you can't beat 'em all leo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Leonoor het volgende:
Oeh, jammer dat het geen geneeskunde-bash-tt is geworden, aangezien zij weer lekker bezig zijn, kinderachtig als altijd uiteraard.
Ik zal maar vast zeggen: welkom Repeat!
ze trekken een van je ogen eruit en die persen ze in die chip.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:27 schreef Sessy het volgende:
Ja je gezicht ingesmolten in dat goedje of zo en een chip met je haar- en oogkleur of zo zitten er al in of zo.
als medicus kan ik beamen dat dit zeker mogelijk is en als man stel ik die vent volledig in het gelijk... conform verkeersopvattingen in Nederland loop je bij vaginale sex een gerede risico op zwangerschap en daar draai je dus ook voor op als vent, maar bij louter orale sex is die kans 0, het zou zeker interessante jurisprudentie opleveren.quote:Vriendin steelt sperma man om zwanger te raken
Een Amerikaan heeft zijn ex-vriendin aangeklaagd nadat hij ontdekte dat ze zijn sperma stiekem had gebruikt om een kind te verwekken.
Richard Phillips klaagde Sharon Irons enkele jaren geleden aan. Phillips zei dat zijn ex-vriendin hem had misleid door zijn sperma te stelen, dat ze had bekomen via orale seks. De vrouw gebruikte het sperma stiekem om zwanger te raken. De twee waren op dat moment geen koppel meer en Phillipps wist niets van een baby.
Pas toen Sharon Irons via een rechtzaak maandelijks allimentatiegeld eiste, kwam Phillipps erachter dat hij vader was geworden. Hij zou 800 dollar moeten betalen per maand.
Hij beschuldigde zijn ex-geliefde van een 'berekend, persoonlijk verraad' en eiste een morele schadevergoeding. Irons pleitte onschuldig, want ze had de man niets misdaan. De rechter oordeelde dat 'er geen overeenkomst was gemaakt dat het sperma ooit kon teruggegeven worden' en dat de vrouw geen criminele feiten pleegde aangezien 'de man het sperma vrijwillig had afgestaan.'
bron
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden. Ik voorzie derhalve een afwijzing van de eis, en omwille van de ongerichtheid van de seksuele handeling zou ik daar zelf ook voor pleiten.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:10 schreef dr.dunno het volgende:
Whahahaha ik viel zowat van m'n stoel van het lachen net![]()
![]()
[..]
als medicus kan ik beamen dat dit zeker mogelijk is en als man stel ik die vent volledig in het gelijk... conform verkeersopvattingen in Nederland loop je bij vaginale sex een gerede risico op zwangerschap en daar draai je dus ook voor op als vent, maar bij louter orale sex is die kans 0, het zou zeker interessante jurisprudentie opleveren.
jullie reactie?
Floodgate argumentquote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden.
Dat gaat gezellig worden in de slaapkamerquote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden.
zou ik ook zeggen; art. 1:200 lid 3 BW stelt immers, dat het vaderschap niet ontkend kan worden, als de man ingestemd heeft met de daad die de verwekking van het kind tot gevolg zou kunnen hebben gehad.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden. Ik voorzie derhalve een afwijzing van de eis, en omwille van de ongerichtheid van de seksuele handeling zou ik daar zelf ook voor pleiten.
't zou idd mooi zijn als er ook nog een contractje bij moest worden getekend.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:17 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Dat gaat gezellig worden in de slaapkamer![]()
Zul je weer zien dat die vernietigbaar is bij minderjarigen.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
't zou idd mooi zijn als er ook nog een contractje bij moest worden getekend.
strikt genomen alleen onder de 14 jaar, al valt er nog te discussiėren over de grens van 16 jaar in relatie tot de noodzaak van (ook) toestemming van de ouders over het mogen hebben van sex door hun kindquote:Op maandag 28 mei 2007 12:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Zul je weer zien dat die vernietigbaar is bij minderjarigen.
Ach, jij valt door de mand als reaguurderquote:Op maandag 28 mei 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
strikt genomen alleen onder de 14 jaar, al valt er nog te discussiėren over de grens van 16 jaar in relatie tot de noodzaak van (ook) toestemming van de ouders over het mogen hebben van sex door hun kind
maar jij hebt dus geyle nuecqsex met kiddo's? viespeuk
Zoals een week of 2 geleden een rechter in Engeland die bijgepraat moest worden in een terrorisme zaak, omdat hij niet wist wat een website was.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
't zou me niet verbazen als je soms andere tenenkrommende en belachelijke uitspraken ziet
Nee. Ik las het net van meneer Bouwman. Vandaar dat ik hier op kwam.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
strikt genomen alleen onder de 14 jaar, al valt er nog te discussiėren over de grens van 16 jaar in relatie tot de noodzaak van (ook) toestemming van de ouders over het mogen hebben van sex door hun kind
maar jij hebt dus geyle nuecqsex met kiddo's? viespeuk
quote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ach, jij valt door de mand als reaguurder
En dat wij alletwee weten wat dat is en welk taalgebruik erbij hoort is ook niet best geloof ikquote:
quote:Op maandag 28 mei 2007 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dat wij alletwee weten wat dat is en welk taalgebruik erbij hoort is ook niet best geloof ik![]()
![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 16:47 schreef Sessy het volgende:
En die rechter, die was er dus niet van gediend dat er in de rechtszaal zo duidelijk gelogen werd. Wat doet de rechter dus? Die veroordeeld hem EN zijn 2 onfortuinlijke vrienden tot het betalen van alimentatie.![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 15:02 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ach, jij valt door de mand als reaguurder
hoi medereaguurders.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dat wij alletwee weten wat dat is en welk taalgebruik erbij hoort is ook niet best geloof ik![]()
![]()
whehequote:Op maandag 28 mei 2007 16:47 schreef Sessy het volgende:
En die rechter, die was er dus niet van gediend dat er in de rechtszaal zo duidelijk gelogen werd. Wat doet de rechter dus? Die veroordeeld hem EN zijn 2 onfortuinlijke vrienden tot het betalen van alimentatie.![]()
Erg apart.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:47 schreef Sessy het volgende:
Die zaak is toen in alle kranten en zo geweest. Preventiewerking.![]()
(in de sovietunie heerste een wat streng moraal, als er van je beweerd werd dat je met meerdere mensen tegelijk had geslapen, kon je het wel vergeten om te trouwen, zie het als een soort... schadevergoeding voor reputatieschade.)
Ontkennen heeft geen zin meer, niets dan smoesjes zijn dit!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
ik heb er alleen wel eens gekeken, maakt dat het minder erg
![]()
Ik heb jaren geleden eens een Amerikaans tv-programma gezien waarin een vrouw sex had gehad met een, blijkbaar goed betaalde, basketballer.. de condoom uit de prulemmer had gehengeld om zichzelf te insemineren en het 'goedje' zelfs aan haar vriendinnen aan had geboden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als dit wordt toegekend, dan word je als man gedwongen gebruikte condooms etc direct ritueel te verbranden. Ik voorzie derhalve een afwijzing van de eis, en omwille van de ongerichtheid van de seksuele handeling zou ik daar zelf ook voor pleiten.
Ik dacht dat die beestjes maar een paar minuten buiten het lichaam overleven?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:40 schreef Madine het volgende:
[..]
Ik heb jaren geleden eens een Amerikaans tv-programma gezien waarin een vrouw sex had gehad met een, blijkbaar goed betaalde, basketballer.. de condoom uit de prulemmer had gehengeld om zichzelf te insemineren en het 'goedje' zelfs aan haar vriendinnen aan had geboden.
Dat dacht ik ook...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:01 schreef Sessy het volgende:
Ik dacht dat die beestjes maar een paar minuten buiten het lichaam overleven?
Het is een moeilijke zaak, ik geef het toequote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:40 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ontkennen heeft geen zin meer, niets dan smoesjes zijn dit!
CVneuker!quote:Kan iemand mij vertellen waarom ik ookalweer een master informatiekunde erbij wilde doen? Ik wil naar huis maar ik zit vast in de UB![]()
Welnee, het was ooit zelfs 1e keus!quote:Op zondag 3 juni 2007 16:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is een moeilijke zaak, ik geef het toe, misschien kan ik me nog beroepen op de Zaanse verhoormethode waardoor de bekentenis tóch niet tegen me gebruikt kan worden
![]()
[..]
CVneuker!
Mag er inderdaad zoals artikel 9 aangeeft afgeweken worden van dat artikel. En is de boete niet buitenpoportioneel?quote:OVEREENKOMST VAN OPDRACHT
Artikel 1.
Opdrachtneemster stelt zich bij de opdrachtgever in dienst werkzaamheden te verrichten met ingang van 1 januari 2007. De werkzaamheden houden in dat opdrachtneemster administratief ondersteunende werkzaamheden verricht. De omvang van de werkzaamheden is 12 uren per maand.
Artikel 2.
De overeenkomst is aangegaan voor de bepaalde duur van een jaar.
Artikel 3.
Er geldt een proeftijd van 2 maanden.
Artikel 4.
Opdrachtneemster werkt op oproep. Opdrachtneemster is verplicht aan een oproep van de opdrachtgever gehoor te geven.
Artikel 5.
De werkzaamheden worden verricht tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Bij de uitvoer van de werkzaamheden houdt opdrachtneemster zich aan de vooraf ontvangen richtlijnen van de leidinggevende.
Artikel 6.
Het loon bedraagt ¤ 9,50 bruto per uur. De opdrachtneemster heeft slechts recht op loon indien en voorzover zij werkzaamheden voor de opdrachtgever heeft verricht, ongeacht of de oorzaak van het niet verrichten van werkzaamheden voor rekening van opdrachtgeefster dan wel opdrachtneemster komt.
Artikel 7.
Bij arbeidsongeschiktheid meldt de opdrachtneemster zich voor 9.00 uur ziek bij de direct leidinggevende. Bij afwezigheid van de direct leidinggevende geeft opdrachtneemster aan op welk adres en op welk telefoonnummer zij die dag te bereiken is. Opdrachtneemster heeft gedurende de eerste 3 dagen van haar ziekte geen aanspraak op aanvulling van haar loon. Na die dagen maakt zij aanspraak op 70% van haar brutosalaris.
Artikel 8.
Het is opdrachtneemster verboden zonder voorafgaande toestemming van opdrachtgever gedurende de looptijd en na beėindiging van de overeenkomst aan derden informatie te verschaffen over de werkzaamheden.
Artikel 9.
Indien opdrachtneemster het in artikel 8 bepaalde overtreedt en/of niet nakomt, verbeurt zij aan de opdrachtgever een direct opeisbare boete ten bedrage van ¤ 50.000, - voor iedere overtreding, evenals een bedrag van ¤ 5.000, - voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
De boete strekt de opdrachtgever tot voordeel. Dit is uitdrukkelijk bepaald in afwijking van artikel 7:650 lid 3-5 BW.
Artikel 10.
Opdrachtneemster wordt geacht elke maand dat zij heeft gewerkt de daarover opgebouwde vakantie-uren met behoud van salaris te hebben opgenomen. Opdrachtneemster heeft aanspraak op het wettelijk vastgestelde aantal vakantiedagen.
Artikel 11.
De opdrachtgever behoudt zich het recht voor de overeenkomst eenzijdig te wijzigen indien hij daarbij een zodanig zwaarwichtig belang heeft dat het belang van de opdrachtneemster dat door de wijziging wordt geschaad, daarvoor naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid moet wijken.
Artikel 12
Op deze overeenkomst is geen collectieve arbeidsvoorwaardenregeling van toepassing.
Dat klinkt als een vrij reguliere geheimhoudingsbeding, met bijbehorend boetebeding, en of dat buitensporig is ligt aan de aard van de informatie waar het om gaat, en alle omstandigheden van het geval, me dunkt. Heb nu geen tijd om dat hele ding door te werken.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Is dit een geldige overeenkomst van opdracht:
[..]
Mag er inderdaad zoals artikel 9 aangeeft afgeweken worden van dat artikel. En is de boete niet buitenpoportioneel?
Misschien nog andere dingen die opvallen?
Saladin/HBU gaat volgens mij over factoren die ervoor zorgen dat je geen beroep kan doen op een exoneratieclausulequote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:52 schreef Lauder-Frost het volgende:
Die is duidelijk. Maar is er iemand die weet wat de rechtsregel van Saladin-HBU is en dus in welk opzicht deze verschilt van het Saladin-arrest? Op het eerste gezicht lijken ze exact hetzelfde namelijk
Was de daaropvolgende borrel nog gezellig? Die heb ik overgeslagen deze keer.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:08 schreef Sessy het volgende:
Zoooo morgen jaarvergadering. Gister laatste bestuursvergadering gehad, gisteravond was ik best down maar nu heb ik er best zin in er van af te zijn![]()
En vanavond natuurlijk BBQ in de Brandpunt(tuin)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |