abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:28:57 #251
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49171414
Hoezo?

Ik was helemaal vergeten dat het vandaag Ringvaart is. Denk dat ik maar wat mee ga fietsen met ploegen vanaf Leiden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_49172123
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:45 schreef De_Ananas het volgende:
Ik lig uit de OOCUZ
Dan heb je goed je best gedaan, want bijna iedereen is door omdat er te weinig ploegen uberhaupt gestart zijn!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:52:44 #253
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_49173803
ze treffen tot nu toe nog wel aardig weer met de Ringvaart. Hopen dat ze het droog houden!
pi_49205317
arg, ik heb een conflict met mijn coaches en nu willen ze helemaal niet meer wardoor ik niet meer kan/mag we!dstrijdroeien
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:48:31 #255
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_49205977
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:00 schreef De_Ananas het volgende:
Godver d'r is ook een Nereus fokker !
twee zelfs
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_49205986
Omdat wij in Groningen niet gestart zijn omdat we niet met genoeg waren

Ik was wel naar Groningen geweest, met Vidar
pi_49206010
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:48 schreef Slachtkalf het volgende:

[..]

twee zelfs
Grrrrrr !

Kheb er nog 1tje uit onze kleedkamer moeten gooien
pi_49211168
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 07:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoezo?

Ik was helemaal vergeten dat het vandaag Ringvaart is. Denk dat ik maar wat mee ga fietsen met ploegen vanaf Leiden.
Mij nog gezien? Rood t-shirt?
  FOK!fossiel donderdag 10 mei 2007 @ 08:15:53 #259
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49213933
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:36 schreef ocf81 het volgende:
arg, ik heb een conflict met mijn coaches en nu willen ze helemaal niet meer wardoor ik niet meer kan/mag we!dstrijdroeien
Wat is er aan de hand? Of wil je daar niet over uitwijden?

Pff, die lui van Proteus Eretes mogen wel opschieten met hun loting zeg... had eigenlijk verwacht dat ie er woensdagavond al op zou staan.
Chick on a mission
pi_49214395
Is toch normaal dat er pas donderdag geloot wordt?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  FOK!fossiel donderdag 10 mei 2007 @ 11:30:33 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49218791
Oh dat kan best hoor, maar omdat de eerste heat erg vroeg is, is het wel fijn als je dat, indien je dan start, zo tijdig mogelijk iets kan regelen. Hou zelf niet zo van last-minute gedoe
Chick on a mission
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:32:23 #262
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49220801
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:08 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Niet echt. Maar ben vrij hard overal heen doorgecrossed. Denk dat ik 5 minuten op Laga ben geweest, toen weer terug naar huis.
pi_49227014
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:54 schreef seekfaM het volgende:
Wie er woensdag meedoet met de ringvaart ( delft, kaag ) dat rondje, kan mij tegen komen bij leidschendam, bij dat sluisje, de boten helpen overtillen

En het komend wekend gent
Hulde aan de tillers trouwens, dat is zo relaxed dat mensen niet zelf met hun boot moeten gaan slepen, maar dat er mensen zijn om dat uit handen te nemen.
En ook mooi dat ze zeiknat worden als zo'n 8 vol met water ligt
pi_49227454
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:32 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Niet echt. Maar ben vrij hard overal heen doorgecrossed. Denk dat ik 5 minuten op Laga ben geweest, toen weer terug naar huis.
Het regende een beetje ja

Maar de ringvaart fietsen was best grappig, moest godsgruwelijk vroeg op, en tegenwind fietsen met 9 km/u zonder eerste versnelling op je fiets is kut.
Totaal gebrek aan goede routebeschrijvingen van die kutpaupers van laga is ook kut .

Maar verder ben ik wel weer lekker een beetje verbrand en was het best gezellig. Heb onder andere nog een tijdje gezellig gepraat met een orca dame wiens 2x mijn skiffeur (langzaam) inhaalde. En gezellig met wat proteo's met een bank in de aanhanger en bier erbij, en met phocanen, sauriërs.
Eigenlijk was het gezellig, waaruit ik de conclusie trek dat knorren gezelliger zijn dan corpsleden .

[ Bericht 1% gewijzigd door cryforhelp op 11-05-2007 00:54:04 ]
pi_49227794
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:08 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Ik geloof van wel, maar was dinsdag 14u al vertrokken richting leiderdorp. Dus wist niet dat jij er aanwezig was en dus ook absoluut niet op gelet.

Man wat een tocht... pijn in me achterwerk, grote teen, nekspieren en blaren op me handen... niet normaal.
En dan volgende week alweer de elfstedentocht

Ik roeide rond in een knalrode skiff, eerste 30km in een geel t-shirt +lange broek, daarna donker blauwe trui en korte broek. Uiteindelijk iets van 10uur en45 min. over gedaan. Mijn doel was om onder de 10 uur te komen, maar dat kon ik na 18km al vergeten.
Ging tot dan toe wel goed, maar toen mijn dol openschoot en de paal eruit kwam kon ik gaan zwemmen... Toen ook niet meer de wil gehad om nog maar onder de 10 uur te komen. Daarnaast kon ik me ritme ook niet hervinden.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_49228885
Was er trouwens iemand bij het Skollfeest een paar weken geleden?
  FOK!fossiel donderdag 10 mei 2007 @ 23:46:21 #267
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49251443
Woehoe! Ein-de-lijk is de loting bekend (echt om half 11 ofzo deze avond pas...) maar we hebben geluk!
Het lot is ons goed gezind en we mogen in blok 3 starten. Lekker relaxed, niet te vroeg op, niet je hele dag kwijt (ook omdat ik die avond nog in Delft ga eten met paps/mams/broertje, welke trouwens ook mee gaan fietsen )
Chick on a mission
pi_49254003
Wel goed dat je dan doorgegaan bent Sjobber.
Ik heb nog een tijdje met je volgers meegereden, de phocas 2- ging ongeveer even hard als mijn skiff namelijk
pi_49256536
Skoll feest? Na de Head? Daar was ik bij ja, was een memorabel feestje
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:32:39 #270
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_49256895
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:16 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ik geloof van wel, maar was dinsdag 14u al vertrokken richting leiderdorp. Dus wist niet dat jij er aanwezig was en dus ook absoluut niet op gelet.

Man wat een tocht... pijn in me achterwerk, grote teen, nekspieren en blaren op me handen... niet normaal.
En dan volgende week alweer de elfstedentocht

Ik roeide rond in een knalrode skiff, eerste 30km in een geel t-shirt +lange broek, daarna donker blauwe trui en korte broek. Uiteindelijk iets van 10uur en45 min. over gedaan. Mijn doel was om onder de 10 uur te komen, maar dat kon ik na 18km al vergeten.
Ging tot dan toe wel goed, maar toen mijn dol openschoot en de paal eruit kwam kon ik gaan zwemmen... Toen ook niet meer de wil gehad om nog maar onder de 10 uur te komen. Daarnaast kon ik me ritme ook niet hervinden.
Held! zwemmen en toch doorgaan

En Skøll feestjes zijn idd altijd goed. Zo goed dat ik er veel niet eens meer goed kan herinneren...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_49257132
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:15 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand? Of wil je daar niet over uitwijden?

Pff, die lui van Proteus Eretes mogen wel opschieten met hun loting zeg... had eigenlijk verwacht dat ie er woensdagavond al op zou staan.
ze hebben geen tijd om mij erbij te doen, en ik had toch de behoefte meer gecoached te worden. Ik denk dat ik te hard ben gaan zeuren, en dat ze het wel welletjes vonden.
  FOK!fossiel vrijdag 11 mei 2007 @ 10:03:00 #272
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49258786
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:48 schreef ocf81 het volgende:

[..]

ze hebben geen tijd om mij erbij te doen, en ik had toch de behoefte meer gecoached te worden. Ik denk dat ik te hard ben gaan zeuren, en dat ze het wel welletjes vonden.
Kom je toch gezellig compo-roeien
Chick on a mission
pi_49264322
MIchiel, echt super knap van je. Je bent echt de phocas-held van de ringvaart dit jaar

OCF81, klote dat je coaches lastig doen. Als ze zich een jaar aan je vastleggen dan houdt dat toch niet zomaar ineens op lijkt me? Je bent toch niet in je eentje een ouderjaarsgroep lijkt me? Of hebben ze er geen vertrouwen meer in door het blessure geklooi?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:19:19 #274
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_49267558
heej delnooz, jij zit toch in de orca/phocas eerstejaarsacht? dan moet ik morgen tegen jou starten...
pi_49274981
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:02 schreef Delnooz het volgende:
MIchiel, echt super knap van je. Je bent echt de phocas-held van de ringvaart dit jaar

OCF81, klote dat je coaches lastig doen. Als ze zich een jaar aan je vastleggen dan houdt dat toch niet zomaar ineens op lijkt me? Je bent toch niet in je eentje een ouderjaarsgroep lijkt me? Of hebben ze er geen vertrouwen meer in door het blessure geklooi?
Dat speelt ook wel mee. Door mijn blessure heb ik wel achterstand opgelopen waardoor ik nu technisch achter loop. Ik ben nog steeds bloedfanatiek, en ga nog steeds voor de winst. Tja, roeien om leuk mee te varen is niet mijn manier van doen. Als ik geen eerste wordt weet ik heus wel dat ik een achterstand heb, maar dan pas ik mijn doelstelling niet aan, enkel de deadline.
pi_49280653
Ik heb sinds deze week voor het eerst een coach
pi_49281428
Sjobber van harte gefeliciteerd met het behalen van de Ringvaart in skiff. Mooie prestatie. Doe het je zeker niet na.
pi_49281477
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaat

Heb jij 10.45 in een skiff gezeten?
pi_49285634
Idd, daar kan ik ook niet bij. Af en toe skiff ik naar Proteus op en neer, wat ongeveer 20k is en dan weet ik al niet hoe ik moet zitten. Kan mij niet voorstellen om dat 5x !! achter elkaar te doen.
pi_49290502
Het stomme is ook dat je na dat klote eind inspanning je rug misschien een beetje pijn doet, of je wat lamme benen hebt. Maar het ergste is de pijn in je kont (is mij verteld), er is dus iets _goed_ mis met bankjes en als je iets comfortabels daarvoor kan ontwikkelen, dan ben je een held.

Rijk wordt je niet van roeien, dus dat kun je vergeten

[ Bericht 1% gewijzigd door cryforhelp op 12-05-2007 13:39:39 ]
pi_49293799
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:03 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Kom je toch gezellig compo-roeien
pas als dat niet anders kan
  zondag 13 mei 2007 @ 08:32:08 #282
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49323584
Aaaaaaaargh!!!

Nog steeds geen SA! Straks (om 15:02) nog een kans, maar gisteren hadden we gewoon moeten winnen. Gent was - als altijd - een enorme klotsbak, maar de eerste 1000 meter van de wedstrijd liepen ontzettend makkelijk. Was echt niet moe, maar opeens viel het uit elkaar, en we waren na 300/400 meter onze opgebouwde anderhalve bootlengte voorsprong kwijt aan een Ierse combi met oude knarren. Toen ook nog een snoek in de golven, en de tweede plek was ons deel. Wel een medaille, maar heb hard lopen vloeken na de race. M'n combipartner ook trouwens

Anyway, vandaag ander veld, andere tegenstanders (die niet zo hard hebben gevaren gisteren), maar wellicht ook tegen de winnaars van gisteren. We zullen zien, in ieder geval moeten we een betere gecontroleerdere race varen. Wellicht dat het dan uiteindelijk lukt.
pi_49336730
tvp
pi_49341709
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:30 schreef cryforhelp het volgende:
Het stomme is ook dat je na dat klote eind inspanning je rug misschien een beetje pijn doet, of je wat lamme benen hebt. Maar het ergste is de pijn in je kont (is mij verteld)
Zo, dat kan ik wel even bevestigen ja
De dagen na de ringvaart voel jeje heel erg slap in de rug en heb je zelfs moeite met het rechtop staan. De benen zijn meestal ook erg moe maar zijn een stuk sneller hersteld. Onderweg bij de 88km nog even laten masseren want de kramp schoot er aardig in.
Ook de nekspieren doen pijn, maar als skiffeur moet je dan ook wel aardig wat omkijken natuurlijk.
En pijn in je kont... ja ze hebben er van die kussentjes voor. Die had ik natuurlijk niet bij me en ik kan jullie vertellen dat die bankjes dan echt verdomde klote zitten op den duur. Er zitten dan wel twee van die gaten in wat meer comfort moet brengen, maar je kont vormt er helemaal naar. Heb dus anderhalve dag niet fatsoenlijk kunnen zitten

De rest van de week tot vandaag voel jeje nog erg slap, tenminste ik. Heb dan ook zaterdag ochtend nog even flink staan overgeven wat mij aangeeft dat mijn lichaam niet helemaal stabiel meer was.

En ik heb er achteraf geen spijt van hem te hebben gevaren. Je hebt wel zoiets van "waar ben ik aan begonnen", maar nu het voorbij is geeft het alleen maar voldoening!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zondag 13 mei 2007 @ 21:13:02 #285
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49343572
En weer niet gewonnen. 't Is gewoon niet eerlijk
pi_49345111
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 00:53 schreef cryforhelp het volgende:
Wel goed dat je dan doorgegaan bent Sjobber.
Ik heb nog een tijdje met je volgers meegereden, de phocas 2- ging ongeveer even hard als mijn skiff namelijk
Die Phocas 2- was van mijn coach!

Owja: de ZRB was gaaf, maar heeft niet echt kunnen brengen wat ik ervan gehoopt had...
pi_49349618
ZRB was idd gaaf, vooral zondag LSA8+ hebben we echt heerlijk geroeid.
pi_49351135
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:13 schreef WanEnOonlie het volgende:
En weer niet gewonnen. 't Is gewoon niet eerlijk
Waarin was je dan ingeschreven? Ik heb bij de njord en de argo inschrijvingen gevonden, maar geen jonkman

Maar ik neem toch aan dat je een hoger doel nastreeft dan SA worden, hoe ging het daarmee vandaag?
  maandag 14 mei 2007 @ 07:53:30 #289
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49352557
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:08 schreef -Banaan- het volgende:
ZRB was idd gaaf, vooral zondag LSA8+ hebben we echt heerlijk geroeid.
Maar verloren van de Njord-combi tijdens een door onweer geteisterde wedstrijd? Zoiets heb ik in ieder geval opgevangen. De warmte en het neutrale (bij de ZRB altijd een beladen woord) weer maakten in ieder geval dat er snelle tijden werden gevaren.

@Cryforhelp: Ik startte in Gent, niet op de ZRB. SA worden is niet zozeer een doel, maar we hebben op beide dagen onder ons kunnen gevaren, en werden dus tweede terwijl we gewoon eerste hadden willen en kunnen worden. Zeker zondag, toen de tegenstand helemaal afwezig was ongeveer. Het is allemaal wel leerzaam, maar je wil gewoon wel een keer aan iedereen laten zien dat de twee-zonder waar je in vaart ook écht hard kan varen. Om maar een vergelijking te maken: zolang Joris en Dennis 6:46 varen en wij niet eens van een stel poepploegen winnen, spreekt het gewoonweg niet voor je.
pi_49352796
Inderdaad verloren van de Njord combi, maar als eerstejaarsploeg is dat niet zo heel erg. Leuk was dat we het hardst wegstarten en tot 1700m voorlagen op Skø/Tri/Orc, toen gingen we te geforceerd eindsprinten en zij hadden nog een hele goede versnelling waardoor zo er opeens heel erg hard langsgingen nog. Ook leuk was dat we op de 1000m op 2:58 zaten en toen ook aan het inlopen waren op die Njord combi, en op 1500m op 4:30 dus ook nog steeds richting die 6 plat. Maar de laatste 250m hebben we dus echt heel veel verspeeld.

En zaterdag dus gewonnen en best goede zaken gedaan voor het klassement, Skøll had niet eens de b-finale gehaald & vidar was 4e geworden in a-finale.
  FOK!fossiel maandag 14 mei 2007 @ 09:18:30 #291
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49353585
Wat hebben we een geluk gehad met het weer op de PEIL. Zaterdag was ik verband met een heel ander evenement de hele dag buiten, en alle windstoten en regenbuien baarde me wel een beetje zorgen. Maar zondag was het echt PRIMA roeiweer

Het blijft een leuke wedstrijd, al is het geklooi met al die boten in het startgebied soms wel een beetje gestress ("Strijkje met de slagen" "NEE! dan liggen we in die boot" etc ). Het systeem met de keerboei in het finish gebied vond ik ook al een hele verbetering.

Het roeien ging eigenlijk wel prima, elk jaar lijkt die 4,5 minder lang te duren maar de einduitslag is niet echt geweldig. Zevende geworden van het blok, In het totale klassement 8e... Zou het er misschien toch iets mee te maken hebben dat wij allemaal nog in de logge houten boten varen? Nouja in ieder geval de andere ploegen van Orca voor gebleven
Chick on a mission
  maandag 14 mei 2007 @ 10:48:56 #292
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_49355840
Toen ik gister in delft de trein uit kwam was mijn eerste opmerking "he, waar is die voorspelde regen?". Zelfs toen we bij de start lagen en de zon nog steeds scheen waren mijn stuurtje en ik het er over eens dat het écht ging regenen. Zo'n afstand als 4,5 km had ik alleen nog maar in een gladde dubbelvier gevaren, dus in een C4 was het wel een stuk taaier! Wat dan wel weer mooi was, was dat we voor ons doen een best snelle tijd hebben neergezet. Zeker omdat we niet in een hudson met bigblades voeren (zoals bij een aantal andere verenigingen het geval was), maar in een zwaar houten geval met maconbladen. Helaas zijn we in het totale klassement nog steeds 10e, dus mogen we niet door naar de volgende ronde.
Oh en ik blijf er bij dat 7 uur in de trein zitten voor een uurtje roeien voor mijn gevoel nog steeds niet klopt.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_49359758
Pluizel, je hebt het wel over 'zware houten boot'tegen een hudson, maar heb je zo'n ding wel eens getild
Die dingen zijn zwaarder dan de meeste van onze houten c4-en.

Keroppi, zijn er al mensen in het club4 veld die in goed plastic varen dan? Wij hebben één plastic bootje, maar die is chinees, 4 jaar oud, en slechter dan sommige houten schepen.
  maandag 14 mei 2007 @ 12:55:31 #294
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_49360073
nou die chicks die in die plasticen hudsons varen tillen dat ding zo boven hun hoofd, dat lukt ons niet met onze houten badkuip hoor! Dus hij is écht wel lichter dan die van ons.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  FOK!fossiel maandag 14 mei 2007 @ 16:13:27 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49368544
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:47 schreef cryforhelp het volgende:
Pluizel, je hebt het wel over 'zware houten boot'tegen een hudson, maar heb je zo'n ding wel eens getild
Die dingen zijn zwaarder dan de meeste van onze houten c4-en.

Keroppi, zijn er al mensen in het club4 veld die in goed plastic varen dan? Wij hebben één plastic bootje, maar die is chinees, 4 jaar oud, en slechter dan sommige houten schepen.
Mjaah het blijft natuurlijk moeilijk te zeggen of het nou ligt aan het feit dat ze een plastic bootje hebben of dat ze gewoon beter roeien/harder trainen. Maar je ziet nu dat bij de meeste verenigingen al de afgedankte wedstrijd gladde vieren naar het compoveld beginnen door te sijbelen. Ik denk dat het bij ons in de heat ongeveer 50/50 was wat betreft hout/kunstof. Maar ik heb dan ook geen idee van welk merk en kwaliteit die dingen zijn.
Nouja wij hebbn in ieder geval een mooie houten empacher, en de volgende keer zullen we gewoon maar harder moeten trappen
Chick on a mission
pi_49369955
Ik sta op foto's bij de vidar site
pi_49381970
2- is raar als je alleen 2+ gewend bent
pi_49387813
Wan, ondanks dat je helaas geen SA bent weten te worden in Gent heb ik nog wel een foto van je 2- weten te maken. Geef even je mail adres als je hem hebben wilt.
pi_49388020
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:11 schreef seekfaM het volgende:
2- is raar als je alleen 2+ gewend bent
2+ ???

* cryforhelp gaat woensdag misschien weer tweezonderen. Waarbij ik er even op moet wijzen dat ik diehard barlid ben .
Overigens ga ik samen met de composaris, en hebben we nu al vastgesteld dat we lichte selectie gaan doen begin volgend jaar

Het was een mooi borrel afgelopen donderdagavond
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:04:00 #300
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_49390209
Nou het topic zit al weer bijna vol

Voor degene die de volgende gaat openen (de laatste poster in dit topic dus!): vergeet de OP niet en een beetje een fatsoenlijke titel!

Ach wat kan het mij ook, ik maak 'em wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')