abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49659320
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 25% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:09 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:24:08 #2
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49659384
Oeh, jammer dat het geen geneeskunde-bash-tt is geworden, aangezien zij weer lekker bezig zijn, kinderachtig als altijd uiteraard .

Ik zal maar vast zeggen: welkom Repeat!
Nulla verba sed acta
pi_49659398

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:10 ]
pi_49659419
Doe 's ff aanpassen ? Ik studeer niet meer; ben al beëdigd enzo.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:26:23 #5
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49659487
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Stomme topictitel
Maar ik kon niks beters verzinnen en tsjah wie vol maakt opent een nieuwe nam ik aan?
Geheel correct, maar ik zou nog even het zinnetje "als je in Tilburg studeert ben je het gaafst" aanpassen, dat is tenslotte het grote voorrecht van ts zijn .

Oh, en als je toch in de OP gaat kloten mogen de universiteiten wel even bold voor de duidelijkheid, toch?
Nulla verba sed acta
pi_49659498

[ Bericht 45% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:10 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:27:12 #7
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49659527
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef _-rally-_ het volgende:
Doe 's ff aanpassen ? Ik studeer niet meer; ben al beëdigd enzo.
Oeh, gefeliciteerd!

En Yashaaaa je kunt de OP gewoon nog wijzigen hoor!
Nulla verba sed acta
pi_49659691

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:10 ]
pi_49659959
Mag ik er ook bij in de OP? UU
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_49659975
tvp-tje

Tentamenweken de gekstuhh Dus ik scheer me nu maar weer weg om te gaan leren
pi_49660227

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:11 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:15:00 #12
146136 retroseksueel
De treurnis van de tosti
pi_49661889
En plaats AUB Retroseksueel bij de radboudianen! mijn dank is groot!
pi_49664303
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb over 3 weken pas weer tentamenweek.. Maar dat is ook al zo

En het zijn best grote tentamens allemaal.. dus ben er ook al langzaam voor begonnen..
Ik ken iemand die ook al een samenvatting heeft geschreven dus als je wil.
pi_49664318

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:11 ]
pi_49664350

[ Bericht 71% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:12 ]
pi_49668017
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:58 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Ik ken iemand die ook al een samenvatting heeft geschreven dus als je wil.
En waar studeer jij?
pi_49674225
Zo, dat zijn al heel wat namen in de OP. Over die tt's van geneeskunde ga ik me niet druk maken.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_49675839
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Leonoor het volgende:
Oeh, jammer dat het geen geneeskunde-bash-tt is geworden, aangezien zij weer lekker bezig zijn, kinderachtig als altijd uiteraard .

Ik heb onze eer al hooggehouden met een scherpe reply. Tevens tvp.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diederik_Duck op 23-05-2007 10:15:10 ]
pi_49676851
Ik weet niet waar deze tak van jullie lesgeeft, maar wij hebben in tilburg zelf ook zo'n obscuur libel, genaamd "de geordende wereld van het recht". Nou als iets niet geordend is, dan is het dat boek van hem, want het is werkelijk onleesbaar. De hoorcolleges van de man zijn onhoorbaar. Ben z'n naam ff kwijt. Hij zat eerst ook in de eerste kamer of zo.

Afijn gisteren strafprocesrecht gemaakt en misschien zelfs gehaald, daar rekende ik eigenlijk niet op. Als ik het heb gehaald ga ik het niet herkansen, strafrecht heb ik echt 3x niks mee. Hoop er in de master eigenlijk voorgoed vanaf te zijn.
pi_49677012
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:37 schreef Sessy het volgende:
Ik weet niet waar deze tak van jullie lesgeeft, maar wij hebben in tilburg zelf ook zo'n obscuur libel, genaamd "de geordende wereld van het recht". Nou als iets niet geordend is, dan is het dat boek van hem, want het is werkelijk onleesbaar. De hoorcolleges van de man zijn onhoorbaar. Ben z'n naam ff kwijt. Hij zat eerst ook in de eerste kamer of zo.

Afijn gisteren strafprocesrecht gemaakt en misschien zelfs gehaald, daar rekende ik eigenlijk niet op. Als ik het heb gehaald ga ik het niet herkansen, strafrecht heb ik echt 3x niks mee. Hoop er in de master eigenlijk voorgoed vanaf te zijn.
Deze?

pi_49677827
Ja, die!

Als je een voorbeeld van Jip & Janneke gezwets wilt hebben moet je zijn boek lezen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_49680232
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:05 schreef bladibladibla het volgende:
Ja, die!

Als je een voorbeeld van Jip & Janneke gezwets wilt hebben moet je zijn boek lezen
Mwhaha ...Willem Witteveen ofzo heette die vent toch
Was inderdaad een vrij kansloos gebeuren dat hele encyclopedie van het recht...
pi_49681484
Ze schijnen hem bij oefenrechtbank te willen betrekken of zo iets. Ik houd mijn hart vast.
pi_49681746
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:05 schreef bladibladibla het volgende:
Ja, die!

Ik ben er ook niet kapot van

Het kan op zijn minst leuker gebracht worden. Dat het benodigde basiskennis is zul je mij niet horen ontkennen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_49685312
Ik kan me zelfs niet eens meer herinneren waar dat vak over ging. Dat was toch met het positivisme etc.?

Hoe schatten jullie trouwens de kansen van de Bokito mevrouw in? Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik kan me goed voorstellen dat haar claim afgewezen wordt omdat ze al vaker gewaarschuwd is om niet zo debiel tegen die aap te doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:48:04 #26
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49686620
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef bladibladibla het volgende:
Ik kan me zelfs niet eens meer herinneren waar dat vak over ging. Dat was toch met het positivisme etc.?

Hoe schatten jullie trouwens de kansen van de Bokito mevrouw in? Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik kan me goed voorstellen dat haar claim afgewezen wordt omdat ze al vaker gewaarschuwd is om niet zo debiel tegen die aap te doen.
Mwoah, rechters lijken er steeds meer van uit te gaan dat mensen achterlijk zijn (of advocaten worden steeds beter in het overtuigen van rechters dat dit zo is), ik denk dat ze er wel e.e.a. toegewezen gaat worden eerlijk gezegd, hoe debiel ze ook heeft gedaan.

Ik ben veel benieuwder naar de postcodeloterijuitspraak eigenlijk .
Nulla verba sed acta
pi_49686733
Bij de vaststelling van de schadevergoeding krijg je dat eigen schuld de schuld niet opheft. Ik denk dat vooral het feit dat die aap KON ontsnappen (de dierentuin beweert dat een aap niet over 4 meter water zou moeten kunnen springen, maar het kan dus wel blijkbaar vrij makkelijk) het dierentuin aangerekend gaat worden. En dat ze dan vervolgens geen of heel weinig schadevergoeding krijgt, inderdaad omdat er eigen schuld was en op basis van de redelijkheid en billijkheid de schadevergoedingsplicht wordt gematigd.

Als ik de advocaat van de mevrouw was, zou ik gaan zeggen dat:
- de dierentuin bekend was met de gedragsproblemen van de aap
- de dierentuin er bekend mee was dat de aap de laatste tijd met extra nadruk zijn mannelijkheid in de groep wilde bewijzen en daarom agressief deed
- de dierentuin doet alsof het een kinderboerderij is, waardoor bezoekers veel te dicht bij de dieren kunnen komen, wat gevaarlijk is voor zowel de dieren als de mensen
- dat de dierentuin als SUPERexpert op het gebied van apengedrag toch beter had moeten weten
- dat ze een betere omheining en voorzorgsmaatregelen hadden moeten treffen
- dat ze mevrouw eventueel de toegang hadden moeten ontzeggen als zij vonden dat haar gedrag ongepast was of zo, dat ze dat dus niet vonden nu ze dat niet hebben gedaan, etc.
pi_49686865
quote:

Ja en opbouw van argumentatie. Spul dat wij in 4vwo al kregen bij nederlands met name.
pi_49697331
Ik vind dat de dierentuin zich juist in het eigen been schiet als ze zeggen dat de eigen schuld bij de vrouw ligt. Een dierentuin waarin het dus voor iedere bezoeker in principe mogelijk is een aap uit een kooi te lokken en deze de hele boel aan gort te laten slaan, lijkt me niet voldoen aan de veiligheidscritera. het zij door het in de gaten houden van de bezoekers op hun gedragingen jegens de beesten, hetzij in gebrekkige opsluiting, hetzij door te weinig maatregelen om adequaat op te treden bij een eventuele ontsnapping.
pi_49697569
Zeker als de veiligheidsafstanden in strijd zijn met richtlijnen van hogerhand acht ik de kans groot dat mevrouw het nodige vergoed krijgt, in combinatie met het bovenstaande.

Van een biologiestuderende vriendin heb ik overigens vernomen dat mevrouw niet zo maar dom, maar echt extreem lomp heeft gehandeld.
Lelijke @@p!
pi_49698038
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:07 schreef The_Duce het volgende:

[..]

En waar studeer jij?
In een soort Auswitz aandoend, pretentieus, linkserig, ongezellig, dorpje genaamd - wij hebben Harvard verslagen bij het VN spel - Nijmegen.
pi_49698125
Weet je dat dat de reden was dat ik niet in Nijmegen ben gaan studeren? Ik vond het tweedewereldoorlogs en de geur deed me denken aan een kerkhof. Ben achteraf ontzettend blij met de keuze, ik kan in tilburg bepaalde dingen doen die ik in Nijmegen niet had kunnen doen.
pi_49698224
In Nijmegen kun je toch argrarisch recht doen in je master? Dat leek me nou wel weer leuk. Mestoverschotten en zo
Lelijke @@p!
pi_49698285
Bij ons is er een master milieurecht. Je krijgt alleen niet echt een baan daarmee achteraf, maar het idee is leuk. En er is gepraat over het opzetten van een eigen bureau rechtshulp in intellectueel eigendomsrecht. GEEN idee hoe ze dat praktisch willen uitvoeren, maar ik schat dat ze de studenten die er gaan werken echt wel een extra cursus moeten gaan aanbieden.
pi_49698386
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef Sessy het volgende:
Bij ons is er een master milieurecht. Je krijgt alleen niet echt een baan daarmee achteraf, maar het idee is leuk. En er is gepraat over het opzetten van een eigen bureau rechtshulp in intellectueel eigendomsrecht. GEEN idee hoe ze dat praktisch willen uitvoeren, maar ik schat dat ze de studenten die er gaan werken echt wel een extra cursus moeten gaan aanbieden.
Ik heb bij ruimtelijk bestuursrecht anders in een eliteclubje gezeten hoor, waarvan al 4 mensen op dat moment al werkzaam waren op een advocatenkantoor. Volgens mij valt het wel mee met die carriereperspectieven. Of de vogel- en habitatrichtlijn etcetera nu leuk zijn om mee te werken is iets anders.
Lelijke @@p!
pi_49706035

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:12 ]
pi_49709624
quote:

Ik denk dat mevrouw een hele beste kans heeft, en wel om de reden dat ze weliswaar dom heeft gehandeld, maar het primaire probleem hier is dat de aap uberhaupt kon ontsnappen, wat de dierentuin zeer zwaar aangerekend kan worden; verder dient een dierentuin foolproof te zijn (eenieder wordt daar immers toegealten, er wordt geen enkele eis gesteld aan de kennis omtrent dierengedrag), ook een nitwit dient daar geen gevaar te lopen zolang hij op de gebaande paden blijft.
pi_49713589
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:50 schreef Sessy het volgende:
Over die aap
Gisteravond bij knevel en de brink zat de advocaat. En die gaf aan dat het hele schuldverhaal niet echt van toepassing is. Dat is idd ook wat ik bij mijn 3 lesjes OD heb geleerd, bij risico-aansprakelijkheid. Behalve als de eigenaar de macht over het dier zou hebben gehad er volgens afdeling 6.3.1. geen sprake zou zijn van aansprakelijkheid.

Stimmt dass ?
pi_49713700
Ohja tis een dier he... Is een apart artikel voor. Ik zat aan O.D. te denken. En toch denk ik dat schuld van toepassing is, maar dus pas bij de toerekening van schade. Want als ik een hond blijf jennen, en ik word gebeten, dan kan die eigenaar nog zo veel risicoaansprakelijkheid hebben, maar redelijkheid en billijkheid heb je ook nog.

Gaan ze niet contractueel werken? Want dat kan natuurlijk ook nog, ticket = contract.
pi_49713748
6:179
pi_49714491
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:52 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Gisteravond bij knevel en de brink zat de advocaat. En die gaf aan dat het hele schuldverhaal niet echt van toepassing is. Dat is idd ook wat ik bij mijn 3 lesjes OD heb geleerd, bij risico-aansprakelijkheid. Behalve als de eigenaar de macht over het dier zou hebben gehad er volgens afdeling 6.3.1. geen sprake zou zijn van aansprakelijkheid.

Stimmt dass ?
Das stimmt. Maar alleen als je van mening bent dat de aap uit zichzelf handelde, als er daadwerkelijk sprake is van onverantwoordelijke uitlokking door mevrouw dan komt de schuld wel weer om de hoek kijken.
pi_49716036
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Van een biologiestuderende vriendin heb ik overigens vernomen dat mevrouw niet zo maar dom, maar echt extreem lomp heeft gehandeld.
Als je die beelden van die vrouw ziet en dat beest laat zijn tanden zien. Mevrouw beweerde dat de aap naar haar lachte. Afgezien van het feit dat apen dat niet kunnen leek het mij alsof die aap haar het liefst ter plekke zou opeten.

Wat wel erg is, is dat de media haar nu afschildert als iemand die het helemaal zelf uitgelokt zou hebben. Ze stappen wel heel makkelijk over de zorgplicht van Blijdorp heen.
Maar goed: het blijven de media en die zijn nooit echt heel subtiel
pi_49716485
Als je moeder vier keer per week apen gaat kijken, zou ik geeneens mijn hoofd op TV durven te vertonen
pi_49717097
Volgens dochterlief keek ze ook altijd naar andere dieren, zoals pinguins.

