abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:36:49 #201
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51104338
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekes en Limburgsen die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.
[..]

Ik mag een der komende dagen ook beginnen.
Morgen zit ik weer een dagje in de UB in plaats van MvJ, dus dan kan ik weer fatsoenlijk op MSN onder het schrijven . Nog 2 weken te gaan... (tenminste, dat is de planning nu).
Nulla verba sed acta
pi_51119469
Zo, toch maar eens écht gaan studeren. Ik heb me zojuist ingeschreven en ga in september beginnen met Fiscaal Recht aan de UvA, in deeltijd. Je bent nooit te oud om te leren, toch?
pi_51125475
welkom mede-fiscalist
pi_51125509
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 08:43 schreef DonJames het volgende:
Zo, toch maar eens écht gaan studeren. Ik heb me zojuist ingeschreven en ga in september beginnen met Fiscaal Recht aan de UvA, in deeltijd. Je bent nooit te oud om te leren, toch?
hoe oud ben je dan wel niet?
pi_51125791
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:20 schreef Fiskus het volgende:
welkom mede-fiscalist
Dank, dank Hoeveelste jaars ben jij?
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:22 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

hoe oud ben je dan wel niet?
28 Voor een deeltijd-student valt het nog wel iets mee natuurlijk (ik ben nu mijn deeltijd-HBO-FE aan het afronden). Maar ik wil ook wat colleges overdag gaan volgen en dan loopt het leeftijdsverschil wel op tot een jaar of 10. Voordeel is wel dat ik meestal heel wat jonger wordt geschat en dan te bedenken dat ik daar vroeger enorm van baalde
pi_51125885
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

28 Voor een deeltijd-student valt het nog wel iets mee natuurlijk (ik ben nu mijn deeltijd-HBO-FE aan het afronden). Maar ik wil ook wat colleges overdag gaan volgen en dan loopt het leeftijdsverschil wel op tot een jaar of 10. Voordeel is wel dat ik meestal heel wat jonger wordt geschat en dan te bedenken dat ik daar vroeger enorm van baalde
Ik zie genoeg 40+ers nog rechten studeren, die leeftijd maakt echt niets uit. Zeker niet bij deeltijd.
pi_51126060
Nog een paar jaartjes erbij en je had zo me pa kunnen zijn
pi_51126542
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef VoreG het volgende:

Ik zie genoeg 40+ers nog rechten studeren, die leeftijd maakt echt niets uit. Zeker niet bij deeltijd.
40+ers? Dan zit ik denk ik liever bij 18-jarigen, en als zij er geen probleem van maken doe ik het ook niet.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:37 schreef Originele_Naam het volgende:
Nog een paar jaartjes erbij en je had zo me pa kunnen zijn
Dat hangt meer af van het uiterlijk van jouw moeder dan van mijn leeftijd
pi_51127049
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef DonJames het volgende:
begrijp je em wel
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:49:29 #210
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51128989
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:03 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

begrijp je em wel
Begrijp jij hem wel?
Nulla verba sed acta
pi_51134252
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]
2e, wel in rotterdam. Heb een gigantische hekel aan de uva
pi_51137407
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Begrijp jij hem wel?
begrijp jij hem wel?
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:07:52 #213
57434 Marloes
Digital Love
pi_51140945
Weet iemand of je bij de studie rechten in Utrecht ook nog een introductie hebt oid?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_51143932
quote:
Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekesen en Limburgseners die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_51144326
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:07 schreef Marloes het volgende:
Weet iemand of je bij de studie rechten in Utrecht ook nog een introductie hebt oid?
de eerste onderwijsweek word je begeleid door een ouderejaars mentor met je eigen werkgroep en daarbij staan ook wat leuke activiteiten op het porgramma
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:11:47 #216
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51158933
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:29 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

begrijp jij hem wel?
Misschien... Ik raak een beetje in de war van jou nu
Nulla verba sed acta
pi_51159760
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee Westpoint moet blijven. Overdag is het saai ja, maar het is heerlijk om 's avonds uit de kroeg weg te fietsen en dan te proberen al die gekleurde lampjes te tellen. Het is me nog nooit gelukt!
Het is een enorm hoge hoerenkiet. Maar toch mooi
quote:

[..]

Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekes en Limburgsen die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.
[..]
Idem qua studieresultaten. Brabantse vrouwen zijn overigens
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:01:34 #218
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51160292
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:44 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Het is een enorm hoge hoerenkiet. Maar toch mooi
[..]

Idem qua studieresultaten. Brabantse vrouwen zijn overigens
Eigenlijk zijn we hier allemaal studienerds... Ondanks de goddelijke kerels die Utrecht rijk is ( ) heb ik het toch in 3,5 jaar gered.

Over 4 weken ben ik overigens ook een Brabantse vrouw
Nulla verba sed acta
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:09:05 #219
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51160523
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:01 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn we hier allemaal studienerds... Ondanks de goddelijke kerels die Utrecht rijk is ( ) heb ik het toch in 3,5 jaar gered.

Over 4 weken ben ik overigens ook een Brabantse vrouw
Op die laatste toevoeging wilde ik zelf al ingaan voor je het erbij typte! !

Als de kerels in Utrecht echt zo goddelijk waren, dan was je wel in de Randstad gebleven. Voor het grote geld hoef je niet naar Brabant te komen, dus de enige reden die overblijft, is dat je op zoek komt naar leuke Brabantse mannen om een gezinnetje mee te stichten. Vrouw zoekt boer.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:15:25 #220
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51160728
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Op die laatste toevoeging wilde ik zelf al ingaan voor je het erbij typte! !

Als de kerels in Utrecht echt zo goddelijk waren, dan was je wel in de Randstad gebleven. Voor het grote geld hoef je niet naar Brabant te komen, dus de enige reden die overblijft, is dat je op zoek komt naar leuke Brabantse mannen om een gezinnetje mee te stichten. Vrouw zoekt boer.
Jaja, ik was net op tijd met de toevoeging. Maar om maar even op alle drie je statements te reageren:

1. De kerels in Utrecht zijn over het algemeen niet lelijk, van de buitenkant, het zijn echter vaak wel ontzettende klootzakken als je ze beter leert kennen. Dat mijn vertrek uit Utrecht echter een hierdoor ingegeven vlucht is ontken ik ten zeerste. Mijn leven draait niet om de mannelijke medemens dan wel om het vinden van een levensgezel.

2. Het grote geld is duidelijk wel in Brabant te vinden, trust me .

3. Zoals reeds onder 1 uiteengezet, ben ik niet actief op zoek naar een man. Daarbij wil ik opmerken dat mocht dit veranderen, mijn zoektocht zich uitdrukkelijk niet zal richten op "boeren", aangezien ik niet bij voorbaat de overgrote meerderheid van de Nederlandse en Brabantse beroepsbevolking uit wil sluiten.

Tot zover, ik persisteer, en ga nu de inleiding van mijn briljante informatiekundescriptie verder typen.
Nulla verba sed acta
pi_51160849
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef DonJames het volgende:
pwned

Ontopic:

Heb mn P gehaald ben er erg blij mee want nu mag ik volgend jaar zowel 2de als 3de jaar vakken doen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:23:58 #222
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51161023
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:15 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Jaja, ik was net op tijd met de toevoeging. Maar om maar even op alle drie je statements te reageren:

1. De kerels in Utrecht zijn over het algemeen niet lelijk, van de buitenkant, het zijn echter vaak wel ontzettende klootzakken als je ze beter leert kennen. Dat mijn vertrek uit Utrecht echter een hierdoor ingegeven vlucht is ontken ik ten zeerste. Mijn leven draait niet om de mannelijke medemens dan wel om het vinden van een levensgezel.

2. Het grote geld is duidelijk wel in Brabant te vinden, trust me .

3. Zoals reeds onder 1 uiteengezet, ben ik niet actief op zoek naar een man. Daarbij wil ik opmerken dat mocht dit veranderen, mijn zoektocht zich uitdrukkelijk niet zal richten op "boeren", aangezien ik niet bij voorbaat de overgrote meerderheid van de Nederlandse en Brabantse beroepsbevolking uit wil sluiten.

Tot zover, ik persisteer, en ga nu de inleiding van mijn briljante informatiekundescriptie verder typen.
Ik had niet door dat mijn stukje zoveel statements bevatte.

Maar goed, je hebt het beeld van 'vrouw zoekt boer' om weten te zetten in een beeld van 'onafhankelijke carrièrevrouw vindt groot geld op onverwachte plek'.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:25:34 #223
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51161073
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik had niet door dat mijn stukje zoveel statements bevatte.

Maar goed, je hebt het beeld van 'vrouw zoekt boer' om weten te zetten in een beeld van 'onafhankelijke carrièrevrouw vindt groot geld op onverwachte plek'.
En omdat ik dat kan, verdien ik dat grote geld ook gewoon natuurlijk . Maar was jij niet zo'n aantrekkelijke intelligente Brabantse boer? Daten?
Nulla verba sed acta
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:33:04 #224
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51161289
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:25 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En omdat ik dat kan, verdien ik dat grote geld ook gewoon natuurlijk . Maar was jij niet zo'n aantrekkelijke intelligente Brabantse boer? Daten?
Mits twaalf kinderen.

ware het niet dat ik mijn liefde al heb gegeven aan een Zeeuws boerinneke
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:42:48 #225
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51161549
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Mits twaalf kinderen. [afbeelding]

12 ?

Ik trek mijn voorstel bij deze in.

Oh en dat wist ik natuurlijk al
Nulla verba sed acta
pi_51167747
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Zeeuwse vrouwen

Deze charmante Brabander heeft ook al een paar jaar iets met een schone deerne uit deze waterrijke provincie.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:50:20 #227
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51168096
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Zeeuwse vrouwen [afbeelding]

Deze charmante Brabander heeft ook al een paar jaar iets met een schone deerne uit deze waterrijke provincie.
Oeh, gaan we opeens allemaal persoonlijke verhalen vertellen in dit topic? Wordt het opeens weer een stuk interessanter
Nulla verba sed acta
pi_51175532
Werkelijk ja? Elke keer dat ik de treinreis Tilburg-DenBosch-Utrecht-Zwolle-Leeuwarden maak, valt het me toch op dat er tussen Den Bosch en Zwolle alleen maar lelijke mannen in de trein komen...
Doen ze in Utrecht soms iets in het water of zo?
pi_51177954
Ik kom sowieso alleen maar lelijke mannen tegen in de trein. De afgelopen weken zit ik er elke dag ruim 2 uur in, maar er is nog niks dat me heeft kunnen afleiden van mijn boek
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:57:17 #230
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51181804
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:12 schreef bladibladibla het volgende:
Ik kom sowieso alleen maar lelijke mannen tegen in de trein. De afgelopen weken zit ik er elke dag ruim 2 uur in, maar er is nog niks dat me heeft kunnen afleiden van mijn boek
He, als Utrechtse vrouw mag ik natuurlijk heel negatief zijn over onze mannen (honden, dat zijn het), maar jullie Tilburgsen hebben dat recht natuurlijk niet!
Nulla verba sed acta
pi_51183153
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:57 schreef Leonoor het volgende:

[..]

He, als Utrechtse vrouw mag ik natuurlijk heel negatief zijn over onze mannen (honden, dat zijn het),
....
pi_51183891
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:50 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Oeh, gaan we opeens allemaal persoonlijke verhalen vertellen in dit topic? Wordt het opeens weer een stuk interessanter
Nou je het zegt wel ja.
Zolang onze goed verscholen identiteit maar niet verloren gaat voor de buitenwereld is het prima. Eigenlijk wel leuk om te horen hoe 'de rechtenstudent' leeft naast studie/vereniging/overige borrels en de discussie kluwer/vermande die ik na een tiental topics aardig beu ben.
Lelijke @@p!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:32:00 #233
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51191179
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef VoreG het volgende:

[..]

....
Al doende leert men, sorry. Het is slechts een constatering van een feit dat mij in de praktijk gebleken is. Dus om de medemens maar gelijk tevreden te stellen met een persoonlijk detail uit mijn leven: ik ben niet zo goed met het uitzoeken van de goede kerel. Sterker nog, ik ben heel goed in het uitzoeken van slechte. Misschien dan maar richting Zeeland verhuizen...
Nulla verba sed acta
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:18:16 #234
57434 Marloes
Digital Love
pi_51194302
Ik sprak vanmorgen met een vriendin van me en zij studeert rechten in Groningen. Ze is eerstejaars en had dit jaar iets van 14 contacturen per week, wel raar dat het er in Utrecht veel minder zijn!!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:23:45 #235
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51194459
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:18 schreef Marloes het volgende:
Ik sprak vanmorgen met een vriendin van me en zij studeert rechten in Groningen. Ze is eerstejaars en had dit jaar iets van 14 contacturen per week, wel raar dat het er in Utrecht veel minder zijn!!
In je 1e semester heb je 12 tot 18 contacturen per week dus (dat is afhankelijk van jezelf: ga je naar je coachcolleges of niet). In je 2e semester heb ik 8 contacturen per week, maar goed, dat is natuurlijk ook gewoon inherent aan het concept van de Universiteit: zelfstandig leren, niet aan het handje genomen worden etc (hoewel die uren in het 1e semester daar wel een beetje voor bedoeld zijn).

8 contacturen per week betekent dus ook niet 8 uren studeren per week. Zie je er tegen op zo weinig contacturen te hebben? In de praktijk went het snel genoeg hoor, zelf je planning moeten maken en zorgen dat je alle stof doorwerkt!
Nulla verba sed acta
pi_51195482
Het gaat volgens mij niet zozeer om een contactuur meer of minder. Het is in het eerste jaar belangrijk dat je - het liefst in een college met een klein aantal studenten - bepaalde leerstukken doorwerkt met een docent, zodat je feeling krijgt met hoe het recht in elkaar zit. Zolang ze datgene behandelen dat minimaal nodig is, is het naar mijn idee al snel in orde. Al het meerdere is mooi meegenomen.

Het is je eigen verantwoordelijkheid of je op komt dagen bij die contacturen en of je de studiestof bijhoudt. Qua studiestof krijgen alle universiteiten in het eerste jaar toch min of meer hetzelfde lijkt me.
Lelijke @@p!
pi_51212230
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:57 schreef Leonoor het volgende:
He, als Utrechtse vrouw mag ik natuurlijk heel negatief zijn over onze mannen (honden, dat zijn het), maar jullie Tilburgsen hebben dat recht natuurlijk niet!
Ik moest vanmiddag aan dit topic denken toen ik in Utrecht in de trein stapte en er een hele leuke jongen tegenover me kam zitten. Mijn opmerking had ik bijna terug moeten nemen, totdat ik erachter kwam dat hij met weekendtas op weg was naar zijn ouders in Den Bosch.

Niet dat ik hem dat gevraagd heb, maar in een stille trein vallen telefoongesprekken zo op
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:47:34 #238
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51225609
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Ik moest vanmiddag aan dit topic denken toen ik in Utrecht in de trein stapte en er een hele leuke jongen tegenover me kam zitten. Mijn opmerking had ik bijna terug moeten nemen, totdat ik erachter kwam dat hij met weekendtas op weg was naar zijn ouders in Den Bosch.

Niet dat ik hem dat gevraagd heb, maar in een stille trein vallen telefoongesprekken zo op
Nee nee nee, als hij in Utrecht woont, dan maakt het niet uit of zijn ouders uit Brabant komen of niet, dat telt niet. Mijn ouders zijn bijv. ook toen ik 2e jaars was verhuisd naar de andere kant van het land. Aan de woonplaats van de ouders kun je dus geen enkele conclusie verbinden, je hebt gewoon de uitzondering-die-de-regel-bevestigt ontmoet! Koester het .
Nulla verba sed acta
pi_51232050
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:47 schreef Leonoor het volgende:
Nee nee nee, als hij in Utrecht woont, dan maakt het niet uit of zijn ouders uit Brabant komen of niet, dat telt niet. Mijn ouders zijn bijv. ook toen ik 2e jaars was verhuisd naar de andere kant van het land. Aan de woonplaats van de ouders kun je dus geen enkele conclusie verbinden, je hebt gewoon de uitzondering-die-de-regel-bevestigt ontmoet! Koester het .

En ik had het niet eens door! Stomme muts dat ik ben...
pi_51235154
Ik begin me al te vervelen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:30:14 #241
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_51235351
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:20 schreef Madine het volgende:
Ik begin me al te vervelen.
het is dan ook al meer dan een maand zomervakantie bij rechten in utrecht, vandaar dat niemand wat zegt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_51238570
Ik heb afgelopen week anders nog twee (mondelinge) tentamens gehad. Waarschijnlijk ook de laatste tentamens van mijn rechtenstudie.
Lelijke @@p!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:37:10 #243
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_51238724
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb afgelopen week anders nog twee (mondelinge) tentamens gehad. Waarschijnlijk ook de laatste tentamens van mijn rechtenstudie.
Hopelijk heb je het voldoende afgesloten. Ik heb nog minimaal 2 jaar te gaan... weet je al wat je hierna gaat doen?
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_51238928
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:37 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Hopelijk heb je het voldoende afgesloten. Ik heb nog minimaal 2 jaar te gaan... weet je al wat je hierna gaat doen?
voldoende zeker ja. Scriptie schrijven, dat is mijn volgende hoofddoel, samen met nog wat verslagen. En tijdens het schrijven van een scriptie rond gaan kijken voor een baan. Advocatuur is mijn ambitie nog steeds.
Lelijke @@p!
  zondag 8 juli 2007 @ 01:10:58 #245
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_51249717
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
heeft dat niet te maken met de spreiding van vakanties in drie verschillende gebieden van Nederland? ik mag hopen dat je net als in utrecht normaliter ook 2.5-3+ maanden zomervakantie hebt en 2 maanden kerstvakantie.

maargoed het is ook meer een cursus dan een studie natuurlijk; ik moet nog vier of vijf vakken en dan issie ook weer afgerond.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_51254398
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:10 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heeft dat niet te maken met de spreiding van vakanties in drie verschillende gebieden van Nederland? ik mag hopen dat je net als in utrecht normaliter ook 2.5-3+ maanden zomervakantie hebt en 2 maanden kerstvakantie.

maargoed het is ook meer een cursus dan een studie natuurlijk; ik moet nog vier of vijf vakken en dan issie ook weer afgerond.
Ik heb ook net zoveel vakantie inderdaad. Een aantal docenten vonden het niet erg en moedigden het juist aan om op een zo laat tijdstip in het jaar tentamen af te leggen. Nadeel is dat je niet even in het voorseizoen op vakantie kan, maar aangezien ik dit jaar 10 mastervakken heb gedaan, vond ik het wel best om mijn tentamens te spreiden.
Lelijke @@p!
  zondag 8 juli 2007 @ 14:02:33 #247
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51258755
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:10 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Nee dat heeft daar niet mee te maken, en het klopt ook niet wat je zegt. Afgelopen week waren er nog gewoon tentamens van periode 4, vakantie begint pas maandag. De eerstejaars, die vakken volgen die een heel semester duren, hebben nu 3 of 4 weken al vakantie ja, en dat komt omdat zij gewoon doorgaan met onderwijs als ouderejaars tentamenweken hebben bijv, en daardoor eerder aan het aantal uren zitten voor de 30 ECTS voor het 2e semester. Hun jaar eindigt daardoor eerder. In het 2e jaar heb je ook nog 2 semestervakken en dus eerder vrij met de kerst, maar daarna houdt dat gewoon op en ga je het hele jaar door.
Nulla verba sed acta
pi_51259546
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:44 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

voldoende zeker ja. Scriptie schrijven, dat is mijn volgende hoofddoel, samen met nog wat verslagen. En tijdens het schrijven van een scriptie rond gaan kijken voor een baan. Advocatuur is mijn ambitie nog steeds.
Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was. Maar ook van mijn overstap naar de advocatuur heb ik nog steeds geen spijt
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 8 juli 2007 @ 16:16:35 #249
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51262065
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was. Maar ook van mijn overstap naar de advocatuur heb ik nog steeds geen spijt
Ik ben er ook nog helemaal gelukkig mee Volgende maand beediging, ben nu bezig met alle kennismakingsgesprekjes, valt nog vies tegen hoeveel er bij komt kijken!

Captain_Redbeard, waar wil je gaan werken, heb je voorkeur voor kantoren/locaties/omvang/etc.?
Nulla verba sed acta
pi_51266477
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:16 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog helemaal gelukkig mee Volgende maand beediging, ben nu bezig met alle kennismakingsgesprekjes, valt nog vies tegen hoeveel er bij komt kijken!

Captain_Redbeard, waar wil je gaan werken, heb je voorkeur voor kantoren/locaties/omvang/etc.?
Nog geen voorkeuren qua naam. De komende maanden ga ik me verder orienteren op middelgrote en sommige kleine kantoren in het zuiden. Ik heb vorig jaar bij de veel gepromote Juridische Bedrijvendagen Tilburg al een aantal gesprekken hier en daar gehad, dus ik begin me een beeld te vormen. Ik wil wel een goede scriptie schrijven, dus ik heb geen haast.
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 13:57:55 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51289847
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Scriptie schrijven was voor mij echt het leukste deel van mijn studie; jammer dat het zo snel voorbij was.
Ik ben vandaag begonnen, wanneer begint dat leuke?
  maandag 9 juli 2007 @ 14:14:11 #252
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51290342
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Als 'ie bijna af is en er echt een beetje lijn en vorm in komt. Als je het idee krijgt dat je opeens echt begrijpt waar je over schrijft, en tot nieuwe inzichten komt. Als het moment aanbreekt waarop je je druk kunt gaan maken over de opmaak en vormgeving. Als je naar de copyshop loopt en casual kunt zeggen "ik wil deze graag in viervoud uitgeprint en ingebonden". Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit . En het allerleukste is het inleveren bij je begeleider, het ontvangen van een aantal veren in je reet, en het daarna inleveren van het tentamenbriefje en je bulaanvraag.
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:25:31 #253
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51290730
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Als 'ie bijna af is en er echt een beetje lijn en vorm in komt. Als je het idee krijgt dat je opeens echt begrijpt waar je over schrijft, en tot nieuwe inzichten komt. Als het moment aanbreekt waarop je je druk kunt gaan maken over de opmaak en vormgeving. Als je naar de copyshop loopt en casual kunt zeggen "ik wil deze graag in viervoud uitgeprint en ingebonden".
Dat lijkt me inderdaad een moment om naar uit te kijken!
quote:
Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Dat gaat mij ook zó gebeuren!
quote:
En het allerleukste is het inleveren bij je begeleider, het ontvangen van een aantal veren in je reet, en het daarna inleveren van het tentamenbriefje en je bulaanvraag.
Ja, dan is het tenminste allemaal voorbij. Hoewel ik 'em ook nog moet verdedigen. Lekenpraatje voor je paps, mams en ander smalend tuig. Vervolgens wat kritische vragen van de begeleider (en evt. van publiek, een vriend van me werd laatst door zijn eigen pa in het nauw gebracht) beantwoorden en dan 30 paar ogen op je gericht als ze je het cijfer toekennen. In Utrecht doen ze dat niet meer, toch?
pi_51290755
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vond die hele week dat ik aan het schrijven was erg leuk

(maar ook het lezen & verder onderzoek in de twee maanden die aan het schrijven vooraf gingen vond ik leuk; zo leuk zelf dat ik hoop binnenkort weer met een onderzoek te beginnen)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_51290809
quote:
Als je vier ingebonden scripties bij de copyshop ophaalt, doorbladert, en vol trots naar het resultaat van al die uren zwoegen kunt kijken. En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Yep; ik had ze op m'n werk ingebonden en toen ik de trein naar huis best wel een beetje trots zal te bladeren zag direct een fout in de inleiding
pi_51290942
Man das nog verre toekomst voor mij
  maandag 9 juli 2007 @ 14:31:40 #257
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51290971
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een moment om naar uit te kijken!
[..]

Dat gaat mij ook zó gebeuren!
[..]

Ja, dan is het tenminste allemaal voorbij. Hoewel ik 'em ook nog moet verdedigen. Lekenpraatje voor je paps, mams en ander smalend tuig. Vervolgens wat kritische vragen van de begeleider (en evt. van publiek, een vriend van me werd laatst door zijn eigen pa in het nauw gebracht) beantwoorden en dan 30 paar ogen op je gericht als ze je het cijfer toekennen. In Utrecht doen ze dat niet meer, toch?
Ik had in een van de eerste zinnen van mijn voorwoord staan "die dit men zich meebrengt". Jaja, elke keer overheen gelezen, dat ding ingebonden, liet het aan een clubgenootje zien met wie ik ging lunchen, en die zag het natuurlijk direct .

Verdedigen hoeft inderdaad niet meer in Utrecht, alle cijfers moeten bekend zijn op het moment van bulaanvraag. Je moet nog wel een korte samenvatting van je scriptie inleveren (en een CV), omdat je wordt toegesproken door een random docent, die op die manier dan toch maar wat over de student-in-kwestie kan zeggen. Ja, heel karig ja.

Ik ga nu ook maar weer lustig verder met typen op het ministerie, ik kan je nog deze tip meegeven: laat je niet verleiden door op zoek te gaan naar <insert product-categorie> tijdens een korte schrijfbreak, ik ben nu al dagen achtereen op zoek naar leuke aanbiedingen van Gispen-stoelen en -kapstokken .
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:37:35 #258
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51291235
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik had in een van de eerste zinnen van mijn voorwoord staan "die dit men zich meebrengt". Jaja, elke keer overheen gelezen, dat ding ingebonden, liet het aan een clubgenootje zien met wie ik ging lunchen, en die zag het natuurlijk direct .

Verdedigen hoeft inderdaad niet meer in Utrecht, alle cijfers moeten bekend zijn op het moment van bulaanvraag. Je moet nog wel een korte samenvatting van je scriptie inleveren (en een CV), omdat je wordt toegesproken door een random docent, die op die manier dan toch maar wat over de student-in-kwestie kan zeggen. Ja, heel karig ja.
Hm, ja, dat is ook wel erg karig. Ik vind het behalve spannend ook wel leuk om zelf de vrienden en familie te kunnen laten zien waar ik me mee bezig heb gehouden.
quote:
Ik ga nu ook maar weer lustig verder met typen op het ministerie, ik kan je nog deze tip meegeven: laat je niet verleiden door op zoek te gaan naar <insert product-categorie> tijdens een korte schrijfbreak, ik ben nu al dagen achtereen op zoek naar leuke aanbiedingen van Gispen-stoelen en -kapstokken .
Whehe. Nouja, dan maak je straks in elk geval een verantwoorde meubelkeuze. Ik sog zelf vooral door op nutteloze fok!topics te reageren, waaronder ik dit topic uiteraard niet schaar, en door <insert product-categorie> te halen uit de koffie- en marsautomaten. De periode tussen de goedkeuring en de verdediging zal ik dus vooral naar de sportschool moeten.
pi_51291494
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

Whehe. Nouja, dan maak je straks in elk geval een verantwoorde meubelkeuze. Ik sog zelf vooral door op nutteloze fok!topics te reageren, waaronder ik dit topic uiteraard niet schaar, en door <insert product-categorie> te halen uit de koffie- en marsautomaten. De periode tussen de goedkeuring en de verdediging zal ik dus vooral naar de sportschool moeten.
Ik ben van plan de scriptie grotendeels op mijn kamer te gaan schrijven. Ik woon vrij dicht bij de UvT, dus ik kan wel voor elk wissewasje daar naar toe. Maar aangezien ik een fijnproever ben, vrees ik ook dat ik op de pondjes zal moeten gaan letten
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 14:46:13 #260
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291546
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Hm, ja, dat is ook wel erg karig. Ik vind het behalve spannend ook wel leuk om zelf de vrienden en familie te kunnen laten zien waar ik me mee bezig heb gehouden.
[..]

Ik ben zelfs bijna aan het f5'en in dit topic nu, zo weinig zin heb ik om te typen . Wat overigens wel enigszins heeft geholpen is om, toen ik in een extreme studiedip zat, mijn hoofdstuk structuur vast volledig in Word uiteen te zetten. Dus alle titels, subkopjes etc. vast neerzetten, met daaronder in 1 of 2 zinnen wat er in dat hoofdstuk moest komen te staan. Nu voelt mijn scriptie net als een invul oefening, en als ik elke dag een aantal kopjes invul, gaat het opeens een stuk sneller! (Maar op de allerergste dagen ben ik altijd dusdanig pessimistisch dat ik weet dat ik mezelf alleen maar voor de gek houd met dat idee, en dan werkt het niet meer).

Hier hebben we geen Mars-automaat. En de koffie-automaat geeft ook nog eens vieze koffie en hele vieze tomatensoep (dus heb ik mijn eigen cup-a-soup gehaald bij de AH om de hoek ). Oh, en als iemand nog juridische vragen heeft dienen die natuurlijk ook gepost te worden, om nog maar een klein beetje on topic te blijven verder...
Nulla verba sed acta
pi_51291579
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]
Een random docent nog wel? Da's jammer. Ik vind dat je begeleidende docent(en) ook wel wat mee mogen pikken van de feestvreugde. Dat je ze nog een flesje wijn cadeau kan doen na de uitreiking en zo. Heeft toch wat meer charme.
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 14:47:57 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291609
(Nee ik ga niet editten maar een nieuwe post plaatsen, het is tijd voor een vers topic vind ik)

Ik kan mezelf tegenwoordig ook uren vermaken met het zoeken naar wijze woorden die ik op de titelpagina van mijn scriptie kan zetten als motto. Dus mocht iemand nog een spannende, wijze uitspraak kennen, laat het me weten. De voorkeur gaat overigens uit naar iets over frisse blikken, jeugdige inzichten, of nieuwe ideeen door een ander eens naar je werk te laten kijken.
Nulla verba sed acta
  maandag 9 juli 2007 @ 14:49:08 #263
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51291649
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Een random docent nog wel? Da's jammer. Ik vind dat je begeleidende docent(en) ook wel wat mee mogen pikken van de feestvreugde. Dat je ze nog een flesje wijn cadeau kan doen na de uitreiking en zo. Heeft toch wat meer charme.
Ja dat dus. Mijn begeleider was niet eens aanwezig. Nu verkeerde ik wel in de gelukkige omstandigheid dat professor Hondius mij toe ging spreken, en wel echt zijn best had gedaan om iets over mij te weten te komen, dus het viel nog wel mee. Maar het persoonlijke aspect gaat stiekem toch een beetje verloren zo en dat is jammer.
Nulla verba sed acta
pi_51291673
Voorin de Van Dale stonden toch allerlei latijnse spreuken ??
Lelijke @@p!
pi_51291758
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

professor Hondius
Daar noem je er eentje
Lelijke @@p!
  maandag 9 juli 2007 @ 15:10:36 #266
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51292339
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Voorin de Van Dale stonden toch allerlei latijnse spreuken ??
Ik ga maar voor een persoonlijk toepasselijk motto: Aut nunquam tentes aut perfice

De vraag is nu alleen: waar zet je die neer? Heb hem nu gepland na de managementsamenvatting, voor het voorwoord, op de lege witte pagina aan de linkerkant zeg maar (dubbelzijdig afdrukken de bom). Moet het daar, of daarvoor, op de achterkant van de voorpagina zeg maar?
Nulla verba sed acta
pi_51294369
Als het enkelzijdig was geweest, had ik 'm op de titelpagina gezet.

Misschien inderdaad mooi linksonder de achterkant van de voorpagina bij een dubbelzijdige scriptie. En anders onder het voorwoord, maar dat staat zo geforceerd lijkt me.
Lelijke @@p!
pi_51340283
Ff dit jaar resumerend. Ik vind er geen reet aan, niet uitdagend, maar met enigsinds wat doen gaat het me allemaal nogal makkelijk af. (propedeuse jaar, en die is binnen). Mijn motivatie is nu min of meer de 3 jaartjes uit gaan zitten, opdat ik niet nog een jaar verlies. (ben een jaartje wezen werken). Is dit een drijfveer die afdoende is ?
pi_51340836
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:51 schreef N.i.c.k het volgende:
Is dit een drijfveer die afdoende is ?
De vraag is eerder of de juristerij behoefte heeft aan mensen als jij.
pi_51341353
quote:
Ff dit jaar resumerend. Ik vind er geen reet aan, niet uitdagend, maar met enigsinds wat doen gaat het me allemaal nogal makkelijk af. (propedeuse jaar, en die is binnen). Mijn motivatie is nu min of meer de 3 jaartjes uit gaan zitten, opdat ik niet nog een jaar verlies. (ben een jaartje wezen werken). Is dit een drijfveer die afdoende is ?
Als je er geen reet aan vind, waarom doe je het dan?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:32:21 #271
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51342087
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:04 schreef Flashwin het volgende:

[..]

De vraag is eerder of de juristerij behoefte heeft aan mensen als jij.
Ja, en of je je gerealiseerd hebt dat je straks vier jaar geleerd hebt voor een baan als jurist, terwijl je schijnbaar het hele juridische vakgebied niet echt interessant vindt. Het houdt niet op na 4 jaar studeren he .

Maar goed, dat lijk je jezelf ook al te realiseren...
Nulla verba sed acta
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:14:29 #272
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51351267
quote:
Ik had hetzelfde na een jaar economie. Ook P gehaald, maar ook niet tevreden. Ik ben toen niet direct gestopt, maar ben tegelijk met het tweede jaar economie aan het eerste jaar rechten begonnen (2e studie=gratis ). In die paar maanden ben ik er achter gekomen dat ik rechten inderdaad veel leuker vond, dus ben ik na een half jaar gestopt met economie. Voor hetzelfde geld had ik rechten echter niets gevonden en had ik bij nader inzien economie zo slecht nog niet gevonden en was ik daar mee doorgegaan.

Moraal van het verhaal, tevens tip: begin aan een andere studie, maar hou rechten nog even aan.
pi_51358520
moraal van het verhaal, je hoeft een studie niet leuk te vinden zolang je het maar haalt en je er later brood mee kan verdienen
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:46:56 #274
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51422688
Krijgt de Ondernemingskamer daar even een paar tikken op de vingers.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:20:00 #275
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51423615
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:46 schreef Pool het volgende:
Krijgt de Ondernemingskamer daar even een paar tikken op de vingers.
Haha, ja ik moest stiekem een beetje lachen. Zeker na wat recente publicaties over de ondernemingskamer in, ik dacht, NRC Handelsblad, waarin dit al voorspeld werd, en de OK een beetje werd omschreven als een "ego-show". Waarom is het hier zo stil?

edit: Voor de abonnee's op de NRC, het bewuste artikel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Leonoor op 13-07-2007 11:35:49 ]
Nulla verba sed acta
pi_51427931
Heb net een samenvatting van de uitspraak geprint, maar heb vanavond in de trein pas tijd om hem te lezen.

Commentaar volgt morgen!
pi_51452024
Welke collegebundel kan ik het beste nemen? Die van Kluwer of een andere, ik heb geloof ik van 3 verschillende 'uitgevers' zo'n bestelformuliertje gehad .
pi_51455237
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 01:41 schreef Cerubo het volgende:
Welke collegebundel kan ik het beste nemen? Die van Kluwer of een andere, ik heb geloof ik van 3 verschillende 'uitgevers' zo'n bestelformuliertje gehad .
Wetbundel bedoel je?

Dat is een eeuwenoude discussie...de een zegt dat Kluwer de beste is, de ander Vermande. Die is in de loop van deze Rechten-reeks al een paar keer aan bod gekomen, dus met gebruik van de zoekfunctie zal je het wel kunnen vinden

Ik ben trouwens een Kluwer fan... mooiere lay-out en handigere indeling. Maar ja...er zijn er genoeg die het daar niet mee eens zijn
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:15:57 #279
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51455525
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Wetbundel bedoel je?

Dat is een eeuwenoude discussie...de een zegt dat Kluwer de beste is, de ander Vermande. Die is in de loop van deze Rechten-reeks al een paar keer aan bod gekomen, dus met gebruik van de zoekfunctie zal je het wel kunnen vinden

Ik ben trouwens een Kluwer fan... mooiere lay-out en handigere indeling. Maar ja...er zijn er genoeg die het daar niet mee eens zijn
Volgens mij is die discussie zelfs in dit topic nog ergens gevoerd .

Ja dus: [SC] WO Rechten #21 Tak zonder Toga

Overigens, Markzman_X, waar ben je tegenwoordig?! Ik mis je!
Nulla verba sed acta
pi_51456938
Ah ok, bedankt voor de informatie in ieder geval ! Dan ga ik dat ff doorkijken.
pi_51589027
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:44:15 ]
pi_51597552
Zeg voor de Tilburgers hier... weten jullie wanneer Comap weer opengaat? Ik kan dat nergens vinden.. vorig jaar had ik de openingstijd gemist en daardoor kon ik alleen nog maar op baggertijden inschrijven. Dat wil ik dit jaar dus eigenlijk wel voorkomen
pi_51603874
Dat vraag ik me ook af... Ik heb het ook nog nergens kunnen vinde.
pi_51669462
Volgens mij gaat Comap op 13 augustus open. Dat staat al bij een aantal vakken in de studiegids.

Dat is wel heel laat trouwens: kan me herrineren dat ik op vakantie op jacht moest naar een computer om me maar te kunnen inschrijven.
pi_51669726
Vast een hele domme vraag (ik ga ook naar Tilburg) , maar wat is de Comap ?
pi_51679366
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Comap is het programma waarmee je je kan inschrijven voor werkgroepen. Maar dat hoef je als eerstejaars niet te doen, dan doet de universiteit dat voor je.
pi_51714441
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Comap is het programma waarmee je je kan inschrijven voor werkgroepen. Maar dat hoef je als eerstejaars niet te doen, dan doet de universiteit dat voor je.
Pas vanaf het tweede jaar wordt het een rat-race om je in te schrijven voor werkgroepen. Ben je 3 seconden te laat, dan ben je 'reserve-student'
Lelijke @@p!
pi_51714465
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Cerubo het volgende:
Goede keuze trouwens
Lelijke @@p!
pi_51715028
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Pas vanaf het tweede jaar wordt het een rat-race om je in te schrijven voor werkgroepen. Ben je 3 seconden te laat, dan ben je 'reserve-student'
Wat een gaar systeem..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51715182
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Herkenbaar. De inschrijvingen gaan om 0800 open en 0805 staan de op de colleges aansluitende werkgroepen allemaal vol En meestal komt een deel ook gewoon niet opdagen.

Gelukkig doen ze hier niet moeilijk om toelaten zonder daadwerkelijke inschrijving. Het wordt zeer zelden gecontroleerd.
pi_51715212
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:56 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Wat een gaar systeem..
Op zich zorgt het voor een mooie verdeling in werkgroepen, waarbij studenten in beginsel kunnen proberen met hun clubje in dezelfde werkgroeg te zitten. Praktijk wijst echter anders uit: iedereen is bij de openstelling online en gaat als een gek klikken op de werkgroepen. Er zijn bij veel vakken te weinig plaatsen in werkgroepen en dan krijg je dus dit soort gevolgen. Meestal wordt dit overigens opgelost door weer extra werkgroepen te creeren.
Lelijke @@p!
pi_51931311
Reminder: Brammetje vanavond bij Zomergasten.

Voor de liefhebbers.
Lelijke @@p!
pi_51950698
quote:
En als je dan op de eerste pagina al ontdekt dat er toch nog ergens een typfoutje inzit .
Ik had op het MBO ( ) een leuke spelfout in mijn stageverslag. In een stukje over de fotoservice de letter 'd' in het woord afdrukken vergeten in de zin "...het afdrukken van foto's."[/i]
pi_51951981
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:42 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Reminder: Brammetje vanavond bij Zomergasten.

Voor de liefhebbers.
Voor de mensen die niet gekeken hebben. Joris (leek) ging het over het recht hebben met Brammetje. Kun je dus beter niet doen. Dan word je onder tafel geluld namelijk
Lelijke @@p!
  maandag 30 juli 2007 @ 09:09:07 #295
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51952168
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Voor de mensen die niet gekeken hebben. Joris (leek) ging het over het recht hebben met Brammetje. Kun je dus beter niet doen. Dan word je onder tafel geluld namelijk
Ja, ik had ook willen kijken, maar vond uiteindelijk het slotvuurwerk van de kermis belangrijker (pauper ). Ik zal nog wel een stukje kijken via uitzendinggemist.
pi_51975114
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Toch ging Bram de fout in met criminele familie c.q. verdachte e.d. Joris pakte 'm daar mooi
Overigens werd mijn mening weer bevestigd: Bram is een bijdehante wijsneus die zich interessanter voordoet dan hij daadwerkelijk is! Beetje pronken met zijn joodse afkomst terwijl hij helemaal geen jood is!
pi_51975264
quote:
Volgens de Joodse wet (de Halacha) worden de volgende personen als Joods beschouwd:
1) zij die geboren zijn uit een Joodse moeder (dat zijn dus mensen met twee Joodse ouders of met een Joodse moeder en een niet-Joodse vader), ongeacht of zij 'iets doen' aan de Joodse religie en
2) zij die niet als Jood zijn geboren maar tot het Jodendom zijn overgegaan onder de auspiciën van een orthodox rabbinaat.
Ik mis op optie 3: zij die tweewekelijks naar Amsterdam afreizen om aldaar onder invloed van alcohol met anderen jalalala Ajax Amsterdam te scanderen.
pi_52052120
Daar ben ik weer!

Ach ja....de studie begint weer binnenkort hè. Jaartje bestuur was leuk, maar ben blij dat ik weer intellectueel uitgedaagd zal gaan worden.
pi_52052188
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:53 schreef Morrigun99 het volgende:
Daar ben ik weer!

Ach ja....de studie begint weer binnenkort hè. Jaartje bestuur was leuk, maar ben blij dat ik weer intellectueel uitgedaagd zal gaan worden.
Ben je je boeken al aan het kaften?
Lelijke @@p!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:48:58 #300
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52055380
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ben je je boeken al aan het kaften?
En je wetbundels aan het plastificeren? Met plastic met een bloemenmotiefje?
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')