goh, da's toevalligquote:Op maandag 21 mei 2007 12:11 schreef Diemietuhriej het volgende:
Geachte klant,
Onlangs heeft u bij ons een bestelling geplaatst met bestelnummer 6226984170.
Door een technische fout in ons systeem is de getoonde prijs van de Canon Digital Ixus 75 echter niet de juiste. Conform artikel 2 van de Algemene verkoopvoorwaarden hebben wij uw bestelling geannuleerd. Onze excuses voor het ongemak. Het eventueel betaalde aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw rekening.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bol.com klantenservice.
So what.jammer dan.
En waarom denk je dat? Al in de parlementaire stukken en de wetsgeschiedenis gekeken?quote:Op maandag 21 mei 2007 12:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Lees lid 2 nog eens, dan zul je begrijpen dat ik juist op lid 2 doel. En ja, ik weet dat ik niet in mijn recht sta, maar ik denk niet dat de wetgever doelde op algemene voorwaarden in lid 2, maar daadwerkelijk bij de aanbieding (zoals op=op, zodat een winkel niet verplicht is nog te leveren tegen een bepaalde prijs).
Er zijn, zoals al eerder genoemd, uiteraard wel wat andere redenen waarom ik geen recht heb op die camera.
Nee, als ik het had nagekeken, dan had ik het geweten en niet gedacht.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:13 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En waarom denk je dat? Al in de parlementaire stukken en de wetsgeschiedenis gekeken?
Ik niet, maar jij bent nogal stellig, dus neem aan dat je dat hebt gedaan na een dergelijke boude bewering, anders ga ik 't morgen wel even uitzoeken.
Gierig 4 lifequote:Op maandag 21 mei 2007 12:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
God, wat zijn NL'ers een zeikerds af en toe..
Dus kan er redelijkerwijs verwacht worden dat je de algemene voorwaarden gelezen hebt en dus weet je dat het een voorwaardelijk aanbod is.quote:Als u op "Bestellen" klikt, betekent dat dat u akkoord gaat met de Algemene Verkoopvoorwaarden van bol.com.
Ze kijken naar het aantal bestellingen en zien dat het er wel opvallend veel zijn.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:10 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Want
Het is helemaal niet onzinnig. Als zij een leuk aanbod kunnen doen aan al die 'teleurgestelde' klanten kunnen ze er meer geld uit halen dan ze nu doen door alle bestellingen te annuleren.
Hey, goed ideequote:Op maandag 21 mei 2007 12:32 schreef Greatmarked het volgende:
Hier moeten toch wel wat voordeelcoupons kunnen worden uitgesleept?
Waar stond dat ie van jou was dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 12:55 schreef Ewaldus het volgende:
Ja natuurlijk, ik buit graag de Nederlandse economie uit
Het is trouwens ongepast pm's te plaatsen op het forum.
quote:Op maandag 21 mei 2007 12:58 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
ik zei niet dat hij van mij wasbeter lezen
Omdat ze op basis van de wet "Koop op afstand" verplicht zijn binnen afzienbare termijn een bevestiging te sturen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:00 schreef Greatmarked het volgende:
Ze hebben ons toch ook een bevestiging gestuurd? (weliswaar automatisch, maar toch)
Ze bevestigen dus dat ik dit artikel voor dit bedrag heb besteld....
bron: www.nu.nlquote:BOL.com vergist zich in prijs
Uitgegeven: 21 mei 2007 12:49
Laatst gewijzigd: 21 mei 2007 12:51
AMSTERDAM - Webwinkel BOL.com heeft dit weekeinde per abuis een digitale fotocamera aangeboden met een korting van 92 procent. Het toestel, met een waarde van 349,95 euro, stond voor 28,99 euro te koop.
Verschillende klanten trachtten de camera, een Canon Digital Ixus 75, snel te bestellen - soms in grote aantallen. In een e-mail aan de klanten annuleerde BOL.com de bestelling echter. "Door een technische fout in ons systeem is de getoonde prijs van de Canon Digital Ixus 75 echter niet de juiste. Conform artikel 2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden, hebben wij uw bestelling geannuleerd. Onze oprechte excuses voor het ongemak", schrijft de webwinkel.
De verkeerde prijs stond maandag aan het begin van de middag nog altijd op de website. Wel vermeldt BOL.com dat de camera niet leverbaar is.
Otto
De kwestie vertoont gelijkenis met een voorval bij postorderbedrijf Otto. Dat bood in oktober 2006 op de website een breedbeeldtelevisie te koop aan voor 99 euro. In werkelijkheid kostte het toestel zeventien keer zo veel.
De verkeerde prijs bleef destijds ruim een week op de website staan, omdat Otto de fout niet tijdig kon herstellen. Vele honderden klanten trachtten toen een slaatje uit de situatie te slaan. Ook groothandelaren meldden zich, en bestelden tientallen televisies tegelijk.
Kort geding
Otto weigerde de bestellingen te leveren, onder verwijzing naar de algemene voorwaarden. Een deel van de Otto-klanten spande daarop een kort geding aan, dat ze in januari echter verloren. De stichting Postwanorder, die de klanten vertegenwoordigt, besloot in hoger beroep te gaan. Dat moet nog dienen.
Een woordvoerster van BOL.com kon niet onmiddellijk inhoudelijk reageren.
Dus..?quote:Op maandag 21 mei 2007 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Omdat ze op basis van de wet "Koop op afstand" verplicht zijn binnen afzienbare termijn een bevestiging te sturen.
Anders is de zichtperiode geen 8 dagen maar 3 maanden.
Gelukkig kan je op Wehkamp niet zo eenvoudig op prijs sorteren en moet je héél wat artikelen langs om 'm te vindenquote:Op maandag 21 mei 2007 13:13 schreef rene90 het volgende:
alle aankopen op internet zijn toch niet-bindend, alleen de koopoverdracht die je krijgt als je het product in huis krijgt is bindend of heb ik het fout:)?
heel wehkamp ligt zometeen plat, alle fokkers die opzoek naar de nieuwe
blunder![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |