Ik ook! Ik had een 6 en als ik zo de lijst bekeek was dat nog best een hoog cijferquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef Sessy het volgende:
Europees gemeenschapsrecht gehaald, nog best netjes.
Kluwer uiteraard. Ik vind de Kluwer een duidelijkere indeling hebben en daarnaast ziet die er gewoon veel beter uitquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:13 schreef Originele_Naam het volgende:
effe een vraagje welke wetbundel gebruiken jullie? die Kluwer collegebundel of die andere ik meen van SDU
SDU is voor de gadgets, Kluwer is voor als je de dingen echt wilt kunnen vindenquote:Op donderdag 14 juni 2007 09:19 schreef Pool het volgende:
SDU natuurlijk.
Ik heb dit collegejaar zelfs niet eens een nieuwe versie gekocht. In het masterjaar koop je overigens voor functionele vakken toch speciale wetboekjes.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:28 schreef bladibladibla het volgende:
Kluwer natuurlijk!
Zeker als je hem pas in het tweede semester openmaakt
jeetjequote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:34 schreef Leonoor het volgende:
Goed bezig allemaal!
Ik hoor overigens al een paar weken thuis in het lijstje van afgestudeerden![]()
Als het goed is komt er van tevoren ook nog een mail van een of andere persoon van het secretariaat die meldt dat je genoeg studiepunten hebt. Maar die mail kan ook best halverwege de zomer komen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:15 schreef bladibladibla het volgende:
Volgens mij moet je dan op het aanmeldingsformulier dat je jaalijks krijgt een master aankruisen. De Centrale Studentenbalie controleert dan of je genoeg studiepunten hebt en of je aan alle verplichtingen hebt voldaan (vaardighedentraject) die vereist zijn om aan je master te beginnen.
Ik heb er trouwens ook genoeg om aan mijn Master te beginnen, al moet ik nog één cijfer terug krijgen
Halvequote:Op maandag 18 juni 2007 14:09 schreef Addict89 het volgende:
Ronden ze je eindcijfer voor een vak alleen op gehele cijfers af of ook op halve? (UU)
Een woord: supermooi! Ik zeg: cliche's de bom, alles is waar, etc, etc, ook al kan het 99% van de medemensen hier waarschijnlijk weinig schelen wat ik zoal heb gedaan in mijn studententijd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:27 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
jeetje
vertel eens hoe was je studentenleven de afgelopen jaren?
Benieuwd of je om 13.00 uur ook zo bijdehand bentquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Een woord: supermooi! Ik zeg: cliche's de bom, alles is waar, etc, etc, ook al kan het 99% van de medemensen hier waarschijnlijk weinig schelen wat ik zoal heb gedaan in mijn studententijd.
Voor de Utrechters onder ons heb ik nog wel 1 tip (die de intimi bekend voor zal komen): "Hij die gaat drinken, dient zijn fiets op slot te zetten".
Net of ik iets mag zeggen, 40 studenten in 1,5 uur tijdquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:42 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Benieuwd of je om 13.00 uur ook zo bijdehand bent
40quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Net of ik iets mag zeggen, 40 studenten in 1,5 uur tijd. Maar ik ben nimmer op mijn mondje gevallen, je kent me.
De landelijke Rechtswinkeldag wordt dit jaar in Utrecht georganiseerd? Zit jij daar nog bij?quote:
man ik ben daar veels te lui voor, zolang het voldoende is vind ik het primaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het loont de moeite om naar een tentameninzage te gaan. Ik kwam er net achter dat mij in de kantlijn 5 decimalen meer waren toegekend dan in het eindcijfer verwerkt zijn. Zo'n telfoutje van de corrector scheelt een half puntje![]()
Jazekers. Ik ben erbijquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
De landelijke Rechtswinkeldag wordt dit jaar in Utrecht georganiseerd? Zit jij daar nog bij?
Ha, dan ga ik overwegen mee te komen met de Tilburgse delegatiequote:
quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:31 schreef petitlapin2 het volgende:
waar zitten al die hauteine arrogante rechtenstudentjes nu die dachten dat het zo klaar was als een klontje dat de PCL met haar praktijken moest stoppen![]()
Ach, die petitlapin heeft in die topics de grootste kul lopen verkopen. Dat een burgerlijke rechter geen verbod kan geven enzo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Heeft iemand nog een rond stuk hout liggen?
[..]
![]()
Hebben wij dat hier dan verkondigd? Volgens mij zijn hier alleen maar dingen geroepen over het feit dat het een interessante zaak is om te volgen, en dat de redenering van de advocaat nog best fatsoenlijk was, gezien het vrij bijzondere standpunt, toch? Ik vond het iig een mooie uitspraak om te lezen, ben wel benieuwd of de Giertjes in hoger beroep gaan!quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Ach, die petitlapin heeft in die topics de grootste kul lopen verkopen. Dat een burgerlijke rechter geen verbod kan geven enzo.En aan haar reacties nu te zien, heeft ze er nog steeds niets van begrepen, en dat zegt dan advocaat te zijn. In België weliswaar, maar dan nog.
Nee, hier in deze reeks zijn gewoon goede dingen gezegd hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:55 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hebben wij dat hier dan verkondigd? Volgens mij zijn hier alleen maar dingen geroepen over het feit dat het een interessante zaak is om te volgen, en dat de redenering van de advocaat nog best fatsoenlijk was, gezien het vrij bijzondere standpunt, toch? Ik vond het iig een mooie uitspraak om te lezen, ben wel benieuwd of de Giertjes in hoger beroep gaan!
Interessant systeem hebben ze in Belgie dan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:17 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, hier in deze reeks zijn gewoon goede dingen gezegd hoor.Maar er liep een hele serie topics in NWS waar D_D, Redbeard en ik in mee discussieerden. Als je op de quote van Redbeard klikt, dan kom je daar in uit. Daar liepen een paar users de grootste onzin te verkondigen en De Gier voor jaloerse kankerhoer uit te maken enzo. Die zetten nu een grote mond op omdat mevrouw De Gier inderdaad verloren heeft, wat hun argumenten natuurlijk niet minder zwak maakt.
![]()
En de weledelgestrenge petitlapin had wat bijzondere ideeën over de bevoegdheidsverdeling tussen de straf- en burgerlijke rechter.
't is zomerreces hoorquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef Originele_Naam het volgende:
heeft iemand verstand van ontslagrecht?
Dan heb je toch mondeling al een overeenkomst? Hangt ervan af wat je mocht verwachten zou ik zeggen in zo'n geval. Wat was er afgesproken en zo.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Originele_Naam het volgende:
wanneer kan je baas je ontslaan? Stel je baas ontslaat je terwijl jij helemaal nog geen contract hebt gehad, maar je werkte er al 3 maanden. Kan hij dat zomaar doen?
Daar ga ik je morgen meer over vertellen, hier heb ik braaf een vak over gehad namelijk, maar nu heb ik mijn jaarclub op bezoek (en moest ik even iets anders nuttigs opzoeken op Internet).quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Originele_Naam het volgende:
wanneer kan je baas je ontslaan? Stel je baas ontslaat je terwijl jij helemaal nog geen contract hebt gehad, maar je werkte er al 3 maanden. Kan hij dat zomaar doen?
Kort door de bocht:quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:35 schreef Originele_Naam het volgende:
Wat hij zegt dus. Een proeftijd kan het iig niet meer zijn, die heeft een maximale duur van 2 maanden namelijk (ijzeren proeftijdbeding etc). Volgens mij is het zo (maar het is zo lunchpauze dus ik heb geen zin meer om dingen op te gaan zoeken nuquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Kort door de bocht:
Als je ergens drie maanden werkt, wordt het heel makkelijk aan te tonen dat je een arbeidsovereenkomst hebt: zie 7:610a BW. Sowieso mag je mondeling een arbeidsovereenkomst aangaan.
Ontslag kan met wederzijds goedvinden of op staande voet, naast de mogelijkheid te ontbinden of op te zeggen. Je doelt waarschijnlijk op de laatste twee mogelijkheden. Ontbinden kun je altijd proberen, maar is een duurdere rechtsgang. Opzeggen is een goedkopere rechtsgang, maar er moet dan wel aan een hele rits eisen voldaan zijn.
Relevant kan ook zijn of je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd hebt en de mogelijkheid bij een ovk voor bep tijd tussentijds op te zeggen.
Kortom: hangt van zoveel factoren af dat ik nog een kwartier hierover door kan typen. Daarom is arbeidsrecht zo'n leuk rechtsgebied en jouw vraag veel te vaag.
Komt mij zeer bekend voor. Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is hoofdregel iig.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:25 schreef Leonoor het volgende:
[..]
dat als niet is overeengekomen dat de ovk voor bepaalde tijd is, aangenomen kan worden dat de ovk voor onbepaalde tijd is, maar pin me daar niet op vast. Iemand wel opgezocht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |