Ik moest met decapeptyl beginnen op dag 1 van de cyclus, en op dag 3 dan echo en beginnen met menopur. Je begint wel vroeg met decapeptyl.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:13 schreef Madelieve het volgende:
Hoi, punctie duurt nog wel even hoor! Ik ben precies een week geleden begonnen met de Decapeptyl, zat toen op dag 23. Ik was de laatste maanden heel regelmatig ongesteld, 28 dagen, in de nacht van zaterdag op zondag, kon de klok erop gelijk zetten. Maar ben dus tot nu toe nog niet ongesteld dus ben benieuwd... hoop niet dat door de hormonen mijn cyclus nu van slag is.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eventuele cryo-behandelingen automatisch onderdeel zijn van de originele IVF/ICSI poging maar dat scheelt dus toch per ziekenfonds.... maar even goed in de gaten houden mocht het zover komen...
quote:Decapeptyl is verkrijgbaar als een oplossing voor injectie voor onderhuidse injectie. Het product wordt geleverd in voorgevulde injectiespuiten van 1 ml (0,1 mg/ml) en 1 ml of 0,2 ml (0,5 mg/ml). De verpakking bevat 7 voorgevulde injectiespuiten. Triptoreline is afgeleid van het natuurlijke hormoon ‘gonadoreline’.
Dit is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt.
Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het geneesmiddel zorgt ervoor dat de hypofyse niet langer het sein geeft tot afgifte van de geslachtshormonen. Dit geldt zowel voor het mannelijk hormoon (testosteron) als het vrouwelijk hormoon (oestrogeen). De hoeveelheid van deze hormonen in het bloed zal dan afnemen. Toegepast bij hormonaal gestimuleerde voortplantingstechnieken voorkomt Decapeptyl dat de hypofyse te vroeg een hormoon (LH,= ‘luteïniserend hormoon’) afgeeft dat de eisprong opwekt.
Vrouwen:
Dagelijks één injectie Decapeptyl bevattende 0,1 mg, te starten op de tweede dag van een menstruele cyclus. Het is ook mogelijk te starten op dag 21 van een cyclus. De behandeling wordt in het algemeen voortgezet tot op de dag waarop de eicellen voldoende gegroeid zijn en met een injectie met een HCG bevattend middel de definitieve eicelrijping wordt bewerkstelligd.
In geval u bemerkt dat Decapeptyl te sterk, of juist te weinig werkt, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
Oh, dat wist ik niet, dat is eigenlijk veel handiger!quote:Op zondag 22 juli 2007 17:47 schreef NieTTus het volgende:
Tico, puregon zijn kant en klaar pennen. Das niet zoals bij Menopur waar je zelf moet mengen en in spuitje doen!!
MissSly, ja daar ben ik benieuwd naar! Moet 1 prik zetten rondom de eisprong, zodat die gecontroleerd is! Maar that's it! Ik ben echt heel erg benieuwd, denk namelijk zelf ook dat ik dat nodig heb (gezien ik zo slecht reageer op al die hormonen!!!)
Wat $%^%$^ dat je cyclus nu niet meewerkt! Hoop dat het snel komt, zodat je ook weer verder kunt!!
Jose, balen dat je zo'n last hebt van de clomid.. Hoop dat het allemaal een reden heeft!! Hoop het echt!!!
Chesna, wat balen!!! Dat is zeker iets waar ik ook van zou balen... Sterkte!!!
Ja, zou inderdaad mooi zijn, Sombie!! Dan hoef je ook de MMM niet verder in... en kunnen jullie het hier lekker bij laten! En dan heb je gauw wat leuks te vertellen aan je nieuwe (?) klasje!quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:12 schreef sombie het volgende:
En chagrijnige Jose (), ook jou gun ik een mooie zwangerschap deze maand!
Zelf wacht ik op mijn menstruatie. Dan moet ik namelijk het ziekenhuis bellen om af te spreken wanneer we beginnen met de echo's. Adhv de echo's willen we het juiste moment bepalen om te vrijen zodat we een goede samenlevingstest kunnen doen (en ik hoop natuurlijk dat ik dan ook gewoon zwanger raak!). Zou mooi zijn, zo voor het schooljaar begint.
Misschien zwanger???quote:1. Voor het weekend ongesteld doses Clomid verhogen, doortempen en over een mnd weerkomen.
2. In het weekend ongesteld zelfde dosis clomid aanhouden, mag ik stoppen te tempen en over 3 mnd weerkomen.
3. Of zwanger heb immers een eisprong gehad op dag 20 en mijn temp is nog steeds hoog.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af![]()
Hmmm.... komt me bekend voor.. dat had ik afgelopen cyclus ook.. en ineens was het voorbij en werd ik ongesteld... dag hoge temperatuur, dag hoop, dag dromenquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:40 schreef Rottdog het volgende:
Temp is na de eisprong boven de 37 gebleven normaal zit ik rond de 36.4 en we zitten nu op dag 33. We houden het hoofd koel en wachten wel af![]()
Héél herkenbaarquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef NieTTus het volgende:
Weet je, ik wil zooooooo graag en hoop er eigenlijk wel op, maar stiekem durf ik er niet op te hopen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ons ooit gaat lukken...... Vast wel herkenbaar hè?
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Rottdog het volgende:
Komt net der bed uit rollen en ben nog niet ongesteld maar wel een fikse temp daling dus verwacht vandaag of morgen de ongesteldheid.
Niettus wat je zegt is dus absoluut erg herkenbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |