abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:15:59 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49451460
Marit, Memmel en Deepfreeze, fijn dat alles goed was weer!
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:31:53 #52
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49451976
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:56 schreef Memmel het volgende:
Zegt mijn moeder vanmorgen: ja, ik had het er met een collega over en die zei nog: het geluid van dat inknippen zal ik noooooit vergeten. Ik zeg: nou, bedankt hoor, op die info zat ik te wachten....
Zal de man meer last van hebben dan de vrouw, die merkt er toch niets van.
Mijn moeder vertelt me dat dus al zo lang als ik me kan herinneren, ik ben dan ook al jaren niet bang voor de pijn van een hele bevalling, maar alleen maar voor het geluid van het knippen in vlees.. bedankt mam
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49453359
Memmel

Fijn dat alles goed was met iedereen

Mijn moeder en zus zijn wel wat meegaander, die vertellen 100 keer dat hun bevallingen zo snel gingen ( allemaal binnen 3 uur )
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_49453658
Hier niks gehoord en niks gevoeld van de knip. Ik wíst niet eens dat ik ingeknipt was ofzo. Het is dat ik zei: "volgens mij is het allemaal nog heel, toch?"
Niet dus
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:25:10 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49453834
Even nog over de hoogslaper, ik zou echt zorgen dat je nog een alternatief hebt Piglet. Als je er al zelf in kunt klimmen na een bevalling (een onverhoopte KS nog daargelaten), blijft daar nog de kwestie van de baby . Ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar die van mij hebben de eerste maanden nog wel heel regelmatig bij ons in bed gelegen vanwege voeding/krampjes/onduidelijke huilerigheden.

Ik viel dan vaak zelf ook in slaap, maar ik zou toch doodsangsten uitstaan dat baby uit een hoogslaper zou rollen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49454704
Ik snap de bezorgdheid, en ben erg blij met de tips van iedereen, maar ik ga het toch echt gewoon proberen met hoogslaper.

Heb er weinig behoefte aan om op voorhand al de complete woonkamer te gaan verbouwen om een 1 persoons bed kwijt te kunnen. Zeker niet voor maanden lang. Al ben ik banger dat mini uit bed valt als ik wel in een 1 persoons bed zou gaan liggen in de woonkamer ermee, dan wanneer mini een nachtje bij ons in de hoogslaper ligt. Die heeft tenminste hekjes. Van de 40cm hoog van een 1 persoonsbed kan een baby ook heel hard vallen vrees ik.

Maar we hebben een alternatief voor noodgevallen. De bank en ook nog een 1 persoonsmatras wat op de grond kan. En ben ik zelfs daar lichamelijk niet toe in staat, dan bellen we de thuiszorg en dan komen die dezelfde dag of hooguit de volgende dag een 1 persoons bed brengen.

Maar jullie zijn lief met alle bezorgdheid en tips En ik gewoon gruwelijk eigenwijs
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:46:28 #57
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49454826
Dat bedacht ik me ook net, dat er natuurlijk een hekje om zit .
Ach, iedere moeder moet proefondervindelijk vaststellen wat voor haar het beste werkt .
pi_49454914
hihi zonder hekje zou ik er zelf ook iedere nacht naast liggen vrees ik!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:58:24 #59
144404 waterfly
van de wap
pi_49455399
Dankjulliewel voor alle leuke reacties.. Ik ga weer in de lurkmodus en proberen weer wat ritme te vinden haha..

Voor alle zwangeren en bevalligen: toitoitoi!!
pi_49455723
Ben je even weg zo maar een verse beeb!!!

Waterfly van harte!!!
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:09:07 #61
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49455901
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:31 schreef jellyrose het volgende:

[..]
... het geluid van het knippen in vlees.. bedankt mam
Op de zwangerschapsgym vroeg iemand dus of dat leek op het knippen van een kipfiletje.... OMG. Zegt die begeleidster: nee eerder een biefstuk.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:12:11 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49456059
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:31 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Mijn moeder vertelt me dat dus al zo lang als ik me kan herinneren, ik ben dan ook al jaren niet bang voor de pijn van een hele bevalling, maar alleen maar voor het geluid van het knippen in vlees.. bedankt mam
Ik heb er niks van gehoord en niks van gevoeld hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:13:32 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49456126
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:25 schreef Leah het volgende:
Even nog over de hoogslaper, ik zou echt zorgen dat je nog een alternatief hebt Piglet. Als je er al zelf in kunt klimmen na een bevalling (een onverhoopte KS nog daargelaten), blijft daar nog de kwestie van de baby . Ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde, maar die van mij hebben de eerste maanden nog wel heel regelmatig bij ons in bed gelegen vanwege voeding/krampjes/onduidelijke huilerigheden.

Ik viel dan vaak zelf ook in slaap, maar ik zou toch doodsangsten uitstaan dat baby uit een hoogslaper zou rollen.
Oh ja, dat is niks hoor, die hoogslaper..je bent al blij als je normaal op de bank kan gaan zitten, laat staan in een hoogslaper klimmen! En idd, je wil je kindje ook bij je kunnen nemen. Wil je steeds in en uit die hoogslaper klimmen met je beeb? Hoe zie je dat voor je dan? Ik heb 2 hechtingen gehad en genas heel goed, maar trappen lopen of klimmen? Gewoon gaan zitten was al pijnlijk genoeg..Auw auw..daarbij moet je ook nog naar het toilet/spuugdoekje pakken/schone luier...je denkt er echt te makkelijk over, ik voorspel dat je binnen een dag denkt "hoe heb ik dit kunnen bedenken? " Dat trapje..

[ Bericht 11% gewijzigd door Vivi op 16-05-2007 20:21:26 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:14:54 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49456183
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:44 schreef p_iglet het volgende:

Maar jullie zijn lief met alle bezorgdheid en tips En ik gewoon gruwelijk eigenwijs
Geeft niks, je komt er vanzelf wel achter
pi_49456191
Klinkt goed allemaal. Ik ben ingescheurd en daar heb ik helemaal niets van gevoeld. Ook helemaal geen last van gehad na de bevalling.

Morgen komen mijn schoonmoeder en vriend terug van vakantie. Kunnen we het nieuws eindelijk aan oma en opa gaan vertellen.
pi_49456282
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef Memmel het volgende:

[..]

Op de zwangerschapsgym vroeg iemand dus of dat leek op het knippen van een kipfiletje.... OMG. Zegt die begeleidster: nee eerder een biefstuk.
Ieuw
Fake it till you make it...
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:19:01 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49456374
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ieuw
Maak je nu maar gewoon druk over de weeen, dat inknippen ben je op een gegeven moment blij mee hoor, als ie er niet uit wil

Die weeen zijn heel wat pijnlijker dan een knip waar je niks van voelt door alle adrenaline die door je lijf raast.
pi_49456498
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:13 schreef Vivi het volgende:
.je denkt er echt te makkelijk over, ik voorspel dat je binne een dag denkt "hoe heb ik dit kunnen bedenken? ".
Dat merken we dan over een paar weekjes wel, dan heb jij weer wat om te lachen
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:30:51 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49456849
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:21 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Dat merken we dan over een paar weekjes wel, dan heb jij weer wat om te lachen
Nee hoor, waarom zou ik er om lachen? Maar ik kan je nu al zeggen dat het echt niet gaat werken, niet betweterig bedoeld, maar het staat me allemaal nog goed bij, hoe het voelde
Maar goed, dat merk je dan vanzelf wel
pi_49457193
ik weet ook wel dat het absoluut geen zekerheid is dat het gaat lukken, maar ben zo eigenwijs dat ik het toch wil proberen. En niet van te voren al wil zeggen, dat kan absoluut niet.

En gaat het dus echt niet, dan mag vriendje de woonkamer verbouwen en de thuiszorg bellen
pi_49457283
Ik kwam mijn bed die op klossen stond al niet eens normaal op. Zal er niet aan moeten denken om een paar keer per nacht een hoogslaper op en af te klimmen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:00:40 #72
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_49457953
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef Memmel het volgende:

[..]

Even een poll: hoeveel mensen zijn er nu acuut vegetarisch geworden?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_49457978
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maak je nu maar gewoon druk over de weeen, dat inknippen ben je op een gegeven moment blij mee hoor, als ie er niet uit wil

Die weeen zijn heel wat pijnlijker dan een knip waar je niks van voelt door alle adrenaline die door je lijf raast.
Ik probeer me nog maar even nergens druk over te maken . Ik denk dat als je eenmaal ligt te bevallen je niet meer nadenkt over inknippen en andere dingen waar je nu de rillingen van krijgt... Ik zie het wel als het zover is...
Fake it till you make it...
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:04:45 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49458115
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik probeer me nog maar even nergens druk over te maken . Ik denk dat als je eenmaal ligt te bevallen je niet meer nadenkt over inknippen en andere dingen waar je nu de rillingen van krijgt... Ik zie het wel als het zover is...
Precies!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:05:10 #75
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49458130
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:41 schreef MeNicole het volgende:
Ik kwam mijn bed die op klossen stond al niet eens normaal op.
Ik mijn bed zonder klossen al niet
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:07:12 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49458210
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef p_iglet het volgende:
ik weet ook wel dat het absoluut geen zekerheid is dat het gaat lukken
Het gaat niet lukken
Trappen worden sowieso afgeraden, raar dat de kraam daar niks over gezegd heeft

Maar mag ik vragen waarom je precies zo eigenwijs bent/wil zijn? Ik bedoel, er zitten hier dus mensen die weten hoe het voelt en ik zou zeggen; doe er je voordeel mee, of denk je dat het bij jou geen pijn gaat doen allemaal door een goddelijke interventie?
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:35 #77
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49458613
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:20:26 #78
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49458717
Waterfly en man gefeliciteerd met Kaj mooi mannetje

en Floor en Pien zijn 2 schatjes zeg en toen ik die foto zag van Manny met ik gok Floor? vond ik die gelijk op elkaar lijken. sweet hoor
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:05 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49458883
p_iglet, lekker eigenwijs blijven zijn.
Mij lijkt het eerlijk gezegd ook geen pretje, maar ik ben dat in en uitstappen sowieso al niet gewend en jij wel.
En als het niet gaat kan je altijd nog op plan b of c of d over gaan.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:48 #80
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_49458911
Hihi Leuke discussie hoor! Wij, p_iglet & ik wonen in portiekwoning, met een trap! Dus als ze naar buiten wil moet ze toch echt de trap op & af! Ik ga der echt niet tillen hoor Dat trapje van de hoog slaper is net een normale schuine trap met een leuning. Niet een trapje wat recht omhoog gaat, want dat lukt zeker niet, die hadden we 3 mndn geleden nog wel. Enne tjah ze is nou eenmaal eigenwijs... Ik niet hoor Maar ze is we lief hoor! We zien wel hoe het loopt... Enne ik word vast ook wel uit bed geschopt om ons kindje te pakken...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:29:34 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49459039
Ik moest ook 6 trappen op toen ik thuis kwam, maar de eerste week heb ik dat verder maar nagelaten
Kijk, wat moet, dat moet, maar ik zeg je; het is echt prettiger om het zoveel mogelijk te vermijden, je doos is zo beurs als wat grof gezegd, en elke vorm van "spreidstand" is afzien, zelfs gewoon gaan zitten op de bank is verre van een pretje de eerste paar dagen.

Of wilde ze de volgende dag al gaan wandelen, met je "naar buiten gaan" enzo?
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:32:55 #82
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_49459168
Ik zeg ook niet dat ze naar buiten moet de 1ste week! Maar wilde alleen maar aangeven dat een trap onvermijdelijk is omdat we nou eenmaal 1 hoog wonen...

Ze merkt vanzelf snel genoeg wat wel & niet kan... Ik heb nergens last van, in mijn lichaam is nix veranderd...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:33:45 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49459201
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:32 schreef t_igger het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze naar buiten moet de 1ste week! Maar wilde alleen maar aangeven dat een trap onvermijdelijk is omdat we nou eenmaal 1 hoog wonen...

Ze merkt vanzelf snel genoeg wat wel & niet kan... Ik heb nergens last van, in mijn lichaam is nix veranderd...
Geen solidariteitsbuikje?
pi_49459251
nee!! ik ben 1,5 keer zo zwaar als vriendje nu
pi_49459260
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:25 schreef t_igger het volgende:
Hihi Leuke discussie hoor! Wij, p_iglet & ik wonen in portiekwoning, met een trap! Dus als ze naar buiten wil moet ze toch echt de trap op & af! Ik ga der echt niet tillen hoor Dat trapje van de hoog slaper is net een normale schuine trap met een leuning. Niet een trapje wat recht omhoog gaat, want dat lukt zeker niet, die hadden we 3 mndn geleden nog wel. Enne tjah ze is nou eenmaal eigenwijs... Ik niet hoor Maar ze is we lief hoor! We zien wel hoe het loopt... Enne ik word vast ook wel uit bed geschopt om ons kindje te pakken...
proest, moestff lachen, jij die p_iglet niet wil tillen vind ik flauw
p_iglet eigenwijs? hoe komen jullie erbij?

Het blijft echt wachten tot het zo ver is, iedereen voelt zich anders, iedereen doet het anders en iedereen denkt dat ht andersgedaan moet worden. De tijd zal het leren
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:33:33 #86
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49461706
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:35 schreef Anitra het volgende:

Het blijft echt wachten tot het zo ver is, iedereen voelt zich anders, iedereen doet het anders en iedereen denkt dat ht anders gedaan moet worden. De tijd zal het leren
Zo, dat is er eentje voor in een sig .

Wijze vrouwen, ze zouden er eens vaker naar moeten luisteren .
pi_49463714
p_iglet, is die bank een gewone bank of een slaapbank? Gewone banken zijn vaak erg zacht zodat je er een beetje in wegzakt en comfortabel kan zitten, en dat is zeker voor kleine baby's nog erg gevaarlijk (wiegedood) dus ivm het risico op in slaap vallen kun je dan beter niet liggend op de bank voeden ed.
Maarre succes, jullie komen er vast wel uit.
pi_49471031
Goedemorgen allemaal!! Allemaal lekker geslapen?

Hier weer een zwangerschapskwaaltje erbij: kuitkramp.. Werd vanochtend rond 7 uur wakker, met een krampend linkerbeen. En vorige week ook al eens. Nja, dat overleef ik ook wel weer
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:10:28 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49471048
Oei, dat is wel naar.

Oh, ik heb trouwens ook iets geks weer. Ik nies anders dan anders.
Beetje suf om uit te leggen, maar normaal nieste ik gewoon 1 keer en dan kwam er mss iets later nog wel eentje achteraan. Nu kan ik niet anders dan gewoon gelijk dubbelniezen.
Okok, dat is verder niet zo heel schokkend, maar het viel me op.
pi_49471092
Dat komt vast omdat je nu met z'n tweetjes niest
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49471174
Nou, zo lang je nog maar niet zo niest als mijn moeder Die niest twee keer, KEIHARD, vloekt erachteraan en piest in d'r broek

Ik nies inmiddels ook keihard, en zeg dan: Nou, nou... Dus ik vrees wel 't ergste voor later zeg maar
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:04:33 #92
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49471515
Goedemorgen, ik meld me ook weer.
Beetje raar geslapen. Was om half zes al weer wakker, lag niet lekker. Toen ben ik op de bank gaan liggen en heb ik tot een kwartier geleden heerlijk geslapen!

Nu is mijn bad aan het vollopen en ga ik zo eens even met een kopje thee weken!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49471516
Dat 'in je broek piesen' kan je natuurlijk na de bevalling overhouden
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:12:24 #94
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49471616
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:34:13 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49471916
P_glet en t_igger tis gewoon al bijna zover
eigenwijs mowah wel lief

oh en vivi om even wat aan te geven dat mensen zo enorm verschillen in kunnen en doen.
een dag na de keizersnede deed ik de kleine al in bad en liep ik rond, douchte mezelf alleen dat schoenspoelen down under ging niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:36:21 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_49471952
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:40:40 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49472028
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:34 schreef _evenstar_ het volgende:
P_glet en t_igger tis gewoon al bijna zover
eigenwijs mowah wel lief

oh en vivi om even wat aan te geven dat mensen zo enorm verschillen in kunnen en doen.
een dag na de keizersnede deed ik de kleine al in bad en liep ik rond, douchte mezelf alleen dat schoenspoelen down under ging niet
Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaan
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:41:31 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49472045
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef Memmel het volgende:

Nu is mijn bad aan het vollopen en ga ik zo eens even met een kopje thee weken!
één van de laatste keren
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:44:35 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49472120
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaan
en wat zou dan het verschil zijn dat p_iglet niet in hara bed klimmen kan ?
ik wil er alleen mee aangeven dat je iemand niet moet onderschatten.( ook niet overschatten trouwens)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:46:05 #100
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49472151
Ik duwde manlief 2 dagen na de bavalling in een rolstoel van de kraamafdeling af en liep diezelfde dag nog bij de Hema

(hier overigens 4 trappen om in onze woning te komen.)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')