quote:Op zondag 20 mei 2007 22:08 schreef Kopstoot het volgende:
Jammer mensen..
Artikel 33 | BW3, Boek 3, Titel 2
Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard.
Artikel 35 | BW3, Boek 3, Titel 2
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.
Redelijkerwijs kunnen jullie allemaal weten dat 't een fout is. Dus artikel 35 gaat niet op en 33 wordt dus wel toegepast. Zie ook de Wehkamp en Otto zaken. Verklaring en wil van Bol.com stemmen uiteraard niet overeen.
Automatisch gegenereerd uiteraardquote:
zo ontzettend onrealistisch is een camera voor 30 euro toch ook weer niet? Ik bedoel, je ziet de laatste tijd echt al wel camera's van 5 MP's voor een euro of 50...quote:
Nee.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:30 schreef DJKoster het volgende:
Heeft iemand hem al ontvangen?
Het is een Canon.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:32 schreef Asmodean het volgende:
[..]
zo ontzettend onrealistisch is een camera voor 30 euro toch ook weer niet? Ik bedoel, je ziet de laatste tijd echt al wel camera's van 5 MP's voor een euro of 50...
Wat denk je zelf? Topic 1 is vanmiddag geopend.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:30 schreef DJKoster het volgende:
Heeft iemand hem al ontvangen?
De dvd's zijn er zo duurquote:Op zondag 20 mei 2007 22:31 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben al lang blij als ik als goedmakertje een tegoedbon krijg
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:32 schreef Asmodean het volgende:
[..]
zo ontzettend onrealistisch is een camera voor 30 euro toch ook weer niet? Ik bedoel, je ziet de laatste tijd echt al wel camera's van 5 MP's voor een euro of 50...
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:32 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Ow.. in datum vergist..quote:Op zondag 20 mei 2007 22:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Topic 1 is vanmiddag geopend.
ik ga er ook echt niet van uit dat iemand er een krijgt voor dertig euro. Alleen al omdat dat ding waarschijnlijk direct is uitverkocht. Ik zeg alleen dat een digitale camera, (itt die otto-tv) normaal gesproken voor een paar tientjes best te krijgen is.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:35 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dude, dream on, als hij er nu voor 150 op gestaan oké, maar nog geen 30 euro, je wilt te graag geloven dat 't waar is, maar geloof me, je gaat geen camera zien hoor.
Niet een dergelijke camera, naast de huidige prijs staat de adviesprijs vermeld, dat alleen zou een belletje bij je moeten laten rinkelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:37 schreef Asmodean het volgende:
[..]
ik ga er ook echt niet van uit dat iemand er een krijgt voor dertig euro. Alleen al omdat dat ding waarschijnlijk direct is uitverkocht. Ik zeg alleen dat een digitale camera, (itt die otto-tv) normaal gesproken voor een paar tientjes best te krijgen is.
SLOTJE!!!! SLOTJE!!!!quote:Op zondag 20 mei 2007 22:53 schreef Geqxon het volgende:
Of je houdt even je bek dicht en houdt het voor jezelf
Ik heb net de Telegraaf gemaild.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Slim om het weer aan de grote klok te hangen.........
waaromquote:
quote:
1600x1200 != 7.1 megapixelquote:Maximale resolutie: 1600 x 1200 pixels
De TS van het eerste topic had het zelf van een ander forum overgenomen.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
als we volgende keer nou gewoon de link niet in de OP posten....
waar stond het het eerst eigenlijk?quote:Op zondag 20 mei 2007 23:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De TS van het eerste topic had het zelf van een ander forum overgenomen.
Dus er zijn al véél meer mensen die het geprobeerd hebben.
Daarom is het bij voorbaat kansloos.
Die angst overwin je door het juist te doenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:09 schreef CherryLips het volgende:
ik durf hem niet te bestellen uit angst voor gedonder. ik ben zo'n mietje
.
Als hij morgen de Telegraaf niet leest is er niets aan de hand.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:08 schreef lj_lightning het volgende:
Nu hopen dat -Cristiaan- zn bek houdt op de FP![]()
oké, besteldquote:Op zondag 20 mei 2007 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die angst overwin je door het juist te doen
Wat kan er gebeuren? Niets.
Is al gedaan.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:12 schreef sander89 het volgende:
Bel morgen meteen effe Hart van Nederland nou goed![]()
![]()
Naja, er kan natuurlijk wel vanalles gebeuren nu.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
oké, besteld. Wel via acceptgiro, natuurlijk.
Flauw.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, er kan natuurlijk wel vanalles gebeuren nu.
quote:Op zondag 20 mei 2007 23:20 schreef MaGNeT het volgende:
Aan MaGNeT,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com. Hieronder vindt u de
gegevens met betrekking tot uw bestelling.
Bestelnummer: #622689065
Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
500 EUR 28.99 EUR 14495.00 Canon Digital Ixus 75 3-4 werkdagen
Subtotaal EUR 14495.00
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 14496.95
Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Afleveradres:
Factuuradres:
Verzendwijze: Binnenland
Het is al afgeschrevenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:23 schreef Asmodean het volgende:
[..]
![]()
om het even helemaal onrealistisch te maken
Ja, ik betaal dergelijke orders ook meestal gewoon even met iDeal. Dan is het maar meteen geregeld.quote:
Nee, verzenden zullen ze inderdaad niet eens aan beginnen.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:30 schreef Adelante het volgende:
whehehe, ik zou het aantal bestellingen wel eens willen weten (10.000+)
ik denk dat ze die dingen overigens niet gaan uitleveren, maar degenen die gaan procederen maken denk ik wel een redelijke kans, het is geen exorbitant rare aanbieding als een LCD scherm voor 99 euro
Ja idd, die 30 euro kan ik echt niet missen.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:32 schreef Asmodean het volgende:
mensen die die camera die ze toch niet krijgen al gaan betalen
Dat is het wel, het is meer dan 10x zo goedkoop als normaal, net als een lcd tv normaal rond de 1000 euro kost.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:30 schreef Adelante het volgende:
ik denk dat ze die dingen overigens niet gaan uitleveren, maar degenen die gaan procederen maken denk ik wel een redelijke kans, het is geen exorbitant rare aanbieding als een LCD scherm voor 99 euro
92% korting geen rare aanbiedingquote:Op zondag 20 mei 2007 23:30 schreef Adelante het volgende:
Een 7.1 MP camera, ook van Canon, kun je ook een stuk goedkoper krijgen hoor. Zelfs bij Bol.com staat er eentje op de site voor iets meer dan 170 euro volgens mij. Dus het verschil is wel aardig wat kleiner.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:35 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dat is het wel, het is meer dan 10x zo goedkoop als normaal, net als een lcd tv normaal rond de 1000 euro kost.
Deze hele thread bewijst toch al dat het een vreemde aanbieding is.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een 7.1 MP camera, ook van Canon, kun je ook een stuk goedkoper krijgen hoor. Zelfs bij Bol.com staat er eentje op de site voor iets meer dan 170 euro volgens mij. Dus het verschil is wel aardig wat kleiner.
Volgens kieskeurig krijg je 'm voor zo'n 160 euro.
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet zo is, maar het is niet zo'n groot verschil als het verhaal van de tv bij Otto.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:39 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Deze hele thread bewijst toch al dat het een vreemde aanbieding is.
Dat is heel normaal bij mijn bank.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:31 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Pwned.
En ja, afschrijven op een Zondag....
![]()
![]()
![]()
dat kortingspercentage doet mij niet zo veel. de AH heeft ook iedere week de kipfilet in de aanbieding met 50% kortingquote:Op zondag 20 mei 2007 23:35 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dat is het wel, het is meer dan 10x zo goedkoop als normaal, net als een lcd tv normaal rond de 1000 euro kost.
Er zijn ook platte televisies voor 600 euro, so?quote:Op zondag 20 mei 2007 23:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet zo is, maar het is niet zo'n groot verschil als het verhaal van de tv bij Otto.
Of je leest de topics even door.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Dreetje74 het volgende:
Heeft er al iemand met iDeal besteld?
En dan over een paar dagen de reacties van de "gedupeerden" die allemaal vinden dat Bol.com had moeten leveren.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:43 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Er zijn ook platte televisies voor 600 euro, so?
Feit is dat die camera niet geleverd gaat worden en dan alle mensen die hem nog steeds bestellen moeite verspillen.
misschien krijgen we wel een bon twv 50 E ter compensatiequote:Op zondag 20 mei 2007 23:43 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Er zijn ook platte televisies voor 600 euro, so?
Feit is dat die camera niet geleverd gaat worden en dan alle mensen die hem nog steeds bestellen moeite verspillen.
We gaan ze gewoon massaal aanklagenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dan over een paar dagen de reacties van de "gedupeerden" die allemaal vinden dat Bol.com had moeten leveren.
En dan nog wat mensen met gezond verstand die ze gaan bashen.
En dan hoor je er niets meer van.
ik gok op een compensatie in een code voor de volgende keer geen verzendkostenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:46 schreef w00h00 het volgende:
[..]
misschien krijgen we wel een bon twv 50 E ter compensatie![]()
ja zeker is alles betaald.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Dreetje74 het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2007 23:52 schreef henkway het volgende:
[..]
ja zeker is alles betaald.
knappe jongen die het niet opstuurt
quote:Op zondag 20 mei 2007 23:52 schreef henkway het volgende:
[..]
ja zeker is alles betaald.
knappe jongen die het niet opstuurt
maar voor ¤30quote:Op zondag 20 mei 2007 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
En ik hou niet eens van Ixus'jes en ik vind de retro-look echt verschrikkelijk bij dit model
en toen,.....quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
overigens doet bol dit wel vaker.
een tijd geleden was LOTR 4 of 5 dubbeldvd met beeldje voor 10 euro te bestellen.
normaal 40 euro, minstens
Hoe is het daarmee afgelopen?quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
een tijd geleden was LOTR 4 of 5 dubbeldvd met beeldje voor 10 euro te bestellen.
Enig idee hoe duur het is om iemand altijd beschikbaar te hebben voor dit soort gedoequote:Op maandag 21 mei 2007 00:05 schreef SterkStaaltje het volgende:
Het kan toch heel simpel als er van een product opeens exorbitant veel wordt besteld even een berichtje naar een beheerder.
goedkoper dat wat dit ze gaat kosten aan administratiekosten wrs.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:10 schreef webspider het volgende:
[..]
Enig idee hoe duur het is om iemand altijd beschikbaar te hebben voor dit soort gedoe
die heb ik nog staan, iemand hebben?quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
LOTR heeft toch maar 3 delenquote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
Uit de modder van Saruman.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:12 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Heb jij deel 4 en 5 gemistonder welke steen kom jij vandaan
![]()
Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:11 schreef sander89 het volgende:
Uit Klaagbaak: Moet 321 Euro meer voor me camera betalen![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 00:15 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
Dan heb jij een probleem denk ik, dan komt na verloop van tijd het incassobureau langs.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:26 schreef TwyLight het volgende:denk maar niet dat ik het terugstuur of bij betaal.
ik wist niks van die error af
Hij zal helemaal niks ontvangen, dus dat zal wel meevallen.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:30 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dan heb jij een probleem denk ik, dan komt na verloop van tijd het incassobureau langs.
Dat sowieso, maar dat lijkt de meerderheid hier niet te beseffen. Een aantal mensen beseft het wel, maar zij zijn slechts roependen in de woestijn.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hij zal helemaal niks ontvangen, dus dat zal wel meevallen.
quote:Op maandag 21 mei 2007 00:33 schreef TwyLight het volgende:
maar denk toch dat ik hem niet krijg want ik heb veel later dan de rest besteld en is nu al 3 tot 4 werkdagen en tegen die tijd hebben ze het wel door
10 ipv 40 euri lijkt mij ook iets waarschijnlijker dan 28,99 ipv 289,99quote:Op maandag 21 mei 2007 00:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
Ja, dat zal de doorslag geven. Anders hadden we over een paar dagen allemaal een Canon gehad, immers.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:57 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb bol.com ook maar even gemaild en gewezen op dit topic jongens, helaas
Wehkamp draadje niet gevolgd?quote:Op maandag 21 mei 2007 00:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, dat zal de doorslag geven. Anders hadden we over een paar dagen allemaal een Canon gehad, immers.
Yup, dus mij meer geld afhandig maken lukt ze sowieso niet.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Dreetje74 het volgende:
In het laatste geval ben je wel de verzendkosten kwijt.quote:Op maandag 21 mei 2007 01:08 schreef Evil_Koekje het volgende:
Of ze leveren 'm, of ik krijg m'n geld terug. Beide gevallen prima hoor.
Ze flikkeren maar op, d'r is toch nix verzonden?quote:Op maandag 21 mei 2007 01:21 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
In het laatste geval ben je wel de verzendkosten kwijt.
Wat boeit mij het nou wat voor een camera ik krijg voor dat geldquote:Op maandag 21 mei 2007 01:32 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Lache dat iedereen het alleen maar over de actie heeft, en niet over de camera in kwestie zelf
Hier nog een leuke review: http://www.letsgodigital.org/nl/13029/canon_digital_ixus75/
Voor 30 euro kun je het risico wel nemen dacht ik zoquote:Op maandag 21 mei 2007 01:32 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Lache dat iedereen het alleen maar over de actie heeft, en niet over de camera in kwestie zelf
Hier nog een leuke review: http://www.letsgodigital.org/nl/13029/canon_digital_ixus75/
Zegt besteller nummer 12.978quote:Op maandag 21 mei 2007 01:45 schreef Parkinson_XTC het volgende:
besteld, betaald met creditcard en bevestiging binnen.
als iedereen nou eens stopt met bestellen, is de kans groter dat het doorgaat...
als Bol 25 fokkers een camera moet sturen, is er nog kans dat het lukt.
bij een paar duizend bestellingen, gebeurt dat natuurlijk zeker niet.
en voor een paar duizend euro gaat geen enkel bedrijf een rechtzaak riskeren..
Naderhand nog wat besteld bij wehkamp en ook toen niks gehoord over die printer of herinneringen ofzoquote:Op maandag 21 mei 2007 03:30 schreef Sebasser het volgende:
[..]
De mensen die hem hebben teruggestuurd danwel betaald hebben..
Echt, serieus.![]()
Gedurft.quote:Op maandag 21 mei 2007 03:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Naderhand nog wat besteld bij wehkamp en ook toen niks gehoord over die printer of herinneringen ofzo
quote:Op maandag 21 mei 2007 07:09 schreef SterkStaaltje het volgende:
Het zijn toch de electronica weken bij Bol.com,
goed argument om te geleoven dat het de knaller van de week van bol is
"Niet leverbaar"quote:Op maandag 21 mei 2007 01:45 schreef Parkinson_XTC het volgende:
besteld, betaald met creditcard en bevestiging binnen.
als iedereen nou eens stopt met bestellen, is de kans groter dat het doorgaat...
Hij is idd helemaal erafquote:Op maandag 21 mei 2007 07:31 schreef donald_dick het volgende:
hijs van de site af, maar de bestelling stat nog
quote:20 mei 2007 spijkenisse
super aanbieding
zo'n goede aanbieding kan je niet laten lopen gewoon te gek
20 mei 2007 enkhuizen
zeer goed!
Ziet er mooi afgewerkt uit! Was meteen verliefd toen ik m zag en heb m meteen besteld! Nu wachten tot ie er is!
19 mei 2007 huisseling
zeer goed
Ik heb nog nooit zo'n mooie kamara gezien en gehad makelijk te hanteren . Maar canon is vind ik een heel heel goed produkt
Neequote:Op maandag 21 mei 2007 07:58 schreef Merovingian het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die tv van Otto van een paar maanden terug? Is die nou geleverd voor die belachelijk lage prijs of niet?
Het dingetje kost ¤30 ipv ¤289, wie gaat er dan eerst kijken of het wel een goed apparaat isquote:Op maandag 21 mei 2007 01:32 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Nee dus.. denk dat iedereen inmiddels wel een mailtje heeft ontvangen.quote:Op maandag 21 mei 2007 08:34 schreef Gelderland het volgende:
niet meer leverbaar helaas..
ben benieuwd of jullie 'm krijgen
quote:Geachte ****,
Onlangs heeft u bij ons een bestelling geplaatst met bestelnummer **2693****.
Door een technische fout in ons systeem is de getoonde prijs van de Canon Digital Ixus 75 echter niet de juiste. Conform artikel 2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden, hebben wij uw bestelling geannuleerd. Onze oprechte excuses voor het ongemak.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Wat ben jij een stakker zeg,quote:Op maandag 21 mei 2007 09:22 schreef Ewaldus het volgende:
Krijg ik nu wel mijn geld terug?![]()
Mogen ze het wel ontbinden, want ik heb al wel betaald... Dus de deal was feitelijk rond...
En dan zelf wél bestellenquote:
Ik ben niet overtuigd van de motivatie van Bol.com, wat nou technische fout, jullie zijn een i-net store alles is gebaseerd op techniek.quote:Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten
2.1 Alle aanbiedingen van bol.com zijn vrijblijvend en bol.com behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Zie ook artikel 3.6.
2.2 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door bol.com. Bol.com is gerechtigd gemotiveerd bestellingen te weigeren dan wel bijzondere voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt bol.com dit mee binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.
2.3 Een aantal van de producten (zoals DVD's) wordt aangeboden onder de vermelding van een leeftijdsclassificatie. Door deze producten te bestellen, verklaart u dat u tenminste de gestelde leeftijd heeft.
Wat ben jij ook een mongool.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:24 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Wat ben jij een stakker zeg,
[..]
En dan zelf wél bestellen![]()
Wat ben jij simpel zegquote:Op maandag 21 mei 2007 09:22 schreef Ewaldus het volgende:
Krijg ik nu wel mijn geld terug?![]()
Mogen ze het wel ontbinden, want ik heb al wel betaald... Dus de deal was feitelijk rond...
quote:Op maandag 21 mei 2007 09:26 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Wat ben jij ook een mongool.
Ik bedoelde er toch mee dat er van die stakkers bol.com op gaan bellen om zogenaamd te vragen of dit wel klopt. Stumper
Je hebt gelijkquote:Omdat gelijk de sneue mensen hier slapende honden bij Bol.com wakker moeten maken (eerste pagina van topic) Navragen of een korting van 92% wel klopt, alsjeblieft denk nou even 2x na.
Ok dan is het goedquote:Op maandag 21 mei 2007 09:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
[..]
Je hebt gelijk
Die had ik in het vorige topic al gemist, excuses.![]()
je bent al akkoord gegaan met die motivatie toen je besteldequote:Op maandag 21 mei 2007 09:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd van de motivatie van Bol.com, wat nou technische fout, jullie zijn een i-net store alles is gebaseerd op techniek.
Mailtje terug schrijf...
Had je echt gedacht hem voor 30 euro te krijgen?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:32 schreef Radjesh het volgende:
Ondertussen heb ik ook de mail gehad. Jammer.
Ik ben akkoord gegaan met de AV inderdaad, daarin is opgenomen dat Bol.com mij gemotiveerd uitlegt waarom ze een bestelling eventueel kan annuleren. Met een verwijzing naar dezelfde AV en een systeemfoutje ga ik niet akkoord.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:38 schreef ViesKees het volgende:
[..]
je bent al akkoord gegaan met die motivatie toen je bestelde![]()
PM me ff je mail, dan stuur ik hem ookquote:Op maandag 21 mei 2007 09:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd van de motivatie van Bol.com, wat nou technische fout, jullie zijn een i-net store alles is gebaseerd op techniek.
Mailtje terug schrijf...
Wat zou je willen horen dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik ben akkoord gegaan met de AV inderdaad, daarin is opgenomen dat Bol.com mij gemotiveerd uitlegt waarom ze een bestelling eventueel kan annuleren. Met een verwijzing naar dezelfde AV en een systeemfoutje ga ik niet akkoord.
Je bent echt dom en volhardend hé?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik ben akkoord gegaan met de AV inderdaad, daarin is opgenomen dat Bol.com mij gemotiveerd uitlegt waarom ze een bestelling eventueel kan annuleren. Met een verwijzing naar dezelfde AV en een systeemfoutje ga ik niet akkoord.
Ik vind het knap dat ze zeggen dat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen, want het artikel is geheel van de site verdwenen op dit moment.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
antwoord op mijn mail
Geachte heer SterkStaaltje
Hartelijk dank voor uw e-mail van 21 mei 2007.
De oorzaak van de lage prijsweergave op onze website is waarschijnlijk een typfout. Zoals u in onze voorwaarden hebt kunnen lezen zijn alle aanbiedingen van bol.com vrijblijvend en bol.com behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen tien (10) dagen na mededeling van de prijsverhoging door bol.com.
Omdat het door u bestelde artikel een levertijd heeft van slechts een dag, zou u hierbij een factuur ontvangen van euro 300,- meer dan u aanvankelijk verwacht heeft. Daarom hebben wij besloten uw bestelling te annuleren, zodat u geen betalingsverplichting heeft. Indien u het artikel ook voor de originele prijs wenst te ontvangen, kunt u immers een nieuwe bestelling plaatsen op onze website.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
medewerker x
bol.com Klantenservice
www.bol.com
waarom hun systeem blijkbaar niet werkt. ze controleren niet de geadverteerde prijzen (dubbel check) en vernaggelen daarmee hun betrouwbaarheid.quote:
volhardend/eigenwijs, geef het maar een naamquote:
Als je als ondernemer zulke blunders maakt, moet je je schamen, je bedriegt je klanten namelijk. En dan een zielig "ja, maar wij hebben een slecht systeem, dus maken we foutjes"... Niks, flikker op, koop maar een goed systeem en bouw het dicht dat dit niet voor kan komen.quote:Het is toch gemotiveerd, met een verwijzing naar de te lage prijs en het feit dat ze aangeven dat die te wijten is aan een fout.
Ik ben het met je eens dat het oerstom van ze is. Maar naast deze algemene voorwaarden hebben ze ook nog de wet aan hun zijde. Je kunt er dus vrijwel niets uitslepen vrees ik.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
volhardend/eigenwijs, geef het maar een naam
[..]
Als je als ondernemer zulke blunders maakt, moet je je schamen, je bedriegt je klanten namelijk. En dan een zielig "ja, maar wij hebben een slecht systeem, dus maken we foutjes"... Niks, flikker op, koop maar een goed systeem en bouw het dicht dat dit niet voor kan komen.
En het ergste is dat ze al hun klanten nu afdoen met een mailtje van u mag blij zijn dat we uw bestelling hebben geannuleerd anders was het echt duur voor u gewordenNope, bol.com mag het boetekleed aantrekken en zijn klanten echt compenseren.
van de pagina met de cameraquote:Beoordeling van klanten:
Vertel wat je van dit product vindt en maak kans op ¤ 100,- aan cadeaubonnen.
20 mei 2007 spijkenisse
super aanbieding
zo'n goede aanbieding kan je niet laten lopen gewoon te gek
Zou die na het annuleren nog zo blij zijn met deze aanbieding?quote:
done.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:59 schreef souvenir het volgende:
Nou, ik ga een hele boze mail terug schrijven hoor!![]()
Idd, bestel nooit meer wat bij die knakkersquote:Op maandag 21 mei 2007 11:07 schreef w00h00 het volgende:
[..]
done.
Geachte w00h00,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 21 mei 2007.
Het spijt ons dat uw vertrouwen in bol.com op de proef is gesteld. Wij zullen uw opmerking gebruiken om onze site en onze service te optimaliseren.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Coen Smeekes
Fuck bol.com. Laatste keer dat ik daar iets besteld heb![]()
nee, daar zullen ze wakker van liggenquote:Op maandag 21 mei 2007 10:59 schreef souvenir het volgende:
Nou, ik ga een hele boze mail terug schrijven hoor!![]()
Zo'n actie is kansloos bij voorbaat.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:26 schreef RobKel het volgende:
ook annu mail ontvangen, mocht iemand tijd en zin en kennis hebben om ons te verenigen in het recht om wat voor reden dan ook, dan sluit ik mij aan
Want? Je vindt dat ze je een camera moeten leveren, ver onder de inkoopprijs?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:49 schreef veldmuis het volgende:
IK LAAT HET HIER NIET BIJ ZITTEN KUT BOL PUNT COM
Hij komt niet eens door het spamfilter.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:14 schreef Gelderland het volgende:
[..]
nee, daar zullen ze wakker van liggennooootttt
duhquote:Op maandag 21 mei 2007 11:14 schreef Gelderland het volgende:
[..]
nee, daar zullen ze wakker van liggennooootttt
nee hoor.. dat hoeven ze niet. En dat ze er zelfs op zondag zo snel bij zijn verdiend zelfs een schoonheidsprijs als je het mij vraagd.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
volhardend/eigenwijs, geef het maar een naam
[..]
Als je als ondernemer zulke blunders maakt, moet je je schamen, je bedriegt je klanten namelijk. En dan een zielig "ja, maar wij hebben een slecht systeem, dus maken we foutjes"... Niks, flikker op, koop maar een goed systeem en bouw het dicht dat dit niet voor kan komen.
En het ergste is dat ze al hun klanten nu afdoen met een mailtje van u mag blij zijn dat we uw bestelling hebben geannuleerd anders was het echt duur voor u gewordenNope, bol.com mag het boetekleed aantrekken en zijn klanten echt compenseren.
1 muisklik wellichtquote:Op maandag 21 mei 2007 10:27 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Al die arme Bol.com mensjes die de hele dag bezig zijn met het annuleren van al die bestellingen![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nee hoor.. dat hoeven ze niet. En dat ze er zelfs op zondag zo snel bij zijn verdiend zelfs een schoonheidsprijs als je het mij vraagd.
Gebruik je kennis!quote:Op maandag 21 mei 2007 11:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ga ze maar eens mailen dat ik vind dat ze op grond van art. 6:219 BW helemaal niet het recht hebben om het aanbod, na aanvaarding, alsnog te herroepen. Wel handig dat ik een vrije dag heb.
Maar dan had ik 'm niet besteld, ik ben maar een arme student.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inderdaad.
En een fout is zo gemaakt.
Anders was het geweest als de camera voor 150 euro op de site had gestaan.
Dan had ik vrolijk meegeprotesteerd.
dat is inderdaad wat anders maar het was vrij helder dat er een 9 miste, of een nul.. op het eind dan wel.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inderdaad.
En een fout is zo gemaakt.
Anders was het geweest als de camera voor 150 euro op de site had gestaan.
Dan had ik vrolijk meegeprotesteerd.
Leuk he, die simpele zielen die denken dat het nu wel gaat lukkenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:37 schreef soppig het volgende:
Ik snap echt niet waar mensen het lef vandaan halen om te gaan klagen terwijl ze zelf ook wel kunnen snappen dat het niet klopt. Als een lading strontvliegen op een fout duiken en dan ook nog eens verwachten dat ze krijgen wat ten koste gaat van iemand/iets anders.
quote:Op maandag 21 mei 2007 11:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Lol, ze zijn mij vergeten volgens mij. Bij mij staat er nu dat de bestelling verstuurd is, ben ook slim geweest om de camera i.c.m. met één of ander boek van 5 euro te bestellen.
hopelijk printen ze de rekening wel goed, zodat je zelf moeite moet doen het terug te sturenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Lol, ze zijn mij vergeten volgens mij. Bij mij staat er nu dat de bestelling verstuurd is, ben ook slim geweest om de camera i.c.m. met één of ander boek van 5 euro te bestellen.
Heb je 'm al ontvangen dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Grappig en nu opeens is iedereen jaloers, omdat de camera bij mij wel opestuurd is en bij hun niet. Lol....
Nee je krijgt dat boek opgestuurd niet die camera waarschijnlijkquote:Op maandag 21 mei 2007 11:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Grappig en nu opeens is iedereen jaloers, omdat de camera bij mij wel opestuurd is en bij hun niet. Lol....
laat je de rekenig ook even zien straks?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
whehe.. of voor 300 euro van diezelfde boekenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee je krijgt dat boek opgestuurd niet die camera waarschijnlijk
Ja... ik bedoel...quote:
whheheheh jaloezie is een slechte eigenschap dat weet je he?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
whehe.. of voor 300 euro van diezelfde boeken
Heb je lid 2 wel goed gelezen? Lees daarna de algemene voorwaarden eens door, en je weet dat je niet in je recht staat.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ga ze maar eens mailen dat ik vind dat ze op grond van art. 6:219 BW helemaal niet het recht hebben om het aanbod, na aanvaarding, alsnog te herroepen. Wel handig dat ik een vrije dag heb.
ja, maar wijsneuzen heten niet voor niets zo.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:49 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja... ik bedoel...
IK zou niet zo de wijsneus uithangen totdat dat die camera binnen is met de factuur voor 28euro (en boek)
![]()
we zullen zienquote:Op maandag 21 mei 2007 11:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
whheheheh jaloezie is een slechte eigenschap dat weet je he?![]()
dat eerste doen ze ook, alleen moet je opnieuw bestellen. Dat laatste is onzinnig, terecht dat ze dat niet doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:58 schreef Siegfried het volgende:
Tuurlijk is het logisch dat die camera niet verstuurd wordt, maar de wijze waarop het nu gaat vind ik ook niet erg netjes van Bol.com.
Zomaar een lopende bestelling annuleren zonder een tegenaanbod vind ik allerminst klantvriendelijk. Mijns inziens hadden ze de klant een aanbod moeten doen (de camera tegen de normale prijs, of misschien met een tientje korting) en het van de klant af laten hangen of deze hiermee akkoord ging of niet.
Het zomaar annuleren vind ik niet netjes
Lees lid 2 nog eens, dan zul je begrijpen dat ik juist op lid 2 doel. En ja, ik weet dat ik niet in mijn recht sta, maar ik denk niet dat de wetgever doelde op algemene voorwaarden in lid 2, maar daadwerkelijk bij de aanbieding (zoals op=op, zodat een winkel niet verplicht is nog te leveren tegen een bepaalde prijs).quote:Op maandag 21 mei 2007 11:51 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Heb je lid 2 wel goed gelezen? Lees daarna de algemene voorwaarden eens door, en je weet dat je niet in je recht staat.
Wantquote:Op maandag 21 mei 2007 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat laatste is onzinnig, terecht dat ze dat niet doen.
misschien verkopen ze het al tegen de bodemprijs (niet die 28.99 dus)quote:Op maandag 21 mei 2007 12:10 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Want
Het is helemaal niet onzinnig. Als zij een leuk aanbod kunnen doen aan al die 'teleurgestelde' klanten kunnen ze er meer geld uit halen dan ze nu doen door alle bestellingen te annuleren.
goh, da's toevalligquote:Op maandag 21 mei 2007 12:11 schreef Diemietuhriej het volgende:
Geachte klant,
Onlangs heeft u bij ons een bestelling geplaatst met bestelnummer 6226984170.
Door een technische fout in ons systeem is de getoonde prijs van de Canon Digital Ixus 75 echter niet de juiste. Conform artikel 2 van de Algemene verkoopvoorwaarden hebben wij uw bestelling geannuleerd. Onze excuses voor het ongemak. Het eventueel betaalde aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw rekening.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bol.com klantenservice.
So what.jammer dan.
En waarom denk je dat? Al in de parlementaire stukken en de wetsgeschiedenis gekeken?quote:Op maandag 21 mei 2007 12:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Lees lid 2 nog eens, dan zul je begrijpen dat ik juist op lid 2 doel. En ja, ik weet dat ik niet in mijn recht sta, maar ik denk niet dat de wetgever doelde op algemene voorwaarden in lid 2, maar daadwerkelijk bij de aanbieding (zoals op=op, zodat een winkel niet verplicht is nog te leveren tegen een bepaalde prijs).
Er zijn, zoals al eerder genoemd, uiteraard wel wat andere redenen waarom ik geen recht heb op die camera.
Nee, als ik het had nagekeken, dan had ik het geweten en niet gedacht.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:13 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En waarom denk je dat? Al in de parlementaire stukken en de wetsgeschiedenis gekeken?
Ik niet, maar jij bent nogal stellig, dus neem aan dat je dat hebt gedaan na een dergelijke boude bewering, anders ga ik 't morgen wel even uitzoeken.
Gierig 4 lifequote:Op maandag 21 mei 2007 12:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
God, wat zijn NL'ers een zeikerds af en toe..
Dus kan er redelijkerwijs verwacht worden dat je de algemene voorwaarden gelezen hebt en dus weet je dat het een voorwaardelijk aanbod is.quote:Als u op "Bestellen" klikt, betekent dat dat u akkoord gaat met de Algemene Verkoopvoorwaarden van bol.com.
Ze kijken naar het aantal bestellingen en zien dat het er wel opvallend veel zijn.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:10 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Want
Het is helemaal niet onzinnig. Als zij een leuk aanbod kunnen doen aan al die 'teleurgestelde' klanten kunnen ze er meer geld uit halen dan ze nu doen door alle bestellingen te annuleren.
Hey, goed ideequote:Op maandag 21 mei 2007 12:32 schreef Greatmarked het volgende:
Hier moeten toch wel wat voordeelcoupons kunnen worden uitgesleept?
Waar stond dat ie van jou was dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 12:55 schreef Ewaldus het volgende:
Ja natuurlijk, ik buit graag de Nederlandse economie uit
Het is trouwens ongepast pm's te plaatsen op het forum.
quote:Op maandag 21 mei 2007 12:58 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
ik zei niet dat hij van mij wasbeter lezen
Omdat ze op basis van de wet "Koop op afstand" verplicht zijn binnen afzienbare termijn een bevestiging te sturen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:00 schreef Greatmarked het volgende:
Ze hebben ons toch ook een bevestiging gestuurd? (weliswaar automatisch, maar toch)
Ze bevestigen dus dat ik dit artikel voor dit bedrag heb besteld....
bron: www.nu.nlquote:BOL.com vergist zich in prijs
Uitgegeven: 21 mei 2007 12:49
Laatst gewijzigd: 21 mei 2007 12:51
AMSTERDAM - Webwinkel BOL.com heeft dit weekeinde per abuis een digitale fotocamera aangeboden met een korting van 92 procent. Het toestel, met een waarde van 349,95 euro, stond voor 28,99 euro te koop.
Verschillende klanten trachtten de camera, een Canon Digital Ixus 75, snel te bestellen - soms in grote aantallen. In een e-mail aan de klanten annuleerde BOL.com de bestelling echter. "Door een technische fout in ons systeem is de getoonde prijs van de Canon Digital Ixus 75 echter niet de juiste. Conform artikel 2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden, hebben wij uw bestelling geannuleerd. Onze oprechte excuses voor het ongemak", schrijft de webwinkel.
De verkeerde prijs stond maandag aan het begin van de middag nog altijd op de website. Wel vermeldt BOL.com dat de camera niet leverbaar is.
Otto
De kwestie vertoont gelijkenis met een voorval bij postorderbedrijf Otto. Dat bood in oktober 2006 op de website een breedbeeldtelevisie te koop aan voor 99 euro. In werkelijkheid kostte het toestel zeventien keer zo veel.
De verkeerde prijs bleef destijds ruim een week op de website staan, omdat Otto de fout niet tijdig kon herstellen. Vele honderden klanten trachtten toen een slaatje uit de situatie te slaan. Ook groothandelaren meldden zich, en bestelden tientallen televisies tegelijk.
Kort geding
Otto weigerde de bestellingen te leveren, onder verwijzing naar de algemene voorwaarden. Een deel van de Otto-klanten spande daarop een kort geding aan, dat ze in januari echter verloren. De stichting Postwanorder, die de klanten vertegenwoordigt, besloot in hoger beroep te gaan. Dat moet nog dienen.
Een woordvoerster van BOL.com kon niet onmiddellijk inhoudelijk reageren.
Dus..?quote:Op maandag 21 mei 2007 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Omdat ze op basis van de wet "Koop op afstand" verplicht zijn binnen afzienbare termijn een bevestiging te sturen.
Anders is de zichtperiode geen 8 dagen maar 3 maanden.
Gelukkig kan je op Wehkamp niet zo eenvoudig op prijs sorteren en moet je héél wat artikelen langs om 'm te vindenquote:Op maandag 21 mei 2007 13:13 schreef rene90 het volgende:
alle aankopen op internet zijn toch niet-bindend, alleen de koopoverdracht die je krijgt als je het product in huis krijgt is bindend of heb ik het fout:)?
heel wehkamp ligt zometeen plat, alle fokkers die opzoek naar de nieuwe
blunder![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |