quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:40 schreef vosss het volgende:
Jeetje, wát een slechte trainging van Sutil zeg!!! Hij krijgt het nog niet eens voor elkaar om Albers voorbij te steken! Wát een prutser die Sutil!
Hm, my bad... Wat gemist, zeker... * Sally las alleen het gemiep van Chrisquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope, juist niet. Albers heeft aangegeven dat te willen en verwachten, het team heeft gezegd dat hij vette pech heeft.
Het team heeft gezegd dat Albers zijn rijstijl maar moest aanpassen aan zowel auto als banden. Ook daarom denk ik dat Albers meer tijd nodig zal hebben dan de andere coureurs om zich aan te passen. Hij moet zich aan twee factoren aanpassen.
Je kunt hem verwijten wat je wilt, maar niet dat hij alles eruit probeert te halen.quote:
Inderdaad. En zo'n vrije training is er nou juist voor om de grens op te zoeken. Genoeg andere coureurs die er tijdens de vrije trainingen vanaf schieten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Je kutn het verwijten wat je wilt, maar niet dat hij alles eruit probeert te halen.
Daar heb je absoluut gelijk in hoor, maar vind het wel weer typisch dat hij er flink afschiet, alsof ie vergeet te remmen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En zo'n vrije training is er nou juist voor om de grens op te zoeken. Genoeg andere coureurs die er tijdens de vrije trainingen vanaf schieten.
Probleem is dat Doornbos heeft laten zien dat hij goed is (met 4 podia in 5 races). Albers heeft nog helemaal niets laten zien. (Al hoop ik dat hij dat wel gaat doenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:36 schreef sanger het volgende:
Maar goed, doet Nederlands enioge F1 coureur dat is het weer een reden om hem te bashen.
Ik weet al precies hoe ik ga reageren als Doornbos een keer niet goed eindigt in Amerika.
Dat krijg je als je je niet op je gemak voelt bij het gedrag van een auto.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:40 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daar heb je absoluut gelijk in hoor, maar vind het wel weer typisch dat hij er flink afschiet, alsof ie vergeet te remmen.![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is dat Doornbos heeft laten zien dat hij goed is (met 4 podia in 5 races). Albers heeft nog helemaal niets laten zien. (Al hoop ik dat hij dat wel gaat doen)
En Doornbos doet het in een Minardi ... EN Speedy Dan Clark is in geen velden of wegen te bekennen dus wordt -op z'n Albers- zoek gereden door z'n rookie teamgenootquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is dat Doornbos heeft laten zien dat hij goed is (met 4 podia in 5 races). Albers heeft nog helemaal niets laten zien. (Al hoop ik dat hij dat wel gaat doen)
Hij ging ook erg hard over de curbs in die laatste chicane.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:58 schreef sanger het volgende:
Blokkerend wiel bij Massa
Ik ben ook realistisch overigens. Albers is in deze wagen niet goed genoeg. Maar het feit dat het consequent gebeurd geeft mij het gevoel dat het niet met de persoon of coureur Albers te maken heeft, maar meer met het materiaal tot zijn beschikking.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En Doornbos doet het in een Minardi ... EN Speedy Dan Clark is in geen velden of wegen te bekennen dus wordt -op z'n Albers- zoek gereden door z'n rookie teamgenoot
Anders gezegd ... als Doornbos vanaf nu achteruit gaat rijden eindigt ie nog hoger in het kampioenschap dan Chris ... dus RD heeft het wel verdiend om een foutje te mogen maken
Zie je? We bashen lang niet iedere NL coureur ... in mijn geval bash ik alleen Albers.
Tuurlijk heeft hij het moeilijk en niet het goede materiaal. Maar 't is ook nog eens een verschrikkelijke LUL en heeft (niet alleen dit seizoen) altijd een excuus klaar. Verstappen was nog een genot om naar te kijken ondanks z'n slechte wagen ... altijd wel een paar plekken bij de start.
Man ... het valt de hele wereld op dat Albers zoek wordt gereden ... alleen een paar Nederlanders lezen om die nieuwsberichten heen (zoals dan wordt beweerd; de Nederlanders met ECHT verstand van F1).
Fan zijn ala ... maar wel met gepast realisme, hoor.In Albers z'n geval ZEKER niet om z'n persoonlijkheid.
DOORNBOS
Ik kan me een clausule herinneren dat er geen andere Nederlander naast hem mocht rijden bij Minardi dus hoe goed is CA voor NL F1? Destructief, als hij maar rijdt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeg nu zelf, als Albers het goed doet komen er voor andere NL'ers ook meer mogelijkheden.
Volgens mij heeft Ralf exact hetzelfde probleem als Chris....een auto die niet bij zijn rijstijl past. En kijk eens hoeveel problemen die heeft tov zijn teamgenoot, dan doet CA het zo slecht nog niet.......En Ralf is dan nog wel een grote naam, die races gewonnen heeft (en dus wel degelijk kan rijden).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me een clausule herinneren dat er geen andere Nederlander naast hem mocht rijden bij Minardi dus hoe goed is CA voor NL F1? Destructief, als hij maar rijdt.
En ik weet niet of het je is opgevallen maar Raikkonen en Alonso en velen anderen worden net zo hard gebashed omdat ze langzamer rijden dan hun teamgenoot. In Spanje doet Alonso geen goede zaken, Finland heeft Heiki als nieuwe favoriet bestempeld, onze held Ralf is in Duitsland de Yang op Michael's Yin ... Ligt het bij hun allemaal dan ook aan het materiaal? Of denk je dat Chris een uitzondering is dat 'ie in z'n eigen land meer het onderwerp is van het gesprek dan z'n buitenlandse concullega's?
Niet Doornbos, ze waren ongeveer gelijkwaardig in de Minardi. Sla er (objectief) de statistieken maar op na. De overige coureurs zijn nou niet echt goed te noemen, ook Monteiro niet (heeft behalve regelmatige finishes niet echt hoogstaande prestaties geleverd).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Albers heeft niet laten zien dat hij sneller was dan Doornbos in de Minardi, dan Friesacher in de Minardi en dan Monteiro (Rookie of the Year in 2005) in de Midland.
Verder heeft Albers een paar leuke jaren gehad in de DTM (2003 en 2004), maar moest wel elke keer zijn teamgenoot (Schneider, Paffett) voor laten gaan. Daarvoor was het echt pet, ook in de F3000 (0 punten ten opzichte van teamgenoot Webber, 21 en tweede in het kampioenschap).quote:Om nog maar niet te beginnen over zijn preF1 prestaties, die veel aansprekender zijn dan die ene F3000 race die Doornbos won.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Massa spint
Massasprint? Waar?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Massa spint
Op zich logisch want RD presteert momenteel gewoon beter dan CA. Het is alleen een herhaling van zetten steeds. Gooi in de OP maar een linkje naar het Albers-topic, want tijdens de vorige race werd ik helemaal moe van al die 300 'Albersquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:30 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is dit overigens een discussie zonder einde
De 1 is voor Albers, de ander voor Doornbos. Het is alleen zo jammer dat het RD kamp CA zo basht. Helemaal hier op FOK. Als er iets over RD op staat dan is er alleen maar lof en bij CA alleen maar kritiek.
Ik sta (als het goed is) aan de kant waar Button overheen leuntquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[afbeelding]
Staat je naam hier trouwens? (Let op de knijpende oogjes)
Lof en kritiek naar prestaties. Hoeveel coureurs ken jij bijvoorbeeld die "Ik keek naar beneden want het snoertje van m'n radio zat niet goed" als excuus gebruiken om een auto af te schrijven aan het begin van het seizoen? Met dat soort dingen zet je je toch negatief in de kijkers? Dan gaan mensen eerder letten op wat je verkeerd doet dan goed doet, jaquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:30 schreef sanger het volgende:
De 1 is voor Albers, de ander voor Doornbos. Het is alleen zo jammer dat het RD kamp CA zo basht. Helemaal hier op FOK. Als er iets over RD op staat dan is er alleen maar lof en bij CA alleen maar kritiek.
Ik ben wel fan van hem, net als van RD. En ik word ook moe van diequote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:34 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Op zich logisch want RD presteert momenteel gewoon beter dan CA. Het is alleen een herhaling van zetten steeds. Gooi in de OP maar een linkje naar het Albers-topic, want tijdens de vorige race werd ik helemaal moe van al die 300 'Albers' reacties in het topic en dan ben ik zelf nog wel geen fan van hem.
Als halfbloedje ben ik trotser op Hamilton, if you don't mindquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van hem, net als van RD. En ik word ook moe van diesteeds, ondanks dat het wel terecht is. Ik ben alleen van mening dat mensen onze trots in de F1 wel wat mogen ondersteunen ipv affikken.
quote:Practice 2: Massa fastest as STR shows Speed
Friday, 29, June, 2007, 14:33
Felipe Massa turned the tables on his Ferrari team-mate Kimi Raikkonen in the second free practice session for the French Grand Prix as the Brazilian ended Friday fastest of all at Magny-Cours.
Ferrari appears to have rediscovered its form in France, and after a dominant performance in the morning session where Raikkonen was fastest, Massa and the Finn continued the second session in a similar vein.
It's worth noting that just 0.035s separated the pair at the end of the day, having spent most of the 90 minutes trading blows in search of superiority.
Lewis Hamilton got a full session's work in this time after his morning mishaps and managed to go fourth fastest, just 0.32s behind the red cars but nearly 0.3s faster than team-mate Fernando Alonso (eighth).
But the stars of the session were undoubtedly those driving Adrian Newey-designed cars.
The Scuderia Toro Rosso team, which has promised on occasion recently but never shone, obliterated the form book as Scott Speed and Vitantonio Liuzzi went third and fifth fastest.
The signs had been there in the morning session, but the performance by both drivers was exceptional.
David Coulthard in the Renault-powered Red Bull version of the machine was also sixth fastest and well in the hunt.
The Scot's team-mate Mark Webber might have been in the mix too, but the Aussie was forced to pull of the track halfway through the session and ended up 16th.
Nico Rosberg continued Williams's consistent form with seventh fastest time.
Britain's Anthony Davidson broke into the top ten for Super Aguri while Ralf Schumacher outpaced his Toyota team-mate Jarno Trulli to go tenth.
Davidson's session was however interrupted by a small dispute over territory in the pitlane with Liuzzi, though neither driver, car or mechanics were damaged in the incident.
Having predicted he would be quicker than the BMWs yesterday, Giancarlo Fisichella proved himself absolutely right in 11th place.
The Italian had not expected quite so many cars to be in front of him however. Team-mate Heikki Kovalainen emphasised Renault's apparent lack of pace in 17th.
Robert Kubica was the fastest BMW driver in 12th, ahead of Alex Wurz (Williams) and Trulli.
More work is clearly needed to improve Honda's RA107 as Jenson Button could only manage 15th fastest, while his team-mate Rubens Barrichello was 18th.
Nick Heidfeld was a curiously slow 19th ahead of Takuma Sato in the second Super Aguri, while Adrian Sutil moved ahead of his Spyker team-mate Christijan Albers at the tail of the field.
French GP free practice session 2 times
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
221. MASSA Ferrari 1m15.453s
2. RAIKKONEN Ferrari 1m15.488s
3. SPEED Toro Rosso 1m15.773s
4. HAMILTON McLaren 1m15.780s
5. LIUZZI Toro Rosso 1m15.952s
6. COULTHARD Red Bull 1m15.958s
7. ROSBERG Williams 1m16.003s
8. ALONSO McLaren 1m16.049s
9. DAVIDSON Super Aguri 1m16.162s
10. SCHUMACHER Toyota 1m16.184s
11. FISICHELLA Renault 1m16.205s
12. KUBICA BMW 1m16.236s
13. WURZ Williams 1m16.260s
14. TRULLI Toyota 1m16.285s
15. BUTTON Honda 1m16.395s
16. WEBBER Red Bull 1m16.562s
17. KOVALAINEN Renault 1m16.735s
18. BARRICHELLO Honda 1m16.950s
19. HEIDFELD BMW 1m16.968s
20. SATO Super Aguri 1m17.165s
21. SUTIL Spyker 1m18.213s
22. ALBERS Spyker 1m18.708s
Nee ik sta niet vooraan bij het songfestival, puur omdat dat mij niet boeitquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als halfbloedje ben ik trotser op Hamilton, if you don't mind![]()
![]()
Nee serieus ... In Albers kan ik gewoon niet Neerlandsch trots zien. Grotendeels door chronisch gebrek aan charisma (naast het feit dat ik het een #2 rijder vind... z'n teamgenoot zal 'm waarschijnlijk altijd zoek rijden).
Spyker on the other hand ... ben ik wel redelijk trots op. Ze zijn er nog steeds en ons kleine gekke landje zit wel mooi in de F1. De produktieauto's zien er dan weer niet uit ... op die Spykers ben ik minder trotsNiks niet onvoorwaardelijke liefde omdat het NL is. 't Mot ook nog eens goed zijn. Of sta jij vooraan bij het aanmoedigen van "onze jongens" op het eurovisie songfestival?
en ik wordt een beetje kniftig van het feit dat het CA kamp altijd RD naarboven haalt als reaktie op de kritiek![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me een clausule herinneren dat er geen andere Nederlander naast hem mocht rijden bij Minardi dus hoe goed is CA voor NL F1? Destructief, als hij maar rijdt.
En ik weet niet of het je is opgevallen maar Raikkonen en Alonso en velen anderen worden net zo hard gebashed omdat ze langzamer rijden dan hun teamgenoot. In Spanje doet Alonso geen goede zaken, Finland heeft Heiki als nieuwe favoriet bestempeld, onze held Ralf is in Duitsland de Yang op Michael's Yin ... Ligt het bij hun allemaal dan ook aan het materiaal? Of denk je dat Chris een uitzondering is dat 'ie in z'n eigen land meer het onderwerp is van het gesprek dan z'n buitenlandse concullega's?
Ik vind ze allebei niks.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:30 schreef sanger het volgende:
quote:
En helemaal in de racetopics... Open dan een ander topic ofzo, want deze topics raken zo vreselijk 'vervuild'!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee ik sta niet vooraan bij het songfestival, puur omdat dat mij niet boeit
Laten we dan eens ophouden met die hele RD vs CA discussie hier op FOK!.
Het probleem is dat de negatievelingen over Albers beginnen met de discussiequote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:35 schreef Sally het volgende:
[..]
En helemaal in de racetopics... Open dan een ander topic ofzo, want deze topics raken zo vreselijk 'vervuild'!
En daar hebben we dan (weer wel) een apart forum voor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |