abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49422334
De acht van EJL van skoll is idd goed kapot, dat heb ik gezien. Maar hun ouderejaarslicht had de andere acht kapot gemaakt toch?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_49422914
Onze mooie boten
pi_49427685
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:57 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Maar wat raden jullie aan, de 2x of de 2-? Iik heb geen ervaring met scullen maar evt zou ik in de zomer m'n best kunnen doen om de benodigde diploma's te halen. (Trouwens voor de 2- zou ik ook boordroeien 3 moeten halen...)
tweezonderen is trouwens best lastig, en voor iedereen die twijfelde, het is zéker trager dan 2x-en.

En er wordt wel door studenten in gestart, wordt ook wel een beetje gepromoot.
* cryforhelp zegt: Skoll ask&embla bokaal der club-dubbeltweeën

Ohja, en jullie hebben echt zo'n diploma systeem , stelletje burgers.
Bij ons moet je een keertje in een 2- demonstreren dat je niet direct overvaren wordt, en vanaf dan zoek je het maar uit, zelfde voor scullen.

Aaargh, een mens kan hier ook niet meer rustig nerden op een forum zeg

Ananas, wat is dat met die stip waar je het over hebt?
pi_49431525
Nee, sjaars licht is met de Sinir, tegen een brug gevaren dus, en hun eigen acht is tijdens het transport stuk gegaan, daar konden ze niks aan doen.
pi_49432028
Owow, dat wordt in hout varen? Is de Sinir net zo kapot als de Lettfeti? Want dat wordt een flinke reparatie volgens mij.
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:04:30 #56
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49432803
Knorren
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:58:40 #57
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_49434667
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:13 schreef jw3 het volgende:
Nee, sjaars licht is met de Sinir, tegen een brug gevaren dus, en hun eigen acht is tijdens het transport stuk gegaan, daar konden ze niks aan doen.
Is die boot van Willem III trouwens alweer heel na dat incident op de Heineken?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:04:24 #58
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49434911
Boomrups, kan ik een vereniging voor jou optekenen in de OP?
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:05:12 #59
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_49434945
die houten boot die helemaal doormidden was?
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:29:20 #60
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49435783
Hee en trouwens, kap eens even met zoveel posten, dit topic gaat veel te hard!!!

* WEO zin heeft in vier-zonderen op de Hollandia
pi_49436814
D'r zijn iets teveel boten kapot de laatste tijd. Was het EJL van skoll die rondvoer in dat turqouise interpolis-ding van Vidar op de ZRB?

En de gloednieuwe TV-filippi van okeanos is ook al stuk. Die voeren rond in een leenboot van Argo
  FOK!fossiel woensdag 16 mei 2007 @ 12:25:21 #62
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49437843
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 01:24 schreef cryforhelp het volgende:

Ohja, en jullie hebben echt zo'n diploma systeem , stelletje burgers.
Bij ons moet je een keertje in een 2- demonstreren dat je niet direct overvaren wordt, en vanaf dan zoek je het maar uit, zelfde voor scullen.
Haha Mja dat kun je wel vinden, maar ik denk persoonlijk dat het best een goed systeem is. Vooral voor de grotere verenigingen. Want je kunt zeggen wat je wilt, maar na ons afroei-examen (aan het eind van de afroeitijd) is iedereen in staat om boot onderdelen juist te benoemen ( ), het verschil tussen een 2x en een 2- te benoemen maar weet ook de vaarregels op ons kanaal.
Voor wat de verdere diploma's betreft voorkom je eigenlijk dat zichzelf overschattende mensen in boten gaan roeien die ze niet beheersen en vervolgens de vloot aan stukken varen

Stuur-diploma's DAT is pas echt 'burgelijk' (Hoewel er natuurlijk ook wat voor te zeggen valt...)
Chick on a mission
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:37:34 #63
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_49438283
Ik ben het eens met Keroppi. Het getuigt van een goede organisatie als een roeivereniging examens aflegt.

Oh en WEO, ik ben van Gyas.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:41:30 #64
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49438420
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:37 schreef Boomrups het volgende:
Ik ben het eens met Keroppi. Het getuigt van een goede organisatie als een roeivereniging examens aflegt.

Oh en WEO, ik ben van Gyas.
Dat vermoeden had ik al, met je vrij up-to-date informatie over Joris en Dennis
Ik zet het erin.
pi_49440065
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:04 schreef WanEnOonlie het volgende:
Knorren
Wat is er mis met knorren? Zolang het niet té knorrig wordt vind ik het prima
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:39:24 #66
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49440534
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:28 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Wat is er mis met knorren? Zolang het niet té knorrig wordt vind ik het prima
Die botsen overal tegenaan. Het was een opmerking met een dikke knipoog, aangezien ik dit jaar al verantwoordelijk ben (geweest) voor 2 kapotte scullriemen en indirect ook een kleine hap uit een boordriem.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:42:24 #67
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_49440654
Ik vind zo'n diploma systeem wel fijn hoor. Heb bij amycus leren roeien, dus ipv in c4tjes gegooid te worden leerde iedereen daar meteen skiffen, en dan zijn examens best fijn. Zeker omdat je met skiff 2 in mooiere boten mocht dan met skiff 1. maakt het meteen wat makkelijker te controleren of mensen er niet onrechtvaardig met boten ervandoor gaan waar ze niet mee om kunnen gaan. Stuurexamen heb ik ook ooit gedaan, maar dat was voornamelijk checken of je alle commando's kent (ik moest andere jeugdroeiers in een tub letters laten varen, wat natuurlijk hilarisch was)

hier bij aegir is er alleen een skiffexamen, en dan komt er een kruisje achter je naam. ik hoefde overigens alleen maar aan iemand van het bestuur te laten zien dat ik kan roeien en aanleggen, en de obstakels tot aan de werf opnoemen (voor zo ver je het obstakels kunt noemen). Voor mensen die écht niet kunnen skiffen is er een cursus. Verder zijn er nergens examens voor, je moet alleen wel voor de boten die niet in de afschrijflijst staan het bestuur vragen of je erin mag.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_49473160
Net bericht op fok!sport WEO!

Vandaag om 7 uur opgestaan om ook maar eens in de acht te roeien, komt er 1 niet opdagen. En dan niet eens bereikbaar zijn ook.
Moesten we 20 minuten ergometeren :S Daarna nog wel even een baantje in de 4+ geragged wat wel weer lekker ontspanning gaf.
Maar man wat haat ik dit soort mensen. Er wordt hem maar één ding gevraagd he... één ding... gewoon komen.

Magoed, morgen de 11steden tocht. Nog andere mensen die ik daar tegen kan komen?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_49474581
Bitte sehr. Het is een scoop voor FOK!-sport, maar iedereen anders in de nieuwsposter crew liep er niet echt warm voor Hoe verrassend

Ik heb het overigens niet van njord.nl, maar uit eerste hand, via Jacobine zelf. Wil natuurlijk wel zelf alle credits hebben
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:41:21 #70
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_49475028
Dit weekend elfstedentocht. Er is een Gyas/Hunze combinatie die een serieuze poging gaat doen om het record van de Zwolsche af te pakken. Het record was midden jaren '90 ook al eens in de handen van Gyas. Wie doet er nog meer mee?
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:44:41 #71
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_49475146
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef WanEnOonlie het volgende:
Bitte sehr. Het is een scoop voor FOK!-sport, maar iedereen anders in de nieuwsposter crew liep er niet echt warm voor Hoe verrassend

Ik heb het overigens niet van njord.nl, maar uit eerste hand, via Jacobine zelf. Wil natuurlijk wel zelf alle credits hebben
Je zit dicht bij de bron. Dat is pas journalistiek!
pi_49477401
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:44 schreef Boomrups het volgende:

[..]

Je zit dicht bij de bron. Dat is pas journalistiek!
Ja ach, Jacobine en ik hebben veelvuldig contact hoor.
pi_49477441
Overigens, als jullie nou ook eens zouden reageren op roeigerelateerde sportberichten, dan was ik van die hatelijke nul reacties af. Nu komt het zo over alsof niemand het leest

pi_49479189
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 01:24 schreef cryforhelp het volgende:

Ananas, wat is dat met die stip waar je het over hebt?
Das bij de HIC of LIC voor nieuwe leden dat je moet leren sturen en alle onderdelen benoemen. Zonder stip mag je eigenlijk niet alleen roeien maar wij nemen het niet zo nauw
pi_49481302
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:47 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Das bij de HIC of LIC voor nieuwe leden dat je moet leren sturen en alle onderdelen benoemen. Zonder stip mag je eigenlijk niet alleen roeien maar wij nemen het niet zo nauw
bij ons noemen ze dat de basisproef , dat is idem skiffen en wat dan ook, helaas heb ik die nog niet, voor de rest roei ik wel gewoon landelijke wedstrijden enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')