u zei?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:57 schreef DeLiedje het volgende:
Pssst.... moeten BE en stinkie niet tussen Soepstengel en Tan in staan in het lijstje?
Das inderdaad wel overzichtelijker zoals jij het hebt gedaanquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het lijstje sowieso even aangepast, nu zitten alle linkjes er ook weer netjes in. Ik heb ook een dubbele SAINT eruit gehaald, die is toch wel in december uitgerekend, alleen weet ze nog niet precies wanneer.
En ik heb het 2008 verhaal even ietsjes anders gedaan.
De smiley was wel leuk, maar dan staat er in het volgende topic bij elke zwangere een andere smiley.
Oh, ja... eh... mss wel saai, maar ik wilde zelfs al de TT van 'mijn' topic toen weer terug veranderen.
Maar heb je dan een logeerbed ofzo waar die kraamverzorgster jouw controles enzo op doet?quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:58 schreef p_iglet het volgende:
En ze vond het helemaal niet nodig om nog een laag bed te regelen (wij hebben een hoogslaper), zolang ik maar zorg dat mijn vriend het bed verschoont zodat de kraamhulp dat niet hoeft te doen.
Goede tips Marit! Dankjewel!quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:30 schreef marit1978 het volgende:
* checken of werktijden in overleg met jullie kunnen
* voor jezelf bedenken of je evt. duidelijk een niet-roker wil
* even checken (als je dat uit informatie nog niet gehaald hebt) wie de kraamzorg moet bellen om ze op tijd in huis te hebben.( Nummer ook op lijstje zetten voor je partner/vk )
meer kan ik eigenlijk niet bedenken... anders hoor je het nog
frummels zijn altijd druktemakersquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:47 schreef Nijna het volgende:
Even een tvp-tje.
Dan ook maar even vertellen dat Frummel gisteravond weer hard aan het oefenen was. Druk aan het bewegen en doen. Kleine druktemaker is het
Ja zoiets staat mij ook nog bij uit het informatieboekje (Ook Evean Kraamzorg toevallig?) maar een parkeerkaart gaat heel moeilijk worden. We hebben zelf geen auto en een parkeervergunning heeft zo'n 9 jaar wachttijd bij ons... Er is wel vlakbij een parkeergarage bedenk ik me net. Zouden wij dan de parkeerkosten moeten betalen? De kosten per uur zijn dan nog hoger dan de eigen bijdrage per uurquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
Stiemie, bij mij in het boekje stond iets over dat het wel gewenst was als je een parkeerkaart oid kon regelen voor de kraamhulp voor de periode dat ze nodig is, dus mss is het wel nog even de moeite van het vermelden waard, van dat parkeren. Je weet maar nooit.
Pfff, ik heb m'n bed gewoon zo gelaten en gedaan of mijn neus bloedde (ben dan wel in het ziekenhuis bevallen).quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:00 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Maar heb je dan een logeerbed ofzo waar die kraamverzorgster jouw controles enzo op doet?Op de pufles werd me ook al verteld dat als je bijv een waterbed of hoogslaper hebt je een apart bed moet hebben om op te bevallen / kraam controles op te doen.
Ons bed kan niet op normale klossen staan (heeft geen poten, maar een ombouw) en we moeten nu speciale toestemming van de kraamzorg hebben om het op kratjes of iets dergelijks te zetten.
Mja, ik weet ook eigenlijk niet waar ik me druk over maak.. ik moet van de verloskundige toch in de woonkamer gaan slapen enzoquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Pfff, ik heb m'n bed gewoon zo gelaten en gedaan of mijn neus bloedde (ben dan wel in het ziekenhuis bevallen).
Maar die controles stellen geen reet voor, ff 3 seconden kijken en klaar. Nu had ik ook hechtingen die prima genazen dus dat scheelt.
*flashback* jaaaa! wat heb ik veel van die dingen weggewerkt zegquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:42 schreef Tan het volgende:
Even tussendoor:
Kom er net achter dat perenijs best lekker is tegen misselijkheid
Niet drukmaken danquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:44 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mja, ik weet ook eigenlijk niet waar ik me druk over maak.. ik moet van de verloskundige toch in de woonkamer gaan slapen enzo![]()
Viev!!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:41 schreef Vivi het volgende:
Ik was trouwens blij dat de kraamhulp opgehoepeld was, heb 'r zelfs een dag eerder naar huis gestuurd
Ik had ook verwacht dat ze zouden willen dat er een laag bed kwam voor de kraamperiode, maar volgens de kraamzorgmevrouw was dat echt niet nodig. Controles kon ook makkelijk op de bank vond ze.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:00 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Maar heb je dan een logeerbed ofzo waar die kraamverzorgster jouw controles enzo op doet?Op de pufles werd me ook al verteld dat als je bijv een waterbed of hoogslaper hebt je een apart bed moet hebben om op te bevallen / kraam controles op te doen.
Ons bed kan niet op normale klossen staan (heeft geen poten, maar een ombouw) en we moeten nu speciale toestemming van de kraamzorg hebben om het op kratjes of iets dergelijks te zetten.
Als het echt moet kan het wel een laag bed, maar dan moeten we de halve woonkamer verbouwen om plaats te maken, en lig ik dus in de woonkamer. We hebben niet voor niets een hoogslaper ivm ruimtegebrek. Ik ga het dus gewoon proberen. Kan het lichamelijk echt niet dan bellen we acuut de thuiszorg om een laag bed te laten bezorgen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:30 schreef owlet het volgende:
P_iglet, niet om je te ontmoedigen maar ik ken maar weinig vrouwen die na een bevalling puf hebben om een hoogslaper te beklimmen. Daarnaast is het prettig (en ook wel belangrijk) om je kindje bij je te kunnen hebben de paar dagen. Heb je helemaal geen mogelijkheid om tijdelijk op een laag bed te slapen?
Wij hebben een waterbed (boven) en hadden dus een kraambed in de babykamer (beneden). Het bed was wel iets hoger dan gemiddeld (een seniorenbed), maar ook niet op klossen. Onze kraamverzorgsterquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:44 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mja, ik weet ook eigenlijk niet waar ik me druk over maak.. ik moet van de verloskundige toch in de woonkamer gaan slapen enzo![]()
Dan heb je een kraamverzorgster gehad die haar werk niet goed deed en een vlos die dat wel deed. Zou jij niet gaan mekkeren als je iedere dag aan een te laag bureau moest werken? Of tegen de regels in toch elke dag dozen van een paar kilo te zwaar moest tillen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:18 schreef Wennie het volgende:
Onze kraamverzorgstervond het geen probleem, maar de vlos
zat elke keer te mekkeren als ze m'n hechtingen kwam controleren.
Haha, is dat het...quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:19 schreef Anitra het volgende:
[..]
frummels zijn altijd druktemakersdie springen rond en maken salto's
quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:41 schreef Vivi het volgende:
Ik was trouwens blij dat de kraamhulp opgehoepeld was, heb 'r zelfs een dag eerder naar huis gestuurd
Nee, De Waarden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:33 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja zoiets staat mij ook nog bij uit het informatieboekje (Ook Evean Kraamzorg toevallig?) maar een parkeerkaart gaat heel moeilijk worden. We hebben zelf geen auto en een parkeervergunning heeft zo'n 9 jaar wachttijd bij ons... Er is wel vlakbij een parkeergarage bedenk ik me net. Zouden wij dan de parkeerkosten moeten betalen? De kosten per uur zijn dan nog hoger dan de eigen bijdrage per uur![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:56 schreef Memmel het volgende:
Zegt mijn moeder vanmorgen: ja, ik had het er met een collega over en die zei nog: het geluid van dat inknippen zal ik noooooit vergeten. Ik zeg: nou, bedankt hoor, op die info zat ik te wachten....
Zal de man meer last van hebben dan de vrouw, die merkt er toch niets van.
Op de zwangerschapsgym vroeg iemand dus of dat leek op het knippen van een kipfiletje.... OMG. Zegt die begeleidster: nee eerder een biefstuk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:31 schreef jellyrose het volgende:
[..]
... het geluid van het knippen in vlees.. bedankt mam![]()
Ik heb er niks van gehoord en niks van gevoeld hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:31 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelt me dat dus al zo lang als ik me kan herinneren, ik ben dan ook al jaren niet bang voor de pijn van een hele bevalling, maar alleen maar voor het geluid van het knippen in vlees.. bedankt mam
![]()
Oh ja, dat is niks hoor, die hoogslaper..je bent al blij als je normaal op de bank kan gaan zitten, laat staan in een hoogslaper klimmen! En idd, je wil je kindje ook bij je kunnen nemen. Wil je steeds in en uit die hoogslaper klimmen met je beeb? Hoe zie je dat voor je dan? Ik heb 2 hechtingen gehad en genas heel goed, maar trappen lopen of klimmen? Gewoon gaan zitten was al pijnlijk genoeg..Auw auw..daarbij moet je ook nog naar het toilet/spuugdoekje pakken/schone luier...je denkt er echt te makkelijk over, ik voorspel dat je binnen een dag denkt "hoe heb ik dit kunnen bedenken?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:25 schreef Leah het volgende:
Even nog over de hoogslaper, ik zou echt zorgen dat je nog een alternatief hebt Piglet. Als je er al zelf in kunt klimmen na een bevalling (een onverhoopte KS nog daargelaten), blijft daar nog de kwestie van de baby. Ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar die van mij hebben de eerste maanden nog wel heel regelmatig bij ons in bed gelegen vanwege voeding/krampjes/onduidelijke huilerigheden.
Ik viel dan vaak zelf ook in slaap, maar ik zou toch doodsangsten uitstaan dat baby uit een hoogslaper zou rollen.
Geeft niks, je komt er vanzelf wel achterquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:44 schreef p_iglet het volgende:
Maar jullie zijn lief met alle bezorgdheid en tipsEn ik gewoon gruwelijk eigenwijs
![]()
Ieuwquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef Memmel het volgende:
[..]
Op de zwangerschapsgym vroeg iemand dus of dat leek op het knippen van een kipfiletje.... OMG. Zegt die begeleidster: nee eerder een biefstuk.![]()
Maak je nu maar gewoon druk over de weeen, dat inknippen ben je op een gegeven moment blij mee hoor, als ie er niet uit wilquote:
Dat merken we dan over een paar weekjes wel, dan heb jij weer wat om te lachenquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:13 schreef Vivi het volgende:
.je denkt er echt te makkelijk over, ik voorspel dat je binne een dag denkt "hoe heb ik dit kunnen bedenken?".
Nee hoor, waarom zou ik er om lachen? Maar ik kan je nu al zeggen dat het echt niet gaat werken, niet betweterig bedoeld, maar het staat me allemaal nog goed bij, hoe het voeldequote:Op woensdag 16 mei 2007 20:21 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Dat merken we dan over een paar weekjes wel, dan heb jij weer wat om te lachen![]()
Even een poll: hoeveel mensen zijn er nu acuut vegetarisch geworden?quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef Memmel het volgende:
[..]
Op de zwangerschapsgym vroeg iemand dus of dat leek op het knippen van een kipfiletje.... OMG. Zegt die begeleidster: nee eerder een biefstuk.![]()
Ik probeer me nog maar even nergens druk over te makenquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maak je nu maar gewoon druk over de weeen, dat inknippen ben je op een gegeven moment blij mee hoor, als ie er niet uit wil![]()
Die weeen zijn heel wat pijnlijker dan een knip waar je niks van voelt door alle adrenaline die door je lijf raast.
Precies!quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik probeer me nog maar even nergens druk over te maken. Ik denk dat als je eenmaal ligt te bevallen je niet meer nadenkt over inknippen en andere dingen waar je nu de rillingen van krijgt... Ik zie het wel als het zover is...
Ik mijn bed zonder klossen al nietquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:41 schreef MeNicole het volgende:
Ik kwam mijn bed die op klossen stond al niet eens normaal op.
Het gaat niet lukkenquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef p_iglet het volgende:
ik weet ook wel dat het absoluut geen zekerheid is dat het gaat lukken
Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik probeer me nog maar even nergens druk over te maken. Ik denk dat als je eenmaal ligt te bevallen je niet meer nadenkt over inknippen en andere dingen waar je nu de rillingen van krijgt... Ik zie het wel als het zover is...
Geen solidariteitsbuikje?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:32 schreef t_igger het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze naar buiten moet de 1ste week! Maar wilde alleen maar aangeven dat een trap onvermijdelijk is omdat we nou eenmaal 1 hoog wonen...
Ze merkt vanzelf snel genoeg wat wel & niet kan... Ik heb nergens last van, in mijn lichaam is nix veranderd...
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:25 schreef t_igger het volgende:
Hihi Leuke discussie hoor! Wij, p_iglet & ik wonen in portiekwoning, met een trap! Dus als ze naar buiten wil moet ze toch echt de trap op & af! Ik ga der echt niet tillen hoorDat trapje van de hoog slaper is net een normale schuine trap met een leuning. Niet een trapje wat recht omhoog gaat, want dat lukt zeker niet, die hadden we 3 mndn geleden nog wel. Enne tjah ze is nou eenmaal eigenwijs...
Ik niet hoor
Maar ze is we lief hoor!
We zien wel hoe het loopt... Enne ik word vast ook wel uit bed geschopt om ons kindje te pakken...
![]()
Zo, dat is er eentje voor in een sigquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:35 schreef Anitra het volgende:
Het blijft echt wachten tot het zo ver is, iedereen voelt zich anders, iedereen doet het anders en iedereen denkt dat ht anders gedaan moet worden. De tijd zal het leren
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
Dat 'in je broek piesen' kan je natuurlijk na de bevalling overhouden![]()
Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
Dat 'in je broek piesen' kan je natuurlijk na de bevalling overhouden![]()
Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaanquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:34 schreef _evenstar_ het volgende:
P_glet en t_igger tis gewoon al bijna zover![]()
![]()
![]()
eigenwijs mowahwel lief
![]()
oh en vivi om even wat aan te geven dat mensen zo enorm verschillen in kunnen en doen.
een dag na de keizersnede deed ik de kleine al in bad en liep ik rond, douchte mezelf alleen dat schoenspoelen down under ging niet![]()
één van de laatste kerenquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef Memmel het volgende:
Nu is mijn bad aan het vollopen en ga ik zo eens even met een kopje thee weken!
en wat zou dan het verschil zijn dat p_iglet niet in hara bed klimmen kan ?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaan![]()
Dat heeft bij mij maanden en maanden geduurd, ik lijk nu pas weer een beetje de oude te worden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:36 schreef cattie het volgende:
[..]
Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.
Je bent er op uit alle bijna moeders de stuipen op het lijf te jagen....quote:
Fijn... Mijn moeder is niet zo scheutig met informatie over de bevalling. Maar het ging dan ook allemaal erg snel, ik had enorme haast. 20 minuten nadat ze in het ziekenhuis waren was ik er, tadaaaaquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"
Verpest mijn leedvermaeck nu nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:35 schreef Memmel het volgende:
[..]
Je bent er op uit alle bijna moeders de stuipen op het lijf te jagen....![]()
Komt ze er toch lekker bijzitten in bad. En vaders kan ook wel even de kleine in de gaten houden he?
Of het verstandig is, is een ander verhaal lijkt me. En juist die bekkenbodemspieren hebben toch echt rust nodig na een bevalling om problemen later te voorkomen. En dan heb ik het over verzakkingen en incontinentie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:13 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hier ging ik vijf dagen na Mara haar geboorte naar een verjaardag van het zoontje van mijn vriendin mijn bevalling duurde 40 uur en ik ben behoorlijk gescheurd en gehecht moest eerst 2 trappen af daarna 20 minute nmet de auto en daar drie hoog trappen op en dat allemaal lachend ook al was het niet om te lachen en dacht ik dat ik dood ging. Daarna al die trappen weer af en thuis weer op en ja dat doe ik NOOIT meer maar het ging wel hahahaha. Dus waar een wil is een weg denk ik dan maar.
Mijn therapeut vertelde dat om die reden (meteen weer trap op en af ed) veel vrouwen (chronische) klachten krijgen, zeker bij nog een volgende zwangerschap.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:53 schreef snoopy het volgende:
[..]
Of het verstandig is, is een ander verhaal lijkt me. En juist die bekkenbodemspieren hebben toch echt rust nodig na een bevalling om problemen later te voorkomen. En dan heb ik het over verzakkingen en incontinentie.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Crook moet toch nog even geduld hebben. Is ook beter voor je kindje nog een paar dagen.
Kijk dan weet ik ook gelijk weer waarom ik dus heel erge problemen heb. Wij krijgen geen kraamhulp, dus moet je alles zelf doen. Manlief deed dan wel wat, maar ik ben zelf altijd zo'n bezig bijtje.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:26 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn therapeut vertelde dat om die reden (meteen weer trap op en af ed) veel vrouwen (chronische) klachten krijgen, zeker bij nog een volgende zwangerschap.
Ik heb dat advies zeker ter harte genomen en 5 dagen lekker helemaal boven geleefd!![]()
Dat is weer het lastige van het buitenland (Engeland toch?). Nederland staat bekend berucht om de 'ouderwetse' thuisbevallingen, maar heeft wel weer een goed nazorgsysteem. En dat is ook wat waard vind ik!quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:35 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Kijk dan weet ik ook gelijk weer waarom ik dus heel erge problemen heb. Wij krijgen geen kraamhulp, dus moet je alles zelf doen. Manlief deed dan wel wat, maar ik ben zelf altijd zo'n bezig bijtje.
Als je je oefeningen nou gewoon blijft doen dan zou het goed moeten komen, volgens de expert op dat gebied.
Ik heb precies hetzelfde. Echt waardeloos. En tegen die slijm kun je weinig anders doen dan gewoon even geen zuivelproducten eten en drinken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef DeLiedje het volgende:
alhoewel de zwangerschaps-misselijke-kwaaltjes wat minder lijken, moet ik zo vreslijk vaak kokhalzen(bij het hoesten en niezen ook... Bah, al die slijmerigheden in m'n keel maken dat gekokhals alleen maar erger...)
Nee ik ben bang dat ik er dit keer echt helemaal alleen voor sta. Er is echt niemand in de buurt tegen die tijd. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat wij 6 maanden volledig betaalde zwangerschaps verlof hebben. En je zou nog 6 maanden onbetaald kunnen opnemen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat is weer het lastige van het buitenland (Engeland toch?). Nederland staat bekend berucht om de 'ouderwetse' thuisbevallingen, maar heeft wel weer een goed nazorgsysteem. En dat is ook wat waard vind ik!
Geen familie in de buurt die kan helpen?
Ja dat doe ik dus ook de hele dagquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:13 schreef bixister het volgende:
tan ik had dat ook heel erg, dat wisselen/verdwijnen van klachten. ik werd er ook doodnerveus van en bleef bijvoorbeeld om de haverklap aan m'n borsten voelen of ze niet toch wat extra gevoelig voelden die dagmaar vaak was dat dan niet zo. toch had dat niks te betekenen, zie piet & anna.
Jeetje dat is wel jammer zeg, dat er helemaal geen verloskundigen zijn om naar je toe te komen! Is Chantel zo snel geboren? Of wou je graag thuis bevallen toen? En is er helemaal geen kraamzorg daar? Lijkt me echt best zwaar in het begin!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:28 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Nee ik ben bang dat ik er dit keer echt helemaal alleen voor sta. Er is echt niemand in de buurt tegen die tijd. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat wij 6 maanden volledig betaalde zwangerschaps verlof hebben. En je zou nog 6 maanden onbetaald kunnen opnemen.
Maar weet je ik hoorde dat van de week. Opzich kun je hier wel voor een thuis bevalling kiezen, geen probleem. Maar dan zal je het wel alleen moeten doen die bevalling, want er zijn gewoon geen verloskundigen die naar je huis kunnen komen. En dat probleem had ik ook trouwens met de geboorte van chantel. Mijn hubby heeft chantel opgevangen en het ambulance personeel hebben de rest gedaan. En toen moesten we maar gewoon naar het ziekenhuis toe komen, want er was geen verloskundige die kon komen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:44 schreef Renda het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?![]()
Het is nog heel pril, maar als we het zelf uitrekenen online kom ik uit op 21 januari 2008. (laatste eerste dag ongesteldheid: 16 april)
Mijn nod was vandaag, maar ik had de laatste dagen zo'n raar gevoel, pijn in mijn borsten, misselijk dat ik stiekem gister al getest heb... en ja, lang te wachten hoefde ik niet.
Er is een klein onsje onderweg![]()
quote:Mirjam
Verloskundige
http://www.zwangerschapspagina.nl/about3788.html
wat ik ten eerste wil zeggen, schrijf alle vragen die deze dagen in je opkomen op een briefje en neem dit mee naar de gynaecoloog. Laat je niet overrompelen door de arts, maar zeg dat je ongerust bent en dat je een goed antwoord wilt krijgen. ( Bel eventueel op om te vragen of je een langer consult kunt krijgen.)
Kramp in je buik bij deze zwangerschapsduur kan een aantal oorzaken hebben.
Ten eerste harde buiken: de baarmoeder is een grote spier die zich regelmatig samentrekt. Dit gebeurt vaker naarmate de zwangerschap vordert. Soms is het een sein van je lichaam dat je rustiger aan moet doen, maar meestal niet. Harde buiken worden ook wel voorweeën of indalingsweeën genoemd. Belangrijk is het volgende: als er regelmaat in zit (om de 5 minuten en de wee duurt ongeveer een minuut) dan zijn het ontsluitingsweeën en moet je direct bellen met het ziekenhuis. Bij twijfel ook bellen en goed uitleggen wat je voelt, dan beslissen zij of je moet komen of niet.
Verder kan het bandenpijn zijn, maar dat is vaak meer een stekende pijn onderin de buik.
Ook kun je een blaasontsteking hebben, ook dit kan buikkrampen geven. Laat voor de zekerheid even je urine nakijken.
Bij bloedverlies en regelmatige weeën en bij twijfel meteen bellen!
Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb beantwoord!
Mirjam
Als ik dat verhaal van dat kickboxende meisje dat zeven maanden zwanger was, mag geloven, kan je baarmoeder best veel hebben hoor.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:09 schreef amaranta het volgende:
hoeveel kan een baarmoeder eigenlijk verdragen? Heb op vakantie nogal een heftige boottocht gemaakt namelijk waarin we over het water sprongen als het waren. Ging behoorlijk hard...
Nee, we vroegen het ons gewoon af.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:30 schreef Memmel het volgende:
[..]
Als ik dat verhaal van dat kickboxende meisje dat zeven maanden zwanger was, mag geloven, kan je baarmoeder best veel hebben hoor.
Als je voldoende vruchtwater hebt is het allemaal prima in orde. Heb je reden om te twijfelen dan?
ah oke....nou hier was geen beugel...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:30 schreef p_iglet het volgende:
amaranta, je buik/baarmoeder kan HEEEEEEEEEEL VEEEEEEL hebben.
geschud en geduw kan eigenlijk nooit kwaad. Het wordt pas gevaarlijk bij directe harde dingen die tegen je buik aan komen. Harde trappen, stuur bij auto ongeluk etc....
Dat je niet in de achtbaan mag als je zwanger bent is niet omdat het schudden of de achtbaan op zich kwaad kan voor je kindje. Maar omdat de beugel in je weg zit bij je buik. En heel hard die beugel in je buik wel gevaarlijk kan zijn.
Ja, dat maakte deze aflevering idd wel even extra bijzonder.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:30 schreef p_iglet het volgende:
Wahahhaha en ik maar denken dat ik de enige ben die een pakje zakdoekjes versleet net...![]()
![]()
Zeker met al die honkballende kindjes net![]()
toch 2 dingen die bij mij zowieso al speciaal plekje hebben, honkbal en kindjes met een handicap.
zucht... hormonen...![]()
![]()
Same herequote:Op zondag 20 mei 2007 19:37 schreef Lois het volgende:
Ik keek nooit Hart in aktie en dat soort programma's maar toen ik zwanger was vond ik dat heerlijk, met een doos tissues op mijn schoot.![]()
Ik hoop maar dat iemand de dierenambulance heeft gebeldquote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:07 schreef marit1978 het volgende:
Over huilerig gesproken, ik reed vanmiddag over snelweg terug naar huis...
zie ik bij de afrit een dode moeder-eend..3 dode kuikentjes...en nog 2 levende kuikentjes op de vluchtstrook!
zat acuut te huilen achter het stuur.
Klinkt exact als mijn weekendquote:Op zondag 20 mei 2007 19:59 schreef Memmel het volgende:
Ik heb vandaag twee keer een bevallingsprogramma gezien. Huilen natuurlijk. Manlief zit nu een of andere oorlogsflim DVD te kijken, laat ik maar niet meekijken, want dat wordt ook weer grienen.
Ik ga denk ik weer eens lekker in bad!
En kom ik natuurlijk net een minuut voor het einde van de film de woonkamer weer in. Zegt ie: ' ja, dit is een zielig stukje joh. Let op, hij wordt zo door zijn kop geschotenquote:Op maandag 21 mei 2007 08:03 schreef Tan het volgende:
[..]
...Normaal heb ik totaal geen problemen met zulke films, maar nu...(heb hem dus ook niet afgekeken, ben dancing with the stars gaan kijken
)
Ik wil welquote:Op maandag 21 mei 2007 09:33 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het ook tijd voor een nieuwe baby! Kom maar op, Memmel, Marit en Beaker maar alvast.![]()
Wat is het maximum wanneer het "normaal" geboren kan worden? Mijn vriendin is namelijk woensdag thuis bevallen van een 11 ponderquote:Op maandag 21 mei 2007 11:35 schreef Karin het volgende:
Het is hier inderdaad wel tijd voor wat verse babies
Ik kom net bij de gyn vandaan. Door het doortastende optreden van de vorige keer waren denk mijn verwachtingen iets te hoog gespannen. Had eigenlijk een beetje verwacht vandaag wat concreets te horen. Dat was dus niet zo. Hij heeft even gekeken hoe het hoofdje lag, niet meer dwars maar nog lang niet ingedaald. Hij mompelde nog iets over na 38 weken termineren maar moet gewoon over 2 weken terugkomen (dan ben ik 38 weken). Ik zei nog dat ik verwacht had dat hij weer gemeten zou worden (dat is het criterium voor de ks, als hij weer zo groot is) en toen bedacht hij dat we de volgende keer eerst dan maar een echo zouden krijgen en dan weer naar hem. En dat ik de afspraak ging maken zat er ook nog een briefje op voor eerst een afspraak bij de verpleegkundige van de afdeling, ook leuk. Dus over 2 weken lang ochtendje in het ziekenhuis. In de tussentijd gewoon bellen als er iets mocht zijn. We stonden in 5 minuten weer buiten.
Auw dat is het enige wat ik hier op kan zeggen nog maar eens auw. Moet er niet aan denken.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Ja gelukkig wel, maar ze hebben flink aan zijn schouders moeten trekken en haar bekken ligt een beetje in elkaar....
Maar ik had wel zoiets van.. "sjezus"..
Nah, met een beetje pech kun je mooi zelf bevallen van een kind met een groot hoofd.....quote:Op maandag 21 mei 2007 14:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Kijken ze ook niet voornamelijk naar de hoofdomtrek van de baby? En dan in verhouding met het bekken van de moeder?
Al schreven ze bij mij wel op een blaadje bij opmerkingen: Grote baby!quote:Op maandag 21 mei 2007 16:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, met een beetje pech kun je mooi zelf bevallen van een kind met een groot hoofd.....![]()
Dat zit er wel dik inquote:Op maandag 21 mei 2007 16:27 schreef Moonah het volgende:
Nah, met een beetje pech kun je mooi zelf bevallen van een kind met een groot hoofd.....![]()
Als ik je een advies mag geven: Laat heel goed nagaan of het wel zal gaan passen!!quote:Op maandag 21 mei 2007 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat zit er wel dik in..
Op de echo's heeft humpie al steeds een flink hoofd. En dat heerst ook in de familie.
Als ik het gemiddelde neem wordt het een 6 ponder, maar met een hoofd van een 9 ponder. Vandaar ook mijn opmerking. Je kunt een "licht" kind met een groot hoofd hebben, of een "zwaar" kind met een kleiner hoofd. Ligt maar net aan de verhoudingen. Dus daar houdt de VK hopelijk wel rekening mee.
Nou, hopelijk zul jij die ook hebben.quote:Op maandag 21 mei 2007 16:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar naast de grote hoofden, hebben de dames ook allemaal brede heupen, en redelijke tot makkelijke bevallingen rond de 42,5 weken..
is altijd welkomquote:Op maandag 21 mei 2007 16:39 schreef Moonah het volgende:
Laten we de dames hier maar even moed inpraten....![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 16:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Beaker, mooi wiegje!![]()
Gek he, dat daar straks een heus iniminimensje in ligt?!
Ja hoor, die zijn er. Je hoeft echt niet aan de katoenen luiers als je niet wiltquote:Op maandag 21 mei 2007 19:49 schreef DaviniaHR het volgende:
Het echte luieren? Heb je daar niet gewoon pampers new born voor (of huismerk supermarkt of zo)?
Die rust heb ik wel. Ik weet dat er grote hoofden in de familie zijn, maar ook grote bekens. En ze zijn er allemaal natuurlijk uitgekomen.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:35 schreef marit1978 het volgende:
ze doen het inderdaad 'op indicatie'
dus bij niet-ingedaald kind
of bij stuitbevalling
Deepfreeze, heb je een poliklinische bevalling overwogen?
Misschien geeft je dit wat 'rust' omdat je in geval van inderdaad niet vorderende uitdrijving niet alsnog naar het ziekenhuis hoeft?
Is iets echt niet-nederlands he?quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Iksje het volgende:
.....onze geboortelijst staan: [afbeelding], kost normaal rond de 125 euro maar in de winkel waar de lijst ligt, kunnen ze hem inkopen aan 105 euro.
Dekbedovertrekjes voor over het dekentje heen toch ?quote:Afgelopen vrijdag naar Eindhoven gegaan en de prénatal ontdekt. Heel leuke winkel en de score was dan ook aanzienlijk: 4 lakentjes (waarvan 2 voor bij mijn vader, die later voor opvang zal zorgen), 1 dekentje, 2 dekbedovertrekjes, hoeslakentjes, hydrofieldoeken, 3 pyamaatjes, een vrijetijdspakje (met omkeerbaar vestje met capuchon), een speelgoedje voor aan de maxicosi en nog een besteksetje... en dan vergeet ik vast nog wat. Nederlandse winkelketens zijn leeeeeeuuuuk!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |