abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49597654
Amarante, hopelijk was het een eenmalig offer...

Saint, pas goed op jezelf! Goed dat je je hebt ziekgemeld, hopelijk knap je gauw weer wat op

Memmel, hoe heb je het nou gedaan met plassen, toen je je bed niet uit kwam? Of lukte het later wel?

Beaker, als jij de box klaar wilt gaan zetten dan doe je dat toch lekker? Twee hulpen vanmiddag, dus dat zou moeten kunnen lukken. Of je gaat gewoon bevallen...

Marit, lijkt me een goed idee, bed leegruimen... je weet maar nooit!

LLM zet em op, het wordt onderhand wel tijd voor een nieuw beebje (of meer dan 1, mag ook natuurlijk).

Vanmorgen naar de fysio geweest. Het klonk allemaal wel goed. Bekken was niet instabiel (gelukkig) en ik heb oefeningen meegekregen. Volgende keer gaan we ook nog wat meer kijken naar hoe ik op mn werk dingen het beste kan doen.
Frummel was net weer lekker aan het gymnastieken .
Fake it till you make it...
  maandag 21 mei 2007 @ 10:56:59 #227
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49598830
Nou, dat plassen is uiteindelijk wel goed gekomen. Ik heb mezelf naar links gedraaid en toen een flinke zwieper gegeven, waardoor ik uiteindelijk over dat dooie punt heen draaide en zo mijn bed uit rolde! Ja, je had het moeten zien om het te begrijpen....

Hier staat de box ook al een tijd voor de kat en hond om aan te wennen (alu-folie erin doet wonderen tegen nieuwsgierige katten). Mijn broer zou de box wel even opzetten voor zijn nichtje....maar hij heeft de bodemplaat er verkeerd om in gedaan.....
Gelukkig heeft ie meer verstand van computers.....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49598932
Memmel..ik zie je zo uit bed rollen hoor
zo gaat dat hier ook, hihi

Nijna, fijn dat je wat tips van de fysio meekreeg, en helemaal dat er (nog) geen sprake is van instabiliteit!
  FOK!fossiel maandag 21 mei 2007 @ 11:35:49 #229
2628 Karin
pi_49600280
Het is hier inderdaad wel tijd voor wat verse babies

Ik kom net bij de gyn vandaan. Door het doortastende optreden van de vorige keer waren denk mijn verwachtingen iets te hoog gespannen. Had eigenlijk een beetje verwacht vandaag wat concreets te horen. Dat was dus niet zo. Hij heeft even gekeken hoe het hoofdje lag, niet meer dwars maar nog lang niet ingedaald. Hij mompelde nog iets over na 38 weken termineren maar moet gewoon over 2 weken terugkomen (dan ben ik 38 weken). Ik zei nog dat ik verwacht had dat hij weer gemeten zou worden (dat is het criterium voor de ks, als hij weer zo groot is) en toen bedacht hij dat we de volgende keer eerst dan maar een echo zouden krijgen en dan weer naar hem. En dat ik de afspraak ging maken zat er ook nog een briefje op voor eerst een afspraak bij de verpleegkundige van de afdeling, ook leuk. Dus over 2 weken lang ochtendje in het ziekenhuis. In de tussentijd gewoon bellen als er iets mocht zijn. We stonden in 5 minuten weer buiten.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:43:59 #230
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49600635
SAINT beterschap!!! Kan me voorstellen dat je het rot vond om af te bellen, maar je gezondheid gaat voor!
Marit, succes met de was, kun je die van mij ook meteen even doen (hier ook last van het bedmetbergwas-syndroom)?
pi_49602362
sorry Tan

ik moet hier nogsteeds richting het was-bed ...
en voel nog geen onbedwingbare drang daartoe

eerst maar eens broodje eten !
  maandag 21 mei 2007 @ 12:56:47 #232
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49603444
Zo iedereen zijn bed uit gerold zo te zien.

@karin over twee weken een ochtendje ziekenhuis maar wel weer even in het huisje van de uk kijken. Dat is altijd wel erg leuk.

@Marit was je broodje lekker? Ik wou dat ik weer eens met smaak iets kon eten. Wil zo graag een avondje met man lief weg maar durf het niet goed omdat ik constant zo misselijk ben zie me al zitten in eenrestaurant en bios kokkend en wel.

@memmel gelukkig kwam je er achter dat de boxbodem niet goed lag voordat het kind er in ging. Hier stond de box ook al lang klaar en de katten vonden het niet echt boeiend gelukkig. Nu moeten we voor alles een nieuw plekje zoeken omdat we een ander huis hebben.

Ik heb net Mara naar mijn moeder gebracht jeetje wat een opgave als je zo ziek bent het is nog geen 5 minuten fietsen maar het leek als of ik al dagen aan het fietsen was. Ik ben gewoon blij dat ik zo naar de dokter mag. Hoe blij en raar kan je zijn he.

Ga nu maar ff bankhangen.
  maandag 21 mei 2007 @ 12:59:16 #233
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49603551
Wat het een lekker broodje marit? Volgens het lijstje heb je nog 2 weken om je bed op te ruimen toch

Saint, hopelijk voel je je snel wat beter. Maar goed dat je je ziek hebt gemeld. Gewoon goed naar jezelf luisteren..

@breaker, Hier staat de box al sinds ik 20 weken wat ofzo.. Toen we hem hebben gekocht, hebben we de box gelijk in de woonkamer gezet. En alle kadootjes hebben we erin verzamelt, totdat de babykamermeubels stonden..

Hier gaat het al beter dan gisteren. Mijn buik is nog steeds iets beurs, maar al een stuk minder dan gisteren. Vandaag nog even braaf mijn bekkenband gebruiken, als ik wat langer loop/sta. En hopelijk is het dan morgen helemaal weg..
pi_49604417
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:35 schreef Karin het volgende:
Het is hier inderdaad wel tijd voor wat verse babies

Ik kom net bij de gyn vandaan. Door het doortastende optreden van de vorige keer waren denk mijn verwachtingen iets te hoog gespannen. Had eigenlijk een beetje verwacht vandaag wat concreets te horen. Dat was dus niet zo. Hij heeft even gekeken hoe het hoofdje lag, niet meer dwars maar nog lang niet ingedaald. Hij mompelde nog iets over na 38 weken termineren maar moet gewoon over 2 weken terugkomen (dan ben ik 38 weken). Ik zei nog dat ik verwacht had dat hij weer gemeten zou worden (dat is het criterium voor de ks, als hij weer zo groot is) en toen bedacht hij dat we de volgende keer eerst dan maar een echo zouden krijgen en dan weer naar hem. En dat ik de afspraak ging maken zat er ook nog een briefje op voor eerst een afspraak bij de verpleegkundige van de afdeling, ook leuk. Dus over 2 weken lang ochtendje in het ziekenhuis. In de tussentijd gewoon bellen als er iets mocht zijn. We stonden in 5 minuten weer buiten.
Wat is het maximum wanneer het "normaal" geboren kan worden? Mijn vriendin is namelijk woensdag thuis bevallen van een 11 ponder In het ziekenhuis hadden ze het op een 9 ponder geschat....
  maandag 21 mei 2007 @ 13:30:46 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49604694
Kennelijk ging die bevalling toch wel goed dan, Stiekumerd.

Ik weet dat ze bij mij een bekkenmeting hebben gedaan en daarna een echo om te bepalen hoe groot Katja was. Een en ander om te bepalen of het een keizersnede moest worden. Maar volgens mij blijft het voornamelijk natte-vinger-werk en kunnen ze weinig van tevoren voorspellen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49604792
Ja gelukkig wel, maar ze hebben flink aan zijn schouders moeten trekken en haar bekken ligt een beetje in elkaar....
Maar ik had wel zoiets van.. "sjezus"..
  maandag 21 mei 2007 @ 13:37:12 #237
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49604951
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Ja gelukkig wel, maar ze hebben flink aan zijn schouders moeten trekken en haar bekken ligt een beetje in elkaar....
Maar ik had wel zoiets van.. "sjezus"..
Auw dat is het enige wat ik hier op kan zeggen nog maar eens auw. Moet er niet aan denken.
pi_49605172
Nee en ergens vind ik het onverantwoord.... weet niet... ze was er zelf wel vrolijk onder en ik zou zelf nooit thuis willen bevallen. De 1e was 4500 en deze 5400, ze wilt er 4 dus hoe groot gaan 3 en 4 wel niet worden? Ennieweej ik vind haar wel heel stoer
  maandag 21 mei 2007 @ 13:53:00 #239
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49605595
11 pond Daar is niks babyachtigs meer aan Da's een halve peuter.

Hier wogen ze variërend van 3000 gram tot 3840. Dus ik maak me niet echt zorgen over het gewicht van de vijfde eigenlijk.
  maandag 21 mei 2007 @ 13:53:48 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49605626
Op het moment dat je er achterkomt dat het kind zo groot is, is het misschien nog wel onverantwoorder om alsnog naar het ziekenhuis te gaan. Ik neem aan dat je het pas merkt zodra het kind al bijna geboren is. Je moet dan toch maar vertrouwen op het oordeel van de vk, lijkt me.

Maar in dit geval verwacht ik dat ze de volgende keer extra goed naar het gewicht gaan kijken en dat een thuisbevalling wordt afgeraden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49606210
De VK en kraam hadden dit nog nooit meegemaakt Die konden er niet over uit. Hij is "maar" 53 cm, dus een lekkere dikkert. Zijn ogen zijn in de verdrukking door die wangen. Tis zo een heerlijke beer.
Maar ik las dat van Karin en Martineke heeft ook KS heeft gehad vanwege grootte? Ik vroeg het mijn gewoon af En die van mij waren ook klein, Tan, 2985 en 3565
  maandag 21 mei 2007 @ 14:28:53 #242
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49606994
Kijken ze ook niet voornamelijk naar de hoofdomtrek van de baby? En dan in verhouding met het bekken van de moeder? Als de baby veel vet op zijn lichaam heeft, is dat minder erg dan een groot hoofd (is bot, dus geeft minder mee dan vet)..
Maar ik neem aan dat de VK het wel heeft gecheckt..

Nog even een vraagje: Ik heb net een matras gekocht voor ons ledikantje, maar heeft iermand enig idee wat de minimale hoogte tussen de bovenkant van het matras en de bovenrand van het ledikant moet zijn? Er zit nu zo'n 12 cm tussen.
Het duurt vast wel even totdat de kleine zich over de rand kan trekken. En dan kan de bodem nog naar beneden.. Maar misschien is hier iemand die een "hard" minimum weet..
pi_49608240

Alles was helemaal goed bij vk, bloeddruk 110/60 baby ligt helemaal ingedaald en vast

Kom maar baby, want je slaapplekje is ook klaar

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 21 mei 2007 @ 15:08:21 #244
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49608424
Wat staat dat wiegje mooi op jullie slaapkamer!!!
En fijn dat alles goed was bij de VK..
pi_49608513
Beaker, fijn weer goed bericht !

wiegje ziet er gezellig uit zo, wat zou het leuk zijn om daar snel een hummeltje in te hebben he !
  maandag 21 mei 2007 @ 15:28:45 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49609154
Mooie verhalen weer!! Vooral dat de vriend van iemand zei: kijk, nu wordt zijn kop afgehakt. Moest even heel hard lachen. Ben blij dat ik alleen thuis was. Op mijn werk zouden ze raar opgekeken hebben.

Inderdaad vreemd dat de gyn niet een datum stelt als hij al van tevoren weet dat je een ks krijgt... Zeker als het nog twee weken is.

Mooi wiegje, inderdaad! Handig zo vlak langs het bed. Wij gebruiken het liggedeelte van de bugaboo voor de eerste tijd. Geen aparte wieg.

We zijn vandaag terug van lang weekend in Londen, op bezoek bij vrienden, dus ik had wel wat achterstallig-lurk-werk te verrichten
Een tip: ontwijk London Luton airport. Wat een -vliegveld is dat, zeg! Eerst drie kwartier staan voor de check-in, daarna een kwartier schuifelen voor de safety check, waar PR zijn schoenen uit moest doen, maar ze niet zagen dat we per ongeluk een tube handcreme in de rugzak hadden laten liggen (we waren hem al kwijt, lol). Bij de check-in (het was ook onwijs warm daarbinnen) ben ik op een gegeven moment aan het eind van de rij op de grond gaan zitten. Het was of dat of sterretjes zien en helemaal plat gaan. Leek me niet zo handig.

Zaterdag heb ik voor het eerst een voetje vastgehad. Was zooo lief
Er stak iets uit boven mijn navel, dus ik voelen... Het was echt een voetje. Kon het zo vasthouden. Helaas was PhysicsRules niet in de buurt, dus dat was erg jammer. Ach, komt nog wel.

Ik zag vandaag op de weg ook een eendjesfamilie, maar gelukkig reed mijn voorganger er met een grote boog omheen. Toen moest ik wel denken aan de arme eendjesfamilie die niet zo'n dierenliefhebber zijn tegengekomen op de weg...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_49609292
Davinia... wat lekker, lang weekend Londen !
(jammer van het vliegveld dan weer)

Die arme eendjes hier in Limburg houden de gemoederen wel bezig hier trouwens
  maandag 21 mei 2007 @ 15:34:13 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49609372
Oh, en wij hebben de box ook al opgesteld. Maar dat is meer omdat vandaag ook de eettafelstoelen komen (we hebben twee collecites gewacht voordat we mooie stoelen hadden gevonden, dus ben nu erg blij dat ze echt gaan komen! ) en we dus sowieso de woonkamer om hebben gebouwd met mooie tafel en zo. En natuurlijk om te wennen, voor onszelf.
  maandag 21 mei 2007 @ 16:03:42 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49610547
Ik heb een paar vraagjes aan het expertpanel
1. is de doomoo seat een soort vervanging voor de wipstoel? Ik zag hem in de Prenatal en was acuut verliefd, maar was bang dat het alleenmaar voor hele kleintjes is. Flikkeren ze niet van het kussen af als ze wat beweegelijker zijn en kunnen rollen en zo? En voor 100 euro iets kopen wat je maar zo kort zou kunnen gebruiken, is ook zonde.
2. wanneer hebben jullie de geboortekaartjes uitgezocht? (en wat is een gangbare prijs? bij de 9-maanden beurs hadden ze ook een stand met geboorte t-shirts, maar misschien is dat wel veel duurder... alle ideeen/ervaringen zijn welkom.
3. moet er ook zo'n molton ding in de wieg? zo ja, heb je die dan ook in speciaal formaat, of moet je gewoon vouwen?
Zo, dat was het geloof ik wel.
  maandag 21 mei 2007 @ 16:16:01 #250
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49610958
Nr 1 weet ik zo ook niet. Maar ik denk dat ik zo'n doomooseat minder snel op de tafel zet, terwijl dat met een wipstoel wat makkelijker is.

nr 2 daar zijn we nu mee bezig. Heb vanochtend 4 kaartjesboeken bij de drukker gehaald. Dan kunnen we even rustig kijken. En eventueel nog een andere drukker zoeken, als hier niks tussen zit.

En nr3. Op mijn kraamuitzetlijst staat voor het bedje een moltonhoes(2st), daarbovenop een molton onderlegger(6st) en dan nog een hoeslaken/onderlaken(2st). En dan nog bovenlakens/dekens/slaapzakjes
Die moltonhoes mag geen waterwerend laagje hebben. Want dan kan de baby niet goed zweten, en maakt de kans op wiegedood iets hoger. Ik heb zonet eentje bij de leen bakker gehaald van 120x60.

Edit: te snel gelezen ging over wiegje.. Misschien dat je zo'n molton onderlegger kunt gebruiken onder je onderlaken..

[ Bericht 8% gewijzigd door Deepfreeze op 21-05-2007 16:41:36 (leren lezen...) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')