Het gaat niet lukkenquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef p_iglet het volgende:
ik weet ook wel dat het absoluut geen zekerheid is dat het gaat lukken
Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik probeer me nog maar even nergens druk over te maken. Ik denk dat als je eenmaal ligt te bevallen je niet meer nadenkt over inknippen en andere dingen waar je nu de rillingen van krijgt... Ik zie het wel als het zover is...
Geen solidariteitsbuikje?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:32 schreef t_igger het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze naar buiten moet de 1ste week! Maar wilde alleen maar aangeven dat een trap onvermijdelijk is omdat we nou eenmaal 1 hoog wonen...
Ze merkt vanzelf snel genoeg wat wel & niet kan... Ik heb nergens last van, in mijn lichaam is nix veranderd...
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:25 schreef t_igger het volgende:
Hihi Leuke discussie hoor! Wij, p_iglet & ik wonen in portiekwoning, met een trap! Dus als ze naar buiten wil moet ze toch echt de trap op & af! Ik ga der echt niet tillen hoorDat trapje van de hoog slaper is net een normale schuine trap met een leuning. Niet een trapje wat recht omhoog gaat, want dat lukt zeker niet, die hadden we 3 mndn geleden nog wel. Enne tjah ze is nou eenmaal eigenwijs...
Ik niet hoor
Maar ze is we lief hoor!
We zien wel hoe het loopt... Enne ik word vast ook wel uit bed geschopt om ons kindje te pakken...
![]()
Zo, dat is er eentje voor in een sigquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:35 schreef Anitra het volgende:
Het blijft echt wachten tot het zo ver is, iedereen voelt zich anders, iedereen doet het anders en iedereen denkt dat ht anders gedaan moet worden. De tijd zal het leren
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
Dat 'in je broek piesen' kan je natuurlijk na de bevalling overhouden![]()
Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
Dat 'in je broek piesen' kan je natuurlijk na de bevalling overhouden![]()
Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaanquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:34 schreef _evenstar_ het volgende:
P_glet en t_igger tis gewoon al bijna zover![]()
![]()
![]()
eigenwijs mowahwel lief
![]()
oh en vivi om even wat aan te geven dat mensen zo enorm verschillen in kunnen en doen.
een dag na de keizersnede deed ik de kleine al in bad en liep ik rond, douchte mezelf alleen dat schoenspoelen down under ging niet![]()
één van de laatste kerenquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef Memmel het volgende:
Nu is mijn bad aan het vollopen en ga ik zo eens even met een kopje thee weken!
en wat zou dan het verschil zijn dat p_iglet niet in hara bed klimmen kan ?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaan![]()
Dat heeft bij mij maanden en maanden geduurd, ik lijk nu pas weer een beetje de oude te worden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:36 schreef cattie het volgende:
[..]
Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.
Je bent er op uit alle bijna moeders de stuipen op het lijf te jagen....quote:
Fijn... Mijn moeder is niet zo scheutig met informatie over de bevalling. Maar het ging dan ook allemaal erg snel, ik had enorme haast. 20 minuten nadat ze in het ziekenhuis waren was ik er, tadaaaaquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"
Verpest mijn leedvermaeck nu nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:35 schreef Memmel het volgende:
[..]
Je bent er op uit alle bijna moeders de stuipen op het lijf te jagen....![]()
Komt ze er toch lekker bijzitten in bad. En vaders kan ook wel even de kleine in de gaten houden he?
Of het verstandig is, is een ander verhaal lijkt me. En juist die bekkenbodemspieren hebben toch echt rust nodig na een bevalling om problemen later te voorkomen. En dan heb ik het over verzakkingen en incontinentie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:13 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hier ging ik vijf dagen na Mara haar geboorte naar een verjaardag van het zoontje van mijn vriendin mijn bevalling duurde 40 uur en ik ben behoorlijk gescheurd en gehecht moest eerst 2 trappen af daarna 20 minute nmet de auto en daar drie hoog trappen op en dat allemaal lachend ook al was het niet om te lachen en dacht ik dat ik dood ging. Daarna al die trappen weer af en thuis weer op en ja dat doe ik NOOIT meer maar het ging wel hahahaha. Dus waar een wil is een weg denk ik dan maar.
Mijn therapeut vertelde dat om die reden (meteen weer trap op en af ed) veel vrouwen (chronische) klachten krijgen, zeker bij nog een volgende zwangerschap.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:53 schreef snoopy het volgende:
[..]
Of het verstandig is, is een ander verhaal lijkt me. En juist die bekkenbodemspieren hebben toch echt rust nodig na een bevalling om problemen later te voorkomen. En dan heb ik het over verzakkingen en incontinentie.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Crook moet toch nog even geduld hebben. Is ook beter voor je kindje nog een paar dagen.
Kijk dan weet ik ook gelijk weer waarom ik dus heel erge problemen heb. Wij krijgen geen kraamhulp, dus moet je alles zelf doen. Manlief deed dan wel wat, maar ik ben zelf altijd zo'n bezig bijtje.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:26 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn therapeut vertelde dat om die reden (meteen weer trap op en af ed) veel vrouwen (chronische) klachten krijgen, zeker bij nog een volgende zwangerschap.
Ik heb dat advies zeker ter harte genomen en 5 dagen lekker helemaal boven geleefd!![]()
Dat is weer het lastige van het buitenland (Engeland toch?). Nederland staat bekend berucht om de 'ouderwetse' thuisbevallingen, maar heeft wel weer een goed nazorgsysteem. En dat is ook wat waard vind ik!quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:35 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Kijk dan weet ik ook gelijk weer waarom ik dus heel erge problemen heb. Wij krijgen geen kraamhulp, dus moet je alles zelf doen. Manlief deed dan wel wat, maar ik ben zelf altijd zo'n bezig bijtje.
Als je je oefeningen nou gewoon blijft doen dan zou het goed moeten komen, volgens de expert op dat gebied.
Ik heb precies hetzelfde. Echt waardeloos. En tegen die slijm kun je weinig anders doen dan gewoon even geen zuivelproducten eten en drinken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef DeLiedje het volgende:
alhoewel de zwangerschaps-misselijke-kwaaltjes wat minder lijken, moet ik zo vreslijk vaak kokhalzen(bij het hoesten en niezen ook... Bah, al die slijmerigheden in m'n keel maken dat gekokhals alleen maar erger...)
Nee ik ben bang dat ik er dit keer echt helemaal alleen voor sta. Er is echt niemand in de buurt tegen die tijd. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat wij 6 maanden volledig betaalde zwangerschaps verlof hebben. En je zou nog 6 maanden onbetaald kunnen opnemen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat is weer het lastige van het buitenland (Engeland toch?). Nederland staat bekend berucht om de 'ouderwetse' thuisbevallingen, maar heeft wel weer een goed nazorgsysteem. En dat is ook wat waard vind ik!
Geen familie in de buurt die kan helpen?
Ja dat doe ik dus ook de hele dagquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:13 schreef bixister het volgende:
tan ik had dat ook heel erg, dat wisselen/verdwijnen van klachten. ik werd er ook doodnerveus van en bleef bijvoorbeeld om de haverklap aan m'n borsten voelen of ze niet toch wat extra gevoelig voelden die dagmaar vaak was dat dan niet zo. toch had dat niks te betekenen, zie piet & anna.
Jeetje dat is wel jammer zeg, dat er helemaal geen verloskundigen zijn om naar je toe te komen! Is Chantel zo snel geboren? Of wou je graag thuis bevallen toen? En is er helemaal geen kraamzorg daar? Lijkt me echt best zwaar in het begin!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:28 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Nee ik ben bang dat ik er dit keer echt helemaal alleen voor sta. Er is echt niemand in de buurt tegen die tijd. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat wij 6 maanden volledig betaalde zwangerschaps verlof hebben. En je zou nog 6 maanden onbetaald kunnen opnemen.
Maar weet je ik hoorde dat van de week. Opzich kun je hier wel voor een thuis bevalling kiezen, geen probleem. Maar dan zal je het wel alleen moeten doen die bevalling, want er zijn gewoon geen verloskundigen die naar je huis kunnen komen. En dat probleem had ik ook trouwens met de geboorte van chantel. Mijn hubby heeft chantel opgevangen en het ambulance personeel hebben de rest gedaan. En toen moesten we maar gewoon naar het ziekenhuis toe komen, want er was geen verloskundige die kon komen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:44 schreef Renda het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?![]()
Het is nog heel pril, maar als we het zelf uitrekenen online kom ik uit op 21 januari 2008. (laatste eerste dag ongesteldheid: 16 april)
Mijn nod was vandaag, maar ik had de laatste dagen zo'n raar gevoel, pijn in mijn borsten, misselijk dat ik stiekem gister al getest heb... en ja, lang te wachten hoefde ik niet.
Er is een klein onsje onderweg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |