En ik krijg Mikael maar niet aan het verstand dat ie moet zuigen aan zo'n rietje. Als e er niet bij nadenkt gaat het heel goed maar zodra ie in de gaten heeft dat ie die beker heeft ipv zijn antilekbeker kan ie het ineens niet meer.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:08 schreef owlet het volgende:
Wij hebben de nubi flip-it. Enige nadeel vind ik dat er niets met een beetje vruchtvlees oid in moet, dat past niet door het anti-lek ventiel.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:58 schreef PM-girl het volgende:
En wat heerlijk zo'n flexibele productie. Dat heb ik dus absoluut niet. Volgens mij sta ik her en der ook bekend als die vrouw die subtiel checkt hoe vol ze zit
alleen heb ik vlak voor m'n menstruatie een behooorlijke productie-dipquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:38 schreef nebelung het volgende:
ET jij krijgt produktieverhoging als je menstrueert? You lucky woman you
Trouwens, is het nou echt zo gek dat al die kindjes nu (weer) wakker worden. Tis stikheet! Slapen jullie de hele nacht door dan, nemen jullie geen slokje water?
Ja, omdat Lucie bij het voeden op het litteken lag. Met gebruik van een voedingskussen ging het wat pijnlozer. En de rugby houding was ideaal voor mij.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:47 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Even een vraagje tussendoor voor de Fokkers die een keizersnee hebben gehad en daarna bv hebben gegeven. Hadden jullie last van de hechting tijdens het geven van bv. En dan vooral in het begin?
Eigenlijk niet....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:38 schreef nebelung het volgende:
ET jij krijgt produktieverhoging als je menstrueert? You lucky woman you
Trouwens, is het nou echt zo gek dat al die kindjes nu (weer) wakker worden. Tis stikheet! Slapen jullie de hele nacht door dan, nemen jullie geen slokje water?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:32 schreef nebelung het volgende:
oh owlet, cp. Bijna klaar.
Hmm die bijwerking had het op mij nou helemaal niet eigenlijkquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:12 schreef beefcake het volgende:
Voor de mensen die Syntocinon gebruiken: voelen jullie je daarna ook zo ontzettend alsof je een joint hebt zitten roken?![]()
Ik gebruik het alleen op mijn werk (vanaf deze week) en na het kolven zit ik echt nog met een licht gevoel in mijn hoofd en met een stomme grijns op mijn gezicht achter de pc
Ik voel me weer helemaal 16
Niet gezien waarschijnlijk, ben een tijdje wat minder actief geweestquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:22 schreef beefcake het volgende:
Hee TearSong! Tijdje niet gezien, of heb ik over je heen gekeken?Alles goed?
*belt de spoedlijn van de huisartsenpost!*quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:34 schreef beefcake het volgende:
'Ik werk en geef borstvoeding en ik krijg geen tsr op mijn werk' symptoom
Oh en ik kreeg het gewoon telefonisch, hoefde niet langs te gaan![]()
Wat dacht jequote:Op woensdag 13 juni 2007 23:33 schreef E.T. het volgende:
Je wilt zeker ook minimaal de 2 jaar halen nu?![]()
En dan komt ze met dit bericht enkele dagen voor vaderdag....quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:16 schreef E.T. het volgende:
Tip voor degenen die die simpele katoenen voedings-bh's zat zijn..
Bij Hunkemoller hebben ze nu leuke voedingsbh'sMet bijpassende broekjes
In Ecru en zwart.
Broekjes zijn helemaal van kant, de bh's zijn ook van kant en de cup is aan de binnenkant met katoen gevoerd zodat het kant niet schuurt.
Ik heb mezelf een setje kado gedaan voor m'n verjaardag, moet alleen nog passen![]()
Aantrekken en je hebt meteen een leuk kadootje voor vaderdagquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:28 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En dan komt ze met dit bericht enkele dagen voor vaderdag....Nouja, elke dag is moederdag toch
![]()
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
Aantrekken en je hebt meteen een leuk kadootje voor vaderdag![]()
Komt ze mee nu ik net vorige week twee retedure (maar oh zo lekker zittende en goed ondersteunende) Anita's gekocht hebquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:28 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En dan komt ze met dit bericht enkele dagen voor vaderdag....Nouja, elke dag is moederdag toch
![]()
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom wordt er soms zo een spel gemaakt van borstvoeding?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:21 schreef Kleintje het volgende:
een verslag ...borstvoedings informatie avond. ... naar de lactatie kundige gestuurd met de vraag of ik zo het belangrijkste had en ik niet dingen verkeerd had geïnterpreteerd.
...aantekeningen......voorbereid...
Kan aan mij liggen, maar ik snap je reactie niet.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom wordt er soms zo een spel gemaakt van borstvoeding?![]()
Klopt, het is ook iets wat normaal is.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:10 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vraag me soms gewoon af of er niet te moeilijk rond gedaan wordt.
Volgens mij zou er ook veel meer en langer borstvoeding gegeven worden moesten mensen dat gewoon normaal vinden ipv er een cursus voor te gaan volgen...
Ja, misschien wel.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:19 schreef nebelung het volgende:
Maar Bass-Miss, het is volgens mij ook zo dat er geen normalisering plaats vindt, zolang er bijvoorbeeld veel fabels enzo rondzwerven. Normalisering komt ook op gang als mensen gedegen informatie krijgen. En dat kan beter vooraf dan achteraf.
Dus eens en oneens
Dat had ik dus voordat ik die informatie had.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:55 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms denk ik gewoon dat het erin gestampt wordt dat het lastig, vermoeiend en zwaar is...
Weet ge, ik denk dat het in 98 percent van de gevallen gewoon veeeeel makkelijker is dan de fles.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:06 schreef Kleintje het volgende:
Goed, het is niet altijd even makkelijk en er zullen altijd wel dipjes komen. Maar het lijkt me zoveel mooier dan gewoon de fles geven. En de nachten dat je een fles moet opwarmen is toch ook zwaar lijkt mij.
Kijk hoe geïndoctrineerd we eigenlijk zijnquote:Op zondag 17 juni 2007 20:06 schreef Kleintje het volgende:
gewoon de fles geven
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:39 schreef beefcake het volgende:
[..]
Kijk hoe geïndoctrineerd we eigenlijk zijn![]()
Opwarmen in de magnetron slecht? Welnee. Melk koken is ook niet slecht, en in de magnetron komt de melk niet aan de kook. Bakerpraatjes.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:10 schreef Kleintje het volgende:
Fles opwarmen in de magnetron is slecht. Melk wordt niet gelijkmatig verhit en tenzij je een speciale fles hebt komen er stofjes in de melk terecht die niet goed zijn.
En... borstvoeding kan je ook afkolven en dan kan vaders ook het flesje geven...
Enne... met 'gewoon de fles geven' bedoelde ik juist 'het is zo gewoontjes... niet intiem'.
Ah zo, verkeerd begrepen dan. Ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor, gewoon grappigquote:Op zondag 17 juni 2007 22:10 schreef Kleintje het volgende:
Enne... met 'gewoon de fles geven' bedoelde ik juist 'het is zo gewoontjes... niet intiem'.
Ik vind er niets mis mee hoorquote:Op zondag 17 juni 2007 22:12 schreef Kolenboer het volgende:
En kolven, heb je dat al eens gedaan? Nee zeker?
Lees eens goed wat ik schreef... het wordt niet gelijkmatig warm.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:12 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Opwarmen in de magnetron slecht? Welnee. Melk koken is ook niet slecht, en in de magnetron komt de melk niet aan de kook. Bakerpraatjes.
En kolven, heb je dat al eens gedaan? Nee zeker?
Nou moe? Net als de meesten hier natuurlijk: serieus bijdragen. Mijn insteek is trouwens, maar dat zal misschien al wel duidelijk zijn geworden, vrouwen die afzien van bv een steuntje in de rug te geven.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:17 schreef Moonah het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Kolenboer in dit topic komt doen?!
wat is er te positief aan dat je je kind beschermt tegen allergie-en, een betere weerstand van de darmpjes,quote:Op zondag 17 juni 2007 22:07 schreef Kolenboer het volgende:
Borstvoeding wordt veel te positief voorgesteld en de alternatieven te negatief. Flesjes opwarmen in de magnetron gaat als een speer, en het grote voordeel is: moeders kan ongestoord slapen 's nachts, als dat een keertje nodig is (en geloof me: dat is 'soms' nodig!)
Ja, maar volgens mij zit je dan toch fout hier. Dit is een topic voor vrouwen die borstvoeding geven en daar over ervaringen uitwisselen en vragen stellen. De vrouwen die afzien van bv zul je hier over het algemeen niet vinden.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:14 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Nou moe? Net als de meesten hier natuurlijk: serieus bijdragen. Mijn insteek is trouwens, maar dat zal misschien al wel duidelijk zijn geworden, vrouwen die afzien van bv een steuntje in de rug te geven.
De suggestie wordt vandaag de dag namelijk nogal gewekt dat je je kindje tekort doet als je flesjes met verrijkte koemelk geeft. Die houding deugt gewoon niet en zadelt vrouwen die de pech hebben dat ze bv niet op gang krijgen, met een onnodig schuldgevoel op. Van mijn kinderen heeft de jongste uitsluitend flesvoeding gekregen en wat blijkt? Hij is de gezondste en de sterkste van allemaal. En de relatie tussen moeder en baby heeft onder de flesvoeding niet geleden, integendeel.
quote:Op maandag 18 juni 2007 20:15 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
wat is er te positief aan dat je je kind beschermt tegen allergie-en, een betere weerstand van de darmpjes,
de best afgestemde voeding die je maar bedenken kan.?
BV kan je afkolven en door papa in een flesje laten geven.
Papa kan ook kleinelief bij mama aanleggen en zo samen de borstvoeding heel speciaal maken voor beiden.
Oh en KV snel te maken, soms wel soms niet.
Ben hier een kwartier bezig om een vopeding te maken. want nee niet elke KV kan je een liter oid van in voren maken.
Ik weet wel dat ik al moet ik op mijn kop gaan springen en driemaal de salsa doen om de BV te laten lukken, dat dat is wat mijn kindje krijngt en niets anders.
Sommigen horen het liever op een cursus van een mens van vlees en bloed dan dat ze het van een papier met lettertjes halenquote:Op maandag 18 juni 2007 20:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar er is toch genoeg informatie te vinden tegenwoordig?
Ik denk dat je met je inlezen en gezond verstand een heel eind komt.
hear hear!quote:Op maandag 18 juni 2007 20:22 schreef cattie het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij zit je dan toch fout hier. Dit is een topic voor vrouwen die borstvoeding geven en daar over ervaringen uitwisselen en vragen stellen. De vrouwen die afzien van bv zul je hier over het algemeen niet vinden.
Er zijn al veel topics over de discussie wel/niet bv geweest. Graag zou ik zien dat dit topic daar niet voor gebruikt wordt. Ik ben het zo langzamerhand zat om die bv discussie telkens weer te zien en dit topic gaat daar niet over. Als je vindt dat ik te heftig reageer, dan spijt me dat, maar ik ben er nogal klaar mee. Als je de zoveelste bv-discussie wil beginnen, open maar een nieuw topic.
Weet je Chacama, elke keer als ik je zie schrijven over Maud en de borstvoeding dan ben ik plaatsvervangend trots. Ik weet nog hoe je er in het begin in stond. Moet je jezelf nu eens zien!quote:Op maandag 18 juni 2007 20:37 schreef chacama het volgende:
[..]
Op je kop staan misschien niet, maar vanalles laten staan aan eten....waarschijnlijk wel. Maar dat doe je echt wel![]()
En daar over gesproken. Ik doe het allemaal niet voor niets. Maud spuugt op de bv niet!!!! En, vandaag heeft de allergietest aangeven dat ze allergisch is. Helaas niet 100% zekerheid wat de allergie veroorzaakt, maar door provocatietest en de resultaten die ik boek met de bv, houden we het voorlopig op koemelk. Ze blijft wel dieetkv bij krijgen (omdat ik het niet gekolfd krijg), maar 2-3 voeding zijn en blijven bv. En hopelijk kan ik het tot na d'r eerste verjaardag volhouden. Dan kan de KV de deur uit en drinkt ze alleen nog bij mij weer en krijgt ze verder geen kv meer. Of heb ik het nu verkeerd? Hebben ze na een jaar nog overdag melk nodig?
Drink zelf nu ook de rijstemelk. En Fleur zat al op soja. Dus goedkope melk heb ik nooit gekocht. Dat zal dus niet zoveel impact op de portemonai. En inderdaad alles voor mijn meisje.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Chacama als ze verder normaal eten en drinken goed verdraagt en ze krijgt genoeg bouwsteentjes dan kan de KV de deur uit.
Als vocht/melk vervanger kun je dan rijstemelk geven. (kost klauwen met geld, maar alles voor je meisje he)
Een ding wat ik geleerd heb is kijk niet vooruit, maar mnaar nu en hoe want het gaat anders wellicht tegenvallen sprak zij uit ervaring
wat zij zegt... Emma krijgt wel koemelk maar niet omdat het moet zeg maar. Een beetje melk voor de pap en wat yoghurt als toetje da's alles. en dan nog 2 á 3 keer borstvoeding (als ze doorslaapt)quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:02 schreef nebelung het volgende:
Als het warm is, zullen ze meer de borst vragen KP, klopt.
Gewoon doen, als het je lukt. Moedermelk past zich aan aan het warme weer en wordt wat wateriger en meer dorstlessend. Ze zullen graag wat meer drinken nou.
-----
Sidn3y, ik ben erg van het simplisme, geloof ik. Ik gaf gewoon de borst. Of geef natuurlijk nog, maar sinds dat ze een maand of 14 is geef ik er wel eens yoghurt of zo bij.
Maar wat ik wil zeggen: als een kind nog regelmatig de borst krijgt, hoef je ook niet zo moeilijk te doen over zuivel![]()
Ik beschouwde het als vanzelfsprekend en begon gewoon terwijl ik er niets vanaf wist. Ik had me er totaal niet in verdiept omdat ik vond dat het 'erbij hoort'. Nu weet ik wel beter en raad ik mensen ook aan zich eerst even in te lezen, hihihi. Maar al met al ben ik erg trots op mezelf - en op Kendahl!! - dat we zo hebben gevochten voor de bv. Ik had ook een lastige start met tepelhoedjes en het eind was vol geknoei, met melkblaren en mastitis. Maar hij heeft nu een prima weerstand en groeit als kool, wat het cb ook zegt over gemiddelden.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar er is toch genoeg informatie te vinden tegenwoordig?
Ik denk dat je met je inlezen en gezond verstand een heel eind komt.
Dat dus, echt! Succes, Zowel PV als PM zijn levende voorbeelden van hoe het allemaal goed kan komen als je de juiste hulp inschakelt en niet te snel opgeeft.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:24 schreef PM-girl het volgende:
Je kunt altijd nog een lactatiekundige bellen Beaker he, die kunnen vaak nog dingen voor je betekenen! Doen!!
Checklist:quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:57 schreef Beaker het volgende:
![]()
we geven haar om de drie uur een voeding en nu heeft ze tot 2 keer toe alles weer uitgespuugt. Ze is wat bleker als anders en ze gaapt, slaapt en kijkt wat sloom uit haar ogen.
Gisteren hebben we om 11 uur een voeding gegeven, daarna kwam ze zelf om 3 uur ( overgegeven ) vanmorgen om 7 uur heeft ze 50 cc op ( binnen gehouden ) en om 10 uur had ze bijna 60 op en dat spuugde ze ook weer uit.
Ik weet het even niet meer ......
Goed zo, fijn. Sterkte meisje!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:15 schreef Beaker het volgende:
Ze spuugt echt hele golven uit. De vk krijgen we niet te pakken dus ik ga nu de lactatiekundige bellen!
Nou, sorry zo bedoelde ik het niet, ik was gewoon verontwaardigd dat er kennelijk niemand is die wil helpen als het gewoon echt niet lukt, voor mij is het alweer een tijdje geleden en het ging allemaal vanzelf, heb nergens problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:16 schreef Jelief het volgende:
@ JB, ik wordt een beetje moe van deze discussie elke keer hier voeren. Ja bv is het beste, ja kv is een handige vervanging.
Borstvoeding zou vanzelfsprekend moeten zijn, je lijf maakt het niet voor niets aan. Als het echt niet wil lukken dan moet de informatie over kunstvoeding idd goed voor handen zijn.
Ik hoop dat het allemaal lukt! Sterkte hoor!quote:
Mijn lactatiekundige heeft mij nog begeleid op het laatste en was het met mij eens dat ik alles op alles had gezet en vond het een prima idee met kv verder te gaan. Maar dit was na zes maanden, misschien dat sommige mensen vinden dat je het langer moet proberen, dan een maand.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:20 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nou, sorry zo bedoelde ik het niet, ik was gewoon verontwaardigd dat er kennelijk niemand is die wil helpen als het gewoon echt niet lukt, voor mij is het alweer een tijdje geleden en het ging allemaal vanzelf, heb nergens problemen mee gehad.
Bij haar werkte het gewoon echt niet(te weinig voedingsstoffen?is niet onderzocht trouwens)en dan sta je tegen een muur te lullen.
Nee, ik weet niet eens zeker of ze daarvan wist, haar VK zei dat ze gewoon moest doorgaan, maar de baby huilde steeds en was echt te weinig aangekomen.(dat zei de VK dan weer wel) Ik zei dat ze een VK van niks had, maar goed, ik heb daar niet zoveel verstand van, zo'n dingen kom je eigenlijk alleen mee in aanraking als het NIET goed gaat.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:23 schreef Jelief het volgende:
Heeft ze dan ook hulp van een lactatiekundige gehad dan? DIe zijn met dat soort dingen toch meestal de enigen die echt van de hoed en de rand weten.
Iddquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:
Jammer. Dit is nou een goed voorbeeld van niet goede begeleiding. Komt te vaak voor.
Een verloskundige is kundig op het gebied van verlossen en weet ook wel wat van borstvoeding, maar in de regel niet voldoende. Zo ook hier.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:30 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet eens zeker of ze daarvan wist, haar VK zei dat ze gewoon moest doorgaan, maar de baby huilde steeds en was echt te weinig aangekomen.(dat zei de VK dan weer wel) Ik zei dat ze een VK van niks had, maar goed, ik heb daar niet zoveel verstand van, zo'n dingen kom je eigenlijk alleen mee in aanraking als het NIET goed gaat.
Ze geeft nu trouwens sinds drie weken KV en de kleine slaapt veel meer, huilt veel minder en is nu wel fatsoenlijk aangekomen.(dat niet genoeg aankomen leek me ook wel een teken aan de wand dat het niet goed was, maar okee)
Ach gosh...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:07 schreef thecrook het volgende:
Onze Jet is vanmiddag ter observatie opgenomen in het ziekenhuis.
Iemand anders misschien een reactie op bovenstaande?quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:00 schreef lcicle het volgende:
Randa_v, ik lees in het Z&G topic dat je een "aandoening' hebt aan je schildklier. Nu heeft mijn vriendin dat ook en daardoor heeft ze tevergeefs een poging tot borstvoeden gedaan. Men wist naderhand pas dat het aan de schildklier lag.
Heb jij hier geen problemen door gehad en misschien zelfs info hoe mijn vriendin na een eventuele 2e zwangerschap wél zou kunnen voeden?
Ik heb van haar begrepen dat het iets met het gebrek oxytocine te maken had. Dat hormoon is kunstmatig te vervaardigen, dus daar zou ergens de oplossing in kunnen zitten. Maar waarschijnlijk is het niet zo simpel
Er mee leren levenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:58 schreef YPPY het volgende:
Nikky, heb jij nog iets gedaan met de hooikoorts en medicijnen? Ik heb het zo heftig te pakken en ik zal wel niks mogen combineren, maar hopen mag altijd, toch?
Dat is wel jammerquote:Op maandag 25 juni 2007 16:48 schreef YPPY het volgende:
Dat werkt niet genoeg Nijna, ik moet echt flink aan de pillen voor het werkt. Het hele jaar door ben ik namelijk al lichtelijk verkouden door de huismijtallergie. Door de hooikoorts daar nog bij, werken de standaard middeltjes niet genoeg. Gelukkig regent het nu weer meer, gaat het al een stuk beter.
Dat meldde ze ook al aan mij. Dat het voor flessenkindjes zijn. Men is nu wel bezig om een groei curve te maken voor kindjes die BV krijgen.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:35 schreef E.T. het volgende:
Ze bestaan... Hulde aan mijn CB![]()
![]()
Hadden ze me vorige keer al gewezen op de 'vier maanden dip', deze keer werd ik weer positief verbaasd door de arts die toelichtte dat de curves in het dossier die voor flessenkindjes zijn en dat ik dus niet naar de lijntjes moest kijken, maar alleen maar naar het getekende lijntje..
Ze kende Stefan Kleintjes, laat me helemaal m'n gang gaan met bijvoeding (Rapley).
Lekker zo doorgaan was het advies
Dat Tijn voor Cassanova speelde en ze daardoor bijna zou vergeten dat ze 'm nog na moest kijken is even bijzaak. "o ja, ik moet hem nog nakijkenIk zou je bijna zo weer naar huis sturen
"
Kun je het ook niet gebruiken om er pap van te maken. Of vind Fons dat niet zo lekker?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:27 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb hier net de inhoud van mijn vriezer eens uitgehaald, ga er toch niets meer mee doen. Jammer dat de katten het niet lusten...
Nog niet gegeven, maar als ik dat doe kan ik evengoed een beetje vers erin doen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:31 schreef chacama het volgende:
[..]
Kun je het ook niet gebruiken om er pap van te maken. Of vind Fons dat niet zo lekker?
Ik word helemaal gestoord van dat krakende geluid van de hendel. ( die witte )quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:54 schreef E.T. het volgende:
Ow trouwens voor degenen met een Avent kolf..
Ik had regelmatig last van doorschietende sterretjes en toen ik vorige week belde voor nieuwe (ik was weer aan de laatste bezig) kreeg ik een nieuw dingetje ipv een sterretje. Dit is een 'flubber-tuutje' en gaat net als het sterretje van onder af de kolf in. Alleen kan dit tuutje never nooit door dat gat heen schieten als je te hard het vacuum erop zet. (enige nadeel is dat het vacuum iets minder sterk is als met de sterretjes).
Verder echt de moeite waard om over te bellen als je ploppende sterretjes zat bent![]()
Dank je. Ik zal het gaan testen. Ik kom nog boven de kopiermachine uit gewoonquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:58 schreef E.T. het volgende:
las op het bv-forum iemand die een stukje tissue tussen de bevestiging van de hendel had gedaan tegen het kraken. Wie weet helpt dat?
Wat leuk om die lijst per provincie door te kijken! er zitten mensen bij die ik in mijn aktieve tijd bij borstvoeding natuurlijk nog als kadertrainingslid gehad heb en die zijn nu lactatiekundigenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:53 schreef owlet het volgende:
Lijst van lactatiekundigen
Vereniging van lactatiekundigen.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:58 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat flubbertje inderdaad ook regelmatig vergeten erin te doen.....en dan denken oh k*t ding is stuk..
Gister toppunt van effectief kolven bereikt. Potjes vergeten eraan te draaien...ik denk :"Goh, gek dat mijn broek zeiknat wordt"...hahaha
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:58 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat flubbertje inderdaad ook regelmatig vergeten erin te doen.....en dan denken oh k*t ding is stuk..
Gister toppunt van effectief kolven bereikt. Potjes vergeten eraan te draaien...ik denk :"Goh, gek dat mijn broek zeiknat wordt"...hahaha
je kan het ook doneren je bv dus he.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:27 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb hier net de inhoud van mijn vriezer eens uitgehaald, ga er toch niets meer mee doen. Jammer dat de katten het niet lusten...
Het zat er al meer dan drie maanden in.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:50 schreef S-A-I-N-T het volgende:
[..]
je kan het ook doneren je bv dus he.
groetjes
Dat zijn ze! Maar helaas werkt het niet zoals een gewone bloedbank waarbij de melk wordt opgeslagen. Als je wilt doneren kan je je aanmelden en er dan kijkt men of er een iemand is die melk zoekt in je regio.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:43 schreef S-A-I-N-T het volgende:
hmmm je simpel zou het denk ik niet zijn maar het moedermelknetwerk is denk ik altijd wel op zoek naar moedermelk.
Ik wilde het niet zeggen, maar inderdaadquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:25 schreef owlet het volgende:
OMG Yppy! Je bent zo'n moeder die in het openbaar haar kind aan de kleding laat trekken omdat het kind toevallig honger heeft! Getverdemme daar wordt ik gewoon onpásselijk van![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:25 schreef owlet het volgende:
OMG Yppy! Je bent zo'n moeder die in het openbaar haar kind aan de kleding laat trekken omdat het kind toevallig honger heeft! Getverdemme daar wordt ik gewoon onpásselijk van![]()
![]()
![]()
Nee, omdat ons hoekje bezet wasquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:57 schreef Moonah het volgende:
Och PM, wat jammer zeg. Komt dat nou door die discussie hier dat je het niet (meer) durfde?
quote:
Ons zoontje kreeg in het ziekenhuis borstvoeding en flesvoeding omdat het de eerste dagen nog niet helemaal goed op gang kwam na de keizersnee. Daar gaven ze hypo-allergene voeding omdat dat het beschermlaagje in de darmen, zoals jij het noemt, niet afbreekt.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:51 schreef cattie het volgende:
Wat jammer dat je het niet meer bij kunt kolven Beaker! Heb je al eens een lactatiekundige gesproken? Misschien kan die je nog helpen.
Volgens mij kun je wel flesvoeding geven. Al breek dat volgens mij wel het beschermlaagje in de darmen dat de borstvoeding opbouwt af, maar ja, je kunt haar ook moeilijk honger laten lijden.
hoe bedoel je, zuur?quote:Op zondag 1 juli 2007 18:12 schreef Beaker het volgende:
het was zuur nadat we hadden laten ontdooien in de koelkast![]()
Het grootste probleem was dat ze niet live kon voeden, haar kind pakte de tepel niet goed. Dus was ze van kolven afhankelijk en dat komt -hier wel bekend- niet altijd uit. Ze had dus niet zoveel meer en dat leverde natuurlijk wel problemen op. Ze was zo trots op die volle fles!quote:Op zondag 1 juli 2007 20:33 schreef Moonah het volgende:
Ooh, Mammietje, wat erg van die bruine melk.
Wat zei je vriendin? Zat ze vast qua voeden?
Jeutje, ik zit hier plaatsvervangend boos te wezen.
Wát een horken zeg....
Owh, oke! wat een muts ben ikquote:Op zondag 1 juli 2007 22:20 schreef E.T. het volgende:
[..]
hoe bedoel je, zuur?
De smaak van BV verandert na verloop van tijd. Bij veel vrouwen smaakt de BV na ontdooien 'zepig' bijv. De baby vind dat over het algemeen helemaal niet erg.
Mijn BV uit de vriezer vind ik ook echt niet te zuipen, maar Tijn drinkt 't net zo fanatiek als verse melk (die een stuk zachter en zoeter smaakt).
Het eerste gedeelte is bij mij ook transparanter. Pas bij de tweede toeschietreflex die je hebt bij een "beurt" is het veel "witter".quote:Op maandag 2 juli 2007 10:29 schreef Beaker het volgende:
[..]
Owh, oke! wat een muts ben ik![]()
Mijn bv die ik nu kolf is wel minder dik, het lijkt wat wateriger. Maar ook dat zou dus best kunnen kloppen?
Jet heeft gisteren en vanmorgen flesvoeding gehad en ze vind het erg lekkerdie fles was binnen no time leeg
vannacht kreeg ze borstvoeding en dat spuugde ze dan weer uit
........
Ik denk ook wel dat het iets erfelijks is. Ik deed het ook volgens mijn moeder en echt bijna tot een jaar en later vertelde mijn oma dat mijn pa zo veel spuugde...quote:Op maandag 2 juli 2007 16:12 schreef Beaker het volgende:
Mijn moeder zei daarnet dat ik ook veel spuugde, later bleek ik voor heel veel ( nu nog ) dingen een allergie te hebben...... hmmmm.....
Was hier ook, ik was echt verbaasd dat er zoveel melk in mijn borst zat...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:58 schreef Beaker het volgende:
Fonsjeleuke kerel!
Jet gooit echt bijna alles eruit, vanmorgen 2 keer de fles gegeven met Friso + friso Comfort ( gemixt ) twee keer gespuugt. De derde fles bleef er in .......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |