abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2007 @ 12:18:53 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51517555
Ik weet dat Tally een hele lange vakantie/break aan het houden is, dus vandaar dat ze niet reageert hier.

En mocht je toch wel meegluren zo af en toe, dan een hele dikke voor jou.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:06:44 #252
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51527042
aah, oke.. dat heb ik dan gemist...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_51529576
Ik ben lid van Freya en er is net een wetsvoorstel rond (voor zover ik het begrepen heb) die zegt dat een cryo bij de behandeling waaruit ze voortgekomen zijn horen! Het kan zijn dat je een bijdrage voor het lab gevraagd wordt, maar dit zou niet meer dan max 150 euro mogen zijn!

Maar we zien het wel, moet het nog even informeren. Moet sowieso eerst een machtiging aanvragen, dan weet ik het direct! Heb godzijdank ook geen cent voor de vorige volledige behandelingen bij hoeven betalen! Ook mijn homepaat wordt volledig vergoed tot een bedrag van 300 euro per jaar! Wel lekker, heb wel het idee dat het werkt (ben er rustiger door, lichamelijke klachten zijn aan het verdwijnen heel prettig!)

Meiden, ik begin er echt weer zin in te krijgen!! (als ik maar niet weer doorsla!!)
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_51535736
Hoi, punctie duurt nog wel even hoor! Ik ben precies een week geleden begonnen met de Decapeptyl, zat toen op dag 23. Ik was de laatste maanden heel regelmatig ongesteld, 28 dagen, in de nacht van zaterdag op zondag, kon de klok erop gelijk zetten. Maar ben dus tot nu toe nog niet ongesteld dus ben benieuwd... hoop niet dat door de hormonen mijn cyclus nu van slag is.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eventuele cryo-behandelingen automatisch onderdeel zijn van de originele IVF/ICSI poging maar dat scheelt dus toch per ziekenfonds.... maar even goed in de gaten houden mocht het zover komen...
  maandag 16 juli 2007 @ 21:35:11 #255
393 phileine
española
pi_51536524
Ik heb ook weleens gehoord dat sommige ziekenhuizen cryo opvoeren als gewone poging. Dan sta je toch wel even raar te kijken als opeens al je pogingen erdoorheen zijn. Wellicht een goed punt om even te bekijken voordat je met een bepaald ziekenhuis in zee gaat.
mooi he, alles
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:29:14 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51548235
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:13 schreef Madelieve het volgende:
Hoi, punctie duurt nog wel even hoor! Ik ben precies een week geleden begonnen met de Decapeptyl, zat toen op dag 23. Ik was de laatste maanden heel regelmatig ongesteld, 28 dagen, in de nacht van zaterdag op zondag, kon de klok erop gelijk zetten. Maar ben dus tot nu toe nog niet ongesteld dus ben benieuwd... hoop niet dat door de hormonen mijn cyclus nu van slag is.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eventuele cryo-behandelingen automatisch onderdeel zijn van de originele IVF/ICSI poging maar dat scheelt dus toch per ziekenfonds.... maar even goed in de gaten houden mocht het zover komen...
Ik moest met decapeptyl beginnen op dag 1 van de cyclus, en op dag 3 dan echo en beginnen met menopur. Je begint wel vroeg met decapeptyl.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:37:10 #257
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_51548304
kom even melden dat ik gisteren weer ongi ben geworden, nieuwe NOD is omstreeks 18 augustus. we gaan volgende week lekker op vakantie, daarna nog naar Lowlands en eind augustus krijgen we sleutel van ons nieuwe huis. Voorlopig staat het zwanger worden op een laag pitje en laten we gewoon de natuur zn gang gaan. Volgend jaar gaan we weer verder met het evt. medisch gebeuren
Make love, not war ☮
pi_51562422
@ Tico, we zitten in het AMC en daar is de procedure dat je bij een cyclus van 28 dagen op dag 23 begint, en vanaf dag 5/6 moet je dan regelmatig in het ziekenhuis verschijnen. Ik vind het wel raar dat de behandelingen wat dat betreft per ziekenhuis lijken te verschillen. Las ook bericht van iemand die bezig is met ICSI en die moest de pil gaan slikken op eerste cyclusdag van de maand waarin alles gaat gebeuren, dat verbaasde me ook nogal..... Maar qua slagingspercentages geloof ik dat ziekenhuizen elkaar niet heel veel ontlopen dus wat nou de beste methode is....
Nog steeds niet ongesteld trouwens....

Diaan, klinkt als een hoop leuke dingen de komende tijd! En wie weet is de natuur jullie wel gunstig gezind....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:19:57 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51562508
Ik dacht namelijk dat decapeptyl je cyclus een soort van stil legt. Ik ga het eens opzoeken.

Maar het klopt hoor, ziekenhuizen kunnen heel erg verschillen in de behandelmethodes.

edit:
quote:
Decapeptyl is verkrijgbaar als een oplossing voor injectie voor onderhuidse injectie. Het product wordt geleverd in voorgevulde injectiespuiten van 1 ml (0,1 mg/ml) en 1 ml of 0,2 ml (0,5 mg/ml). De verpakking bevat 7 voorgevulde injectiespuiten. Triptoreline is afgeleid van het natuurlijke hormoon ‘gonadoreline’.
Dit is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt.
Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het geneesmiddel zorgt ervoor dat de hypofyse niet langer het sein geeft tot afgifte van de geslachtshormonen. Dit geldt zowel voor het mannelijk hormoon (testosteron) als het vrouwelijk hormoon (oestrogeen). De hoeveelheid van deze hormonen in het bloed zal dan afnemen. Toegepast bij hormonaal gestimuleerde voortplantingstechnieken voorkomt Decapeptyl dat de hypofyse te vroeg een hormoon (LH,= ‘luteïniserend hormoon’) afgeeft dat de eisprong opwekt.

Vrouwen:
Dagelijks één injectie Decapeptyl bevattende 0,1 mg, te starten op de tweede dag van een menstruele cyclus. Het is ook mogelijk te starten op dag 21 van een cyclus. De behandeling wordt in het algemeen voortgezet tot op de dag waarop de eicellen voldoende gegroeid zijn en met een injectie met een HCG bevattend middel de definitieve eicelrijping wordt bewerkstelligd.
In geval u bemerkt dat Decapeptyl te sterk, of juist te weinig werkt, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
pi_51570552
Ik moest met de Lucrin ook een week voor de verwachte menstruatie prikken! (dus CD 21) Ondanks dat het de cyclus stil legt, het gaat pas echt werken (lucrin in elk geval) na die menstruatie. Anders heb je kans dat je te laat bent met de cyclusstilleggers, en dan is het eigenlijk voor niets.

Madelieve, sommigen moeten inderdaad aan de pil, om de cyclus precies te kunnen bepalen! Vaak bij mensen die een onregelmatige cyclus hebben! Daarom hoef jij het waarschijnlijk niet te slikken

Wat balen dat je nog niet ongi bent! Ik had dat ook steeds, constant klok gelijk zetten en als ik dan aan het prikken was, werd ik het ineens veel later (tot de vorige poging zelfs meer dan een week later! Echt balen!). Maakt gelukkig niet uit, maar is wel vervelend want je hoopt toch wel dat alles op schema loopt! Ik hoop dat het snel doorbreekt...!!

Diaan, klinkt als een drukke leuke tijd! Heel veel plezier op je vakantie, succes met klussen en lekker genieten op lowlands!! Wel balen dat je dus weer ongi bent geworden.. Ook ik duim mee op een verassing! Dat zou het mooist zijn natuurlijk...
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:08:12 #261
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51604046
Diaan, jammer dat je weer ongi bent geworden... maar gelukkig heb je een hoop leuke dingen in het vooruitzicht!! Volgende week lekker op vakantie? Veel plezier!!!

Madelieve, aan de ene kant wel balen dat je ongi nog niet doorbreekt, want je wil toch verder... maar aan de andere kant: misschien ook wel een goed teken??
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 18:32:53 #262
5428 crew  miss_sly
pi_51633954
Naar aanleiding van de opmerkingen over verzekeringen, heb ik vandaag uiteindelijk toch de mijne (FBTO) ook maar eens gebeld.
Ik ben voldoende verzekerd, zodat medicijnen en behandeling van de IUI vergoed worden; IUI in principe een oneindig aantal keren verzekeringstechnisch gezien, daar zit geen maximum aan.
Voor IVF ook volledig verzekerd, voor 3 pogingen.

Dus dat is allemaal goed geregeld, gelukkig. en ik hoop natuurlijk dat we helemaal niet op IVF uitkomen.

Beetje raar vind ik wel de regelingen mbt IVF als het gaat om wat als poging telt. Als ik bijv. 1 volledige IVF poging zou hebben en twee cryo-terugplaatsingen, ben ik meteen door mijn 3 pogingen heen, aldus die mevrouw. Eventueel kun je dat omzeilen door de kosten voor een cryo zelf te betalen, maar toch...vond het best vreemd.

Maar goed, mijn eerste 5 clomid-pilletjes staan in de kast, nu is het wachten op mijn menstruatie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51639444
Goed dat je al gebeld hebt Miss Sly, ik weet het dus eigenlijk niet hoe het zit met cryo's dus moet ook maar eens gaan checken.
Ik ben vanmiddag ongesteld geworden, zojuist per mail gemeld aan AMC dus zal wel maandag, dinsdag of woensdag langs moeten komen voor echo en bloedonderzoek. Als dat allemaal goed is mag ik met de Puregon beginnen en gaan we echt van start voor mijn gevoel!
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 21:51:01 #264
5428 crew  miss_sly
pi_51640695
fijn dat je eindelijjk ongesteld bent, Madelieve! Kan me voorstellen dat het dan pas echt als start voelt als je met Puregon begint. Spannende tijd voor je!
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:06:13 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51641366
Niet alleen de moeite om te checken hoe het zit met cryo's maar ook wanneer iets als een 'poging' wordt geteld.
Voor Saskia heb ik twee keer een afgebroken behandeling gehad en dat werd ook als volledige behandeling gezien bij de verzekering. (kwam ik trouwens pas achter toen ik voor Tijn weer in het ziekenhuis kwam).

Hier in het Dijkzigt is het trouwens per persoon verschillend wat voor behandeling je hebt. Het is maar net hoe iemands cyclus is en hoe de hormoonhuishouding is. Bij mij begonnen ze met Decapeptyl op dag 21 en na de menstruatie op dag 3 Puregon erbij. Resulteerde in een overstimulatie en de poging erna groeide er niets. Toen ben ik overgestapt op een schema met op cd3 Puregon en vanaf cd 7 (ongeveer; als de follikels 14mm waren) Orgalutran erbij spuiten.
Dat ging bij mij hartstikke goed
(die laatste methode wordt trouwens nog onderzocht om als 'standaard' in te voeren ipv het decapeptyl-schema. Veel minder hormonen spuiten is minder bijwerkingen en veel minder belastend. Voor ik aan het spuiten gewend was, was de punctie al gepland.. Ik vond het heerlijk iig)

Succes trouwens allemaal!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51712144
Hoi, het is rustig hier! Is iedereen aan het genieten van het lekkere weer?
@E.T., ik ben er eigenlijk al vanuit gegaan dat een afgebroken poging ook zal tellen als 1 van de 3 pogingen omdat ik dat nu al bij meerdere mensen heb gelezen..... maar goed, uitgaan van dingen en raden schiet niet op en de polis biedt geen uitkomst dus ik zal inderdaad van de week eens bellen.

Ik mag inderdaad morgen om 10 uur in het AMC verschijnen voor bloedprikken + echo en als het goed is het startsein krijgen voor de Puregon. Net trouwens nog even alle medicijnen goed gecontroleerd en ik kom erachter dat ik voor de Pregnyl allerlei ampullen hebt maar verder niets, denk dus dat de apotheek is vergeten om er een injectienaald bij te doen. Morgen maar even vragen in het AMC.

We gaan zo naar speeltuin Oud Valkeveen met vrienden en hun 2 dochtertjes, hopelijk blijft het weer lekker!
pi_51712177
Veel plezier Madelieve, hoop ook dat het mooi weer blijft!

Bij de pregnyl moeten ze apart de spuitjes en naaldjes bijleveren. Denk inderdaad dat ze dat vergeten zijn! Goed dat je het nog even nagekeken hebt!

Nog 2 weken dan hoor ik ongi te worden, ben benieuwd of ik het op tijd wordt! Ben echt benieuwd naar deze poging, zo zonder hormonen e.d.!

Fijne zondag nog allemaal!
  Moderator zondag 22 juli 2007 @ 10:53:40 #268
5428 crew  miss_sly
pi_51712581
Madelieve, goed dat je dat controleert, je zult er maar achter komen als je de eerste spuit moet zetten! Succes morgen

NieTTus, je hoeft helemaal geen hormonen te gebruiken, maar ze gaan in je eigen cyclus een cryoterugplaatsing doen? Dat klinkt op zich wel erg prettig! En misschien is het voor jou wel precies wat je nodig hebt!

Ik had volgens een nette cyclus afgelopen donderdag ongesteld moeten worden, maar juist nu het er weer eens op aankomt, is mijn cyclus weer lang...

Hier ook mooi weer! Geniet er van allemaam
pi_51712743
hey ja sorry dat ik zo weinig post maar ik ben gewoon druk met werk
aan mijn kant ligt alles stil
gezeur met verzekering over wie het nu moet gaan betalen
afspraken die steeds met tussenliggende periodes van een lange tijd zijn
gebrek aan mogelijkheden om bezoeken te doen omdat ik druk ben op werk

blergh
gaat allemaal niet echt vlotten zo
  zondag 22 juli 2007 @ 11:13:08 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51712849
Madelieve zitten er bij de puregon geen injectietoebehoren bij? Bij de menopur zat dat erbij, en omdat ik 's morgens 2 ampullen spoot, had ik altijd meer dan genoeg injectiespullen voor de pregnyl.
  zondag 22 juli 2007 @ 13:17:24 #271
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51715470
balen Chesna... kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt...

Madelieve... spannend!!!

Hier gaat alles z'n gangetje.. de Clomid zit er weer in.. en gister had ik last van een voor mij nieuwe bijwerking: man, wat was ik humeurig ... ik was echt zo kort-af, dat ik me er gewoon voor schaamde ... maar gelukkig heb ik nu 'something to blame'... ben wel eens vaker wat humeurig geweest, maar zo extreem als gister dus niet...
pi_51724048
Tico, puregon zijn kant en klaar pennen. Das niet zoals bij Menopur waar je zelf moet mengen en in spuitje doen!!

MissSly, ja daar ben ik benieuwd naar! Moet 1 prik zetten rondom de eisprong, zodat die gecontroleerd is! Maar that's it! Ik ben echt heel erg benieuwd, denk namelijk zelf ook dat ik dat nodig heb (gezien ik zo slecht reageer op al die hormonen!!!)

Wat $%^%$^ dat je cyclus nu niet meewerkt! Hoop dat het snel komt, zodat je ook weer verder kunt!!

Jose, balen dat je zo'n last hebt van de clomid.. Hoop dat het allemaal een reden heeft!! Hoop het echt!!!

Chesna, wat balen!!! Dat is zeker iets waar ik ook van zou balen... Sterkte!!!
  maandag 23 juli 2007 @ 08:20:22 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51739261
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:47 schreef NieTTus het volgende:
Tico, puregon zijn kant en klaar pennen. Das niet zoals bij Menopur waar je zelf moet mengen en in spuitje doen!!

MissSly, ja daar ben ik benieuwd naar! Moet 1 prik zetten rondom de eisprong, zodat die gecontroleerd is! Maar that's it! Ik ben echt heel erg benieuwd, denk namelijk zelf ook dat ik dat nodig heb (gezien ik zo slecht reageer op al die hormonen!!!)

Wat $%^%$^ dat je cyclus nu niet meewerkt! Hoop dat het snel komt, zodat je ook weer verder kunt!!

Jose, balen dat je zo'n last hebt van de clomid.. Hoop dat het allemaal een reden heeft!! Hoop het echt!!!

Chesna, wat balen!!! Dat is zeker iets waar ik ook van zou balen... Sterkte!!!
Oh, dat wist ik niet, dat is eigenlijk veel handiger!
pi_51753616
Hoi!
@Chesna, niet leuk dat getouwtrek met verzekering, kost veel energie terwijl je die op andere dingen zou willen richten.... ik ben eerlijk gezegd niet op de hoogte van jouw situatie, zie je ook niet in de OP staan.
@Jose, gelukkig dat je het zelf beseft dat je niet te harden was haha... mijn vriendje kan ook nogal eens heel chagerijnig doen als hij oververmoeid is maar hij blijft dan stug volhouden dat hij helemaaaal niet chagerijnig is!
@Niettus, ben heeel benieuwd nu je een poging gaat doen zonder alle hormomen! Als alles goedgaat zou het dus begin september raak kunnen zijn, dat is al best snel!
@Miss Sly, ben je al ongesteld? Ik had dus hetzelfde vorige week, maanden netjes op 28 dagen en natuurlijk net deze maand niet..
@Ticootje, inderdaad, Niettus zei het al, de Puregon werkt anders.
Ik heb het vanmorgen gecheckt in het AMC maar het klopte, de injectienaald krijg ik van hun mee.

Ik had een afspraak om 10 uur en was pas om 11 uur aan de beurt, ggrrr.... Echo zag er goed uit, de Decapeptyl heeft zijn werk gedaan dus ik mag inderdaad vanavond beginnen met de Puregon. Ik moet zondagmorgen terugkomen, dan gaan ze dus kijken of de Puregon nu ook zijn werk doet en extra eitjes maakt!

Hoewel ik geestelijk weinig merk van de hormomen (en heb ook nog geen klachten ontvangen van het thuisfront ) ben ik wel een stuk vermoeider merk ik. Ik zit aan het eind van de middag te geeuwen achter mijn buro, daar heb ik echt nooit last van! Kan me dan ook slecht concentreren, daarom zit ik ook nu even dit te typen .
Gisteren waren we met vrienden en hun kindertjes naar de speeltuin, we waren er om half 12 en toen we weggingen om half 5 was ik echt bekaf, ben thuis mijn bed ingedoken en heb ruim 2 uur liggen knorren... Nou moet ik ook zeggen dat ik de hele dag gek werd van soort allergie/hooikoortsaanvallen -heb ik sinds een paar weken ineens last van - en dat is ook nogal vermoeiend, hele dag niezen, snotteren, snuiten en jeukende ogen. Nou ja, ik heb besloten me er maar niet druk over te maken, als ik extra slaap nodig heb dan doe ik dat maar...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:43:21 #275
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51783546
Madelieve, wat fijn dat de medicijnen hun werk goed doen... en het wordt al spannend nu, he? Het gaat nu allemaal wel snel!!

Haha, ja hoor... ik geef gewoon toe dat ik niet te genieten ben... en dat jouw vriendje soms niet toe wil geven dat hij knorrig is... gelukkig weet jij wel beter

Ik moet donderdag naar het ziekenhuis voor een volg echo... ik denk dat ik gelijk vraag of ze mijn bloed willen onderzoeken op het moment dat ik waarschijnlijk mijn eisprong heb gehad, want ik wil graag weten of mijn bloedwaardes nu goed zijn. Zonder Clomid zagen ze niet dat ik een eisprong had, dus ik wil het nu even extra gecheckt hebben ...

Verder gaat hier alles z'n gangetje...
pi_51811156
Hallo allemaal! Ik ben net terug van vakantie en heb wel bijgelezen maar volgens mij niet alles onthouden.

Miss_sly, wat balen dat je ongesteldheid juist nu op zich laat wachten! Hoe staat het er nu voor?

Chesna, frustrerend zeg, dat je over zoiets belangrijks moet gaan touwtrekken met de verzekering. En dan ook nog zo'n drukte op je werk... Veel sterkte en ik hoop dat het snel soepeler gaat allemaal.

Madelieve met medicijnen en Niettus zonder, ik hoop zo voor jullie dat het gaat lukken deze keer!

En chagrijnige Jose ( ), ook jou gun ik een mooie zwangerschap deze maand!

Zelf wacht ik op mijn menstruatie. Dan moet ik namelijk het ziekenhuis bellen om af te spreken wanneer we beginnen met de echo's. Adhv de echo's willen we het juiste moment bepalen om te vrijen zodat we een goede samenlevingstest kunnen doen (en ik hoop natuurlijk dat ik dan ook gewoon zwanger raak!). Zou mooi zijn, zo voor het schooljaar begint.

Succes en sterkte voor mensen die ik vergeten ben.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:55:29 #277
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51812422
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:12 schreef sombie het volgende:

En chagrijnige Jose ( ), ook jou gun ik een mooie zwangerschap deze maand!

Zelf wacht ik op mijn menstruatie. Dan moet ik namelijk het ziekenhuis bellen om af te spreken wanneer we beginnen met de echo's. Adhv de echo's willen we het juiste moment bepalen om te vrijen zodat we een goede samenlevingstest kunnen doen (en ik hoop natuurlijk dat ik dan ook gewoon zwanger raak!). Zou mooi zijn, zo voor het schooljaar begint.
Ja, zou inderdaad mooi zijn, Sombie!! Dan hoef je ook de MMM niet verder in... en kunnen jullie het hier lekker bij laten! En dan heb je gauw wat leuks te vertellen aan je nieuwe (?) klasje!

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de eerste echo... dus wij zitten op hetzelfde pad, alleen ik met Clomid en jij zonder... het doel van onze echo's is hetzelfde in elk geval
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:53:33 #278
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51849266
Even een update. Ben net terug uit het ziekenhuis en heb dus een follikelmeting gehad.

Aan de linkerkant was alles rustig. Maar rechts zat al een hele grote follikel van 20-22 mm, en die stond (nu al!! Ik zit vandaag op dag 12) op het punt om te gaan springen. Ik hoef ook niet meer terug voor echo's. Wel moet ik volgende week vrijdag idd even bloed laten prikken... ben benieuwd! Ze zei in ieder geval dat alles er keurig uitzag.

Dusss... en ik hebben dus nog werk te doen vandaag
  Moderator donderdag 26 juli 2007 @ 11:58:29 #279
5428 crew  miss_sly
pi_51849417
Jose, wat een goed nieuws Clomid doet zijn werk, dus een beetje chagrijnig mag je dan wel zijn
Veel plezier nog vandaag

Ik ben nog steeds niet ongesteld...wel lastig dit, want voor de HSG moest het bloedbezinksel (?) goed zijn ivm infecties (?) en die uitslag was net lang genoeg geldig. Aangezien ik nu al een week later ben met mijn menstruatie, is het nog maar de vraag of die foto dus nog gemaakt kan worden...even afwachten dus.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:08:58 #280
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51849764
Jose dat het maar een mooie bevruchting mag worden vandaag

Miss_Sly tjee nog niet als je het wilt komt het niet en zit je er niet op te wachten staat het zo voor je deur

Pffff moeilijk hoor de rest ook gelezen maar ik kom niet verder dan sterkte met zijn allen. Hopelijk zit er binnenkort voor ons allen een doorstroming in dat ook wij dit topic mogen verlaten.

Hier ben ik gisteren naar de gyn geweest en heb nu 3 opties meegekregen.

1. Voor het weekend ongesteld doses Clomid verhogen, doortempen en over een mnd weerkomen.
2. In het weekend ongesteld zelfde dosis clomid aanhouden, mag ik stoppen te tempen en over 3 mnd weerkomen.
3. Of zwanger heb immers een eisprong gehad op dag 20 en mijn temp is nog steeds hoog.

Nu kies ik zelf natuurlijk voor de laatste maar denk het niet tenminste dat zegt mijn gevoel.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:13:36 #281
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51849916
Miss Sly, wat rot zeg dat je nog niet ongesteld bent... maar bestaat er ook geen mogelijkheid dat je misschien zwanger bent? Of is het gewoon zo duidelijk als wat dat je niet zwanger bent en nu dus gewoon voor je gevoel eindeloos op die menstruatie moet wachten? Lijkt me behoorlijk frustrerend overigens... ppfff...

Ik weet trouwens nog wel, toen bij mij die HSG werd gemaakt, zeiden ze ook van te voren: 'je moet wel een goede/flinke menstruatie hebben gehad', anders scheen het geen zin te hebben...

Ja, gelukkig heeft Clomid z'n werk weer goed gedaan... het stomme is alleen, dat als ik dan hoor 'kan elk moment springen', dan wil ik ook zeg maar 'gelijk' met naar boven... 'want misschien is het vanavond wel te laat...' denk ik dan. Maar ja, 'kan elk moment springen' kan ook vanavond zijn... is het nou raar dat ik zo denk??!! Overigens wéét ik dat een ei niet binnen 5 minuten verdwijnt...een ei leeft 24 uur, dus waar maak ik me eigenlijk druk om?? Ik schaam me haast om zo te denken...

Rottdog:
quote:
1. Voor het weekend ongesteld doses Clomid verhogen, doortempen en over een mnd weerkomen.
2. In het weekend ongesteld zelfde dosis clomid aanhouden, mag ik stoppen te tempen en over 3 mnd weerkomen.
3. Of zwanger heb immers een eisprong gehad op dag 20 en mijn temp is nog steeds hoog.
Misschien zwanger??? Oooh, wat zou dat geweldig voor je zijn!!
Maar mocht het niet zo zijn, dan zou ik erover nadenken om toch een hogere dosis Clomid nemen! Bij mij deed 50 mg niet genoeg: ik kreeg pas op dag 21 een eisprong. Nu met 100 mg, is 'ie op dag 18-15- en ergens rond dag 12 dus waarschijnlijk (wacht ik dus nu op) gekomen. En ik las net dat jij je eisprong op dag 20 had. Dat is toch wel vrij laat...dus misschien is die 100 mg voor jou ook wel slim...!

Maar hopelijk is het helemaal niet nodig om Clomid te blijven nemen... ik teken voor die derde optie!! Zou echt super leuk voor je zijn!!

Hoe lang is je temperatuur al hoog?? Op welke dag zit je nu?

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 26-07-2007 17:28:19 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:40:54 #282
61800 Rottdog
pi_51867419
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 09:21:06 #283
5428 crew  miss_sly
pi_51878231
Rottdog, spannend hoor! Knap dat je je hoofd koel houdt

Ik denk niet dat ik zwanger ben. Rekeninghoudend met een cyclus van 28 dagen, had ik vorige week donderdag ongesteld moeten worden. Afgelopen maandag heb ik voor de zekerheid getest, maar die was negatief. Dus ik denk dat mijn cyclus gewoon weer loopt te vervelen, terwijl het net en paar maanden goed ging. Nou ja, als ik eind volgende week nog niet ongesteld ben, zal ik het ziekenhuis even bellen, misschien kan ik nog een kuurtje Duphaston krijgen
pi_51878405
* Webkim sneakt even binnen voor een dikke voor jullie allemaal.
God, wat heb ik veel aan deze topicreeks gehad en ik hoop dat -ie van de herfst onderhand eens dicht kan, omdat jullie dan allemaal naar Z&G zijn...
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:34:45 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51878503
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af
Wat spannend joh!

Miss_Sly, wat balen dat het nu weer niet loopt zoals het zou moeten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:38:06 #286
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51881662
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Hmmm.... komt me bekend voor.. dat had ik afgelopen cyclus ook.. en ineens was het voorbij en werd ik ongesteld... dag hoge temperatuur, dag hoop, dag dromen

Maar ik hoop dat het bij jou wel een goed teken is en dat jouw lijf geen loopje met je neemt.. het is je gegund dat het eindelijk zover is.. dus kom maar op met die positieve test... blijft toch super spannend!! Ik zal voor je duimen in ieder geval!!

Miss_Sly, wat rot zeg, dat je lichaam nu zo tegenwerkt. Zul je altijd zien: zie je enige regelmaat, en krijg je de hoop dat het allemaal wel goed komt, zit het altijd weer even tegen... balen, hoor! Ik hoop dat je snel ongesteld wordt... dan kun je tenminste weer verder...

Hier is gister druk geklust... blijft toch wel gek hoor, zo'n 'moetje'. Maar goed, 't is voor het goeie doel! Vanmorgen nog getempt.. denk toch niet dat ik mijn eisprong nu al heb gehad, want de temp was nog niet gedaald. Dus vandaag nog een 'moetje' en dan hopelijk morgenvroeg die lage temperatuur... ben benieuwd..!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:47:51 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51881942
Ik wil alle meiden hier even heel veel succes wensen!

Kom op he meiden!!! En vergeet niet ook aan jezelf en je partner te denken tijdens alle verplichte klussen en ziekenhuisbezoeken...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:46:10 #288
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51883649
poe, Ticoo, wat gaat het toch snel... je bent alweer 12 weken zwanger!! De tijd vliegt echt, voor mijn gevoel heb je het vorige week pas hier in het forum gemeld ...
pi_51898339
Ik ben zo benieuwd of ik volgende week op tijd ongi ga worden! Heb wel alweer 2 weken last van mijn buik, word er gek van. Alsof mijn lichaam nu alweer tegenwerkt ofzo! (en nee KAN echt niet zwanger zijn...)

Ben ook benieuwd hoe het met de ovulatietesten gaat! Nog nooit gebruikt..
Weet je, ik wil zooooooo graag en hoop er eigenlijk wel op, maar stiekem durf ik er niet op te hopen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ons ooit gaat lukken...... Vast wel herkenbaar hè?

Meiden, kop op! Je bent niet de enige.. er word altijd wel aan je gedacht..Tis gewoon niet eerlijk! Maargoed, we moeten het er nu eenmaal mee doen. Heb het eerder gezegd, maar allemaal bedankt voor het medeleven (niet alleen bij mij, maar hier voor bij allemaal) dat maakt het zoveel dragelijker!!!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:54:27 #290
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51901216
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef NieTTus het volgende:
Weet je, ik wil zooooooo graag en hoop er eigenlijk wel op, maar stiekem durf ik er niet op te hopen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ons ooit gaat lukken...... Vast wel herkenbaar hè?
Héél herkenbaar
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_51903138
Hoi allemaal,

Miss Sly en Rottdog al ongesteld?

Jose, ja dat verplichte klussen is raar, wij hebben het paar keer gehad toen ik met ovalutietesten in de weer was vorig jaar en ik vond het niet heel relaxed.... maar het is natuurlijk een kwestie van het zo gezellig mogelijk maken !

Tico en Webkim, dank voor jullie steun, vind het lief dat jullie nog langskomen en jullie zijn onze voorbeelden van succes natuurlijk!!! En BE ook natuurlijk!

Niettus, ja, heel herkenbaar. Statistisch gezien hebben we 50% kans dat het in 3 pogingen lukt... sommige dagen klinkt dat als best veel en sommige dagen als heel weinig. Ik vind die 3 pogingen wel een benauwd idee, dat het daarna dus echt ophoudt.... dan heeft het niks meer te maken met "volhouden" en "doorzetten" maar is het klaar en kan je daar zelfs niets meer aan doen. Maar gelukkig zijn we zo ver nog niet dus ook maar niet teveel bij stilstaan...

Ik voel me goed, gelukkig minder moe dan begin deze week! Vandaag hele dag gewerkt en daarna gaan eten met een vriendinnetje, ben nu net thuis en ga zo wel lekker slapen maar val nog niet om zeg maar...

O ja! Iets heel anders: was vandaag dus eten in Den Haag en zag Bart Veldkamp op een terrasje zitten! Waar ik al 20 jaar verliefd op ben! Gelijk helemaal blij lief gebeld om het goede nieuws te melden haha!
pi_51907947
Issie in het echt net zo leuk als op tv?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:44:35 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908177
Ik niet echt hoor Madelieve, ik werd gelukkig net zwanger voor we terug naar de huisarts gingen.
Heb je Bart nog aangesproken?

NieTTus, ik hoop zo hard met je mee!

Rottdog, kom eens vertellen? Hoe is het nu? Ga je nog testen? Of wacht je gewoon een paar maanden.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:18:13 #294
61800 Rottdog
pi_51909359
Komt net der bed uit rollen en ben nog niet ongesteld maar wel een fikse temp daling dus verwacht vandaag of morgen de ongesteldheid.

Niettus wat je zegt is dus absoluut erg herkenbaar
pi_51909566
Balen, Rottdog!

Zeker heel herkenbaar, NieTTus. Maar ik hoop ook dat het deze maand wel gaat lukken, het liefst voor iedereen hier.

Ik ben 2 dagen te vroeg ongesteld geworden. Dat is niet zo erg maar het verbaast me. Ik heb steeds een heel regelmatige cyclus gehad maar de laatste maanden, of eigenlijk sinds ik naar een andere tijdzone op vakantie ben geweest, gaat het steeds anders dan verwacht. Maar goed, ik ben in ieder geval ongesteld dus maandag het ziekenhuis bellen.
Ik hoop dat het bij jou gelukt is, deze keer, Jose. Nu breekt het wachten weer aan he? Vreselijk vind ik dat. Sterkte.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:08:48 #296
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_51917676
Rottdog, wat klote zeg. Ik krijg gelijk het gevoel weer terug wat ik 2 weken terug had 'dag hoop, het is alwéér niet gelukt'. BALEN!... sterkte...!

Sombie, ik wacht nog steeds op mijn eisprong. Volgens mij wordt dat dit keer een mega-ei ! Ik las ergens dat een eitje ongeveer 0,2 mm groeit per dag.. en ik zat donderdag al op 20-22 mm. Dus dan moet ie nu 24-26 mm zijn (als ie nog doorgroeit tenminste na die 20 mm... want dat weet ik eigenlijk niet).

Ik heb vandaag pas echt het goeie slijm weer en ook mijn temp ging vanmorgen ietsje naar beneden. Dus hoop vandaag of anders morgen mijn eisprong te krijgen. En vandaag zit ik op dag 14! Dus ben heel benieuwd... maar inderdaad, daarna breekt dat wachten weer aan. Aan de ene kant altijd spannend, maar aan de andere kant duurt het allemaal veel te lang... en durf je inderdaad niet te gaan hopen...
(NieTTus, wat je zegt is inderdaad zóóóó herkenbaar... helaas eigenlijk Jij ook heel veel sterkte... en niet de moed opgeven, he!! ).

Maarre... sterkte allemaal... en wat al eerder gezegd is: door er zo met elkaar over te praten, voel je je ook niet zo 'alleen' en weet je dat je niet de enige bent die in deze situatie zit...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:33:55 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51918230
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Rottdog het volgende:
Komt net der bed uit rollen en ben nog niet ongesteld maar wel een fikse temp daling dus verwacht vandaag of morgen de ongesteldheid.

Niettus wat je zegt is dus absoluut erg herkenbaar
Hè jakkes...
  zondag 29 juli 2007 @ 18:39:33 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51939289
Niettus, ik heb ook met ovulatietesten gewerkt. Ik heb die van clear blue gebruikt, zowel de normale als de digitale. Eerlijk, de digitale vond ik echt het prettigste werken. Heel simpel. Het werkt eigenlijk net als een zwangerschapstest, je krijgt altijd 2 streepjes, maar je teststreep moet donkerder zijn dan de controlestreep. Daarom vond ik de digitale zo prettig!
Oh en ik testte altijd de 2e ochtendplas. Succes!!

En het gevoel dat het nooit meer gaat lukken ken ik ook nog heel goed. De laatste cryo's waren niet zo mooi ontdooit en eigenlijk verwachtte ik er niets van. Ik had de spullen al besteld voor de 3e behandeling, maar eigenlijk wilde ik helemaal geen behandeling meer doen.

Oh, en ik moet de 3 cryo terugplaatsingen toch zelf betalen, a 650 euro per stuk! Daar hadden ze me wel even over mogen inlichten! Ik heb de rekening nu doorgestuurd naar mijn verzekeraar, maar ik verwacht er eigenlijk niet veel van. Al met al heeft het hele circus ons een hele hoop geld gekost, en ik blijf erbij, de medische molen is echt alleen weggelegt voor de beter bedeelde mensen. Stel je nou voor dat je in de bijstand zit.... Waar moet je dan 3x 650 euro vandaan toveren?!?!
  zondag 29 juli 2007 @ 21:10:36 #299
61800 Rottdog
pi_51942952
Jose kan me nu pas echt voorstellen hoe je je toen gevoelt hebt

Nog steeds niet ongesteld hier en begin er zowat om te smeken zeg maar. Neem me niet in de maling en laat me gewoon ongesteld worden kan ik tenminste weer met de clomid beginnen. Heb ook niet getest hoor ten eerste niets in huis ten tweede steek ik nog ff mijn kop in het zand hoezo neem jezelf in de maling
pi_51943040
Yep, ik heb vorig jaar ook met ovulatietesten gewerkt, vond de digitale van Clear Blue ook het handigst en het gezelligst ivm de vrolijke die je krijgt als je vruchtbaar bent maar ook behoorlijk kostbaar en aangezien ik een vrij late eisprong had heb ik er redelijk wat gebruikt.
Ik heb ook van die hele goedkope gebruikt, besteld via een website die meen ik Babybrabbel heet maar die vond ik niet altijd even duidelijk.

Tico, auw dat is dus bijna 2000 euro zeg! Maar gelukkig wel met succes anders was het helemaal zuur geweest... Hoewel dit al niet goedkoop is heb ik begrepen dat je voor het adopteren van een kindje op zo'n 20-25.000 euro moet rekenen aan kosten! Daar vraag ik me helemaal van af hoe mensen dat kunnen ophoesten...

Vanmorgen bij het AMC geweest om na 6 dagen Puregon te kijken wat het resultaat was. Gelukkig zaten er aan beide kanten extra eitjes, dus dat vond ik al positief, betekent dat er iig iets gebeurt. Ze zijn nu alleen nog erg klein (onder de 10 mm) dus ze kon er nog niet heel veel over zeggen, woensdag terugkomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')