abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 16:04:35 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_50062483
Vervolg van het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#32)

Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "probere zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 13 juni. Eind mei getrouwd en binnenkort weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo\'s verdeeld over 2 rietjes, dus nog 2 cryo pogingen voor de boeg. Momenteel: rust tot zeker eind augustus..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo maar even een nieuwe aangemaakt

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 11-07-2007 18:15:23 ]
Make love, not war ☮
  zondag 3 juni 2007 @ 17:12:02 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50064387
Tally hoe is het met je

Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek
pi_50064776
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je

Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek
Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden

Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind

En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.

Het leek erop

Place to be: Havana
  zondag 3 juni 2007 @ 17:31:29 #4
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50064937
Hmz... ik zie bij de openingpost dat mijn 'verhaaltje' niet meer klopt!
Er mag van gemaakt worden:
Op de wachtlijst voor iui
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 3 juni 2007 @ 17:55:39 #5
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50065621
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:05:44 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50065907
Ik heb het aangepast Marie.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:21:28 #7
114177 Diaan73
pi_50066403
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
Heel goed van je Ticootje... dat zou ik ook doen. Ik vind het een zeer goede instantie.
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 19:20:35 #8
5428 crew  miss_sly
pi_50068105
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden

Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind

En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.

Het leek erop

Place to be: Havana
In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 juni 2007 @ 19:44:52 #9
114177 Diaan73
pi_50068820
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen
Miss_sly, ik heb de rondjes ook gelopen Heeft me toen niet erg geholpen....

Ik loop nu een maand met een maansteen in mn broekzak, snachts ligt ie onder mn kussen. Ben benieuwd hoe deze maand vergaat.

Dit allemaal onder het mom "baadt het niet, schaadt het niet"
Make love, not war ☮
pi_50069631
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....

Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:27:07 #11
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50070051
thnx BE
pi_50070379
Wendy ik denk dat een luisterend oor, een schouder om op uit te huilen en gewoon begrip voor de situatie en haar/hun verdriet gemis al genoeg is. Heel veel mensen willen nog wel eens cliches roepen die verkeerd kunnen uitpakken (lees maar eens het topic "dingen die je nooit meer wilt horen"). Laat haar het woord doen en wees er voor haar.
pi_50070464
Vlakbij Barcelona heb je ook de berg Montserat (als ik het goed schrijf) en op die berg staat een klooster waar een Zwarte Madonna in een glazen kist staat, de bal in haar hand steekt uit die kist en kan je aanraken. Men beweert dat zij ook voor vruchtbaarheid staat. Heel veel stellen uit de omgeving trouwen in die kerk/klooster en gaan daarna dus naar de Madonna om hun huwelijk vruchtbaar te maken/krijgen (goh ik zit vandaag lekker in mijn bewoording).
  zondag 3 juni 2007 @ 20:43:35 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070527
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef wendytje het volgende:
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....

Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
Dat je toegeeft dat het ook erg IS. Denk ik.
Ik ben ooit eens in huilen uitgebarsten op een doop, ik schaamde me rot.. De reactie van mijn vriendin was precies de goede. Na de doop duwde ze me kind en fles in de handen, en zei, "Zo, gaan jullie nu maar eens lekker knuffelen." Hield vervolgens iedereen bij ons weg, en ik heb heel wat tranen op die babyhaartjes laten vallen.
Maar het deed me zo goed!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:46:15 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50070633
Ticootje, wat een supernieuws! Gefeliciteerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 4 juni 2007 @ 08:13:45 #16
26341 Mariposa
Telt af...
pi_50081910
Iemand nog wat van Chesna gehoord Ik hoop dat het goed gaat met je

Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_50082392
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:13 schreef Mariposa het volgende:
Iemand nog wat van Chesna gehoord Ik hoop dat het goed gaat met je

Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
ik gebruik geen cliché's....... ze heeft me al vaak gezegd hoe boos die haar maken..... of mensen die zeggen: "ja he, het is nu bekend, dus leg je er maar bij neer" Ze mag gewoon bij sommige vrienden niet even uithuilen als dat nodig is.
Ik probeer er zo open mogelijk over te praten en haar te troosten als ze wil huilen. En gewoon ook te zeggen dat het klote is voor haar. En dat ze haar eigen tijd moet nemen om het verdriet te verwerken.
uit een aspergernest
pi_50102568
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je
Kut
Maar ja..
Heb net een weekend weg achter de rug.. Wat erg leuk was maar toch een soort van domper was mn bezoekje aan de gyn donderdag
Morgen mag ik weer.. Half 10 dit keer.. Dus we zien wel weer..
Verwacht er helemaal niets van.. En probeer er niet teveel mee bezig te zijn..
Maar ja.. als je om de dag naar de gyn moet hoe kan je er dan niet mee bezig zijn

Ticootje.. Wat ontzettend goed en gefeliciteerd
Net als een paar andere heb ik ook wat tranen gelaten van blijdschap..
Wat onzettend goed
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_50102774
Hello ladies

Ik hou 't even bij meelezen en ik wacht...en wacht...en wacht.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 4 juni 2007 @ 20:17:54 #20
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50103414
sterkte morgen Tally en hopelijk heb je een mooi ei inmiddels!

Hier kan ik inmiddels officieel zeggen dat ik een eisprong heb gehad... yeah...

Mijn temperatuur is als volgt verlopen van een paar dagen voor de eisprong tot nu (ik schrijf alleen de tienden achter 36,...):

6-6-5-4-6-8-8-8-8-9

Dus dat lijkt mij een mooie stijging... nu doet de Clomid dus echt wat het moet doen...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_50103516
Sterkte, Tally. Ik hoop dat de echo morgen goed is.

Dat is een mooi rijtje, Jose!
pi_50103793
Tally en Jose hopelijk werkt de clomid bij jullie zoals het zou moeten komen er pracht eitjes uit voort en ook hele mooi kindjes. Ik zal voor jullie duimen.

WebKim, ook voor jou zal ik duimen dat de emmy;s blijven plakken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:29:58 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50117248
Tally, suc6 bij je echo. Ik hoop dat deze iets beter is.

Webkim, hou je het nog een beetje uit. Ik ben op je aan t wachten hoor in het andere topic.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:32:51 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50117282
Jose, dat is idd een mooie reeks!

Tally, duim voor je!
pi_50119501
En weer helemaal niets.. Arts verwacht ook niets meer..
Baarmoederslijm was wel dikker dan de vorige keer..
Vrijdag weer terug.. Maar verwacht niets meer..
Maand wachten maar..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:26:38 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50119643
Nah...
En ga je nu de volgende keer een hogere dosis slikken?
pi_50119655
Ik weet nog helemaal niets
Ik moet nu afwachten tot ik ongesteld word..
Dan hoor ik verder.. Tot die tijd gewoon de echo's..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:28:36 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50119684
Wat een shitzooi... en het ging vorige maand zo goed, wat irritant dat het nu dan weer niks doet...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:37:30 #29
114177 Diaan73
pi_50119946
Tally wat een gedoe toch allemaal zeg.
Make love, not war ☮
pi_50120040
Ticootje......zwanger
Meid,ik had t helemaal gemist Maar geweldig,eindelijk een mooi wondertje voor jou,van harte gefeliciteerd en probeer te genieten.Het zal allemaal best onwerkelijk lijken denk ik,maar als die eerste broek niet meer past,weet je het zeker

Groetjes,Minoes
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:07:01 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50122858
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:40 schreef minoes_ het volgende:
Ticootje......zwanger
Meid,ik had t helemaal gemist Maar geweldig,eindelijk een mooi wondertje voor jou,van harte gefeliciteerd en probeer te genieten.Het zal allemaal best onwerkelijk lijken denk ik,maar als die eerste broek niet meer past,weet je het zeker

Groetjes,Minoes
Ik was net (weer) 5 kilo kwijt. 6 weken gelijnd. Dus alle broeken zitten nu wel iets losjes, hopen dan maar dat het nog een tijdje niet opvalt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:47:20 #32
61800 Rottdog
pi_50129821
He Tally wat naar meid misschien wel een domme vraag maar hoe komt het eigenlijk dat je met behulp van de Clomid geen eitje hebt? of geeft dat geen garantie zeg maar.

Ben nl erg benieuwd omdat ik zelf ook geen eitje heb deze maand en ik toch de volgende keer wat meer wil weten ook onder ander over clomid en wat dekansen zijn.

Jose ziet er niet slecht uit
pi_50130050
Geeft geen garantie... Het vreemde is alleen dat het vorige maand wel goed ging met deze hoeveelheid clomid..
En deze maand dus helemaal niets heeft geholpen (zelfde hoeveelheid)..

De eerste maand is altijd maar kijken of het iets doet.. Kijken of je genoeg clomid slikt om iets te laten gebeuren.. Ik word er in elk geval ongesteld van..
Is toch al iets.. En het baarmoederslijm was al wat dikker..
Kon ze met behulp van de echo zien.. De eerste maanden is het dus kijken hoeveel clomid je nodig hebt..
pi_50130155
He get Tally, wat een teleurstelling.
mooi he, alles
pi_50130359
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:57 schreef phileine het volgende:
He get Tally, wat een teleurstelling.
Ja.. Toen ik donderdag al kreeg te horen dat er niets zat (anders dan normaal) was het al een domper op mn weekendje weg..
Maar nu ik kreeg te horen dat er nog niets zat was het toch wel erg klote..
Weer een maand wachten maar.. We zien wel
pi_50130758
Ticootje, ik wil je graag even ontzettend feliciteren! Het is je ontzettend gegund en ik had je in dat andere topic al gemeld dat er enorm voor je geduimd werd, fijn dat het geholpen heeft

Tally, veel sterkte met de grote teleurstelling. Kan me voorstellen dat je er even je hele scheldwoordenrepertoire op los zou willen laten...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:07:06 #37
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50132296
Tally, wat onwijs kl*te weer zeg... kan me heel goed voorstellen dat het toch weer een extra domper was... en dat het ook je weekendje weg wel een beetje 'overschaduwde''.

Ik hoop voor je dat je gauw een hogere dosering krijgt... bij mij deed 50 mg ook niet genoeg en met 100 mg gaat het wel goed... misschien gaat het bij jou wel net zo!

He, Ticoo.. nog steeds hier? Moet jij niet eens weg naar dat andere topic ?? Je hebt hier lang genoeg rondgelopen ...!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Jose81 op 05-06-2007 19:02:53 ]
pi_50134844
Tally, balen zeg. Dat zou je inderdaad niet verwachten na hoe het vorige maand ging.

Het lijkt erop dat het bij mij deze maand weer niet is gelukt. Het zal morgen wel doorzetten.
Nu dan even 2 maanden niets en daarna weer bellen voor een samenlevingstest.
pi_50135967
sombie
mooi he, alles
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:03:48 #40
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50136005
jammer weer Sombie... en het wachten nu die twee maanden, lijkt me ook best wel frustrerend... je wil zo graag verder...
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2007 @ 19:31:30 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50137212
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb daar ook omheen gelopen in augustus 2005 en in mei 2006 was ik zwanger. We hebben het hele ritueel zelfs op video vastgelegd, mét commentaar van Slaapvriendje tijdens mijn bedevaartstocht om dat ding heen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_50137735
Ticooooo vraaagje!!!!

Eerst nog even van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geweldig meid, ik hoop zo dat ik je snel kan volgen!!

Ben vandaag bij de gyn geweest en vanaf de volgende poging krijg ik er 2 terug
Zowel bij de cryo's (als er 2 ontdooiien in elk geval) en bij daarna de volwaardige poging! Maar ik besprak het met hem over die RIF test (heette het zo?) die bloedtest die je hebt gehad, en waaruit bleek dat je meer foliumzuur en B6 moest slikken. Het is bij hem in zijn geheel niet bekend, hij zei zelfs: als het zo simpel zou zijn, zouden we het bij iedereen proberen!!! Ik ben dus bang dat ik de helft van je gegevens over die test niet goed heb opgeslagen en heb doorgegeven wil je er me nog wat meer info over geven??? Als ik zeker weet waarover dat ging, kan hij kijken of het bij mij ook uit te voeren is!!! Dus ik smacht naar je antwoord!

Hier dus vandaag evaluatie gehad, en deze keer met de gyn die ook mijn eileiders heeft verwijderd en hij is top! Echt een top arts, doet al jaren samen met VU, persoonlijk, inhoudelijk erg sterk (hij merkt dat ik er meer van weet dus praat ook vaak in doktoren taal dat vind ik wel tof eigenlijk hihi, want ik snap het!)

De arts die mijn hele begeleiding doet is ook tof, maar zij is niet happig op 2 terugplaatsen, deze arts wel. En hij heeft me dit nu toegezegd! Qua medicatie hoef ik niet te veranderen, ondanks dat ik traag reagerend ben. Puregon ipv menopur zou niets uitmaken! Maar hij is ook voor mijn vent zo leuk legt alles voor hem nog eens in mannentaal uit, helemaal goed!

De kwaliteit van mijn embryo's is niet zó (daarom waarschijnlijk ook 3 ingevroren per rietje) Maar hij was het direct eens met 2 terug, vanaf nu! Ook kreeg ik te horen dat bij cryo terugplaatsing verder geen hormonen zijn betrokken!! Wat fijn! Alleen een kleine pregnyl prik bij de eisprong, om die echt te controleren, maar verder NIETS NIETS NIETS!

Misschien is dat wat mijn lichaam nodig heeft, geen hormonen, gewoon terugplaatsing en dan een paar dagen wachten! Ik heb eindelijk weer een beetje hoop, al gaan we pas eind juli beginnen (als mijn menstruaties goed lopen, word ik 31 juli ongesteld, dan +/- 14 dagen daarna eisprong en 5 dagen later terugplaatsing en dan maar 9 dagen wachten ipv 14!!! Wat een verschil, denk soms ook wel dat mijn lichaam al die extra dingen niet echt aan kon (TEVEEL hormonen -> eigenwijse eierstokken die op normale dosering totaal NIET reageerden!) en de puncties en alles eromheen. Mijn lichaam wil gewoon "normaal" zwanger worden (in mijn geval dus zonder hormonen want niets is normaal )

Lang verhaal ik ben nogal lang van stof soms

Maar, heel eerlijk? Ik heb weer een beetje hoop... Die hoop was écht helemaal weg.. Had niet verwacht dat ik hem uberhaupt terug zou hebben!!

voor iedereen, alles wel gelezen, maar even niet geantwoord flinke ego post...
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:14:35 #43
5428 crew  miss_sly
pi_50139007
NieTTus meisje, een lange post en even alleen gericht op jezelf mag ook best hoor

Fijn dat je gesprek zo goed verliep en je er zo'n geweldig gevoel aan over hebt gehouden. En wat geweldig fijn dat je de hoop weer hebt teruggevonden! Het is al een moeilijke weg, maar als je daarbij niet eens meer hoop kunt hebben op uiteindelijk het resultaat waarvoor je het allemaal doet, is het nog moeilijker.

Als ik dat zo lees, gaan wij dadelijk misschien wel zo'n beetje gelijk op; wij moeten 12 julie terug voor de uitslag van het sperma van en gaan dan als het goed is met de eerste poging van iets beginnen. Misschien gaan we wel gezellig samen naar het andere topic, lijkt me reuzegezellig Maar eventueel mag je ook vast alleen gaan en daar op me wachten
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:18:02 #44
5428 crew  miss_sly
pi_50139143
Tally, wat rot dat de clomid het niet goed deed En ook vreemd omdat het vorige maand kennelijk wel werkte. Ik weet dat sommige vrouwen resistent zijn, maar volgens mij zijn ze dat dan al vanaf de eerste behandeling.

Jose, mooie temperatuurcurve Geeft zeker goede hoop!

sombie, he wat naar meid

Slaapmeisje, bi j mij is het alweer ruim 4 jaar geleden dat ik eromheen liep, maar volgens mij zit er geen verjaringstermijn op En aangezien jij je eigen wondertje hebt, ga ik er lekker gewoon vanuit dat het nog helpt ook
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:18:34 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50139163
NieTTus meisje, ik hoop met jou hoop mee! En nog een beetje er bovenop.
Wat fijn dat je zo serieus genomen wordt in de dingen die je zelf ook aan draagt, lijkt me veel prettiger dan zo'n arts die wel even beslist.
2 teruggeplaatst! Dubbel kans dus!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:38:18 #46
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50139954
NieTTus... wat goed dat je er weer met volle moed tegenaan gaat!! En fijn dat het zo goed klikt met de gyn... is wel zo prettig...
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:40:09 #47
5428 crew  miss_sly
pi_50140024
Jose, wanneer weet je iets meer over hoe deze poging gegaan is? hoe voel je je?
pi_50140225
Meiden, wat lief
Echt, dat doet zoveel goed!!

Miss Sly -> Dat hoop ik ook!! Samen naar het volgende topic lijkt me een goed streven! En alleen wil ik niet gaan hihi, heb ooit tegen BE gezegd: jij mag eerst want jij bent ouder dan ik, dan volg ik wel (dat is wel uitgekomen hihi!) zou dus eigenlijk zeggen, ik volg jou wel!! Hihi, maar weet je wat, we gaan gewoon samen!!

Ik was hem even kwijt, maar die "flow" heb ik weer even gevonden... Dikke Jompels voor allemaal hier, meiden eind van het jaar zijn we hier allemaal weg
(ben niet gelovig, maar daar bid ik voor )
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:31:04 #49
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50142554
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:40 schreef miss_sly het volgende:
Jose, wanneer weet je iets meer over hoe deze poging gegaan is? hoe voel je je?
Ik voel me prima hoor... lief dat je het vraagt... Gisteravond voelde ik me niet lekker, vanmorgen was mijn temp wel weer gestegen (37,1), maar of dat nou komt door de gelukte eisprong of doordat ik me de avond ervoor even niet lekker voelde (ik denk -en weet bijna zeker- het laatste)... de rest van vandaag voelde ik me prima!

De Clomid heeft in ieder geval haar werk goed gedaan, want ik heb zeker weten een eisprong gehad. Ik heb geen echo nodig gehad om dat te kunnen zien...

Ik wacht morgen en de dagen erna gewoon af hoe mijn temperatuur zicht ontwikkelt. En dan wachten tot woensdag... dan zijn we 14 dagen na de eisprong... Ik ben zelf behoorlijk nuchter (misschien zelfs wel een tikkie pessimistisch) en ga dus nergens vanuit... al hoop je altijd wel stiekem op een positieve test...

Maarre... hoe is het nu met jou?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:37:38 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50142820
De test is een bloedtest maar dan iets uitgebreider. Er blijkt een deel van mijn dna te ontbreken. DNA heeft 2 strengen. 1 daarvan is beschadigd, de andere zorgt voor backup. Het kan een oorzaak zijn. Bij nader onderzoek blijkt dit ook in mijn familie te zitten.

Ik krijg foliumzuur 5 mg en vitamine b6 250 mg. Foliumzuur kan je natuurlijk altijd nemen. De vitamine b6 daar zijn de meningen over verdeelt, de ene geeft vitamine b complex de ander specifiek b6. Ik weet natuurlijk ook niet of dit het is, maar goed ik ben nu wel zwanger. B6 zorgt voor hormoon en eiwitten aanmaak.

Uit de test bleek ook dat mijn bloed iets sneller stolt.

Uit de test had ook kunnen blijken of het lichaam antistoffen aanmaakt. Dus dan zal je lichaam een embyo afstoten. Ik hoop dat ik zo iets meer info heb gegeven.

Ik wordt trouwens geholpen in het ziekenhuis, diaconnesse. De pioneers op het gebied van ivf. Ieder ziekenhuis heeft eigen behandelmethodes. Kijk maar naar slaapmeisje, die kreeg 2 paracetamol voor een punctie, ik werd platgespoten met morfine.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:01:29 #51
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50143896
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:37 schreef Ticootje het volgende:
.... Ik weet natuurlijk ook niet of dit het is, maar goed ik ben nu wel zwanger...
ik blijf het zo bijzonder vinden dat het echt echt echt zo is... ik vind het zóóó fijn voor jullie...
  woensdag 6 juni 2007 @ 07:52:33 #52
26341 Mariposa
Telt af...
pi_50152154
Jose de curve ziet er mooi uit, ik hoop dat het deze maand dan ook gaat zo als het hoort en moet Bedoel je met woensdag vandaag Hoe is het dan met je De laatste tijd haal ik de dagen zo door elkaar

Tally, wat een domper weer zeg . Misschien krijg je vrijdag , dat wordt dus later, wat meer duidelijkheid en ik hoop dat ze anders voor komende maand met een goeie oplossing komen.

Wanneer moet je weer naar de gyn, Rottdog? En hoe ver zit je ook al weer in je cyclus? Ik hoop dat je volgende maand wel weer een eitje krijgt, al dan niet met medicijnen

Sombie , wat een teleurstelling weer. Dat duurt trouwens wel even voor die samenlevingstest, heeft dat met de vakantie te maken?

NieTTus, wat een opsteker dat er 2 cryo's (of waren het nou rietjes ) terug geplaatst gaan worden. Dat gaat tenminste de goede kant op (Is het met je buik weer beter?)

Ow, ja ik ben gisteren ook bij de interniste geweest. En ze is blij dus ik ook De bloeddruk gaat goed, maar nog niet te goed om eventueel de plaspil te stoppen. En mijn bloedwaarden worden ook weer beter, ik had een iets gestoorde leverwaarden, wat door de medicatie kan komen.
Dus ik mag pas weer over 2 maanden langs komen. Tenzij ik eerder zwanger ben, dan moet ik weer een afspraak maken met haar en ook met een gyn (i.v.m. de evt. wachtlijsten), om rond 12 weken een echo te krijgen.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 14:49:02 #53
5428 crew  miss_sly
pi_50164390
Mariposa, fijn dat het goed gaat! Ik hoop dat je eerder dan over 2 maanden terugmoet, omdat je zwanger bent!
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:31 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ik voel me prima hoor... lief dat je het vraagt... Gisteravond voelde ik me niet lekker, vanmorgen was mijn temp wel weer gestegen (37,1), maar of dat nou komt door de gelukte eisprong of doordat ik me de avond ervoor even niet lekker voelde (ik denk -en weet bijna zeker- het laatste)... de rest van vandaag voelde ik me prima!

De Clomid heeft in ieder geval haar werk goed gedaan, want ik heb zeker weten een eisprong gehad. Ik heb geen echo nodig gehad om dat te kunnen zien...

Ik wacht morgen en de dagen erna gewoon af hoe mijn temperatuur zicht ontwikkelt. En dan wachten tot woensdag... dan zijn we 14 dagen na de eisprong... Ik ben zelf behoorlijk nuchter (misschien zelfs wel een tikkie pessimistisch) en ga dus nergens vanuit... al hoop je altijd wel stiekem op een positieve test...
volgende week woendag? spannend hoor! hoop dat die temp lekker hoog blijft enje Ticootje achterna gaat Dit topic moet gewoon dit jaar leeg!
quote:
Maarre... hoe is het nu met jou?
Goed
Morgen gaan we op vakantie Vandaag de laatste dingetjes op mijn werk afronden, vanavond lekker uit eten en naar de film om het begin van de vakantie te vieren en morgenmiddag vertrekken we naar de Dominicaanse Republiek om ons een week lang te wenten in rust, luiheid, lekker eten en drinken en lekker weer
12 juli pas weer naar de gyn voor de uitslagen, dus we genieten maar gewoon lekker van al het mooie dat het leven ons te bieden heeft
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:57:11 #54
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50164756
Oeeehhh Miss Sly... lekker, lekker, lekker!! Geniet ervan en kom helemaal relaxed, ontspannen en bruin terug! Niet aan de MMM en al die toestanden denken als je daar zit... gewoon aan helemaal niks, behalve aan elkaar...!

Veeeeel plezier!

Ik bedoelde trouwens niet vandaag, maar volgende week. Negen dagen terug had ik mijn eisprong, dus ik zou officieel maandag kunnen testen. Maar mocht ik dan nog niet ongi zijn, dan wil ik proberen te wachten tot woensdag... Maar ik denk niet dat dat hoeft, ik word vast gewoon ongesteld maandag ofzo... (ik doe een hele harde poging mezelf niet gek te maken... anders is het weer zo'n teleurstelling als ik toch ongi word...).

Trouwens, ik moet maandag ook weer naar de gyn... volgens mij sta ik na 3 tellen alweer buiten.. er valt toch niks te onderzoeken... maar misschien heb ik tegen die tijd wel weer wat vragen voor hem...

Mariposa, wat fijn dat het goed met je gaat! Fijn ook dat je gezondheid momenteel oke is! Het zou mooi zijn als je eerder naar het ziekenhuis zou moeten ergens de komende weken... dat zou een goed teken zijn dit keer! Dus ik wens je snel een ziekenhuisbezoek toe, hoe krom dat ook klinkt...

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 06-06-2007 15:03:22 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:00:08 #55
114177 Diaan73
pi_50164863
Miss_Sly heel veel plezier op vakantie en lekker ervan genieten!!

Hier niets nieuws te melden... ben getrouwd en we moeten nog even zien wanneer we weer naar de gyn gaan. We gaan eind juli op vakantie, eerst nog maar even genieten zonder hormonen en na de vakantie naar de gyn. Ik hoop stiekem nog steeds dat het dan niet meer nodig is.

Jose spannend hoor!!
Make love, not war ☮
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:02:41 #56
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50164947
Diaan en Mandiaan !!! GEFELICITEERD!!!!! Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en (voor nu vooral) vruchtbaar huwelijk toe!!
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:24:35 #57
114177 Diaan73
pi_50165819
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:02 schreef Jose81 het volgende:
Diaan en Mandiaan !!! GEFELICITEERD!!!!! Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en (voor nu vooral) vruchtbaar huwelijk toe!!
Dankje We hebben veel vruchtbare wensen ontvangen, dus dat moet goedkomen We gaan vol vertrouwen ermee verder.
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 15:27:18 #58
5428 crew  miss_sly
pi_50165941
Gefeliciteerd Diaan en hubby

Ik sluit me aan bij de wensen van Jose
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:58:26 #59
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50167244
Niettus, ook van niet zo mooie embryo's kun je gewoon zwanger worden hoor. Ik gun het jou ook zo (iedereen natuurlijk!!). Volgens mij deden wij tegelijk onze pogingen..

Webkim, hoe is het daar?
pi_50171544
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Webkim, hoe is het daar?
Zooooo nerveus. Dit is week 2. En uitereraard zit ik bij ieder krampje op de kast en moet ik minstens een kwartier moed verzamelen als ik wil gaan plassen. Pffff.
Mijn lief moet do. tm zo. voor zijn werk naar het buitenland en ik ben als de dood dat het juist dan mis gaat. Zit ik dan in m'n uppie.
Maar! Vooralsnog ga ik maar even van het goede uit. Mijn buik is in elk geval nauwelijks in omvang geslonken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_50171647
wanneer mag je gaan testen kim?
mooi he, alles
pi_50171800
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:22 schreef phileine het volgende:
wanneer mag je gaan testen kim?
Zie de signature onder mijn berichtjes.

over 8 dagen dus

Die geeft de datum van de ziekenhuistest aan, maar ik heb begrepen dat je zelf al twee dagen eerder kan testen. Durf ik toch niet... vooropgesteld dat mijn menstruatie uitblijft. pfff, ik ben zo bang dat ik het jinx door dit alleen al te týpen..!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:59:09 #63
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50172760
Spannend Kim... kan me voorstellen dat je telkens moed moet verzamelen...

Wel klote dat je mannetje weg is... je hebt 'm juist zo hard nodig in deze periode... Maar: wie weet heb je wel een leuk 'welkom-thuis' cadeautje straks... oh nee, als jij test is hij alweer thuis... dus dat word geen 'welkom-thuis' cadeautje... Nou ja, dan maar gewoon een heel speciaal cadeautje!
pi_50172807
Voor:

Overstimulatie-buikie op de helft van wat t nog zou worden:

Paar dagen later:

[ Bericht 42% gewijzigd door Webkim op 06-06-2007 19:30:53 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:20:56 #65
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50173544
wat heb jij een leuke tattoo! Wat een lieffie!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:16:58 #66
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50178719
Kim (leuke tattoo idd )

Ik heb trouwens steeds 14 dagen na de punctie getest Moest toch gewoon thuis testen (in het Dijkzicht doen ze niet aan testen in het zkh)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:17:29 #67
3011 E.T.
pi_50178742
Niettus, fijn dat je weer goede moed hebt om verder te gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50232327
Goeiemorgen allemaal!

Smelten jullie ook de tent uit, of valt het mee..?
Iemand nog nieuwtjes?

Ik zit nu ondertussen in wachtweek 2. Heb af en toe krampen die verdacht veel lijken op een naderende menstruatie. M'n hollebollebuik is flink geslonken en ik kan er allemaal geen peil meer op trekken.

Het enige dat ik doe is heel heel hard hopen.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:45:16 #69
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50232359
webkim hoeveel dagen nog?

edit nog 6 dagen dus....

Vanaf vandaag wordt het pas echt spannend. Tussen de 8 en 12 dagen na tp kan het komen, of niet...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 15:59:38 #70
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50241858
Volgens mij zit iedereen lekker buiten in het zonnetje.. wat is het hier rustig... al een paar dagen.

Ik kwam hier ook ff checken of er nog nieuwtjes waren.... maar niks dus... maar ja, geen nieuws is goed nieuws, zeggen we dan maar.

Voor jou is het echte aftellen nu begonnen, he, Webkim!! Spannend hoor!! Ik ga voor je duimen dat je Tico achterna kunt gaan!
pi_50253524
Heb al dagenlang een idioot warme buik. De rest van mijn lichaam voelt heel normaal, qua temperatuur, maar op mijn buik kan je gerust een tosti bakken. Goed teken..? Of niet..? Geen idee.
Bijna weer een dag voorbij in elk geval.
Hardloper.
IG @webkim
pi_50262493
Webkim, wat vreselijk spannend! Ik blijf duimen!

Diaan en Peaceman, gefeliciteerd en ook ik hoop dat je snel zwanger zult zijn.

Miss-sly, ik ben te laat maar een fijne vakantie met hopelijk een leuk cadeautje!

Niettus, wat fijn dat je zo positief bent.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:11:32 #73
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50263796
wat raar Webkim... daar heb ik nog nooit van gehoord! Maar wie weet inderdaad wel een goed teken...?! Even afwachten nog...

Hier is de moed me in m'n schoenen gezakt, ookal heb ik daar niet echt een reden voor...ik zit gewoon helemaal in een dip... Ik heb zo sterk het gevoel dat het weer niks is... dus ik zit al te wachten tot ik weer ongi word.

Maandag eerst naar de gyn. Dan horen we wel weer hoe of wat...
pi_50282696
Weer een dag zo goed als voorbij. NU begin ik echt nerveus te worden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_50284861
Het lijkt me inderdaad slopen, Kim. Veel sterkte maar weer.

Wat gaat er bij de gym gebeuren, Jose? Krijg je weer een echo?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:52:31 #76
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50285598
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 23:26 schreef sombie het volgende:
Wat gaat er bij de gyn gebeuren, Jose? Krijg je weer een echo?
Nee, ik krijg geen echo, dat heeft geen zin. Maandag/dinsdag verwacht ik weer ongeveer ongesteld te worden, dus zit ik dan aan het einde van mijn cyclus. Het laatste inwendige onderzoek wat ik heb gehad, was die HSG... daarna niks geen echo's ofzo meer.

Maandag gaan we denk ik gewoon even evalueren hoe nu verder. Ik neem aan dat er weinig zal veranderen, omdat de Clomid dus wel werkt. Het is alleen nog wachten op een zwangerschap. En hoe lang dat nog duurt?!?!?

Deze cyclus is eigenlijk de eerste goede cyclus met clomid, omdat ik de eerste keer te weinig clomid had. Ben benieuwd hoe het nu verder zal lopen...

Hoe is het nu met jou? Is je man al weg (die ging toch weg 2 maanden?)?
pi_50307442
Hallo, ik zit al een tijdje te lurken hier in OUD en meld me nu toch maar eens aan....
Ik zal me eerst even netjes voorstellen: ik ben 34, ben bijna 10 jaar samen met mijn geliefde en we willen - na wat jaren van twijfel - graag kinderen! We wisten van tevoren al dat dit niet zo makkelijk zou zijn, mijn vriend heeft namelijk een nierziekte en is hierdoor minder vruchtbaar.
We zouden kunnen wachten tot hij een nieuwe nier krijgt en als dat goed zou gaan, zou de vruchtbaarheid ook terugkomen. Maar omdat de tijd toch wel begint door te tikken en het verlangen naar een gezin steeds groter wordt hebben we besloten er actief mee aan de slag te gaan. Na heel wat onderzoeken en voorlichtingsbijenkomsten in het AMC beginnen we volgende maand met ICSI. We gaan eerst nog even lekker samen op vakantie (we gaan a.s. vrijdag 2 weken naar Toscane) en als het goed is begin ik een weekje na terugkomst met de injecties. De koelkast ligt al vol!

In ons ideale plaatje lukt het nu om een kindje via ISCI te krijgen, krijgt lief binnen niet al te lange tijd een nier die aanslaat (hij staat al bijna 5 jaar op de wachtlijst) en wie weet kunnen we dan over een paar jaar nog wel een 2e op de natuurlijke manier krijgen...

Kortom er breekt een spannende tijd voor ons aan en hoeveel de meeste mensen in onze omgeving weten waar we mee bezig zijn, lijkt het me fijn om hier mee te posten.....
pi_50308781
Hoi Madelieve,
dubbelop in de medische molen dus. Een transplantatie voor je lief en een icsibehandeling voor jullie samen. Poeh, dat is niet niks..!
In je bericht vind ik je vrij onbevangen en optimistisch klinken. Is dat hoe jullie hier in staan of bagatelliseer je het allemaal een beetje?
Kom hier lekker meeposten als je vragen hebt of je hart wil luchten, maar allereerst natuurlijk een heel fijne vakantie!
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 10 juni 2007 @ 21:50:12 #79
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50311712
Madelieve welkom hier...

het is inderdaad niet niks wat je allemaal mee maakt. En die onzekere situatie met je man, en dan ook nog aan de ICSI... spannend!!

Heel veel sterkte alvast voor alles wat er de komende tijd staat te gebeuren.. Ik hoop dat jullie snel resultaat mogen verwachten.

...maar eerst even samen genieten daar in Toscane!...
  Moderator zondag 10 juni 2007 @ 22:31:18 #80
5428 crew  miss_sly
pi_50313621
Dames

Groetjes uit de Dominicaanse Reupbliek. We hebben even een tropische bui, dus we zijn even in het internet cafe aan het schuilen, maar verder is het weer hier geweldig, hotel goed, alles helemaal top

ik denk aan jullie
pi_50313963
Dank voor jullie welkom!
Over die dubbele medische molen: we zeggen voor de grap weleens dat we er een medical lifestyle op nahouden, soort van western lifestyle maar dan anders zeg maar...

De nierziekte en het dialyseren elke nacht zijn we aan gewend, en tuurlijk zijn er vervelende tijden met EHBO bezoeken midden in de nacht en dat soort zaken maar moet ook eerlijk zeggen dat we er nou niet heel erg mee bezig zijn en ons leven er door laten bepalen.... en we denken ook echt niet bij elk telefoontje van een vreemd nummer op een vreemd tijdstip: goh, misschien is dat een nieuwe nier... we wachten en zien wel hoe het loopt.

Wat de ISCI betreft: ik ben er diep in mijn hart eigenlijk best wel pessimistisch over, weet dat de kans dat het in 3 pogingen lukt maar zo'n 50% is..... Ik doe dus nu dappere pogingen om daar nu niet teveel bij stil te staan, ik wil er echt positief in stappen.

Webkim, het is voor jou nu echt superspannend he! Kan je een beetje afleiding vinden? Je mag al over 4 dagen testen toch? Het verschil tussen jouw normale superslanke buik en je buik rond de punctie vond ik best groot, maar misschien vertekende de 2e foto een beetje en leek het meer. Heb je mensen naar je buik zien loeren met zo'n blik van: is ze nou misschien zwanger? Nou heb ik het geluk dat mijn normale buik er al uitziet als jouw opgezette buikje dus het verschil is bij mij waarschijnlijk minder groot

Jose, begrijp ik goed dat de Clomid ervoor moet zorgen dat je cyclus en eisprong normaal verlopen? Ben je al lang bezig en is het echt een kwestie geweest van 'zoeken wat er aan de hand kan zijn"? Dat lijkt me wel erg frusterend....... wij wisten eigenlijk op voorhand al dat het waarschijnlijk niet zo gaan lukken op de natuurlijke manier, dat is niet leuk maar wel helder tenminste....
  maandag 11 juni 2007 @ 08:31:01 #82
114177 Diaan73
pi_50320550
Madelieve van harte welkom en heel veel succes gewenst. Wat een heftig verhaal zeg!!
Make love, not war ☮
  maandag 11 juni 2007 @ 08:36:44 #83
3011 E.T.
pi_50320624
Madelieve, welkom hier

Om je pessimistische gevoelens over ICSI meteen maar even weg te wuiven, zal ik mijn successtory samenvatten: 2003, nadat de hormoon-dosering goed afgesteld was was ik na de eerste punctie zwanger en dat is nu een mooie peuter van 3. 2006, doseringen hoefden niet meer afgesteld.. tweede poging zwanger en dat jongetje ligt nu in de box te draaien en te duimen

Dus ja, ik ben het levende voorbeeld van succesvolle ICSI

Heel veel succes!

Webkim, hoe gaat het bij jou.. Het wordt wel heel spannend nu!
pi_50321604
Jose, je bent toch nog niet ongesteld geworden? Dus misschien ben je wel zwanger deze keer. Dat hoop ik voor je hoor. Hoe laat moet je naar de gyn?

Ik ben duidelijk niet zwanger want vorige week ongesteld geworden. Ik had het laatst even heel moeilijk. We waren op een verjaardag waar ook veel kinderen waren. Mijn vriend was zo leuk met die kinderen aan het spelen en ravotten. Geweldig om te zien, maar het verlangen naar een eigen kind werd wel even heel sterk.
Mijn vriend gaat trouwens niet weg maar ik ben twee keer rond mijn vruchtbare periode weg, zonder hem. Nou ja, deze maand kunnen we het evengoed proberen door voor en nadat ik weg ben, wel te vrijen. Dat gaan we dus ook doen.

He miss_sly ! Leuk even wat van je te horen. Veel plezier!

Madelieve, welkom! Het is niet niks wat je vertelt maar jullie staan er positief in, zo te lezen. We gaan gewoon allemaal duimen dat ET's succesverhaal ook voor jullie gaat gelden.

Webkim, hoe is het met je? Houd je het nog een beetje vol?
  maandag 11 juni 2007 @ 09:38:43 #85
61800 Rottdog
pi_50321740
Madelieve welkom

Webkim spannend

Hier dus druk aan de temp maar damn wat is dat vermoeiend elke ochtend om half 7.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:39:05 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50321749
Madelieve, je kan heel goed zwanger worden van ISCI hoor. Ik heb dan wel niet zo'n succes story als ET, maar ik heb maar 2 pogingen hoeven doen.
  maandag 11 juni 2007 @ 10:04:27 #87
3011 E.T.
pi_50322502
Rottdog, als je jouw thermometer aanzet, laat ie dan de laatste meting nog even in het schermpje zien?
zo ja.. gebruik die geheugenstand
*wekker piept*-*tempen*-*thermometer piept, is klaar*-*thermometer uitzetten*-*doorslapen*.
Als je dan echt wakker bent, pak je de thermometer, zet 'm aan en ziet de temp van die ochtend die je kunt noteren.

Deze methode is echt mijn redding geweest om die drie maanden tempen door te komen
  maandag 11 juni 2007 @ 10:22:29 #88
61800 Rottdog
pi_50322992
Thnx E.T nooit aan gedacht maar heb idd een geheugenstand vanaf morgen dus de ogen niet meer open doet om te kijken en te schrijven.
pi_50323678
Donderdag ziekenhuistestdag.
Vanmorgen thuis over een test gepiest. Harstikke negatief.
Ik zit zó in een dip nu...
Hardloper.
IG @webkim
pi_50324909
Kim, wat ontzettend rot. Heel veel sterkte!
  maandag 11 juni 2007 @ 11:34:19 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50325294
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:45 schreef Webkim het volgende:
Donderdag ziekenhuistestdag.
Vanmorgen thuis over een test gepiest. Harstikke negatief.
Ik zit zó in een dip nu...
Ben je niet een beetje vroeg met testen???

Je mag pas na 14 dagen testen...
pi_50325408
Ik wilde net vragen of je niet te vroeg hebt getest...
pi_50325442
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ben je niet een beetje vroeg met testen???

Je mag pas na 14 dagen testen...
Toen ik net de ivf verpleegkundige belde ging ons gesprekje als volgt:
Zij: - Je mag donderdag komen testen toch?
Ik: - Ja, maar ik heb iets doms gedaan, ik heb vanmorgen al een thuistest gedaan.
Zij: - Dat is niet dom hoor.
Ik: - Kan ik van de uitslag op aan?
Zij: Als ie positief is wel. Als ie negatief is kan het zijn dat je nog niet voldoende HCG had.

M.a.w. pas donderdag weet ik t ECHT zeker, maar de hoop is nogal vervlogen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_50325507
Argh, zenuwslopend, Kim!
  maandag 11 juni 2007 @ 11:42:17 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50325577
Lieve webkim.... Ik heb na 12 dagen getest, ik was toen 3 dagen overtijd. Mijn streepje en stipje waren echt heel licht hoor. Je zag het wel, geen twijfel mogelijk, maar het was ook niet zo dat er een flinke donkere streep stond.

Jij bent nu nog geen eens overtijd toch? Wacht nu maar even rustig af. Misschien is het echt dat je te vroeg hebt getest.

Had jij eigenlijk een eigen cyclus?? Ik werd namelijk "gewoon" ongesteld. Daaraan wist ik dat ik niet eens hoefde te testen.
pi_50325625
@ Ticootje:
ik heb wel een eigen cyclus, maar de Progestan onderdrukt mijn menstruatie. Dat spul gebruik ik morgen voor het laatst, dus we zullen zien wat er dan gebeurt.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 11 juni 2007 @ 11:44:54 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50325670
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:43 schreef Webkim het volgende:
@ Ticootje:
ik heb wel een eigen cyclus, maar de Progestan onderdrukt mijn menstruatie. Dat spul gebruik ik morgen voor het laatst, dus we zullen zien wat er dan gebeurt.
Ik werd gewoon ongesteld ondanks de progestan hoor. Ik heb beide keren de 14 dagen progestan niet vol hoeven maken.
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 18:35:14 #98
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50340668
Webkim begrijp ik het goed dat je vorige week die dikke buik had van de overstimulatie en dat je buik nu weer afgenomen is? Helaas lijkt het erop dat je test gelijk heeft en je niet zwanger bent. Ik had kerst 2005 ook overstimulatie en dat nam een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden weer af. Door de progestan bolletjes werd ik later ongesteld (net als bij jou). In mei 2006 kreeg ik weer overstimulatie, maar dit werd alleen maar erger naarmate de NOD dichterbij kwam. Toen was ik wel zwanger en doordat mijn eigen lichaam nog meer hormonen ging aanmaken en ik 8 liter vocht vasthield, moest ik 10 weken volledige bedrust houden. Natuurlijk hoop ik voor jou dat je situatie anders is en je donderdag alsnog een positieve test in je handen zal houden
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 11 juni 2007 @ 20:29:23 #99
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50345494
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:32 schreef sombie het volgende:
Jose, je bent toch nog niet ongesteld geworden? Dus misschien ben je wel zwanger deze keer. Dat hoop ik voor je hoor. Hoe laat moet je naar de gyn?
Sombie... in de eerste plaats: wat kl*te dat jij echt niet zwanger bent. En ik denk dat het wel heel verstandig is toch zoveel mogelijk rond je eisprong te vrijen. Zaadjes kunnen enkele dagen overleven....

Nee, ik ben nog niet ongesteld geworden. Vanmorgen bij de gyn hebben we besproken hoe we verder moeten en we gaan op de ingeslagen weg verder, dus met die 100mg clomid. Er is ook nog een echo gemaakt om te kijken of ik geen cystes kreeg door clomid, maar dat was gelukkig niet zo... alles zag er mooi uit van binnen.

Madelieve, ik gebruik clomid omdat mijn eisprong niet regelmatig komt. De ene keer heb ik 'm wel, de andere keer niet. Wel heb ik elke maand een menstruatie. Verder is er niks aan de hand, we hebben allerlei onderzoekjes gehad. Van binnen zit verder dus alles goed. De gyn zei vandaag nog 'wel de moed erin houden, he?' en ik zei 'ja, ik weet dat er verder niks aan de hand is. Ik moet gewoon geduld hebben'. Hij zei 'ja, ik denk ook dat het een kwestie van tijd is'. Dussss... wat dat betreft ben ik wel (weer) gerustgesteld hoor.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:45:03 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50364795
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Webkim begrijp ik het goed dat je vorige week die dikke buik had van de overstimulatie en dat je buik nu weer afgenomen is? Helaas lijkt het erop dat je test gelijk heeft en je niet zwanger bent. Ik had kerst 2005 ook overstimulatie en dat nam een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden weer af. Door de progestan bolletjes werd ik later ongesteld (net als bij jou). In mei 2006 kreeg ik weer overstimulatie, maar dit werd alleen maar erger naarmate de NOD dichterbij kwam. Toen was ik wel zwanger en doordat mijn eigen lichaam nog meer hormonen ging aanmaken en ik 8 liter vocht vasthield, moest ik 10 weken volledige bedrust houden. Natuurlijk hoop ik voor jou dat je situatie anders is en je donderdag alsnog een positieve test in je handen zal houden
Heb jij 2x een ivf poging gedaan??

Of was die laatste met ivf medicatie en op het laatste moment toch een iui?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:42:34 #101
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50383308
Even een update van deze kant. Ik wéét inmiddels dat ik niet zwanger ben, mijn voorgevoel was dus goed. Ik ben nog niet ongesteld, maar mijn temperatuur is wel aan het dalen... en ik voel ook dat het er wel aan zit te komen. Ik hoop dus dat het nu heeeel snel doorzet, zodat ik door kan met de volgende ronde!

Moet ook zeggen dat ik niet zo teleurgesteld ben. Tuurlijk is het wel balen. Maar ik dacht eerst dat ik zaterdag al een vlekje ontdekte na een toiletbezoek (achteraf gezien dus was dat dus niet zo)... toen was ik wel 'kwaad'... maar daardoor was ik al zo in de 'dus niet' stemming, dat ik er al op voorbereid was dat het weer niet raak is deze ronde.

Maar, zoals de gyn zei 'wel de moed erin houden, he?' en dat doen we ook.. de volgende ronde is gewoon raak!!
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 20:02:08 #102
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50384084
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb jij 2x een ivf poging gedaan??

Of was die laatste met ivf medicatie en op het laatste moment toch een iui?
Ticootje wij hebben uiteindelijk het volgende achter de rug (na alle bloedonderzoeken, semenonderzoeken, 4 x negatieve samenlevingstest en een baarmoederfoto):

3 x IUI zonder hormoonstimulatie
3 x IUI met hormoonstimulatie
1 x afgeblazen IVF -> is IUI geworden (te weinig follikels)
1 x IVF
1 x cryo terugplaatsing

De laatste afgeblazen IVF is uiteindelijk een geslaagde IUI gebleken Door mijn onbetrouwbare eierstokken was het lastig om de juiste hormoondosering te krijgen. Bij te weinig hormonen gebeurde er bijna niets en moest ik soms meer dan een maand spuiten en met te veel hormonen kreeg ik overstimulatie.
pi_50388644
Gelukkig dat je niet zo heel erg teleurgesteld bent, Jose. Wel fijn dat alles er goed uitzag, geen cystes enzo. Het lijkt erop dat de Clomid zijn werk doet, toch? Dus natuurlijk is het volgende maand raak!

Webkim, hoe is het met je? En met de anderen?
pi_50393389
Hoi,

@ Webkim, shit zeg ... hoe is het nu met je? Ik blijf duimen dat je toch nog positief test donderdag! Begrijp dat je even helemaal in de put zit.....Ik had trouwens dinsdagavond even op je website gekeken. Wat schrijf jij goed zeg, echt een leuke site!

@ E.T. altijd fijn om succesverhalen te horen! Volgens mij heb ik je kindjes gezien in het fototopic en ik kan inderdaad alleen maar hopen dat wij over enkele jaren ook zulke rijkdom om ons heen hebben!

@ Tico, ik moest wel beetje lachen om jouw optimistische berichtje dat je maar 2x ICSI hebt hoeven te doen, ik vond jouw lijstje in de OP namelijk nogal indrukwekkend en getuigen van veel geduld en doorzettingsvermogen.....was echt heel blij voor je toen ik vorige keer las dat je zwanger bent! Nog gefeliciteerd trouwens!

De rest ook dank voor jullie welkom, ben blij dat ik me heb geregistreerd !

Moet er nog wel beetje inkomen hoe het precies met iedereen zit maar dat komt wel...
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:49:34 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50404691
Het lijkt inderdaad een teleurstellend lijstje, en eigenlijk is het dat natuurlijk ook. Maar ik probeer eigenlijk te zeggen dat je wel een beetje positief moet blijven denken.

De slagingskans ligt volgens mij toch het meest bij de vrouw. ISCI wordt voornamelijk gebruikt bij weinig zaadcellen van de man. Wanneer de vrouw dan weinig mankeerd, dan heb je toch een grote kans dat je zwanger wordt.

Webkim, kom eens vertellen? Ben je nu ongi, of moet je morgen nog een testje doen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:50:29 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50404722
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:02 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ticootje wij hebben uiteindelijk het volgende achter de rug (na alle bloedonderzoeken, semenonderzoeken, 4 x negatieve samenlevingstest en een baarmoederfoto):

3 x IUI zonder hormoonstimulatie
3 x IUI met hormoonstimulatie
1 x IVF
1 x cryo terugplaatsing

De laatste afgeblazen IVF is uiteindelijk een geslaagde IUI gebleken Door mijn onbetrouwbare eierstokken was het lastig om de juiste hormoondosering te krijgen. Bij te weinig hormonen gebeurde er bijna niets en moest ik soms meer dan een maand spuiten en met te veel hormonen kreeg ik overstimulatie.
Jij hebt ook al zo'n terleurstellend lijstje, maar je ziet de aanhouder wint. (meestal)
pi_50405330
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:49 schreef Ticootje het volgende:
Webkim, kom eens vertellen? Ben je nu ongi, of moet je morgen nog een testje doen?
Moet morgen gaan testen.
Ben er niet gerust op.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:57:54 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50407053
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:06 schreef Webkim het volgende:

[..]

Moet morgen gaan testen.
Ben er niet gerust op.
ik duim voor je!
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 12:58:52 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50407078
kom op webkim, nou niet de moed laten zakken hoor!
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:37:15 #110
114177 Diaan73
pi_50408492
Webkim... succes morgen en ook ik duim voor je..... En keep up the good spirit.

Wat mijzelf betreft: vandaag nog geen ongi te bekennen. Wel hoofdpijn en steken in mn onderbuik, vrees dat ik het morgen word.... maar ook voor mij geldt: keep up the good spirit!
Make love, not war ☮
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:19:11 #111
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50414731
Webkim... ik blijf voor je duimen!!

Madelieve, het is ook goed om erover te praten, dus volgens mij ben je hier aan het goede adres!!

Hier is eindelijk de ongi gekomen.. dus op naar de nieuwe ronde!! Ik ben blij dat het uit zichzelf alweer bijna begonnen is... ik verwacht morgen of overmorgen dag 1... dus: KOM MAAR WEER OP MET DIE CLOMID!

Ja Sombie, de clomid is voor mij prima! De gyn was ook tevreden en heeft er blijkbaar alle vertrouwen in dat dit gewoon dat ene zetje is dat ik nodig heb... ik hoop het ook, maar het kan natuurlijk altijd nog anders lopen. Maar daar wil ik nog niet (teveel) over nadenken.

Ik stop trouwens met tempen. Dat mocht van de gyn. Ik ga het nu alleen nog doen vanaf dag 10 tot enkele dagen na de eisprong. Ik vind het goed zo...
pi_50427272
Tico, ik hou het op een indrukwekkend lijstje, teleurstellend vind ik zo sipjes klinken ... vind het super dat jij zo vol goede moed bent gebleven, mocht het allemaal niet zo voorspoedig gaan dan hou ik jou als voorbeeld! Las net in een andere topic dat dit ook het moment was dat alles in je leven eigenlijk helemaal op orde was dus misschien heeft inderdaad wel zo moeten zijn, wie weet...

Even een medisch vraagje, misschien weten jullie het wel. Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk geeneens wist dat je toch ongesteld wordt als je geen eisprong hebt gehad, dat lees ik nu van Jose . Anderhalf jaar geleden toen zaadkwaliteit nog niet heel slecht en we ook nog niet zo'n vreselijke haast hadden met kindertjes hebben we het gewoon natuurlijk geprobeerd. Ene maand wat serieuzer dan andere maand maar goed....Eerst tijdje getempt en toen daar geen chocola van te maken viel ovaluatietestjes gedaan. Twee maanden gedaan en ene maand had ik op dag 20 en andere maand op dag 21 postieve test bij cyclus van zo'n 28-30 dagen. Arts heeft wel eens aangeven dat dat vrij laat was. Paar maanden geleden was eigenlijk al wel duidelijk dat we een behandeling zouden gaan doen maar was nog niet helder of het IUI, IVF of ISCI ging worden. Ik heb toen weer paar maanden ovulatietestjes gedaan om in ieder geval mijn eigen cyclus goed in kaart te hebben maar zonder postitef resultaat... Eerste maand begonnen of dag 19 dus vrij laat,toen ik na dag of 3 nog geen resultaat had dacht ik dat ik te vroeg was begonnen. In 2e maand van dag 16 tot 22 ofzo gedaan maar weer niets..... Laatste keer (na 2 maanden geleden) van dag 10 tot dag 23 echt braaf elke dag maar weer niets. Ik ga er dus nu erg aan twijfelen of ik in die maanden wel een eisprong heb gehad... Stel dat dat niet is, hoe zorgelijk is dat? Of maakt nu we toch ISCI gaan doen dat helemaal niets mee uit omdat de hormonen voor de eitjes gaan zorgen?

@Webkim, ik ga ook heel hard duimen voor een wondertje voor jou morgen....
pi_50428330
Dank jullie wel allemaal. Ik laat 't morgen wel weten.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:29:31 #114
61800 Rottdog
pi_50429738
Webkim ik ga voor je duimen
pi_50441401
Euh...
Ik ben... zwanger!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:34:52 #116
3011 E.T.
pi_50441435

gefeliciteerd!
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 10:37:03 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50441492
wat goed webkim
en nu vasthouden die handel!
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:42:36 #118
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_50441658
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef Ticootje het volgende:
Tricootje ik lees hier net hoeveel moeite het je heeft gekost om eindelijk zwanger te raken, voor dit soort dames heb ik graag mijn urine verzamelt.
Hoop dat je niet al te misselijk bent, anders vervloek je MvM aan het einde van de eerste 16 weken

Veel suc6 in je zwangerschap geniet er een beetje van!
Mama van Isa en Ties
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:43:28 #119
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_50441698
Webkim gefeilicteerd!!!
Mama van Isa en Ties
pi_50441808
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:33 schreef Webkim het volgende:
Euh...
Ik ben... zwanger!
He meid van harte gefeliciteerd!!!

Zie je wel je had gewoon te vroeg getest van de week.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:50:21 #121
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_50445977
Webkim!! Ik las het goede nieuws net op je log, ook hier nog een keer gefeliciteerd!
Spannend!
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:58:18 #122
61800 Rottdog
pi_50446268
Hiep Hiep Hoi WebKim zwanger
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:02:06 #123
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_50446418
Webkim, van harte.*O*
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:06:57 #124
114177 Diaan73
pi_50446639
Webkim wat ontzettend gaaf zeg . Van harte gefeliciteerd
Make love, not war ☮
pi_50448710
Jaaaa Webkim! Super zeg! Van harte gefeliciteerd.
pi_50448882
Webkim, van harte!!!
Heb er weer kippevel van... net als bij Ticootje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:07:57 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50448983
Jippie, Webkim! Van harte gefeliciteerd!!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 14:08:47 #128
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50449011
Webkim gefeliciteerd Wat goed zeg!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:38:18 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_50450092
Webkim, hartelijk gefeliciteerd! Wat geweldig!
Ik zat het net nog even na te kijken, we zijn ongeveer tegelijkertijd begonnen met proberen zwanger te worden en nu heb jij gelukkig ook eindelijk je tweede streepje!
pi_50451979
webkim, toch nog terwijl je de moed al had laten zakken. Wat goed dat er weer iemand weg kan uit dit topic!!!

gefeliciteerd!!!
mooi he, alles
pi_50459517
Joehoe!! Het duimen en de kaarsjes hebben geholpen, gefeliciteerd Kim super!!!!

Ik ben op vakantie, ben 2 juli weer terug!!
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 19:31:30 #132
5428 crew  miss_sly
pi_50461101
Wat verloren tijd tot het vliegtuig vertrekt, ik dacht: even spieken hoe het met de dames is, en wat en verrassing!
Webkim, gefeliciteerd wat geweldig!

Het lijkt een goed jaar te worden voor dit topic, het loopt langzaam leeg! Jose, volgende keer vertrek jij, ok? Jammer dat het nu niet is gelukt, maar fijn dat de clomid zijn werk doet. Houd moed

Madelieve, welkom nog!
pi_50461551
Webkim!!! goed zeg... Zie je nou, gewoon te vroeg getest!
pi_50463861
Webkim wat goehoeeed!!

Gefeliciteerd!! Gewoon lekker zwanger!!

Er is hier een goede flow gaande houwe zo! Als we zo doorgaan zijn we inderdaad eind van het jaar hier allemaal weg!!

Miss Sly, almost welcome back!

Ik moet nog een dagje morgen, dan heb ik vakantie tot 9 juli Dinsdag vliegen we voor 2 weken Turkey kan niet wachten!!
pi_50464290
O, Webkim, wat geweldig! Gefeliciteerd!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 juni 2007 @ 21:23:07 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50465066
Webkim wat goed! Gefeliciteeeerd
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:04:40 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50477886
Webkim! Wat super! Gefeliciteerd zeg! Het is je zo enorm gegund. Eindelijk!
pi_50478434
Dank jullie wel allemaal!
Gisteren was het verteldag: prachtig. En vanmorgen weer het besef bij het wakker worden: "Ohja!"

Ik straal me een ongeluk en ik denk dat je erg je best moet doen om ergens iemand vandaan te trekken die gelukkiger is dan ik nu.

Having said that: het lijkt wel besmettelijk te zijn. Ik haastte Ticootje achterna en nu is het de beurt aan jullie.
* Webkim cheers HUPPAKEE NAAR Z&G
Hardloper.
IG @webkim
pi_50479435
Webkim, wat ontzettend fijn!!!!
Variety is the spice of life
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:57:14 #140
114177 Diaan73
pi_50479441
Helaas gaat de beurt aan mij voorbij.... ben vanochtend ongi geworden. Nieuwe NOD maar op 20 juli. Deze cyclus duurde weer een dag langer als de vorige cyclus. Nou ja, gelukkig niet veel tijd om erover na te denken, want we zijn bezig met het kopen van een huis. En dat is een hele leuke afleiding.
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:28:12 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50480497
Hè prut Diaan

En Webkim zwanger! Gefeliciteerd hoor!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:29:28 #142
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50484621
Diaan, shit!

Webkim, van harte gefeliciteerd
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:34:03 #143
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50489361
Webkim, wat fijn. Gefeliciteerd!
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt een goed jaar te worden voor dit topic, het loopt langzaam leeg! Jose, volgende keer vertrek jij, ok? Jammer dat het nu niet is gelukt, maar fijn dat de clomid zijn werk doet. Houd moed
Heeey Miss_Sly!! Leuke vakantie gehad?

Goed plan! ik houd de moed er wel in hoor... het moet gewoon goed komen en dat komt het ook.

Er leuk trouwens: komende 'vruchtbare periode' zit ik met mijn tijdelijk bij mijn schoonouders in. Twee juli is namelijk de overdracht van ons huis en 15 augustus kunnen wij pas ons nieuwe huis in... Ik hoop dat het niet teveel opvalt dat we 's avonds 'vroeg gaan slapen', haha.

Lekker trouwens, dat niet tempen! Ik ben er even mee gestopt en temp nu alleen rond mijn vruchtbare periode tot enkele dagen na de eisprong. Ik vind het wel prettig: eindelijk weer lekker doorslapen in het weekend

Madelieve, je kunt inderdaad ongesteld worden zonder een eisprong te hebben gehad. Als je geen eisprong hebt, proberen ze die op te wekken met medicijnen, bijvoorbeeld Clomid... omdat ik ook niet altijd een eisprong heb (tenminste: niet regelmatig genoeg), zit ik nu ook aan de clomid... bij mij werkt dat dus goed.

Ik weet niet hoe het gaat als je met IVF/ICSI start... zou je even bij de gyn na moeten vragen. Volgens mij krijg je dan andere medicijnen, maar dat weet ik echt niet zeker!
Mocht je het nog lezen: fijne vakantie..!! Geniet ervan!

Diaan... kl*te weer... maar wel veel succes met je (ver)huisplannen!! Spannend!

Tally, hoe is het met jou??? Hoever in de cyclus zit je nu??

Ik moet nog even mijn ei kwijt: kunnen mijn buren nou eindelijk eens 'hoera een jongen!' van hun raam afhalen?? Het kind is nu al 3 weken... ggrrr...'

Wil iemand mijn OP veranderen :

Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jose81 op 15-06-2007 15:42:35 ]
pi_50501414
Diaan
Het is toch ook gewoon niet eerlijk!
Ik blijf duimen hoor, het MOET MOET MOET gewoon een keertje raak zijn! Tijd voor een brusje voor Twan...

Jose herkenbaar! (je klein gedrukte tekst..)
Zul je trouwens zien dat het net deze keer raak is, zo bij je schoonouders in
Ik hoop het in elk geval heel erg voor je!

Oh jah, ik heb vakantie
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:53:44 #145
114177 Diaan73
pi_50502027
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:38 schreef NieTTus het volgende:
Diaan
Het is toch ook gewoon niet eerlijk!
Ik blijf duimen hoor, het MOET MOET MOET gewoon een keertje raak zijn! Tijd voor een brusje voor Twan...

Jose herkenbaar! (je klein gedrukte tekst..)
Zul je trouwens zien dat het net deze keer raak is, zo bij je schoonouders in
Ik hoop het in elk geval heel erg voor je!

Oh jah, ik heb vakantie
Twan heeft al een zusje... bij zn vader dan wel te verstaan maar je hebt gelijk hoor.. het is hoog tijd. Mocht het huis doorgaan, heb ik echt de neiging om het dit jaar maar te laten voor wat het is wat zwanger worden... en lekker te gaan genieten van alles... en lekker settelen. Maar ja eerst nog dat huis evt. kopen.

Hoe gaat het met jou NieTTus? lekker vakantie... ik moet nog 4,5 week werken geloof ik...
Make love, not war ☮
pi_50503259
Dat doet er niet toe, een zusje of broertje bij jou bedoel ik dan maar hihi
(je snapt me wel )

Genieten is sowieso belangrijk!!

Het gaat goed, ik heb een mega week (heerlijk, goed gehumeurd, energiek was even geleden, dus super! ) en nu dus ook vakantie!! Mijn enige stress bestaat nu nog uit het kopen van een bikini (en dat met mijn "gewone" confectiemaat 40 maar dus een dikke vette F cup... dat is lastig iets passends te vinden...), maaaaaaaar als dat je enige zorgen zijn (en het stoppen met roken van na de vakantie, dat bezorgd ook enigzins stress.. 15 jaar roken gaat je niet in de koude kleren zitten, maar ik vind dat het moet. Eerder mag ik van mezelf niet aan een nieuwe poging beginnen )

Dus het gaat hier heerlijk!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:42:05 #147
114177 Diaan73
pi_50503761
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:28 schreef NieTTus het volgende:
Dat doet er niet toe, een zusje of broertje bij jou bedoel ik dan maar hihi
(je snapt me wel )

Genieten is sowieso belangrijk!!

Het gaat goed, ik heb een mega week (heerlijk, goed gehumeurd, energiek was even geleden, dus super! ) en nu dus ook vakantie!! Mijn enige stress bestaat nu nog uit het kopen van een bikini (en dat met mijn "gewone" confectiemaat 40 maar dus een dikke vette F cup... dat is lastig iets passends te vinden...), maaaaaaaar als dat je enige zorgen zijn (en het stoppen met roken van na de vakantie, dat bezorgd ook enigzins stress.. 15 jaar roken gaat je niet in de koude kleren zitten, maar ik vind dat het moet. Eerder mag ik van mezelf niet aan een nieuwe poging beginnen )

Dus het gaat hier heerlijk!
Natuurlijk snap ik je... Ben gewoon een beetje flauw.....

Goed om te horen dat je zo goed in je vel zit. Wat die bikini betreft, je kunt bij heel veel winkels tegenwoordig topje en broekje apart kopen... dat is erg handig. Hmm stoppen met roken, lijkt me erg lastig. Ik rook zelf niet, maar kan het me wel voorstellen. Genoeg rokers om me heen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:54:57 #148
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50504251
Diaan, dikke kus. Ik hoop dat jullie verhuisplannen je de nodige afleiding geven. En dat het gewoon raak 's toch een keer.
NieTTus, wat klink je fijn! En wat een boezem heb je joh! Dat wordt nog wat als je zwanger bent straks.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator zaterdag 16 juni 2007 @ 18:54:05 #149
5428 crew  miss_sly
pi_50525340
Diaan, wat vervelend!

Dank voor het warme welkom back, maar dat zijn we nog niet...ons vliegtuig kreeg donderdag panne bij de take off, dus we zitten nog in dominicaanse republiek. we zouden gistermiddag half 1 landen op schiphol, dat wordt maandagochtend tegen 10 uur.
pi_50538701
Ik heb een giga boezem en na flink mokken ben ik gisteren tóch geslaagd! Wat een crime, alleen bij de Livera kun je enigzins betaalbare GROTE cupmaten halen (zonder dat je er direct een broekje van maat 46 bijkrijgt, want dat past dus niet....) Maar het is gelukt!!

MissSly, gelukkig panne bij take off en niet in de lucht maar das een flinke vertraging! Dan nogmaals een almost welcome back!

Ik besef me ineens dat we al weer bijna gaan beginnen. Na de vakantie even weer alles aantrekken en dan is het zo augustus...!! Spannend weer!!
  zondag 17 juni 2007 @ 09:56:59 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50538752
Diaan... Balen!

NieTTus, dappere! Je kunt het hoor!
  zondag 17 juni 2007 @ 15:02:08 #152
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50546037
NieTTus.... lastig zo'n grote cupmaat. Ik ben zelf ook behoorlijk groot van boven (cup D/E), dus ik ken jouw probleem wel.... Het was ook zo'n crime om een strapless bh te kopen voor onze trouwerij.... ppffff...

Fijn trouwens dat je zo lekker in je vel zit!!

Oooeeh, Miss_Sly... dat lijkt me echt wel eng..!! Maar inderdaad..gelukkig waren jullie nog niet in de lucht! Ik heb ook wel veel gevlogen, maar ik ben echt bang geworden om te vliegen na de laatste twee vakanties (naar Portugal: we vertrokken in super slecht weer: regen, onweer... en het vliegtuig had daar ook erg veel last van. Veel mensen gillen, bang en misselijk... ik kneep 'm echt vreselijk! De laatste keer naar Turkije: een stwardess vroeg ons op de terugweg (na uitgebreid overleg in het vliegtuig met een meganic): "willen jullie verder achterin gaan zitten, i.v.m de balans van het vliegtuig?"... allerlei mensen werder verplaatst naar een andere plek. In het vliegtuig was het ook allemaal oud, smerig en kapot. Dat was trouwens Fly Air. Nou... ik ga voorlopig niet meer vliegen! (en ik wil graag voor de tweede keer naar Australië... dat wordt dan toch lastig met een bootje)...

Nou, dat was nogal off-topic ... sorry... maar moest het even kwijt...

Verder gaat het hier z'n gangetje.. tweede dag Clomid... nog 3 dagen en klaar voor deze ronde...
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 11:11:45 #153
5428 crew  miss_sly
pi_50570674
Het is gelukt om thuis te komen

We hebben ons prima geamuseerd en uiteraard ons best gedaan. Ik zou zo ergens vrijdag ongesteld moeten worden, mits mijn lichaam werkt, maar ik had al wat krampjes, dus ik denk dat het al wat eerder komt en de Dominicaanse Republiek voor ons niet heeft gewerkt. Maakt niet uit, het was er toch heerlijk

NieTTus, lekker vakantie vieren! Ik kan je uit ervaring vertellen dat het heerlijk is

Jose, alweer aan de Clomid! Dat gaat snel. Hopelijk doet de Clomid deze keer goed zijn werk en is het ook nog eens raak
  maandag 18 juni 2007 @ 17:21:52 #154
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50583608
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Jose, alweer aan de Clomid! Dat gaat snel. Hopelijk doet de Clomid deze keer goed zijn werk en is het ook nog eens raak
Heee Miss_Sly nu officieel: welkom thuis

Jammer dat je de ongesteldheid alweer aan voelt komen... maar vooralsnog toch nog maar even afwachten... je weet tenslotte maar nooit.
(hoewel... toch weet je meestal al wel diep van binnen -soms tegen beter weten in- hoe het ervoor staat...)

, het gaat inderdaad snel. Dit is de derde ronde met Clomid en heb dus nu 1 ronde gehad waarbij de Clomid echt goed zijn werk deed (eisprong kwam eerder, daarvoor gebruik ik Clomid). We gaan er weer voor.. en hopelijk is het inderdaad gauw raak.. voor iedereen hier duurt het allemaal te lang...
pi_50587478
Dank je Miss Sly, wat heerlijk om te horen dat je zo genoten hebt!!

Ik ben zo goed al bepakt en bezakt (na de stad leeggekocht te hebben, haha!) nog even wat rommelen zo en dan lekker rond 10 uur nog even proberen te pitten (dikke borrel erin ) en om 2 uur alweer op!

Flink van bil jullie hier in dit topic, hopelijk weer een streepjesregen als ik terugben van vakantie!!! Tot over een week of 2
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 19:49:27 #156
5428 crew  miss_sly
pi_50588479
NieTTus, je gaat al op vakantie
Heeel veel plezier, goede reis en tot over 2 weken
  maandag 18 juni 2007 @ 20:28:52 #157
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50590131
Heee NieTTus...!! Veel plezier en geniet ervan!! Maak er een geweldige vakantie van en rust lekker uit! Relax
  maandag 18 juni 2007 @ 20:40:29 #158
61800 Rottdog
pi_50590572
Niettus have fun

Hmmm miss_sly dat wordt dus toch jammer genoeg niet een meeting in de dominicaanse republiek
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 08:18:49 #159
5428 crew  miss_sly
pi_50680823
De Dominicaanse Republiek was heerlijk, maar als alternatieve hulp bij het zwanger worden, is het voor ons geen succesgebleken, want ik ben ongesteld. Wel weer een keurige cyclus van 28 dagen!
  zondag 24 juni 2007 @ 17:10:06 #160
61800 Rottdog
pi_50791371
Rustig hier

Hier is het weer nieuwe ronde nieuwe kansen ben dus ongesteld geworden na 37 dagen. Dinsdag mogen wij weer naar de gyn ben benieuwd wat hij uit de curve kan lezen heb in ieder geval veel ups en downs
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:32:21 #161
61800 Rottdog
pi_50853746
De gyn kon uit mijn de tempcurve lezen dat ik een wel hele late eisprong gehad heb, oke als hij het zegt. Ik heb nu een kuur clomid 50mg gekregen, moet doorgaan met tempen en mag me over 4 weken weder melden.

Dames waar zijn we toch allemaal.
  Moderator dinsdag 26 juni 2007 @ 20:05:18 #162
5428 crew  miss_sly
pi_50870765
Rottdog, aan de Clomid! Hoop voor je dat het snel goed zijn werk doet

Waar iedereen is, weet ik niet, maar ik ben gewoon aan het werken en leuke dingen doen en wacht op de volgende afspraak bij de gyn op 12 juli. Helaas moet ik dan alleen, want mijn heeft een afspraak voor zijn werk die niet verzet of iets verlaat kan worden, maar iig krijg ik dan de uitslag van het onderzoek van zijn sperma en hopelijk eindelijk een behandelingsvoorstel. Maar goed, dat laatste heb ik natuurlijk al een paar keer gedacht, dus ik ga maar nergens meer van uit

Ow, en NieTTus is op vakantie, Ticootje en Webkim zijn zwanger, tja dan wordt het toch al stiller
Maar Jose, kom eens vertellen hoe het met jou gaat! Clomid weer op, hoe voel je je?
pi_50870848
Ik probeer er niet zo veel aan te denken dus ik lees hier nu even niet zo veel.
37 dagen is een lange cyclus dus een late eisprong klinkt logisch. Wel knap dat hij dat uit al die ups en downs kon aflezen! Hoe dan ook, ik hoop dat de Clomid aanslaat!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:10:34 #164
114177 Diaan73
pi_50870961
Rottdog, ik hoop voor je dat je de Clomid niet lang hoeft te gebruiken en je er niet teveel last van hebt. Als je er net zoveel last van hebt als ik, laat Berkery zich maar bergen dan.

Wat mij betreft.... we hebben vandaag het huis gekocht dat we op het oog hebben. Aanvaarding is per 1 september a.s. Voorlopig hebben we wel wat anders aan ons hoofd dan zwanger worden. Dat laten we nu even "links liggen". Eerst het huis even naar onze zin maken enz. Ik blijf hier wel lezen en af en toe posten.
Make love, not war ☮
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:58:06 #165
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50913778
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:05 schreef miss_sly het volgende:

Maar Jose, kom eens vertellen hoe het met jou gaat! Clomid weer op, hoe voel je je?
Ja, ik leef ook nog... sorry, ben lang niet geweest en dat zal wel vaker gebeuren nu. Zit midden in een opslagruimte, lijkt het wel. Het huis staat vol dozen en de wasmachine en de droger staan middenin de woonkamer. 2 juli hebben we de sleutel overdracht aan de koper van ons huis. We gaan vanaf komend weekend 6 weken bivakeren bij mijn schoonouders en 15 augustus krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huisje.

Maar goed.. hoe het gaat.. ik ben sinds 3 dagen weer aan het tempen. Zit nu op dag 14. Ik denk over een dag of 4 m'n eisprong te hebben. Ik heb geen last van de Clomid, alleen last van opvliegers (ook nu...pppfffff...heet, heet, heet )... maar ja, dat hoort erbij.

He, maar voor jou wordt het ook weer spannend de komende tijd! 12 juli schiet al op!!!!

Ik ga nu maar eens naar boven om te helpen met het eraf halen van de gordijnen...

Diaan, gefeliciteerd met jullie huis!!

Rottdog, spannend, hopelijk werkt de Clomid goed en is 50 mg genoeg voor jou!!
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 21:00:23 #166
5428 crew  miss_sly
pi_50913907
fijn even wat te horen Jose
Je hoeft niet te posten natuurlijk, maar je postte best regelmatig en het was ineens zo stil. Maar gelukkig, niets ernstigers dan verhuisstress Leuk vooruitzicht, jullie nieuwe huisje!

Succes met de Clomid en de opvliegers en ik hoop van harte dat jullie meteen aan een babykamer kunnen gaan denken, omdat het gelukt is
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:03:51 #167
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50939168
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:00 schreef miss_sly het volgende:
fijn even wat te horen Jose
Je hoeft niet te posten natuurlijk, maar je postte best regelmatig en het was ineens zo stil. Maar gelukkig, niets ernstigers dan verhuisstress Leuk vooruitzicht, jullie nieuwe huisje!

Succes met de Clomid en de opvliegers en ik hoop van harte dat jullie meteen aan een babykamer kunnen gaan denken, omdat het gelukt is
Ja, dat laatste zou niet gek zijn Het is inderdaad een leuk vooruitzicht om te gaan verhuizen... lekker weg hier!!

Ik kom hopelijk gauw nog een keer terug om ff bij te lezen en te posten...
pi_51094113
Effe een vraagje:
Is er iemand hier die (iemand kent die) een LEO-operatie heeft gehad? Ik slik namelijk al tijden een hele hoop Clomid ivm PCO en hoewel ik daarmee wel mijn ei schijn te laten springen lukt het zwanger worden vooralsnog niet zo hard
Mijn gyn wou me aan de spuithormonen hebben maar daar zie ik een beetje tegenop omdat je dan zo vaak naar het ziekenhuis moet. Daarom heb ik zo'n operatie voorgesteld, daar had ik op internet over gelezen (dan kan ik altijd later nog aan de hormonen) . En ze willen hem nog doen ook die operatie
Wel een beetje vreemd trouwens dat ik dan zelf met zo'n voorstel moet komen

En zijn er nog meer mensen die zo'n vreselijke pleurishekel hebben aan dat verplichte klussen?
moi moi het leven is mooi
  Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 15:00:36 #169
5428 crew  miss_sly
pi_51094759
Wat is een LEO-operatie?
pi_51096109
LEO staat voor laparoscopische electro coagulatie van de ovaria (jaja ). Hierbij worden in de eierstokken kleine oppervlakkige gaatjes gebrand, waardoor de hormonale activiteit in de eierstok verandert. Het komt er zeg maar op neer dat ze veel van die cystes (blaasjes, eitjes, in ieder geval die dingendie je veel te veel hebt als je PCO hebt) wegbranden. Ze hopen dan te bereiken dat er weer een normale cyclus op gang wordt gebracht.
Alleen die behandeling is nog niet zo erg bekend en daarom wordt ie niet overal aangeboden.

Overigens las ik hiervoor ook ergens dat je ook ongesteld kan worden zonder eisprong:
quote:
Madelieve, je kunt inderdaad ongesteld worden zonder een eisprong te hebben gehad. Als je geen eisprong hebt, proberen ze die op te wekken met medicijnen, bijvoorbeeld Clomid... omdat ik ook niet altijd een eisprong heb (tenminste: niet regelmatig genoeg), zit ik nu ook aan de clomid... bij mij werkt dat dus goed.
Volgens mij kan dat helemaal niet
Als je Clomid slikt dan wordt als het goed is een eispong opgewekt, in dat geval word je ook ongesteld. Als de Clomid niet aanslaat (wat ik ook heb gehad) dan kan het wel zijn dat je een bloeding krijgt, maar dat is dan technisch gezien geen ongesteldheid.

Of snap ik het nou niet ?

Met Clomid heb ik trouwens een ongesteldheid van niks, duurt 1,5 dag en past in een inlegkruisje, zijn amper 3 druppeltjes Maar volgens de bloedtest slaat de Clomid wel aan....
  Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 15:44:50 #171
5428 crew  miss_sly
pi_51096250
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:40 schreef Jaape het volgende:
LEO staat voor laparoscopische electro coagulatie van de ovaria (jaja ). Hierbij worden in de eierstokken kleine oppervlakkige gaatjes gebrand, waardoor de hormonale activiteit in de eierstok verandert. Het komt er zeg maar op neer dat ze veel van die cystes (blaasjes, eitjes, in ieder geval die dingendie je veel te veel hebt als je PCO hebt) wegbranden. Ze hopen dan te bereiken dat er weer een normale cyclus op gang wordt gebracht.
Alleen die behandeling is nog niet zo erg bekend en daarom wordt ie niet overal aangeboden.
Ah, OK.
Ik heb zoiets gehad, 10 jaar geleden, alleen was dat een wig-excisie (zo noemde de gyn het) en ze haalden dan ongeveer een taartpuntje weg uit mijn eierstokken, zodat er weer gezond weefsel vrij kwam waar follikels wel konden groeien omdat die anders niet door de 'shcil' heen zouden kunnen. zo is het mij uitgelegd. Veel effect heeft het bij mij overigens niet gehad, maar goed, dat is 10 jaar geleden. Tegenwoordig kan het best veel beter zijn
quote:
Overigens las ik hiervoor ook ergens dat je ook ongesteld kan worden zonder eisprong:
[..]

Volgens mij kan dat helemaal niet
Als je Clomid slikt dan wordt als het goed is een eispong opgewekt, in dat geval word je ook ongesteld. Als de Clomid niet aanslaat (wat ik ook heb gehad) dan kan het wel zijn dat je een bloeding krijgt, maar dat is dan technisch gezien geen ongesteldheid.

Of snap ik het nou niet ?

Met Clomid heb ik trouwens een ongesteldheid van niks, duurt 1,5 dag en past in een inlegkruisje, zijn amper 3 druppeltjes Maar volgens de bloedtest slaat de Clomid wel aan....
Beetje kwestie van voor 'bloeding' standaard 'ongesteld' gebruiken, denk ik
pi_51096868
Ik heb effe gegoogled en de wigexcisie is inderdaad zo'n beetje de voorloper van de LEO, maar de operatie is wel anders...

En inderdaad maar hopen dat het effect gaat hebben. Ik heb al wel hier en daar wat succesverhaaltjes gelezen dus dat biedt hoop
pi_51099128
Even snel een HOIIIIIII

Vanmiddag geland op schiphol en nu lekker even genieten! Ik ben gestopt met roken en ik vind het lastig! Maar ik ga het gewoon volhouden... Tic Tactjes bij de hand!
Ga van de week even uitgebreid bijbabbelen, maar wilde even HOIII zeggen tegen allen!! Ben zwart en zeer uitgerust....!!
  Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 17:06:57 #174
5428 crew  miss_sly
pi_51099203
NieTTus

fijn dat de vakantie goed geweest is en nog beter dat je bent gestopt! Hou vol, je kunt het!!

tot later
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:32:01 #175
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51104144
Heee NieTTus!! Leuk dat je weer back in town bent Knap hoor, dat je gestopt bent met roken!!

Jaape, ja het schijnt toch echt wel te kunnen, dat je ongesteld wordt zonder een eisprong, die quote was namelijk van mij. Maar wellicht is een lichte bloeding een beter woord en kun je het daarom misschien geen ongesteldheid noemen.

Mijn gyn zei dat je wel ongesteld kunt worden zonder eisprong. Je baarmoederslijm moet zeg maar worden 'ververst' elke maand. Dit is dus die 'bloeding'. Nou ja, ik hoop dat je het snapt.

Succes met je operatie. al enig idee wanneer het gaat gebeuren?

Hier heeft Clomid z'n werk weer goed gedaan. Ik heb -jawel- op dag 15 een eisprong gehad! Vorige maand was ie nog op dag 18. Mooie vooruitgang lijkt me. Er lijkt iets meer regelmaat in te komen. Vanmorgen voor het laatst getemperatuurd voorlopig. Ik stop er weer mee tot dag 12 ongeveer van de volgende cyclus.

Verder geen nieuws! Zit nu bij mijn schoonouders in huis... ik en zijn nu officieel huisloos. Wel gezellig met z'n allen zo in één huis, al is 't wel even wennen natuurlijk.
pi_51107452
Nee ik weet nog niet wanneer die operatie zal zijn, ik heb over een paar weken weer een afspraak met de gyn, dan zullen we dat wel bespreken. Voorlopig heb ik nog voor ongeveer 2 maanden clomid, dus misschien dat ik dat eerst moet opmaken. Ach ik heb ook geen haast al moet ik wel zeggen dat ik dat wachten elke maand wel een beetje zat begin te worden

Maar volgens m'n gyn ben ik nog jong, haha

Jose, grappig dat jouw gyn zegt dat je wel ongesteld kan worden zonder eisprong, die van mij zegt namelijk van niet, ik had namelijk met weinig clomid ook geen eisprong en was wel een soort van ongi. Nou ja, het is misschien inderdaad maar net hoe je het noemt, waarschijnlijk bedoelen ze precies hetzelfde. Het maakt natuurlijk ook niks uit, bloed is bloed
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:59:31 #177
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51107574
Hoe lang zijn jullie al bezig en hoe oud ben je?? En hoe lang ben je al met Clomid bezig? Ik nog maar kort, ronde 3 is nu halverwege....

Ik ben ook nog jong... ben 25 , dus wat dat betreft heb ik nog wel even de tijd zeg maar
pi_51108141
Nou zo vreselijk jong vind ik mezelf niet, daarom moest ik ook zo lachen om die opmerking
Ik ben 30, oordeel zelf maar of je dat oud vindt

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil maar toen bleek dus dat ik niet ongesteld werd, het duurde ruim een jaar voordat ik weer ongi werd! (Ik moet zeggen dat ik dat nou wel weer het enige positieve aan PCO vind, heerlijk toch dat je dat gedoe met dat maandverband en die tampons en niet vergeten die buikpijn en/of koppijn elke maand mist ).

Ik heb eerst clomid 50 geprobeerd, toen clomid 100 en uiteindelijk kreeg ik 150, dat sloeg gelukkig aan maar nu ben ik een half jaar verder en nog steeds niks.... dus nu moet ik over vervolgstappen na gaan denken
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:28:55 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51108848
Jaape, ik ben heel benieuwd hoe de operatie gaat verlopen. Ik kende het helemaal niet. Heel veel succes, al hoop ik natuurllijk nog veel harder dat het voor die tijd raak zal zijn.
Jose jij ook succes!
En Niettuske, vakantiegangert! Hoi!
pi_51109422
Zijn er hier misschien wel mensen die ervaring hebben met hormoonspuiten? Ik begreep dat je dan zowat om de dag naar het ziekenhuis moet en daar zie ik nogal tegenop, ik zou niet weten hoe ik dat op m'n werk moet verkopen
(want het gaat daar voorlopig effe niemand wat aan dat ik een kinderwens heb)

Vandaar dat ik eerst maar die operatie wil proberen
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2007 @ 21:46:46 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_51109656
Jaape ik heb daar behoorlijk wat ervaring mee. Het is voornamelijk van belang dat je rond de tijd dat je follikels mooi op grootte zijn wat vaker naar het ziekenhuis moet voor controle. Ik zorgde er altijd voor dat ik de eerste of tweede afspraak van de dag had en was dan keurig om half negen op kantoor. Natuurlijk zou je toch moeten overwegen of je niet je leidinggevende op de hoogte wil stellen. Ik moet zeggen dat het mij een hoop rust gaf en hij toonde er heel veel begrip voor. Had ik niet verwacht trouwens van die nuchtere groninger
pi_51111512
Hoi, ik ben ook weer terug van na 2 weken zonnig Toscane, helemaal uitgerust en bruinverbrand!
Ik begin volgende week met de hormooninjecties voor de ICSI. Toeval wil dat ik de eerste spuit ga zetten op mijn 35ste verjaardag, wie weet wat een mooi verjaardagskadootje daar uiteindelijk gaat uitkomen ...

Diaan en Jose lekker druk bezig met een nieuw huis! Wij willen eigenlijk ook wel verhuizen maar voor we het huis te koop zetten moet eerst het plafond in de badkamer in orde gemaakt worden, ziet er door schimmel niet uit... Dat vinden we dan alweer zoveel gedoe dat we het presteren daar al een half jaar niets aan te doen waardoor er helemaal niets gebeurd..
Moet ook wel zeggen dat ik niet weet of nu handig zou zijn om te verhuizen, ik kijk nu op Funda naar eensgezinswoningen in vrij kinderrijke buurten maar stel dat we dat nu naar toe zouden verhuizen en er komen geen kindertjes dan voelt zo'n (te) groot huis in zo'n buurt misschien ook behoorlijk sipjes..

We zitten op zich niet beroerd waar we nu zitten dus kies er toch geloof voor om even te wachten met serieuze verhuisplannen totdat de toekomst wat helderder is...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:47:45 #183
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51112222
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:13 schreef Jaape het volgende:
Nou zo vreselijk jong vind ik mezelf niet, daarom moest ik ook zo lachen om die opmerking
Ik ben 30, oordeel zelf maar of je dat oud vindt

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil maar toen bleek dus dat ik niet ongesteld werd, het duurde ruim een jaar voordat ik weer ongi werd! (Ik moet zeggen dat ik dat nou wel weer het enige positieve aan PCO vind, heerlijk toch dat je dat gedoe met dat maandverband en die tampons en niet vergeten die buikpijn en/of koppijn elke maand mist ).

Ik heb eerst clomid 50 geprobeerd, toen clomid 100 en uiteindelijk kreeg ik 150, dat sloeg gelukkig aan maar nu ben ik een half jaar verder en nog steeds niks.... dus nu moet ik over vervolgstappen na gaan denken
aah oke... tja, een jaar lang niet ongi worden, kan idd zo z'n voordelen hebben! Wel fijn dat die 150 mg wel wat doet in ieder geval!! Ik denk ook dat ik het mijn baas zou vertellen als ik jou was. Bij mij weten ze het ook op mijn werk en dat zorgt ook wel weer op een bepaalde manier voor rust, omdat je niks 'stiekem' hoeft te doen.. al hebben ze er bij mijn werk nogal weinig last van, omdat ik nog maar zo pril in de MMM zit (sinds januari, en alleen nog maar Clomid -100 mg inmiddels- voorgeschreven gekregen).

Enne... 30? Dan ben je echt niet oud hoor

Héé Madelieve , welkom terug! Hopelijk een mooi verjaardagscadeautje voor je!
Wij wilden wel gaan verhuizen. Wij woonden in het centrum van Ede, en we hebben de nodige fijne cadeautjes gehad: bekraste auto, graffiti op de buitenmuur, gebonk op de ramen om 11 uur 's avonds, veel geluidsoverlast... enz, enz. Wij gaan nu een stuk rustiger wonen. Er is in ieder geval een hele last van me af gevallen, nu ik daar niet meer woon! Ik heb het hier prima naar m'n zin, bij mijn schoonouders!
pi_51112640
Slaapmeisje, bedankt voor je reactie over het hormoonspuiten. Op deze manier klinkt het helemaal niet zo ellendig meer. Alhoewel ik nu ook altijd de eerste afspraak bij m'n gyn regel maar dan ben ik nog meestal pas tegen half elf op m'n werk, misschien moet ik een gyn vinden die wat vroeger begint

Op den duur wil ik het m'n leidinggevende ook wel vertellen denk ik hoor, maar ik zit pas net sinds kort in een nieuwe baan en vind het daar gevoelsmatig nog een beetje te vroeg voor. En feitelijk komt m'n baas meestal pas tegen tienen aankakken dus ik zie ook nog niet erg veel reden om het te vertellen
  Moderator woensdag 4 juli 2007 @ 10:38:39 #185
5428 crew  miss_sly
pi_51122013
Jaape, 30 is nog piepjong Ik ben 38, dat is pas oud
Ik werk ook nog niet zo lang bij mijn huidige werkgever (1 sept vorig jaar begonnen) en heb het ze ook onlangs maar verteld. Er werd gevraagd of wij geen kinderen willen, en aangezien ik niet van oneerlijke antwoorden hou, heb ik het maar gewoon verteld. De reacties waren alleen maar positief, gelukkig, en het is echt een last minder dat ze het nu weten.

Madelieve, ik vond het ook vrij lastig om een nieuw huis te zoeken. Het huis waar we woonden was echter ook al wat klein voor ons tweeen, dus we hebben gewoon een leuk niet te groot ander huis gekocht, met 2 slaapkamers zodat er een babykamer kan worden gemaakt indien nodig, maar dat niet te groot is voor ons tweeen als er geen kind komt. Mochten we wel een kind krijgen en het huis op termijn te klein worden (maar dat is toch pas over een aantal jaren wanneer zo'n kind groot wordt) kunnen we alsnog kijken naar een ander, groter huis. Wij zitten nu dus midden in een enorme verbouwing, want ons nieuwe huis is nog casco, zit niets in. We hopen er in december wel in te zitten
Succes met spuiten en hopelijk is het een mooi verjaardagskadootje

Jose, goed dat de Clomid het zo mooi heeft gedaan! eisprong op dag 15, echt geweldig mooi! Nu maar hopen dat het voorlopig de laatste eisprong was
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:44:42 #186
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51133750
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:38 schreef miss_sly het volgende:

Jose, goed dat de Clomid het zo mooi heeft gedaan! eisprong op dag 15, echt geweldig mooi! Nu maar hopen dat het voorlopig de laatste eisprong was
Ja, ben ook wel erg blij. Ik zie een mooie temp. stijging, al heb ik 3 dagen terug niet getempt. De temp vanaf dag 12 was (achter de 36): 6-5-4-5-7-8-9-37,0, toen een dagje dus niet gemeten, en daarna de thermometer toch maar weer gepakt uit nieuwsgierigheid... en weer twee dagen gemeten: 37.1 beide dagen. Al met al dus mooi! Ik mag niet klagen deze ronde

Het schiet al op voor jou, he, Miss_Sly, de afspraak bij de gyn!! Nog een week (ongeveer)!

Wat een verhuizers/verbouwers trouwens hier in dit topic!! Toevallig dat er meerdere zijn hier Wij gaan juist wel naar een groter huis. We hadden een hoekhuisje in het centrum van Ede, met een ieniemienie achtertuin (4 bij 4, postzegelformaat), 2 slaapkamers en een grote zolder. Ons nieuwe huis heeft 3 slaapkamers, een grote keuken en woonkamer (we kopen een 6 persoons eethoek, die kunnen we nu makkelijk kwijt), een grote zolder en een lekkere grote tuin: kunnen we eindelijk balletjes gooien voor Flip... rent 'ie niet gelijk met z'n kop tegen de schutting

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 06-07-2007 14:47:44 ]
pi_51209061
Zo meiden, ik ben weer een beetje gewend aan het depressieve weer hier in NL! In Turkije heb ik meerdere dagen 50+ graden gehad! Heet, maar op de dagen dat we op een boot zaten, HEERLIJK!

Ben gisteren bij de homeopaat geweest en vandaag heb ik de medicijnen al binnen.. Ik ben zo benieuwd! Ze gaf al aan niet specifiek te kunnen zorgen dat ik zwanger wordt, maar wel proberen mij zo in balans te brengen dat dat meewerkt! Daarbij nog steeds gestopt met roken! Vandaag gesproken met de zus van mijn jeugdvriend, en 5 weken geleden is bij haar longkanker geconstateerd. Met uitzaaiingen en ze is pas 33, zoontje van een jaar of 6. Ik schrok daar zo van. Had het de afgelopen dagen af en toe best even moeilijk, maar ben er klaar mee. Na dit nieuws garandeer ik mezelf dat ik nooit meer van mijn leven een sigaret opsteek (en als ik eens een blowtje wil doen, wat ik in het verleden nog wel eens deed, neem ik wel een spacecake whahaha!!)

Ik ben echt genezen! En dat na 15 jaar ruim 1.5 pakje per dag. Ik wil niet dood en al helemaal niet door kanker, en wil ook mijn kind door te roken tijdens zwangerschap niks geven of daarna dat ik doodga omdat ik rook. Enfin, mijn boodschap is duidelijk denk ik

Ben vandaag ongi geworden, dus naar verwachting rond 3 augustus weer. Dat is ook de laatste dag van de zomerstop van de kliniek, dus ALS het allemaal loopt zoals het zou moeten lopen, zou ik rond 24 augustus de terugplaatsing van 2 cryo's kunnen hebben. Maar dat is afhankelijk van zoveel dingen.. Of ik op tijd ongi wordt, of alles goed verloopt in mijn eigen cyclus, of ze goed ontdooiien etc. etc. Maar dit keer niet een maand prikken met hormonen, dus wat dat betreft heb ik er zin in!

Meiden, sorry voor de ego post, vanaf nu ga ik weer iets meer meeposten, want het wordt voor mij allemaal weer wat relavanter. Maar heb al die tijd aan jullie gedacht en zal het nu weer wat meer laten merken

Ik zeg wacht, allemaal zwanger rond 2008 (je moet wat!)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:44:19 #188
61800 Rottdog
pi_51215334
Genezen van het roken ben je pas als jeniet meer zegt dat je gestopt bent
Hoezo egopost mag toch ook wel een keer

Heb zelf dan alles wel gelezen maar er is weinig blijven hangen misschien ook wel omdat het me hierboven boven me pet gaat zeg maar.

Kan wel merken dat ik aan de clomid zit heb me toch last van opvliegers niet te zuinig
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:45:20 #189
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51232661
He NieTTus, ik vind het echt super knap van je hoor dat je zo'n zware roker bent geweest en nu gestopt bent! Ja, zo'n longkanker verhaal drukt je even fijn met je neus op de feiten. Al is het natuurlijk wel zo dat iedereen het kan krijgen... al is de kans bij een roker wel groter natuurlijk.

Spannende tijden gaan dus voor jou aanbreken... veel succes!!

Rottdog, lekker he, die opvliegers:%! Ik kan er over meepraten! Vooral 's morgens als ik wakker wordt... meestal komt dan nog even tegen me aangekropen... nou, ik weet dan niet hoe snel ik hem weer weg moet duwen of op moet staan . Ik hou het echt niet uit dan! Moet zeggen dat ik er zo na de eisprong veel minder last van heb, dat valt me wel steeds op. Heb vandaag maar 1 opvlieger gehad en dat was de eerste in dagen.

Vanmorgen weer stiekem getempt (ik word gewoon wakker rond de temptijd, nou dan kan ik ook nog wel een keer tempen ) en was nog steeds hoog: 37,0. Nog een week afwachten... ik ga nergens vanuit... maar hopen mag natuurlijk altijd...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:32:00 #190
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51332846
waar is iedereen??? 't is hier zo stil....
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 19:50:07 #191
5428 crew  miss_sly
pi_51335691
Hier ben ik bezig met gewoon lekker leven, lekker druk met allemaal leuke en ook wat minder leuke dingen Morgen mag ik een dagje meelopen in Hilversum als beginnend visagist bij de opnamen van een programma heb er heel veel zin in, maar vind het ook eng

en dan donderdag naar de gyn...dus niet veel te melden eigenlijk, alleen dat het leven nog steeds mooi is

Nog steeds hoge temp Jose?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:46:45 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51337779
Spannend miss_sly!
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:13:36 #193
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51359861
leuk man, Miss Sly! En inderdaad ook spannend!! Maar volg je een opleiding visagie ofzo? Veel plezier en succes alvast!!

Ja, hier nog steeds hoge temp.... vanaf dag 14 is het zo gelopen: 36,5-4-5-7-8-9-37,0-?-37,1-37,1-?-37,0-37,0-37,0-37,1.. vandaag dus ineens toch weer een stijging van 0.1.

De vorige cyclus was ik al een paar dagen aan het dalen...

Al met al dus wel spannend... nog een paar dagen afwachten.....................................................
pi_51360703
Wanneer mag/kan je testen Jose?
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:51:45 #195
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51367346
morgen zit ik 14 dagen na de eisprong. Vorige cyclus werd ik op de 16e dag ongesteld. Ik heb mezelf voorgenomen zondag te testen als ik dan nog niet ongesteld ben... ik heb geduld.. ik probeer mezelf niet gek te maken... geduld, geduld...
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:13:14 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51367946
Jose! Over spannend gesproken!

Ik heb net even de OP opgeschoond, Ticootje eruit want die is gewoon hardstikke zwanger en ik heb ook Chesna eruit gehaald. Die is sinds 24 mei niet meer op FOK! geweest. Mocht ze weer terug komen kan ze er uiteraard weer in.
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:11:21 #197
61800 Rottdog
pi_51376981
Miss_Sly je klinkt lekker, succes morgen

Jose je maakt het spannend hopelijk levert het een mooi streepje/plusje/smiley op
pi_51379481
Ha meiden, hier ook weer even een kort berichtje van mij!
Ben afgelopen maandag begonnen met de Decapeptyl-injecties, onze eerste ISCI-poging is dus officieel van start! Zag er helemaal niet tegenop maar toen ik de spuit eenmaal in handen had werd het toch wat minder haha... uiteindelijk een half uur zitten treuzelen voordat ik spuit erin zette. Als nagaat dat ik tot een half jaar geleden nog een ontzettend injecties/bloedprikken trauma had valt het dan nog mee. Gisteren en vandaag was het in 10 seconden gepiept!

NieTTus, vind het heel knap dat je gestopt bent met roken, wees maar heel trots op jezelf!
Miss Sly, heb je een leuke dag gehad in Hilversum?
Jose, spannend! Jee, jij en Rottdog hebben dus knap last van opvliegers.... ben benieuwd of ik nog bijwerkingen ga krijgen.
Duik mijn bedje in, gisteravond bij Boom Chicago geweest om mijn verjaardag te vieren en lag nogal laat op bed...
  donderdag 12 juli 2007 @ 07:53:11 #199
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51384710
laatste update: vanmorgen 6.45 uur: temp: 37,2. Omdat ik het niet geloofde, deed ik het 10 min. later opnieuw: 37.3...

ik vind het nu toch wel errug spannend worden, hoor...
  donderdag 12 juli 2007 @ 07:57:09 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51384731
Ik ook, Jose81! Ik zal voor je duimen!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:04:42 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51385373

Flink door duimt...

Sterkte met afwachten!
Heb je verder nog last van dingen of andere gekke dingen?
pi_51385381
Jose, mij is verteld in het ziekenhuis dat max 14 dagen na de eisprong ik OF een positieve test of menstruatie zou moeten hebben. Ik hoop zo dat je gewoon hartstikke zwanger bent meid.
pi_51386032
Jose je maakt het wel spannend hier hoor.

Niettus... Nog maar heel even en dan mag je weer!

Verder, ja eindelijk ben ik dan echt uit het lijstje!!!

Madelieve, veel succes met je poging!

[ Bericht 12% gewijzigd door Ticootje op 12-07-2007 09:56:16 ]
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:47:15 #204
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51386238
Jose! Wat spannend! Ik hoop en duim met je mee!!!!
pi_51386634
Jose!
Zou het dan toch?!!

Ik kom even om een hoekje jompelen voor een hartstikke positieve test zondag.
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator donderdag 12 juli 2007 @ 10:37:28 #206
5428 crew  miss_sly
pi_51387398
Ik ben geweest. Uitslag van het spermaonderzoek was goed. Ze willen dus voor IUI gaan.
Echter, om te starten willen ze eerst weten of mijn eileiders goed toegankelijk zijn. Dat was 10 jaar geleden zo, maar dat willen ze dus nog een keer controleren. Hiervoor moet ik een HSG laten maken.
Om te kijken of mijn eierstokken uerhaupt iets doen, moet ik wel al starten met Clomid 50 mg op de 5e dag van de volgend ecyclus en weer temperaturen.

De HSG zal worden gemaakt rond de eisprong van de volgende cyclus. Uitgaande van een cyclus van ongeveer 28-30 dagen zoals de laatste 2 keer, zal dat ergens begin augustus zijn.
Ik mag de komende cyclus dus niet zwanger worden. In principe geen samenleving, of met condoom, maar als die dan scheurt ofzo, moeten we het doorgeven en een nieuwe afspraak maken.

Ongeveer 2 weken na de HSG een nieuwe afspraak om de uitslag te bespreken en te kijken wat de clomid heeft gedaan.

Ik kom niet in aanmerking voor de Coffee studie, vanwege de wigexcisie die ik heb gehad.

Dat was het dus...we gaan dus wel iets doen, maar nog steeds in het onderzoeksstadium...duurt maar lang allemaal, maar er zit weer een beetje schot in

Was de HSG pijnlijk?
  Moderator donderdag 12 juli 2007 @ 10:38:35 #207
5428 crew  miss_sly
pi_51387422
Jose, spannend
Ga voor je duimen
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:16:06 #208
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51393970
nee, ik heb verder nergens last van eigenlijk.. 'dus misschien is het wel weer niks', denk ik dan met m'n pessimistische hoofd...

hmm... 14 dagen erna testen.. ik ben bang dat ik dan misschien te vroeg ben... wegens de verhuizing heb ik ook geen test in huis... en mijn vriendin's test die ik mocht is inmiddels na al die tijd over de datum.. dus die kan ik ook niet meer gebruiken. Ik moet dan even een andere kopen morgen als m'n temp dan nog steeds hoog is en dan eventueel zondag dus testen.

Maar... we houden de moed erin
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:31:59 #209
61800 Rottdog
pi_51394432
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Was de HSG pijnlijk?
Kort antwoord Ja, van tevoren raad ik je aan wat pijnstillers te nemen de gyn raadde me aleve aan om het dragelijk te maken. Inspuiten van de vloeistof is niet pijnlijk maar het inbrengen van het instrument wel omdat die wordt vastgezet ofzo (gyn maakte de opmerking dat ik het gevoel zou krijgen dat het er via mijn neus weer uit zou komen). Het onderzoek kan in totaal 1 uur duren omdat je misschien wel twee rontgen foto's moet laten maken. De eerste tijdens het onderzoek en de tweede een half uur later maar dan zonder de poespas.

Moest trouwens op dag 11 het onderzoek ondergaan het moest nl persee voor mijn eiprong, geteld vanaf mijn eerste dag ongesteldheid.

Heb voor de rest geen last gehad van het onderzoek en maar een klein beetje gevloeid.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:19:52 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51405984
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:16 schreef Jose81 het volgende:
nee, ik heb verder nergens last van eigenlijk.. 'dus misschien is het wel weer niks', denk ik dan met m'n pessimistische hoofd...

hmm... 14 dagen erna testen.. ik ben bang dat ik dan misschien te vroeg ben... wegens de verhuizing heb ik ook geen test in huis... en mijn vriendin's test die ik mocht is inmiddels na al die tijd over de datum.. dus die kan ik ook niet meer gebruiken. Ik moet dan even een andere kopen morgen als m'n temp dan nog steeds hoog is en dan eventueel zondag dus testen.

Maar... we houden de moed erin
Hoeft niet hoor. Ik voelde ook niks eigenlijk. Dat was waarom ik dacht dat ik mss wel zwanger zou kunen zijn...
Iig morgen of zaterdag maar een testje halen dan hoor! Anders zit je straks zondag zonder.
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:17:38 #211
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51408018
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Was de HSG pijnlijk?
Miss_Sly, bij mij was de HSG ontzettend pijnlijk. Ik had geen pijnstilling genomen... tenminste, nam 10 min voor het onderzoek een paracetamol en dan werkt het nog niet natuurlijk.

Het schijnt wel erg verschillend te zijn. Hopelijk ben jij één van de gelukkigen die er maar weinig van voelt...

Wel erg fijn dat het bij je man allemaal goed zit!! Dat is vast een hele geruststelling!

Hoe was het trouwens bij die visagie-opdracht????

Ja, BE... ik moet idd een test halen. Ligt er één in de opslag... misschien kan ik er morgen nog even langs op en anders ga ik wel naar de winkel... ik zie wel... ik heb geduld... eerst morgen maar weer hoog tempen, anders hoeft die test ook niet....

[ Bericht 1% gewijzigd door Jose81 op 12-07-2007 21:38:01 ]
  Moderator donderdag 12 juli 2007 @ 22:24:26 #212
5428 crew  miss_sly
pi_51410643
De visagie-opdracht was erg leuk en erg vermoeiend. Net het programma gekeken en ik was zelfs nog vol in beeld

De HSG is dus pijnlijk...ik meende al dat ik dat had gelezen. Ik heb 4 naproxentabletjes gekregen, 2 moet ik de avond vantevoren innemen en 2 moet ik 2 uur vantevoren innemen. Als ik jullie zo hoor, denk ik dat ik me daar maar gewoon netjes aan ga houden

Ik neem aan dat jullie opgehaald werden? Naar huis fietsen of zelf autorijden zal moeilijk zijn, of is de pijn echt alleen tijdens het onderzoek zelf?

En Jose, jij kunt wel geduld hebben, maar denk je ook aan ons
  donderdag 12 juli 2007 @ 23:11:16 #213
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51412522
Ik vond de HSG dus juist onwijs meevallen.
Alleen het inbrengen voelde ik wel, maar als het slangetje goed zit, haalt de gyn die tang er weer vanaf en spuiten ze de vloeistof in.
Ik had daarna wel het gevoel weer ongesteld te zijn, maar ook dat nam snel af.
O ja, ik had ong. een half uur van tevoren 2 asperines ingenomen.

O en José
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:08:41 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51420366
Kom eens vertellen dan Jose, hoe wasx je temp vanmorgen?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:12:17 #215
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51433753
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:24 schreef miss_sly het volgende:
De visagie-opdracht was erg leuk en erg vermoeiend. Net het programma gekeken en ik was zelfs nog vol in beeld

De HSG is dus pijnlijk...ik meende al dat ik dat had gelezen. Ik heb 4 naproxentabletjes gekregen, 2 moet ik de avond vantevoren innemen en 2 moet ik 2 uur vantevoren innemen. Als ik jullie zo hoor, denk ik dat ik me daar maar gewoon netjes aan ga houden

Ik neem aan dat jullie opgehaald werden? Naar huis fietsen of zelf autorijden zal moeilijk zijn, of is de pijn echt alleen tijdens het onderzoek zelf?

En Jose, jij kunt wel geduld hebben, maar denk je ook aan ons
Leuk zeg, dat je zelf nog in beeld was!! Apart he, om jezelf op tv te zien..?

Ja, ik denk dat het wel slim is om die pilletjes te nemen!! Doe het in ieder geval maar voor alle zekerheid. Je kunt de pijn maar beter voor zijn. Tijdens het onderzoek ging mijn mee, hij bracht mij ook naar huis. Ik had alleen pijn tijdens het onderzoek zelf. Erna had ik alleen wat lichte krampen, en dat was maar even. Maar ik hoop dat het je net zo zal vergaan als Marie!! Die had er geen last van!! Zoals ik al zei; het is heel persoonlijk. Ik vond het echt vreselijk pijnlijk, maar wie weet fiets jij er wel zo doorheen... ik hoop het in ieder geval voor je!

Vanmorgen was mijn temp weer hoog... 37,1. Zit nu 15 dagen na de eisprong, en ook nog geen spoor van een evt menstruatie...

De test is inmiddels in huis... ik heb 'm nog even opgehaald. En... sorry Miss_Sly ... maar ik test nog niet hoor... even geduld nog... Misschien dat ik morgen test... ik denk zondag... maar misschien kan ik mezelf morgen wel niet meer bedwingen en doe ik het morgenvroeg... we zullen zien.
pi_51434066
Spannend Jose!! Ik ga heel hard voor je duimen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:57:14 #217
114177 Diaan73
pi_51437180
José wat spannend zeg. Succes met testen en ik ga ook voor je duimen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:12:20 #218
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51441056
José wat maak je het spannend
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:16:08 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51441169
Kom je dan morgen iig wel vertellen of je wel of niet getest heb? Anders zit ik alsnog de hele dag te F5en. En ik moet opruimen hier in huis.

Ik duim door hoor!
pi_51445183
Zó, spannend hé!!! Jose, mijn duimen draaien overuren! Tijd voor weer een overstap hierzo! (oh jee, straks zit ik nog alleen in dit topic hihih, nou ja, maar beter ook eigenlijk!!!!)

Tis dat ik geen nagels bijt, anders was ik nu begonnen! Hoop het echt voor je meis!!
pi_51445364
MissSly, heftig!! Dat onderzoek.. Ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen. Wel heel fijn dat de zwemmers in orde zijn, dat is 1 ding waarover jullie in elk geval adem kunnen halen.. Kan me je gevoel goed voorstellen -> dat het lang duurt allemaal, en nog steeds in onderzoeksfase.. Je hebt natuurlijk geen jaaaaren meer! Desondanks blijf ik ook bij jou meeduimen!

Ik ben nog steeds een niet roker, en ik ben er trots op. Hoop echt dat dit mee gaat werken straks, in het zwanger worden. Ook 2 emmy's terug natuurlijk deze keer.. Ben wel heel erg benieuwd. Ben er niet mee bezig en heb ook eigenlijk geen hoop (meer) maar misschien is dat wel goed. Laten varen en maar zien! Wel af en toe onzekerheid.. Manlief in orde, ik in orde en volgens de doktoren zo vruchtbaar als wat en nog niets.. Het is een lucky shot, I know.. Maar toch!

We moeten het toch maar zien,maar naarmate begin augustus weer dichterbij komt komt toch die onzekerheid weer een beetje bovendrijven.. Alles gaat zo lekker op dit moment! En wil niet dat de volgende poging dat weer anders maakt. Gelukkig geen hormonen deze keer.. Dat zal zeker verschil maken!!

Andere lieverds, hoe is het met jullie?????
pi_51445804
Jose, je maakt het wel spannend hoor! Ben benieuwd of je tot zondag kan beheersen of toch morgen al gaat testen...

Niettus, begrijp ik uit je post dat je bij je IVF-pogingen veel last hebt gehad van de hormonen? In welke zin?
Ik heb zojuist mijn 5e injectie gezet en vooralsnog vindt mijn lief dat ik alleen maar vrolijker ben haha.... maar neem aan dat eventuele vervelende bijwerkingen pas later komen dus wie weet kom ik nog wel aan de beurt.

Moet zeggen dat ik het een bizar idee vind dat mocht de poging slagen ik dus rond eind augustus echt zwanger zou zijn.... kan me daar nog weinig bij voorstellen eigenlijk.
pi_51446298
Op zich viel het mee hoor, het is de klap na een mislukte poging die de meeste problemen gaf.. Dan zak je (ik in elk geval) ineens even terug. Je gaat er vol vertrouwen in (en dat is ook wel nodig!! Anders trek je het gewoon niet...) en dan mislukt het (en bij ons dus ook 2 keer...)

De eerste keer viel het allemaal wel mee, de 2e keer reageerde ik helemaal niet op de hormonen -> onbetrouwbare eierstokken! Dus dubbele dosering.. Flink aangekomen (10+ kilo) en toen had ik ook echt wel opvliegers, omdat het gewoon teveel was. Bij de laatste evaluatie is ook besproken dat we gewoon niet meer zoveel gaan prikken (ik moest 300 IE menopur op een dag prikken en mijn lijf kan het gewoon eigenlijk niet aan). Had toen 11 goede eitjes, maar dat was wel uitzonderlijk (in mijn situatie)

Hoe dan ook, ik heb het er graag voor over! Alleen de nasleep van een mislukte poging weegt bij mij gewoon erg zwaar... 1.5 maand weg, uiteindelijk voor niets. Gelukkig hebben we nu nog cryo's! Daar ben ik echt mega blij mee! Hoop dat het gaat werken!

In het begin was ik ook heel happy tijdens het prikken, je bent bezig (dit is je eerste poging? Toen liep ik op wolkjes!) en ik hoop van harte voor je dat het zo blijft en dat je inderdaad gewoon eind augustus lekker zwanger bent!!! Dat zou heel fijn zijn!!!

Dit is je eerste ivf poging?
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 03:25:40 #224
5428 crew  miss_sly
pi_51453888
NieTTus, ik laat je niet hier alleen in het topic achter hoor
We gaan gewoon met z'n allen dit topic verlaten, en Jose gaat als eerste dit weekend
  zaterdag 14 juli 2007 @ 08:45:53 #225
114177 Diaan73
pi_51454785
En ik ben er ook nog hoor... ik ben nog lang niet weg denk ik... moet eigenlijk nog echt goed beginnen, weer.
Make love, not war ☮
pi_51455640
Jose al testje gedaan???
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:05:29 #227
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51456129
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 03:25 schreef miss_sly het volgende:
We gaan gewoon met z'n allen dit topic verlaten, en Jose gaat als eerste dit weekend
Nou nee dus....

Ja, Fajah, ik heb vanmorgen toch maar even getest... maar nee, hoor, slechts één streepje.

Ik moest zo nodig plassen, dat ik niet op de goede tijd (6,45 uur) heb getempt. Zag dat ie toen 36,8 was. Op de goede tijd was ie 36,9. Maar ik heb bijna 3 uur korter geslapen (we gingen pas om 1 uur naar bed), dus op zich wel logisch dat ie dan wat lager was. Toen ik er 3 uur bij op telde en toen weer temperatuurde, was ie weer 37,1... dus weer hoog.

Ik weet niet wat ik daar dus van moet denken... maar ik ben echt ZWAAR teleurgesteld... ik hoef(de) nog net niet te janken... maar dat scheelde niet veel... aan de ene kant wel blij dat er nu wel een ritme in begint te komen, maar aan de andere kant: na zoveel goede hoop is het weer niet zo... en ik baal er enorm van...

Laat die ongesteldheid nu maar komen.... op naar weer een volgende ronde...

Ik vind het wel super leuk al die leuke reacties hier te lezen.. toen het zo spannend was, was het echt een feest hier steeds even te checken... dank jullie wel...

NieTTus... ik ben dus ook nog niet weg...
pi_51456234
Jose...
Hardloper.
IG @webkim
pi_51456287
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:24 schreef miss_sly het volgende:

Korenslag?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:16:30 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51456296
Ah shit... Wat jammer...
Ik bedacht me net dat ik het topic niet durfde te openen uit angst voor minder goed nieuws...

Dat van die temperaturen heeft geen zin, met die 3 uur later enzo. Zodra je je bed uit bent geweest is het eigenlijk al niet meer betrouwbaar.

He shit joh... het zag er allemaal zo goed uit.
Oh bah, ik hoop stiekem dat het alsnog weg blijft en dat je te vroeg getest hebt, maar ja... dat is dan weer zo wishfull thinking...

Dikke van mij...
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 11:45:41 #231
5428 crew  miss_sly
pi_51456871
Jose, wat jammer kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Dikke
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 11:46:11 #232
5428 crew  miss_sly
pi_51456883
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:15 schreef Webkim het volgende:

[..]

Korenslag?

Wel leuk ook om te zien op tv, maar raar om jezelf te zien
pi_51456972
Och lieve Jose, wat ongelofelijk balen!
Tuurlijk ben je zwaar teleurgesteld, je hebt toch je hoop erop gevestigd..

Sterkte lieverd!!

Korenslag?? Ik voel me blond want heb geen idee waar het over gaat
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:20:50 #234
61800 Rottdog
pi_51457584
Jose wat enorm spijtig

Miss_sly tegen mij werd gezegt dat ik iemand mee moest nemen.

Niettus heel veel succes

Madeliev sterkte met prikken.

Mijn gevoel zegt dat de Clomid niet echt zijn best heeft gedaan op mijn opvliegers na dan, mijn tempcurve is tot nu toe nog steeds op 1 lijn. Misschien ook maar beter deze maand zit nl met mijn voet omhoog wegens een fikse ontsteking in mijn voet en slik nu een beste dosis antibiotica
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:22:06 #235
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51457611
José
pi_51465610
Jose meid wat ontzettend balen zeg. En je mag teleurgesteld zijn en af en toe een flinke huilbui helpt ook wel eens hoor. Nergens voor nodig om je groter te houden dan je je soms voelt hoor. Duimen gewoon door voor de volgende ronde.
  Jubileum moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 18:12:41 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51466403
Jose wat ontzettend rot
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51470613
Jose
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51471136
Jose toch, het zag er allemaal zo ontzettend hoopvol uit
mooi he, alles
  zondag 15 juli 2007 @ 09:24:37 #240
114177 Diaan73
pi_51481914
Jose, wat balen is dat... die temp zag er zo goed uit. Dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_51482094
Ik ging hier even kijken, en zag allemaal mensen die hoopten voor jou Jose, ik dacht: zou het, zou het?? Ik gun het je zo!!!!

Maar nee ...helaas

Wat balen zeg!

Hoe zeggen ze dat??? De aanhouder wint.... (maar daar heb je nu niks aan, het is nu gewoon $%$*&^&)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_51482522
Rottdog, balen zeg!! Antibiotica en het idee dat de clomid niet aanslaat.
Het word bij jou ook wel weer een tijd voor wat positief nieuws...!!

Hoe kom je eigenlijk aan een ontsteking in je voet???
  zondag 15 juli 2007 @ 15:05:55 #243
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51489876
Dank jullie wel allemaal... al jullie reacties doen me goed.

Gisteravond heb ik ook echt een flinke huilbui gehad ... ik had zoveel goede hoop... maar helaas. Vandaag is de ongesteldheid dan ook gekomen. Niks geen vlekjes vooraf ofzo, gewoon hupsakee... voluit zeg maar.

Dinsdag gaan we weer beginnen met de Clomid. Ik ga ook morgen het ziekenhuis bellen om me te laten volgen, want nog 1 weekje werken en dan heb ik 6 weken vrij...(nou ja, vrij.... we krijgen over 4 weken de sleutel van ons nieuwe huis ).

We houden de moed erin... en dank julile wel allemaal!!! Ik vind jullie reacties gewoon lief!

Trouwens... gister belde mijn moeder: mijn broer is terug bij zijn ex... maar hij laat wel zijn vriendin achter die 24 weken zwanger is!! Oooooh, wat ben ik KWAAD!! Ik hoef mijn broer dus echt niet meer te zien... (hij is terug bij zijn drugsverslaafde ex, samen hebben ze een kindje van 2... zijn nieuwe vriendin was een leuke, niet-verslaafde moeder van ook een kindje van 2). Misschien nogal offtopic, maar ik ben echt ZO boos !!! sorry... moest het even kwijt...
pi_51493588
Hoi Jose, shit dat het niet zo heeft mogen zijn deze maand.... de tekenen waren gunstig. Die Clomid moet toch nog iets beter zijn best gaan doen.
Lekker dat je vrij hebt en neem aan dat jullie nieuwe huisje wel voor afleiding zal zorgen.
Heftig verhaal zeg van je broer en kan me goed voorstellen dat je kwaad op hem bent, heb je normaal gesproken wel goed contact met hem of liep dat al niet lekker?

Rottdog, dat klinkt inderdaad niet lekker van je voet zeg! En dan ook nog geen het idee dat de Clomid niet echt werkt... niet echt jouw maand zeg maar.

NieTTus, nog dank voor je reactie. Jij hebt dan wel heftige IVF poging gehad zeg, dat geeft je lijf wel een opdonder. Hopelijk gaat het lukken met de cryo's, er hoeft er maar eentje te blijven plakken... weet je al wanneer jullie daar weer mee gaan beginnen?
pi_51498129
Als ik weer ongesteld word (over 3 weken) dan is net de kliniek weer open van de zomerstop, dan mag ik bellen. Gelijk ovulatietesten erop gooien. Als alles dan goed gaat, heb ik +/- 3 weken later een terugplaatsing van 2 cryo's, maar dat is afhankelijk of alles dan goed is en de cryo's goed ontdooiien.. Ze hebben wel aangegeven als je baarmoederslijmvlies e.d. net niet goed genoeg is, ze niet schromen om het een maandje op te schuiven. Maar omdat je niet eerst het hele traject vooraf hebt, is dat naar mijn idee minder belastend. Geen punctie, geen hormonen. Dus mocht dat gebeuren kan ik daar vrede mee hebben!

Dus eigenlijk al vrij snel! Ik zou theoretisch begin september zwanger kunnen zijn (en dan zit ik net in Marokko met mijn werk!!) maar daar ga ik allang niet meer vanuit.. We gaan het zien!

Waar zit jij nu precies? Zit de punctie er al aan te komen?
  maandag 16 juli 2007 @ 09:47:11 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51513277
Niettus ik wil je even superveel succes wensen!!!

Ik wil wel even melden dat cryoterugplaatsingen niet altijd worden vergoed door de verzekering. Ik ben flink goed verzekerd, maar de cryoterugplaatsingen moet ik dus (waarschijnlijk) zelf betalen. Dus ik kreeg 2 weken terug mooi een rekening van het ziekenhuis van 650 euro. Ik heb het maar gewoon betaald, maar tot nu toe nog helemaal niets terug van de verzekering.... Lekker zo net voor de vakantie...

Oh en madelieve succes bij de punctie, ben je zenuwachtig?
  maandag 16 juli 2007 @ 09:49:49 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51513329
NieTTus, ik vind het zo fijn om te lezen dat jullie weer verder gaan! Ik ga echt superhard voor je duimen hoor!
  maandag 16 juli 2007 @ 10:17:41 #248
3011 E.T.
pi_51514009
Ticootje, dat is idd een goede om op te letten idd.
Heb ook wel gelezen op een ander forum dat het ziekenhuis de cryo's aan de verzekering doorgaf als zijnde 'behandeling' Daar was dus een meisje na 1 behandeling en twee cryo's klaar.. en kreeg niks meer van de verzekering
Dan beter de cryo's zelf betalen en de volledige behandelingen vergoed krijgen
  maandag 16 juli 2007 @ 10:59:32 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51515158
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:17 schreef E.T. het volgende:
Ticootje, dat is idd een goede om op te letten idd.
Heb ook wel gelezen op een ander forum dat het ziekenhuis de cryo's aan de verzekering doorgaf als zijnde 'behandeling' Daar was dus een meisje na 1 behandeling en twee cryo's klaar.. en kreeg niks meer van de verzekering
Dan beter de cryo's zelf betalen en de volledige behandelingen vergoed krijgen
Ja die optie heb je ook nog! Dat is helemaal zwaar balen, een volledige behandeling kost ongeveer 2600 euro... Een cryo terugplaatsing nog geen 100. Daar is de verzekering dan goed vanaf gekomen.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:17:46 #250
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51517517
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:59 schreef Madelieve het volgende:
Hoi Jose, shit dat het niet zo heeft mogen zijn deze maand.... de tekenen waren gunstig. Die Clomid moet toch nog iets beter zijn best gaan doen.
Lekker dat je vrij hebt en neem aan dat jullie nieuwe huisje wel voor afleiding zal zorgen.
Heftig verhaal zeg van je broer en kan me goed voorstellen dat je kwaad op hem bent, heb je normaal gesproken wel goed contact met hem of liep dat al niet lekker?
Toen hij zijn nieuwe vriendin had, ging het een stuk beter... hij was echt veranderd. Hij pakte zijn oude hobbies weer op en leek echt weer gewoon op mijn broer zeg maar.. maar nu... ach, hij zoekt het maar uit. Ik hou iig contact met die vriendin...

Vanmorgen nieuwe dosis Clomid besteld... kan het komen halen. Ook het ziekenhuis gebeld voor een afspraak voor de follikelmeting... want nu het bijna vakantie is, heb ik daar natuurlijk ook tijd voor. Ik moet 26 juli om 10.30 uur. Ben benieuwd!

NieTTus! Spannend, joh!! Hopelijk verloopt het goed en snel... en ben je idd snel zwanger!!! Zou echt super leuk voor je zijn!

Tally... hoe is het met jou!??!?!?! Je bent al zo'n tijd niet meer geweest... ben heel benieuwd hoe het met je is....!!
  maandag 16 juli 2007 @ 12:18:53 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51517555
Ik weet dat Tally een hele lange vakantie/break aan het houden is, dus vandaar dat ze niet reageert hier.

En mocht je toch wel meegluren zo af en toe, dan een hele dikke voor jou.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:06:44 #252
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51527042
aah, oke.. dat heb ik dan gemist...
pi_51529576
Ik ben lid van Freya en er is net een wetsvoorstel rond (voor zover ik het begrepen heb) die zegt dat een cryo bij de behandeling waaruit ze voortgekomen zijn horen! Het kan zijn dat je een bijdrage voor het lab gevraagd wordt, maar dit zou niet meer dan max 150 euro mogen zijn!

Maar we zien het wel, moet het nog even informeren. Moet sowieso eerst een machtiging aanvragen, dan weet ik het direct! Heb godzijdank ook geen cent voor de vorige volledige behandelingen bij hoeven betalen! Ook mijn homepaat wordt volledig vergoed tot een bedrag van 300 euro per jaar! Wel lekker, heb wel het idee dat het werkt (ben er rustiger door, lichamelijke klachten zijn aan het verdwijnen heel prettig!)

Meiden, ik begin er echt weer zin in te krijgen!! (als ik maar niet weer doorsla!!)
pi_51535736
Hoi, punctie duurt nog wel even hoor! Ik ben precies een week geleden begonnen met de Decapeptyl, zat toen op dag 23. Ik was de laatste maanden heel regelmatig ongesteld, 28 dagen, in de nacht van zaterdag op zondag, kon de klok erop gelijk zetten. Maar ben dus tot nu toe nog niet ongesteld dus ben benieuwd... hoop niet dat door de hormonen mijn cyclus nu van slag is.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eventuele cryo-behandelingen automatisch onderdeel zijn van de originele IVF/ICSI poging maar dat scheelt dus toch per ziekenfonds.... maar even goed in de gaten houden mocht het zover komen...
  maandag 16 juli 2007 @ 21:35:11 #255
393 phileine
española
pi_51536524
Ik heb ook weleens gehoord dat sommige ziekenhuizen cryo opvoeren als gewone poging. Dan sta je toch wel even raar te kijken als opeens al je pogingen erdoorheen zijn. Wellicht een goed punt om even te bekijken voordat je met een bepaald ziekenhuis in zee gaat.
mooi he, alles
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:29:14 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51548235
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:13 schreef Madelieve het volgende:
Hoi, punctie duurt nog wel even hoor! Ik ben precies een week geleden begonnen met de Decapeptyl, zat toen op dag 23. Ik was de laatste maanden heel regelmatig ongesteld, 28 dagen, in de nacht van zaterdag op zondag, kon de klok erop gelijk zetten. Maar ben dus tot nu toe nog niet ongesteld dus ben benieuwd... hoop niet dat door de hormonen mijn cyclus nu van slag is.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eventuele cryo-behandelingen automatisch onderdeel zijn van de originele IVF/ICSI poging maar dat scheelt dus toch per ziekenfonds.... maar even goed in de gaten houden mocht het zover komen...
Ik moest met decapeptyl beginnen op dag 1 van de cyclus, en op dag 3 dan echo en beginnen met menopur. Je begint wel vroeg met decapeptyl.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:37:10 #257
114177 Diaan73
pi_51548304
kom even melden dat ik gisteren weer ongi ben geworden, nieuwe NOD is omstreeks 18 augustus. we gaan volgende week lekker op vakantie, daarna nog naar Lowlands en eind augustus krijgen we sleutel van ons nieuwe huis. Voorlopig staat het zwanger worden op een laag pitje en laten we gewoon de natuur zn gang gaan. Volgend jaar gaan we weer verder met het evt. medisch gebeuren
Make love, not war ☮
pi_51562422
@ Tico, we zitten in het AMC en daar is de procedure dat je bij een cyclus van 28 dagen op dag 23 begint, en vanaf dag 5/6 moet je dan regelmatig in het ziekenhuis verschijnen. Ik vind het wel raar dat de behandelingen wat dat betreft per ziekenhuis lijken te verschillen. Las ook bericht van iemand die bezig is met ICSI en die moest de pil gaan slikken op eerste cyclusdag van de maand waarin alles gaat gebeuren, dat verbaasde me ook nogal..... Maar qua slagingspercentages geloof ik dat ziekenhuizen elkaar niet heel veel ontlopen dus wat nou de beste methode is....
Nog steeds niet ongesteld trouwens....

Diaan, klinkt als een hoop leuke dingen de komende tijd! En wie weet is de natuur jullie wel gunstig gezind....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:19:57 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51562508
Ik dacht namelijk dat decapeptyl je cyclus een soort van stil legt. Ik ga het eens opzoeken.

Maar het klopt hoor, ziekenhuizen kunnen heel erg verschillen in de behandelmethodes.

edit:
quote:
Decapeptyl is verkrijgbaar als een oplossing voor injectie voor onderhuidse injectie. Het product wordt geleverd in voorgevulde injectiespuiten van 1 ml (0,1 mg/ml) en 1 ml of 0,2 ml (0,5 mg/ml). De verpakking bevat 7 voorgevulde injectiespuiten. Triptoreline is afgeleid van het natuurlijke hormoon ‘gonadoreline’.
Dit is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt.
Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het geneesmiddel zorgt ervoor dat de hypofyse niet langer het sein geeft tot afgifte van de geslachtshormonen. Dit geldt zowel voor het mannelijk hormoon (testosteron) als het vrouwelijk hormoon (oestrogeen). De hoeveelheid van deze hormonen in het bloed zal dan afnemen. Toegepast bij hormonaal gestimuleerde voortplantingstechnieken voorkomt Decapeptyl dat de hypofyse te vroeg een hormoon (LH,= ‘luteïniserend hormoon’) afgeeft dat de eisprong opwekt.

Vrouwen:
Dagelijks één injectie Decapeptyl bevattende 0,1 mg, te starten op de tweede dag van een menstruele cyclus. Het is ook mogelijk te starten op dag 21 van een cyclus. De behandeling wordt in het algemeen voortgezet tot op de dag waarop de eicellen voldoende gegroeid zijn en met een injectie met een HCG bevattend middel de definitieve eicelrijping wordt bewerkstelligd.
In geval u bemerkt dat Decapeptyl te sterk, of juist te weinig werkt, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
pi_51570552
Ik moest met de Lucrin ook een week voor de verwachte menstruatie prikken! (dus CD 21) Ondanks dat het de cyclus stil legt, het gaat pas echt werken (lucrin in elk geval) na die menstruatie. Anders heb je kans dat je te laat bent met de cyclusstilleggers, en dan is het eigenlijk voor niets.

Madelieve, sommigen moeten inderdaad aan de pil, om de cyclus precies te kunnen bepalen! Vaak bij mensen die een onregelmatige cyclus hebben! Daarom hoef jij het waarschijnlijk niet te slikken

Wat balen dat je nog niet ongi bent! Ik had dat ook steeds, constant klok gelijk zetten en als ik dan aan het prikken was, werd ik het ineens veel later (tot de vorige poging zelfs meer dan een week later! Echt balen!). Maakt gelukkig niet uit, maar is wel vervelend want je hoopt toch wel dat alles op schema loopt! Ik hoop dat het snel doorbreekt...!!

Diaan, klinkt als een drukke leuke tijd! Heel veel plezier op je vakantie, succes met klussen en lekker genieten op lowlands!! Wel balen dat je dus weer ongi bent geworden.. Ook ik duim mee op een verassing! Dat zou het mooist zijn natuurlijk...
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:08:12 #261
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51604046
Diaan, jammer dat je weer ongi bent geworden... maar gelukkig heb je een hoop leuke dingen in het vooruitzicht!! Volgende week lekker op vakantie? Veel plezier!!!

Madelieve, aan de ene kant wel balen dat je ongi nog niet doorbreekt, want je wil toch verder... maar aan de andere kant: misschien ook wel een goed teken??
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 18:32:53 #262
5428 crew  miss_sly
pi_51633954
Naar aanleiding van de opmerkingen over verzekeringen, heb ik vandaag uiteindelijk toch de mijne (FBTO) ook maar eens gebeld.
Ik ben voldoende verzekerd, zodat medicijnen en behandeling van de IUI vergoed worden; IUI in principe een oneindig aantal keren verzekeringstechnisch gezien, daar zit geen maximum aan.
Voor IVF ook volledig verzekerd, voor 3 pogingen.

Dus dat is allemaal goed geregeld, gelukkig. en ik hoop natuurlijk dat we helemaal niet op IVF uitkomen.

Beetje raar vind ik wel de regelingen mbt IVF als het gaat om wat als poging telt. Als ik bijv. 1 volledige IVF poging zou hebben en twee cryo-terugplaatsingen, ben ik meteen door mijn 3 pogingen heen, aldus die mevrouw. Eventueel kun je dat omzeilen door de kosten voor een cryo zelf te betalen, maar toch...vond het best vreemd.

Maar goed, mijn eerste 5 clomid-pilletjes staan in de kast, nu is het wachten op mijn menstruatie
pi_51639444
Goed dat je al gebeld hebt Miss Sly, ik weet het dus eigenlijk niet hoe het zit met cryo's dus moet ook maar eens gaan checken.
Ik ben vanmiddag ongesteld geworden, zojuist per mail gemeld aan AMC dus zal wel maandag, dinsdag of woensdag langs moeten komen voor echo en bloedonderzoek. Als dat allemaal goed is mag ik met de Puregon beginnen en gaan we echt van start voor mijn gevoel!
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 21:51:01 #264
5428 crew  miss_sly
pi_51640695
fijn dat je eindelijjk ongesteld bent, Madelieve! Kan me voorstellen dat het dan pas echt als start voelt als je met Puregon begint. Spannende tijd voor je!
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:06:13 #265
3011 E.T.
pi_51641366
Niet alleen de moeite om te checken hoe het zit met cryo's maar ook wanneer iets als een 'poging' wordt geteld.
Voor Saskia heb ik twee keer een afgebroken behandeling gehad en dat werd ook als volledige behandeling gezien bij de verzekering. (kwam ik trouwens pas achter toen ik voor Tijn weer in het ziekenhuis kwam).

Hier in het Dijkzigt is het trouwens per persoon verschillend wat voor behandeling je hebt. Het is maar net hoe iemands cyclus is en hoe de hormoonhuishouding is. Bij mij begonnen ze met Decapeptyl op dag 21 en na de menstruatie op dag 3 Puregon erbij. Resulteerde in een overstimulatie en de poging erna groeide er niets. Toen ben ik overgestapt op een schema met op cd3 Puregon en vanaf cd 7 (ongeveer; als de follikels 14mm waren) Orgalutran erbij spuiten.
Dat ging bij mij hartstikke goed
(die laatste methode wordt trouwens nog onderzocht om als 'standaard' in te voeren ipv het decapeptyl-schema. Veel minder hormonen spuiten is minder bijwerkingen en veel minder belastend. Voor ik aan het spuiten gewend was, was de punctie al gepland.. Ik vond het heerlijk iig)

Succes trouwens allemaal!
pi_51712144
Hoi, het is rustig hier! Is iedereen aan het genieten van het lekkere weer?
@E.T., ik ben er eigenlijk al vanuit gegaan dat een afgebroken poging ook zal tellen als 1 van de 3 pogingen omdat ik dat nu al bij meerdere mensen heb gelezen..... maar goed, uitgaan van dingen en raden schiet niet op en de polis biedt geen uitkomst dus ik zal inderdaad van de week eens bellen.

Ik mag inderdaad morgen om 10 uur in het AMC verschijnen voor bloedprikken + echo en als het goed is het startsein krijgen voor de Puregon. Net trouwens nog even alle medicijnen goed gecontroleerd en ik kom erachter dat ik voor de Pregnyl allerlei ampullen hebt maar verder niets, denk dus dat de apotheek is vergeten om er een injectienaald bij te doen. Morgen maar even vragen in het AMC.

We gaan zo naar speeltuin Oud Valkeveen met vrienden en hun 2 dochtertjes, hopelijk blijft het weer lekker!
pi_51712177
Veel plezier Madelieve, hoop ook dat het mooi weer blijft!

Bij de pregnyl moeten ze apart de spuitjes en naaldjes bijleveren. Denk inderdaad dat ze dat vergeten zijn! Goed dat je het nog even nagekeken hebt!

Nog 2 weken dan hoor ik ongi te worden, ben benieuwd of ik het op tijd wordt! Ben echt benieuwd naar deze poging, zo zonder hormonen e.d.!

Fijne zondag nog allemaal!
  Moderator zondag 22 juli 2007 @ 10:53:40 #268
5428 crew  miss_sly
pi_51712581
Madelieve, goed dat je dat controleert, je zult er maar achter komen als je de eerste spuit moet zetten! Succes morgen

NieTTus, je hoeft helemaal geen hormonen te gebruiken, maar ze gaan in je eigen cyclus een cryoterugplaatsing doen? Dat klinkt op zich wel erg prettig! En misschien is het voor jou wel precies wat je nodig hebt!

Ik had volgens een nette cyclus afgelopen donderdag ongesteld moeten worden, maar juist nu het er weer eens op aankomt, is mijn cyclus weer lang...

Hier ook mooi weer! Geniet er van allemaam
pi_51712743
hey ja sorry dat ik zo weinig post maar ik ben gewoon druk met werk
aan mijn kant ligt alles stil
gezeur met verzekering over wie het nu moet gaan betalen
afspraken die steeds met tussenliggende periodes van een lange tijd zijn
gebrek aan mogelijkheden om bezoeken te doen omdat ik druk ben op werk

blergh
gaat allemaal niet echt vlotten zo
  zondag 22 juli 2007 @ 11:13:08 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51712849
Madelieve zitten er bij de puregon geen injectietoebehoren bij? Bij de menopur zat dat erbij, en omdat ik 's morgens 2 ampullen spoot, had ik altijd meer dan genoeg injectiespullen voor de pregnyl.
  zondag 22 juli 2007 @ 13:17:24 #271
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51715470
balen Chesna... kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt...

Madelieve... spannend!!!

Hier gaat alles z'n gangetje.. de Clomid zit er weer in.. en gister had ik last van een voor mij nieuwe bijwerking: man, wat was ik humeurig ... ik was echt zo kort-af, dat ik me er gewoon voor schaamde ... maar gelukkig heb ik nu 'something to blame'... ben wel eens vaker wat humeurig geweest, maar zo extreem als gister dus niet...
pi_51724048
Tico, puregon zijn kant en klaar pennen. Das niet zoals bij Menopur waar je zelf moet mengen en in spuitje doen!!

MissSly, ja daar ben ik benieuwd naar! Moet 1 prik zetten rondom de eisprong, zodat die gecontroleerd is! Maar that's it! Ik ben echt heel erg benieuwd, denk namelijk zelf ook dat ik dat nodig heb (gezien ik zo slecht reageer op al die hormonen!!!)

Wat $%^%$^ dat je cyclus nu niet meewerkt! Hoop dat het snel komt, zodat je ook weer verder kunt!!

Jose, balen dat je zo'n last hebt van de clomid.. Hoop dat het allemaal een reden heeft!! Hoop het echt!!!

Chesna, wat balen!!! Dat is zeker iets waar ik ook van zou balen... Sterkte!!!
  maandag 23 juli 2007 @ 08:20:22 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51739261
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:47 schreef NieTTus het volgende:
Tico, puregon zijn kant en klaar pennen. Das niet zoals bij Menopur waar je zelf moet mengen en in spuitje doen!!

MissSly, ja daar ben ik benieuwd naar! Moet 1 prik zetten rondom de eisprong, zodat die gecontroleerd is! Maar that's it! Ik ben echt heel erg benieuwd, denk namelijk zelf ook dat ik dat nodig heb (gezien ik zo slecht reageer op al die hormonen!!!)

Wat $%^%$^ dat je cyclus nu niet meewerkt! Hoop dat het snel komt, zodat je ook weer verder kunt!!

Jose, balen dat je zo'n last hebt van de clomid.. Hoop dat het allemaal een reden heeft!! Hoop het echt!!!

Chesna, wat balen!!! Dat is zeker iets waar ik ook van zou balen... Sterkte!!!
Oh, dat wist ik niet, dat is eigenlijk veel handiger!
pi_51753616
Hoi!
@Chesna, niet leuk dat getouwtrek met verzekering, kost veel energie terwijl je die op andere dingen zou willen richten.... ik ben eerlijk gezegd niet op de hoogte van jouw situatie, zie je ook niet in de OP staan.
@Jose, gelukkig dat je het zelf beseft dat je niet te harden was haha... mijn vriendje kan ook nogal eens heel chagerijnig doen als hij oververmoeid is maar hij blijft dan stug volhouden dat hij helemaaaal niet chagerijnig is!
@Niettus, ben heeel benieuwd nu je een poging gaat doen zonder alle hormomen! Als alles goedgaat zou het dus begin september raak kunnen zijn, dat is al best snel!
@Miss Sly, ben je al ongesteld? Ik had dus hetzelfde vorige week, maanden netjes op 28 dagen en natuurlijk net deze maand niet..
@Ticootje, inderdaad, Niettus zei het al, de Puregon werkt anders.
Ik heb het vanmorgen gecheckt in het AMC maar het klopte, de injectienaald krijg ik van hun mee.

Ik had een afspraak om 10 uur en was pas om 11 uur aan de beurt, ggrrr.... Echo zag er goed uit, de Decapeptyl heeft zijn werk gedaan dus ik mag inderdaad vanavond beginnen met de Puregon. Ik moet zondagmorgen terugkomen, dan gaan ze dus kijken of de Puregon nu ook zijn werk doet en extra eitjes maakt!

Hoewel ik geestelijk weinig merk van de hormomen (en heb ook nog geen klachten ontvangen van het thuisfront ) ben ik wel een stuk vermoeider merk ik. Ik zit aan het eind van de middag te geeuwen achter mijn buro, daar heb ik echt nooit last van! Kan me dan ook slecht concentreren, daarom zit ik ook nu even dit te typen .
Gisteren waren we met vrienden en hun kindertjes naar de speeltuin, we waren er om half 12 en toen we weggingen om half 5 was ik echt bekaf, ben thuis mijn bed ingedoken en heb ruim 2 uur liggen knorren... Nou moet ik ook zeggen dat ik de hele dag gek werd van soort allergie/hooikoortsaanvallen -heb ik sinds een paar weken ineens last van - en dat is ook nogal vermoeiend, hele dag niezen, snotteren, snuiten en jeukende ogen. Nou ja, ik heb besloten me er maar niet druk over te maken, als ik extra slaap nodig heb dan doe ik dat maar...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:43:21 #275
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51783546
Madelieve, wat fijn dat de medicijnen hun werk goed doen... en het wordt al spannend nu, he? Het gaat nu allemaal wel snel!!

Haha, ja hoor... ik geef gewoon toe dat ik niet te genieten ben... en dat jouw vriendje soms niet toe wil geven dat hij knorrig is... gelukkig weet jij wel beter

Ik moet donderdag naar het ziekenhuis voor een volg echo... ik denk dat ik gelijk vraag of ze mijn bloed willen onderzoeken op het moment dat ik waarschijnlijk mijn eisprong heb gehad, want ik wil graag weten of mijn bloedwaardes nu goed zijn. Zonder Clomid zagen ze niet dat ik een eisprong had, dus ik wil het nu even extra gecheckt hebben ...

Verder gaat hier alles z'n gangetje...
pi_51811156
Hallo allemaal! Ik ben net terug van vakantie en heb wel bijgelezen maar volgens mij niet alles onthouden.

Miss_sly, wat balen dat je ongesteldheid juist nu op zich laat wachten! Hoe staat het er nu voor?

Chesna, frustrerend zeg, dat je over zoiets belangrijks moet gaan touwtrekken met de verzekering. En dan ook nog zo'n drukte op je werk... Veel sterkte en ik hoop dat het snel soepeler gaat allemaal.

Madelieve met medicijnen en Niettus zonder, ik hoop zo voor jullie dat het gaat lukken deze keer!

En chagrijnige Jose ( ), ook jou gun ik een mooie zwangerschap deze maand!

Zelf wacht ik op mijn menstruatie. Dan moet ik namelijk het ziekenhuis bellen om af te spreken wanneer we beginnen met de echo's. Adhv de echo's willen we het juiste moment bepalen om te vrijen zodat we een goede samenlevingstest kunnen doen (en ik hoop natuurlijk dat ik dan ook gewoon zwanger raak!). Zou mooi zijn, zo voor het schooljaar begint.

Succes en sterkte voor mensen die ik vergeten ben.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:55:29 #277
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51812422
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:12 schreef sombie het volgende:

En chagrijnige Jose ( ), ook jou gun ik een mooie zwangerschap deze maand!

Zelf wacht ik op mijn menstruatie. Dan moet ik namelijk het ziekenhuis bellen om af te spreken wanneer we beginnen met de echo's. Adhv de echo's willen we het juiste moment bepalen om te vrijen zodat we een goede samenlevingstest kunnen doen (en ik hoop natuurlijk dat ik dan ook gewoon zwanger raak!). Zou mooi zijn, zo voor het schooljaar begint.
Ja, zou inderdaad mooi zijn, Sombie!! Dan hoef je ook de MMM niet verder in... en kunnen jullie het hier lekker bij laten! En dan heb je gauw wat leuks te vertellen aan je nieuwe (?) klasje!

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de eerste echo... dus wij zitten op hetzelfde pad, alleen ik met Clomid en jij zonder... het doel van onze echo's is hetzelfde in elk geval
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:53:33 #278
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51849266
Even een update. Ben net terug uit het ziekenhuis en heb dus een follikelmeting gehad.

Aan de linkerkant was alles rustig. Maar rechts zat al een hele grote follikel van 20-22 mm, en die stond (nu al!! Ik zit vandaag op dag 12) op het punt om te gaan springen. Ik hoef ook niet meer terug voor echo's. Wel moet ik volgende week vrijdag idd even bloed laten prikken... ben benieuwd! Ze zei in ieder geval dat alles er keurig uitzag.

Dusss... en ik hebben dus nog werk te doen vandaag
  Moderator donderdag 26 juli 2007 @ 11:58:29 #279
5428 crew  miss_sly
pi_51849417
Jose, wat een goed nieuws Clomid doet zijn werk, dus een beetje chagrijnig mag je dan wel zijn
Veel plezier nog vandaag

Ik ben nog steeds niet ongesteld...wel lastig dit, want voor de HSG moest het bloedbezinksel (?) goed zijn ivm infecties (?) en die uitslag was net lang genoeg geldig. Aangezien ik nu al een week later ben met mijn menstruatie, is het nog maar de vraag of die foto dus nog gemaakt kan worden...even afwachten dus.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:08:58 #280
61800 Rottdog
pi_51849764
Jose dat het maar een mooie bevruchting mag worden vandaag

Miss_Sly tjee nog niet als je het wilt komt het niet en zit je er niet op te wachten staat het zo voor je deur

Pffff moeilijk hoor de rest ook gelezen maar ik kom niet verder dan sterkte met zijn allen. Hopelijk zit er binnenkort voor ons allen een doorstroming in dat ook wij dit topic mogen verlaten.

Hier ben ik gisteren naar de gyn geweest en heb nu 3 opties meegekregen.

1. Voor het weekend ongesteld doses Clomid verhogen, doortempen en over een mnd weerkomen.
2. In het weekend ongesteld zelfde dosis clomid aanhouden, mag ik stoppen te tempen en over 3 mnd weerkomen.
3. Of zwanger heb immers een eisprong gehad op dag 20 en mijn temp is nog steeds hoog.

Nu kies ik zelf natuurlijk voor de laatste maar denk het niet tenminste dat zegt mijn gevoel.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:13:36 #281
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51849916
Miss Sly, wat rot zeg dat je nog niet ongesteld bent... maar bestaat er ook geen mogelijkheid dat je misschien zwanger bent? Of is het gewoon zo duidelijk als wat dat je niet zwanger bent en nu dus gewoon voor je gevoel eindeloos op die menstruatie moet wachten? Lijkt me behoorlijk frustrerend overigens... ppfff...

Ik weet trouwens nog wel, toen bij mij die HSG werd gemaakt, zeiden ze ook van te voren: 'je moet wel een goede/flinke menstruatie hebben gehad', anders scheen het geen zin te hebben...

Ja, gelukkig heeft Clomid z'n werk weer goed gedaan... het stomme is alleen, dat als ik dan hoor 'kan elk moment springen', dan wil ik ook zeg maar 'gelijk' met naar boven... 'want misschien is het vanavond wel te laat...' denk ik dan. Maar ja, 'kan elk moment springen' kan ook vanavond zijn... is het nou raar dat ik zo denk??!! Overigens wéét ik dat een ei niet binnen 5 minuten verdwijnt...een ei leeft 24 uur, dus waar maak ik me eigenlijk druk om?? Ik schaam me haast om zo te denken...

Rottdog:
quote:
1. Voor het weekend ongesteld doses Clomid verhogen, doortempen en over een mnd weerkomen.
2. In het weekend ongesteld zelfde dosis clomid aanhouden, mag ik stoppen te tempen en over 3 mnd weerkomen.
3. Of zwanger heb immers een eisprong gehad op dag 20 en mijn temp is nog steeds hoog.
Misschien zwanger??? Oooh, wat zou dat geweldig voor je zijn!!
Maar mocht het niet zo zijn, dan zou ik erover nadenken om toch een hogere dosis Clomid nemen! Bij mij deed 50 mg niet genoeg: ik kreeg pas op dag 21 een eisprong. Nu met 100 mg, is 'ie op dag 18-15- en ergens rond dag 12 dus waarschijnlijk (wacht ik dus nu op) gekomen. En ik las net dat jij je eisprong op dag 20 had. Dat is toch wel vrij laat...dus misschien is die 100 mg voor jou ook wel slim...!

Maar hopelijk is het helemaal niet nodig om Clomid te blijven nemen... ik teken voor die derde optie!! Zou echt super leuk voor je zijn!!

Hoe lang is je temperatuur al hoog?? Op welke dag zit je nu?

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 26-07-2007 17:28:19 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:40:54 #282
61800 Rottdog
pi_51867419
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 09:21:06 #283
5428 crew  miss_sly
pi_51878231
Rottdog, spannend hoor! Knap dat je je hoofd koel houdt

Ik denk niet dat ik zwanger ben. Rekeninghoudend met een cyclus van 28 dagen, had ik vorige week donderdag ongesteld moeten worden. Afgelopen maandag heb ik voor de zekerheid getest, maar die was negatief. Dus ik denk dat mijn cyclus gewoon weer loopt te vervelen, terwijl het net en paar maanden goed ging. Nou ja, als ik eind volgende week nog niet ongesteld ben, zal ik het ziekenhuis even bellen, misschien kan ik nog een kuurtje Duphaston krijgen
pi_51878405
* Webkim sneakt even binnen voor een dikke voor jullie allemaal.
God, wat heb ik veel aan deze topicreeks gehad en ik hoop dat -ie van de herfst onderhand eens dicht kan, omdat jullie dan allemaal naar Z&G zijn...
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:34:45 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51878503
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af
Wat spannend joh!

Miss_Sly, wat balen dat het nu weer niet loopt zoals het zou moeten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:38:06 #286
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51881662
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Hmmm.... komt me bekend voor.. dat had ik afgelopen cyclus ook.. en ineens was het voorbij en werd ik ongesteld... dag hoge temperatuur, dag hoop, dag dromen

Maar ik hoop dat het bij jou wel een goed teken is en dat jouw lijf geen loopje met je neemt.. het is je gegund dat het eindelijk zover is.. dus kom maar op met die positieve test... blijft toch super spannend!! Ik zal voor je duimen in ieder geval!!

Miss_Sly, wat rot zeg, dat je lichaam nu zo tegenwerkt. Zul je altijd zien: zie je enige regelmaat, en krijg je de hoop dat het allemaal wel goed komt, zit het altijd weer even tegen... balen, hoor! Ik hoop dat je snel ongesteld wordt... dan kun je tenminste weer verder...

Hier is gister druk geklust... blijft toch wel gek hoor, zo'n 'moetje'. Maar goed, 't is voor het goeie doel! Vanmorgen nog getempt.. denk toch niet dat ik mijn eisprong nu al heb gehad, want de temp was nog niet gedaald. Dus vandaag nog een 'moetje' en dan hopelijk morgenvroeg die lage temperatuur... ben benieuwd..!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:47:51 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51881942
Ik wil alle meiden hier even heel veel succes wensen!

Kom op he meiden!!! En vergeet niet ook aan jezelf en je partner te denken tijdens alle verplichte klussen en ziekenhuisbezoeken...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:46:10 #288
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51883649
poe, Ticoo, wat gaat het toch snel... je bent alweer 12 weken zwanger!! De tijd vliegt echt, voor mijn gevoel heb je het vorige week pas hier in het forum gemeld ...
pi_51898339
Ik ben zo benieuwd of ik volgende week op tijd ongi ga worden! Heb wel alweer 2 weken last van mijn buik, word er gek van. Alsof mijn lichaam nu alweer tegenwerkt ofzo! (en nee KAN echt niet zwanger zijn...)

Ben ook benieuwd hoe het met de ovulatietesten gaat! Nog nooit gebruikt..
Weet je, ik wil zooooooo graag en hoop er eigenlijk wel op, maar stiekem durf ik er niet op te hopen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ons ooit gaat lukken...... Vast wel herkenbaar hè?

Meiden, kop op! Je bent niet de enige.. er word altijd wel aan je gedacht..Tis gewoon niet eerlijk! Maargoed, we moeten het er nu eenmaal mee doen. Heb het eerder gezegd, maar allemaal bedankt voor het medeleven (niet alleen bij mij, maar hier voor bij allemaal) dat maakt het zoveel dragelijker!!!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:54:27 #290
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51901216
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef NieTTus het volgende:
Weet je, ik wil zooooooo graag en hoop er eigenlijk wel op, maar stiekem durf ik er niet op te hopen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ons ooit gaat lukken...... Vast wel herkenbaar hè?
Héél herkenbaar
pi_51903138
Hoi allemaal,

Miss Sly en Rottdog al ongesteld?

Jose, ja dat verplichte klussen is raar, wij hebben het paar keer gehad toen ik met ovalutietesten in de weer was vorig jaar en ik vond het niet heel relaxed.... maar het is natuurlijk een kwestie van het zo gezellig mogelijk maken !

Tico en Webkim, dank voor jullie steun, vind het lief dat jullie nog langskomen en jullie zijn onze voorbeelden van succes natuurlijk!!! En BE ook natuurlijk!

Niettus, ja, heel herkenbaar. Statistisch gezien hebben we 50% kans dat het in 3 pogingen lukt... sommige dagen klinkt dat als best veel en sommige dagen als heel weinig. Ik vind die 3 pogingen wel een benauwd idee, dat het daarna dus echt ophoudt.... dan heeft het niks meer te maken met "volhouden" en "doorzetten" maar is het klaar en kan je daar zelfs niets meer aan doen. Maar gelukkig zijn we zo ver nog niet dus ook maar niet teveel bij stilstaan...

Ik voel me goed, gelukkig minder moe dan begin deze week! Vandaag hele dag gewerkt en daarna gaan eten met een vriendinnetje, ben nu net thuis en ga zo wel lekker slapen maar val nog niet om zeg maar...

O ja! Iets heel anders: was vandaag dus eten in Den Haag en zag Bart Veldkamp op een terrasje zitten! Waar ik al 20 jaar verliefd op ben! Gelijk helemaal blij lief gebeld om het goede nieuws te melden haha!
pi_51907947
Issie in het echt net zo leuk als op tv?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:44:35 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908177
Ik niet echt hoor Madelieve, ik werd gelukkig net zwanger voor we terug naar de huisarts gingen.
Heb je Bart nog aangesproken?

NieTTus, ik hoop zo hard met je mee!

Rottdog, kom eens vertellen? Hoe is het nu? Ga je nog testen? Of wacht je gewoon een paar maanden.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:18:13 #294
61800 Rottdog
pi_51909359
Komt net der bed uit rollen en ben nog niet ongesteld maar wel een fikse temp daling dus verwacht vandaag of morgen de ongesteldheid.

Niettus wat je zegt is dus absoluut erg herkenbaar
pi_51909566
Balen, Rottdog!

Zeker heel herkenbaar, NieTTus. Maar ik hoop ook dat het deze maand wel gaat lukken, het liefst voor iedereen hier.

Ik ben 2 dagen te vroeg ongesteld geworden. Dat is niet zo erg maar het verbaast me. Ik heb steeds een heel regelmatige cyclus gehad maar de laatste maanden, of eigenlijk sinds ik naar een andere tijdzone op vakantie ben geweest, gaat het steeds anders dan verwacht. Maar goed, ik ben in ieder geval ongesteld dus maandag het ziekenhuis bellen.
Ik hoop dat het bij jou gelukt is, deze keer, Jose. Nu breekt het wachten weer aan he? Vreselijk vind ik dat. Sterkte.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:08:48 #296
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51917676
Rottdog, wat klote zeg. Ik krijg gelijk het gevoel weer terug wat ik 2 weken terug had 'dag hoop, het is alwéér niet gelukt'. BALEN!... sterkte...!

Sombie, ik wacht nog steeds op mijn eisprong. Volgens mij wordt dat dit keer een mega-ei ! Ik las ergens dat een eitje ongeveer 0,2 mm groeit per dag.. en ik zat donderdag al op 20-22 mm. Dus dan moet ie nu 24-26 mm zijn (als ie nog doorgroeit tenminste na die 20 mm... want dat weet ik eigenlijk niet).

Ik heb vandaag pas echt het goeie slijm weer en ook mijn temp ging vanmorgen ietsje naar beneden. Dus hoop vandaag of anders morgen mijn eisprong te krijgen. En vandaag zit ik op dag 14! Dus ben heel benieuwd... maar inderdaad, daarna breekt dat wachten weer aan. Aan de ene kant altijd spannend, maar aan de andere kant duurt het allemaal veel te lang... en durf je inderdaad niet te gaan hopen...
(NieTTus, wat je zegt is inderdaad zóóóó herkenbaar... helaas eigenlijk Jij ook heel veel sterkte... en niet de moed opgeven, he!! ).

Maarre... sterkte allemaal... en wat al eerder gezegd is: door er zo met elkaar over te praten, voel je je ook niet zo 'alleen' en weet je dat je niet de enige bent die in deze situatie zit...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:33:55 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51918230
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Rottdog het volgende:
Komt net der bed uit rollen en ben nog niet ongesteld maar wel een fikse temp daling dus verwacht vandaag of morgen de ongesteldheid.

Niettus wat je zegt is dus absoluut erg herkenbaar
Hè jakkes...
  zondag 29 juli 2007 @ 18:39:33 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51939289
Niettus, ik heb ook met ovulatietesten gewerkt. Ik heb die van clear blue gebruikt, zowel de normale als de digitale. Eerlijk, de digitale vond ik echt het prettigste werken. Heel simpel. Het werkt eigenlijk net als een zwangerschapstest, je krijgt altijd 2 streepjes, maar je teststreep moet donkerder zijn dan de controlestreep. Daarom vond ik de digitale zo prettig!
Oh en ik testte altijd de 2e ochtendplas. Succes!!

En het gevoel dat het nooit meer gaat lukken ken ik ook nog heel goed. De laatste cryo's waren niet zo mooi ontdooit en eigenlijk verwachtte ik er niets van. Ik had de spullen al besteld voor de 3e behandeling, maar eigenlijk wilde ik helemaal geen behandeling meer doen.

Oh, en ik moet de 3 cryo terugplaatsingen toch zelf betalen, a 650 euro per stuk! Daar hadden ze me wel even over mogen inlichten! Ik heb de rekening nu doorgestuurd naar mijn verzekeraar, maar ik verwacht er eigenlijk niet veel van. Al met al heeft het hele circus ons een hele hoop geld gekost, en ik blijf erbij, de medische molen is echt alleen weggelegt voor de beter bedeelde mensen. Stel je nou voor dat je in de bijstand zit.... Waar moet je dan 3x 650 euro vandaan toveren?!?!
  zondag 29 juli 2007 @ 21:10:36 #299
61800 Rottdog
pi_51942952
Jose kan me nu pas echt voorstellen hoe je je toen gevoelt hebt

Nog steeds niet ongesteld hier en begin er zowat om te smeken zeg maar. Neem me niet in de maling en laat me gewoon ongesteld worden kan ik tenminste weer met de clomid beginnen. Heb ook niet getest hoor ten eerste niets in huis ten tweede steek ik nog ff mijn kop in het zand hoezo neem jezelf in de maling
pi_51943040
Yep, ik heb vorig jaar ook met ovulatietesten gewerkt, vond de digitale van Clear Blue ook het handigst en het gezelligst ivm de vrolijke die je krijgt als je vruchtbaar bent maar ook behoorlijk kostbaar en aangezien ik een vrij late eisprong had heb ik er redelijk wat gebruikt.
Ik heb ook van die hele goedkope gebruikt, besteld via een website die meen ik Babybrabbel heet maar die vond ik niet altijd even duidelijk.

Tico, auw dat is dus bijna 2000 euro zeg! Maar gelukkig wel met succes anders was het helemaal zuur geweest... Hoewel dit al niet goedkoop is heb ik begrepen dat je voor het adopteren van een kindje op zo'n 20-25.000 euro moet rekenen aan kosten! Daar vraag ik me helemaal van af hoe mensen dat kunnen ophoesten...

Vanmorgen bij het AMC geweest om na 6 dagen Puregon te kijken wat het resultaat was. Gelukkig zaten er aan beide kanten extra eitjes, dus dat vond ik al positief, betekent dat er iig iets gebeurt. Ze zijn nu alleen nog erg klein (onder de 10 mm) dus ze kon er nog niet heel veel over zeggen, woensdag terugkomen...
pi_51943145
Lees nu jouw berichtje Rottdog, je zit dus vandaag op dag 36? Heb je nog getemperatuurd vanmorgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')