Er kan misschien een meeting voor georganiseerd wordenquote:Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je
Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek![]()
Heel goed van je Ticootje... dat zou ik ook doen. Ik vind het een zeer goede instantie.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopenquote:Op zondag 3 juni 2007 17:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden
Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind
En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.
Het leek erop
Place to be: Havana
Miss_sly, ik heb de rondjes ook gelopenquote:Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen![]()
Dat je toegeeft dat het ook erg IS. Denk ik.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef wendytje het volgende:
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....
Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
ik gebruik geen cliché's....... ze heeft me al vaak gezegd hoe boos die haar maken..... of mensen die zeggen: "ja he, het is nu bekend, dus leg je er maar bij neer" Ze mag gewoon bij sommige vrienden niet even uithuilen als dat nodig is.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:13 schreef Mariposa het volgende:
Iemand nog wat van Chesna gehoordIk hoop dat het goed gaat met je
Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
Kutquote:
Ik was net (weer) 5 kilo kwijt. 6 weken gelijnd. Dus alle broeken zitten nu wel iets losjes, hopen dan maar dat het nog een tijdje niet opvalt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:40 schreef minoes_ het volgende:
Ticootje......zwanger![]()
![]()
![]()
![]()
Meid,ik had t helemaal gemistMaar geweldig,eindelijk een mooi wondertje voor jou,van harte gefeliciteerd en probeer te genieten.Het zal allemaal best onwerkelijk lijken denk ik,maar als die eerste broek niet meer past,weet je het zeker
![]()
![]()
Groetjes,Minoes![]()
Ja.. Toen ik donderdag al kreeg te horen dat er niets zat (anders dan normaal) was het al een domper op mn weekendje weg..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:57 schreef phileine het volgende:
He get Tally, wat een teleurstelling.
Ik heb daar ook omheen gelopen in augustus 2005 en in mei 2006 was ik zwanger. We hebben het hele ritueel zelfs op video vastgelegd, mét commentaar van Slaapvriendje tijdens mijn bedevaartstocht om dat ding heenquote:Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen![]()
Ik voel me prima hoor... lief dat je het vraagt...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:40 schreef miss_sly het volgende:
Jose, wanneer weet je iets meer over hoe deze poging gegaan is? hoe voel je je?
ik blijf het zo bijzonder vinden dat het echt echt echt zo is... ik vind het zóóó fijn voor jullie...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:37 schreef Ticootje het volgende:
.... Ik weet natuurlijk ook niet of dit het is, maar goed ik ben nu wel zwanger...
volgende week woendag? spannend hoor! hoop dat die temp lekker hoog blijft enje Ticootje achterna gaatquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:31 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik voel me prima hoor... lief dat je het vraagt...Gisteravond voelde ik me niet lekker, vanmorgen was mijn temp wel weer gestegen (37,1), maar of dat nou komt door de gelukte eisprong of doordat ik me de avond ervoor even niet lekker voelde (ik denk -en weet bijna zeker- het laatste)... de rest van vandaag voelde ik me prima!
De Clomid heeft in ieder geval haar werk goed gedaan, want ik heb zeker weten een eisprong gehad. Ik heb geen echo nodig gehad om dat te kunnen zien...![]()
Ik wacht morgen en de dagen erna gewoon af hoe mijn temperatuur zicht ontwikkelt. En dan wachten tot woensdag... dan zijn we 14 dagen na de eisprong...![]()
Ik ben zelf behoorlijk nuchter (misschien zelfs wel een tikkie pessimistisch) en ga dus nergens vanuit... al hoop je altijd wel stiekem op een positieve test...
![]()
Goedquote:Maarre... hoe is het nu met jou?![]()
Dankjequote:Op woensdag 6 juni 2007 15:02 schreef Jose81 het volgende:
Diaan en Mandiaan!!! GEFELICITEERD!!!!! Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en (voor nu vooral) vruchtbaar huwelijk toe!!
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Webkim, hoe is het daar?
Zie de signature onder mijn berichtjes.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef phileine het volgende:
wanneer mag je gaan testen kim?
Nee, ik krijg geen echo, dat heeft geen zin. Maandag/dinsdag verwacht ik weer ongeveer ongesteld te worden, dus zit ik dan aan het einde van mijn cyclus. Het laatste inwendige onderzoek wat ik heb gehad, was die HSG... daarna niks geen echo's ofzo meer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:26 schreef sombie het volgende:
Wat gaat er bij de gyn gebeuren, Jose? Krijg je weer een echo?
Ben je niet een beetje vroeg met testen???quote:Op maandag 11 juni 2007 10:45 schreef Webkim het volgende:
Donderdag ziekenhuistestdag.
Vanmorgen thuis over een test gepiest. Harstikke negatief.
Ik zit zó in een dip nu...
Toen ik net de ivf verpleegkundige belde ging ons gesprekje als volgt:quote:Op maandag 11 juni 2007 11:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje vroeg met testen???
Je mag pas na 14 dagen testen...
Ik werd gewoon ongesteld ondanks de progestan hoor. Ik heb beide keren de 14 dagen progestan niet vol hoeven maken.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:43 schreef Webkim het volgende:
@ Ticootje:
ik heb wel een eigen cyclus, maar de Progestan onderdrukt mijn menstruatie. Dat spul gebruik ik morgen voor het laatst, dus we zullen zien wat er dan gebeurt.
Sombie... in de eerste plaats: wat kl*te dat jij echt niet zwanger bent. En ik denk dat het wel heel verstandig is toch zoveel mogelijk rond je eisprong te vrijen. Zaadjes kunnen enkele dagen overleven....quote:Op maandag 11 juni 2007 09:32 schreef sombie het volgende:
Jose, je bent toch nog niet ongesteld geworden? Dus misschien ben je wel zwanger deze keer. Dat hoop ik voor je hoor. Hoe laat moet je naar de gyn?
Heb jij 2x een ivf poging gedaan??quote:Op maandag 11 juni 2007 18:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Webkim begrijp ik het goed dat je vorige week die dikke buik had van de overstimulatie en dat je buik nu weer afgenomen is? Helaas lijkt het erop dat je test gelijk heeft en je niet zwanger bent. Ik had kerst 2005 ook overstimulatie en dat nam een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden weer af. Door de progestan bolletjes werd ik later ongesteld (net als bij jou). In mei 2006 kreeg ik weer overstimulatie, maar dit werd alleen maar erger naarmate de NOD dichterbij kwam. Toen was ik wel zwanger en doordat mijn eigen lichaam nog meer hormonen ging aanmaken en ik 8 liter vocht vasthield, moest ik 10 weken volledige bedrust houden. Natuurlijk hoop ik voor jou dat je situatie anders is en je donderdag alsnog een positieve test in je handen zal houden
Ticootje wij hebben uiteindelijk het volgende achter de rug (na alle bloedonderzoeken, semenonderzoeken, 4 x negatieve samenlevingstest en een baarmoederfoto):quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb jij 2x een ivf poging gedaan??
Of was die laatste met ivf medicatie en op het laatste moment toch een iui?
Jij hebt ook al zo'n terleurstellend lijstje, maar je ziet de aanhouder wint. (meestal)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ticootje wij hebben uiteindelijk het volgende achter de rug (na alle bloedonderzoeken, semenonderzoeken, 4 x negatieve samenlevingstest en een baarmoederfoto):
3 x IUI zonder hormoonstimulatie
3 x IUI met hormoonstimulatie
1 x afgeblazen IVF -> is IUI geworden (te weinig follikels)
1 x IVF
1 x cryo terugplaatsing
1 x afgeblazen IVF -> is IUI geworden (te weinig follikels)
De laatste afgeblazen IVF is uiteindelijk een geslaagde IUI geblekenDoor mijn onbetrouwbare eierstokken was het lastig om de juiste hormoondosering te krijgen. Bij te weinig hormonen gebeurde er bijna niets en moest ik soms meer dan een maand spuiten en met te veel hormonen kreeg ik overstimulatie.
Moet morgen gaan testen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:49 schreef Ticootje het volgende:
Webkim, kom eens vertellen? Ben je nu ongi, of moet je morgen nog een testje doen?
ik duim voor je!quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:06 schreef Webkim het volgende:
[..]
Moet morgen gaan testen.
Ben er niet gerust op.
Tricootje ik lees hier net hoeveel moeite het je heeft gekost om eindelijk zwanger te raken, voor dit soort dames heb ik graag mijn urine verzamelt.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt een goed jaar te worden voor dit topic, het loopt langzaam leeg! Jose, volgende keer vertrek jij, ok? Jammer dat het nu niet is gelukt, maar fijn dat de clomid zijn werk doet. Houd moed
Twan heeft al een zusje... bij zn vader dan wel te verstaanquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:38 schreef NieTTus het volgende:
Diaan![]()
Het is toch ook gewoon niet eerlijk!![]()
Ik blijf duimen hoor, het MOET MOET MOET gewoon een keertje raak zijn! Tijd voor een brusje voor Twan...
Joseherkenbaar! (je klein gedrukte tekst..)
Zul je trouwens zien dat het net deze keer raak is, zo bij je schoonouders in
Ik hoop het in elk geval heel erg voor je!
Oh jah, ik heb vakantie![]()
![]()
Natuurlijk snap ik je...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:28 schreef NieTTus het volgende:
Dat doet er niet toe, een zusje of broertje bij jou bedoel ik dan maar hihi
(je snapt me wel)
Genieten is sowieso belangrijk!!
Het gaat goed, ik heb een mega week (heerlijk, goed gehumeurd, energiekwas even geleden, dus super!
) en nu dus ook vakantie!! Mijn enige stress bestaat nu nog uit het kopen van een bikini (en dat met mijn "gewone" confectiemaat 40 maar dus een dikke vette F cup... dat is lastig iets passends te vinden...), maaaaaaaar als dat je enige zorgen zijn
(en het stoppen met roken van na de vakantie, dat bezorgd ook enigzins stress.. 15 jaar roken gaat je niet in de koude kleren zitten, maar ik vind dat het moet. Eerder mag ik van mezelf niet aan een nieuwe poging beginnen
)
Dus het gaat hier heerlijk!
Heee Miss_Sly nu officieel: welkom thuisquote:Op maandag 18 juni 2007 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Jose, alweer aan de Clomid! Dat gaat snel. Hopelijk doet de Clomid deze keer goed zijn werk en is het ook nog eens raak
Ja, ik leef ook nog... sorry, ben lang niet geweest en dat zal wel vaker gebeuren nu. Zit midden in een opslagruimte, lijkt het wel. Het huis staat vol dozen en de wasmachine en de droger staan middenin de woonkamer. 2 juli hebben we de sleutel overdracht aan de koper van ons huis. We gaan vanaf komend weekend 6 weken bivakeren bij mijn schoonouders en 15 augustus krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huisje.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Maar Jose, kom eens vertellen hoe het met jou gaat! Clomid weer op, hoe voel je je?
Ja, dat laatste zou niet gek zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:00 schreef miss_sly het volgende:
fijn even wat te horen Jose
Je hoeft niet te posten natuurlijk, maar je postte best regelmatig en het was ineens zo stil. Maar gelukkig, niets ernstigers dan verhuisstressLeuk vooruitzicht, jullie nieuwe huisje!
Succes met de Clomid en de opvliegers en ik hoop van harte dat jullie meteen aan een babykamer kunnen gaan denken, omdat het gelukt is
Volgens mij kan dat helemaal nietquote:Madelieve, je kunt inderdaad ongesteld worden zonder een eisprong te hebben gehad. Als je geen eisprong hebt, proberen ze die op te wekken met medicijnen, bijvoorbeeld Clomid... omdat ik ook niet altijd een eisprong heb (tenminste: niet regelmatig genoeg), zit ik nu ook aan de clomid... bij mij werkt dat dus goed.![]()
Ah, OK.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:40 schreef Jaape het volgende:
LEO staat voor laparoscopische electro coagulatie van de ovaria (jaja). Hierbij worden in de eierstokken kleine oppervlakkige gaatjes gebrand, waardoor de hormonale activiteit in de eierstok verandert. Het komt er zeg maar op neer dat ze veel van die cystes (blaasjes, eitjes, in ieder geval die dingendie je veel te veel hebt als je PCO hebt) wegbranden. Ze hopen dan te bereiken dat er weer een normale cyclus op gang wordt gebracht.
Alleen die behandeling is nog niet zo erg bekend en daarom wordt ie niet overal aangeboden.
Beetje kwestie van voor 'bloeding' standaard 'ongesteld' gebruiken, denk ikquote:Overigens las ik hiervoor ook ergens dat je ook ongesteld kan worden zonder eisprong:
[..]
Volgens mij kan dat helemaal niet![]()
Als je Clomid slikt dan wordt als het goed is een eispong opgewekt, in dat geval word je ook ongesteld. Als de Clomid niet aanslaat (wat ik ook heb gehad) dan kan het wel zijn dat je een bloeding krijgt, maar dat is dan technisch gezien geen ongesteldheid.
Of snap ik het nou niet ?
Met Clomid heb ik trouwens een ongesteldheid van niks, duurt 1,5 dag en past in een inlegkruisje, zijn amper 3 druppeltjesMaar volgens de bloedtest slaat de Clomid wel aan....
aah oke... tja, een jaar lang niet ongi worden, kan idd zo z'n voordelen hebben!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:13 schreef Jaape het volgende:
Nou zo vreselijk jong vind ik mezelf niet, daarom moest ik ook zo lachen om die opmerking![]()
Ik ben 30, oordeel zelf maar of je dat oud vindt
Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil maar toen bleek dus dat ik niet ongesteld werd, het duurde ruim een jaar voordat ik weer ongi werd! (Ik moet zeggen dat ik dat nou wel weer het enige positieve aan PCO vind, heerlijk toch dat je dat gedoe met dat maandverband en die tampons en niet vergeten die buikpijn en/of koppijn elke maand mist).
Ik heb eerst clomid 50 geprobeerd, toen clomid 100 en uiteindelijk kreeg ik 150, dat sloeg gelukkig aan maar nu ben ik een half jaar verder en nog steeds niks.... dus nu moet ik over vervolgstappen na gaan denken
Ja, ben ook wel erg blij. Ik zie een mooie temp. stijging, al heb ik 3 dagen terug niet getempt. De temp vanaf dag 12 was (achter de 36): 6-5-4-5-7-8-9-37,0, toen een dagje dus niet gemeten, en daarna de thermometer toch maar weer gepakt uit nieuwsgierigheid...quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Jose, goed dat de Clomid het zo mooi heeft gedaan! eisprong op dag 15, echt geweldig mooi! Nu maar hopen dat het voorlopig de laatste eisprong was
Kort antwoord Ja, van tevoren raad ik je aan wat pijnstillers te nemen de gyn raadde me aleve aan om het dragelijk te maken. Inspuiten van de vloeistof is niet pijnlijk maar het inbrengen van het instrument wel omdat die wordt vastgezet ofzo (gyn maakte de opmerking dat ik het gevoel zou krijgen dat het er via mijn neus weer uit zou komen). Het onderzoek kan in totaal 1 uur duren omdat je misschien wel twee rontgen foto's moet laten maken. De eerste tijdens het onderzoek en de tweede een half uur later maar dan zonder de poespas.quote:
Hoeft niet hoor. Ik voelde ook niks eigenlijk. Dat was waarom ik dacht dat ik mss wel zwanger zou kunen zijn...quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:16 schreef Jose81 het volgende:
nee, ik heb verder nergens last van eigenlijk.. 'dus misschien is het wel weer niks', denk ik dan met m'n pessimistische hoofd...![]()
hmm... 14 dagen erna testen.. ik ben bang dat ik dan misschien te vroeg ben... wegens de verhuizing heb ik ook geen test in huis... en mijn vriendin's test die ik mocht is inmiddels na al die tijd over de datum.. dus die kan ik ook niet meer gebruiken. Ik moet dan even een andere kopen morgen als m'n temp dan nog steeds hoog is en dan eventueel zondag dus testen.![]()
Maar... we houden de moed erin![]()
Miss_Sly, bij mij was de HSG ontzettend pijnlijk. Ik had geen pijnstilling genomen... tenminste, nam 10 min voor het onderzoek een paracetamol en dan werkt het nog niet natuurlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Was de HSG pijnlijk?
Leuk zeg, dat je zelf nog in beeld was!! Apart he, om jezelf op tv te zien..?quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:24 schreef miss_sly het volgende:
De visagie-opdracht was erg leuk en erg vermoeiend. Net het programma gekeken en ik was zelfs nog vol in beeld
De HSG is dus pijnlijk...ik meende al dat ik dat had gelezen. Ik heb 4 naproxentabletjes gekregen, 2 moet ik de avond vantevoren innemen en 2 moet ik 2 uur vantevoren innemen. Als ik jullie zo hoor, denk ik dat ik me daar maar gewoon netjes aan ga houden
Ik neem aan dat jullie opgehaald werden? Naar huis fietsen of zelf autorijden zal moeilijk zijn, of is de pijn echt alleen tijdens het onderzoek zelf?
En Jose, jij kunt wel geduld hebben, maar denk je ook aan ons
Nou nee dus....quote:Op zaterdag 14 juli 2007 03:25 schreef miss_sly het volgende:
We gaan gewoon met z'n allen dit topic verlaten, en Jose gaat als eerste dit weekend
quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:24 schreef miss_sly het volgende:
De visagie-opdracht was erg leuk en erg vermoeiend. Net het programma gekeken en ik was zelfs nog vol in beeld
quote:
Ja die optie heb je ook nog! Dat is helemaal zwaar balen, een volledige behandeling kost ongeveer 2600 euro... Een cryo terugplaatsing nog geen 100. Daar is de verzekering dan goed vanaf gekomen.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:17 schreef E.T. het volgende:
Ticootje, dat is idd een goede om op te letten idd.
Heb ook wel gelezen op een ander forum dat het ziekenhuis de cryo's aan de verzekering doorgaf als zijnde 'behandeling' Daar was dus een meisje na 1 behandeling en twee cryo's klaar.. en kreeg niks meer van de verzekering![]()
Dan beter de cryo's zelf betalen en de volledige behandelingen vergoed krijgen![]()
Toen hij zijn nieuwe vriendin had, ging het een stuk beter... hij was echt veranderd. Hij pakte zijn oude hobbies weer op en leek echt weer gewoon op mijn broer zeg maar.. maar nu... ach, hij zoekt het maar uit. Ik hou iig contact met die vriendin...quote:Op zondag 15 juli 2007 16:59 schreef Madelieve het volgende:
Hoi Jose, shit dat het niet zo heeft mogen zijn deze maand.... de tekenen waren gunstig. Die Clomid moet toch nog iets beter zijn best gaan doen.
Lekker dat je vrij hebt en neem aan dat jullie nieuwe huisje wel voor afleiding zal zorgen.
Heftig verhaal zeg van je broer en kan me goed voorstellen dat je kwaad op hem bent, heb je normaal gesproken wel goed contact met hem of liep dat al niet lekker?
Ik moest met decapeptyl beginnen op dag 1 van de cyclus, en op dag 3 dan echo en beginnen met menopur. Je begint wel vroeg met decapeptyl.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:13 schreef Madelieve het volgende:
Hoi, punctie duurt nog wel even hoor! Ik ben precies een week geleden begonnen met de Decapeptyl, zat toen op dag 23. Ik was de laatste maanden heel regelmatig ongesteld, 28 dagen, in de nacht van zaterdag op zondag, kon de klok erop gelijk zetten. Maar ben dus tot nu toe nog niet ongesteld dus ben benieuwd... hoop niet dat door de hormonen mijn cyclus nu van slag is.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eventuele cryo-behandelingen automatisch onderdeel zijn van de originele IVF/ICSI poging maar dat scheelt dus toch per ziekenfonds.... maar even goed in de gaten houden mocht het zover komen...
quote:Decapeptyl is verkrijgbaar als een oplossing voor injectie voor onderhuidse injectie. Het product wordt geleverd in voorgevulde injectiespuiten van 1 ml (0,1 mg/ml) en 1 ml of 0,2 ml (0,5 mg/ml). De verpakking bevat 7 voorgevulde injectiespuiten. Triptoreline is afgeleid van het natuurlijke hormoon ‘gonadoreline’.
Dit is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt.
Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het geneesmiddel zorgt ervoor dat de hypofyse niet langer het sein geeft tot afgifte van de geslachtshormonen. Dit geldt zowel voor het mannelijk hormoon (testosteron) als het vrouwelijk hormoon (oestrogeen). De hoeveelheid van deze hormonen in het bloed zal dan afnemen. Toegepast bij hormonaal gestimuleerde voortplantingstechnieken voorkomt Decapeptyl dat de hypofyse te vroeg een hormoon (LH,= ‘luteïniserend hormoon’) afgeeft dat de eisprong opwekt.
Vrouwen:
Dagelijks één injectie Decapeptyl bevattende 0,1 mg, te starten op de tweede dag van een menstruele cyclus. Het is ook mogelijk te starten op dag 21 van een cyclus. De behandeling wordt in het algemeen voortgezet tot op de dag waarop de eicellen voldoende gegroeid zijn en met een injectie met een HCG bevattend middel de definitieve eicelrijping wordt bewerkstelligd.
In geval u bemerkt dat Decapeptyl te sterk, of juist te weinig werkt, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
Oh, dat wist ik niet, dat is eigenlijk veel handiger!quote:Op zondag 22 juli 2007 17:47 schreef NieTTus het volgende:
Tico, puregon zijn kant en klaar pennen. Das niet zoals bij Menopur waar je zelf moet mengen en in spuitje doen!!
MissSly, ja daar ben ik benieuwd naar! Moet 1 prik zetten rondom de eisprong, zodat die gecontroleerd is! Maar that's it! Ik ben echt heel erg benieuwd, denk namelijk zelf ook dat ik dat nodig heb (gezien ik zo slecht reageer op al die hormonen!!!)
Wat $%^%$^ dat je cyclus nu niet meewerkt! Hoop dat het snel komt, zodat je ook weer verder kunt!!
Jose, balen dat je zo'n last hebt van de clomid.. Hoop dat het allemaal een reden heeft!! Hoop het echt!!!
Chesna, wat balen!!! Dat is zeker iets waar ik ook van zou balen... Sterkte!!!
Ja, zou inderdaad mooi zijn, Sombie!! Dan hoef je ook de MMM niet verder in... en kunnen jullie het hier lekker bij laten! En dan heb je gauw wat leuks te vertellen aan je nieuwe (?) klasje!quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:12 schreef sombie het volgende:
En chagrijnige Jose (), ook jou gun ik een mooie zwangerschap deze maand!
Zelf wacht ik op mijn menstruatie. Dan moet ik namelijk het ziekenhuis bellen om af te spreken wanneer we beginnen met de echo's. Adhv de echo's willen we het juiste moment bepalen om te vrijen zodat we een goede samenlevingstest kunnen doen (en ik hoop natuurlijk dat ik dan ook gewoon zwanger raak!). Zou mooi zijn, zo voor het schooljaar begint.
Misschien zwanger???quote:1. Voor het weekend ongesteld doses Clomid verhogen, doortempen en over een mnd weerkomen.
2. In het weekend ongesteld zelfde dosis clomid aanhouden, mag ik stoppen te tempen en over 3 mnd weerkomen.
3. Of zwanger heb immers een eisprong gehad op dag 20 en mijn temp is nog steeds hoog.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af![]()
Hmmm.... komt me bekend voor.. dat had ik afgelopen cyclus ook.. en ineens was het voorbij en werd ik ongesteld... dag hoge temperatuur, dag hoop, dag dromenquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af![]()
Héél herkenbaarquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef NieTTus het volgende:
Weet je, ik wil zooooooo graag en hoop er eigenlijk wel op, maar stiekem durf ik er niet op te hopen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ons ooit gaat lukken...... Vast wel herkenbaar hè?
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Rottdog het volgende:
Komt net der bed uit rollen en ben nog niet ongesteld maar wel een fikse temp daling dus verwacht vandaag of morgen de ongesteldheid.
Niettus wat je zegt is dus absoluut erg herkenbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |