abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52920928
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

[Vuelta] Rit 3: Viveiro - Luarca (153.0 km)
Ik zag het al , heb er ook al in gepost. Vond het ook al raar dat er hier niemand postte
Deze stond in m'n active topics, vandaar. Thnx anyway
pi_52923291
Ik moet vanaf vandaag serieus aan het werk, dus heb geen mogelijkheid om 's middags naar de ritten te kijken. Is er ergens 's avonds een samenvatting? Zo ja, waar? En hoe laat?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  maandag 3 september 2007 @ 20:27:03 #253
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52924443
In het VRT journaal op Eén zit er een (korte) samenvatting in elk geval ( rond 19h20-30 )
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 3 september 2007 @ 22:15:41 #254
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_52926916
Is de Vuelta ergens op internet te zien? Voor op mn werk
Ski, Schnee & Schnaps!
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:08:13 #255
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_52939393
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:16 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ik heb ook even moeten zoeken, maar er valt wel degelijk op de site van La Vuelta te volgen.

Vandaag was dat hier: http://www.lavuelta.com/07/ingles/online/peli1.html?e=1
Als je even via die link een andere etappe kiest in het lijstje kan je ze waarschijnlijk allemaal daar volgen.
Nou, daar heb je dus ook niet al te veel aan. Niet live te zien wat de voorsprong nu precies is, wie er in bepaalde groepen zitten. Sporadisch updates waarin je maar moet hopen dat er iets staat over de voorsprong. Renners die blijkbaar in de kopgroep zitten, Eltink bijvoorbeeld, en dan opeens verdwijnen.

Zelfs die van de Eneco Tour was nog 100 keer beter. Zo'n grote ronde en dan met dit op de proppen komen,
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:31:21 #257
pi_52939662
quote:
Zetten ze vuelta 2005 in hun url bij de nos
pi_52939896
edit: kutzooi, apart topic.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:10:56 #259
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53095867
Jaja, hij is er morgen weer eens bij! Gans duh Klerk!!
Kijken of 'ie deze Vuelta nog wat opmerkingen over de temepraturen heeft...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53096406
quote:
Sastre: 'Hulp Piepoli aan Menchov is een schande'

Carlos Sastre weet na al die jaren kennelijk nog niet dat bepaalde zaken in het wielrennen gaan zoals ze gaan. De Spanjaard van CSC heeft zich bijzonder boos gemaakt over de vermeende steun van Leonardo Piepoli aan leider Denis Menchov. 'Het is een schande voor de wielersport dat dit is gebeurd.'

Eergisteren mocht Piepoli van Menchov de rit winnen, omdat de ander leider werd. Ook gisteren zwoegde de Italiaan van Saunier Duval op de slotklim naar Arcalis in Andorra voor de Rus. Sastre: ,,Zo is het natuurlijk niet leuk meer. Menchov is gered door Piepoli, maar het schaadt ons imago."
Piepoli heeft Menchov gered? Ze hebben eerder Sastre gered door niet zo hard als zaterdag te fietsen, anders had Sastre gewoon nog eens een half minuutje ofzo verloren wellicht ook wat tijd op Evans.
Verder gebeurd dit zo vaak, Piepoli deed 2 jaar terug in de Giro precies hetzelfde voor Basso in 2 ritten en wie reed er toen bij Basso in de ploeg? Juist, Karel Kleermaker Olielamp.

Ik hoopte/dacht vooraf dat Sastre deze Vuelta ging winnen, zou het nog steeds niet erg vinden, maar dit slaat toch echt nergens op.
pi_53096431
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
dat verklaard ook de opmerking 'voor ondertiteling moet u naar tekstpagina 888 gaan' die je elke dag vooraf te horen krijgt.
Zal vanaf morgen massaal gebruik van gemaakt worden
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:53:46 #262
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53099454
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:35 schreef DutchSL het volgende:
Ik hoopte/dacht vooraf dat Sastre deze Vuelta ging winnen, zou het nog steeds niet erg vinden, maar dit slaat toch echt nergens op.
Sastre heeft ook gezegd dat Menchov gewoon te sterk was, maar dat hij geen fan is van "aangekochte" helpers en daar heeft hij gewoon gelijk in. Savoldelli won de Giro omdat hij half Lotto had betaald om aan de kop te sleuren, anders was die Giro gewoon voor Simoni of Rujano geweest. Daar zit je dan met je tactiek waarbij je als belager je ploeg opoffert om de leider te isoleren.

Maar goed, Breukink zal wel gebeld hebben om te zeggen dat het goed was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:13:26 #263
pi_53099970
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
"We halen vandaag weer temperaturen in de schaduw tot 40 km/h "
pi_53102443
Denk ook dat Piepoli en Menchov toch ook gedeelde gezamelijke belangen hebben, hoewel ze niet exact hetzelfde zijn. Piepoli wil ritten winnen en misschien een redelijk klassement rijden, terwijl menchov de vuelta wil winnen. Voor beide belangen zul je vooraan moeten eindigen.

Denk niet dat Piepoli er veel om maalt of hij nu met sastre of met menchov omhoog rijd, zolang hij zijn ritten maar wint. Ik verwacht ook niet dat als menchov in een komende bergrit het even zwaar krijgt dat piepoli dan bij hem blijft om hem te helpen. Misschien dat piepoli dan wel "in dienst" van saste de rest los rijd om nog een kans te maken op een rit.
pi_53110946
Precies, onvergelijkbaar ook met Savoldelli toen die echt opgewacht en omhoog getrokken werd door Ardila en later reden ze ook met van Huffel als gekken op kop achter Simoni/Rujano/di Luca, die veel te ver voor van Huffel stonden dus dat had ook niks te maken met de klassementsambities van de Belg.

Wat Piepoli nu doet, is niet anders dan wat hij een paar keer met Basso deed in de Giro 2005. Basso zelf deed het met/voor Armstrong in de Tour, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Toen heb ik Sastre, ploegmaat van Basso, niet gehoord over hoe oneerlijk het is. Dit soort dingen gebeuren zo vaak, hoort er gewoon bij.

Bovendien heeft Menchov zelf alle gaten dicht gereden bij de pogingen van Sastre, dus de stelling 'Piepoli heeft Menchov gered' is echt nergens op gebasseerd, beetje jammer van Sastre waar ik verder geen problemen mee heb (in tegendeel, leuke renner die tenminste altijd wel iets probeert)
pi_53117949
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:23 schreef DutchSL het volgende:
Ow, wacht, ik mag Devolder niet verdedigen op basis van letterlijke quotes, maar jij mag Sastre wel afkraken op een vertaald stukje. Daarnaast zijn de woorden van Sastre in andere publicaties veel genuanceerder.
quote:
Precies, onvergelijkbaar ook met Savoldelli toen die echt opgewacht en omhoog getrokken werd door Ardila en later reden ze ook met van Huffel als gekken op kop achter Simoni/Rujano/di Luca, die veel te ver voor van Huffel stonden dus dat had ook niks te maken met de klassementsambities van de Belg.

Basso zelf deed het met/voor Armstrong in de Tour, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Toen heb ik Sastre, ploegmaat van Basso, niet gehoord over hoe oneerlijk het is. Dit soort dingen gebeuren zo vaak, hoort er gewoon bij.
Basso / Armstrong was ook wel wat anders, of reed Basso toen niet ook voor een eigen klassement
quote:
Wat Piepoli nu doet, is niet anders dan wat hij een paar keer met Basso deed in de Giro 2005.
Waar heb je het over? Piepoli reed geen Giro in 2005.
Ik kan me wat betreft CSC wel Voigt herinneren die netjes Garate liet winnen vorig jaar, na een hele dag in het wiel te zijn meegegleden en er zo over had kunnen komen.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:05:18 #267
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53118060
Zondag was het logisch, hij hielp en hij mocht winnen, doorsnee koersdeal.

Maandag was het gewoon "in dienst" aan de kop sleuren en er is helemaal niets mis mee indien Sastre daar commentaar op heeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_53119742
quote:
Ow, wacht, ik mag Devolder niet verdedigen op basis van letterlijke quotes, maar jij mag Sastre wel afkraken op een vertaald stukje. Daarnaast zijn de woorden van Sastre in andere publicaties veel genuanceerder.
Ik kraak Sastre helemaal niet af en ik heb Devolder ook nooit afgekraakt, hoe kom je erbij? Ik heb niet eens gereageerd hier op het instorten van Devolder.. ik had veel liever een spannende Vuelta gezien hoor. Ik heb die quotes van Devolder ook nooit in twijfel getrokken, ik geloof meteen dat hij zich sterker voelde en meer van tijdritten met hoogteverschil houdt etc..
Ik heb alleen jouw stelling 'afgekraakt', en het verschil tussen Devolders woorden/gevoelens en Devolders uitslagen proberen bloot te leggen.

Nogal zielig dat je dit weer erbij haalt. Iemand kan blijkbaar oude discussies niet loslaten..en dan noemde je mij gefrustreerd? Maarja, ik heb geen seksleven dus jij hebt gelijk
quote:
Basso / Armstrong was ook wel wat anders, of reed Basso toen niet ook voor een eigen klassement
(..)
Waar heb je het over? Piepoli reed geen Giro in 2005.
Ik heb nergens beweerd dat Basso niet voor een klassement reed, alleen dat hij samenwerkte met Armstrong en er een ritzege voor terugkreeg.

Basso/Armstrong, Basso/Piepoli (2006, sorry), Menchov/Piepoli. Het zijn gewoon (al dan niet tijdelijke) samenwerkingsverbanden tussen klimmers op een berg waar de leider (of renner die leider kan worden) de ander een ritzege geeft in ruil voor zijn hulp, zodat de samenwerking goed blijft. Dat gebeurd zo vaak, en is ook helemaal niets mis mee dus ik begrijp niet waarom Sastre hierover valt, zeker omdat hij zelf bij Basso in de ploeg reed en het van beide kanten heeft meegemaakt.

Wat Savoldelli/Lotto deden is in principe ook niet fout maar je kunt toch niet ontkennen dat het een totaal onvergelijkbare situatie is en je eerder kunt spreken van Savoldelli is gered door Lotto, dan Menchov is gered door Piepoli. Menchov heeft zelf een gat met Sastre maakt in het klassement en is bergop geen moment in de problemen gebracht door de Spanjaard.

Waarom je Voigt/Garate er bij haalt is me geheel onduidelijk, totaal onvergelijkbare situatie. Maar inderdaad, dat was erg netjes van de Duitser.
pi_53124406
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:28 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Ik kraak Sastre helemaal niet af
quote:
en ik heb Devolder ook nooit afgekraakt, hoe kom je erbij?
Dat staat ook nergens.
quote:
Ik heb niet eens gereageerd hier op het instorten van Devolder.. ik had veel liever een spannende Vuelta gezien hoor. Ik heb die quotes van Devolder ook nooit in twijfel getrokken, ik geloof meteen dat hij zich sterker voelde en meer van tijdritten met hoogteverschil houdt etc..
Ik heb alleen jouw stelling 'afgekraakt', en het verschil tussen Devolders woorden/gevoelens en Devolders uitslagen proberen bloot te leggen.
1. Het was niet mijn stelling

2. Volgens mij ben jij het juist die het verschil niet ziet tussen hoe een renner zich voelt en de uitslagen die gereden worden. Jij beredeneert dat Devolder niet beter was, omdat hij zoveelste, zoveelste en zoveelste werd en daarna zoveelste. Sorry, maar dan zie je het echt niet.
quote:
Nogal zielig dat je dit weer erbij haalt. Iemand kan blijkbaar oude discussies niet loslaten..en dan noemde je mij gefrustreerd? Maarja, ik heb geen seksleven dus jij hebt gelijk
[..]
Waarom hier weer zo aangebrand op reageren? Lees je posts over Sastre eens terug, dat is toch kritiek op Sastre?
quote:
Ik heb nergens beweerd dat Basso niet voor een klassement reed, alleen dat hij samenwerkte met Armstrong en er een ritzege voor terugkreeg.
Dat is dus wat anders dan wat Piepoli en Menchov deden, Piepoli had zelf geen belang om verder weg te rijden van de concurrenten van Menchov. Basso reed voor een eigen klassement, Armstrong had in principe geen belang om verder weg te rijden, logisch dat vooral Basso dan tempo gaat rijden en Armstrong de zege laat aan Basso.
pi_53129222
Naast de Nederland vs. België discussie krijgen we nu ook in alle topics een DutchSL vs. wimderon discussie!
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_53136168
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:48 schreef Cootz het volgende:
Naast de Nederland vs. België discussie krijgen we nu ook in alle topics een DutchSL vs. wimderon discussie!
pi_53137477
quote:
Het was niet mijn stelling
wimderon - dinsdag 4 september 2007 @ 18:27
Devolder betert normaal als een ronde vordert
flyck kwam pas later met min of meer dezelfde stelling (alleen gebruikte hij elk jaar ipv. normaal)

En al was het niet jouw stelling, je hebt hem tot in den treure verdedigd dus nogal zwak om nu terug te krabbelen met 'het was niet mijn stelling'. Anders kan ik het ook wel op Ereinion afschuiven die eerder dan mij jouw stelling tegensprak.
quote:
Volgens mij ben jij het juist die het verschil niet ziet tussen hoe een renner zich voelt en de uitslagen die gereden worden.
Jij beredeneert dat Devolder niet beter was, omdat hij zoveelste, zoveelste en zoveelste werd en daarna zoveelste. Sorry, maar dan zie je het echt niet.
Ja, jouw argumenten ken ik nou wel na 34 herhalingen, net zoals jij die van mij ook wel kent. Samengevat: Jij denkt dat je beter bent, als je je beter voelt. Ik denk dat je beter bent, als je beter presteerd.

Ik ga jou niet overtuigen, jij overtuigd mij niet. Anderen houden zich wijselijk er buiten, wou dat ik dat ook had gedaan, dus hier laat ik het bij.
quote:
Waarom hier weer zo aangebrand op reageren?
Omdat je ondanks herhaaldelijke verzoeken om te stoppen, toch door blijft gaan.. zelfs nadat ik je uit pure verveling maar gelijk gaf.
Omdat je om het dan toch maar af te sluiten met een trieste reactie over sekslevens en gefrustreerde inhoudloze posts (als mijn post iets niet waren, dan was het wel inhoudloos.. ik heb altijd op elk punt van je gereageerd tot aan het treurige aan toe) kwam, terwijl als er nou een post gefrustreerd en inhoudloos was, het die post wel was. Los van smakeloos en verwerpelijk, onbegrijpelijk dat er niet wordt opgetreden tegen zulke opmerkingen maar goed.

Alsof het dan nog niet genoeg was, ga je in dit topic ook nog eens mijn woorden over Sastre verdraaien, om alsnog op Devolder terug te kunnen komen en er weer van voor af aan mee te beginnen waar echt niemand op zit te wachten. Ik begrijp dat het blijkbaar moeilijk los te laten is voor je, maar ben je nu van plan de rest van ons verblijf op dit forum een prive oorlogje uit te voeren of kun je het misschien gewoon laten rusten? Jij negeert mij, ik negeer jou, mensen als Cootz hoeven zich niet te ergeren aan ons: iedereen wint.
quote:
Lees je posts over Sastre eens terug, dat is toch kritiek op Sastre?
Snap je het verschil tussen kritiek hebben op een uitspraak, en het afkraken van een persoon?
quote:
Dat is dus wat anders dan wat Piepoli en Menchov deden, Piepoli had zelf geen belang om verder weg te rijden van de concurrenten van Menchov.
Welke rit bedoel je nou?
Op Cerler waren ze gewoon de beste klimmers. Beiden hadden geen zin om te veel naar elkaar te kijken met het risico dat Sastre nog terug kwam, daar valt echt helemaal niks van te zeggen.
Op Arcalis is er helemaal geen concurrent van Menchov op achterstand gezet, dus welke rit je ook bedoelt, je opmerking klopt gewoon niet.

Ik ga maar uit van Arcalis, daar heeft Menchov zelf de aanvallen van Sastre gepareerd en reed Piepoli alleen een beetje tempo om het niet helemaal in te laten zakken want niemand anders wilde ook maar iets doen, ook Menchov niet. Bovendien waren de mensen die op achterstand werden gezet eerder concurrent van Piepoli's klassement (top 10), al zal Menchov het vast niet erg gevonden hebben.
quote:
Basso reed voor een eigen klassement, Armstrong had in principe geen belang om verder weg te rijden, logisch dat vooral Basso dan tempo gaat rijden en Armstrong de zege laat aan Basso.
Ik zeg ook niet dat het een 100% identieke situatie is, er zijn altijd wel verschillen te vinden voor de mierenneukers onder ons, maar het is wel een vergelijkbare situatie. Leider/renner die de leiding neemt werkt samen met een ander die de ritzege krijgt, dat is zo oud als de wegen naar Milaan, Parijs en Madrid.

En dit was de laatste keer dat ik op jou reageer in wat voor topic dan ook, als je nog een leuke opmerking over mijn seksleven weet of misschien wel een leuke theorie hebt over het tijdstip waarop ik nu post; je doet je best maar.
pi_53137861
Heren, kunnen we deze discussie even laten varen?
pi_53142490
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:39 schreef Leatherface het volgende:
Heren, kunnen we deze discussie even laten varen?
Prima, al had ik nog graag op die legendarisch slechte post hierboven willen reageren
  donderdag 13 september 2007 @ 12:04:59 #275
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53142550
En toch nog ff natrappen he
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53145046
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:04 schreef -skippybal- het volgende:
En toch nog ff natrappen he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')