Licht met brandstof??quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:38 schreef Bernard0s het volgende:
Jezus. Ongelovelijk hoe goed STR er bij zit! Geen idee hoe dat kan komen.. Zou Ferrari ook een motorupdate hebben gehad ofzo? Anders zou ik niet weten hoe dit kan. Dit is overigens niet best voor Spyker als STR zo goed blijft, punten zijn zeker een mogelijkheid als STR zo goed blijft als vanmiddag.
Ongelovelijk ook dat 15 man binnen 1 seconde zit.
Nog 1 keer over de CA-discussie; ik meng me er niet meer in. Niemand zal zijn gelijk halen. Ik blijf van mening dat CA te veel als schietschijf wordt gebruikt, puur omdat hij onder andere Nederlander is. Nederlanders zijn te kritisch, maarja, dan maar geen chauvinisme.
Een paar tienden van het circuitrecord, vergis je niet. STR heeft echt een supervrijdag gehad.quote:
quote:Sutil en Albers niet blij
29 Juni, 17:56 | Adrian Sutil en Christijan Albers waren niet blij na de vrijdagtrainingen op de Circuit de Nevers in Magny-Cours. De twee Spyker-coureur hadden allebei verschillende problemen. De Duitser was niet tevreden over de balans van zijn wagen, terwijl Albers zijn eigen glazen ingooide door van de baan te schieten en daarbij zijn F8-VII te beschadigen.
Nadat Albers hard over de kerbstones reed en daardoor naast de baan raakte, was zijn Spyker dermate beschadigd dat de Nederlander niet verder kon rijden. Daarom blijf de teller op 9 ronden staan. Op de tijdenlijst kwam Albers niet verder dan een 1:18.708, terwijl hij in de ochtendtraining al duidelijk sneller was geweest. "In de eerste vrije training was ik blij met de auto en ik denk dat we steeds meer vooruitgang boeken," kijkt Albers dan ook terug. "Maar in de middagtraining ging ik hard over de kerbstones in bocht 12 en schoot daardoor rechtdoor. Helaas raakte de auto hierdoor beschadigd en kon ik niet verder rijden. Dat is teleurstellend omdat ik nog twee setjes nieuwe banden had en mijn tijd dus nog had kunnen verbeteren. We hebben echter wel weer vooruitgang geboekt en we zullen morgen zien hoe het dan gaat."
Adrian Sutil was zoals gezegd niet blij met zijn wagen. In de eerste vrije training moest de Duitser 0.3 seconden toegeven op Albers, maar in de tweede training bleef hij de Nederlander, mede dankzij zijn uitstapje wel voor. De snelste rondetijd van Sutil stond uiteindelijk op 1:18.213. Ook met deze tijd was hij overigens langzamer dan de snelste rondetijd van Albers uit de eerste oefensessie. "Ik ben niet blij met vandaag," vertelt Sutil. "Ik kon geen goede balans vinden in de auto. Met de ene afstelling had ik erg veel last van onderstuur en met een iets andere afstelling juist weer van overstuur. Het is erg lastig om een goede middenweg te vinden. We hebben nog veel werk voor de boeg en we zullen moeten zien hoe het morgen gaat."
Nou, zet hem op Alberto, ik ben benieuwdquote:We hebben echter wel weer vooruitgang geboekt en we zullen morgen zien hoe het dan gaat.
quote:Seamless box shifts STR up order
Friday, 29, June, 2007, 17:12![]()
Scuderia Toro Rosso's drivers attributed their spectacular pace in free practice to the team's new seamless shift gearbox, which it is running for the first time at the French Grand Prix this weekend.
But both warned against raised expectations after Scott Speed and Vitantonio Liuzzi ended the second session third and fifth fastest respectively.
“I am not sure exactly where we stand, as you don’t know what the others are doing in terms of fuel load," said Speed.
"Certainly we were on the low side when I did my quickest lap. The gearbox is definitely a step forward and the car was not bad today.
"Generally, we look more competitive than we have in past races. Now we just need to work hard, keep our heads down and try not to make any mistakes for the rest of the weekend.”
Liuzzi agreed with Speed's assessment that his times may prove deceptive but allowed that STR had made significant progress between Indianapolis and Magny-Cours.
“Maybe the quick times look nicer than they are in reality," said the Italian.
"We still have to work on improving the balance of the car, as the handling is not perfect yet. Even so, it is nice to see our names near the top of the order, at least on paper.
"Now we need to work on improving our traction and front end grip.
"For sure we are more competitive as the car has made a big step forward, mainly with the new seamless shift gearbox, which makes for much quicker changes," he added.
"However, the other teams have probably also improved in other areas. Tomorrow, we will work on generally improving the set up, but we can look to the rest of the weekend in a positive frame of mind.”
As a point of note, all four Red Bull-owned machines, effectively designed by Adrian Newey's technical department, showed strong pace during free practice in France, with David Coulthard going sixth quickest for the senior team.
Newey has a record for strong results at Magny-Cours dating back to the Leyton House Marchs of the late 1980s.
Ivan Capelli narrowly missed out on winning the French Grand Prix in 1990 in one such machine until he encountered a misfire and handed victory to Alain Prost.
Ik deed maar een greep... Waarom denkt men hier dan dat het zo goed ging vandaag in de TWEEDE vrije training *opvallend genoeg niet in de eerst: beetje middenmoters*quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:37 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Een paar tienden van het circuitrecord, vergis je niet. STR heeft echt een supervrijdag gehad.
zat ik toch niet zo gek met mijn veronderstelling!quote:"Certainly we were on the low side when I did my quickest lap. The gearbox is definitely a step forward and the car was not bad today.
quote:No decision on Heidfeld injury
Vettel on standby for BMW Sauber - 30/06/07 09:32
Heidfeld hoping to compete today in France
As he left the Magny Cours paddock on Friday, BMW's Mario Theissen said he was not sure if Nick Heidfeld's injured back would keep him out of his car at the French Grand Prix.
After sitting out much of the afternoon practice session, Heidfeld was taken to the Centre Hopitalier Pierre Beregovoy in nearby Nevers. It is understood that he was complaining of pain where his left-hand side ribs meet with his spine.
Heidfeld was apparently experiencing the worst pain in the long Estoril right hand bend, but he told Auto Motor und Sport before leaving the circuit: "I should be okay to drive tomorrow."
"He is being examined," Team Principal Theissen confirmed to reporters, "and for the moment I have no further information to offer."
He also would not be drawn on the obvious assumption that reserve driver Sebastian Vettel could be called up to race for a second successive event, but the 19-year-old German said: "I am happy and ready to drive any time and I definitely will be here tomorrow (on Saturday) so we wait and see."
Hopelijk hoeft 'ie met de T-car niet weer helemaal van voor af aan te beginnen met z'n set-up.. Hij was in VT1 al sneller dan Sutil in VT2, alhoewel dat ook niet veel hoeft te zeggen.quote:Albers start in T-car
MAGNY-COURS - Christijan Albers begint de kwalificatie voor de Grand Prix van Frankrijk vandaag in de t-car, de reserveauto. Gisteren brak bij de Larenaar de splitter (onderdeel van de voorvleugel) af, waardoor de cockpit van zijn Spyker F8-VII zodanig werd beschadigd dat hij in een andere auto moet overstappen.
Het incident deed zich ’smiddags bij de tweede vrije trainingssessie voor. Albers had in bocht elf last van overstuur, ving de auto op, kwam naar eigen zeggen ‘asfalt tekort’ en ging vervolgens hard over de kerbstones. Fernando Alonso en Kimi Räikkönen volgden later op hetzelfde punt zijn voorbeeld.
,,Morgen (vandaag) beginnen we gewoon opnieuw. Het ging helemaal niet zo slecht. Ik heb nu alleen een sessie gemist en twee van de vier setjes banden niet kunnen leren kennen. Dat is balen.’’ Albers reed ’s middags negen ronden, ’s ochtends 28.
Is het niet waarschijnlijker dat de T-car al op hem staat afgesteld?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:01 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hopelijk hoeft 'ie met de T-car niet weer helemaal van voor af aan te beginnen met z'n set-up.. Hij was in VT1 al sneller dan Sutil in VT2, alhoewel dat ook niet veel hoeft te zeggen.
50% kansquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het niet waarschijnlijker dat de T-car al op hem staat afgesteld?
Ben ik even blij dat ik gister tot 23.30 uur heb gewacht met wisselen. Op dat moment stond er dan nog geen bericht dat hij wel kon rijden, maar wel dat hij vandaag (gisteren) nog werd nagekeken. En geen nieuws was in mijn ogen goed nieuws. Dus ik heb nu Heidfeld-Sato-McLaren-Honda (SA).quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik maandagavond rond 20:00 nog op plaats 1 sta mag het een wonder heten.
Eerst gewijzigd naar Heidfeld... Toen de twijfel of hij zou rijden... Dus weer teruggewijzigd naar Rosberg en een Williams motor erbij genomen... En nu blijkt dat hij tķch gewoon mag rijden...
Heel veel transferkosten kwijtgeraakt en niet het team dat ik had gewild...
Wish me luck
Je doelt op de Sato die 10 plaatsen terug gezet gaat worden?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik gister tot 23.30 uur heb gewacht met wisselen. Op dat moment stond er dan nog geen bericht dat hij wel kon rijden, maar wel dat hij vandaag (gisteren) nog werd nagekeken. En geen nieuws was in mijn ogen goed nieuws. Dus ik heb nu Heidfeld-Sato-McLaren-Honda (SA).
IK ga zo ook weg.... Maar de videorecorder staat geprogrammeerdquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:40 schreef Sally het volgende:
Die kan ik niet volgen: ik ga weer eens op pad tijdens een race weekend...Ach ja: de videorecorder is er goed voor!
Even een verzoek: Maak aub geen topictitels aan met de na(a)m(en) van (mogelijke) winnaars...
Reactie zie [F1] F1 manager 2007 #2quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik maandagavond rond 20:00 nog op plaats 1 sta mag het een wonder heten.
Eerst gewijzigd naar Heidfeld... Toen de twijfel of hij zou rijden... Dus weer teruggewijzigd naar Rosberg en een Williams motor erbij genomen... En nu blijkt dat hij tķch gewoon mag rijden...
Heel veel transferkosten kwijtgeraakt en niet het team dat ik had gewild...
Wish me luck
Maar hij vangt wel de normale punten in de kwalificatie. Voorlopig heeft Sato vaker voor Davidson gestaan. En in de race zullen ze denk ik ook wel in de buurt van elkaar eindigen. Dus het gaat denk ik weinig verschil maken welke van de twee ik had genomen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:53 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Je doelt op de Sato die 10 plaatsen terug gezet gaat worden?
Geen -10? Als ik 'm maar niet voor niets in de verkoop heb gegooidquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar hij vangt wel de normale punten in de kwalificatie. Voorlopig heeft Sato vaker voor Davidson gestaan. En in de race zullen ze denk ik ook wel in de buurt van elkaar eindigen. Dus het gaat denk ik weinig verschil maken welke van de twee ik had genomen.
Heidfeld heeft daar tijdens de test ook last van gehad. Maar naar wat ik heb gelezen is dat het een spier is die vervelend is. Dus als hij goed beweegt kan hij al een hoop voorkomen. En het zal me weinig verbazen als hij een pijnstiller krijgt.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:56 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Reactie zie [F1] F1 manager 2007 #2
on-topic:
Het is maar de vraag of Heidfeld tijdens de race niet weer last van z'n rug krijgt natuurlijk. Heeft hij daar dit seizoen (tijdens tests oid) ook niet eerder last van gehad, of was dat Ralf?? Staat me vaag ergens iets van bij in ieder geval...
Nope, die -10 heeft hij de vorige race al gekregen. Deze straf heeft hij alleen maar gekregen omdat hij uitviel. Anders had hij in de VS al een drive-through gehad.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Geen -10? Als ik 'm maar niet voor niets in de verkoop heb gegooid
Nee, die heeft 'ie voor de manager in de vorige race al gekregen, omdat hij, volgens de crew, indien hij niet was uitgevallen een Drive-Through zou hebben gekregen... (lekkere zin met al die komma's).. Zullen we overigens dit topic voor de race bewaren en [F1] F1 manager 2007 #2 voor managerpraat??quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Geen -10? Als ik 'm maar niet voor niets in de verkoop heb gegooid
En verbetert in (snelle) ronde 5 en 6 meteen z'n tijd uit VT1, voorlopig 0,4s sneller dan Sutil en houdt ook Davidson achter zich..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:03 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Albers bovenaan de lijst(meteen ff printscreentje gemaakt
)
Spyker moet echt meer testen =_= Als ze een T-car uit het vet trekken en die is meteen sneller (i.p.v. trager) moet Spyker zich echt eens gaan afvragen waar ze 4 testcoureurs voor hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:16 schreef Schuifpui het volgende:
Albers doet het iig beter dan gisteren, nu een 1:17:9![]()
Omdat er een stuk gras los is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:25 schreef Bernard0s het volgende:
Rode vlag! Waarom?
Zoiets dacht ik al. Al had ik eerder verwacht dat er een reclamebord op de baan was gevallen ofzo. Maar de status is weer groen. Dus we kunnen weer.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat er een stuk gras los is.![]()
Van dat groene kunstgras direct naast de curbs.
Flashback naar Canada '98quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
34'** - Red flag! The problem we have here is that the astroturf on the outside of the kerb going onto the start-finish straight has got, er, rucked. A large section has come loose, and they will need to take a big staple gun to that.
http://eurosport.yahoo.com/formula1/livematch/172586.htmlquote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:37 schreef vosss het volgende:
Hey googol, waar haal jij dat commentaar vandaan?
Het wordt nu ook uitgezonden op de Duitse RTL.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:37 schreef vosss het volgende:
Hey googol, waar haal jij dat commentaar vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |