Meest grappige replyquote:Op maandag 28 mei 2007 18:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...
Die motorsteunen van die 7m moet je dan vastlassen aan de chassisverstevigingen... Dus; bodemplaat eruit, motorblok erop, bodemplaat+motor erin...
Een paar feitjes..quote:Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!
Lijkt me top plan!
een MR2 90 - 94quote:lengte 4,42 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,30 m
wielbasis 2,52 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,43 m
massa leeg 1000 kg
max. toelaatbare massa 1525 kg
Have funquote:lengte 4,18 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,24 m
wielbasis 2,40 m
spoorbreedte voor 1,47 m
spoorbreedte achter 1,45 m
massa leeg 1180 kg
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.
Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan vanquote:Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?
das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.
Foei
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.
Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin
toch?
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijkenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
Gewoon wat moeilijker erbij komen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk
maar kom maar op met je oplossing
lijkt me een aardig orginele auto tochquote:Op maandag 28 mei 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.
maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
hahaahquote:Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
CelicaSupra bestaat al
misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
moet een ST185 zijnquote:Oh we hebben ook nog een ST182 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.quote:Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
ik ook nietquote:Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet
jammerquote:Op maandag 28 mei 2007 18:38 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hahaah![]()
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
jah ik snap het, maar ik vind het wel weer een orgineel / vet idee.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
moet een ST185 zijn
[..]
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
[..]
ik ook niet
nee die vind ik niet mooiquote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
jammer
Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen![]()
[afbeelding]
Nee, geen nissan shit op een Toyota hèquote:Op maandag 28 mei 2007 18:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee die vind ik niet mooi
liever 300zx lampen
nee ik snapte het idee dus niet...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.
en sturen heeft weinig met je bak te maken.
als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet![]()
whehequote:Op maandag 28 mei 2007 18:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
hahaquote:Op maandag 28 mei 2007 18:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.
b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
Met een kettingquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
zie plaatjesquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
ik vind dit wel geinig eigenlijk :pquote:Op maandag 28 mei 2007 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
Das bij FWD en bij RWD hetzelfde... Net als bij 4wd...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee ik snapte het idee dus niet...
ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
Das een beetje inherent aan het principe middenmotor...quote:WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...quote:maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?
of van Celica?
En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus nietsquote:Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...
supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..
Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
dan nemen we toch lekker een 3sgte met rwd en motor achterquote:Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..
Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
liefste wel jaquote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen![]()
Einde van je auto?quote:Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
[afbeelding]
"ongeveer" waar de motor begint van buiten af
[afbeelding]
Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)
nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
hoezo einde van de autoquote:Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..
stel je voor;
8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...
dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100![]()
![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hoezo einde van de auto
jij zei dat het op die manier moest
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...
Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...
7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...
Nee dat wordt niks dus...
Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...
Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
die nieuwe V8 diesel is wel watquote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...
Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...
7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...
Nee dat wordt niks dus...
Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...
Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
ik dacht einde van mn auto in de zin van kerkhofquote:
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.
als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.
3sgte dus , of mijpart de 3sge.
dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
kloptquote:Op maandag 28 mei 2007 19:30 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
klopt.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:31 schreef Asmooh het volgende:
[..]
klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.
daarom bedachten we dit toch?
Ik niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:32 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat bedacht jij...
Ik zou gewoon voor FWD gaan...
grapjasquote:Op maandag 28 mei 2007 19:33 schreef Dromer het volgende:
Ik vind dat je alvast een stuk eraf moet zagen. Dan zien we beter wat de bedoeling is en hoeveel ruimte je hebt.
bulgaars oidquote:Op maandag 28 mei 2007 19:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
NIET erin trappen hoor, dat kan je beter die hongaarse vriend laten doen![]()
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 19:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bulgaars oid
maar ik ken ook gewoon nederlanders die het doen hoor of belgen of duitsers
dus hoeft niet persee bij hem
ken ik toevallig nietquote:Op maandag 28 mei 2007 19:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijn
Jammer, ik had een meer "multi-culti" instelling van jou verwacht.quote:
aha..quote:Op maandag 28 mei 2007 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zo'n bak (met diff) dus
[afbeelding]
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebbenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
aha..
naja ik ga eerst wel ff kijken hoe en wat het beste is joh
tis puur een idee, meer niet
Niet alle turbo motoren lopen goed op LPGquote:Op maandag 28 mei 2007 19:49 schreef Neluhz het volgende:
Je kunt er ook een turk bijhalen, die kunnen ook ombouwen naar LPG![]()
Scheelt weer brandstofkosten..
ik denk dat ik eerst voor elkaar moet krijgen dat ik uberhaupt mn motor achter kan krijgen enz..quote:Op maandag 28 mei 2007 19:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebben
Dat zou je namelijk ook een 7 speed sequential gearbox op maat kunnen laten maken, sperdiff erbij en je bent echt de man![]()
whaha nee ik weet hetquote:Op maandag 28 mei 2007 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ja als je APK wilt zal je alles veilig moeten inbouwen
Dus b.v. met airbags om de motor heen zodat je de motor niet op je hoofd krijgt als je crashed.
oke, dankjequote:Op maandag 28 mei 2007 20:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die zijn totaal anders.
ik was meer aan het zoeken hoe de bak constructie in elkaar zit achterquote:Op maandag 28 mei 2007 20:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als je dan maar wel een Toyota blok gebruikt
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef Fugie het volgende:
waarom geen hemi ?
ow opwindend zeg!quote:Op maandag 28 mei 2007 20:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.
Nee, maar de meeste mensen denken dat een HEMI blok perse een Chrysler (amerikaan) is, dat is dus niet zo.quote:
die is niet raar.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:39 schreef Asmooh het volgende:
toch blijf ik die rwd mr2 constructie raar vinden
maarja
maare
als ik MR2 achterkant (aandrijf as) er op zet?
maar er geen motor in stop?
rijdt ie dan wel of niet?
want ik maak m dan ook niet aan de bak
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:22 schreef BoJo het volgende:
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.![]()
Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
stel je voor;
8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...
dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100![]()
![]()
Goede vertaling van z'n plan toch?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
[..]
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...![]()
![]()
![]()
![]()
omdat als ik het achterstel dr op heb zitten. en gewoon werkt zoals het moet werken (zoals nu) kan dan ik rustig verderquote:Op maandag 28 mei 2007 20:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die is niet raar.
gewoon een dwars geplaatst blok
Precies hetzelfde als een FWD Celica alleen dan achterin ipv voorin.
maar je weet nogsteeds niet precies hoe het werkt heb ik het vermoeden.
waarom zou je b.v. zonder motor/bak een aandrijfas monteren?
rollen doet het geheel wel, zolang er maar banden onder zitten
mja oke, maar tis meer de vraag of je het in delen kan doen?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
ah okequote:Op maandag 28 mei 2007 22:17 schreef MikeyMan het volgende:
Nee... Dat zit aan elkaar vast zegmaar...
Je hebt het over het sub-frame?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Asmooh het volgende:
ff waa anders...
de balken van de MR2 hoe dat is.. kan je dat slijpen enzo..
of moet je het echt zeg maar zelf bouwen / nabouwen
of kan je gewoon het uit de achterkant van een MR2 slopen ?
nou nu sowieso niet , tis te donkerquote:Op maandag 28 mei 2007 22:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?
Misschien kan je dat aangeven met wat planken, dan zie ik goed wat je bedoelt.
quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
maar ik wil JUIST weten welke balken ik precies moet gebruiken om de motor op te hangrn
die plank was alleen om aan te tonen hoe hoog t ongeveer werdquote:Op maandag 28 mei 2007 23:11 schreef Dromer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Om het maar bij hetzelfde materiaal als je plank te houden.
Nou, ik doelde eigenlijk op motor+bak+assen...quote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je hebt het over het sub-frame?
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
IK KAN DEZE WEEK MIJN 3SGE BLOK OPHALEN
2 LITER, 16V .. 156PK![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?
156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
Ik geef toe dat je ergens wel een punt heb hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 23:20 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Ok, als ik het dus goed begrijp heb je een mannetje die alles voor jou in orde moet gaan maken. Heeft dat mannetje uberhaupt enig idee waar ie mee bezig is, of is ie alleen maar handig met een slijptol, en moet jij alle informatie die je hier krijgt aan hem overbrengen ofzo?
Mijn idee, haal dat 3SGE blok op, en lepel die lekker in het vooronder, en maak er niet zo belachelijk veel werk van. Celica is nou niet bepaald een zware auto, en dan kom je met 156pk toch al heel behoorlijk vooruit. Desnoods doe je aan het blok een aantal relatief kleine aanpassingen, en je hebt een prima auto voor de deur staan. Bodykit erop die je mooi vind, paar leuke wieltjes eronder en je bent klaar. Want als ik alle verhalen in dit topic en het vorige topic zit te lezen, kun je met alle kosten die je krijgt voor je andere plan zo'n beetje een nieuwe supersportwagen kopen oid...
Dit is absoluut niet om lullig te doen, maar hou het een beetje realistisch...
kan zelfs een 1e gen zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?
156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
2de gen dus.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)
die dus
en wat ik met het blok ga doen?
nog geen idee
iig oppoetsen en wie weet wel in mn auto bouwen
moet ik eest een FWD kit kopen
want het is een SW20 blok
Je moet op een gegeven moment natuurlijk ook een beetje een redelijke grens bepalen. Je zult ongetwijfeld nog wel een aantal pk's uit dat blok kunnen halen, maar doe dan ineens alle nodige aanpassingen zodat je klaar bent en er lekker mee kunt trappen. Op deze manier blijf je steeds tegen een auto aankijken waar je niet tevreden mee bent...quote:Op maandag 28 mei 2007 23:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Ik geef toe dat je ergens wel een punt heb hoor
maar ik ken mezelf.. als ik dat blok heb liggen dan blijft dat blok net zo lang liggen tot hij op minimaal 175pk loopt of hoger.
En als hij op 175 loopt blijft ie liggen tot ie op 200 loopt.
Loopt ie op 200 blijft ie liggen tot hij op 225 loopt
en zo ga ik doorik ben niet snel tevreden.
Maar misschien bouw ik hem wel in, om te kijken of het een beetje snel is enzow
u never know
Volgens mij heeft gen I maar 130 pk...quote:Op maandag 28 mei 2007 23:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
kan zelfs een 1e gen zijn
scheelt wel 6 pk
[..]
2de gen dus.
140 met kat en 150 zonder.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:40 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Volgens mij heeft gen I maar 130 pk...
quote:Gen 1
First generation 3S-GE was produced from 1986 to 1989, arriving in both Northern American versions, as well as In Japan as a second variation. The Northern American engine was slightly less powerful, producing around 135 bhp (101 kW). This engine was the only Gen 1 3S-GE to come to North America, in the Celica GT-S (ST162). The JDM version, sported a more aggressive ECU, and among other things a lack of the EGR valve system, pushing the output to somewhere around 150 bhp (112 kW) and 129 ft-lbs (175 Nm) of torque.
[edit] Gen 2
The second generation was produced from 1990 to 1993. Receiving a slight boost in output to 113 kW (154 PS). Peak torque went to 137 ft-lbs (186 N·m). It also proved to be a slightly more reliable engine.
[edit] Gen 3
The third generation 3S-GE was produced from 1994 to 1999. Power output was increased to 176 bhp (131 kW, 179 PS) over the gen 2, while torque figures stayed the same. It received a minor revision in 1996 for emissions (EGR) which reduced power output to 170 bhp (127 kW, 173 PS). The 3rd Gen also did-away with the T-VIS system, which was replaced by the ACIS (Acoustic Controlled Induction System), proving to be much more efficient.
[edit] Gen 4
The fourth generation 3S-GE, also known as the BEAMS 3S-GE began production in 1997. The first version was equipped with VVT-i and produced around 200 bhp (149 kW). It was available in a few models sold only in Japan - the MR2 G and G-Limited, the Celica ST202 SS-II and SS-III and the Caldina. BEAMS is an acronym which stands for Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System.
In 1998 a second version was released with dual VVT-i (variable timing on both the intake and exhaust cams), titanium valves and a slightly higher compression ratio. This engine powered the Altezza RS200 and produced around 206 bhp (154 kW).
The two variants are easily identifiable by colour. The cam covers on the earlier model are red and on the later model, black. They are often referred to as the "Red Top" and the "Black Top" respectively.
The "Grey Top" BEAMS 3S-GE was available engine option in the Rav4 in Japan. Even though the valve cover on this engine is black, it is referred to as "Grey Top" to differentiate it from the Dual-VVTi "Black Top" in the Altezza. Power output is 177 bhp (131 kW, 180 PS) @ 6600 RPM.
kan jij ongeveer uitrekenen, hoeveel ik nodig heb om het volgende te halen: puur een schatting hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 23:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
kan zelfs een 1e gen zijn
scheelt wel 6 pk
[..]
2de gen dus.
dat paste niet rememberquote:Op maandag 28 mei 2007 23:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Waarom haal je nu eigenlijk een 3S als je een 7M als midden motor wilt gaan maken?
Dat is toch zonde van je geld..
Reken op een pktje of 250...quote:Op maandag 28 mei 2007 23:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kan jij ongeveer uitrekenen, hoeveel ik nodig heb om het volgende te halen: puur een schatting hoor
0 - 100: 4,8 sec
topsnelheid: 280km/h
op: 1150 kilo
zie mn quote van de 4wd turboquote:
mja mijn "doel" aka "grens" is:quote:Op maandag 28 mei 2007 23:40 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Je moet op een gegeven moment natuurlijk ook een beetje een redelijke grens bepalen. Je zult ongetwijfeld nog wel een aantal pk's uit dat blok kunnen halen, maar doe dan ineens alle nodige aanpassingen zodat je klaar bent en er lekker mee kunt trappen. Op deze manier blijf je steeds tegen een auto aankijken waar je niet tevreden mee bent...
Dan zou ik voor een auto gaan die in de basis zo'n snelheid ook aankan en ook aerodynamisch genoeg is om die snelheid te kunnen halen zonder 1500 pk nodig te hebben.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:51 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mja mijn "doel" aka "grens" is:
280km/h
0 - 100 in 4,8 sec @ 1150 kilotjes
mijn "uiteindelijke" doel is: 300km/h kunnen halen.. dat is al paar jaar mijn wens..
Denk je dat er een AT180 is die überhaupt ooit 300 gehaald heeft?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:53 schreef MikeyMan het volgende:
Ik geloof dat er niet veel 300km/h fwd's zijn... Als ze er al zijn...
Denk dat 260 al aardig is... Daarnaast heb je er geen zak aan, want dat kun je nergens rijden...
nee.. maar ik wil het ooit in mijn level wel halenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:53 schreef MikeyMan het volgende:
Ik geloof dat er niet veel 300km/h fwd's zijn... Als ze er al zijn...
Denk dat 260 al aardig is... Daarnaast heb je er geen zak aan, want dat kun je nergens rijden...
zo'n groep A ding misschien met heeeel veel moeite..quote:Op maandag 28 mei 2007 23:55 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat niet... Misschien een getweakte gt-turbo...
ik zeg niet dat her persee met deze auto moetquote:Op maandag 28 mei 2007 23:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
zo'n groep A ding misschien met heeeel veel moeite..
Ja, die hebben waarschijnlijk vreselijk korte versnellingsbakverhoudingen?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
zo'n groep A ding misschien met heeeel veel moeite..
hey je weet dat het blok multi isquote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, die hebben waarschijnlijk vreselijk korte versnellingsbakverhoudingen?
Maar uberhaubt; welke fwd auto haalt 300 km/u?
Geloof dat de mazda 3 mps wel zo'n beetje de heftigste fwd auto is momenteel, en die haalt het zeker niet...
yupquote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Multi...
al die dwarsgeplaatste blokjes zijn uitwisselbaar, alleen alles wat er omheen hangt moet je aanpassen.
nope, maar het scheeld wel weer 100 kiloquote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:04 schreef MikeyMan het volgende:
En dan haal je het nog niet...
315 light green 13.8 30.9 290 7MGEquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
sport bougies en kabels?![]()
en welke injectoren (hoeveel cc) zijn dat dan van die 7M
ff kijke welke dat isquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou een WD40 versnellingsbak kopen
quote:Op maandag 28 mei 2007 23:32 schreef Asmooh het volgende:
moet ik eest een FWD kit kopen
want het is een SW20 blok
Wat is het nou?quote:
dat loopt tenminste als de gesmeerde bliksemquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou een WD40 versnellingsbak kopen
Doh...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:52 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ff kijke welke dat is
geen toyota dus.
ik wil wel orgineel toyota
sorry
Dacht dat het een 7mgte was?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:52 schreef Asmooh het volgende:
[..]
315 light green 13.8 30.9 290 7MGE
315 dus
http://www.toysport.com/w(...)rences/injectors.htm
btw, moet ik de ecu en bedrading enz enz enz ook veranderen? ja toch?
Blok
bedrading + computer enz
bak
righto?
want de 3sge is gewoon fwd
weet je btw paar tuning winkels waar ze bougies en injectoren enzo verkopen?
enige wat ik tegen kom
bougie kabels:
Lumenition RLS
NGK bougies: 60 euro
Voor de 0-100 heb je bij een FWD zeker 300-350pk voor nodig en een sper. Met 250pk haal je ook nooit 280km/h. Bedenk dat het gewicht niet veel invloed heeft op de topsnelheid. (alleen de tijd die nodig is om er te komen). De Cw-waarde is veel belangrijker (die is best guntig denk ik). Maar rekenen eerst eens uit tot hoever je gearbox reikt? Die haalt de 250 niet denk ik....quote:Op maandag 28 mei 2007 23:51 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mja mijn "doel" aka "grens" is:
280km/h
0 - 100 in 4,8 sec @ 1150 kilotjes
mijn "uiteindelijke" doel is: 300km/h kunnen halen.. dat is al paar jaar mijn wens..
Uiteraard heb ik het over Asmooh, die heeft al 3 keer officieel verkondigd dat hij Fok voorgoed zou verlaten, vandaar dat ik even in de war was door dit topicquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:42 schreef Mr.Adams het volgende:
Ik ga er maar even vanuit dat je het over Asmooh hebt heDit topic is (net zoals alle voorgaande topics) gewoon hilarisch. Doet me denken aan dat verhaal over een ezel en een steen enzo...
Ik vind het wel mooi eigenlijk dit topic, er komen de meest idiote ideeen naar voren, maar voordat hij echt iets gaat doen is hij zich wel aan het verdiepen! dus er zit vooruitgang in.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik het over Asmooh, die heeft al 3 keer officieel verkondigd dat hij Fok voorgoed zou verlaten, vandaar dat ik even in de war was door dit topic
ik zeg net dat ik deze week een 3sge blok kan ophalen?quote:
"bla" "bla" "bla"quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:14 schreef Mr.Adams het volgende:
Het gaat weer helemaal nergens over. Asmooh, ga je eerst eens goed verdiepen in de techniek en de beperkingen die je tegenkomt en ga daarna eerst eens fatsoenlijk leren autorijden voordat je jezelf helemaal voor lul zet... Als ik jouw perfecte manier van optrekken al bekijk dan verwacht ik dat je ongeveer 3 dagen plezier hebt van je "superauto" voordat je deze om een boom vouwt (in het meest gunstige geval, dan zijn er gelukkig geen andere bestuurders bij betrokken...). Daarnaast zijn jouw doelstellingen gewoon ridicuul.
Je moet ook bedenken dat snel autorijden relatief is...ik kan in een langzamere auto relatief gezien nog altijd sneller rijden dan iemand anders, dichter bij de limiet zitten, en dan is de ervaring nagenoeg gelijk. Ga eens naar een circuitdag op Circuit Park Zandvoort of Circuit Zolder en leer daar eerst echt rijden, hopelijk leer je dan meteen dat zulke snelheden en rijgedrag alleen op een circuit thuishoort en niets met rijden op de openbare weg te maken heeft.
Overigens is topsnelheid helemaal niet zo "spannend" als je denkt, in een goede auto voelt 300 km/u hetzelfde aan als 220 km/u, hoewel ik denk dat in kwalitatief mindere auto's de ervaring van de snelheid heel anders is...![]()
kijk ik vind dat elke bmw en minicooper rijder ook niet kan rijden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:22 schreef MikeyMan het volgende:
niks bla... de man heeft gelijk...
daarnaast begin jij ineens weer over de injectoren van een 7m...
dat vind jij jaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:00 schreef MikeyMan het volgende:
zelfs met sper lijkt 350pk op de voorwielen me verre van prettig... daarom lijkt een 3sgte met lage druk op rond de 200 pk en breed nuttig toerengebied of ideaal...
3sge aka SW20 blok zijn er 2 van.quote:
omg wat ben jij lelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik dacht dat jij definitief weg zou gaan?![]()
Dat kun je je afvragen... Power is nothing without control...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat vind jij ja
een tjappie met een T23 met 242pk is nog altijd sneller bij t verkeerslicht
op dat moment niet nee.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:32 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat kun je je afvragen... Power is nothing without control...
En met teveel power sta je gewoon je banden op te roken... Op een goed moment ben je echt geen reet sneller meer weg bij het stoplicht...
Dik zwijnquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:30 schreef Asmooh het volgende:
[..]
omg wat ben jij lelijk.
ga eens afvallen ofzo... dik zwijn
Hoe kom jij er bij dat ik dik ben?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
beter neger , dan iemand met overgewicht
betaal je daar nou gelijk meer wegen belastingvoor?
check je eigen fotoboek eensquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat ik dik ben?
Woon je bij me in de straat ofzo, aap?
en ook nog eens offtopic gaan , how stupid can u bequote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ow wacht, ik ga in discussie met Asmooh, dat was een beetje onnadenkend
Ik weet tenminste wel hoe ik het moet schrijvenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en ook nog eens offtopic gaan , how stupit can u be
Iedereen een verschil.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik weet tenminste wel hoe ik het moet schrijven
En dan beschuldigt hij mij van offtopic gaanquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:43 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Iedereen een verschil.
jij weet hoe je het moet schrijven, en bent lelijk.
ik typ het een keer fout, maar ik ben teminste niet lelijk.
ieder zn ding he.
het is mn eigen topic remember.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dan beschuldigt hij mij van offtopic gaan
Nogmaals; controle...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
op dat moment niet nee.
maar als je gewoon puur om de prestaties gaat kijken enz.
daarbij
200pk is echt niet meer zo boeiend tegenwoordig. dat is een beetje standaard aan het worden.
kijk random rond naar vr6jes, hondatjes, en ander tuig.. standaard 200pk oid er in zitten.. maar dan wel @ 800/900 max 1000kg
auto was juist bedoeld ZODAT dat soort mensen niet meer snel zijn
Yepz, heb je geen hol aan, kost je alleen je koppeling...quote:maar watr jij wil zeggen dat iedereen (youtube / amerika) die met meer dan 3000 wegrijdt en de
Dat kan nuttig zijn... Afhankelijk van de auto...quote:volgende keren pas bij 6000+ schakelT fout is, en dat jullie goed rijden?
righto?
Prutsers...quote:FIlmpjes
1. http://www.youtube.com/watch?v=Qs1dp37WqqM < met meer dan 3000 wegrijden
2. http://www.youtube.com/watch?v=nVmVtGnAtMY < bij meer dan 3000 schakelen
blijft raar hoor....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:50 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nogmaals; controle...
Breder nuttig toerengebied zorgt voor meer bruikbare snelheid...
Hoog topvermogen heb je niks aan als het maar gedurende 100 toeren te gebruiken is...
[..]
Yepz, heb je geen hol aan, kost je alleen je koppeling...
[..]
Dat kan nuttig zijn... Afhankelijk van de auto...
[..]
Prutsers...
Johquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:52 schreef MikeyMan het volgende:
Lees het nou nog eens...
Je rekent me dingen aan die ik helemaal niet gezegd heb...
ik lees het ook, ik krijg alleen dat gevoel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:52 schreef MikeyMan het volgende:
Lees het nou nog eens...
Je rekent me dingen aan die ik helemaal niet gezegd heb...
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:24 schreef Asmooh het volgende:
kijk ik vind dat elke bmw en minicooper rijder ook niet kan rijden.
[...]
misschien vind ik mr adams wel rijden als een opa en erger ik me er mateloos aan.
Precies... Doet me denken aan die gast met z'n shitty fiat panda... Rijdt op zandvoort iedereen naar huisquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:02 schreef Mr.Adams het volgende:
[..]
Daarnaast kan ik je garanderen dat ik niet als een opa rijd maar ook niet als een jongere die levensmoe lijkt te zijn, gewoon vlotjes met het verkeer mee en als ik al te hard rijd dan is het op de snelweg. In Duitsland heb ik er geen moeite mee om 180+ te rijden maar in Nederland mag het niet en is het levensgevaarlijk. Als je echt op de limiet wilt rijden (lees: de limiet is per definitie iets anders dan snel, in een Citroen 2CV (Eend) kun je ook fantastisch op de limiet rijden, maar dat begrijpen helaas maar weinig mensen) ga dan naar een open circuit dag, dan kun je zien hoe je echt snel kunt rijden.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:08 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
inhalen op de juiste manier als iedereen beetje doorrijdt of net niet
Mooi toch, zoietsquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:07 schreef MikeyMan het volgende:
Precies... Doet me denken aan die gast met z'n shitty fiat panda... Rijdt op zandvoort iedereen naar huis
180?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:02 schreef Mr.Adams het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik geef op geen enkele manier aan dat jouw manier van rijden gerelateerd is aan je (merk) auto, nergens. Jij bewijst keer op keer helemaal zelf dat je echt niet weet waar je mee bezig bent.
Daarnaast kan ik je garanderen dat ik niet als een opa rijd maar ook niet als een jongere die levensmoe lijkt te zijn, gewoon vlotjes met het verkeer mee en als ik al te hard rijd dan is het op de snelweg. In Duitsland heb ik er geen moeite mee om 180+ te rijden maar in Nederland mag het niet en is het levensgevaarlijk. Als je echt op de limiet wilt rijden (lees: de limiet is per definitie iets anders dan snel, in een Citroen 2CV (Eend) kun je ook fantastisch op de limiet rijden, maar dat begrijpen helaas maar weinig mensen) ga dan naar een open circuit dag, dan kun je zien hoe je echt snel kunt rijden.
Ook wil ik je vriendelijk verzoeken om niet constant met scheldwoorden te gooien, in het vorige topic gooide je herhaaldelijk met een ernstige ziekte en hier zijn scheldwoorden niet bepaald schaars. Daar storen veel mensen zich aan, inclusief ondergetekende.
dat zeggen ze altijd als ze geen rijbewijs hebbenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:19 schreef Neluhz het volgende:
Het gaat er niet om dat je niet netjes rijdt, maar dat je je auto verneukt met de manier waarop je wegrijdt...
Ik heb geen rijbewijs, maar durf er wel een paar krat bier op te zetten dat ik het beter kan...
want?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:20 schreef MikeyMan het volgende:
Vertel je nu alvast dat als ik je zo tegenkom, je bij het eerstvolgende stoplicht uit je auto gesleurd wordt...
Nee hoor, ik heb wel een rijbewijs en ik zeg ook dat je je tot op zekere hoogte aan de verkeersregels moet houdenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat zeggen ze altijd als ze geen rijbewijs hebben
als je je auto niet wil verneuken moet je je altijd netjes aan de verkeersregels houden
niet te hard wegkrossen , niet boven een bepaalde snelheid komen want dat is slecht
niet aan je motor klooien, want das slecht
Je verneukt gewoon je koppeling, en je schiet er niks mee op, als je fatsoenlijk weg zou rijden zou het nog sneller kunnen ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat zeggen ze altijd als ze geen rijbewijs hebben
als je je auto niet wil verneuken moet je je altijd netjes aan de verkeersregels houden
niet te hard wegkrossen , niet boven een bepaalde snelheid komen want dat is slecht
niet aan je motor klooien, want das slecht
Lijkt me een prachtig plan !!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
als ik straks anderhalf jaar mijn rijbewijs heb ga ik ook iedereen met vele jaren rijervaring vertellen hoe het moet
tuurlijk, maar ergens zou je ook een tussen weg moeten vinden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:22 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Je verneukt gewoon je koppeling, en je schiet er niks mee op, als je fatsoenlijk weg zou rijden zou het nog sneller kunnen ook.
doe ik ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb wel een rijbewijs en ik zeg ook dat je je tot op zekere hoogte aan de verkeersregels moet houdenScheelt een hoop bloed
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:23 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk, maar ergens zou je ook een tussen weg moeten vinden.
wil je echt racen.. dan moet je genoegen nemen met een koppeling vervangen
wil je niet racen, dan hoef je het ook niet te doen
Wees gewaarschuwd zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
want?
oh je komt uit zoetermeer..
daar rij ik wel vaak doorheen ja
als ik niet in heerlen ben
euhm,quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:26 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
![]()
Onzin...
Als je kunt rijden ben je gewoon vlot weg, zónder binnen een week je koppeling op te roken...
Je rijbewijs is geen bewijs dat je kán rijden, maar een bewijs dat je mág rijden...![]()
ik ben voor niemand bangquote:
Wedden dat ik sneller wegben zonder m'n koppeling op te roken dan jij?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
euhm,
er is een groot verschil tussen "vlot" en "racen"
Geen last van... Denk dat ik een flink stuk groter benquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ben voor niemand bang
meeste mensen durve nie eens mij iets te doen
nu sowieso...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:28 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wedden dat ik sneller wegben zonder m'n koppeling op te roken dan jij?
groter heeft er weinig mee te makenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:29 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Geen last van... Denk dat ik een flink stuk groter ben![]()
grapjasquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:30 schreef MikeyMan het volgende:
In dezelfde auto natuurlijk...
Trouwens... Durf hem met 140 pk ook wel aan tegenover jou met je 300pk dalijk...
Doe ermee wat je wilt... Ik zeg alleen dat je beter niet asmooh-style kunt rijden als ik in de buurt ben...quote:
Er is hier maar één grapjas, en ik ben het niet...quote:
daar kan je je aardig in vergissenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:31 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Er is hier maar één grapjas, en ik ben het niet...
Als jij je koppeling nog op staat te roken rij ik al 50...
zeker weten van wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:34 schreef MikeyMan het volgende:
Zeker weten van niet...
Onmogelijk... 300 pk ga je niet normaal op de grond krijgen... Gecombineerd met je 1337-cLuTzOr-Sk1lls wordt dat al helemaal niks...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:35 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zeker weten van wel.
maar best, keertje rondje zoetermeer?
Denk de olievoorraad op is voordat dit ding uberhaupt fatsoenlijk loopt...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:
waarom meeten jullie niet om elkaar's gelijk te bewijzen?![]()
nee laten we het doen als ik het 3sge blok dr eenmaal in heb zittenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Onmogelijk... 300 pk ga je niet normaal op de grond krijgen... Gecombineerd met je 1337-cLuTzOr-Sk1lls wordt dat al helemaal niks...
Niet als jij als een mongool gaat rondrijden nee... Trouwens; tegen de tijd dat dat ding klaar is, heb ik een sik waar je eng van wordt...
mn auto zuipt geen oliequote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:38 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk de olievoorraad op is voordat dit ding uberhaupt fatsoenlijk loopt...
Daarnaast rij ik nu in een starlet al rondjes om dat ding heen...![]()
doet ge mee dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:
waarom meeten jullie niet om elkaar's gelijk te bewijzen?![]()
Ik herhaal:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:41 schreef Asmooh het volgende:
[..]
naja zo goed als geen olie
gaat erg lang mee, geen olie lekken enzow
[lerende modus]quote:
Jammer, ik vond het wel aandoenlijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:43 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
[lerende modus]
van olie wordt benzine gemaakt....
...heel verhaal over rafineren enzo....
[/lerende modus]
ja duhquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:43 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
[lerende modus]
van olie wordt benzine gemaakt....
...heel verhaal over rafineren enzo....
[/lerende modus]
ja kan wel, maar als er gepraat wordt over de wereld-olievoorraad, denk ik niet direct aan die kleine flesjes motorolie die ik te pas en te onpas in mijn autootje knikker...quote:
Des te sneller is het uit je MyATquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:47 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
stormlooptopic... ik kan mijn f5 knop bijna weggooien...
Heb je het nu over geloof in dat projectje?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Jij wel, de rest van de wereld alleen niet
Tsjah, tblijkt nog verslavend te zijn ook dit...quote:
bepaalde autos gebruiken zo goed als geen motorolie hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Jij wel, de rest van de wereld alleen niet
Als ief jouw zus is?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:48 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Trouwens, stormkwien, jij bent toch die vriendin van mijn zus ofniet??
Jouw interpretaties blijven masterlijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:49 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bepaalde autos gebruiken zo goed als geen motorolie hoor
diesels weer heel veel
dat kloptquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef MikeyMan het volgende:
Hoe dan ook... Als er geen olie meer is loopt je auto echt niet meer... Dan weet je het vast
Scusez-moi!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
jawel, dat issur
Ennuuhhh ssstttt... ik vindt Swinckels veel deftiger staan... vandaar...
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef MikeyMan het volgende:
Hoe dan ook... Als er geen olie meer is loopt je auto echt niet meer... Dan weet je het vast
Al mijn diesels verbruikte anders geen olie hoor? Misschien heb je dit op het opelforum geleerd maar normaal gesproken maakt dat niet zo veel uit hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:49 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bepaalde autos gebruiken zo goed als geen motorolie hoor
diesels weer heel veel
Heerlijk, je herkent het niet meer terug joh!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Scusez-moi!
Alles goed dan met u? Longtimenosee, bevalt de flat daar?
Ik vind bij mijn ouders ook nog wel eens stukjes hond, en dat beest is al 4 jaar weg ofzoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:52 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
Heerlijk, je herkent het niet meer terug joh!
Ik heb Lady trouwens nog gevonden... onder het laminaat...![]()
Hoe minder olie, hoe minder weerstand, dus ga je wel sneller, dat dat niet zo lang duurt maakt ashmooh ook niet uit, kan hij tegelijk met de koppeling ook lagers en cilindervoeringen vervangen, als je toch bezig bent..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef MikeyMan het volgende:
Hoe dan ook... Als er geen olie meer is loopt je auto echt niet meer... Dan weet je het vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:54 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Maargoed, ik vind dat we Asmooooh moeten steuen in zijn projecten..
Bij deze een 23154ste poging:
Asmooh, trek al die rotzooi niet persoonlijk aan... ga gewoon verder met je project man!!!
JE KAN HET !!
Succes
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:55 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Hoe minder olie, hoe minder weerstand, dus ga je wel sneller, dat dat niet zo lang duurt maakt ashmooh ook niet uit, kan hij tegelijk met de koppeling ook lagers en cilindervoeringen vervangen, als je toch bezig bent..Ben jij een asmooh-cloon ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
Zoals je weet staan er récht voor mijn deur stoplichten....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind bij mijn ouders ook nog wel eens stukjes hond, en dat beest is al 4 jaar weg ofzo
Ben benieuwd, alleen het naar binnen kijken gaat zo lastig als we met volle vaart over de rondweg crossen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:55 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Hoe minder olie, hoe minder weerstand, dus ga je wel sneller, dat dat niet zo lang duurt maakt ashmooh ook niet uit, kan hij tegelijk met de koppeling ook lagers en cilindervoeringen vervangen, als je toch bezig bent..psst, het ging meer over het spul wat ze uit olie makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Stoplichten?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:56 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
Zoals je weet staan er récht voor mijn deur stoplichten....
tijdens het wachten gewoon uitstappen en op het balkonnetje spingen
Of aanbellen natuurlijkhebbik altijd...
Plastic?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
psst, het ging meer over het spul wat ze uit olie maken
wees maar niet bang, het gebeurd echt welquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:54 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Maargoed, ik vind dat we Asmooooh moeten steuen in zijn projecten..
Bij deze een 23154ste poging:
Asmooh, trek al die rotzooi niet persoonlijk aan... ga gewoon verder met je project man!!!
JE KAN HET !!
Succes
Heel goed, laat je niet op de kast jagen he !!!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:58 schreef Asmooh het volgende:
[..]
wees maar niet bang, het gebeurd echt wel
deze week iig het blok ophalen.
Daarna de bak gaan zoeken er voor, kabelboom/ecu
valt meequote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:01 schreef MikeyMan het volgende:
http://www.brusmotors.com/page.php
350 euro...
kanquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:00 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
Heel goed, laat je niet op de kast jagen he !!!
Zal ik je helpen zoeken ofzo ??
Op marktplaats niet???quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:06 schreef Asmooh het volgende:
[..]
valt mee
maar ga toch eerst op marktplaats rond kijken..
zijn geen mensen die er winst op willen maken
marktplaats zeg je gewoon ik bied zoveel en geen cent meer, bij een bedrijf kan je dat niet doenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:08 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
Op marktplaats niet???
Je zou waarschijnlijk de eerste zijn !
dat is waar, dan heb ik al die tijd gewoon geluk gehad.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:10 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
nee, maar zoals het bedrijf dat niet doet, kan de verkopende partij ook "nee" zeggen, nietwaar ?
En kijk wat het allemaal voor moois opgeleverd heeftquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat is waar, dan heb ik al die tijd gewoon geluk gehad.
al mn autos en onderdelen heb ik veel en veel goedkoper gehad omdat ik gewoon niet meer gaf, maar het wel direct kwam ophalen
mn volvo 440 was goed, maar was ik op uitgekekenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:12 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
En kijk wat het allemaal voor moois opgeleverd heeft
Hoezo goed?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:13 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mn volvo 440 was goed, maar was ik op uitgekeken
mn 480 kapte er gewoon opeens mee
Hoezo goed...?quote:mn astra was goed, maar die was te langzaam
mn calibra was inpreciepe goed, alleen hij had teveel roest, en geen zin om te fixxen.
Hoezo goed......?quote:Mn celica is goed, maar vind hem telangzaam
Klein beetje maar hoor...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Die astra barstte ook van de roest volgens mij![]()
OMG!!!!!!!!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:40 schreef Mr_Moon het volgende:
Weer een geweldig topic!![]()
Maar geen Project topic op PTA zonder foto's.![]()
Dus:
Asmooh's celica nadat z'n bulgaarse maatje er de slijptol ingezet heeft:
[afbeelding]![]()
Je vergeet de MR2 achterkantquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:40 schreef Mr_Moon het volgende:
Asmooh's celica nadat z'n bulgaarse maatje er de slijptol ingezet heeft:
[afbeelding]![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:40 schreef Mr_Moon het volgende:
Weer een geweldig topic!![]()
Maar geen Project topic op PTA zonder foto's.![]()
Dus:
Asmooh's celica nadat z'n bulgaarse maatje er de slijptol ingezet heeft:
[afbeelding]![]()
Het hebben van een rijbewijs staat niet garant voor goed kunnen rijden. Goed rijden kun je pas na 100.000 kilometer. En dan zijn er nog mensen die het niet kunnen. Jongentjes in Sjonnie-bakjes die denken dat ze heel goed kunnen rijden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:11 schreef Asmooh het volgende:
[..]
180?
OMG, prutser..
ik weet dondersgoed waar ik mee bezig ben en hey, ik heb nooit een ongeluk gemaakt of iemand aan gereden of aangereden worden.
rijbewijs, theorie en praktijk haal ik in een keer, ik was heel snel klaar met lessen en rijbewijs.
TTT was in een keer goed enz.
dat krijg je echt niet allemaal cadeau hoor.
Ohjee...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
.Ik wacht nog op de dag dat jij probeert het blok van een Volvo FH 16 in die jap style bolide van je te zetten"want dan heb ik 660 pk"
Ach, als hij de carosserie en wielophanging genoeg verstevigt is het vast straatlegaal te krijgen, eventueel via de SVAquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat hij dat nu gaat proberen.![]()
Ga je mij nou les geven?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:29 schreef Asmooh het volgende:
[..]
3sge aka SW20 blok zijn er 2 van.
een die rwd is (eigenlijk andersom staat)
en een die fwd is (die in de celica zit)
dus je kan gewoon het mr2 blok gebruiken voor in de celica, aangezien het verder het zelfde blok is.
enige wat je nodig heb is andere vesnellingsbak.. kabelboom, ecu enzo.
maar geen gezeik met de motor
Echt niet...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ga je mij nou les geven?
Maar goed, je hebt het fout.
SW20 = S (S motor) W (MR2) 20 (serie)
Dus in dit geval een 2de gen MR2 met een S blok.
Dat aka slaat dus nergens op.
Bovendien zijn de motoren niet gelijk, ze hangen er in een andere hoek in en de b.v. de inlaat en uitlaat zijn anders.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Echt niet...
3sge ==> mr2 + 1s motor + gearbox + econolampje
Ik lach me altijd helemaal suf om je topics, ga dóóóóórquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:51 schreef Asmooh het volgende:
ok ik heb geen zin meer hier in. (in jullie)
doei
Kerel zet het uit je hoofd. Een auto is geen lego ofzo. Alle carosserie is jaren over nagedacht, hoe ze het het handigst, stevigst EN veiligst kunnen bouwen, en dan wil jij er even een achterruit/dak uithalen en de bodemplaat aanpassen. En als ze een celica met RWD wilden maken, hadden ze dat wel gedaan. Het heeft redenen gehad om de motor voorin te leggen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee ik snapte het idee dus niet...
ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?
of van Celica?
En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
Over 3 weken ben je er toch weerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:51 schreef Asmooh het volgende:
ok ik heb geen zin meer hier in. (in jullie)
doei
Ooohhh ik kan echt niet meer wachten tot 'ie terug is.....!!quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Over 3 weken ben je er toch weer
Tot dan
PM hem dat maar, hij komt hier niet meer...quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:18 schreef Tommeh het volgende:
TS, iets voor jou : http://www.team-integra.net/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=15&TopicID=106670&PagePosition=1 om ideeen op te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |