quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:43 schreef S-A-I-N-T het volgende:hmmm je simpel zou het denk ik niet zijn maar het moedermelknetwerk is denk ik altijd wel op zoek naar moedermelk.
Dat zijn ze! Maar helaas werkt het niet zoals een gewone bloedbank waarbij de melk wordt opgeslagen. Als je wilt doneren kan je je aanmelden en er dan kijkt men of er een iemand is die melk zoekt in je regio.
Met die vrouw zoek je dan uit wie de test betaald e.d. Je moet ook ondersteuning zoeken in de vorm van een arts of lactatiekundige.
Al met al dus niet zo simpel als je kolfoverschot doneren, helaas
Ik heb er over gedacht om te doneren maar ik vond de verantwoordelijkheid voor een kindje al pittig, voor nog een ander er bij kolven zou ik niet trekken denk ik.
Bij een tweede doe ik het misschien wel, Ronja is nu te oud om te nog op te geven.
Ik heb trouwens een keer een stukje Oprah gezien dat ging over een vrouw die donormelk vanuit heel Amerika inzamelde en (gevriesdroogd volgens mij) naar Zuid Afrikaanse AIDSwezen stuurde. Juist die groep heeft natuurlijk enorm veel baat bij een boost antistoffen en juist dir groep krijgt het niet omdat ze geen moeder meer hebben.
Echt een goed doel, jammer dat het vanuit hier niet mogelijk is.