abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49659320
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 25% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:09 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:24:08 #2
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49659384
Oeh, jammer dat het geen geneeskunde-bash-tt is geworden, aangezien zij weer lekker bezig zijn, kinderachtig als altijd uiteraard .

Ik zal maar vast zeggen: welkom Repeat!
Nulla verba sed acta
pi_49659398

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:10 ]
pi_49659419
Doe 's ff aanpassen ? Ik studeer niet meer; ben al beëdigd enzo.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:26:23 #5
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49659487
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Stomme topictitel
Maar ik kon niks beters verzinnen en tsjah wie vol maakt opent een nieuwe nam ik aan?
Geheel correct, maar ik zou nog even het zinnetje "als je in Tilburg studeert ben je het gaafst" aanpassen, dat is tenslotte het grote voorrecht van ts zijn .

Oh, en als je toch in de OP gaat kloten mogen de universiteiten wel even bold voor de duidelijkheid, toch?
Nulla verba sed acta
pi_49659498

[ Bericht 45% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:10 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:27:12 #7
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49659527
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef _-rally-_ het volgende:
Doe 's ff aanpassen ? Ik studeer niet meer; ben al beëdigd enzo.
Oeh, gefeliciteerd!

En Yashaaaa je kunt de OP gewoon nog wijzigen hoor!
Nulla verba sed acta
pi_49659691

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:10 ]
pi_49659959
Mag ik er ook bij in de OP? UU
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_49659975
tvp-tje

Tentamenweken de gekstuhh Dus ik scheer me nu maar weer weg om te gaan leren
pi_49660227

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:11 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:15:00 #12
146136 retroseksueel
De treurnis van de tosti
pi_49661889
En plaats AUB Retroseksueel bij de radboudianen! mijn dank is groot!
pi_49664303
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb over 3 weken pas weer tentamenweek.. Maar dat is ook al zo

En het zijn best grote tentamens allemaal.. dus ben er ook al langzaam voor begonnen..
Ik ken iemand die ook al een samenvatting heeft geschreven dus als je wil.
pi_49664318

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:11 ]
pi_49664350

[ Bericht 71% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:12 ]
pi_49668017
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:58 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Ik ken iemand die ook al een samenvatting heeft geschreven dus als je wil.
En waar studeer jij?
pi_49674225
Zo, dat zijn al heel wat namen in de OP. Over die tt's van geneeskunde ga ik me niet druk maken.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_49675839
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Leonoor het volgende:
Oeh, jammer dat het geen geneeskunde-bash-tt is geworden, aangezien zij weer lekker bezig zijn, kinderachtig als altijd uiteraard .

Ik zal maar vast zeggen: welkom Repeat!
Ik heb onze eer al hooggehouden met een scherpe reply. Tevens tvp.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diederik_Duck op 23-05-2007 10:15:10 ]
pi_49676851
Ik weet niet waar deze tak van jullie lesgeeft, maar wij hebben in tilburg zelf ook zo'n obscuur libel, genaamd "de geordende wereld van het recht". Nou als iets niet geordend is, dan is het dat boek van hem, want het is werkelijk onleesbaar. De hoorcolleges van de man zijn onhoorbaar. Ben z'n naam ff kwijt. Hij zat eerst ook in de eerste kamer of zo.

Afijn gisteren strafprocesrecht gemaakt en misschien zelfs gehaald, daar rekende ik eigenlijk niet op. Als ik het heb gehaald ga ik het niet herkansen, strafrecht heb ik echt 3x niks mee. Hoop er in de master eigenlijk voorgoed vanaf te zijn.
pi_49677012
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:37 schreef Sessy het volgende:
Ik weet niet waar deze tak van jullie lesgeeft, maar wij hebben in tilburg zelf ook zo'n obscuur libel, genaamd "de geordende wereld van het recht". Nou als iets niet geordend is, dan is het dat boek van hem, want het is werkelijk onleesbaar. De hoorcolleges van de man zijn onhoorbaar. Ben z'n naam ff kwijt. Hij zat eerst ook in de eerste kamer of zo.

Afijn gisteren strafprocesrecht gemaakt en misschien zelfs gehaald, daar rekende ik eigenlijk niet op. Als ik het heb gehaald ga ik het niet herkansen, strafrecht heb ik echt 3x niks mee. Hoop er in de master eigenlijk voorgoed vanaf te zijn.
Deze?

pi_49677827
Ja, die!

Als je een voorbeeld van Jip & Janneke gezwets wilt hebben moet je zijn boek lezen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_49680232
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:05 schreef bladibladibla het volgende:
Ja, die!

Als je een voorbeeld van Jip & Janneke gezwets wilt hebben moet je zijn boek lezen
Mwhaha ...Willem Witteveen ofzo heette die vent toch
Was inderdaad een vrij kansloos gebeuren dat hele encyclopedie van het recht...
pi_49681484
Ze schijnen hem bij oefenrechtbank te willen betrekken of zo iets. Ik houd mijn hart vast.
pi_49681746
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:05 schreef bladibladibla het volgende:
Ja, die!

Ik ben er ook niet kapot van

Het kan op zijn minst leuker gebracht worden. Dat het benodigde basiskennis is zul je mij niet horen ontkennen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_49685312
Ik kan me zelfs niet eens meer herinneren waar dat vak over ging. Dat was toch met het positivisme etc.?

Hoe schatten jullie trouwens de kansen van de Bokito mevrouw in? Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik kan me goed voorstellen dat haar claim afgewezen wordt omdat ze al vaker gewaarschuwd is om niet zo debiel tegen die aap te doen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:48:04 #26
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49686620
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef bladibladibla het volgende:
Ik kan me zelfs niet eens meer herinneren waar dat vak over ging. Dat was toch met het positivisme etc.?

Hoe schatten jullie trouwens de kansen van de Bokito mevrouw in? Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik kan me goed voorstellen dat haar claim afgewezen wordt omdat ze al vaker gewaarschuwd is om niet zo debiel tegen die aap te doen.
Mwoah, rechters lijken er steeds meer van uit te gaan dat mensen achterlijk zijn (of advocaten worden steeds beter in het overtuigen van rechters dat dit zo is), ik denk dat ze er wel e.e.a. toegewezen gaat worden eerlijk gezegd, hoe debiel ze ook heeft gedaan.

Ik ben veel benieuwder naar de postcodeloterijuitspraak eigenlijk .
Nulla verba sed acta
pi_49686733
Bij de vaststelling van de schadevergoeding krijg je dat eigen schuld de schuld niet opheft. Ik denk dat vooral het feit dat die aap KON ontsnappen (de dierentuin beweert dat een aap niet over 4 meter water zou moeten kunnen springen, maar het kan dus wel blijkbaar vrij makkelijk) het dierentuin aangerekend gaat worden. En dat ze dan vervolgens geen of heel weinig schadevergoeding krijgt, inderdaad omdat er eigen schuld was en op basis van de redelijkheid en billijkheid de schadevergoedingsplicht wordt gematigd.

Als ik de advocaat van de mevrouw was, zou ik gaan zeggen dat:
- de dierentuin bekend was met de gedragsproblemen van de aap
- de dierentuin er bekend mee was dat de aap de laatste tijd met extra nadruk zijn mannelijkheid in de groep wilde bewijzen en daarom agressief deed
- de dierentuin doet alsof het een kinderboerderij is, waardoor bezoekers veel te dicht bij de dieren kunnen komen, wat gevaarlijk is voor zowel de dieren als de mensen
- dat de dierentuin als SUPERexpert op het gebied van apengedrag toch beter had moeten weten
- dat ze een betere omheining en voorzorgsmaatregelen hadden moeten treffen
- dat ze mevrouw eventueel de toegang hadden moeten ontzeggen als zij vonden dat haar gedrag ongepast was of zo, dat ze dat dus niet vonden nu ze dat niet hebben gedaan, etc.
pi_49686865
quote:

Ja en opbouw van argumentatie. Spul dat wij in 4vwo al kregen bij nederlands met name.
pi_49697331
Ik vind dat de dierentuin zich juist in het eigen been schiet als ze zeggen dat de eigen schuld bij de vrouw ligt. Een dierentuin waarin het dus voor iedere bezoeker in principe mogelijk is een aap uit een kooi te lokken en deze de hele boel aan gort te laten slaan, lijkt me niet voldoen aan de veiligheidscritera. het zij door het in de gaten houden van de bezoekers op hun gedragingen jegens de beesten, hetzij in gebrekkige opsluiting, hetzij door te weinig maatregelen om adequaat op te treden bij een eventuele ontsnapping.
pi_49697569
Zeker als de veiligheidsafstanden in strijd zijn met richtlijnen van hogerhand acht ik de kans groot dat mevrouw het nodige vergoed krijgt, in combinatie met het bovenstaande.

Van een biologiestuderende vriendin heb ik overigens vernomen dat mevrouw niet zo maar dom, maar echt extreem lomp heeft gehandeld.
Lelijke @@p!
pi_49698038
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:07 schreef The_Duce het volgende:

[..]

En waar studeer jij?
In een soort Auswitz aandoend, pretentieus, linkserig, ongezellig, dorpje genaamd - wij hebben Harvard verslagen bij het VN spel - Nijmegen.
pi_49698125
Weet je dat dat de reden was dat ik niet in Nijmegen ben gaan studeren? Ik vond het tweedewereldoorlogs en de geur deed me denken aan een kerkhof. Ben achteraf ontzettend blij met de keuze, ik kan in tilburg bepaalde dingen doen die ik in Nijmegen niet had kunnen doen.
pi_49698224
In Nijmegen kun je toch argrarisch recht doen in je master? Dat leek me nou wel weer leuk. Mestoverschotten en zo
Lelijke @@p!
pi_49698285
Bij ons is er een master milieurecht. Je krijgt alleen niet echt een baan daarmee achteraf, maar het idee is leuk. En er is gepraat over het opzetten van een eigen bureau rechtshulp in intellectueel eigendomsrecht. GEEN idee hoe ze dat praktisch willen uitvoeren, maar ik schat dat ze de studenten die er gaan werken echt wel een extra cursus moeten gaan aanbieden.
pi_49698386
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef Sessy het volgende:
Bij ons is er een master milieurecht. Je krijgt alleen niet echt een baan daarmee achteraf, maar het idee is leuk. En er is gepraat over het opzetten van een eigen bureau rechtshulp in intellectueel eigendomsrecht. GEEN idee hoe ze dat praktisch willen uitvoeren, maar ik schat dat ze de studenten die er gaan werken echt wel een extra cursus moeten gaan aanbieden.
Ik heb bij ruimtelijk bestuursrecht anders in een eliteclubje gezeten hoor, waarvan al 4 mensen op dat moment al werkzaam waren op een advocatenkantoor. Volgens mij valt het wel mee met die carriereperspectieven. Of de vogel- en habitatrichtlijn etcetera nu leuk zijn om mee te werken is iets anders.
Lelijke @@p!
pi_49706035

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:12 ]
pi_49709624
quote:

Ik denk dat mevrouw een hele beste kans heeft, en wel om de reden dat ze weliswaar dom heeft gehandeld, maar het primaire probleem hier is dat de aap uberhaupt kon ontsnappen, wat de dierentuin zeer zwaar aangerekend kan worden; verder dient een dierentuin foolproof te zijn (eenieder wordt daar immers toegealten, er wordt geen enkele eis gesteld aan de kennis omtrent dierengedrag), ook een nitwit dient daar geen gevaar te lopen zolang hij op de gebaande paden blijft.
pi_49713589
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:50 schreef Sessy het volgende:
Over die aap
Gisteravond bij knevel en de brink zat de advocaat. En die gaf aan dat het hele schuldverhaal niet echt van toepassing is. Dat is idd ook wat ik bij mijn 3 lesjes OD heb geleerd, bij risico-aansprakelijkheid. Behalve als de eigenaar de macht over het dier zou hebben gehad er volgens afdeling 6.3.1. geen sprake zou zijn van aansprakelijkheid.

Stimmt dass ?
pi_49713700
Ohja tis een dier he... Is een apart artikel voor. Ik zat aan O.D. te denken. En toch denk ik dat schuld van toepassing is, maar dus pas bij de toerekening van schade. Want als ik een hond blijf jennen, en ik word gebeten, dan kan die eigenaar nog zo veel risicoaansprakelijkheid hebben, maar redelijkheid en billijkheid heb je ook nog.

Gaan ze niet contractueel werken? Want dat kan natuurlijk ook nog, ticket = contract.
pi_49713748
6:179
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')