abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:07:12 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49458210
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef p_iglet het volgende:
ik weet ook wel dat het absoluut geen zekerheid is dat het gaat lukken
Het gaat niet lukken
Trappen worden sowieso afgeraden, raar dat de kraam daar niks over gezegd heeft

Maar mag ik vragen waarom je precies zo eigenwijs bent/wil zijn? Ik bedoel, er zitten hier dus mensen die weten hoe het voelt en ik zou zeggen; doe er je voordeel mee, of denk je dat het bij jou geen pijn gaat doen allemaal door een goddelijke interventie?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:35 #77
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49458613
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik probeer me nog maar even nergens druk over te maken . Ik denk dat als je eenmaal ligt te bevallen je niet meer nadenkt over inknippen en andere dingen waar je nu de rillingen van krijgt... Ik zie het wel als het zover is...
Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:20:26 #78
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49458717
Waterfly en man gefeliciteerd met Kaj mooi mannetje

en Floor en Pien zijn 2 schatjes zeg en toen ik die foto zag van Manny met ik gok Floor? vond ik die gelijk op elkaar lijken. sweet hoor
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:05 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49458883
p_iglet, lekker eigenwijs blijven zijn.
Mij lijkt het eerlijk gezegd ook geen pretje, maar ik ben dat in en uitstappen sowieso al niet gewend en jij wel.
En als het niet gaat kan je altijd nog op plan b of c of d over gaan.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:48 #80
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_49458911
Hihi Leuke discussie hoor! Wij, p_iglet & ik wonen in portiekwoning, met een trap! Dus als ze naar buiten wil moet ze toch echt de trap op & af! Ik ga der echt niet tillen hoor Dat trapje van de hoog slaper is net een normale schuine trap met een leuning. Niet een trapje wat recht omhoog gaat, want dat lukt zeker niet, die hadden we 3 mndn geleden nog wel. Enne tjah ze is nou eenmaal eigenwijs... Ik niet hoor Maar ze is we lief hoor! We zien wel hoe het loopt... Enne ik word vast ook wel uit bed geschopt om ons kindje te pakken...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:29:34 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49459039
Ik moest ook 6 trappen op toen ik thuis kwam, maar de eerste week heb ik dat verder maar nagelaten
Kijk, wat moet, dat moet, maar ik zeg je; het is echt prettiger om het zoveel mogelijk te vermijden, je doos is zo beurs als wat grof gezegd, en elke vorm van "spreidstand" is afzien, zelfs gewoon gaan zitten op de bank is verre van een pretje de eerste paar dagen.

Of wilde ze de volgende dag al gaan wandelen, met je "naar buiten gaan" enzo?
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:32:55 #82
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_49459168
Ik zeg ook niet dat ze naar buiten moet de 1ste week! Maar wilde alleen maar aangeven dat een trap onvermijdelijk is omdat we nou eenmaal 1 hoog wonen...

Ze merkt vanzelf snel genoeg wat wel & niet kan... Ik heb nergens last van, in mijn lichaam is nix veranderd...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:33:45 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49459201
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:32 schreef t_igger het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze naar buiten moet de 1ste week! Maar wilde alleen maar aangeven dat een trap onvermijdelijk is omdat we nou eenmaal 1 hoog wonen...

Ze merkt vanzelf snel genoeg wat wel & niet kan... Ik heb nergens last van, in mijn lichaam is nix veranderd...
Geen solidariteitsbuikje?
pi_49459251
nee!! ik ben 1,5 keer zo zwaar als vriendje nu
pi_49459260
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:25 schreef t_igger het volgende:
Hihi Leuke discussie hoor! Wij, p_iglet & ik wonen in portiekwoning, met een trap! Dus als ze naar buiten wil moet ze toch echt de trap op & af! Ik ga der echt niet tillen hoor Dat trapje van de hoog slaper is net een normale schuine trap met een leuning. Niet een trapje wat recht omhoog gaat, want dat lukt zeker niet, die hadden we 3 mndn geleden nog wel. Enne tjah ze is nou eenmaal eigenwijs... Ik niet hoor Maar ze is we lief hoor! We zien wel hoe het loopt... Enne ik word vast ook wel uit bed geschopt om ons kindje te pakken...
proest, moestff lachen, jij die p_iglet niet wil tillen vind ik flauw
p_iglet eigenwijs? hoe komen jullie erbij?

Het blijft echt wachten tot het zo ver is, iedereen voelt zich anders, iedereen doet het anders en iedereen denkt dat ht andersgedaan moet worden. De tijd zal het leren
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:33:33 #86
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49461706
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:35 schreef Anitra het volgende:

Het blijft echt wachten tot het zo ver is, iedereen voelt zich anders, iedereen doet het anders en iedereen denkt dat ht anders gedaan moet worden. De tijd zal het leren
Zo, dat is er eentje voor in een sig .

Wijze vrouwen, ze zouden er eens vaker naar moeten luisteren .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49463714
p_iglet, is die bank een gewone bank of een slaapbank? Gewone banken zijn vaak erg zacht zodat je er een beetje in wegzakt en comfortabel kan zitten, en dat is zeker voor kleine baby's nog erg gevaarlijk (wiegedood) dus ivm het risico op in slaap vallen kun je dan beter niet liggend op de bank voeden ed.
Maarre succes, jullie komen er vast wel uit.
pi_49471031
Goedemorgen allemaal!! Allemaal lekker geslapen?

Hier weer een zwangerschapskwaaltje erbij: kuitkramp.. Werd vanochtend rond 7 uur wakker, met een krampend linkerbeen. En vorige week ook al eens. Nja, dat overleef ik ook wel weer
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:10:28 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49471048
Oei, dat is wel naar.

Oh, ik heb trouwens ook iets geks weer. Ik nies anders dan anders.
Beetje suf om uit te leggen, maar normaal nieste ik gewoon 1 keer en dan kwam er mss iets later nog wel eentje achteraan. Nu kan ik niet anders dan gewoon gelijk dubbelniezen.
Okok, dat is verder niet zo heel schokkend, maar het viel me op.
pi_49471092
Dat komt vast omdat je nu met z'n tweetjes niest
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49471174
Nou, zo lang je nog maar niet zo niest als mijn moeder Die niest twee keer, KEIHARD, vloekt erachteraan en piest in d'r broek

Ik nies inmiddels ook keihard, en zeg dan: Nou, nou... Dus ik vrees wel 't ergste voor later zeg maar
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:04:33 #92
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49471515
Goedemorgen, ik meld me ook weer.
Beetje raar geslapen. Was om half zes al weer wakker, lag niet lekker. Toen ben ik op de bank gaan liggen en heb ik tot een kwartier geleden heerlijk geslapen!

Nu is mijn bad aan het vollopen en ga ik zo eens even met een kopje thee weken!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49471516
Dat 'in je broek piesen' kan je natuurlijk na de bevalling overhouden
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:12:24 #94
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49471616
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:34:13 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49471916
P_glet en t_igger tis gewoon al bijna zover
eigenwijs mowah wel lief

oh en vivi om even wat aan te geven dat mensen zo enorm verschillen in kunnen en doen.
een dag na de keizersnede deed ik de kleine al in bad en liep ik rond, douchte mezelf alleen dat schoenspoelen down under ging niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:36:21 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_49471952
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef snoopy het volgende:
Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:40:40 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49472028
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:34 schreef _evenstar_ het volgende:
P_glet en t_igger tis gewoon al bijna zover
eigenwijs mowah wel lief

oh en vivi om even wat aan te geven dat mensen zo enorm verschillen in kunnen en doen.
een dag na de keizersnede deed ik de kleine al in bad en liep ik rond, douchte mezelf alleen dat schoenspoelen down under ging niet
Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaan
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:41:31 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49472045
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:04 schreef Memmel het volgende:

Nu is mijn bad aan het vollopen en ga ik zo eens even met een kopje thee weken!
één van de laatste keren
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:44:35 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49472120
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik stond de volgende dag ook bij het gemeentehuis omdat er iets mis bleek gegaan te zijn bij het doorgeven van mijn verhuizing, en Dean dus bij de aangifte op mijn oude adres werd ingeschreven, ik vind hem nog iets te jong om uit huis te gaan en ik moest dat persé persoonlijk doen dus...daarna dacht ik dat ik ook nog wel even naar Albert Heyn kon gaan
en wat zou dan het verschil zijn dat p_iglet niet in hara bed klimmen kan ?
ik wil er alleen mee aangeven dat je iemand niet moet onderschatten.( ook niet overschatten trouwens)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:46:05 #100
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49472151
Ik duwde manlief 2 dagen na de bavalling in een rolstoel van de kraamafdeling af en liep diezelfde dag nog bij de Hema

(hier overigens 4 trappen om in onze woning te komen.)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:05:39 #101
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49472588
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:36 schreef cattie het volgende:

[..]

Maar met goede bekkenbodemspierenoefeningen (leuk galgjewoord) gaat het bijna altijd wel weer over. Hier wel gelukkig.
Dat heeft bij mij maanden en maanden geduurd, ik lijk nu pas weer een beetje de oude te worden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:18:19 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_49472884
Bij mij duurde het incontinetie probleempje ongeveer 3 maanden, toen ik aan het werk ging was het gelukkig weer over. Van mijn stuitje heb ik daarintegen nog veel langer last gehad.
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:35:53 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49473277
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

één van de laatste keren
Je bent er op uit alle bijna moeders de stuipen op het lijf te jagen....

Komt ze er toch lekker bijzitten in bad. En vaders kan ook wel even de kleine in de gaten houden he?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49473557
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ja, vertel dat aan m'n moeder!!! Bijna 28 jaar na dato heeft ze het nog steeds over dat geluid, ik hoor nooit iets over weeen ofzo.. alleen maar "oh dat geluid, als ik er nu nog aandenk.. brrr"
Fijn... Mijn moeder is niet zo scheutig met informatie over de bevalling. Maar het ging dan ook allemaal erg snel, ik had enorme haast. 20 minuten nadat ze in het ziekenhuis waren was ik er, tadaaaa
Fake it till you make it...
pi_49475157
Mijn moeder kan ik het helaas niet meer vragen, maar mijn schoonmoeder vertelde dat ze tot net voor de persweeen nog even met de verloskundige gezellig een sigaretje heeft staan roken en daarna maar even aan het werk gegaan is.
Das het andere uiterste dus.
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:39:37 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49477033
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:35 schreef Memmel het volgende:

[..]

Je bent er op uit alle bijna moeders de stuipen op het lijf te jagen....

Komt ze er toch lekker bijzitten in bad. En vaders kan ook wel even de kleine in de gaten houden he?
Verpest mijn leedvermaeck nu niet
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:13:16 #107
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49478112
@Vivi je bent lekker op dreef ik lach me rot.

@Memmel geniet ze lekker badderen en weken. Joh en straks badder je lekker met kind dan geef je kind aan man en badder je alleen nog even door. Heerlijk toch.

@P_iglet misschien voel jij je na de bavalling prima en geniet je vol op in je hoogslapertje met man en kind hoog en droog en gaat het niet nou ja dan is er zo iets anders geregeld.

Hier ging ik vijf dagen na Mara haar geboorte naar een verjaardag van het zoontje van mijn vriendin mijn bevalling duurde 40 uur en ik ben behoorlijk gescheurd en gehecht moest eerst 2 trappen af daarna 20 minute nmet de auto en daar drie hoog trappen op en dat allemaal lachend ook al was het niet om te lachen en dacht ik dat ik dood ging. Daarna al die trappen weer af en thuis weer op en ja dat doe ik NOOIT meer maar het ging wel hahahaha. Dus waar een wil is een weg denk ik dan maar.

@ cattie had jij ook een scheutje in je stuitje? Dat was hier het geval een klein scheurtje of zwaar gekneusd auwie dat heeft heel lang pijn gedaan. Eigelijk is het sinds een paar maanden pas zo goed als over

Morgen de echo en ik word met het uur zenuwachtiger. Speciaal op een dag dat Mara bij de psz is is die morgen dicht grrrr gelukkig kan ze even naar mijn ouders.

Manlief is aan het geschopt omdat ik perse het huis af wil hebben voor december en er moet nog heeeeel veel gedaan worden.

Ondertussen ben ik zo ziek (griep) en gewoon misselijk maar ach als jedan moet hoesten dan is dat geen pretje. Maar ook dat zal wel weer beter gaan. Hopelijk voel ik me zaterdag beter dan gaan we een dagje naar plopsaland.

Zo ga weer ff bank hangen.
liefs

[ Bericht 6% gewijzigd door S-A-I-N-T op 17-05-2007 14:32:36 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:27:19 #108
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49478537
Wij hebben toen een paar dagen een bed gehuurd. Ik was fors ingeknipt en had een forse bloeduitstorting. Traplopen deed erg zeer bij mij.
Ik denk idd maar afwachten hoe het gaat.
  donderdag 17 mei 2007 @ 15:31:04 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49480472
@S-A-I-N-T; Beterschap!!

Heb het vandaag maar aan de oudste twee verteld. Ik was gisteren flink beroerd en vanochtend ook, en ik ga steeds zo vroeg op bed 's avonds.
De oudste vermoedde het ook al. Ze had zwangerschapsvitamines zien staan in de kast en ze vond al dat ik zo vaak niet lekker was ineens. De ander had niet echt wat door gehad, maar ze waren wel allebei heel enthousiast.
Heel voorzichtig uitgelegd dat het nog maar zo groot als een rozijntje is, dat er nog veel moet groeien en ontwikkelen, maar dat dit de komende zes weken heel spannend is omdat het soms niet helemaal goed gaat met die groei. Dat snapten ze en wisten ze ook nog wel van de vorige zwangerschappen en de biologieles van school.

Hoe dan ook vonden ze het wel een heel gaaf idee
  donderdag 17 mei 2007 @ 15:40:04 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49480697
Leuk Tan!
pi_49480825
He Tan, wat leuk dat ze positief reageren!!

Hier schiet de babykamer aardig op
Plafond is vernieuwd en geverfd, muren geverfd, nieuwe vloer gelegd. Commode in elkaar gezet. (om te kijken of de groene muur niet nog een tint lichter mag, maar dat hoeft gelukkig niet)
Nu is vriendlief bezig met de plinten. En dan vanavond of morgen ook de andere meubeltjes in elkaar. En daarna alles aankleden
pi_49482732
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:13 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hier ging ik vijf dagen na Mara haar geboorte naar een verjaardag van het zoontje van mijn vriendin mijn bevalling duurde 40 uur en ik ben behoorlijk gescheurd en gehecht moest eerst 2 trappen af daarna 20 minute nmet de auto en daar drie hoog trappen op en dat allemaal lachend ook al was het niet om te lachen en dacht ik dat ik dood ging. Daarna al die trappen weer af en thuis weer op en ja dat doe ik NOOIT meer maar het ging wel hahahaha. Dus waar een wil is een weg denk ik dan maar.
Of het verstandig is, is een ander verhaal lijkt me. En juist die bekkenbodemspieren hebben toch echt rust nodig na een bevalling om problemen later te voorkomen. En dan heb ik het over verzakkingen en incontinentie.
pi_49483300
Crook gokte dat de baby vandaag geboren zou worden, maar het is nog erg rustig

Tan
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:25:23 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49483640
Crook moet toch nog even geduld hebben. Is ook beter voor je kindje nog een paar dagen.
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:26:27 #115
94046 PM-girl
pi_49483670
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:53 schreef snoopy het volgende:

[..]

Of het verstandig is, is een ander verhaal lijkt me. En juist die bekkenbodemspieren hebben toch echt rust nodig na een bevalling om problemen later te voorkomen. En dan heb ik het over verzakkingen en incontinentie.
Mijn therapeut vertelde dat om die reden (meteen weer trap op en af ed) veel vrouwen (chronische) klachten krijgen, zeker bij nog een volgende zwangerschap.
Ik heb dat advies zeker ter harte genomen en 5 dagen lekker helemaal boven geleefd!
*
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:41:02 #116
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49484160
[..]

[/quote]

Nee dat is zeker niet verstandig. En dat was ook heel erg stom en ik zeg al ik zou het nooit meer doen. Maar het kwam denk ik ook een beetje door dat ik zo een vreselijke kraamweek had alles (bijna alles) zelf moest doen de eerste dag was er helemaal geen kraamhulp en daarna allemaal vreselijke kraamhulpen die heel slecht waren (op 1 na) Dus was blij dat ik ff wat anders had. Maar nogmaals nee het was alles behalve slim.

Groetjes
pi_49484980
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Crook moet toch nog even geduld hebben. Is ook beter voor je kindje nog een paar dagen.

we zijn alleen zo ontzettend nieuwschierig ik zelf denk dat het nog wel even duurt en dat het komt na 13 juni
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:31:13 #118
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_49485675
Succes morgen Saint!

Waterfly en husbs.. van harte met Kaj ! Stoere naam!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:54:48 #119
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_49486364
@ saint... lastig is dat ziek zijn he? Ik had begin vorige week echte griep/zware verkoudheidsklachten, daarna ging het paar dagen wat beter en sinds afgelopen weekend dus die oorontsteking...

Ondertussen ben ik al anderhalve week echt niet lekker en vreselijk hoesterig en snotterig.

Tegen de hoofdpijn neem ik niets (paracetamol helpt niet echt en ik wil niet te vaak iets nemen... zolang het dragelijk blijft bikkel ik wel door ) en alhoewel de zwangerschaps-misselijke-kwaaltjes wat minder lijken, moet ik zo vreslijk vaak kokhalzen (bij het hoesten en niezen ook... Bah, al die slijmerigheden in m'n keel maken dat gekokhals alleen maar erger...)

Ik wil beter zijn!!
pi_49487737
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:26 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Mijn therapeut vertelde dat om die reden (meteen weer trap op en af ed) veel vrouwen (chronische) klachten krijgen, zeker bij nog een volgende zwangerschap.
Ik heb dat advies zeker ter harte genomen en 5 dagen lekker helemaal boven geleefd!
Kijk dan weet ik ook gelijk weer waarom ik dus heel erge problemen heb. Wij krijgen geen kraamhulp, dus moet je alles zelf doen. Manlief deed dan wel wat, maar ik ben zelf altijd zo'n bezig bijtje.

Als je je oefeningen nou gewoon blijft doen dan zou het goed moeten komen, volgens de expert op dat gebied.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:07:57 #121
94046 PM-girl
pi_49488819
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:35 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Kijk dan weet ik ook gelijk weer waarom ik dus heel erge problemen heb. Wij krijgen geen kraamhulp, dus moet je alles zelf doen. Manlief deed dan wel wat, maar ik ben zelf altijd zo'n bezig bijtje.

Als je je oefeningen nou gewoon blijft doen dan zou het goed moeten komen, volgens de expert op dat gebied.
Dat is weer het lastige van het buitenland (Engeland toch?). Nederland staat bekend berucht om de 'ouderwetse' thuisbevallingen, maar heeft wel weer een goed nazorgsysteem. En dat is ook wat waard vind ik!
Geen familie in de buurt die kan helpen?
*
pi_49492702
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef DeLiedje het volgende:
alhoewel de zwangerschaps-misselijke-kwaaltjes wat minder lijken, moet ik zo vreslijk vaak kokhalzen (bij het hoesten en niezen ook... Bah, al die slijmerigheden in m'n keel maken dat gekokhals alleen maar erger...)
Ik heb precies hetzelfde. Echt waardeloos. En tegen die slijm kun je weinig anders doen dan gewoon even geen zuivelproducten eten en drinken.
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:51:59 #123
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_49492866
Zou Kapitein Pannekoek al thuis zijn? Ben erg benieuwd hoe het met haar is.
Of moet ik dan in een ander topic zijn; babietjes of nieuwe moeders?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 08:34:26 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49501996
Goedemorgen

Ik meld me weer. Gisteravond voor het slapen gaan was ik zooo vreselijk misselijk. En had ik even een aanvalletje van buikloop (zal de MacDonalds wel geweest zijn. Ik heb eindelijk die Big Mac op waar ik al ongeveer 2 topics lang naar zit te snakken). Maar rustig geslapen, niets gebeurd verder.

Straks naar de vk, aangezien hubbie vrij is vandaag gaat hij weer eens mee. Kan hij haar nog het hemd van het lijf vragen, mocht ie daar behoefte aan hebben...
pi_49502157
je hebt nog lang gewacht met je BigMac dan!
pi_49503007
Goedemorgen dames.

Even een vraagje. Hoe snel zijn jullie uitgezet ( buikje gekregen) bij de tweede. Ik heb echt een stevig buikje inmiddels al terwijl ik pas zes weken en een paar dagen ben.
Ik heb ook om een of andere vage reden veel meer last van mijn rug en mijn liezen. ( Ik denk bandenpijn.)

vrijdag 18 mei 2007 @ 10:08:31 #127
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49503296
@wenneke; hoe kan jij 6 weken en een paar dagen zijn terwijl je een dag later uitgerekend ben dan ik? Ik ben vandaag precies 6 weken.

Mijn buik zette na bij de vorige zwangerschappen ook vrij vroeg uit, maar dat is het gevolg van een tragere spijsvertering. Het is veel lucht dus. Ook nu zitten sommige broeken strakker, vooral 's avonds, maar dat is normaal dus.

Heb jij ook dat klachtjes komen en gaan? Gister en eergister was ik flink misselijk, maar nu helemaal nergens meer last van. Kan me dat niet echt herinneren van de anderen en maak me dan meteen weer zorgen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:13:52 #128
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49503389
he Tan, wat leuk dat je weer zwanger bent, van harte gefeli hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_49503390
tan ik had dat ook heel erg, dat wisselen/verdwijnen van klachten. ik werd er ook doodnerveus van en bleef bijvoorbeeld om de haverklap aan m'n borsten voelen of ze niet toch wat extra gevoelig voelden die dag maar vaak was dat dan niet zo. toch had dat niks te betekenen, zie piet & anna.
pi_49503668
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:07 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat is weer het lastige van het buitenland (Engeland toch?). Nederland staat bekend berucht om de 'ouderwetse' thuisbevallingen, maar heeft wel weer een goed nazorgsysteem. En dat is ook wat waard vind ik!
Geen familie in de buurt die kan helpen?
Nee ik ben bang dat ik er dit keer echt helemaal alleen voor sta. Er is echt niemand in de buurt tegen die tijd. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat wij 6 maanden volledig betaalde zwangerschaps verlof hebben. En je zou nog 6 maanden onbetaald kunnen opnemen.

Maar weet je ik hoorde dat van de week. Opzich kun je hier wel voor een thuis bevalling kiezen, geen probleem. Maar dan zal je het wel alleen moeten doen die bevalling, want er zijn gewoon geen verloskundigen die naar je huis kunnen komen. En dat probleem had ik ook trouwens met de geboorte van chantel. Mijn hubby heeft chantel opgevangen en het ambulance personeel hebben de rest gedaan. En toen moesten we maar gewoon naar het ziekenhuis toe komen, want er was geen verloskundige die kon komen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:31:44 #131
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49503748
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:13 schreef bixister het volgende:
tan ik had dat ook heel erg, dat wisselen/verdwijnen van klachten. ik werd er ook doodnerveus van en bleef bijvoorbeeld om de haverklap aan m'n borsten voelen of ze niet toch wat extra gevoelig voelden die dag maar vaak was dat dan niet zo. toch had dat niks te betekenen, zie piet & anna.
Ja dat doe ik dus ook de hele dag Maar omdat ik nog borstvoeding geef zijn ze helemaal niet zo gevoelig, die hele melkproductie is nog steeds op gang.

Maar ja, ik moet me ook niet druk maken
@Melonovy, ja was voor ons ook een (leuke) verrassing!
pi_49508134
@Tan, Bij mij zijn de klachten de ene keer ook meer aanwezig dan de andere keer. Ik ben nu bijv met vlagen misselijk en mijn borsten voelen vandaag weer aan alsof ze als voetbal gebruikt zijn, terwijl ik ze gister niet of nauwelijks voelde.

Mijn darmen zijn idd opgezet en daar zal een deel van mijn buik wel vandaan komen. ( Bijkomend voordeel van luie darmen is wel dat ie en stuk rustiger is.)

Is het niet moeilijk om borstvoedng en zwangerschap te combineren??? Merk je daar wat van??

Ow en die datum heb ik op zon zwangerschapspagina uitgerekend.Mss dat straks na de echo er een andere datum uitkomt. Dat zien we dan wel weer.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:13:11 #133
105850 Fuente
mamamuts
pi_49510368
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:28 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Nee ik ben bang dat ik er dit keer echt helemaal alleen voor sta. Er is echt niemand in de buurt tegen die tijd. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat wij 6 maanden volledig betaalde zwangerschaps verlof hebben. En je zou nog 6 maanden onbetaald kunnen opnemen.

Maar weet je ik hoorde dat van de week. Opzich kun je hier wel voor een thuis bevalling kiezen, geen probleem. Maar dan zal je het wel alleen moeten doen die bevalling, want er zijn gewoon geen verloskundigen die naar je huis kunnen komen. En dat probleem had ik ook trouwens met de geboorte van chantel. Mijn hubby heeft chantel opgevangen en het ambulance personeel hebben de rest gedaan. En toen moesten we maar gewoon naar het ziekenhuis toe komen, want er was geen verloskundige die kon komen.
Jeetje dat is wel jammer zeg, dat er helemaal geen verloskundigen zijn om naar je toe te komen! Is Chantel zo snel geboren? Of wou je graag thuis bevallen toen? En is er helemaal geen kraamzorg daar? Lijkt me echt best zwaar in het begin!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:06:28 #134
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49511883
joepie ik weet wanneer ik ben uitgerekend. Onze kleine word verwacht op 10 december 2007 dus ik zou graag op het lijstje willen.

Morgen ben ik precies 11 weken.
De echo was helemaal goed super om te zien de navelstreng werkt een klein beetje, de placenta ligt dit keer voor, beebje was 4, nog wat cm de dooierzak was nog aanwezig, hartje deed het super, maagje was een beetje gevuld, armpjes en benen bewogen en het hele beebje stuiterde heen en weer. Wat een verschil met 4 weken geleden en wat voelde dit goed.

Ik had dezeflde echo mevrouw als vorige keer en zijn nog een keer terug gekomen op de test en ze zei nog eens duidelijk dat het in de theorie niet mogelijk was om een positieve test te hebben al zo snel maar ja dat er soms raadsels zijn en blijven.

Wij zijn in iedergeval super blij!

Nu nog ff beter worden dan is het helemal super. Heb wel nog even na gevraagt voor hoestdrank en dat ik 6 paracetamol op een dag mag en dat dat totaal geen kwaad kan.

Liefs joyce
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:23:45 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49512500
Joyce, ik heb je erin gezet hoor, met datum!
Fijn dat alles goed was!
pi_49512848
fantastisch S-A-I-N-T/joyce, gefeliciteerd!!!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:52:44 #137
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49513448
S-A-I-N-T Wat een goed nieuws, wat een opluchting hè!!

@Wenneke, bij de vorige zwangerschap voedde ik mijn zoontje ook nog. Toen was het relatief zwaar omdat hij nog veel dronk. Daarna heb ik nog twee jaar getandemd en was ik lichamelijk helemaal op; waar ik pas te laat achter kwam. Ik merkte pas het verschil toen ik stopte met tandemen. Maar de jongste drinktnu nog steeds, en niet zo veel meer, dus dat is prima vol te houden. Ik neem er zwangerschapsvitamines bij, vanwege de BV.
pi_49513848
S-A-I-N-T super dat alles zo mooi uitzag. Het echte supergenieten kan nu beginnen.

@Tan Kan me voorstellen dat dat heftig is. Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik de BV na een krappe vier maanden heb moeten opgeven. Ze deden helemaal niks meer en Noortje had te veel honger dus ben ik met pijn in mijn hart gestopt.
pi_49514446
KP en Manny Gefeliciteerd met jullie 2 mooie meiden!!

Waterfly en Man Gefeliciteerd met Kaj!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:44:43 #140
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_49516793
Mag ik ook in het lijstje?
Het is nog heel pril, maar als we het zelf uitrekenen online kom ik uit op 21 januari 2008. (laatste eerste dag ongesteldheid: 16 april)
Mijn nod was vandaag, maar ik had de laatste dagen zo'n raar gevoel, pijn in mijn borsten, misselijk dat ik stiekem gister al getest heb... en ja, lang te wachten hoefde ik niet.
Er is een klein onsje onderweg
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:47:41 #141
94046 PM-girl
pi_49516874
Leuk nieuws Renda! Gefeliciteerd!
*
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:06:08 #142
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49517287
Renda, gefeliciteerd!!!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:12:16 #143
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_49517428
Dankje!
Ik vind het wel eng
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:16:29 #144
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49517540
Ja, ik ook (bij mijzelf dan, het is de vijfde keer maar dat enge en onzekere lijkt wel bij iedere zwangerschap erger te worden ) maar ik doe ergens ook nog mijn best om er van te genieten.
pi_49518604
Welkom hier Renda .
Fake it till you make it...
  Jubileum moderator vrijdag 18 mei 2007 @ 19:23:43 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49519326
Gefeliciteerd Renda en je staat erbij

Vandaag heb ik weer Karins baby voelen trappen. Gaaf is dat zeg en het voelt ook ergens heel weemoedig. Het is heel anders om het te voelen bij iemand anders maar gelijk voel je ook heel erg het gemis van die "gezelligheid" in je buik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:00:56 #147
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49523062
gefeli nieuwe zwangeren!

Ben vandaag weer bij de vlos geweest. Alles ok.

Ze vond dat ik er nog wel erg fit bijzat voor iemand van 39 weken zwanger. Ze voegde daaraan toe dat het best nog wel eens even zou kunnen gaan duren, omdat ik nog zo actief ben. Maarja, zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Ben geen bankzitter. Ze beaamde dat het ook best inderdaad gewoon wel snel zou kunnen gaan gebeuren.

Enniewee, kindje groeide goed, hartslag was goed, alles was weer goed!
pi_49524257
Renda van harte

Joyce, fijn dat alles goed was!

Memmel, het is toch wel een hele eer als ze dat zeggen

Ik ben al dagen helemaal een wrak, mijn buik doet zo'n zeer en ik weet niet meer wat ik moet doen om het minder te laten worden Het enige wat echt heel fijn is is in bed liggen, maar ja dat kan ik toch ook niet heel de dag doen?
Ik wil nog zoveel ( huis soppen etc. ) normaal ben ik zo'n bezig bijtje en nu komt er echt niks uit mijn handen ...... Ik wil Crook ook niet teveel belasten met klussen die moeten gebeuren, want die heeft weten we sinds vorige week Pfeifer die is ook helemaal futloos en moe, maar hij doet zo zijn best dat ik me weer schuldig voel ......

Maandag naar de vk en haar maar vragen wat ik moet doen aan die zere buik en die vreselijk kramp iedere keer! en om over die steken in de schaamstreek nog maar te zwijgen

Voor de rest gaat het goed, baby is echt heel, heel, heel bewegelijk en dat maakt een hele hoop goed
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49524653
Beakr nu kan je nog de hele dag op bed liggen, straks niet meer, dus als je daar het lekkerste voelt dan ga je toch lekker in bed liggen? Juist nu nog ff jezelf verwennen hoor!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:52:32 #150
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49524786
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:44 schreef Renda het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?
Het is nog heel pril, maar als we het zelf uitrekenen online kom ik uit op 21 januari 2008. (laatste eerste dag ongesteldheid: 16 april)
Mijn nod was vandaag, maar ik had de laatste dagen zo'n raar gevoel, pijn in mijn borsten, misselijk dat ik stiekem gister al getest heb... en ja, lang te wachten hoefde ik niet.
Er is een klein onsje onderweg
dat was onze werktitel voor Emma
gefeliciteerd!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')