cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:34 |
Nou, dan copy-paste ik wel eventjes ![]() ![]() vorige deel: Vliegenierstopic 8. (IFR hoogh!) tot nu toe bekende vliegers: NSFW: Jets Mojave: Jets Alternate: Jets The_stranger: Turboprop Snowbite: KLS YellowLedBetter: Zweefvliegtuigen / KLS Domai: KLS ChopperMick: Helikopters Lightning_NL: Helikopters cheukert: Zweefvliegtuigen / naar de KLS in Oktober McDavid: Zweefvliegtuigen MutZ: Zweefvliegtuigen Autoreply: Zweefvliegtuigen (en L&R) aanvullingen, u roept maar! edit: scheisse titelvergeten ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door cheukert op 19-05-2007 20:41:25 ] | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:38 |
![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:38 |
Zou je dat Luftwaffe weg willen halen? edit: bedankt [ Bericht 24% gewijzigd door Lightning_NL op 19-05-2007 20:45:37 ] | |
Public_NME | zaterdag 19 mei 2007 @ 21:17 |
Zo, weer een nieuw topique... Hendig sjiek! ![]() | |
Alternate | zaterdag 19 mei 2007 @ 22:17 |
Zullen we 'zweefvliegtuigen' veranderen in 'amateur'? (tvp) | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 22:26 |
Rotvliegtuigen. ![]() Geen van die krengen hebben een powersocket in economy class. ![]() Iemand die me gratis kan upgraden naar business of first? | |
Alternate | zaterdag 19 mei 2007 @ 22:35 |
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class. | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 22:39 |
quote:Daarom vind ik dat er tegenwoordig een IQ-test moet worden afgelegd alvorens men aanboord mag. Dit zal een hele hoop air rage schelen. ![]() Charters naar Spanje zullen aardig leegraken vrees ik though. ![]() | |
Dragoljub | zaterdag 19 mei 2007 @ 23:47 |
quote:Wat een dwaas. ![]() ![]() Nu kan ik hem lekker bashen omdat-ie tegen het feit is dat ik overlast van die kutvliegtuigen heb! | |
The_stranger | zondag 20 mei 2007 @ 07:43 |
quote:Nog leuker, mensen die door de grondafhandleing geupgrade worden, en dan bij ons op de F50 aan boord vragen waar de businessclass is ![]() | |
Alternate | zondag 20 mei 2007 @ 08:26 |
Haha ja dat is wel sneu voor ze, die verheugen zich er op om lekker luxe te zitten en dan in de watten gelegd te worden ![]() | |
Public_NME | zondag 20 mei 2007 @ 11:43 |
KLM heeft sowieso geen business-class op de shorthaul vluchten... Tenminste, niet iets wat er voor door kan gaan ![]() | |
Mojave | zondag 20 mei 2007 @ 12:50 |
wij hebben alleen business-class op de allereerste rij | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 13:07 |
Zonder er eindeloos over te zeuren maarre:quote:Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen... @Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet ![]() | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 13:08 |
quote:Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinair ![]() | |
Dragoljub | zondag 20 mei 2007 @ 13:46 |
quote:Is goed, niet te hard zeggen, maar dit is een FlitsFrits kloon. ![]() En ha'k jullie toch mooi beetgenomen in het vliegtuigoverlast topic. ![]() | |
Mojave | zondag 20 mei 2007 @ 14:27 |
quote:Ik bedoel eigenlijk de cockpit ![]() | |
Public_NME | zondag 20 mei 2007 @ 14:53 |
quote:Piemel-kuil ![]() | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 15:13 |
quote:Scherp ![]() Maar serieus, ik hoor er niets meer van, is dat mislukt? OT; enige fraaie plaatjes: ![]() 's Avonds lieren staat altijd garant voor toffe plaatjes. ![]() Slepen is ook wel aardig ![]() ![]() ![]() ![]() Landing @ EHMZ [ Bericht 40% gewijzigd door Autoreply op 20-05-2007 15:27:17 ] | |
nsfw | zondag 20 mei 2007 @ 15:28 |
quote:Beste jongen... Wat ik eng vind aan jou is dat jij net doet of zoiets jou nooit zal overkomen. Zo'n beetje de gevaarlijkste factor in de luchtvaart... Er is niet mis met out of the box denken, er is niets mis met kritisch zijn naar je collega vliegers. Daarom zeg ik. Ik ben blij dat jou nog een boel bijgeleerd gaat worden over begrip voor andermans fouten in de luchtvaart en dat je daar van moet leren en niet veroordelen. Dat zit er bij jou namelijk nog niet in. ![]() Grtz.. | |
nsfw | zondag 20 mei 2007 @ 15:32 |
quote:Mooie foto's ![]() | |
Lightning_NL | zondag 20 mei 2007 @ 16:22 |
quote:Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik: Hier komt dus het logisch nadenken om de hoek kijken: Niet alles staat in de manual. Niet elke situatie kan omschreven staan in de manual. Out of the box denken, en je realiseren dat er zoveel stress op bepaalde delen komt te staan dat er dingen gaan scheuren. Niet het excuus gebruiken van "Ja maar het staat in de manual dus kan ik dat doen". Blijven nadenken. | |
Lightning_NL | zondag 20 mei 2007 @ 16:31 |
quote:Geloof me, dat heb ik al genoeg geleerd en dat snap ik heus wel. Maar dit vond ik gewoon een geval logisch nadenken. Met de rudder kun je ontzettend veel kracht op het toestel zetten, en je moet 'm dan ook rustig gebruiken. Net als alle controls toch? Elke seconde een volle roeruitslag een kant op geven vind ik dan gewoon onverantwoordelijk. | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 16:41 |
Plaat-kop; uweets ![]() quote:ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT! quote:DEZE WEL MALLOOT! quote:DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT. quote:Jij gaat bij defensie (als je daar dezelfde houding hebt) nog veel problemen tegen komen. Succes daarmee ![]() | |
Lightning_NL | zondag 20 mei 2007 @ 17:20 |
quote:Er staat niks over herhaalde volle uitslagen. quote:De ontwerper heeft het niet over herhaalde hoog frequente volledige uitslagen, terwijl je ook nog eens door wake vortices van een 747 heen vliegt. Dat heb ik dus ook al een paar keer gezegd, niet alles over elke situatie kan in een manual staan. Doe verder gewoon rustig man. | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 17:26 |
quote: quote:Exactly my thoughts ![]() Anyway, ik geloof niet dat je je hier bijzonder geliefd maakt met je gedram. Zullen we dan maar weer OT lief gaan doen? Iemand die dat van die XL-klasse weet? | |
Dragoljub | zondag 20 mei 2007 @ 17:29 |
quote:Schenken jullie Palm in het clubhuis? | |
Lightning_NL | zondag 20 mei 2007 @ 17:29 |
Iets uit eind april quoten omdat je je argumenten weerlegd zijn en je niks meer hebt in te brengen... En waarom heb je dat stukje bold gemaakt? Jij typt ineens gefrustreerd met CAPS en loopt te schelden met malloot. Als een paar van de grootste redenen voor de ramp worden ook gegeven: - Tekortkoming in de training - Onvoldoende documentatie Dat is eigenlijk precies wat ik zeg, alleen ik word er hier om afgebrand. Beetje jammer. | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 17:35 |
quote:Palm, Grolsch, Jupiler, Hoegaarden, Koninck, en soms nog wat duitse meuk. En nog wat alcoholloze zooi enzo. We hebben ook chips en een restaurant (op 't veld) ![]() | |
Dragoljub | zondag 20 mei 2007 @ 17:40 |
quote: ![]() (Wat is het maximum promillage eigenlijk wat je in je bloed mag hebben als je in SEP vliegt? ![]() | |
cheukert | zondag 20 mei 2007 @ 17:43 |
quote:jij rel-joego ![]() | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 17:44 |
quote:24 uur uiterste matigheid en 10 uur voor de vlucht geen alcohol. Vanaf 0.2 ben je de lul, maar 4 uur voor de vlucht een pilsje pakken is ook gewoon een forse boete of erger, zelfs als je je vlucht alleen nog maar aan 't voorbereiden bent als je wordt betrapt. | |
Dragoljub | zondag 20 mei 2007 @ 17:51 |
quote:Hebben jullie ook water? ![]() quote: ![]() | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 17:55 |
quote:Wel een lift richting station. (En prima hotels) ![]() | |
Dragoljub | zondag 20 mei 2007 @ 17:58 |
quote:Mja, of ik neem m'n tentje mee en ga op die kamping (final 09, upwind 27) verkassen waar niemand overheen mag. ![]() Bouw er dan geen camping ofzo! Niet rechthoekige circuits zijn stom. ![]() ![]() | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 18:05 |
quote:Ik loos nog wel 's water boven die camping. Op een metertje of 10 hoogte ![]() | |
cheukert | zondag 20 mei 2007 @ 18:47 |
quote:Jij ouwe chemtrailtrekkert! | |
Mojave | zondag 20 mei 2007 @ 21:07 |
quote:Ik had toevallig 2 weken geleden een positioning met MP naar Zakynthos met de A320 van ze. Ze hebben nu Comfortclass, 35 euro per enkele reis korter dan 3 uur. Je krijgt dan meer beenruimte, betere service en extra zooi. Opzich prima ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 21 mei 2007 @ 14:35 |
tvp dan maar ff want ik moet weer naar de les... | |
mcDavid | maandag 21 mei 2007 @ 16:45 |
quote:Leek me wel een leuke TVP ![]() | |
cheukert | maandag 21 mei 2007 @ 17:23 |
quote: ![]() ja maar ja maar ja maar minder dan niks neuken kan toch heeeulemaal niet ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door cheukert op 21-05-2007 17:39:55 ] | |
Bolter | maandag 21 mei 2007 @ 18:10 |
quote:Heu, m'n huis op de foto ![]() | |
mcDavid | maandag 21 mei 2007 @ 18:16 |
quote:dan ben je dus nog maagd. | |
Autoreply | maandag 21 mei 2007 @ 18:19 |
quote:Wouter ![]() | |
cheukert | maandag 21 mei 2007 @ 20:48 |
quote:zegmaar tegen je zusje dat ik haar vanaaf nog wel bel ![]() | |
mcDavid | maandag 21 mei 2007 @ 20:49 |
quote:én homo, want ik heb alleen een broertje. | |
cheukert | maandag 21 mei 2007 @ 21:05 |
quote:Wat loop je nou te ontkennen dat je een zusje hebt ![]() scheisse pwnd door iemand die geilt op vliegtuigen en niks neukt ![]() | |
mcDavid | maandag 21 mei 2007 @ 21:07 |
quote:Wat loop jij nou te bekennen dat je het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje niet kunt zien! ![]() wheheh iemand die geilt op jongetjes waarvan hij denkt dat het meisjes zijn en helemáál niets neukt gepwnd | |
cheukert | maandag 21 mei 2007 @ 21:14 |
quote:Ik ontken bij deze alles rondom jouw bestaan | |
DaMook | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:40 |
tvp | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 14:41 |
t gaat weer es nergens over, zal ik er maar een geil vliegtuig in gooien dan?![]() | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:00 |
Die's heul nie geil! http://www.airliners.net/open.file/1173238/L/ Die is pas geil! ![]() | |
mcDavid | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:04 |
quote:wtf jij zou liever in dat beschuitblik met vleugels zitten dan in die ragbak van YLB? ![]() | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:15 |
quote: ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:52 |
quote:ik denk dat ie geen van 2 haalt | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:53 |
quote:Wat loop je nou te trollen gladiool. ![]() | |
mcDavid | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:05 |
quote:Als je genoeg lapt mag je misschien een keertje mee in de cabine! | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:16 |
quote:Ik trol niet. | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:21 |
Ok dan, ofzo.![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:25 |
rustig | |
mcDavid | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:09 |
quote:ja idd. Een flamewar moeten we niet hebben in dit topic he? ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:12 |
Nee, dan wacht maar ff tot lighning nl weer wijs begint te doen en onzin kwijlt... | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:15 |
Nee, want die vloog in gele vliegtuigen. | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:28 |
Yellowbedletter, ik kwijlde helemaal geen onzin. Nogmaals, ik vind het stom om elke seconde hard en voluit je rudder in te trappen. Ikzelf zou dat echt nooit doen omdat met een beetje gezond verstand je je dan kan bedenken dat er met de enorme kracht van je rudder er iets kapot zal gaan, ook al zit je onder je manouevre snelheid. En cheukert wat bedoel je met gele vliegtuigen? | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:28 |
quote: | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:29 |
quote:Tsjah. Grow up ofzo ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:49 |
Doe niet zo kinderachtig Autoreply. En als met 'die gele vliegtuigen' de PC7 wordt bedoeld, die btw al een aardig tijdje zwart is, waarom doe je dan weer zo zielig door een quote te veranderen en er 'slechts in gedachten' van te maken? | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:50 |
quote:Daar had ik het helemaal niet specifiek over, het gaat me er meer om hoe je hier om gaat met anderen en hoe jij je ten opzichte van hen gedraagt..maarja daar hebben anderen je ook wel op gewezen.. | |
mcDavid | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:53 |
quote:Heb je zulke grote tenen, of zijn ze zo gevoelig? ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:01 |
quote:Je weet precies waarom die piloten het fout hebben gedaan, tegen de conclusie van het officiele onderzoek in. Zelf heb je amper vliegervaring (hell, hoeveel uur heb je nou; waarschijnlijk zelfs stukken minder als dat ik heb) maar je weet wel veel beter als die anderen hier hoe het moet. Dat je waarschijnlijk nul uren multi-engine hebt, nog nooit een grote kist hebt gevlogen maar die anderen er hun werk van hebben gemaakt en het al jaren doen (en ik die dingen moet kunnen ontwerpen) maakt dan niet uit ![]() Je komt nogal arrogant over en schijnbaar is dat nergens op gebaseerd. Zoals ik je quotte kom je over. Kinderachtig dus. Leer ervan, dan heb je er nog wat aan ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Autoreply op 22-05-2007 19:12:16 (Het irrelevante deel ff uit Lightning\'s quote ged) ] | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:03 |
Ik stel alleen een vraag omdat ik ten eerste niet weet wat er met gele vliegtuigen wordt bedoeld, maar ik heb het idee dat er op mij wordt gedoeld, en ten tweede vraag ik me af waarom Autoreply dan weer zoiets in een quote moet veranderen, wat gaat er in die gast om. Moet jij dan weer zo'n stomme opmerking maken? | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:09 |
Je moet toch nog even benadrukken dat je toch gelijk had over die crash. Da's kinderachtig, die discussie heb je al lang verloren.quote:Tsjah, die opmerking over slecht (begrijpend) lezen heb ik al te vaak geplaatst, maar hij staat een centimeter of vijf hoger... quote: | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:14 |
Omdat YBL my beschuldigt van 'onzin kwijlen'. Daar reageer ik dan op. En waarom heb ik de discussie verloren? Ik zeg alleen wat ik zou doen en wat ik niet zou doen. En wat ik niet zou doen is elke seconde een rudder vol intrappen. En laat dat nou juist hetgene zijn wat schade aan het toestel heeft veroorzaakt. Wat is trouwens de conclusie van het officiele onderzoek dan??? ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:18 |
pak die rust | |
Public_NME | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:19 |
quote:Idd, wat een stelletje wijven zeg pfffffffffffff..... ![]() Trouwens, zometeen (20.30) is die crash van die AA Airbus in Queens (met rudder dus) op NGC ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:22 |
quote:Die is er nog niet, meen ik gelezen te hebben in de vorige topics | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:24 |
quote:Die piloot deed dat niet voor niets, turbulentie net na de start kan je makelijk de controle over de kist laten verliezen. quote:Naar ik meen: Ik zal straks het rapport nog ff bekijken. quote:Denk 't wel: Officiele rapport Letter of adoption Ziet er dus wel naar uit. Heb 't rapport zelf nog niet bekeken; downloaden gaat intens langzaam. | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:29 |
Mkay check ![]() | |
Public_NME | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:31 |
Misschien hebben ze over een uurtje nog wel meer info. op NGC, aangezien hij er vandaag toevallig op is. (kunnen jullie daarna weer verder rellen) ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:34 |
quote:Nah, beetje jammer dat dit soort dingen op Discovery/NGC meestal redelijk sensationeel worden aangepakt. Vaak klopt de conclusie ook gewoon niet. Blijkbaar is het teveel moeite voor de makers om een paar honderd pagina's ff door te jassen... | |
mcDavid | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:46 |
quote:...of is een andere conclusie sensationeler of sociaal/economisch-wenselijker. | |
SnowBite | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:00 |
mensen mensen doe eens ff rustig, speel het niet op de man af maar kom gewoon met niet boeiende feiten! | |
mcDavid | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:01 |
quote:Maar da's toch lang niet zo leuk! ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:06 |
quote:Ga jij 's gauw dood ![]() | |
SnowBite | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:12 |
![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:16 |
Battle of Britain ![]() ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door cheukert op 22-05-2007 20:31:42 ] | |
Fillipe | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:20 |
N.a.v. Piloot / Co-Piloot moet ik ook echt zeggen dat Piloot zijn mij ook een van de mooiste banen ter wereld lijkt! Altijd ook mijn droom geweest moet ik eerlijk zeggen. Wat machtig om elke dag zo'n kist te besturen en allerlei verschillende locaties aan te doen. De hele sfeer op schiphol en andere luchthavens, briljant. Het heeft gewoon iets. En inderdaad, daar kan echt geen kantoorbaan tegen op. Jammer dat ik het niet red met m'n wiskunde, anders had ik het wel een serieuze poging gegeven! Gasten, geniet ervan ![]() ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:27 |
quote:Als je er echt voor wilt gaan kan je altijd nog een deelcertificaat oid halen. Ga anders 's een keer op een vliegveld kijken, er zijn ook zat manieren om (betaalbaar) prive te vliegen. Microlights, Cessna's, heli's, zweven, parapenten, deltavliegen, skydiven. Gewoon doen ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:27 |
Ghehe ik kom er net achter dat lightning nl dus eigenlijk weinig tot geen vliegervaring heeft ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:36 |
En nog zo'n keistoer plaatje! ![]() ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 20:40 |
quote:Nee joh. Daarom fakkelde ik 'm ook zo af. Stoer doen is prima als 't ergens op gebaseerd is. Daarom ben ik ook zo cool ![]() quote:Ik ken de maker. Kwam 'm drie jaar geleden in Sisteron tegen. Toen was dit nog zwaar underground, ze vreesden vervolging ![]() | |
Public_NME | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:00 |
quote:Omdat je L&R doet en in een zwevert zit? | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:04 |
quote:Neuh, de grootte van m'n lul is genoeg ![]() ![]() | |
Public_NME | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:27 |
quote:Die mensen die dat zeggen... ![]() Maar vertel eens, wat zijn de vooruitzichten qua werk met een L&R studie? Ik bedoel in de aviation industry dan heh, kan je er een beetje knaken verdienen? | |
YellowLedbetter | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:31 |
niet zoveel als pileuten he!! | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:31 |
quote:PI's ![]() quote:Afaik is het (met tandheelkunde) de enige studie waar 100% van de diegenen die kunnen werken ook daadwerkelijk aan 't werk zijn. Qua startsalaris staat het op een tweede plek (van alle opleidingen), net boven werktuigbouw. Een groot deel van ons gaat richting consultancy, bankwezen en andere techniek; misschien 10 of 20% komt daadwerkelijk in de lucht- of ruimtevaart terecht. | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:32 |
quote:Iig stukken beter als die stakkers die in de bediening moeten werken om hun schulden te betalen. | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:33 |
Gewoon in the City gaan werken na je LR in Delft, verdien je genoeg poen om elk jaar een nieuwe kist te kopen en een Aston Martin voor je aanhanger te gooien ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:35 |
quote:Ik werk om te leven, niet andersom. (Niet dat 60 uur/week een probleem is, maar er is meer in 't leven) | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:37 |
quote:Wil je nou op je 30e die DG1000 nou of niet ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:41 |
quote:en co-piloot dan ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:42 |
quote:Ik wil een Ventus-A Die koop ik als ik een jaartje aan 't werk ben. | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:49 |
Ik wil een A-team busje Die koop ik als ik een jaartje aan 't werk ben. | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 21:56 |
quote:Om te surfen oid? Ooit wil ik nog wel een Ventus-2ct oid hebben, maar da's financieel voorlopig volstekt buiten bereik. Met veel klussen en zoeken koop je een Ventus-a voor 25k ![]() | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 22:07 |
quote:Koop je dan ook een grote neger? ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 22:12 |
quote:Jij mag de grote neger zijn ![]() | |
SnowBite | dinsdag 22 mei 2007 @ 22:58 |
quote:Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je nu doet, mar het is altijd nog mogelijk he... In de praktijk komt er nou niet bepaald moeilijke wiskunde bij kijken... | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:02 |
quote:I ain't gettin on no plane fool! ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:04 |
quote:Heb je vandaag gekeken? Toen ging de grote negert wel in een vliegtuig vrijwillig, zo'n Learjet geloof ik ![]() | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:06 |
quote:Waar was dat, op RTL7 of RTL4? RTL7 is 's avonds geloof ik, die komt dan morgenmiddag op RTL4 weer. ![]() (Heb 'em dus niet gezien. ![]() Heb je die aflevering gezien waar hij dwars door een DC-3 heenreed? En terecht! Hippie vliegtuigen! ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:14 |
Ik heb inderdaad maar zo'n 70 uurtjes ofzo. Maakt dat zoveel uit dan? | |
Alternate | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:20 |
Ik weet niet hoeveel ik er heb, ik loop 4 maanden logboek achter (dat is zo'n 200 vluchten) ![]() Maar binnenkort weer een aantal extreem saaie stops in extreem saai Engeland, dan kan ik dat mooi bijwerken, | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:23 |
quote:RTL7 om 1800 ![]() ![]() | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:29 |
quote:Mooi, dan ga ik 'em morgenmiddag even kijken tijdens de lunch. ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:32 |
Ik zag gisteren trouwens hier live op TV een Cessna 310 een noodlanding maken op een vliegveldje in Tampa, FL, gefilmd vanuit een chase plane. Z'n nose gear was niet down & locked. Was wel spannend om dat zo live te volgen, duurde in totaal wel zo'n drie kwartier omdat ie fuel aan het verbranden was. Hij's netjes geland en met z'n neus en props op de grond tot stilstand gekomen. | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:38 |
![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:45 |
Ja precies, dat was 'm. Zit ik heel de tijd te kijken, ging ik effe schijten, was ik nog maar net op tijd voor de landing. Nog net kunnen filmen om te laten zien aan het thuisfront ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:47 |
quote:Er zijn af en toe mensen die er op hun dertigste achterkomen dat accountancy oid ook niet alles is en die alsnog een vliegopleiding beginnen. Makkelijk is anders, maar waar een wil is is een weg... quote:Dan heb ik bijna 6 keer zoveel uren ![]() ![]() OT: Stond laatst te wachten achter een sleepkist; er moest eerst nog ff een cressna weg. Die kerel geeft vol gas en draait met een keurig pisboogje voor ons langs zo een akker in. Ik lag echt dubbel van 't lachen, m'n passagier had niet helemaal door waarom. Die kerel gevraagd of alles ok was, hij "m'n remmen doen het nog" Toen kwam ik helemaal niet meer bij ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:47 |
Geef deze link aan het thuisfront ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:48 |
quote:En ik me maar afvragen wat dat met flightlevels te maken had. Beroepsdeformatie ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:49 |
Vliegenier meldt zich ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:50 |
flightlevels??? Je bedoelt FL? Je weet toch wel dat Tampa in Florida ligt? ![]() | |
cheukert | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:51 |
quote:kringspiervliegenier? ![]() ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52 |
quote:Het kostte ff wat tijd om dat aan Florida te hangen jah ![]() | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52 |
quote:Admiraal ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52 |
quote:Nee ![]() ![]() | |
Alternate | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:57 |
quote:Vliegen in Florida is iig top, elke 10NM een vliegveld en nergens landingsgeld. | |
Autoreply | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58 |
quote: quote:Ja, ik moet nog 's een datum prikken. Doen we vrijdag wel ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:15 |
quote:Ik vind heel de USA helemaal top. Vanochtend reed ik in m'n Cadillac met CCR's - Fortunate Son op de radio, komt er net een Huey laag en recht over mij heen ![]() | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 00:21 |
quote:Wauw wat ben jij stoer. ![]() | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:23 |
quote:Hoor je eigenlijk niet keihard te studeren oid. Naar verluidt is die opleiding toch redelijk zwaar en full-time of heb je even vakantie oid? | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:28 |
@McDavid, doe niet zo triest man. Reageer normaal. @Autoreply, ik had lunchpauze. Jammer hoor, dat precies weer 2 zweefvliegers weer zo moeten reageren. | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 00:30 |
quote:Gast, je ziet toch hopelijk zelf hoe puberaal-patserig je eigen post is? ![]() | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:33 |
quote:Ik vraag me het gewoon af zonder enige bijbedoeling. Ben ook niet te beroerd om op m'n oordeel over mensen terug te komen, maar makkelijk maak je het me niet bij jouw. Mag ik je er overigens op wijzen dat ook de niet zwevers je hier regelmatig aanspreken. Kappen dus met dat kinderachtige gezeur over zeikende zweefvliegers en wat voor kneuzen we wel niet zijn. Een beetje respect voor je mede ![]() quote:* Mompelt iets over een vicieuze cirkel en instandhouden | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:35 |
Puberaalpatserig??? Jezus man, wat is jouw probleem? Kolere, heb je last van extreme jaloezie ofzo? Wat is er nou patserig aan het vertellen dat er een Huey over me heen vloog terwijl ik luisterde naar Fortunate Son van CCR op de radio??? Ben ik patserig omdat ik vertel dat dat mij kippenvel gaf? Ben ik patserig omdat ik een goedkope Cadillac heb? Ben ik patserig omdat ik de USA top vindt? Gast, doe normaal, GET A FREAKING LIFE! | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 00:37 |
quote:Als ik zeg dat ik inderdaad jaloers ben ga je jezelf aftrekken he? Helaas voor jou, ik ben niet jaloers. Je zult weer porno moeten surfen. | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:38 |
quote:Ben ik 't toch een keer met je eens ![]() OT: hoe lang ben je nog bezig? | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:39 |
quote:Niet instandhouden, da's gewoon opstoken wat ie nou doet. Dat van mij was een doodnormale post en daar was helemaal niks patserig aan. Beetje jammer van die McDavid. | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 00:41 |
quote:Als je me verwijt dat ik er plezier in heb om te zien hoe je hapt, dan moet ik inderdaad bekennen ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:41 |
quote: ![]() @autoreply: ik zit hier nog een klein jaartje, helaas, want ik wil hier best blijven. Het Amerikaanse leven bevalt me wel. | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:41 |
quote:Je kan er natuurlijk ook niet op ingaan. Dat je er vanuit gaat dat mijn post ook offensief bedoelt geeft wel aardig aan hoe je je zit op te fokken. (Net als die arme McD ![]() Relax. En geef verdomme 's antwoord op m'n vraag ![]() | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:43 |
quote:Mwoah, geen last van de hardheid van 't leven daar? Of is dat vooral de impressie van die pussy's hier. Ik wil er ook nog wel 's een keer naartoe (om te werken), maar eerst m'n studie maar 's afmaken en een master in FR doen oid ![]() | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 00:44 |
Laten we het eens over koetjes en kalfjes hebben! Wat voor auto rijdt de gemiddelde piloot? Porsche ofzo? ![]() | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 00:44 |
Heerlijk. Ik was er zó aan toe om me ff af te reageren! ![]() | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 00:45 |
quote:Panda van me moeder. | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:45 |
quote:Ik heb alleen rond kerst vakantie. Maar het begint steeds drukker te worden (ik zit er nog niet zo lang). Vannochted nog de wekker om 0500 gezet om te leren. Nu weer een blokje afgesloten dus nu effe relaxen. | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:45 |
quote:Mwoah, dat zijn de privevliegers. Die halen een vliegbrevet om er mee te patsen maar vliegen kunnen ze niet ![]() | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 00:47 |
quote:Ik heb heul geen Porsche. ![]() Helaas. ![]() ![]() | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 00:48 |
quote:Ik rijd overigens een Kangoo; zoiets En tevens deze drie waarvan de eerste twee in bezit ![]() ![]() ![]() ![]() Aanraken mag ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 00:53 |
quote:Hardheid van het leven? Tja... Ik zit in Alabama. Een van de 'armste' staten, maar als je ziet wat een vette bakken hier rondrijden ![]() De mensen zijn héél aardig, zéér behulpzaam. Echt opvallend gewoon. En als militair krijg je hier zeer veel respect, en korting ![]() ![]() Elke dag zon, elke dag rond de 30 graden. Ik merk niets van die hardheid. Zelf te maken gehad met m'n autoverzekering en een claim. Namelijk per ongeluk op de 2e dag van m'n verzekering m'n sleutels in de trunk gelegd en de trunk dichtgegooid. Binnen drie kwartier werd ik geholpen door een gast die m'n deuren open maakte, en een locksmith die m'n trunk openmaakte, en de verzekering betaalde alles, en ik heb gewoon een normale verzekering, niks uitgebreids aan. Ik raad het je zeer aan om naar de USA te komen. Ik vind het een prachtig land. Hoe ik het ervaar: Inderdaad the land of the free, goedkoop, aardige behulpzame mensen, lekker weer ![]() Het is hier totaal niet zoals mensen op de frontpage graag beweren, hun meningen baserend op internet, hearsay en Michael Moore. [ Bericht 5% gewijzigd door Lightning_NL op 23-05-2007 00:59:05 ] | |
Alternate | woensdag 23 mei 2007 @ 01:01 |
Ai Alabama... En ik vond de Amerikanen in FL al kut... De VS is gewoon niet mijn land. Het is lachen om een enorme auto van 2000KG met een 5 liter V8 te rijden en $2 per gallon aan benzine te betalen. Maar die maatschappij is gewoon door en door rot. Wat dat betreft ben ik blij dat ik een Nederlander ben en niet zo'n gebrainwashte Amerikaan. Ik heb er lang genoeg gezeten omdat te beseffen. En ja in het begin is het geweldig. [ Bericht 76% gewijzigd door Alternate op 23-05-2007 01:07:53 ] | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 01:07 |
Waarom vond je ze kut dan? | |
Alternate | woensdag 23 mei 2007 @ 01:08 |
Zie edit. | |
Alternate | woensdag 23 mei 2007 @ 01:12 |
Maargoed het is met de VS net als met olijven, je vindt ze heerlijk of je vindt ze verschrikkelijk. | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 01:13 |
Wat is er dan zo verrot aan de maatschappij? | |
Fillipe | woensdag 23 mei 2007 @ 01:20 |
quote:Ik ben 22 en zit op de Uni. Ik ga nog maar eens kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn, en me eens goed laten informeren ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 23 mei 2007 @ 02:36 |
Dan moet het toch geen probleem zijn. Gewoon effe een certificaat halen en klaar is kees. | |
SnowBite | woensdag 23 mei 2007 @ 05:50 |
Dit is nu de 2e keer dat ik in de USA zit voor langere tijd, en weer begin ik steeds meer een stronthekel te krijgen aan de hypocriete Amerikanen, met hun idiote denkbeelden etc. In uniform behandelen ze je als een of andere god, en allemaal 'zogenaamd' geinteresseerd. Nee, geef mij holland maar waar iedereen zegt wat ie denkt. (Verder wel een mooie natuur hier, en alles lekker goedkoop) p.s. McDavid & Autoreply, stop eens even met aanvallen, Lightning vertelt gewoon wat... En daarnaast tellen vlieguren alleen als de motor aanstaat, dus bij jullie vrij weinig ![]() | |
SnowBite | woensdag 23 mei 2007 @ 05:53 |
quote:Het is inmiddels meer dan $3 ![]() Hoeveel is het in NL op dit moment? | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 07:53 |
quote:Stop jij eens met zeiken ![]() quote:Ook jij hebt blijkbaar wat moeite met lezen: quote: | |
ChopperMick | woensdag 23 mei 2007 @ 08:33 |
Jezus, zit net even het topic door te lezen en er wordt wel erg op elkaar ingehakt. Lightning lijkt wel erg korte tenen te hebben! Als je in je opleiding ook zo'n fel baasje bent Lightning voorspel ik je nog een een lange, zware tijd met veel te veel frustratie. Relax jongens, druk maken doen we wel weer bij de volgende salaris onderhandelingen.... | |
Autoreply | woensdag 23 mei 2007 @ 08:58 |
quote: ![]() Maar serieus; ik vroeg me jaaaren geleden nog een keer af hoe de markt is voor (civiele) helipiloten zonder veel ervaring. Is e tussen te komen, of lukt dat alleen als je mil ervaring hebt? | |
nsfw | woensdag 23 mei 2007 @ 09:37 |
Jongens doe eens lief ![]() | |
The_stranger | woensdag 23 mei 2007 @ 09:39 |
quote:1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon) ongeveer dan.... | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 10:43 |
quote:eerder iets van 7 dollar. | |
The_stranger | woensdag 23 mei 2007 @ 10:47 |
quote:oh ja ![]() delen, vermenigvuldigen, wat is het verschil.... | |
YellowLedbetter | woensdag 23 mei 2007 @ 10:53 |
Nou, ik vermenigvuldig mijzelf liever dan dat ik mezelf deel.. | |
Mojave | woensdag 23 mei 2007 @ 10:54 |
Toen ik vanacht terug kwam zag ik een fucking muis lopen, nu ben ik bang. | |
Mojave | woensdag 23 mei 2007 @ 11:20 |
ff wat foto's van gister: Paar buitjes boven de Balkan: ![]() ![]() Grieks eilandje: ![]() Zo, nu weer lief doen hier. | |
YellowLedbetter | woensdag 23 mei 2007 @ 11:57 |
Volgens mij heeft iedereen hier te veel vrije tijd... | |
Mojave | woensdag 23 mei 2007 @ 12:07 |
Ja. | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 14:20 |
Zo, net die aflevering gezien van de A-Team cheukert. ![]() Geil wijf. ![]() Was een Learjet 35 overigens denk ik. | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 14:25 |
quote:Zal wel lekker stijgen daar! ![]() ![]() | |
mcDavid | woensdag 23 mei 2007 @ 14:30 |
quote:geniale serie is dat toch! Face: "can you fly a DC9?" Murdock: "Anything with wings and I can fly it! .... what's a DC9?" | |
Public_NME | woensdag 23 mei 2007 @ 16:39 |
quote:Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi. | |
Public_NME | woensdag 23 mei 2007 @ 17:57 |
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109 | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 17:59 |
quote:Voor de drempel. ![]() Foei! | |
Ice_Ice | woensdag 23 mei 2007 @ 18:07 |
quote:heel erg mooi gedaan, mooi om te horen hoe de vlieger met zijn trottle "speelt" om de juiste dalingssnelheid te pakken. | |
Mojave | woensdag 23 mei 2007 @ 18:09 |
quote:Ja die is cool! Naja F50's zitten toch vaker in 't weer, hoe hoog kruisen jullie gemiddeld The_stranger?! Gister moesten we op FL410 nog avoiden.... mooi werk. | |
Public_NME | woensdag 23 mei 2007 @ 18:12 |
quote:Was je naar Turkije? Ik heb dat ook een keer gehad met HV uit Dalaman geloof ik, megahoge cumulus wolken, echt niet normaal. (en daar tussendoor cruisen was echt schitterend). Zaten zeker niet op FL410 though... Wel eens gehad dat we op cruise stuiterden door de verticale wind v/d bewolking... | |
Fillipe | woensdag 23 mei 2007 @ 20:08 |
quote:Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn. http://www.flightlevel350(...)eographer=Simon+Lowe Goede kwaliteit, en meestal ATC inbegrepen ![]() | |
Public_NME | donderdag 24 mei 2007 @ 02:06 |
quote:FL350 kende ik uiteraard al, veel links op airliners. ![]() | |
Autoreply | donderdag 24 mei 2007 @ 13:05 |
Fraaie foto's Mojave. Ik heb er ook nog wat van ontwikkelende cb's liggen, ik zal vanavond 's gaan zoeken ![]() | |
Public_NME | donderdag 24 mei 2007 @ 14:05 |
http://www.break.com/inde(...)ing_pilots_view.html Dit blijft me trouwens ook fascineren! | |
Autoreply | donderdag 24 mei 2007 @ 14:20 |
Whehe, net niet hard genoeg geremd... http://www.break.com/index/plane_overshoots_aircraft_carrier.html | |
Mojave | donderdag 24 mei 2007 @ 14:27 |
hehehehee | |
mcDavid | donderdag 24 mei 2007 @ 14:34 |
quote:Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart! | |
Autoreply | donderdag 24 mei 2007 @ 14:37 |
quote:Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatform ![]() | |
mcDavid | donderdag 24 mei 2007 @ 14:42 |
quote:Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen. Waarschijnlijk heeft de katapult besloten er na een meter of wat mee op te houden. Half uurtje later starten ze trouwens weer vanaf dezelfde positie. [ Bericht 8% gewijzigd door mcDavid op 24-05-2007 14:54:37 ] | |
Autoreply | donderdag 24 mei 2007 @ 14:54 |
quote:Volgens mij hebben de Fransen met de CDG (nucleare carrier) overwogen om de remhaak ook tijdens de start te gebruiken. Ze wilden eerst een electrisch systeem (all electric vessel) maar omdat daar weinig ervaring mee was een backup als dat een keer halverwege niet meer werkte zodat remmen nog een optie was. Uiteindelijk allemaal niet doorgegaan (die ontwikkeling was sowieso een drama), maar leuke ideeen nevertheless ![]() | |
mcDavid | donderdag 24 mei 2007 @ 14:58 |
Ik neem aan dat ze dan een soort magneet-katapult in gedachten hadden? Want stoom is natuurlijk ook prima te maken met elektriciteit. Sterker nog, waarschijnlijk máken ze die elektriciteit van stoom van de reactor. Al zal dat wel niet dezelfde stoom zijn als die voor de katapult. | |
Autoreply | donderdag 24 mei 2007 @ 15:07 |
quote:Via een warmtewisselaar hangt dat rechtstreeks aan de reactor. De reden om alles electrisch te willen is met name efficientie en gewicht. Zo'n hele stoominstallatie weegt wel een paar honderd ton gok ik zo en al dat gewicht moet je meezeulen. Ook onderhoud van zo zwaar belastte leidingen en ventielen is een redelijk drama en die leidingen lopen door het hele schip dus je moet alles isoleren enz, dus het neemt ook veel plaats in daar waar je liever kisten hebt staan ![]() | |
mcDavid | donderdag 24 mei 2007 @ 15:11 |
Hmm dan zou je idd zeggen, dat moet tegenwoordig makkelijker kunnen! | |
cheukert | donderdag 24 mei 2007 @ 15:25 |
Ik vond het wel weer tijd voor plaatjes![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 24 mei 2007 @ 17:14 |
die is zo fucking bruut he | |
Mojave | zaterdag 26 mei 2007 @ 19:26 |
bier | |
Public_NME | zaterdag 26 mei 2007 @ 23:30 |
Geen tieten? | |
nsfw | zondag 27 mei 2007 @ 00:10 |
quote:(.)(.) | |
Public_NME | zondag 27 mei 2007 @ 00:13 |
quote:8====> (_(())_) | |
mcDavid | zondag 27 mei 2007 @ 00:48 |
Vliegen is toch best tof, heren. | |
Mojave | zondag 27 mei 2007 @ 03:59 |
Mooie tijd om te gaan werken. | |
Dragoljub | zondag 27 mei 2007 @ 09:37 |
Ech nieuh! Whehehe! | |
Public_NME | zondag 27 mei 2007 @ 11:13 |
quote:Ja, kan je tenminste gelijk door uit de kroeg! ![]() | |
nsfw | zondag 27 mei 2007 @ 12:45 |
quote:We're going to Ibiza ![]() | |
Public_NME | zondag 27 mei 2007 @ 13:02 |
quote:Ja, als we lief zijn kunnen we misschien wel jumpseaten bij Mojave...! ![]() | |
cheukert | zondag 27 mei 2007 @ 15:27 |
Bio is de slechtste uitvinding sinds noise abatement | |
Mojave | zondag 27 mei 2007 @ 16:06 |
jaaaa daar ben ik weer... te laat maar ben er weer. | |
Dragoljub | zondag 27 mei 2007 @ 16:06 |
Gewoon het gaspedaal wat verder intrappen! | |
Public_NME | zondag 27 mei 2007 @ 16:28 |
quote:File? ![]() | |
Mojave | zondag 27 mei 2007 @ 16:32 |
quote:Nee man, medical emergency net voor take off van de 36L | |
Mojave | zondag 27 mei 2007 @ 16:32 |
![]() dat was 'm weer | |
Fillipe | zondag 27 mei 2007 @ 20:24 |
quote:Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen... | |
Public_NME | zondag 27 mei 2007 @ 20:37 |
quote:Oh, alles goed gekomen hoop ik?! | |
cheukert | zondag 27 mei 2007 @ 20:50 |
quote:2 meestal | |
Mojave | zondag 27 mei 2007 @ 21:43 |
quote:Ja gelukkig wel! | |
Public_NME | zondag 27 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat... Heb laatst een foto gezien van die 'corpse cabinets' in longhaul vliegtuigens, bizar man, kunnen ze gewoon een lijk inschuiven op een soort van brancard. | |
mcDavid | zondag 27 mei 2007 @ 22:41 |
Had ik hier al verteld dat ik zojuist me laatste (van de 5) doellanding gemaakt heb? | |
SnowBite | maandag 28 mei 2007 @ 01:46 |
Wat is het doel van die landingen dan? | |
Mojave | maandag 28 mei 2007 @ 03:31 |
quote:Ja jezus man, echt fucked up! bij ons kunnen ze in de achterste galley liggen ![]() Vloog vorige week boven Turkije en hoorde op ATC dat er een Air Berlin onderuitging door een Medical Emerg. Nou ik ga me maar weer melden ![]() | |
The_stranger | maandag 28 mei 2007 @ 10:53 |
quote:Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden... Denk ik... | |
Public_NME | maandag 28 mei 2007 @ 12:07 |
quote:] Je bent de laatste tijd wel de man van de mooie tijden hehe. Heb je wel eens een ernstige medical emergency gehad/fatality. (of wil je dat niet vertellen) | |
mcDavid | maandag 28 mei 2007 @ 17:21 |
quote:spijker -> kop. Het "doel" is een veld van 30x30 meter waarin de eerste aanraking van het hoofdwiel plaats moet vinden. | |
Autoreply | maandag 28 mei 2007 @ 18:00 |
quote:Mooie anekdote is dat die afmetingen uit de tijd van houten kisten stamt. Die landen met 60 km/h. Bagger je een moderne prestatiekist in een buitenlandingsveld dan vlieg je 100-130 met een bovendien veel zwaardere kist. We zijn dus alleen maar nauwkeuriger gaan landen ![]() | |
Mojave | maandag 28 mei 2007 @ 18:06 |
quote:Nee gelukkig niet! | |
Dragoljub | maandag 28 mei 2007 @ 19:48 |
Lekker gevlogen vandaag Mojave? | |
Dragoljub | maandag 28 mei 2007 @ 19:52 |
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers. ![]() 'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.' HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD. ![]() ![]() | |
nsfw | maandag 28 mei 2007 @ 20:31 |
quote:Het is geen game! Het is een simulator! ![]() ![]() ![]() ![]() (zie signature) ![]() | |
Public_NME | maandag 28 mei 2007 @ 20:34 |
quote:Idd, ik vind het ook leuk om af en toe te simmen. Maar sommige mensen slaan echt totaal door.... Mojave, wat voor bestemmingen vlieg je momenteel zoal? Veel charter vluchten? | |
mcDavid | maandag 28 mei 2007 @ 20:34 |
quote:ze zijn nog erger dan die RC "piloten" ![]() | |
Dragoljub | maandag 28 mei 2007 @ 20:40 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
cheukert | maandag 28 mei 2007 @ 20:41 |
quote:You're dangerous! | |
nsfw | maandag 28 mei 2007 @ 20:42 |
quote:Ook niets mis mee ![]() www.hobbytrade.nl Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's! 15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier ![]() Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig ![]() ![]() | |
Dragoljub | maandag 28 mei 2007 @ 20:44 |
Ook nog die gozer op het laatst, pakt-ie ineens een huistelefoon van z'n stoel ofzo, gaat-ie roepen: 'mensen we gaan opstijgen!' ![]() ![]() Hij moet immers wel z'n virtuele | |
mcDavid | maandag 28 mei 2007 @ 20:48 |
quote:Leuk is het best, maar om jezelf dan een piloot te vinden... ![]() | |
cheukert | maandag 28 mei 2007 @ 20:51 |
quote:Netals die DHL kist in Irak toch ![]() | |
Public_NME | maandag 28 mei 2007 @ 21:19 |
quote:Die had een klein gaatje in de vleugel ![]() | |
nsfw | maandag 28 mei 2007 @ 21:56 |
quote:Deze kist vlieg ook zonder hydraulics en die van mij heeft inmiddels ook een paar deuken en gaten ![]() | |
Mojave | maandag 28 mei 2007 @ 23:53 |
quote:Jaa, hij was weer goed, thanks ![]() @Public, idd heel veel charter op dit moment, en erg verschillend. bijna 100 bestemmingen hebben we op dit moment ![]() | |
Autoreply | dinsdag 29 mei 2007 @ 00:12 |
quote:Idd, lutsers ![]() Alhoewel ik moet zeggen dat die F-16 demo laatst wel errug cool was. (Open dag op EHMZ) Ik was nog ff in de veronderstelling dat 't een echte was ![]() | |
SnowBite | dinsdag 29 mei 2007 @ 03:39 |
quote:Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert? | |
The_stranger | dinsdag 29 mei 2007 @ 08:59 |
quote:Slechts in beperkte mate. Zoals je kon lezen moest hij in een vak van 30 bij 30m landen. Een verkeersvliegtuig mikt op een punt op 1000voet/300m van het begin van de baan, maar moet landen in een gebied van 3000voet/1000meter vanaf het begin van de baan. Dus je hebt iets meer speling, maar komt inderdaad redeljik op hetzelfde neer. | |
Dragoljub | dinsdag 29 mei 2007 @ 20:52 |
Draait op touchdown de elevatortrim terug naar neutraal? Zo nee, wat is dat hoge whine geluid? ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:18 |
dat zijn je passagiers die zich in de broekt schijten van de angst na je landing ![]() | |
Public_NME | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:25 |
quote:Je flaps die retracten? | |
Dragoljub | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:37 |
Hier bijvoorbeeld: http://youtube.com/watch?v=kqJbb0qmjns Deze is misschien iets duidelijker: http://youtube.com/watch?v=F-YZgLNA2WQ (Beide de moeite waard om te kijken hoe dan ook ![]() (Even terzijde; wat een rammel/kraakkist zeg op td ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Dragoljub op 29-05-2007 21:46:32 ] | |
Mojave | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:33 |
quote:speedbrake | |
Public_NME | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:15 |
quote:Ah, had niet begrepen dat het in de piemelkuil moest zijn ![]() | |
Dragoljub | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:17 |
quote:Dank. | |
cheukert | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:33 |
deeltje gaat hard meeeeen | |
Okeuj | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:37 |
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen ![]() | |
cheukert | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:47 |
dikke sjizuuul ![]() | |
Okeuj | dinsdag 29 mei 2007 @ 23:50 |
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht. | |
Mojave | woensdag 30 mei 2007 @ 08:34 |
quote:Cool man, succes ![]() | |
nsfw | woensdag 30 mei 2007 @ 13:25 |
quote:Gaaf man! Heel veel succes! Niet zo worden als Lightning NL he? ![]() | |
nsfw | woensdag 30 mei 2007 @ 13:26 |
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen ![]() ![]() ![]() ![]() Eng man! Ik ben nu al bang ![]() ![]() | |
Autoreply | woensdag 30 mei 2007 @ 13:39 |
quote:Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af... | |
YellowLedbetter | woensdag 30 mei 2007 @ 15:14 |
ja men, met rukweer moet je lekker op je kamertje blijven en de hele dag rukken op purno! | |
nsfw | woensdag 30 mei 2007 @ 17:23 |
quote:Terlet, met een maat van me, zaterdag omdat ik zaterdagmiddag vrij ben denk ik ![]() | |
cheukert | woensdag 30 mei 2007 @ 17:44 |
quote:RIP voor de nabestaanden ![]() | |
Autoreply | woensdag 30 mei 2007 @ 17:54 |
quote:De Delftse Stuka Acrobaten natuurlijk ![]() | |
nsfw | woensdag 30 mei 2007 @ 18:04 |
quote:Haha, weet ik veul! Ik rij er gewoon naartoe na m'n werk en dan bel ik wel als ik er ben, Is het klote vliegweer wordt er waarschijnlijk wel bier gedronken... If There's an Airplane there must be a Pilot If There's a Pilot there must be a bar ![]() | |
Public_NME | woensdag 30 mei 2007 @ 18:11 |
Tower: (female controller) "Delta sorry for the delay, but it looks like I can get you off in about a minute." Delta: (thick southern accent) Darlin' , I haven't been home for a week ... wouldn't take a minute to get me off!" ![]() Deze is ook leuk http://www.youtube.com/watch?v=SUnVlyyar4M ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Public_NME op 30-05-2007 18:25:00 ] | |
nsfw | woensdag 30 mei 2007 @ 19:08 |
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten ![]() | |
Dragoljub | woensdag 30 mei 2007 @ 19:11 |
Wel flink gas geven he! | |
Public_NME | woensdag 30 mei 2007 @ 20:45 |
quote:Ja, maar JFK is tussen bijv. 18-20u echt niet normaal, zo druk! Dat is nl. het tijdstip dat veel vluchten naar Europa vertrekken, en het na business hours. Je staat er makkelijk een uur te wachten op je take-off ![]() | |
nsfw | woensdag 30 mei 2007 @ 22:03 |
Hehehehe, nou, voorruit!! Wel mooie tape iig:D | |
Lightning_NL | woensdag 30 mei 2007 @ 22:40 |
quote:Heb je al gehoord of je de selecties met succes afgelegd hebt of niet? Als je in augustus 2007 begint heb je net pech. Vanaf 1 januar 2008 beginnen ze namelijk met een beter systeem waarbij je korter op de KMA zit, en daarna je ATPL gaat doen. | |
Okeuj | donderdag 31 mei 2007 @ 00:49 |
Ons werd verteld dat dat dus vanaf de augustus klas van dit jaar ingaat. Half jaar KMA, geloof maand of 8 ATPL en dan EMVO. Heb het definitieve bericht nog niet gehad. Aangezien ik een "spoedgevalletje" was voor de aug klas, mocht ik na vmo-1 al gelijk PVS doen en daarna pas FAM en VMO-2. Het is nu even wachten op de definitieve beslissing. Tijdens VMO-2 zelf zijn er geen rare dingen gevonden, dus mag toch hopen dat er positief bericht komt ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 31 mei 2007 @ 03:07 |
Ow, ik heb juist weer 1 januari 2008 gehoord. Nouja... Zeker weet je het toch nooit. Maar heb je de PVS gefixed dan? Hoezo ben je een spoedgeval voor augustus??? Het is pas mei! ![]() Anyway, ik hoop voor je dat je het hebt gered, en als je ATPL gaat doen heb je echt geluk ![]() | |
Alternate | donderdag 31 mei 2007 @ 10:39 |
Waarom gaan jullie ATPL doen? Ga je iets groots vliegen bij de luchtmacht? Of hoort de ATPL theorie gewoon bij de basisopleiding? Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil? | |
Public_NME | donderdag 31 mei 2007 @ 10:42 |
quote:Daar adverteren ze nu wel erg veel mee op de tv. | |
Okeuj | donderdag 31 mei 2007 @ 11:56 |
Ja, bij de Marine luchtvaartdienst zit ATPL er al bij en ze wouden het sowieso iets meer gelijk trekken. Daarnaast vergroot het ook enorm je kansen om naderhand door te stromen (trekt dus meer mensen aan en dat hebben ze momenteel hard nodig). Maar iedereen die afgelopen maanden zn VMO-1 heeft afgerond mag eerst zn PVS doen, omdat die vanwege het vaak verzetten zo gruwelijk lang duurt willen ze die eerst achter de rug hebben (ben zelfs keer voor jan lul naar Frankrijk geweest, weer zou daar beter zijn.. niet dus ![]() Qua type, pff... maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, áls ik maar mag vliegen hehe. Als ik echt een lijstje zou moeten maken zou ie denk ik redelijk standaard eruitzien: 1. F-16 2. Apache 3. Chinook/Cougar Maar het is niet zo van ik wil persé een bepaald type. | |
Lightning_NL | donderdag 31 mei 2007 @ 22:32 |
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken. | |
Okeuj | donderdag 31 mei 2007 @ 23:51 |
Nee, Frankrijk ding was eenmalig. Heb er in totaal 3 hele dagen gezeten + 2 dagen 9uur zweten in t busje, hehe. Mja, laatst idd even gekeken wat dat ATPL gebeuren kost als je hem zelf (of via KLS oid) wilt gaan halen... duur geintje! Maar zeker wel handig om te hebben. | |
SnowBite | vrijdag 1 juni 2007 @ 02:22 |
quote:Kun je helemaal niet uitgecheckt worden op bijv. een cessna ofzo? | |
Lightning_NL | vrijdag 1 juni 2007 @ 03:12 |
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik kan niet aantonen dat ik iets van theorie weet. Maar ik dacht de KLu ermee bezig is met mogelijkheden om militair samen te trekken met civiel. Ook heb ik m'n brevet nog niet ook al heb ik aardig wat uurtjes op de PC7. | |
SnowBite | vrijdag 1 juni 2007 @ 06:57 |
Lekker aerobatics doen met zo'n PC7 lijkt me ook wel gaaf ![]() p.s. komende week m'n CPL check! | |
Alternate | vrijdag 1 juni 2007 @ 09:44 |
quote:Dit is een misverstand, je krijgt niet je ATPL, je haalt je ATPL theorie examens. Om daadwerkelijk je ATPL te krijgen zul je ook een CPL + ME/IR moeten hebben. En de nodige multi crew uren. Dan pas kun je een ATPL aanvragen. Om er echt iets aan te hebben moet je dus alsnog na je millitaire dienst een CPL halen + MCC, of een gelijkstelling krijgen met je militaire brefet en dan los een MCC doen. Maar zover ik weet is er nog geen gelijkstellings regeling. Wat wel heel erg scheelt is dat je alle theorie al gedaan hebt en niet nadat je bij het leger klaar bent een maand of 8 kwijt bent aan theorie lessen. ps. zelfs met een 'echt' atpl kun je niet zomaar een burgerkistje huren, daar moet je ook weer een geldige single engine rating voor hebben en atpl-ers die dat hebben zijn vrij schaars ![]() | |
Public_NME | vrijdag 1 juni 2007 @ 11:16 |
quote:Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep? | |
SnowBite | vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41 |
quote:Mja deels omdat het gewoon zo uitkomt kwa planning etc. Nog niet vaak hoeven te cancellen vanwege weer o.i.d. En tot nu toe elke check in één keer gehaald. | |
Okeuj | vrijdag 1 juni 2007 @ 13:48 |
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig. Maar succes! | |
cheukert | vrijdag 1 juni 2007 @ 14:46 |
quote:Dat kan jij ook heur ![]() http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf | |
mcDavid | vrijdag 1 juni 2007 @ 14:54 |
quote:1 april kikker in je bil! :p | |
Lightning_NL | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:08 |
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating. En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil ![]() ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 1 juni 2007 @ 19:15 |
quote:Alright! Cool! Thanks voor de informatie! | |
SnowBite | vrijdag 1 juni 2007 @ 20:55 |
quote:Ja die ken ik wel. 2 jaar geleden tegelijkertijd met hem selectie gedaan, en hij zit in de klas na mij. | |
cheukert | vrijdag 1 juni 2007 @ 21:03 |
quote:Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen. Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen. Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden. Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel. | |
PurifieR | zondag 3 juni 2007 @ 02:44 |
Bezig met selectie bij Stella in Teuge... | |
Mojave | zondag 3 juni 2007 @ 03:32 |
quote:Goed zo, welke fase? | |
mcDavid | zondag 3 juni 2007 @ 11:03 |
quote:doe mij eerst dat GPL maar eens ![]() examen is aangevraagd, btw. | |
Alternate | zondag 3 juni 2007 @ 14:02 |
quote:Hoeveel het kost hangt helemaal van de rating af. Een beetje typerating (inclusief circuit vliegen) kost zo'n 50 000 euro, maar dat zal je niet bedoelen ![]() Een SEP rating weer geldig maken kost je 1 uurtje instructie en 1 profcheck. Maar als je nooit die rating gehad hebt en je wilt hem halen dan weet ik niet hoe het werkt. Een echte typerating geld voor 1 type, bijvoorbeeld boeing 747, wat jij bedoeld is een class rating, bijvoorbeeld single engine land, single engine piston etc etc. Dat is dus een bepaalde categorie vliegtuigen. Om een type rating te mogen halen moet je altijd eerst de bijbehorende class rating hebben. Je mag dus met je single engine piston geen 747 rating halen, daar heb je Multi engine voor nodig. | |
PurifieR | maandag 4 juni 2007 @ 15:09 |
quote:Vrijdagmiddag fase 3 (de grading), dus nu druk aan het studeren ![]() | |
Autoreply | maandag 4 juni 2007 @ 15:19 |
quote:GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal ![]() Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen ![]() | |
mcDavid | maandag 4 juni 2007 @ 16:23 |
quote:Vliegonderricht nog niet! ![]() | |
Autoreply | maandag 4 juni 2007 @ 17:15 |
quote:Da's geen rating maar een apart brevet lul ![]() CFI/RFI vs CPL/GPL ![]() | |
Lightning_NL | maandag 4 juni 2007 @ 17:16 |
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg. | |
Autoreply | maandag 4 juni 2007 @ 17:30 |
quote:Bij singles sowieso niet. Zeg maar van ULM tot PC-6 krijg je les en kan je zonder instructeur solo, ik weet niet of er uitzonderigen zijn. Bij multi-crew kisten gebeurt het nooit maar of het mag weet ik niet eigenlijk. quote:Neuj hoor, tis best eenvoudig. | |
mcDavid | maandag 4 juni 2007 @ 17:38 |
quote:volgens mij staat dat gewoon op het GPL erbij hoor ![]() | |
Alternate | maandag 4 juni 2007 @ 19:14 |
quote:Nee om solo te gaan heb je niet eens een brefet nodig. Gelukkig maar, want alle brefetten eissen een minimaal aantal solo uren ![]() Solo vliegen valt gewoon onder je opleiding en er zitten dan ook restricties aan, zoals geen passagiers vervoeren en dat soort dingen. | |
The_stranger | maandag 4 juni 2007 @ 19:24 |
quote: | |
Dragoljub | maandag 4 juni 2007 @ 20:40 |
De 19e weer theorie-examens btw. ![]() |