Van mij mag je lekker binnen blijven zitten en genezen hoor, arme zielquote:Op maandag 25 juni 2007 17:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Teen gebroken. Echt lastig![]()
Na 1 dag ben ik die krukken al beu![]()
Deze jongen komt deze week in ieder geval niet meer op de UvT. Lekker op m'n kamer met m'n poot omhoog leren voor de laatste twee tentamens.
Ben wel netjes spreekuur gaan draaien.![]()

Ik ben mijn scriptie Informatiekunde nu aan het schrijven op het Ministerie van Justitie (don't ask), en het kreng staat hier in de bieb. Aangezien ik toch nog 234908098 boekend aarheen moet terugbrengen ga ik het wel even halen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Heeft iemand hier het boekje van Tak? Rechters zonder toga?
Er schijnt morgen een vraag in mijn tentamen te worden gesteld over welke onderzoeksmethode hij gebruikt heeft voor dit boekje.. *leven de rechtsmethodologie*
Vak wordt ons in 3 hoorcolleges even de strot in gedouwd.. docenten weten zelf niet wat ze er mee aan moeten..

Sta ik daar in de bibliotheek "Ja, ik zoek een boek en het staat niet op de plank, Tak zonder toga heet het"quote:

Ja, dit was een volledige pagina. Maar meneer gaat dus rechtsvergelijking toepassen, in zeer beperkte mate, en precies zoals het hem uitkomt, eigenlijk. Was dat wat je wilde weten?quote:Bij de beantwoording van voornoemde vragen maak ik gebruik van informatie over rechtssystemen die lekendeelname kennen. Het is ondoenlijk een beschrijving te geven van de lekendeelname aan de rechtspraak in bijvoorbeeld alle EU landen omdat een quick scan leert dat alleen Nederland en Luxemburg geen vorm van lekendeelname aan de strafrechtspraak kennen. Van de West-Europese landen die geen lid zijn van de EU kennen Noorwegen en Zwitserland weer wel lekendeelname. Ik zal derhalve bij de beantwoording van de vragen telken een aantal systemen ter onderbouwing van het antwoord en ter illustratie opvoeren waardoor toch een beeld van de betekenis van lekendeelname aan de strafrechtspleging ontstaat.

Mocht je nog meer willen weten, let me know, mijn scriptie is op dit moment niet iets dat me bovenmatig kan interesserenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jah ik denk dat ze dat van ons willen weten morgen
Thanks..
En omdat dat idd zo'n groot lettertyp is en er voor de rest niet echt een inhoud in zit had ik weinig zin om het boekje te kopen. vond het een beetje geldklopperij.. Tot ik hoorde dat er daadwerkelijk vragen over gesteld gaan worden.. (alhoewel ik het nu nog geldklopperij vind![]()
)
Hartstikke bedankt in ieder geval

Dat biedt perspectieven. Ik had over twee weken een vakantie gepland met veel wandelingen, dus ik ga niet al te veel risico nemen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:32 schreef Sessy het volgende:
Hmm ik kende iemand die met een gebroken teen na minder dan een week ging joggen. En ik heb op internet van een 50+ jarige mevrouw gehoord dat ze met een gebroken teen na een week ging kunstschaatsen...

Mwah, de hoofdregel is dat het bestuur bestuurt he, de beslissingen die door de AvA genomen moeten worden zijn de uitzonderingen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:55 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb het zo druk dat ik geen kranten of journaal heb gezien de afgelopen dagen, maar ik was wel verbaasd over die conclusie. Het lijkt mij dat de verkoop van een bedrijfsonderdeel niet zonder toestemming van aandeelhouders kan worden voltooid, aangezien de aandeelhouders toch de eigenaren van de onderneming zijn. Natuurlijk moet het bestuur wel vrijheid hebben om te handelen, maar ik vind deze conclusie vrij ver gaan...

Waarschijnlijk kan dat tegen die tijd wel. Allebei de bovengenoemde mensen zeiden wel dat 't zeer deed, maar van de arts mochten ze ook al gaan doen wat ze deden zodra de zwelling weg was dus komt wel goedquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat biedt perspectieven. Ik had over twee weken een vakantie gepland met veel wandelingen, dus ik ga niet al te veel risico nemen.

Vandaag las ik toevallig in de NRC Next weer nieuws! Een IJslandse grootaandeelhouder gaat de overname waarschijnlijk in de weg staan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:21 schreef Sessy het volgende:
Hoe ver zijn ze met Stork trouwens? Ik heb er al tijden niks meer over gehoord.

quote:Ik ga ook rechten studeren in Utrecht...
Wat ik mij afvraag, hoevaak heb je college/werkgroep in de week?
Ik hoor namelijk van veel mensen dat je maar weinig uur hebt.
Zijn er misschien eerstejaars die hun rooster eens zouden kunnen posten ofzo?
Gewoon om een idee te krijgen![]()

En in het eerste semester heb je toch ook nog van die "huiswerkgroepen" voor alle vakken, ik kan me even niet meer herinneren welke naam ze die hebben gegeven. Ze zijn weliswaar facultaties, maar in mijn tijd (quote:Op maandag 2 juli 2007 20:11 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb mijn oude rooster niet meer, maar het was in het tweede semester ongeveer zoiets:
Ma 13-15.15 HC Privaat
Di 13.00-15.15 HC SBR
Do 9-10.45 Wg Privaat
Do 11-12.45 WG SBR
Eerste semester was 1 vak meer, dus extra HC + WG.

Heel goed ideequote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:25 schreef Marloes het volgende:
Oja, ik ben overigens van plan om notarieel recht te gaan doen
In Utrecht is het helemaal een goed idee. De opleiding zit goed in elkaar, ik ken iemand die is overgekomen vanuit Tilburg naar Utrecht en hij zegt dat hij zich hier beter op z'n gemak voelt mbt de studie. Al zullen er niet echt grote verschillen zijn per universiteit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:22 schreef Marloes het volgende:
Oke
En hoe bevalt het om rechten te doen in Utrecht? Wat is het verschil met andere universiteiten (voor zover je dat weet dan).

En ik ken ze andersom hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:17 schreef VoreG het volgende:
De opleiding zit goed in elkaar, ik ken iemand die is overgekomen vanuit Tilburg naar Utrecht en hij zegt dat hij zich hier beter op z'n gemak voelt mbt de studie.

Haha, ik wist gewoon dat jij dit had geschreven toen ik jouw naam als laatste zag staan.quote:

quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Haha, ik wist gewoon dat jij dit had geschreven toen ik jouw naam als laatste zag staan.
Hoe dan ook, Utrecht is natuurlijk supermooi, rechten studeren is supermooi, dus wat is er beter dan rechten studeren in Utrecht?
Nee Tilburgertjes onder ons, niets is beter dan rechten studeren in Utrecht, dus ook niet rechten studeren in Tilburg!

Lieten ze maar wat omvallen in Tilburg, dan kunnen ze die stad nog een beetje fatsoenlijk opbouwenquote:

Prima, kunnen we eindelijk een universiteitsgebouw in het centrum neerzetten. Een JB ofzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
Lieten ze maar wat omvallen in Tilburg, dan kunnen ze die stad nog een beetje fatsoenlijk opbouwen

Ja. Heb volgend jaar eerste semester er ook maar 2.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Had je dan maar 2 vakken het laatste semester
Ik had er wel een stuk of 5

Ik zou met Westpoint beginnen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Prima, kunnen we eindelijk een universiteitsgebouw in het centrum neerzetten. Een JB ofzo.![]()

2 vakken van 15 punten en je mag maximaal 30 punten per semeste halen, tenzij je extra vakken aanvraagt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:16 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ja. Heb volgend jaar eerste semester er ook maar 2.

Nee Westpoint moet blijven. Overdag is het saai ja, maar het is heerlijk om 's avonds uit de kroeg weg te fietsen en dan te proberen al die gekleurde lampjes te tellen. Het is me nog nooit gelukt!quote:

Toen ik laatst in Tilburg op bezoek was bij vrienden zat ik dat gedrocht af te zeiken, wat er toe leidde dat ik tegen een paaltje aanfietste en op een of andere manier m'n hele achterband dubbelvouwde. Dat werd dus een roteind lopen naar m'n slaapplek..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee Westpoint moet blijven. Overdag is het saai ja, maar het is heerlijk om 's avonds uit de kroeg weg te fietsen en dan te proberen al die gekleurde lampjes te tellen. Het is me nog nooit gelukt!![]()
![]()

Geef toe, je was lampjes aan het tellen toen je tegen die paal opfietste.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen ik laatst in Tilburg op bezoek was bij vrienden zat ik dat gedrocht af te zeiken, wat er toe leidde dat ik tegen een paaltje aanfietste en op een of andere manier m'n hele achterband dubbelvouwde. Dat werd dus een roteind lopen naar m'n slaapplek..

Ik werd een beetje misselijk van die lampjes..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Geef toe, je was lampjes aan het tellen toen je tegen die paal opfietste.![]()

En het allerbeste is: Utrechters zijn zelf ook nog eens mooi. Wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij ons geen afgelaste tentamens wegens te volle collegezalen of omgevallen hijskranen hoor.![]()
Maar verder zijn Utrecht en rechten studeren wel mooi ja. alleen de combinatie niet

1e jaars in Utrecht krijgen dat gewoon thuisgestuurd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:13 schreef Marloes het volgende:
Oja.. En wanneer is je rooster eigenlijk bekend?? Krijg je dat opgestuurd of..?

Dat leidt alleen maar af van de studie. Dankzij alle lelijke Brabantse boerinnekes en Limburgsen die in Tilburg komen studeren, loop ik nominaal met nog wat extra vakken erbij.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:58 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En het allerbeste is: Utrechters zijn zelf ook nog eens mooi. Wat wil je nog meer?
Ik mag een der komende dagen ook beginnen.quote:Ik ben echt de minuten aan het aftellen tot ik als een echte ambtenaar naar buiten kan lopen nu, van scripties schrijven word je niet gelukkiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |