abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:42:40 #201
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_50211976
Goed, het hele lichte acht verhaal. Ik had ook een beetje geheimhoudingsplicht, want Rob (wie hem kent, begrijpt het allemaal wat beter vermoed ik) had geen zin in geharrewar met tegen-achten en allerlei gezever daarover. Geheimhoudingsplicht is overigens een groot woord: ik wist zelf tot gisteren ook niet wat we nou precies gingen doen.

Afgelopen dinsdag was het dus racen geblazen. Aanwezige bondscoaches waren Susannah Chayes (die de leiding had), Coen Eggenkamp, en Rob Jonkman. Er waren in totaal 11 man aanwezig (Pieter Bottema, Rutger Bruil (beiden Orca), Reinoud de Groot, Evert Leemreis (beiden Triton), Jolmer vd Sluis (Argo), Dennis Beemsterboer, Rolf Savenije (Gyas), Nils Brenkman (Laga), Maarten Tromp (Skoll), Berend Poots (Vidar) en ikzelf), en die gingen in vier-zonders tegen elkaar racen. De afstand was 1250 meter, tempolimiet lag op 34 en we gingen (gelukkig!) met wind mee tegen elkaar sparren.
De eerste drie sparsessies zaten Pieter, Reinoud en Berend op de kant. Ik won alledrie de races, wat betekende dat ik Rolf Savenije eruit geraced had. Na de drie races hadden we ongeveer een half uur pauze, en toen gingen we weer drie keer; Nils en Rolf waren inmiddels gewieberd en hadden slechts een kleine kans om nog in de ploeg te komen. Voor hen waren Reinoud en Pieter in de plaats gekomen. De tweede sessie won ik slechts 1 race, maar won ik wél de sparsessie met Reinoud met 0.8 seconde. Met drie races meer in de benen was dat verschil voor de bondscoaches genoeg. Er is toen nog een zevende race gevaren tussen Reinoud en Berend die onbeslist is gebleven omdat het verschil te klein was en ook hier weer vermoeidheid/versheid mee ging spelen. De achtste positie in de boot is dus nog niet honderd procent zeker: volgende week is de laatste timetrial tussen Reinoud en Berend.
Voor de cijferfreaks onder jullie: we (de boot waar ik ook in zat) voeren met wind mee een tijd van 3:43 over 1250 meter. Dat staat (doorgerekend) gelijk aan een tijd van 6:00 (in een vier-zonder dus hè!).

Goed: afgelopen dagen hebben we dus op een warme Bosbaan getraind. Het gaat steeds beter met de acht, en we hebben er alle vertrouwen in dat we een goede tijd neer gaan zetten. In eerste instantie was het onduidelijk of we licht of zwaar gingen starten. Susannah had echter ook bedacht een acht te maken (gewoon voor de leuk) en aangezien Rob eerder had aangegeven zwaar te willen starten - ervan uit gaand dat wij dat ook wilden, maar dat was dus niet echt het geval... wij wilden voornamelijk NK worden en laten zien dat we ook daadwerkelijk een lichte acht waren - had zij haar acht ingeschreven in het lichte veld. Heisa alom dus toen wij ook licht zouden kunnen gaan starten, want dat is natuurlijk een beetje stupide. Je hebt namelijk dan een lichte acht die naar het WK wil en een ploeg die eigenlijk niet in dat nummer gaat starten.

Goed! Daarom starten we dus zwaar, moeten daar een goede wedstrijd varen + scherpe tijd om naar Amsterdam (World Cup) te mogen. Tegenstanders genoeg om aan vast te klampen: de 'Holland Acht' van Klerks, goede zware Triton-combi, de zware SB-acht (die we overigens vandaag tot tweemaal toe hebben gepakt in een 500 metertje) en nog de lichte 'tegen-acht', al maak ik me over die laatste ploeg nog niet bijzonder veel zorgen. We gaan het zien....! Helaas geen wedstrijd - meer - op zaterdag; dat zou eerst nog een exhibition-race worden tussen de Indonesische acht, SB-acht, Junioren-acht en ons (buiten mededinging). Jammer jammer, was leuk geweest al even een statement te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 08-06-2007 00:30:27 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:23:10 #202
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_50218344
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:50 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Klopt, de afgelopen 2x heb je in het zaaltje naast ons geslapen

Maar als we pas om 18:00 hoeven te starten vermoed ik dat we gewoon thuis slapen.
Dat waren wij inderdaad Tot morgen!

Mooi verhaal wan!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_50219734
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:42 schreef WanEnOonlie het volgende:Voor de cijferfreaks onder jullie: we (de boot waar ik ook in zat) voeren met wind mee een tijd van 3:43 over 1500 meter. Dat staat (doorgerekend) gelijk aan een tijd van 6:00 (in een vier-zonder dus hè!).
Zeuw... das net onder de 1:15 over 500 meter... En dan doen wij ons best in een losse 500 om onder de 1:30 te kunnen komen (met stuurtje, dat weer wel).
Echt klasse man.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_50220756
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:53 schreef Sjobber het volgende:
1:15 over 500 meter
1:15 x 4 = 5:00
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:31:03 #205
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_50223343
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:14 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

1:15 x 4 = 5:00
Ja, dat klopt ook volgens de info die ik gegeven had. Ik bedoelde alleen 1250 ipv 1500 meter. Is inmiddels verbeterd.
pi_50233636
Who gives a fuck. Je zit in die acht. Daar ging het om!
Succes allemaal op de ARB. Vanwege wat halve blessures gaan wij hem helaas niet starten, maar op de KHB zijn we er weer bij!
pi_50234135
Gisterein nieuwe boot gedoopt bij Skoll
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:12:53 #208
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_50252649
pff, de thetissprint viel een beetje in het water

Nog wel gestart als een van de laatste, maar wel zonde
pi_50311905
en hoe is het iedereen dit weekend vergaan????

ben vooral benieuwd naar de roeiers van de AV Driekamp! Sjobber, zat jij in die bewuste Phocas-onervarenH4+ boot die 10 sec. sneller was dan de Phocas-ervarenH4+?

Keroppi, in welk blok zat jij? Alles goed gegaan of waren jullie de boot met de snoek tijdens het oproeien en de 'gevolgen' naderhand op de parkeerplaats (was een houten voorgestuurde boot volgens mij)?

weo, hoe ging het in die 8+ waar je in zat?

pikhoofd, tja, volgens mij ging het vrijdagavond niet om het beetje water wat naar beneden kwam , maar meer om het onweer dat er aan toegevoegd was! (wel jammer overigens, want vorig jaar was het helemaal afgelast omdat het te hard waaide!).
  FOK!fossiel zondag 10 juni 2007 @ 23:50:57 #210
1455 Keroppi
kool kikker
pi_50316543
Grrrr kutwedstrijd

Nee hoor de Asopos is heel leuk, maar we hebben naar gevaren. Daarnaast hadden we op de 500m materiaalpech (roertje zat vast...) waardoor we in het riet eindigden.

Kortom van de tijden werden we niet blij, maar we zijn wel bruin geworden en de pannekoeken achteraf in Leiden maakte het toch nog een leuke dag. Want zo zijn we als compo-roeiers dan weer wel: we doen zeker ons best maar als het niet goed gaat dan kunnen we alsnog van een geslaagde dag spreken

Nanana die boot met die snoek bij de start, daar zaten onze coach en ex-coach in . Wij waren daar net voor
Chick on a mission
pi_50318042
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:54 schreef nanana het volgende:

ben vooral benieuwd naar de roeiers van de AV Driekamp! Sjobber, zat jij in die bewuste Phocas-onervarenH4+ boot die 10 sec. sneller was dan de Phocas-ervarenH4+?
Gelukkig is het mooi weer gebelven in Leiderdorp zeg.
Maar ja, ik zat in die Honerv4+. Op plaats 2, powerhouse! En damn wat was het in het powerhouse weer eens fijn vertroeven
Dat we sneller zijn dan onze oud-wedstrijdroeiers is niet zo gek, die trainen 1 keer in de twee weken ofzo en komen ook nog een uit andere wedstrijdjaren met andere coaches. Dus ze hebben elkaar nog niet gevonden en hanteren afhankelijk van elkaar een andere techniek. Door wat vaker te trainen bereik je weer die gelijkheid, maarja dat doen ze niet

Maar bewust? Ik weet niet wat je daarmee bedoeld. Of wij bewust onervaren waren ipv ervaren? Nee, zo had de organisatie ons ingedeeld waardoro ons een wisselbokaal door de neus is geboord. Maar dan nog, we zijn wel onervaren (vorig jaar C4+ en dit jaar voor het eerst glad). Dat Triton dat in twijfel stelt is alleen maar mooi om te horen

Maare vanons uit de vereniging is er wederom positief gereageerd op deze wedstrijd. En ikzelf heb ook wel genoten al had ik liever geen 7 uur staan wachten op de prijsuitreiking.
pi_50325174
Nou, wat een weekend weer...

Zaterdag het Ej8+ veld goed verknald, 4e in de voorwedstrijd en 5e in de B-finale. Dit wegens kut roeien in de voorwedstrijd, en onze toch al niet relevante positie in het klassement waardoor we ook niet echt hard gemotiveerd waren om alles eruit te gooien in de finale. Hierna gigantisch op ons flikker gekregen van de coaches, met als boodsachp dat als het vandaag niet hard gaat het morgen ook niet ineens hard gaat.

Zondag 3e in de voorwedstrijd B8+, wat ook precies genoeg was om door te gaan, hoewel we opdracht hadden gekregen om bij de 1e 2 te eindigen. Ook weer een gemixte reactie hierop.

Toen in de finale de boel goed opgeladen, want we wilden echt heel graag dat blik binnenslepen. We gignen als 4e uit de start, met skoll, skadi en orca/phocas (met o.m. Delnooz) voor ons, maar na ons eerste druksprintje op 400m lagen we alweer 2e. De resterende 1600m een gigantische knokpartij uit lopen vechten met de heren van skoll, maar helaas kwamen we daarnooit meer voorbij en resteerde een 2e plek voor ons.
pi_50327773
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:54 schreef nanana het volgende:

Keroppi, in welk blok zat jij? Alles goed gegaan of waren jullie de boot met de snoek tijdens het oproeien en de 'gevolgen' naderhand op de parkeerplaats (was een houten voorgestuurde boot volgens mij)?
'gevolgen' houdt in een knallende ruzie?

Sjobber, bewust is een manier van spreken, impliceert geen valsspelen of iets dergelijks .

Over onweer gesproken, we hadden hier gisteravond in Enschede een mooi wolkbreuk, 40cm water in de straat
pi_50328160
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:47 schreef cryforhelp het volgende:
40cm water in de straat
Dat is volgens mij net genoeg voor een skiff.
pi_50328687
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:57 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Dat is volgens mij net genoeg voor een skiff.
Helaas alweer weg, anders was ik er zeker even eentje gaan halen. Is toch maar 500m lopen
pi_50330822
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:30 schreef Thrawn het volgende:
Nou, wat een weekend weer...

Zaterdag het Ej8+ veld goed verknald, 4e in de voorwedstrijd en 5e in de B-finale. Dit wegens kut roeien in de voorwedstrijd, en onze toch al niet relevante positie in het klassement waardoor we ook niet echt hard gemotiveerd waren om alles eruit te gooien in de finale. Hierna gigantisch op ons flikker gekregen van de coaches, met als boodsachp dat als het vandaag niet hard gaat het morgen ook niet ineens hard gaat.

Zondag 3e in de voorwedstrijd B8+, wat ook precies genoeg was om door te gaan, hoewel we opdracht hadden gekregen om bij de 1e 2 te eindigen. Ook weer een gemixte reactie hierop.

Toen in de finale de boel goed opgeladen, want we wilden echt heel graag dat blik binnenslepen. We gignen als 4e uit de start, met skoll, skadi en orca/phocas (met o.m. Delnooz) voor ons, maar na ons eerste druksprintje op 400m lagen we alweer 2e. De resterende 1600m een gigantische knokpartij uit lopen vechten met de heren van skoll, maar helaas kwamen we daarnooit meer voorbij en resteerde een 2e plek voor ons.
Het was ook voor orca-phcoas een vreemd weekend. Zaterdagochtend ging onze slag tijdens het oproeien door z'n rug. Daardoor een jongen die net terug is van een blessure (anderhalve week na het complete baanseizoen incl voorbereiding) gedwongen op slag moeten zetten en een ander die deze 2 weken niet mee trainde op 6. geen ideaal verhaal voor een weekend dus. de coxbox bedrading werkte ook niet lekker, we hebben het kontje er afgeknald met aanleggen en oja ook nog een drukstang doormidden geragd

zondagochtend ging de VW wel lekker, maar zondagmiddag was het helaasch rammen zonder collectief en kwam het er niet uit
pi_50337790
sjobber, met 'bewuste' doelde ik op het feit dat er nog al wat commotie om was inderdaad omdat jullie sneller waren dan de Hervaren4+.

enne, de gevolgen op de parkeerplaats....'t ging niet om een ruzie hoor ! de gevolgen van de klap die het stuurtje had gekregen met de snoek kwamen ineens tot uiting, met als gevolg dat ik als EHBO'er toch ineens nog wat te doen had (behalve pleisters knippen/plakken, een icepack halen, een splinter verwijderen en een blaar ontsmetten).

maar, was het een snoek bij de start? want ik had begrepen uit de verhalen dat die snoek bij het oproeien was.........
  maandag 11 juni 2007 @ 20:27:36 #218
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_50345407
Kogel door de kerk jongens: WEO naar de Worldcup!!
pi_50345752
gefeliciteerd wan!
  maandag 11 juni 2007 @ 20:52:01 #220
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_50346677
En nog een mooi plaatje van de voorwedstrijd. Eindtijd in de finale was, zoals te zien op de site van de ARB, 5:47.54.

pi_50355956
Gefeliciteerd Wan! Gaaf hoor in zo'n internationaal veld starten

Ziet er trouwens niet uit zo'n kerstboomacht En waar is dat stuurtje nou van? Het lijkt wel een Skadiaan...
pi_50361203
Peter Wiersum, Proteër
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:03:19 #223
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_50363559
Zit jij op 2 Wan?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:32:03 #224
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_50366153
Yes. Vooralsnog wel.
pi_50396103
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:11 schreef nanana het volgende:
sjobber, met 'bewuste' doelde ik op het feit dat er nog al wat commotie om was inderdaad omdat jullie sneller waren dan de Hervaren4+.
Zowel Triton als Pelargos hadden een bezwaar ingedient, zo blijkt achteraf. Maar dat maakt het allemaal alleen maar mooier.

Krijg nu alleen maar meer zin in de Orca Slot Wedstrijden. Hopelijk dan gewoon één groot veld zonder onderscheid in ervaren/onervaren. Maakt de competitie alleen maar leuker en spannender.

Zeg WEO, start je nu het hele jaar verder in die 8+? En zijn er dan nog wel kansen voor je om SA te worden?
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:09:20 #226
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_50401491
http://http://www.teamemke.nl/content/view/120/1/

Ik had wel verwacht dat er wisselingen plaats zouden vinden, maar drie? Mitchel Steenman dus nu eruit, voor mij ook een beetje onverwacht. Hij zat toch op slag?

De enige 'geblesseerde' die nu (nog) geen come-back maakt is Rogier Blink. Ben benieuwd wat de plannen met hem zijn...
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_50401745
Mitchel Steenman eruit? Er staat in t artikel toch dat Olaf van Andel gewisseld wordt... Rogier Blink is toch ook de enige geblesserde die nog niet helemaal topfit is toch?
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:12:59 #228
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_50405572
Rob vroeg al of ik niet op de Martini met zijn Nereus-vier wilde starten in het LO4- veld. Steven (van Dooren) is op dit moment nog niet terug, begrijpelijk. Eerst maar hard trainen en knallen op de Worldcup.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:18:46 #229
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_50405792
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:17 schreef -Banaan- het volgende:
Mitchel Steenman eruit? Er staat in t artikel toch dat Olaf van Andel gewisseld wordt... Rogier Blink is toch ook de enige geblesserde die nog niet helemaal topfit is toch?
Klopt je hebt gelijk, verkeerd gelezen...
pi_50409283
seekfam, heb je gister volgens mij ingehaald in de skiff. twee dds jeugd waarvan 1 in plastic en 1 in hout met een soort rem om de romp gebonden. het was gezellig druk op de vliet.
pi_50435595
Wow Wan, wat vet! Je zit gewoon in de 'equipe' Gefeliciteerd, geen exotisch reisje alleen maar een fijne treintocht naar de bosbaan
Trouwens, klopt het dat worldcups disproportioneel vaak in Europa worden gehouden? (Rotsee regatta buiten beschouwing gelaten).

Weet iemand waarom de engelse 4- in godesnaam in de acht gestopt is? Is dat een eenmalig experimentje om die acht te laten zien hoe het moet? Het kan toch niet zo zijn dat die gasten zich terugtrekken uit het 4- veld voor Rotsee regatta en WK?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_50436088
Wat ik begrijp van het worldrowing artikel is het een combinatie van factoren:
De coach wil de interne concurrentie binnen de selectie stimuleren.
Ze willen weer eens wat anders
En, als ik tussen de regels door lees: Hij wil de Nederlandse 4- de winst gunnen voor eigen publiek. Nou gunt men elkaar verdomd weinig op het water op dat niveau volgens mij. Dus ik vermoed eerder dat ze bang zijn dat de Nederlanders voor eigen publiek helemaal los zouden kunnen gaan en winnen. Dat zou de winning streak van de Engelsen beëindigen en dat is slecht voor het moreel natuurlijk.
Dus niet meedoen==niet verliezen.

Ow, en worldcups zijn over het algemeen 'in de buurt' van het WK (dat is beleid in ieder geval). Zo voorkomt men dat ploegen de hele wereld over hoeven te vliegen en het materiaal ook over de hele wereld moet. De fondsen van nationale roeibonden zijn namelijk zeer eindig en daar wordt altijd rekening mee gehouden.
pi_50437910
Ik hoorde ook dat de engelse 4- in de acht stapte op zoek naar meer snelheid, de acht is nog sneller nummer dan 4- dus daarmee hopen ze een beetje van die snelheid later mee te nemen naar de 4-
pi_50444057
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:22 schreef cryforhelp het volgende:
[...]
Ow, en worldcups zijn over het algemeen 'in de buurt' van het WK (dat is beleid in ieder geval). Zo voorkomt men dat ploegen de hele wereld over hoeven te vliegen en het materiaal ook over de hele wereld moet. De fondsen van nationale roeibonden zijn namelijk zeer eindig en daar wordt altijd rekening mee gehouden.
Maar toen Gifu WK was, waren alle Worldcups toch ook in Europa? Is er eigenlijk weleens een worldcup in Noord-Amerika of Japan ofzo geweest in de afgelopen tien jaar?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_50446330
Niet in Japan, wel in Amerika maar daar gaat dan haast niemand heen, dus dat was geen groot succes.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:02:01 #236
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_50446416
Wanenoonlie, zie ik jullie nu roeien in een blauwe nereus boot??
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_50453762
Klopt. Mooi bootje hoor. Er zijn nog wel wat alternatieven: Proteus heeft nog wel een boot, en Skoll ook wel. De Worldcup starten we echter in deze.
pi_50454788
Blauwe boten zijn gaaf! Overigens hebben we voor de KHB de nieuwe 8 toegewezen gekregen: een Filippi uit maart 2007
pi_50471340
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:32 schreef De_Brok het volgende:
Blauwe boten zijn gaaf! Overigens hebben we voor de KHB de nieuwe 8 toegewezen gekregen: een Filippi uit maart 2007
Zat jij niet in een viertje, of heb ik nou iets gemist?

Filippi's zijn trouwens gaaf, alhoewel ik dat alleen vanuit een stuurtjesperspectief kan zeggen. Die dingen zitten in ieder geval redelijk. Een miljoen keer beter dan welke achterzittende Empacher ik ooit heb gehad

[ Bericht 1% gewijzigd door cryforhelp op 15-06-2007 12:53:28 ]
pi_50481236
Ik zit nog steeds in een viertje. Maar voor de KHB gaan we ff een combi starten met Saurus EJL. Just voor de fun
pi_50512068
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:55 schreef cryforhelp het volgende:

[..]
Filippi's zijn trouwens gaaf, alhoewel ik dat alleen vanuit een stuurtjesperspectief kan zeggen. Die dingen zitten in ieder geval redelijk. Een miljoen keer beter dan welke achterzittende Empacher ik ooit heb gehad
Vanuit roeiersperspectief kan ik zeggen dat een 3 maanden oude filippi roeit als een warm mes door boter.
pi_50520962
Haha, idd! Gistermiddag voor het eerst erin geroeid en het is echt GAAF!
pi_50564582
Ik zou echt niet weten hoe zoiets roeit. Het enige dat je als compo/toer roeier onder je kont krijgt zijn van die afgeragde zware houten kutdingen die niet vooruit te branden zijn.

Gelukkig zijn we dan nog wel een beetje competitatief met dat materiaal, maar dat komt ook alleen maar omdat wij zo goed roeien natuurlijk!
pi_50567408
ik ben ook op de KHB tevinden
pi_50576964
Roeien of op startvlotten liggen?

Hoe regelen ze dat eigenlijk voor zo'n worldcup, iemand een idee
  FOK!fossiel maandag 18 juni 2007 @ 15:45:45 #246
1455 Keroppi
kool kikker
pi_50580133
quote:
Op maandag 18 juni 2007 00:57 schreef Sjobber het volgende:
Ik zou echt niet weten hoe zoiets roeit. Het enige dat je als compo/toer roeier onder je kont krijgt zijn van die afgeragde zware houten kutdingen die niet vooruit te branden zijn.

Gelukkig zijn we dan nog wel een beetje competitatief met dat materiaal, maar dat komt ook alleen maar omdat wij zo goed roeien natuurlijk!
Een houten empacher is ook een empacher

Nee, ben het wel met je eens dat je als compo-roeier met afgeragd materiaal zit. Kunstofboten die afgeschreven zijn verkopen ze liever dan ze naar het compoveld door te schuiven...
Chick on a mission
pi_50581271
De startvlotten, op vrijdag dacht ik mensen van Skoll, voor het weekend komen de junioren van de Zwolsche en de Maas als ik het goed heb.
pi_50583336
Op zich is houten materiaal ook veel beter voor comporoeiers, het is veel taaier en blijft daardoor in de lange duur beter dan plastic.
Zo hebben wij twee vergelijkbare Empacher zware voorliggende vieren. De houten is 18 jaar oud en de plastic 12.
Die zijn ongeveer even stijf, alleen zit er een gewichtsverschil van 20 kilo in. Maar over vijf jaar is het houten ding dus beter dan de plastic.

Nou ik erover nadenk; wat een antieke meuk hebben wij eigenlijk, die plastic vier was onze oude vier tot vorig jaar

jw3: Ah nou je het zegt, ik had zoiets opgevangen over de zwolsche ja. Best gaaf op die startvlotten, wil ook wel weer een keer doen.

Hebben jullie trouwens ook dat je regelmatig aan je eelt zit te pulken? Ik kan er maar niet afblijven

[ Bericht 21% gewijzigd door cryforhelp op 18-06-2007 17:19:29 ]
pi_50586158
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:13 schreef cryforhelp het volgende:

Hebben jullie trouwens ook dat je regelmatig aan je eelt zit te pulken? Ik kan er maar niet afblijven
Het is een hobby geworden
pi_50586516
Ouwe meuk... onze 4+ komt uit 1984. En de 2x uit 1985.
Het roeit opzich nog prima en ziet er goed onderhouden uit. Maar dat neemt nog niet weg dat deze dingen dik 20kg zwaarder zijn en een stuk logger door het water lopen.

Hehe, eelt. Je ziet de schade van de Ringvaart nog steeds op mijn handen ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')