abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 16:04:35 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_50062483
Vervolg van het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#32)

Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "probere zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 13 juni. Eind mei getrouwd en binnenkort weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo\'s verdeeld over 2 rietjes, dus nog 2 cryo pogingen voor de boeg. Momenteel: rust tot zeker eind augustus..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo maar even een nieuwe aangemaakt

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 11-07-2007 18:15:23 ]
Make love, not war ☮
  zondag 3 juni 2007 @ 17:12:02 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50064387
Tally hoe is het met je

Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek
pi_50064776
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je

Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek
Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden

Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind

En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.

Het leek erop

Place to be: Havana
  zondag 3 juni 2007 @ 17:31:29 #4
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50064937
Hmz... ik zie bij de openingpost dat mijn 'verhaaltje' niet meer klopt!
Er mag van gemaakt worden:
Op de wachtlijst voor iui
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 3 juni 2007 @ 17:55:39 #5
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50065621
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:05:44 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50065907
Ik heb het aangepast Marie.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:21:28 #7
114177 Diaan73
pi_50066403
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
Heel goed van je Ticootje... dat zou ik ook doen. Ik vind het een zeer goede instantie.
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 19:20:35 #8
5428 crew  miss_sly
pi_50068105
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden

Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind

En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.

Het leek erop

Place to be: Havana
In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 juni 2007 @ 19:44:52 #9
114177 Diaan73
pi_50068820
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen
Miss_sly, ik heb de rondjes ook gelopen Heeft me toen niet erg geholpen....

Ik loop nu een maand met een maansteen in mn broekzak, snachts ligt ie onder mn kussen. Ben benieuwd hoe deze maand vergaat.

Dit allemaal onder het mom "baadt het niet, schaadt het niet"
Make love, not war ☮
pi_50069631
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....

Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:27:07 #11
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50070051
thnx BE
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_50070379
Wendy ik denk dat een luisterend oor, een schouder om op uit te huilen en gewoon begrip voor de situatie en haar/hun verdriet gemis al genoeg is. Heel veel mensen willen nog wel eens cliches roepen die verkeerd kunnen uitpakken (lees maar eens het topic "dingen die je nooit meer wilt horen"). Laat haar het woord doen en wees er voor haar.
pi_50070464
Vlakbij Barcelona heb je ook de berg Montserat (als ik het goed schrijf) en op die berg staat een klooster waar een Zwarte Madonna in een glazen kist staat, de bal in haar hand steekt uit die kist en kan je aanraken. Men beweert dat zij ook voor vruchtbaarheid staat. Heel veel stellen uit de omgeving trouwen in die kerk/klooster en gaan daarna dus naar de Madonna om hun huwelijk vruchtbaar te maken/krijgen (goh ik zit vandaag lekker in mijn bewoording).
  zondag 3 juni 2007 @ 20:43:35 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070527
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef wendytje het volgende:
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....

Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
Dat je toegeeft dat het ook erg IS. Denk ik.
Ik ben ooit eens in huilen uitgebarsten op een doop, ik schaamde me rot.. De reactie van mijn vriendin was precies de goede. Na de doop duwde ze me kind en fles in de handen, en zei, "Zo, gaan jullie nu maar eens lekker knuffelen." Hield vervolgens iedereen bij ons weg, en ik heb heel wat tranen op die babyhaartjes laten vallen.
Maar het deed me zo goed!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:46:15 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50070633
Ticootje, wat een supernieuws! Gefeliciteerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 4 juni 2007 @ 08:13:45 #16
26341 Mariposa
Telt af...
pi_50081910
Iemand nog wat van Chesna gehoord Ik hoop dat het goed gaat met je

Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_50082392
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:13 schreef Mariposa het volgende:
Iemand nog wat van Chesna gehoord Ik hoop dat het goed gaat met je

Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
ik gebruik geen cliché's....... ze heeft me al vaak gezegd hoe boos die haar maken..... of mensen die zeggen: "ja he, het is nu bekend, dus leg je er maar bij neer" Ze mag gewoon bij sommige vrienden niet even uithuilen als dat nodig is.
Ik probeer er zo open mogelijk over te praten en haar te troosten als ze wil huilen. En gewoon ook te zeggen dat het klote is voor haar. En dat ze haar eigen tijd moet nemen om het verdriet te verwerken.
uit een aspergernest
pi_50102568
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je
Kut
Maar ja..
Heb net een weekend weg achter de rug.. Wat erg leuk was maar toch een soort van domper was mn bezoekje aan de gyn donderdag
Morgen mag ik weer.. Half 10 dit keer.. Dus we zien wel weer..
Verwacht er helemaal niets van.. En probeer er niet teveel mee bezig te zijn..
Maar ja.. als je om de dag naar de gyn moet hoe kan je er dan niet mee bezig zijn

Ticootje.. Wat ontzettend goed en gefeliciteerd
Net als een paar andere heb ik ook wat tranen gelaten van blijdschap..
Wat onzettend goed
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_50102774
Hello ladies

Ik hou 't even bij meelezen en ik wacht...en wacht...en wacht.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 4 juni 2007 @ 20:17:54 #20
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50103414
sterkte morgen Tally en hopelijk heb je een mooi ei inmiddels!

Hier kan ik inmiddels officieel zeggen dat ik een eisprong heb gehad... yeah...

Mijn temperatuur is als volgt verlopen van een paar dagen voor de eisprong tot nu (ik schrijf alleen de tienden achter 36,...):

6-6-5-4-6-8-8-8-8-9

Dus dat lijkt mij een mooie stijging... nu doet de Clomid dus echt wat het moet doen...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_50103516
Sterkte, Tally. Ik hoop dat de echo morgen goed is.

Dat is een mooi rijtje, Jose!
pi_50103793
Tally en Jose hopelijk werkt de clomid bij jullie zoals het zou moeten komen er pracht eitjes uit voort en ook hele mooi kindjes. Ik zal voor jullie duimen.

WebKim, ook voor jou zal ik duimen dat de emmy;s blijven plakken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:29:58 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50117248
Tally, suc6 bij je echo. Ik hoop dat deze iets beter is.

Webkim, hou je het nog een beetje uit. Ik ben op je aan t wachten hoor in het andere topic.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:32:51 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50117282
Jose, dat is idd een mooie reeks!

Tally, duim voor je!
pi_50119501
En weer helemaal niets.. Arts verwacht ook niets meer..
Baarmoederslijm was wel dikker dan de vorige keer..
Vrijdag weer terug.. Maar verwacht niets meer..
Maand wachten maar..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:26:38 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50119643
Nah...
En ga je nu de volgende keer een hogere dosis slikken?
pi_50119655
Ik weet nog helemaal niets
Ik moet nu afwachten tot ik ongesteld word..
Dan hoor ik verder.. Tot die tijd gewoon de echo's..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:28:36 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50119684
Wat een shitzooi... en het ging vorige maand zo goed, wat irritant dat het nu dan weer niks doet...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:37:30 #29
114177 Diaan73
pi_50119946
Tally wat een gedoe toch allemaal zeg.
Make love, not war ☮
pi_50120040
Ticootje......zwanger
Meid,ik had t helemaal gemist Maar geweldig,eindelijk een mooi wondertje voor jou,van harte gefeliciteerd en probeer te genieten.Het zal allemaal best onwerkelijk lijken denk ik,maar als die eerste broek niet meer past,weet je het zeker

Groetjes,Minoes
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:07:01 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50122858
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:40 schreef minoes_ het volgende:
Ticootje......zwanger
Meid,ik had t helemaal gemist Maar geweldig,eindelijk een mooi wondertje voor jou,van harte gefeliciteerd en probeer te genieten.Het zal allemaal best onwerkelijk lijken denk ik,maar als die eerste broek niet meer past,weet je het zeker

Groetjes,Minoes
Ik was net (weer) 5 kilo kwijt. 6 weken gelijnd. Dus alle broeken zitten nu wel iets losjes, hopen dan maar dat het nog een tijdje niet opvalt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:47:20 #32
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50129821
He Tally wat naar meid misschien wel een domme vraag maar hoe komt het eigenlijk dat je met behulp van de Clomid geen eitje hebt? of geeft dat geen garantie zeg maar.

Ben nl erg benieuwd omdat ik zelf ook geen eitje heb deze maand en ik toch de volgende keer wat meer wil weten ook onder ander over clomid en wat dekansen zijn.

Jose ziet er niet slecht uit
pi_50130050
Geeft geen garantie... Het vreemde is alleen dat het vorige maand wel goed ging met deze hoeveelheid clomid..
En deze maand dus helemaal niets heeft geholpen (zelfde hoeveelheid)..

De eerste maand is altijd maar kijken of het iets doet.. Kijken of je genoeg clomid slikt om iets te laten gebeuren.. Ik word er in elk geval ongesteld van..
Is toch al iets.. En het baarmoederslijm was al wat dikker..
Kon ze met behulp van de echo zien.. De eerste maanden is het dus kijken hoeveel clomid je nodig hebt..
pi_50130155
He get Tally, wat een teleurstelling.
mooi he, alles
pi_50130359
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:57 schreef phileine het volgende:
He get Tally, wat een teleurstelling.
Ja.. Toen ik donderdag al kreeg te horen dat er niets zat (anders dan normaal) was het al een domper op mn weekendje weg..
Maar nu ik kreeg te horen dat er nog niets zat was het toch wel erg klote..
Weer een maand wachten maar.. We zien wel
pi_50130758
Ticootje, ik wil je graag even ontzettend feliciteren! Het is je ontzettend gegund en ik had je in dat andere topic al gemeld dat er enorm voor je geduimd werd, fijn dat het geholpen heeft

Tally, veel sterkte met de grote teleurstelling. Kan me voorstellen dat je er even je hele scheldwoordenrepertoire op los zou willen laten...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:07:06 #37
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50132296
Tally, wat onwijs kl*te weer zeg... kan me heel goed voorstellen dat het toch weer een extra domper was... en dat het ook je weekendje weg wel een beetje 'overschaduwde''.

Ik hoop voor je dat je gauw een hogere dosering krijgt... bij mij deed 50 mg ook niet genoeg en met 100 mg gaat het wel goed... misschien gaat het bij jou wel net zo!

He, Ticoo.. nog steeds hier? Moet jij niet eens weg naar dat andere topic ?? Je hebt hier lang genoeg rondgelopen ...!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Jose81 op 05-06-2007 19:02:53 ]
pi_50134844
Tally, balen zeg. Dat zou je inderdaad niet verwachten na hoe het vorige maand ging.

Het lijkt erop dat het bij mij deze maand weer niet is gelukt. Het zal morgen wel doorzetten.
Nu dan even 2 maanden niets en daarna weer bellen voor een samenlevingstest.
pi_50135967
sombie
mooi he, alles
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:03:48 #40
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50136005
jammer weer Sombie... en het wachten nu die twee maanden, lijkt me ook best wel frustrerend... je wil zo graag verder...
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2007 @ 19:31:30 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50137212
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb daar ook omheen gelopen in augustus 2005 en in mei 2006 was ik zwanger. We hebben het hele ritueel zelfs op video vastgelegd, mét commentaar van Slaapvriendje tijdens mijn bedevaartstocht om dat ding heen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_50137735
Ticooooo vraaagje!!!!

Eerst nog even van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geweldig meid, ik hoop zo dat ik je snel kan volgen!!

Ben vandaag bij de gyn geweest en vanaf de volgende poging krijg ik er 2 terug
Zowel bij de cryo's (als er 2 ontdooiien in elk geval) en bij daarna de volwaardige poging! Maar ik besprak het met hem over die RIF test (heette het zo?) die bloedtest die je hebt gehad, en waaruit bleek dat je meer foliumzuur en B6 moest slikken. Het is bij hem in zijn geheel niet bekend, hij zei zelfs: als het zo simpel zou zijn, zouden we het bij iedereen proberen!!! Ik ben dus bang dat ik de helft van je gegevens over die test niet goed heb opgeslagen en heb doorgegeven wil je er me nog wat meer info over geven??? Als ik zeker weet waarover dat ging, kan hij kijken of het bij mij ook uit te voeren is!!! Dus ik smacht naar je antwoord!

Hier dus vandaag evaluatie gehad, en deze keer met de gyn die ook mijn eileiders heeft verwijderd en hij is top! Echt een top arts, doet al jaren samen met VU, persoonlijk, inhoudelijk erg sterk (hij merkt dat ik er meer van weet dus praat ook vaak in doktoren taal dat vind ik wel tof eigenlijk hihi, want ik snap het!)

De arts die mijn hele begeleiding doet is ook tof, maar zij is niet happig op 2 terugplaatsen, deze arts wel. En hij heeft me dit nu toegezegd! Qua medicatie hoef ik niet te veranderen, ondanks dat ik traag reagerend ben. Puregon ipv menopur zou niets uitmaken! Maar hij is ook voor mijn vent zo leuk legt alles voor hem nog eens in mannentaal uit, helemaal goed!

De kwaliteit van mijn embryo's is niet zó (daarom waarschijnlijk ook 3 ingevroren per rietje) Maar hij was het direct eens met 2 terug, vanaf nu! Ook kreeg ik te horen dat bij cryo terugplaatsing verder geen hormonen zijn betrokken!! Wat fijn! Alleen een kleine pregnyl prik bij de eisprong, om die echt te controleren, maar verder NIETS NIETS NIETS!

Misschien is dat wat mijn lichaam nodig heeft, geen hormonen, gewoon terugplaatsing en dan een paar dagen wachten! Ik heb eindelijk weer een beetje hoop, al gaan we pas eind juli beginnen (als mijn menstruaties goed lopen, word ik 31 juli ongesteld, dan +/- 14 dagen daarna eisprong en 5 dagen later terugplaatsing en dan maar 9 dagen wachten ipv 14!!! Wat een verschil, denk soms ook wel dat mijn lichaam al die extra dingen niet echt aan kon (TEVEEL hormonen -> eigenwijse eierstokken die op normale dosering totaal NIET reageerden!) en de puncties en alles eromheen. Mijn lichaam wil gewoon "normaal" zwanger worden (in mijn geval dus zonder hormonen want niets is normaal )

Lang verhaal ik ben nogal lang van stof soms

Maar, heel eerlijk? Ik heb weer een beetje hoop... Die hoop was écht helemaal weg.. Had niet verwacht dat ik hem uberhaupt terug zou hebben!!

voor iedereen, alles wel gelezen, maar even niet geantwoord flinke ego post...
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:14:35 #43
5428 crew  miss_sly
pi_50139007
NieTTus meisje, een lange post en even alleen gericht op jezelf mag ook best hoor

Fijn dat je gesprek zo goed verliep en je er zo'n geweldig gevoel aan over hebt gehouden. En wat geweldig fijn dat je de hoop weer hebt teruggevonden! Het is al een moeilijke weg, maar als je daarbij niet eens meer hoop kunt hebben op uiteindelijk het resultaat waarvoor je het allemaal doet, is het nog moeilijker.

Als ik dat zo lees, gaan wij dadelijk misschien wel zo'n beetje gelijk op; wij moeten 12 julie terug voor de uitslag van het sperma van en gaan dan als het goed is met de eerste poging van iets beginnen. Misschien gaan we wel gezellig samen naar het andere topic, lijkt me reuzegezellig Maar eventueel mag je ook vast alleen gaan en daar op me wachten
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:18:02 #44
5428 crew  miss_sly
pi_50139143
Tally, wat rot dat de clomid het niet goed deed En ook vreemd omdat het vorige maand kennelijk wel werkte. Ik weet dat sommige vrouwen resistent zijn, maar volgens mij zijn ze dat dan al vanaf de eerste behandeling.

Jose, mooie temperatuurcurve Geeft zeker goede hoop!

sombie, he wat naar meid

Slaapmeisje, bi j mij is het alweer ruim 4 jaar geleden dat ik eromheen liep, maar volgens mij zit er geen verjaringstermijn op En aangezien jij je eigen wondertje hebt, ga ik er lekker gewoon vanuit dat het nog helpt ook
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:18:34 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50139163
NieTTus meisje, ik hoop met jou hoop mee! En nog een beetje er bovenop.
Wat fijn dat je zo serieus genomen wordt in de dingen die je zelf ook aan draagt, lijkt me veel prettiger dan zo'n arts die wel even beslist.
2 teruggeplaatst! Dubbel kans dus!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:38:18 #46
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50139954
NieTTus... wat goed dat je er weer met volle moed tegenaan gaat!! En fijn dat het zo goed klikt met de gyn... is wel zo prettig...
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:40:09 #47
5428 crew  miss_sly
pi_50140024
Jose, wanneer weet je iets meer over hoe deze poging gegaan is? hoe voel je je?
pi_50140225
Meiden, wat lief
Echt, dat doet zoveel goed!!

Miss Sly -> Dat hoop ik ook!! Samen naar het volgende topic lijkt me een goed streven! En alleen wil ik niet gaan hihi, heb ooit tegen BE gezegd: jij mag eerst want jij bent ouder dan ik, dan volg ik wel (dat is wel uitgekomen hihi!) zou dus eigenlijk zeggen, ik volg jou wel!! Hihi, maar weet je wat, we gaan gewoon samen!!

Ik was hem even kwijt, maar die "flow" heb ik weer even gevonden... Dikke Jompels voor allemaal hier, meiden eind van het jaar zijn we hier allemaal weg
(ben niet gelovig, maar daar bid ik voor )
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:31:04 #49
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50142554
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:40 schreef miss_sly het volgende:
Jose, wanneer weet je iets meer over hoe deze poging gegaan is? hoe voel je je?
Ik voel me prima hoor... lief dat je het vraagt... Gisteravond voelde ik me niet lekker, vanmorgen was mijn temp wel weer gestegen (37,1), maar of dat nou komt door de gelukte eisprong of doordat ik me de avond ervoor even niet lekker voelde (ik denk -en weet bijna zeker- het laatste)... de rest van vandaag voelde ik me prima!

De Clomid heeft in ieder geval haar werk goed gedaan, want ik heb zeker weten een eisprong gehad. Ik heb geen echo nodig gehad om dat te kunnen zien...

Ik wacht morgen en de dagen erna gewoon af hoe mijn temperatuur zicht ontwikkelt. En dan wachten tot woensdag... dan zijn we 14 dagen na de eisprong... Ik ben zelf behoorlijk nuchter (misschien zelfs wel een tikkie pessimistisch) en ga dus nergens vanuit... al hoop je altijd wel stiekem op een positieve test...

Maarre... hoe is het nu met jou?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:37:38 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50142820
De test is een bloedtest maar dan iets uitgebreider. Er blijkt een deel van mijn dna te ontbreken. DNA heeft 2 strengen. 1 daarvan is beschadigd, de andere zorgt voor backup. Het kan een oorzaak zijn. Bij nader onderzoek blijkt dit ook in mijn familie te zitten.

Ik krijg foliumzuur 5 mg en vitamine b6 250 mg. Foliumzuur kan je natuurlijk altijd nemen. De vitamine b6 daar zijn de meningen over verdeelt, de ene geeft vitamine b complex de ander specifiek b6. Ik weet natuurlijk ook niet of dit het is, maar goed ik ben nu wel zwanger. B6 zorgt voor hormoon en eiwitten aanmaak.

Uit de test bleek ook dat mijn bloed iets sneller stolt.

Uit de test had ook kunnen blijken of het lichaam antistoffen aanmaakt. Dus dan zal je lichaam een embyo afstoten. Ik hoop dat ik zo iets meer info heb gegeven.

Ik wordt trouwens geholpen in het ziekenhuis, diaconnesse. De pioneers op het gebied van ivf. Ieder ziekenhuis heeft eigen behandelmethodes. Kijk maar naar slaapmeisje, die kreeg 2 paracetamol voor een punctie, ik werd platgespoten met morfine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')