Een normaal mens komt drie keer in zijn leven in een dierentuin. 4 keer per week is toch echt niet normaal...
pi_49745258
Net als mensen die vier keer per maand naar de efteling gaan. Ik ben er nou 2 keer geweest en heb 't wel gezien hoor!

Ben zelf trouwens ooit door een kameel in een dierentuin gebeten. Kanttekening: ik was 1,5 of zo.
pi_49758238
Zo, net tentamen ambtenarenrecht gehad. Kwart voor negen op vrijdagochtend is best een sadistisch tijdstip. Gelukkig hadden ze de vragen niet al te moeilijk gemaakt. Vanavond borrel op de korte heuvel om het einde van deze reguliere periode te vieren
Lelijke @@p!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:14:37 #47
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49758678
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:02 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Zo, net tentamen ambtenarenrecht gehad. Kwart voor negen op vrijdagochtend is best een sadistisch tijdstip. Gelukkig hadden ze de vragen niet al te moeilijk gemaakt. Vanavond borrel op de korte heuvel om het einde van deze reguliere periode te vieren
Oeh, ik ga vanavond geloof ik ook borrelen in Tilburg! .
Nulla verba sed acta
pi_49759944
Ik moet mijn paspoort gaan halen. Compleet met biometrische dingetjes en andere aantastingen van mijn rechten. (Mja ga buiten de EU op vakantie.)
pi_49762097
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:50 schreef Sessy het volgende:
Ik moet mijn paspoort gaan halen. Compleet met biometrische dingetjes en andere aantastingen van mijn rechten. (Mja ga buiten de EU op vakantie.)
Heeft een paspoort dat al?

Ik moet binnen nu en een maand ook een nieuwe gaan aanvragen. Niet dat ik op vakantie ga, maar ik wil het risico niet nemen dat ik met een verlopen paspport rondloop

EDIT:
Deze wilde ik even met jullie delen:

[ Bericht 18% gewijzigd door bladibladibla op 25-05-2007 13:55:00 ]
pi_49763836
Ja je gezicht ingesmolten in dat goedje of zo en een chip met je haar- en oogkleur of zo zitten er al in of zo.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:14:04 #51
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49789878
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Leonoor het volgende:

you can't beat 'em all leo.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:18:02 #52
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49789980
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:27 schreef Sessy het volgende:
Ja je gezicht ingesmolten in dat goedje of zo en een chip met je haar- en oogkleur of zo zitten er al in of zo.
ze trekken een van je ogen eruit en die persen ze in die chip.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:10:28 #53
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49792279
Whahahaha ik viel zowat van m'n stoel van het lachen net
quote:
Vriendin steelt sperma man om zwanger te raken

Een Amerikaan heeft zijn ex-vriendin aangeklaagd nadat hij ontdekte dat ze zijn sperma stiekem had gebruikt om een kind te verwekken.

Richard Phillips klaagde Sharon Irons enkele jaren geleden aan. Phillips zei dat zijn ex-vriendin hem had misleid door zijn sperma te stelen, dat ze had bekomen via orale seks. De vrouw gebruikte het sperma stiekem om zwanger te raken. De twee waren op dat moment geen koppel meer en Phillipps wist niets van een baby.

Pas toen Sharon Irons via een rechtzaak maandelijks allimentatiegeld eiste, kwam Phillipps erachter dat hij vader was geworden. Hij zou 800 dollar moeten betalen per maand.

Hij beschuldigde zijn ex-geliefde van een 'berekend, persoonlijk verraad' en eiste een morele schadevergoeding. Irons pleitte onschuldig, want ze had de man niets misdaan. De rechter oordeelde dat 'er geen overeenkomst was gemaakt dat het sperma ooit kon teruggegeven worden' en dat de vrouw geen criminele feiten pleegde aangezien 'de man het sperma vrijwillig had afgestaan.'

bron
als medicus kan ik beamen dat dit zeker mogelijk is en als man stel ik die vent volledig in het gelijk... conform verkeersopvattingen in Nederland loop je bij vaginale sex een gerede risico op zwangerschap en daar draai je dus ook voor op als vent, maar bij louter orale sex is die kans 0, het zou zeker interessante jurisprudentie opleveren.

jullie reactie?

[ Bericht 9% gewijzigd door dr.dunno op 26-05-2007 15:15:59 ]
pi_49792656
Als vrouw zijnde geef ik die man ook gelijk hoor. Maar het lijkt een beetje een Boris Becker-geval en die betaald nu ook een flinke smak alimentatie, dus ik vrees het ergste voor bovenstaande kerel...
pi_49795653
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:10 schreef dr.dunno het volgende:
Whahahaha ik viel zowat van m'n stoel van het lachen net
[..]

als medicus kan ik beamen dat dit zeker mogelijk is en als man stel ik die vent volledig in het gelijk... conform verkeersopvattingen in Nederland loop je bij vaginale sex een gerede risico op zwangerschap en daar draai je dus ook voor op als vent, maar bij louter orale sex is die kans 0, het zou zeker interessante jurisprudentie opleveren.

jullie reactie?
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden. Ik voorzie derhalve een afwijzing van de eis, en omwille van de ongerichtheid van de seksuele handeling zou ik daar zelf ook voor pleiten.
pi_49796965
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden.
Floodgate argument
Lelijke @@p!
pi_49800514
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Floodgate argument
He, het is een 'hard' case he.
pi_49845823
quote:
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden.
Dat gaat gezellig worden in de slaapkamer
  maandag 28 mei 2007 @ 11:54:26 #59
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49846776
quote:

[..]

Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden. Ik voorzie derhalve een afwijzing van de eis, en omwille van de ongerichtheid van de seksuele handeling zou ik daar zelf ook voor pleiten.
zou ik ook zeggen; art. 1:200 lid 3 BW stelt immers, dat het vaderschap niet ontkend kan worden, als de man ingestemd heeft met de daad die de verwekking van het kind tot gevolg zou kunnen hebben gehad.

maarja, zolang rechters geen medische opleiding hebben gevolgd, vrees ik dat er best wel eens eentje bij zou kunnen zitten die meent dat orale sex tot kinderen kan leiden... 't zou me niet verbazen als je soms andere tenenkrommende en belachelijke uitspraken ziet
  maandag 28 mei 2007 @ 11:56:10 #60
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49846827
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:17 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Dat gaat gezellig worden in de slaapkamer
't zou idd mooi zijn als er ook nog een contractje bij moest worden getekend.
pi_49847038
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:56 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

't zou idd mooi zijn als er ook nog een contractje bij moest worden getekend.
Zul je weer zien dat die vernietigbaar is bij minderjarigen.
Lelijke @@p!
  maandag 28 mei 2007 @ 14:55:54 #62
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49852775
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Zul je weer zien dat die vernietigbaar is bij minderjarigen.
strikt genomen alleen onder de 14 jaar, al valt er nog te discussiëren over de grens van 16 jaar in relatie tot de noodzaak van (ook) toestemming van de ouders over het mogen hebben van sex door hun kind

maar jij hebt dus geyle nuecqsex met kiddo's? viespeuk
pi_49852992
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

strikt genomen alleen onder de 14 jaar, al valt er nog te discussiëren over de grens van 16 jaar in relatie tot de noodzaak van (ook) toestemming van de ouders over het mogen hebben van sex door hun kind

Ach, jij valt door de mand als reaguurder
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_49853106
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]
't zou me niet verbazen als je soms andere tenenkrommende en belachelijke uitspraken ziet
Zoals een week of 2 geleden een rechter in Engeland die bijgepraat moest worden in een terrorisme zaak, omdat hij niet wist wat een website was.
pi_49853110
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Nee. Ik las het net van meneer Bouwman. Vandaar dat ik hier op kwam.
Lelijke @@p!
pi_49853193
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

pi_49853215
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dat wij alletwee weten wat dat is en welk taalgebruik erbij hoort is ook niet best geloof ik
pi_49854177
Eén (poging tot) een smerige opmerking en het schorem komt weer bovendrijven
Lelijke @@p!
pi_49856197
Gewoon net als die rechter in Rusland doen. Althans, sovietunie.

Je had dus een vrouw, die beweerde ergens in de jaren '80 dat een man met wie ze in een dronken bui had geslapen de vader was van haar kind. Tsja condooms werden in de sovietunie niet verkocht, en niet iedereen heeft zin in een abortus. Ze eiste ook helemaal niet dat hij voor vader werd verklaard (zou ook dom zijn, dan kun je vervolgens de rest van je leven de onwillige vader achterna zitten voor een handtekening als het kind in het ziekenhuis geopereerd moet worden of zo - begrip gezag had je niet, je was OF vader en dan had je ook gezag, of je was van je ouderlijke rechten ontheven). Het enige wat ze wilde, was alimentatie.
Afijn, die man die ontkende dus dat hij de vader was, maar op een wel heel originele manier. Hij zei dat die vrouw met zo'n beetje IEDEREEN had geslapen. Ter bewijs had hij 4 vrienden bereid gevonden om te getuigen dat OOK ZIJ die nacht met haar hadden geslapen. Die vrouw ontkende dat natuurlijk glashard, en de rechter geloofde haar omdat ze helemaal niet de reputatie had van een slet, maar ja, je moet zo iets natuurlijk wel onderzoeken.
Dit was in de tijd van VOOR DNA-testen, dus je kon alleen maar op bloedgroep testen. Dus dat deden ze. En toen bleek dus dat 2 van die 4 vrienden, alsmede die man zelf, de vader KONDEN zijn van het kind.

En die rechter, die was er dus niet van gediend dat er in de rechtszaal zo duidelijk gelogen werd. Wat doet de rechter dus? Die veroordeeld hem EN zijn 2 onfortuinlijke vrienden tot het betalen van alimentatie.

Die zaak is toen in alle kranten en zo geweest. Preventiewerking.

(in de sovietunie heerste een wat streng moraal, als er van je beweerd werd dat je met meerdere mensen tegelijk had geslapen, kon je het wel vergeten om te trouwen, zie het als een soort... schadevergoeding voor reputatieschade.)
pi_49856327
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dat wij alletwee weten wat dat is en welk taalgebruik erbij hoort is ook niet best geloof ik
pi_49857081
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:47 schreef Sessy het volgende:
En die rechter, die was er dus niet van gediend dat er in de rechtszaal zo duidelijk gelogen werd. Wat doet de rechter dus? Die veroordeeld hem EN zijn 2 onfortuinlijke vrienden tot het betalen van alimentatie.

Geweldig actie van die rechter.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:58:55 #72
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49880403
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

hoi medereaguurders.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:01:16 #73
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49880486
quote:

whehe
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:46:15 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49884559
quote:

Die zaak is toen in alle kranten en zo geweest. Preventiewerking.

(in de sovietunie heerste een wat streng moraal, als er van je beweerd werd dat je met meerdere mensen tegelijk had geslapen, kon je het wel vergeten om te trouwen, zie het als een soort... schadevergoeding voor reputatieschade.)
Erg apart.
pi_49887801
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

[..]

hoi medereaguurders.
ik heb er alleen wel eens gekeken, maakt dat het minder erg
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:40:55 #76
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49891052
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

ik heb er alleen wel eens gekeken, maakt dat het minder erg
Ontkennen heeft geen zin meer, niets dan smoesjes zijn dit!

Kan iemand mij vertellen waarom ik ookalweer een master informatiekunde erbij wilde doen? Ik wil naar huis maar ik zit vast in de UB
Nulla verba sed acta
pi_50008567
Mede dankzij dat prima boek van Van Buuren een 8,5 voor ruimtelijk bestuursrecht
Lelijke @@p!
pi_50012928
quote:

[..]

Ik heb jaren geleden eens een Amerikaans tv-programma gezien waarin een vrouw sex had gehad met een, blijkbaar goed betaalde, basketballer.. de condoom uit de prulemmer had gehengeld om zichzelf te insemineren en het 'goedje' zelfs aan haar vriendinnen aan had geboden.
pi_50038526
Hey Morri antwoord eens op mijn mailtje!
pi_50038551
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:40 schreef Madine het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden eens een Amerikaans tv-programma gezien waarin een vrouw sex had gehad met een, blijkbaar goed betaalde, basketballer.. de condoom uit de prulemmer had gehengeld om zichzelf te insemineren en het 'goedje' zelfs aan haar vriendinnen aan had geboden.
Ik dacht dat die beestjes maar een paar minuten buiten het lichaam overleven?
pi_50042553
Tussen de dubbellikkers en raketten bewaren?
pi_50044664

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:12 ]
pi_50055371
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:01 schreef Sessy het volgende:
Ik dacht dat die beestjes maar een paar minuten buiten het lichaam overleven?
Dat dacht ik ook...

Heeft iemand hier toevallig het boek My Uncle Oswald van Roald Dahl gelezen? Daarin vind het hoofdpersonage in de jaren '30 een soort viagra-poeder waarmee hij sperma van alle dan heersende Europese koningen en intellectuelen, schilders, schrijvers en andere kunstenaars kan verzamelen om dat vervolgens voor grof geld te gaan verkopen.

Briljant boek
pi_50062627
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:40 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ontkennen heeft geen zin meer, niets dan smoesjes zijn dit!
Het is een moeilijke zaak, ik geef het toe , misschien kan ik me nog beroepen op de Zaanse verhoormethode waardoor de bekentenis tóch niet tegen me gebruikt kan worden
quote:
Kan iemand mij vertellen waarom ik ookalweer een master informatiekunde erbij wilde doen? Ik wil naar huis maar ik zit vast in de UB
CVneuker!
  zondag 3 juni 2007 @ 19:56:21 #85
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50069141
quote:
Op zondag 3 juni 2007 16:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is een moeilijke zaak, ik geef het toe , misschien kan ik me nog beroepen op de Zaanse verhoormethode waardoor de bekentenis tóch niet tegen me gebruikt kan worden
[..]

CVneuker!
Welnee, het was ooit zelfs 1e keus!

Zet je pm eens aan?
Nulla verba sed acta
pi_50086043
Ik ben begonnen aan 'Meesterlijk recht', in verband met een mondeling eind deze maand. Wat een monsterklus om daar doorheen te spitten
Lelijke @@p!
pi_50088897
Is dit een geldige overeenkomst van opdracht:
quote:
OVEREENKOMST VAN OPDRACHT

Artikel 1.
Opdrachtneemster stelt zich bij de opdrachtgever in dienst werkzaamheden te verrichten met ingang van 1 januari 2007. De werkzaamheden houden in dat opdrachtneemster administratief ondersteunende werkzaamheden verricht. De omvang van de werkzaamheden is 12 uren per maand.

Artikel 2.
De overeenkomst is aangegaan voor de bepaalde duur van een jaar.

Artikel 3.
Er geldt een proeftijd van 2 maanden.

Artikel 4.
Opdrachtneemster werkt op oproep. Opdrachtneemster is verplicht aan een oproep van de opdrachtgever gehoor te geven.

Artikel 5.
De werkzaamheden worden verricht tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Bij de uitvoer van de werkzaamheden houdt opdrachtneemster zich aan de vooraf ontvangen richtlijnen van de leidinggevende.

Artikel 6.
Het loon bedraagt ¤ 9,50 bruto per uur. De opdrachtneemster heeft slechts recht op loon indien en voorzover zij werkzaamheden voor de opdrachtgever heeft verricht, ongeacht of de oorzaak van het niet verrichten van werkzaamheden voor rekening van opdrachtgeefster dan wel opdrachtneemster komt.

Artikel 7.
Bij arbeidsongeschiktheid meldt de opdrachtneemster zich voor 9.00 uur ziek bij de direct leidinggevende. Bij afwezigheid van de direct leidinggevende geeft opdrachtneemster aan op welk adres en op welk telefoonnummer zij die dag te bereiken is. Opdrachtneemster heeft gedurende de eerste 3 dagen van haar ziekte geen aanspraak op aanvulling van haar loon. Na die dagen maakt zij aanspraak op 70% van haar brutosalaris.

Artikel 8.
Het is opdrachtneemster verboden zonder voorafgaande toestemming van opdrachtgever gedurende de looptijd en na beëindiging van de overeenkomst aan derden informatie te verschaffen over de werkzaamheden.

Artikel 9.
Indien opdrachtneemster het in artikel 8 bepaalde overtreedt en/of niet nakomt, verbeurt zij aan de opdrachtgever een direct opeisbare boete ten bedrage van ¤ 50.000, - voor iedere overtreding, evenals een bedrag van ¤ 5.000, - voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
De boete strekt de opdrachtgever tot voordeel. Dit is uitdrukkelijk bepaald in afwijking van artikel 7:650 lid 3-5 BW.

Artikel 10.
Opdrachtneemster wordt geacht elke maand dat zij heeft gewerkt de daarover opgebouwde vakantie-uren met behoud van salaris te hebben opgenomen. Opdrachtneemster heeft aanspraak op het wettelijk vastgestelde aantal vakantiedagen.

Artikel 11.
De opdrachtgever behoudt zich het recht voor de overeenkomst eenzijdig te wijzigen indien hij daarbij een zodanig zwaarwichtig belang heeft dat het belang van de opdrachtneemster dat door de wijziging wordt geschaad, daarvoor naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid moet wijken.

Artikel 12
Op deze overeenkomst is geen collectieve arbeidsvoorwaardenregeling van toepassing.
Mag er inderdaad zoals artikel 9 aangeeft afgeweken worden van dat artikel. En is de boete niet buitenpoportioneel?

Misschien nog andere dingen die opvallen?
  maandag 4 juni 2007 @ 14:16:17 #88
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50090941
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Is dit een geldige overeenkomst van opdracht:
[..]

Mag er inderdaad zoals artikel 9 aangeeft afgeweken worden van dat artikel. En is de boete niet buitenpoportioneel?

Misschien nog andere dingen die opvallen?
Dat klinkt als een vrij reguliere geheimhoudingsbeding, met bijbehorend boetebeding, en of dat buitensporig is ligt aan de aard van de informatie waar het om gaat, en alle omstandigheden van het geval, me dunkt. Heb nu geen tijd om dat hele ding door te werken.

En dit is ook geen gratis juridisch adviesbureau natuurlijk.
Nulla verba sed acta
pi_50090999
Nee dat snap ik, maar ik heb overmorgen een belangrijk tentamen

In ieder geval bedankt voor de moeite.
pi_50094359
Zo, nog 1 tentamen te gaan en dan zit het eerste jaar erop
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_50111276
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:56 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Welnee, het was ooit zelfs 1e keus!
Errare humanum est.
quote:
Zet je pm eens aan?
Done. liefdesbrief?
pi_50119200
Zoooo morgen jaarvergadering. Gister laatste bestuursvergadering gehad, gisteravond was ik best down maar nu heb ik er best zin in er van af te zijn

En vanavond natuurlijk BBQ in de Brandpunt(tuin)
pi_50133760
Kan iemand mij helpen?

De rechtsregel uit Haviltex: dat de betekenis van woorden contextueel bepaald is en dat het aan komt op de vraag welke zin de partijen in gegeven omstandigheden mogen toekennen aan contractuele bepalingen.

Die is duidelijk. Maar is er iemand die weet wat de rechtsregel van Saladin-HBU is en dus in welk opzicht deze verschilt van het Saladin-arrest? Op het eerste gezicht lijken ze exact hetzelfde namelijk
pi_50133865
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:52 schreef Lauder-Frost het volgende:
Die is duidelijk. Maar is er iemand die weet wat de rechtsregel van Saladin-HBU is en dus in welk opzicht deze verschilt van het Saladin-arrest? Op het eerste gezicht lijken ze exact hetzelfde namelijk
Saladin/HBU gaat volgens mij over factoren die ervoor zorgen dat je geen beroep kan doen op een exoneratieclausule
pi_50158160
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:08 schreef Sessy het volgende:
Zoooo morgen jaarvergadering. Gister laatste bestuursvergadering gehad, gisteravond was ik best down maar nu heb ik er best zin in er van af te zijn

En vanavond natuurlijk BBQ in de Brandpunt(tuin)
Was de daaropvolgende borrel nog gezellig? Die heb ik overgeslagen deze keer.
Lelijke @@p!
pi_50188905
De borrel was HEEL gezellig en dat hoort je mij echt niet vaak zeggen. Ik heb me helemaal slap gelachen.

Whee! Sessy is gedechargeerd, en hiermee bestuur-af. Heb allemaal leuke cadeautjes gekregen ook
Ik schijn volgend jaar een Magisterforum te gaan modereren/promoten/opzetten/weet ik het. Ik hoorde dat gister ook voor het eerst, haha! Heb wel toegezegd.

Hoe was gister het feest? Ik was daarvoor nog weggegaan, kon het gisteren echt niet meer opbrengen. Ik zie er nog geen foto's van.
pi_50335965
Ik heb een 8 voor mijn bachelorthesis!

Bij de inzage maar even kijken of er nog aanpassingen mogelijk zijn om mijn cijfer op te krikken
pi_50337208
alle tentamens voor dit schooljaar geklaard, nu de uitslag afwachten
pi_50338146
Tentamen aardig verpest vandaag. Bidden voor 6.
pi_50365265
Europees gemeenschapsrecht gehaald, nog best netjes. Strafprocesrecht is een herkansing geworden. Rechtsfilosofie nog even afwachten.
pi_50366190
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef Sessy het volgende:
Europees gemeenschapsrecht gehaald, nog best netjes.
Ik ook! Ik had een 6 en als ik zo de lijst bekeek was dat nog best een hoog cijfer
pi_50369010
Ik had een 7

Nu hetzelfde voor strafprocesrecht nog... ik snap dat vak gewoon echt niet mja. Het loopt echt helemaal door mekaar. Ik ga gewoon artikelen en arresten stampen en zo en hopen dat daar een voldoende uit vloeit.
pi_50386806
Ambtenarenrecht gehaald met een 8.

Alvast een waarschuwing ivm de Tilburgse cijfers strafprocesrecht: ze zijn erg laag.
Lelijke @@p!
pi_50416656
Haha ja vanmiddag was de inzage, ik zag heeeeeeeeeeel veel bekende gezichten. Niet dat ik er wat wijzer van ben geworden.
pi_50428917
effe een vraagje welke wetbundel gebruiken jullie? die Kluwer collegebundel of die andere ik meen van SDU
pi_50430553
Kluwer ftw.
pi_50432619
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:13 schreef Originele_Naam het volgende:
effe een vraagje welke wetbundel gebruiken jullie? die Kluwer collegebundel of die andere ik meen van SDU
Kluwer uiteraard. Ik vind de Kluwer een duidelijkere indeling hebben en daarnaast ziet die er gewoon veel beter uit .
pi_50433253
Ik heb geen ervaring met SDU, maar ik zie wel veel mensen ermee lopen op uni. Ik zelf heb Kluwer, vind alleen dat ze zo snel kreukelen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:19:26 #109
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50439283
SDU natuurlijk.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:23:07 #110
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50439377
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:19 schreef Pool het volgende:
SDU natuurlijk.
SDU is voor de gadgets, Kluwer is voor als je de dingen echt wilt kunnen vinden .

En die gadgets krijg je dan wel van anderen door heel lief te lachen

edit: Deze discussie staat overigens in alle voorgaande jaren in de WO-rechtentopics van rond juni/juli ook.
Nulla verba sed acta
pi_50439533
Kluwer natuurlijk!

Zeker als je hem pas in het tweede semester openmaakt
pi_50449840
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:28 schreef bladibladibla het volgende:
Kluwer natuurlijk!

Zeker als je hem pas in het tweede semester openmaakt
Ik heb dit collegejaar zelfs niet eens een nieuwe versie gekocht. In het masterjaar koop je overigens voor functionele vakken toch speciale wetboekjes.
Lelijke @@p!
pi_50450862
Ik heb een vermande momenteel. Vorig jaar kluwer. Daarvoor vermande.
Overweging was eigenlijk vooral dat ik strafrechtelijke aansprakelijkheid en naar later bleek ook strafprocesrecht op een aparte dag had, en vermande het strafrechtsdeel apart heeft zitten en dat bovendien de strafrechtsdocenten zelf ook allemaal vermande gebruiken bij ons. Verder boeit het me totaal niet welke ik gebruik, ik vind ze echt gelijkwaardig. Als ik volgend jaar een nieuwe koop wordt het wel weer de kluwer ivm de betere cd die erbij zit waar ook echt wetgeving op staat en niet alleen aanvullende info.
pi_50455957
Jaja heb me BSA zo goed als binnen
pi_50462916
Ik heb sinds vanochtend genoeg studiepunten om m'n master te gaan doen.

Moet je het apart aanvragen om je master te gaan doen of hoe zit dat?
pi_50478195
Volgens mij moet je dan op het aanmeldingsformulier dat je jaalijks krijgt een master aankruisen. De Centrale Studentenbalie controleert dan of je genoeg studiepunten hebt en of je aan alle verplichtingen hebt voldaan (vaardighedentraject) die vereist zijn om aan je master te beginnen.

Ik heb er trouwens ook genoeg om aan mijn Master te beginnen, al moet ik nog één cijfer terug krijgen
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:34:36 #117
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50480757
Goed bezig allemaal!

Ik hoor overigens al een paar weken thuis in het lijstje van afgestudeerden
Nulla verba sed acta
pi_50496764
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:34 schreef Leonoor het volgende:
Goed bezig allemaal!

Ik hoor overigens al een paar weken thuis in het lijstje van afgestudeerden
jeetje

vertel eens hoe was je studentenleven de afgelopen jaren?
pi_50504974
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:15 schreef bladibladibla het volgende:
Volgens mij moet je dan op het aanmeldingsformulier dat je jaalijks krijgt een master aankruisen. De Centrale Studentenbalie controleert dan of je genoeg studiepunten hebt en of je aan alle verplichtingen hebt voldaan (vaardighedentraject) die vereist zijn om aan je master te beginnen.

Ik heb er trouwens ook genoeg om aan mijn Master te beginnen, al moet ik nog één cijfer terug krijgen
Als het goed is komt er van tevoren ook nog een mail van een of andere persoon van het secretariaat die meldt dat je genoeg studiepunten hebt. Maar die mail kan ook best halverwege de zomer komen.
Lelijke @@p!
pi_50519648
Weet iemand omstreeks welke datum je die aanmeldingsformulieren krijgt? En of je, als je ze pas 7 augustus of zo opstuurt, nog vroeg genoeg bent?
pi_50576567
Ronden ze je eindcijfer voor een vak alleen op gehele cijfers af of ook op halve? (UU)
pi_50596067
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:09 schreef Addict89 het volgende:
Ronden ze je eindcijfer voor een vak alleen op gehele cijfers af of ook op halve? (UU)
Halve
  dinsdag 19 juni 2007 @ 00:26:22 #123
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50600731
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:27 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

jeetje

vertel eens hoe was je studentenleven de afgelopen jaren?
Een woord: supermooi! Ik zeg: cliche's de bom, alles is waar, etc, etc, ook al kan het 99% van de medemensen hier waarschijnlijk weinig schelen wat ik zoal heb gedaan in mijn studententijd.

Voor de Utrechters onder ons heb ik nog wel 1 tip (die de intimi bekend voor zal komen): "Hij die gaat drinken, dient zijn fiets op slot te zetten".
Nulla verba sed acta
pi_50601180
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:26 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Een woord: supermooi! Ik zeg: cliche's de bom, alles is waar, etc, etc, ook al kan het 99% van de medemensen hier waarschijnlijk weinig schelen wat ik zoal heb gedaan in mijn studententijd.

Voor de Utrechters onder ons heb ik nog wel 1 tip (die de intimi bekend voor zal komen): "Hij die gaat drinken, dient zijn fiets op slot te zetten".
Benieuwd of je om 13.00 uur ook zo bijdehand bent
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:35:58 #125
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50604796
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:42 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Benieuwd of je om 13.00 uur ook zo bijdehand bent
Net of ik iets mag zeggen, 40 studenten in 1,5 uur tijd . Maar ik ben nimmer op mijn mondje gevallen, je kent me.
Nulla verba sed acta
pi_50607504
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Net of ik iets mag zeggen, 40 studenten in 1,5 uur tijd . Maar ik ben nimmer op mijn mondje gevallen, je kent me.
40
pi_50610025
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:17 schreef The_Duce het volgende:

[..]

40
De landelijke Rechtswinkeldag wordt dit jaar in Utrecht georganiseerd? Zit jij daar nog bij?
Lelijke @@p!
pi_50610099
Het loont de moeite om naar een tentameninzage te gaan. Ik kwam er net achter dat mij in de kantlijn 5 decimalen meer waren toegekend dan in het eindcijfer verwerkt zijn. Zo'n telfoutje van de corrector scheelt een half puntje
Lelijke @@p!
pi_50612734
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het loont de moeite om naar een tentameninzage te gaan. Ik kwam er net achter dat mij in de kantlijn 5 decimalen meer waren toegekend dan in het eindcijfer verwerkt zijn. Zo'n telfoutje van de corrector scheelt een half puntje
man ik ben daar veels te lui voor, zolang het voldoende is vind ik het prima
pi_50618534
Bij een van mijn tentamens hebben ze verkeerd opgeteld. Resultaat: 0,2 punt winst
pi_50620417
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

De landelijke Rechtswinkeldag wordt dit jaar in Utrecht georganiseerd? Zit jij daar nog bij?
Jazekers. Ik ben erbij
pi_50642237
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:12 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Jazekers. Ik ben erbij
Ha, dan ga ik overwegen mee te komen met de Tilburgse delegatie
Lelijke @@p!
pi_50655398
YEAH!

Alle punten uit het eerste jaar gehaald.
pi_50655619
Heeft iemand nog een rond stuk hout liggen?
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:31 schreef petitlapin2 het volgende:
waar zitten al die hauteine arrogante rechtenstudentjes nu die dachten dat het zo klaar was als een klontje dat de PCL met haar praktijken moest stoppen
Lelijke @@p!
pi_50655882
Come again?
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:00:12 #136
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50656580
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Heeft iemand nog een rond stuk hout liggen?
[..]

Ach, die petitlapin heeft in die topics de grootste kul lopen verkopen. Dat een burgerlijke rechter geen verbod kan geven enzo. En aan haar reacties nu te zien, heeft ze er nog steeds niets van begrepen, en dat zegt dan advocaat te zijn. In België weliswaar, maar dan nog.
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:55:06 #137
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50692552
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Ach, die petitlapin heeft in die topics de grootste kul lopen verkopen. Dat een burgerlijke rechter geen verbod kan geven enzo. En aan haar reacties nu te zien, heeft ze er nog steeds niets van begrepen, en dat zegt dan advocaat te zijn. In België weliswaar, maar dan nog.
Hebben wij dat hier dan verkondigd? Volgens mij zijn hier alleen maar dingen geroepen over het feit dat het een interessante zaak is om te volgen, en dat de redenering van de advocaat nog best fatsoenlijk was, gezien het vrij bijzondere standpunt, toch? Ik vond het iig een mooie uitspraak om te lezen, ben wel benieuwd of de Giertjes in hoger beroep gaan!
Nulla verba sed acta
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:17:57 #138
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50693508
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:55 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hebben wij dat hier dan verkondigd? Volgens mij zijn hier alleen maar dingen geroepen over het feit dat het een interessante zaak is om te volgen, en dat de redenering van de advocaat nog best fatsoenlijk was, gezien het vrij bijzondere standpunt, toch? Ik vond het iig een mooie uitspraak om te lezen, ben wel benieuwd of de Giertjes in hoger beroep gaan!
Nee, hier in deze reeks zijn gewoon goede dingen gezegd hoor. Maar er liep een hele serie topics in NWS waar D_D, Redbeard en ik in mee discussieerden. Als je op de quote van Redbeard klikt, dan kom je daar in uit. Daar liepen een paar users de grootste onzin te verkondigen en De Gier voor jaloerse kankerhoer uit te maken enzo. Die zetten nu een grote mond op omdat mevrouw De Gier inderdaad verloren heeft, wat hun argumenten natuurlijk niet minder zwak maakt.

En de weledelgestrenge petitlapin had wat bijzondere ideeën over de bevoegdheidsverdeling tussen de straf- en burgerlijke rechter.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:49:42 #139
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50694788
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:17 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, hier in deze reeks zijn gewoon goede dingen gezegd hoor. Maar er liep een hele serie topics in NWS waar D_D, Redbeard en ik in mee discussieerden. Als je op de quote van Redbeard klikt, dan kom je daar in uit. Daar liepen een paar users de grootste onzin te verkondigen en De Gier voor jaloerse kankerhoer uit te maken enzo. Die zetten nu een grote mond op omdat mevrouw De Gier inderdaad verloren heeft, wat hun argumenten natuurlijk niet minder zwak maakt.

En de weledelgestrenge petitlapin had wat bijzondere ideeën over de bevoegdheidsverdeling tussen de straf- en burgerlijke rechter.
Interessant systeem hebben ze in Belgie dan.

Hoe dan ook, ik verveel me en er gebeurt te weinig schokkends in dit topic, komkom mensen, blaas er eens wat leven in!?
Nulla verba sed acta
pi_50694993
tis zomerreces hoor
pi_50695017
heeft iemand verstand van ontslagrecht?
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:33:12 #142
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50696131
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef Originele_Naam het volgende:
heeft iemand verstand van ontslagrecht?
't is zomerreces hoor
Maar wat wil je weten?
Nulla verba sed acta
pi_50696176
wanneer kan je baas je ontslaan? Stel je baas ontslaat je terwijl jij helemaal nog geen contract hebt gehad, maar je werkte er al 3 maanden. Kan hij dat zomaar doen?
pi_50699170

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:14 ]
pi_50699439

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:14 ]
pi_50700006
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Originele_Naam het volgende:
wanneer kan je baas je ontslaan? Stel je baas ontslaat je terwijl jij helemaal nog geen contract hebt gehad, maar je werkte er al 3 maanden. Kan hij dat zomaar doen?
Dan heb je toch mondeling al een overeenkomst? Hangt ervan af wat je mocht verwachten zou ik zeggen in zo'n geval. Wat was er afgesproken en zo.
Wie werkt er nou 3 maanden zonder contract?

hoofdpijn! Met morgen strafprocesrecht. Heb alles geleerd behalve de aantekeningen heel de week en krijg nu hoofdpijn. KUTTTTTTTTTTTTTTTTT
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:21:07 #147
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50707786
quote:
Daar ga ik je morgen meer over vertellen, hier heb ik braaf een vak over gehad namelijk, maar nu heb ik mijn jaarclub op bezoek (en moest ik even iets anders nuttigs opzoeken op Internet).

Ik doe niet aan zomerreces
Nulla verba sed acta
pi_50721531
quote:
Kort door de bocht:

Als je ergens drie maanden werkt, wordt het heel makkelijk aan te tonen dat je een arbeidsovereenkomst hebt: zie 7:610a BW. Sowieso mag je mondeling een arbeidsovereenkomst aangaan.

Ontslag kan met wederzijds goedvinden of op staande voet, naast de mogelijkheid te ontbinden of op te zeggen. Je doelt waarschijnlijk op de laatste twee mogelijkheden. Ontbinden kun je altijd proberen, maar is een duurdere rechtsgang. Opzeggen is een goedkopere rechtsgang, maar er moet dan wel aan een hele rits eisen voldaan zijn.

Relevant kan ook zijn of je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd hebt en de mogelijkheid bij een ovk voor bep tijd tussentijds op te zeggen.

Kortom: hangt van zoveel factoren af dat ik nog een kwartier hierover door kan typen. Daarom is arbeidsrecht zo'n leuk rechtsgebied en jouw vraag veel te vaag.
Lelijke @@p!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:25:47 #149
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50724584
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Kort door de bocht:

Als je ergens drie maanden werkt, wordt het heel makkelijk aan te tonen dat je een arbeidsovereenkomst hebt: zie 7:610a BW. Sowieso mag je mondeling een arbeidsovereenkomst aangaan.

Ontslag kan met wederzijds goedvinden of op staande voet, naast de mogelijkheid te ontbinden of op te zeggen. Je doelt waarschijnlijk op de laatste twee mogelijkheden. Ontbinden kun je altijd proberen, maar is een duurdere rechtsgang. Opzeggen is een goedkopere rechtsgang, maar er moet dan wel aan een hele rits eisen voldaan zijn.

Relevant kan ook zijn of je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd hebt en de mogelijkheid bij een ovk voor bep tijd tussentijds op te zeggen.

Kortom: hangt van zoveel factoren af dat ik nog een kwartier hierover door kan typen. Daarom is arbeidsrecht zo'n leuk rechtsgebied en jouw vraag veel te vaag.
Wat hij zegt dus. Een proeftijd kan het iig niet meer zijn, die heeft een maximale duur van 2 maanden namelijk (ijzeren proeftijdbeding etc). Volgens mij is het zo (maar het is zo lunchpauze dus ik heb geen zin meer om dingen op te gaan zoeken nu ), dat als niet is overeengekomen dat de ovk voor bepaalde tijd is, aangenomen kan worden dat de ovk voor onbepaalde tijd is, maar pin me daar niet op vast. Iemand wel opgezocht?
Nulla verba sed acta
pi_50756377
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]
dat als niet is overeengekomen dat de ovk voor bepaalde tijd is, aangenomen kan worden dat de ovk voor onbepaalde tijd is, maar pin me daar niet op vast. Iemand wel opgezocht?
Komt mij zeer bekend voor. Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is hoofdregel iig.
Lelijke @@p!
pi_50826738
Teen gebroken. Echt lastig
Na 1 dag ben ik die krukken al beu

Deze jongen komt deze week in ieder geval niet meer op de UvT. Lekker op m'n kamer met m'n poot omhoog leren voor de laatste twee tentamens.

Ben wel netjes spreekuur gaan draaien.
Lelijke @@p!
pi_50830250
Na dit jaar ben ik klaar met mijn eerste jaar rechten in Maastricht, en moet ik dus gaan kiezen welke kant ik op wil. Nu heb ik me ingeschreven voor Nederlands Recht, maar ik ben vandaag begonnen met het blok Belastingrecht (heb het boekje al uit, morgen tentamen, veel te laat begonnen ), en dat interesseert me zeer. Ik ben daarom aan het denken om door te gaan in de richting van Fiscaal Recht.

Nu wil ik uiteraard nog even naar de studieadviseur hier op de faculteit gaan, maar dat is natuurlijk allemaal bezien vanuit de kant van de universiteit. Vandaar dat ik hier even vraag wat de studenten er daadwerkelijk van vinden?

Kan iemand die deze richting heeft gekozen me er wat meer van vertellen, voornamelijk de dingen die je minder positief vindt?

EDIT: In hoeverre komt het economische aspect aan bod? Krijg je ook weer te maken die formules en zo? (zoiets als dat Y = C + I + O + E - M ?). Komt er uiteindelijk veel wiskunde aan te pas qua differentiëren en dat soort zooi?

[ Bericht 8% gewijzigd door Bartaz op 25-06-2007 20:44:00 ]
pi_50855938
Hmm ik kende iemand die met een gebroken teen na minder dan een week ging joggen. En ik heb op internet van een 50+ jarige mevrouw gehoord dat ze met een gebroken teen na een week ging kunstschaatsen...
pi_50855972
Fiscaal heeft wel iets betere perspectieven op de arbeidsmarkt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:16:27 #155
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50857627
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Teen gebroken. Echt lastig
Na 1 dag ben ik die krukken al beu

Deze jongen komt deze week in ieder geval niet meer op de UvT. Lekker op m'n kamer met m'n poot omhoog leren voor de laatste twee tentamens.

Ben wel netjes spreekuur gaan draaien.
Van mij mag je lekker binnen blijven zitten en genezen hoor, arme ziel
We hoeven natuurlijk niet allemaal stoere bikkelende 50+'ers te zijn
Nulla verba sed acta
pi_50858211

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:14 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:47:00 #157
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50858837
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Heeft iemand hier het boekje van Tak? Rechters zonder toga?

Er schijnt morgen een vraag in mijn tentamen te worden gesteld over welke onderzoeksmethode hij gebruikt heeft voor dit boekje.. *leven de rechtsmethodologie*

Vak wordt ons in 3 hoorcolleges even de strot in gedouwd.. docenten weten zelf niet wat ze er mee aan moeten..
Ik ben mijn scriptie Informatiekunde nu aan het schrijven op het Ministerie van Justitie (don't ask), en het kreng staat hier in de bieb. Aangezien ik toch nog 234908098 boekend aarheen moet terugbrengen ga ik het wel even halen.
Nulla verba sed acta
pi_50858879

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:14 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:57:58 #159
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50859298
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je bent een engel
Sta ik daar in de bibliotheek "Ja, ik zoek een boek en het staat niet op de plank, Tak zonder toga heet het" .

Maar ik ga nu even lezen, had die gast geen nog groter lettertype uit kunnen zoeken, dan had het gelijk bij de slechtziendenboeken op de plank gekund...
Nulla verba sed acta
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:02:33 #160
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50859464
Takkemans schrijft:
quote:
Bij de beantwoording van voornoemde vragen maak ik gebruik van informatie over rechtssystemen die lekendeelname kennen. Het is ondoenlijk een beschrijving te geven van de lekendeelname aan de rechtspraak in bijvoorbeeld alle EU landen omdat een quick scan leert dat alleen Nederland en Luxemburg geen vorm van lekendeelname aan de strafrechtspraak kennen. Van de West-Europese landen die geen lid zijn van de EU kennen Noorwegen en Zwitserland weer wel lekendeelname. Ik zal derhalve bij de beantwoording van de vragen telken een aantal systemen ter onderbouwing van het antwoord en ter illustratie opvoeren waardoor toch een beeld van de betekenis van lekendeelname aan de strafrechtspleging ontstaat.
Ja, dit was een volledige pagina. Maar meneer gaat dus rechtsvergelijking toepassen, in zeer beperkte mate, en precies zoals het hem uitkomt, eigenlijk. Was dat wat je wilde weten?
Nulla verba sed acta
pi_50860866

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:14 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:43:48 #162
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_50860966
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jah ik denk dat ze dat van ons willen weten morgen
Thanks..

En omdat dat idd zo'n groot lettertyp is en er voor de rest niet echt een inhoud in zit had ik weinig zin om het boekje te kopen. vond het een beetje geldklopperij.. Tot ik hoorde dat er daadwerkelijk vragen over gesteld gaan worden.. (alhoewel ik het nu nog geldklopperij vind )

Hartstikke bedankt in ieder geval
Mocht je nog meer willen weten, let me know, mijn scriptie is op dit moment niet iets dat me bovenmatig kan interesseren .
Nulla verba sed acta
pi_50861025
Oh hier zijn jullie
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:50:44 #164
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_50861233
tvp - ru
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_50931252
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:32 schreef Sessy het volgende:
Hmm ik kende iemand die met een gebroken teen na minder dan een week ging joggen. En ik heb op internet van een 50+ jarige mevrouw gehoord dat ze met een gebroken teen na een week ging kunstschaatsen...
Dat biedt perspectieven. Ik had over twee weken een vakantie gepland met veel wandelingen, dus ik ga niet al te veel risico nemen.
Lelijke @@p!
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:36:42 #166
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50931832
Sterkte Redbeard!

Vonden jullie trouwens ook niet dat er in de kranten en "kranten" erg veel aandacht was voor de conclusie van de A-G in de ABN-Amro zaak? Ik heb nog nooit gezien dat een conclusie tot artikeltjes in Spits en Metro leidde. Zou dat liggen aan de unieke zaak? Of gaan we het vaker zien, omdat Rechtspraak.nl tegenwoordig razendsnel persberichtjes en de integrale teksten plaatst? Ik vond het zelf wel mooi om te zien in elk geval.

En sowieso benieuwd wat de Hoge Raad gaat doen natuurlijk. De media doet nu alsof de HR bijna altijd de conclusie volgt, maar de HR volgt net zo goed ook meestal het hof. In dit soort cases is het gewoon moeilijk te voorspellen wat de HR doet. Laatst had je ook een zaak over schadevergoeding voor een onterecht niet als vluchteling toegelaten vrouw. Rechtbank wees de claim af, het Hof wees toe, de A-G wilde het oordeel van het Hof in stand laten, de Hoge Raad vernietigde. link
pi_50932542
Ik heb het zo druk dat ik geen kranten of journaal heb gezien de afgelopen dagen, maar ik was wel verbaasd over die conclusie. Het lijkt mij dat de verkoop van een bedrijfsonderdeel niet zonder toestemming van aandeelhouders kan worden voltooid, aangezien de aandeelhouders toch de eigenaren van de onderneming zijn. Natuurlijk moet het bestuur wel vrijheid hebben om te handelen, maar ik vind deze conclusie vrij ver gaan...
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:46:20 #168
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50934180
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:55 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb het zo druk dat ik geen kranten of journaal heb gezien de afgelopen dagen, maar ik was wel verbaasd over die conclusie. Het lijkt mij dat de verkoop van een bedrijfsonderdeel niet zonder toestemming van aandeelhouders kan worden voltooid, aangezien de aandeelhouders toch de eigenaren van de onderneming zijn. Natuurlijk moet het bestuur wel vrijheid hebben om te handelen, maar ik vind deze conclusie vrij ver gaan...
Mwah, de hoofdregel is dat het bestuur bestuurt he, de beslissingen die door de AvA genomen moeten worden zijn de uitzonderingen.

En "eigenaar" ben je niet echt als aandeelhouder in een NV. Je bent dan gewoon één van de stakeholders en je hebt daarbij invloed op de samenstelling van de leiding en sommige andere beslissingen, je hebt recht op dividend en je profiteert van waardestijgingen. Als je echt "eigenaar" wil zijn, dan moet je maar samen met compagnons een bank in de vorm van een VOF opzetten en dan ook méér kwijt zijn dan alleen je eigen inleg als de tent failliet gaat.

Een aandeelhouder raakt alleen maar zijn inleg kwijt als het misgaat, voor werknemers en crediteuren staat misschien wel veel meer op het spel. Het bestuur moet ook daar rekening mee houden en ik ben blij dat de wet daar de ruimte voor biedt door het bestuur de bevoegdheid te geven belangrijke beslissingen zelf te nemen.
pi_50934802
dit topic nog nooit gezien, maar zal me ook is melden!

morgen mijn laatste tentamen (her- bestuursrecht) en dan heb ik vakantie.
Ben 1e jaars in tilburg, maar ga volgend jaar naar leiden waar ik instroom in het 2e jaar.

ik moet bestuursrecht echt ff halen want dan heb ik het complete eerste jaar gehaald:)

dus zet me maar bij leiden!
pi_50950276

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:15 ]
pi_50972036
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Dat biedt perspectieven. Ik had over twee weken een vakantie gepland met veel wandelingen, dus ik ga niet al te veel risico nemen.
Waarschijnlijk kan dat tegen die tijd wel. Allebei de bovengenoemde mensen zeiden wel dat 't zeer deed, maar van de arts mochten ze ook al gaan doen wat ze deden zodra de zwelling weg was dus komt wel goed
naproxen is trouwens de beste pijnstiller die ik ken, mocht je er veel last van hebben.
pi_50972093
Hoe ver zijn ze met Stork trouwens? Ik heb er al tijden niks meer over gehoord.
  maandag 2 juli 2007 @ 08:59:32 #173
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51049573
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:21 schreef Sessy het volgende:
Hoe ver zijn ze met Stork trouwens? Ik heb er al tijden niks meer over gehoord.
Vandaag las ik toevallig in de NRC Next weer nieuws! Een IJslandse grootaandeelhouder gaat de overname waarschijnlijk in de weg staan.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:02:46 #174
57434 Marloes
Digital Love
pi_51069555
Hier ook maar even
quote:
Ik ga ook rechten studeren in Utrecht...
Wat ik mij afvraag, hoevaak heb je college/werkgroep in de week?
Ik hoor namelijk van veel mensen dat je maar weinig uur hebt.
Zijn er misschien eerstejaars die hun rooster eens zouden kunnen posten ofzo?
Gewoon om een idee te krijgen
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_51069930
Ik heb mijn oude rooster niet meer, maar het was in het tweede semester ongeveer zoiets:

Ma 13-15.15 HC Privaat
Di 13.00-15.15 HC SBR
Do 9-10.45 Wg Privaat
Do 11-12.45 WG SBR

Eerste semester was 1 vak meer, dus extra HC + WG.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:20:58 #176
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51075739
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:11 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb mijn oude rooster niet meer, maar het was in het tweede semester ongeveer zoiets:

Ma 13-15.15 HC Privaat
Di 13.00-15.15 HC SBR
Do 9-10.45 Wg Privaat
Do 11-12.45 WG SBR

Eerste semester was 1 vak meer, dus extra HC + WG.
En in het eerste semester heb je toch ook nog van die "huiswerkgroepen" voor alle vakken, ik kan me even niet meer herinneren welke naam ze die hebben gegeven. Ze zijn weliswaar facultaties, maar in mijn tijd ( ) ging iedereen daar wel naar toe, omdat het toch wel een fijne studiehulp was. Coachgroepen?
Nulla verba sed acta
pi_51075876
Oh ja, coachgroepen.. maar dat was bij mij maar voor 1 vak en volgens mij hebben we er maar 3 ofzo gehad.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:42:17 #178
57434 Marloes
Digital Love
pi_51076722
Maar is het standaard dat je één dag in de week vrij hebt?
The more that I appear.
pi_51076820
Nee, als je werkgroepen in het eerste semester over 3 dagen verspreid zijn (Zoals bij mij was) en je op de andere 2 dagen HC hebt niet. Maar de kans is wel groot.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:22:07 #180
57434 Marloes
Digital Love
pi_51089241
Oke

En hoe bevalt het om rechten te doen in Utrecht? Wat is het verschil met andere universiteiten (voor zover je dat weet dan ).
The more that I appear.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:25:22 #181
57434 Marloes
Digital Love
pi_51089338
Oja, ik ben overigens van plan om notarieel recht te gaan doen
The more that I appear.
pi_51093299
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:25 schreef Marloes het volgende:
Oja, ik ben overigens van plan om notarieel recht te gaan doen
Heel goed idee .
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:22 schreef Marloes het volgende:
Oke

En hoe bevalt het om rechten te doen in Utrecht? Wat is het verschil met andere universiteiten (voor zover je dat weet dan ).
In Utrecht is het helemaal een goed idee. De opleiding zit goed in elkaar, ik ken iemand die is overgekomen vanuit Tilburg naar Utrecht en hij zegt dat hij zich hier beter op z'n gemak voelt mbt de studie. Al zullen er niet echt grote verschillen zijn per universiteit.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:37:00 #183
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51093923
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:17 schreef VoreG het volgende:
De opleiding zit goed in elkaar, ik ken iemand die is overgekomen vanuit Tilburg naar Utrecht en hij zegt dat hij zich hier beter op z'n gemak voelt mbt de studie.
En ik ken ze andersom hoor.
pi_51094058
EUR
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:41:38 #185
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51094082
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

[..]

En ik ken ze andersom hoor.
Haha, ik wist gewoon dat jij dit had geschreven toen ik jouw naam als laatste zag staan.

Hoe dan ook, Utrecht is natuurlijk supermooi, rechten studeren is supermooi, dus wat is er beter dan rechten studeren in Utrecht?

Nee Tilburgertjes onder ons, niets is beter dan rechten studeren in Utrecht, dus ook niet rechten studeren in Tilburg!
Nulla verba sed acta
pi_51094496

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:15 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:57:20 #187
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51094641
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Haha, ik wist gewoon dat jij dit had geschreven toen ik jouw naam als laatste zag staan.

Hoe dan ook, Utrecht is natuurlijk supermooi, rechten studeren is supermooi, dus wat is er beter dan rechten studeren in Utrecht?

Nee Tilburgertjes onder ons, niets is beter dan rechten studeren in Utrecht, dus ook niet rechten studeren in Tilburg!

Bij ons geen afgelaste tentamens wegens te volle collegezalen of omgevallen hijskranen hoor.
Maar verder zijn Utrecht en rechten studeren wel mooi ja. alleen de combinatie niet
pi_51095081
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Pool het volgende:

[..]

of omgevallen hijskranen hoor.
Lieten ze maar wat omvallen in Tilburg, dan kunnen ze die stad nog een beetje fatsoenlijk opbouwen
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:15:54 #189
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51095298
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:09 schreef VoreG het volgende:

[..]

Lieten ze maar wat omvallen in Tilburg, dan kunnen ze die stad nog een beetje fatsoenlijk opbouwen
Prima, kunnen we eindelijk een universiteitsgebouw in het centrum neerzetten. Een JB ofzo.
pi_51095330
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Had je dan maar 2 vakken het laatste semester

Ik had er wel een stuk of 5
Ja. Heb volgend jaar eerste semester er ook maar 2.
pi_51095364
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Prima, kunnen we eindelijk een universiteitsgebouw in het centrum neerzetten. Een JB ofzo.
Ik zou met Westpoint beginnen.
pi_51095393
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:16 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ja. Heb volgend jaar eerste semester er ook maar 2.
2 vakken van 15 punten en je mag maximaal 30 punten per semeste halen, tenzij je extra vakken aanvraagt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:22:06 #193
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51095537
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:17 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik zou met Westpoint beginnen.
Nee Westpoint moet blijven. Overdag is het saai ja, maar het is heerlijk om 's avonds uit de kroeg weg te fietsen en dan te proberen al die gekleurde lampjes te tellen. Het is me nog nooit gelukt!
pi_51095650
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee Westpoint moet blijven. Overdag is het saai ja, maar het is heerlijk om 's avonds uit de kroeg weg te fietsen en dan te proberen al die gekleurde lampjes te tellen. Het is me nog nooit gelukt!
Toen ik laatst in Tilburg op bezoek was bij vrienden zat ik dat gedrocht af te zeiken, wat er toe leidde dat ik tegen een paaltje aanfietste en op een of andere manier m'n hele achterband dubbelvouwde. Dat werd dus een roteind lopen naar m'n slaapplek..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:27:13 #195
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51095697
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef VoreG het volgende:

[..]

Toen ik laatst in Tilburg op bezoek was bij vrienden zat ik dat gedrocht af te zeiken, wat er toe leidde dat ik tegen een paaltje aanfietste en op een of andere manier m'n hele achterband dubbelvouwde. Dat werd dus een roteind lopen naar m'n slaapplek..
Geef toe, je was lampjes aan het tellen toen je tegen die paal opfietste.
pi_51095749
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Pool het volgende:

[..]

Geef toe, je was lampjes aan het tellen toen je tegen die paal opfietste.
Ik werd een beetje misselijk van die lampjes..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:58:56 #197
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51096769
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Bij ons geen afgelaste tentamens wegens te volle collegezalen of omgevallen hijskranen hoor.
Maar verder zijn Utrecht en rechten studeren wel mooi ja. alleen de combinatie niet
En het allerbeste is: Utrechters zijn zelf ook nog eens mooi. Wat wil je nog meer?

Ik ben echt de minuten aan het aftellen tot ik als een echte ambtenaar naar buiten kan lopen nu, van scripties schrijven word je niet gelukkiger.
Nulla verba sed acta
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:13:35 #198
57434 Marloes
Digital Love
pi_51099419
Oja.. En wanneer is je rooster eigenlijk bekend?? Krijg je dat opgestuurd of..?
The more that I appear.
pi_51099516
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:13 schreef Marloes het volgende:
Oja.. En wanneer is je rooster eigenlijk bekend?? Krijg je dat opgestuurd of..?
1e jaars in Utrecht krijgen dat gewoon thuisgestuurd.
En anders krijg je wel inlogcodes voor osiris. Daarmee kan je het online bekijken.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:37:37 #200
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51100185
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:58 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En het allerbeste is: Utrechters zijn zelf ook nog eens mooi. Wat wil je nog meer?
Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekes en Limburgsen die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.
quote:
Ik ben echt de minuten aan het aftellen tot ik als een echte ambtenaar naar buiten kan lopen nu, van scripties schrijven word je niet gelukkiger.
Ik mag een der komende dagen ook beginnen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:36:49 #201
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51104338
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekes en Limburgsen die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.
[..]

Ik mag een der komende dagen ook beginnen.
Morgen zit ik weer een dagje in de UB in plaats van MvJ, dus dan kan ik weer fatsoenlijk op MSN onder het schrijven . Nog 2 weken te gaan... (tenminste, dat is de planning nu).
Nulla verba sed acta
pi_51119469
Zo, toch maar eens écht gaan studeren. Ik heb me zojuist ingeschreven en ga in september beginnen met Fiscaal Recht aan de UvA, in deeltijd. Je bent nooit te oud om te leren, toch?
pi_51125475
welkom mede-fiscalist
pi_51125509
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 08:43 schreef DonJames het volgende:
Zo, toch maar eens écht gaan studeren. Ik heb me zojuist ingeschreven en ga in september beginnen met Fiscaal Recht aan de UvA, in deeltijd. Je bent nooit te oud om te leren, toch?
hoe oud ben je dan wel niet?
pi_51125791
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:20 schreef Fiskus het volgende:
welkom mede-fiscalist
Dank, dank Hoeveelste jaars ben jij?
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:22 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

hoe oud ben je dan wel niet?
28 Voor een deeltijd-student valt het nog wel iets mee natuurlijk (ik ben nu mijn deeltijd-HBO-FE aan het afronden). Maar ik wil ook wat colleges overdag gaan volgen en dan loopt het leeftijdsverschil wel op tot een jaar of 10. Voordeel is wel dat ik meestal heel wat jonger wordt geschat en dan te bedenken dat ik daar vroeger enorm van baalde
pi_51125885
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

28 Voor een deeltijd-student valt het nog wel iets mee natuurlijk (ik ben nu mijn deeltijd-HBO-FE aan het afronden). Maar ik wil ook wat colleges overdag gaan volgen en dan loopt het leeftijdsverschil wel op tot een jaar of 10. Voordeel is wel dat ik meestal heel wat jonger wordt geschat en dan te bedenken dat ik daar vroeger enorm van baalde
Ik zie genoeg 40+ers nog rechten studeren, die leeftijd maakt echt niets uit. Zeker niet bij deeltijd.
pi_51126060
Nog een paar jaartjes erbij en je had zo me pa kunnen zijn
pi_51126542
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef VoreG het volgende:

Ik zie genoeg 40+ers nog rechten studeren, die leeftijd maakt echt niets uit. Zeker niet bij deeltijd.
40+ers? Dan zit ik denk ik liever bij 18-jarigen, en als zij er geen probleem van maken doe ik het ook niet.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:37 schreef Originele_Naam het volgende:
Nog een paar jaartjes erbij en je had zo me pa kunnen zijn
Dat hangt meer af van het uiterlijk van jouw moeder dan van mijn leeftijd
pi_51127049
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef DonJames het volgende:
begrijp je em wel
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:49:29 #210
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51128989
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:03 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

begrijp je em wel
Begrijp jij hem wel?
Nulla verba sed acta
pi_51134252
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]
2e, wel in rotterdam. Heb een gigantische hekel aan de uva
pi_51137407
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Begrijp jij hem wel?
begrijp jij hem wel?
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:07:52 #213
57434 Marloes
Digital Love
pi_51140945
Weet iemand of je bij de studie rechten in Utrecht ook nog een introductie hebt oid?
The more that I appear.
pi_51143932
quote:
Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekesen en Limburgseners die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.
pi_51144326
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:07 schreef Marloes het volgende:
Weet iemand of je bij de studie rechten in Utrecht ook nog een introductie hebt oid?
de eerste onderwijsweek word je begeleid door een ouderejaars mentor met je eigen werkgroep en daarbij staan ook wat leuke activiteiten op het porgramma
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:11:47 #216
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51158933
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:29 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

begrijp jij hem wel?
Misschien... Ik raak een beetje in de war van jou nu
Nulla verba sed acta
pi_51159760
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Het is een enorm hoge hoerenkiet. Maar toch mooi
quote:

[..]

[..]
Idem qua studieresultaten. Brabantse vrouwen zijn overigens
Lelijke @@p!
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:01:34 #218
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51160292
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:44 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Het is een enorm hoge hoerenkiet. Maar toch mooi
[..]

Idem qua studieresultaten. Brabantse vrouwen zijn overigens
Eigenlijk zijn we hier allemaal studienerds... Ondanks de goddelijke kerels die Utrecht rijk is ( ) heb ik het toch in 3,5 jaar gered.

Over 4 weken ben ik overigens ook een Brabantse vrouw
Nulla verba sed acta
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:09:05 #219
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51160523
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:01 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn we hier allemaal studienerds... Ondanks de goddelijke kerels die Utrecht rijk is ( ) heb ik het toch in 3,5 jaar gered.

Over 4 weken ben ik overigens ook een Brabantse vrouw
Op die laatste toevoeging wilde ik zelf al ingaan voor je het erbij typte! !

Als de kerels in Utrecht echt zo goddelijk waren, dan was je wel in de Randstad gebleven. Voor het grote geld hoef je niet naar Brabant te komen, dus de enige reden die overblijft, is dat je op zoek komt naar leuke Brabantse mannen om een gezinnetje mee te stichten. Vrouw zoekt boer.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:15:25 #220
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51160728
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Op die laatste toevoeging wilde ik zelf al ingaan voor je het erbij typte! !

Als de kerels in Utrecht echt zo goddelijk waren, dan was je wel in de Randstad gebleven. Voor het grote geld hoef je niet naar Brabant te komen, dus de enige reden die overblijft, is dat je op zoek komt naar leuke Brabantse mannen om een gezinnetje mee te stichten. Vrouw zoekt boer.
Jaja, ik was net op tijd met de toevoeging. Maar om maar even op alle drie je statements te reageren:

1. De kerels in Utrecht zijn over het algemeen niet lelijk, van de buitenkant, het zijn echter vaak wel ontzettende klootzakken als je ze beter leert kennen. Dat mijn vertrek uit Utrecht echter een hierdoor ingegeven vlucht is ontken ik ten zeerste. Mijn leven draait niet om de mannelijke medemens dan wel om het vinden van een levensgezel.

2. Het grote geld is duidelijk wel in Brabant te vinden, trust me .

3. Zoals reeds onder 1 uiteengezet, ben ik niet actief op zoek naar een man. Daarbij wil ik opmerken dat mocht dit veranderen, mijn zoektocht zich uitdrukkelijk niet zal richten op "boeren", aangezien ik niet bij voorbaat de overgrote meerderheid van de Nederlandse en Brabantse beroepsbevolking uit wil sluiten.

Tot zover, ik persisteer, en ga nu de inleiding van mijn briljante informatiekundescriptie verder typen.
Nulla verba sed acta
pi_51160849
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef DonJames het volgende:
pwned

Ontopic:

Heb mn P gehaald ben er erg blij mee want nu mag ik volgend jaar zowel 2de als 3de jaar vakken doen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:23:58 #222
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51161023
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:15 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Jaja, ik was net op tijd met de toevoeging. Maar om maar even op alle drie je statements te reageren:

1. De kerels in Utrecht zijn over het algemeen niet lelijk, van de buitenkant, het zijn echter vaak wel ontzettende klootzakken als je ze beter leert kennen. Dat mijn vertrek uit Utrecht echter een hierdoor ingegeven vlucht is ontken ik ten zeerste. Mijn leven draait niet om de mannelijke medemens dan wel om het vinden van een levensgezel.

2. Het grote geld is duidelijk wel in Brabant te vinden, trust me .

3. Zoals reeds onder 1 uiteengezet, ben ik niet actief op zoek naar een man. Daarbij wil ik opmerken dat mocht dit veranderen, mijn zoektocht zich uitdrukkelijk niet zal richten op "boeren", aangezien ik niet bij voorbaat de overgrote meerderheid van de Nederlandse en Brabantse beroepsbevolking uit wil sluiten.

Tot zover, ik persisteer, en ga nu de inleiding van mijn briljante informatiekundescriptie verder typen.
Ik had niet door dat mijn stukje zoveel statements bevatte.

Maar goed, je hebt het beeld van 'vrouw zoekt boer' om weten te zetten in een beeld van 'onafhankelijke carrièrevrouw vindt groot geld op onverwachte plek'.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:25:34 #223
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51161073
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik had niet door dat mijn stukje zoveel statements bevatte.

Maar goed, je hebt het beeld van 'vrouw zoekt boer' om weten te zetten in een beeld van 'onafhankelijke carrièrevrouw vindt groot geld op onverwachte plek'.
En omdat ik dat kan, verdien ik dat grote geld ook gewoon natuurlijk . Maar was jij niet zo'n aantrekkelijke intelligente Brabantse boer? Daten?
Nulla verba sed acta
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:33:04 #224
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51161289
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En omdat ik dat kan, verdien ik dat grote geld ook gewoon natuurlijk . Maar was jij niet zo'n aantrekkelijke intelligente Brabantse boer? Daten?
Mits twaalf kinderen.

ware het niet dat ik mijn liefde al heb gegeven aan een Zeeuws boerinneke
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:42:48 #225
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51161549
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Mits twaalf kinderen. [afbeelding]

12 ?

Ik trek mijn voorstel bij deze in.

Oh en dat wist ik natuurlijk al
Nulla verba sed acta
pi_51167747
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Zeeuwse vrouwen

Deze charmante Brabander heeft ook al een paar jaar iets met een schone deerne uit deze waterrijke provincie.
Lelijke @@p!
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:50:20 #227
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51168096
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Zeeuwse vrouwen [afbeelding]

Deze charmante Brabander heeft ook al een paar jaar iets met een schone deerne uit deze waterrijke provincie.
Oeh, gaan we opeens allemaal persoonlijke verhalen vertellen in dit topic? Wordt het opeens weer een stuk interessanter
Nulla verba sed acta
pi_51175532
Werkelijk ja? Elke keer dat ik de treinreis Tilburg-DenBosch-Utrecht-Zwolle-Leeuwarden maak, valt het me toch op dat er tussen Den Bosch en Zwolle alleen maar lelijke mannen in de trein komen...
Doen ze in Utrecht soms iets in het water of zo?
pi_51177954
Ik kom sowieso alleen maar lelijke mannen tegen in de trein. De afgelopen weken zit ik er elke dag ruim 2 uur in, maar er is nog niks dat me heeft kunnen afleiden van mijn boek
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:57:17 #230
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51181804
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:12 schreef bladibladibla het volgende:
Ik kom sowieso alleen maar lelijke mannen tegen in de trein. De afgelopen weken zit ik er elke dag ruim 2 uur in, maar er is nog niks dat me heeft kunnen afleiden van mijn boek
He, als Utrechtse vrouw mag ik natuurlijk heel negatief zijn over onze mannen (honden, dat zijn het), maar jullie Tilburgsen hebben dat recht natuurlijk niet!
Nulla verba sed acta
pi_51183153
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

He, als Utrechtse vrouw mag ik natuurlijk heel negatief zijn over onze mannen (honden, dat zijn het),
....
pi_51183891
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:50 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Oeh, gaan we opeens allemaal persoonlijke verhalen vertellen in dit topic? Wordt het opeens weer een stuk interessanter
Nou je het zegt wel ja.
Zolang onze goed verscholen identiteit maar niet verloren gaat voor de buitenwereld is het prima. Eigenlijk wel leuk om te horen hoe 'de rechtenstudent' leeft naast studie/vereniging/overige borrels en de discussie kluwer/vermande die ik na een tiental topics aardig beu ben.
Lelijke @@p!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:32:00 #233
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51191179
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef VoreG het volgende:

[..]

....
Al doende leert men, sorry. Het is slechts een constatering van een feit dat mij in de praktijk gebleken is. Dus om de medemens maar gelijk tevreden te stellen met een persoonlijk detail uit mijn leven: ik ben niet zo goed met het uitzoeken van de goede kerel. Sterker nog, ik ben heel goed in het uitzoeken van slechte. Misschien dan maar richting Zeeland verhuizen...
Nulla verba sed acta
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:18:16 #234
57434 Marloes
Digital Love
pi_51194302
Ik sprak vanmorgen met een vriendin van me en zij studeert rechten in Groningen. Ze is eerstejaars en had dit jaar iets van 14 contacturen per week, wel raar dat het er in Utrecht veel minder zijn!!
The more that I appear.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:23:45 #235
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51194459
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:18 schreef Marloes het volgende:
Ik sprak vanmorgen met een vriendin van me en zij studeert rechten in Groningen. Ze is eerstejaars en had dit jaar iets van 14 contacturen per week, wel raar dat het er in Utrecht veel minder zijn!!
In je 1e semester heb je 12 tot 18 contacturen per week dus (dat is afhankelijk van jezelf: ga je naar je coachcolleges of niet). In je 2e semester heb ik 8 contacturen per week, maar goed, dat is natuurlijk ook gewoon inherent aan het concept van de Universiteit: zelfstandig leren, niet aan het handje genomen worden etc (hoewel die uren in het 1e semester daar wel een beetje voor bedoeld zijn).

8 contacturen per week betekent dus ook niet 8 uren studeren per week. Zie je er tegen op zo weinig contacturen te hebben? In de praktijk went het snel genoeg hoor, zelf je planning moeten maken en zorgen dat je alle stof doorwerkt!
Nulla verba sed acta
pi_51195482
Het gaat volgens mij niet zozeer om een contactuur meer of minder. Het is in het eerste jaar belangrijk dat je - het liefst in een college met een klein aantal studenten - bepaalde leerstukken doorwerkt met een docent, zodat je feeling krijgt met hoe het recht in elkaar zit. Zolang ze datgene behandelen dat minimaal nodig is, is het naar mijn idee al snel in orde. Al het meerdere is mooi meegenomen.

Het is je eigen verantwoordelijkheid of je op komt dagen bij die contacturen en of je de studiestof bijhoudt. Qua studiestof krijgen alle universiteiten in het eerste jaar toch min of meer hetzelfde lijkt me.
Lelijke @@p!
pi_51212230
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:57 schreef Leonoor het volgende:
He, als Utrechtse vrouw mag ik natuurlijk heel negatief zijn over onze mannen (honden, dat zijn het), maar jullie Tilburgsen hebben dat recht natuurlijk niet!
Ik moest vanmiddag aan dit topic denken toen ik in Utrecht in de trein stapte en er een hele leuke jongen tegenover me kam zitten. Mijn opmerking had ik bijna terug moeten nemen, totdat ik erachter kwam dat hij met weekendtas op weg was naar zijn ouders in Den Bosch.

Niet dat ik hem dat gevraagd heb, maar in een stille trein vallen telefoongesprekken zo op
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:47:34 #238
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51225609
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Ik moest vanmiddag aan dit topic denken toen ik in Utrecht in de trein stapte en er een hele leuke jongen tegenover me kam zitten. Mijn opmerking had ik bijna terug moeten nemen, totdat ik erachter kwam dat hij met weekendtas op weg was naar zijn ouders in Den Bosch.

Niet dat ik hem dat gevraagd heb, maar in een stille trein vallen telefoongesprekken zo op
Nee nee nee, als hij in Utrecht woont, dan maakt het niet uit of zijn ouders uit Brabant komen of niet, dat telt niet. Mijn ouders zijn bijv. ook toen ik 2e jaars was verhuisd naar de andere kant van het land. Aan de woonplaats van de ouders kun je dus geen enkele conclusie verbinden, je hebt gewoon de uitzondering-die-de-regel-bevestigt ontmoet! Koester het .
Nulla verba sed acta
pi_51232050
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:47 schreef Leonoor het volgende:
Nee nee nee, als hij in Utrecht woont, dan maakt het niet uit of zijn ouders uit Brabant komen of niet, dat telt niet. Mijn ouders zijn bijv. ook toen ik 2e jaars was verhuisd naar de andere kant van het land. Aan de woonplaats van de ouders kun je dus geen enkele conclusie verbinden, je hebt gewoon de uitzondering-die-de-regel-bevestigt ontmoet! Koester het .

En ik had het niet eens door! Stomme muts dat ik ben...
pi_51235154
Ik begin me al te vervelen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:30:14 #241
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_51235351
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:20 schreef Madine het volgende:
Ik begin me al te vervelen.
het is dan ook al meer dan een maand zomervakantie bij rechten in utrecht, vandaar dat niemand wat zegt.
pi_51238570
Ik heb afgelopen week anders nog twee (mondelinge) tentamens gehad. Waarschijnlijk ook de laatste tentamens van mijn rechtenstudie.
Lelijke @@p!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:37:10 #243
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_51238724
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb afgelopen week anders nog twee (mondelinge) tentamens gehad. Waarschijnlijk ook de laatste tentamens van mijn rechtenstudie.
Hopelijk heb je het voldoende afgesloten. Ik heb nog minimaal 2 jaar te gaan... weet je al wat je hierna gaat doen?
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_51238928
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:37 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Hopelijk heb je het voldoende afgesloten. Ik heb nog minimaal 2 jaar te gaan... weet je al wat je hierna gaat doen?
voldoende zeker ja. Scriptie schrijven, dat is mijn volgende hoofddoel, samen met nog wat verslagen. En tijdens het schrijven van een scriptie rond gaan kijken voor een baan. Advocatuur is mijn ambitie nog steeds.
Lelijke @@p!
  zondag 8 juli 2007 @ 01:10:58 #245
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_51249717
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
heeft dat niet te maken met de spreiding van vakanties in drie verschillende gebieden van Nederland? ik mag hopen dat je net als in utrecht normaliter ook 2.5-3+ maanden zomervakantie hebt en 2 maanden kerstvakantie.

maargoed het is ook meer een cursus dan een studie natuurlijk; ik moet nog vier of vijf vakken en dan issie ook weer afgerond.
pi_51254398
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:10 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heeft dat niet te maken met de spreiding van vakanties in drie verschillende gebieden van Nederland? ik mag hopen dat je net als in utrecht normaliter ook 2.5-3+ maanden zomervakantie hebt en 2 maanden kerstvakantie.

maargoed het is ook meer een cursus dan een studie natuurlijk; ik moet nog vier of vijf vakken en dan issie ook weer afgerond.
Ik heb ook net zoveel vakantie inderdaad. Een aantal docenten vonden het niet erg en moedigden het juist aan om op een zo laat tijdstip in het jaar tentamen af te leggen. Nadeel is dat je niet even in het voorseizoen op vakantie kan, maar aangezien ik dit jaar 10 mastervakken heb gedaan, vond ik het wel best om mijn tentamens te spreiden.
Lelijke @@p!
  zondag 8 juli 2007 @ 14:02:33 #247
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51258755
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:10 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Nee dat heeft daar niet mee te maken, en het klopt ook niet wat je zegt. Afgelopen week waren er nog gewoon tentamens van periode 4, vakantie begint pas maandag. De eerstejaars, die vakken volgen die een heel semester duren, hebben nu 3 of 4 weken al vakantie ja, en dat komt omdat zij gewoon doorgaan met onderwijs als ouderejaars tentamenweken hebben bijv, en daardoor eerder aan het aantal uren zitten voor de 30 ECTS voor het 2e semester. Hun jaar eindigt daardoor eerder. In het 2e jaar heb je ook nog 2 semestervakken en dus eerder vrij met de kerst, maar daarna houdt dat gewoon op en ga je het hele jaar door.
Nulla verba sed acta
pi_51259546
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:44 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

voldoende zeker ja. Scriptie schrijven, dat is mijn volgende hoofddoel, samen met nog wat verslagen. En tijdens het schrijven van een scriptie rond gaan kijken voor een baan. Advocatuur is mijn ambitie nog steeds.
Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was. Maar ook van mijn overstap naar de advocatuur heb ik nog steeds geen spijt
  zondag 8 juli 2007 @ 16:16:35 #249
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51262065
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was. Maar ook van mijn overstap naar de advocatuur heb ik nog steeds geen spijt
Ik ben er ook nog helemaal gelukkig mee Volgende maand beediging, ben nu bezig met alle kennismakingsgesprekjes, valt nog vies tegen hoeveel er bij komt kijken!

Captain_Redbeard, waar wil je gaan werken, heb je voorkeur voor kantoren/locaties/omvang/etc.?
Nulla verba sed acta
pi_51266477
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:16 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog helemaal gelukkig mee Volgende maand beediging, ben nu bezig met alle kennismakingsgesprekjes, valt nog vies tegen hoeveel er bij komt kijken!

Captain_Redbeard, waar wil je gaan werken, heb je voorkeur voor kantoren/locaties/omvang/etc.?
Nog geen voorkeuren qua naam. De komende maanden ga ik me verder orienteren op middelgrote en sommige kleine kantoren in het zuiden. Ik heb vorig jaar bij de veel gepromote Juridische Bedrijvendagen Tilburg al een aantal gesprekken hier en daar gehad, dus ik begin me een beeld te vormen. Ik wil wel een goede scriptie schrijven, dus ik heb geen haast.
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 13:57:55 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51289847
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was.
Ik ben vandaag begonnen, wanneer begint dat leuke?
  maandag 9 juli 2007 @ 14:14:11 #252
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51290342
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Als 'ie bijna af is en er echt een beetje lijn en vorm in komt. Als je het idee krijgt dat je opeens echt begrijpt waar je over schrijft, en tot nieuwe inzichten komt. Als het moment aanbreekt waarop je je druk kunt gaan maken over de opmaak en vormgeving. Als je naar de copyshop loopt en casual kunt zeggen "ik wil deze graag in viervoud uitgeprint en ingebonden". Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit . En het allerleukste is het inleveren bij je begeleider, het ontvangen van een aantal veren in je reet, en het daarna inleveren van het tentamenbriefje en je bulaanvraag.
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:25:31 #253
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51290730
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Als 'ie bijna af is en er echt een beetje lijn en vorm in komt. Als je het idee krijgt dat je opeens echt begrijpt waar je over schrijft, en tot nieuwe inzichten komt. Als het moment aanbreekt waarop je je druk kunt gaan maken over de opmaak en vormgeving. Als je naar de copyshop loopt en casual kunt zeggen "ik wil deze graag in viervoud uitgeprint en ingebonden".
Dat lijkt me inderdaad een moment om naar uit te kijken!
quote:
Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Dat gaat mij ook zó gebeuren!
quote:
En het allerleukste is het inleveren bij je begeleider, het ontvangen van een aantal veren in je reet, en het daarna inleveren van het tentamenbriefje en je bulaanvraag.
Ja, dan is het tenminste allemaal voorbij. Hoewel ik 'em ook nog moet verdedigen. Lekenpraatje voor je paps, mams en ander smalend tuig. Vervolgens wat kritische vragen van de begeleider (en evt. van publiek, een vriend van me werd laatst door zijn eigen pa in het nauw gebracht) beantwoorden en dan 30 paar ogen op je gericht als ze je het cijfer toekennen. In Utrecht doen ze dat niet meer, toch?
pi_51290755
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vond die hele week dat ik aan het schrijven was erg leuk

(maar ook het lezen & verder onderzoek in de twee maanden die aan het schrijven vooraf gingen vond ik leuk; zo leuk zelf dat ik hoop binnenkort weer met een onderzoek te beginnen)
pi_51290809
quote:
Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Yep; ik had ze op m'n werk ingebonden en toen ik de trein naar huis best wel een beetje trots zal te bladeren zag direct een fout in de inleiding
pi_51290942
Man das nog verre toekomst voor mij
  maandag 9 juli 2007 @ 14:31:40 #257
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51290971
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een moment om naar uit te kijken!
[..]

Dat gaat mij ook zó gebeuren!
[..]

Ja, dan is het tenminste allemaal voorbij. Hoewel ik 'em ook nog moet verdedigen. Lekenpraatje voor je paps, mams en ander smalend tuig. Vervolgens wat kritische vragen van de begeleider (en evt. van publiek, een vriend van me werd laatst door zijn eigen pa in het nauw gebracht) beantwoorden en dan 30 paar ogen op je gericht als ze je het cijfer toekennen. In Utrecht doen ze dat niet meer, toch?
Ik had in een van de eerste zinnen van mijn voorwoord staan "die dit men zich meebrengt". Jaja, elke keer overheen gelezen, dat ding ingebonden, liet het aan een clubgenootje zien met wie ik ging lunchen, en die zag het natuurlijk direct .

Verdedigen hoeft inderdaad niet meer in Utrecht, alle cijfers moeten bekend zijn op het moment van bulaanvraag. Je moet nog wel een korte samenvatting van je scriptie inleveren (en een CV), omdat je wordt toegesproken door een random docent, die op die manier dan toch maar wat over de student-in-kwestie kan zeggen. Ja, heel karig ja.

Ik ga nu ook maar weer lustig verder met typen op het ministerie, ik kan je nog deze tip meegeven: laat je niet verleiden door op zoek te gaan naar <insert product-categorie> tijdens een korte schrijfbreak, ik ben nu al dagen achtereen op zoek naar leuke aanbiedingen van Gispen-stoelen en -kapstokken .
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:37:35 #258
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51291235
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik had in een van de eerste zinnen van mijn voorwoord staan "die dit men zich meebrengt". Jaja, elke keer overheen gelezen, dat ding ingebonden, liet het aan een clubgenootje zien met wie ik ging lunchen, en die zag het natuurlijk direct .

Verdedigen hoeft inderdaad niet meer in Utrecht, alle cijfers moeten bekend zijn op het moment van bulaanvraag. Je moet nog wel een korte samenvatting van je scriptie inleveren (en een CV), omdat je wordt toegesproken door een random docent, die op die manier dan toch maar wat over de student-in-kwestie kan zeggen. Ja, heel karig ja.
Hm, ja, dat is ook wel erg karig. Ik vind het behalve spannend ook wel leuk om zelf de vrienden en familie te kunnen laten zien waar ik me mee bezig heb gehouden.
quote:
Ik ga nu ook maar weer lustig verder met typen op het ministerie, ik kan je nog deze tip meegeven: laat je niet verleiden door op zoek te gaan naar <insert product-categorie> tijdens een korte schrijfbreak, ik ben nu al dagen achtereen op zoek naar leuke aanbiedingen van Gispen-stoelen en -kapstokken .
Whehe. Nouja, dan maak je straks in elk geval een verantwoorde meubelkeuze. Ik sog zelf vooral door op nutteloze fok!topics te reageren, waaronder ik dit topic uiteraard niet schaar, en door <insert product-categorie> te halen uit de koffie- en marsautomaten. De periode tussen de goedkeuring en de verdediging zal ik dus vooral naar de sportschool moeten.
pi_51291494
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

Whehe. Nouja, dan maak je straks in elk geval een verantwoorde meubelkeuze. Ik sog zelf vooral door op nutteloze fok!topics te reageren, waaronder ik dit topic uiteraard niet schaar, en door <insert product-categorie> te halen uit de koffie- en marsautomaten. De periode tussen de goedkeuring en de verdediging zal ik dus vooral naar de sportschool moeten.
Ik ben van plan de scriptie grotendeels op mijn kamer te gaan schrijven. Ik woon vrij dicht bij de UvT, dus ik kan wel voor elk wissewasje daar naar toe. Maar aangezien ik een fijnproever ben, vrees ik ook dat ik op de pondjes zal moeten gaan letten
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 14:46:13 #260
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291546
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Hm, ja, dat is ook wel erg karig. Ik vind het behalve spannend ook wel leuk om zelf de vrienden en familie te kunnen laten zien waar ik me mee bezig heb gehouden.
[..]

Ik ben zelfs bijna aan het f5'en in dit topic nu, zo weinig zin heb ik om te typen . Wat overigens wel enigszins heeft geholpen is om, toen ik in een extreme studiedip zat, mijn hoofdstuk structuur vast volledig in Word uiteen te zetten. Dus alle titels, subkopjes etc. vast neerzetten, met daaronder in 1 of 2 zinnen wat er in dat hoofdstuk moest komen te staan. Nu voelt mijn scriptie net als een invul oefening, en als ik elke dag een aantal kopjes invul, gaat het opeens een stuk sneller! (Maar op de allerergste dagen ben ik altijd dusdanig pessimistisch dat ik weet dat ik mezelf alleen maar voor de gek houd met dat idee, en dan werkt het niet meer).

Hier hebben we geen Mars-automaat. En de koffie-automaat geeft ook nog eens vieze koffie en hele vieze tomatensoep (dus heb ik mijn eigen cup-a-soup gehaald bij de AH om de hoek ). Oh, en als iemand nog juridische vragen heeft dienen die natuurlijk ook gepost te worden, om nog maar een klein beetje on topic te blijven verder...
Nulla verba sed acta
pi_51291579
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]
Een random docent nog wel? Da's jammer. Ik vind dat je begeleidende docent(en) ook wel wat mee mogen pikken van de feestvreugde. Dat je ze nog een flesje wijn cadeau kan doen na de uitreiking en zo. Heeft toch wat meer charme.
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 14:47:57 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291609
(Nee ik ga niet editten maar een nieuwe post plaatsen, het is tijd voor een vers topic vind ik)

Ik kan mezelf tegenwoordig ook uren vermaken met het zoeken naar wijze woorden die ik op de titelpagina van mijn scriptie kan zetten als motto. Dus mocht iemand nog een spannende, wijze uitspraak kennen, laat het me weten. De voorkeur gaat overigens uit naar iets over frisse blikken, jeugdige inzichten, of nieuwe ideeen door een ander eens naar je werk te laten kijken.
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:49:08 #263
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291649
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Een random docent nog wel? Da's jammer. Ik vind dat je begeleidende docent(en) ook wel wat mee mogen pikken van de feestvreugde. Dat je ze nog een flesje wijn cadeau kan doen na de uitreiking en zo. Heeft toch wat meer charme.
Ja dat dus. Mijn begeleider was niet eens aanwezig. Nu verkeerde ik wel in de gelukkige omstandigheid dat professor Hondius mij toe ging spreken, en wel echt zijn best had gedaan om iets over mij te weten te komen, dus het viel nog wel mee. Maar het persoonlijke aspect gaat stiekem toch een beetje verloren zo en dat is jammer.
Nulla verba sed acta
pi_51291673
Voorin de Van Dale stonden toch allerlei latijnse spreuken ??
Lelijke @@p!
pi_51291758
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

professor Hondius
Daar noem je er eentje
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 15:10:36 #266
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51292339
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Voorin de Van Dale stonden toch allerlei latijnse spreuken ??
Ik ga maar voor een persoonlijk toepasselijk motto: Aut nunquam tentes aut perfice

De vraag is nu alleen: waar zet je die neer? Heb hem nu gepland na de managementsamenvatting, voor het voorwoord, op de lege witte pagina aan de linkerkant zeg maar (dubbelzijdig afdrukken de bom). Moet het daar, of daarvoor, op de achterkant van de voorpagina zeg maar?
Nulla verba sed acta
pi_51294369
Als het enkelzijdig was geweest, had ik 'm op de titelpagina gezet.

Misschien inderdaad mooi linksonder de achterkant van de voorpagina bij een dubbelzijdige scriptie. En anders onder het voorwoord, maar dat staat zo geforceerd lijkt me.
Lelijke @@p!
pi_51340283
Ff dit jaar resumerend. Ik vind er geen reet aan, niet uitdagend, maar met enigsinds wat doen gaat het me allemaal nogal makkelijk af. (propedeuse jaar, en die is binnen). Mijn motivatie is nu min of meer de 3 jaartjes uit gaan zitten, opdat ik niet nog een jaar verlies. (ben een jaartje wezen werken). Is dit een drijfveer die afdoende is ?
pi_51340836
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:51 schreef N.i.c.k het volgende:
Is dit een drijfveer die afdoende is ?
De vraag is eerder of de juristerij behoefte heeft aan mensen als jij.
pi_51341353
quote:
Ff dit jaar resumerend. Ik vind er geen reet aan, niet uitdagend, maar met enigsinds wat doen gaat het me allemaal nogal makkelijk af. (propedeuse jaar, en die is binnen). Mijn motivatie is nu min of meer de 3 jaartjes uit gaan zitten, opdat ik niet nog een jaar verlies. (ben een jaartje wezen werken). Is dit een drijfveer die afdoende is ?
Als je er geen reet aan vind, waarom doe je het dan?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:32:21 #271
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51342087
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:04 schreef Flashwin het volgende:

[..]

De vraag is eerder of de juristerij behoefte heeft aan mensen als jij.
Ja, en of je je gerealiseerd hebt dat je straks vier jaar geleerd hebt voor een baan als jurist, terwijl je schijnbaar het hele juridische vakgebied niet echt interessant vindt. Het houdt niet op na 4 jaar studeren he .

Maar goed, dat lijk je jezelf ook al te realiseren...
Nulla verba sed acta
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:14:29 #272
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51351267
quote:
Ik had hetzelfde na een jaar economie. Ook P gehaald, maar ook niet tevreden. Ik ben toen niet direct gestopt, maar ben tegelijk met het tweede jaar economie aan het eerste jaar rechten begonnen (2e studie=gratis ). In die paar maanden ben ik er achter gekomen dat ik rechten inderdaad veel leuker vond, dus ben ik na een half jaar gestopt met economie. Voor hetzelfde geld had ik rechten echter niets gevonden en had ik bij nader inzien economie zo slecht nog niet gevonden en was ik daar mee doorgegaan.

Moraal van het verhaal, tevens tip: begin aan een andere studie, maar hou rechten nog even aan.
pi_51358520
moraal van het verhaal, je hoeft een studie niet leuk te vinden zolang je het maar haalt en je er later brood mee kan verdienen
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:46:56 #274
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51422688
Krijgt de Ondernemingskamer daar even een paar tikken op de vingers.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:20:00 #275
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51423615
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:46 schreef Pool het volgende:
Krijgt de Ondernemingskamer daar even een paar tikken op de vingers.
Haha, ja ik moest stiekem een beetje lachen. Zeker na wat recente publicaties over de ondernemingskamer in, ik dacht, NRC Handelsblad, waarin dit al voorspeld werd, en de OK een beetje werd omschreven als een "ego-show". Waarom is het hier zo stil?

edit: Voor de abonnee's op de NRC, het bewuste artikel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Leonoor op 13-07-2007 11:35:49 ]
Nulla verba sed acta
pi_51427931
Heb net een samenvatting van de uitspraak geprint, maar heb vanavond in de trein pas tijd om hem te lezen.

Commentaar volgt morgen!
pi_51452024
Welke collegebundel kan ik het beste nemen? Die van Kluwer of een andere, ik heb geloof ik van 3 verschillende 'uitgevers' zo'n bestelformuliertje gehad .
pi_51455237
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 01:41 schreef Cerubo het volgende:
Welke collegebundel kan ik het beste nemen? Die van Kluwer of een andere, ik heb geloof ik van 3 verschillende 'uitgevers' zo'n bestelformuliertje gehad .
Wetbundel bedoel je?

Dat is een eeuwenoude discussie...de een zegt dat Kluwer de beste is, de ander Vermande. Die is in de loop van deze Rechten-reeks al een paar keer aan bod gekomen, dus met gebruik van de zoekfunctie zal je het wel kunnen vinden

Ik ben trouwens een Kluwer fan... mooiere lay-out en handigere indeling. Maar ja...er zijn er genoeg die het daar niet mee eens zijn
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:15:57 #279
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51455525
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Wetbundel bedoel je?

Dat is een eeuwenoude discussie...de een zegt dat Kluwer de beste is, de ander Vermande. Die is in de loop van deze Rechten-reeks al een paar keer aan bod gekomen, dus met gebruik van de zoekfunctie zal je het wel kunnen vinden

Ik ben trouwens een Kluwer fan... mooiere lay-out en handigere indeling. Maar ja...er zijn er genoeg die het daar niet mee eens zijn
Volgens mij is die discussie zelfs in dit topic nog ergens gevoerd .

Ja dus: [SC] WO Rechten #21 Tak zonder Toga

Overigens, Markzman_X, waar ben je tegenwoordig?! Ik mis je!
Nulla verba sed acta
pi_51456938
Ah ok, bedankt voor de informatie in ieder geval ! Dan ga ik dat ff doorkijken.
pi_51589027

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:15 ]
pi_51597552
Zeg voor de Tilburgers hier... weten jullie wanneer Comap weer opengaat? Ik kan dat nergens vinden.. vorig jaar had ik de openingstijd gemist en daardoor kon ik alleen nog maar op baggertijden inschrijven. Dat wil ik dit jaar dus eigenlijk wel voorkomen
pi_51603874
Dat vraag ik me ook af... Ik heb het ook nog nergens kunnen vinde.
pi_51669462
Volgens mij gaat Comap op 13 augustus open. Dat staat al bij een aantal vakken in de studiegids.

Dat is wel heel laat trouwens: kan me herrineren dat ik op vakantie op jacht moest naar een computer om me maar te kunnen inschrijven.
pi_51669726
Vast een hele domme vraag (ik ga ook naar Tilburg) , maar wat is de Comap ?
pi_51679366
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Comap is het programma waarmee je je kan inschrijven voor werkgroepen. Maar dat hoef je als eerstejaars niet te doen, dan doet de universiteit dat voor je.
pi_51714441
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Comap is het programma waarmee je je kan inschrijven voor werkgroepen. Maar dat hoef je als eerstejaars niet te doen, dan doet de universiteit dat voor je.
Pas vanaf het tweede jaar wordt het een rat-race om je in te schrijven voor werkgroepen. Ben je 3 seconden te laat, dan ben je 'reserve-student'
Lelijke @@p!
pi_51714465
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Goede keuze trouwens
Lelijke @@p!
pi_51715028
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Pas vanaf het tweede jaar wordt het een rat-race om je in te schrijven voor werkgroepen. Ben je 3 seconden te laat, dan ben je 'reserve-student'
Wat een gaar systeem..
pi_51715182
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Herkenbaar. De inschrijvingen gaan om 0800 open en 0805 staan de op de colleges aansluitende werkgroepen allemaal vol En meestal komt een deel ook gewoon niet opdagen.

Gelukkig doen ze hier niet moeilijk om toelaten zonder daadwerkelijke inschrijving. Het wordt zeer zelden gecontroleerd.
pi_51715212
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:56 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Wat een gaar systeem..
Op zich zorgt het voor een mooie verdeling in werkgroepen, waarbij studenten in beginsel kunnen proberen met hun clubje in dezelfde werkgroeg te zitten. Praktijk wijst echter anders uit: iedereen is bij de openstelling online en gaat als een gek klikken op de werkgroepen. Er zijn bij veel vakken te weinig plaatsen in werkgroepen en dan krijg je dus dit soort gevolgen. Meestal wordt dit overigens opgelost door weer extra werkgroepen te creeren.
Lelijke @@p!
pi_51931311
Reminder: Brammetje vanavond bij Zomergasten.

Voor de liefhebbers.
Lelijke @@p!
pi_51950698
quote:
En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Ik had op het MBO ( ) een leuke spelfout in mijn stageverslag. In een stukje over de fotoservice de letter 'd' in het woord afdrukken vergeten in de zin "...het afdrukken van foto's."[/i]
pi_51951981
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:42 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Reminder: Brammetje vanavond bij Zomergasten.

Voor de liefhebbers.
Voor de mensen die niet gekeken hebben. Joris (leek) ging het over het recht hebben met Brammetje. Kun je dus beter niet doen. Dan word je onder tafel geluld namelijk
Lelijke @@p!
  maandag 30 juli 2007 @ 09:09:07 #295
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51952168
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Voor de mensen die niet gekeken hebben. Joris (leek) ging het over het recht hebben met Brammetje. Kun je dus beter niet doen. Dan word je onder tafel geluld namelijk
Ja, ik had ook willen kijken, maar vond uiteindelijk het slotvuurwerk van de kermis belangrijker (pauper ). Ik zal nog wel een stukje kijken via uitzendinggemist.
pi_51975114
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Toch ging Bram de fout in met criminele familie c.q. verdachte e.d. Joris pakte 'm daar mooi
Overigens werd mijn mening weer bevestigd: Bram is een bijdehante wijsneus die zich interessanter voordoet dan hij daadwerkelijk is! Beetje pronken met zijn joodse afkomst terwijl hij helemaal geen jood is!
pi_51975264
quote:
Volgens de Joodse wet (de Halacha) worden de volgende personen als Joods beschouwd:
1) zij die geboren zijn uit een Joodse moeder (dat zijn dus mensen met twee Joodse ouders of met een Joodse moeder en een niet-Joodse vader), ongeacht of zij 'iets doen' aan de Joodse religie en
2) zij die niet als Jood zijn geboren maar tot het Jodendom zijn overgegaan onder de auspiciën van een orthodox rabbinaat.
Ik mis op optie 3: zij die tweewekelijks naar Amsterdam afreizen om aldaar onder invloed van alcohol met anderen jalalala Ajax Amsterdam te scanderen.
pi_52052120
Daar ben ik weer!

Ach ja....de studie begint weer binnenkort hè. Jaartje bestuur was leuk, maar ben blij dat ik weer intellectueel uitgedaagd zal gaan worden.
pi_52052188
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:53 schreef Morrigun99 het volgende:
Daar ben ik weer!

Ach ja....de studie begint weer binnenkort hè. Jaartje bestuur was leuk, maar ben blij dat ik weer intellectueel uitgedaagd zal gaan worden.
Ben je je boeken al aan het kaften?
Lelijke @@p!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:48:58 #300
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52055380
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ben je je boeken al aan het kaften?
En je wetbundels aan het plastificeren? Met plastic met een bloemenmotiefje?
Nulla verba sed acta
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:51:56 #301
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52055472
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:48 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En je wetbundels aan het plastificeren? Met plastic met een bloemenmotiefje?
En markeren natuurlijk. Schulduitsluitingsgronden roze en rechtvaardigingsgronden blauw. Dwingend recht rood, regelend recht groen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')