quote:Tong rent het veld in en was eerder bij Theo dan z'n eigen coach. Ik ben nog bek af. 'Theo je bent een held' riep ik terwijl mijn broer mij weer om de nek vloog.
Legendarische wedstrijd voor zo maar een klein clubje in de Bommelerwaard.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Hans Kraay coacht toch ook een hoofdklasser? (wel een ''andere'' maar toch
)
Al was het maar alleen om tong te zien rennen naar de middenstip.quote:Op zondag 27 mei 2007 02:24 schreef fanneke het volgende:
Leuk, zo'n zaterdaghoofdklasser in de buurt. Volgend seizoen maar eens een keer gaan kijken.
quote:Allen, van harte gefeliciteerd met de overwinning in de wedstrijd van gisteren en de bijbehorende promotie naar het walhalla van het zaterdagvoetbal; de Hoofdklasse!
Wij wensen jullie veel succes komend seizoen!. Met vriendelijke sportgroet, namens de spelers en begeleiding van VoorlandZaterdag.
Eddy van den Hazel.
Niet gezienquote:Op zondag 27 mei 2007 16:56 schreef methodmich het volgende:
Kijk eens een paar posts hoger Beschouw.
Daar zie je ook Theo van Geffen op de foto. Met recht een veteraan, beetje grijzend en nog een ouderwets wit hemd onder het voetbalshirt ipv die moderne dingen die ze nu vaak dragen!
Die kans is groot. Weten we zelf ook wel. Maar al is het maar voor één seizoen. Dat nemen ze ons nooit meer af.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:14 schreef Greetings het volgende:
Ik vrees toch dat Sparta van te laag nivo zal zijn voor de hoofdklasse....
Dat weet je nooit.... als de boekhouding niet in orde is kunnen ze het jullie nog afnemenquote:Op zondag 27 mei 2007 18:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die kans is groot. Weten we zelf ook wel. Maar al is het maar voor één seizoen. Dat nemen ze ons nooit meer af.
Ik ben erquote:Op maandag 28 mei 2007 22:08 schreef scheur het volgende:
Trouwens; donderdag huldiging op de markt. Wel zijn, Tong!!!!
Klaas ken ikquote:Op maandag 28 mei 2007 22:34 schreef tong80 het volgende:
Dank je Doc. Net Klaas een vriend van me aan de foon.Gaat mee als we uit tegen Ijsselmeervogels voetballen. Hij woont in Almelo.
Dan prikken we aan het eind van volgend seizoen een wedstrijd waar NIVO kampioen kan wordenquote:Op maandag 28 mei 2007 22:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Klaas ken ik
Het lijkt me ook wel geinig om met jou eens een wedstrijd van NIVO te zien
Je bent welkom Tongquote:Op maandag 28 mei 2007 22:34 schreef tong80 het volgende:
Dank je Doc. Net Klaas een vriend van me aan de foon.Gaat mee als we uit tegen Ijsselmeervogels voetballen. Hij woont in Almelo.
Sportief slim... In B zitten vermoedelijk ook VVOG, LRC en Geinoord, net als het mogelijk afgeroomde Bennekom. Dus daar liggen meer overlevingskansen dan in A!quote:Op maandag 28 mei 2007 22:06 schreef scheur het volgende:
Hebben ook aangevraagd om in B te komen hoorde ik van de voorzitter.
Shit nou je het zegtquote:
quote:
En het bier was net opquote:
Kut, ik geef het toe de rukfoto die ik je toezond was 8 jaar oud.quote:
Die had graag ipv Bert Ruijsch trainer bij ons willen worden denk dat ie zelf (in de tijd dat de besprekingen met bert aan de gang waren) een keer of 5 zelf heeft gebeldquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Hans Kraay coacht toch ook een hoofdklasser? (wel een ''andere'' maar toch
)
Verhaal van Henk klopt.....Maar dit is toch echt sijmen van Eck tongquote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:57 schreef tong80 het volgende:
Nee, maar wel leuk dat je het vermeldt. Dat is henk de Vries. Alias de Bolle. De bekendste NIVO suporter. Super vrijwilliger. Zorgt voor de loterij, dat de lijnen mooie wit zijn, dat de vuilnisbakken worden geleegd en nadien dat de tap verder blijft lopen.Iedereen kent de Bolle. Ook omdat ie 25 jaar lang de enige soos heeft geleid in Bommel. Kan nog wel meer vertellen over de Bolle. Elftalleider zal het beamen. Levende legende.
Nieuw: Egon Salzmann (TEC), Patrick Bijl (Nieuw Lekkerland), Rick van de Pas (BVV Caterpillar), Bas van den Berk (BVV Caterpillar), Lionel Saidjan (Triborgh).quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:59 schreef methodmich het volgende:
Komen er op de valreep nog versterkingen naar NIVO?
Dus geen spelers met hoofdklasse-ervaring?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nieuw: Egon Salzmann (TEC), Patrick Bijl (Nieuw Lekkerland), Rick van de Pas (BVV Caterpillar), Bas van den Berk (BVV Caterpillar), Lionel Saidjan (Triborgh).
Al deden ze het, op zijn zachtst gezegd, niet zo best.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:31 schreef Bos81 het volgende:
Triborgh speelde dit jaar hoofdklasse zondag. Daar komt dus 1 speler vanaf
Zoals bijvoorbeeld Gerben Jan Ruizendaal, die gaat van Huizen naar LRC.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Al deden ze het, op zijn zachtst gezegd, niet zo best.
Bijl is wel een speler met mogelijkheden op zich. Misschien vandaag in extremis nog iets halen, wat elders buiten de boot valt / bij degradanten speelt.
Snap ik niet. Denk niet dat hij Roland Stout snel uit de ploeg keept daar. Maar goed, het valt te proberen en dan speel je hoofdklasse.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:27 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld Gerben Jan Ruizendaal, die gaat van Huizen naar LRC.
Dat is inderdaad erg zacht gezegd, ze hebben geloof ik maar 4 punten of zo gehaald.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Al deden ze het, op zijn zachtst gezegd, niet zo best.
Bijl is wel een speler met mogelijkheden op zich. Misschien vandaag in extremis nog iets halen, wat elders buiten de boot valt / bij degradanten speelt.
Nog slechter dan SSVquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:33 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg zacht gezegd, ze hebben geloof ik maar 4 punten of zo gehaald.
Die hadden 4 punten in de zaterdaghoofdklasse.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:33 schreef tong80 het volgende:
Alleen Groote Lindt heeft het ooit slechter gedaan in de hoofdklasse
Have fun.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:06 schreef tong80 het volgende:
Zo maar eens naar de huldiging. Kijken hoeveel vuurwerk de Bolle heeft ingeslagen.
Huldiging moet gewoon dezelfde dag, kom zaterdag maar kijken hoe dat moetquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:06 schreef tong80 het volgende:
Zo maar eens naar de huldiging. Kijken hoeveel vuurwerk de Bolle heeft ingeslagen.
Hij mag dan zo gek als een deur zijn maar alom gerespecteerd door de ploeg heb er gister om 01.00 uur maar een punt aan gedraaid een klein groepje ging nog naar den bosch toe maar dat ging ik niet meer trekkenquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:55 schreef tong80 het volgende:
Trouwens mooi dat Theo werd toegezongen en op de schouders ging
Hoor je een zo'n droge "ze zijn geen kampioen"quote:Op vrijdag 1 juni 2007 04:21 schreef tong80 het volgende:
'Nooit meer naar Aalst Olé Olé.'
'Helemaal niets in Amsterdam'
De aanvoerder : 'Van die Amsterdamse boeruh zak moar zegge'
http://www.youtube.com/watch?v=AKuFqkyZFQQ
Dit maakt 's nachts om 4 uur pissen wel zo leuk
En niet zo'n klein beetje ook.quote:
Wij zijn nog een paar uurtjes het stadscafé in geweest. Was wel leuk geweest als jullie daar ook even naar toe waren gegaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:19 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Hij mag dan zo gek als een deur zijn maar alom gerespecteerd door de ploeg heb er gister om 01.00 uur maar een punt aan gedraaid een klein groepje ging nog naar den bosch toe maar dat ging ik niet meer trekken![]()
Die hadden we zaterdagavond al genoeg gesponsord denk dat het tijd wordt dat hij iets terug naar ons gaat doenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij zijn nog een paar uurtjes het stadscafé in geweest. Was wel leuk geweest als jullie daar ook even naar toe waren gegaan.
Ouwehoerquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:18 schreef methodmich het volgende:
Hoorde net van tong dat ie maandag of dinsdag de Nivo selectie gaat posten, met korte beschrijving per speler. Dat is mooi. Dan weten we eindelijk wat we moeten bedenken bij "Brotje" en "Theo."
Dat was die lekkere knuffel tong hahaquote:Op zondag 3 juni 2007 15:45 schreef tong80 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tong in blauwe blouse en elftalleider samen in extase.
Zal proberen om voor iedereen een passende omschrijving te bedenken/gevenquote:
Dat klinkt goed. Probeer eens een oefenpot te regelen tegen ASWH anders.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:12 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Zal proberen om voor iedereen een passende omschrijving te bedenken/geven![]()
99 van de 100 keer ben ik in het zwartquote:
Erg zonde ja om andere mensen Bavaria te zien drinkenquote:
En.....uit het goede hout gesneden! Niets is sterker dan dat ene woord..... Trouwens; mijn mooiste doelpunt scoorde ik met een fantastisch afstandsschot, keihard, gewoon schitterend! In Arkel,want daar was het, hebben ze het er nu nog over. Jammer genoeg floot de scheidsrechter, omdat er 1 van ons hinderlijk buitenspel stond. Inderdaad; Tong, bedankt!!!!! Jij scoorde altijd en nu ik een keer; kon je dus niet hebben. Echte spits. En lief.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:50 schreef tong80 het volgende:
De andere op de foto is John Tims. Bij elkaar zo'n 10 jaar in het eerste gespeeld. Eén van m'n beste maten. Tegenwoordig loopt ie marathons. maar laat een gelegenheid om een pilsje te pakken niet voorbij gaan.
Is dat het terras van De Verdraagzaamheid?quote:Op maandag 4 juni 2007 08:27 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Dat was die lekkere knuffel tong haha![]()
![]()
![]()
En deze dan ?[afbeelding]
Stadscafé. Verdraagzaamheid was vroeger. Daar zit je alleen nog als bejaarde. Dit was 20 meter van het balkon van het gemeentehuis.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:24 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Is dat het terras van De Verdraagzaamheid?
Voel me niet aangesprokenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stadscafé. Verdraagzaamheid was vroeger. Daar zit je alleen nog als bejaarde. Dit was 20 meter van het balkon van het gemeentehuis.![]()
idd slechter kunnen ze het niet treffenquote:Op maandag 4 juni 2007 21:34 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Erg zonde ja om andere mensen Bavaria te zien drinken
NIVO Sparta - Ijsselmeervogels moet je maar weer eens richting Bommelquote:
Dank je. Heb supporters van die Vogels een paar jaar geleden in Spijkenisse meegemaakt. Niet de meest voorkomende lieden.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
NIVO Sparta - Ijsselmeervogels moet je maar weer eens richting Bommel
We hebben de eigenaar van SC Voorland. Die waarschijnlijk de voorzitter van Rurkilmaz heeft geliquideert overleefdquote:Op maandag 4 juni 2007 22:31 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dank je. Heb supporters van die Vogels een paar jaar geleden in Spijkenisse meegemaakt. Niet de meest voorkomende lieden.
Bij psv smaakt het toch ook goed ??quote:Op maandag 4 juni 2007 21:34 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Erg zonde ja om andere mensen Bavaria te zien drinken
Op zich zou dat wel te regelen moeten zijn, mits we niet bij elkaar in de competitie komen te zitten natuurlijkquote:Op maandag 4 juni 2007 19:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Probeer eens een oefenpot te regelen tegen ASWH anders.
Zo bedoelt Bos het dan ook. Hij had liever naast jullie op dat terras gezeten, me dunkt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:29 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Bij psv smaakt het toch ook goed ??![]()
Moet ie dat een keer doen als ie uit de buurt van eindhoven komt is ie zo in Zaltbommel en kan ie kijken waar dhr Philips is geboren zijn geboortehuis is recht tegenover dat terrasquote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:39 schreef Grulez het volgende:
[..]
Zo bedoelt Bos het dan ook. Hij had liever naast jullie op dat terras gezeten, me dunkt.
Vreemd, ze staan absoluut bekend als gezellig en vredelievend! Maar kan destijds anders zijn gegaan.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:31 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dank je. Heb supporters van die Vogels een paar jaar geleden in Spijkenisse meegemaakt. Niet de meest voorkomende lieden.
Die kans lijkt me niet al te groot.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:31 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Op zich zou dat wel te regelen moeten zijn, mits we niet bij elkaar in de competitie komen te zitten natuurlijk![]()
Boellie is de grensrechter van het eerste. Boellie is zijn bijnaam.Niemand weet hoe ie echt heet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Wie is Boellie?
Dat weten we natuurlijk wel Aart van Hees vanaf komende competitie werkeloosquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Boellie is de grensrechter van het eerste. Boellie is zijn bijnaam.Niemand weet hoe ie echt heet.
Dat poste ik al eerder. Zielig hè ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:29 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Dat weten we natuurlijk wel Aart van Hees vanaf komende competitie werkeloos![]()
Okeequote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:42 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Moet ie dat een keer doen als ie uit de buurt van eindhoven komt is ie zo in Zaltbommel en kan ie kijken waar dhr Philips is geboren zijn geboortehuis is recht tegenover dat terras![]()
zorgen tong en ik er ook voor dat we er zijn
![]()
Had je nou al een keer ergens een indeling neer gezet die jij denkt hoe het gaat worden ??. Wij denken zelf dat we in 1b komenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die kans lijkt me niet al te groot.
Moet te doen zijn dus.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef tong80 het volgende:
Volgens Methodmich :
Hoofdklasse B
IJsselmeervogels, Quick Boys, Sparta Nijkerk, Spakenburg, GVVV, Kozakken boys, AFC Ajax, VVOG, Geinoord, Bennekom, DOVO, LRC Leerdam, Nivo Sparta, Zwaluwen '30 / Henver
1B? Alleen B heet dat hè!quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:11 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Had je nou al een keer ergens een indeling neer gezet die jij denkt hoe het gaat worden ??. Wij denken zelf dat we in 1b komen![]()
weet je wel hoe vroeg het wasquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
1B? Alleen B heet dat hè!
