thxquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Mooie OP.
Leuk dat Lagos de Covadonga en Cerler er weer eens inzitten.
Die klim naar Arcalís wordt ook traditioneel in de Ronde van Catalonië opgenomen. Dit jaar won Denis Menchov er een klimtijdrit, een goed voorteken wellicht voor de Rus.
Die zijn er idd wel, maar vond juist dat ie dan zo lang werd, de OPquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:11 schreef Wombcat het volgende:
Wel wat vroeg, maar dat kan nooit kwaad
Mooie OP. Misschien nog een idee om de profielen van de belangrijkste beretappes in de OP te gooien (als die nu al beschikbaar zijn tenminste).
Geen Comunidad Valenciana?quote:Deelnemende Teams
Astana, AG2r Prévoyance, Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne-Illes Balears, Cofidis Le Crédit Par Telephone, Crédit Agricole, Discovery Channel, Euskaltel-Euskadi, Française des Jeux, Gerolsteiner, Lampre-Fondital, Liquigas, Predictor-Lotto, Quickstep-Innergetic, Rabobank, Saunier Duval-Prodir, T Mobile Team, Team CSC, Team Milram., Andalucía Caja Sur, Karpin Galicia.
Holy shit, echt? Wanneer is dat gebeurd? Ivm die dopingaffaire toen?quote:
Hebben ze toch wel eens gedaan?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:12 schreef BVO het volgende:
Ze moeten echt een keer de Canarische eilanden over.
Niet allemaal maar ze trekken wel een nieuw blik spanjolen openquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:09 schreef ErikT het volgende:
6 Spanjolen in de top tien van de Tour. Zouden ze allemaal meedoen?
Menchov zal wel meedoenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:20 schreef Gitanki het volgende:
De tour is (bijna) voorbij dus ik kijk alweer uit naar de Vuelta, MITS een leuk deelnemersveld..
ik geef hem kansen op top 5, maar de vraag is of de spanjaarden niet 'a deux vitesse' rijden zoals de fransen het zo mooi verwoordenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:39 schreef mitt het volgende:
Zal mij benieuwen, Stijn Devolder.
je denkt dat ardila ook meegaat ?quote:Op zondag 29 juli 2007 11:00 schreef komrad het volgende:
menchov, van heeswijk, van bon, mss boogie als ie wil trainen voor het wk, flecha, freire, ardilla
zoiets
ze moeten hem toch ergens laten rijden en de vuelta boeit rabo toch nietquote:Op zondag 29 juli 2007 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
je denkt dat ardila ook meegaat ?![]()
Dat zou ik van harte toejuichen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Samuel Sanchez doet het.
Menchov, Eltink, Posthuma en Moerenhout al zeker.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:00 schreef komrad het volgende:
menchov, van heeswijk, van bon, mss boogie als ie wil trainen voor het wk, flecha, freire, ardilla
zoiets
oftewel waardeloos team met slechts de vraag of menchov zich kan oppeppen voor de vuelta, dan zit er voor hem nog wel een top 10 klassering in.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:56 schreef Venga het volgende:
[..]
Menchov, Eltink, Posthuma en Moerenhout al zeker.
Boogerd zal ook wel meegaan en dan net als vorig jaar halverwege afstappen.
Ardilla(), Langeveld, Horillio en dan nog een 9e man (Freire of Van Heeswijk ofzo)
yepquote:Op zondag 29 juli 2007 12:42 schreef Frutsel het volgende:
zou Astana ook gewoon meedoen?
In duitsland zijn ze geweerd las ik
In 2006 was Sanchez erg goed op dreef in het voorjaar, inderdaad. Het hele jaar door eigenlijlk.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:52 schreef Gitanki het volgende:
Zeker, ik heb het idee dat Samuel Sanchez een man van het najaar is.
Dit jaar heeft ie nog niet veel laten zien en was dat in 2006 in de eerste seizoenshelft ook niet zo?
(edit: wel een paar goede voorjaarswedstrijden: waalse pijl en ronde van baskenland, maar meestal zie je hem toch meer in Augustus - Oktober)
Het hangt een beetje af van de tegenstand, als dat dezelfden zijn als vorige jaren, zou dat wel kunnen meevallen. Valverde, Kashechkin, Gomez Marchante, Menchov, toch niet meteen de mannen alles kapot gaan rijden op zware cols.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:56 schreef Leatherface het volgende:
Tijdritten kan ie in ieder geval winnen, maar weet niet of ie in de echt lastige cols ook stand houdt.
Als Freire fit is, start hij sowieso wel in de Vuelta, lijkt me.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:03 schreef TheArt het volgende:
Rabo denk ik:
Posthuma, Langeveld, Moerenhout, Menchov, Van Heeswijk, Flens, Horrillo en dan eventueel mensen die voor het WK willen trainen (Freire, Boogerd).
Sporza zal hem wel volledig hebben zoals gewoonlijkquote:Op maandag 30 juli 2007 00:37 schreef Cootz het volgende:
Is er al een beetje bekend hoeveel aandacht Sporza en NOS aan de Vuelta gaan geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: www.wielrensite.nlquote:Alejandro Valverde zal tijdens de Ronde van Spanje als kopman fungeren voor de wielerformatie Caisse d'Epargne. Dat meldt zijn ploegleider Eusebio Unzúe. De Spaanse wielerploeg zal met een sterk team voor de dag komen.
Unzúe heeft verder aangekondig dat ook Vladimir Karpets, Oscar Pereiro en Luis León Sánchez aan de start zullen verschijnen. Jong talent José Joaquin Rojas wordt nog thuisgelaten.
"Valverde voelde zich goed in de laatste week van de Tour. Hij moet dat zien vast te houden, om zo in vorm aan de Vuelta te beginnen. We gaan er alles aan doen om zijn tweede plaats van vorig jaar te verbeteren," aldus Unzúe.
Tsja Vinkourov kan hem nu niet van de zege houden. Kaschechkin misschien wel als Astana zich niet bedenkt. En ja de Vuelta begint op 1 sept. en dan komt Astana ook weer terug in competitie dus wedstrijdritme ontbreekt ook dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:03 schreef Leatherface het volgende:
De tegenstand voor Valverde zal kwalitatief waarschijnlijk wel een stuk zwakker zijn dan in de Tour, maar hij moet maar eens laten zien dat hij het 3 weken op het hoogste niveau kan volhouden.
Valverde, Samuel Sanchez.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:01 schreef markisboer het volgende:
welke top renners doen er dit jaar mee ?
Ow, serieus?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dacht dat Boonen al had beslist om de Vuelta te rijden.
Maar op welk merk fiets?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tsja Vinkourov kan hem nu niet van de zege houden. Kaschechkin misschien wel als Astana zich niet bedenkt. En ja de Vuelta begint op 1 sept. en dan komt Astana ook weer terug in competitie dus wedstrijdritme ontbreekt ook dan.
en als leipo dan ook meedoet krijgen we weer een duel van het hoogste niveau :dquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:20 schreef wimderon het volgende:
Sastre doet bijna zeker mee. Menchov wil z'n mislukte Tour hier rechtzetten en Gomez Marchante zal bij Saunier wel een van de kopmannen zijn nadat hij op de valreep de Tour miste
Ik las ook op meerdere plaatsen dat Evans misschien mee zou doen, maar daar kan ik niks over vinden.
Petacchi zal daarin wel de laatste zijn geweest, in 2003.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:51 schreef -skippybal- het volgende:
McEwen wou ook starten. En dan kan 'ie één van de weinigen worden die in één jaar, in alle drie de grote rondes een etape pakt![]()
bwaa als je leipheimer zag demareren vanuit het wiel van evans dan zal evans het toch moeilijk krijgen hoor. Van die knal demarages waarbij de snelheid de volle 1% stijgtquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat gaat me een wilde ronde worden met Sastre, Valverde, Menchov, Leipheimer en Evans. Lijkt me fantastisch; ik schat van dit groepje Evans toch wel in als de meest roekeloze aanvaller.
évans en roekeloos aanvallen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat gaat me een wilde ronde worden met Sastre, Valverde, Menchov, Leipheimer en Evans. Lijkt me fantastisch; ik schat van dit groepje Evans toch wel in als de meest roekeloze aanvaller.
Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκαζω (sarkádzoo) = ergens vlees vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
évans en roekeloos aanvallen?![]()
Hopelijk geraakt hij ervanaf en gaat hij eindelijk doen wat ze van hem verwachtenquote:Tom Danielson has been struggling to find his form over the last few years and the 29 year-old American admitted that when things continued to go so poorly this season he was worried not just for his career but for his life. Extensive testing has diagnosed his troubles as Giardia and, fortunately, he almost immediately he started feeling better.
"I was scared. I was scared for my health. I was scared for my career," he said in an interview with Colorado's Durango Herald. "I didn't know what was going on."
Danielson had been having stomach problems since 2004, and even repeated visits to various emergency rooms were unable to pinpoint the problem. "It was really frustrating, to be sick and not be able to train. I mean, I got so sick that I thought I was going to die or something. The symptoms for what I had ranged from a parasite or something like this all the way to cancer."
He had been scheduled to ride the Tour de France this year but that was no longer a possibility. "At that point, not going to the Tour was OK with me because I couldn't even ride my bike."
Door Mart jaquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Is Danielson al 29?Die is dan toch ook erg gehypt.
dat heeft ie toch goed voor mekaar gekregen hoorquote:
Leuk voor Koen.quote:Astana welkom in Vuelta
Uitgegeven: 3 augustus 2007 17:59
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2007 19:29
MADRID - Wielerploeg Astana mag in september gewoon meedoen aan de Ronde van Spanje. Dat maakte de organisatie van het evenement vrijdag bekend.
Het Kazachstaanse team verliet in juli voortijdig de Ronde van Frankrijk na de positieve dopingtest van Aleksander Vinokoerov.
Onderzoek
De ploeg ontsloeg de kopman en besloot tevens om in augustus aan geen enkele wedstrijd deel te nemen. Astana gebruikt de periode voor een diepgaand onderzoek binnen de ploeg.
"Astana toont inspanningen om de boel te herstructureren en de geloofwaardigheid terug te winnen", zei een woordvoerder van de organisatie van de Vuelta. "Ze verdienen onze steun."
Vinokoerov
Titelverdediger Vinokoerov is sowieso niet welkom. "Renners die in een dopingzaak zijn verwikkeld, worden geweerd", aldus de organisatie.
Dit betekent dat de Nederlandse renner Koen de Kort in de Vuelta kan starten. De ronde was in zijn schema opgenomen.
nu.nl
Als de organisatie van de vuelta de verdachten gewoon thuislaat is er mijns inziens niks aan de hand. Dus bij Relax Mancebo, Sevilla, Santi Perez enzo thuislaten. Alhoewel als je dat doet dan blijft van die ploeg niks meer overquote:Op zondag 5 augustus 2007 13:35 schreef Ericr het volgende:
AstanaDe dopinglabs zullen weer overwerk hebben.
Wanneer gaan ze nou eens teams weren waar je op voorhand al wist dat er problemen bij zouden ontstaan? Astana begint nu al op Phonak te lijken met al die positieve gevallen of renners die in opspraak zijn geraakt.
Maar ach ze laten ook teams toe die bestaan uit zo'n beetje de creme de la creme van ex-gebruikers, dan kan die blauwe dopingbrigade er ook nog wel bij.
Ach, die Portugese ploeg destijds met Claus Moller (wat is dat toch met die klimmende Denen) deed ook zo'n aardige dingen , net als Santiago Perez en Aitor Gonzalez natuurlijk ...quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:46 schreef Ericr het volgende:
Tja Dario Frigo was ook zo'n leuke jongen en Rodolfo Massi had toch ook zijn momenten![]()
Volgens mij bestaat die hele Vuelta uit zeshonderd kilometer maanlandschap, 800 kilometer woestijn en vijfhonderd kilometer rotsen. Allemaal op rechte tweevakswegen waarlangs geen kat, geen hond en al zeker geen enkele toeschouwer staat te kijken. Héél héél soms merk je een verdwaald wild paard of een uitgemergelde Spaanse rotskoe op zoek naar voedsel op.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:59 schreef du_ke het volgende:
Ah weer lekker over lange rechte wegen fietsen. Met de enige bocht 75 meter van de finish. heb er zin an.
Heb je een linkje naar die totale lijstquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:46 schreef Ericr het volgende:
Tja Dario Frigo was ook zo'n leuke jongen en Rodolfo Massi had toch ook zijn momentenOp Cycling4all hebben ze een soort van ranglijst gemaakt van PT-ploegen en hun aanpak van het dopingvraagstuk. Astana scoort in ieder nog hoger dan Discovery op die ranglijst en ook hoger dan de ploeg van Piti. Euskatel staat op die lijst onderaan.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die hele Vuelta uit zeshonderd kilometer maanlandschap, 800 kilometer woestijn en vijfhonderd kilometer rotsen. Allemaal op rechte tweevakswegen waarlangs geen kat, geen hond en al zeker geen enkele toeschouwer staat te kijken. Héél héél soms merk je een verdwaald wild paard of een uitgemergelde Spaanse rotskoe op zoek naar voedsel op.
We stemmen gewoontegetrouw zoals in de Tour af om 15 uur op de "Belg" om vervolgens eerst een uur een of andere soap uit de jaren stillekes in beeld te krijgen, want in Spanje blijkt José met de pet van de regie nog aan zijn siësta bezig te zijn zodat de uitzending pas om even voor vier van start gaat. We krijgen Michel "Tom Boonen, tom Booooonen, booooooneeeeen, bonen, bonen, bonen" Wuyts te horen die ons te melden weet dat het zooo heet is dat de laatste mus zopas voor zijn neus morsdood uit de dakgoot is gevallen en we krijgen het eerste shot van een eenzame hopeloze vluchter van pakweg de "Relax" (whats in a name) ploeg in beeld die midden een woestijnachtig maanlandschap nog honderd kilometer kaarsrechte weg te wachten staat. Daarachter het peloton. De rest van de etappe is altijd hetzelfde, de vluchter wordt bij de 3de boom langs het parcours, 80 kilometer verderop, net op het moment dat hij de uitdroging nabij is ingelopen, en het peloton trekt richting bewoonbaar gebied. Meestal een stad met een klinkende naam als "Argamasilla de Alba" of "Santuario de la Bien Aparecida". Daar staan in de laatste 2 kilometer van het parcours alle zevenhonderdduizend toeschouwers van de dag vier rijen dik opeen gepakt, in de enige bocht van de hele dag op zeshonderd meter van de finish valt het halve peloton, en op de meet wint pakweg Petacchi de massaspurt.
[afbeelding]
Zoals je zegt , ik heb er weeral zin an ...
Je bent een stukje vergeten, meestal is het "Tom Boonen. Tom Boonen! Boonen! Boonen!! Boonen!!!! .... ..... ..... ...... en Petacchi wint."quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Tom Boonen, tom Booooonen, booooooneeeeen, bonen, bonen, bonen"
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die hele Vuelta uit zeshonderd kilometer maanlandschap, 800 kilometer woestijn en vijfhonderd kilometer rotsen. Allemaal op rechte tweevakswegen waarlangs geen kat, geen hond en al zeker geen enkele toeschouwer staat te kijken. Héél héél soms merk je een verdwaald wild paard of een uitgemergelde Spaanse rotskoe op zoek naar voedsel op.
We stemmen gewoontegetrouw zoals in de Tour af om 15 uur op de "Belg" om vervolgens eerst een uur een of andere soap uit de jaren stillekes in beeld te krijgen, want in Spanje blijkt José met de pet van de regie nog aan zijn siësta bezig te zijn zodat de uitzending pas om even voor vier van start gaat. We krijgen Michel "Tom Boonen, tom Booooonen, booooooneeeeen, bonen, bonen, bonen" Wuyts te horen die ons te melden weet dat het zooo heet is dat de laatste mus zopas voor zijn neus morsdood uit de dakgoot is gevallen en we krijgen het eerste shot van een eenzame hopeloze vluchter van pakweg de "Relax" (whats in a name) ploeg in beeld die midden een woestijnachtig maanlandschap nog honderd kilometer kaarsrechte weg te wachten staat. Daarachter het peloton. De rest van de etappe is altijd hetzelfde, de vluchter wordt bij de 3de boom langs het parcours, 80 kilometer verderop, net op het moment dat hij de uitdroging nabij is ingelopen, en het peloton trekt richting bewoonbaar gebied. Meestal een stad met een klinkende naam als "Argamasilla de Alba" of "Santuario de la Bien Aparecida". Daar staan in de laatste 2 kilometer van het parcours alle zevenhonderdduizend toeschouwers van de dag vier rijen dik opeen gepakt, in de enige bocht van de hele dag op zeshonderd meter van de finish valt het halve peloton, en op de meet wint pakweg Petacchi de massaspurt.
[afbeelding]
Zoals je zegt , ik heb er weeral zin an ...
dat is bij Renaat meestal zo volgens mijquote:Op zondag 5 augustus 2007 20:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bent een stukje vergeten, meestal is het "Tom Boonen. Tom Boonen! Boonen! Boonen!! Boonen!!!! .... ..... ..... ...... en Petacchi wint."
Van twee jaar terug zelfs al. Weinig is veranderd in de vuelta ondertussenquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]Dit was een collumn van je van vorig jaar toch?
Ja, ze lijken ook zo op elkaar.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is bij Renaat meestal zo volgens mij, ow nee dat was bij het WK en Uytterhoeven. Gilbert Gilbert, Gilbert, ow nee Boonen is wereldkampioen
![]()
![]()
Volgend jaar de Giro kijken ipv de Vuelta als je meer wielrennen wilt zien, stuk interessanterquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:53 schreef itsme het volgende:
Ik ga dit jaar ook eens kijken.
Wil nog wel wat meer wielrennen zien![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van twee jaar terug zelfs al. Weinig is veranderd in de vuelta ondertussen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |