Klassenjustitie. Een mooi kapitalistisch beginselquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef ukga het volgende:
Hoe kan ze na 3 dagen alweer buiten staan wegens goed gedrag?
Vrij krom dat een straf opgelegd wordt van 45 dagen, in praktijk een straf van 3 dagen zitten is.
waar heb je et over?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:17 schreef Sebasser het volgende:
Okay, dat wisten we nog niet.
En net zoals users hier inlikken, neuken ze daar. (awel, dat doen ze hier ook. maar daar gaat het om geld, en levens, En andere politieke en machtsbeluste mensen.
o op die fiets.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:25 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Dat zij rijke ouders heeft, en de gevangenisdirecteur een nieuwe Porsche.
de frontpage....quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:29 schreef chromosoompje het volgende:
bron?????
iddquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
Zelden zo'n staaltje klassenjustitie gezien. Gewoon misselijkmakend, vind ik het.
In Nederland kunnen we er wat van, om gevangenen vroeg vrij te laten, maar dit voorbeeld uit Amerika is de overtreffende trap
Dat zal DE ECHTE reden geweest zijn. Ik zie het echt helemaal voor me ....quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef Sputnik het volgende:
Die bewakers waren haar gewoon spuugzat na drie dagen![]()
Ik wacht wel op de 3 nights in Paris video.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:32 schreef Gabry het volgende:
Paris heeft zich wel héél goed gedragen.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef Sputnik het volgende:
Die bewakers waren haar gewoon spuugzat na drie dagen![]()
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef Sputnik het volgende:
Die bewakers waren haar spuug gewoon zat na drie dagen![]()
quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:45 schreef PsyCha het volgende:
Wat een nepperij.Zal me niet verbazen als alles gewoon een publiciteitsstunt was.
Het is net als bij de democratie als regeringsvorm "bij gebrek aan beter".quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:52 schreef Tarabass het volgende:
Alsof het Nederlandse rechtssysteem wel serieus te nemen valt![]()
Om gezondheidsredenen vrijgelaten. Goh, dat is iets wat je alleen maar ziet bij landen die mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan. Nou FOEI VS, dat jullie zo maar iemand om gezondheidsredenen electronisch huisarrest geven. Jullie lijken wel net zo slap als die k*thollanders.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:28 schreef druze_eddy het volgende:
Volgens bronnen is de blondine om gezondheidsredenen vrijgelaten, maar een politiewoordvoerder mag geen nadere uitspraken daarover doen.
Maar helemaal vrij is de 25-jarige diva niet; Paris krijgt elektronisch huisarrest. Ze moet nog 40 dagen met een enkelband lopen en mag niet weg. Het besluit zou zijn genomen 'om medische redenen'.
Amerika maakt zich weer eens belachelijk met klassejustitie !!!
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:17 schreef Sebasser het volgende:
En net zoals users hier inlikken, neuken ze daar. (awel, dat doen ze hier ook. maar daar gaat het om geld, en levens, En andere politieke en machtsbeluste mensen.
Pappie natuurlijk, die heeft weer ergens een duitje in het zakje gedaan waardoor zijn dochter niet die 45/23 dagen hoeft uit te zitten. Pietje of Truusje Onbekend natuurlijk wel . . .quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef ukga het volgende:
Hoe kan ze na 3 dagen alweer buiten staan wegens goed gedrag?
Waarschuwen en tegelijkertijd schietenquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik politieman in LA was of waar ze ook vaak te zien is, dan zouden mijn vingers jeuken om haar op te pakken voor het kleinste vergrijp mogelijk
Want? Dan kun je haar eens lekker foilleren (maar m'vrouw, wat voel ik daar... bent u niet een kledingstuk vergeten)?quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik politieman in LA was of waar ze ook vaak te zien is, dan zouden mijn vingers jeuken om haar op te pakken voor het kleinste vergrijp mogelijk
Die heeft een ban van een maand geloof ik.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:59 schreef Repeat het volgende:
StefanP, waar ben je?
quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gatverdamme nee..quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want? Dan kun je haar eens lekker foilleren (maar m'vrouw, wat voel ik daar... bent u niet een kledingstuk vergeten)?
"Ja maar pappa, zij doen het ook!"quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:52 schreef Tarabass het volgende:
Alsof het Nederlandse rechtssysteem wel serieus te nemen valt![]()
Ze gingen ook allemaal achter de politie auto aan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:23 schreef Rens_Wilders het volgende:
[afbeelding]
Voor de deur van Paris d'r huis![]()
zijn er hier users die zich inlikken voor het een of ander?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:17 schreef Sebasser het volgende:
Kloptquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:28 schreef SteveBallmer het volgende:
Volgens RTL Boulevard zit ze nu geboeid in de politieauto op weg naar de bak.
Lekker lang laten zitten dan zijn we daar ook weer vanaf.quote:
stoorde ik me ook aan...NOS hoort geen domme shownieuws dingen uit te zenden...laat ze zich bezig houden met écht nieuws.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Maar wat nog raarder was, is dat ze hier een item op het NOS-journaal over uitzonden. Wat campingprogramma dat NOS-journaal
Goh.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:13 schreef ThunderChild het volgende:
Volgens CNN heeft de rechter bepaald dat ze terug de cel in gaat, doet 'ie goed plus dat het natuurlijk onverkoopbaar was tegenover andere gevangen/mensen . . .
45 dagen, met mogelijkheid tot vrijlating na 23 dagen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:09 schreef Blood_Money het volgende:
Ik snap dat deze straf helaas ook wel verkort zal worden voor goed gedrag, maar weet iemand wat de opgelegde straf nu is? 23 of 45 dagen?
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat zij tussen de gevangen zit waar jij of ik terecht zou komen. Celebs schijnen op een aparte afdeling te verblijven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
Ach Nederland is geen haar beter.
Katja Schuurman is volgens mij een paar keer gepakt met drank, die heeft ook nooit gezeten.
Ron Brandsteeder, Lee Towers (met dodelijke afloop) indem.
Ik ben het er wel mee eens dat ze haar straf moet uitzitten, maar ik kan wel begrijpen dat zo'n figuur als Paris met haar beschermde achtergrond, echt wel problemen krijgt in jail.
Maar ja, wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.![]()
Was dat niet Marco Bakker?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
Lee Towers (met dodelijke afloop) indem.
Dacht het ook . . .quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:34 schreef Slasher het volgende:
Was dat niet Marco Bakker?
Natuurlijk, sorry mijn foutquote:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:33 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat zij tussen de gevangen zit waar jij of ik terecht zou komen. Celebs schijnen op een aparte afdeling te verblijven.
Ja apart he, en dan nog janken..... onbegrijpelijkquote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is dat zo?
Is daar een aparte afdeling voor of zo?
Ze kan idd beter blij zijn dat ze niet bij de rest komt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:07 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ja apart he, en dan nog janken..... onbegrijpelijk
Omdat het nieuws over Paris in de media dan voor een x aantal dagen ophoudt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:56 schreef DS4 het volgende:
Ik snap niet wat men zo leuk vindt aan dat Paris de cel in moet.
Dat is wel het minste wat ze verdient met dronken achter het stuur kruipen. Het liefst mogen dat soort mongolen van mij tegen een boom aankrullen, maarja...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:56 schreef DS4 het volgende:
Omdat het een grof schandaal was dat ze eruit mocht omdat ze het vervelend vond in de gevangenis.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:56 schreef DS4 het volgende:
Dronken achter het stuur en rijden nadat haar rijbewijs was ingetrokken wegens rijden onder invloed.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:12 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dat is wel het minste wat ze verdient met dronken achter het stuur kruipen. Het liefst mogen dat soort mongolen van mij tegen een boom aankrullen, maarja...
Het is wachten op dat ze iemand te pletter rijdt. Niet dat het haar veel zal uitmaken natuurlijk, het is toch maar plebs.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dronken achter het stuur en rijden nadat haar rijbewijs was ingetrokken wegens rijden onder invloed.
Blijkbaar is er toch klassenjustitie.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dronken achter het stuur en rijden nadat haar rijbewijs was ingetrokken wegens rijden onder invloed.
Reken er maar niet opquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:57 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Omdat het nieuws over Paris in de media dan voor een x aantal dagen ophoudt.
Ik zou liever zien dat het plebs haar in de prak rijdt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:18 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het is wachten op dat ze iemand te pletter rijdt. Niet dat het haar veel zal uitmaken natuurlijk, het is toch maar plebs.
In de LA wijken waar ze rondkart is de kans groot.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:50 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat het plebs haar in de prak rijdt.
Kun jij dat beoordelen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:14 schreef HiZ het volgende:
Omdat het een grof schandaal was dat ze eruit mocht omdat ze het vervelend vond in de gevangenis.
Is maar de vraag. Het is niet onmogelijk dat zij psychisch (te) zwaar te lijden had onder de gevangenisstraf en dat men heeft gehandeld zoals men altijd in die situatie handelt (straf omzetten naar huisarrest).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:28 schreef kraakvandaal het volgende:
Blijkbaar is er toch klassenjustitie.![]()
Want zo wordt ze neergezet in de pers, dus is dat waar...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:28 schreef Chadi het volgende:
die denkt echt dat de wereld van haar is en te koop is...
Heb je nooit haar reallife soap gezien? Dan roep je wel wat anders namelijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want zo wordt ze neergezet in de pers, dus is dat waar...![]()
Bronquote:Hysterische Paris teruggestuurd naar gevangenis
Paris Hilton haalde donderdag opgelucht adem, toen zij na slechts drie dagen de gevangenis alweer mocht verlaten. Maar de vreugde was van korte duur.
De officier van justitie in Los Angeles eiste vrijdag voor de rechtbank dat de Amerikaanse teruggaat naar de gevangenis om daar haar celstraf uit te zitten. De rechter was het daarmee eens en stuurde de socialite direct terug naar de gevangenis.
De 26-jarige blondine werd vrijdag in haar luxe paleisje in Beverly Hills opgehaald en met handboeien om meegenomen door politieagenten, die haar naar de rechtbank brachten. Zonder make-up en in een verlopen grijs shirt werd de hysterische Paris de politieauto ingezet. Ze huilde onafgebroken en riep continu om haar moeder. Ook in de rechtbank reageerde Hilton schreeuwend en huilend op het oordeel.
Gejoel
Zondagavond meldde Hilton zich bij de Century Regional Detention Facility in Los Angeles. De avond ervoor had zij bij de uitreiking van de MTV-awards, waar zij onder luid gejoel van het publiek werd vernederd (bekijk de video) door een stand-up comedian, verklaard dat zij er klaar voor was haar straf te ondergaan.
Maar het leed was snel geleden. Tot veler verbazing kwam Hilton donderdag, na drie dagen, alweer vrij wegens 'medische redenen'. Het zou gaan om psychologische problemen. Ze at en sliep niet en ook weigerde ze zich te wassen, omdat de waterstraal en temperatuur van de gevangenisdouche niet naar wens zou zijn.
Huisarrest
Om deze 'medische redenen' werd in eerste instantie besloten dat zij haar verdere straf in haar eigen huis mocht uitzitten. Tijdens haar veertig dagen durende huisarrest zou ze een elektronische enkelband moeten dragen.
De vrijlating en het omzetten van de straf tot huisarrest leidde tot woedende reacties van onder meer burgerrechtenbewegingingen, die zeiden dat er met twee maten wordt gemeten. Zij kunnen nu weer opgelucht adem halen: Paris is terug in de gevangenis.
De erfgename van de Hilton-hotelketen is veroordeeld tot 45 dagen gevangenisstraf, maar bij goed gedrag komt ze waarschijnlijk al na 23 dagen vrij.
Dronken
In september vorig jaar werd Paris aangehouden omdat zij dronken achter het stuur zat. In de maanden daarna werd zij tot twee keer toe aangehouden wegens het rijden zonder geldig rijbewijs.
Vermoed eerder dat de bajesdouche een te klein straaltje levert om de Cold Turkey symptomen te kunnen bestrijdenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:55 schreef Scorpie het volgende:
De straal van de gevangenisdouche is niet naar wens
Teeeeeeeeeeering hey
Na het weer hebben ze in het journaal de laatste maanden ook altijd een non-nieuws item. Het wordt steeds triester bij het journaal.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:37 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
stoorde ik me ook aan...NOS hoort geen domme shownieuws dingen uit te zenden...laat ze zich bezig houden met écht nieuws.
valt me wel vaker op dat de nos steeds vaker no-brainer dingen in hun uitzendingen stopt, wat dat betreft is het vlaamse journaal toch een paar treden hoger qua niveau dan de nos
Die show is inderdaad bedoeld om jou precies te laten zien hoe Paris in de werkelijkheid is...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:41 schreef Scorpie het volgende:
Heb je nooit haar reallife soap gezien? Dan roep je wel wat anders namelijk.
Paris heeft haar imago 100% aan zichzelf te danken hoor, daar hoef jij geen excuus voor te verzinnen.
Nee, maar ze zet haarzelf wel zo neer. Haar imago komt in eerste instantie door haar eigen gedrag, niet door de pers.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die show is inderdaad bedoeld om jou precies te laten zien hoe Paris in de werkelijkheid is...![]()
De show is gebaseerd op het beeld welke de pers van haar had geschetst. Niet andersom. Zonder haar eerdere bekendheid was er niet eens een show geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Nee, maar ze zet haarzelf wel zo neer. Haar imago komt in eerste instantie door haar eigen gedrag, niet door de pers.
Ach zeik niet zo, ze krijgt gewoon wat ze verdient.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind dit echt schandalig. Allemaal hardstikke leuk, dat geroep over klassejustitie en ze verdient het (in een land waar een celebrity hier voor iemand doodrijden met een slok op 240 uur dienstverlening kreeg als 'vervangende straf' he), maar het gaat hier wel om een mens. Om daar op deze manier mee te sollen vind ik echt onacceptabel.
Da's apart, want deze omzetting komt echt wel vaker voor en alleen bij Paris wordt er door de hele wereld schande van gesproken en wordt het daarom teruggedraaid. Dat is geen behandeling als ieder ander, dat is gewoon smerig laf.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:09 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Ach zeik niet zo, ze krijgt gewoon wat ze verdient.
Niks meer, niks minder. Gewoon zo als ieder ander.
Tja de NOS probeert al sinds het bestaan van het RTL-journaal, RTL na te doen, maar de NOS slaat de plank weer finaal mis.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:37 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
stoorde ik me ook aan...NOS hoort geen domme shownieuws dingen uit te zenden...laat ze zich bezig houden met écht nieuws.
valt me wel vaker op dat de nos steeds vaker no-brainer dingen in hun uitzendingen stopt, wat dat betreft is het vlaamse journaal toch een paar treden hoger qua niveau dan de nos
Noem even een voorbeeld.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef Pakspul het volgende:
Als ze zwart was en geen geld had kreeg ze drie jaar.
zwarte alfredquote:
Deze opmerking slaat ook nergens op, want blank of zwart, beide waren ze voor dit delict de bajes in gegaan, zoals ik al eerder in dit topic zei.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef Pakspul het volgende:
Als ze zwart was en geen geld had kreeg ze drie jaarZij wil bij de grote mensen horen dan moet ze dit ook allemaal er bij accepteren.
Alsof ze dat zelf geschreven heeftquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Sarah Silverman (Sarah wie) probeerde hier ook even haar 15 minutes of fame te pakken over de rug van paris, de afgunst droop er van af
Als die Sarah Wie(?) dat verhaaltje niet eens zelf bedacht heeft, wordt haar betoog nog alleen maar triester.quote:
Eens. Ze wordt nu extra hard behandeld, puur om te laten zien dat "ze heus geen voorkeursbehandeling krijgt".quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's apart, want deze omzetting komt echt wel vaker voor en alleen bij Paris wordt er door de hele wereld schande van gesproken en wordt het daarom teruggedraaid. Dat is geen behandeling als ieder ander, dat is gewoon smerig laf.
En nee, ik ben helemaal geen fan van Paris, maar iemand op zo'n manier behandelen doe je niet. Of ze nou Truus Gerritsen of Paris Hilton heet maakt dan geen moer uit.
http://www.liveleak.com/view?i=e48_1181349770quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als die Sarah Wie(?) dat verhaaltje niet eens zelf bedacht heeft, wordt haar betoog nog alleen maar triester.
Zo hoort het ook.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:01 schreef Toeps het volgende:
[..]
Eens. Ze wordt nu extra hard behandeld, puur om te laten zien dat "ze heus geen voorkeursbehandeling krijgt".
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:27 schreef Blackbeard het volgende:
Jammer dat ze zich onder invloed niet tegen een boom stuk heeft gereden, dan zouden we 1 week de kranten vol hebben met onzin hebben, maar nee ze word opgepakt en we worden maanden gemarteld met achterlijke krantenkoppen en nog veel ergere tv programma's...
Je was me net voorquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:14 schreef k3vil het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=k66epna2Sss
al lang geweest?
zou best grappig zijn. sterker nog, volgens mij is ze dat ook. als je zo reageerd op 45 dagen cel...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:56 schreef Hathor het volgende:
Wat een heisa om 45 dagen cel zeg, ze loopt te brullen of ze ongeneeslijk ziek is of zo.![]()
Of in Nederland. Iemand die met zijn bezopen kop iemand dood rijdt krijgt hier 240 uur dienstverlening. Ik bedoel maarquote:Op zondag 10 juni 2007 02:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Paris had dit in Engeland moeten flikken. In mijn beste geval zou ze dan een jaar brommen, daarna krijgt ze haar rijbewijs met enige vertraging.
Onzin. Er wordt in NL voor zoiets weldegelijk gevangenisstraf uitgedeeld en niet mals ook. Hoef je niet eens voor gedronken te hebben.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Of in Nederland. Iemand die met zijn bezopen kop iemand dood rijdt krijgt hier 240 uur dienstverlening. Ik bedoel maar
quote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt in NL voor zoiets weldegelijk gevangenisstraf uitgedeeld en niet mals ook. Hoef je niet eens voor gedronken te hebben.
Hij dus niet. Of is dit ook 'klassenjustitie'?quote:Marco Bakker werd in 1998 veroordeeld voor het doodrijden van een vrouw op een parkeerdek van de Amsterdam ArenA in oktober 1997. De straf is een half jaar cel, te vervangen door 240 uur dienstverlening. Hij raakt ook een jaar zijn rijbewijs kwijt. Over het feit dat hij dronken was ten tijde van het ongeluk zegt hij tegen Ivo Niehe in 1998:
"Ik heb nooit ontkend dat er drank in het spel was. Ik heb de hoeveelheid alleen gebagatelliseerd. Dat is laf van me geweest en stom." Bakker zegt in het interview sinds het dodelijke ongeluk te leven met "een gigantisch gevoel van onmacht en spijt." Over de hoeveelheid negatieve reacties in de pers: je wordt vaak alleen op de buitenkant beoordeeld, maar ze weten niet hoe je je van binnen voelt. Dat ik's nachts in mijn bed lig te janken,weet niemand."
Die omzetting moet van de rechter uitgaan dan, lijkt me, en niet van een sheriif.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's apart, want deze omzetting komt echt wel vaker voor en alleen bij Paris wordt er door de hele wereld schande van gesproken en wordt het daarom teruggedraaid. Dat is geen behandeling als ieder ander, dat is gewoon smerig laf.
En nee, ik ben helemaal geen fan van Paris, maar iemand op zo'n manier behandelen doe je niet. Of ze nou Truus Gerritsen of Paris Hilton heet maakt dan geen moer uit.
Die sherrif krijgt sowieso al tienduizenden dollars per jaar aan kadootjes, etentjes, reisjesquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef Furby het volgende:
Ik snap zo'n sheriff niet. Volgens mij heeft de familie 'm veel beloofd anders ben je niet zo stom lijkt me.
Hij is ook de sherrif die eerst beweerde dat er niets aan de hand was bij de arrestatie van Mel Gibson waarvan later bleek dat die op dat moment een hele sloot antisemitische leuzen in het rond slingerde.quote:Last year, the Los Angeles Times reported Baca put one of his closest friends on the payroll as a $105,000-a-year adviser.
The newspaper also said he had accepted more than $42,000 in gifts since taking office, including some from those who do business with his department.
In 2004, he took more gifts than California's other 57 sheriffs combined.
Nee dit is geen klassenjustitie. In Nederland moet je minstens 3 man vermoorden om een hogere straf te krijgen dan dat. Ik snap ook niet wat dit in godesnaam met Paris heeft te maken. Iemand die meerdere malen lazerus achter het stuur aangetroffen wordt, zelfs zonder rijbewijs moet gewoon boeten. Terecht.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Hij dus niet. Of is dit ook 'klassenjustitie'?
Hij is wel leukquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:14 schreef k3vil het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=k66epna2Sss
al lang geweest?
Aha .... ik zit er niet ver vanaf zie ik. Dit zal voor hem wel een staart gaan krijgen (mag ik toch hopen)quote:Op zondag 10 juni 2007 16:21 schreef Dagonet het volgende:
In 2004, he took more gifts than California's other 57 sheriffs combined.
In 1998 werd er nog veel milder gestraft. En de zaak Bakker ken ik niet in detail, dus ik kan er geen oordeel over vellen.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij dus niet. Of is dit ook 'klassenjustitie'?
Uh-huh...quote:Op zondag 10 juni 2007 16:21 schreef ShaoliN het volgende:
In Nederland moet je minstens 3 man vermoorden om een hogere straf te krijgen dan dat.
kluivert sloeg ook allesquote:Op zondag 10 juni 2007 22:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
In 1998 werd er nog veel milder gestraft. En de zaak Bakker ken ik niet in detail, dus ik kan er geen oordeel over vellen.
Ik ken de details niet, maar van die zaak weet ik wel wat meer, althans, ik heb vernomen van een aantal zaken, ik heb ze echter niet gecontroleerd op waarheid.quote:
Kletskoek. Dit is gewoon niet waar.quote:Op maandag 11 juni 2007 02:47 schreef PDOA het volgende:
Dhr Kluivert had anders wel te veel gezopen.
nee, hij reed in een onverzekerde auto en mogelijk te hard.quote:Op maandag 11 juni 2007 02:47 schreef PDOA het volgende:
Dhr Kluivert had anders wel te veel gezopen.
De knuppel erover en de isoleercel in.quote:Update - Gillende Paris maakt gevangenis gek
AMSTERDAM - Ondanks haar koele verklaring eerder zondag, is Paris nog steeds hysterisch. Volgens bronnen in de gevangenis staat er buiten de cel van La Hilton 24 uur per dag een bewaker om op haar te letten. "Ze gilt en schreeuwt dag en nacht. Ze weigert nog steeds een oranje overall aan te trekken. Niemand weet wat ze met haar aan moeten."
Volgens de bronnen hopen alle gevangeniscollega's dat de 26-jarige schreeuwlelijk snel wordt vrijgelaten. "De herrie die Paris maakt, is ondraaglijk. Ze gil aan één stuk door: 'Het is onrechtvaardig! Ik wil naar mijn moeder toe!' Wij willen dat ze in een geluiddichte isoleercel wordt gestopt", zei één van de inmates tegen een bezoeker.
Ik denk niet eens dat dat meer hoeft, zeker wanneer zij het keten "overneemt" . . .quote:Op maandag 11 juni 2007 08:58 schreef Vampier het volgende:
Ik ga de Hilton hotelketen boycotten
Zó wereldvreemd, ik begin medelijde met haar te krijgen.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
De knuppel erover en de isoleercel in.
Ik dacht altijd dat het Amerikaanse gevangeniswezen zo ruig en streng was. Verkeerd gedacht blijkbaar.
Overigens kan van 'goed gedrag' natuurlijk geen sprake meer zijn, de volle tijd uitzitten dan maar.
Dat hij harder had gereden dan toegestaan is natuurlijk wel bewezen geacht, anders was hij nooit veroordeeld geweest. Onverzekerd rondrijden is een apart delict. Niet fraai overigens, maar dat is dan weer een ander verhaal (ik wist het overigens niet eens).quote:Op maandag 11 juni 2007 09:17 schreef milagro het volgende:
nee, hij reed in een onverzekerde auto en mogelijk te hard.
Het heeft er alle schijn van dat ze psychisch inderdaad problemen heeft (en derhalve de vrijlating wel eens terecht kan zijn geweest) en jij vindt dan dat er maar de knuppel over heen moet? Ben jij ook een aanhanger van het regime Guantanamo Bay?quote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef SteveBallmer het volgende:
De knuppel erover en de isoleercel in.
Ik dacht altijd dat het Amerikaanse gevangeniswezen zo ruig en streng was. Verkeerd gedacht blijkbaar.
Overigens kan van 'goed gedrag' natuurlijk geen sprake meer zijn, de volle tijd uitzitten dan maar.
Gelukkig!quote:Paris eet weer cornflakes
Het gaat weer wat beter met de blonde jailbird Paris Hilton. Volgens diverse gezaghebbende websites voelt ze zich wat beter nu ze niet meer in haar oude cel zit, maar in de veiligheid van de ziekenboeg van de gevangenis in Los Angeles.
Ook het bezoek van haar zusje Nicky en ex-vriendje Stavros Niarchos schijnt haar goed te hebben gedaan. Zo goed zelfs, dat ze voorzichtig is begonnen met eten, cornflakes wel te verstaan. Het nonstop huilen van de partybabe schijnt inmiddels gestopt te zijn. Een zegen voor de rest van de gevangenisbevolking, zo gaat het verhaal.
Allemaal leuk en aardig hoor en ik vind het ook zielig worden voor Paris. Echter zoals al eerder gezegd; het is niet het probleem van de staat dat ze zo verknipt is opgevoed dat ze in de gevangenis ( die best meevalt zover ik kan opnemen, het is in ieder geval een stuk minder erg dan de normale gevangenis) helemaal van het padje geraakt. Dat is de schuld van een slechte opvoeding. Ze heeft het echt helemaal zelf gedaan door te denken dat de regels niet voor haar gelden en de boetes betaald ze wel. Tja, na de tweede keer opgepakt te worden zonder rijbewijs moet je wel weten wat er boven je hoofd hangt, dat is haar echt wel verteld door deze of gene. Ze doet het toch echt zichzelf aan en nu kan ze zich er niet doorheen lullen, ze krijgt haar zin niet en gaat ze dus helemaal over de rooie omdat ze dat nog nooit heeft meegemaakt. Ik hoop echt van harte dat ze er iets van leert. Dan komt er tneminste nog iets goeds vanaf.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heeft er alle schijn van dat ze psychisch inderdaad problemen heeft (en derhalve de vrijlating wel eens terecht kan zijn geweest) en jij vindt dan dat er maar de knuppel over heen moet? Ben jij ook een aanhanger van het regime Guantanamo Bay?
Voor de volledigheid: ik zou het erg knap vinden als je alleen maar uit aandachttrekkerij dit volhoudt. Lijkt mij dat indien dit gedrag fake is ze al lang was opgehouden. Kennelijk moet dus het volk worden getoond dat de rijken niet anders worden behandeld. En dat doen we dan door ze vooral een stuk slechter te behandelen. En dat is nu net waarom bij dit soort zaken niet naar het publiek dient te worden geluisterd.
Het aloude "gevangenis valt best mee"-idee, welke in het geheel niet klopt. Ik heb meerdere cliënten die mij hebben verteld dat het ze zeer zwaar op de maag lag om een paar dagen (of meer, maar zelfs een paar dagen was al voldoende) in de cel te moeten doorbrengen. Dat hadden ze niet verwacht.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:46 schreef jogy het volgende:
Allemaal leuk en aardig hoor en ik vind het ook zielig worden voor Paris. Echter zoals al eerder gezegd; het is niet het probleem van de staat dat ze zo verknipt is opgevoed dat ze in de gevangenis ( die best meevalt zover ik kan opnemen, het is in ieder geval een stuk minder erg dan de normale gevangenis) helemaal van het padje geraakt.
Ik betwist dus dat het aan de opvoeding ligt, maar zelfs al is dat zo: is zij verantwoordelijk voor haar opvoeding? Dat lijkt mij iets wat je haar ouders zou moeten verwijten.quote:Dat is de schuld van een slechte opvoeding.
Tuurlijk: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Maar: de een kan veel beter tegen gevangenisstraf dan de ander. Sommigen kunnen er psychisch absoluut niet tegen. Dat weet je pas als je in de cel zit... En voor mensen die er echt niet tegen kunnen is er de mogelijkheid om alternatieve straffen te ondergaan. Met mitsen en maren natuurlijk, als je iemand in koele bloede hebt vermoord dan wordt er wat minder makkelijk over gegaan tot een alternatief. Hoe dan ook: het is niet abnormaal dat er een alternatief komt. In NL zou je zelfs voor wat mevr. Hilton heeft gepresteerd niet de cel in gaan. Gelukkig maar, want m.i. is men in de VS veel te scheutig met celstraf.quote:Ze heeft het echt helemaal zelf gedaan door te denken dat de regels niet voor haar gelden en de boetes betaald ze wel. Tja, na de tweede keer opgepakt te worden zonder rijbewijs moet je wel weten wat er boven je hoofd hangt, dat is haar echt wel verteld door deze of gene.
Ik denk dat het net effe anders is. Het zou mij niet verbazen indien jij ook slecht tegen celstraf kan. Ik kan zelf aardig wat hebben, maar echt de cel in? Nou, daar zou ik wel moeite mee hebben.quote:Ze doet het toch echt zichzelf aan en nu kan ze zich er niet doorheen lullen, ze krijgt haar zin niet en gaat ze dus helemaal over de rooie omdat ze dat nog nooit heeft meegemaakt.
Van celstraf wat leren? Neuh, hoogstens leer je in de cel een betere crimineel worden. Al lang onderzocht. Werkstraf, cursussen... dat helpt. Maar ja, voor het publiek doet celstraf het beter.quote:Ik hoop echt van harte dat ze er iets van leert. Dan komt er tneminste nog iets goeds vanaf.
Van een advocate had ik een meer inhoudelijke reactie verwacht. Ik had op zijn minst verwacht dat je weet dat het niet nieuw is dat mensen vrijkomen vanwege medische redenen. Als je het daar niet mee eens bent dan had ik graag vernomen waarom je het daar niet mee eens bent.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:32 schreef petitlapin2 het volgende:
ok, als ik in de gevangenis zit, schop ik maar rond me heen, huil en gil ik,en zeg ik dat ik er psychisch niet tegen kan. Misschien kan ik dan mijn gevangenisstraf laten omzetten in een alternatieve straf, dat zou ikzelf wel een pak leuker vinden.![]()
komaan zeg, de gevangenis is voor IEDEREEN kut, en er mag geen voorkeursbehandeling zijn voor mietjes die er zogezegd niet tegenkunnen of rijkeluiskindjes !
Ook in België ga je hier niet de cel voor in. Sterker nog, het is pas sinds kort dat hardleerse alcomobilisten in België de auto kwijt kunnen raken. Zijn Belgen dan zulke softies, of oordeelt men daar, net als in Nederland, dat celstraf voor dit vergrijp in beginsel te zwaar is? Hetgeen niet al te gek is, want uit meer en meer studies blijkt dat handsfree bellen nog net zo gevaarlijk is als met een slok op rijden (afhankelijk van de slok uiteraard), maar ja, politici bellen vaak, dus dat gaan we niet verbieden...quote:en na drie keer een verbod te negeren, verdien je volgens mij echt wel een gevangenisstraf, de wet is er niet om mee te lachen.
Ik zou het ook niet weten of ik er tegen kan hoor maar de cel waar paris in moet is bij lange na niet zo erg als de algemene cel waar men in gegooid wordt, vind ik helemaal niet erg want ze zou inderdaad binnen 2 minuten platgestampt worden door de algemene populatie door haar bekendheid en dat is zeker een buitenproportionele straf.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het aloude "gevangenis valt best mee"-idee, welke in het geheel niet klopt. Ik heb meerdere cliënten die mij hebben verteld dat het ze zeer zwaar op de maag lag om een paar dagen (of meer, maar zelfs een paar dagen was al voldoende) in de cel te moeten doorbrengen. Dat hadden ze niet verwacht.
Zelfs advocaten die zich vrijwillig ter leeringh ende vermaeck een nachtje laten opsluiten geven aan dat het zwaar is, terwijl zij in principe op ieder moment de cel uit kunnen (de deur zit wel op slot, maar als je zegt: "ik wil niet meer", dan sta je natuurlijk zo buiten).
[..]
Ik betwist dus dat het aan de opvoeding ligt, maar zelfs al is dat zo: is zij verantwoordelijk voor haar opvoeding? Dat lijkt mij iets wat je haar ouders zou moeten verwijten.
[..]
Tuurlijk: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Maar: de een kan veel beter tegen gevangenisstraf dan de ander. Sommigen kunnen er psychisch absoluut niet tegen. Dat weet je pas als je in de cel zit... En voor mensen die er echt niet tegen kunnen is er de mogelijkheid om alternatieve straffen te ondergaan. Met mitsen en maren natuurlijk, als je iemand in koele bloede hebt vermoord dan wordt er wat minder makkelijk over gegaan tot een alternatief. Hoe dan ook: het is niet abnormaal dat er een alternatief komt. In NL zou je zelfs voor wat mevr. Hilton heeft gepresteerd niet de cel in gaan. Gelukkig maar, want m.i. is men in de VS veel te scheutig met celstraf.
[..]
Ik denk dat het net effe anders is. Het zou mij niet verbazen indien jij ook slecht tegen celstraf kan. Ik kan zelf aardig wat hebben, maar echt de cel in? Nou, daar zou ik wel moeite mee hebben.
[..]
Van celstraf wat leren? Neuh, hoogstens leer je in de cel een betere crimineel worden. Al lang onderzocht. Werkstraf, cursussen... dat helpt. Maar ja, voor het publiek doet celstraf het beter.
Dat wil ik zienquote:Op maandag 11 juni 2007 15:32 schreef petitlapin2 het volgende:
ok, als ik in de gevangenis zit, schop ik maar rond me heen, huil en gil ik,en zeg ik dat ik er psychisch niet tegen kan. Misschien kan ik dan mijn gevangenisstraf laten omzetten in een alternatieve straf, dat zou ikzelf wel een pak leuker vinden.![]()
Sommige "zware" jongens hier in .NL zouden je daarvoor vierkant uitlachen . . .quote:en na drie keer een verbod te negeren, verdien je volgens mij echt wel een gevangenisstraf, de wet is er niet om mee te lachen.
slechte zaak dat je dat niet wist, valt me tegenquote:Op maandag 11 juni 2007 12:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hij harder had gereden dan toegestaan is natuurlijk wel bewezen geacht, anders was hij nooit veroordeeld geweest. Onverzekerd rondrijden is een apart delict. Niet fraai overigens, maar dat is dan weer een ander verhaal (ik wist het overigens niet eens).
Ik vind het eigenlijjk heel oninteressant, dus vandaar. De zaak trekt mij vanwege de toch wat wankele basis inzake de schuldvraag ten aanzien van het ongeval. Een wankele basis die je vaak ziet bij dit soort zaken helaas.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:09 schreef milagro het volgende:
slechte zaak dat je dat niet wist, valt me tegen
Ik ben advocate, maar lange "inhoudelijke" teksten waarin mensen willen duidelijk maken hoe goed ze iets kunnen verwoorden en hoe genuanceerd ze wel kunnen zijn, daar heb ik het niet voor.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:54 schreef DS4 het volgende:
Van een advocate had ik een meer inhoudelijke reactie verwacht. Ik had op zijn minst verwacht dat je weet dat het niet nieuw is dat mensen vrijkomen vanwege medische redenen. Als je het daar niet mee eens bent dan had ik graag vernomen waarom je het daar niet mee eens bent.
Medische redenen worden m.i. niet vastgesteld door de eerste de beste idioot, maar door artsen. Een beetje huilen en gillen is daarvoor onvoldoende, nog afgezien van het feit dat het eigenlijk niet vol te houden is als je alleen maar doet alsof. Als een arts meent dat er medische redenen zijn om iemand niet in de cel te houden, dan moeten er wel zeer ernstige bezwaren bestaan voordat je beslist om iemand desondanks niet vrij te laten. E.e.a. grenst aan mensenrechtenschendingen en zal er op momenten over heen kunnen gaan.
Ook in België ga je hier niet de cel voor in. Sterker nog, het is pas sinds kort dat hardleerse alcomobilisten in België de auto kwijt kunnen raken. Zijn Belgen dan zulke softies, of oordeelt men daar, net als in Nederland, dat celstraf voor dit vergrijp in beginsel te zwaar is? Hetgeen niet al te gek is, want uit meer en meer studies blijkt dat handsfree bellen nog net zo gevaarlijk is als met een slok op rijden (afhankelijk van de slok uiteraard), maar ja, politici bellen vaak, dus dat gaan we niet verbieden...
De klacht over twee maten is denk ik dus wel terecht. Alleen zitten die maten niet waar ze worden verondersteld.
Nah..quote:Op maandag 11 juni 2007 16:17 schreef petitlapin2 het volgende:
Ze is helemaal niet ziek, noch lichamelijk, noch mentaal,
omgquote:Op maandag 11 juni 2007 16:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijjk heel oninteressant, dus vandaar. De zaak trekt mij vanwege de toch wat wankele basis inzake de schuldvraag ten aanzien van het ongeval. Een wankele basis die je vaak ziet bij dit soort zaken helaas.
Met het rechtssysteem in de VS zou ik daar niet al te zeker van zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:17 schreef petitlapin2 het volgende:
Ze is helemaal niet ziek, noch lichamelijk, noch mentaal, anders had de rechter haar wel niet teruggestuurd.
Het gaat niet zo zeer om de cel zelf. Natuurlijk, beter een lekker bed, TV met DVD, PS3 en internet, alsmede een mooi uitzicht dan een stuk beton met een matras van 2 mm dik en een dekentje op speelse wijze geplaatst naast de toiletpot met restjes van de vorige 5 bezoeksters, maar: het gaat er om dat je geen kant op kan. Je bent alle controle kwijt. En dat werkt toch flink door.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:58 schreef jogy het volgende:
Ik zou het ook niet weten of ik er tegen kan hoor maar de cel waar paris in moet is bij lange na niet zo erg als de algemene cel waar men in gegooid wordt
Dat snap ik, maar ik vind dat wij in Nederland het stukken beter (=niet perfect natuurlijk) doen op dit gebied dan de VS en dat we daar trots op mogen zijn en dan vind ik het wat raar als mensen hier staan te juichen.quote:In de VS is die straf er nou eenmaal en daar moet iedereen rekening mee houden,
Dat is toch verontrustend? Iemand als voorbeeld gebruiken? Ik vind dat niet kunnen. Tuurlijk, doen we in NL ook. Maar ik ben het er niet mee eens.quote:Paris is nu als voorbeeld gebruikt en ook dat risico loop je.
Als ze het kan dragen in de ziekenboeg: prima. Het gaat mij er ook niet zo zeer om of ze wel of niet in de cel zit, maar om het feit dat het er alle schijn van heeft dat de publieke opinie hier de grootste rol heeft gespeeld. En dat is onjuist.quote:Gelukkig zit ze nu in de ziekeboeg en kan ze het misschien behappen,
Het is doodnormaal om bij strafoplegging te kijken naar de persoon. Gelukkig maar.quote:En ja, het is ook de schuld van de ouders die dat kind zo onvoorbereid en onverantwoordelijk de wereld in zetten maar het is niet de verantwoordelijkheid van de staat om daar rekening mee te houden.
Nou eh, het OM aldaar heeft zich niet laten piepelen in deze zaak zeg, goedemorgen.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:26 schreef Alicey het volgende:
Met het rechtssysteem in de VS zou ik daar niet al te zeker van zijn.
Dat die rechter dat doet zegt echter niets over het oordeel van de rechter over haar fysieke en mentale toestand, tenzij het rechtssysteem aldaar daar rekening mee houdt. Gezien er echter geestelijk gehandicapte kinderen worden geexecuteerd betwijfel ik dat.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:29 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nou eh, het OM aldaar heeft zich niet laten piepelen in deze zaak zeg, goedemorgen.
En de rechter al helemaal niet.
het is dan toch ook een STRAF for godsake, gelukkig maar dat het verschrikkelijk is. Of moeten we een misdadiger twee weken naar een all inclusive hotel in griekenland sturen, dan wil ik morgen ook wel eens strontzat op de openbare weg gaan vlammen.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:26 schreef DS4 het volgende:
Het gaat niet zo zeer om de cel zelf. Natuurlijk, beter een lekker bed, TV met DVD, PS3 en internet, alsmede een mooi uitzicht dan een stuk beton met een matras van 2 mm dik en een dekentje op speelse wijze geplaatst naast de toiletpot met restjes van de vorige 5 bezoeksters, maar: het gaat er om dat je geen kant op kan. Je bent alle controle kwijt. En dat werkt toch flink door.
Nou eh, die rechter en die officier willen dat eerst uitgezocht hebben alvorens een onderknuppel als die sherif Baca besluit het vonnis aan te passen. Ze wilden er op z'n minst in gekend worden.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:34 schreef Alicey het volgende:
Dat die rechter dat doet zegt echter niets over het oordeel van de rechter over haar fysieke en mentale toestand,
Geen idee.quote:tenzij het rechtssysteem aldaar daar rekening mee houdt.
Heeft er geen fuck mee te maken, het gaat in dit topic over La Hilton.quote:Gezien er echter geestelijk gehandicapte kinderen worden geexecuteerd betwijfel ik dat.
O verroest. Ben ik helemaal vergeten hoe het in de pers stond vermeld. Nee, dat zal wel accuraat zijn. Ze zal wel een beetje gejankt hebben en toen mocht ze weer naar huis. Zo gaat dat in de praktijk...quote:Op maandag 11 juni 2007 16:17 schreef petitlapin2 het volgende:
gillen, huilen, schoppen en janken zijn voor mij geen medische redenen, het zou verdorie maar al te gemakkelijk zijn om op die manier je straf te ontlopen,
Jij kent haar? Zo, vertel... Wel apart trouwens dat jouw informatie niet helemaal op één lijn zit met anderen die haar kennen.quote:en zotte doos Paris kennende houdt ze dat gillen en janken wel een paar weken vol ...
Je zou schrikken als je ziet hoe makkelijk rechters in de VS dit soort bezwaren aan de kant mikken. Geestelijk gehandicapten zijn daar tot de doodstraf veroordeeld (en geëxecuteerd) terwijl het zelfs voor een leek te zien was dat die mensen niet spoorden. Maar desondanks meen jij dat de rechter geen probleem heeft met een ziek iemand terug sturen naar de cel voor een paar dagen...quote:Ze is helemaal niet ziek, noch lichamelijk, noch mentaal, anders had de rechter haar wel niet teruggestuurd.
Jammer dat je kennelijk er niets van hebt meegekregen/onthouden, want de realiteit is anders dan jij deze kennelijk veronderstelt.quote:en met het gevangeniswezen en strafrecht heb ik nog nooit mee te maken gehad, behalve in mijn stage, blij dat ik daar van af ben![]()
Mis je iets in je leven dat je dit soort negatieve gevoelens koestert?quote:Op maandag 11 juni 2007 16:22 schreef milagro het volgende:
Ontopic : Paris, moge zij zeven maal zeven uur per week gillend als mager speenvarken, haar extensions opknagend van ellende en vergeefs prada is god prevelend op haar inmiddels kapotte knieën de tegels met een tandenborstel schrobbend en erger minstens 23 dagen aaneengesloten opgesloten blijven.
Juist en het kan dus prima zijn dat ze weldegelijk fysiek of mentaal niet in orde is.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:40 schreef SteveBallmer het volgende:
Heeft er geen fuck mee te maken, het gaat in dit topic over La Hilton.
Wat ben jij eigenlijk goed hè?quote:Op maandag 11 juni 2007 16:40 schreef DS4 het volgende:
Jammer dat je kennelijk er niets van hebt meegekregen/onthouden, want de realiteit is anders dan jij deze kennelijk veronderstelt.
quote:Op maandag 11 juni 2007 16:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met het rechtssysteem in de VS zou ik daar niet al te zeker van zijn.
Ok, daar kan ik het ook mee eens zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 16:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om de cel zelf. Natuurlijk, beter een lekker bed, TV met DVD, PS3 en internet, alsmede een mooi uitzicht dan een stuk beton met een matras van 2 mm dik en een dekentje op speelse wijze geplaatst naast de toiletpot met restjes van de vorige 5 bezoeksters, maar: het gaat er om dat je geen kant op kan. Je bent alle controle kwijt. En dat werkt toch flink door.
[..]
Dat snap ik, maar ik vind dat wij in Nederland het stukken beter (=niet perfect natuurlijk) doen op dit gebied dan de VS en dat we daar trots op mogen zijn en dan vind ik het wat raar als mensen hier staan te juichen.
Zoiets als de doodstraf voor iemand die als minderjarige iemand heeft vermoord. Zoiets doe je niet en ik hou er dan ook niet van om te lezen dat in Nederland een reactie is van: "dat wist je van te voren". Ja, zo weet je ook dat er landen zijn waar je kan worden gemarteld... Waar is de grens?
[..]
Dat is toch verontrustend? Iemand als voorbeeld gebruiken? Ik vind dat niet kunnen. Tuurlijk, doen we in NL ook. Maar ik ben het er niet mee eens.
[..]
Als ze het kan dragen in de ziekenboeg: prima. Het gaat mij er ook niet zo zeer om of ze wel of niet in de cel zit, maar om het feit dat het er alle schijn van heeft dat de publieke opinie hier de grootste rol heeft gespeeld. En dat is onjuist.
[..]
Het is doodnormaal om bij strafoplegging te kijken naar de persoon. Gelukkig maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |