abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50950578
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:50 schreef S-A-I-N-T het volgende:

[..]

je kan het ook doneren je bv dus he.

groetjes
Het zat er al meer dan drie maanden in.
En ik zou het ook niet zien zitten eigenlijk.
Niet dat ze het niet mogen komen halen, hoor. Maar kdenk niet dat dat zo simpel zou gaan.
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:43:06 #252
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_50951851
hmmm je simpel zou het denk ik niet zijn maar het moedermelknetwerk is denk ik altijd wel op zoek naar moedermelk.

Ik heb bij Mara veel weggegooid wist toen niet dat dat bestond. Maar heb nu contact met een moeder die haar dochtertje lang donormelk gegeven heeft.
En dankzij dat gaat het nu erg goed met haar kindje. Dus dacht gooi het eens in de groep maar ben bang dat er veel dingen onderzocht moeten worden voordat je echt mee kan doen. Maar dat weet ik niet zeker.

groetjes joyce
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:45:26 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50951937
Je moet wel een controle gebeuren geloof ik.

Vanochtend na het zwemmen had ik Anna vast, ging ze ineens mijn badpak omlaag trekken. Ik dacht nog dat het een toevalstreffer was. Vanmiddag toen ze dorst had, trok ze mijn shirt naar beneden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50952907
Haha, gewoon HUP shirt omlaag, mam! An met die melluk !
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:54:05 #255
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50954490
KP Heb hier ook wel eens een overstromende kolf gehad, dan sijpelde het door het gaatje weer eruit!

Die Anna weet wat ze wil!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50962430
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:43 schreef S-A-I-N-T het volgende:
hmmm je simpel zou het denk ik niet zijn maar het moedermelknetwerk is denk ik altijd wel op zoek naar moedermelk.
Dat zijn ze! Maar helaas werkt het niet zoals een gewone bloedbank waarbij de melk wordt opgeslagen. Als je wilt doneren kan je je aanmelden en er dan kijkt men of er een iemand is die melk zoekt in je regio.
Met die vrouw zoek je dan uit wie de test betaald e.d. Je moet ook ondersteuning zoeken in de vorm van een arts of lactatiekundige.
Al met al dus niet zo simpel als je kolfoverschot doneren, helaas

Ik heb er over gedacht om te doneren maar ik vond de verantwoordelijkheid voor een kindje al pittig, voor nog een ander er bij kolven zou ik niet trekken denk ik.
Bij een tweede doe ik het misschien wel, Ronja is nu te oud om te nog op te geven.

Ik heb trouwens een keer een stukje Oprah gezien dat ging over een vrouw die donormelk vanuit heel Amerika inzamelde en (gevriesdroogd volgens mij) naar Zuid Afrikaanse AIDSwezen stuurde. Juist die groep heeft natuurlijk enorm veel baat bij een boost antistoffen en juist dir groep krijgt het niet omdat ze geen moeder meer hebben.
Echt een goed doel, jammer dat het vanuit hier niet mogelijk is.
pi_50962472
OMG Yppy! Je bent zo'n moeder die in het openbaar haar kind aan de kleding laat trekken omdat het kind toevallig honger heeft! Getverdemme daar wordt ik gewoon onpásselijk van
pi_50963264
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:25 schreef owlet het volgende:
OMG Yppy! Je bent zo'n moeder die in het openbaar haar kind aan de kleding laat trekken omdat het kind toevallig honger heeft! Getverdemme daar wordt ik gewoon onpásselijk van
Ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:36:04 #259
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50964431
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:25 schreef owlet het volgende:
Ik moet het haar echt afleren, vind het thuis al vervelend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:34:23 #260
94046 PM-girl
pi_50966588
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteren in de overvolle Ikea mijn wriemelende kind niet heb durven voeden Ben maar in de auto gaan zitten...
*
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:20:17 #261
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50968115
Heb zelf nooit zo'n problemen gehad met voeden in het openbaar, maar wel dat gewrummel in mijn shirt als ze weer wilde.

Heb trouwens sinds een paar dagen afscheid genomen van het borstvoeden. Ik heb altijd tijdens de zwangerschappen last van eczeem op de tepels, heel pijnlijk en vervelend, dus ze dronk de laatste weken nog maar aan één kant en dat alleen in de ochtend. De BV liep mede daardoor, maar ook door de zwangerschapshormonen heel snel terug, maar zowel zij als ik had daar eigenlijk geen problemen mee. Ze heeft zelf de beslissing genomen om te stoppen.
Maar toch... 7½ jaar in totaal, waarvan 5½ jaar zonder onderbreking borstvoeding geven... het is wel even wennen moet ik zeggen. Maar over een half jaar mag ik weer voor een lange tijd als het goed gaat
pi_50969313
Tan, wow..... 5,5 jaar achter elkaar. Dat moet echt wennen zijn nu! Heerlijk hoor, ook dat het zo natuurlijk gestopt is.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:57:17 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50973324
Och PM, wat jammer zeg. Komt dat nou door die discussie hier dat je het niet (meer) durfde?

Tan!
Dát is lang aan een stuk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:27:01 #264
94046 PM-girl
pi_50974528
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:57 schreef Moonah het volgende:
Och PM, wat jammer zeg. Komt dat nou door die discussie hier dat je het niet (meer) durfde?

Nee, omdat ons hoekje bezet was
Ik had het sowieso niet gedaan hoor, maar ik moest wel aan de discussie denken!

Tan, sjee, ik snap dat je af moet kicken zeg! Maar je komt straks wel weer goed beslagen ten ijs!
*
pi_50975598
Tan, wat een prestatie! het lijkt me wel een goede timing om nu te stoppen. zo is Junah als de baby komt lang genoeg gewend om geen bv te krijgen, scheelt mogelijk wat verwarring (denk ik?)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:21:07 #266
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50976249
@Bixister, dat was ook mijn gedachte. Ze weet ook dat de baby straks weer mag drinken en dat vindt ze erg leuk.. Ze zucht steeds maar 'oh ik wou dat de baby er al was' (ja dat willen we allemaal haha).
Vind het ook wel lekker om mijn energie te sparen voor de baby, bij de vorige zwangerschap was ik aldoor moe, maar toen dronk Jessai echt nog heel veel. En nu ik sinds een paar dagen ben gestopt voel ik me ook al fitter en minder hongerig. Kan ook komen doordat ik nu de 12 weken zone voorbij ben, maar ik vind het wel toevallig.
pi_50995447
Knap hoor Tan. Zit je berichtjes met bewondering te lezen.

Kan je moedermelk ook opwarmen in de magnetron ? Heb dat tot nu toe niet gedaan, want opwarmen in water lijkt gezonder (geen idee, hoor) Maar soms huilen de meiden zo hard dat het net ff wat sneller klaar moet zijn. Iemand een idee ?
pi_50996358
De meningen zijn verdeeld, KP. Je verliest er goede stoffen mee maar voor zo heel af en toe zou ik daar zelf minder problemen mee hebben dan dat ik sowieso al heb met de magnetron.
Wel goed oppassen voor hotspots, de melk dus na het verwarmen goed doorroeren.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:15:01 #269
94046 PM-girl
pi_50996374
In de magnetron wordt geloof ik niet aangeraden KP, omdat de warmte zich niet gelijkmatig verdeeld en ik dacht ook dat de voedingsstoffen eerder verloren gaan door de microgolven. Maar dat denk ik, weet het niet zeker.

Beaker, hoe is het met jou en Jet en de borstvoeding?

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 30-06-2007 12:15:42 (Wat Owlet zegt dus! :P) ]
*
pi_50996616

* owlet is ook benieuwd naar Beaker en Jet!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:50:58 #271
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50997415
V.w.b. moedermelk in de magnetron sluit ik me aan bij de anderen, maar op het CB zeiden ze wel dat BV uit de magnetron nog altijd voedzamer is dan flesvoeding, dus voor een enkele keer kan het geen kwaad.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 15:15:23 #272
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51001468
Echt lang Tan, goed zeg.
*OUD heilige*
pi_51014767
Tan... jij bv-goeroe! En dan ben ik al trots op mijn 14 maanden (22 maanden in totaal!) Kan me wel voorstellen trouwens dat je moet wennen aan het NIET voeden... dat heb ik nu al dat ik het 'gewoon' vind en niet zou weten wanneer te stoppen.

De magnetronvraag doet mij aan een belevenis van een vriendin van me denken. Zij had met veel pijn en moeite in 3 keer een fles van 200 ml. bij elkaar gekolft. Dit was voor onderweg toen ze een lange rit van meerdere uren moest maken met de kleine. Ze had al eens eerder gedoe gehad door te vragen of ze het au-bain-marie op wilden warmen dus had ze deze keer maar voor de makkelijkste weg gekozen en gevraagd of ze het in de magnetron op wilden warmen. Iets minder goed, maar ach... voor een keer... Het duurde nogal lang voor het flesje terug kwam en toen die eindelijk kwam, bleek dat de magnetron nog te lastig was geweest. Ze hadden het met de stoomopschuimer (hoe heet zo'n ding; waar ze chocomel mee opwarmen en cappucino mee maken) gedaan, ongereinigd natuurlijk en de melk was helemaal bruin geworden... Of dat erg was?!
  zondag 1 juli 2007 @ 17:51:36 #274
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51032666
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 23:07 schreef Mammietje het volgende:
Tan... jij bv-goeroe!

Om eerlijk te zijn zie ik het zelf helemaal niet zo. Ik heb mezelf nooit voorgenomen om minimaal een aantal jaar te gaan voeden, maar het is gewoon zo gelopen, en ik heb best mazzel gehad dat ik tegen weinig problemen ben gelopen, als ik zo lees wat sommigen van jullie hebben doorstaan, daar heb ik eigenlijk meer bewondering voor

Ik heb het ook nooit gezien als een opgave. Als je de vrijheid hebt om te voeden, waarom niet? Ik werk verder niet en heb er ook geen moeite mee om te voeden op verzoek, dus het is altijd heel natuurlijk verlopen. Dus ik zie mezelf niet als een goeroe of iemand die het lang heeft 'volgehouden'. Maar toch bedankt voor het compliment

PS dat verhaal van die bruine melk, echt erg!
pi_51033231
Ik ben zo druk dat ik nauwelijks bij kan lezen ...... sorry dus daarvoor!

Met Jet gaat het erg goed en ze eet veel meer omdat ik het kolven aan het afbouwen ben ivm tijdnood kan ik Jet niet meet bijhouden. We hebben wel al heel veel in de vriezer, maar daar zaten bonken in en het was zuur nadat we hadden laten ontdooien in de koelkast

Nou heb ik nog 1 voeding staan voor 8 uur, maar voor de late voeding heb ik dus niks. Nu wil ik haar flesvoeding geven maar kan dat wel gewoon?

Ik kolf nog wel, maar ipv om de drie uur doe ik het nu om de vijf uur
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')