Dr. Plien?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Moet trouwens zeggen dat de lijst met roeiers erg aan het groeien is in de OP
Mooi zo!! Hoe meer roeiers hoe meer vreugd. Nou nog hopen dat ik virtuele Njord-vrienden hier kan krijgen.
Haha... neequote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:28 schreef De_Ananas het volgende:
Maar het zijn hier wel allemaal die hards of niet?
En hoe schat je je kansen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
Aanstaande zondag hebben we de tweede trainingsdag, Boomrups, dan wordt er al e.e.a. geselecteerd. Op de Hollandia wordt er al met een acht gevaren, maar die hoeft nog niet gelijk te zijn aan de uiteindelijke acht die op de ARB/NK ten tonele verschijnt.
Nee hoor, ik peddel ook in het competitie-veld. Wel alweer zo'n drie jaar (wat voor een compo-roeier bij een studentenvereniging best lang isquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:28 schreef De_Ananas het volgende:
Maar het zijn hier wel allemaal die hards of niet?
Kom ik aan als eerste jaars OOCUZ n00b zonder stip
Daar ben ik nog heel voorzichtig in. Lijkt me ook niet echt gepast als ik hier te pas en te onpas ga roepen wie ik er wel en niet in wil hebben. Ik denk dat ik niet bij voorbaat niet goed genoeg ben om in de acht te komen, maar moet me wel (een keer) laten zien: heb op de RR niet bijzonder gevaren namelijk.quote:
Hoe ging de ZRB voor jou?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:38 schreef Dr.Plien het volgende:
Rupsje, weet jij of er nog foto's zijn gemaakt van de ZRB?? Kleine kans dat er al iemand op de kant stond om 08.04, maar wie weet...
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef jw3 het volgende:
seekfaM, roeide jij nu in een houten dubbeltwee in Gent op boeg?
Iets met schoenmakers die bij hun leest blijven enzo....quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:45 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Overigens ga ik samen met de composaris, en hebben we nu al vastgesteld dat we lichte selectie gaan doen begin volgend jaar![]()
Voor je rug is scullen lekkerder. In een 2- heb je ook minder balans dan in een 2x, wat de aanslag op je rug meestal alleen maar meer maakt. 2x schijnt ook sneller te gaan, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.quote:
Scullen is voor burgers!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:55 schreef nanana het volgende:
2- is boordroeien en zonder stuur, 2x is dubbeltwee, oftewel: scullen (en ook zonder stuur)!
en over het veld. kan me herinneren dat wij vorig jaar ook 2 competitiedames hadden. zijn in de zomer hard gaan trainen en hebben helemaal niet zo slecht gepresteerd in het 2x-(competitie)veld!
en op zich is scullen helemaal niet zo moeilijk hoor! de volgorde blijft hetzelfde, alleen heb je 2 palen te hanteren!
*checkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:42 schreef Keroppi het volgende:
Mjaa dat lijkt me ook zo eng () aan een wedstrijd in een 2x starten, zit je tussen al die burgerverenigingen die volgens mij nog best hard gaan
Hehe, zondag waren we al in de voorwedstrijd uitgeschakeld, ik had een fiets gekregen van m'n coach dus heb met alles meegefiets. Ook nog flink "allez Gyas" lopen schreeuwen tijdens jullie finale, een coach van jullie moest er wel om lachen 2 knalgele jassen schreeuwend op een fiets.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:32 schreef Apoc2003 het volgende:
Ook maar weer even een tvp van mij![]()
De ZRB eigenlijk weer te wisselvallig gevaren, zaterdagochtend matige voorronde en smiddags een goede B-finale waar we Njord en Triton met gemak voor bleven. Op zondag een goede voorronde waarbij een gronings onderonsje werd uitgevochten, waarbij wij als winnaar over de lijn kwamen. De finale echter grandioos verkloot, waarbij we uiteindelijk ook achter Njord en Triton eindigden die we de dag ervoor nog met relatief gemak voor waren gebleven.
Beetje jammer dus hoe het op het moment gaat, we kunnen blijkbaar niet elke 2k varen op ons gebruikelijk niveau, waardoor we dus ook niet altijd hoog kunnen eindigen. Alsnog 5e in het eerstejaarsveld en 4e in het beginnelingen veld geworden, waar opzich niets mis mee is, maar toch overheerst het gevoel van teleurstelling na de ZRB. Hopenlijk beter op de Hollandia!
Overigens woon ik ook op 2 minuten fietsen van Gyas, wat echt super relaxed is als wedstrijdroeier![]()
@ Banaan: Ik geloof dat gyas en proteus op dezelfde camping staan in Luzern, dus bereid je maar vast voor op een mooie pot drentschen (als je meegaat kom je er wel achter wat het is)![]()
Neus?!?!?!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:42 schreef De_Ananas het volgende:
Trouwens, gisteren waren gasten van Skoll met hun 8 gebotst tegen de muur met de boot terugleggen
Is de neus kapot
Als het goed is staat Euros er ook naast, dus we zien het vanzelf wel...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:32 schreef Apoc2003 het volgende:
@ Banaan: Ik geloof dat gyas en proteus op dezelfde camping staan in Luzern, dus bereid je maar vast voor op een mooie pot drentschen (als je meegaat kom je er wel achter wat het is)![]()
Mail?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:23 schreef jw3 het volgende:
Seekmaf, dan heb ik je op de foto.
De boot van Skoll was niet bij het terugleggen tegen een muur gegaan, maar bij het overvaren naar de Bosbaan bij De brug, tegen De brugpeiler gezet. De enige brug in die route die 3 pijlers heeft, en dus al heel wat boten heeft weten tegen te houden. En dat nadat bij het transport naar de ZRB hun eigen boot ook al de punt heeft verloren. Hoop trouwens voor die ploeg dat de boot vrijdag weer vaarbaar is.
tweezonderen is trouwens best lastig, en voor iedereen die twijfelde, het is zéker trager dan 2x-en.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:57 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Maar wat raden jullie aan, de 2x of de 2-? Iik heb geen ervaring met scullen maar evt zou ik in de zomer m'n best kunnen doen om de benodigde diploma's te halen. (Trouwens voor de 2- zou ik ook boordroeien 3 moeten halen...)
Is die boot van Willem III trouwens alweer heel na dat incident op de Heineken?quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:13 schreef jw3 het volgende:
Nee, sjaars licht is met de Sinir, tegen een brug gevaren dus, en hun eigen acht is tijdens het transport stuk gegaan, daar konden ze niks aan doen.
Hahaquote:Op woensdag 16 mei 2007 01:24 schreef cryforhelp het volgende:
Ohja, en jullie hebben echt zo'n diploma systeem, stelletje burgers.
Bij ons moet je een keertje in een 2- demonstreren dat je niet direct overvaren wordt, en vanaf dan zoek je het maar uit, zelfde voor scullen.
Dat vermoeden had ik al, met je vrij up-to-date informatie over Joris en Dennisquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:37 schreef Boomrups het volgende:
Ik ben het eens met Keroppi. Het getuigt van een goede organisatie als een roeivereniging examens aflegt.
Oh en WEO, ik ben van Gyas.
Wat is er mis met knorren? Zolang het niet té knorrig wordt vind ik het primaquote:
Die botsen overal tegenaan. Het was een opmerking met een dikke knipoog, aangezien ik dit jaar al verantwoordelijk ben (geweest) voor 2 kapotte scullriemen en indirect ook een kleine hap uit een boordriem.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:28 schreef -Banaan- het volgende:
[..]
Wat is er mis met knorren? Zolang het niet té knorrig wordt vind ik het prima
Je zit dicht bij de bron. Dat is pas journalistiek!quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef WanEnOonlie het volgende:
Bitte sehr. Het is een scoop voor FOK!-sport, maar iedereen anders in de nieuwsposter crew liep er niet echt warm voorHoe verrassend
![]()
Ik heb het overigens niet van njord.nl, maar uit eerste hand, via Jacobine zelf. Wil natuurlijk wel zelf alle credits hebben
Ja ach, Jacobine en ik hebben veelvuldig contact hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:44 schreef Boomrups het volgende:
[..]
Je zit dicht bij de bron. Dat is pas journalistiek!![]()
Das bij de HIC of LIC voor nieuwe leden dat je moet leren sturen en alle onderdelen benoemen. Zonder stip mag je eigenlijk niet alleen roeien maar wij nemen het niet zo nauwquote:Op woensdag 16 mei 2007 01:24 schreef cryforhelp het volgende:
Ananas, wat is dat met die stip waar je het over hebt?
bij ons noemen ze dat de basisproefquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Das bij de HIC of LIC voor nieuwe leden dat je moet leren sturen en alle onderdelen benoemen. Zonder stip mag je eigenlijk niet alleen roeien maar wij nemen het niet zo nauw
Ik kan zelf niet mee (verjaardag/tentamenleren etc) maar er is wel een ploeg van Orca (met drie van mijn ploeggenootjes) die in de supersonisch Piranje (oranje C2x+) meedoetquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:31 schreef Sjobber het volgende:
Magoed, morgen de 11steden tocht. Nog andere mensen die ik daar tegen kan komen?
Wie?quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:37 schreef Boomrups het volgende:
Ik ben het eens met Keroppi. Het getuigt van een goede organisatie als een roeivereniging examens aflegt.
Oh en WEO, ik ben van Gyas.
Ha! Ik wist dat dat zou willen weten Maarten, daarom vond ik het niet zo nodig om te vertellen van welke vereniging ik was. Maar je kent me wel. Denk maar eens na, en klik anders eens op mijn nick om te zien wat mijn postgeschiedenis is. Met een beetje denkwerk kom je er wel op denk ik.quote:
die ***** jeugd van de DDS mag zich wel eens aan de algemene vaarregels houden. eigen wal houden enzo ??? en dan zo'n ****** coach van de kant of ik even wil uitkijken, terwijl ik al strak langs mijn eigen wal vaar.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:03 schreef seekfaM het volgende:
bij ons
Hahaha. Gecondolerd, geen nood, maar gelijk beginnen met een goede opvoeding. Daar is ruimte voor (aldus mijn allerliefste vriendin:) njord-minerva).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:48 schreef WanEnOonlie het volgende:
Volgens mij komt een deel van dat tuig deze kant op.
Volgens mij ben je niet op de hoogte wat de stand vanzaken is op DDSquote:
he wat bagger zeg! en nu?quote:Op zondag 20 mei 2007 11:53 schreef ocf81 het volgende:
het is toch wel definitief over.
Ah zonde joh! Kan me voorstellen dat je goed baalt!quote:Op zondag 20 mei 2007 11:53 schreef ocf81 het volgende:
Zaterdag LSA4- --> Njord/Argo/Gyas-combinatiequote:Op zondag 20 mei 2007 10:01 schreef -Banaan- het volgende:
Hey WEO, ga ja op hollandia ook LSA8+ starten, of alleen 4zonderen?
Klote voor je, wat nu verder??quote:Op zondag 20 mei 2007 11:53 schreef ocf81 het volgende:
Juh hierzo. Op één na laatste geworden.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:15 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oeh, net het verhaal en de foto's van de elfstedentocht zitten kijken. Supergaaf, met een oranje gepimpte Empacher C2x+ hebben ze een 34e plek weten te behalen
Hier deden nog meer mensen mee toch? Verhalen!
Het is natuurlijk klote, maar je leert wel het meeste uit dit soort situaties. Dat je coaches bijvoorbeeld ook mensen zijn, en dat je dus niet kan eisen dat ze constant voor je klaar staan. Ik wil de schuld niet op jou afschuiven, maar wat ik heb geproefd uit de afgelopen topics is dat je bij vlagen je plaats als roeier niet kent. Natuurlijk is het leuk en gaaf om veel te roeien, maar coaches/bestuur weten echt wel als je te veel bezig bent, of als je nog niet goed genoeg bent om een wedstrijd naar behoren te varen. Wisselvalligheid neem ik daarin mee.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:57 schreef ocf81 het volgende:
wat nu? misschen dit seizoen nog eens compo varen, volgend jaar wellicht iets anders gaan doen. Ik heb even helemaal genoeg van roeien. Waarschijnlijk komt dat vanzelf wel weer terug, maar nu even niks doen.
Vermoedelijk heeft DDS een aantal boten die voor de wedstrijdroeiers (jeugd of niet) zijn, en die worden dan aan de roeiers (als de prestaties goed genoeg zijn) toegewezen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:34 schreef Boomrups het volgende:
Volgens mij is het de Hollandia, en wat is een toewijzingsboot?
Klopt, we hebben S1, S2, S3 en toewijzings boten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:25 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Vermoedelijk heeft DDS een aantal boten die voor de wedstrijdroeiers (jeugd of niet) zijn, en die worden dan aan de roeiers (als de prestaties goed genoeg zijn) toegewezen.
Wij hebben dat zelfs in het competitie-systeem.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:34 schreef Boomrups het volgende:
Volgens mij is het de Hollandia, en wat is een toewijzingsboot?
Mijn informatie zegt iig wat anders, maar daar kom ik morgen nog op terug, nu eerstquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:29 schreef Sjobber het volgende:
Met 3 keer roeien in de week moet je er ook komen anders.
Zolang de training maar zwaar, lang en techniesch nuttig is.
Zou een mooie balans geven in het lichaam van herstel en bouw.
Maar men ziet het liever anders. En misschien is het ook wel anders...
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:48 schreef De_Brok het volgende:
Blabla. Lekker knallen op de Hollandia! Wie doet er mee?
Whahaha, net terug van Bosbaanquote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:14 schreef Pluizel het volgende:
Jemig seekfaM, ga je vandaag echt 2 wedstrijden achter elkaar starten? Wat precies is daar het nut van? Dat je in 2 velden start kan ik nog wel begrijpen. Maar over het algemeen wil ik na een 2 km echt heel graag van het water af, en zeker niet nog een keer. Het lijkt me ook niet zo heel goed voor je lichaam en ik kan me ook niet voorstellen dat die 2e km dan nog erg hard gaat.
Ik zat maandenlang op boeg, tot 2 weken terug. Nu zit ik achterin het blok op 2. Bakboordblok is echt ZOO gaafquote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Pikhoofd het volgende:
gefeliciteerd de brok! zat jij nou op boeg of zit je nu in dat blok?
... en uiteraard hadden het 10 Gyas-blikken moeten zijn ;-)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:22 schreef Apoc2003 het volgende:
Jaaa ook wij zijn beginneling af! In de voorronde derde geworden waarbij we (verrassend) skøll er af hebben gevaren.
In de finale ongeveer 2 meter voor Orca over de finish gekomen! Echt supermooi!![]()
Ook behoorlijk brak gisteren van het feest zondagavond, dat bijzonder geslaagd was, aangezien onze EJD ook had geblikt en er daarnaast nog 8 andere blikken behaald waren! Leuke bijkomstigheid van het feest is dat, doordat we een weddenschap van hem hadden gewonnen, Rogier Blink ons morgen gaat voorslaan![]()
Als met al een fantastisch weekend gehad, om niet snel te vergeten
Het waren er uiteindelijk ook tien als je goed leestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
... en uiteraard hadden het 10 Gyas-blikken moeten zijn ;-)
12 dan dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
... en uiteraard hadden het 10 Gyas-blikken moeten zijn ;-)
misschien heeft het er ook mee te maken dat de driekamp meetelt voor de vlietbokaal?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:12 schreef cryforhelp het volgende:
Ik ben nog nooit ook maar in de buurt van de driekamp geweest, wist niet eens dat er zoveel mensen kwamen
Er gaan vanuit hier wel comporoeiers naartoe in de 4+, blijkbaar hebben die de moed nog niet helemaal opgegeven.
Zelf ben ik nou al een paar weken 2x per week in de 2- aan het trainen, is echt gaaf. Ik heb geen last van m'n rug, wat ik normaal wel altijd heb, het is alleen rete-vermoeiend
En en en??quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
Doe ik Leso
Nou, vandaag de grote dag. Over een uurtje in de auto naar de Bosbaan, om 11:00 de eerste race! Wish me luck!
Wij kunnen anders wel om ze lachen. Maar toch sportief dat ze bij bijna alle wedstrijden aan de start verschijnen. Jammer alleen dat dat groepje van Yoel en Robert zich niet hebben ingeschreven. Die moeten wij nog even terugpakken van onze blamage op de EDR.quote:Er gaan vanuit hier wel comporoeiers naartoe in de 4+, blijkbaar hebben die de moed nog niet helemaal opgegeven.
Dat groepje was meer een eenmalige combinatie voor die wedstrijd. In een andere opstelling hebben ze de Gyas-Hunze ook nog gestart, maar de EDR was waarschijnlijk hun laatste wedstrijd in een 4+, tenzij ze de orcaslot nog starten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:41 schreef Sjobber het volgende:Jammer alleen dat dat groepje van Yoel en Robert zich niet hebben ingeschreven. Die moeten wij nog even terugpakken van onze blamage op de EDR.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef WanEnOonlie het volgende:![]()
Verdriet verzuipen, natuurlijk niet!! WOEHOE!! Ik zit in de acht!!
Kleinere marge dan ik had gedacht cq. gehoopt, maar het was voldoende. Nu hard m'n best doen en laten zien dat mijn, maar vooral ook onze uitverkiezing geen verkeerde keuze was.
Er komt wel nog een gelegenheids 4+ op de orcaslot waarschijnlijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:32 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Dat groepje was meer een eenmalige combinatie voor die wedstrijd. In een andere opstelling hebben ze de Gyas-Hunze ook nog gestart, maar de EDR was waarschijnlijk hun laatste wedstrijd in een 4+, tenzij ze de orcaslot nog starten.
Waarom starten jullie dit weekend eigenlijk SA8+ en niet gewoon LSA8+?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef WanEnOonlie het volgende:![]()
Verdriet verzuipen, natuurlijk niet!! WOEHOE!! Ik zit in de acht!!
Kleinere marge dan ik had gedacht cq. gehoopt, maar het was voldoende. Nu hard m'n best doen en laten zien dat mijn, maar vooral ook onze uitverkiezing geen verkeerde keuze was.
Het is toch gewoon een internationaal toernooi waarvan de hoogste klassen (alles SA en SB) toevallig nu world cup zijn? Volgens mij kan je je voor alles onder SA en SB voorzover dat wordt gehouden prima inschrijven...quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:16 schreef WanEnOonlie het volgende:
De Holland Beker is naar mijn weten een World Cup wedstrijd, lijkt me sterk dat je je daarvoor kan inschrijven.
Overigens zal ik binnenkort het hele seat-race verhaal hier posten. Nu slapen
Wel redelijk maffe constructie qua tijden. Als je zaterdag om 12:00 de A-finale haalt mag je zondag om 18:00 terugkomen. Nou kan dat leuk zijn als je in amsterdam studeert en roeit, als je uit enschede of groningen moet komen is het wat minder.quote:Op donderdag 7 juni 2007 07:56 schreef -Banaan- het volgende:
Alle ploegen die aan het EYK meedoen mogen ook meevaren op de KHB, de wedstrijd telt ook mee voor het klassement.
Groningers zoeken voor elk wedstrijdweekend op de Bosbaan een slaapplek in of rond Amsterdam/Amstelveen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:17 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Wel redelijk maffe constructie qua tijden. Als je zaterdag om 12:00 de A-finale haalt mag je zondag om 18:00 terugkomen. Nou kan dat leuk zijn als je in amsterdam studeert en roeit, als je uit enschede of groningen moet komen is het wat minder.
Klopt, de afgelopen 2x heb je in het zaaltje naast ons geslapenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:48 schreef Boomrups het volgende:
[..]
Groningers zoeken voor elk wedstrijdweekend op de Bosbaan een slaapplek in of rond Amsterdam/Amstelveen.
Wij hebben tot nu toe altijd bij iemand thuis geslapen, dus ik denk niet dat je naast ons sliep.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:50 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Klopt, de afgelopen 2x heb je in het zaaltje naast ons geslapen
Maar als we pas om 18:00 hoeven te starten vermoed ik dat we gewoon thuis slapen.
Klopt, ik slaap altijd naast apoc2003quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:13 schreef Boomrups het volgende:
[..]
Wij hebben tot nu toe altijd bij iemand thuis geslapen, dus ik denk niet dat je naast ons sliep.![]()
Dat waren wij inderdaadquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:50 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Klopt, de afgelopen 2x heb je in het zaaltje naast ons geslapen
Maar als we pas om 18:00 hoeven te starten vermoed ik dat we gewoon thuis slapen.
Zeuw... das net onder de 1:15 over 500 meter... En dan doen wij ons best in een losse 500 om onder de 1:30 te kunnen komen (met stuurtje, dat weer wel).quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:42 schreef WanEnOonlie het volgende:Voor de cijferfreaks onder jullie: we (de boot waar ik ook in zat) voeren met wind mee een tijd van 3:43 over 1500 meter. Dat staat (doorgerekend) gelijk aan een tijd van 6:00 (in een vier-zonder dus hè!).
1:15 x 4 = 5:00quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:53 schreef Sjobber het volgende:
1:15 over 500 meter
Ja, dat klopt ook volgens de info die ik gegeven had. Ik bedoelde alleen 1250 ipv 1500 meter. Is inmiddels verbeterd.quote:
Gelukkig is het mooi weer gebelven in Leiderdorp zeg.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:54 schreef nanana het volgende:
en hoe is het iedereen dit weekend vergaan????
ben vooral benieuwd naar de roeiers van de AV Driekamp! Sjobber, zat jij in die bewuste Phocas-onervarenH4+ boot die 10 sec. sneller was dan de Phocas-ervarenH4+?
'gevolgen' houdt in een knallende ruzie?quote:Op zondag 10 juni 2007 21:54 schreef nanana het volgende:
en hoe is het iedereen dit weekend vergaan????
ben vooral benieuwd naar de roeiers van de AV Driekamp! Sjobber, zat jij in die bewuste Phocas-onervarenH4+ boot die 10 sec. sneller was dan de Phocas-ervarenH4+?
Keroppi, in welk blok zat jij? Alles goed gegaan of waren jullie de boot met de snoek tijdens het oproeien en de 'gevolgen' naderhand op de parkeerplaats (was een houten voorgestuurde boot volgens mij)?
Dat is volgens mij net genoeg voor een skiff.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:47 schreef cryforhelp het volgende:
40cm water in de straat
Helaas alweer weg, anders was ik er zeker even eentje gaan halen. Is toch maar 500m lopenquote:Op maandag 11 juni 2007 12:57 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat is volgens mij net genoeg voor een skiff.
Het was ook voor orca-phcoas een vreemd weekend. Zaterdagochtend ging onze slag tijdens het oproeien door z'n rug. Daardoor een jongen die net terug is van een blessure (anderhalve week na het complete baanseizoen incl voorbereiding) gedwongen op slag moeten zetten en een ander die deze 2 weken niet mee trainde op 6. geen ideaal verhaal voor een weekend dus. de coxbox bedrading werkte ook niet lekker, we hebben het kontje er afgeknald met aanleggen en oja ook nog een drukstang doormidden geragdquote:Op maandag 11 juni 2007 11:30 schreef Thrawn het volgende:
Nou, wat een weekend weer...
Zaterdag het Ej8+ veld goed verknald, 4e in de voorwedstrijd en 5e in de B-finale. Dit wegens kut roeien in de voorwedstrijd, en onze toch al niet relevante positie in het klassement waardoor we ook niet echt hard gemotiveerd waren om alles eruit te gooien in de finale. Hierna gigantisch op ons flikker gekregen van de coaches, met als boodsachp dat als het vandaag niet hard gaat het morgen ook niet ineens hard gaat.
Zondag 3e in de voorwedstrijd B8+, wat ook precies genoeg was om door te gaan, hoewel we opdracht hadden gekregen om bij de 1e 2 te eindigen. Ook weer een gemixte reactie hierop.
Toen in de finale de boel goed opgeladen, want we wilden echt heel graag dat blik binnenslepen. We gignen als 4e uit de start, met skoll, skadi en orca/phocas (met o.m. Delnooz) voor ons, maar na ons eerste druksprintje op 400m lagen we alweer 2e. De resterende 1600m een gigantische knokpartij uit lopen vechten met de heren van skoll, maar helaas kwamen we daarnooit meer voorbij en resteerde een 2e plek voor ons.
Zowel Triton als Pelargos hadden een bezwaar ingedient, zo blijkt achteraf. Maar dat maakt het allemaal alleen maar mooier.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:11 schreef nanana het volgende:
sjobber, met 'bewuste' doelde ik op het feit dat er nog al wat commotie om was inderdaad omdat jullie sneller waren dan de Hervaren4+.
Klopt je hebt gelijk, verkeerd gelezen...quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:17 schreef -Banaan- het volgende:
Mitchel Steenman eruit? Er staat in t artikel toch dat Olaf van Andel gewisseld wordt... Rogier Blink is toch ook de enige geblesserde die nog niet helemaal topfit is toch?
Maar toen Gifu WK was, waren alle Worldcups toch ook in Europa? Is er eigenlijk weleens een worldcup in Noord-Amerika of Japan ofzo geweest in de afgelopen tien jaar?quote:Op donderdag 14 juni 2007 01:22 schreef cryforhelp het volgende:
[...]
Ow, en worldcups zijn over het algemeen 'in de buurt' van het WK (dat is beleid in ieder geval). Zo voorkomt men dat ploegen de hele wereld over hoeven te vliegen en het materiaal ook over de hele wereld moet. De fondsen van nationale roeibonden zijn namelijk zeer eindig en daar wordt altijd rekening mee gehouden.
Zat jij niet in een viertje, of heb ik nou iets gemist?quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:32 schreef De_Brok het volgende:
Blauwe boten zijn gaaf! Overigens hebben we voor de KHB de nieuwe 8 toegewezen gekregen: een Filippi uit maart 2007![]()
Vanuit roeiersperspectief kan ik zeggen dat een 3 maanden oude filippi roeit als een warm mes door boter.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:55 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Filippi's zijn trouwens gaaf, alhoewel ik dat alleen vanuit een stuurtjesperspectief kan zeggen. Die dingen zitten in ieder geval redelijk. Een miljoen keer beter dan welke achterzittende Empacher ik ooit heb gehad![]()
Een houten empacher is ook een empacherquote:Op maandag 18 juni 2007 00:57 schreef Sjobber het volgende:
Ik zou echt niet weten hoe zoiets roeit. Het enige dat je als compo/toer roeier onder je kont krijgt zijn van die afgeragde zware houten kutdingen die niet vooruit te branden zijn.
Gelukkig zijn we dan nog wel een beetje competitatief met dat materiaal, maar dat komt ook alleen maar omdat wij zo goed roeien natuurlijk!
Het is een hobby gewordenquote:Op maandag 18 juni 2007 17:13 schreef cryforhelp het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je regelmatig aan je eelt zit te pulken? Ik kan er maar niet afblijven
Herkenbaarquote:
Vreselijk i.d.d.!quote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef WanEnOonlie het volgende:
Het nadeel is dat je soms stukken eelt 'te ver' eraf trekt.
Moet ie dan niet wat eerder slapen dan half 6 ?quote:Op zondag 24 juni 2007 10:26 schreef De_Brok het volgende:
Woei! A-finale vanmiddag! Volgens mij heeft Wan ook finale gehaald
Bronsquote:Op zondag 24 juni 2007 10:26 schreef De_Brok het volgende:
Woei! A-finale vanmiddag! Volgens mij heeft Wan ook finale gehaald
Wat doe ik fout?quote:Op maandag 25 juni 2007 02:01 schreef cryforhelp het volgende:
Euh ananas, enige volwassenheid zouden we wel op prijs stellen, ondanks dat dit fok is
Ik ben dit jaar 25Kg afgevallen in de zware acht. sowieso stijg je niet zo snel een kledingmaat als je gaat wedstrijdroeien hoor....quote:Op maandag 25 juni 2007 17:41 schreef jw3 het volgende:
duidelijk op de groei gekregen dan. Heb je waarschijnlijk wel nodig dan na een jaar in de sjaars zware acht komend jaar.
Had jij zo'n pet achterstevoren op?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ikke van 80 naar (van 't weekend) 70.7
Ik ben er ook bij, mijn laatste wedstrijd zoals het er nu uitziet. Ik had eigenlijk wel een mooier einde van mijn roeicariere gehooptquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef Sjobber het volgende:
Magoed, zaterdag alweer de Orca slot. Ik ben er bij. Wie nog meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |