topic:
Het is maar de vraag of Heidfeld tijdens de race niet weer last van z'n rug krijgt natuurlijk. Heeft hij daar dit seizoen (tijdens tests oid) ook niet eerder last van gehad, of was dat Ralf?? Staat me vaag ergens iets van bij in ieder geval...
Nope, die -10 heeft hij de vorige race al gekregen. Deze straf heeft hij alleen maar gekregen omdat hij uitviel. Anders had hij in de VS al een drive-through gehad.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Geen -10? Als ik 'm maar niet voor niets in de verkoop heb gegooid
Nee, die heeft 'ie voor de manager in de vorige race al gekregen, omdat hij, volgens de crew, indien hij niet was uitgevallen een Drive-Through zou hebben gekregen... (lekkere zin met al die komma's).. Zullen we overigens dit topic voor de race bewaren en [F1] F1 manager 2007 #2 voor managerpraat??quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Geen -10? Als ik 'm maar niet voor niets in de verkoop heb gegooid
En verbetert in (snelle) ronde 5 en 6 meteen z'n tijd uit VT1, voorlopig 0,4s sneller dan Sutil en houdt ook Davidson achter zich..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:03 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Albers bovenaan de lijst(meteen ff printscreentje gemaakt
)
Spyker moet echt meer testen =_= Als ze een T-car uit het vet trekken en die is meteen sneller (i.p.v. trager) moet Spyker zich echt eens gaan afvragen waar ze 4 testcoureurs voor hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:16 schreef Schuifpui het volgende:
Albers doet het iig beter dan gisteren, nu een 1:17:9![]()
Omdat er een stuk gras los is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:25 schreef Bernard0s het volgende:
Rode vlag! Waarom?
Zoiets dacht ik al. Al had ik eerder verwacht dat er een reclamebord op de baan was gevallen ofzo. Maar de status is weer groen. Dus we kunnen weer.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat er een stuk gras los is.![]()
Van dat groene kunstgras direct naast de curbs.
Flashback naar Canada '98quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
34'** - Red flag! The problem we have here is that the astroturf on the outside of the kerb going onto the start-finish straight has got, er, rucked. A large section has come loose, and they will need to take a big staple gun to that.
http://eurosport.yahoo.com/formula1/livematch/172586.htmlquote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:37 schreef vosss het volgende:
Hey googol, waar haal jij dat commentaar vandaan?
Het wordt nu ook uitgezonden op de Duitse RTL.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:37 schreef vosss het volgende:
Hey googol, waar haal jij dat commentaar vandaan?
Eerste in de 1:14quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:53 schreef Googolplexian het volgende:
Hamilton!?!?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |