Denk je dat echt?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die gaat dus voor 500k naar PSV.
Goed opgezet door Perez en Ten Cate is zo stom om er in te trappen
Ja maar meneer wilde liever naar PSV. Wij hebben hem niet meer nodig!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Denk je dat echt?. Dan wordt ie gewoon aan zijn contract gehouden en is het lekker op de tribune zitten een seizoen lang.
PSV biedt dus net een half miljoen terwijl Feyenoord bijna 2 miljoen heeft geboden.
Je weet het allemaal al weer zo goed blijkbaar.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hou t op onkunde.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:09 schreef MaxPower het volgende:
Ja, maar waarom doet Feyenoord het vraag ik toch? Die hebben een stuk minder te besteden dan Ajax.
Dat niet nee, maar terug naar ajax lijkt me ook absoluut geen optie meerquote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:40 schreef Suijk het volgende:
Voor 500K gaat hij niet naar PSV. Dat is al aan PSV gemeld, de volgende stap ligt nu bij PSV.
Kleedkamer 2 is ruim genoeg hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:42 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat niet nee, maar terug naar ajax lijkt me ook absoluut geen optie meer
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren maar dat snap jij als intelligente jongen ook wel denk ik.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:43 schreef zjroentje het volgende:
Kleedkamer 2 is ruim genoeg hoor.
Als er geen fatsoenlijk bod komt, dat blijft Perez denk ik gewoon bij Ajax hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:45 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren maar dat snap jij als intelligente jongen ook wel denk ik.
Daar geloof ik persoonlijk niks van maar we zullen zien.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:51 schreef zjroentje het volgende:
Als er geen fatsoenlijk bod komt, dat blijft Perez denk ik gewoon bij Ajax hoor.
Voor dat bedrag gaat ie echt niet weg hoor en mag ie lekker d ebank warm houden bij Ajax desnoods.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat ie niet bij Ajax blijft, betekent niet dat ie dan maar voor een appel en een ei naar PSV gaat.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:53 schreef PyTh het volgende:
[..]
Daar geloof ik persoonlijk niks van maar we zullen zien.
We zullen het zien. Denk dat hij niet naar PSV vertrekt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk wel. Ajax kan niet anders nu
Precies! Ik word echt moe van die spelers die zelf een breuk willen forceren.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat ie niet bij Ajax blijft, betekent niet dat ie dan maar voor een appel en een ei naar PSV gaat.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:53 schreef PyTh het volgende:
[..]
Daar geloof ik persoonlijk niks van maar we zullen zien.
Ach, misschien dat die bij Jong Ajax mag spelenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Cate gaat Perez natuurlijk niet meer opstellen, al scoort hij 100 goals in de voorbereiding
Nou, dan gaat ie toch lekker op de tribune zitten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hij heeft een contract voor 2 jaar. Als iemand een probleem heeft dan is het Van Geel die met een waardeloze ongemotiveerde speler zit die niet gepruimt wordt door de spelersgroep als door de coach
Hij moet meetrainen met het eerste, hij kan wel verplicht worden mee te spelen met Jong Ajax, alleen niet om er mee te trainenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ach, misschien dat die bij Jong Ajax mag spelen
Je hebt 2 jaar een contract dat je door moet betalen, je hebt een speler die voor een slechte sfeer zorgt terwijl hij niks toevoegd.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:42 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nou, dan gaat ie toch lekker op de tribune zitten.
Alsof Ajax zijn contract gaat afkopen.
Als je Perez houdt maak je iedergeval je eigen zwakkerquote:Op zondag 24 juni 2007 00:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als Ajax het geen probleem vindt, dan heeft Perez geen poot om op te staan hoor. Liever een miljoen salaris dan een concurrent sterker maken.
Dat zal Van Geel wel zijn geweest denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
Door wie is Perez eigenlijk naar Ajax gehaald? Blind mag ik hopen?
Aan het begin van zijn (eerste) seizoen waren er al problemen. Dat lijkt me vrij uniek. Ik vind het dan ook frappant dat Van Geel niet achter Perez gaat staan. Hij is verantwoordelijk voor zijn komst en Perez heeft het gewoon goed gedaan dit jaar. Waarom probeert Martin niet om Ten Cate om te turnen?quote:Op zondag 24 juni 2007 16:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zal Van Geel wel zijn geweest denk ik.
Of constant warm lopen en als ie weigert zijn loon inhoudenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:42 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nou, dan gaat ie toch lekker op de tribune zitten.
Alsof Ajax zijn contract gaat afkopen.
Jah dan weet je dat contract breuk forceren geen zin heeft bij AJax..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kost een wisselmogelijkheid
Zal ook een lekker positief beeld geven aan spelers die een aanbod krijgen van Ajax
Ten Cate zei nog dat Perez het voor zichzelf had verpest door 7 wedstrijden schorsing op te lopen en dat hij daardoor anderen een kans had gegeven die het dan gepakt hadden. Het blijft nog steeds een raar verhaal, feit is dat Perez het wel grotendeels voor zichzelf heeft verneukt in mijn ogen, ongeacht de voorkeur van Ten Cate en het handelen van Ajax in de transfer.quote:Perez wil weg bij Ajax; nu liever Feyenoord dan PSV
Datum: 5-jul-2007 16:43
"Mijn standpunt is duidelijk, ik vertrek het liefst." Kenneth Perez was donderdag na afloop van de eerste training van Ajax nog steeds aangeslagen door de ontwikkelingen rond zijn persoon. De transfer naar PSV is van de baan, maar de Deen voelt zich ongelukkig in Amsterdam. "Maar wat kan ik doen? Janken?"
"Ik ben heel teleurgesteld in hoe de dingen gelopen zijn", aldus de huidige nummer 19 in de Ajax-selectie, die nauwelijks in de plannen van Henk ten Cate voor komend seizoen voorkomt. "Waar ik mijn zinnen op had gezet, is niet gelukt, dus ik sta weer voor alles open." Perez verwijst naar de onderhandelingen tussen Ajax en PSV, die onverwacht op niets uitliepen omdat volgens de Amsterdammers niet werd voldaan aan de vraagprijs. "Ik las pas nog op internet over een club waar enkele spelers in staking gingen. Maar dat zit niet echt in me."
"Ik heb hier een heel slecht gevoel over", benadrukt de voormalig AZ-speler nogmaals. "De supporters hebben me ontzettend gesteund. De medespelers ook. Wat dat betreft voel ik me hier geen paria. Hoewel Perez aanvankelijk koos voor PSV, lijkt hij nu ook wel iets te voelen voor Feyenoord. "Het is duidelijk dat het Feyenoord van nu een andere selectie is dan een paar maanden geleden."
De aanvaller hoopt dat het tussen hem en Ajax, met de transferdeadline naderend, niet tot een scherper conflict komt. "Nee, dat lijkt me niet. Maar zoals ik al zeg, ik ben heel teleurgesteld in Ajax. Want het (de transfer naar PSV, red.) leek rond, het was in principe een penalty. Ik wilde weg, de clubs wilden, de trainer stond me niet in de weg, maar toch ging het mis." Hij hoopt dat Ajax hem niet in de voorronde van de Champions League laat spelen, zodat hij nog speelgerechtigd is bij een eventuele andere club. "De voetbalwereld is hard, maar zo hard…"
quote:PSV kan Kenneth Perez toch verwelkomen
11/7/2007 15:51
Kenneth Perez heeft dan toch zijn overgang naar PSV te pakken. De Deense oud-international ondergaat donderdag een keuring.
Dat PSV er niet in slaagde de Mexicaan José Andres Guardado los te weken bij Atlas, bood mogelijk de financiële ruimte bij de Eindhovenaren om zich alsnog in de richting van Ajax te bewegen. Dat heeft nu geleid tot een akkoord over een afkoopsom.
Perez gaat zijn handtekening zetten onder een contract dat hem twee jaar in Eindhoven houdt. In de verbintenis is een optie voor een extra seizoen opgenomen.
PSV en Perez waren al eerder tot een vergelijk gekomen. De transfer leek af te gaan afketsen, omdat de Brabanders niet wilden voldoen aan de eisen die Ajax op tafel had gelegd. De Amsterdammers hadden al een akkoord met Feyenoord en wilden minimaal hetzelfde bedrag.
Perez, die een overstap naar Feyenoord niet zag zitten, zat in Amsterdam op een zijspoor. De 32-jarige Deen was ongelukkig met zijn rol als invalkracht. Bovendien kreeg hij te horen dat trainer Henk ten Cate niet van plan zijn aanpak te veranderen.
en nu scoort ie namens PSV 2x tegen Feyenoordquote:Perez wil weg bij Ajax; nu liever Feyenoord dan PSV
Datum: 5-jul-2007 16:43
idd, wat een sukkels bij PSVquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sukkels
Vanavond zit meneer trouwens weer op de bank, net als afgelopen week.quote:Onrechtvaardig, maar gelukkig ben ik niet van Perez afhankelijk
Eerlijk gezegd was het interview met Kenneth Perez in Voetbal International me ontgaan. Het was mijn tennismaat Piet die me anderhalf uur voor Excelsior-PSV in een restaurant opmerkzaam maakte op een citaat. 'Ik ga nooit meer in een programma met Hugo Borst zitten.'
,,Dat is helemaal niet te geloven, Piet," riep ik ziedend. ,,Wie heeft er hier nou kankerneger geroepen?"
Ruim een jaar geleden schreef ik een column over Perez, omdat hij zich beledigend, zo niet racistisch, had uitgelaten tegen assistent-scheidsrechter Nicky Siebert. Het was eigenlijk niet míjn nieuws. Bij AT 5 werkte als sportverslaggeefster Martine Vlietman, tegenwoordig maakt ze deel uit van de redactie van Holland Sport. Zij tipte mij destijds. Ik vroeg waarom ze het zelf niet gebruikte. Mocht niet van de hoofdredactie van AT5. Die wilde de relatie met Ajax niet op het spel zetten. Zo werkt dat dus tegenwoordig. Amsterdam, multiculturele stad, Ajax multiculturele club, AT 5, multiculturele zender - en dan zwijgen als een godenzoon een zwarte man voor kankerneger uitmaakt, wat zeg ik: in de doofpot stoppen.
Op een vrijdagmiddag laat belde ik Perez en confronteerde hem met wat hij had geschreeuwd naar de assistent-scheidsrechter. Eerst zei hij dat hij zoiets niet kon hebben gezegd, maar toen ik zei dat ik de band wel 25 keer had beluisterd, bekende hij. ,,Dan zal het wel zo zijn. Dat is erg. Het spijt mij. Maar móet je dat echt schrijven morgen?"
Ja. Dat vond ik wel - en nog. Als topvoetballer heb je je maar te gedragen. Bovendien had ik wel eerder gehoord dat Perez in het veld lelijke dingen roept tegen anderen. Nou, dit was het stuitende en sluitende bewijs - sterker, dit was erger.
Later die avond werd ik gebeld door Ajax-trainer Henk ten Cate. Hij wilde precies weten hoe het zat. Hij had geen probleem met de publicatie. Ik heb nooit begrepen dat hij of het bestuur Perez toen niet onmiddellijk heeft geschorst. Twee dagen later deed Perez mee op het Kasteel. Hem werd alleen opgedragen om voor straf een clinic in de Bijlmer te verzorgen maar omdat jongeren uit Amsterdam-zuidoost Perez niet ‘moesten’ heeft Ajax wat kinderen uitgenodigd op De Toekomst en die hebben van de Deense voetballer een voetbaltraining gekregen.
Terug naar vorige week zaterdag, Excelsior-PSV. Na de wedstrijd heb ik Perez boos gezegd dat ík wél bereid ben om met hem aan tafel te zitten en dat ik dan eens zou uitleggen wat racisme is.
Hij liep door, zwijgend.
Die avond las ik het interview in VI. Goed verhaal, openhartig, intelligent. Zijn grote ambitie is om straks een Nederlandse Match of the Day te presenteren. Perez heeft wel een enorme passage over journalistiek laten schrappen uit het VI-verhaal en hij wilde ook dat de regels over mij eruit gingen. Maar die bleven staan.
De zondag na Excelsior stuurde Perez mij de volgende sms.
Beste Hugo, ik respecteer en waardeer je journalistieke werk. Toen en nu. Ik voel alleen niet de behoefte om met je te praten of in hetzelfde programma te zitten. Dat heb ik aangegeven in VI. Niets meer en niets minder. Als die opmerking je heeft geraakt, excuus. Het zou je hoe dan ook sieren als je ook mijn standpunt zou respecteren. Mvg K.Perez
Ogenschijnlijk is het beschaafde sms, goed geschreven ook. En toch wringt er iets. Het klopt niet. Hoe kun je iemand respecteren om zijn journalistieke werk, toen en nu, maar niet met diegene willen praten? Ik snap het wel: ik heb met die column de glazen ingegooid van de toekomstige voetbalpresentator. Ik kan zijn sms dan ook niet anders opvatten dan dat Perez zijn naasten heeft gezworen om Borst die zijn - vooruit - slip of the tongue wereldkundig heeft gemaakt te straffen en voor altijd te negeren.
Kortom, de boodschapper heeft het toch gedaan.
Tja. Dat vind ik onsportief, onrechtvaardig. Gelukkig ben ik niet van Kenneth Perez afhankelijk. Mij straft hij niet met zijn weigering naast me te komen zitten. Het maakt mij alleen maar vastbeslotener om dit soort uitwassen altijd op te schrijven in de krant of te roepen op tv.
Ik ben er klaar mee nu. Ik wens de prachtige voetballer Kenneth Perez oprecht een paar mooie laatste jaren en hoop hem ooit op tv te begroeten als de Nederlandse (Deense) Gary Lineker. Als je het mij vraagt ben ik straks zijn ideale sidekick: zijn (journalistieke) geweten.
Ik denk niet dat Miguel dat wil/.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:10 schreef rubbereend het volgende:
ik hoop dat VAlencia snel met een bod komt
precies of dadelijk gaat hij naar Feyenoordquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Snel terughalen!
quote:Perez bij PSV op zijspoor gezet
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Tandenknarsend zat Kenneth Perez vrijdag in de dug-out, diep weggedoken in zijn jas om zich te beschermen tegen de kou.
De Deen van PSV zat tijdens de blamerende nederlaag tegen Roda JC negentig minuten op de bank (4-2) en het ziet er niet naar uit dat er in die situatie op korte termijn verandering komt.
Na het vertrek van Ronald Koeman is Perez onder interim-trainer Jan Wouters op een zijspoor geraakt. In een persoonlijk gesprek liet de oefenmeester de Deen vorige week weten dat hij onder hem niet op heel veel speeltijd hoeft te rekenen. Wouters kiest voor meer dynamische middenvelders als Otman Bakkal of Ibrahim Afellay.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De mededeling moet Perez pijn hebben gedaan, al kwam die voor de trotse speler niet als verrassing. Na het vertrek van Koeman speelde hij niet één volledige wedstrijd meer voor PSV. Bij CSKA Moskou begon hij voor het eerst op de bank, in de competitieduels met De Graafschap en Roda JC kwam Perez zelfs helemaal niet meer in actie.
Op het moment dat Wouters vrijdag tegen Roda JC ging wisselen, bracht hij eerst Jason Culina om de balans in zijn ploeg te herstellen. Toen PSV achter kwam en iets moest forceren, bracht de oefenmeester Ismail Aissati (elf duels, nul goals, nul assists) in het veld en sloeg hij Perez (elf, vijf, twee) over. Bij 0-3 mocht de Deen zich nog wel gaan warmlopen, maar toen de Limburgers nog een keer scoorden mocht Perez - waarschijnlijk tot zijn eigen opluchting - weer gaan zitten.
Zo is Perez in een absurde situatie terecht gekomen. Hij vertrok deze zomer bij Ajax vanwege een trainer (Henk ten Cate) die het niet in hem zag zitten en koos voor PSV, waar een andere trainer (Ronald Koeman) zijn komst erdoor drukte, terwijl niet iedereen overtuigd was van het nut van de aanvaller. Inmiddels hebben beide oefenmeesters een andere club en zal Perez zich afvragen of hij niet te vroeg uit Amsterdam is weggegaan.
Bij Ajax was Perez een lastige bankzitter, nu houdt hij zich voorlopig gedeisd. De Deen weet dat het regime van Wouters slechts duurt tot 1 januari. Dan wordt hij weer afgelost door Sef Vergoossen. Dat is uitgerekend de man die hem tien jaar geleden, als trainer van MVV, naar Nederland haalde. Perez hoopt dat zijn situatie straks ten goede keert.
Vergoossen werd dit weekeinde met zijn club Nagoya Grampus Eight uitgeschakeld in het Japanse bekertoernooi. Daardoor kan de Limburger ruim voor 1 januari terugkeren naar Nederland. Maar het is vrijwel uitgesloten dat hij voor de jaarwisseling nog op de trainersstoel van PSV zal zitten.
De nieuwste interim-trainer van de landskampioen zal de komende weken gebruiken om zich behoorlijk in te werken. Hij zal gesprekken voeren met Wouters en technisch- manager Stan Valckx, maar zich nog niet met de selectie bemoeien. ,,We houden ons aan de planning,’’ aldus Reker. ,,Tenzij we twee keer met 10-0 verliezen of Jan Wouters zelf aangeeft dat hij het niet meer ziet zitten.’’
Steeds duidelijker wordt dat Vergoossen een hels karwei wacht. Almaar nadrukkelijker begint PSV de gevolgen te voelen van het kwaliteitsverlies dat het nu al zomers achtereen lijdt. Zelden werden de Eindhovenaren in eigen huis zo te kijk gezet als vrijdag door Roda JC.
Tussen alle ellende in werden wel de plooien met doelman Heurelho Gomes gladgestreken. De Braziliaan gaf vorige week een pittig interview aan VI, waarin hij aangaf een vertrek uit Nederland te overwegen. PSV had echter maar een paar gesprekken nodig om Gomes te overtuigen tóch langer te blijven.
Vrijdag kondigde de club aan dat Gomes deze week gaat bijtekenen tot 2013. Waarschijnlijk gebeurt dat donderdag. ,,Het zou mij verbazen als dat niet zou gebeuren,’’ bevestigde Reker gisteren nog maar eens.
tja dat is geen garantie natuurlijk, Culina moest onder Koeman weg bij Ajax maar kwam onder hem bij PSV juist tot bloei en speelde veelquote:Op maandag 10 december 2007 15:51 schreef PyTh het volgende:
Ik verwacht dat Perez toch wel weer speeltijd zal gaan krijgen als Vergoossen aan het roer staat bij PSV.
Die heeft hem destijds ook naar Maastricht gehaald vanuit Denemarken.
Jij heb er kijk op.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Snel terughalen!
Zonder Perez had PSV 13 goals minder gehad, grof gezien. Bijna een goal per wedstrijd.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 04:10 schreef Bos81 het volgende:
Tja wat moet ik er van zeggen. Leuke speler, maar echt balen dat hij naar een concurrent gaa ook weer niet.
Officieel volgens Eredivisie.nl en VI.nl telt dat ook, net zoals het bij elke andere speler wordt geteldquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:43 schreef djnospinzone het volgende:
die assist op zonneveld is geniaal ja
En Colin, en Delorge en en..quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat de zeer verfijnde Urzaiz bij de deal betrokken is.²
Kan bijna niet anders dat hij nu de nummer 10 gaat worden, anders is het compleet zinloos. Ben wel benieuwd of hij het kan waarmaken. Vorig jaar deed hij het statistisch ook goed.... Je krijgt wel een middenveld op leeftijd als hij met Gabri en Davids zal spelen, dus dan kan niemand meer zeggen dat Ajax routine mist.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Thuis..
Hopeljik wordt hij nu de man waar het spel een beetje om draait.
Wanbeleid !quote:Zaakwaarnemer: 'Perez moest weg bij PSV'
Geschreven door Bart Kruyt op vrijdag, 4 januari om 14:14
De transfer van Kenneth Perez naar Ajax is nu al een van de meest opvallende van deze transferperiode. Algemeen directeur Jan Reker (PSV) verdedigde de merkwaardige overgang door te stellen dat de Deen om een transfer had gevraagd, maar volgens Perez' zaakwaarnemer Karsten Aabrink was dit zeker niet het geval. Klik hier! Tegen dagblad De Pers zegt Aabrink dat zijn cliënt graag bij PSV had willen blijven, maar dat hij weg moest uit Eindhoven. "PSV had Perez niet meer nodig, omdat Ronald Koeman vertrokken was bij de club en Kenneth zijn aankoop was", liet Aabrink optekenen.
Geconfronteerd met deze woorden bladerde technisch manager Stan Valckx door zijn agenda. Op 23 november had hij voor het eerst een bespreking met Aabrink. "Zijn zaakwaarnemer heeft toen gevraagd of PSV bereid was mee te werken aan een transfer in januari. Wij hadden daar op dat moment nog helemaal niet over nagedacht."
Volgens Valckx wilde Perez PSV verlaten omdat het constante reizen de Deen zwaar viel. Aabrink: "Denk je nou echt dat een profvoetballer van 33 jaar oud wil vertrekken, omdat hij geen zin heeft om elke dag twee uur op en neer te rijden naar zo'n club? Wat een onzin." Valckx nuanceert: "Letterlijk heeft Perez gezegd, dat hij bij PSV in dezelfde situatie terecht was gekomen als een half jaar terug bij Ajax, alleen dan 220 kilometer verderop."
Perez zelf heeft nog niet gesproken over zijn transfer, waardoor het welles-nietes spelletje voorlopig nog wel even zal doorgaan. Ajax zal de Deense aanvallende middenvelder niet officieel presenteren.
quote:Perez al weer snel op z’n gemak
Kenneth Perez zou de kilometers tussen zijn Noord-Hollandse woonplaats en Eindhoven zo bezwaarlijk hebben gevonden, dat hij met tegenzin voor PSV voetbalde. Perez eist overal een basisplaats en als hij die niet krijgt, is hij het liefst per direct weg. Met Perez wordt Ajax dit jaar kampioen, beweren vele kenners. Onzin, onzin, onzin, reageerde de 33-jarige Deen gisteravond in Dubai, waar hij zich herenigde met Ajax dat hem op oudejaarsdag vastlegde voor anderhalf seizoen.
Ajax is in de Verenigde Arabische Emiraten om mee te doen aan een internationaal toernooi. Inter Milaan is vanavond (18.00 uur Nederlandse tijd) de eerste tegenstander, maandag volgt de strijd om het brons en de finale.
Perez wilde gisteravond in het vijfsterrenhotel Emirates Towers graag een toelichting geven op de meest curieuze transfer van de laatste jaren. Zes maanden geleden begon hij het seizoen bij Ajax, maar omdat hij volgens Henk ten Cate een garantie eiste voor een basisplaats, botsten de twee opnieuw.
Ten Cate had het Perez vorig jaar al kwalijk genomen dat hij een grensrechter had beledigd om diens huidkleur. Hij werd onder de Amsterdammer niet meer dan een tweede keus. Perez werd vervolgens in de zomer verkocht aan PSV. Maar in Eindhoven verloor hij na het vertrek van Ronald Koeman net als in de hoofdstad ook zijn basisplek.
,,Eind november heb ik met de leiding van PSV gesproken,’’ vertelde Perez. ,,Koeman was net vertrokken naar Valencia en als ik eerlijk ben, was ik om hem naar PSV gekomen. Ik paste niet in de visie van Jan Wouters. Dat kan. De leiding van PSV gaf te kennen dat mijn situatie was veranderd. Als clubs zich voor mij zouden melden, zouden ze meewerken aan een transfer. PSV zei dat ze zo’n drie, vier jongens hadden voor mijn positie. Dat kun je raar noemen, na drie maanden competitie. Zoiets is natuurlijk nooit leuk om te horen, maar dat is de keuze van PSV. Dat moet je respecteren.
,,Inmiddels paste ik de laatste drie wedstrijden wel weer in de visie van Wouters, maar goed, ik had toen al de plussen en minnen tegen elkaar weggestreept. Wel leuk om te melden dat mijn laatste balcontact voor PSV een doelpunt was.’’
De zaakwaarnemer van Perez liet Martin van Geel, de technisch directeur van Ajax, weten dat de middenvelder wel oren had naar een terugkeer. ,,Maar dit was een precaire situatie,’’ aldus Van Geel.
,,In de zomer verkoop je een speler, zes maanden later haal je diezelfde speler terug. We hebben het daar bij Ajax uitvoerig over gehad. Duidelijk was dat we op zoek zijn naar ervaring en creativiteit. De balans in het elftal was zoek. Stam was gestopt, Davids geblesseerd, Perez was weg. We hebben gezocht, Modric (aanvoerder van Dinamo Zagreb) was een optie, maar die bleek onhaalbaar. Toen kwam Kenneth als mogelijkheid.
,,We vonden het allemaal jammer dat hij wegging deze zomer. Maar hij zou nooit zijn verkocht als Babel en Sneijder eerder waren vertrokken. Dan zou ik als technisch directeur mijn poot stijf hebben gehouden.’’
Perez noemde de verklaring van Jan Reker, algemeen directeur bij PSV, de grootst mogelijke onzin. Reker zei op nieuwjaarsdag dat Perez moeite had met zijn dagelijkse rit van huis naar PSV. ,,Als ze daar een probleem mee hadden gehad, hadden we het daar over kunnen hebben. Ik kan me voorstellen dat je voor je achterban een mooi verhaal wilt ophangen, maar dit was een populistische uitspraak.’’
Perez wilde ook reageren op Ten Cate. De inmiddels naar Chelsea vertrokken coach zei dat Perez bij hem uit de gratie was geraakt omdat hij de garantie op een basisplaats wilde. Bovendien lag hij volgens Ten Cate slecht in de groep. ,,Dat heb ik nooit gedaan, zoiets kun je nooit eisen in de voetballerij. Pure onzin, die verklaring. Je krijgt een kans en die moet je pakken. En lig ik slecht in de groep? Als je ziet hoe ik vandaag ben opgevangen, als je weet hoeveel felicitaties ik heb gekregen, dan weet ik wel beter.’’
Met Perez in de gelederen wordt Ajax kampioen, beweren vele kenners. ,,Dat hangt niet van één persoon af,’’ glimlachte Perez. ,,Zoiets doe je als team.’’
Trainer Adrie Koster zal Perez vanavond tegen Inter opstellen met Gabri en Davids op het middenveld. ,,Dan is dat het meest in balans. Perez is iemand voor de nummer tien- positie, hij durft de bal te vragen en laat anderen beter spelen. Precies zo iemand ontbrak het laatste halfjaar.’’
Ajax is nog niet uitgewinkeld, zei Van Geel gisteravond nog. Een ervaren kracht achterin heeft prioriteit. ,,Het elftal is nog niet in balans. Voor Babel hebben we Suárez gehaald, voor Sneijder is Perez nu gekomen. Alleen voor Stam zoeken we nog iemand. We stuiten alleen op veel weerstand. Clubs zeggen vaak: wij doen niets, net zo min als wij Emanuelson en Heitinga in de winterstop aan respectievelijk Tottenham Hotspur en Atletico Madrid wilden verkopen. Maar we blijven bezig.’’
quote:KENNETH PEREZ: PSV AAN BASIS TRANSFER NAAR AJAX
DUBAI, zaterdag
Wat je allemaal niet moet doen om op oudejaarsdag een transfer rond te breien. Koortsachtig verzamelde Martin van Geel per fax de noodzakelijke handtekeningen van directieleden in Peru (Jan Reker/PSV), Zwitserland (Marcel van den Bunder/ PSV) en Oostenrijk (Maarten Fontein/Ajax). Van Geel nam vervolgens de digitale snelweg naar Frankrijk, waar Kenneth Perez en zijn zaakwaarnemer nog een krabbel onder het contract moesten zetten. Om het circus compleet te maken vloog de Deen gisteren door naar Dubai. Pas tegen middernacht (lokale tijd) overhandigde Van Geel hem daar zijn nieuwe shirt. Vandaag, tegen Internazionale, wordt Perez op het veld herboren als Ajacied.
„Anders dan anders”, omschreef de routinier droog zijn geruchtmakende ommezwaai. PSV was met een versie van het verhaal gekomen die hem niet bekend in de oren klonk. Niet Perez, maar de landskampioen liet eind november weten dat zijn toekomst er na het vertrek van Ronald Koeman niet rooskleurig uitzag. Dus na krap vier maanden is een nieuwe speler al uitgerangeerd? „Dat kun je raar noemen. Het was in elk geval niet leuk om te horen, maar je moet het respecteren. Ook na dat gesprek ben ik me blijven inzetten. Ik ben blij dat mijn laatste balcontact een goal is geweest.”
Ook het argument dat het woon-werkverkeer hem steeds meer tegenstond, noemt hij vergezocht. „Als dat zo zou zijn, kan een club dat toch eerst bespreekbaar maken? Misschien moest PSV het wel zo uitleggen, vanwege de achterban. Dat kan ik me nog wel voorstellen.”
Op dat moment kwam Van Geel in beeld. „Je vangt wel eens wat op. Ik hoorde van zijn zaakwaarnemer dat PSV wilde meewerken. Omdat het om een precaire situatie ging, hebben we het intern eerst uitvoerig besproken. We hebben alles zorgvuldig afgewogen. Er was inmiddels veel veranderd. Toen we Kenneth in de zomer lieten gaan, wilden Wesley Sneijder en Ryan Babel allebei graag bij Ajax blijven. Anders zouden we nooit akkoord gegaan zijn met de overgang van Kenneth naar PSV.”
Hij hoorde collega Reker van PSV zeggen dat Ajax lang achter Ismail Aissati heeft aangezeten, maar uiteindelijk het vizier op Perez richtte toen de kleine middenvelder zijn contract alsnog verlengde. „Dat is pertinent onwaar”, reageerde Van Geel. „In de zomer hebben we onze belangstelling voor Aissati kenbaar gemaakt. In de winter niet meer. Door alle verschuivingen, het plotselinge afscheid van Jaap Stam en de langdurige blessures van Edgar Davids en Thomas Vermaelen hadden we veel behoefte aan ervaring. Je mist nogal wat. De balans was zoek en dat hebben we in de afgelopen maanden onvoldoende kunnen compenseren.”
Volgens Van Geel wordt Ajax steeds nadrukkelijker geconfronteerd met de realiteit. Luka Modric wilde hij best hebben, graag zelfs, maar serieus praten begint in Zagreb pas bij de ondergrens van 25 miljoen euro. Denny Landzaat (Wigan) is recentelijk benaderd, maar had er geen oren naar. „In deze fase worden we gewezen op de mogelijkheden van Ajax, maar vooral ook op de onmogelijkheden. De meeste kandidaten zijn simpelweg onhaalbaar, of je stuit bij veel clubs per definitie op weerstand. De enige oplossing voor ons is inventief proberen te zijn.”
Vandaar dat Ajax blij is met Perez en Perez blij met Ajax. „Ik heb altijd een speciaal gevoel gehad bij deze club, als kind al. Daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. En wat al die verhalen over mijn onvrede met een reserverol betreft: ik word er een beetje moe van. Het is pure onzin. Je krijgt een kans en die moet je gewoon pakken. Ik weet heel goed dat je geen basisplaats kunt eisen in het voetbal.”
En een assistje meegepakt.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Terug met een goal en een publiekswissel.
quote:Op maandag 14 januari 2008 20:24 schreef RayMania het volgende:
[ afbeelding ]
Kenneth, mooi hoe hij altijd juicht.
dank jequote:
ahahhahahahahahahahahquote:Op zondag 13 januari 2008 17:00 schreef w00h00 het volgende:
Wat een geweldig overzicht, passing en loopacties.
Hij doet me denken aan Jari..
Belangrijke 2-1 tegen AZ en nog assists tegen Vitesse, NEC en AZ. Totaal drie goals en vijf assists totaal, kan slechter.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En verder?
Kan het mis hebben, maar tegen NAC dacht ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe vaak heeft hij een man laten lopen waaruit een goal viel?
Ik heb liever Siem de Jong. Ik zeg nergens dat hij geweldig gespeeld heeft, heb alleen "kan slechter" gezegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:07 schreef djnospinzone het volgende:
Kom op Ray, hij is gewoon een drama. Hij zal nu ook wel z'n basisplek kwijt zijn, zo niet, dan zit hij op z'n minst op het randje.
quote:PSV belt Perez: 'Kenneth bedankt’
Door PETER VAN DUYL
ARNHEM - Toen alle fotografen de kleedkamer van PSV hadden verlaten en de deur hermetisch op slot ging, toetste Danny Koevermans het nummer van Kenneth Perez in en hief de selectie van de kampioen een eensluidend lied aan.’Kenneth bedankt, Kenneth bedankt’.
Het was een plagerijtje dat in het voetbal volkomen gebruikelijk is. Perez kwam vorig jaar zomer van Ajax naar Eindhoven, maar verhuisde in de winterstop weer terug naar de Arena. Daardoor was de Deen gisteren niet in Arnhem maar in Amsterdam en miste hij zijn eerste kampioensschaal.
Spijt heeft Perez nooit gehad van zijn terugkeer naar het rood-wit van Ajax, toch was het gisteren een zure dag voor hem. ,,Geen feestdag, nee," aldus de sierlijke aanvaller. ,,Dit voelt niet als mijn kampioenschap, ook niet een beetje. Ik heb vandaag een titel verloren, niet gewonnen."
Voor de winter was Perez in Eindhoven niet altijd basisspeler, maar wél belangrijk voor PSV. Hij maakte acht goals en was ook nog eens goed voor vijf assists. Op de laatste speeldag van 2007 won PSV in een erbarmelijke wedstrijd met 2-0 van NAC. Perez was goed voor een goal en een assist op Danny Koevermans. Hij wist toen al dat hij terug zou gaan naar Ajax.
,,Ach, ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik ooit in mijn leven voor PSV heb gespeeld," zegt Perez nu. ,,Ik ben ook blij voor die jongens, met wie ik goed heb samengewerkt. En dat ze me bellen, dat hoort er nu eenmaal bij. Het is voor mij een teken dat ze me nog niet vergeten zijn."
Overigens heeft Perez geen recht op de kampioenspremie of een deel daarvan. Als een speler bij een club vertrekt, ondertekent hij een formulier waarin hij afstand doet van alle financiële afspraken.
Gisteren?quote:Spijt heeft Perez nooit gehad van zijn terugkeer naar het rood-wit van Ajax, toch was het gisteren een zure dag voor hem. ,,Geen feestdag, nee," aldus de sierlijke aanvaller. ,,Dit voelt niet als mijn kampioenschap, ook niet een beetje. Ik heb vandaag een titel verloren, niet gewonnen."
Dit is geen voetbalhumor.quote:Op zondag 20 april 2008 20:38 schreef Dylan Dog het volgende:
Heerlijke voetbalhumor.
Storm, glas water. het valt erg mee.quote:PSV belt Perez: 'Kenneth bedankt’
Door PETER VAN DUYL
ARNHEM - Toen alle fotografen de kleedkamer van PSV hadden verlaten en de deur hermetisch op slot ging, toetste Danny Koevermans het nummer van Kenneth Perez in en hief de selectie van de kampioen een eensluidend lied aan.’Kenneth bedankt, Kenneth bedankt’.
Eerder dit seizoen: Kenneth Perez als scorende PSV'er. FOTO ANP
Het was een plagerijtje dat in het voetbal volkomen gebruikelijk is. Perez kwam vorig jaar zomer van Ajax naar Eindhoven, maar verhuisde in de winterstop weer terug naar de Arena. Daardoor was de Deen gisteren niet in Arnhem maar in Amsterdam en miste hij zijn eerste kampioensschaal.
Spijt heeft Perez nooit gehad van zijn terugkeer naar het rood-wit van Ajax, toch was het gisteren een zure dag voor hem. ,,Geen feestdag, nee," aldus de sierlijke aanvaller. ,,Dit voelt niet als mijn kampioenschap, ook niet een beetje. Ik heb vandaag een titel verloren, niet gewonnen."
Voor de winter was Perez in Eindhoven niet altijd basisspeler, maar wél belangrijk voor PSV. Hij maakte acht goals en was ook nog eens goed voor vijf assists. Op de laatste speeldag van 2007 won PSV in een erbarmelijke wedstrijd met 2-0 van NAC. Perez was goed voor een goal en een assist op Danny Koevermans. Hij wist toen al dat hij terug zou gaan naar Ajax.
,,Ach, ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik ooit in mijn leven voor PSV heb gespeeld," zegt Perez nu. ,,Ik ben ook blij voor die jongens, met wie ik goed heb samengewerkt. En dat ze me bellen, dat hoort er nu eenmaal bij. Het is voor mij een teken dat ze me nog niet vergeten zijn."
Overigens heeft Perez geen recht op de kampioenspremie of een deel daarvan. Als een speler bij een club vertrekt, ondertekent hij een formulier waarin hij afstand doet van alle financiële afspraken.
Erg typisch dat dit stuk ook al op de vorige pagina staatquote:Op zondag 20 april 2008 23:25 schreef LuNaTiC het volgende:
Erg typisch dat mensen zelf al meteen verontwaardigd gaan lopen doen voor ze ook maar weten wat de persoon in kwestie er zelf van vindt.
[..]
Storm, glas water. het valt erg mee.
Zijn eerste hè. En dan is hij ook nog eens op leeftijd, dus mogelijk pakt hij geen één titel. En dan zou hij dit soort telefoontjes niet vervelend vinden. Ik kan het me moeilijk voorstellen.quote:Daardoor was de Deen gisteren niet in Arnhem maar in Amsterdam en miste hij zijn eerste kampioensschaal.
Aha, hij baalt er dus van. Lijkt me ook wel logisch trouwens.quote:Spijt heeft Perez nooit gehad van zijn terugkeer naar het rood-wit van Ajax, toch was het gisteren een zure dag voor hem. ,,Geen feestdag, nee," aldus de sierlijke aanvaller. ,,Dit voelt niet als mijn kampioenschap, ook niet een beetje. Ik heb vandaag een titel verloren, niet gewonnen."
Hij heeft echt niet met iedereen lekker samengewerkt daar. Dat Kromkamp hem oprecht bedankt is leuk en aardig, maar er zullen ook meerdere PSV'ers zijn die een hekel hebben aan Perez en die dit natrappen maar al te leuk vinden.quote:,,Ach, ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik ooit in mijn leven voor PSV heb gespeeld," zegt Perez nu. ,,Ik ben ook blij voor die jongens, met wie ik goed heb samengewerkt. En dat ze me bellen, dat hoort er nu eenmaal bij. Het is voor mij een teken dat ze me nog niet vergeten zijn."
Wat Perez heeft gedaan, midden in de winterstop vertrekken naar de grootste concurrent, vind je dat wel netjes?quote:Op zondag 20 april 2008 23:39 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Zijn eerste hè. En dan is hij ook nog eens op leeftijd, dus mogelijk pakt hij geen één titel. En dan zou hij dit soort telefoontjes niet vervelend vinden. Ik kan het me moeilijk voorstellen.
[..]
Aha, hij baalt er dus van. Lijkt me ook wel logisch trouwens.
[..]
Hij heeft echt niet met iedereen lekker samengewerkt daar. Dat Kromkamp hem oprecht bedankt is leuk en aardig, maar er zullen ook meerdere PSV'ers zijn die een hekel hebben aan Perez en die dit natrappen maar al te leuk vinden.
Maar, eerlijk is eerlijk, zolang Perez niet loopt te zeiken, hoef ik me er ook niet over op te winden.
'met wie ik goed heb samengewerkt' kan je op twee manieren uitleggen. Kan hij net zo goed iedereen mee bedoelen. Lijkt mij ook waarschijnlijker.quote:Op zondag 20 april 2008 23:39 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Zijn eerste hè. En dan is hij ook nog eens op leeftijd, dus mogelijk pakt hij geen één titel. En dan zou hij dit soort telefoontjes niet vervelend vinden. Ik kan het me moeilijk voorstellen.
[..]
Aha, hij baalt er dus van. Lijkt me ook wel logisch trouwens.
[..]
Hij heeft echt niet met iedereen lekker samengewerkt daar. Dat Kromkamp hem oprecht bedankt is leuk en aardig, maar er zullen ook meerdere PSV'ers zijn die een hekel hebben aan Perez en die dit natrappen maar al te leuk vinden.
Maar, eerlijk is eerlijk, zolang Perez niet loopt te zeiken, hoef ik me er ook niet over op te winden.
Dat deed hij in de zomer ook maar dan andersom. Wat is je punt?quote:Op maandag 21 april 2008 10:50 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Wat Perez heeft gedaan, midden in de winterstop vertrekken naar de grootste concurrent, vind je dat wel netjes?
Dat Perez zelf zeer onfatsoenlijk is richting zijn ploeggenoten, en dus ook geen fatsoenlijke behandeling verdient.quote:Op maandag 21 april 2008 15:10 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat deed hij in de zomer ook maar dan andersom. Wat is je punt?
Uhu, als iemand jou iets aandoet, is het gerechtvaardigd om je op exact dezelfde wijze te gedragen.quote:Op maandag 21 april 2008 16:50 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Dat Perez zelf zeer onfatsoenlijk is richting zijn ploeggenoten, en dus ook geen fatsoenlijke behandeling verdient.
Hahahaha, sorry, hier kan ik echt niet serieus op ingaan, hahahahaquote:Op maandag 21 april 2008 19:03 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Uhu, als iemand jou iets aandoet, is het gerechtvaardigd om je op exact dezelfde wijze te gedragen.![]()
Daar komt bij dat Perez zelf eerlijk toe geeft dat hij niet de meest makkelijke jongen in een groep is en bovendien is hij een fenomenale voetballer. Daarvoor verdient hij wat credits.
De PSV-selectie verlaagt zich tot het gedrag van een goede voetballer met beprekte sociale kwaliteiten die wel heeft bijgedragen aan hun landstitel. Iets meer respect zou op z'n plek zijn.
Kijk, van een elegante speler als Perez kan ik wangedrag nog wel hebben, van een lelijk voetbal spelende PSV-selectie niet.
Eerst kutvoetbal, en dan ook nog eens respectloos wangedrag.![]()
PSV heeft voor mij definitief afgedaan.
En nee, ik ben niet voor Ajax
Verrassendquote:Op maandag 21 april 2008 19:10 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Hahahaha, sorry, hier kan ik echt niet serieus op ingaan, hahahaha
Weet je ook eens hoe het voelt om aan de andere kant te staan!quote:Op maandag 21 april 2008 19:10 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Hahahaha, sorry, hier kan ik echt niet serieus op ingaan, hahahaha
?quote:Op maandag 21 april 2008 19:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Weet je ook eens hoe het voelt om aan de andere kant te staan!
Schandalig vind ik het. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om midden in de winterstop te vertrekken. Als hij het nou aan het begin of aan het eind van de winterstop deed, kon ik het nog begrijpen, maar midden in de winterstop? Wat een dwaas, die Kenneth!quote:Op maandag 21 april 2008 10:50 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Wat Perez heeft gedaan, midden in de winterstop vertrekken naar de grootste concurrent, vind je dat wel netjes?
dat zat hij al in het sportjournaal na 1vandaagquote:Op maandag 21 april 2008 21:42 schreef vitessezuid113 het volgende:
als het goed is straks Perez in het sportjournaal.
Verrassendquote:Perez niet blij met komst Aissati
Door Jeroen de Laat
Dinsdag, 22 juli 2008, 13:07
Niet iedereen bij Ajax is blij met de komst van Ismael Aissati. Kenneth Perez is bang dat de transfer ten koste zal gaan van zijn speeltijd.
Aissati kreeg rugnummer 11 toegewezen, terwijl Perez het met nummer 21 moet doen. "Dat is een niet erg hoopgevend nummer", aldus Perez in het AD. "Ik dacht dat ze op zoek waren naar verdedigers. Ajax beschikt nu over heel wat aanvallende middenvelders. Ik weet niet wat de trainer met mij wil. Dat zal de komende weken wel duidelijk worden. Ik richt me in ieder geval op de positie achter de spits, maar ik kan natuurlijk ook op links uit de voeten."
Ik wist dat ik er geld op had moeten inzetten op het feit dat Perez dit seizoen weer moeilijk ging doen.quote:
Is een betere investering dan een aandeel Ajax kopenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:15 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik wist dat ik er geld op had moeten inzetten op het feit dat Perez dit seizoen weer moeilijk ging doen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is een betere investering dan een aandeel Ajax kopen
Het kost idd veel. Maar dat zou wel beter zijn voor Ajax. Dat dan weer een club word ipv een bedrijf. Maar ik zie een stijgende lijn hoor. Na mijn mening goede transfers. Bijna alle sleutelspelers van vorig seizoen zijn gebleven enzovoorts. Wat dat betreft hebben wij nu het voordeel op Psv.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Al gaat Ajax misschien wel voor veel te veel geld Ajax van de beurs halen
Nee, dat veel sleutelspelers blijven. Terwijl bij Psv de nummer 1 sleutelspeler is gegaan. en Farfan was ook geen kleine jongen bij jullie.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is dat voordeel ten opzichte van PSV gebasseerd?
Dat Ajax geen CL speelt en zich voor de winsterstop kan richten op de competitie?
Dat bij ons(Ajax) veel sleutelspelers blijven is een voordeel wat we hebben t.o.v Psv, waar er meerdere weggaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je al je vekoopbare sleutelspelers verkoopt blijven ze inderdaad allemaal
Dat die van Psv hun minstens twee keer kampioen heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij Ajax is er een weg gegaan en bij PSV. Wat is het voordeel? Dat die van PSV een stuk beter was?
Euh, lijkt me wel ja. Verder over Kenneth Perez weer. Rest kan gewoon in het Ajax-topic.quote:
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:09 schreef djnospinzone het volgende:
Hahahahahahahahahaha
quote:'Beslissing over Perez van de gekke'
De eerste schifting van Marco van Basten bij Ajax niet overleven. Karsten Aabrink, de zaakwaarnemer van Kenneth Perez, kan er nog steeds niet over uit en zegt ‘diep geschokt’ te zijn door de manier waarop zijn pupil is behandeld door de Amsterdamse club. Perez is net als Albert Luque, Jurgen Colin en Laurent Delorge teruggezet naar de Amsterdamse beloftes. "Het is volledig van de gekke dat je een speler zes maanden geleden terughaalt naar Amsterdam en er nu op deze manier mee omgaat", zo citeert AD/Sportwereld de belangenbehartiger. "Zeker als je ziet hoe Kenneth sinds zijn terugkeer bij Ajax gepresteerd heeft."
Aabrink zit vandaag met Ajax aan tafel om een oplossing te vinden voor de situatie. Daarover wil hij nog niets kwijt. Wel benadrukt de Deen nogmaals dat hij de handelswijze van Ajax op geen enkele manier kan begrijpen. "De voetballerij heeft zich op deze manier weer eens van haar meest wrede kant laten zien. Onbegrijpelijk’’, besluit Aabrink.
Ja want meneer zaakwaarnemer is trainer bij ajax en besluit wie er in de 1e groep komt...quote:
Zo moet je niet redeneren, je moet kijken wat het beste is voor je club.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:00 schreef DeVinger het volgende:
Natuurlijk vind kamp Perez het onmenselijk, maargoed, teveel trainers is zijn nadeel geweest. Jammer, maar wel begirjpelijk. Van Basten doet het precies zoals ik gehoopt had: eigen jeugd voorrang.
Ach ja, als het als voetballer even tegenzit gaan ze zo piepen, die zijn geen "echte problemen" gewend.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:42 schreef Roquefort het volgende:
Onmenselijk en wreed zijn overigens termen die geen pas geven. We hebben het over een dikbetaalde voetballer die naar het tweede wordt verwezen met salarisbehoud, niet over een gedeporteerde gevangene die naar Syberie wordt gestuurd. Walgelijk als zo'n "belangenbehartiger" elke vorm van gezond perspectief mist met zulke uitspraken.
* Dos37 eens isquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:42 schreef Roquefort het volgende:
Onmenselijk en wreed zijn overigens termen die geen pas geven. We hebben het over een dikbetaalde voetballer die naar het tweede wordt verwezen met salarisbehoud, niet over een gedeporteerde gevangene die naar Syberie wordt gestuurd. Walgelijk als zo'n "belangenbehartiger" elke vorm van gezond perspectief mist met zulke uitspraken.
En bij Ajax hoeft hij blijkbaar ook geen mondige spelersquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:29 schreef DeVinger het volgende:
Van Basten hoeft iig geen vedettes is bij Oranje gebleken
Net Co Adriaansequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:29 schreef DeVinger het volgende:
Van Basten hoeft iig geen vedettes is bij Oranje gebleken
Hij kreeg vaak het verwijt die statistieken vooral neer te zetten in kleinere wedstrijden, voor zover die er zijn. Dat zou dus wel eens een rol gespeeld kunnen hebben in de afweging van Van Basten. Anderzijds is het niet vreemd dat hij op zijn leeftijd niet echt meer kan brengen wat hij eerder wel kon.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:28 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
En ik vond Perez wel goed spelen, de statistieken liegen niet!
Twee seizoenen geleden speelde hij nog wel goed ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:28 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
En ik vond Perez wel goed spelen, de statistieken liegen niet!
Het AD kopte dit stukje onder 'Perez haalt keihard uit naar Ajax' - maar ik vind het best wel meevallen. Er is gewoon geen ideale situatie ontstaan en dat moet afgehandeld worden, maar het verhaal van Perez wordt wel heel erg jankerig en raar gebracht.quote:KENNETH PEREZ PRESS RELEASE: Shocking Ajax keeps on treating Kenneth Perez badly
Decency and moral seem to have left Ajax since Marco van Basten took over. In spite of the fact that Ajax six months ago persuaded Perez to come back to the club and in spite of the fact that he on several occasions has played very well – sometimes as a captain – Ajax is now going to stop him and keep him from doing his work properly on a high level.
Marco van Basten informed Kenneth Perez at their meeting, that he was satisfied with Kenneths attitude , but that he in the future should practice with the youth team and that he should not expect to play games since Ajax prefer to use only young players in that team.
On the meeting that took place Tuesday night where Kenneth’s agent Karsten Aabrink negotiated with the management from Ajax, both sides agreed that it is a very bad solution for both Ajax and Kenneth Perez that he is going to practice with the youth team. A financial solution should be found to solve the problem.
It is however Kenneth Perez´ firm belief that the new management in Ajax is not going to treat him with decency in this case although Ajax has created the problem. Some press reports have indicated that Kenneth Perez has caused problems in the dressing room. This is completely untrue and has been denied by the Ajax management at their meeting with Kenneth Perez.
Like Dennis Rommedahl also Kenneth Perez wants to stay in Ajax to fight for a place in the team. Unfortunately this is no longer a possibility when he is forced to practice with the youth team. This may of course also affect Perez´ possibilities to continue to play for Denmark.
The situation for Kenneth Perez is still unacceptable and unclear but First Artists agent Karsten Aabrink is working to solve it.
quote:'Perez kan gewoon zijn werk doen bij Ajax 2'
Marco van Basten begrijpt dat het nieuws dat hij terug is gezet naar de beloften hard is aangekomen bij Kenneth Perez, maar neemt zichzelf niets kwalijk.
'We zijn open en eerlijk geweest', legt de coach van Ajax aan de NOS. 'We wilden de selectie van 32 naar 28 man terugbrengen. Dan moet je keuzes maken. Alles wat je dan zegt, is natuurlijk niet leuk', wees hij naar het slecht nieuwsgesprek met de Deen.
Van Basten gaat niet mee in Perez' redenering dat hij bij de beloften zijn beroep niet kan uitoefenen. 'Ajax 2 is ook betaald voetbal. Hij kan zijn werk daar gewoon doen.'
Perez en zijn zaakwaarnemer Karsten Aabrink lieten de afgelopen dagen niets heel van de werkwijze van Van Basten. Perez stelde zelfs dat het fatsoen is verdwenen bij Ajax sinds Van Basten het voor het zeggen heeft.
quote:Huntelaar had terugzetting Perez niet verwacht
Ajax spits Klaas-Jan Huntelaar heeft met verbazing gereageerd op de beslissing van coach Marco van Basten om Kenneth Perez met het tweede elftal te laten meetrainen. Dit onthulde Sportweek vrijdag.
"Ik had het niet verwacht", gaf de aanvaller te kennen. "En Kenneth ook niet. Als je een half jaar na binnenkomst alweer uit de selectie wordt gezet, is dat zuur."
"Ik heb hem nog even aan de telefoon gehad, hij was zwaar teleurgesteld", vervolgde de goalgetter. "Maar dat is logisch natuurlijk, dat zou ik ook zijn geweest."
En ik maar denken dat klootviooltjes zoals Perez die met een grote bek en slechte resultaten Ajax een slechte naam geven, maar inderdaad het wegsturen van een gedemotiveerde speler die de jeugd stagneert is echt een slechte gang van zaken!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:47 schreef HeatWave het volgende:
Perez heeft groot gelijk! Dit is typisch de reden waarom Ajax zo koud en kil genoemd wordt.
Prima als je het niet in hem ziet zitten, maar dan vertel je hem vorige week dat iedereen moet vechten voor zijn plek, en dat we wel zullen zien wie er speelt. En dan zeg je niet dat je hem als een belangrijke speler voor Ajax ziet, om hem 1 week later te laten vallen.
Gewoon een kutstreek van van Basten, en dat is niet de eerste keer.
quote:'Perez kansloos in arbitragezaak tegen Ajax'
25 augustus 2008
Kenneth Perez gaat de arbitragezaak die hij aangespannen heeft tegen Ajax, verliezen. Dat denkt althans advocaat Harro Knijff, die in het verleden een soortgelijke zaak behandelde. Perez werd enige tijd geleden teruggezet naar Jong Ajax, maar hoopt via deze zaak een terugkeer in de A-selectie af te kunnen dwingen.
"Perez staat zwak. Op basis van de feiten die ik ken, wordt het voor hem een ongelooflijk moeilijke zaak", is de duidelijke taal van Knijff in De Telegraaf.
In 1995 dwongen Feyenoorders Regi Blinker en Rob Witschge, met Knijff als advocaat, wél een terugkeer in de A-selectie af. Volgens Knijff is er sindsdien echter veel veranderd. "Witschge en Blinker hadden letterlijk in hun contract staan dat zij deel uitmaakten van de A-selectie. De arbitragecommissie stelde terecht dat het 'recht op arbeid' met zich meebracht dat zij dan ook met het A-elftal mochten trainen. Door die uitspraak hebben veel clubs hun contracten aangepast en naar ik heb begrepen, staat bij Ajax standaard in alle verbintenissen dat spelers ook kunnen worden teruggezet naar Jong Ajax. Als Perez het daar niet mee eens was, had hij die passage moeten laten verwijderen voordat hij tekende", stelt hij droogjes.
quote:Perez verliest zaak van Ajax
ZEIST - Kenneth Perez heeft de arbitragezaak die hij tegen Ajax had aangespannen verloren. De commissie bepaalde maandag dat de Amsterdamse voetbalclub het recht heeft om de bijna 34-jarige Deense voetballer niet in de A-selectie op te nemen.
In het contract van Perez staat vermeld dat hij werkzaamheden binnen de betaalde voetbaltak van Ajax dient te verrichten. Ook Jong Ajax, het tweede elftal van de club, maakt daar deel van uit. De door Perez aangevoerde menselijke aspecten hadden geen invloed op het oordeel van de commissie.
Perez keerde in januari terug bij Ajax, nadat hij de club in de zomer van 2007 had verlaten voor PSV. Hij kon bij de toenmalige trainer Henk ten Cate niet rekenen op een basisplaats. Ook bij PSV, destijds getraind door Ronald Koeman en later Jan Wouters, speelde Perez lang niet altijd.
Van Basten
Uiteindelijk liet de landskampioen hem na een half jaar terugkeren naar Ajax. Onder leiding van interim-trainer Adrie Koster was Perez vaak basisspeler. Marco van Basten, de nieuwe hoofdtrainer, ziet het echter niet zitten in de aanvallende middenvelder.
Perez was aangeslagen na het oordeel van de arbitragecommissie. De voetballer heeft nog tot en met 1 september de tijd om een nieuwe club te vinden.
quote:"Als een man moet ik dat accepteren. Ik voel me te veel voetballer. Maar hieruit blijkt dat een werkgever alles kan doen met een voetballer, ongeacht de staat van dienst. Ik ben geen werkweigeraar, dus ik zal me gewoon bij het tweede elftal melden."
Ajax.nlquote:Ajax en Kenneth Perez uit elkaar
Amsterdam, 28 aug 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Kenneth Perez over de directe ontbinding van zijn contract.
De Deen, die vrijdag 34 jaar wordt, maakte op 9 augustus 2006 zijn debuut voor Ajax in de wedstrijd in zijn geboortestad Kopenhagen tegen FC Kopenhagen (1-2). Aan het begin van het seizoen 2007-2008 vertrok Perez naar PSV, waarna Ajax hem in de winterstop weer terughaalde naar Amsterdam. De aanvallende middenvelder speelde in totaal 66 officiële wedstrijden voor Ajax, daarin maakte hij 26 doelpunten.
Kenneth Perez: ,,Ik ga me nu richten op mijn toekomst. Ik wil Ajax veel succes wensen. Langs deze weg wil ik iedereen bedanken voor de steun die ik heb gehad.” Manager technische zaken Danny Blind: ,,We hebben elkaar zojuist de hand geschud. We denken dat het voor Ajax en Kenneth goed is dat de vervelende situatie achter de rug is. We wensen hem veel succes met wat hij gaat doen.”
quote:Kenneth Perez heeft nu alle tijd
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Kenneth Perez en Ajax zijn uiteindelijk toch nog snel tot een oplossing in hun conflict gekomen. Club en speler kwamen donderdag overeen dat het contract van de middenvelder per direct wordt ontbonden. Ajax verleent de Deen een transfervrije aftocht uit de Arena. Perez doet op zijn beurt afstand van een flink deel van het salaris uit zijn contract dat nog tot het einde van dit seizoen doorliep.
Zo is er toch nog een logische oplossing uit de bus gerold, amper drie dagen nadat Perez in Zeist een arbitragezaak tegen Ajax verloor.
De Deense international heeft nu twee opties. Als bij wijze van spreke vandaag een interessante club zich voor hem meldt, kan hij daar al gelijk tekenen. Maar hij kan ook de tijd nemen en afwachten. Als clubloze speler is hij niet meer gebonden aan de tijdslimiet in de zomerse transferperiode. De transfermarkt sluit komende maandag voor de rest van dit kalenderjaar. Perez kan echter ook in september, oktober of nog later daarna instromen bij elke willekeurige club in binnen- of buitenland.
,,We bekijken de komende dagen wat we gaan doen,’’ stelde zaakwaarnemer Karsten Aabrink donderdagavond. Of er al clubs in de markt zijn die Perez interessant vindt, wilde hij niet zeggen. FC Groningen en Roda JC zijn al met hem in verband gebracht. Perez zelf schatte eerder in dat het als 34-jarige speler niet gemakkelijk zal worden nog op een goed niveau aan spelen toe te komen. Een verhuizing op korte termijn naar een oord als Quatar wil hij zijn gezin niet aan doen.
Na zijn verloren arbitragezaak van afgelopen maandag, trad Perez dinsdagmorgen zelf gelijk weer in contact met Ajax. Zijn zaakwaarnemer meldde zich dinsdagmorgen op de club om de dialoog over een financiële oplossing op gang te houden. Op basis van de uitspraak van de arbitragecommissie was duidelijk dat Perez daarbij het meest zou moeten inbinden. Zijn hele resterende salaris uitbetaald krijgen, zat er niet meer in. Naar verluidt zijn de partijen bij minder dan de helft uitgekomen.
Namens Ajax vindt algemeen directeur ad interim Henri van der Aat dat zijn club de zaak na alle commotie netjes heeft afgehandeld. ,,Bij de arbitragezaak van afgelopen maandag werden we niet blij van de manier waarop werknemers van Ajax zijn neergezet door de advocaat en zaakwaarnemer van Perez. Er zijn pertinente leugens verteld. Maar we vinden ook dat we daarover heen moeten kunnen stappen. We wensen Kenneth succes met wat hij gaat doen.’’
Technisch manager Danny Blind sluit zich daarbij aan. ,,We hebben elkaar de hand geschud en denken dat het voor beide partijen goed is dat deze vervelende periode achter de rug is.’’
Perez werkte donderdagmorgen zijn laatste training af als Ajax-speler. Hij deed dat zoals de laatste weken bij de selectie van Jong Ajax. Volgens zijn zaakwaarnemer is het niet reëel te denken dat hij nog officieel afscheid van de club zal nemen.
De Deen, die vandaag 34 jaar wordt, maakte op 9 augustus 2006 zijn debuut voor Ajax in een wedstrijd in zijn geboortestad tegen FC Kopenhagen (1-2). Aan het begin van het seizoen 2007-08 vertrok Perez naar PSV, waarna Ajax hem in de winterstop weer terughaalde. De middenvelder speelde in totaal 66 officiële duels voor Ajax, daarin maakte hij 26 doelpunten.
Voor de andere uit de A-selectie verwijderde spelers bij Ajax is nog geen concrete belangstelling. Van de overbodige spelers die nog wel met de hoofdmacht meetrainen, staat Leonardo steeds nadrukkelijker in de belangstelling van NEC.
Nu ook officieelquote:Perez en Twente blij met elkaar
Geschreven op vrijdag, 29 augustus om 18:24
FC Twente heeft zich versterkt met Kenneth Perez. De Deense middenvelder ondertekende vrijdag op zijn 34ste verjaardag in Enschede een contract voor twee seizoenen. Dat meldt de Twentse eredivisionist op de officiële website. Afgelopen seizoen speelde de aanvallende middenvelder voor Ajax en PSV. "Ik ben blij me weer te kunnen richten op voetballen en in die zin is FC Twente een hele goede mogelijkheid", vertelt Perez op de clubsite van de Tukkers. "Ik hoop dat we opnieuw goede resultaten zullen behalen en dat ik daaraan mijn bijdrage kan leveren."
Het contract van Perez met Ajax werd donderdag in overleg ontbonden nadat een arbitragezaak in het nadeel van de Deen was uitgevallen. Het bood de aanvallende middenvelder, die eerder ook voor AZ en MVV speelde, de kans zich rustig te beraden over zijn toekomst. Vorig seizoen speelde Perez dertig duels en scoorde hij vijftien keer.
"Kenneth heeft in de Nederlandse competitie en bij de Deense nationale ploeg bewezen over belangrijke kwaliteiten te beschikken", laat trainer Steve McClaren op zijn beurt weten. "Een speler die voetbalt met aanvallende intenties en een doelpunt kan scoren. Hij heeft heel veel ervaring die het jonge team van FC Twente goed kan gebruiken. Ik ben erg blij dat een speler als Perez voor FC Twente heeft gekozen."
Nouja, bij Twente speelt ie net als bij Ajax UEFA cup. Dus sportief scheelt het niet veel. Qua salaris zal hij er wel op achteruit gaan, maar als dat zn hoogste prioriteit was zal hij zn contract nooit hebben laten ontbinden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:42 schreef BonJovi het volgende:
bedankt voor alles Kenneth, en voor mensen die zeggen dat hij zich te groot voelde even dit nog. Hij speelt gewoon bij Fc Twente en voelde zich dus niet te groot.
Ajax moet 'm terugkopen!!111quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:38 schreef RayMania het volgende:
Speelt vandaag geweldig. Twee goals en een assist. Vooral de 4-0 was een prachtige vrije trap.
Feyenoord heeft het nog niet zo slecht gedaan vorige weekquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:49 schreef andre347 het volgende:
Mooie vrije trapHij speelt SCH helemaal zoek.
In moeilijke wedstrijden is het ook gewoon moeilijker om op te vallen voor een type Perez. Ik als Ajacied ben in ieder geval blij om te lezen dat hij zijn draai heeft gevonden, ben altijd wel een fan van hem geweest en gun het hemquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Speelt wel vaker goed in wedstrijden waarin zijn ploeg met ruime cijfers wint. In andere wedstrijden zie je hem niet.
Zo is dat. Daarbij komt, als ik aan Perez denk, denk ik aan die 0-4 overwinning in de Kuip. Twee goals en twee assists van Perez. Alleen daarom is het al een heldquote:Op zondag 23 november 2008 11:09 schreef JOHAN410 het volgende:
[..]
In moeilijke wedstrijden is het ook gewoon moeilijker om op te vallen voor een type Perez. Ik als Ajacied ben in ieder geval blij om te lezen dat hij zijn draai heeft gevonden, ben altijd wel een fan van hem geweest en gun het hem
Stom dat Ajax hem heeft laten gaanquote:Op woensdag 3 december 2008 22:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Prachtige én belangrijke goal gemaakt net
Achteraf gezien wel ja.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:28 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Stom dat Ajax hem heeft laten gaan
Van Basten heeft er verstandig aan gedaan om een rasvoetballer als Perez, die intelligent en technisch is, te laten gaan. Hij heeft immers het degelijkste chassis van de eredivisie: Sno.quote:
Ik moest lachenquote:Op donderdag 4 december 2008 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van Basten heeft er verstandig aan gedaan om een rasvoetballer als Perez, die intelligent en technisch is, te laten gaan. Hij heeft immers het degelijkste chassis van de eredivisie: Sno.²
De laatste wedstrijden speelt Perez gewoon heel goed.. Ik hoop ook dat het zo blijft, maarja, iedere voetballer zit wel eens in een dipquote:Op donderdag 4 december 2008 10:52 schreef BoNi het volgende:
Ik hoop voor Twente en met name voor Perez dat hij zo blijft spelen.
Zowel bij PSV als bij Ajax kon hij de ene week werelds spelen en vervolgens weer een (lange) periode onzichtbaar zijn.
Ergens is het echt de meest irritante vervelende voetballers, aan de andere kant is het wel vaak een open en eerlijke, daardoor sympathiek persoon in interviews.quote:Perez, een leven lang in een tunnel
Door PETER VAN DUYL
ENSCHEDE - Kenneth Perez (34) speelde ruim twee jaar voor MVV, meer dan zes voor AZ, een half jaar voor Ajax, een half jaar voor PSV, toen weer een half jaar voor Ajax en nu alweer een half jaar voor FC Twente. Zaterdag speelt de Deen met Twente bij PSV.
BEELDVORMING
Kenneth Perez: ,,Ieder mens heeft verschillende kanten. Goed of juist lastig. De beeldvorming rond mij bepaalt dat vooral dat laatste naar buiten komt. Mensen geloven – denk ik – dat ik overal ruzie maak over allerlei dingen. Maar ik beschouw mezelf als een gewoon iemand, die een mening heeft over bepaalde zaken. Sommigen waarderen dat, anderen juist niet.
,,Toen ik bij Twente binnen stapte voelde ik iedereen ook weer kijken. ‘Wat is hij eigenlijk voor type?’. Daar hadden ze ook van alles gelezen. En als mensen me dan een tijdje kennen, hoor ik vaak ‘je bent heel anders dan we dachten’.
,,Natuurlijk, ik zet de zaak wel eens op scherp. Niet eens bewust, meer omdat je soms denkt dat dingen op dat moment gezegd moeten worden. Bij PSV heb ik eens een opmerking gemaakt over het feit dat we op weg naar een Champions League-wedstrijd een keer erg krap in het vliegtuig zaten.
,,De mensen die dat geregeld hadden, vonden dat natuurlijk niet leuk. Maar ik vind: wij, de spelers, worden beoordeeld en afgerekend op hoe we het in het veld doen. Dus moeten we zo goed mogelijk voorbereid zijn. Als je Europees speelt en je bent een topclub dan moet je dat uitstralen, ook in de dingen die je aan de buitenkant niet meteen ziet. Twee spelers op drie vliegtuigstoelen, dat vind ik belangrijk en dan zeg ik dat.
,,Toen we pas met FC Twente tegen Schalke speelden, hadden we ook zoiets. We zaten in een hotel en gingen met eigen auto’s naar de wedstrijd. We kwamen in de file bij het stadion. Iemand anders denkt misschien: ‘straks tegen Schalke, half uurtje in de file, nou en?’ Maar ik kan daar slecht tegen.
,,Toch moet ik zeggen: Gaan we met Twente op reis dan is alles pico bello geregeld. Op het vliegveld kunnen we zo doorlopen, als we landen staat de bus naast het vliegtuig al klaar om ons direct naar het hotel te brengen.”
AJAX
,,Vanaf het begin voelde ik dat Van Basten aan me twijfelde. Ik had totaal geen relatie met hem, we hebben nul woorden gewisseld. Ik heb het idee dat hij steeds heeft geweten dat hij niet met mij verder wilde. Als dat zo is, had hij het in mei kunnen zeggen. Dan hadden we op een normale manier uit elkaar kunnen gaan.
,,We kwamen terug van een trainingskamp in Engeland. In de bus kreeg een aantal spelers te horen dat ze de volgende morgen op kantoor moesten komen. De een om tien uur, de volgende om half elf. Daar zat ik ook bij en toen wist ik wel: Voor mij is er hier geen toekomst. Maar dat ik naar het tweede zou worden gestuurd, had ik nooit kunnen bevroeden.
,,Dat iemand het niet in je ziet zitten, moet je accepteren. Maar die plek in de tweede selectie, nee, dat kon ik niet. Ik wilde de kans hebben om terug te knokken. En als ik ergens in geloof, krijg ik zoiets van ‘over my dead body’. Vandaar die arbitragezaak. Die heb ik weliswaar verloren, maar ik heb voor mijn gevoel gedaan wat ik moest doen.
,,Ook achteraf was dit niet te voorkomen, behalve dat ik nooit terug had moeten gaan naar Ajax. Ik had het gevoel: in Amsterdam sluit ik mijn carrière af. Als dat niet meer kan vanwege één iemand die zegt: ‘Jij kan het niet meer, jij hoort niet meer bij Ajax, jij moet weg’, is dat ontzettend moeilijk.”
DE TWIJFELS
,,Toen ik die arbitragezaak verloor, ging ik een heel proces in. In die drie weken kwamen er allerlei gevoelens naar boven. Mijn eerste ingeving was: Ik ga in het tweede spelen en gewoon mijn hele salaris opstrijken. Daarna dacht ik ‘ze hebben gelijk, misschien kan ik het niet meer, zo goed ben ik niet’. Ik wilde doorvoetballen, dan weer stoppen. Naar Qatar en toch in Nederland blijven.
,,Mijn zaakwaarnemer heeft in die periode ook wel eens gezegd: Oké, misschien is dit het wel. Maar vooral mijn vrouw zei steeds ‘ga nou door, je houdt te veel van voetbal om er nu al mee op te houden’.
,,Wat de doorslag gaf: Je stopt maar één keer. Dan is het echt afgelopen. Je kunt niet stoppen en vier maanden later weer beginnen. Achteraf weet ik: Ik was niet klaar om al ex-voetballer te zijn. Het was zo’n dieptepunt, zo wilde ik geen afscheid nemen. Toen ben ik ervoor gegaan. FC Twente was voor mij en mijn gezin de beste oplossing.
,,Toen ik ‘ja’ zei was ik niet helemaal zeker van mijn keus. Dat ben je nooit. Dat was ik niet toen ik naar PSV ging en ook niet toen ik terug ging naar Ajax. Ik heb geprobeerd mijn gevoel te volgen. Ik heb met Steve McClaren gesproken, dat was heel goed. Hoe de trainer was, dat telde voor mij heel zwaar.
,,Toch heb ik het moeilijk gehad in mijn eerste periode bij Twente. Ik had graag vanaf het eerste moment goed willen zijn, maar dat is me niet gelukt. Het was een roerige zomer geweest, dingen moesten nog een plaatsje krijgen. Man, ik heb in het begin zó ontzettend getwijfeld: ‘Heb ik wel de juiste keuze gemaakt?’
,,In een periode van een paar weken heb ik bij FC Twente weer het gevoel gekregen dat ik van meerwaarde kan zijn. Als het goed gaat, ben ik ook gelukkiger, relaxter. Mijn geluk wordt mede bepaald door hoe het met voetballen gaat. Dat is gevaarlijk, want wat moet je straks, na het voetbal? Dan komt het zwarte gat.
,,Nee, vrolijker ben ik niet, ik ben sowieso geen Vrolijke Victor. Ik ben een serieus iemand. Het leven loopt gewoon wat makkelijker. Als ik slecht speel, voel ik mensen denken: ‘Jezus, wat hebben we nu binnengehaald? Is dat de speler die we wilden?’ Dat vind ik echt héél onprettig.
,,Je kunt nooit teren op je verleden, in een groep moet je altijd laten zien dat je goed bent. Ik ben 34. Als een club een speler van 34 haalt, denk ik zelf ook ‘is dat niet wat oud?’. Juist voor de mensen die hun nek hebben uitgestoken, wil je iets laten zien. Na de wedstrijd tegen Schalke04 (2-1 winst, red.) kwam voorzitter Munsterman naar me toe en zei: ‘Het kost wat, maar dan heb je ook wat’. Dat vond ik nou een mooi compliment.”
DAGELIJKS LEVEN
,,Als voetballer voel ik me het lekkerst als het belangrijk wordt. Als er veel aandacht is, de schijnwerpers erop staan en als het er écht om gaat. Dat voel ik ook aan mijn lichaam. Het lijkt wel of ik dan scherper ben, geconcentreerder.
,,Het gekke is: in het dagelijks leven houd ik juist van regelmaat. Dat is wel een contrast, ja. Ik ben niet één persoon, ik zou mezelf ook niet kunnen omschrijven. Ik ben lief en zorgzaam, maar ook egoïstisch. In het gezin van een voetballer draait het vaak alleen maar om de speler, dat is bij ons niet anders.
,,Dat geldt bijvoorbeeld voor het eten. Als we drie keer per week spelen, zitten we drie keer per week aan dezelfde pasta. Dat vinden ze hier in huis ook niet altijd leuk, logisch, maar het gebeurt wél. Mijn beroep eist gewoon veel aandacht.
,,Al zolang ik profvoetballer ben, leef ik in een tunnel. Het is alleen maar voetbal-voetbal-voetbal. Mijn sociale leven heeft altijd op een heel laag pitje gestaan. Dat moet je onderhouden. Bellen, sms’en, kaarten regelen voor een wedstrijd. Ik heb daar nooit tijd en energie in willen steken, omdat ik alleen met voetbal bezig wil zijn.
,,Genieten van andere mooie dingen in het leven, daar komt het nauwelijks van. Een goed glas wijn drink ik zelden. Als ik moet voetballen, ziet mijn dag er al jaren precies hetzelfde uit. Dat doe ik al sinds mijn tijd bij MVV en heb ik altijd volgehouden.
,,Ik besef dat het egoïstisch is en ik weet inmiddels ook: Of je goed speelt, heeft er niet eens veel mee te maken. Maar ik heb het zo gedaan omdat ik me er het beste bij voel en het heeft me gebracht waar ik nu ben. Met alles wat erbij hoort. Als ik elke avond op stap was geweest, was het een stuk minder gegaan. Ik ben niet bovennatuurlijk getalenteerd, maar ik heb nooit een modale speler willen zijn. Deze manier van leven heeft me geholpen.”
GELD
,,Iemand zei pas tegen me: Geld is niet belangrijk als één van je naasten ernstig ziek is. Dat klopt uiteraard, maar het is wel zo: Stel nou dat je met dat geld diegene beter kunt maken omdat je je betere zorg kunt veroorloven. Ik denk dat geld voor iedereen wel belangrijk is.
,,Ik heb me er nooit blind op gestaard. Ik heb altijd geleefd naar wat ik verdiende. Heb altijd gespaard en heb nooit in financiële problemen gezeten, ook niet toen ik niks had. Als ik geen voetballer was geworden, was geld voor ons absoluut geen probleem geweest.
,,Maar zoals Ronald Koeman ooit zei: Het winkelt prettiger met een volle portemonnee dan met een lege. En toch… Pas ging ik met een collega iets te eten halen in een restaurant. Zat daar een gezin aan tafel, ouders, twee kinderen. Daar zag je aan af: Die hadden een heel leuke avond, omdat het speciaal was wat ze deden.
,,Ik klaag absoluut niet en het is een rare constatering, maar als je eenmaal geld hebt, haalt dat het échte enthousiasme over dat soort dingen weg. De spontane blijdschap over het speciale gevoel om uit eten te gaan. Omdat je dat bij wijze van spreken elke avond kunt doen. En dat mis ik wel eens.”
PSV
,,Het besef komt altijd later maar ik vind het toch mooi dat ik voor PSV heb gespeeld, al was het maar een paar maanden. Achteraf heb ik ook spijt dat ik terug ben gegaan naar Ajax. Het afscheid van PSV was natuurlijk ook geweldig. Mijn laatste balcontact was een goal, thuis tegen NAC. Ik hoor wel eens dat ze het bij PSV ook jammer vinden dat ik weg ben gegaan. Dat is leuk om te horen.
,,Ze zitten een beetje moeilijk. PSV staat vier punten achter ons, zes achter Ajax en negen achter AZ. Dat is niet onoverbrugbaar. Alleen, je ziet niet dat PSV alle wedstrijden zomaar even gaat winnen, al denk ik dat ze er nog wel bijkomen.
,,Voor ons is het een mooie test. In de wedstrijd tegen Heerenveen (6-0, red.) is voor ons alles op zijn plek gevallen en sindsdien draait het heel goed. Twente is nog geen topclub, maar we zijn op dit moment misschien wel een topteam. Bovenin de eredivisie, door in de UEFA Cup. Dat is gewoon erg knap. Het proces waarin we zitten, doet me wel denken aan wat ik ooit bij AZ heb meegemaakt.
,,Ik ben ook blij hoe we bij Twente met het relatieve succes omgaan. Ik zie nergens verzadiging, niemand zegt: ‘Wow, wat boeken wij goede resultaten’. Bij ons hangt de sfeer van ‘we willen meer’. Als er gewonnen wordt, focussen we een dag later meteen op de volgende wedstrijd. Dat is ongewoon voor een niet-topclub en voor mij een teken dat we op de juiste weg zijn. Het is leuk om dat mee te maken.”
AFSCHEID
,,Het is echt onwerkelijk dat ik al 34 ben en dat ik binnenkort moet stoppen. Want of het nu nog een, twee of drie jaar duurt, ooit houdt het op. Dan kun je het niet meer of wil niemand je meer. En ik zeg eerlijk: Ik zie daar best tegenop. Je stopt met het mooiste in de hele wereld.
,,Als straks het echte leven begint, zie ik het als een opgave om er iets van te maken. In de zomer, toen het bij Ajax fout ging, heb ik daar ook wel eens met Richard Krajicek over gesproken. Omdat ik vind dat juist hij iets heel moois heeft gemaakt van de periode na zijn carrière. Ik wilde weten hoe hij het ervaren heeft.
,,Richard heeft toen goede dingen gezegd. Hij adviseerde om zo snel mogelijk aan iets te beginnen, niet te blijven hangen in de gedachte ‘het komt wel’. En hij zei ook dat je nu al goed op moet letten. Als actief sporter ontmoet je heel veel mensen die je kunnen helpen bij de periode na je loopbaan. Dat wimpel je snel af. Maar als je eenmaal gestopt bent, komen die mensen niet meer.
,,Ik zal straks ook de aandacht gaan missen. Niet omdat ik zonodig in de publiciteit wil, maar omdat het een vorm van waardering is. Als er een speler belt voor een shirt omdat een collega stopt met voetballen dan – en dat klinkt misschien heel kinderachtig – voelt dat als blijk van waardering.
,,Ik heb al vaker de ambitie uitgesproken iets voor de televisie te willen doen. In de zomer, toen ik misschien zou stoppen, speelde er vaag iets in die richting. Dat is nu anders. Ik ben nu eerst voetballer, daarna komt de rest. Straks wordt dat andersom, maar echt pas straks.”
Lees het nu pas, maar leuk artikel.Ik ben best wel fan van die man, ook omdat hij zoveel van zichzelf laat zien in interviews.quote:Op zaterdag 27 december 2008 03:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ergens is het echt de meest irritante vervelende voetballers, aan de andere kant is het wel vaak een open en eerlijke, daardoor sympathiek persoon in interviews.
quote:Kenneth Perez over transfer: 'Niks is zeker in het voetbal'
Datum: 19-mei-2009 12:03
Door Sander van Hal
Kenneth Perez (34, foto links) greep zondag met FC Twente naast de KNVB-beker. Maar niemand in Enschede die zal zeggen dat zijn eerste seizoen bij de tukkers niet geslaagd is. “Als ik terugkijk, kan ik blij en tevreden zijn,” zegt de Deen in een uitgebreid verhaal in Sportweek.
Zaakwaarnemer Karsten Aabrink, heeft Kenneth Perez met zijn fantastische prestaties bij FC Twente al interesse van andere clubs gewekt?
“Zijn situatie is dat zijn contract nog een jaar doorloopt. Meer kan ik er niet over zeggen.”
Waarom niet?
“Ik bespreek de persoonlijke zaken van mijn spelers nooit met de pers.”
Bestaat er een kans dat Kenneth komende zomer naar een andere club vertrekt?
“Er is altijd een kans dat hij een transfer maakt. Kenneth is misschien al wat ouder, maar hij is nog steeds een goede speler.”
Aan het eind van zijn huidige contract is hij bijna 36 jaar. Hoe groot is de kans dat hij zijn carrière bij FC Twente afsluit?
“Op dit moment is die heel groot.”
Reactie Perez:
“Of ik volgend seizoen zéker nog bij Twente speel? (lange stilte) Niks is zeker in het voetbal.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |