abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 mei 2007 @ 09:10:38 #1
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49323739
Het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#31)
Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "proberen" zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo\\\'s

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Chesna:
Clomid is niet aangeslagen. 2 januari beginnen met Duphaston om een bloeding op te wekken. 5 dagen na begin bloeding naar ziekenhuis. En beginnen met spuiten van pregyl.

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 09 mei. Eind mei trouwen en daarna weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Eerste ronde met Clomid gehad. Volgende cyclus naar het ziekenhuis om 'gevolgd' te worden.

Marie79: Bezig met een cyclus zonder clomid, daarna eentje met en eind mei weer terug naar de gyn.

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes, dus nog 2 cryo pogingen voor de boeg. Momenteel: rust tot zeker eind augustus..

Ticootje:
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
3e Cryo mrt/apr 2007 mislukt
4e Cryo apr/mei 2007 mislukt
Nog 4 cryo's in de vriezer. 2 april dag 1 van de cyclus, vanaf dag 12 testen voor ovulatie. Cryo's worden 4 dagen na de ovulatie teruggeplaatst.
Deze cyclus bloeduitslagen van RIF-test....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo maar even een nieuwe aangemaakt

Door enorme drukte en extreme vermoeidheid, soms lig ik er al tussen 8-9 in, heb ik al 2 weken niet meekunnen lezen.

Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat. Hier heb ik denk ik nieuwe ontwikkelingen. Al die tijd nog steeds niet ongesteld geweest. Maar donderdag begon ik opeens steken links boven mijn linkerlies te voelen. Vrijdag hetzelfde en kwam er ook nog, dat hoop ik dan, veel en ander slijm bij. Dus ik denk/hoop dat ik over 2 weken meer weet
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 13 mei 2007 @ 10:30:33 #2
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49324416
Logician, ik wilde je nog even sterkte wensen. Ik vind het heel naar wat je afgelopen week hebt meegemaakt. En hoop dat je het een plekje kunt geven

Rottdog, hoe voel jij je eigenlijk? Ik denk dat je NOD komende week toch komt?

Jose, heel vervelend dat die Clomid niet doet wat het zou moeten doen. Sterkte meissie het is ook zo'n gedoe.

Sombie, wat vervelend dat jullie toch weer verder de MMM in moeten. Ik hoop dat de samenlevingstest een positieve uitslag heeft.

Ticootje, het lijkt me toch wel schrikken hoor als er iets uit zo'n test komt. Hopelijk is extra foliumzuur en B6 het extra zetje voor jullie.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_49325402
Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en succes wensen. Ik hoop dat jullie snel een kindje in jullie armen mogen houden
Soms als ik hier lees voel ik me best l*llig.. wij gingen er nog geeneens voor en nu ben ik plotseling toch zwanger..terwijl de meeste van jullie al zo lang bezig zijn..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49325831
Sorry, ik had niet door dat ik het topic sloot! Bedankt voor het openen van een nieuw topic, Mariposa.

Je cyclus verloopt wel heel mysterieus he, Mariposa? Ik weet je geschiedenis niet precies maar heb je dat altijd al gehad? Het lijkt me heel frustrerend als je niet weet waar je aan toe bent met je lijf.

En Rottdog, ik ben ook benieuwd hoe het met je is.

Diaan, hoe staat het er bij jou voor?

Wat ik me nog afvroeg, Jose: is er wel een kans dat je deze maand zwanger bent geraakt, of kan dat niet als je zo'n late eisprong hebt?
  Moderator zondag 13 mei 2007 @ 12:57:50 #5
5428 crew  miss_sly
pi_49327507
Mariposa, wat vervelend dat je zo moe bent. Komt dat door je medicatie? Is daar nog wat in veranderd?
De symptomen lijken dus op een eisprong, nu...wat vreemd laat! Dus ook jij drukke dagen, net als Tally

Tally, goed aan het oefenen?

sombie, ik heb je niet helemaal gevolgd, want je staat net als ik niet in de OP Maar nu dus een samenlevingstest? Hoop dat alles goed blijkt!

Jose, het is niet prettig maar voordeel van het volgen met echo's is dat je precies weet wat er gaande is in je lichaam. En als het dan de volgende keer lukt, hebben jullie je kindje vanaf follikel gezien

Ticootje, hopelijk zijn die twee preparaten net dat zetje dat jullie nodig hebben! Ik duim voor jullie.

Diaan, hoe is het daar?

Annemiek en NieTTus, als jullie lezen, doe even vertellen hoe het met jullie gaat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 mei 2007 @ 16:38:55 #6
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49335126
Geeft toch niet sombie kan iedereen overkomen. Ik zat eerst heel goed de topicslijst door te lopen, wel drie! keer, of ik misschien toch kippig was

Tja, mijn lichaam is soms wel een heel groot vraagteken en de ene keer kan ik daar wat beter mee omgaan dan de andere keer. En dan heb ik het niet alleen over mijn cyclus, want in principe ligt mijn probleem niet daar, maar ook over de rest van mijn lichamelijke toestand.
Dat met die cyclus is nu voor het eerst, dat het zo lang duurt. Maar goed ik moet maar af wachten.

En de vermoeidheid komt nu door een combinatie van dingen. De medicatie heeft als bijwerking vermoeidheid, ik slaap de laatste weken slechter en we hebben veel afspraken, waardoor ik niet op tijd kan rusten.
De medicatie is een maand geleden voor het laatst veranderd, toen heb ik er een plaspil bijgekregen, omdat mijn bloeddruk onverklaarbaar hoog bleef. Ik denk dat een en ander wel met elkaar te maken heeft, maar zeker weten doe je dat niet.

En toch loop ik ook wel te twijfelen zo'n late eisprong is inderdaad wel vreemd. Maar 2 weken terug had ik die vreemde kleur afscheiding en 2 keer wat oud bloedverlies, misschien was ik toen toch wel ongesteld en is de eispring eigenlijk heel mooi op tijd

Nou ja, het scheelt dat ik me voor het eerst sinds tijden, toch nog, echt goed in mijn vel voel
  zondag 13 mei 2007 @ 18:44:49 #7
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_49338996
Hmm hier gaat het niet goed. Ik ben gisteren ongi geworden.... Nieuwe NOD komt nog....
Make love, not war ☮
pi_49342051
Diaan, wat klote!!

Miss Sly, het gaat hier eigenlijk prima! Hoofdzakelijk ben ik aan het genieten. Vorige week ben ik tante geworden van een 2e meisje, en vooral na het bezoek van vanmiddag, ben ik helemaal in de wolken. Met de 2 jarige heerlijk zitten zingen e.d., en met de net een week oude dame flesje gegeven en heerlijk zitten tutten. Maar anderzijds wel zeker dat gevoel (en angst): zal het ons ooit lukken?!

Sowieso een rare dag, moederdag. Mijn mams is 2.5 jaar geleden vrij plotseling overleden, dus altijd een rare dag. Met broertje (12) naar de plek geweest waar ze is uitgestrooid. Was mooi, maar wel weer emotioneel.

S_oepstengel, dat is iets wat ik graag iedereen wil duidelijk maken: JIJ kan er niets aan doen dat het bij jou snel ging (of zelfs onverwachts) en dat het bij ons niet zomaar vanzelf gaat. Dus voel je daar alsjeblieft niet schuldig over! Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe!!

Ticoo, ik hoop zo dat dat gaat helpen!! En stiekem hou ik het in mijn achterhoofd hier 2 ivf-en niet gelukt, maar dat hoeft niet direct een hechtingsprobleem te zijn. Maar wie weet! Succes meis!

Geen tijd (en puf) om alles na te lezen en verder op iedereen te reageren; dus andere meiden: ik denk aan jullie!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  zondag 13 mei 2007 @ 20:32:59 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49342165
NieTTus

En Diaan uiteraard ook, maar ik had je in het andere topic al gehad.
  zondag 13 mei 2007 @ 21:45:56 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49344765
Niettus, je moet gewoon de hoop niet opgeven...

In totaal mag je tot 6 pogingen gaan + alle cryo's = +-18 terugplaatspogingen.... (voor mij dan) Er gaat er dan echt wel 1 aanslaan hoor....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:12:08 #11
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49345769
Mariposa hopelijk hebben jullie raak geschoten

Diaan

NIettus

Hier een paar dagen vrij veel offline geweest ben gezegend met een gehoorgang ontsteking wat erg pijnlijk is dan toch liever het HSG onderzoek

We gaan idd deze week afwachten morgen is dag 28 dus ga uit van zaterdag/zondag meestal rond de 33/34 dagen.
Natuurlijk hopen we niet dat D-day losbarst maar we zien het wel.
  maandag 14 mei 2007 @ 08:07:08 #12
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49352659
Rottdog, ik hoop dat jullie niet verder de molen in hoeven

NieTTus, gefeliciteerd met je nieuwe nichtje. Zeker in het begin als ze zo klein zijn zal dat gevoel en die angst misschien extra op de voorgrond zijn. Ik denk dat het heel normaal is. Had er zelf bij mijn neefjes, zeker de laatste, ook wel last van. Voorlopig zou ik toch zoveel mogelijk van haar genieten en na de zomer met goede moed, voor zover dat gaat, verder gaan. Op het moment kan je er weinig aan doen. Aan de andere kant vertel dat je gevoel maar
In ieder geval sterkte
  Moderator maandag 14 mei 2007 @ 08:20:22 #13
5428 crew  miss_sly
pi_49352780
NieTTus, wat fijn om te horen dat het goed met je gaat!
Ik heb ook heerlijk met mijn neefjes rondgesjouwd en gespeeld gisteren. De oudste, tevens mijn petekind, is 2,5 en een heerlijke wildebras en een ontzettend leuk kind. Die zei gisteravond bij het in bad gaan tegen mijn zusje dat hij miss_sly zo schattig vond

Diaan, wat rot weer

Rottdog, spannende dagen! is de ontsteking weer over?
  maandag 14 mei 2007 @ 08:53:05 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49353157
Ik had het wel even moeilijk bij de geboorte van mijn nichtje. Ik wil al best lang heel erg graag een kindje.

Op het moment dat we dus echt te horen kregen dat we het ICSI traject in gingen vond ik het gewoon niet meer prettig om met het kind in mn handen te zitten. Ondanks dat mijn (ex) tante mij steeds de baby gaf, in haar ogen als troostend, maar ik gaf haar dan snel door aan een ander. Ik kan er trouwens nog steeds slecht mee omgaan hoor. Geef mij maar gewoon geen baby in mn armen (behalve mijn eigen). Ook aankondigingen van zwangerschappen daar moet ik altijd even 3x slikken, soms helpt dat wel eens.
Peuters en kleuters vind ik geen probleem...
  maandag 14 mei 2007 @ 17:48:41 #15
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49371862
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:50 schreef sombie het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, Jose: is er wel een kans dat je deze maand zwanger bent geraakt, of kan dat niet als je zo'n late eisprong hebt?
Ja, je kunt wel zwanger raken bij een late eisprong, alleen weet je niet goed wanneer je ongeveer moet klussen, omdat je dus niet weet wanneer je je eisprong kunt verwachten. Maar de kans dat ik zwanger ben is nu 0,0%, want ik ben zwaar ongesteld. Toen ik vrijdag een klein beetje gekleurd slijm ontdekte, wist ik al hoe laat het was.
Maaaaar: die teleurstelling is nu allang weer voorbij! Ik heb vanaf nu een dubbele dosering Clomid (jaja, het is doorgegaan! ).. hopelijk doet dat wel wat!

Och, Diaan, wat klote zeg... stiekem hoop je toch dat het raak is als je overtijd bent... balen!!

Mariposa, wat lijkt het me toch lastig als je niet van je lichaam op aan kan. Jij wacht nu eigenlijk nog steeds op duidelijkheid... ik hoop dat je dat toch nog snel krijgt...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:54:58 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49392540
Ik moet natuurlijk weer testen...

Vanmorgen:
Ik met test naar de wc (op mn werk). ik heb al een toiteltasje meegenomen om te vervoeren. Dan lijkt het alsof ik mn makeup ga bijwerken...
Maar goed ik die test erin, foutmelding.... kutkutkut....

Dus maar wachten op de 3e ochtendplas, en alsnog getest... Maar ik weet nu niet of het nog zo betrouwbaar is. Maar goed ik verwacht morgen pas een positieve test...

Stress op je werk...
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:09:00 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49437243
Vandaag ging alles goed, en ook nog eens een posi test.

Dus ik mag zondag weer bellen of de ontdooiing is gelukt. Dan is zondag middag de terugplaatsing.
  Moderator woensdag 16 mei 2007 @ 12:23:35 #18
5428 crew  miss_sly
pi_49437776
Spannend Ticootje!
En nu maar hopen dat de extra foliumzuur en Bzoveel vitamines gaan helpen!
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:12:10 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49439444
Ja dat hoop ik ook. Het is zo'n gedoe. De vitamines moet ik sowieso blijven slikken tot (volgens mij) na de zwangerschap (als die er komt) En het zijn 4 pillen per dag over de dag verspreid. Dus het is gewoon helemaal niets.
pi_49464061
Collega vertelt me vandaag met lood in haar schoenen dat ze zwanger is.
*PATS*
Ik voel me alsof ik een klap in mijn gezicht krijg, maar slaag er toch in enthousiast te reageren en haar te feliciteren. Als ze vertelt dat ze vandaag de eerste echo had en hoe bijzonder dat was begin ik te grienen.

Vijf minuten in de keuken staan snotteren en toen mijn happy-face weer opgezet omdat ik een afsrpaak had. Niet veel later die dag komt er een klant naar me toe: "Het verhaal gaat dat jij zwanger bent? Klopt dat?" *PATS nummer 2*

Dat gerucht gaat al een paar maanden, vraag me niet waar het vandaan komt, maar het blijft pijnlijk en vandaag kon ik het er echt niet bij hebben.

Vrijdag weer een eierecho, halve dosis dit keer, dus het zal me benieuwen. Ik heb een slecht voorgevoel over dit alles. Wat een KUTKUTKUTZOOI!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:38:31 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49470933
He shit Kim... Daar zit je dan echt niet op te wachten nee...
pi_49471002
José, fijn dat de Clomiddosering hoger geworden is. Ik hoop heel erg dat dit zijn werk gaat doen.

Ticootje, wat gaat het weer snel. Ook voor jou hoop ik dat de foliumzuur en de vitaminen hun werk gaan doen. En ja, 4x per dag pillen moeten innemen is ook 10x niets. Helaas kan ik daar ook over meepraten. Moet jij het ook op vaste tijden innemen, of mag je er iets 'losser' meeomgaan? Ik moet al om 7.00 en dan om 11.00, 15.00 en 19.00. Vooral de ochtend dosering moet er op tijd in

Kim, wat ontactisch allemaal zeg. En helemaal als zo'n klant daarmee op je af komt. Waar bemoeit die zich mee.
Hopelijk komt er vrijdag toch goed nieuws met die echo.
pi_49474509
Nee ik hoef gelukkig niet op vaste tijden in te nemen...

Dat zal voor mij echt een ramp zijn..
pi_49474833
Kim, wat is dat kl*te zeg!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je hebt staan janken.. dat heb ik ook gedaan toen mijn broer vertelde dat zijn vriendin (waar hij al wel 4 weken mee had) zwanger was. Ik kreeg toen ook zo'n klap in mijn gezicht en heb het toen aan de telefoon ook niet droog kunnen houden. Het doet ook gewoon allemaal heel veel pijn...sterkte....

Ticoo, spannend dus weer voor jou...!! We gaan weer voor je duimen...

Tally, hoe is het nu met jou?? Enige kans dat het raak is??

Ik zit inmiddels op dag 6, dus straks gaan er weer 2 Clomidjes naar binnen... en ook morgen nog. Ik zou gevolgd worden deze ronde, maar dat kan niet doorgaan i.v.m mijn werk. Ik zei tegen de assistente: 'maandag is dag 10, dus vanaf dan moet ik ongeveer gevolgd worden'. Zei ze "kan je om 11 uur?", "Nee, want ik sta voor de klas en ik kan niet zomaar weg".. zegt ze "ja, dat is echt een rotberoep als je steeds naar het ziekenhuis moet...is er dan geen vervanging?" ik "Nee, de vervangingspoule is uitgeput en ik kan de klas ook niet alleen laten.. ik weet dat het lastig is, maar heb je geen plek aan het einde van de dag?". Nee, had ze ook niet. Ik stelde toen voor om gewoon op woensdag dan te gaan, want dan ben ik 's middags vrij. Nee, kon ook niet: alles zat vol. Nou ja, dan maar niet. Nu moet ik van haar temperaturen (wat ik al mááááánden doe) en ovulatietesten kopen.

Niet echt handig dit zo...Stom gedoe..., maar ja.. wat niet kan, kan niet.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_49476118
Ovulatietesten zijn best weel heel erg betrouwbaar hoor. ik heb de digitale van cb, en tot nu toe (al 5 pogingen) iedere keer een piek gedetecteerd. Dus dat is een goede optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')