abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2007 @ 13:57:55 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51289847
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was.
Ik ben vandaag begonnen, wanneer begint dat leuke?
  maandag 9 juli 2007 @ 14:14:11 #252
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51290342
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Als 'ie bijna af is en er echt een beetje lijn en vorm in komt. Als je het idee krijgt dat je opeens echt begrijpt waar je over schrijft, en tot nieuwe inzichten komt. Als het moment aanbreekt waarop je je druk kunt gaan maken over de opmaak en vormgeving. Als je naar de copyshop loopt en casual kunt zeggen "ik wil deze graag in viervoud uitgeprint en ingebonden". Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit . En het allerleukste is het inleveren bij je begeleider, het ontvangen van een aantal veren in je reet, en het daarna inleveren van het tentamenbriefje en je bulaanvraag.
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:25:31 #253
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51290730
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Als 'ie bijna af is en er echt een beetje lijn en vorm in komt. Als je het idee krijgt dat je opeens echt begrijpt waar je over schrijft, en tot nieuwe inzichten komt. Als het moment aanbreekt waarop je je druk kunt gaan maken over de opmaak en vormgeving. Als je naar de copyshop loopt en casual kunt zeggen "ik wil deze graag in viervoud uitgeprint en ingebonden".
Dat lijkt me inderdaad een moment om naar uit te kijken!
quote:
Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Dat gaat mij ook zó gebeuren!
quote:
En het allerleukste is het inleveren bij je begeleider, het ontvangen van een aantal veren in je reet, en het daarna inleveren van het tentamenbriefje en je bulaanvraag.
Ja, dan is het tenminste allemaal voorbij. Hoewel ik 'em ook nog moet verdedigen. Lekenpraatje voor je paps, mams en ander smalend tuig. Vervolgens wat kritische vragen van de begeleider (en evt. van publiek, een vriend van me werd laatst door zijn eigen pa in het nauw gebracht) beantwoorden en dan 30 paar ogen op je gericht als ze je het cijfer toekennen. In Utrecht doen ze dat niet meer, toch?
pi_51290755
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vond die hele week dat ik aan het schrijven was erg leuk

(maar ook het lezen & verder onderzoek in de twee maanden die aan het schrijven vooraf gingen vond ik leuk; zo leuk zelf dat ik hoop binnenkort weer met een onderzoek te beginnen)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_51290809
quote:
Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Yep; ik had ze op m'n werk ingebonden en toen ik de trein naar huis best wel een beetje trots zal te bladeren zag direct een fout in de inleiding
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_51290942
Man das nog verre toekomst voor mij
  maandag 9 juli 2007 @ 14:31:40 #257
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51290971
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een moment om naar uit te kijken!
[..]

Dat gaat mij ook zó gebeuren!
[..]

Ja, dan is het tenminste allemaal voorbij. Hoewel ik 'em ook nog moet verdedigen. Lekenpraatje voor je paps, mams en ander smalend tuig. Vervolgens wat kritische vragen van de begeleider (en evt. van publiek, een vriend van me werd laatst door zijn eigen pa in het nauw gebracht) beantwoorden en dan 30 paar ogen op je gericht als ze je het cijfer toekennen. In Utrecht doen ze dat niet meer, toch?
Ik had in een van de eerste zinnen van mijn voorwoord staan "die dit men zich meebrengt". Jaja, elke keer overheen gelezen, dat ding ingebonden, liet het aan een clubgenootje zien met wie ik ging lunchen, en die zag het natuurlijk direct .

Verdedigen hoeft inderdaad niet meer in Utrecht, alle cijfers moeten bekend zijn op het moment van bulaanvraag. Je moet nog wel een korte samenvatting van je scriptie inleveren (en een CV), omdat je wordt toegesproken door een random docent, die op die manier dan toch maar wat over de student-in-kwestie kan zeggen. Ja, heel karig ja.

Ik ga nu ook maar weer lustig verder met typen op het ministerie, ik kan je nog deze tip meegeven: laat je niet verleiden door op zoek te gaan naar <insert product-categorie> tijdens een korte schrijfbreak, ik ben nu al dagen achtereen op zoek naar leuke aanbiedingen van Gispen-stoelen en -kapstokken .
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:37:35 #258
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51291235
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik had in een van de eerste zinnen van mijn voorwoord staan "die dit men zich meebrengt". Jaja, elke keer overheen gelezen, dat ding ingebonden, liet het aan een clubgenootje zien met wie ik ging lunchen, en die zag het natuurlijk direct .

Verdedigen hoeft inderdaad niet meer in Utrecht, alle cijfers moeten bekend zijn op het moment van bulaanvraag. Je moet nog wel een korte samenvatting van je scriptie inleveren (en een CV), omdat je wordt toegesproken door een random docent, die op die manier dan toch maar wat over de student-in-kwestie kan zeggen. Ja, heel karig ja.
Hm, ja, dat is ook wel erg karig. Ik vind het behalve spannend ook wel leuk om zelf de vrienden en familie te kunnen laten zien waar ik me mee bezig heb gehouden.
quote:
Ik ga nu ook maar weer lustig verder met typen op het ministerie, ik kan je nog deze tip meegeven: laat je niet verleiden door op zoek te gaan naar <insert product-categorie> tijdens een korte schrijfbreak, ik ben nu al dagen achtereen op zoek naar leuke aanbiedingen van Gispen-stoelen en -kapstokken .
Whehe. Nouja, dan maak je straks in elk geval een verantwoorde meubelkeuze. Ik sog zelf vooral door op nutteloze fok!topics te reageren, waaronder ik dit topic uiteraard niet schaar, en door <insert product-categorie> te halen uit de koffie- en marsautomaten. De periode tussen de goedkeuring en de verdediging zal ik dus vooral naar de sportschool moeten.
pi_51291494
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

Whehe. Nouja, dan maak je straks in elk geval een verantwoorde meubelkeuze. Ik sog zelf vooral door op nutteloze fok!topics te reageren, waaronder ik dit topic uiteraard niet schaar, en door <insert product-categorie> te halen uit de koffie- en marsautomaten. De periode tussen de goedkeuring en de verdediging zal ik dus vooral naar de sportschool moeten.
Ik ben van plan de scriptie grotendeels op mijn kamer te gaan schrijven. Ik woon vrij dicht bij de UvT, dus ik kan wel voor elk wissewasje daar naar toe. Maar aangezien ik een fijnproever ben, vrees ik ook dat ik op de pondjes zal moeten gaan letten
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  maandag 9 juli 2007 @ 14:46:13 #260
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291546
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Hm, ja, dat is ook wel erg karig. Ik vind het behalve spannend ook wel leuk om zelf de vrienden en familie te kunnen laten zien waar ik me mee bezig heb gehouden.
[..]

Ik ben zelfs bijna aan het f5'en in dit topic nu, zo weinig zin heb ik om te typen . Wat overigens wel enigszins heeft geholpen is om, toen ik in een extreme studiedip zat, mijn hoofdstuk structuur vast volledig in Word uiteen te zetten. Dus alle titels, subkopjes etc. vast neerzetten, met daaronder in 1 of 2 zinnen wat er in dat hoofdstuk moest komen te staan. Nu voelt mijn scriptie net als een invul oefening, en als ik elke dag een aantal kopjes invul, gaat het opeens een stuk sneller! (Maar op de allerergste dagen ben ik altijd dusdanig pessimistisch dat ik weet dat ik mezelf alleen maar voor de gek houd met dat idee, en dan werkt het niet meer).

Hier hebben we geen Mars-automaat. En de koffie-automaat geeft ook nog eens vieze koffie en hele vieze tomatensoep (dus heb ik mijn eigen cup-a-soup gehaald bij de AH om de hoek ). Oh, en als iemand nog juridische vragen heeft dienen die natuurlijk ook gepost te worden, om nog maar een klein beetje on topic te blijven verder...
Nulla verba sed acta
pi_51291579
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]
Een random docent nog wel? Da's jammer. Ik vind dat je begeleidende docent(en) ook wel wat mee mogen pikken van de feestvreugde. Dat je ze nog een flesje wijn cadeau kan doen na de uitreiking en zo. Heeft toch wat meer charme.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  maandag 9 juli 2007 @ 14:47:57 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291609
(Nee ik ga niet editten maar een nieuwe post plaatsen, het is tijd voor een vers topic vind ik)

Ik kan mezelf tegenwoordig ook uren vermaken met het zoeken naar wijze woorden die ik op de titelpagina van mijn scriptie kan zetten als motto. Dus mocht iemand nog een spannende, wijze uitspraak kennen, laat het me weten. De voorkeur gaat overigens uit naar iets over frisse blikken, jeugdige inzichten, of nieuwe ideeen door een ander eens naar je werk te laten kijken.
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:49:08 #263
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291649
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Een random docent nog wel? Da's jammer. Ik vind dat je begeleidende docent(en) ook wel wat mee mogen pikken van de feestvreugde. Dat je ze nog een flesje wijn cadeau kan doen na de uitreiking en zo. Heeft toch wat meer charme.
Ja dat dus. Mijn begeleider was niet eens aanwezig. Nu verkeerde ik wel in de gelukkige omstandigheid dat professor Hondius mij toe ging spreken, en wel echt zijn best had gedaan om iets over mij te weten te komen, dus het viel nog wel mee. Maar het persoonlijke aspect gaat stiekem toch een beetje verloren zo en dat is jammer.
Nulla verba sed acta
pi_51291673
Voorin de Van Dale stonden toch allerlei latijnse spreuken ??
Lelijke @@p!
pi_51291758
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

professor Hondius
Daar noem je er eentje
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 15:10:36 #266
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51292339
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Voorin de Van Dale stonden toch allerlei latijnse spreuken ??
Ik ga maar voor een persoonlijk toepasselijk motto: Aut nunquam tentes aut perfice

De vraag is nu alleen: waar zet je die neer? Heb hem nu gepland na de managementsamenvatting, voor het voorwoord, op de lege witte pagina aan de linkerkant zeg maar (dubbelzijdig afdrukken de bom). Moet het daar, of daarvoor, op de achterkant van de voorpagina zeg maar?
Nulla verba sed acta
pi_51294369
Als het enkelzijdig was geweest, had ik 'm op de titelpagina gezet.

Misschien inderdaad mooi linksonder de achterkant van de voorpagina bij een dubbelzijdige scriptie. En anders onder het voorwoord, maar dat staat zo geforceerd lijkt me.
Lelijke @@p!
pi_51340283
Ff dit jaar resumerend. Ik vind er geen reet aan, niet uitdagend, maar met enigsinds wat doen gaat het me allemaal nogal makkelijk af. (propedeuse jaar, en die is binnen). Mijn motivatie is nu min of meer de 3 jaartjes uit gaan zitten, opdat ik niet nog een jaar verlies. (ben een jaartje wezen werken). Is dit een drijfveer die afdoende is ?
pi_51340836
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:51 schreef N.i.c.k het volgende:
Is dit een drijfveer die afdoende is ?
De vraag is eerder of de juristerij behoefte heeft aan mensen als jij.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51341353
quote:
Ff dit jaar resumerend. Ik vind er geen reet aan, niet uitdagend, maar met enigsinds wat doen gaat het me allemaal nogal makkelijk af. (propedeuse jaar, en die is binnen). Mijn motivatie is nu min of meer de 3 jaartjes uit gaan zitten, opdat ik niet nog een jaar verlies. (ben een jaartje wezen werken). Is dit een drijfveer die afdoende is ?
Als je er geen reet aan vind, waarom doe je het dan?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:32:21 #271
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51342087
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:04 schreef Flashwin het volgende:

[..]

De vraag is eerder of de juristerij behoefte heeft aan mensen als jij.
Ja, en of je je gerealiseerd hebt dat je straks vier jaar geleerd hebt voor een baan als jurist, terwijl je schijnbaar het hele juridische vakgebied niet echt interessant vindt. Het houdt niet op na 4 jaar studeren he .

Maar goed, dat lijk je jezelf ook al te realiseren...
Nulla verba sed acta
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:14:29 #272
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51351267
quote:
Ik had hetzelfde na een jaar economie. Ook P gehaald, maar ook niet tevreden. Ik ben toen niet direct gestopt, maar ben tegelijk met het tweede jaar economie aan het eerste jaar rechten begonnen (2e studie=gratis ). In die paar maanden ben ik er achter gekomen dat ik rechten inderdaad veel leuker vond, dus ben ik na een half jaar gestopt met economie. Voor hetzelfde geld had ik rechten echter niets gevonden en had ik bij nader inzien economie zo slecht nog niet gevonden en was ik daar mee doorgegaan.

Moraal van het verhaal, tevens tip: begin aan een andere studie, maar hou rechten nog even aan.
pi_51358520
moraal van het verhaal, je hoeft een studie niet leuk te vinden zolang je het maar haalt en je er later brood mee kan verdienen
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:46:56 #274
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51422688
Krijgt de Ondernemingskamer daar even een paar tikken op de vingers.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:20:00 #275
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51423615
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:46 schreef Pool het volgende:
Krijgt de Ondernemingskamer daar even een paar tikken op de vingers.
Haha, ja ik moest stiekem een beetje lachen. Zeker na wat recente publicaties over de ondernemingskamer in, ik dacht, NRC Handelsblad, waarin dit al voorspeld werd, en de OK een beetje werd omschreven als een "ego-show". Waarom is het hier zo stil?

edit: Voor de abonnee's op de NRC, het bewuste artikel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Leonoor op 13-07-2007 11:35:49 ]
Nulla verba sed acta
pi_51427931
Heb net een samenvatting van de uitspraak geprint, maar heb vanavond in de trein pas tijd om hem te lezen.

Commentaar volgt morgen!
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_51452024
Welke collegebundel kan ik het beste nemen? Die van Kluwer of een andere, ik heb geloof ik van 3 verschillende 'uitgevers' zo'n bestelformuliertje gehad .
pi_51455237
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 01:41 schreef Cerubo het volgende:
Welke collegebundel kan ik het beste nemen? Die van Kluwer of een andere, ik heb geloof ik van 3 verschillende 'uitgevers' zo'n bestelformuliertje gehad .
Wetbundel bedoel je?

Dat is een eeuwenoude discussie...de een zegt dat Kluwer de beste is, de ander Vermande. Die is in de loop van deze Rechten-reeks al een paar keer aan bod gekomen, dus met gebruik van de zoekfunctie zal je het wel kunnen vinden

Ik ben trouwens een Kluwer fan... mooiere lay-out en handigere indeling. Maar ja...er zijn er genoeg die het daar niet mee eens zijn
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:15:57 #279
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51455525
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Wetbundel bedoel je?

Dat is een eeuwenoude discussie...de een zegt dat Kluwer de beste is, de ander Vermande. Die is in de loop van deze Rechten-reeks al een paar keer aan bod gekomen, dus met gebruik van de zoekfunctie zal je het wel kunnen vinden

Ik ben trouwens een Kluwer fan... mooiere lay-out en handigere indeling. Maar ja...er zijn er genoeg die het daar niet mee eens zijn
Volgens mij is die discussie zelfs in dit topic nog ergens gevoerd .

Ja dus: [SC] WO Rechten #21 Tak zonder Toga

Overigens, Markzman_X, waar ben je tegenwoordig?! Ik mis je!
Nulla verba sed acta
pi_51456938
Ah ok, bedankt voor de informatie in ieder geval ! Dan ga ik dat ff doorkijken.
pi_51589027
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:15 ]
pi_51597552
Zeg voor de Tilburgers hier... weten jullie wanneer Comap weer opengaat? Ik kan dat nergens vinden.. vorig jaar had ik de openingstijd gemist en daardoor kon ik alleen nog maar op baggertijden inschrijven. Dat wil ik dit jaar dus eigenlijk wel voorkomen
pi_51603874
Dat vraag ik me ook af... Ik heb het ook nog nergens kunnen vinde.
pi_51669462
Volgens mij gaat Comap op 13 augustus open. Dat staat al bij een aantal vakken in de studiegids.

Dat is wel heel laat trouwens: kan me herrineren dat ik op vakantie op jacht moest naar een computer om me maar te kunnen inschrijven.
pi_51669726
Vast een hele domme vraag (ik ga ook naar Tilburg) , maar wat is de Comap ?
pi_51679366
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Comap is het programma waarmee je je kan inschrijven voor werkgroepen. Maar dat hoef je als eerstejaars niet te doen, dan doet de universiteit dat voor je.
pi_51714441
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Comap is het programma waarmee je je kan inschrijven voor werkgroepen. Maar dat hoef je als eerstejaars niet te doen, dan doet de universiteit dat voor je.
Pas vanaf het tweede jaar wordt het een rat-race om je in te schrijven voor werkgroepen. Ben je 3 seconden te laat, dan ben je 'reserve-student'
Lelijke @@p!
pi_51714465
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Goede keuze trouwens
Lelijke @@p!
pi_51715028
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Pas vanaf het tweede jaar wordt het een rat-race om je in te schrijven voor werkgroepen. Ben je 3 seconden te laat, dan ben je 'reserve-student'
Wat een gaar systeem..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51715182
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Herkenbaar. De inschrijvingen gaan om 0800 open en 0805 staan de op de colleges aansluitende werkgroepen allemaal vol En meestal komt een deel ook gewoon niet opdagen.

Gelukkig doen ze hier niet moeilijk om toelaten zonder daadwerkelijke inschrijving. Het wordt zeer zelden gecontroleerd.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51715212
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:56 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Wat een gaar systeem..
Op zich zorgt het voor een mooie verdeling in werkgroepen, waarbij studenten in beginsel kunnen proberen met hun clubje in dezelfde werkgroeg te zitten. Praktijk wijst echter anders uit: iedereen is bij de openstelling online en gaat als een gek klikken op de werkgroepen. Er zijn bij veel vakken te weinig plaatsen in werkgroepen en dan krijg je dus dit soort gevolgen. Meestal wordt dit overigens opgelost door weer extra werkgroepen te creeren.
Lelijke @@p!
pi_51931311
Reminder: Brammetje vanavond bij Zomergasten.

Voor de liefhebbers.
Lelijke @@p!
pi_51950698
quote:
En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Ik had op het MBO ( ) een leuke spelfout in mijn stageverslag. In een stukje over de fotoservice de letter 'd' in het woord afdrukken vergeten in de zin "...het afdrukken van foto's."[/i]
pi_51951981
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:42 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Reminder: Brammetje vanavond bij Zomergasten.

Voor de liefhebbers.
Voor de mensen die niet gekeken hebben. Joris (leek) ging het over het recht hebben met Brammetje. Kun je dus beter niet doen. Dan word je onder tafel geluld namelijk
Lelijke @@p!
  maandag 30 juli 2007 @ 09:09:07 #295
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51952168
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Voor de mensen die niet gekeken hebben. Joris (leek) ging het over het recht hebben met Brammetje. Kun je dus beter niet doen. Dan word je onder tafel geluld namelijk
Ja, ik had ook willen kijken, maar vond uiteindelijk het slotvuurwerk van de kermis belangrijker (pauper ). Ik zal nog wel een stukje kijken via uitzendinggemist.
pi_51975114
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Toch ging Bram de fout in met criminele familie c.q. verdachte e.d. Joris pakte 'm daar mooi
Overigens werd mijn mening weer bevestigd: Bram is een bijdehante wijsneus die zich interessanter voordoet dan hij daadwerkelijk is! Beetje pronken met zijn joodse afkomst terwijl hij helemaal geen jood is!
pi_51975264
quote:
Volgens de Joodse wet (de Halacha) worden de volgende personen als Joods beschouwd:
1) zij die geboren zijn uit een Joodse moeder (dat zijn dus mensen met twee Joodse ouders of met een Joodse moeder en een niet-Joodse vader), ongeacht of zij 'iets doen' aan de Joodse religie en
2) zij die niet als Jood zijn geboren maar tot het Jodendom zijn overgegaan onder de auspiciën van een orthodox rabbinaat.
Ik mis op optie 3: zij die tweewekelijks naar Amsterdam afreizen om aldaar onder invloed van alcohol met anderen jalalala Ajax Amsterdam te scanderen.
pi_52052120
Daar ben ik weer!

Ach ja....de studie begint weer binnenkort hè. Jaartje bestuur was leuk, maar ben blij dat ik weer intellectueel uitgedaagd zal gaan worden.
pi_52052188
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:53 schreef Morrigun99 het volgende:
Daar ben ik weer!

Ach ja....de studie begint weer binnenkort hè. Jaartje bestuur was leuk, maar ben blij dat ik weer intellectueel uitgedaagd zal gaan worden.
Ben je je boeken al aan het kaften?
Lelijke @@p!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:48:58 #300
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52055380
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ben je je boeken al aan het kaften?
En je wetbundels aan het plastificeren? Met plastic met een bloemenmotiefje?
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')