abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2007 @ 20:06:44 #101
3744 Kleintje
op en top!
pi_50553831
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:55 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms denk ik gewoon dat het erin gestampt wordt dat het lastig, vermoeiend en zwaar is...
Dat had ik dus voordat ik die informatie had.
Dat pijn erbij hoorde.

Goed, het is niet altijd even makkelijk en er zullen altijd wel dipjes komen. Maar het lijkt me zoveel mooier dan gewoon de fles geven. En de nachten dat je een fles moet opwarmen is toch ook zwaar lijkt mij.

Dus ik denk dat er idd. voor- en nadelen aan de informatie avonden zitten.
pi_50554289
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:06 schreef Kleintje het volgende:

Goed, het is niet altijd even makkelijk en er zullen altijd wel dipjes komen. Maar het lijkt me zoveel mooier dan gewoon de fles geven. En de nachten dat je een fles moet opwarmen is toch ook zwaar lijkt mij.
Weet ge, ik denk dat het in 98 percent van de gevallen gewoon veeeeel makkelijker is dan de fles.
pi_50554710
Ik ben erg voor voorbereiding hoor, Kleintje! Hartstikke goed! En B-M heeft ook een belangrijk punt.

Misschien nog een tip: een kaartje met de meest belangrijke dingen puntsgewijs erop en het nummer van de lactatiekundige erop in je koffertje stoppen.
Variety is the spice of life
pi_50555008
Ik twijfel eigenlijk of ik een cursus moet gaan volgen voor het nieuwe kindje. Ik geef immers nog steeds borstvoeding, maar een babytje zal weer zo anders zijn. Bij Merlijn ging het begin zo slecht, omdat het happen zo rot ging. Kloven binnen 24 uur en niemand van de verpleging die goed kon helpen met aanleggen. Verder toch ook wel een beetje de angst van sta ik mijn mannetje wat betreft BV als ik weer in het ziekenhuis terecht kom op medische indicatie. De flesjes KV die hij 's nachts kreeg zonder mijn toestemming. Want dat is eigenlijk vor mij de oorzaak geweest dat Merlijn niet goed deed aanhappen vanaf dag twee.

Er zijn wel veel mogelijkheden die ik de vorige keer niet wist, een lactatiekundige die de boel nakijkt en informatie geeft vantevoren en na zes weken nog een nacontrole doet om te kijken of het goed gaat. En een vriendinnetje in de buurt die nu sinds kort cursus geeft vanuit de LLL.
pi_50556560
Randa, mischien kan je informeren bij LLL of VBN naar een groep voor al voedende moeders? Dan ontmoet je vrouwen die een hoop ervaring hebben met tandemvoeden, langvoeden, etc.
En ik denk zo dat als je ook maar enigzins denkt iets te hebben aan een cursus dat je dan zeker moet gaan!

Het grappige maar ook lastige vind ik vaak dat het aan de ene kant af wordt gedaan als moeilijk en zwaar maar aan de andere kant zijn er ook weer vrouwen die stoppen na de eerste dagen omdat ze denken dat het allemaal vanzelf hoort te gaan. Mijn inziens zou een beetje realistische voorlichting dan weer kunnen helpen. Als je weet wat er gaat gebeuren is het makkelijker.
pi_50557257
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:06 schreef Kleintje het volgende:
gewoon de fles geven
Kijk hoe geïndoctrineerd we eigenlijk zijn
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50557427
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:39 schreef beefcake het volgende:

[..]

Kijk hoe geïndoctrineerd we eigenlijk zijn

Ik kan er soms ook echt niet bij hoe borstvoeding als iets vreemds wordt gezien terwijl het echt aan de basis van ons hele bestaan staat.
  zondag 17 juni 2007 @ 21:47:31 #108
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50557550
Alle begin is moeilijk, zo is het ook met bv. Het is dat ik er zo op gebrand was om bvte geven anders was ik waarschijnlijk in de eerste maand al gestopt.
Complimenten aan Kleintje je goed voorbereiden is al heel wat!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50557568
De groep bij ons is redelijk klein, alleen de 2 leidsters zijn langvoedende en/of tandemvoedende moeders, jammergenoeg zit er geen langvoedende groep in de buurt. Moet eigenlijk mijn vriendinnetje maar weer eens mailen, spreken elkaar weleens maar het contact is verwaterd. Ze tandemd al bijna een jaar en ik weet van der oudste dat ze lang drooggedronken heeft tijdens de zwangerschap en heel vaak weer kwam toen er weer in overvloed was. Ga binnenkort wel weer eens nar een avond van de LLL, is natuurlijk ook gewoon gezellig.
pi_50558331
Borstvoeding wordt veel te positief voorgesteld en de alternatieven te negatief. Flesjes opwarmen in de magnetron gaat als een speer, en het grote voordeel is: moeders kan ongestoord slapen 's nachts, als dat een keertje nodig is (en geloof me: dat is 'soms' nodig!)
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  zondag 17 juni 2007 @ 22:10:17 #111
3744 Kleintje
op en top!
pi_50558419
Fles opwarmen in de magnetron is slecht. Melk wordt niet gelijkmatig verhit en tenzij je een speciale fles hebt komen er stofjes in de melk terecht die niet goed zijn.
En... borstvoeding kan je ook afkolven en dan kan vaders ook het flesje geven...

Enne... met 'gewoon de fles geven' bedoelde ik juist 'het is zo gewoontjes... niet intiem'.
pi_50558495
Opwarmen in de magnetron gaat inderdaad als een speer, maar niet zo snel als mijn borstvoeding, die gewoon meteen op temperatuur is, hoef ik mijn bed niet eens voor uit Ik heb ook een flessenkind gehad, en als hij wakker was sliep ik ook niet hoor. Ook niet als mijn vriend de fles gaf. Ik heb het allebei ervaren en ik kan zeggen dat ik de borstvoeding echt heel veel makkelijker vind
pi_50558529
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:10 schreef Kleintje het volgende:
Fles opwarmen in de magnetron is slecht. Melk wordt niet gelijkmatig verhit en tenzij je een speciale fles hebt komen er stofjes in de melk terecht die niet goed zijn.
En... borstvoeding kan je ook afkolven en dan kan vaders ook het flesje geven...

Enne... met 'gewoon de fles geven' bedoelde ik juist 'het is zo gewoontjes... niet intiem'.
Opwarmen in de magnetron slecht? Welnee. Melk koken is ook niet slecht, en in de magnetron komt de melk niet aan de kook. Bakerpraatjes.
En kolven, heb je dat al eens gedaan? Nee zeker?
En tenslotte: voor vaders is het ook heel intiem om een flesje te geven (die arme drommels hebben geen beter alternatief)
pi_50558538
Ach ik slaap ook goed 's nacht door onze manier van samen slapen. Moet ook eerlijk zeggen dat als Merlijn de fles zou krijgen, ik ook degene geweest zou zijn die eruit moet 's nacht weinig verschil, ik hoef de volgende dag niet te werken. Nu schuif ik slapend naar Merlijn en hij hoeft niet eens wakker te worden om te kunnen drinken. Geen koude voeten trouwens ook.

Het alternatief voor pappa hier is samen met zijn zoon wakker worden en andere dingen zoals het in bad doen etc.
pi_50558569
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:10 schreef Kleintje het volgende:
Ah zo, verkeerd begrepen dan. Ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor, gewoon grappig
pi_50558663
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:12 schreef Kolenboer het volgende:
Ik vind er niets mis mee hoor

Zeker niet met mijn happy-neusspray
  zondag 17 juni 2007 @ 23:17:12 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50561697
Vraag me trouwens af wat Kolenboer "te positief" vind aan de voorstelling van bv. Je leest nl. alleen maar de drama-verhalen in 'de bladen'.

Hier doucht de papa trouwens bijna elke dag met de kinderen. Na het afdrogen geeft hij de jongste een flesje.. met moedermelk, opgewarmd in de flessenwarmer Dus elke dag een intiem papa-baby moment. Papa heeft hier wel twee intieme momenten met zijn bv-baby
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 juni 2007 @ 08:31:30 #118
3744 Kleintje
op en top!
pi_50567346
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:12 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Opwarmen in de magnetron slecht? Welnee. Melk koken is ook niet slecht, en in de magnetron komt de melk niet aan de kook. Bakerpraatjes.
Lees eens goed wat ik schreef... het wordt niet gelijkmatig warm.
En mijn belangrijkste redenen:
Bij witte doorzichtige flesjes komt bij opwarming in de magnetron een schadelijk stofje vrij (bisophenol A).
http://www.fonteine.com/bisphenol_a.html
Google er eens op... is meer dan genoeg over te vinden.
Maak daarom zo veel mogelijk gebruik van een flessenwarmer of van de eau bain marie methode.

En nee, kolven heb ik nog niet gedaan, net als borstvoeding geven. Want guess what... het wordt mijn eerste kindje. Maar heb me alleen voorbereidt op alle voors- en tegens van borst- en flessenvoeding.
Maar waarom? Wat heb je tegen kolven?
pi_50568134
ik geloof dat Kolenboer met een flesje opwarmen bedoelt: een flesje 'kv', en dat mag idd wel in de magnetron opgewarmd
*wegsluipt
Eva en Maria
  maandag 18 juni 2007 @ 09:41:01 #120
3744 Kleintje
op en top!
pi_50568408
Linda___, dat maakt geen verschil. Want ook dan komen die stoffen uit het flesje vrij. Het gaat niet om de inhoud van het flesje maar om het flesje zelf.

Dat er idd. wat voedingsstoffen van bv verloren gaan in de magnetron is bekend. Maar dat er een stof vrijkomt in de magnetron is bij de meesten niet bekend.
En je kan beter af en toe een flesje bv in de magnetron opwarmen dan altijd je flesje kv in de magnetron opwarmen.
  maandag 18 juni 2007 @ 10:01:29 #121
393 phileine
española
pi_50568830
Dat verhaal over dat bv niet in de magnetron mag worden opgewarmd heeft te maken met het feit dat het ongelijkmatig verwarmd wordt en dat je dus "hotspots" kan krijgen. Door op een laag vermogen te verwarmen en goed te mengen voorkom je dat. Daarnaast mag borstvoeding (en ook kunstvoeding) niet boven de 55 graden verwarmd worden, omdat je dan belangrijke stofjes kwijtraakt (waaronder wat van die anti-stoffen die borstvoeding zo speciaal maken), maar dat geldt net zo goed voor andere methodes van verwarmen.

Op neonatologieafdelingen is het juist de richtlijn om in de magnetron te verwarmen, omdat het de minste kans op infecties geeft.

Over dat bisophenol A had ik nooit eerder iets gehoord! Misschien lees ik er trouwens overheen (ik heb er even snel doorheen gelezen, dus kan heel goed), maar ik zie nergens dat het speciaal in de magnetron gevaarlijk is, maar gewoon altijd als het verwarmd wordt.
mooi he, alles
  maandag 18 juni 2007 @ 18:17:39 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50585348
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Kolenboer in dit topic komt doen?!
Niet dat ík nou nog zo veel hier te zoeken heb, maar ik voel nog steeds een soort van verbondenheid met BV...

BM, ik denk dat jij gewoon (gewoon... ) geluk hebt gehad met je BV. Dat het allemaal zo vanzelf ging/gaat. Ik heb er erg hard voor moeten knokken om de boel op gang te krijgen. Net als Jelief, als ik niet zo ontzettend graag had gewild, was ik er wrs in de eerste week mee gestopt. En als ik niet zo'n deskundige kraamhulp had gehad, dan had ik ook gedacht dat ik 'niet genoeg' had...
Omdat ik in het zkh lag, heb ik de cursus gemist. Ik wist dus écht niet dat dat zo moeizaam zou kunnen gaan. Dus een goede voorbereiding lijkt me alleen maar prima!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 19:47:59 #123
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_50588424
Wat Moonah zegt!
Ik heb geen cursus gevolgd en heb veel op mijn eigen gevoel moeten doen, maar wat ben ik blij dat er BV deskundigen zijn en ik niet alles alleen uit hoefde te zoeken...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_50588961
Maar er is toch genoeg informatie te vinden tegenwoordig?
Ik denk dat je met je inlezen en gezond verstand een heel eind komt.
pi_50589538
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:17 schreef Moonah het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Kolenboer in dit topic komt doen?!
Nou moe? Net als de meesten hier natuurlijk: serieus bijdragen. Mijn insteek is trouwens, maar dat zal misschien al wel duidelijk zijn geworden, vrouwen die afzien van bv een steuntje in de rug te geven.

De suggestie wordt vandaag de dag namelijk nogal gewekt dat je je kindje tekort doet als je flesjes met verrijkte koemelk geeft. Die houding deugt gewoon niet en zadelt vrouwen die de pech hebben dat ze bv niet op gang krijgen, met een onnodig schuldgevoel op. Van mijn kinderen heeft de jongste uitsluitend flesvoeding gekregen en wat blijkt? Hij is de gezondste en de sterkste van allemaal. En de relatie tussen moeder en baby heeft onder de flesvoeding niet geleden, integendeel.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:15:28 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50589565
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:07 schreef Kolenboer het volgende:
Borstvoeding wordt veel te positief voorgesteld en de alternatieven te negatief. Flesjes opwarmen in de magnetron gaat als een speer, en het grote voordeel is: moeders kan ongestoord slapen 's nachts, als dat een keertje nodig is (en geloof me: dat is 'soms' nodig!)
wat is er te positief aan dat je je kind beschermt tegen allergie-en, een betere weerstand van de darmpjes,
de best afgestemde voeding die je maar bedenken kan.?
BV kan je afkolven en door papa in een flesje laten geven.
Papa kan ook kleinelief bij mama aanleggen en zo samen de borstvoeding heel speciaal maken voor beiden.

Oh en KV snel te maken, soms wel soms niet.
Ben hier een kwartier bezig om een vopeding te maken. want nee niet elke KV kan je een liter oid van in voren maken.

Ik weet wel dat ik al moet ik op mijn kop gaan springen en driemaal de salsa doen om de BV te laten lukken, dat dat is wat mijn kindje krijngt en niets anders.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 18 juni 2007 @ 20:22:30 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_50589856
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:14 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Nou moe? Net als de meesten hier natuurlijk: serieus bijdragen. Mijn insteek is trouwens, maar dat zal misschien al wel duidelijk zijn geworden, vrouwen die afzien van bv een steuntje in de rug te geven.

De suggestie wordt vandaag de dag namelijk nogal gewekt dat je je kindje tekort doet als je flesjes met verrijkte koemelk geeft. Die houding deugt gewoon niet en zadelt vrouwen die de pech hebben dat ze bv niet op gang krijgen, met een onnodig schuldgevoel op. Van mijn kinderen heeft de jongste uitsluitend flesvoeding gekregen en wat blijkt? Hij is de gezondste en de sterkste van allemaal. En de relatie tussen moeder en baby heeft onder de flesvoeding niet geleden, integendeel.
Ja, maar volgens mij zit je dan toch fout hier. Dit is een topic voor vrouwen die borstvoeding geven en daar over ervaringen uitwisselen en vragen stellen. De vrouwen die afzien van bv zul je hier over het algemeen niet vinden.

Er zijn al veel topics over de discussie wel/niet bv geweest. Graag zou ik zien dat dit topic daar niet voor gebruikt wordt. Ik ben het zo langzamerhand zat om die bv discussie telkens weer te zien en dit topic gaat daar niet over. Als je vindt dat ik te heftig reageer, dan spijt me dat, maar ik ben er nogal klaar mee. Als je de zoveelste bv-discussie wil beginnen, open maar een nieuw topic.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:37:07 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50590433
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:15 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

wat is er te positief aan dat je je kind beschermt tegen allergie-en, een betere weerstand van de darmpjes,
de best afgestemde voeding die je maar bedenken kan.?
BV kan je afkolven en door papa in een flesje laten geven.
Papa kan ook kleinelief bij mama aanleggen en zo samen de borstvoeding heel speciaal maken voor beiden.

Oh en KV snel te maken, soms wel soms niet.
Ben hier een kwartier bezig om een vopeding te maken. want nee niet elke KV kan je een liter oid van in voren maken.

Ik weet wel dat ik al moet ik op mijn kop gaan springen en driemaal de salsa doen om de BV te laten lukken, dat dat is wat mijn kindje krijngt en niets anders.

Op je kop staan misschien niet, maar vanalles laten staan aan eten....waarschijnlijk wel. Maar dat doe je echt wel

En daar over gesproken. Ik doe het allemaal niet voor niets. Maud spuugt op de bv niet!!!! En, vandaag heeft de allergietest aangeven dat ze allergisch is. Helaas niet 100% zekerheid wat de allergie veroorzaakt, maar door provocatietest en de resultaten die ik boek met de bv, houden we het voorlopig op koemelk. Ze blijft wel dieetkv bij krijgen (omdat ik het niet gekolfd krijg), maar 2-3 voeding zijn en blijven bv. En hopelijk kan ik het tot na d'r eerste verjaardag volhouden. Dan kan de KV de deur uit en drinkt ze alleen nog bij mij weer en krijgt ze verder geen kv meer. Of heb ik het nu verkeerd? Hebben ze na een jaar nog overdag melk nodig?
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 21:32:39 #129
141844 Macka66
pi_50592767
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Sommigen horen het liever op een cursus van een mens van vlees en bloed dan dat ze het van een papier met lettertjes halen
Met zo'n mens kom je soms een eind verder dan met een boek of website, zeker als het gaat om juist aanleggen en dergelijke. (Om over het stellen van een diagnose bij problemen nog maar te zwijgen )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_50593201
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:22 schreef cattie het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij zit je dan toch fout hier. Dit is een topic voor vrouwen die borstvoeding geven en daar over ervaringen uitwisselen en vragen stellen. De vrouwen die afzien van bv zul je hier over het algemeen niet vinden.

Er zijn al veel topics over de discussie wel/niet bv geweest. Graag zou ik zien dat dit topic daar niet voor gebruikt wordt. Ik ben het zo langzamerhand zat om die bv discussie telkens weer te zien en dit topic gaat daar niet over. Als je vindt dat ik te heftig reageer, dan spijt me dat, maar ik ben er nogal klaar mee. Als je de zoveelste bv-discussie wil beginnen, open maar een nieuw topic.
hear hear!
Het hele BV-KV verhaal wordt voor zo'n groot deel bepaald door de manier waarop mensen dingen opvatten (beide kanten op) dat het voor mij de moeite van het discussieren niet meer waard is. Het is toch nooit goed.
pi_50593559
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:37 schreef chacama het volgende:

[..]

Op je kop staan misschien niet, maar vanalles laten staan aan eten....waarschijnlijk wel. Maar dat doe je echt wel

En daar over gesproken. Ik doe het allemaal niet voor niets. Maud spuugt op de bv niet!!!! En, vandaag heeft de allergietest aangeven dat ze allergisch is. Helaas niet 100% zekerheid wat de allergie veroorzaakt, maar door provocatietest en de resultaten die ik boek met de bv, houden we het voorlopig op koemelk. Ze blijft wel dieetkv bij krijgen (omdat ik het niet gekolfd krijg), maar 2-3 voeding zijn en blijven bv. En hopelijk kan ik het tot na d'r eerste verjaardag volhouden. Dan kan de KV de deur uit en drinkt ze alleen nog bij mij weer en krijgt ze verder geen kv meer. Of heb ik het nu verkeerd? Hebben ze na een jaar nog overdag melk nodig?
Weet je Chacama, elke keer als ik je zie schrijven over Maud en de borstvoeding dan ben ik plaatsvervangend trots. Ik weet nog hoe je er in het begin in stond. Moet je jezelf nu eens zien!

Na een jaar is speciale melkvoeding in principe niet meer nodig, maar dan heb ik het over een allergie-loze situatie. Na een jaar zou je gewone koezuivel kunnen geven inplaats van borstvoeding of kunstvoeding. Maar wat voor Maud het beste is weet ik niet. Het ligt er dan een beetje aan hoe veel BV ze krijgt of je nog zuivel(vervangers) bij moet geven.
En dan is er natuurlijk nog de vraag of zuivel sowieso wel 'nodig' is voor een mens
  maandag 18 juni 2007 @ 21:58:53 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50594095
Chacama als ze verder normaal eten en drinken goed verdraagt en ze krijgt genoeg bouwsteentjes dan kan de KV de deur uit.
Als vocht/melk vervanger kun je dan rijstemelk geven. (kost klauwen met geld, maar alles voor je meisje he )
Een ding wat ik geleerd heb is kijk niet vooruit, maar mnaar nu en hoe want het gaat anders wellicht tegenvallen sprak zij uit ervaring
  maandag 18 juni 2007 @ 22:20:13 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50595109
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Chacama als ze verder normaal eten en drinken goed verdraagt en ze krijgt genoeg bouwsteentjes dan kan de KV de deur uit.
Als vocht/melk vervanger kun je dan rijstemelk geven. (kost klauwen met geld, maar alles voor je meisje he )
Een ding wat ik geleerd heb is kijk niet vooruit, maar mnaar nu en hoe want het gaat anders wellicht tegenvallen sprak zij uit ervaring
Drink zelf nu ook de rijstemelk. En Fleur zat al op soja. Dus goedkope melk heb ik nooit gekocht. Dat zal dus niet zoveel impact op de portemonai. En inderdaad alles voor mijn meisje.

@Owlet. Ik ook. Besefte zaterdag dat ze al 7 maanden is. En dat ze nog steeds lekker bij me drinkt. Soms denk ik dat het terugloopt, maar dan bewijst ze de dag erna het tegendeel al weer.
pi_50600737
Tinka is aan het afbouwen. Ze begon een tijdje geleden al smiddags door te slapen en pas daarna een slok te willen, terwijl ze daarvoor altijd tussendoor nog dronk. Nu moet ik echt aandringen om te drinken en wil ze soms echt niet. Ook savonds voor het slapen gaan wil ze niet meer, ze komt meestal pas tegen 23.00 uur en soms nog later. Vervolgens komt ze nog wel vaak tegen 2 en 5 maar dat worden steeds kleinere slokjes, zeg maar! En tegen 7 uur drinkt ze goed en soms om 8.30 nog een slokkie om de dag aan te gaan! Overdag drinkt ze verder al maanden niet meer. Ben wel blij dat ze het zelf zo regelt, maar had liever die voeding smiddags gehouden en snachts er 1 vanaf! Maar goed... zal vanzelf wel komen!
Merk wel dat 1 borst het flink minder goed gaat doen. Die was altijd al wat 'zwakker' maar geeft nu maar eens per 24 uur meer een volledige voeding. Bij die andere heeft ze altijd aan 1 tiet genoeg.
pi_50607436
Hallo!
Ik laat niet zo vaak wat van me horen, maar probeer wel een beetje mee te lezen in een paar topics. Elise is nu iets van 16 weken (ik vergeet het steeds hoeveel weken, maar volgende week is ze 4 maanden) en krijgt nogsteeds volledige borstvoeding. Ze slaat de laatste tijd weleens een nachtje over, wat fijn is voor de nachtrust maar een stuk minder prettig voelt voor mij (het kost me een dag om die borsten weer soepel te krijgen daarna). Het gaat in ieder geval nogsteeds enorm goed en daar ben ik super blij mee!
En waarom ik dit nu even allemaal vertel; Kleintje onwijs goed dat je je zo aan het voorbereiden bent! Ik had me helemaal niet voorbereid want Elise kwam wat eerder dan ik had verwacht (was van plan er nog wat over te lezen, maar zover ben ik dus niet gekomen). Gelukkig had ik een goede kraamverzorgster die borstvoeding heel belangrijk vond (ze had zelfs een vriendin die lactatiekundige was) en zelf wilde ik ook heel graag bv geven. Had ik alleen maar types gehad zoals ik in het ziekenhuis had, dan had ik het mogelijk nog heel moeilijk gekregen (want die vond dat een vrouw wist hoe haar lichaam werkte en dus kan je bv geven, geen uitleg of wat dan ook).

Over het melk/rijstemelk/soja verhaal, moeilijk vind ik dat. Ik ben zelf geen voorstander van melk -moeten- drinken, ik vraag me af of het echt nodig is. Ik gebruik nu wel melk want ik eet elke ochtend brinta (en verder gebruik ik biogarde en soms een zuiveltoetje), maar voor mijn zwangerschap (en pas ook een maandje toen ik koemelkvrij ging testen voor Elise) at ik altijd boekweitvlokken met rijstevlokken in rijstemelk (vanwege een tarweallergie, maar nu eet ik dus wel gewoon tarwe). Ik vraag me altijd af of rijstemelk nou zoveel voedingswaarde geeft, het bevat grotendeels water. Daarom nam ik wel op een gegeven moment altijd een variant met toegevoegd calcium.
Ik weet nog niet wat ik straks met Elise ga doen, eerst zo lang mogelijk gewoon bv proberen te blijven geven
Heel verhaal geworden, ik zal het niet te vaak doen
pi_50608919
Moeten babies met dit warme weer vaker drinken. Neem ff aan dat zij ook meer dorst hebben, net als wij ( ach, het zijn net mensen...hahaha) Floor huilt nu, terwijl ze 1,5 uur geleden 70 ml gedronken heeft....

Moeten is misschien een gek woord, zit er bij jullie nu ook minder tijd tussen ? Dat bedoel ik eigenlijk.
pi_50609145
Als het warm is, zullen ze meer de borst vragen KP, klopt.

Gewoon doen, als het je lukt. Moedermelk past zich aan aan het warme weer en wordt wat wateriger en meer dorstlessend. Ze zullen graag wat meer drinken nou.

-----

Sidn3y, ik ben erg van het simplisme, geloof ik . Ik gaf gewoon de borst. Of geef natuurlijk nog, maar sinds dat ze een maand of 14 is geef ik er wel eens yoghurt of zo bij.

Maar wat ik wil zeggen: als een kind nog regelmatig de borst krijgt, hoef je ook niet zo moeilijk te doen over zuivel
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:23:26 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50611877
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:02 schreef nebelung het volgende:
Als het warm is, zullen ze meer de borst vragen KP, klopt.

Gewoon doen, als het je lukt. Moedermelk past zich aan aan het warme weer en wordt wat wateriger en meer dorstlessend. Ze zullen graag wat meer drinken nou.

-----

Sidn3y, ik ben erg van het simplisme, geloof ik . Ik gaf gewoon de borst. Of geef natuurlijk nog, maar sinds dat ze een maand of 14 is geef ik er wel eens yoghurt of zo bij.

Maar wat ik wil zeggen: als een kind nog regelmatig de borst krijgt, hoef je ook niet zo moeilijk te doen over zuivel
wat zij zegt... Emma krijgt wel koemelk maar niet omdat het moet zeg maar. Een beetje melk voor de pap en wat yoghurt als toetje da's alles. en dan nog 2 á 3 keer borstvoeding (als ze doorslaapt)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:45:57 #139
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50614924
Ik geef Simon sinds enkele weken wel yoghurt als toetje, vooral omdat hij het lekker vindt. Pap heb ik enkele keren geprobeerd (Biobim) maar dat was niet zo'n succes. Vezels krijgt hij nu van zijn boterham, dus laat ik het nu zo. Ik geef nu nog 4 voedingen per dag.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50616977
Helemaal mee eens, gewoon de borst geven. Maar op een gegeven moment stop je daar natuurlijk mee. Gelukkig ben ik nu nog lang van plan om bv te geven en hoef ik er nog niet over na te denken. Overigens zal ik haar niet de koemelk onthouden, een zuiveltoetje is tenslotte wel zo lekker, maar of ik het specifiek ga geven omdat men zegt dat het moet dat weet ik nog niet.

Elise is vandaag ook al extra gekomen om te drinken. Helaas is ze net helemaal van slag geraakt tijdens het drinken toen de telefoon ging. Drinken wilde ze niet meer, wel tranen met tuiten huilen. Ze ligt nu weer bij te komen in d'r bedje.
pi_50685192
Wat leuk dat er op dit forum ook BV-mama's zitten !

Ik kwam hier binnen bij het subforum over financien enzo, typte voor de grap borstvoeding in bij de zoekfunctie en TADAAAAAA!

Stel ik me even voor: Ik ben Birthe, moeder van 2 kinderen, Chloe van net 7 en Olivier van ruim 1,5, die laatste krijgt nog borstvoeding.
Soms denk ik, nu wil ik er wel vanaf, maar alsof hij het doorheeft begint hij dan ineens nog meer te vragen dan normaal.....
Weet niet goed hoe ik het langzaam een beetje af kan bouwen, wil eigenlijk toe naar, 's avonds 1x, tijdens de nacht ( , nope, hij slaapt nog steeds niet door) en dan 's ochtends. En dan zou het fijn zijn als hij de rest van de dag gewoon uit een beker drinkt, maar dat doet 'ie dus niet.
Sorry, ik word er soms stapel gek van ...
Overdag een beetje meer vrijheid zou zeer welkom zijn .

Dus wie tips heeft........

Groet Birthe
pi_50693540
Ik bied elke keer als Merlijn om drinken vraagt zijn rietjesbeker (met wateer of ranja) aan. Hij krijgt in principe alleen nog voor zijn slaapjes en de ochtend. Als ik gewerkt heb mag hij wel even drinken voor we gaan eten. Regelmatig pakt hij nu ook zelf zijn beker als ik hem niet genoeg aan kan bieden door de zwangerschap.
pi_50693804
Welkom Birthe!
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:45:09 #144
94046 PM-girl
pi_50694627
Leuk Birthe! (mooie naam trouwens, Olivier! )
*
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:58:43 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50695089
Welkom Birthe.
Ik zit met hetzelfde. Ik wil ook dat Emma alleen nog rondom de nacht drinkt. Sommige dagen lukt het wel hoor. Ik bied haar net als Randa vaak eerst water of diksap aan. We proberen ook Emma er aan te wennen dat ze zonder mij in slaap kan vallen. Dat gaat de ene dag beter dan de andere.
Ik ben er niet heel consequent mee bezig, het voelt ook weer niet goed om haar de borst te weigeren.

ow en Emma is bijna 20 maanden
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:25:56 #146
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_50705520
ff crosspostje

Nu in de aanbieding deel 7

Voor gratis pakket biobim.

Hier gaat de BV nogsteeds geweldig! Alweer 4 maanden. Ik hou het nog even 2 maanden zo zonder bijvoeding. Ik heb nog niet het idee dat hij meer nodig heeft.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_50709704
Randa_v, ik lees in het Z&G topic dat je een "aandoening' hebt aan je schildklier. Nu heeft mijn vriendin dat ook en daardoor heeft ze tevergeefs een poging tot borstvoeden gedaan. Men wist naderhand pas dat het aan de schildklier lag.
Heb jij hier geen problemen door gehad en misschien zelfs info hoe mijn vriendin na een eventuele 2e zwangerschap wél zou kunnen voeden?
Ik heb van haar begrepen dat het iets met het gebrek oxytocine te maken had. Dat hormoon is kunstmatig te vervaardigen, dus daar zou ergens de oplossing in kunnen zitten. Maar waarschijnlijk is het niet zo simpel
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:55:56 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50729859
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik beschouwde het als vanzelfsprekend en begon gewoon terwijl ik er niets vanaf wist. Ik had me er totaal niet in verdiept omdat ik vond dat het 'erbij hoort'. Nu weet ik wel beter en raad ik mensen ook aan zich eerst even in te lezen, hihihi. Maar al met al ben ik erg trots op mezelf - en op Kendahl!! - dat we zo hebben gevochten voor de bv. Ik had ook een lastige start met tepelhoedjes en het eind was vol geknoei, met melkblaren en mastitis. Maar hij heeft nu een prima weerstand en groeit als kool, wat het cb ook zegt over gemiddelden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_50753503
Even snel een vraag

Jet kan niet aan de borst omdat mijn tepels te vlak zijn. We hebben er vanalles aan gedaan om het wel te te laten lukken, maar zonder resultaat, helaas.

Nou is ons probleem een beetje dat ze om drie uur een fles borstvoeding krijgt met 80 cc erin, maar dit drinkt ze maar zelden helemaal op Volgens de verloskundige moet ze dit met gemak op kunnen, maar de ene keer drinkt ze meer als de andere keer. Mijn gedachte zijn, als ze de borst wel zou krijgen zou ik ook niet weten hoeveel cc ze binnen krijgt.

wie heeft er tips of weet waar ik goede tips vandaan kan halen?

Bedankt alvast!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:35:46 #150
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50753605
Ze drinkt zoveel als ze nodig heeft. zolang ze goed plast (luiers die plof zeggen als je ze, open, laat vallen) en alert is gaat het goed. Je kunt even je licht opsteken op het borstvoedingsforum en dan de afdeling kolven, daar zijn meer moeders die fultime kolven, die kunnen je vast meer raad geven. Succes Beaker!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:07:35 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50753846
Beaker, het kan zijn dat ze nog niet sterk genoeg is om goed aan te happen. Bij Kendahl duurde het ruim een week voordat hij mijn tepels ineens goed pakte. Al die tijd heb ik gevoed met tepelhoedjes. Later kwamen we er op het cb achter dat een van de redenen dat hij moeilijk aanhapte waarschijnlijk was dat hij een kort tongriempje heeft. Net als bij mij en mijn vader zit zijn tongriempje op het puntje van zijn tong vast, met als gevolg dat hij zijn tong niet zo ver uit kan steken en een andere manier van zuigen moest ontwikkelen. Meeste beebs pakken namelijk de tepel met hun tong.
Het schijnt dat ze op die manier de tepel beschermen tegen kloofjes. Handige natuur!
Ik vermoed dat dit ook de reden is dat ik op een gegeven moment zo'n last had van kloofjes en blaren.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:24:55 #152
94046 PM-girl
pi_50754023
Tepelhoedje niet gelukt Beaker?

Wij zijn op dag drie met vingervoeden geworden, ik geloof toen met 30 cc per voeding en dat elke dag met 10 cc omhoog, omdat hij het goed opdronk. Toen de kraamhulp wegging was dat dacht ik 90 cc. Daarna ben ik op gevoel gaan verhogen, als het flesje leeg was, 10 cc erbij de volgende dag.

Je kunt altijd nog een lactatiekundige bellen Beaker he, die kunnen vaak nog dingen voor je betekenen! Doen!!
*
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:40:39 #153
108648 cattie
lieve moeder
pi_50754222
Beaker, wat goed dat je kolft en dat per flesje geeft. Zoals je zelf al zegt, aan de borst weet je ook niet hoeveel ze drinkt, dus als het verder goed is (zie post van Jelief) lijkt het me niet iets om je zorgen over te maken.
Lactatiekundigen zijn trouwens echt heel handig! Zij zijn de echte specialisten en kunnen goed helpen. Soms zelfs al per telefoon, maar ook door langs te komen.
Veel succes ermee!
pi_50754241
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:24 schreef PM-girl het volgende:
Je kunt altijd nog een lactatiekundige bellen Beaker he, die kunnen vaak nog dingen voor je betekenen! Doen!!
Dat dus, echt! Succes, Zowel PV als PM zijn levende voorbeelden van hoe het allemaal goed kan komen als je de juiste hulp inschakelt en niet te snel opgeeft. Echt super dat je kolft, het zou me niets verbazen als ze uiteindelijk gewoon lekker aan de borst komt.
pi_50754441

we geven haar om de drie uur een voeding en nu heeft ze tot 2 keer toe alles weer uitgespuugt. Ze is wat bleker als anders en ze gaapt, slaapt en kijkt wat sloom uit haar ogen.
Gisteren hebben we om 11 uur een voeding gegeven, daarna kwam ze zelf om 3 uur ( overgegeven ) vanmorgen om 7 uur heeft ze 50 cc op ( binnen gehouden ) en om 10 uur had ze bijna 60 op en dat spuugde ze ook weer uit.
Ik weet het even niet meer ......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:05:42 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_50754568
Ach Beaker, het is ook moeilijk in het begin. Spuugt ze echt alles uit of geeft ze een mondje terug? Loopt het eruit of spuit het eruit? Wat melk terug geven is heel normaal, alles eruit spugen is wat meer verontrustend. Maar ze spuugt niet elke voeding uit, dat is wel belangrijk. Kun je misschien de vk bellen?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:06:46 #157
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50754582
Beaker, spuugt ze het meteen uit of na een paar minuten? Mijn huisarts zei laatst dat met een paar minuten al veel is opgenomen toen ik mij daar bij Emma zorgen om maakte. Hou Jet goed in de gaten en zodra je het niet vertrouwt gewoon bellen, beter een keer te veel dan te weinig. Let nog even op plassen en of haar huid nog soepel is( dus meteen weer terug springt als je een stukje tussen je vingers pakt).
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:07:28 #158
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50754597
Heeft ze geen verhoging ofzo? Anders misschien even naar de dokter? En het is idd vrij normaal dat ze wat opgeven

Ik heb zelf zonder problemen een half kaar lang twee kindjes gevoed en in totaal drie jaar (ruim) achter elkaar borstvoeding gegeven.
Borstvoeding is heel goed voor je kind en het is heel goed dat het aangeraden wordt, ik vond het ook heel fijn, zo dicht bij mijn baby zijn en dat kleine lijfje tegen me aandrukken.
Maar...
Het lijkt wel of het tegenwoordig verplicht is om borstvoeding te gevenm, als je het niet doet(omdat het gewoon ooit niet lukt) ben je een slechte moeder.
Ik snap dat ze willen dat je doorzet en blijft proberen, maar als het niet wil...
Een vriendin van me gaf borstvoeding, aanleggen ging goed, kind dronk veel, maar ze bleef maar honger hebben en ze kwam niet aan. Mijn vriendin werd verteld dat ze niet vaak genoeg voedde en dat ze de baby vaker aan moest leggen, uiteindelijk is ze overgestapt op flesvoeding (na ongevveer een maand), maar de verloskundige wilde haar niet eens advies geven over welke voeding ze het beste kon nemen.
Dit gaat mij veeel te ver.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_50754663
Beaker, heus: béllen!

Begin maar met een vrijwilligster. http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/ (selecteer provincie en plaatsnaam rechts. Zijn ze niet in jouw buurt, of niet thuis, zoek het dan een stad/dorp verderop of bel desnoods iemand in Friesland). Dan kan je in elk geval even je verhaal kwijt.

Ze zal je ws. ook doorverwijzen, maar bel!
pi_50754724
Ze spuugt echt hele golven uit. De vk krijgen we niet te pakken dus ik ga nu de lactatiekundige bellen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:16:38 #161
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50754742
@ JB, ik wordt een beetje moe van deze discussie elke keer hier voeren. Ja bv is het beste, ja kv is een handige vervanging.
Borstvoeding zou vanzelfsprekend moeten zijn, je lijf maakt het niet voor niets aan. Als het echt niet wil lukken dan moet de informatie over kunstvoeding idd goed voor handen zijn.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:17:49 #162
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50754756
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:57 schreef Beaker het volgende:

we geven haar om de drie uur een voeding en nu heeft ze tot 2 keer toe alles weer uitgespuugt. Ze is wat bleker als anders en ze gaapt, slaapt en kijkt wat sloom uit haar ogen.
Gisteren hebben we om 11 uur een voeding gegeven, daarna kwam ze zelf om 3 uur ( overgegeven ) vanmorgen om 7 uur heeft ze 50 cc op ( binnen gehouden ) en om 10 uur had ze bijna 60 op en dat spuugde ze ook weer uit.
Ik weet het even niet meer ......
Checklist:
* temperatuur opnemen
* luiers controleren, genoeg plofluiers
* hoelang houdt ze het binnen
* huidplooi pakken en kijken of het meteen weer terugspringt, dus of ze huid soepel is

edit: ik zie dat anderen die tips al hadden gegeven
Gewoon bellen, je vertrouwt het duidelijk niet.
pi_50754776
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:15 schreef Beaker het volgende:
Ze spuugt echt hele golven uit. De vk krijgen we niet te pakken dus ik ga nu de lactatiekundige bellen!
Goed zo, fijn. Sterkte meisje!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:20:13 #164
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50754790
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:16 schreef Jelief het volgende:
@ JB, ik wordt een beetje moe van deze discussie elke keer hier voeren. Ja bv is het beste, ja kv is een handige vervanging.
Borstvoeding zou vanzelfsprekend moeten zijn, je lijf maakt het niet voor niets aan. Als het echt niet wil lukken dan moet de informatie over kunstvoeding idd goed voor handen zijn.
Nou, sorry zo bedoelde ik het niet, ik was gewoon verontwaardigd dat er kennelijk niemand is die wil helpen als het gewoon echt niet lukt, voor mij is het alweer een tijdje geleden en het ging allemaal vanzelf, heb nergens problemen mee gehad.
Bij haar werkte het gewoon echt niet(te weinig voedingsstoffen?is niet onderzocht trouwens)en dan sta je tegen een muur te lullen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:20:53 #165
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50754803
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:19 schreef nebelung het volgende:

[..]

Goed zo, fijn. Sterkte meisje!
Ik hoop dat het allemaal lukt! Sterkte hoor!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:23:30 #166
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50754850
Heeft ze dan ook hulp van een lactatiekundige gehad dan? DIe zijn met dat soort dingen toch meestal de enigen die echt van de hoed en de rand weten.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:23:52 #167
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50754859
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:20 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nou, sorry zo bedoelde ik het niet, ik was gewoon verontwaardigd dat er kennelijk niemand is die wil helpen als het gewoon echt niet lukt, voor mij is het alweer een tijdje geleden en het ging allemaal vanzelf, heb nergens problemen mee gehad.
Bij haar werkte het gewoon echt niet(te weinig voedingsstoffen?is niet onderzocht trouwens)en dan sta je tegen een muur te lullen.
Mijn lactatiekundige heeft mij nog begeleid op het laatste en was het met mij eens dat ik alles op alles had gezet en vond het een prima idee met kv verder te gaan. Maar dit was na zes maanden, misschien dat sommige mensen vinden dat je het langer moet proberen, dan een maand.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:30:48 #168
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50754981
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:23 schreef Jelief het volgende:
Heeft ze dan ook hulp van een lactatiekundige gehad dan? DIe zijn met dat soort dingen toch meestal de enigen die echt van de hoed en de rand weten.
Nee, ik weet niet eens zeker of ze daarvan wist, haar VK zei dat ze gewoon moest doorgaan, maar de baby huilde steeds en was echt te weinig aangekomen.(dat zei de VK dan weer wel) Ik zei dat ze een VK van niks had, maar goed, ik heb daar niet zoveel verstand van, zo'n dingen kom je eigenlijk alleen mee in aanraking als het NIET goed gaat.
Ze geeft nu trouwens sinds drie weken KV en de kleine slaapt veel meer, huilt veel minder en is nu wel fatsoenlijk aangekomen.(dat niet genoeg aankomen leek me ook wel een teken aan de wand dat het niet goed was, maar okee)
pi_50755046
Jammer. Dit is nou een goed voorbeeld van niet goede begeleiding. Komt te vaak voor.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:54:39 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50755359
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:
Jammer. Dit is nou een goed voorbeeld van niet goede begeleiding. Komt te vaak voor.
Idd
pi_50755999
Beaker, sterkte. Hopelijk kan de lactatiekundige wat goede adviezen geven.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:03:13 #172
94046 PM-girl
pi_50759517
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:30 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet eens zeker of ze daarvan wist, haar VK zei dat ze gewoon moest doorgaan, maar de baby huilde steeds en was echt te weinig aangekomen.(dat zei de VK dan weer wel) Ik zei dat ze een VK van niks had, maar goed, ik heb daar niet zoveel verstand van, zo'n dingen kom je eigenlijk alleen mee in aanraking als het NIET goed gaat.
Ze geeft nu trouwens sinds drie weken KV en de kleine slaapt veel meer, huilt veel minder en is nu wel fatsoenlijk aangekomen.(dat niet genoeg aankomen leek me ook wel een teken aan de wand dat het niet goed was, maar okee)
Een verloskundige is kundig op het gebied van verlossen en weet ook wel wat van borstvoeding, maar in de regel niet voldoende. Zo ook hier.
Borstvoeding moet je als moeder maar ook als baby meestal leren, dus het begin kan gepaard gaan met vallen en opstaan.
*
pi_50762729
Hier mijnheer Beaker

Onze Jet is vanmiddag ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Bloed is inmiddels onderzocht en vertoonde geen afwijkingen. Uitslag van haar urine moet nog komen, het zou namelijk heel goed een urineweginfectie kunnen zijn.

Al met al maakt ze een zieke indruk op het verplegend personeel, even afwachten dus
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:09:45 #174
94046 PM-girl
pi_50762797
He bah, wat een vervelend nieuws Beaker en thecrook.
Wat was de aanleiding? Heeft Beaker nog wel de lactatiekundige gesproken?

Succes en sterkte!!
*
pi_50762823
Goed dat jullie actie ondernomen hebben. Heel veel sterkte !
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:16:06 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50762977
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:07 schreef thecrook het volgende:

Onze Jet is vanmiddag ter observatie opgenomen in het ziekenhuis.
Ach gosh...
Veel sterkte jullie. Sneu, zo'n piepklein grietje in het zkh.

"Onze Jet"....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50763916
Ik heb de lactatiekundige niet meer gepsproken, maar de vk wel en die heeft contact gezocht met een kinderarts
Wat Crook zegt, het kan heel goed zijn dat ze een infectie heeft, maar we weten nu nog niet zo goed waar die infectie zit en of het wel een infectie is.
Voor alsnog wil ze niet eten ......

Ik hou jullie wel op de hoogte, gaan nu wat eten en dan snel weer terug naar onze tante Jets

Het is wel een raar gevoel, wij zijn thuis en Jet is er niet
Lief dat jullie allemaal zo meeleven, echt super!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:52:16 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50764038
Beaker en theCrook... wat naar zeg.
Hopelijk krijgen ze haar snel weer beter daar.
Sterkte ermee!
pi_50764195
Biek, sterkte met Jetje
Het zinnetje "ze geeft ze vast wel van Jetje" kwam meteen in me op
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:58:57 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50764214
beaker en crook
pi_50765339
Oh Beaker en Crook, sterkte
  Jubileum moderator zaterdag 23 juni 2007 @ 19:02:44 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50766028
Ach gossie arme Jet! Heel veel sterkte Beaker en Crook, en geef Jet maar een dikke kus van ons
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 23 juni 2007 @ 19:37:14 #183
43556 miss_dynastie
pi_50766974
Arme Jet, beterschap
  zaterdag 23 juni 2007 @ 19:40:07 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50767044
Oh, wat rot dat ze in het ziekenhuis ligt, die kleine Jet.
Veel sterkte jullie, Beaker en thecrook!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:35:10 #185
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50768477
Welkom Birthe.

Jet in het ziekenhuis, dat is niet leuk. Hopelijk gaat het snel beter. Goed dat je kolft Beaker en beterschap voor Jet.

Geen spannende kolfavonturen van de vakantie, helemaal niet gekolfd zelfs, Anna was steeds in de buurt. Tijdens een wandeling door voormalig kamp Westerbork hing ze te slapen. Vond ik ergens wel jammer, het had me wel mooi geleken om daar op een bankje bv te geven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50768767
Arme Jet. Sterkte Beaker en man.
pi_50768851
Snel weer opknappen Jet, dan kan je weer lekker met mama en papa mee naar huis .
Fake it till you make it...
pi_50770831
He getsie Jet, snel weer beter worden hoor!
Veel sterkte Beaker en thecrook. Lijkt me verschrikkelijk angstig om niet te weten wat je hummeltje mankeert en maar domweg af te moeten wachten. Gelukkig is ze in goede handen, zowel in het ziekenhuis als met jullie. Goed dat jullie aan de bel trokken. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat het morgen al een stuk beter gaat.
pi_50771924
Net terug uit het ziekenhuis. Jet heeft om 5 uur 80 cc gedronken om 8 uur hebben we haar weer de fles gegeven en helaas kwam alles er weer uit inclusief de inhoud van de voeding van 5 uur
Daarna was ze wel lekker wakker en keek ze ons met van die grote ogen aan ...... Zijn nu thuis ik ga lekker douchen en naar bed, want ik heb ontzettend last van mijn buik en hechtingen
Jet had wel weer honger en kreeg voordat wij weg gingen nog 50 cc voeding, straks bellen we nog even om te vragen hoe het is gegaan.

Overigens, moet ik dit hier allemaal posten of moet het in het kleine babietjes topic?

Morgen ga ik Jet alle kusjes geven namens jullie!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50772035
Moet je de hele nacht zonder haar?
Mag je niet blijven?
pi_50772199
Word je niet samen opgenomen? Toen mijn dochter in het ziekenhuis lag, kreeg ik een veldbed.

Ik zou het eigenlijk in het babytopic doen. Als het een infectie is dan staat die los van borstvoeding.

Maar...daarop aansluitend wil ik graag nog tegen je zeggen: als je wel graag wil voeden, zou ik alsnog kontakt zoeken met een lactatiekundige (dat kan wellicht zelfs nu via het ziekenhuis, als daar 1 aan verbonden is). Ze kan jouw melk goed gebruiken met het oog op antistoffen.

Veel sterkte
pi_50773952
Oh jeetje Beak, wat kl*te!! Hoop dat ze snel mee naar huis mag!
ik mocht ook niet in het zh blijven toen Amber opgenomen werd... 1,5 week een leeg huis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator zondag 24 juni 2007 @ 08:24:12 #193
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50779804
Laten we maar in het babietjestopic verder gaan Beak, ik heb daar jullie posts ook even ingezet.

Wel sneu dat je niet bij haar mag blijven trouwens, zeker als je bv geeft is dat toch belangrijk?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50780900
Ik ben dus echt steeds bezig met het aanbieden van ander drinken op welke manier dan ook, maar hij wil niet ...
Zijn we ergens op visite, kleed hij me zowat uit, want hij moet en zal die borst krijgen.
Bijna zomervakantie, ik denk dat ik hem dan toch maar eens wat vaker ga uitbesteden aan opa en oma, dan moet ie wel.
Weet je aan de ene kant vind ik het enorm zielig, maar aan de andere kant is het voor mij gewoon even 'op' .

Moeilijk hoor.... En als je dan die 'goedbedoelde' adviezen krijgt als: Je had ook veel eerder moeten stoppen, nu heeft hij je in je macht, dan denk ik wel eens, weet je, jullie hebben gelijk .........

Even een wanhopige mama Birthe
pi_50781413
Hier is het ook moeilijk om vol te houden hoor, maar vaak moet ik gewoon even verdwijnen en neemt papa de honeurs waar. Bij hem kan Merlijn geen borstkrijgen dus moet hij wel iets anders. Een tijdje terug heeft hij het een nacht zonder mij moeten doen en dat is goed gelukt, ze kunnen wel zonder.
We zijn hem nu aan het leren dat hij om drinken moet vragen als hij de borst wil of iets anders wil. Niet aan mamma's trui trekken. Toegeven aan dat hij iets wil drinken, vraag ook altijd of hij de beker wil en dan de beker die altijd bij de hand is geven. Gelukkig lukt het hier meestal goed zonder protest overdag.

Oh, wat doen mijn tepels pijn als Merlijn aan het drinken gaat. De gevoeligheid van de zwangerschap is helemaal weer aanwezig Niet fijn. De spelende vingertjes en het aanhappen is kiezen stevig op elkaar houden van ergernis. Het drinken gaat eigenlijk alleen goed als ik slaap omdat ik me dan niet zo zit te ergeren, daarom krijgt Merlijn nu ineens weer twee nachtvoedingen
pi_50782353
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:00 schreef lcicle het volgende:
Randa_v, ik lees in het Z&G topic dat je een "aandoening' hebt aan je schildklier. Nu heeft mijn vriendin dat ook en daardoor heeft ze tevergeefs een poging tot borstvoeden gedaan. Men wist naderhand pas dat het aan de schildklier lag.
Heb jij hier geen problemen door gehad en misschien zelfs info hoe mijn vriendin na een eventuele 2e zwangerschap wél zou kunnen voeden?
Ik heb van haar begrepen dat het iets met het gebrek oxytocine te maken had. Dat hormoon is kunstmatig te vervaardigen, dus daar zou ergens de oplossing in kunnen zitten. Maar waarschijnlijk is het niet zo simpel
Iemand anders misschien een reactie op bovenstaande?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_50782681
Het is dat ze de vorige keer niet wist van schildklierproblemen, maar voor de volgende weet ze dat wel, neem ik aan. Of was het een schildklierontsteking of zo? Die treden na de bevalling nog wel eens op (maar kan behandeld worden) Of is het iets chronisch/langdurigs?

Een dergelijk probleem is dan bekend, dus kan er actie op worden gezet, dwz (meteen) behandeling. Dan zal er op dat stuk gezondheidsgebied niets de borstvoeding in de weg moeten staan. Los van de normale begeleiding (en voorbereiding).

Enfin, ík zou dat dus uitzoeken alvorens weer zwanger te worden bij de daarvoor opgeleide personen zoals een arts.
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2007 @ 12:57:18 #198
141844 Macka66
pi_50783759
Mijn vriendin heeft ook een schildklieraandoening (Hashimoto), en geen enkel probleem met bv (zelfs eerder teveel bv dan te weinig). Blijkbaar kan het dus wel samengaan, een schildklieraandoening en bv. Op het Hypo maar niet Happy forum is misschien wel iemand met ervaring of een goed idee te vinden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_50784123
Sorry Icicle, had je berichtje helemaal gemist, maar ik weet er jammergenoeg niet meer van. Ik heb een vergrote meerknobbelige schildklier (rechts) met een normale werking die tijdens de zwangerschap zou kunnen veranderen, er zit nu gewoon een verdikking op mijn nek. Is ontstaan tijdens de zwangerschap van Merlijn. Hier ook geen problemen verder met borstvoeden en een fijne internist die er heel positief over is verder.
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2007 @ 13:10:23 #200
141844 Macka66
pi_50784193
En nog een vraag uit de faq op bovengenoemde pagina:

"Mag ik na de bevalling borstvoeding geven?
Ja, de hormonen in alle soorten schildkliertabletten zijn namelijk dezelfde hormo(o)n(en) als wat de schildklier aanmaakt"

Zoals ik het lees: Als je schildkliermedicijnen gebruikt en daarmee juist bent ingesteld heeft de schildklierwerking geen nadelige invloed op de bv.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')