Maar wat tong op jullie forum had gezet was de indeling die het wordt als QB niet naar A mag.
QB wil wel naar A en als de KNVB dat model kiest, gaat Zwaluwen '30 mee. Dan blijven de Zeeuwen dus in B, wat ze zelf liever willen.
Nou we zullen het eens gaan proberen:quote:Op maandag 4 juni 2007 19:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Probeer eens een oefenpot te regelen tegen ASWH anders.
Heb je hem zien spelen dit jaar dan ?quote:
Nee wel vorig jaar.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:05 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Heb je hem zien spelen dit jaar dan ?
Toch raar dat ik/wij daar dit jaar niks van gemerkt hebben, hij heeft zijn plezier weer terug misschien heeft dat er mee te makenquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:10 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Nee wel vorig jaar.
Goeie voetballer, kwal van een persoonlijkheid.
Zal wel een keer de foto's plaatsen van de spelers is het nog leukerquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Mooi Elftalleider, kunnen we deze helden volgend jaar, met deze achtergrondinfo wat beter volgen.
Zit 8 jaar tussenquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:45 schreef Blupp het volgende:
als jij die gozer op die foto's bent,
van wie is dan die foto in je fotoboek?
Hij is het inderdaad. Heb hem toevallig net nog aan de lijn gehad; vroeg het telefoonnummer van Marijke Helwegen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:53 schreef tong80 het volgende:
Nou Elftalleider en scheur kunnen beamen dat ik het echt ben. Weten jullie een snelle manier om 30 kilo weg te krijgen ?
Er zijn mensen die daar verstand van hebben en daar nu zo'n 7 miljoen euro mee verdiend hebben......sonja bakker heet ze maar tong heeft elke dag een SASdag (Schijt Aan Sonja dag)quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:53 schreef tong80 het volgende:
Nou Elftalleider en scheur kunnen beamen dat ik het echt ben. Weten jullie een snelle manier om 30 kilo weg te krijgen ?
Je kan samen gaan lijnen met Terrorobbie.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:53 schreef tong80 het volgende:
Weten jullie een snelle manier om 30 kilo weg te krijgen ?
Tong was aan de lijnquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:06 schreef scheur het volgende:
[..]
Hij is het inderdaad. Heb hem toevallig net nog aan de lijn gehad; vroeg het telefoonnummer van Marijke Helwegen.
![]()
* Bluezz ookquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:53 schreef tong80 het volgende:
Nou Elftalleider en scheur kunnen beamen dat ik het echt ben.
Denk dat de Peelen tegen Rijsoord weinig gedold is door die speler gezien de uitslagen dit seizoen 1-3 3-0 3-0quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:06 schreef methodmich het volgende:
Leuk stuk Elftalleider!
Sprak laatst nog een speler van Rijsoord, die had tegen Peelen gestaan. Niet meer de snelste, maar zo slim dat hij op ervaring altijd goed staat. En toen hij een actie had gedaan tegen Peelen, ging die dat terug doen en dolde hem even later.
Dan hangen we er wel een aanhanger achter met xtra bier dan mag ie dat bewakenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:25 schreef Beschouw het volgende:
Ja tong, doen! Misschien mag je wel met de spelersbus mee. Als mascotte.
vind als je supporter bent je in de hoofdklasse elke wedstrijd moet komen kijkenquote:Op maandag 11 juni 2007 19:32 schreef methodmich het volgende:
Nou, die jongen speelde Peelen één keer uit. Dat vond Peelen niet leuk en daarna dolde hij die jongen dus, als revanche. Wel grappig!
Het zal er zeker in zitten dat jullie naar IJsselmeervogels mogen volgend seizoen. Alleen die duels op de Veluwe, dat is niks voor tong om mee te gaan. Dan krijgt ie maar ruzie.
Denk dat er van dat bewaken dan niet veel terecht komt...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:14 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Dan hangen we er wel een aanhanger achter met xtra bier dan mag ie dat bewaken![]()
Hij zal er ook niet snel van weg lopen dus is het dan bewakenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Denk dat er van dat bewaken dan niet veel terecht komt...
Maar dan is er voor jullie niks meerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:46 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Hij zal er ook niet snel van weg lopen dus is het dan bewaken![]()
Waar komt deze info vandaan ?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:38 schreef F1Bas het volgende:
NIVO waarschijnlijk niet in de hoofdklasse B maar in A...
Zou wel zonde zijn als dit zo is, maar we zien het wel je weet nooit met de knvbquote:
www.knvb.nl/landelijkquote:
quote:Het wordt genieten in de hoofdklasse
door Wout Pluijmert
Vrijdag 22 juni 2007 - WERKENDAM/ZALTBOMMEL - Voor het eerst in de geschiedenis staan komend seizoen Kozakken Boys en Nivo Sparta op hoofdklassenniveau tegenover elkaar. Op 29 september is in Zaltbommel de eerste confrontatie. De beide trainers, Ad van Seeters (Kozakken Boys) en Bert Ruijsch (Nivo Sparta), maakten alvast kennis met elkaar.
Trainer Ad van Seeters van Kozakken Boys en Bert Ruijsch van Nivo Sparta ballen wat met elkaar op de Andelse Sluis, de grens van Brabant en Gelderland. Foto Patrick Guitjens
Al eerder schudden zij elkaar de hand. Tijdens de winterstop van het afgelopen seizoen was Kozakken Boys op bezoek bij Nivo Sparta. Nivo Sparta won toen het oefenduel verrassend met 2-0. ,,Maar dat was geen graadmeter. Wat ik mij herinner, is dat Kozakken Boys ons in het eerste half uur van de mat tikte", is Ruijsch reëel.
Ad van Seeters heeft al een weloverwogen beeld van Nivo Sparta. ,,In de eerste plaats vind ik het fantastisch dat zij, net als wij en LRC, in de hoofdklasse B zijn ingedeeld. Voor Kozakken Boys was het overigens een wens om niet meer in de hoofdklasse A uit te komen. Mijn collega Bert Ruijsch heb ik leren kennen als een fijne collega. Hij heeft met Nivo Sparta in korte tijd stevig aan de weg getimmerd. Het meerjarenplan heeft in Zaltbommel al snel tot succes geleid, mijn complimenten."
Van Seeters heeft in het verleden eens ervaren hoe moeilijk het is om je als kleine club in de top te handhaven. ,,Met Sportclub Gastel haalde ik de eerste klasse van het zondagvoetbal. Wij werden ingedeeld in district West II. Dat was twee maatjes te groot. Wij vlogen er dan ook direct uit."
In 2004 stak Nivo Sparta, onder aanvoering van voorzitter Peter Remie en de toen opgerichte businessclub De Spartanen, haar nek uit. Nivo Sparta wilde geen spelers meer aan andere clubs verliezen en op termijn een stabiele eersteklasser worden.
Bert Ruijsch werd aangetrokken als trainer, waarna Nivo Sparta op sportief gebied een aantal stappen voorwaarts maakte. De eerste klasse werd bereikt. Het eerste jaar in district Oost was lastig. In het afgelopen seizoen volgde al de stap naar de hoofdklasse. ,,En niet onverdiend, al denken anderen daar anders over. Wij hebben achter LRC een goed seizoen neergezet en zijn in de nacompetitie de meest stabiele ploeg gebleken. Dan promoveer je terecht."
Van Seeters weet dat ook wedstrijden tegen promovendi als Nivo Sparta en LRC niet bij voorbaat een gelopen race zijn. ,,Het hangt af van de vorm en scherpte van mijn spelers. Als die er niet is verliezen wij op 29 september in Zaltbommel."
Van Seeters heeft natuurlijk nog de bekerwedstrijd tegen PSV op zijn netvlies. Daarin hield Kozakken Boys in september 2006 de kwartfinalist in de Champions League tot een kwartier voor het einde op 0-0. Nivo Sparta zal een topprestatie moeten leveren om van clubs als Kozakken Boys, IJsselmeervogels en Spakenburg punten af te snoepen.
Ruijsch: ,,Wij zullen nog duidelijker dan voorheen goed in de organisatie moeten spelen. En zullen in tegenstelling tot afgelopen seizoen reactievoetbal gaan spelen. Wij moeten heel slim zijn, wachten op een foutje die de tegenstander altijd maakt. Nivo Sparta moet komend seizoen elk puntje koesteren."
Van Seeters noemt IJsselmeervogels als favoriet nummer één voor de titel. Voor Kozakken Boys vraagt hij een plaats in de top vijf. ,,Maar ook voor IJsselmeervogels geldt dat alles elke wedstrijd moet kloppen. Ik heb ze vorige week tegen Argon gezien.
Kwalitatief was IJsselmeervogels oppermachtig, maar Argon werd landskampioen. Zo zie je maar." Nivo Sparta werkt met een heel ander rijtje. ,,Ik schat in dat Nivo Sparta met ploegen als Kloetinge, LRC, Geinoord, Bennekom en DOVO gaat uitmaken wie weg kan blijven bij de onderste drie plaatsen. Want dat is onze doelstelling." Kozakken Boys moet het volgend seizoen doen zonder het naar Spakenburg vertrokken idool Thijs Houwing. ,,Thijs gaan wij missen, maar ik verwacht veel van Leo Koswal en Maruchen Zimmerman. Met daar net achter Imdat Solmaz, genomineerd tot 'Voetballer van het Jaar' in de zondaghoofdklasse, moeten de doelpunten er toch weer komen."
Nivo Sparta moet het vooral hebben van het collectief. ,,Daar hebben wij de laatste jaren op geselecteerd. De hiërarchie ligt vast. Als 'oudere' jongens als Peelen, Van Geffen, Jongste of Verhagen de kleedkamer binnenstappen, dan gebeurt er iets met de jongeren binnen de groep."
Ruijsch heeft veel onthouden van de vijf leerzame jaren bij FC Den Bosch waar hij met Kees Zwamborn, Chris Dekker en Martin Koopman samenwerkte. ,,Ik heb geleerd dat de methoden van het betaalde voetbal ook op amateurniveau trainbaar zijn. En dat het werkt, is nu bij Nivo Sparta bewezen. Met een budget dat nog geen tien procent is van veel andere hoofdklassers gaan wij het proberen te redden. Maar één ding staat vast, Nivo Sparta is een vriendenteam en zal dat ook na afloop van dit seizoen nog zijn. Ongeacht het resultaat. Het wordt in de hoofdklasse met name genieten, ervaring op doen en vooral niet in de war raken."
En dat is Bert Ruijsch samen met zijn kompaan Rob Roding wel toevertrouwd.
Brabants Dagblad
Goed de krant gelezen tongquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook benieuwd naar Hristov de nieuwe spits van FC.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Wat heeft die dikke pad op de rechtsback positie trouwens in de hoofdklasse te zoeken?
Ik hoorde langs de lijn zeggen (door NIVO-ers) dat ie van Triborgh zou komen. Schande dat zo'n figuur uberhaupt mee mag doen. Hij was niet alleen te zwaar, maar kon ook nog eens niet voetballen...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:54 schreef tong80 het volgende:
Daar hadden wijj het ook over DG. Volgens mij komt ie van BVV. Heeft een kans gekregen en zullen we niet meer terugzien.
Paar vaste basisspelers? Er waren 2 man op vakantie.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:03 schreef tong80 het volgende:Jammer dat ie niet speelde. 4-0 voor den Bosch. drie doelpunten tegen in 4 minuten. Na twee trainingen zo'n wedstrijd spelen zonder een paar vaste basisspelers zegt niks. Den Bosch speelde redelijk maar ben bang dat die geen hoge ogen gaan gooien dit seizoen. Geen daadkracht voorin.Over NIVO valt alleen te zeggen dat ik het leuk vond veel ouwe bekenden te zien en lekker een pilsje te drinken ouwehoerend over wat we niet zagen.
Kom niet aan Henniequote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:42 schreef TerroRobbie het volgende:
Die dikke vent met die baard?
Valt mee. Maar alles is begonnen met de wederzijdse voorzitter Jan Schouten. Bert Ruisch onze trainer was assistent bij FC. Theo Teelen is de elftalleider van FC. Dave Brodwell heeft heel de jeugd bij FC gespeeld. Maar is een oorspronkelijke NIVO man. Ik vind de contacten leuk. En ze leveren ons profijt op.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:23 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij heeft half NIVO ooit bij de FC gezeten of valt dat nog mee?
Peelen, Verhagen....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Valt mee. Maar alles is begonnen met de wederzijdse voorzitter Jan Schouten. Bert Ruisch onze trainer was assistent bij FC. Theo Teelen is de elftalleider van FC. Dave Brodwell heeft heel de jeugd bij FC gespeeld. Maar is een oorspronkelijke NIVO man. Ik vind de contacten leuk. En ze leveren ons profijt op.![]()
Kloten. Wens je een snel herstel toe. Is ook beter voor NIVO, dat je er bent. Goed voor kantine-omzet.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:43 schreef tong80 het volgende:
Nee had helaas te veel last van mijn kaak.
Weet je wie er voor Geldrop in actie kwamen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:01 schreef scheur het volgende:
Vond het vooral in de tweede helft echt een geweldige wedstrijd. Is Nivo nou zo goed, of had Geldrop de mindere spelers opgesteld??? Dat is dan wel weer wat ik me afvraag.
Ik heb na afloopt met de user Eltalleider en met trainer Bert Ruisch gesproken en het was wel degelijk de sterkste opstelling van Geldropquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Weet je wie er voor Geldrop in actie kwamen.
Zo ja. Dan kan ik wel bekijken of dit de beoogde basis was
Sorry weet alleen dat Hobbelen meedeed en een goede linksbuiten. In de 2e helft kwam er een klein balvaardig spelertje in; namen weet ik dus helaas niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Weet je wie er voor Geldrop in actie kwamen.
Zo ja. Dan kan ik wel bekijken of dit de beoogde basis was
Die linksbuiten was er een van Turkse afkomst (Engin Özer)?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:06 schreef scheur het volgende:
[..]
Sorry weet alleen dat Hobbelen meedeed en een goede linksbuiten. In de 2e helft kwam er een klein balvaardig spelertje in; namen weet ik dus helaas niet.
Okee, laten we het dan maar hier bij houden, want het is en blijft het Nivo topic en niet het Geldrop topicquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:06 schreef tong80 het volgende:
![]()
[..]
Ik heb na afloopt met de user Eltalleider en met trainer Bert Ruisch gesproken en het was wel degelijk de sterkste opstelling van Geldrop
Als dit nou maar niet tot euforie leidt, want dat is ook een beetje overdreven. Maar toch is het wel lekker meegenomen...quote:
Als zelfs Dick de realiteit al uit ogen verliestquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:04 schreef tong80 het volgende:
Beschouw we wonnen gisteren met 4-1 van Geldrop en Dick kwam na afloop langs gelopen roepend : 'Kampioenen Kampioenen'
Heb je ons doelsaldo tijdens de voorbereiding niet gezien ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:49 schreef F1Bas het volgende:
Teveel tegen gaat je tegen Hoek opbreken, dat is een goed scorende ploeg.
Van mij mag je winnen Tong, graag zelfsquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je ons doelsaldo tijdens de voorbereiding niet gezien ?
De appel valt niet ver van de boom dus.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:06 schreef tong80 het volgende:
Trouwens mijn moeder is bevriend met de familie Duits. Staan hier met hun viskraam op de markt in Zaltbommel. Ze is vorige week een dagje op visite geweest bij hun in Spakenburg. Ik had gezegd dat ze uit moesten kijken voor NIVO. Namen ze haar mee naar het complex van de Vogels. Ze was helemaal onder de indruk en zei dat het bijna onmogelijk is daar te winnen. Ze heeft geen verstand van voetballen maar heeft wel gelijk lijkt me.
Wij gaan het zaterdag weer eens proberen!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:03 schreef methodmich het volgende:
Ach, je kan zeker wel winnen of belangrijk gelijkspelen op de Westmaat. Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk hoor.
Op de rode Westmaat Hpayne, bij de blauwen is het niet zo moeilijk neequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:03 schreef methodmich het volgende:
Ach, je kan zeker wel winnen of belangrijk gelijkspelen op de Westmaat. Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk hoor.
Dat was dus het fenomeen John Schot.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:21 schreef tong80 het volgende:
0-2 verloren. Geen schijn van kans gehad. Paar kleine kansjes in de tweede helft. Hoek was een maatje te groot. Geweldige speler van één meter 63 op het middenveld. Smeerde ons 4 gele kaarten aan maar was een genot om naar te kijken.
quote:Hoek is het nieuwe seizoen goed gestart met een overwinning op promovendus Nivo Sparta; 0-2. Na rust zorgden Ferry Alfons en Sam Ysebaert voor de doelpunten. Hoek domineerde de gehele wedstrijd maar verzuimde om verder afstand te nemen van een erg zwak en gemeen Nivo Sparta.
Leuk stukje over de ex-jeugdinternational John Schot.. http://www.vvlrc.nl/data/nieuws.php?actie=show&id=1544quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:21 schreef tong80 het volgende:
0-2 verloren. Geen schijn van kans gehad. Paar kleine kansjes in de tweede helft. Hoek was een maatje te groot. Geweldige speler van één meter 63 op het middenveld. Smeerde ons 4 gele kaarten aan maar was een genot om naar te kijken.
We speelden tegen de aanstaande kampioen manquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:39 schreef Beschouw het volgende:
En nou maar hopen dat ze van de laatste plaats afkomen![]()
Dan heb je de rest nog niet gezienquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
We speelden tegen de aanstaande kampioen man
quote:Hoek begint nieuw seizoen met overwinning
Geplaatst door Jack-Jan op 01-09-2007 om 18:46
HOEK, 01-09-2007 - Hoek is het nieuwe seizoen goed gestart met een overwinning op promovendus Nivo Sparta; 0-2. Na rust zorgden Ferry Alfons en Sam Ysebaert voor de doelpunten. Hoek domineerde de gehele wedstrijd maar verzuimde om verder afstand te nemen van een erg zwak en bij vlagen gemeen Nivo Sparta.
Na een turbulente voorbereiding begon Hoek vandaag aan een nieuw seizoen in de hoofdklasse in Zaltbommel tegen Nivo Sparta. Interim trainer Paul Telussa moest vandaag een aantal knopen doorhakken. De grootste knoop was de doelman. Uiteindelijk kreeg de van ASWH overgekomen Joan van Belzen de voorkeur boven Robbie de Moor.
Aanvoerder Pieter de Munnik begon als rechtsback. Eric Atuahene kreeg de voorkeur boven Maarten van Rosevelt aan de linkerkant in de verdediging. Centraal achterin speelden Bjorn Langeveld en de van Kloetinge overgekomen Giovanni Siereveld.
Thomas Ragut, Gideon Imagbudu, Ferry Alfons en de ondanks een lichte blessure toch spelende John Schot begonnen op het middenveld. Sam Ysebaert en Sunday Patrick Okoro waren zoals verwacht de aanvallers.
Al snel was duidelijk wat de bedoeling was deze middag. Nivo Sparta is hoogst waarschijnlijk het nieuwe SSV '65 dit jaar en de enige bedoeling die de Zalbommelaars hadden deze middag was het ontregelen van de aanvallen van Hoek. Helaas ging dit ook gepaard met vele overtredingen. Uiteindelijk stapte de ploeg, die debuteerde in de hoofdklasse, met 6 gele kaarten van het veld.
Hoek begon stroef aan de eerste helft. Het tempo was veel te laag om het Nivo Sparta echt lastig te maken. Het eerste wapenfeit was er pas na een kwartier spelen. De sterk spelende Gideon Imagbudu kopte een corner van Thomas Ragut net over. 5 minuten later was Sam Ysebaert dicht bij de openingstreffer. Een goed opgezette aanval via Thomas Ragut en Ferry Alfons werd over gekopt door Ysebaert. Na een half uur spelen ging Hoek een tandje hoger spelen. Dit leidde tot 2 goede kansen. Ragut zag zijn inzet gekeerd op de doellijn. Even later werd John Schot diep gestuurd door Ysebaert. De ongelukkig maar bij vlagen briljant spelende Schot faalde echter jammerlijk oog in oog met doelman van der Kammen.
Na rust direct een goede kans voor Nivo Sparta. Pieter de Munnik verslikte zich en bood een aanvaller van de thuisploeg een riante mogelijk. Het goede schot zeilde rakelings langs de goal van Joan van Belzen. Hoek stelde meteen orde op zaken. Het tempo ging fors omhoog en dit leidde in de 49 minuut in de openingstreffer van Ferry Alfons. Alfons pikte de bal op op eigen helft en besloot op avontuur te gaan. Zijn weergaloze rush langs vele verdedigers eindigde met een prachtige goal. Een paar minuten later alweer een grote kans. Ysebaert haalde uit, maar de keeper redde uitstekend. Na een kwartier spelen in de 2e helft leek Ysebaert dan toch te scoren. Zijn goal werd echter terecht afgekeurd wegens buitenspel. Een goede beslissingen van de scheidsrechter ondanks felle protesten van Hoekse kant. Ysebaert maakte deze misser in de 65e minuut meer dan goed. Een aanval via Schot kon Ragut net niet bereiken, maar Okoro overzag de situatie en legde goed af op Ysebaert. Die kegelde de bal onhoudbaar achter de keeper. Hierna leek Nivo Sparta rijp voor de slacht, maar vele kansen onder andere van Okoro, Schot en Ragut misten maar net.
Hoek is dus goed begonnen al kunnen er na de wedstrijd tegen het erg zwakke Nivo Sparta weinig conclusies worden getrokken. Dat kan pas volgende week als Sparta Nijkerk op bezoek komt op Sportpark Denoek. Nijkerk won vandaag van de kampioen van vorig seizoen IJsselmeervogels.
Nivo Sparta - Hoek 0-2 (0-0)
49. Alfons 0-1, 58. Ysebaert 0-2.
Scheidsrechter: J.A.M. Stange.
Toeschouwers: 500.
Gele kaart: Verhagen, Janssen, Paijmans, Van Heijnsbergen, Cevat, Van Geffen (Nivo Sparta) Schot (Hoek).
Nivo Sparta: Van der Cammen, Netten, Jongste, Blom, Bijl, Janssen (61. Van Geffen), Verhagen, Brothwell (46. Cevat), Van der Sanden, Paijmans (78. Peelen), Van Heijnsbergen.
Hoek: Van Belzen, Ragut, Atuahene, Siereveld, De Munnik, Langeveld, Alfons, Schot, Ysebaert, Okoro (74. Kesikbas), Imagbudu.
Nee, maar wel verdienstelijk gespeeld. Terecht met 3-0 verloren, maar een geweldige ervaring!!! Op de tribune zittend is dat toch wel kippenvel; is er wel eens eerder een originele nivo-spartaan actief geweest in de kuip, vroeg ik me af???quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:12 schreef tong80 het volgende:
Trouwens mooie dag voor Scheur. Hartstochtelijk Feijenoordsuporter en in het bezit van een seizoenskaart. Zijn zoontje speelt vanavond met de D1 van FC den Bosch de voorwedstrijd bij Feijenoord - Willem 2. Daan speelt dan wel voor den Bosch maar is stiekem ook voor Feijenoord.
Scheur, heeft ie in eigen doel geschoten ?
Verhagen lijkt me.quote:Op zondag 2 september 2007 21:57 schreef scheur het volgende:
is er wel eens eerder een originele nivo-spartaan actief geweest in de kuip, vroeg ik me af???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |