abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:54:39 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_49524862
renda van harte gefeliciteerd
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:56:26 #152
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49524926
Beaker, gewoon doen waar je je het lekkerste bij voelt hoor. Op bed of op de bank. Nog even doorbijten!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 22:46:20 #153
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49526779
Renda gefeliciteerd met je zwangerschap!!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 07:40:37 #154
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49534087
Goedemorgen, even weer een snelle *meld*.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49534147
Renda, van harte gefeliciteerd! Geniet ervan.
pi_49534206
goedemorgen allemaal..

Even een vraagje.
Ik werd vanochtend wakker met pijnlijke steken in mijn onderbuik, die uitstraalde richting mijn navel en hoger. Het voelde alsof ik een krampscheut kreeg op een stukje baarmoeder. Mijn baarmoeder werd ook gelijk hard.
Dat was een uurtje geleden ongeveer, en sindsdien krijg ik bij elke halve beweging al een (pijnloze)harde buik. Normaal gesproken krijg ik die alleen maar als ik druk ben, of lang bezig ben. En het zeurt nog een beetje, alsof ik spierpijn heb.
Ik had al last van kramp in mijn kuit en bilspier, maar of je dat ook op je baarmoeder kan krijgen?
Frutsel schopt af en toe als mijn buik weer eens opspant..
Heeft iemand enig idee of dit gewoon kramp kan zijn, of dat ik me zorgen moet gaan maken over wee-achtige dingen...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 08:51:23 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_49534313
deepfreeze, klinkt als "gewoon" harde buiken. die heeft de 1 meer dan een ander. Je zit in je laatste trimester, dus dan is dat helemaal niet gek. beetje oefenen van de baarmoeder. zeker als het pijnloos is zou ik me er geen zorgen over maken. als het wel pijnlijk is zou ik de vk bellen.
stormy waters...
sailin'
pi_49534345
Alleen die eerste steken waren pijnlijk. En daarna dus een lading harde buiken. Het zeurt nu alleen nog waar de steken zaten. En zolang ik rustig op de bank zit, vallen de harde buiken ook wel mee. Maakte me eigenlijk vooral zorgen over die eerste pijnlijk steken. Maar ze zijn verdwenen, dus dan zal er wel niet zoveel aan de hand zijn..
Frutsel is nu ook wakker, is ook wel een geruststelling.

Je voelt ook zoveel nieuwe dingen tijdens de zwangerschap. Dan vraag je je soms wel af of het zo hoort, of dat het toch niet klopt. Gelukkig zitten hier wat ervaringsdskundigen
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:20:29 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_49534503
dat heb ik ook altijd prettig gevonden van hier, meestal snelle antwoorden op je vragen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:28:55 #160
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49534549
Voorweeën of oefenweeën kunnen ook wel pijnlijk zijn, ik had ze bij de laatste drie al vanaf zo'n 28 weken. Toch zijn ze allemaal redelijk op tijd geboren.
pi_49534605
Deepfreeze, wat de rest zegt, ik denk inderdaad voorweeen of oefenweeen Het kan volgens mij ook nog zo zijn dat frutsel aan het indalen is toch?
En volgens mijn vk mag je toch wel behoorlijk wat harde buiken hebben in de laatste weken, omdat dat er echt bij hoort
Ik snap ook helemaal wat je bedoeld met al die dingen die je voelt het is zo nieuw allemaal
ben daarom ook erg blij met de deskundige hier op Fok!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_49534706
Hmm, misschien toch een verdwaalde oefenwee, met daarna wat harde buiken. Mooi optijd met 29 weken...
Gisteravond was frutsel ook al flink op mijn blaas aan het leunen. Dus blijkbaar is hij/zij toch op weg naar beneden.

Maar hij/zij moet nog even wachten. Moeten nog genoeg dingen doen. En frutsel moet ook nog wel even afbakken.
pi_49537117
Toch wel fijn die ervaringsdeskundigen hier .

Vanmorgen heeft Frummel papa ook een schopje laten voelen en papa heeft er ook 1 gezien, hij had een enorme smile op zn snoet (papa dus he, misschien frummel ook wel maar dat kunnen we niet zien).
Fake it till you make it...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:43:32 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49537934
Wat lief Nijna... duurt voor mij nog zo lang, maar ik kijk er wel enorm naar uit
pi_49538283
Dit is je eerste kind toch Deepfreeze? Voorweeen beginnen bij volgende kinderen nl vaak wat eerder (en 30 weken is vrij vroeg al kan het misschien met indaling te maken hebben dan). Als je het niet vertrouwt kun je beter wel gewoon de vk even bellen, zijn ze voor.

/edit
citaatje van een vk op een adner forum bij 29wk:
quote:
Mirjam
Verloskundige
http://www.zwangerschapspagina.nl/about3788.html
wat ik ten eerste wil zeggen, schrijf alle vragen die deze dagen in je opkomen op een briefje en neem dit mee naar de gynaecoloog. Laat je niet overrompelen door de arts, maar zeg dat je ongerust bent en dat je een goed antwoord wilt krijgen. ( Bel eventueel op om te vragen of je een langer consult kunt krijgen.)
Kramp in je buik bij deze zwangerschapsduur kan een aantal oorzaken hebben.
Ten eerste harde buiken: de baarmoeder is een grote spier die zich regelmatig samentrekt. Dit gebeurt vaker naarmate de zwangerschap vordert. Soms is het een sein van je lichaam dat je rustiger aan moet doen, maar meestal niet. Harde buiken worden ook wel voorweeën of indalingsweeën genoemd. Belangrijk is het volgende: als er regelmaat in zit (om de 5 minuten en de wee duurt ongeveer een minuut) dan zijn het ontsluitingsweeën en moet je direct bellen met het ziekenhuis. Bij twijfel ook bellen en goed uitleggen wat je voelt, dan beslissen zij of je moet komen of niet.
Verder kan het bandenpijn zijn, maar dat is vaak meer een stekende pijn onderin de buik.
Ook kun je een blaasontsteking hebben, ook dit kan buikkrampen geven. Laat voor de zekerheid even je urine nakijken.
Bij bloedverlies en regelmatige weeën en bij twijfel meteen bellen!
Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb beantwoord!

Mirjam
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:19:16 #166
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_49540439
Gefeliciteerd Renda!!

Alweer een nieuwe zwangere!
pi_49543913
Waterfly,van harte gefeliciteerd met Kaj

Renda ,van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

Groetjes,Minoes
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:06:52 #168
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49544523
Gefeliciteerd en welkom Renda!

Ik zat vanochtend rond half 10 net op het toilet en was net uit bed toen er werd aangebeld door een zeer standvastige postbode.. hij klepperde zelfs met de brievenbus en schreeuwde er "goedemorgen, pakketje voor u!" doorheen. Maar ja, ik zat dus op de plee (direct naast de voordeur ) en durfde geen geluid te maken.. ondertussen hoopte ik dat manlief het zou horen en uit bed zou rollen om de deur open te doen.. liever hij voor lul in z'n badjas dan ik in m'n t-shirt en oma-onderbroek! Gelukkig werd ie dan toch wakker en kon het pakketje in ontvangst nemen van de vrolijke postbode ("zo, heb ik je wakker gemaakt?" )

Maar goed, in de (enorme) doos zat het bestelde voedingskussen (de kleur past precies bij onze bruine bank en blauwe kussens ):

En de Doomoo seat voor blob zat er ook in

Ow.. kan niet wachten tot ons eigen brouwsel erop ligt
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49544596
Hihi, ik zou me geloof ik ook stil hebben gehouden op de wc . Wel een leuk pakket om in ontvangst te nemen Jelly .
pi_49544657
Zijn de acties van prenatal altijd in alle filialen? Want dan zou het de moeite kunnen zijn om volgende week zaterdagochtend voor 11 uur te gaan ivm korting (20%) heb ik me laten vertellen!
pi_49545015
He poemojn, bedankt voor het stukje tekst.
Opzich is het de rest van de dag wel rustig geweest. Wel af en toe een harde buik. Maar ik was misschien wel iets te druk (de nieuwe eetkamerstoelen zijn wel mooi ). En die buiken heb ik wel vaker. Alleen zeurde het nu iets meer, alsof ik spierpijn had.
Maar als het zo vaak blijft doorgaan, ook als ik niks doe, dan bel ik de VK wel even. Mijn blaas vertrouwde ik vorige week ook al niet, maar dat is bijgetrokken. Dus bel maandag ook wel even met de Huisarts voor een urinetestje.. Dan ben ik weer helemaal bij..
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:31:29 #172
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49545377
Iemand gemerkt dat Marit zich nog niet gemeld heeft vandaag? Zou ze....?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:00:54 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49546341
't zou zomaar kunnen Memmel...
Marit! Joehoe! Waar zit je?
pi_49546520
hier ben ik hoor !

niets te melden, behalve dan dat ik schandelijk in de watten wordt gelegd vandaag!
Vannacht laat thuis, maar erg genoten van MyFairLady!
Onrustige nacht, vanmorgen nog even op pad met mijn moeder en vanmiddag om 15:00uur zo doodop dat marit-man me in bed heeft gelegd
Ik werd er om 16:30 gewekt met geknuffel en heerlijke massage, en er staat nu een zelfgemaakte quiche op me te wachten!
Voel me weer stuk beter, minder huilerig en vraag me af of ik nou echt af en toe wat meer dan 'niets' voel in mijn buik

Over huilerig gesproken, ik reed vanmiddag over snelweg terug naar huis...
zie ik bij de afrit een dode moeder-eend..3 dode kuikentjes...en nog 2 levende kuikentjes op de vluchtstrook!
zat acuut te huilen achter het stuur.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:09:56 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49546598
Dat zou ik ook hebben Marit! Aggos!

Wat een lekkere dag verder zeg! Jou man snapt precies wat je nodig hebt.
pi_49546850
inderdaad!
hij voelt me goed aan

Staat nu af te wassen en tegen me te praten,
maar ik mag niet opstaan om mee te helpen ... wat ik uiteraard wèl een keer heb aangeboden
pi_49547345
Wat een fijne man marit . Zuinig op zijn!
Dat van die eendjes is minder, ik zou het ook niet droog houden geloof ik...
pi_49548938
Nou, ik heb zonet toch de VK maar even gebeld. Op zich maakte ik me niet heel veel zorgen, maar teveel om vanavond lekker te kunnen slapen.
Ze was heel vriendelijk en wilde wel langskomen. Dus dat was al een goed begin. Maar we zijn er aan de telefoon wel uitgekomen.
Waarschijnlijk heb ik vanochtend in mijn slaap wat te enthousiast gedraaid, en daarmee mijn banden wat te ver opgerekt. Vandaar die ene pijnscheut. Ik had de laatste nachten al wat moeite met draaien, vanwege die banden, dus dat klonk wel logisch.
Nu moet ik dus vandaag en morgen heel rustig aan doen. Even een hele dag mijn bekkenband (babybelt) dragen. En lekker een warme kruik op mijn buik leggen. En een warme douche nemen, terwijl ik zit..
Vriendlief heeft net een tuinstoel onder de douche gezet, dus ik ga lekker douchen. En de rest van de avond wat tv hangen, en niet te laat naar bed..
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:35:16 #179
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49549154
Die eendjes...ahhh.
Ik werd gisteren ook helemaal emo van die ontsnapte aap. Ik voelde zeg maar, met hem mee.

Mijn mannetje is ook aan het koken, dus zo lekker wat eten.

Marit: ik herken het gevoel. steeds als ik denk een krampje te voelen, kijk ik op de klok zodat ik het in ieder geval kan timen mocht het toch wat zijn. Maar nee hoor. En dan nog zo'n vk die zegt dat ik er te fris uitzie voor iemand die 39 weken zwanger is. Dat trek ik dan echt niet. Ik hoef toch niet uitgeblust bij te lopen, of wel? Dan denk ik: ja maar, ik wil NU weten hoe ze er uit ziet!! En als het dan nog drie weken duurt...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:18:00 #180
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49550385
ach Marit dat eendje met baby's o vreselijk normaal moet ik er al van huilen en nu zou dat nog erger zijn ben ik bang.

En weer een zwangere er bij joehoe.

Tan super de reacties van je kinderen leuk hoor als ze al zo groot zijn en alles goed beseffen.

Hier doodziek geweest hoesten hoesten hoesten en dat in combi met zo misselijk zijn geen goed idee. Heb er buikpijn van bah. Maar volgens de vk kon het geen kwaad al dat hoesten ik mocht er iets voor nemen en geruste 6 paracetamol op een dag en dat gaf wel wat verlichting.

Mag ik vragen wanneer jullie buik begon te groeien? Bij een tweede of eerste en was er verschil.
Ik hoor namelijk altijd dat een tweede eerder buik geeft dan een eerste. Maar bij Mara kon ik met 8 weken al geen gewone broek meer aan en dat heeft toen stil gestaan tot 20 weken en daarna heel snel gaan groeien.
Nu ben ik dus 11 weken vandaag maar nog niets te zien van buik ja genoeg maar dat zit er altijd al.

Zag net faja haar buikej en dan ben ik wel "jaloers"

groetjes joyce
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:22:44 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49550522
Ik heb ook al een flinke buik van mijzelf en ik kon tot ongeveer zo'n 22-23 weken mijn normale kleren nog aan hoor... Het is mijn eerste overigens, dus ik weet niet hoe het met 'tweede'-buiken zit enzo.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:09:57 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49553017
hoeveel kan een baarmoeder eigenlijk verdragen? Heb op vakantie nogal een heftige boottocht gemaakt namelijk waarin we over het water sprongen als het waren. Ging behoorlijk hard...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:26:52 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49553450
Tsja, of het heel slecht is durf ik niet te zeggen, maar als er iets niet goed gegaan was, had je dat nu wrsch al wel gemerkt. Je kindje zit goed verpakt met het vruchtwater en jouw buik er nog eens omheen. Als er met je baarmoeder iets niet goed gegaan was, had zich dat nu wrsch wel geopenbaard.
Als je je echt zorgen maakt moet je de verloskundige even bellen. Die kan het medisch onderbouwen en je wellicht even onderzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 19-05-2007 22:32:24 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:30:44 #184
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49553559
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:09 schreef amaranta het volgende:
hoeveel kan een baarmoeder eigenlijk verdragen? Heb op vakantie nogal een heftige boottocht gemaakt namelijk waarin we over het water sprongen als het waren. Ging behoorlijk hard...
Als ik dat verhaal van dat kickboxende meisje dat zeven maanden zwanger was, mag geloven, kan je baarmoeder best veel hebben hoor.
Als je voldoende vruchtwater hebt is het allemaal prima in orde. Heb je reden om te twijfelen dan?
pi_49553564
amaranta, je buik/baarmoeder kan HEEEEEEEEEEL VEEEEEEL hebben.
geschud en geduw kan eigenlijk nooit kwaad. Het wordt pas gevaarlijk bij directe harde dingen die tegen je buik aan komen. Harde trappen, stuur bij auto ongeluk etc....

Dat je niet in de achtbaan mag als je zwanger bent is niet omdat het schudden of de achtbaan op zich kwaad kan voor je kindje. Maar omdat de beugel in je weg zit bij je buik. En heel hard die beugel in je buik wel gevaarlijk kan zijn.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:41 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49553649
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:30 schreef Memmel het volgende:

[..]

Als ik dat verhaal van dat kickboxende meisje dat zeven maanden zwanger was, mag geloven, kan je baarmoeder best veel hebben hoor.
Als je voldoende vruchtwater hebt is het allemaal prima in orde. Heb je reden om te twijfelen dan?
Nee, we vroegen het ons gewoon af.
En aangezien ik al 15 weken niet merk dat ik zwanger ben voel ik nu ook niks anders..
Het enige wat voel ik kramp, maar dat heb ik al sinds de 12de week. VOlgens mijn schoonzus is dat bandenpijn.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:34:23 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49553675
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:30 schreef p_iglet het volgende:
amaranta, je buik/baarmoeder kan HEEEEEEEEEEL VEEEEEEL hebben.
geschud en geduw kan eigenlijk nooit kwaad. Het wordt pas gevaarlijk bij directe harde dingen die tegen je buik aan komen. Harde trappen, stuur bij auto ongeluk etc....

Dat je niet in de achtbaan mag als je zwanger bent is niet omdat het schudden of de achtbaan op zich kwaad kan voor je kindje. Maar omdat de beugel in je weg zit bij je buik. En heel hard die beugel in je buik wel gevaarlijk kan zijn.
ah oke....nou hier was geen beugel...
pi_49554984
memmel, dat van die gorilla had ik ook!
het arme beest, al die verwarring, wat een stress...etc. etc. etc.
  zondag 20 mei 2007 @ 07:53:06 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49561474
Goedemorgen, ik meld me weer. Vanacht een beetje buikpijn gehad, maar nou niets dat op krampen, weeen of weet ik wat lijkt hoor. Ik ga zo maar eens een ontbijtje maken en dan bedenken wat ik vandaag nu weer eens kan gaan doen. Manlief moet nog wat werk afmaken, dus...
pi_49561568
ik meld me ook weer
ook wat vage dingen in buik .. die eigenlijk nergens op lijken
  zondag 20 mei 2007 @ 09:28:49 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49561850
@Jellyrose, Die Doomooseat is écht geweldig! Hoe lang kunnen ze daar in?

[edit] heb het al gevonden, tot 30 kilo.

Superleuk ding!! (Wel duur )
pi_49563866
Goedemorgen dames .
  zondag 20 mei 2007 @ 11:45:35 #193
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49563891
oh, die doomooseat is echt schattig.. Helemaal met zo'n klein hummeltje erop

Het gaat al weer wat beter met mijn buik dan gisteren. Ik heb heerlijk geslapen. Maar mijn buik voelt wel ietsjes beurs aan, als ik loop/sta. Dus die bekkenband blijft lekker om vandaag. Gelukkig geen harde buiken meer.
pi_49574986
dag dames...

ik kan sinds vandaag nauwelijks lopen door pijn in mijn linker lies/SI-gewricht/schaambot!?
nouja, sinds ik vanmorgen 1x 10-15min. gelopen heb naar een terrasje toe...en weer 10-15min. terug naar auto.
Kan dat zo ineens last geven ?
pi_49575347
Auw marit, dat klinkt niet zo lekker . Geen idee of dat zo ineens op kan komen, lijkt er wel op...
Wij hebben nog even wat spul versjouwd, voor het geval mevrouw de fysiotherapeut morgen tegen me zegt dat ik maar beter niet meer kan tillen . Hoezo eigenwijs... .
Ik heb dus inderdaad nu wel weer last van mn stuitje en dat is helemaal mn eigen schuld. Zal het niet meer doen (nu staat alles toch al op zolder, hahaha).
Misschien straks schoonzussie maar even bellen of ik bij hen in bad mag, lijkt me heerlijk .
pi_49575922
een bad klinkt lekker ja!
ga ik zo na het eten ook doen ... thee erbij...boek mee...

ik zat net nog te denken; misschien is het wel aan het indalen
maar, het is al ingedaald!
Hoofdje lag vorige week bij controle al vast in het bekken!?
Kan het dan nóg meer indalen ?
  zondag 20 mei 2007 @ 19:23:49 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49580656
Lekker man, die hormonen!
Net al zitten grienen bij een film (The Terminal) en nu weer bij Extreme Home Makeover.
Dat laatste doe ik meestal wel, maar het kan altijd erger blijkbaar.
pi_49580717
Pff hormonen zijn echt erg. Ben op dit moment echt ene hormonster. Begint Noortje t ehuilen brul ik gezellig met haar mee. Vanmiddag minoes gekeken samen, hoppa weer waterlanders omdat de poesjes zo slecht bhandeld worden enz enz...

En dan heb ik ******* ook nog een angina erbij... Zucht. ( Manlief zal wel gek van me worden denk ik zo )
pi_49580852
Wahahhaha en ik maar denken dat ik de enige ben die een pakje zakdoekjes versleet net...
Zeker met al die honkballende kindjes net
toch 2 dingen die bij mij zowieso al speciaal plekje hebben, honkbal en kindjes met een handicap.
zucht... hormonen...
pi_49580939
De honkballende kindjes heb ik helaas net gemist.

( Manlief wilde discovery zien engezien mijn huidige staat wil ik hem af en toe ook even tevreden houden . Komt straks weer goed van pas.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')