thxquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Mooie OP.
Leuk dat Lagos de Covadonga en Cerler er weer eens inzitten.
Die klim naar Arcalís wordt ook traditioneel in de Ronde van Catalonië opgenomen. Dit jaar won Denis Menchov er een klimtijdrit, een goed voorteken wellicht voor de Rus.
Die zijn er idd wel, maar vond juist dat ie dan zo lang werd, de OPquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:11 schreef Wombcat het volgende:
Wel wat vroeg, maar dat kan nooit kwaad
Mooie OP. Misschien nog een idee om de profielen van de belangrijkste beretappes in de OP te gooien (als die nu al beschikbaar zijn tenminste).
Geen Comunidad Valenciana?quote:Deelnemende Teams
Astana, AG2r Prévoyance, Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne-Illes Balears, Cofidis Le Crédit Par Telephone, Crédit Agricole, Discovery Channel, Euskaltel-Euskadi, Française des Jeux, Gerolsteiner, Lampre-Fondital, Liquigas, Predictor-Lotto, Quickstep-Innergetic, Rabobank, Saunier Duval-Prodir, T Mobile Team, Team CSC, Team Milram., Andalucía Caja Sur, Karpin Galicia.
Holy shit, echt? Wanneer is dat gebeurd? Ivm die dopingaffaire toen?quote:
Hebben ze toch wel eens gedaan?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:12 schreef BVO het volgende:
Ze moeten echt een keer de Canarische eilanden over.
Niet allemaal maar ze trekken wel een nieuw blik spanjolen openquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:09 schreef ErikT het volgende:
6 Spanjolen in de top tien van de Tour. Zouden ze allemaal meedoen?
Menchov zal wel meedoenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:20 schreef Gitanki het volgende:
De tour is (bijna) voorbij dus ik kijk alweer uit naar de Vuelta, MITS een leuk deelnemersveld..
ik geef hem kansen op top 5, maar de vraag is of de spanjaarden niet 'a deux vitesse' rijden zoals de fransen het zo mooi verwoordenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:39 schreef mitt het volgende:
Zal mij benieuwen, Stijn Devolder.
je denkt dat ardila ook meegaat ?quote:Op zondag 29 juli 2007 11:00 schreef komrad het volgende:
menchov, van heeswijk, van bon, mss boogie als ie wil trainen voor het wk, flecha, freire, ardilla
zoiets
ze moeten hem toch ergens laten rijden en de vuelta boeit rabo toch nietquote:Op zondag 29 juli 2007 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
je denkt dat ardila ook meegaat ?![]()
Dat zou ik van harte toejuichen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Samuel Sanchez doet het.
Menchov, Eltink, Posthuma en Moerenhout al zeker.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:00 schreef komrad het volgende:
menchov, van heeswijk, van bon, mss boogie als ie wil trainen voor het wk, flecha, freire, ardilla
zoiets
oftewel waardeloos team met slechts de vraag of menchov zich kan oppeppen voor de vuelta, dan zit er voor hem nog wel een top 10 klassering in.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:56 schreef Venga het volgende:
[..]
Menchov, Eltink, Posthuma en Moerenhout al zeker.
Boogerd zal ook wel meegaan en dan net als vorig jaar halverwege afstappen.
Ardilla(), Langeveld, Horillio en dan nog een 9e man (Freire of Van Heeswijk ofzo)
yepquote:Op zondag 29 juli 2007 12:42 schreef Frutsel het volgende:
zou Astana ook gewoon meedoen?
In duitsland zijn ze geweerd las ik
In 2006 was Sanchez erg goed op dreef in het voorjaar, inderdaad. Het hele jaar door eigenlijlk.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:52 schreef Gitanki het volgende:
Zeker, ik heb het idee dat Samuel Sanchez een man van het najaar is.
Dit jaar heeft ie nog niet veel laten zien en was dat in 2006 in de eerste seizoenshelft ook niet zo?
(edit: wel een paar goede voorjaarswedstrijden: waalse pijl en ronde van baskenland, maar meestal zie je hem toch meer in Augustus - Oktober)
Het hangt een beetje af van de tegenstand, als dat dezelfden zijn als vorige jaren, zou dat wel kunnen meevallen. Valverde, Kashechkin, Gomez Marchante, Menchov, toch niet meteen de mannen alles kapot gaan rijden op zware cols.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:56 schreef Leatherface het volgende:
Tijdritten kan ie in ieder geval winnen, maar weet niet of ie in de echt lastige cols ook stand houdt.
Als Freire fit is, start hij sowieso wel in de Vuelta, lijkt me.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:03 schreef TheArt het volgende:
Rabo denk ik:
Posthuma, Langeveld, Moerenhout, Menchov, Van Heeswijk, Flens, Horrillo en dan eventueel mensen die voor het WK willen trainen (Freire, Boogerd).
Sporza zal hem wel volledig hebben zoals gewoonlijkquote:Op maandag 30 juli 2007 00:37 schreef Cootz het volgende:
Is er al een beetje bekend hoeveel aandacht Sporza en NOS aan de Vuelta gaan geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: www.wielrensite.nlquote:Alejandro Valverde zal tijdens de Ronde van Spanje als kopman fungeren voor de wielerformatie Caisse d'Epargne. Dat meldt zijn ploegleider Eusebio Unzúe. De Spaanse wielerploeg zal met een sterk team voor de dag komen.
Unzúe heeft verder aangekondig dat ook Vladimir Karpets, Oscar Pereiro en Luis León Sánchez aan de start zullen verschijnen. Jong talent José Joaquin Rojas wordt nog thuisgelaten.
"Valverde voelde zich goed in de laatste week van de Tour. Hij moet dat zien vast te houden, om zo in vorm aan de Vuelta te beginnen. We gaan er alles aan doen om zijn tweede plaats van vorig jaar te verbeteren," aldus Unzúe.
Tsja Vinkourov kan hem nu niet van de zege houden. Kaschechkin misschien wel als Astana zich niet bedenkt. En ja de Vuelta begint op 1 sept. en dan komt Astana ook weer terug in competitie dus wedstrijdritme ontbreekt ook dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:03 schreef Leatherface het volgende:
De tegenstand voor Valverde zal kwalitatief waarschijnlijk wel een stuk zwakker zijn dan in de Tour, maar hij moet maar eens laten zien dat hij het 3 weken op het hoogste niveau kan volhouden.
Valverde, Samuel Sanchez.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:01 schreef markisboer het volgende:
welke top renners doen er dit jaar mee ?
Ow, serieus?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dacht dat Boonen al had beslist om de Vuelta te rijden.
Maar op welk merk fiets?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tsja Vinkourov kan hem nu niet van de zege houden. Kaschechkin misschien wel als Astana zich niet bedenkt. En ja de Vuelta begint op 1 sept. en dan komt Astana ook weer terug in competitie dus wedstrijdritme ontbreekt ook dan.
en als leipo dan ook meedoet krijgen we weer een duel van het hoogste niveau :dquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:20 schreef wimderon het volgende:
Sastre doet bijna zeker mee. Menchov wil z'n mislukte Tour hier rechtzetten en Gomez Marchante zal bij Saunier wel een van de kopmannen zijn nadat hij op de valreep de Tour miste
Ik las ook op meerdere plaatsen dat Evans misschien mee zou doen, maar daar kan ik niks over vinden.
Petacchi zal daarin wel de laatste zijn geweest, in 2003.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:51 schreef -skippybal- het volgende:
McEwen wou ook starten. En dan kan 'ie één van de weinigen worden die in één jaar, in alle drie de grote rondes een etape pakt![]()
bwaa als je leipheimer zag demareren vanuit het wiel van evans dan zal evans het toch moeilijk krijgen hoor. Van die knal demarages waarbij de snelheid de volle 1% stijgtquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat gaat me een wilde ronde worden met Sastre, Valverde, Menchov, Leipheimer en Evans. Lijkt me fantastisch; ik schat van dit groepje Evans toch wel in als de meest roekeloze aanvaller.
évans en roekeloos aanvallen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat gaat me een wilde ronde worden met Sastre, Valverde, Menchov, Leipheimer en Evans. Lijkt me fantastisch; ik schat van dit groepje Evans toch wel in als de meest roekeloze aanvaller.
Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκαζω (sarkádzoo) = ergens vlees vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
évans en roekeloos aanvallen?![]()
Hopelijk geraakt hij ervanaf en gaat hij eindelijk doen wat ze van hem verwachtenquote:Tom Danielson has been struggling to find his form over the last few years and the 29 year-old American admitted that when things continued to go so poorly this season he was worried not just for his career but for his life. Extensive testing has diagnosed his troubles as Giardia and, fortunately, he almost immediately he started feeling better.
"I was scared. I was scared for my health. I was scared for my career," he said in an interview with Colorado's Durango Herald. "I didn't know what was going on."
Danielson had been having stomach problems since 2004, and even repeated visits to various emergency rooms were unable to pinpoint the problem. "It was really frustrating, to be sick and not be able to train. I mean, I got so sick that I thought I was going to die or something. The symptoms for what I had ranged from a parasite or something like this all the way to cancer."
He had been scheduled to ride the Tour de France this year but that was no longer a possibility. "At that point, not going to the Tour was OK with me because I couldn't even ride my bike."
Door Mart jaquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Is Danielson al 29?Die is dan toch ook erg gehypt.
dat heeft ie toch goed voor mekaar gekregen hoorquote:
Leuk voor Koen.quote:Astana welkom in Vuelta
Uitgegeven: 3 augustus 2007 17:59
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2007 19:29
MADRID - Wielerploeg Astana mag in september gewoon meedoen aan de Ronde van Spanje. Dat maakte de organisatie van het evenement vrijdag bekend.
Het Kazachstaanse team verliet in juli voortijdig de Ronde van Frankrijk na de positieve dopingtest van Aleksander Vinokoerov.
Onderzoek
De ploeg ontsloeg de kopman en besloot tevens om in augustus aan geen enkele wedstrijd deel te nemen. Astana gebruikt de periode voor een diepgaand onderzoek binnen de ploeg.
"Astana toont inspanningen om de boel te herstructureren en de geloofwaardigheid terug te winnen", zei een woordvoerder van de organisatie van de Vuelta. "Ze verdienen onze steun."
Vinokoerov
Titelverdediger Vinokoerov is sowieso niet welkom. "Renners die in een dopingzaak zijn verwikkeld, worden geweerd", aldus de organisatie.
Dit betekent dat de Nederlandse renner Koen de Kort in de Vuelta kan starten. De ronde was in zijn schema opgenomen.
nu.nl
Als de organisatie van de vuelta de verdachten gewoon thuislaat is er mijns inziens niks aan de hand. Dus bij Relax Mancebo, Sevilla, Santi Perez enzo thuislaten. Alhoewel als je dat doet dan blijft van die ploeg niks meer overquote:Op zondag 5 augustus 2007 13:35 schreef Ericr het volgende:
AstanaDe dopinglabs zullen weer overwerk hebben.
Wanneer gaan ze nou eens teams weren waar je op voorhand al wist dat er problemen bij zouden ontstaan? Astana begint nu al op Phonak te lijken met al die positieve gevallen of renners die in opspraak zijn geraakt.
Maar ach ze laten ook teams toe die bestaan uit zo'n beetje de creme de la creme van ex-gebruikers, dan kan die blauwe dopingbrigade er ook nog wel bij.
Ach, die Portugese ploeg destijds met Claus Moller (wat is dat toch met die klimmende Denen) deed ook zo'n aardige dingen , net als Santiago Perez en Aitor Gonzalez natuurlijk ...quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:46 schreef Ericr het volgende:
Tja Dario Frigo was ook zo'n leuke jongen en Rodolfo Massi had toch ook zijn momenten![]()
Volgens mij bestaat die hele Vuelta uit zeshonderd kilometer maanlandschap, 800 kilometer woestijn en vijfhonderd kilometer rotsen. Allemaal op rechte tweevakswegen waarlangs geen kat, geen hond en al zeker geen enkele toeschouwer staat te kijken. Héél héél soms merk je een verdwaald wild paard of een uitgemergelde Spaanse rotskoe op zoek naar voedsel op.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:59 schreef du_ke het volgende:
Ah weer lekker over lange rechte wegen fietsen. Met de enige bocht 75 meter van de finish. heb er zin an.
Heb je een linkje naar die totale lijstquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:46 schreef Ericr het volgende:
Tja Dario Frigo was ook zo'n leuke jongen en Rodolfo Massi had toch ook zijn momentenOp Cycling4all hebben ze een soort van ranglijst gemaakt van PT-ploegen en hun aanpak van het dopingvraagstuk. Astana scoort in ieder nog hoger dan Discovery op die ranglijst en ook hoger dan de ploeg van Piti. Euskatel staat op die lijst onderaan.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die hele Vuelta uit zeshonderd kilometer maanlandschap, 800 kilometer woestijn en vijfhonderd kilometer rotsen. Allemaal op rechte tweevakswegen waarlangs geen kat, geen hond en al zeker geen enkele toeschouwer staat te kijken. Héél héél soms merk je een verdwaald wild paard of een uitgemergelde Spaanse rotskoe op zoek naar voedsel op.
We stemmen gewoontegetrouw zoals in de Tour af om 15 uur op de "Belg" om vervolgens eerst een uur een of andere soap uit de jaren stillekes in beeld te krijgen, want in Spanje blijkt José met de pet van de regie nog aan zijn siësta bezig te zijn zodat de uitzending pas om even voor vier van start gaat. We krijgen Michel "Tom Boonen, tom Booooonen, booooooneeeeen, bonen, bonen, bonen" Wuyts te horen die ons te melden weet dat het zooo heet is dat de laatste mus zopas voor zijn neus morsdood uit de dakgoot is gevallen en we krijgen het eerste shot van een eenzame hopeloze vluchter van pakweg de "Relax" (whats in a name) ploeg in beeld die midden een woestijnachtig maanlandschap nog honderd kilometer kaarsrechte weg te wachten staat. Daarachter het peloton. De rest van de etappe is altijd hetzelfde, de vluchter wordt bij de 3de boom langs het parcours, 80 kilometer verderop, net op het moment dat hij de uitdroging nabij is ingelopen, en het peloton trekt richting bewoonbaar gebied. Meestal een stad met een klinkende naam als "Argamasilla de Alba" of "Santuario de la Bien Aparecida". Daar staan in de laatste 2 kilometer van het parcours alle zevenhonderdduizend toeschouwers van de dag vier rijen dik opeen gepakt, in de enige bocht van de hele dag op zeshonderd meter van de finish valt het halve peloton, en op de meet wint pakweg Petacchi de massaspurt.
[afbeelding]
Zoals je zegt , ik heb er weeral zin an ...
Je bent een stukje vergeten, meestal is het "Tom Boonen. Tom Boonen! Boonen! Boonen!! Boonen!!!! .... ..... ..... ...... en Petacchi wint."quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Tom Boonen, tom Booooonen, booooooneeeeen, bonen, bonen, bonen"
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die hele Vuelta uit zeshonderd kilometer maanlandschap, 800 kilometer woestijn en vijfhonderd kilometer rotsen. Allemaal op rechte tweevakswegen waarlangs geen kat, geen hond en al zeker geen enkele toeschouwer staat te kijken. Héél héél soms merk je een verdwaald wild paard of een uitgemergelde Spaanse rotskoe op zoek naar voedsel op.
We stemmen gewoontegetrouw zoals in de Tour af om 15 uur op de "Belg" om vervolgens eerst een uur een of andere soap uit de jaren stillekes in beeld te krijgen, want in Spanje blijkt José met de pet van de regie nog aan zijn siësta bezig te zijn zodat de uitzending pas om even voor vier van start gaat. We krijgen Michel "Tom Boonen, tom Booooonen, booooooneeeeen, bonen, bonen, bonen" Wuyts te horen die ons te melden weet dat het zooo heet is dat de laatste mus zopas voor zijn neus morsdood uit de dakgoot is gevallen en we krijgen het eerste shot van een eenzame hopeloze vluchter van pakweg de "Relax" (whats in a name) ploeg in beeld die midden een woestijnachtig maanlandschap nog honderd kilometer kaarsrechte weg te wachten staat. Daarachter het peloton. De rest van de etappe is altijd hetzelfde, de vluchter wordt bij de 3de boom langs het parcours, 80 kilometer verderop, net op het moment dat hij de uitdroging nabij is ingelopen, en het peloton trekt richting bewoonbaar gebied. Meestal een stad met een klinkende naam als "Argamasilla de Alba" of "Santuario de la Bien Aparecida". Daar staan in de laatste 2 kilometer van het parcours alle zevenhonderdduizend toeschouwers van de dag vier rijen dik opeen gepakt, in de enige bocht van de hele dag op zeshonderd meter van de finish valt het halve peloton, en op de meet wint pakweg Petacchi de massaspurt.
[afbeelding]
Zoals je zegt , ik heb er weeral zin an ...
dat is bij Renaat meestal zo volgens mijquote:Op zondag 5 augustus 2007 20:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bent een stukje vergeten, meestal is het "Tom Boonen. Tom Boonen! Boonen! Boonen!! Boonen!!!! .... ..... ..... ...... en Petacchi wint."
Van twee jaar terug zelfs al. Weinig is veranderd in de vuelta ondertussenquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]Dit was een collumn van je van vorig jaar toch?
Ja, ze lijken ook zo op elkaar.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is bij Renaat meestal zo volgens mij, ow nee dat was bij het WK en Uytterhoeven. Gilbert Gilbert, Gilbert, ow nee Boonen is wereldkampioen
![]()
![]()
Volgend jaar de Giro kijken ipv de Vuelta als je meer wielrennen wilt zien, stuk interessanterquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:53 schreef itsme het volgende:
Ik ga dit jaar ook eens kijken.
Wil nog wel wat meer wielrennen zien![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van twee jaar terug zelfs al. Weinig is veranderd in de vuelta ondertussen![]()
http://www.cycling4all.com/d_tmseva1.phpquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar die totale lijst?
Rabobank staat even hoog als Cofidis, de ultieme dopeurploegquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cycling4all.com/d_tmseva1.php
De Franse ploegen scoren het beste, de Spaanse ploegen gemiddeld het slechtste.
Ik heb me vorig jaar toch best vermaakt met de Vuelta. Goed, je moet niet thuisblijven voor de vlakke ritten, maar de bergetappes zijn best aardig om te zien. Ik heb van nature toch een hekel aan bomen en verder hebben die Tour-bergen niets dat de Vuelta-bergen niet hebben.quote:
sportweekquote:Alejandro Valverde doet niet mee aan de Vuelta a España. De Spaanse wielrenner van Caisse d'Epargne wil zich via andere koersen voorbereiden op de WK in Stuttgart op 30 september, zo maakte zijn ploeg woensdag bekend. Valverde eindigde vorig jaar als tweede in de Vuelta, achter de Kazak Aleksandr Vinokoerov.
In 2004 werd Valverde vierde in de Vuelta en in 2003 stond hij als nummer drie op het podium.
Valverde won eerder al WK-zilver in de wegwedstrijd in Hamilton (2003) en Madrid (2005) en brons op de WK in Salzburg (2006).
"e:Op donderdag 9 augustus 2007 11:20 schreef Leatherface het volgende:
![]()
Njah, wie blijven dan als kanshebbers over?
Sastre, Samuel Sanchez, Gomez Marchante? Eén of andere verrassende Euskaltel- Bask?
Cunego (?), Menchov.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:20 schreef Leatherface het volgende:
![]()
Njah, wie blijven dan als kanshebbers over?
Sastre, Samuel Sanchez, Gomez Marchante? Eén of andere verrassende Euskaltel- Bask?
juist cunego ging ook meedoen, die zou idd ook wel hoog kunnen eindigenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Cunego (?), Menchov.
Verder zou Evans misschien meedoen en niet te vergeten Devolder![]()
Piti wordt in Spanje al lang de hand boven de kop gehouden, waarom zou hij zich nu ineens zorgen moeten maken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:03 schreef Bartoli het volgende:
piti doet niet mee aan de Vuelta, voelt hij de bui al hangen als die wel start![]()
[..]
sportweek
Volderkequote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opvallende beslissing toch, een paar weken geleden zei de ploegleiding toch nog dat hij zou starten.
Is er nu eigenlijk wel een favoriet? Sastre dan?
die was toch 6de vorig jaar hequote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Volderke![]()
Sastre, Menchov, Klöden (? mist Astana toch nog mag starten) , Sammie Sanchez, Marchante en dan heb je het ver gehad
Danielson (Flyck), wat een overhypte gozer
alleeen houdddddt dieeee hetttt niettt 3 wekeeeennn vollllquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen vergeet Karrrrrrrrrrrrrrrrpets.
Ja, die valt ook zo erg op altijdquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen vergeet Karrrrrrrrrrrrrrrrpets.
Leuke selectie. Een topsprinter in opbouw, een klassementsrenner en daarnaast een aantal jongeren en vooral vijf Nederlanders.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Szura het volgende:
Rabobankselectie voor Vuelta is bekend gemaakt:
Menchov
Freire
Horrillo
Ardila![]()
Eltink
Posthuma![]()
Moerenhout
De Maar
Langeveld
Bwah , 13de en beste jongere in de Tour 2004 , 7de in de Giro 2005 , 8ste in de Vuelta vorig jaar (als knecht dan nog telkens) ...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
alleeen houdddddt dieeee hetttt niettt 3 wekeeeennn vollll![]()
Sterke ploegquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Szura het volgende:
Menchov
Freire
Horrillo
Ardila![]()
Eltink
Posthuma![]()
Moerenhout
De Maar
Langeveld
Daarnaast is het ook nog zo dat de meeste lastige ritten dit jaar vroeg in het 1ste gedeelte van de Vuelta komen. Dat is ook positief voor Menchov trouwens.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah , 13de en beste jongere in de Tour 2004 , 7de in de Giro 2005 , 8ste in de Vuelta vorig jaar (als knecht dan nog telkens) ...
Ik zou dat nog zo zeker niet durven zeggen eigenlijk dat hij geen 3 weken aankan ...
Ardila gaat het helemaal waarmaken deze Vueltaquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Szura het volgende:
Menchov
Freire
Horrillo
Ardila![]()
Eltink
Posthuma![]()
Moerenhout
De Maar
Langeveld
Jammer dat Rabobank die jongen zo verneukt heeft, hopelijk gaat hij naar een ploeg waar ze zijn talent wel zien.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:21 schreef Szura het volgende:
Haha laat me niet lachen, hopelijk is dit zjin laatste koers voor Rabobank. Weg ermee en een goede aankoop doen. Geld is er zat na het vertrek van Boogerd en Rasmussen.
Net zoals Pecharoman zeker? Kom nou. Ardila is gewoon een goedkope oplichter, die twee jaar goed geld heeft verdient zonder een klap uit te voeren. Het zou me niks verbazen nu hij een contractverlenging of nieuwe ploeg moet afdwingen hij 'ineens' weer zijn oude niveau haalt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 10:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Jammer dat Rabobank die jongen zo verneukt heeft, hopelijk gaat hij naar een ploeg waar ze zijn talent wel zien.
Pecharroman had destijds wel de Ronde van Catalonië en de Euskal Bizikleta gewonnen, dus ik kon het me destijds wel voorstellen dat Lefevre in hem een grote toekomst zag.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Net zoals Pecharoman zeker? Kom nou. Ardila is gewoon een goedkope oplichter, die twee jaar goed geld heeft verdient zonder een klap uit te voeren. Het zou me niks verbazen nu hij een contractverlenging of nieuwe ploeg moet afdwingen hij 'ineens' weer zijn oude niveau haalt.
Sterke ploeg? Zodra het 10 cm bergop gaat zit Menchov alleen. Ik heb wat dat betreft geen vertrouwen meer in iemand als Eltink die stil lijkt te staan in zijn ontwikkeling.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:02 schreef Marcosss het volgende:
[..]
Sterke ploeg![]()
Mocht Menchov net als 2 jaar geleden de leiding pakken, heeft hij dit keer in ieder geval een veel betere ploeg. Een blessurevrije moet hier ook wel een etappe kunnen pakken. Maar ja, eerst eens kijken hoe Freire het doet in Hamburg volgende week.
Rabo ziet in Ardila een renner die hij niet is. Ardila zou veel beter tot zijn recht komen in eendagskoersen en kortere rittenwerk. Dat ziet Rabo gewoonweg niet in en daarnaast was de begeleiding gewoon kut.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Net zoals Pecharoman zeker? Kom nou. Ardila is gewoon een goedkope oplichter, die twee jaar goed geld heeft verdient zonder een klap uit te voeren. Het zou me niks verbazen nu hij een contractverlenging of nieuwe ploeg moet afdwingen hij 'ineens' weer zijn oude niveau haalt.
Pecharroman zakte in de Vuelta dat seizoen in 03 ook al door het ijs. Men had het toen al moeten weten eigenlijk ...quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Rabo ziet in Ardila een renner die hij niet is. Ardila zou veel beter tot zijn recht komen in eendagskoersen en kortere rittenwerk. Dat ziet Rabo gewoonweg niet in en daarnaast was de begeleiding gewoon kut.
Pecharroman kwam gewoon bij een kutploeg terecht op het gebied van rondewerk, als je als ronderenner(gt of kt) je toekomst wil verneuken moet je bij Lefevre gaan rijden. Zijn prestaties in 2003 waren vrij indrukwekkend. Maar misschien is Lefevre inderdaad zo streng tegen doping(ik heb geen enkele aanwijzing van renners die doping gebruiken daarvoor hoor, dit is gewoon een gedachte) en ronderenners zullen daar waarschijnlijk het meest last van hebben.
3-weekse wedstrijd, hij had al tweemaal gepiekt dat seizoen en een kleine ploeg. Vind ik niet een hele grote graadmeter, dan hadden we nog wel meer renners kunnen afschrijven. Op dat moment had ik hem zeker gehaald als renner voor de kortere rittenkoersen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Pecharroman zakte in de Vuelta dat seizoen in 03 ook al door het ijs. Men had het toen al moeten weten eigenlijk ...
En Heras en co hebben 2 jaar terug al laten zien hoe je die Menchov vrij eenvoudig kan afmaken. Maar ik betwijfel dat Menchov hier veel meer gaat doen dan wat kleurloos meerijden om dan 5e te worden of iets dergelijks.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:12 schreef knep het volgende:
[..]
Sterke ploeg? Zodra het 10 cm bergop gaat zit Menchov alleen. Ik heb wat dat betreft geen vertrouwen meer in iemand als Eltink die stil lijkt te staan in zijn ontwikkeling.
Evans nog steeds op consult bij Ferrari?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cycling4all.com/d_tmseva1.php
De Franse ploegen scoren het beste, de Spaanse ploegen gemiddeld het slechtste.
quote:Cadel Evans was interviewed during this years TDF, and admitted that Ferrari was his techincal trainer.
Als hij even wat verder had gekeken had hij gezien dat Evans zijn manager ene Tony Rominger was. De andere klanten van Rominger ? Vino, Kaske, Kessler en Contador ...quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:01 schreef IJsVogel het volgende:
Vraag me af wat die belg nu van z'n evans te zeggen heeft die volgens hem de enigste cleane renner in de tour is geweest
Der Tony heeft nu in ieder geval voldoende tijd om een mooi ploegje te zoeken voor A.C.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als hij even wat verder had gekeken had hij gezien dat Evans zijn manager ene Tony Rominger was. De andere klanten van Rominger ? Vino, Kaske, Kessler en Contador ...
Een niet nader genoemde Zwiters/Kazakse ploeg heeft opeens terug dringend een nieuwe rondekopman nodigquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Der Tony heeft nu in ieder geval voldoende tijd om een mooi ploegje te zoeken voor A.C.![]()
www.mapeisport.itquote:Cadel Evans sul podio del Tour de France 2007
L'australiano Cadel Evans, atleta della Predictor Lotto, ha concluso al secondo posto (a soli 23" dal primo classificato) il Tour de France 2007. Evans è allenato da Aldo Sassi, sin dai temi in cui era entrato nel professional cycling team MAPEI, e svolge regolarmente test di valutazione per il controllo e la pianificazione del suo allenamento presso Mapeisport. "Il risultato del Tour di quest'anno - sottolinea Sassi - corona la grande determinazione e l'impegno di un atleta nel quale in Mapei abbiamo creduto sin dal principio, sia per le sue qualità fisiologiche eccezionali, sia per il suo profilo etico-sportivo. In questo caotico momento che il ciclismo sta sttraversando, atleti come Evans ci fanno sperare che vi possa essere un futuro più credibile per il ciclismo".
Moerenhout 2 jaar geleden nog 15de ofzoiets in het algemeen klassement en dan heb ej Ardila en Eltink dat toch bergop leuke knechten zijnquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:12 schreef knep het volgende:
[..]
Sterke ploeg? Zodra het 10 cm bergop gaat zit Menchov alleen. Ik heb wat dat betreft geen vertrouwen meer in iemand als Eltink die stil lijkt te staan in zijn ontwikkeling.
Maar misschien dat Moerenhout wat kan.
Ardilla werd vandaag in de ronde van Duitsland gelost toen het bergop ging net als Eltink overigensquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:52 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Moerenhout 2 jaar geleden nog 15de ofzoiets in het algemeen klassement en dan heb ej Ardila en Eltink dat toch bergop leuke knechten zijn
Overigens wordt Ardilla altijd gelost als het bergop gaat sinds ie bij Rabo rijdt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:29 schreef knep het volgende:
[..]
Ardilla werd vandaag in de ronde van Duitsland gelost toen het bergop ging
Op de beide bergen van 1e categorie zaten ze er nog bij, Eltink heb ik zeker met de groep Voigt/Gesink/Wielinga mee zien gaan over de top. Zou kunnen dat Ardila gelost was en in de afdaling terugkwam.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:29 schreef knep het volgende:
[..]
Ardilla werd vandaag in de ronde van Duitsland gelost toen het bergop ging net als Eltink overigens. Ik heb het idee dat het knechtenwerk bergop van Moerenhout moet komen en die kan ook niet alles alleen.
Fuerteventura Canarias krijgt wellicht die wild cardquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze kunnen misschien de wildcard geven aan een van die Spaanse dopingzondaarsploegjes ...
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
McEwen zal niet starten, Predictor richt zich volledig op Evans. Niet dat Evans meteen vol voor eindwinst gaat, maar wel een goed klassement in functie van zijn Pro-Tourranking en als voorbereiding op het WK.
En De Cauwer zat Robbie nog zo te prijzen dat hij zo hard aan het trainen was voor de Vueltaquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zal Robbie leuk vinden. Robbie zat doodleuk te verkondigen dat hij in alle 3 de GT wilde starten en ook nog een rit wil winnen in alle drie in één en hetzelfde jaar.
Clement zou nav het NK TT van vandaag beslissen wat hij zou doen: Vuelta of Eneco Tour.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Clement start in Vuelta. Bron: NOS
Clement zei gisteren tijdens NK TT op het podium: "Pap, mam jullie weten het nog niet. Maar bij deze ik ga naar de Vuelta"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:38 schreef Venga het volgende:
[..]
Clement zou nav het NK TT van vandaag beslissen wat hij zou doen: Vuelta of Eneco Tour.
Hij mocht die keuze zelf maken
nee maar wie weet dat ze het wel mogen nu Astana niet mag starten. Moet Cordero wel opschieten over 2 wk is het al zoverquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:50 schreef Szura het volgende:
Doet Barloworld eigenlijk mee?
Ja zou leuk zijn voor ze.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nee maar wie weet dat ze het wel mogen nu Astana niet mag starten. Moet Cordero wel opschieten over 2 wk is het al zover
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nee maar wie weet dat ze het wel mogen nu Astana niet mag starten. Moet Cordero wel opschieten over 2 wk is het al zover
Leuke oplossingquote:Vuelta geeft Ag2r nummer 1
De organisatie van de Vuelta heeft een creatieve oplossing bedacht met de rugnummers. Aleksandr Vinokoerov won vorig jaar de Vuelta, maar de Astana formatie mag dit jaar niet meedoen in verband met de dopingzaken rond Kessler, Vinokoerov en Kasheshkin.
De Vuelta geeft nu Ag2r de rugnummers 1 tot en met 9. Jose Luis Arrieta is de gelukkige. Arrieta rijd namelijk met nummer 1. T-Mobile krijgt de hoogste nummers, omdat het op alfabet gaat. Rabobank krijgt de nummers 151 tot en met 159 op de rug gespeld.
Ze zouden gewoon altijd in elke koers het nr 1 moeten geven aan degene die het vorige jaar het hoogste eindigde die opnieuw aan de start staat ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:09 schreef Gillingham het volgende:
Creatief zou ik het niet willen noemen...
Daar ben ik het volledig mee eens. Dus ook niet aan de ploeg, maar inderdaad echt aan de renner.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zouden gewoon altijd in elke koers het nr 1 moeten geven aan degene die het vorige jaar het hoogste eindigde die opnieuw aan de start staat ...
Gaan alle nieuwe teams namen verzinnen die beginnen met A.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:33 schreef DutchSL het volgende:
Het zijn maar rugnummers, laat het voortaan maar altijd op alfabet gaan dan ben je tenminste van het zinloze gezeik af.
Que?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Slecht nieuws voor Zubeldia.
Hebben ze bij Haimar een GPSchipje ingebracht zodat iedereen altijd weet waar hij is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Slecht nieuws voor Zubeldia.
Ok.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat was een reactie op de posts erboven.
quote:Vuelta 2007 - Final General Classification - Winner
Wie zal er winnen?
Winst - Plaats (1- 3)
Sastre, C 4.00 1.80
Evans, C 6.00 2.00
Gomez Marchante, J A 8.00 2.50
Sanchez, Samuel 8.00 2.50
Menchov, D 9.00 2.60
Karpets, V 12.00 3.75
Pereiro Sio, O 15.00 4.20
Cunego, D 16.00 4.25
Efimkin, Vladimir 25.00 7.00
Devolder, S 25.00 7.00
Danielson, T 25.00 7.00
Brajkovic, J 30.00 8.25
Beltran, M 30.00 8.25
Zubeldia Aguirre, Haimar 35.00 9.50
Anton, I 35.00 9.50
Perez Rodriguez, Luis 40.00 11.00
Lopez Garcia, D 40.00 11.00
Piepoli, L 40.00 11.00
Garate, J M 50.00 12.00
Sanchez Gil, L L 50.00 12.00
Martinez, E 75.00 20.00
Castaño Panadero, C 75.00 20.00
Chavanel, Sylvain 150.00 40.00
Matig, verwacht ik.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Ik ben benieuwd hoe Menchov voor de dag gaat komen.
Goed uitgerust en in vorm zit een vrij hoge top 10 plaats er voor Menchov denk ik wel in.quote:
De enige voorwaarde waarop ze mochten starten was als ze geen Fuentes mannen mee zouden nemen. Elias is trouwens geblesseerd, wordt vervangen door Santi Perezquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vanop de startlijst :
RELAX-GAM
161 BURGOS ROJO Nacor
162 ELIAS GALINDO Jose Miguel
163 GARCIA DE MATEO RUBIO Raul
164 GARCIA-CASARRUBIOS PINTOR Oscar
165 HERNANDEZ BLAZQUEZ Jesus
166 MORENO FERNANDEZ Daniel
167 SANCHEZ PIMIENTA Julian
168 TERCIADO SACEDO Francisco Jose
169 VALLEJO DOMINGUEZ Angel
Géén Mancebo, Sevilla, ... ?
Elias geblesseerd?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De enige voorwaarde waarop ze mochten starten was als ze geen Fuentes mannen mee zouden nemen. Elias is trouwens geblesseerd, wordt vervangen door Santi Perez(ook Fuentes, maar die heeft natuurlijk zijn straf wel gewoon uitgezeten).
Evans zegt zelf dat hij de Vuelta puur als training rijdt, maar het is natuurlijk niet helemaal duidelijk of hij dat serieus bedoeltquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:35 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok eigenlijk op Samuel Sanchez als eindwinnaar.
Mijn top 5 zou dan worden:
1. S. Sanchez
2. C. Sastre
3. C. Evans
4. J.A. Gomez Marchante
5. D. Cunego
Maar eigenlijk valt er weinig van te zeggen. Er is wat mij betreft ook niet echt iemand die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Veel zal afhangen van vorm, tactiek, uithoudingsvermogen en een beetje geluk.
Klopt wel, eigenlijk is alleen etappe 10 naar Ordino - Arcalis (Andorra) écht zwaar in de zin van de hele dag klimmen, in iets mindere mate etappe 9 naar Cerler en 19 naar de Alto de Abantos. De andere bergetappes hebben of een relatief eenvoudige aanloop (al heeft bv. etappe 4 dan wel een aankomst op de Lagos de Covadonga wat veel vergoed), of een relatief eenvoudige finale (maar werd vorig jaar niet de Vuelta beslist in zo'n etappe.. sterker nog die etappe zit er nu weer in. Etappe 15 van dit jaar heeft dezelfde finale als toen, met dezelfde berg en afdaling als waar Valverde vorig jaar de Vuelta verloor aan Vino)quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:39 schreef rubbereend het volgende:
ik heb het schema eens door zitten kijken maar ik vind het geen echt zware editie. Wel een aantal lekker glooiende etappe's maar echt zware bergetappe's zijn er bijna niet volgens mij.
Heel erg vreemd gevoel ja...quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik blijf het toch maar niks vinden, een grote ronde hoort te starten met een proloog ...
Ze starten pas om kwart voor 2 zelfsquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:09 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Hoe laat is het waar overal te zien? Volgens europsort.com is voor half 4 de finish alklopt dat, in de vuelta zijn ze toch nooit zo op tijd? Van de NOS wordt je niks wijs.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
(de "buren"-fans bij de vrt worden nu al nerveus allicht)
quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze starten pas om kwart voor 2 zelfs![]()
(de "buren"-fans bij de vrt worden nu al nerveus allicht)
Wat is er nou mooier dan kilometers en kilometers over kaarsrechte wegen door de meest troosteloze woestijnen met één of andere exoot in z'n uppie voorop die z'n benen compleet kapot fietst zonder enig idee te hebben wat z'n voorsprong is aangezien de mensen van de koersinformatie het wel tijd vonden voor een siësta?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:13 schreef Burghardt het volgende:
Ik zie persoonlijk liever een etappe dan een proloog. Er zitten wat mij betreft al teveel mogelijke massasprint aankomsten in. Etappes die het volgen niet waard zijn.
Jammer dat Tinkoff niet meedoet.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat is er nou mooier dan kilometers en kilometers over kaarsrechte wegen door de meest troosteloze woestijnen met één of andere exoot in z'n uppie voorop die z'n benen compleet kapot fietst zonder enig idee te hebben wat z'n voorsprong is aangezien de mensen van de koersinformatie het wel tijd vonden voor een siësta?
Ik vind prologen leuk. Kies een leuk binnenstadje met wat te zien uit , leg er een parcours van een paar km in en je hebt de ideale 'opwarmer' voor je ronde. Ook toeristisch altijd interessant, want het is het beste moment van een heel grote ronde om te gaan kijken als toeschouwer eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind prologen ook maar kut, dat ze dan meteen beginnen met een serieuze tijdrit van een kilometer of 20, zoals de Tour een paar jaar terug.
Zet een volledig peloton aan de voet van de Alp bij de eerste rit en laat ze naar boven rijdenquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:25 schreef -skippybal- het volgende:
Weet je wat ze 's een keer als eerste rit moeten doen? Gewoon een compleet peloton laten starten, en dan maar een rit doen van 2km ofzo. Vette battles, bloed, zweet en tranen![]()
Zet een volledig peloton op de top van de Cormet de Roselend en laat ze met z'n alle naar beneden rijdenquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zet een volledig peloton aan de voet van de Alp bij de eerste rit en laat ze naar boven rijden![]()
Zet ze op de Kemmelberg, krijg je nog meer spektakelquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zet een volledig peloton op de top van de Cormet de Roselend en laat ze met z'n alle naar beneden rijden
Zie je het al voor je? Al die Spanjaarden die krampachtig proberen om tegelijkertijd hun achterwiel niet te laten wegslippen en hun voorwiel op de grond willen houden terwijl ze al door de ketting heen trappend van links naar rechts zwalken tussen dronken en rokende Vlamingen die meer lawaai maken als je gemiddelde death-metal band.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zet ze op de Kemmelberg, krijg je nog meer spektakel![]()
Wat ik trouwens wel eens leuk zou vinden is een proloog met zo'n Vlaamse helling erin. De Muur of de Koppenberg ofzo ...![]()
finish boven op de Muurquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zet ze op de Kemmelberg, krijg je nog meer spektakel![]()
Wat ik trouwens wel eens leuk zou vinden is een proloog met zo'n Vlaamse helling erin. De Muur of de Koppenberg ofzo ...![]()
Dit doet me denken aan FC Knudde in de Tour de France, met een eerste etappe over 150,53 meter (oid).quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:25 schreef -skippybal- het volgende:
Weet je wat ze 's een keer als eerste rit moeten doen? Gewoon een compleet peloton laten starten, en dan maar een rit doen van 2km ofzo. Vette battles, bloed, zweet en tranen![]()
http://www.myp2p.eu/Other.htmquote:Op zaterdag 1 september 2007 16:30 schreef Zelva het volgende:
Is dit nog te volgen ergens op internet? Op die site van La Vuelta kan ik niets vinden dat ook maar enigszin wijst op actualiteit, geen ticker of zo, en de beelden van Cycling.tv zijn ook echt heel mooi wit, terwijl die meer dan een uur geleden al zouden beginnen,
Dat leek mij ook al niet echt logisch, maar hij zegt het wel gewoon op zijn eigen site...quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ja, puur als training en tegelijkertijd Makjoewan thuislaten zeker ...
Ik heb ook even moeten zoeken, maar er valt wel degelijk op de site van La Vuelta te volgen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:30 schreef Zelva het volgende:
Is dit nog te volgen ergens op internet? Op die site van La Vuelta kan ik niets vinden dat ook maar enigszin wijst op actualiteit, geen ticker of zo, en de beelden van Cycling.tv zijn ook echt heel mooi wit, terwijl die meer dan een uur geleden al zouden beginnen,
Vandaag waren er anders genoeg bomen langs de weg.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat is er nou mooier dan kilometers en kilometers over kaarsrechte wegen door de meest troosteloze woestijnen met één of andere exoot in z'n uppie voorop die z'n benen compleet kapot fietst zonder enig idee te hebben wat z'n voorsprong is aangezien de mensen van de koersinformatie het wel tijd vonden voor een siësta?
Wat meteen allicht ook de reden is waarom de Vuelta deze streek zo weinig aandoet. Zo on-vuelta's ...quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vandaag waren er anders genoeg bomen langs de weg.
En zelfs nog publiek
11 sprintkansen op papier aldus Wuytsquote:Op zaterdag 1 september 2007 23:55 schreef Cootz het volgende:
Hoe naar veel sprintetappes hebben we eigenlijk dit jaar weer?
Zit ik gisteren in de kroeg (met een Spaans grietje) en opeens: FUCK! De Vuelta is vandaag begonnen.quote:Bennati kon zijn tranen maar met moeite
bedwingen na zijn ritzege: Ik vind die
laatste kilometers echt verrukkelijk.
Schuiven,duwen,geduwd geworden en weer
terugkomen.En dan kijken,wachten,kijken
en positie kiezen.En dan ... knallen.
quote:Op zondag 2 september 2007 16:43 schreef -skippybal- het volgende:
Wat hoorde ik daar op de Belg. Boogerd heeft zich aangeboden bij de NOS als co-commentator![]()
Make room Maarten!
Het algemene topic was er al voordat er rittentopics gemaakt werden.quote:Op zondag 2 september 2007 21:32 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wtf, waarom algemeen topic aanmaken als er rit topic is
Jaaaaaaaaaaquote:Op zondag 2 september 2007 16:43 schreef -skippybal- het volgende:
Wat hoorde ik daar op de Belg. Boogerd heeft zich aangeboden bij de NOS als co-commentator![]()
Make room Maarten!
En dan Cipo die nog even in zijn superstrakke pak die proloog al zwaaiend en knipogend naar de vrouwen op zijn dooie gemak rijdt.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:48 schreef Bartoli het volgende:
die avondproloog van 1 km in de Giro gewonnen door Lancaster sloeg echt alles
Schitterendquote:Op maandag 3 september 2007 14:28 schreef Gillingham het volgende:
[..]
En dan Cipo die nog even in zijn superstrakke pak die proloog al zwaaiend en knipogend naar de vrouwen op zijn dooie gemak rijdt.![]()
[Vuelta] Rit 3: Viveiro - Luarca (153.0 km)quote:Op maandag 3 september 2007 17:43 schreef Tommeke het volgende:
Paolo die de deur slim dichtgooit. Freire was wel sneller.
Ik zag het alquote:Op maandag 3 september 2007 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
[Vuelta] Rit 3: Viveiro - Luarca (153.0 km)
Nou, daar heb je dus ook niet al te veel aan. Niet live te zien wat de voorsprong nu precies is, wie er in bepaalde groepen zitten. Sporadisch updates waarin je maar moet hopen dat er iets staat over de voorsprong. Renners die blijkbaar in de kopgroep zitten, Eltink bijvoorbeeld, en dan opeens verdwijnen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:16 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik heb ook even moeten zoeken, maar er valt wel degelijk op de site van La Vuelta te volgen.
Vandaag was dat hier: http://www.lavuelta.com/07/ingles/online/peli1.html?e=1
Als je even via die link een andere etappe kiest in het lijstje kan je ze waarschijnlijk allemaal daar volgen.
Zetten ze vuelta 2005 in hun url bij de nosquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:17 schreef DutchSL het volgende:
Dit meer naar je smaak?
http://www.nos.nl/nosstudiosport/wielrennen/vuelta2005/live.html
Piepoli heeft Menchov gered? Ze hebben eerder Sastre gered door niet zo hard als zaterdag te fietsen, anders had Sastre gewoon nog eens een half minuutje ofzo verloren wellicht ook wat tijd op Evans.quote:Sastre: 'Hulp Piepoli aan Menchov is een schande'
Carlos Sastre weet na al die jaren kennelijk nog niet dat bepaalde zaken in het wielrennen gaan zoals ze gaan. De Spanjaard van CSC heeft zich bijzonder boos gemaakt over de vermeende steun van Leonardo Piepoli aan leider Denis Menchov. 'Het is een schande voor de wielersport dat dit is gebeurd.'
Eergisteren mocht Piepoli van Menchov de rit winnen, omdat de ander leider werd. Ook gisteren zwoegde de Italiaan van Saunier Duval op de slotklim naar Arcalis in Andorra voor de Rus. Sastre: ,,Zo is het natuurlijk niet leuk meer. Menchov is gered door Piepoli, maar het schaadt ons imago."
dat verklaard ook de opmerking 'voor ondertiteling moet u naar tekstpagina 888 gaan' die je elke dag vooraf te horen krijgt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
Jaja, hij is er morgen weer eens bij! Gans duh Klerk!!
Kijken of 'ie deze Vuelta nog wat opmerkingen over de temepraturen heeft...
Sastre heeft ook gezegd dat Menchov gewoon te sterk was, maar dat hij geen fan is van "aangekochte" helpers en daar heeft hij gewoon gelijk in. Savoldelli won de Giro omdat hij half Lotto had betaald om aan de kop te sleuren, anders was die Giro gewoon voor Simoni of Rujano geweest. Daar zit je dan met je tactiek waarbij je als belager je ploeg opoffert om de leider te isoleren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:35 schreef DutchSL het volgende:
Ik hoopte/dacht vooraf dat Sastre deze Vuelta ging winnen, zou het nog steeds niet erg vinden, maar dit slaat toch echt nergens op.
"We halen vandaag weer temperaturen in de schaduw tot 40 km/h "quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
Jaja, hij is er morgen weer eens bij! Gans duh Klerk!!
Kijken of 'ie deze Vuelta nog wat opmerkingen over de temepraturen heeft...
Ow, wacht, ik mag Devolder niet verdedigen op basis van letterlijke quotes, maar jij mag Sastre wel afkraken op een vertaald stukje. Daarnaast zijn de woorden van Sastre in andere publicaties veel genuanceerder.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:23 schreef DutchSL het volgende:
Basso / Armstrong was ook wel wat anders, of reed Basso toen niet ook voor een eigen klassementquote:Precies, onvergelijkbaar ook met Savoldelli toen die echt opgewacht en omhoog getrokken werd door Ardila en later reden ze ook met van Huffel als gekken op kop achter Simoni/Rujano/di Luca, die veel te ver voor van Huffel stonden dus dat had ook niks te maken met de klassementsambities van de Belg.
Basso zelf deed het met/voor Armstrong in de Tour, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Toen heb ik Sastre, ploegmaat van Basso, niet gehoord over hoe oneerlijk het is. Dit soort dingen gebeuren zo vaak, hoort er gewoon bij.
Waar heb je het over? Piepoli reed geen Giro in 2005.quote:Wat Piepoli nu doet, is niet anders dan wat hij een paar keer met Basso deed in de Giro 2005.
Ik kraak Sastre helemaal niet af en ik heb Devolder ook nooit afgekraakt, hoe kom je erbij? Ik heb niet eens gereageerd hier op het instorten van Devolder.. ik had veel liever een spannende Vuelta gezien hoor. Ik heb die quotes van Devolder ook nooit in twijfel getrokken, ik geloof meteen dat hij zich sterker voelde en meer van tijdritten met hoogteverschil houdt etc..quote:Ow, wacht, ik mag Devolder niet verdedigen op basis van letterlijke quotes, maar jij mag Sastre wel afkraken op een vertaald stukje. Daarnaast zijn de woorden van Sastre in andere publicaties veel genuanceerder.
Ik heb nergens beweerd dat Basso niet voor een klassement reed, alleen dat hij samenwerkte met Armstrong en er een ritzege voor terugkreeg.quote:Basso / Armstrong was ook wel wat anders, of reed Basso toen niet ook voor een eigen klassement
(..)
Waar heb je het over? Piepoli reed geen Giro in 2005.
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:28 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik kraak Sastre helemaal niet af
Dat staat ook nergens.quote:en ik heb Devolder ook nooit afgekraakt, hoe kom je erbij?
1. Het was niet mijn stellingquote:Ik heb niet eens gereageerd hier op het instorten van Devolder.. ik had veel liever een spannende Vuelta gezien hoor. Ik heb die quotes van Devolder ook nooit in twijfel getrokken, ik geloof meteen dat hij zich sterker voelde en meer van tijdritten met hoogteverschil houdt etc..
Ik heb alleen jouw stelling 'afgekraakt', en het verschil tussen Devolders woorden/gevoelens en Devolders uitslagen proberen bloot te leggen.
Waarom hier weer zo aangebrand op reageren? Lees je posts over Sastre eens terug, dat is toch kritiek op Sastre?quote:Nogal zielig dat je dit weer erbij haalt. Iemand kan blijkbaar oude discussies niet loslaten..en dan noemde je mij gefrustreerd? Maarja, ik heb geen seksleven dus jij hebt gelijk![]()
[..]
Dat is dus wat anders dan wat Piepoli en Menchov deden, Piepoli had zelf geen belang om verder weg te rijden van de concurrenten van Menchov. Basso reed voor een eigen klassement, Armstrong had in principe geen belang om verder weg te rijden, logisch dat vooral Basso dan tempo gaat rijden en Armstrong de zege laat aan Basso.quote:Ik heb nergens beweerd dat Basso niet voor een klassement reed, alleen dat hij samenwerkte met Armstrong en er een ritzege voor terugkreeg.
quote:Op woensdag 12 september 2007 19:48 schreef Cootz het volgende:
Naast de Nederland vs. België discussie krijgen we nu ook in alle topics een DutchSL vs. wimderon discussie!
wimderon - dinsdag 4 september 2007 @ 18:27quote:Het was niet mijn stelling
Ja, jouw argumenten ken ik nou wel na 34 herhalingen, net zoals jij die van mij ook wel kent. Samengevat: Jij denkt dat je beter bent, als je je beter voelt. Ik denk dat je beter bent, als je beter presteerd.quote:Volgens mij ben jij het juist die het verschil niet ziet tussen hoe een renner zich voelt en de uitslagen die gereden worden.
Jij beredeneert dat Devolder niet beter was, omdat hij zoveelste, zoveelste en zoveelste werd en daarna zoveelste. Sorry, maar dan zie je het echt niet.
Omdat je ondanks herhaaldelijke verzoeken om te stoppen, toch door blijft gaan.. zelfs nadat ik je uit pure verveling maar gelijk gaf.quote:Waarom hier weer zo aangebrand op reageren?
Snap je het verschil tussen kritiek hebben op een uitspraak, en het afkraken van een persoon?quote:Lees je posts over Sastre eens terug, dat is toch kritiek op Sastre?
Welke rit bedoel je nou?quote:Dat is dus wat anders dan wat Piepoli en Menchov deden, Piepoli had zelf geen belang om verder weg te rijden van de concurrenten van Menchov.
Ik zeg ook niet dat het een 100% identieke situatie is, er zijn altijd wel verschillen te vinden voor de mierenneukers onder ons, maar het is wel een vergelijkbare situatie. Leider/renner die de leiding neemt werkt samen met een ander die de ritzege krijgt, dat is zo oud als de wegen naar Milaan, Parijs en Madrid.quote:Basso reed voor een eigen klassement, Armstrong had in principe geen belang om verder weg te rijden, logisch dat vooral Basso dan tempo gaat rijden en Armstrong de zege laat aan Basso.
Prima, al had ik nog graag op die legendarisch slechte post hierboven willen reagerenquote:Op donderdag 13 september 2007 07:39 schreef Leatherface het volgende:
Heren, kunnen we deze discussie even laten varen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |